abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166492858
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 02:29 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Jij valt op mannen met wit haar en een flinke baard ? :*
Ze heeft het liefst snorren O+
  dinsdag 8 november 2016 @ 02:33:32 #102
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_166492859
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 02:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Serieus, who gives a fuck? Het gaat erom wie de meest geschikte persoon is? Als jij haar het meest geschikt vindt van de 4, prima. Maar niet steeds "glazen plafond"/"ze is een vrouw" verhaal.
Dat ze de eerste vrouw is zegt niet zoveel nee. Het gaat mij om het feit dat ze een spoor van gebroken plafonds achter zich heeft (wat toch minstens zegt dat ze zeer bekwaam is) en symbool staat voor de decennialange hoon die het conservatieve kamp over heeft voor een sterke zelfstandige vrouw.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_166492861
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 01:22 schreef Euribob het volgende:

[..]

Ten eerste heeft ze eerst vijftien jaar bij een advocatenkantoor gewerkt en het daar tot partner geschopt. Als eerste vrouwelijke jurist op de werkvloer, en later als eerste vrouwelijke partner van dat advocatenkantoor (Rose Law Firm). Daarbij heeft ze zich in die tijd actief ingezet voor vrouwen- en kinderrechten. Kijk bijvoorbeeld naar het mede oprichten van Arkansas Advocates for Children and Families (in 1977, dus twee jaar voordat Bill gouverneur van Arkansas werd) of haar voorzitterschap (weer als eerste vrouw, in 1978) van de Legal Services Corporation. Een publiek gefinancierde organisatie die de gelijke toegang tot wettelijke bescherming voor Amerikanen probeert te waarborgen.

Ten tweede toont ze zich met haar tijd als First Lady meester in de diplomatieke/pragmatische aanpak. Dat zullen sommigen hier een zwak punt van haar vinden, maar persoonlijk zie ik een vrouw die het grote plaatje in het oog houdt en zonder haar doel voor ogen te verliezen haar feministische stokpaardjes laat varen (Rodham wordt Clinton, bril gaat af en de make-up gaat op). Niet dat ze het niet met die stokpaardjes heeft geprobeerd, ze realiseerde zich gewoon dat het voor een deel haar feministische trekken waren die haar man de eerste maal het gouverneurschap kostten. Dat vind ik niet zwak, maar juist heel sterk.

Clinton heeft zich namelijk nooit in de rol van lieflijke First Lady geschikt, zij was altijd het mikpunt van conservatieven omdat ze gewoon een baan had (en wat voor een). Tegelijkertijd kreeg ze dan ook de progressieven over zich heen omdat ze zich juist teveel schikte, maar mijn inziens bewandelt Clinton gewoon de gulden middenweg. Ook het feit dat ze als eerste First Lady ooit de taak kreeg om wetgeving door het Congres te loodsen (wat niet lukte, maar à la) zegt mij dat ze haar principes eigenlijk nooit heeft laten varen.

Verder is ze ook de eerste vrouwelijke senator van New York (en de eerste first lady die senator wordt of überhaupt een verkiesbare publieke functie bekleedt), waar ze een vrij stevig links trackrecord heeft achtergelaten na acht jaar. Vind ik mooi. Daarna ervaring opgedaan als minister van Buitenlandse zaken, waar alle onderzoeken uitwijzen dat ze toch vrij duidelijk niet verzaakt heeft in die tijd.

Het maakt haar een van de meest competente presidentkandidaten die ik ooit heb gezien, en bij mij leeft heel erg het gevoel dat als er een vrouw is die het glazen plafond dan moet gaan breken dat dat Hillary Rodham Clinton moet zijn. Zij is het die decennia lang de hoon van de conservatieven over zich heen heeft gekregen, zij is het die het verdient om president te worden.
Clinton is zeer intelligent en getalenteerd (heeft ook wel veel te danken gehad aan haar man die al vroeg Minister van Justitie was), maar heeft ook duidelijk diskwalificerende kenmerken: geen connectie met de echte wereld, geen consistentie, leugenachtig over de verkeerde dingen, corrupt, harteloos, neiging zichzelf te omringen met ongepaste mensen, omgeven door schandalen.

Ik denk dat ze tussen de jaren '70 en nu heel erg veranderd is. Ik wilde eigenlijk zeggen dat ik haar misschien wel geschikt zou achten voor een (hoge) beleidsfunctie, maar ik zou het niet over mijn hart kunnen krijgen om het leven van bepaalde mensen te vernietigen die een fractie hebben gedaan van wat Clinton deed en haar te promoveren.
pi_166492862
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 november 2016 02:33 schreef Euribob het volgende:

[..]

Dat ze de eerste vrouw is zegt niet zoveel nee. Het gaat mij om het feit dat ze een spoor van gebroken plafonds achter zich heeft (wat toch minstens zegt dat ze zeer bekwaam is) en symbool staat voor de decennialange hoon die het conservatieve kamp over heeft voor een sterke zelfstandige vrouw.
Fair enough maar dat maakt het voor mij juist pijnlijk dat zij nu in het centrum van de corruptie staat en zo erg de media heeft misbruikt richting concurrerende politici. Juist zij zou beter moeten weten.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_166492863
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 02:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Serieus, who gives a fuck? Het gaat erom wie de meest geschikte persoon is? Als jij haar het meest geschikt vindt van de 4, prima. Maar niet steeds "glazen plafond"/"ze is een vrouw" verhaal.
Dit inderdaad. Het doet af aan de geloofwaardigheid van het verhaal.
pi_166492865
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 02:32 schreef skysherrif het volgende:
Herinneren we nog de trafalgar polls van vanavond waar trump voorstond in Penn en Michigan?

Ja trump had daar blijkbaar 28 procent van de black vote :'(
Weet je of dat een weighted poll was?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  dinsdag 8 november 2016 @ 02:37:12 #107
198365 Morendo
The Real Deal
pi_166492866
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 november 2016 02:33 schreef Euribob het volgende:

[..]

Wat deed ze eigenlijk in het bestuur van WalMart, waarom was ze tegen het homohuwelijk en waarom stortte ze Libië in volkomen chaos?

En de oorlog in Irak blijft natuurlijk ook een 'dingetje'.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_166492867
pi_166492869
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 02:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Fair enough maar dat maakt het voor mij juist pijnlijk dat zij nu in het centrum van de corruptie staat en zo erg de media heeft misbruikt richting concurrerende politici. Juist zij zou beter moeten weten.
Die correlatie kan ook andersom causaal verklaard worden :P
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  PR en moderator dinsdag 8 november 2016 @ 02:38:05 #110
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_166492870
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 november 2016 02:33 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ze heeft het liefst snorren O+
:') :r
Fuck the EBU.
pi_166492871
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 02:37 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Weet je of dat een weighted poll was?
dit is het enige wat ik las:

HawkinsUSA twitterde op dinsdag 08-11-2016 om 02:25:25 More Trafalgar Group. Trump Black/Hispanic breakdowns in swing states:FL: 26% B/41% HMI: 27% B/39% HCO: 27% B/36% HPA: 28% B/35% HUhh reageer retweet
pi_166492872
Ze heeft gewoon gebruik gemaakt van het systeem. Het is in mijn ogen nooit wenselijk als je als partij geld krijgt van bedrijven. In mijn opinie kan je best een X bedrag beschikbaar maken voor beide partijen via een onafhankelijk bureau/overheidsorgaan. Beide hetzelfde bedrag en stoppen met donaties.

Zou houd je de kandidaten zoveel mogelijk vrij van invloeden of wurgcontracten.
pi_166492873
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 november 2016 02:38 schreef Moira. het volgende:

[..]

:') :r
O+ O+ O+ O+
pi_166492874
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_166492877
Hoeveel Change heeft Obama kunnen maken in 8 jaar?
pi_166492878
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 november 2016 02:37 schreef Morendo het volgende:

[..]

Wat deed ze eigenlijk in het bestuur van WalMart, waarom was ze tegen het homohuwelijk en waarom stortte ze Libië in volkomen chaos?

En de oorlog in Irak blijft natuurlijk ook een 'dingetje'.
Toen zij in het bestuur van Walmart zat waren de hoogtijdagen voor Walmart van het unionbusting, als gevolg daarvan zijn nu voltijd-medewerkers van die supermarkt afhankelijk van voedselbonnen. *O*
#NoDAPL
  PR en moderator dinsdag 8 november 2016 @ 02:42:45 #117
288245 crew  Moira
pi_166492881
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 02:35 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Clinton is zeer intelligent en getalenteerd (heeft ook wel veel te danken gehad aan haar man die al vroeg Minister van Justitie was), maar heeft ook duidelijk diskwalificerende kenmerken: geen connectie met de echte wereld, geen consistentie, leugenachtig over de verkeerde dingen, corrupt, harteloos, neiging zichzelf te omringen met ongepaste mensen, omgeven door schandalen.

Ik denk dat ze tussen de jaren '70 en nu heel erg veranderd is. Ik wilde eigenlijk zeggen dat ik haar misschien wel geschikt zou achten voor een (hoge) beleidsfunctie, maar ik zou het niet over mijn hart kunnen krijgen om het leven van bepaalde mensen te vernietigen die een fractie hebben gedaan van wat Clinton deed en haar te promoveren.
Het is idd meer de vraag geworden wie de meeste 'diskwalificerende kenmerken' heeft, en dan gaat Trump toch echt met die 'prijs' naar huis. Dat hij überhaupt genomineerd is vind ik bizar. Iemand buiten het systeem die niet politiek correct is, prima. Maar specifiek Trump, een kerel die nooit van z'n leven een connectie heeft gehad met de 'echte wereld' en zelfs nog geen samenhangend antwoord kan geven als je hem vraagt wat zijn lievelingseten is. Nee, dan 100% liever Clinton. Die heeft tenminste nog diplomatieke vaardigheden en heeft tenminste wat te zeggen ten opzichte van andere wereldleiders. Niemand zou Trump serieus nemen, zie 'm al met inbreng komen in de VN :')
Fuck the EBU.
pi_166492882
quote:
5s.gif Op dinsdag 8 november 2016 02:40 schreef Piet_Piraat het volgende:
Het is mij ook wel wat tegen gevallen. Het ergste vind ik nog wel dat Guantanamo Bay nog steeds open is. Dat was zowat het eerste dat hij zou sluiten, maar het is nog steeds open. Dat is niet goed.
pi_166492883
quote:
Heksenjacht op Assange en Snowden, drones, nog meer drones, natives laten mishandelen in North Dakota, mensen in Flint laten creperen door loodvergiftiging, tijdelijke belastingverlaging voor de rijkste mensen permanent gemaakt, fracking en nog wat meer.
Ook een paar positieve puntjes (Iran, Cuba, stopzetten van martelen in Guantanamo Bay) maar hij was en is zeker niet progressief. Maar goed, dat bleek al uit het feit dat het Podesta-clubje achter zijn campagne zat.
#NoDAPL
pi_166492884
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 november 2016 02:42 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Het is mij ook wel wat tegen gevallen. Het ergste vind ik nog wel dat Guantanamo Bay nog steeds open is. Dat was zowat het eerste dat hij zou sluiten, maar het is nog steeds open. Dat is niet goed.
Kortom het is een grote poppenkast.
pi_166492886
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 02:42 schreef Moira. het volgende:

[..]

Het is idd meer de vraag geworden wie de meeste 'diskwalificerende kenmerken' heeft, en dan gaat Trump toch echt met die 'prijs' naar huis. Dat hij überhaupt genomineerd is vind ik bizar. Iemand buiten het systeem die niet politiek correct is, prima. Maar specifiek Trump, een kerel die nooit van z'n leven een connectie heeft gehad met de 'echte wereld' en zelfs nog geen samenhangend antwoord kan geven als je hem vraagt wat zijn lievelingseten is. Nee, dan 100% liever Clinton. Die heeft tenminste nog diplomatieke vaardigheden en heeft tenminste wat te zeggen ten opzichte van andere wereldleiders. Niemand zou Trump serieus nemen, zie 'm al met inbreng komen in de VN :')
Hillary zal vast meer voor elkaar kunnen krijgen, maar dat lijkt me nou niet echt iets positiefs.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_166492887
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 november 2016 02:43 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Kortom het is een grote poppenkast.
Dat vind ik ook wel het andere uiterste van het spectrum :)
Er had meer in gezeten, maar volgens mij heeft hij wel zijn stempel op beleid kunnen drukken.
  PR en moderator dinsdag 8 november 2016 @ 02:45:35 #123
288245 crew  Moira
pi_166492888
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 november 2016 02:42 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Dat zou hij in de eerste 100 dagen doen ja :D
Maar toch, Obama is echt een verademing van een president geweest. Tenminste iemand waar het volk zich mee kan relateren.
En eerlijk, het lijkt me ook behoorlijk lastig om überhaupt iets klaar te spelen als president als het senaat en het huis je constant in de weg zitten, en alles afwijzen alleen omdat het van een democraat komt :')
Fuck the EBU.
pi_166492890
Ik vind persoonlijk dat ik altijd moet stemmen wanneer ik de mogelijkheid heb. Ik probeer me voor waterschapsverkiezingen even in te lezen wat de meeste issues zijn, maar goed, stemmen doe ik altijd.

Als ik nu in de VS zou mogen stemmen, dan twijfel ik echt of ik zou gaan. Het is beide echt ruk.
  dinsdag 8 november 2016 @ 02:46:03 #125
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_166492891
quote:
Minder dan hij had kunnen doen als Republikeinen grote beslissingen niet steeds zouden blokkeren.

Senate Blocks One Of The Last Pathways To Closing Guantanamo
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')