Minder dan hij had kunnen doen als Republikeinen grote beslissingen niet steeds zouden blokkeren.quote:Op dinsdag 8 november 2016 02:40 schreef Piet_Piraat het volgende:
Hoeveel Change heeft Obama kunnen maken in 8 jaar?
Het is hoe dan ook een sneue boel daar. Maar met Trump aan het roer zie ik geen enkel aspect beter gaan dan het met Clinton zou gaanquote:Op dinsdag 8 november 2016 02:44 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Hillary zal vast meer voor elkaar kunnen krijgen, maar dat lijkt me nou niet echt iets positiefs.
Obama is 10x beter te pruimen wanneer ie spreekt, is een man met humor.quote:Op dinsdag 8 november 2016 02:44 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dat vind ik ook wel het andere uiterste van het spectrum![]()
Er had meer in gezeten, maar volgens mij heeft hij wel zijn stempel op beleid kunnen drukken.
Thanks, in de crosstabs is het voor pennsylvania maar 6.15%, heb Michigan niet gecheckt (want te lui) maar 28% lijkt me nogal ongeloofwaardig...quote:Op dinsdag 8 november 2016 02:38 schreef skysherrif het volgende:
[..]
dit is het enige wat ik las:twitter:HawkinsUSA twitterde op dinsdag 08-11-2016 om 02:25:25More Trafalgar Group. Trump Black/Hispanic breakdowns in swing states:FL: 26% B/41% HMI: 27% B/39% HCO: 27% B/36% HPA: 28% B/35% HUhh reageer retweet
Naar wie zou jouw voorkeur uitgaan? Johnson?quote:Op dinsdag 8 november 2016 02:44 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Hillary zal vast meer voor elkaar kunnen krijgen, maar dat lijkt me nou niet echt iets positiefs.
Ja lijkt me ook absurd hoog, geen idee hoe ze aan dat aantal komen..quote:Op dinsdag 8 november 2016 02:48 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Thanks, in de crosstabs is het voor pennsylvania maar 6.15%, heb Michigan niet gecheckt (want te lui) maar 28% lijkt me nogal ongeloofwaardig...
https://drive.google.com/file/d/0B4lhKxf9pMiteE9pZkcwQnZ3TVk/view
"Wat is Aleppo?" "Wie zijn de wereldleiders?"quote:Op dinsdag 8 november 2016 02:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Naar wie zou jouw voorkeur uitgaan? Johnson?
Dat is leuk maar dat maakt hem geen betere president. Hetzelfde verhaals als bij Rutte.quote:Op dinsdag 8 november 2016 02:46 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Obama is 10x beter te pruimen wanneer ie spreekt, is een man met humor.
Michigan ook even gechecked, 5.65% die getallen slaan nergens op. (ik geef jou niet de schuld)quote:Op dinsdag 8 november 2016 02:49 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ja lijkt me ook absurd hoog, geen idee hoe ze aan dat aantal komen..
bij deze rallie kan je niet zeggen dat er geen clinton stemmers op kwamen dagen. Alhoewel er misschien meer voor Bruce kwamen (ik zou best gaan als bruce optrad)twitter:AFP twitterde op dinsdag 08-11-2016 om 02:48:35Bruce Springsteen performs at a Hillary #Clinton #Election2016 rally attended by some 40,000 people in Philadelphia… https://t.co/fDDoLXsxMe reageer retweet
I hear you maar hij is een libertariėr, vandaar.quote:Op dinsdag 8 november 2016 02:49 schreef Moira. het volgende:
[..]
"Wat is Aleppo?" "Wie zijn de wereldleiders?"
Die is in de atlas aan het opzoeken waar al die steden in het nieuws liggen.quote:Op dinsdag 8 november 2016 02:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Mwah, als ontwikkelaar en 'bouwer' kom je echt wel in aanraking met de echte wereld. Constant onderhandelen met aannemers die jou proberen te slim af te zijn, verantwoordelijk zijn voor duizenden werknemers, goede grip op hoe de wereld werkt en daar op inspelen. Trump zegt zelf ook wel eens dat ''wealthy people don't like me, it's the people that drive the taxi's that do''. Veel meer een 'man van het volk' in mijn ogen.quote:Op dinsdag 8 november 2016 02:42 schreef Moira. het volgende:
[..]
Het is idd meer de vraag geworden wie de meeste 'diskwalificerende kenmerken' heeft, en dan gaat Trump toch echt met die 'prijs' naar huis. Dat hij überhaupt genomineerd is vind ik bizar. Iemand buiten het systeem die niet politiek correct is, prima. Maar specifiek Trump, een kerel die nooit van z'n leven een connectie heeft gehad met de 'echte wereld' en zelfs nog geen samenhangend antwoord kan geven als je hem vraagt wat zijn lievelingseten is. Nee, dan 100% liever Clinton. Die heeft tenminste nog diplomatieke vaardigheden en heeft tenminste wat te zeggen ten opzichte van andere wereldleiders. Niemand zou Trump serieus nemen, zie 'm al met inbreng komen in de VN
I knowquote:Op dinsdag 8 november 2016 02:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
I hear you maar hij is een libertariėr, vandaar.
Johnson is de oom die wiet meebrengt naar een familiedag.quote:Op dinsdag 8 november 2016 02:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Te gemakkelijk. Zo had hij gemakkelijk veel meer kunnen doen in North Dakota en Flint in de afgelopen maanden, het waren niet de Republikeinen die dat onmogelijk maakten, dat was Obama die dat soort zaken niet belangrijk genoeg vond. Idem voor drones en Fracking, zijn keuzes. Je kan niet eeuwig het excuus gebruiken dat de Republikeinen je pesten. Dat geldt voor Obamacare en voor dat gedoe met die rechter (en inderdaad Guantanamo) maar niet voor alles .quote:Op dinsdag 8 november 2016 02:46 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Minder dan hij had kunnen doen als Republikeinen grote beslissingen niet steeds zouden blokkeren.
Senate Blocks One Of The Last Pathways To Closing Guantanamo
De Obama tijd zal toch relatief positief gezien worden na Bush jr.quote:Op dinsdag 8 november 2016 02:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is leuk maar dat maakt hem geen betere president. Hetzelfde verhaals als bij Rutte.
Ik ben het héél erg niet met je eensquote:Op dinsdag 8 november 2016 02:50 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Mwah, als ontwikkelaar en 'bouwer' kom je echt wel in aanraking met de echte wereld. Constant onderhandelen met aannemers die jou proberen te slim af te zijn, verantwoordelijk zijn voor duizenden werknemers, goede grip op hoe de wereld werkt en daar op inspelen. Trump zegt zelf ook wel eens dat ''wealthy people don't like me, it's the people that drive the taxi's that do''. Veel meer een 'man van het volk' in mijn ogen.
Ik denk ook dat als je naar zijn bedrijf kijkt dat hij diplomatiek gewoon sterk is. Grote, internationale deals op het hoogste niveau ga je niet goed doen als je een diplomatieke idioot bent (zoals de media hem hebben neer gezet).
Ik vind het jammer dat de media zijn persoon niet eerlijker belicht hebben. Het levensverhaal van Trump laat duidelijk iemand zien die door talent en hard werk zeer succesvol is geworden, erg gul is met zijn tijd en geld, begrijpt hoe de wereld werkt. Misschien wel de grootste karaktermoord ooit.
Dat zijn de beste.quote:Op dinsdag 8 november 2016 02:52 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Johnson is de oom die wiet meebrengt naar een familiedag.
Had hem bijna getweet maar zie nu dat ik de crosstabs verkeerd interpreteer dat neemt de kandidaat als 100% ipv de racial groep.quote:Op dinsdag 8 november 2016 02:49 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Michigan ook even gechecked, 5.65% die getallen slaan nergens op. (ik geef jou niet de schuld)
De invloed die je kan uitoefenen als president in 1 termijn (of 2) op de geschiedenis cq koers van een land wordt dan ook hogelijk overschat....quote:Op dinsdag 8 november 2016 02:43 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Kortom het is een grote poppenkast.
Oorlog in Libiė, Obamacare, verlengen van de PATRIOT Act, deportatie van miljoenen mensen, TPP, verdubbeling van de staatsschuld (al heeft de president daar relatief weinig controle over) en natuurlijk de 2012 NDAA:quote:Op dinsdag 8 november 2016 02:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Heksenjacht op Assange en Snowden, drones, nog meer drones, natives laten mishandelen in North Dakota, mensen in Flint laten creperen door loodvergiftiging, tijdelijke belastingverlaging voor de rijkste mensen permanent gemaat en nog wat meer.
Ook een paar positieve puntjes (Iran en Cuba) maar hij was en is zeker niet progressief. Maar goed, dat bleek al uit het feit dat het Podesta-clubje achter zijn campagne zat.
quote:On December 31, 2011, President Obama signed the National Defense Authorization Act (NDAA), codifying indefinite military detention without charge or trial into law for the first time in American history. The NDAA’s dangerous detention provisions would authorize the president — and all future presidents — to order the military to pick up and indefinitely imprison people captured anywhere in the world, far from any battlefield.
The breadth of the NDAA’s worldwide detention authority violates the Constitution and international law because it is not limited to people captured in an actual armed conflict, as required by the laws of war. Under the Bush administration, similar claims of worldwide detention authority were used to hold even a U.S. citizen captured on U.S. soil in military custody, and many in Congress assert that the NDAA should be used in the same way. The ACLU does not believe that the NDAA authorizes military detention of American citizens or anyone else in the United States. Any president’s claim of domestic military detention authority under the NDAA would be unconstitutional and illegal. Nevertheless, there is substantial public debate around whether the NDAA could be read even to repeal the Posse Comitatus Act and authorize indefinite military detention without charge or trial within the United States.
Although President Obama issued a signing statement saying he had “serious reservations” about the NDAA’s detention provisions, the statement only applies to how his administration would use them, and would not affect how the law is interpreted by subsequent administrations. The provisions – which were negotiated by a small group of members of Congress, in secret, and without proper congressional review – are inconsistent with fundamental American values.
Both Congress and the president need to clean up the mess they have created. No one should live in fear of this or any future president misusing the NDAA’s detention authority. The NDAA’s detention provisions must be repealed.
Clinton heeft van begin af aan een slechte band met de media gehad. Het is niet haar natuurlijke sterkte en ze had nogal een gevecht te leveren met christelijk Amerika (wat haar niet populair maakte). Als alles wat je doet onder een vergrootglas komt te liggen ga je dingen proberen te verbergen, verdraaien en liegen. Nee, dat is niet goed, maar het is niet alleen maar haar schuld.quote:Op dinsdag 8 november 2016 02:35 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Clinton is zeer intelligent en getalenteerd (heeft ook wel veel te danken gehad aan haar man die al vroeg Minister van Justitie was), maar heeft ook duidelijk diskwalificerende kenmerken: geen connectie met de echte wereld, geen consistentie, leugenachtig over de verkeerde dingen, corrupt, harteloos, neiging zichzelf te omringen met ongepaste mensen, omgeven door schandalen.
Ik denk dat ze tussen de jaren '70 en nu heel erg veranderd is. Ik wilde eigenlijk zeggen dat ik haar misschien wel geschikt zou achten voor een (hoge) beleidsfunctie, maar ik zou het niet over mijn hart kunnen krijgen om het leven van bepaalde mensen te vernietigen die een fractie hebben gedaan van wat Clinton deed en haar te promoveren.
Wat een onzin. Flint is door de republikeinen daar in de staat ontzettend traag en slecht aangepakt, weinig wat de president daar aan kan doen. Of zou een Bernie zich ineens overal op lokaal niveau tegenaan gaan bemoeien?quote:Op dinsdag 8 november 2016 02:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Te gemakkelijk. Zo had hij gemakkelijk veel meer kunnen doen in North Dakota en Flint in de afgelopen maanden, het waren niet de Republikeinen die dat onmogelijk maakten, dat was Obama die dat soort zaken niet belangrijk genoeg vond. Idem voor drones en Fracking, zijn keuzes. Je kan niet eeuwig het excuus gebruiken dat de Republikeinen je pesten. Dat geldt voor Obamacare en voor dat gedoe met die rechter (en inderdaad Guantanamo) maar niet voor alles .
quote:Op dinsdag 8 november 2016 02:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
I hear you maar hij is een libertariėr, vandaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |