abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166104091

De Republikeinse kandidaat

Donald Trump - New York
Donald Trump presidential campaign, 2016

Afgevallen kandidaten:
Rick Perry
Scott Walker
Bobby Jindal
Lindsey Graham
George Pataki
Mike Huckabee
Rand Paul
Rick Santorum
Carly Fiorina
Chris Christie
Jim Gilmore
Jeb Bush
Ben Carson
Marco Rubio
Ted Cruz
John Kasich

De Democratische kandidaat

Hillary Clinton - New York
Hillary Clinton presidential campaign, 2016

Afgevallen kandidaten:
Lincoln Chafee
Jim Webb
Lawrence Lessig
Martin O'Malley
Bernie Sanders

De libertarische kandidaat

Gary Johson - New Mexico
Gary Johnson presidential campaign, 2016

De groene kandidaat

Jill Stein - Massachusetts
Jill Stein presidential campaign, 2016

United States presidential election, 2016
Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

SPOILER: Voorverkiezingen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Poll: Op welke kandidaat zou jij stemmen?
Donald Trump
Hillary Clinton
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Op welke kandidaat zou jij stemmen?
Donald Trump
Hillary Clinton
Gary Johnson
Jill Stein
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Bij welke kandidaat pas jij?

De Amerikaanse stemwijzer http://www.isidewith.com/
Het Amerikaanse kieskompas https://usa.kieskompas.nl/nl/#/

OP met dank aan Odaiba en polls met dank aan Martijnde3de.

Game on. *O* .
pi_166104159
Ik heb nooit de verwachting uitgesproken dat Trump oorlogen gaat starten, beste Refragmental.

Daar zijn bezwaren tegen hem dan ook niet op geënt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Overall beste user 2022 vrijdag 21 oktober 2016 @ 12:35:10 #3
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_166104189
Handelsoorlogen waarschijnlijk wel.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 vrijdag 21 oktober 2016 @ 12:37:29 #4
3928 Ulx
pi_166104224
Ik zat trouwens eens wat over NAFTA te lezen en vond uit dat het eigenlijk een initiatief van Bush sr. was. Clinton ondertekende het omdat het vertraging opliep in het Huis en Bush niet herkozen werd.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_166104251
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 17:57 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

TYT is niemand aan te raden.

Rubin, die wegliep bij TYT om meerdere terechte redenen daarin tegen wel;

https://www.youtube.com/user/RubinReport

Interviews met interessante personen van elke kant zonder enige bias vanuit hemzelf.

Edit:

Vandaag toevallig een heel interessante gast ( ^O^
Ik vermoed dat jij al een tijdje geen TYT Politics hebt gezien. Het is een apart kanaal, het werkt onafhankelijk van het 'moederbedrijf' om het zo maar te zeggen. Geef dat in ieder geval even de kans, bijvoorbeeld de items over Flint. Je weet wel, die plaats waar ze nog steeds mensen laten creperen met loodvergiftigd water en loodvergiftiging terwijl ze (overheid) nauwelijks een poot uitsteken om hen te helpen, dit terwijl de overheid het probleem heeft veroorzaakt. Zij brachten het nieuws over het een-tweetje tussen Brazil en het team van Clinton toen ze nog voor CNN (Clinton News Network) werkte waarbij Brazil de vraag over de doodstraf doorspeelde, dat is nu opgepikt door vele kranten en zenders.
Rubin volg ik nog niet, ik zal er eens naar kijken (of luisteren). Ik weet niet waarom hij wegging (na die tijd ging ik het pas volgen, een snelle zoektocht leert mij dat Sam Harris ermee te maken heeft, daar had ik wel iets over opgevangen) maar het maakt weinig uit, soms krijg je conflictjes tussen mensen of willen mensen een andere kant op met iets wat ze doen, dat maakt weinig uit, ik doe niet mee aan het zoeken van zondebokken in zo'n geval en ik kies geen partij. Misschien moeten ze eens samen een potje basketballen, dat doen ze allebei blijkbaar graaag. :)
Vat dit het aardig samen waarom ze uit elkaar zijn gegaan? Rustiger en minder opiniërend vs. het tegenovergestelde.
Ik hoef het in ieder geval niet voor 100% over alles met een kanaal (of website in het geval van GeenStijl) eens te zijn om het te volgen, dat ben je toch met niemand en niets.

[ Bericht 4% gewijzigd door Bram_van_Loon op 21-10-2016 12:48:51 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_166104583
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 12:33 schreef KoosVogels het volgende:
Ik heb nooit de verwachting uitgesproken dat Trump oorlogen gaat starten, beste Refragmental.

Mooi.

Ben je van mening dat Trump vleugellam mocht hij president worden?
Want geen steun van democraten EN geen steun van republikeinen.
pi_166104613
Uit te oude doos, om nogmaals het warhawk gedrag van Clinton te benadrukken.

Redactie Frontpage / Sport vrijdag 21 oktober 2016 @ 13:01:15 #8
426493 crew  PippenScottie
pi_166104614
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 12:33 schreef KoosVogels het volgende:

Behalve als Iraniërs hun middelvinger opsteken naar een Amerikaans marineschip dan.

http://www.businessinside(...)ional=true&r=US&IR=T

Waarom zou vrijwel de hele Amerikaanse legertop hebben verklaard Trump ongeschikt te achten voor het presidentschap?
My friends all drive horses
pi_166104654
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 18:51 schreef LelijKnap het volgende:
Lmao, had deze nog niet gezien

Gast ''Hillary is ...''

'What ''OH NO''...we just lost satellite feed with..That sucks..''

_O-

Ze nemen niet eens meer de moeite om eersteklas acteurs in te huren :D
Niets nieuws onder de zon. Een half jaartje geleden schakelde CNN plotseling naar een itempje over een of ander voor mij onbekend boybandje op het moment dat een journalist van CNN warempel zijn werk ging doen en kritisch ging doorvragen, het ging over Clinton.
#NoDAPL
pi_166104702
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 12:59 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Mooi.

Het kan mij niet schelen of hij wel of niet vleugellam is als hij president wordt. Sterker, het beleid dat hij voorstaat is eerder vermakelijk dan bedreigend. De importtarieven flink verhogen om zo banen terug te halen naar de VS? Wat?

Trump is gewoon een ontzettend nare vent met extreem nare standpunten. Het is een soort Wilders in het kwadraat. Zo'n lul met vingers hoort geen president te worden. Klaar.
  Overall beste user 2022 vrijdag 21 oktober 2016 @ 13:07:36 #11
3928 Ulx
pi_166104709
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 12:59 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Mooi.

En een kans op een impeachment.

https://psmag.com/the-cas(...)10b819758#.cpr6903yi
pi_166105086
Het is inmiddels ietsiepietsie (minder dan 2 weken) gedateerd maar aangezien er vast weinig aandacht aan is besteed zet ik er de schijnwerper op.

Clinton weighed reinstating Glass-Steagall, Wikileaks emails show
http://www.reuters.com/ar(...)emails-idUSKCN12B01T
Samenvatting, ze was voor het herinvoeren van Glass-Steagall, onder druk van de banken stemde en pleitte ze tegen. Bedenk dat ze tientallen miljoenen USD hebben gekregen van enkel de banken, inclusief al het speechgeld. Waarom betalen bedrijven zoveel voor speeches? Het is een middel om de wet te omzeilen die verbiedt om zulke grote bedragen te geven, als ze het geven in ruil voor een tegenprestatie dan mag het wel.
#NoDAPL
pi_166105113
51%-49% in de OP. Hoezo, een gepolariseerd Fok? Niet dat je daar iets van markt in dit topic.
pi_166105196
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 13:34 schreef Kaas- het volgende:
51%-49% in de OP. Hoezo, een gepolariseerd Fok? Niet dat je daar iets van markt in dit topic.
En vooral Hillary verliest aan third party kandidaten hier.
pi_166105206
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 13:01 schreef Refragmental het volgende:

Het feit dat de hogere generaals schrokken van wat zij wou en voorstelde toen ze de minister van buitenlandse zaken van de USA was zegt wel genoeg. Trump mag dan een kind zijn maar dat kind kan je tenminste nog sturen, hoe goed gaat HC straks luisteren naar adviseurs?
#NoDAPL
pi_166105213
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 13:39 schreef Delibird het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dat komt trouwens vooral doordat Jill Stein het meeste op een Nederlandse politicus lijkt en doordat libertariers oververtegenwoordigd zijn op Fok.
pi_166105228
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 13:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het feit dat de hogere generaals schrokken van wat zij wou en voorstelde toen ze de minister van buitenlandse zaken van de USA was zegt wel genoeg. Trump mag dan een kind zijn maar dat kind kan je tenminste nog sturen, hoe goed gaat HC straks luisteren naar adviseurs?
LOL. Iedereen weet dat Trump niet te sturen valt. Laatste debat ook weer: eerste half uurtje doet hij nog wat z'n adviseurs van hem verlangden en dan boem, Trump goes Trump en gaat weer dingen schreeuwen over vieze vrouwen en over dat hij de uitslag wellicht niet zal accepteren. Grote kletskoek dus.
  Overall beste user 2022 vrijdag 21 oktober 2016 @ 13:44:50 #18
3928 Ulx
pi_166105264
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 13:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Volgens mij is er een verdrag met Iran dus heel relevant lijkt het me niet wat ze toen zei. Truman gooide ook geen atoombom op Berlijn na de Tweede Wereldoorlog.

Verder lijkt Trump naar niemand te luisteren. Hillary wèl.
pi_166105293
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 13:39 schreef Delibird het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dat mag geen verrassing heten. Trump heeft een zeer trouwe achterban. Al zijn misstappen worden bedekt met de mantel der liefde, simpelweg omdat hij 'anti-establishment' zou zijn.

Dat terwijl de zogenaamde Clintonsupporters haar net zo makkelijk laten vallen. God, wat een belabberde kandidaat is dat mens, de tering. Maar ja, we moeten het ermee doen.
pi_166105349
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 13:42 schreef Kaas- het volgende:

[..]

LOL. Iedereen weet dat Trump niet te sturen valt. Laatste debat ook weer: eerste half uurtje doet hij nog wat z'n adviseurs van hem verlangden en dan boem, Trump goes Trump en gaat weer dingen schreeuwen over vieze vrouwen en over dat hij de uitslag wellicht niet zal accepteren. Grote kletskoek dus.
Bizar dat zo'n extreem-links figuur als Bram het op blijft nemen voor Trump en zijn idioterie blijft vergoelijken. Volgens wordt Trump door nogal wat mensen gezien als een leeg canvas waarop ze hun eigen standpunten en visie kunnen schilderen. Die man slaat immers zoveel verwarrende en tegenstrijdige taal uit, dat je van alles op hem kunt projecteren.

Terwijl hij in werkelijkheid gewoon een conservatieve rakker is. En omdat hij gestuurd wordt door zijn partij, krijg je ultraconservatief beleid, mocht hij winnen.
pi_166105391
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 13:44 schreef Ulx het volgende:

[..]

Volgens mij is er een verdrag met Iran dus heel relevant lijkt het me niet wat ze toen zei. Truman gooide ook geen atoombom op Berlijn na de Tweede Wereldoorlog.

Verder lijkt Trump naar niemand te luisteren. Hillary wèl.
Trump heeft het nog niet eens door als hij zichzelf tegenspreekt, hem zou je gemakkelijk moeten kunnen manipuleren. Maar goed, beide kandidaten zijn natuurlijk gruwelijke mensen en helaas vinden de media Trump zo verschrikkelijk belangrijk dat ze 24 uur per dag bezig zijn met Trump en de interne problemen voor de Republikeinen. Geen woord over alles wat er gelekt is, bijvoorbeeld hoe Tulsi Gabbard politiek dood werd gemaakt omdat ze Sanders steunde, hoe Turner last minute werd geschrapt van de convenctie omdat ze Sanders steunde, hoe Brazil een van de twee kandidaten voorbereidde op het interview door de vragen door te spelen (zodat 100 adviseurs een veilig antwoord op een zeer lastige vraag konden bedenken), hoe HC openlijk toegeeft voor de schijn van standpunt te veranderen om mensen koest te houden en hun stemmen niet te verliezen etc.
Met uitzondering van een paar journalisten, zoals David Sirota (International Business Times), Shaun King (New york Daily News) en The Intercept.
#NoDAPL
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 13:55:07 #22
262 Re
Kiss & Swallow
pi_166105414
je becter nog steeds niet overheen huh
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Overall beste user 2022 vrijdag 21 oktober 2016 @ 13:58:15 #23
3928 Ulx
pi_166105448
Natuurlijk kun je Trump makkelijk manipuleren. Waarom denk je dat Poetin hem als presidemt wil?

Maar is geen geen goede eigenschap voor een president van de VS.
pi_166105467
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 13:58 schreef Ulx het volgende:
Natuurlijk kun je Trump makkelijk manipuleren. Waarom denk je dat Poetin hem als presidemt wil?

Maar is geen geen goede eigenschap voor een president van de VS.
Het ligt eraan wie de adviseurs zijn. :)
Ze zijn allebei rotslecht, er is geen lesser of two evils.
#NoDAPL
pi_166105472
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 13:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

helaas vinden de media Trump zo verschrikkelijk belangrijk dat ze 24 uur per dag bezig zijn met Trump en de interne problemen voor de Republikeinen.
Daar ga je weer. Hoe valt dit te rijmen met het machtige Fox network achter Trump?
  † In Memoriam † vrijdag 21 oktober 2016 @ 14:01:45 #26
230491 Zith
pls tip
pi_166105500
Wat een zuur gedoe hier toch. Geniet er toch van!
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_166105525
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 13:59 schreef fliert het volgende:

[..]

Daar ga je weer. Hoe valt dit te rijmen met het machtige Fox network achter Trump?
Jij mist compleet het punt. Het gaat erom dat ze erg selectief zijn met waar ze aandacht aan besteden: heel erg veel aan heel erg klein nieuws over Trump (ja, we weten nu wel dat hij de geestelijke ontwikkeling van een kind heeft, dat hij losse handjes heeft en dat hij fraude heeft gepleegd :O) en wat interne conflicten bij de Republikeinen, helemaal niets aan heel erg groot nieuws uit de Wikileaks. Het gaat erom dat de media, op de genoemde uitzonderingen na, behoorlijk hun best doen om al het Wikileaksnieuws onder het tapijt te vegen. Dat komt doordat er weinig journalisten zijn die hun werk kunnen en mogen doen en omdat die journalisten die het wel doen vaak niet de kans krijgen om hun werk te blijven doen.
#NoDAPL
pi_166105555
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 14:01 schreef Zith het volgende:
Wat een zuur gedoe hier toch. Geniet er toch van!
Ik zou ervan genieten als de USA een integere president zou krijgen die het volk dient in plaats van de bedrijven. Misschien dat dan bijvoorbeeld niet ons klimaat in de komende decennia nog veel meer om zeep wordt geholpen en dat we dan eens niet van de ene crisis naar de andere hollen, om maar twee voorbeeldjes te noemen. Ik zou ervan genieten als voor een keer de corrupte mensen niet winnen en de goede politici het roer zouden kunnen overnemen.
#NoDAPL
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 14:06:39 #29
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166105558
Misschien komt het wel doordat die WikiLeaks nogal slaapverwekkend zijn
pi_166105560
Bram is nog steeds boos dat Sanders heeft verloren. Daarom haat hij Hillary.
pi_166105562
Sorry Bram, maar volgens mij is het meeste van wat je post wat losse flodders waar geen zaak van te maken is en volg je Trump met het zielige "ze zijn allemaal tegen mij."
pi_166105574
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 14:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jij mist compleet het punt. Het gaat erom dat ze erg selectief zijn met waar ze aandacht aan besteden: heel erg veel aan heel erg klein nieuws over Trump (ja, we weten nu wel dat hij de geestelijke ontwikkeling van een kind heeft, dat hij losse handjes heeft en dat hij fraude heeft gepleegd :O) en wat interne conflicten bij de Republikeinen, helemaal niets aan heel erg groot nieuws uit de Wikileaks. Het gaat erom dat de media, op de genoemde uitzonderingen na, behoorlijk hun best doen om al het Wikileaksnieuws onder het tapijt te vegen. Dat komt doordat er weinig journalisten zijn die hun werk kunnen en mogen doen en omdat die journalisten die het wel doen vaak niet de kans krijgen om hun werk te blijven doen.
Bram BNW is een paar deuren verderop

En nogmaals ook het zogenaamde Clinton news network (die qua bereik en invloed nog niet in de buurt komt van Fox news in de VS) is er aandacht aan besteed.

Dat jij niet kan accepteren dat het eigenlijk best wel meevalt met wat we te horen hebben gekregen van de wikileaks is ook niet het probleem van de media maar toch echt van jou.
pi_166105576
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 14:06 schreef KoosVogels het volgende:
Bram is nog steeds boos dat Sanders heeft verloren. Daarom haat hij Hillary.
Denk dat hij nog wel een jaar of vier, vijf doorpost over Sanders.
pi_166105585
zuur links en boos rechts hebben dan ook best wel veel overeenkomsten.
pi_166105587
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 14:08 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Denk dat hij nog wel een jaar of vier, vijf doorpost over Sanders.
Dan ligt die ouwe knar waarschijnlijk al lang en breed onder de zoden.
pi_166105614
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 14:06 schreef Hexagon het volgende:
Misschien komt het wel doordat die WikiLeaks nogal slaapverwekkend zijn
Wat vind jij slaapverwekkend aan het ooit grote Clinton News Network wat van tevoren bij een van de twee kandidaten de lastigste vragen doorspeelt en dat uitgerekend die persoon het nieuwe hoofd van de DNC wordt?
Wat vind jij slaapverwekkend aan het feit dat de DNC probeerde om zo weinig mogelijk debatten te houden, ze zoveel mogelijk te plaatsen op een tijdstip waarop het de minstens schade kan aanrichten (m.a.w. , ze hadden weinig vertrouwen in die debatten), California als laatste staat te behouden etc.
Wat vind jij slaapverwekkend aan het feit dat nu zwart op wit staat dat HC X vindt en !X beweert, dat dus nu zwart op wit staat wat we al lang vermoedden, dat ze de ultieme klei-kandidaat is?
Wat vind jij slaapverwekkend aan het feit dat Tulsi Gabbard politiek werd doodgemaakt en dat Turner van de conventielijst werd geschrapt omdat ze Sanders steunden? (goed, het tweede wisten we al, het eerste bleek uit de lekken)
Wat vind jij slaapverwekkend aan het feit dat nu zwart op wit staat dat HC eigenlijk voor de herinvoering van GS was maar tegen stemde onder druk van de banken?
Wat vind jij slaapverwekkend aan het feit dat nu zwart op wit staat dat HC altijd, ook nadat ze zei tegen te zijn, voor TPP was?
En dat zijn nog niet eens de meest pikanten lekken.

Het is interessanter dan de zoveelste herhaling waaruit blijkt wat we allang wisten: dat Trump de geestelijke ontwikkeling van een kind heeft en dat Republikeinen graag aan bitchfights doen.
#NoDAPL
pi_166105615
doe eens niet

[ Bericht 96% gewijzigd door Hexagon op 21-10-2016 14:12:25 ]
pi_166105617
Ik heb een paar van die 'controversiële' mails onder ogen gehad, en ik vond ook allemaal niet bijster spannend. Wie bij een bedrijf of grote organisatie werkt (of heeft gewerkt) weet dat er via de mail van alles wordt overlegd. En daarin worden denkrichtingen niet geschuwd. Onze mailwisselingen hoeft de buitenwereld ook niet te zien.
pi_166105655
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 14:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wat vind jij slaapverwekkend aan het ooit grote Clinton News Network wat van tevoren bij een van de twee kandidaten de vragen doorspeelt en dat uitgerekend die persoon het nieuwe hoofd van de DNC wordt?
Hulde voor Clinton. Bizar dat CNN - een private omroep - daaraan meewerkt.

quote:
Wat vind jij slaapverwekkend aan het feit dat nu zwart op wit staat dat HC X vindt en !X beweert, dat dus nu zwart op wit staat wat we al lang vermoedden, dat ze de ultieme klei-kandidaat is?
Welkom in de grote mensenwereld.

quote:
Wat vind jij slaapverwekkend aan het feit dat Tulsi Gabbard politiek werd doodgemaakt en dat Turner van de conventielijst werd geschrapt omdat ze Sanders steunden? (goed, het tweede wisten we al, het eerste bleek uit de lekken)
Interne strubbelingen zijn soms erg smerig. Lullig, maar niet iets om wakker van te liggen.

quote:
Wat vind jij slaapverwekkend aan het feit dat nu zwart op wit staat dat HC eigenlijk voor de herinvoering van GS was maar tegen stemde onder druk van de banken?
Welkom in de grote mensenwereld. Dat heet politiek.

quote:
Wat vind jij slaapverwekkend aan het feit dat nu zwart op wit staat dat HC altijd, ook nadat ze zei tegen te zijn, voor TPP was?
Hulde voor Clinton.
pi_166105674
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 14:11 schreef KoosVogels het volgende:
Ik heb een paar van die 'controversiële' mails onder ogen gehad, en ik vond ook allemaal niet bijster spannend. Wie bij een bedrijf of grote organisatie werkt (of heeft gewerkt) weet dat er via de mail van alles wordt overlegd. En daarin worden denkrichtingen niet geschuwd. Onze mailwisselingen hoeft de buitenwereld ook niet te zien.
Ja, dat dit soort dingen wel meer gebeuren bij grote organisaties begrijp ik maar we hebben het hier wel over de politieke top van de wereld. Mag je voor hen geen hogere standaarden hanteren? Mag je van hen niet verwachten dat ze 100% eerlijk en transparant zijn en dat ze trachten om onafhankelijk te functioneren en het volk te dienen?
#NoDAPL
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 14:15:30 #41
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166105682
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 14:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wat vind jij slaapverwekkend aan het ooit grote Clinton News Network wat van tevoren bij een van de twee kandidaten de lastigste vragen doorspeelt en dat uitgerekend die persoon het nieuwe hoofd van de DNC wordt?
Wat vind jij slaapverwekkend aan het feit dat de DNC probeerde om zo weinig mogelijk debatten te houden, ze zoveel mogelijk te plaatsen op een tijdstip waarop het de minstens schade kan aanrichten (m.a.w. , ze hadden weinig vertrouwen in die debatten), California als laatste staat te behouden etc.
En dat zijn nog niet eens de meest pikanten lekken.

Het is interessanter dan de zoveelste herhaling waaruit blijkt wat we allang wisten: dat Trump de geestelijke ontwikkeling van een kind heeft en dat Republikeinen graag aan bitchfights doen.
Ach het is niet allemaal even fraai maar valt in het niet bij de de achterlijkheid van Trump en zijn partij

En wat wens je er precise mee te bereiken? Dat Trump president wordt in plaats van Hillary? Dan ben je een stuk verder van huis.
pi_166105695
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 18:51 schreef LelijKnap het volgende:
Lmao, had deze nog niet gezien

Gast ''Hillary is ...''

'What ''OH NO''...we just lost satellite feed with..That sucks..''

_O-

Ze nemen niet eens meer de moeite om eersteklas acteurs in te huren :D
Het zou zo een sketch kunnen zijn..

Die knakker (Cuomo) was ook degene die eerder stelde dat je vooral niet moet gaan kijken naar wikileaks, illegaal, maar dat je gewoon naar CNN moet blijven kijken voor de info.

Gelukkig dalen de kijkcijfers.
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
  Overall beste user 2022 vrijdag 21 oktober 2016 @ 14:16:30 #43
3928 Ulx
pi_166105705
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 14:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ja, dat dit soort dingen wel meer gebeuren bij grote organisaties begrijp ik maar we hebben het hier wel over de politieke top van de wereld. Mag je voor hen geen hogere standaarden hanteren? Mag je van hen niet verwachten dat ze 100% eerlijk en transparant zijn en dat ze trachten om onafhankelijk te functioneren en het volk te dienen?
Het blijven mensen, Bram.
pi_166105713
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 14:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Kom op Bram, niet zo naïef.
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 14:17:54 #45
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166105731
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 14:16 schreef Ulx het volgende:

[..]

Het blijven mensen, Bram.
Misschien werken die WikiLeaks juist wel positief. Hillary is net een echt mens.
pi_166105776
Weet niet of dit artikel hier al voorbij is gekomen, maar de ghostwriter van Art of the Deal, Tony Schwarz, geeft een goed beeld van de lege toendra die achter de - mede door Schwarz gecreëerde - Trump-mythe zit. Erg goed artikel.

quote:
Edward Kosner, the former editor and publisher of New York, where Schwartz worked as a writer at the time, says, “Tony created Trump. He’s Dr. Frankenstein.”
pi_166105785
De emails stellen niets voor, ik weet zeker als we de emails van Sanders of republikeinen zien dat we ong hetzelfde krijgen, ja dan zijn er enkele emails die beter niet openbaar getoond worden en interessant zijn, maar niet heel schokkends
pi_166105804
Clinton begraaft Giuliani. Diep, diep onder de grond. In een heel donker gat. Maar hij kan er niet om lachen.

_O-
PWBF
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 14:22:25 #49
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166105825
Ik ben wel benieuwd wat Sanders allemaal voor gescheld heefd rondgemaild over Hillary
pi_166105847
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 14:20 schreef L3gend het volgende:
De emails stellen niets voor, ik weet zeker als we de emails van Sanders of republikeinen zien dat we ong hetzelfde krijgen, ja dan zijn er enkele emails die beter niet openbaar getoond worden en interessant zijn, maar niet heel schokkends
Gelukkig denken de vakpublicaties er anders over.
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_166105863
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 14:21 schreef Nielsch het volgende:
Clinton begraaft Giuliani. Diep, diep onder de grond. In een heel donker gat. Maar hij kan er niet om lachen.

_O-
Dat smoelwerk :')
pi_166105867
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 14:23 schreef antiderivative het volgende:

[..]

Is dat zo?
pi_166105868
Nogmaals, de gemiddelde Amerikaan kan die hele emails niks schelen, alleen een paar nerds hier op FOK! maken zich er heel druk om.
PWBF
pi_166105889
quote:

[..]

Das leuk voor de vakpublicaties, maar de gemiddelde Amerikaan kan het niet boeien.
PWBF
pi_166105912
quote:

[..]

Zoals....

Laten we het Amerikaanse volk wachten wat zij er van vinden op 8 november
pi_166105913
Larry Lessig heeft mijn inziens gereageerd zoals je hoort te reageren op die leaks. Dat was die Harvard-professor die zich ook kandidaat had gesteld om de geldmachine achter de Amerikaanse politiek aan de kaak te stellen. Lessig wordt afgeserveerd in een van Podesta's mailtjes, maar hij snapt ook wel hoe mensen communiceren en gaat geen rivieren huilen.

quote:
I'm a big believer in leaks for the public interest. That's why I support Snowden, and why I believe the President should pardon him. But I can't for the life of me see the public good in a leak like this -- at least one that reveals no crime or violation of any important public policy.

We all deserve privacy. The burdens of public service are insane enough without the perpetual threat that every thought shared with a friend becomes Twitter fodder.

Neera has only ever served in the public (and public interest) sector. Her work has always and only been devoted to advancing her vision of the public good. It is not right that she should bear the burden of this sort of breach.
pi_166105929
quote:

_O-
Whehehe.
  Moderator vrijdag 21 oktober 2016 @ 14:35:26 #58
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_166106053
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 14:27 schreef Maxerazzi het volgende:
Larry Lessig heeft mijn inziens gereageerd zoals je hoort te reageren op die leaks. Dat was die Harvard-professor die zich ook kandidaat had gesteld om de geldmachine achter de Amerikaanse politiek aan de kaak te stellen. Lessig wordt afgeserveerd in een van Podesta's mailtjes, maar hij snapt ook wel hoe mensen communiceren en gaat geen rivieren huilen.

[..]

Wat er nu gebeurt bij Wikileaks, was ook nooit de bedoeling toen ze begonnen. Het was een plek waar klokkenluiders terecht konden om (criminele) misstanden aan de kaak te stellen. Ondertussen wordt alles klakkeloos op het internet gegooid, of het nu belangwekkend is of niet. Dan lijkt het al snel of je een persoonlijke vete aan het uitvechten bent.

Vannacht plaatste Wikileaks dit op Twitter (ondertussen verwijderd):
quote:
There is no US election. There is power consolidation. Rigged primary, rigged media and rigged 'pied piper' candidate drive consolidaiton.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_166106080
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 14:25 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Das leuk voor de vakpublicaties, maar de gemiddelde Amerikaan kan het niet boeien.
niet? Als de gemiddelde Amerikaan het gerelateerde al slecht vond:

http://www.cbsnews.com/ne(...)lary-clintons-image/

dan zal hij/zij de verdere stroom van info niet ineens wel goed vinden. Maar er komt morgen een poll uit over de recente wikileaks en hoe dat scoort onder kiezers. We zullen zien.
pi_166106147
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 14:35 schreef Mike het volgende:

[..]

Wat er nu gebeurt bij Wikileaks, was ook nooit de bedoeling toen ze begonnen. Het was een plek waar klokkenluiders terecht konden om (criminele) misstanden aan de kaak te stellen. Ondertussen wordt alles klakkeloos op het internet gegooid, of het nu belangwekkend is of niet.
Ja, het is een treurige bedoening geworden. Assange is uiteindelijk gewoon een narcistische onemanshow, die vooral zichzelf heel erg belangrijk vindt. Geeft verder nergens geen flikker om; zo'n typische crypto-anarchist die iets te vaak V for Vendetta heeft gekeken.
pi_166106210
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 14:27 schreef L3gend het volgende:

[..]

Zoals....

Laten we het Amerikaanse volk wachten wat zij er van vinden op 8 november
Zoals? Je kijkt toch niet alleen CNN?

Politico schrijft erover, het liberale TheHill, NYT, MSNBC met populaire programma's als Morningjoe, het is breaking op AP en Reuters, Politici stellen vragen, mensen verliezen hun baan bij de DNC.

Maar volgens L3gend vanuit een doorzonwoning in pak em beet, Heerhugowaard, 'stelt het allemaal niets voor'.

Dat het Amerikaanse volk uiteindelijk een president moet kiezen, betekent niet dat er 'niets aan de hand is', het betekent dat ze gaan kiezen tussen 2 van de minst populaire kandidaten allertijden. Of dat iets is om trots op te zijn waag ik te betwijfelen.
pi_166106316
quote:

[..]

Dit inderdaad. Je ziet al dat de mensen die de mails 'analyseren' hele verhalen uit hun context trekken en hun eigen verhalen verzinnen. Snowden vind ik een held, voornamelijk ook omdat hij niet alles klakkeloos op het internet heeft gegooid maar hulp heeft gezocht om de inhoud te analyseren door journalisten. Dat is dan ook daadwerkelijk een klikkeluider.

Mooiste voorbeeld vind ik nu dat er een mail is gevonden waarin Hillary's medewerkers haar als 'not living on this planet' beschrijven. Dat zou volgens de lezers betekenen dat haar medewerkers door hebben dat ze niet goed bij haar hoofd zou zijn en uiteraard niet geschikt voor het presidentschap.
Als je de context bekijkt zie je echter dat ze kritiek hebben op dat ze zich een moderate noemt en dat ze afvragen of ze wel doorheeft dat dat met de populariteit van Sanders niet verstandig is.

Of dit: https://wikileaks.org/pod(...)g1Ag2AhWAiAAiKAkEAsy

Een e-mail die Podesta doorstuurt met daarin een artikel waarin weerlegt wordt dat Hillary Algerije van een terreurlijst haalt nadat ze een betaling had ontvangen bij de Clinton Foundation. Omdat er in haar mail quotes staan (die in het artikel worden aangedragen) waar die beschuldiging in staat betekend opeens dat ze dat daadwerkelijk gedaan heeft. Slaat natuurlijk nergens op.
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 14:52:18 #63
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_166106361
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 14:45 schreef antiderivative het volgende:

[..]

Politico schrijft erover, het liberale TheHill, NYT, MSNBC met populaire programma's als Morningjoe, het is breaking op AP en Reuters, Politici stellen vragen, mensen verliezen hun baan bij de DNC.

Maar volgens L3gend vanuit een doorzonwoning in pak em beet, Heerhugowaard, 'stelt het allemaal niets voor'.

Dat het Amerikaanse volk uiteindelijk een president moet kiezen, betekent niet dat er 'niets aan de hand is', het betekent dat ze gaan kiezen tussen 2 van de minst populaire kandidaten allertijden. Of dat iets is om trots op te zijn waag ik te betwijfelen.
Is er een Heerhugowaard in Florida? Dat is nieuw.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_166106386
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 14:45 schreef antiderivative het volgende:

[..]

lol, je hebt het helemaal verkeerd
pi_166106404
Wat polls

Georgia-AJC
Trump 44%
Clinton 42%
Johnson 9%

Virginia-CNU
Clinton 45%
Trump 33%
Johnson 8%
McMullin 3%
Stein 1%
pi_166106434
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 14:53 schreef L3gend het volgende:

[..]

lol, je hebt het helemaal verkeerd
Sterk!
pi_166106565
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 14:17 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Misschien werken die WikiLeaks juist wel positief. Hillary is net een echt mens.
Dit. Voor sommigen is ze de duivel. Maar dat blijkt niet uit de e-mails. Ze is ook geen engel. Dat blijkt ook, maar dan ben je wel erg naïef als je dat verwacht.
  Overall beste user 2022 vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:10:11 #68
3928 Ulx
pi_166106680
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 15:03 schreef Broomer het volgende:

[..]

Dit. Voor sommigen is ze de duivel. Maar dat blijkt niet uit de e-mails. Ze is ook geen engel. Dat blijkt ook, maar dan ben je wel erg naïef als je dat verwacht.
Bovendien weet je ook niet zeker of die discussies niet verder zijn gegaan via de telefoon of bij de koffiemachine. Dus tja, wat moet je er mee?
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:11:59 #69
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_166106713
Trump Foundation Paid Activist Filmmaker James O'Keefe

quote:
At the third presidential debate, Donald Trump invoked a video that says supporters of Hillary Clinton were paid to incite violence at one of his rallies in Chicago. It was an attack thread to emphasize that her campaign was "sleazy."

But what Trump didn't say is that he has paid the filmmaker who he says uncovered the story.

The video, which was just released earlier this week and made by conservative activist James O'Keefe of Project Veritas, was paid $10,000 by the Trump Foundation in May of 2015 - one month before Trump's announcement of candidacy.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_166106717
quote:

[..]

Glenn Greenwald heeft hier wel wat over te zeggen:

On WikiLeaks, Journalism, and Privacy: Reporting on the Podesta Archive Is an Easy Call

Hij bespreekt 5 punten
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:18:04 #71
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166106816
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 15:03 schreef Broomer het volgende:

[..]

Dat verwacht ik ook helemaal niet. Maar met de huidige situatie is er weinig keuze.
pi_166106944
quote:
Ik vind het opmerkelijker dat het fonds tussen 2010 en 2015 blijkbaar helemaal niets uitkeert.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  † In Memoriam † vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:33:32 #73
230491 Zith
pls tip
pi_166107138
quote:
Trump keek langs de diagonale tijdsstroming en zag dat hij en Clinton anderhalf jaar later tegen elkaar zouden staan _O_

Het bewijs dat hij in 5 dimensies tegelijk kan denken.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_166107183
quote:
Trump die voor hij zijn kandidatuur bekendmaakte er al vanuit ging dat hij zou winnen en tegen Clinton zou komen te staan _O_

Maar eerlijk is eerlijk, wel shady dat hij dat via zijn foundation doet.
  † In Memoriam † vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:39:44 #75
230491 Zith
pls tip
pi_166107245
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 15:36 schreef fixatoman het volgende:

[..]

Want? maatschappijkritische activisten/groepen funden doet elke stichting wel lijkt me, ook hier in Nederland, links en rechts. .
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:42:33 #76
344884 monkyyy
pi_166107292
quote:
11s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 15:24 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik vind het opmerkelijker dat het fonds tussen 2010 en 2015 blijkbaar helemaal niets uitkeert.
En $10,000 is niets, misschien 2 nieuwe printers, maar toch wel opmerkelijk lijkt me.
pi_166107326
quote:

[..]

Trump die voor hij zijn kandidatuur bekendmaakte er al vanuit ging dat hij zou winnen en tegen Clinton zou komen te staan _O_

Waarom? Het is toch het werk van dit soort foundations om projecten te steunen waar zij in geloven? Net zoals Soros doet met OSF.
pi_166107358
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 14:35 schreef Mike het volgende:

[..]

Wat er nu gebeurt bij Wikileaks, was ook nooit de bedoeling toen ze begonnen. Het was een plek waar klokkenluiders terecht konden om (criminele) misstanden aan de kaak te stellen. Ondertussen wordt alles klakkeloos op het internet gegooid, of het nu belangwekkend is of niet. Dan lijkt het al snel of je een persoonlijke vete aan het uitvechten bent.

Vannacht plaatste Wikileaks dit op Twitter (ondertussen verwijderd):

[..]

Al is een persoonlijke vete best voor te stellen. Genoeg vetes hier thuis gehad, als mijn vader het internet afsloot :)
  Overall beste user 2022 vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:47:52 #79
3928 Ulx
pi_166107381
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 15:46 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Al is een persoonlijke vete best voor te stellen. Genoeg vetes hier thuis gehad, als mijn vader het internet afsloot :)
Het gaat niet om de verkiezingen in Ecuador.
pi_166107404
quote:

[..]

Project Veritas. registered as: 501(c)3 organization
To investigate and expose corruption, dishonesty, self-dealing, waste, fraud, and other misconduct in both public and private institutions in order to achieve a more ethical and transparent society.

Code:Section 501(c)(3) is the portion of the US Internal Revenue Code that allows for federal tax exemption of nonprofit organizations, specifically those that are considered public charities, private foundations or private operating foundations. It is regulated and administered by the US Department of Treasury through the Internal Revenue Service.
pi_166107436
Weer een pijnlijke e-mail geopenbaard door WikiLeaks. Donna Brazile (voorzitter van de Democratic National Committee) geeft toe dat de economische situatie niet zo goed is als door de Democraten gepropagandeerd: de nieuwe banen zijn vooral banen met lage lonen en mensen zijn relatief veel kwijt aan huur.
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:52:56 #82
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166107452
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 15:52 schreef KrappeAuto het volgende:
Weer een pijnlijke e-mail geopenbaard door WikiLeaks. Donna Brazile (voorzitter van de Democratic National Committee) geeft toe dat de economische situatie niet zo goed is als door de Democraten gepropagandeerd: de nieuwe banen zijn vooral banen met lage lonen en mensen zijn relatief veel kwijt aan huur.
Gaap...
  Overall beste user 2022 vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:54:37 #83
3928 Ulx
pi_166107478
http://www.cnn.com/2016/1(...)hassan-ad/index.html

quote:
Washington (CNN)A key GOP interest group is set to run a new television ad calling on New Hampshire voters to re-elect their Republican senator as a check and balance for the White House.

The ad from the US Chamber of Commerce does not explicitly say the group believes Hillary Clinton will be president, but the intent is to make clear to voters that possibility is very real.
pi_166107494
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 15:52 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Gaap...
Er zullen heel veel mensen gapen van de slaap die ze verloren hebben door te piekeren over hun belabberde financiële situatie die ten dele veroorzaakt is door het slappe herstel van de afgelopen acht jaar.
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:56:55 #85
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166107515
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 15:55 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Er zullen heel veel mensen gapen van de slaap die ze verloren hebben door te piekeren over hun belabberde financiële situatie die ten dele veroorzaakt is door het slappe herstel van de afgelopen acht jaar.
Stem dus lekker op Trump, minder belastingen voor de rijksten!!!! _O_ _O_
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:57:41 #86
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_166107529
quote:

2008 is niet echt uit de oude doos hoor.
Maar het lachwekkende is (of juist niet) met die Yanks dat hun dit soort uitspraken weinig interesseerd maar oh hemel als je een old beauty queen een eet machine noemt. :o

Sir you hurt my feeeelings....boehoehoe.... Achterlijk volk.
  Moderator vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:57:55 #87
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_166107534
Ook de vorige voorzitter van de republikeinse partij, Michael Steele, laat Trump vallen: https://www.buzzfeed.com/(...)vcW8NWPAK#.oogmANXo1
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:01:48 #88
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166107579
Ik zl trouwens blij zijn als deze verkiezingen voorbij zijn. Het is een beetje zoals een te langdradige film.
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:03:49 #89
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_166107609
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 15:56 schreef Hexagon het volgende:

[..]

En de rest.
Trump zijn voorstellen zijn voor de middenlaag veel aantrekkleijker.
Zeker als je Obama healtcare moet ophoesten.

http://time.com/money/440(...)ost-by-income-level/
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:05:05 #90
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166107630
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 16:03 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

En de rest.

Maar we gaan wel geld uitgeven aan nieuwe wegen en bruggen en een muur. Allemaal uit het niets getoverd door ome Trump.
  Overall beste user 2022 vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:05:35 #91
3928 Ulx
pi_166107640
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 16:01 schreef Hexagon het volgende:
Ik zl trouwens blij zijn als deze verkiezingen voorbij zijn. Het is een beetje zoals een te langdradige film.
Nog een kleine drie weken. Ik ben benieuwd of de GOP dan wel ineens die nominatie van die compromiskandidaat van Obama voor het SC gaat bevestigen. Helemaal als ze de meerderheid in de senaat verliezen.
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:06:26 #92
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166107653
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 16:05 schreef Ulx het volgende:

[..]

Nog een kleine drie weken. Ik ben benieuwd of de GOP dan wel ineens die nominatie van die compromiskandidaat van Obama voor het SC gaat bevestigen. Helemaal als ze de meerderheid in de senaat verliezen.
Volgens mij wilde Hillary ook gewoon met Garland verder dus et zal niet veel uitmaken denk ik.
pi_166107659
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 15:55 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Maar dat heeft toch niks met het gapen over die wikileaks te maken? Dat is omdat het (weer) niet in de buurt komt van een schandaal.
pi_166107668
quote:

[..]

En de rest.

Die data houden er geen rekening mee dat dat geld ergens vandaan moet komen.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:08:11 #95
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166107682
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 16:06 schreef Broomer het volgende:

[..]

Maar dat heeft toch niks met het gapen over die wikileaks te maken? Dat is omdat het (weer) niet in de buurt komt van een schandaal.
Het is gewoon weer een wanhopige poging om hier een schandaal van te maken.
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:09:01 #96
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166107692
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 16:07 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Die data houden er geen rekening mee dat dat geld ergens vandaan moet komen.
Trump kan geld toveren!
pi_166107703
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 16:05 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maar we gaan wel geld uitgeven aan nieuwe wegen en bruggen en een muur. Allemaal uit het niets getoverd door ome Trump.
Dat gaat hij financieren door een belastingverlaging waar vooral de rijken van profiteren.

Oh, en hij gaat de importtarieven fors verhogen zodat bedrijven weer lekker in de VS hun rommel gaan produceren. Dat dit de consumentenprijzen opdrijft, vertelt Trump er natuurlijk niet bij.
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:09:40 #98
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_166107707
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 16:05 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat kan je allemaal doen als je belachelijke oorlogen stopt.
Filmpje van die idioot Hillary gezien?
"Ik ga zeker Iran aanvallen als ik President wordt"
Trump wordt nooit President al wil hij nog zo graag. Dat is al bepaald.
pi_166107723
IBD/TIPP ook nog met een nieuwe nat. poll:

Trump: 41%
Clinton: 40%
Johnson: 8%
Stein: 4%
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:12:39 #100
344884 monkyyy
pi_166107765

Wat opmerkingen over Hillary haar tax plan en wat Donald erover zegt met wat factchecking.
pi_166107794
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 16:09 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

7.5 miljard puur alleen aan belastingverlaging, dat tover je niet zo gemakkelijk te voorschijn :P
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_166107861
quote:

[..]

En de rest.

quote:
UNDER TRUMP PLAN: Tax revenue decrease of $6.2 trillion over 10 years, or 2.6% of GDP
quote:
Trump argues his hefty tax cut will unleash America’s business dynamism, boosting annual GDP growth to 3.5% from 2% today and essentially pay for itself by swelling tax receipts. Independent experts see that as dramatically optimistic. According to the Tax Policy Center, Trump’s plan would swell the deficit by $7.2 trillion over the next decade and by more than $20 trillion by 2036.
Klinkt als een feilloos plan.
pi_166107881
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 16:14 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

7.5 miljard puur alleen aan belastingverlaging, dat tover je niet zo gemakkelijk te voorschijn :P
Dat zijn billions. Trump kost trillions.
pi_166107894
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 16:19 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Trickle down-economics ftw!
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:21:01 #105
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_166107907
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 16:14 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

ttps://www.nationalpriorities.org/campaigns/cost-war-iraq/?gclid=CKPR9ZSM4c0CFQeTfgodhscK3g

En dat is alleen maar Irak.

Maar goed, nog steeds geen commentaar op het schattige verhaaltje dat Hillary Iran gaat aanvallen?
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:22:54 #106
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166107933
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 16:09 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Oorlogen stoppen? Nee hoor, hij gaat IS vernietigen dus dat gaat nog wel even door.
pi_166107957
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 16:21 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

ttps://www.nationalpriorities.org/campaigns/cost-war-iraq/?gclid=CKPR9ZSM4c0CFQeTfgodhscK3g

Maar goed, nog steeds geen commentaar op het schattige verhaaltje dat Hillary Iran gaat aanvallen?
Naar mijn weten staat nergens in haar programma te lezen dat de VS Iran moet aanvallen. Noch heeft ze dat gezegd tijdens de campagne. Toegegeven, het is een wat rare uitspraak, maar dat zijn we wel gewend van Amerikanen.

Overigens maakte Clinton juist onderdeel uit van het kabinet dat heeft besloten om de troepen terug te trekken uit Irak.

De situatie in Iran is trouwens ook ingrijpend veranderd sinds 2007.
pi_166107989
quote:

[..]

quote:
More recently, the ‘alternative news’ ‘journalist’ Stephen Lendman headlined «Hillary Clinton: ‘If I’m President, We Will Attack Iran… We would be Able to Totally Obliterate Them’», and he implied that this statement by Clinton was made while «she addressed AIPAC’s annual convention». Nothing like that was in her speech there (nor at any other AIPAC convention). So, Lendman’s report was made-up, even if its source, Tapper’s account, might also have been made-up (which, as I’ll explain, I doubt to have been the case).

Furthermore, Tapper’s news-report provided essential context for that statement of hers (context which was also reflected in CNN’s report that was based on his), and this essential context changes in a very important way the meaning of the excerpt just cited: «Clinton further displayed tough talk in an interview airing on ‘Good Morning America’ Tuesday. ABC News' Chris Cuomo asked Clinton what she would do if Iran attacked Israel with nuclear weapons. ‘I want the Iranians to know that if I'm the president, we will attack Iran,’ Clinton said. ‘In the next 10 years, during which they might foolishly consider launching an attack on Israel, we would be able to totally obliterate them.’» That news-report by Tapper included a streamer saying, «Watch the full interview with Sen. Hillary Clinton on ‘GMA’ Tuesday», but it’s actually dead (there’s no link there), and ABC provides no transcript at all, nor even a video with that segment; so, Tapper’s account is the only remaining source regarding the interview. However, from the veracity-checks I routinely do, I have found that Tapper, unlike Lendman (and unlike Establishment ‘reporters’ in general), can be trusted, because I’ve found the assertions that he makes to be true, at least so far as they go, even if at a deeper level some of his statements are misleading (in favor of the standard misconceptions, of course – but that’s not involved here).
http://www.strategic-cult(...)ill-attack-iran.html

Ik haal het belangrijkste stuk er even voor je uit:

quote:
ABC News' Chris Cuomo asked Clinton what she would do if Iran attacked Israel with nuclear weapons. ‘I want the Iranians to know that if I'm the president, we will attack Iran,’ Clinton said.
Voor de zekerheid nog even duidelijker:

quote:
Chris Cuomo asked Clinton what she would do if Iran attacked Israel with nuclear weapons.
Ik zal het ook nog even uitschrijven. Hillary Clinton zou Iran aanvallen als die Israel zouden aanvallen met nucleaire wapens. Ik wil niet vervelend zijn Dutchko, maar élke president van Amerika zou op dat moment Iran aanvallen.
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:28:57 #109
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_166108000
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 16:22 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Oorlogen stoppen? Nee hoor, hij gaat IS vernietigen dus dat gaat nog wel even door.
Isis mag wat mij betreft nu meteen aangevallen worden maar ik ben gewoon bang dat die domme doos van een Clinton een no-fly zone gaat instellen in Syrie en dat Assad en de Sovjets hier maling aan hebben, wat overigens hun goed recht is want wat je ook kletst, officieel is Assad nog steeds de legitieme leider van Syrie, of je dit nu leuk vindt of niet.
En dan krijgen we een full scale oorlog daar en in de EU
pi_166108023
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 16:28 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Isis mag wat mij betreft nu meteen aangevallen worden maar ik ben gewoon bang dat die domme doos van een Clinton een no-fly zone gaat instellen in Syrie en dat Assad en de Sovjets hier maling aan hebben, wat overigens hun goed recht is want wat je ook kletst, officieel is Assad nog steeds de legitieme leider van Syrie, of je dit nu leuk vindt of niet.
Dus oorlogen starten of uitbreiden is verkeerd, behalve als Trump het doet?
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:30:32 #111
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166108028
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 16:28 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Maar waar gaat Trump nu geld vandaan toveren als hij lekker oorlogje gaat spelen?
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:30:38 #112
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_166108029
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 16:27 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

[..]

http://www.strategic-cult(...)ill-attack-iran.html

Ik haal het belangrijkste stuk er even voor je uit:

[..]

Voor de zekerheid nog even duidelijker:

[..]

Ik zal het ook nog even uitschrijven. Hillary Clinton zou Iran aanvallen als die Israel zouden aanvallen met nucleaire wapens. Ik wil niet vervelend zijn Dutchko, maar élke president van Amerika zou op dat moment Iran aanvallen.
Ok je hebt een punt gescoord.
pi_166108043
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 16:30 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ok je hebt een punt gescoord.
Gelieve minder conspiracy-filmpjes met selectieve editing te posten en te doen alsof het waarheid is.
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:32:30 #114
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_166108057
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 16:30 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maar waar gaat Trump nu geld vandaan toveren als hij lekker oorlogje gaat spelen?
Die kan kort zijn. In ieder geval minder dan 15 jaar die nu aan de gang zijn in Irak.
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:33:10 #115
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_166108066
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 16:31 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Gelieve minder conspiracy-filmpjes met selectieve editing te posten en te doen alsof het waarheid is.
Dat doen jullie dagelijks.
Laat me niet lachen....
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:33:42 #116
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166108072
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 16:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus oorlogen starten of uitbreiden is verkeerd, behalve als Trump het doet?
Precies, want wat de wijze, eloquente, verstandige, doortastende, amaibele, verbindende, visionaire, onbaatzuchtige, rechtvaardige, beschaafde, genuanceerde, eerlijke, diplomatieke Donald Trump is immers altijd goed! Hij zegt het dus is het zo!
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:34:06 #117
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166108076
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 16:32 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Die kan kort zijn. In ieder geval minder dan 15 jaar die nu aan de gang zijn in Irak.
Waar hebben we dat eerder gehoord?
pi_166108079
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 16:32 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Obama heeft de Amerikaanse troepen al jaren geleden teruggetrokken uit Irak.
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:34:59 #119
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_166108090
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 16:34 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Waar hebben we dat eerder gehoord?
Toen de VS kinderen in Vietnam met napalm schroeide?
pi_166108215
Nog wel een aardig stukje van FiveThirtyEight over likely versus registered voters in de peilingen:
http://fivethirtyeight.co(...)-helping-trump-much/
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_166108255
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 16:19 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik wist dat er iets vreemds was in Engels vs Nederlands maar deed het toch verkeerd :P
pi_166108257
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 15:12 schreef antiderivative het volgende:

[..]

Glenn Greenwald heeft hier wel wat over te zeggen:

On WikiLeaks, Journalism, and Privacy: Reporting on the Podesta Archive Is an Easy Call

Hij bespreekt 5 punten
Hmm ja, Greenwald maakt wel wat terechte opmerkingen (en een héél shaky punt over dat mensen als Podesta minder recht op privacy hebben; dat vind ik echt een slippery slope, zeker wanneer het gaat over internet communicatie: als mensen niet meer normaal met elkaar kunnen communiceren, zonder een paranoïde 'maar wat als dit gaat lekken?'-sfeer, dan verneuk je echt compleet het politiek-bestuurlijke proces, en wordt het vooral een self-fulfilling prophecy van een impotent politiek bestel). En ja, als het er eenmaal is, moeten journalisten erover schrijven, maar dat is het probleem niet van de Wikileaks-'schandalen': het zijn de internetburgerwachten die continu proberen van niet schokkende muggen giga-olifanten te maken.

Greenwald heeft het toentertijd met Snowden heel goed en verantwoord aangepakt; dat is niet wat ik hier bij Wikileaks zie: Wikileaks flikkert alles achteloos online, inclusief heel veel persoonlijke gegevens, en dan gaan vervolgens legers ongetrainde mensen zoeken naar wat ze willen vinden, rukken alles uit de context. Die paranoïde sfeer, ik vind het gewoon echt te treurig voor woorden ondertussen. Kan ook zijn omdat ik me wel zo nu en dan begeef in het land der journalistiek, wat naar mijn mening vol zit met hele scherpe en kritische geesten, in tegenstelling tot dat huil-huil-de-media-geneuzel van alle internetsherlocks die hun eigen fantasietjes zo graag bevestigd willen zien worden. (Goede onderzoeksjournalisten werken met heel veel checks, laten veelvuldig collega's gaten schieten in hun verhalen/bronnen, zodat ze zeker weten dat ze geen nonsens gaan publiceren. Dat is het allerkwalijkst aan de internetsherlocks: die hebben 0 integriteit of zelfkritiek. Mocht je het interessant vinden, dit gaat niet over Wikileaks, maar over een artikel in de Rolling Stone wat later compleet leek te zijn gebaseerd op gefabriceerde feiten/verhalen. Het ging over verkrachting op Amerikaanse campussen, en de journaliste wilde zo graag het artikel schrijven, dat ze gewoon klakkeloos een compleet verzonnen verhaal van 'een slachtoffer' voor waar aannam. Columbia University heeft aan de hand daarvan een rapport geschreven, op verzoek van Rolling Stone, om aan te tonen waar het allemaal fout ging.)

Daarbij pretendeert Wikileaks biasvrij te zijn, enkel een doorgeefluik, wat natuurlijk gelul van de bovenste plank is. Assange zit in de zak van Rusland en heeft heel duidelijk zijn voorkeur; daarnaast faseert Assange heel bewust zijn (compleet underhwelming) materiaal, zodat hij het democratische proces zoveel mogelijk kan verstoren. Als het hem daar niet om ging, het van buitenaf beïnvloeden van een nationaal democratisch proces, had-ie gewoon alles in een keer moeten lekken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Maxerazzi op 21-10-2016 16:53:04 ]
pi_166108266
quote:

[..]

Ja en wat is daarvan salaris?
pi_166108267
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 16:33 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Dat doen jullie dagelijks.
Laat me niet lachen....
"Jullie". Hoppa!
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 13:34 schreef Kaas- het volgende:
pi_166108275
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 15:56 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Stem op Trump:

- De grootste economische deals worden gesloten door iemand met real-life ervaring en unieke inzichten met een bewezen, succesvol track record die niet gebonden is aan donoren met specifieke economische voorkeuren;
- Geen politieke correctheid meer: de (hoogste) benoemingen gaan naar mensen die daar het meest geschikt voor zijn in plaats van naar mensen die qua geslacht, ras of contacten wenselijk bevonden worden;
- Iemand die zaken voor elkaar krijgt: gedurfde maatregelen (NAFTA heronderhandelen, het WTO-verdrag opzeggen als China niet aanpast, geloofwaardig dreigen met hoge importtarieven) om te krijgen waar zowel Democraten als Republikeinen het over eens zijn (zelfs Clinton is bijvoorbeeld voor het aanpakken van misdaden van China), maar waar Clinton de ballen voor mist.

Stem op Clinton:

- Meer van hetzelfde maar linkser: lage groei door knellende belastingen en regelgevingen voor bedrijven en een slappe houding naar internationale handel, boze sentimenten jegens getalenteerde, hardwerkende (rijke) mensen en grote bedrijven (jegens kapitalisme), Robin Hood-toestanden waarbij rijke mensen op grove en grote schaal extra belast worden, mensen blijven voor posities gekozen worden op basis van geslacht, ras, contacten en donorgeld.

Laat ik het omdraaien: waarom denk je dat meer belasting op rijke mensen en grote bedrijven, een hoog federaal minimumloon en meer verplichtingen op het gebied van zorg en kinderopvang goede effecten gaan hebben op werkgelegenheid? Als je manager van een bedrijf bent, ga je met deze maatregelen dan bijvoorbeeld meer of minder jonge Afro-Amerikanen (die momenteel massaal werkloos thuis zitten) op vast contract aannemen?

Ik wil je best geven dat Trump de keuze met meer risico is (zowel grotere upside als downside), maar dat kan toch best gewenst zijn voor mensen die het momenteel na acht jaar Obama beleid financieel niet goed hebben? Waarom zou voor die mensen een soortgelijk beleid als die van Obama goed zijn?

Ik wil je ook best geven dat de Republikeinen in het Congres veel van Obama's voorstellen gefrustreerd hebben. Dat neem ik de Republikeinen niet per sé in dank af, maar de realiteit is wel dat de komende tijd de Republikeinen in dat opzicht waarschijnlijk hun plaats behouden. Heb je dan liever weer een president die moeizame samenwerking heeft of iemand die echt zaken gedaan kan krijgen voor mensen in de problemen?
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:48:01 #126
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_166108289
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 16:46 schreef Kaas- het volgende:

[..]

"Jullie". Hoppa!

[..]

In het voordeel van Trump ook echt, waar gaat het heen.
pi_166108306
quote:
9s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 16:48 schreef Euribob het volgende:

[..]

In het voordeel van Trump ook echt, waar gaat het heen.
Het verschil is in werkelijkheid zelfs groter want ik heb met meerdere ip-adressen gestemd.
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:50:02 #128
344884 monkyyy
pi_166108312
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 16:47 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Laat ik het omdraaien: waarom denk je dat meer belasting op rijke mensen en grote bedrijven, een hoog federaal minimumloon en meer verplichtingen op het gebied van zorg en kinderopvang goede effecten gaan hebben op werkgelegenheid? Als je manager van een bedrijf bent, ga je met deze maatregelen dan bijvoorbeeld meer of minder jonge Afro-Amerikanen (die momenteel massaal werkloos thuis zitten) op vast contract aannemen?

Omdat non-partisan economische instellingen dat door hebben berekend.
pi_166108324
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 16:47 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Stem op Trump:

- De grootste economische deals worden gesloten door iemand met real-life ervaring en unieke inzichten met een bewezen, succesvol track record die niet gebonden is aan donoren met specifieke economische voorkeuren;
- Geen politieke correctheid meer: de (hoogste) benoemingen gaan naar mensen die daar het meest geschikt voor zijn in plaats van naar mensen die qua geslacht, ras of contacten wenselijk bevonden worden;
- Iemand die zaken voor elkaar krijgt: gedurfde maatregelen (NAFTA heronderhandelen, het WTO-verdrag opzeggen als China niet aanpast, geloofwaardig dreigen met hoge importtarieven) om te krijgen waar zowel Democraten als Republikeinen het over eens zijn (zelfs Clinton is bijvoorbeeld voor het aanpakken van misdaden van China), maar waar Clinton de ballen voor mist.
Ik denk dat je een beetje teveel in Donalds imago van hypersuccesvolle dealmaker bent gaan geloven.
pi_166108330
quote:

[..]

Probleem is alleen dat Trump nog veel meer geld gaat uitgeven aan defensie en oorlogen starten. Hij zegt nu van niet, maar je weet hoe Trump is. Hij is een strongman. HIj gaat America great maken. Hij gaat de military weer great maken. Dat betekent dus vrij eenvoudig:
- defensiebudget gaat omhoog (waar komt dat geld vandaan? Zijn taxplan zorgt voor grote overheidstekorten)
- Hij gaat ISIS verslaan (grondtroepen dus, kost heel veel geld)
- Hij gaat ruzie maken met Iran (deal intrekken). Wereld wordt onveiliger dus
- Hij gaat ruzie maken met China op handelsgebied en hij zal het niet leuk vinden dat de Chinezen steeds meer aan zee-tje pik doen in de Aziatische wateren en dat betekent dat hij de militaire aanwezigheid in Azie moet vergroten. Dat kost heel veel geld

Het is nog maar de vraag of hij andere landen kan bewegen tot grotere bijdrage 'voor bescherming'. Het afdrijven/boos maken van bevriende naties leidt tot verminderde handel en kost dus -wederom-. Veel geld.

Wil je dit ontkennen?
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_166108374
Trump zegt wel degelijk dat hij de uitgaven aan het leger flink wil verhogen.
pi_166108376
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 16:06 schreef Broomer het volgende:

[..]

Er staan best wel wat sappige details in de e-mails, maar men is zo gesensationaliseerd door de media dat het zelfs niet meer schokkend bevonden wordt als Hillary's campagnemensen (de campagne tegen gemene woordjes notabene!) vinden dat zwarten en moslims het ongeacht de omstandigheden bijna altijd slecht doen, om een van de vele voorbeelden te geven. Als dit 24/7 op CNN/NBC/CBS werd afgespeeld in plaats van Trump's tape in de bus had je het anders bekeken.

Dit is trouwens verder niet zo'n schandaal, maar laat wel zien dat Trump's talking points wel degelijk een basis hebben in opvattingen bij een groot deel van het electoraat (en dus niet alleen boze blanke mannen).
pi_166108379
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 16:17 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

[..]

[..]

Klinkt als een feilloos plan.
Misschien wel even handig om verschillende analyses naast elkaar te leggen voor beide kandidaten, naar aanleiding van uitspraken in het debat:

http://fortune.com/2016/10/19/presidential-debate-clinton-debt/

http://blogs.wsj.com/econ(...)perts-say-otherwise/

2e link bevat analyses van verschillende partijen.
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:53:50 #134
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_166108386
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 16:51 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Probleem is alleen dat Trump nog veel meer geld gaat uitgeven aan defensie en oorlogen starten. Hij zegt nu van niet, maar je weet hoe Trump is. Hij is een strongman. HIj gaat America great maken. Hij gaat de military weer great maken. Dat betekent dus vrij eenvoudig:
- defensiebudget gaat omhoog (waar komt dat geld vandaan? Zijn taxplan zorgt voor grote overheidstekorten)
- Hij gaat ISIS verslaan (grondtroepen dus, kost heel veel geld)
- Hij gaat ruzie maken met Iran (deal intrekken). Wereld wordt onveiliger dus
- Hij gaat ruzie maken met China op handelsgebied en hij zal het niet leuk vinden dat de Chinezen steeds meer aan zee-tje pik doen in de Aziatische wateren en dat betekent dat hij de militaire aanwezigheid in Azie moet vergroten. Dat kost heel veel geld

Het is nog maar de vraag of hij andere landen kan bewegen tot grotere bijdrage 'voor bescherming'. Het afdrijven/boos maken van bevriende naties leidt tot verminderde handel en kost dus -wederom-. Veel geld.

Wil je dit ontkennen?
Oh zeker maar het "ruzie" maken kan uit heel veel variaties bestaan.
Jullie denken echt zo kinderlijk zwart wit.
Zo werkt het dus niet.
pi_166108387
KrappeAuto denkt dat Trump hoogstpersoonlijk aan de onderhandelingstafel zit bij het opstellen van handelsverdragen. En überhaupt denken dat dergelijke deals vergelijkbaar zijn met het aankopen van wat vastgoed. Kom op, man.
pi_166108407
En sowieso dat Trump een succesvolle buisinessman is terwijl als ie zn gekregen geld gewoon beleged had en geen dag gewerkt, hij rijker zou zijn geweest.
pi_166108408
En klagen over de linkse koers van Clinton, terwijl Trump de importtarieven fors wil verhogen. Tsja.
pi_166108448
quote:

_O-
Hehe, die deed pijn.
pi_166108472
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 16:01 schreef Hexagon het volgende:
Met een uitkomst die al vast stond ver voor je de film startte.
pi_166108503
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 16:54 schreef oompaloompa het volgende:
En sowieso dat Trump een succesvolle buisinessman is terwijl als ie zn gekregen geld gewoon beleged had en geen dag gewerkt, hij rijker zou zijn geweest.
Dat is nou het nadeel aan ondernemersschap, je neemt risico bij investeringen. Dat het ook wel eens mis kan gaan is ineens een revelatie? Nog even afgezien van economische factoren, zoals een decennia geleden.
pi_166108543
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 17:01 schreef antiderivative het volgende:

[..]

Dat is nou het nadeel aan ondernemersschap, je neemt risico bij investeringen. Dat het ook wel eens mis kan gaan is ineens een revelatie? Nog even afgezien van economische factoren, zoals een decennia geleden.
Als hoeveel geld je verdiend hebt niet de maatstaf is van succes van een businessman, wat dan?
Trump heeft minder verdiend dan hij zou hebben als hij letterlijk niets gedaan had.
pi_166108553
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 16:53 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Oh zeker maar het "ruzie" maken kan uit heel veel variaties bestaan.
Jullie denken echt zo kinderlijk zwart wit.
Zo werkt het dus niet.
Het is eerder dat jij kinderlijk zwart wit denkt, maar goed dat is mijn mening.
Maar laten we wel wezen: het is vooral Trump die kinderlijk zwartwit denkt, los van zijn denkbeelden en of je het er mee eens bent of niet. Als je hem lief vindt, vindt hij je lief. Als je hem stout vindt, dan vindt hij je de meest verschrikkelijke persoon die hij ooit is tegengekomen. Dit is gewoon een feit, zo blijkt uit al zijn tweets en interviews. Daar ga je in de internationale wereld geen goede deals mee maken. Het interesseert hem ook allemaal niet echt. Als je een leuk idee bij hem aanbrengt (Trump vodka), dan gaat hij er in mee. Of Trump university. Van het achterliggende frauduleuze schema heeft hij geen kennis. Hij verdient immers zijn geld door zijn naam ervoor te plakken. Dat is zijn verdienmodel sinds alle flops in de jaren 90. En eerlijk is eerlijk, daar is hij een meester in.

Echter, als president moet hij echte deals gaan maken en echt de diepte in gaan qua kennis. En aangezien hij (ook dat is een feit, dat kun je niet ontkennen. Zelfs voorbereiden op een debat kostte hem teveel moeite) de aandachtsspanne heeft van een goudvis gaat hem dat niet lukken.

Serieus, wat voor deal gaat er uit komen als hij door een Saoedische prins onwijs wordt gefeteerd en in de watten wordt gelegd en in een auto's van goud omringd door mooie vrouwen wordt ontvangen? Die deal gaat niet gunstig uitpakken voor Trump (lees: de VS). Hij luistert immers niet naar zijn adviseurs (ook een feit) en gaat af op fingerspitzengefuhl. En dat leidt tot Trump steaks, trump vodka, Trump university en -eerlijk is eerlijk- een enkele keer Trump Tower. Maar de odds zijn niet in zijn voordeel.
  Overall beste user 2022 vrijdag 21 oktober 2016 @ 17:05:35 #143
3928 Ulx
pi_166108570
Hij liet zich voor een uurtje speechen rustig een miljoen betalen. Dat tarief gaat nu vast naar beneden. Maar goed...
pi_166108582
quote:

Dit benadrukt weer de onzin van dit soort filmpjes. De vraag die ze beantwoord is weggelaten, waardoor de context ook geheel wegvalt.

De vraag waar ze hier op reageert is wat ze zou doen als Iran Israel aanvalt met nucleaire wapens.
pi_166108587
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 17:05 schreef Ulx het volgende:
Hij liet zich voor een uurtje speechen rustig een miljoen betalen. Dat tarief gaat nu vast naar beneden. Maar goed...
Mooiste vond ik nog hoe hij de huur van de GOP afdeling in zijn tower laag hield toen hij het zelf moest betalen en verdubbelde toen het geld door donoren opgebracht ging worden :D
Ergens meesterlijk, maar zo verwerpelijk...
pi_166108620
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 17:03 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Als hoeveel geld je verdiend hebt niet de maatstaf is van succes van een businessman, wat dan?
Trump heeft minder verdiend dan hij zou hebben als hij letterlijk niets gedaan had.
Maar hij heeft nooit 'niets gedaan'. Dat is nou het punt. En hij heeft geld verdiend, hij is door diepe dalen gegaan om te zijn waar hij nu is. Het is geen eenrichtingsweg geweest. Allemaal geen nieuwe info, dat kun je zelfs allemaal lezen in zijn boeken.
pi_166108627
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 17:09 schreef antiderivative het volgende:

[..]

Maar hij heeft nooit 'niets gedaan'. Dat is nou het punt. En hij heeft geld verdiend, hij is door diepe dalen gegaan om te zijn waar hij nu is. Het is geen eenrichtingsweg geweest. Allemaal geen nieuwe info, dat kun je zelfs allemaal lezen in zijn boeken.
Ja op die manier ben ik een expert in slot-machines en heb ik er heel veel geld mee verdiend.
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 17:10:41 #148
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_166108631
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 17:04 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Het is eerder dat jij kinderlijk zwart wit denkt, maar goed dat is mijn mening.
Maar laten we wel wezen: het is vooral Trump die kinderlijk zwartwit denkt, los van zijn denkbeelden en of je het er mee eens bent of niet. Als je hem lief vindt, vindt hij je lief. Als je hem stout vindt, dan vindt hij je de meest verschrikkelijke persoon die hij ooit is tegengekomen. Dit is gewoon een feit, zo blijkt uit al zijn tweets en interviews. Daar ga je in de internationale wereld geen goede deals mee maken. Het interesseert hem ook allemaal niet echt. Als je een leuk idee bij hem aanbrengt (Trump vodka), dan gaat hij er in mee. Of Trump university. Van het achterliggende frauduleuze schema heeft hij geen kennis. Hij verdient immers zijn geld door zijn naam ervoor te plakken. Dat is zijn verdienmodel sinds alle flops in de jaren 90. En eerlijk is eerlijk, daar is hij een meester in.

Echter, als president moet hij echte deals gaan maken en echt de diepte in gaan qua kennis. En aangezien hij (ook dat is een feit, dat kun je niet ontkennen. Zelfs voorbereiden op een debat kostte hem teveel moeite) de aandachtsspanne heeft van een goudvis gaat hem dat niet lukken.

Serieus, wat voor deal gaat er uit komen als hij door een Saoedische prins onwijs wordt gefeteerd en in de watten wordt gelegd en in een auto's van goud omringd door mooie vrouwen wordt ontvangen? Die deal gaat niet gunstig uitpakken voor Trump (lees: de VS). Hij luistert immers niet naar zijn adviseurs (ook een feit) en gaat af op fingerspitzengefuhl. En dat leidt tot Trump steaks, trump vodka, Trump university en -eerlijk is eerlijk- een enkele keer Trump Tower. Maar de odds zijn niet in zijn voordeel.
Weet je hoe we deze bovenstaande uitspraken noemen? Speculatie.

Nogmaals: Trump gaat misschien een ramp worden voor zijn land maar ik denk dat hij meer zal doen om de conflikten te verkleinen.
Clinton wordt contra.

Clinton heeft in principe al gewonnen omdat de Amerikanen meer verontwaardigd zijn om iemand die een vette vrouw beledigd dan iemand die overhoop wordt geschoten in de straat.
Dus de meest simpele moddergooier heeft gewonnen.
Een verlies voor de US en een verlies voor de wereld.
  Overall beste user 2022 vrijdag 21 oktober 2016 @ 17:14:47 #149
3928 Ulx
pi_166108691
Als het speculatie was geweest was er geen aanklacht wegens racketeering tegen hem ingediend.
pi_166108736
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 17:10 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ja op die manier ben ik een expert in slot-machines en heb ik er heel veel geld mee verdiend.
Ik weet niet wat ik hier op moet zeggen...

Ondernemers nemen risico, op sommige investeringen maak je een leuke return, andere gaan de mist in. Er is denk ik niemand die een 100% score heeft in zijn/haar carriere. Zelfs goeroes of zelfbenoemde goeroes gaan de mist in:

Warren Buffett uses italics when he calls his investment in Energy Future Holdings a "big mistake." The company is now in bankruptcy court

Shit happens.
pi_166108770
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 17:16 schreef antiderivative het volgende:

[..]

Ik weet niet wat ik hier op moet zeggen...

Ondernemers nemen risico, op sommige investeringen maak je een leuke return, andere gaan de mist in. Er is denk ik niemand die een 100% score heeft in zijn/haar carriere. Zelfs goeroes of zelfbenoemde goeroes gaan de mist in:

Warren Buffett uses italics when he calls his investment in Energy Future Holdings a "big mistake." The company is now in bankruptcy court

Shit happens.
Ik heb het niet over dat hij geen 100% scoort, hij scoort negatief.

Als je acties, in totaal, het slechter doen dan niets doen, dan ben je geen goede zakenman.

Dus niet, een actie gaat een keertje mis, maar gemiddeld gaat het goed. Ik ben het met je eens dat hoort erbij, maar als je het gemiddeld slecht doet, dan ben je toch niet goed?

Daarom noemde ik ook precies de slotmachines, als ik daar gemiddeld over de hele tijd winst op zou maken, dan zou ik er goed in zijn. Ik ben er slecht in omdat ik er gemiddeld verlies op maak, zelfs ondanks dat ik er wel eens mee gewonnen heb. Datzelfde geldt voor Trump.
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 17:22:57 #152
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_166108807
quote:
Ja hoor, wat triest! Make a Wish krijgt 1000 dollar, terwijl Caring for military families maar liefst 100.000 dollars krijgt :r
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_166108833
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 17:19 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ik heb het niet over dat hij geen 100% scoort, hij scoort negatief.

Als je acties, in totaal, het slechter doen dan niets doen, dan ben je geen goede zakenman.

Dus niet, een actie gaat een keertje mis, maar gemiddeld gaat het goed. Ik ben het met je eens dat hoort erbij, maar als je het gemiddeld slecht doet, dan ben je toch niet goed?
Eh, als je 1 enorm gigantisch fiasco hebt gehad dan kun je in potentie veel meer verliezen dan 100 kleinere goede investeringen kunnen 'goedmaken'. Ik hoop dat je begrijpt dat dat een mogelijkheid is?

Trouwens, heb je enig idee wat hij NU onder beheer heeft en wat de financien daarvan zijn? Ik heb die documenten al eens eerder gepost, maar ik wil het best nog eens doen.
pi_166108871
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 17:25 schreef antiderivative het volgende:

[..]

Eh, als je 1 enorm gigantisch fiasco hebt gehad dan kun je in potentie veel meer verliezen dan 100 kleinere goede investeringen kunnen 'goedmaken'. Ik hoop dat je begrijpt dat dat een mogelijkheid is?

Trouwens, heb je enig idee wat hij NU onder beheer heeft en wat de financien daarvan zijn? Ik heb die documenten al eens eerder gepost, maar ik wil het best nog eens doen.
Nogmaals, wat zou volgens jou de standaard moeten zijn van een goede businessman dan als het niet winst maken is?

De door jou eerder genoemde Buffett maakt winst. Ook wel eens verlies maar aan het einde van de som maakt hij winst. Dat je hem dan dus een goede businessman vind lijkt me logisch.

Maar nu hebben we het over iemand die verlies maakt. Waarom is dat dan toch een goede businessman? Hij is namelijk blijkbaar dus niet goed in business...
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 17:28:42 #155
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_166108873
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 17:25 schreef antiderivative het volgende:

[..]

Ben meer geïnteresseerd in Trump zijn belastingaangiftes van de afgelopen 20 jaar.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  † In Memoriam † vrijdag 21 oktober 2016 @ 17:34:50 #156
230491 Zith
pls tip
pi_166108947
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 17:22 schreef Falco het volgende:
Make a Wish
B====D~~~~ Make a Wish :r

1 wit meisje een leuk uurtje uit helpen kost net zo veel als 500,000 Zimbotswanen hun leven redden.
pi_166108987
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 17:28 schreef Falco het volgende:

[..]

Ben meer geïnteresseerd in Trump zijn belastingaangiftes van de afgelopen 20 jaar.
Die zijn dichtgespijkerd, en we krijgen ze niet te zien vrees ik.

Denkend aan Trump zie ik een lelijke man lomp en onvoorbereid door oneindige problemen manoeuvreren.
Maar goed, lijstjes zag ik

Trump:
Narcist
Geen politieke ervaring
Valt niet te sturen
Licht ontvlambaar (misschien wel zijn slechtste eigenschap, vooral voor de belangrijkste baan ter wereld)
0 respect voor vrouwen
0 respect voor mensen met een handicap
Wansmaak
Bewezen leugenaar
Ziet zelfverrijking als een mooi offer aan de samenleving
Speelt iets te gretig het slachtoffer als het niet naar zijn zin is
Alle ellende op de wereld is de schuld van Hillary

Echt, ik moet er niet aan denken.
Ik ga Obama missen, maar laat nu een vrouw het maar eens doen.
pi_166108991
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 17:28 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Nogmaals, wat zou volgens jou de standaard moeten zijn van een goede businessman dan als het niet winst maken is?

De door jou eerder genoemde Buffett maakt winst. Ook wel eens verlies maar aan het einde van de som maakt hij winst. Dat je hem dan dus een goede businessman vind lijkt me logisch.

Maar nu hebben we het over iemand die verlies maakt. Waarom is dat dan toch een goede businessman? Hij is namelijk blijkbaar dus niet goed in business...
Check hier: POL / Amerikaanse verkiezingen 2016 #92 Op naar het eerste debat

Ik wil best antwoorden, maar ik heb het gevoel dat dit allemaal niet over de presidentsverkiezingen meer gaat en daar is dit topic wel voor. Overigens verklaart hij hier onder ede tijdens s een juridische procedure zijn goede financien en ergens ook nog zijn totale waarde van imperium:

Hierin geeft hij trouwens ook antwoord op de vraag of er ooit Trump mails zullen lekken (iemand vroeg dat eerder). Nee, want hij gebruikt geen email. ;)
  Overall beste user 2022 vrijdag 21 oktober 2016 @ 17:56:55 #159
3928 Ulx
pi_166109191
Zijn medewerkers wèl denk ik. Of ze moeten echt met ganzeveer op perkament kliederen.
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 18:02:57 #160
344884 monkyyy
pi_166109264
https://wikileaks.org/podesta-emails/emailid/23843

Wikileakski lekt nu ook al telefoonnummers. :{
pi_166109373
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 18:02 schreef monkyyy het volgende:

Zie ik dat ik zijn oude nummer nog in mijn mobiel heb staan. Is ook alweer een tijdje geleden dat ik met hem heb gechilld.
pi_166109377
quote:

Het is wat, George Soros zal er wakker van liggen.
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 18:12:01 #163
344884 monkyyy
pi_166109396
Z'n voicemail inbox zit vol. :{
pi_166109487
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 17:10 schreef DUTCHKO het volgende:
Nogmaals: Trump gaat misschien een ramp worden voor zijn land maar ik denk dat hij meer zal doen om de conflikten te verkleinen.
Wat is zijn huidige track-record in conflicten verkleinen? Tot nu toe heeft hij sinds hij kandidaat is elk conflict waar hij in betrokken is geraakt vergroot. Kun jij voorbeelden geven waarin hij een conflict gede-escaleerd heeft? Serieuze vraag.
In zijn lange carriere als business-man heeft hij veel conflicten in de rechtzaal uitgevochten, het tegendeel van verkleinen.
  Overall beste user 2022 vrijdag 21 oktober 2016 @ 18:23:13 #165
3928 Ulx
pi_166109578
quote:

Ze gooiden gewoon priveshit van turkse burgers de cyber in. Nou, daar scoor je punten mee.
pi_166110615
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 08:50 schreef Arcee het volgende:

[..]

Hier :Y)
thanq u, duizend euro inzetten is toch honderdzestig winst. Is er überhaupt nog chance dat trump wint?
pi_166110743
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 18:17 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Wat is zijn huidige track-record in conflicten verkleinen? Tot nu toe heeft hij sinds hij kandidaat is elk conflict waar hij in betrokken is geraakt vergroot. Kun jij voorbeelden geven waarin hij een conflict gede-escaleerd heeft? Serieuze vraag.
In zijn lange carriere als business-man heeft hij veel conflicten in de rechtzaal uitgevochten, het tegendeel van verkleinen.
Dutchko haalt graag berichten uit 1971 aan om punten voor nu te bewijzen, dus wellicht heeft Trump toen hij 35 was nog wat goeds gedaan aan conflictbeheersing. Uitzending naar Vietnam ontwijken bijvoorbeeld.
pi_166110815
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 vrijdag 21 oktober 2016 @ 19:31:29 #169
3928 Ulx
pi_166111004
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 19:15 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

thanq u, duizend euro inzetten is toch honderdzestig winst. Is er überhaupt nog chance dat trump wint?
12% volgens fivethirtyeight.com.

Het is niet echt realistisch meer te denken dat hij kan winnen.
pi_166111147
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 19:31 schreef Ulx het volgende:

[..]

indien ik contant had zou ik alles op clinton inzetten, ga nu iets meer dan duizend inzette, gratis geld.
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 19:37:43 #171
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_166111199
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 19:35 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

indien ik contant had zou ik alles op clinton inzetten, ga nu iets meer dan duizend inzette, gratis geld.
Je lijkt me niet het type dat het risico kan lopen duizend euro in te zetten. Zou het niet doen als ik jou was.
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 19:38:48 #172
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_166111229
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 19:31 schreef Ulx het volgende:

[..]

Trump doet alles voor de foto en zn naam, zn ideologie danwel imago kan hem echt niks schelen..

Redactie Frontpage / Sport vrijdag 21 oktober 2016 @ 19:43:05 #173
pi_166111337
Sommige bookmakers hebben mensen die hun geld op Clinton hebben gezet al uitbetaald.

http://www.telegraph.co.u(...)nton-winning-us-ele/
pi_166111369
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 19:37 schreef Euribob het volgende:

[..]

Je lijkt me niet het type dat het risico kan lopen duizend euro in te zetten. Zou het niet doen als ik jou was.
heb aantal jaar gewerkt dus dat risico kan genomen worden, tof is dat uiteraard niet maar eventuele klap van die grootte kan eenvoudig opgevangen worden, als ik geld nu in liquide vorm had had ik minimaal tienduizend ingezet.
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 19:44:03 #175
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_166111370
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 19:43 schreef PippenScottie het volgende:
Sommige bookmakers hebben mensen die hun geld op Clinton hebben gezet al uitbetaald.

http://www.telegraph.co.u(...)nton-winning-us-ele/
Ze kunnen maar beter niet failliet gaan door hun bets aan te passen.
pi_166111445
unibet enige bookmaer in nl waar je geld mag inzette op clinton?
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 19:49:20 #177
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_166111508
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 19:46 schreef Ashqelon het volgende:
unibet enige bookmaer in nl waar je geld mag inzette op clinton?
Gaan we het hier niet over hebben.
  Overall beste user 2022 vrijdag 21 oktober 2016 @ 19:54:57 #178
3928 Ulx
pi_166111638
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 19:44 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Ze kunnen maar beter niet failliet gaan door hun bets aan te passen.
Verlies kan van de belasting worden afgetrokken hoor. Naar het schijnt.
pi_166111662
Louisiana heeft een zogeheten "jungle primary", op Election Day staan er 6-7 namen op het stembiljet en de beste twee nemen het in december tegen elkaar op in een run-off als niemand een meerderheid haalt. Vandaag werd bekend dat David Duke, voormalig Grand Wizard van de Ku Klux Klan, genoeg steun heeft in de peilingen om deel te mogen nemen aan het Senaatdebat dat over twee weken wordt georganiseerd op de campus van Dillard University, een historically black college. :')

http://www.nola.com/polit(...)ads_in_latest_l.html
pi_166111681
Krijgt onze grote vriend Bram dan toch gelijk?

vrijdag 21 oktober 2016 @ 20:00:38 #181
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_166111758
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 19:57 schreef Nintex het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
En de column?
pi_166111915
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 20:00 schreef Euribob het volgende:

[..]

En de column?
https://www.theguardian.c(...)-reproductive-rights

een stukje:

quote:
These crucial distinctions are in part why Bernie Sanders’ campaign strategy on reproductive rights is so short-sighted. Sanders, who has an excellent record on women’s rights, seems to want voters to trust that his presidency will be good for reproductive rights simply because he is pro-choice.

But this issue necessitates discussion that goes beyond being “for” or “against” abortion: the intensity at which reproductive rights are being attacked requires leadership that is detailed and full-throated.

While Hillary Clinton has centered her campaign on women’s rights, been vocal about overturning the Hyde Amendment and has brought up Republican efforts to defund Planned Parenthood in nearly every debate, Sanders has been much less proactive.
pi_166112117
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 19:57 schreef Nintex het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Plaatjes doen het niet
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 20:50:18 #184
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_166113170
Hoe zit het met dat etentje van gister in het Waldorf Astoria waar Trump grappen maakt over Clinton? Ik zit er net met verbazing naar te kijken: Hoe kan het dat ze een dag na zo'n fel debat zo ogenschijnlijk luchtig met elkaar omgaan?

[ Bericht 0% gewijzigd door Federer-fan op 21-10-2016 20:55:46 ]
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_166114676

[ Bericht 100% gewijzigd door Euribob op 21-10-2016 21:38:25 (Infowars wordt hier niet getolereerd) ]
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 21:42:18 #186
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_166115086
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 20:50 schreef Federer-fan het volgende:
Hoe zit het met dat etentje van gister in het Waldorf Astoria waar Trump grappen maakt over Clinton? Ik zit er net met verbazing naar te kijken: Hoe kan het dat ze een dag na zo'n fel debat zo ogenschijnlijk luchtig met elkaar omgaan?
Elite onder elkaar hé. Verbaast je toch niet mag ik hopen, Trump is niet anders gewend.
pi_166115190
quote:
Dit heeft eigenlijk nogal wat schijn tegen. O'Keefe had zo'n jaar undercover gefilmd, we hebben alleen footage van Clinton gezien. Dat is dus juist nadat hij geld van de Trump Foundation heeft gekregen.

Dat stinkt nogal - lijkt erop dat Trump zijn foundation gebruikt voor persoonlijk (politiek) gewin. Volgens mij heeft ie dat al eerder gedaan. Een gift aan Pam Bondi, net als zij besluit Trump University niet te vervolgen:

"The improper donation, a $25,000 gift from the Donald J. Trump Foundation, was made in 2013. At the time, Attorney General Pam Bondi was considering whether to investigate fraud allegations against Trump University. She decided not to pursue the case."

http://www.usatoday.com/s(...)-attention/89955472/

[ Bericht 8% gewijzigd door Broomer op 21-10-2016 21:53:17 ]
pi_166116038
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 20:50 schreef Federer-fan het volgende:
Trump zijn speech, voornamelijk het 2de deel, was anders ongehoord hard voor dit etentje. De vele 'booos' zullen je ook vast wel zijn opgevallen.
pi_166117090
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 22:07 schreef fixatoman het volgende:

[..]

Trump zijn speech, voornamelijk het 2de deel, was anders ongehoord hard voor dit etentje. De vele 'booos' zullen je ook vast wel zijn opgevallen.
Was leuk om te zien. Ook leuk dat Trump, Trump is. Gewoon zichzelf en ongefilterd.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 oktober 2016 @ 23:00:09 #190
862 Arcee
Look closer
pi_166117777

Most of Trump’s charts skew the data. And not always in his favor.

Leuk artikel wel over hoe Trump polls en grafieken in z'n eigen voordeel buigt.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_166118227
Leuk om te zien dat wanneer het over Trump gaat, gaat CNN helemaal los. Pussygate ging non-stop dagenlang 24/7. CNN praat de afgelopen 24 uur over de Al Smith dinner, wikileaks en de Russische connectie, dat moeten ze doen :Z

Maar het nieuws is duidelijk veranderd. Nu moet Trump nog winnen *O*

realDonaldTrump twitterde op vrijdag 21-10-2016 om 23:07:54 Great crowd in Johnstown, Pennsylvania- thank you. Get out & VOTE on 11/8! Watch the MOVEMENT in PA. this afternoon... https://t.co/DUMlbSkVeY reageer retweet

[ Bericht 54% gewijzigd door cb2013 op 21-10-2016 23:27:10 ]
pi_166119229
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 19:38 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Trump doet alles voor de foto en zn naam, zn ideologie danwel imago kan hem echt niks schelen..

[ afbeelding ]
Niet alles. Andersom had hij dit nooit gedaan. Hij zal ten allen tijden de bully moeten zijn.
pi_166119288
Republikeinen proberen weer de vote turnout te suppressen
NicholsUprising twitterde op vrijdag 21-10-2016 om 16:24:19 Crimes Against Democracy: After Rs limit early voting, North Carolinians forced to wait 4 hours to cast ballots. https://t.co/r2yY09euEg reageer retweet
pi_166119380
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 00:20 schreef L3gend het volgende:
Republikeinen proberen weer de vote turnout te suppressen
NicholsUprising twitterde op vrijdag 21-10-2016 om 16:24:19 Crimes Against Democracy: After Rs limit early voting, North Carolinians forced to wait 4 hours to cast ballots. https://t.co/r2yY09euEg reageer retweet
[ afbeelding ]
En in NC lopen de Republicans voor met early voting. Dit pakt juist negatief uit voor Trump die het van het enthousiasme van de kiezer moet hebben.
pi_166119392
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 00:33 schreef Nintex het volgende:

[..]

En in NC lopen de Republicans voor met early voting. Dit pakt juist negatief uit voor Trump die het van het enthousiasme van de kiezer moet hebben.
Nee, ze liepen voor met absentee vote (post), nu met early vote hebben de democraten het gat al gedicht en hebben ze al een voorsprong. En Trump liep dicht achter met absentee vote vergeleken met Romney

Nate_Cohn twitterde op donderdag 20-10-2016 om 19:48:08 Trump has a 5 pt lead among voters who have returned NC absentee ballots, according to our estimates. Romney won the NC absentee vote by 33 reageer retweet
pi_166119433
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 00:34 schreef L3gend het volgende:

[..]

Nee, ze liepen voor met absentee vote (post), nu met early vote hebben de democraten het gat al gedicht en hebben ze al een voorsprong. En Trump liep dicht achter met absentee vote vergeleken met Romney

Nate_Cohn twitterde op donderdag 20-10-2016 om 19:48:08 Trump has a 5 pt lead among voters who have returned NC absentee ballots, according to our estimates. Romney won the NC absentee vote by 33 reageer retweet
[ afbeelding ]
DIt is de belangrijkste verandering:

quote:
The total number of in-person early ballots is down 3 percent from the same day in 2012, while those from registered Democrats are down 11 percent, from registered Republicans down 7 percent, but up among registered unaffiliated voters by 28 percent.
Als die 'unaffiliated' voters de silent majority zijn dan heeft Trump zijn landslide in de pocket.

BeauMinnick twitterde op vrijdag 21-10-2016 om 22:51:21 NC early voting numbers after Day 1. 164,207 people. 86,335 (D) 40,114 (R) #ncpol @WNCN reageer retweet
snelle rekensom ~37k unaffiliated.
pi_166119487
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 00:40 schreef Nintex het volgende:

[..]

DIt is de belangrijkste verandering:

[..]

Als die 'unaffiliated' voters de silent majority zijn dan heeft Trump zijn landslide in de pocket.

BeauMinnick twitterde op vrijdag 21-10-2016 om 22:51:21 NC early voting numbers after Day 1. 164,207 people. 86,335 (D) 40,114 (R) #ncpol @WNCN reageer retweet
snelle rekensom ~37k unaffiliated.
Feit is dat Trump meer achterloopt op Romney dan Clinton op Obama als je de grafiek ziet. De unaffliated voters zijn voor een deel de stemmers van Johnson, de rest gaat ong 50-50 naar Trump en Clinton.
pi_166119535
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 00:47 schreef L3gend het volgende:

[..]

Feit is dat Trump meer achterloopt op Romney dan Clinton op Obama als je de grafiek ziet. De unaffliated voters zijn voor een deel de stemmers van Johnson, de rest gaat ong 50-50 naar Trump en Clinton.
We kunnen op dit moment niet zeker zijn op wie die mensen stemmen. Een democrat kan net zo goed op Trump stemmen en een republican op Clinton (of alleen down ballot of alleen Trump). Over het algemeen doet men weinig moeite om 'officieel' van partij te switchen.

Wat algemeen opvalt is dat het aantal unaffiliated/independent voters ontzettend toegenomen is. In Arizona bijv. ook: (AP)
quote:
Democrats have a 44 percent to 31 percent lead over Republicans in ballots returned. Another 25 percent were independent or unknown.
pi_166119552
Nintex heeft weer wat verse Kool Aid ingeslagen blijkbaar. Republikeinen worden zoals altijd in de pan gehakt met early voting in North Carolina, ze moeten het hebben van absentee ballots en election day stemmers. Zijn met name zwarte stemmers die veel gebruik maken van early voting, heb zo'n vermoeden dat die niet op Trump gaan stemmen.
pi_166119738
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 00:53 schreef Gambetta het volgende:
Nintex heeft weer wat verse Kool Aid ingeslagen blijkbaar. Republikeinen worden zoals altijd in de pan gehakt met early voting in North Carolina, ze moeten het hebben van absentee ballots en election day stemmers. Zijn met name zwarte stemmers die veel gebruik maken van early voting, heb zo'n vermoeden dat die niet op Trump gaan stemmen.
AP schreef al dat het aantal zwarte stemmers is afgenomen. Ik zie vooral op Twitter veel dames van rond de 20/30 die gaan early voten na de yoga klasjes voor Hillary. En Trump stemmers die een rij zien en er vanuit gaan dat de hele rij op Trump gaat stemmen.
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 01:41:32 #202
344884 monkyyy
pi_166119882
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 01:47:11 #203
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_166119912
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 01:41 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Hmm, denkt Trump PA nog te winnen?
Daar staat hij een tiental punten achter als het niet meer is.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 08:42:21 #204
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166120652
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 01:41 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Hmm, denkt Trump PA nog te winnen?
Zonder PA maakt ie geen kans dus hij heeft geen keuze
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 08:43:57 #205
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_166120657
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 21:42 schreef Euribob het volgende:

[..]

Elite onder elkaar hé. Verbaast je toch niet mag ik hopen, Trump is niet anders gewend.
Ja, wel. Maar die twee kunnen elkaars bloed toch wel drinken of is dat ook nog een beetje voor de bühne?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 08:46:26 #206
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166120670
Nou dat ziet er niet best ut voor ome Donald
http://www.rtlnieuws.nl/b(...)isbruik-donald-trump
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 09:06:22 #207
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_166120773
quote:
Richard Branson: Trump vowed to destroy 5 people who refused to help him

Donald Trump told Richard Branson during their first encounter that he would spend the remainder of his life trying to destroy five people he had asked to no avail to aid him after his latest bankruptcy, the English business mogul wrote Friday.

Branson, the Virgin Group founder who wrote in his blog last week that Trump would be a “disaster” as president, described a tale of two lunches Friday, starting with his meeting with Trump.

(...)

“For somebody who is running to be the leader of the free world to be so wrapped up in himself, rather than concerned with global issues, is very worrying,” he wrote, going on to compare his lunch with Trump to dining with Hillary Clinton.

“Here we talked about education reform, the war on drugs, women’s rights, conflicts around the globe and the death penalty. She was a good listener as well as an eloquent speaker,” Branson wrote. “As she understands well, the president of the United States needs to understand and be engaged with wider world issues, rather than be consumed by petty personal quarrels.”

Read more: http://www.politico.com/s(...)230150#ixzz4NnNA1CBs
Géén kloon van tvlxd!
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 09:36:32 #208
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_166121007
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 08:46 schreef Hexagon het volgende:
Nou dat ziet er niet best ut voor ome Donald
http://www.rtlnieuws.nl/b(...)isbruik-donald-trump
Hoezo? Het is totale onzin en dat weet iedereen. De media manipuleert Clinton naar de overwinning door het vervalsen van peilingen en controle van de Clintons over diezelfde media. De verkiezingen worden gestolen voor onze ogen.

Na deze verkieizngen moet hier een groot protest ,of zelfs een revolutie komen die zal moeten leiden tot een impeachment en het afzetten van Clinton, op welke manier dan ook, mocht zij president worden. Zij zal door een groot deel van de Amerikanen niet worden geaccepteerd en zal uiteindelijk niet aan kunnen blijven. Het volk zal terecht in opstand komen tegen deze schertsvertoning over de ruggen van de gewone arbeider en Trump zal alsnog president worden.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 22 oktober 2016 @ 09:38:24 #209
pi_166121026
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 09:36 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Hoezo? Het is totale onzin en dat weet iedereen. De media manipuleert Clinton naar de overwinning door het vervalsen van peilingen en controle van de Clintons over diezelfde media. De verkiezingen worden gestolen voor onze ogen.

Na deze verkieizngen moet hier een groot protest ,of zelfs een revolutie komen die zal moeten leiden tot een impeachment en het afzetten van Clinton, op welke manier dan ook, mocht zij president worden. Zij zal door een groot deel van de Amerikanen niet worden geaccepteerd en zal uiteindelijk niet aan kunnen blijven. Het volk zal terecht in opstand komen tegen deze schertsvertoning over de ruggen van de gewone arbeider en Trump zal alsnog president worden.
Zet hem op, Che Guevara! :')
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 09:42:20 #210
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_166121075
quote:

[..]

wtf lees ik nu
pi_166121175
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 09:42 schreef Falco het volgende:

[..]

wtf lees ik nu
Iets van een gekkie.
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 09:57:59 #212
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 22 oktober 2016 @ 10:07:28 #213
862 Arcee
Look closer
pi_166121313
quote:
Na deze verkieizngen moet hier een groot protest ,of zelfs een revolutie komenresident worden.
Waarom niet nu al?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 22 oktober 2016 @ 10:12:27 #214
pi_166121357
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 10:07 schreef Arcee het volgende:

[..]

Waarom niet nu al?
Ja! Hup naar Washington jij!
Ga het Witte Huis bezetten!!!

Hou je ons wel een beetje op de hoogte van je revolutie?
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 10:13:04 #215
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_166121360
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 09:57 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Trump is dus eigelijk een verdwaalde communist.
Trump is de kandidaat die opkomt voor de gewone man. Iemand naar wie de mensen opkijken en die
Niet is verrgiftigd door de gevestigde machtselite. Trump=Trump , daarom is hij zo populair en is hij uitermate geschikt om Amerika en daarmee ook de hele wereld vooruit te helpen. Niemand is meer gekwalificeerd voor het presidentsschap dan Donald Trump. Hij is ook degene die de verkiezingen gaat winnen, ongeacht de (door Clinton gemanipuleerde ) uitslag.
pi_166121378
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 10:13 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Trump is de kandidaat die opkomt voor de gewone man. Iemand naar wie de mensen opkijken en die
Niet is verrgiftigd door de gevestigde machtselite. Trump=Trump , daarom is hij zo populair en is hij uitermate geschikt om Amerika en daarmee ook de hele wereld vooruit te helpen. Niemand is meer gekwalificeerd voor het presidentsschap dan Donald Trump. Hij is ook degene die de verkiezingen gaat winnen, ongeacht de (door Clinton gemanipuleerde ) uitslag.
_O- _O- _O- _O-
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 22 oktober 2016 @ 10:14:32 #217
862 Arcee
Look closer
pi_166121379
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 10:12 schreef PippenScottie het volgende:
Ja! Hup naar Washington jij!
Ga het Witte Huis bezetten!!!

Hou je ons wel een beetje op de hoogte van je revolutie?
Het is een vraag aan Gabrunal_2013, niet mijn mening. ;)
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 10:14:45 #218
262 Re
Kiss & Swallow
pi_166121381
quote:

[..]

alleen boeit hem de gewone man natuurlijk geen enkele bal
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 10:28:15 #219
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_166121515
quote:

[..]

Vergeet het maar: Trump gaat het nooit worden. Hij is niet de juiste persoon voor de positie omdat hij niet volgzaam is maar eigenzinnig.
Clinton is meer voor deze positie omdat zij ook een geldbeluste haai is.
Dus al zou Trump gaan winnen, men had dan wel op een andere manier van hem af gekomen.
Belangen zijn te groot en Trump is onvoorspelbaar. en te eigenzinnig.
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 10:31:49 #220
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_166121554
quote:
Trump is de kandidaat die opkomt voor de gewone man.
Trump is de CEO die zijn personeel slecht betaald en zijn productie liever uitbesteedt naar het buitenland dan dat hij banen creëert in de VS.
quote:
Iemand naar wie de mensen opkijken en die niet is verrgiftigd door de gevestigde machtselite.
Iemand die op mensen neerkijkt vanuit zijn miljoenenappartementen en die zich graag laat zien op elitefeestjes, in het verleden ook geregeld in gezelschap van de Clintons.
quote:
Trump=Trump , daarom is hij zo populair en is hij uitermate geschikt om Amerika en daarmee ook de hele wereld vooruit te helpen.
Trump=Trump, daarom is hij de minst populaire kandidaat ooit in de moderne geschiedenis en is hij uitermate ongeschikt om Amerika, laat staan de hele wereld, vooruit te helpen.
quote:
Niemand is meer gekwalificeerd voor het presidentsschap dan Donald Trump. Hij is ook degene die de verkiezingen gaat winnen, ongeacht de (door Clinton gemanipuleerde ) uitslag.
Niemand is minder gekwalificeerd voor het presidentschap dan Donald Trump. Hij is dan ook niet diegene die de verkiezingen gaat winnen, ongeacht de onverdedigbare overtuiging van zijn aanhangers.
pi_166121580
quote:

[..]

Het blijft bijzonder dat de fanboys niet doorhebben dat Trump de minst populaire kandidaat allertijden is. Of in ieder geval sinds er favorability ratings worden bijgehouden.
pi_166121651
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 10:31 schreef Belabor het volgende:
en zijn productie liever uitbesteedt naar het buitenland dan dat hij banen creëert in de VS.
Dat hebben Clinton en co mogelijk gemaakt, als dat zo erg is moeten ze dat verbieden.
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 10:43:12 #223
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_166121688
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 10:33 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het blijft bijzonder dat de fanboys niet doorhebben dat Trump de minst populaire kandidaat allertijden is. Of in ieder geval sinds er favorability ratings worden bijgehouden.
Dus je baseert het op de media?

Wat ik namelijk meekrijg van de populariteit bij beide kandidaten, is dat Hillary steeds voor bijna lege zalen staat. Daar komt bij dat er aanwijzingen zijn dat de mensen die er wel staan, daarvoor betaald zijn. (Krijgen spandoeken ed. uitgereikt als ze uit de bus komen)
Op Internet zie je vooral Trump supporters, en van websites als Reddit is bekend dat ze vol zitten met mensen van CTR om tegenwicht te bieden.
Het aantal mensen dat in de voorverkiezingen heeft gestemd bij de Republikeinen was ook een stuk groter dan in de voorgaande paar verkiezingen, terwijl dat bij de Democraten juist minder was.

Wat ik zie is dat Trump veel meer mensen weet te mobiliseren tot nu toe, dan Clinton.

Dit zegt uiteraard niet veel over hun posities mbt voorgaande kandidaten, maar wel tov elkaar.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 10:43:13 #224
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_166121690
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 10:40 schreef Delibird het volgende:

[..]

Dat hebben Clinton en co mogelijk gemaakt, als dat zo erg is moeten ze dat verbieden.
Gaat niet gebeuren.
pi_166121734
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 10:40 schreef Delibird het volgende:

[..]

Verplaatsing van productie naar lage lonen landen was al aan de orde ver voordat de Clintons landelijk politiek actief werden. Je prijst hen nu in je woede voor iets waarin hun rol zeer klein was.
pi_166121738
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 10:43 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Gaat niet gebeuren.
Protectionisme blijkt op de wat langere termijn dan ook zeer beroerd te werken.
pi_166121807
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 10:46 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Verplaatsing van productie naar lage lonen landen was al aan de orde ver voordat de Clintons landelijk politiek actief werden. Je prijst hen nu in je woede voor iets waarin hun rol zeer klein was.
Daarom zeg ik en co, waarom ik de establishment politici mee bedoel.
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 10:52:49 #228
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_166121813
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 10:28 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Vergeet het maar: Trump gaat het nooit worden. Hij is niet de juiste persoon voor de positie omdat hij niet volgzaam is maar eigenzinnig.
Clinton is meer voor deze positie omdat zij ook een geldbeluste haai is.
Dus al zou Trump gaan winnen, men had dan wel op een andere manier van hem af gekomen.
Belangen zijn te groot en Trump is onvoorspelbaar. en te eigenzinnig.
Precies juist de redenen dat Trump het moet worden en waarom hij zo wordt tegengewerkt. Trump is niet de marionet die Clinton wel is. Clinton is een criminele en gevaarlijke vrouw die achter tralies moet en zeker niet in net witte huis hoort te zitten. Daarom moet een uitslag waar Clinton wint ook niet zonder meer geaccepteerd worden en moet er alles aan gedaan worden die vrouw daar weer zo snel mogelijk weg te krijgen. Is het niet goedschiks, dan maar kwaadschiks. Clinton moet worden opgesloten.
pi_166121818
Het rumoer aan de Democratisch zijde gaat inmiddels ook door ivm de leaks, vooral de progressives roeren zich:

http://www.politico.com/s(...)-progressives-230009

o.a.

“We were already kind of suspicious of where Hillary’s instincts were, but now we see that she is who we thought she was,” said one influential liberal Democratic operative. “The honeymoon is going to be tight and small and maybe nonexistent,” the operative said.
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 10:55:26 #230
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_166121846
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 10:53 schreef antiderivative het volgende:
Het rumoer aan de Democratisch zijde gaat inmiddels ook door ivm de leaks, vooral de progressives roeren zich:

http://www.politico.com/s(...)-progressives-230009

o.a.

“We were already kind of suspicious of where Hillary’s instincts were, but now we see that she is who we thought she was,” said one influential liberal Democratic operative. “The honeymoon is going to be tight and small and maybe nonexistent,” the operative said.
Trump en Sanders zouden samen moeten optrekken om Hillary weg te krijgen.
pi_166121990
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 10:43 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Dus je baseert het op de media?

Wat ik namelijk meekrijg van de populariteit bij beide kandidaten, is dat Hillary steeds voor bijna lege zalen staat. Daar komt bij dat er aanwijzingen zijn dat de mensen die er wel staan, daarvoor betaald zijn. (Krijgen spandoeken ed. uitgereikt als ze uit de bus komen)
Op Internet zie je vooral Trump supporters, en van websites als Reddit is bekend dat ze vol zitten met mensen van CTR om tegenwicht te bieden.
Het aantal mensen dat in de voorverkiezingen heeft gestemd bij de Republikeinen was ook een stuk groter dan in de voorgaande paar verkiezingen, terwijl dat bij de Democraten juist minder was.

Wat ik zie is dat Trump veel meer mensen weet te mobiliseren tot nu toe, dan Clinton.

Dit zegt uiteraard niet veel over hun posities mbt voorgaande kandidaten, maar wel tov elkaar.
Neu, ik baseer het op fatsoenlijk onderzoek. Mensen hebben nogal de neiging om de schare 'hardcore fans' te verwarren met populariteit. Dat je populair bent onder een fanatieke minderheid die en masse op komt dagen tijdens je rallies betekent niet dat je populair bent onder het bredere publiek.
pi_166121991
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 10:52 schreef Delibird het volgende:

[..]

Daarom zeg ik en co, waarom ik de establishment politici mee bedoel.
Trump dus ook?
pi_166122004
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 10:55 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Trump en Sanders zouden samen moeten optrekken om Hillary weg te krijgen.
Alleen voert Sanders campagne voor Clinton en is Trump inhoudelijk zo ongeveer het tegenovergestelde van Sanders.
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 11:09:56 #234
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_166122044
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 11:06 schreef Monolith het volgende:

[..]

Neu, ik baseer het op fatsoenlijk onderzoek. Mensen hebben nogal de neiging om de schare 'hardcore fans' te verwarren met populariteit. Dat je populair bent onder een fanatieke minderheid die en masse op komt dagen tijdens je rallies betekent niet dat je populair bent onder het bredere publiek.
Toch is het wel uiterst opmerkelijk dat zowel tegen Sanders als tegen Trump zij vele malen minder mensen trekt als haar tegenstanders en toch wint.
Gaat tegen elke logica in.
pi_166122072
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 11:09 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Toch is het wel uiterst opmerkelijk dat zowel tegen Sanders als tegen Trump zij vele malen minder mensen trekt als haar tegenstanders en toch wint.
Ik leg nota bene net uit dat fanatisme bij een beperkte groep niets zegt over algehele opvattingen of stemgedrag.
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 11:14:47 #236
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_166122111
quote:

[..]

Iedereen die denkt dat met de verkiezing van Hillary we weer business as usual hebben , zal bedrogen uitkomen. Het zaad van de revolutie is gezaaid en de zeer onpopulaire Clinton zal snel grote problemen gaan krijgen.
pi_166122114
Ik lees hier dar Trump de meest gekwalificeerde presidentskandidaat ooit is.

Mag er aub een slotje op deze reeks? Dit wordt nu echt belachelijk.
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 11:15:59 #238
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_166122123
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 11:11 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik leg nota bene net uit dat fanatisme bij een beperkte groep niets zegt over algehele opvattingen of stemgedrag.
Nee dat is een zin zonder enige onderbouwing en bewijs.
Het gaat om de logica. Als je af en toe de zalen zag van Clinton dan leek het wel of zij een kandidaat was die nauwlijks aanhang had.
Totaal niet de weerspiegeling van de uitslagen. En Amerikanen zijn gek op dit soort rallies dus ga mij niet vertellen dat er een aantal (lees duizenden) democraten waren die opeens geen tijd hadden.
pi_166122180
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 11:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Trump dus ook?
Die was geen politici, hij maakte als zakenman er alleen gebruik van.
pi_166122193
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 11:14 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Iedereen die denkt dat met de verkiezing van Hillary we weer business as usual hebben , zal bedrogen uitkomen. Het zaad van de revolutie is gezaaid en de zeer onpopulaire Clinton zal snel grote problemen gaan krijgen.
Dat dacht en riep men ook over Obama. Zeker bij zijn tweede termijn. Het tegendeel bleek waar.
pi_166122218
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 11:20 schreef Delibird het volgende:

[..]

Die was geen politici, hij maakte als zakenman er alleen gebruik van.
Hij is gewoon kandidaat namens een partijndie al decennia voor een groot deel de lakens uitdeelt.
pi_166122220
Krijgen we nu dit weer? Bij rallies van Trump is het drukker (naar verluidt) dus daarom moet hij winnen, ondanks dat de peilingen iets anders zeggen?

Wat een kuttopic is dit geworden.
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 11:25:50 #243
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_166122257
quote:

[..]

Misschien heeft dat er wel mee te maken dat voor de verkiezingen het aantal stemmen telt, en niet het aantal bezoekers. Zomaar een gedachte.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_166122262
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 11:22 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hij is gewoon kandidaat namens een partijndie al decennia voor een groot deel de lakens uitdeelt.
Klopt, de Republikeinen zijn er net zo verantwoordelijk voor als de Democraten.
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 11:26:22 #245
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_166122266
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 11:22 schreef KoosVogels het volgende:
Krijgen we nu dit weer? Bij rallies van Trump is het drukker (naar verluidt) dus daarom moet hij winnen, ondanks dat de peilingen iets anders zeggen?

Ik weet nu echt niet of je zit te trollen of dat je niet kunt lezen.

Er is niks naar verluid aan. Trump trekt tot nu toe veel meer mensen naar rallies en online polls dan Hillary. Dat zegt niet dat hij president moet worden, of dat hij zeker president gaat worden. Het is slechts een observatie.
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 11:26:57 #246
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_166122270
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 11:15 schreef DUTCHKO het volgende:
Het gaat om de logica. Als je af en toe de zalen zag van Clinton dan leek het wel of zij een kandidaat was die nauwlijks aanhang had.
Totaal niet de weerspiegeling van de uitslagen. En Amerikanen zijn gek op dit soort rallies dus ga mij niet vertellen dat er een aantal (lees duizenden) democraten waren die opeens geen tijd hadden.
Enthousiasme is niet de enige factor die stemgedrag bepaald. Zo simpel is het.
pi_166122273
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 11:15 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

De onderbuik wordt vaak verward met logica. Wetenschap is vaak tegenintuïtief. Jij stelt axiomatisch vast dat er een harde correlatie zou zijn tussen opkomst bij rallies en aantal stemmen. Dat is natuurlijk iets dat niet axiomatisch moet worden vastgelegd, maar empirisch getoetst. De primary is zo'n toetsing en levert bewijs voor het tegenovergestelde. De GE lijkt ook weer zo'n geval te zijn. Howard Dean en Ron Paul waren ook van die gevallen. NPR had er wel een aardig artikel over:
http://www.npr.org/2016/0(...)ies-lead-to-big-wins
pi_166122278
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 11:26 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Er is niks naar verluid aan. Trump trekt tot nu toe veel meer mensen naar rallies en online polls dan Hillary. Dat zegt niet dat hij president moet worden, of dat hij zeker president gaat worden. Het is slechts een observatie.
Het zegt inderdaad vrij weinig. Vaak werkt het zelfs andersom en scoren de mensen met een kleine fanatieke aanhang bij de daadwerkelijke verkiezingen vrij beroerd.
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 11:28:06 #249
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_166122281
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 11:22 schreef KoosVogels het volgende:

Nee op zich geen vreemde vraag en constatering.
Zoals ik verklaarde: in de America's is men echt gek op bijeenkomsten en rallies.
Maar het blijft vreem dat de zogenaamde Clinton aanhang precies op de dag dat Hillaryhaar speeches houdt het laat afweten.
En het is niet alleen 1 keer maar vrijwel elke keer.
Dit klopt absoluut niet met het Amerikaanse gedrag.
pi_166122288
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 11:26 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

In methodologisch solide polls haalt hij echter veel minder stemmen.
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 11:32:55 #251
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_166122357
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 11:27 schreef Monolith het volgende:

[..]

De onderbuik wordt vaak verward met logica. Wetenschap is vaak tegenintuïtief. Jij stelt axiomatisch vast dat er een harde correlatie zou zijn tussen opkomst bij rallies en aantal stemmen. Dat is natuurlijk iets dat niet axiomatisch moet worden vastgelegd, maar empirisch getoetst. De primary is zo'n toetsing en levert bewijs voor het tegenovergestelde. De GE lijkt ook weer zo'n geval te zijn. Howard Dean en Ron Paul waren ook van die gevallen. NPR had er wel een aardig artikel over:
Kom op zeg Monolith, jij zegt zelf veel in de US te zijn geweest.
Zelfs al wordt er een parade georganiseerd in Hillbilly town tbv. local Miss Hooibal dan stromen er honderden, zo niet duizenden mensen hier naar toe, omdat dit iets is waar de Amerikanen gewoon van houden.
En de populairste (qua polls) kandidate voor President van de USA trekt een bedroevend aantal mensen?
Ga nu niet vertellen dat dit in lijn is met jouw observaties in de USA.
pi_166122401
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 11:28 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Nee op zich geen vreemde vraag en constatering.
Zoals ik verklaarde: in de America's is men echt gek op bijeenkomsten en rallies.
Maar het blijft vreem dat de zogenaamde Clinton aanhang precies op de dag dat Hillaryhaar speeches houdt het laat afweten.
En het is niet alleen 1 keer maar vrijwel elke keer.
Dit klopt absoluut niet met het Amerikaanse gedrag.
Het is een complot! De reptillians willen dat Hillary wint!
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 11:37:14 #253
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_166122432
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 11:27 schreef Monolith het volgende:

[..]

Vind het een beetje een nietszeggend artikel eigenlijk.
Staat weinig concreets in.

quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 11:27 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het zegt inderdaad vrij weinig. Vaak werkt het zelfs andersom en scoren de mensen met een kleine fanatieke aanhang bij de daadwerkelijke verkiezingen vrij beroerd.
Je ziet vaak dat hoe fanatieker ze zijn, hoe kleiner de groep daadwerkelijk is.
Dat zie je bijvoorbeeld bij dierenrechten activisten en Anti Fascisten.

quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 11:28 schreef Monolith het volgende:

[..]

In methodologisch solide polls haalt hij echter veel minder stemmen.
Ik heb daar eerlijk gezegd weinig vertrouwen in, omdat ze eenvoudig te manipuleren zijn.
Maar goed, aan het einde van de rit maakt het geen reet uit omdat Clinton toch wel wint.
pi_166122435
Tsja, de peilingen laten Trump in de steek, dus dan begint men maar over hoe druk zijn bijeenkomsten wel niet zijn.

Worden de Trump-fanboys nou nooit moe van zichzelf?
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 11:39:01 #255
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_166122458
Hoe reageerde men hier eigenlijk op het 3de debat? Hillary liet "per ongeluk" iets vallen over nucleaire responstijd, wat door een aantal instanties in de VS als het lekker van staatsgeheimen werd ervaren.
pi_166122487
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 11:32 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Kom op zeg Monolith, jij zegt zelf veel in de US te zijn geweest.
Zelfs al wordt er een parade georganiseerd in Hillbilly town tbv. local Miss Hooibal dan stromen er honderden, zo niet duizenden mensen hier naar toe, omdat dit iets is waar de Amerikanen gewoon van houden.
En de populairste (qua polls) kandidate voor President van de USA trekt een bedroevend aantal mensen?
Ga nu niet vertellen dat dit in lijn is met jouw observaties in de USA.
Dit is enkel een illustratie van het onderbuikdenken waar ik op wees. Er zijn vele voorbeelden waarbij opkomst bij rallies niet correleert met stemgedrag. Dat zijn de observaties die we hebben. Een aantal verklarende factoren staan in het NPR artikel.

Jouw opmerkingen over vermeend enthousiasme van Amerikanen voor bijeenkomsten zegt natuurlijk niets over de correlatie tussen opkomst bij bijeenkomsten en stemgedrag van het algehele publiek.
pi_166122562
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 11:37 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Vind het een beetje een nietszeggend artikel eigenlijk.
Staat weinig concreets in.

[..]

Je ziet vaak dat hoe fanatieker ze zijn, hoe kleiner de groep daadwerkelijk is.
Dat zie je bijvoorbeeld bij dierenrechten activisten en Anti Fascisten.

[..]

Ik heb daar eerlijk gezegd weinig vertrouwen in, omdat ze eenvoudig te manipuleren zijn.
Maar goed, aan het einde van de rit maakt het geen reet uit omdat Clinton toch wel wint.
Je hecht dus waarde aan online polls en niet aan de serieuzere polls omdat laatstgenoemde eenvoudig te manipuleren zijn? Ironisch.
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 11:47:13 #258
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_166122594
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 11:45 schreef Monolith het volgende:

[..]

Je hecht dus waarde aan online polls en niet aan de serieuzere polls omdat laatstgenoemde eenvoudig te manipuleren zijn? Ironisch.
Ik hecht er geen waarde aan. Ik vind het opvallend dat de verschillen tussen wat je op tv en in de krant ziet en wat er op Internet staat zo groot zijn.
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 11:48:01 #259
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_166122601
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 11:40 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dit is enkel een illustratie van het onderbuikdenken waar ik op wees. Er zijn vele voorbeelden waarbij opkomst bij rallies niet correleert met stemgedrag. Dat zijn de observaties die we hebben. Een aantal verklarende factoren staan in het NPR artikel.

Jouw opmerkingen over vermeend enthousiasme van Amerikanen voor bijeenkomsten zegt natuurlijk niets over de correlatie tussen opkomst bij bijeenkomsten en stemgedrag van het algehele publiek.
Ok prima.
Maar ik heb anders gezien in al die jaren en vindt het zeer opmerkelijk.
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 11:49:03 #260
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_166122614
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 11:45 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het probleem is dat alles te manipuleren is in de US.
pi_166122650
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 11:47 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Ik hecht er geen waarde aan. Ik vind het opvallend dat de verschillen tussen wat je op tv en in de krant ziet en wat er op Internet staat zo groot zijn.
De serieuze polls staan gewoon op internet hoor.
pi_166122671
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 11:47 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Dat is wel verklaarbaar, op het internet staat veel bagger en kleine groepen fanatieke figuren kunnen doen lijken alsof het allemaal wat voorstelt. Hoe verleidelijk ook, de echte wereld en net internet moet je niet teveel met elkaar verwarren :P
pi_166122747
Ik ken persoonlijk bijvoorbeeld ook geen Trump-fans. Zelfs bekenden die naar Wilders neigen, vinden Trump een halve zool.

Toch heeft Trump op dit gekke forum meer aanhang dan Clinton.
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 12:10:41 #264
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_166122873
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 12:00 schreef KoosVogels het volgende:
Ik ken persoonlijk bijvoorbeeld ook geen Trump-fans. Zelfs bekenden die naar Wilders neigen, vinden Trump een halve zool.

Ik denk dat jij aanhang verwart met kiezen tussen de minst schadelijke kandidaat.
pi_166122907
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 12:10 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ik denk dat jij aanhang verwart met kiezen tussen de minst schadelijke kandidaat.
Neuh, het zit hier vrij vol met figuren die Trump als een topper zien. De aanhang is zelfs aanmerkelijk groter dan van clinton.
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 12:13:23 #266
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_166122918
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 12:12 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Neuh, het zit hier vrij vol met figuren die Trump als een topper zien. De aanhang is zelfs aanmerkelijk groter dan van clinton.
Dat durf ik te betwijfelen.
Kan je dat bewijzen?
pi_166122974
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 12:10 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Oh ja, dat is waar ook. Als Clinton wordt verkozen dan start zij WOIII.

De kritiek op Clinton is juist dat ze onderdeel is van het establishment. Dat klopt, maar dat betekent ook dat haar presidentschap saai en voorspelbaar wordt. Dat is althans mijn verwachting.
pi_166122990
De Wikileaks tonen aan dat de DNC en Clinton geen zuivere koffie zijn. Sanders was ontzettend benadeeld, de hele partij was tegen hem. (nu vind ik dat dat interne partijpolitiek is, jammer voor Sanders). Echter wat veel opvallender is, is dat mevrouw Clinton tegen de FBI liegt en Obama en de rest van de Democrats haar uit de wind houden. Tot slot is er de hele hechte band tussen het campagneteam van Hillary en de media. Tot op het punt waar CNN anchors aan John Podesta (met het wachtwoord: p@ssw0rd) om Twitter hulp vragen of columnisten in opdracht van Team Hillary stront over Bernie schrijven.

En dan zijn we nog niet eens begonnen over de conflict of interest met zaken als die 12 miljoen voor Marokko. Er gebeuren allerlei louche zaakjes in grijs gebied die je best 'corruptie' kunt noemen.

Wat echter ook duidelijk is, is dat Clinton graag de Russen overal de schuld van geeft. Dat ze een no-fly zone in Syrie wel als een goed idee ziet. Trump had gelijk toen hij zei dat de VS 'outplayed' was door Rusland in het Midden Oosten. Hij heeft gelijk. Ze hebben aan dat avontuur niets over gehouden en Hillary lijkt meer van dat soort avonturen te willen.

Het enige nadeel is dat de enige persoon die de boodschap durft te geven Donald Trump is. Bush durft het niet aan, want dan komt de Irak-oorlog van zijn broer naar boven. Andere republikeinen willen de Neo-Cons niet voor de schenen schoppen. Trump heeft dan wel de Neo-Cons verslagen, maar daar lijkt de zaak niet mee afgedaan.

Ik zelf denk dat een Hillary administration vrij voorspelbaar is, maar een hardere lijn neer zet dan een Obama administration. Als ze dat echter doen met dezelfde zwakke hand krijgen we daar alleen maar ellende van. Trump is de enige die de hoogmoed van de Amerikanen opzij durft te zetten en bereid is met Putin te praten over een oplossing. Als Hillary die mindset had: "Ik ga na de verkiezing met Vladimir om de tafel" dan had ik al die andere zaken kunnen vergeven, maar als je kijkt naar de historie dan zie je gewoon dat de politici in de VS ons weer een oorlog in aan het rommelen zijn.
pi_166122999
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 12:00 schreef KoosVogels het volgende:

Ik zou voor Trump stemmen en denk ook dat hij gaat winnen. Hij is anders en mensen willen dat. De hardwerkende Amerikaan zit na 8 jaar nog steeds in een put. Trump hoeft dit niet te doen.

Ook moet er een onderzoek komen naar Hillary. De beerput moet open en wikileals helpt gelukkig mee.
pi_166123001
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 12:13 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Dat durf ik te betwijfelen.
Kan je dat bewijzen?
Ik ken allereerst al geen users die Clinton een topper vinden.
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 12:18:43 #272
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_166123011
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 12:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Oh ja, dat is waar ook. Als Clinton wordt verkozen dan start zij WOIII.

De kritiek op Clinton is juist dat ze onderdeel is van het establishment. Dat klopt, maar dat betekent ook dat haar presidentschap saai en voorspelbaar wordt. Dat is althans mijn verwachting.
Saai voor de US bewoners, een ramp voor de rest van de wereld.
pi_166123048
Hoe zit het met de polls? Ik lees dat hij gestegen is in sommige polls. Maar weet niet hoe betrouwbaar die polls zijn. Aan de andere kant: weet ook niet hoe betrouwbaar de informatie is van degene die me vertelt dat het geen goede polls zijn omdat de persoon misschien zelf aan Cherry picking doet. Lastig :?
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 12:21:11 #274
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_166123051
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 12:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik ken allereerst al geen users die Clinton een topper vinden.
Noem dan maar users die hebben gezegd dat Trump een topper is.
pi_166123080
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 12:17 schreef Nintex het volgende:
De Wikileaks tonen aan dat de DNC en Clinton geen zuivere koffie zijn. Sanders was ontzettend benadeeld, de hele partij was tegen hem. (nu vind ik dat dat interne partijpolitiek is, jammer voor Sanders). Echter wat veel opvallender is, is dat mevrouw Clinton tegen de FBI liegt en Obama en de rest van de Democrats haar uit de wind houden. Tot slot is er de hele hechte band tussen het campagneteam van Hillary en de media. Tot op het punt waar CNN anchors aan John Podesta (met het wachtwoord: p@ssw0rd) om Twitter hulp vragen of columnisten in opdracht van Team Hillary stront over Bernie schrijven.

En dan zijn we nog niet eens begonnen over de conflict of interest met zaken als die 12 miljoen voor Marokko. Er gebeuren allerlei louche zaakjes in grijs gebied die je best 'corruptie' kunt noemen.

Wat echter ook duidelijk is, is dat Clinton graag de Russen overal de schuld van geeft. Dat ze een no-fly zone in Syrie wel als een goed idee ziet. Trump had gelijk toen hij zei dat de VS 'outplayed' was door Rusland in het Midden Oosten. Hij heeft gelijk. Ze hebben aan dat avontuur niets over gehouden en Hillary lijkt meer van dat soort avonturen te willen.

Het enige nadeel is dat de enige persoon die de boodschap durft te geven Donald Trump is. Bush durft het niet aan, want dan komt de Irak-oorlog van zijn broer naar boven. Andere republikeinen willen de Neo-Cons niet voor de schenen schoppen. Trump heeft dan wel de Neo-Cons verslagen, maar daar lijkt de zaak niet mee afgedaan.

Ik zelf denk dat een Hillary administration vrij voorspelbaar is, maar een hardere lijn neer zet dan een Obama administration. Als ze dat echter doen met dezelfde zwakke hand krijgen we daar alleen maar ellende van. Trump is de enige die de hoogmoed van de Amerikanen opzij durft te zetten en bereid is met Putin te praten over een oplossing. Als Hillary die mindset had: "Ik ga na de verkiezing met Vladimir om de tafel" dan had ik al die andere zaken kunnen vergeven, maar als je kijkt naar de historie dan zie je gewoon dat de politici in de VS ons weer een oorlog in aan het rommelen zijn.
Heel leuk maar je held Trump wil IS vernietigen, dus hup direct de oorlog in. Bij hem zit je gegarandeerd en sneller vast aan oorlog dan met Clinton.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 22 oktober 2016 @ 12:24:42 #276
pi_166123093
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 12:20 schreef Braindead2000 het volgende:
Hoe zit het met de polls? Ik lees dat hij gestegen is in sommige polls. Maar weet niet hoe betrouwbaar die polls zijn. Aan de andere kant: weet ook niet hoe betrouwbaar de informatie is van degene die me vertelt dat het geen goede polls zijn omdat de persoon misschien zelf aan Cherry picking doet. Lastig :?
Niet wezenlijk veranderd in de laatste week.

Het lijkt er op dat Trump een serieuze kans maakt op Ohio en één van de kiesdistricten in Maine.

Clinton daarentegen lijkt Arizona en North Carolina te winnen. Ook de cruciale swing state Florida lijkt naar Clinton te gaan.

McMullin maakt als outsider kans in Utah.

In de loop van volgende week worden eventuele effecten van het derde debat duidelijk.
pi_166123098
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 12:21 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

In de laatste tien Posts hier braindead, nintex en cb2013 oid.
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 12:25:04 #278
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_166123100
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 12:23 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Heel leuk maar je held Trump wil IS vernietigen, dus hup direct de oorlog in. Bij hem zit je gegarandeerd en sneller vast aan oorlog dan met Clinton.
Als je het nog niet doorhebt: ze zijn als sinds 2003 in oorlog.
pi_166123115
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 12:21 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Zie Braindead hierboven. Die vindt Trump helemaal geweldig.
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 12:26:06 #280
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_166123124
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 12:24 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Niet wezenlijk veranderd in de laatste week.

Het lijkt er op dat Trump een serieuze kans maakt op Ohio en één van de kiesdistricten in Maine.

Clinton daarentegen lijkt Arizona en North Carolina te winnen. Ook de cruciale swing state Florida lijkt naar Clinton te gaan.

McMullin maakt als outsider kans in Utah.

In de loop van volgende week worden eventuele effecten van het derde debat duidelijk.
gaat een aparte map opleveren.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_166123126
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 12:24 schreef 99.999 het volgende:

[..]

In de laatste tien Posts hier braindead, nintex en cb2013 oid.
Dat ligt aan de definitie van "topper".
pi_166123128
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 11:39 schreef Kaneelstokje het volgende:
Hoe reageerde men hier eigenlijk op het 3de debat? Hillary liet "per ongeluk" iets vallen over nucleaire responstijd, wat door een aantal instanties in de VS als het lekker van staatsgeheimen werd ervaren.
Welke instanties zoal?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 22 oktober 2016 @ 12:26:58 #283
pi_166123136
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 12:25 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Sinds 1941 zou ik zeggen.
pi_166123168
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 12:26 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dat ligt aan de definitie van "topper".
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 12:29:40 #285
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_166123177
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 12:26 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Sinds 1941 zou ik zeggen.
Ja eigenlijk best een droevig resultaat.
Tja een ding kan je de Amerikanen niet ontzeggen: ze doen het beter dan de Nazi's en Japanners: wereldcontrole.
pi_166123185
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 12:17 schreef cb2013 het volgende:

[..]

Ik zou voor Trump stemmen en denk ook dat hij gaat winnen. Hij is anders en mensen willen dat. De hardwerkende Amerikaan zit na 8 jaar nog steeds in een put. Trump hoeft dit niet te doen.

Ook moet er een onderzoek komen naar Hillary. De beerput moet open en wikileals helpt gelukkig mee.
De hardwerkende Amerikaan wordt niets wijzer van Trump. Zijn beleid wordt gewoon lekker Republikeins.
pi_166123187
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 12:25 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ok, dan meer en ingrijpender oorlogshandelingen.
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 12:32:57 #288
344884 monkyyy
pi_166123231
Volgens 270towin.com is Utah nu een swing state. :{ :')
pi_166123234
quote:
Het gaat niet om het bezoeken vqn events, mqqr om het bezoeken vqn een stemhokje...

laat daarin Trumps probleem liggen, hij is ongekend populair en wordt verqfgood door een zeer truwe bqasis, die ook graag zn events bezoeken..
Maar zelfs die basis heeft een probleem van een relatief lage opkomst bij de werkelijke verkiezingen...

polls tonen ook aan dat hoe groter de kans is dat bepaalde kiesgerechtigden geen stem afgeven, des te meer ze trump steunen ...
Tevens dat er een brede steun voor Clinton is bij groepen die misschien minder snel geneigd zijn of geen tijd hebben om grote events te bezoeken

Trumps eigen geroep dat de verkiezingen toch 'vervalst' zijn verergeren dat natuurlijk, hij neemt de motivatie van zijn eigen al lastiger te motiveren doelgroep enkel verder weg, om daadwerkelijk te gaan stemmen (ik vind het ook een beetje opvallend dat er vanuit de Trump-campagne relatief weinig motiverende oproepen zijn, stemmers oproepen toch vooral te gaan stemmen, dat hun stemmen nodig zijn... gecombineerd met een o goed als afwezige ground-game vrees ik een beetje dat Trump best nog wel onder de Barry Goldwater-mark van 38% kan vallen (sowieso hebben trump en Goldwater interssante overeenkomsten)

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 12:32 schreef monkyyy het volgende:
Volgens 270towin.com is Utah nu een swing state. :{ :')
Nate silver heeft er ook een artikel aan gewijd, waarin hij ook aangaf dat bestaande methodes voor de specifieke situatie van Utah mogelijk niet voldoen...

zeker aangezien de kans dat Trump niet Utah wint, vooral kan komen door de opkomst van mcMullin en juist de prestqtie vqn een third party candidate die opkomt zo laat inde race redelijk uniek is...

normaal zakt de support voor een 3rd party candidate in de laatste weken enorm in, aangezien de meeste kiezers dan toch afwegen dat hun stem ander verloren is, en kiezen voor een van de grote kandidaten, die ze de meeste support toewensen:

mcMullin in Utah heeft al in een stuk of vijf recente polls een heel substantiele score gehaald en lijkt zelfs gelijk op met Trump te gaan, en tevens lijkt het zo dat juist de publiciteit meer stemmers naar hem haalt, en hij dus een zeker potentieel verder naar boven heeft.
(ik meen ook dat zn ste-aandeel in enkele andere staten ook best stijgt, tot iets van 5%, warbij hij ook in veel pols genegeerd wordt en overzien, wat de kans op een verrassing in de zin van het afpakken van een 'hap' inde normale conservatieve GOP-stemmers toch best reeel is

McMullin kan zeker in een aantal zuidelijke staten voor verrassingen en lastig te voorspellen resultaten leiden (eigenlijk vooral ten nadele van trump)...
Zeker als veel trump-aanhangers thuisblijven en conservatieven die eerder anti-Trump zijn hem ook 'opgegeven' hebben, zal dat sterk ten nadele van trump werken (maar bv wel in senaatsraces ten voordele van de GOP-kandidaten zijn)

[ Bericht 39% gewijzigd door RM-rf op 22-10-2016 12:41:10 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_166123287
quote:
6s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 12:29 schreef 99.999 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Als populist doet hij het wel aardig maar niks vergeleken met Farage. Farage had Clinton makkelijk verslagen. Ik zou hem dus geen topper noemen.
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 12:35:45 #291
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_166123288
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 12:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De hardwerkende Amerikaan wordt niets wijzer van Trump. Zijn beleid wordt gewoon lekker Republikeins.
Maar wat geeft jou nu die zekerheid dat Clinton wel wat gaat doen voor de arbeiders?
Obama care wordt een regelrechte ramp en het lijkt erop dat de rijke pharmaceutische industrie en de verzekeringsmaatschappijen de grootste winnaars zijn hier.
Ik denk dat de US arbeiders echt heel vies de sigaar zijn.
pi_166123289
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 12:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Daar is niks mis mee verder
pi_166123375
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 12:35 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Maar wat geeft jou nu die zekerheid dat Clinton wel wat gaat doen voor de arbeiders?
Obama care wordt een regelrechte ramp en het lijkt erop dat de rijke pharmaceutische industrie en de verzekeringsmaatschappijen de grootste winnaars zijn hier.
Ik denk dat de US arbeiders echt heel vies de sigaar zijn.
Ik denk dat de doorsnee Amerikaanse van beide kandidaten niets wijzer wordt. Maar doe aub niet alsof Trump het verschil gaat maken voor Joe Average. Dat belastingplan van hem is nota bene afkomstig van Ryan.
pi_166123403
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 12:35 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Daar is niks mis mee verder
de vraag is niet of Clinton meer republikeins beleid mogelijk kan maken dan trump...

op veel punten is Trump namelijk helemaal niet zo conservatief-republikeins: Trump lijkt qua standpunten voor meer overheidsregulatie op de arbeidsmarkt (om de binnenlandse economie tegen goedkope import en goedkope arbeid uit het buitenland te beschermen wil hij veel extra regulatie invoeren, wat een steeds grotere en machtigere federale overheid betekent)...

Ook zn standpunten van het opzeggen van handelsverdragen en tegen Free Trade lijkt eerder anti-GOP-standpunten
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 12:44:25 #295
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_166123414
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 12:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik denk dat de doorsnee Amerikaanse van beide kandidaten niets wijzer wordt. Maar doe aub niet alsof Trump het verschil gaat maken voor Joe Average. Dat belastingplan van hem is nota bene afkomstig van Ryan.
Dat zullen we waarschijnlijk nooit te weten komen.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 22 oktober 2016 @ 12:46:18 #296
pi_166123439
De 'hardwerkende Amerikaan' is een groep waar je verder trouwens ook niets mee kan. De term is nietszeggend.

Om een beetje nuttige dingen te kunnen zeggen over groepen stemmers moet je opsplitsen in afkomst, leeftijd, inkomen en geslacht.

Dan zie je dat Trump veel groepen in meer of mindere mate heeft vervreemd van de GOP.
Zijn base is laag opgeleide, blanke mensen. Man of vrouw maakt daarbij niet uit.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 22 oktober 2016 @ 12:46:52 #297
pi_166123448
En de term 'doorsnee Amerikaan' bestaat natuurlijk ook niet.
pi_166123484
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 12:44 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Dat zullen we waarschijnlijk nooit te weten komen.
Het verleden heeft uitgewezen dat de middenklasse niet veel wijzer wordt van tax cuts voor de rijken.

Maar goed, de welvaart van de gemiddelde Amerikaan zal mij verder een rotzorg zijn. Ik moet Trump niet omdat zijn doen en laten haaks staat op alles wat ik ben. Wat een teringlijer, niet normaal.
pi_166123557
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 12:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het verleden heeft uitgewezen dat de middenklasse niet veel wijzer wordt van tax cuts voor de rijken.

Maar goed, de welvaart van de gemiddelde Amerikaan zal mij verder een rotzorg zijn. Ik moet Trump niet omdat zijn doen en laten haaks staat op alles wat ik ben. Wat een teringlijer, niet normaal.
Alles beter dan die warhawk heks die elke bankier van wallstreet pijpt. Vieze heks.
pi_166123573
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 12:55 schreef cb2013 het volgende:

[..]

Alles beter dan die warhawk heks die elke bankier van wallstreet pijpt. Vieze heks.
Kan je dat ook daadwerkelijk onderbouwen?
pi_166123577
Vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')