abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166107794
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 16:09 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Dat kan je allemaal doen als je belachelijke oorlogen stopt.
Filmpje van die idioot Hillary gezien?
"Ik ga zeker Iran aanvallen als ik President wordt"
Trump wordt nooit President al wil hij nog zo graag. Dat is al bepaald.
7.5 miljard puur alleen aan belastingverlaging, dat tover je niet zo gemakkelijk te voorschijn :P
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_166107861
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 16:03 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

En de rest.
Trump zijn voorstellen zijn voor de middenlaag veel aantrekkleijker.
Zeker als je Obama healtcare moet ophoesten.

http://time.com/money/440(...)ost-by-income-level/
quote:
UNDER TRUMP PLAN: Tax revenue decrease of $6.2 trillion over 10 years, or 2.6% of GDP
quote:
Trump argues his hefty tax cut will unleash America’s business dynamism, boosting annual GDP growth to 3.5% from 2% today and essentially pay for itself by swelling tax receipts. Independent experts see that as dramatically optimistic. According to the Tax Policy Center, Trump’s plan would swell the deficit by $7.2 trillion over the next decade and by more than $20 trillion by 2036.
Klinkt als een feilloos plan.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_166107881
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 16:14 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

7.5 miljard puur alleen aan belastingverlaging, dat tover je niet zo gemakkelijk te voorschijn :P
Dat zijn billions. Trump kost trillions.
pi_166107894
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 16:19 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Trickle down-economics ftw!
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:21:01 #105
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_166107907
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 16:14 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

ttps://www.nationalpriorities.org/campaigns/cost-war-iraq/?gclid=CKPR9ZSM4c0CFQeTfgodhscK3g

En dat is alleen maar Irak.

Maar goed, nog steeds geen commentaar op het schattige verhaaltje dat Hillary Iran gaat aanvallen?
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:22:54 #106
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166107933
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 16:09 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Dat kan je allemaal doen als je belachelijke oorlogen stopt.
Filmpje van die idioot Hillary gezien?
"Ik ga zeker Iran aanvallen als ik President wordt"
Trump wordt nooit President al wil hij nog zo graag. Dat is al bepaald.
Oorlogen stoppen? Nee hoor, hij gaat IS vernietigen dus dat gaat nog wel even door.
pi_166107957
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 16:21 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

ttps://www.nationalpriorities.org/campaigns/cost-war-iraq/?gclid=CKPR9ZSM4c0CFQeTfgodhscK3g

Maar goed, nog steeds geen commentaar op het schattige verhaaltje dat Hillary Iran gaat aanvallen?
Naar mijn weten staat nergens in haar programma te lezen dat de VS Iran moet aanvallen. Noch heeft ze dat gezegd tijdens de campagne. Toegegeven, het is een wat rare uitspraak, maar dat zijn we wel gewend van Amerikanen.

Overigens maakte Clinton juist onderdeel uit van het kabinet dat heeft besloten om de troepen terug te trekken uit Irak.

De situatie in Iran is trouwens ook ingrijpend veranderd sinds 2007.
pi_166107989
quote:

[..]

quote:
More recently, the ‘alternative news’ ‘journalist’ Stephen Lendman headlined «Hillary Clinton: ‘If I’m President, We Will Attack Iran… We would be Able to Totally Obliterate Them’», and he implied that this statement by Clinton was made while «she addressed AIPAC’s annual convention». Nothing like that was in her speech there (nor at any other AIPAC convention). So, Lendman’s report was made-up, even if its source, Tapper’s account, might also have been made-up (which, as I’ll explain, I doubt to have been the case).

Furthermore, Tapper’s news-report provided essential context for that statement of hers (context which was also reflected in CNN’s report that was based on his), and this essential context changes in a very important way the meaning of the excerpt just cited: «Clinton further displayed tough talk in an interview airing on ‘Good Morning America’ Tuesday. ABC News' Chris Cuomo asked Clinton what she would do if Iran attacked Israel with nuclear weapons. ‘I want the Iranians to know that if I'm the president, we will attack Iran,’ Clinton said. ‘In the next 10 years, during which they might foolishly consider launching an attack on Israel, we would be able to totally obliterate them.’» That news-report by Tapper included a streamer saying, «Watch the full interview with Sen. Hillary Clinton on ‘GMA’ Tuesday», but it’s actually dead (there’s no link there), and ABC provides no transcript at all, nor even a video with that segment; so, Tapper’s account is the only remaining source regarding the interview. However, from the veracity-checks I routinely do, I have found that Tapper, unlike Lendman (and unlike Establishment ‘reporters’ in general), can be trusted, because I’ve found the assertions that he makes to be true, at least so far as they go, even if at a deeper level some of his statements are misleading (in favor of the standard misconceptions, of course – but that’s not involved here).
http://www.strategic-cult(...)ill-attack-iran.html

Ik haal het belangrijkste stuk er even voor je uit:

quote:
ABC News' Chris Cuomo asked Clinton what she would do if Iran attacked Israel with nuclear weapons. ‘I want the Iranians to know that if I'm the president, we will attack Iran,’ Clinton said.
Voor de zekerheid nog even duidelijker:

quote:
Chris Cuomo asked Clinton what she would do if Iran attacked Israel with nuclear weapons.
Ik zal het ook nog even uitschrijven. Hillary Clinton zou Iran aanvallen als die Israel zouden aanvallen met nucleaire wapens. Ik wil niet vervelend zijn Dutchko, maar élke president van Amerika zou op dat moment Iran aanvallen.
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:28:57 #109
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_166108000
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 16:22 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Oorlogen stoppen? Nee hoor, hij gaat IS vernietigen dus dat gaat nog wel even door.
Isis mag wat mij betreft nu meteen aangevallen worden maar ik ben gewoon bang dat die domme doos van een Clinton een no-fly zone gaat instellen in Syrie en dat Assad en de Sovjets hier maling aan hebben, wat overigens hun goed recht is want wat je ook kletst, officieel is Assad nog steeds de legitieme leider van Syrie, of je dit nu leuk vindt of niet.
En dan krijgen we een full scale oorlog daar en in de EU
pi_166108023
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 16:28 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Isis mag wat mij betreft nu meteen aangevallen worden maar ik ben gewoon bang dat die domme doos van een Clinton een no-fly zone gaat instellen in Syrie en dat Assad en de Sovjets hier maling aan hebben, wat overigens hun goed recht is want wat je ook kletst, officieel is Assad nog steeds de legitieme leider van Syrie, of je dit nu leuk vindt of niet.
Dus oorlogen starten of uitbreiden is verkeerd, behalve als Trump het doet?
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:30:32 #111
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166108028
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 16:28 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Maar waar gaat Trump nu geld vandaan toveren als hij lekker oorlogje gaat spelen?
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:30:38 #112
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_166108029
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 16:27 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

[..]

http://www.strategic-cult(...)ill-attack-iran.html

Ik haal het belangrijkste stuk er even voor je uit:

[..]

Voor de zekerheid nog even duidelijker:

[..]

Ik zal het ook nog even uitschrijven. Hillary Clinton zou Iran aanvallen als die Israel zouden aanvallen met nucleaire wapens. Ik wil niet vervelend zijn Dutchko, maar élke president van Amerika zou op dat moment Iran aanvallen.
Ok je hebt een punt gescoord.
pi_166108043
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 16:30 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ok je hebt een punt gescoord.
Gelieve minder conspiracy-filmpjes met selectieve editing te posten en te doen alsof het waarheid is.
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:32:30 #114
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_166108057
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 16:30 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maar waar gaat Trump nu geld vandaan toveren als hij lekker oorlogje gaat spelen?
Die kan kort zijn. In ieder geval minder dan 15 jaar die nu aan de gang zijn in Irak.
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:33:10 #115
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_166108066
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 16:31 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Gelieve minder conspiracy-filmpjes met selectieve editing te posten en te doen alsof het waarheid is.
Dat doen jullie dagelijks.
Laat me niet lachen....
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:33:42 #116
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166108072
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 16:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus oorlogen starten of uitbreiden is verkeerd, behalve als Trump het doet?
Precies, want wat de wijze, eloquente, verstandige, doortastende, amaibele, verbindende, visionaire, onbaatzuchtige, rechtvaardige, beschaafde, genuanceerde, eerlijke, diplomatieke Donald Trump is immers altijd goed! Hij zegt het dus is het zo!
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:34:06 #117
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166108076
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 16:32 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Die kan kort zijn. In ieder geval minder dan 15 jaar die nu aan de gang zijn in Irak.
Waar hebben we dat eerder gehoord?
pi_166108079
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 16:32 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Obama heeft de Amerikaanse troepen al jaren geleden teruggetrokken uit Irak.
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:34:59 #119
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_166108090
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 16:34 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Waar hebben we dat eerder gehoord?
Toen de VS kinderen in Vietnam met napalm schroeide?
pi_166108215
Nog wel een aardig stukje van FiveThirtyEight over likely versus registered voters in de peilingen:
http://fivethirtyeight.co(...)-helping-trump-much/
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_166108255
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 16:19 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik wist dat er iets vreemds was in Engels vs Nederlands maar deed het toch verkeerd :P
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_166108257
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 15:12 schreef antiderivative het volgende:

[..]

Glenn Greenwald heeft hier wel wat over te zeggen:

On WikiLeaks, Journalism, and Privacy: Reporting on the Podesta Archive Is an Easy Call

Hij bespreekt 5 punten
Hmm ja, Greenwald maakt wel wat terechte opmerkingen (en een héél shaky punt over dat mensen als Podesta minder recht op privacy hebben; dat vind ik echt een slippery slope, zeker wanneer het gaat over internet communicatie: als mensen niet meer normaal met elkaar kunnen communiceren, zonder een paranoïde 'maar wat als dit gaat lekken?'-sfeer, dan verneuk je echt compleet het politiek-bestuurlijke proces, en wordt het vooral een self-fulfilling prophecy van een impotent politiek bestel). En ja, als het er eenmaal is, moeten journalisten erover schrijven, maar dat is het probleem niet van de Wikileaks-'schandalen': het zijn de internetburgerwachten die continu proberen van niet schokkende muggen giga-olifanten te maken.

Greenwald heeft het toentertijd met Snowden heel goed en verantwoord aangepakt; dat is niet wat ik hier bij Wikileaks zie: Wikileaks flikkert alles achteloos online, inclusief heel veel persoonlijke gegevens, en dan gaan vervolgens legers ongetrainde mensen zoeken naar wat ze willen vinden, rukken alles uit de context. Die paranoïde sfeer, ik vind het gewoon echt te treurig voor woorden ondertussen. Kan ook zijn omdat ik me wel zo nu en dan begeef in het land der journalistiek, wat naar mijn mening vol zit met hele scherpe en kritische geesten, in tegenstelling tot dat huil-huil-de-media-geneuzel van alle internetsherlocks die hun eigen fantasietjes zo graag bevestigd willen zien worden. (Goede onderzoeksjournalisten werken met heel veel checks, laten veelvuldig collega's gaten schieten in hun verhalen/bronnen, zodat ze zeker weten dat ze geen nonsens gaan publiceren. Dat is het allerkwalijkst aan de internetsherlocks: die hebben 0 integriteit of zelfkritiek. Mocht je het interessant vinden, dit gaat niet over Wikileaks, maar over een artikel in de Rolling Stone wat later compleet leek te zijn gebaseerd op gefabriceerde feiten/verhalen. Het ging over verkrachting op Amerikaanse campussen, en de journaliste wilde zo graag het artikel schrijven, dat ze gewoon klakkeloos een compleet verzonnen verhaal van 'een slachtoffer' voor waar aannam. Columbia University heeft aan de hand daarvan een rapport geschreven, op verzoek van Rolling Stone, om aan te tonen waar het allemaal fout ging.)

Daarbij pretendeert Wikileaks biasvrij te zijn, enkel een doorgeefluik, wat natuurlijk gelul van de bovenste plank is. Assange zit in de zak van Rusland en heeft heel duidelijk zijn voorkeur; daarnaast faseert Assange heel bewust zijn (compleet underhwelming) materiaal, zodat hij het democratische proces zoveel mogelijk kan verstoren. Als het hem daar niet om ging, het van buitenaf beïnvloeden van een nationaal democratisch proces, had-ie gewoon alles in een keer moeten lekken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Maxerazzi op 21-10-2016 16:53:04 ]
pi_166108266
quote:

[..]

Ja en wat is daarvan salaris?
pi_166108267
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 16:33 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Dat doen jullie dagelijks.
Laat me niet lachen....
"Jullie". Hoppa!
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 13:34 schreef Kaas- het volgende:
51%-49% in de OP. Hoezo, een gepolariseerd Fok? Niet dat je daar iets van markt in dit topic.
pi_166108275
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 15:56 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Stem dus lekker op Trump, minder belastingen voor de rijksten!!!! _O_ _O_
Stem op Trump:

- De grootste economische deals worden gesloten door iemand met real-life ervaring en unieke inzichten met een bewezen, succesvol track record die niet gebonden is aan donoren met specifieke economische voorkeuren;
- Geen politieke correctheid meer: de (hoogste) benoemingen gaan naar mensen die daar het meest geschikt voor zijn in plaats van naar mensen die qua geslacht, ras of contacten wenselijk bevonden worden;
- Iemand die zaken voor elkaar krijgt: gedurfde maatregelen (NAFTA heronderhandelen, het WTO-verdrag opzeggen als China niet aanpast, geloofwaardig dreigen met hoge importtarieven) om te krijgen waar zowel Democraten als Republikeinen het over eens zijn (zelfs Clinton is bijvoorbeeld voor het aanpakken van misdaden van China), maar waar Clinton de ballen voor mist.

Stem op Clinton:

- Meer van hetzelfde maar linkser: lage groei door knellende belastingen en regelgevingen voor bedrijven en een slappe houding naar internationale handel, boze sentimenten jegens getalenteerde, hardwerkende (rijke) mensen en grote bedrijven (jegens kapitalisme), Robin Hood-toestanden waarbij rijke mensen op grove en grote schaal extra belast worden, mensen blijven voor posities gekozen worden op basis van geslacht, ras, contacten en donorgeld.

Laat ik het omdraaien: waarom denk je dat meer belasting op rijke mensen en grote bedrijven, een hoog federaal minimumloon en meer verplichtingen op het gebied van zorg en kinderopvang goede effecten gaan hebben op werkgelegenheid? Als je manager van een bedrijf bent, ga je met deze maatregelen dan bijvoorbeeld meer of minder jonge Afro-Amerikanen (die momenteel massaal werkloos thuis zitten) op vast contract aannemen?

Ik wil je best geven dat Trump de keuze met meer risico is (zowel grotere upside als downside), maar dat kan toch best gewenst zijn voor mensen die het momenteel na acht jaar Obama beleid financieel niet goed hebben? Waarom zou voor die mensen een soortgelijk beleid als die van Obama goed zijn?

Ik wil je ook best geven dat de Republikeinen in het Congres veel van Obama's voorstellen gefrustreerd hebben. Dat neem ik de Republikeinen niet per sé in dank af, maar de realiteit is wel dat de komende tijd de Republikeinen in dat opzicht waarschijnlijk hun plaats behouden. Heb je dan liever weer een president die moeizame samenwerking heeft of iemand die echt zaken gedaan kan krijgen voor mensen in de problemen?
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:48:01 #126
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_166108289
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 16:46 schreef Kaas- het volgende:

[..]

"Jullie". Hoppa!

[..]

In het voordeel van Trump ook echt, waar gaat het heen.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_166108306
quote:
9s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 16:48 schreef Euribob het volgende:

[..]

In het voordeel van Trump ook echt, waar gaat het heen.
Het verschil is in werkelijkheid zelfs groter want ik heb met meerdere ip-adressen gestemd.
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:50:02 #128
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_166108312
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 16:47 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Laat ik het omdraaien: waarom denk je dat meer belasting op rijke mensen en grote bedrijven, een hoog federaal minimumloon en meer verplichtingen op het gebied van zorg en kinderopvang goede effecten gaan hebben op werkgelegenheid? Als je manager van een bedrijf bent, ga je met deze maatregelen dan bijvoorbeeld meer of minder jonge Afro-Amerikanen (die momenteel massaal werkloos thuis zitten) op vast contract aannemen?

Omdat non-partisan economische instellingen dat door hebben berekend.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_166108324
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 16:47 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Stem op Trump:

- De grootste economische deals worden gesloten door iemand met real-life ervaring en unieke inzichten met een bewezen, succesvol track record die niet gebonden is aan donoren met specifieke economische voorkeuren;
- Geen politieke correctheid meer: de (hoogste) benoemingen gaan naar mensen die daar het meest geschikt voor zijn in plaats van naar mensen die qua geslacht, ras of contacten wenselijk bevonden worden;
- Iemand die zaken voor elkaar krijgt: gedurfde maatregelen (NAFTA heronderhandelen, het WTO-verdrag opzeggen als China niet aanpast, geloofwaardig dreigen met hoge importtarieven) om te krijgen waar zowel Democraten als Republikeinen het over eens zijn (zelfs Clinton is bijvoorbeeld voor het aanpakken van misdaden van China), maar waar Clinton de ballen voor mist.
Ik denk dat je een beetje teveel in Donalds imago van hypersuccesvolle dealmaker bent gaan geloven.
pi_166108330
quote:

[..]

Probleem is alleen dat Trump nog veel meer geld gaat uitgeven aan defensie en oorlogen starten. Hij zegt nu van niet, maar je weet hoe Trump is. Hij is een strongman. HIj gaat America great maken. Hij gaat de military weer great maken. Dat betekent dus vrij eenvoudig:
- defensiebudget gaat omhoog (waar komt dat geld vandaan? Zijn taxplan zorgt voor grote overheidstekorten)
- Hij gaat ISIS verslaan (grondtroepen dus, kost heel veel geld)
- Hij gaat ruzie maken met Iran (deal intrekken). Wereld wordt onveiliger dus
- Hij gaat ruzie maken met China op handelsgebied en hij zal het niet leuk vinden dat de Chinezen steeds meer aan zee-tje pik doen in de Aziatische wateren en dat betekent dat hij de militaire aanwezigheid in Azie moet vergroten. Dat kost heel veel geld

Het is nog maar de vraag of hij andere landen kan bewegen tot grotere bijdrage 'voor bescherming'. Het afdrijven/boos maken van bevriende naties leidt tot verminderde handel en kost dus -wederom-. Veel geld.

Wil je dit ontkennen?
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_166108374
Trump zegt wel degelijk dat hij de uitgaven aan het leger flink wil verhogen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_166108376
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 16:06 schreef Broomer het volgende:

[..]

Maar dat heeft toch niks met het gapen over die wikileaks te maken? Dat is omdat het (weer) niet in de buurt komt van een schandaal.
Er staan best wel wat sappige details in de e-mails, maar men is zo gesensationaliseerd door de media dat het zelfs niet meer schokkend bevonden wordt als Hillary's campagnemensen (de campagne tegen gemene woordjes notabene!) vinden dat zwarten en moslims het ongeacht de omstandigheden bijna altijd slecht doen, om een van de vele voorbeelden te geven. Als dit 24/7 op CNN/NBC/CBS werd afgespeeld in plaats van Trump's tape in de bus had je het anders bekeken.

Dit is trouwens verder niet zo'n schandaal, maar laat wel zien dat Trump's talking points wel degelijk een basis hebben in opvattingen bij een groot deel van het electoraat (en dus niet alleen boze blanke mannen).
pi_166108379
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 16:17 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

[..]

[..]

Klinkt als een feilloos plan.
Misschien wel even handig om verschillende analyses naast elkaar te leggen voor beide kandidaten, naar aanleiding van uitspraken in het debat:

http://fortune.com/2016/10/19/presidential-debate-clinton-debt/

http://blogs.wsj.com/econ(...)perts-say-otherwise/

2e link bevat analyses van verschillende partijen.
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:53:50 #134
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_166108386
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 16:51 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Probleem is alleen dat Trump nog veel meer geld gaat uitgeven aan defensie en oorlogen starten. Hij zegt nu van niet, maar je weet hoe Trump is. Hij is een strongman. HIj gaat America great maken. Hij gaat de military weer great maken. Dat betekent dus vrij eenvoudig:
- defensiebudget gaat omhoog (waar komt dat geld vandaan? Zijn taxplan zorgt voor grote overheidstekorten)
- Hij gaat ISIS verslaan (grondtroepen dus, kost heel veel geld)
- Hij gaat ruzie maken met Iran (deal intrekken). Wereld wordt onveiliger dus
- Hij gaat ruzie maken met China op handelsgebied en hij zal het niet leuk vinden dat de Chinezen steeds meer aan zee-tje pik doen in de Aziatische wateren en dat betekent dat hij de militaire aanwezigheid in Azie moet vergroten. Dat kost heel veel geld

Het is nog maar de vraag of hij andere landen kan bewegen tot grotere bijdrage 'voor bescherming'. Het afdrijven/boos maken van bevriende naties leidt tot verminderde handel en kost dus -wederom-. Veel geld.

Wil je dit ontkennen?
Oh zeker maar het "ruzie" maken kan uit heel veel variaties bestaan.
Jullie denken echt zo kinderlijk zwart wit.
Zo werkt het dus niet.
pi_166108387
KrappeAuto denkt dat Trump hoogstpersoonlijk aan de onderhandelingstafel zit bij het opstellen van handelsverdragen. En überhaupt denken dat dergelijke deals vergelijkbaar zijn met het aankopen van wat vastgoed. Kom op, man.
pi_166108407
En sowieso dat Trump een succesvolle buisinessman is terwijl als ie zn gekregen geld gewoon beleged had en geen dag gewerkt, hij rijker zou zijn geweest.
pi_166108408
En klagen over de linkse koers van Clinton, terwijl Trump de importtarieven fors wil verhogen. Tsja.
pi_166108448
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 14:21 schreef Nielsch het volgende:
Clinton begraaft Giuliani. Diep, diep onder de grond. In een heel donker gat. Maar hij kan er niet om lachen.

_O-
Hehe, die deed pijn.
pi_166108472
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 16:01 schreef Hexagon het volgende:
Ik zl trouwens blij zijn als deze verkiezingen voorbij zijn. Het is een beetje zoals een te langdradige film.
Met een uitkomst die al vast stond ver voor je de film startte.
pi_166108503
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 16:54 schreef oompaloompa het volgende:
En sowieso dat Trump een succesvolle buisinessman is terwijl als ie zn gekregen geld gewoon beleged had en geen dag gewerkt, hij rijker zou zijn geweest.
Dat is nou het nadeel aan ondernemersschap, je neemt risico bij investeringen. Dat het ook wel eens mis kan gaan is ineens een revelatie? Nog even afgezien van economische factoren, zoals een decennia geleden.
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_166108543
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 17:01 schreef antiderivative het volgende:

[..]

Dat is nou het nadeel aan ondernemersschap, je neemt risico bij investeringen. Dat het ook wel eens mis kan gaan is ineens een revelatie? Nog even afgezien van economische factoren, zoals een decennia geleden.
Als hoeveel geld je verdiend hebt niet de maatstaf is van succes van een businessman, wat dan?
Trump heeft minder verdiend dan hij zou hebben als hij letterlijk niets gedaan had.
pi_166108553
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 16:53 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Oh zeker maar het "ruzie" maken kan uit heel veel variaties bestaan.
Jullie denken echt zo kinderlijk zwart wit.
Zo werkt het dus niet.
Het is eerder dat jij kinderlijk zwart wit denkt, maar goed dat is mijn mening.
Maar laten we wel wezen: het is vooral Trump die kinderlijk zwartwit denkt, los van zijn denkbeelden en of je het er mee eens bent of niet. Als je hem lief vindt, vindt hij je lief. Als je hem stout vindt, dan vindt hij je de meest verschrikkelijke persoon die hij ooit is tegengekomen. Dit is gewoon een feit, zo blijkt uit al zijn tweets en interviews. Daar ga je in de internationale wereld geen goede deals mee maken. Het interesseert hem ook allemaal niet echt. Als je een leuk idee bij hem aanbrengt (Trump vodka), dan gaat hij er in mee. Of Trump university. Van het achterliggende frauduleuze schema heeft hij geen kennis. Hij verdient immers zijn geld door zijn naam ervoor te plakken. Dat is zijn verdienmodel sinds alle flops in de jaren 90. En eerlijk is eerlijk, daar is hij een meester in.

Echter, als president moet hij echte deals gaan maken en echt de diepte in gaan qua kennis. En aangezien hij (ook dat is een feit, dat kun je niet ontkennen. Zelfs voorbereiden op een debat kostte hem teveel moeite) de aandachtsspanne heeft van een goudvis gaat hem dat niet lukken.

Serieus, wat voor deal gaat er uit komen als hij door een Saoedische prins onwijs wordt gefeteerd en in de watten wordt gelegd en in een auto's van goud omringd door mooie vrouwen wordt ontvangen? Die deal gaat niet gunstig uitpakken voor Trump (lees: de VS). Hij luistert immers niet naar zijn adviseurs (ook een feit) en gaat af op fingerspitzengefuhl. En dat leidt tot Trump steaks, trump vodka, Trump university en -eerlijk is eerlijk- een enkele keer Trump Tower. Maar de odds zijn niet in zijn voordeel.
  Overall beste user 2022 vrijdag 21 oktober 2016 @ 17:05:35 #143
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_166108570
Hij liet zich voor een uurtje speechen rustig een miljoen betalen. Dat tarief gaat nu vast naar beneden. Maar goed...
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_166108582
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 13:01 schreef Refragmental het volgende:
Uit te oude doos, om nogmaals het warhawk gedrag van Clinton te benadrukken.

Dit benadrukt weer de onzin van dit soort filmpjes. De vraag die ze beantwoord is weggelaten, waardoor de context ook geheel wegvalt.

De vraag waar ze hier op reageert is wat ze zou doen als Iran Israel aanvalt met nucleaire wapens.
pi_166108587
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 17:05 schreef Ulx het volgende:
Hij liet zich voor een uurtje speechen rustig een miljoen betalen. Dat tarief gaat nu vast naar beneden. Maar goed...
Mooiste vond ik nog hoe hij de huur van de GOP afdeling in zijn tower laag hield toen hij het zelf moest betalen en verdubbelde toen het geld door donoren opgebracht ging worden :D
Ergens meesterlijk, maar zo verwerpelijk...
pi_166108620
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 17:03 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Als hoeveel geld je verdiend hebt niet de maatstaf is van succes van een businessman, wat dan?
Trump heeft minder verdiend dan hij zou hebben als hij letterlijk niets gedaan had.
Maar hij heeft nooit 'niets gedaan'. Dat is nou het punt. En hij heeft geld verdiend, hij is door diepe dalen gegaan om te zijn waar hij nu is. Het is geen eenrichtingsweg geweest. Allemaal geen nieuwe info, dat kun je zelfs allemaal lezen in zijn boeken.
pi_166108627
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 17:09 schreef antiderivative het volgende:

[..]

Maar hij heeft nooit 'niets gedaan'. Dat is nou het punt. En hij heeft geld verdiend, hij is door diepe dalen gegaan om te zijn waar hij nu is. Het is geen eenrichtingsweg geweest. Allemaal geen nieuwe info, dat kun je zelfs allemaal lezen in zijn boeken.
Ja op die manier ben ik een expert in slot-machines en heb ik er heel veel geld mee verdiend.
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 17:10:41 #148
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_166108631
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 17:04 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Het is eerder dat jij kinderlijk zwart wit denkt, maar goed dat is mijn mening.
Maar laten we wel wezen: het is vooral Trump die kinderlijk zwartwit denkt, los van zijn denkbeelden en of je het er mee eens bent of niet. Als je hem lief vindt, vindt hij je lief. Als je hem stout vindt, dan vindt hij je de meest verschrikkelijke persoon die hij ooit is tegengekomen. Dit is gewoon een feit, zo blijkt uit al zijn tweets en interviews. Daar ga je in de internationale wereld geen goede deals mee maken. Het interesseert hem ook allemaal niet echt. Als je een leuk idee bij hem aanbrengt (Trump vodka), dan gaat hij er in mee. Of Trump university. Van het achterliggende frauduleuze schema heeft hij geen kennis. Hij verdient immers zijn geld door zijn naam ervoor te plakken. Dat is zijn verdienmodel sinds alle flops in de jaren 90. En eerlijk is eerlijk, daar is hij een meester in.

Echter, als president moet hij echte deals gaan maken en echt de diepte in gaan qua kennis. En aangezien hij (ook dat is een feit, dat kun je niet ontkennen. Zelfs voorbereiden op een debat kostte hem teveel moeite) de aandachtsspanne heeft van een goudvis gaat hem dat niet lukken.

Serieus, wat voor deal gaat er uit komen als hij door een Saoedische prins onwijs wordt gefeteerd en in de watten wordt gelegd en in een auto's van goud omringd door mooie vrouwen wordt ontvangen? Die deal gaat niet gunstig uitpakken voor Trump (lees: de VS). Hij luistert immers niet naar zijn adviseurs (ook een feit) en gaat af op fingerspitzengefuhl. En dat leidt tot Trump steaks, trump vodka, Trump university en -eerlijk is eerlijk- een enkele keer Trump Tower. Maar de odds zijn niet in zijn voordeel.
Weet je hoe we deze bovenstaande uitspraken noemen? Speculatie.

Nogmaals: Trump gaat misschien een ramp worden voor zijn land maar ik denk dat hij meer zal doen om de conflikten te verkleinen.
Clinton wordt contra.

Clinton heeft in principe al gewonnen omdat de Amerikanen meer verontwaardigd zijn om iemand die een vette vrouw beledigd dan iemand die overhoop wordt geschoten in de straat.
Dus de meest simpele moddergooier heeft gewonnen.
Een verlies voor de US en een verlies voor de wereld.
  Overall beste user 2022 vrijdag 21 oktober 2016 @ 17:14:47 #149
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_166108691
Als het speculatie was geweest was er geen aanklacht wegens racketeering tegen hem ingediend.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_166108736
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 17:10 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ja op die manier ben ik een expert in slot-machines en heb ik er heel veel geld mee verdiend.
Ik weet niet wat ik hier op moet zeggen...

Ondernemers nemen risico, op sommige investeringen maak je een leuke return, andere gaan de mist in. Er is denk ik niemand die een 100% score heeft in zijn/haar carriere. Zelfs goeroes of zelfbenoemde goeroes gaan de mist in:

Warren Buffett uses italics when he calls his investment in Energy Future Holdings a "big mistake." The company is now in bankruptcy court

Shit happens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')