abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 1 februari 2016 @ 14:13:32 #1
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_159568220


"Keep your purpose in mind, simply go to the gym and do your workout. Do it well and don't worry what other people are doing. Confidence will grow as you achieve." - Arnold Schwarzenegger

SPOILER: Algemeen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Trainingsmethoden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oefeningen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Sets & Reps
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Voeding
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Rust
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Supplementatie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Steroïden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Vitamines en mineralen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: FAQ
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2014
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Versiebeheer
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Doelstellingen van de leden voor 31-12-2014
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: FOK! Powerlifting Goals 31-12-2015
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor mensen die in de 2015 doelstellingen willen worden toegevoegd kunnen tot 30 maart Snakey DM-en
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  maandag 1 februari 2016 @ 14:14:52 #2
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_159568260
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 14:07 schreef berko13 het volgende:
Heb een verkoudheid gehad 3 dagen, voel me terug 85-90% en zo goed als genezen

Heb zin om te sporten, zou dit vandaag al lukken of beter om te wachten tot ik volledig genezen ben??
lees dit even hardop terug voor jezelf en beslis dan
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_159568404
Mensen die trainingen overslaan door een simpele verkoudheid komen er nooit
pi_159568444
quote:
15s.gif Op maandag 1 februari 2016 14:20 schreef Henrys het volgende:
Mensen die trainingen overslaan door een simpele verkoudheid komen er nooit
Lekker kort door de bocht weer.
pi_159568463
quote:
15s.gif Op maandag 1 februari 2016 14:20 schreef Henrys het volgende:
Mensen die trainingen overslaan door een simpele verkoudheid komen er nooit
Ik kreeg vorige week een spontane bloedneus, maar dat was even flink snuiten en doorgaan.

Watjes tegenwoordig :{
pi_159568525
Je gaat niet dood van trainen met een verkoudheid maar je gaat ook niet dood van een training overslaan. Dus heb je geen zin dan ga je niet, of je gaat wel en als het niet lekker lukt stop je....
pi_159568580
Gewoon gaan joh
  maandag 1 februari 2016 @ 14:28:54 #8
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_159568612
Als je je gammel voelt gewoon effe rust nemen. Als je weer redelijk in orde bent rustig aan trainen. Het helpt mij altijd juist wat sneller weer de oude te zijn.
pi_159570600
quote:
14s.gif Op maandag 1 februari 2016 14:21 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Lekker kort door de bocht weer.
Hoezo kort door de bocht? Mensen gebruiken elk klein excuus om niet te gaan trainen. Zelfs als het buiten regent is het voor de meerderheid al genoeg om lekker thuis te blijven.
  maandag 1 februari 2016 @ 15:56:36 #10
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_159570724
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 15:52 schreef Henrys het volgende:

[..]

Hoezo kort door de bocht? Mensen gebruiken elk klein excuus om niet te gaan trainen. Zelfs als het buiten regent is het voor de meerderheid al genoeg om lekker thuis te blijven.
Vriend, als ik me niet lekker voel ga ik geen gewichten over m'n hoofd gooien of zware technische lifts doen. Dat je dan nog gewoon kan curlen ofzo is totaal niet interessant. Ik wacht liever een dag of twee zodat ik alles fatsoenlijk kan doen dan een slechte training neer te zetten met risico op verslechtering of blessures. Maar je moet het zelf weten. Op een gegeven moment laat je je ego wel thuis.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  maandag 1 februari 2016 @ 16:00:20 #11
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_159570836
Als ik voor ieder verkoudheidje thuis moet blijven train ik misschien 4 maanden per jaar :')

Structureel verkouden hier. Is allemaal te verhelpen met een operatie, maar dat is ook geen pretje. Het belemmert me niet genoeg in het dagelijks leven om voor de operatie te gaan.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_159570846
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2016 15:56 schreef Drinky het volgende:

[..]

Vriend, als ik me niet lekker voel ga ik geen gewichten over m'n hoofd gooien of zware technische lifts doen. Dat je dan nog gewoon kan curlen ofzo is totaal niet interessant. Ik wacht liever een dag of twee zodat ik alles fatsoenlijk kan doen dan een slechte training neer te zetten met risico op verslechtering of blessures. Maar je moet het zelf weten. Op een gegeven moment laat je je ego wel thuis.
tenzij je hoge koorts hebt en alles onder moet schijten is het gewoon een zwak excuus. Als een simpele verkoudheid je lichaam al genoeg aantast dat je niet zwaar kan trainen dan moet je toch eens goed naar je voeding kijken.
pi_159571217
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 15:52 schreef Henrys het volgende:

[..]

Hoezo kort door de bocht? Mensen gebruiken elk klein excuus om niet te gaan trainen. Zelfs als het buiten regent is het voor de meerderheid al genoeg om lekker thuis te blijven.
De ene verkoudheid is de andere niet. Als ik een goede verkoudheid te pakken heb voel ik me niet bepaald fit en blijf ik thuis. Naar je lichaam luisteren kan niet zoveel kwaad.
pi_159584017
Trainingsmaatje vorige week leren deadliften, deadlift nu 110KG 1RM met goede form :')

Like wtf. :') Vent weegt iets van 65KG en gaat een halfjaartje sportschool.
  dinsdag 2 februari 2016 @ 09:33:05 #15
301145 MeneerBob
Meneer voor jou.
pi_159589514
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2016 15:56 schreef Drinky het volgende:

[..]

Vriend, als ik me niet lekker voel ga ik geen gewichten over m'n hoofd gooien of zware technische lifts doen. Dat je dan nog gewoon kan curlen ofzo is totaal niet interessant. Ik wacht liever een dag of twee zodat ik alles fatsoenlijk kan doen dan een slechte training neer te zetten met risico op verslechtering of blessures. Maar je moet het zelf weten. Op een gegeven moment laat je je ego wel thuis.
Precies, liever even goed herstellen en dan een goede training. Als het ergens tusseninzit maak ik er soms nog wel een deloadweekje van door licht te trainen.
pi_159592682
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 16:00 schreef Henrys het volgende:

[..]

tenzij je hoge koorts hebt en alles onder moet schijten is het gewoon een zwak excuus. Als een simpele verkoudheid je lichaam al genoeg aantast dat je niet zwaar kan trainen dan moet je toch eens goed naar je voeding kijken.
Wat een lariekoek.

Ik ga normaal ook 4-5x per week, maar was van de week ook verkouden (o.i.d.).

Normaal ben ik nooit verkouden, maar nu wel sinds 5 jaar ofzo (ben aan het stoppen met vettige medicatie -> slapeloosheid -> weinig weerstand, etc). Had ook een beetje grieperige verschijnselen. Met deadliften of benchpress was dat echt niet ideaal. Zelfs op licht gewicht werd ik duizelig, dus ben maar gestopt voor een paar dagen.
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
  dinsdag 2 februari 2016 @ 12:39:34 #17
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_159592885
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 19:51 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

1,5 minuut?
Ai. Nee, 1,5 week. Niet eens echt lang, daarom was ik ook verrast dat het zo'n spierpijn opleverde. Het heeft bijna 4 dagen aangehouden :')
Fear is the path to the Dark Side.
pi_159592929
Nog bedankt voor alle reacties over het elleboogprobleem.

Doe 't wat rustiger aan en pak zoveel mogelijk een EZ-bar.
  dinsdag 2 februari 2016 @ 12:47:47 #19
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_159593046
Serieus, als een verkoudheid je tegenhoudt om te sporten :') sorry hoor
Deathlift or Die.
pi_159605069
Ligt er ook aan wat je onder een verkoudheid verstaat. Als je een beetje keelpijn hebt en af en toe moet hoesten is het inderdaad niet zo spannend. Maar als je echt een kop vol met snot hebt en dan zo'n zwaar gevoel in je hoofd hebt vind ik trainen ook niet heel fijn. Al zouden sommige mensen dat al onder de noemer 'griep' scharen...

Sinds vandaag trouwens weer een ander ritme waardoor ik overdag veel op kantoor zit, daar waar ik eerst overdag wat actiever was. Minder beweging dus. Ik eet nu op onderhoud, 2650 kcal per dag. Zouden jullie kcals schrappen? Train nog wel gewoon 3 - 4 keer per week.
  dinsdag 2 februari 2016 @ 20:42:46 #21
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_159605649
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 20:26 schreef ZuidGrens het volgende:
Ligt er ook aan wat je onder een verkoudheid verstaat. Als je een beetje keelpijn hebt en af en toe moet hoesten is het inderdaad niet zo spannend. Maar als je echt een kop vol met snot hebt en dan zo'n zwaar gevoel in je hoofd hebt vind ik trainen ook niet heel fijn. Al zouden sommige mensen dat al onder de noemer 'griep' scharen...

Sinds vandaag trouwens weer een ander ritme waardoor ik overdag veel op kantoor zit, daar waar ik eerst overdag wat actiever was. Minder beweging dus. Ik eet nu op onderhoud, 2650 kcal per dag. Zouden jullie kcals schrappen? Train nog wel gewoon 3 - 4 keer per week.
Gewoon bijhouden wat er gebeurt met je lichaam/gewicht. Dus vetpercentage in de gaten houden en kijken of je meer of minder moet eten.

Wat ik dus telkens wel merk is dat ik in de cut meer energie heb dan tijdens bulk of zelfs als ik op onderhoud eet. Eet nu bijvoorbeeld 2100kcal, ook op trainingsdagen, maar heb verder geen last van lusteloosheid of hongergevoel (wat anders wel het geval is)
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_159613472
bij ons bij de Basic fit hebben ze sinds kort nieuwe apparatuur.
nu hebben ze 2 soorten gewichten.

"bumper plates" en oranje Ziva gewichten van 20 kg.
vroeger hadden ze grote 20 kg schijven van Technogym.

de bumper plates zijn zover ik weet even groot als onderstaande 20 kg van Technogym.
de nieuwe 20 gewichten die wij hebben zijn zover ik weet iets kleiner. ergens tussen de 10 en 20kg van Technogym in. edit. zie foto 2.

nu wil ik deadliften.
welke gewichten moet ik gebruiken?
als ik er van uit ga dat de Ziva schijf een diameter gat heeft van een barbell, dan kun je een beetje berekenen hoe breed hij is en dat lijkt mij te klein voor een deadlift en is de 20 kg Technogym / bumperplate beter geschikt?





[ Bericht 3% gewijzigd door fespo op 03-02-2016 01:32:17 ]
  woensdag 3 februari 2016 @ 01:59:24 #23
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_159613845
Ik snap helemaal niks van je vraag. Gewoon het grootste erop gooien en liften, zo moeilijk hoeft dat niet te zijn?
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  woensdag 3 februari 2016 @ 07:41:35 #24
236125 33
the exploding psychology
pi_159614554
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 01:00 schreef fespo het volgende:
bij ons bij de Basic fit hebben ze sinds kort nieuwe apparatuur.
nu hebben ze 2 soorten gewichten.

"bumper plates" en oranje Ziva gewichten van 20 kg.
vroeger hadden ze grote 20 kg schijven van Technogym.

de bumper plates zijn zover ik weet even groot als onderstaande 20 kg van Technogym.
de nieuwe 20 gewichten die wij hebben zijn zover ik weet iets kleiner. ergens tussen de 10 en 20kg van Technogym in. edit. zie foto 2.

nu wil ik deadliften.
welke gewichten moet ik gebruiken?
als ik er van uit ga dat de Ziva schijf een diameter gat heeft van een barbell, dan kun je een beetje berekenen hoe breed hij is en dat lijkt mij te klein voor een deadlift en is de 20 kg Technogym / bumperplate beter geschikt?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik neem aan dat het over de diameter van de schijven gaat en de nieuwe schijven zijn wat kleiner dan de 'gewone' 20kg schijven, waardoor de bar bij het deadliften lager komt te zitten dan bij de gewone schijven en je dus een mini deficit deadlift aan het doen bent? Als de gewone, grote schijven beschikbaar zijn, dan gebruik je die en anders die kleinere, maar dan gebruik je wat matjes om de boel hoger te maken en dan moet je zelf even kijken hoeveel nodig is om de normale hoogte te bereiken.
pi_159615222
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 23:02 schreef BredeBroeder het volgende:
Trainingsmaatje vorige week leren deadliften, deadlift nu 110KG 1RM met goede form :')

Like wtf. :') Vent weegt iets van 65KG en gaat een halfjaartje sportschool.
DL gaat bij mij ook vrij snel en goed, terwijl m'n BP zwaar zuigt
pi_159616296
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 07:41 schreef 33 het volgende:

[..]

Ik neem aan dat het over de diameter van de schijven gaat en de nieuwe schijven zijn wat kleiner dan de 'gewone' 20kg schijven, waardoor de bar bij het deadliften lager komt te zitten dan bij de gewone schijven en je dus een mini deficit deadlift aan het doen bent? Als de gewone, grote schijven beschikbaar zijn, dan gebruik je die en anders die kleinere, maar dan gebruik je wat matjes om de boel hoger te maken en dan moet je zelf even kijken hoeveel nodig is om de normale hoogte te bereiken.
maar wat is de normale hoogte?
  woensdag 3 februari 2016 @ 11:23:14 #27
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_159617695
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 10:17 schreef fespo het volgende:

[..]

maar wat is de normale hoogte?
De officiele barhoogte bij meets is 8,75 inch, oftewel 22,225 cm. Tenzij de platen die je gebruikt erg klein zijn zou ik me geen zorgen maken om een cm verschil. Tenzij je mee wil doen in meets, dan is het handig op de juiste hoogte te trainen.
pi_159618959
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2016 09:09 schreef no1uknow het volgende:
DL gaat bij mij ook vrij snel en goed, terwijl m'n BP zwaar zuigt
Bij mij gaat dat ook vrij snel. Zit met BP en DL nu op 70 kilo na 5 weken trainen (Ben begonnen met 20 allebei). Misschien spiergeheugen ofzo?
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
  woensdag 3 februari 2016 @ 13:07:16 #29
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_159619931
lol ik lift gewoon met van die crossfit bumperplates. Geen idee wat de diameter daar van is. :')
Deathlift or Die.
  woensdag 3 februari 2016 @ 13:21:43 #30
236125 33
the exploding psychology
pi_159620302
Trust me, je merkt het wel als je met kleinere platen lift :D! Tenzij je dat gewend bent natuurlijk.

Morgen 250kg deadlift (block pulls) op de planning; spannend! :s) Nu 5e week in de cut en damn, ik merk aanzienlijk krachtverlies al, voornamelijk bij het bankdrukken.
pi_159620451
krachtverlies is op dit moment nog beperkt hier, wel merk ik het aan mn energie....alles gaat net iets minder makkelijk/lekker.
  woensdag 3 februari 2016 @ 13:29:35 #32
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_159620503
Al zijn ze 10 centimeter kleiner. Alles beter dan hexa-plates :X.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 3 februari 2016 @ 13:34:05 #33
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_159620626
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 13:07 schreef Ethanolic het volgende:
lol ik lift gewoon met van die crossfit bumperplates. Geen idee wat de diameter daar van is. :')
Volgens mij 45 cm, wat de normale diameter is. Nouja, normaal. 45cm wordt in meets gebruikt.
  woensdag 3 februari 2016 @ 13:35:13 #34
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_159620650
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 13:21 schreef 33 het volgende:
Trust me, je merkt het wel als je met kleinere platen lift :D! Tenzij je dat gewend bent natuurlijk.

Morgen 250kg deadlift (block pulls) op de planning; spannend! :s) Nu 5e week in de cut en damn, ik merk aanzienlijk krachtverlies al, voornamelijk bij het bankdrukken.
180 voelt aan als 200 met kleinere platen. :P

Succes!
  woensdag 3 februari 2016 @ 13:35:52 #35
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_159620663
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2016 13:29 schreef fathank het volgende:
Al zijn ze 10 centimeter kleiner. Alles beter dan hexa-plates :X.
Oef, wat een ellende is dat zeg. Die bar blijft echt nooit stil liggen. :')
pi_159622802
Ik weet dat de Smith-machine voor veel mensen hier een no-go is, maar ben ik dan de enige die het super fijn vind om daarin negatief te benchen? Doe het eigenlijk iedere chestday :s)
  woensdag 3 februari 2016 @ 15:20:45 #37
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_159623439
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 14:52 schreef ZuidGrens het volgende:
Ik weet dat de Smith-machine voor veel mensen hier een no-go is, maar ben ik dan de enige die het super fijn vind om daarin negatief te benchen? Doe het eigenlijk iedere chestday :s)
Tr gezet
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_159623597
Smith is geweldig voor calve raises.
Zit eraan te denken om Romanian deadlift te gaan doen. Nu ben ik volgens mij een van de weinige die geen dl doet hier. Maar gewone dl krijg ik niet voor elkaar zonder problemen met mijn (niet al te beste) rug. Is Romanian deadlift een goed alternatief?
pi_159623637
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 14:52 schreef ZuidGrens het volgende:
Ik weet dat de Smith-machine voor veel mensen hier een no-go is, maar ben ik dan de enige die het super fijn vind om daarin negatief te benchen? Doe het eigenlijk iedere chestday :s)
Ik vind de smith altijd erg fijn voor mn powercleans.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  woensdag 3 februari 2016 @ 15:53:59 #40
236125 33
the exploding psychology
pi_159624358
quote:
7s.gif Op woensdag 3 februari 2016 13:35 schreef Snakey het volgende:

[..]

180 voelt aan als 200 met kleinere platen. :P

Succes!
Precies! :D
Thanks, moet goed komen. Misschien wel geinig om weer eens een foto te posten hier :D: 240kg van een paar weken geleden, maar dat ging redelijk easy en 245 afgelopen keer ook wel.

pi_159624912
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 12:20 schreef relativity het volgende:

[..]

Bij mij gaat dat ook vrij snel. Zit met BP en DL nu op 70 kilo na 5 weken trainen (Ben begonnen met 20 allebei). Misschien spiergeheugen ofzo?
Mijn 1RM DL is bijna een drievoud van m'n werksetjes BP :')
  woensdag 3 februari 2016 @ 16:59:03 #42
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_159625994
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 15:53 schreef 33 het volgende:

[..]

Precies! :D
Thanks, moet goed komen. Misschien wel geinig om weer eens een foto te posten hier :D: 240kg van een paar weken geleden, maar dat ging redelijk easy en 245 afgelopen keer ook wel.

[ afbeelding ]
Das een stijve bar. :P

Netjes hoor. Ik hoop dit jaar in de buurt van die getallen te komen.
  woensdag 3 februari 2016 @ 17:29:31 #43
236125 33
the exploding psychology
pi_159626798
quote:
14s.gif Op woensdag 3 februari 2016 16:59 schreef Snakey het volgende:

[..]

Das een stijve bar. :P

Netjes hoor. Ik hoop dit jaar in de buurt van die getallen te komen.
Hij buigt meer dan je daar op de foto ziet hehe!

Nice man, wat lift je nu?
  woensdag 3 februari 2016 @ 17:37:07 #44
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_159627024
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 17:29 schreef 33 het volgende:

[..]

Hij buigt meer dan je daar op de foto ziet hehe!

Nice man, wat lift je nu?
Het is de hoek inderdaad.

Ik zit nu aan de 200, dus ik moet wat meer gaan eten. :P
pi_159627130

1:32

Moest dat kutkind hier eens proberen :D
  woensdag 3 februari 2016 @ 17:55:12 #46
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_159627493
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 17:40 schreef Henrys het volgende:

1:32

Moest dat kutkind hier eens proberen :D
Ik gooi 'm een schijf naar z'n harzes!
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_159627928
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 17:40 schreef Henrys het volgende:

1:32

Moest dat kutkind hier eens proberen :D
Op die bench ook nog... kan je echt snel blessure krijgen.
  woensdag 3 februari 2016 @ 18:18:46 #48
236125 33
the exploding psychology
pi_159628045
quote:
7s.gif Op woensdag 3 februari 2016 17:37 schreef Snakey het volgende:

[..]

Het is de hoek inderdaad.

Ik zit nu aan de 200, dus ik moet wat meer gaan eten. :P
Prima gewicht toch! Je komt er wel, gewoon veel blijven eten en tillen :D! Ik weet nog toen ik 200 voor het eerst tilde, ik dacht no way dat ik ooit meer ga tillen dan dit. :') De goals houden nooit op.
  woensdag 3 februari 2016 @ 18:36:15 #49
301145 MeneerBob
Meneer voor jou.
pi_159628433
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 17:40 schreef Henrys het volgende:

1:32

Moest dat kutkind hier eens proberen :D
:') Waar komen mensen op het idee dat dit grappig is?
pi_159628452
Yoooo y'all,

waar kopen jullie je sportkleding? Ik gebruik nu al veel te lang van die oude tanktops. Heb er laatst twee besteld via internet maar dat waren van die strakke kutdingen. Dus ik zoek eigenlijk naar wat alternatieven. Ik hoef geen skinny, strakke nonsense, gewoon ouderwetste wijdere tops.

Iemand tips?
pi_159629354
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 17:40 schreef Henrys het volgende:

1:32

Moest dat kutkind hier eens proberen :D
Wat een mongolen. Had graag hun schedels gesloopt met een dumbell. :) :)
  woensdag 3 februari 2016 @ 19:13:55 #52
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_159629391
In de winkel
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_159630215
Wat een agressie om een filmpje zeg, te zien aan de mensen die "geprankt" werden zal dit wel een of andere basic fit zijn
  woensdag 3 februari 2016 @ 19:46:20 #54
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_159630368
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 19:41 schreef Snorrenbaard het volgende:
Wat een agressie om een filmpje zeg, te zien aan de mensen die "geprankt" werden zal dit wel een of andere basic fit zijn
lol wat, iemand die zoiets bij mij flikt als ik aan er liften ben sla ik gewoon nokkie, en dan ben ik nog een rustige jongen. Dit is geen prank, een prank moet grappig zijn en dit is totaal niet grappig. Zou pas mooi zijn geweest als een van die gasten helemaal kapot was geslagen.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_159630463
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2016 19:46 schreef Drinky het volgende:

[..]

lol wat, iemand die zoiets bij mij flikt als ik aan er liften ben sla ik gewoon nokkie, en dan ben ik nog een rustige jongen. Dit is geen prank, een prank moet grappig zijn en dit is totaal niet grappig. Zou pas mooi zijn geweest als een van die gasten helemaal kapot was geslagen.
Als je iemand knockout gaat slaan omdat hij zoiets bij je doet, dan zit er echt een steekje los bij :')
pi_159630470
quote:
2s.gif Op woensdag 3 februari 2016 16:16 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Mijn 1RM DL is bijna een drievoud van m'n werksetjes BP :')
Haha nice :)
quote:
7s.gif Op woensdag 3 februari 2016 17:37 schreef Snakey het volgende:

[..]

Het is de hoek inderdaad.

Ik zit nu aan de 200, dus ik moet wat meer gaan eten. :P
Wat een gewichten zeg :P
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 17:40 schreef Henrys het volgende:

1:32

Moest dat kutkind hier eens proberen :D
Wat een typisch volk ook wat dat doet he? Simpele zielen dat het zijn. Zal ook wel een bepaald volk leuk vinden zo'n video's.
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
  woensdag 3 februari 2016 @ 19:54:54 #57
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_159630647
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 19:49 schreef Snorrenbaard het volgende:

[..]

Als je iemand knockout gaat slaan omdat hij zoiets bij je doet, dan zit er echt een steekje los bij :')
oh ja joh? Jochies die gewichten eraf gaan halen terwijl je aan het benchen bent, een overhead press of squat doet kan voor ernstige blessures zorgen. Ze mochten blij zijn dat er niemand aan de andere kant van de bench stond toen die stang omklapte. En voor wat? Omdat ze geld willen verdienen op YouTube? Er is een verschil tussen een leuke prank en met opzet mensen in gevaar brengen. Of ben jij zo'n wijf wat over zich heen laat lopen :') ?
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_159630671
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 19:49 schreef relativity het volgende:

[..]

Haha nice :)
Nou, ik wil die BP wel wat hoger hebben. Misschien komt het verschil omdat ik iets vaker rug train dan borst. Nu wat meer focus op borst en schouders ook btw
pi_159630749
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2016 19:54 schreef Drinky het volgende:

[..]

oh ja joh? Jochies die gewichten eraf gaan halen terwijl je aan het benchen bent, een overhead press of squat doet kan voor ernstige blessures zorgen. Ze mochten blij zijn dat er niemand aan de andere kant van de bench stond toen die stang omklapte. En voor wat? Omdat ze geld willen verdienen op YouTube? Er is een verschil tussen een leuke prank en met opzet mensen in gevaar brengen. Of ben jij zo'n wijf wat over zich heen laat lopen :') ?
Nee tuurlijk niet, maar ik weet wel wie eruit de gym gekickt wordt wanneer je iemand knockout slaat omdat hij met je setup loopt te kloten
  woensdag 3 februari 2016 @ 20:01:52 #60
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_159630854
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 19:58 schreef Snorrenbaard het volgende:

[..]

Nee tuurlijk niet, maar ik weet wel wie eruit de gym gekickt wordt wanneer je iemand knockout slaat omdat hij met je setup loopt te kloten
Met je setup of met je workset? Kan me trouwens ook helemaal gestolen worden verder, er zijn letterlijk honderden gyms.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_159630883
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 19:58 schreef Snorrenbaard het volgende:

[..]

Nee tuurlijk niet, maar ik weet wel wie eruit de gym gekickt wordt wanneer je iemand knockout slaat omdat hij met je setup loopt te kloten
Dat is wel het laatste waar ik me zorgen over zou maken als iemand je dit flikt.
pi_159631927
quote:
14s.gif Op woensdag 3 februari 2016 20:02 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is wel het laatste waar ik me zorgen over zou maken als iemand je dit flikt.
Dit dus.

Als ik moest kiezen tussen m'n lidmaatschap van een gym en zo'n waus helemaal kapot maken... :) :)
pi_159632348
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 19:49 schreef Snorrenbaard het volgende:

[..]

Als je iemand knockout gaat slaan omdat hij zoiets bij je doet, dan zit er echt een steekje los bij :')
Nee niet echt, dit is het bewust uitlokken van blessures wat iemand maanden kan benadelen. Niet veel anders dan doelbewust iemand op de grond gooien 'want grappig'. Even 25kg plaatje aan de linkerkant eraf halen, zonder dat je zoiets verwacht ja mooi.
pi_159633738
Jullie weten dat 't wss gestaged is he.
pi_159634006
Ik hoop 't echt.
pi_159634223
Met volle maag legday, gaat leuk worden.
  woensdag 3 februari 2016 @ 21:53:31 #67
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_159635379
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 18:18 schreef 33 het volgende:

[..]

Prima gewicht toch! Je komt er wel, gewoon veel blijven eten en tillen :D! Ik weet nog toen ik 200 voor het eerst tilde, ik dacht no way dat ik ooit meer ga tillen dan dit. :') De goals houden nooit op.
Mn lange(re) termijndoel is minstens 250. Korte termijn nu eerst over de 200 komen. Lijkt een mentale grens te zijn, en ik moet mn heupen weer eens soepeler krijgen. Ik heb teveel moeite met mn form bij hogere gewichten.

En ja, dat heb ik ook telkens, het idee dat meer niet kan als je een 200 terug legt op de grond. :P
pi_159636754
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 21:15 schreef BredeBroeder het volgende:
Jullie weten dat 't wss gestaged is he.
Zo veel lef om het echt te doen zullen ze idd niet gehad hebben.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  woensdag 3 februari 2016 @ 22:39:17 #69
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_159637310
Als iemand het lef heeft zoiets bij je te flikken ben je niet groot genoeg
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 4 februari 2016 @ 21:18:14 #70
236125 33
the exploding psychology
pi_159662983
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 21:53 schreef Snakey het volgende:

[..]

Mn lange(re) termijndoel is minstens 250. Korte termijn nu eerst over de 200 komen. Lijkt een mentale grens te zijn, en ik moet mn heupen weer eens soepeler krijgen. Ik heb teveel moeite met mn form bij hogere gewichten.

En ja, dat heb ik ook telkens, het idee dat meer niet kan als je een 200 terug legt op de grond. :P
Alles wat dichtbij pr's komt, is een grote mindfuck. 5 kg zwaarder kan voelen als 100kg zwaarder. :')
Je warmt wel goed op voor je gaat liften?

Vandaag 250kg in de pocket:



Hij was niet pretty, maar hij ging wel omhoog :D!!
  donderdag 4 februari 2016 @ 22:49:23 #71
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_159667525
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 21:18 schreef 33 het volgende:

[..]

Alles wat dichtbij pr's komt, is een grote mindfuck. 5 kg zwaarder kan voelen als 100kg zwaarder. :')
Je warmt wel goed op voor je gaat liften?

Vandaag 250kg in de pocket:

[ afbeelding ]

Hij was niet pretty, maar hij ging wel omhoog :D!!
250Kg is wel sick, zeker als je ziet dat de meeste mensen hier niet over de 70kg ( :') ) heen gaan.

Toen ik als broekie begon deed ik er telkens 2,5kg bij, iedere training steenvast. Klinkt als weinig, maar verspreid over een aantal weken telt dat toch hard bij elkaar op. Zit helaas weer op hetzelfde gewicht als wat ik voorheen zat, alleen met het verschil dat ik na ongeveer een jaar niks doen weer een maandje aan het trainen ben.

Vandaag front squats en daar moet ik me echt veel meer op gaan focussen want mijn quads lopen hard achter op mijn hamstrings. Low bar back squat workset is 100kg ( :') ), front squats is 60kg. Deed na een aantal setjes een 1RM op 75kg, zat lekker "in the hole", dus atg positie en kon daar nog bij wijze van uren in blijven zitten, maar op een gegeven moment moet je toch omhoog en dat ging echt net. Gelukkig was ik daarvoor al naar de WC gegaan anders had ik er ook nog iets anders uitgeperst :') .

Maar hoe meer en hoe dieper ik stretch, hoe makkelijker het wordt om de squats te doen. Ik focus heel erg op het stretchen na de training nu omdat ik merk dat daarmee het gewicht en mijn vorm echt met sprongen vooruit gaat.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  donderdag 4 februari 2016 @ 22:55:58 #72
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_159667751
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 21:15 schreef BredeBroeder het volgende:
Jullie weten dat 't wss gestaged is he.
dit wel waarschijnlijk, maar bij mij haalden ze er een plate af terwijl ik zat uit te hijgen. "O sorry, had niet door dat je nog bezig was"

Het is dat ik altijd mijn rack in het ook hou als ik een rustmoment heb....
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  vrijdag 5 februari 2016 @ 06:56:13 #73
236125 33
the exploding psychology
pi_159672854
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 22:49 schreef Drinky het volgende:

[..]

250Kg is wel sick, zeker als je ziet dat de meeste mensen hier niet over de 70kg ( :') ) heen gaan.

Toen ik als broekie begon deed ik er telkens 2,5kg bij, iedere training steenvast. Klinkt als weinig, maar verspreid over een aantal weken telt dat toch hard bij elkaar op. Zit helaas weer op hetzelfde gewicht als wat ik voorheen zat, alleen met het verschil dat ik na ongeveer een jaar niks doen weer een maandje aan het trainen ben.

Vandaag front squats en daar moet ik me echt veel meer op gaan focussen want mijn quads lopen hard achter op mijn hamstrings. Low bar back squat workset is 100kg ( :') ), front squats is 60kg. Deed na een aantal setjes een 1RM op 75kg, zat lekker "in the hole", dus atg positie en kon daar nog bij wijze van uren in blijven zitten, maar op een gegeven moment moet je toch omhoog en dat ging echt net. Gelukkig was ik daarvoor al naar de WC gegaan anders had ik er ook nog iets anders uitgeperst :') .

Maar hoe meer en hoe dieper ik stretch, hoe makkelijker het wordt om de squats te doen. Ik focus heel erg op het stretchen na de training nu omdat ik merk dat daarmee het gewicht en mijn vorm echt met sprongen vooruit gaat.
Front squats zijn sowieso een geweldige oefening en het is goed dat je ze doet als je quads mist. Ik combineer ze altijd op deadlift dag, het is dan wel erg zwaar (die dag is dan ook altijd een refeed day), maar die combo is unreal. Maar stretchen helpt inderdaad veel om je tijdens de squat (maar ook andere lifts) minder te hoeven focussen op je houding/diepte en meer op de spieren die je gebruikt. Ik ben al een tijd bezig om m'n enkels te stretchen en de resultaten zijn echt ongelooflijk. Voornamelijk bij de squat! *O*
pi_159675259
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 21:18 schreef 33 het volgende:

[..]

Alles wat dichtbij pr's komt, is een grote mindfuck. 5 kg zwaarder kan voelen als 100kg zwaarder. :')
Je warmt wel goed op voor je gaat liften?

Vandaag 250kg in de pocket:

[ afbeelding ]

Hij was niet pretty, maar hij ging wel omhoog :D!!
Sow netjess ^O^

Ik zit sinds 2 weken nog op 150, hoe lang heb je gedaan om naar de 200 te gaan? Dat is mijn doel dit jaar namelijk, maar die 5kgs voelen zo zwaar aan..
pi_159675277
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 06:56 schreef 33 het volgende:

[..]

Front squats zijn sowieso een geweldige oefening en het is goed dat je ze doet als je quads mist. Ik combineer ze altijd op deadlift dag, het is dan wel erg zwaar (die dag is dan ook altijd een refeed day), maar die combo is unreal. Maar stretchen helpt inderdaad veel om je tijdens de squat (maar ook andere lifts) minder te hoeven focussen op je houding/diepte en meer op de spieren die je gebruikt. Ik ben al een tijd bezig om m'n enkels te stretchen en de resultaten zijn echt ongelooflijk. Voornamelijk bij de squat! *O*
Wat voor stretches doe je dan?
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_159675485
Hebben jullie ook dat je 's avonds na het trainen slecht slaapt? Normaal ga ik altijd 's middags, gister een keer van 21.00 tot 22.00 uur. Was de hele dag moe (na het trainen wel een stuk minder) maar kon 's avonds niet in slaap komen. Toch een vorm van adrenaline ofzo?
pi_159675713
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 11:26 schreef ZuidGrens het volgende:
Hebben jullie ook dat je 's avonds na het trainen slecht slaapt? Normaal ga ik altijd 's middags, gister een keer van 21.00 tot 22.00 uur. Was de hele dag moe (na het trainen wel een stuk minder) maar kon 's avonds niet in slaap komen. Toch een vorm van adrenaline ofzo?
Geen idee wat het is, maar heb daardoor m'n training direct na eten en werk verplaatst ~19-30 afhankelijk van waar vandaan ik kom. Slaap stukken beter. Kan je ook nog flinke post-workout eten. ;)
pi_159675899
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 11:34 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Geen idee wat het is, maar heb daardoor m'n training direct na eten en werk verplaatst ~19-30 afhankelijk van waar vandaan ik kom. Slaap stukken beter. Kan je ook nog flinke post-workout eten. ;)
Normaal ga ik ook nooit op dat tijdstip, maar heb nu een ander ritme dus zal misschien wel vaker het geval zijn. Was eigenlijk van plan om niet te gaan trainen, maar verveelde me kapot en zat toch met een schuldgevoel.

Had nog wel behoorlijk wat gegeten, shake met 250 ml melk, bak kwark, schep whey, twee boterhammen met pindakaas en een handje walnoten. Ging rond 0.00 uur slapen. Misschien toch te veel energie gekregen van dat eten, maar stikte van de honger. Volgende keer dan maar rond half 7 proberen te gaan.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 11:49:16 #79
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_159676031
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 21:18 schreef 33 het volgende:

[..]

Alles wat dichtbij pr's komt, is een grote mindfuck. 5 kg zwaarder kan voelen als 100kg zwaarder. :')
Je warmt wel goed op voor je gaat liften?

Vandaag 250kg in de pocket:

[ afbeelding ]

Hij was niet pretty, maar hij ging wel omhoog :D!!
Cool, feli. :)

Warming up kan ook beter. Maar stretchen is een stuk belangrijker. Vandaag mee begonnen, durf te wedden dat ik dinsdag al een flink verschil zal merken.
pi_159676319
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 11:26 schreef ZuidGrens het volgende:
Hebben jullie ook dat je 's avonds na het trainen slecht slaapt? Normaal ga ik altijd 's middags, gister een keer van 21.00 tot 22.00 uur. Was de hele dag moe (na het trainen wel een stuk minder) maar kon 's avonds niet in slaap komen. Toch een vorm van adrenaline ofzo?
Ik heb het idee dat het bij mij vooral door het zware eten na een training komt. Lichaam is nog warm, hartslag lijkt hoog en teveel energie om te slapen.
  zaterdag 6 februari 2016 @ 10:57:53 #81
236125 33
the exploding psychology
pi_159698638
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 11:19 schreef Beach het volgende:

[..]

Wat voor stretches doe je dan?
Deze werkt echt goed bij mij. Ook pas ik deze toe voor de zijkant, aangezien mijn enkels niet parallel stonden met m'n scheen/kuit en dus iets naar binnen zakte, resulterend in naar binnen geknikte knieën bij zware squats. Het stretchen van m'n enkels heeft meer resultaat bij mij dan het stretchen van m'n heupen/hams/quads.

[ Bericht 0% gewijzigd door 33 op 06-02-2016 11:05:12 ]
pi_159700329
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 11:26 schreef ZuidGrens het volgende:
Hebben jullie ook dat je 's avonds na het trainen slecht slaapt? Normaal ga ik altijd 's middags, gister een keer van 21.00 tot 22.00 uur. Was de hele dag moe (na het trainen wel een stuk minder) maar kon 's avonds niet in slaap komen. Toch een vorm van adrenaline ofzo?
Is dat niet algemeen bekend?

Ik sport om die reden niet meer na half 9. Anders ben ik nog veel te actief als ik in bed lig. Dan duurt het inslapen ook aanzienlijk langer en is mijn lichaamstemperatuur ook een stuk hoger.

Wat je kan proberen is glycine. Dat heeft een remmende werking op neurotransmitters en interacteert met glutamine receptoren, waardoor het effectief de lichaamstemperatuur kan verlagen.
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_159717789
Is het eigenlijk belangrijk om 1RMs te doen? Of is het puur 'voor de leuk'? Doe namelijk nooit minder dan 5 herhalingen.
pi_159718060
Sup guys, nog heel even en dan kan ik eindelijk bulken!

pi_159718113
Erg goede progress.
pi_159718114
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 02:00 schreef Agentperry het volgende:
Is het eigenlijk belangrijk om 1RMs te doen? Of is het puur 'voor de leuk'? Doe namelijk nooit minder dan 5 herhalingen.
Voor bodybuilding zijn 1rm imo niet van belang, voor de leuk wel natuurlijk. Compounds op 5 reps, en de rest tussen de 5-10.
pi_159728954
Boys wat is dit?



Het loopt steady vanaf dag 1, elke week 500-600g gewicht eraf, taille wordt ook smaller, maar ineens schiet ik 1KG naar beneden op dag 14 van 70.2 naar 69.1, en het blijft nu ook zo..

Omtrek en andere testjes van deze week meet ik woensdag, maar wat kan het zijn dat er ineens een hele KG af is zomaar in de 3e week.
  zondag 7 februari 2016 @ 16:25:09 #88
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_159729323
Vochtbalans
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_159729373
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2016 16:25 schreef Drinky het volgende:
Vochtbalans
Zou je denken? Het is wel waar dat ik water drinken iets geminderd heb, van 3L per dag naar ong 2L
  zondag 7 februari 2016 @ 18:37:57 #90
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_159732743
Je hoeft toch niet ergens voor in te wegen? Maak je dan geen zorgen om kleine schommelingen. Kijk gewoon naar de trend en als dat 500g per week eraf is is het toch hardstikke mooi.

Vochtbalans heeft meer te maken met hoeveel zout/vezels je binnenkrijgt dan hoeveel liter je drinkt trouwens, mocht het je echt uitmaken.
WFPB!
  zondag 7 februari 2016 @ 20:10:41 #91
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_159735140
Zo gaat mijn gewicht ook altijd, 2 weken bijna niets en dan opeens flink wat eraan of er af.
pi_159741158
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 16:10 schreef BredeBroeder het volgende:
Boys wat is dit?

[ afbeelding ]

Het loopt steady vanaf dag 1, elke week 500-600g gewicht eraf, taille wordt ook smaller, maar ineens schiet ik 1KG naar beneden op dag 14 van 70.2 naar 69.1, en het blijft nu ook zo..

Omtrek en andere testjes van deze week meet ik woensdag, maar wat kan het zijn dat er ineens een hele KG af is zomaar in de 3e week.
Je weegt nog geen 70kg en wil afvallen? Waarom?
Maar zou inderdaad naar de trend kijken en eigenlijk gewoon ophouden met elke dag wegen, ik zou daar iig helemaal gek van worden.
pi_159742043
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 22:43 schreef Agentperry het volgende:

[..]

Je weegt nog geen 70kg en wil afvallen? Waarom?
Maar zou inderdaad naar de trend kijken en eigenlijk gewoon ophouden met elke dag wegen, ik zou daar iig helemaal gek van worden.
Omdat VP niet gelijk staat aan gewicht.

Zonder elke dag wegen heb je ook geen fatsoenlijke trend.
  maandag 8 februari 2016 @ 02:43:22 #94
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_159746218
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 23:02 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Omdat VP niet gelijk staat aan gewicht.

Zonder elke dag wegen heb je ook geen fatsoenlijke trend.
Kijk dan ook naar de trend i.p.v verbaasd te zijn over de schommelingen. Is gewoon de vochtbalans die het vertekende beeld geeft.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  maandag 8 februari 2016 @ 02:47:48 #95
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_159746252
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 22:43 schreef Agentperry het volgende:

[..]

Je weegt nog geen 70kg en wil afvallen? Waarom?
Maar zou inderdaad naar de trend kijken en eigenlijk gewoon ophouden met elke dag wegen, ik zou daar iig helemaal gek van worden.
Elke dag wegen geeft een beter overzicht. Anders kan het wekelijkse weegmoment nogal een vertekend beeld geven wanneer er 1 tot 2 kg verschil zit per een dag door de vochtbalans.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_159746279
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 16:10 schreef BredeBroeder het volgende:
Boys wat is dit?

[ afbeelding ]

Het loopt steady vanaf dag 1, elke week 500-600g gewicht eraf, taille wordt ook smaller, maar ineens schiet ik 1KG naar beneden op dag 14 van 70.2 naar 69.1, en het blijft nu ook zo..

Omtrek en andere testjes van deze week meet ik woensdag, maar wat kan het zijn dat er ineens een hele KG af is zomaar in de 3e week.
Er is momenteel een theorie dat vetcellen waar opgeslagen vet uit gebruikt wordt, tijdelijk water opslaan. Dat water wordt dan plots in 1x weer los gelaten, waardoor je een plotse dip in je gewicht krijgt en dan gaat dat proces weer van voor af aan en lijk je een tijdje stil te staan in gewichtsverlies en dan hup, weer aardig wat er af. Volgens mij werd het fenomeen 'flushing' genoemd, maar als ik daar op zoek in Google kom ik vooral op allemaal idiote gewichtsverlies linkjes die niets met deze theorie te maken hebben :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 8 februari 2016 @ 03:19:40 #97
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_159746439
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 02:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Er is momenteel een theorie dat vetcellen waar opgeslagen vet uit gebruikt wordt, tijdelijk water opslaan. Dat water wordt dan plots in 1x weer los gelaten, waardoor je een plotse dip in je gewicht krijgt en dan gaat dat proces weer van voor af aan en lijk je een tijdje stil te staan in gewichtsverlies en dan hup, weer aardig wat er af. Volgens mij werd het fenomeen 'flushing' genoemd, maar als ik daar op zoek in Google kom ik vooral op allemaal idiote gewichtsverlies linkjes die niets met deze theorie te maken hebben :+
Google eens Whooses and squishy fat ;)
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_159746556
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2016 03:19 schreef Verbosity het volgende:

Google eens Whooses and squishy fat ;)
Dat helpt :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_159747380
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 02:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Er is momenteel een theorie dat vetcellen waar opgeslagen vet uit gebruikt wordt, tijdelijk water opslaan. Dat water wordt dan plots in 1x weer los gelaten, waardoor je een plotse dip in je gewicht krijgt en dan gaat dat proces weer van voor af aan en lijk je een tijdje stil te staan in gewichtsverlies en dan hup, weer aardig wat er af. Volgens mij werd het fenomeen 'flushing' genoemd, maar als ik daar op zoek in Google kom ik vooral op allemaal idiote gewichtsverlies linkjes die niets met deze theorie te maken hebben :+
Dit zou best kunnen kloppen, ik sta al 4 dagen lang op 69.2 :')
  maandag 8 februari 2016 @ 09:24:07 #100
236125 33
the exploding psychology
pi_159747997
30+ dagen geen cheatmeal gehad, alles netjes getracked, maar gisteravond trok ik het niet meer. Melkchocolade en 2 witte bolletjes gehad met extra veel pindakaas, jam en kaas. :9~ :'( :9~ :'(
  maandag 8 februari 2016 @ 09:41:42 #101
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_159748270
Dieetclub is verderop :Y)
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  maandag 8 februari 2016 @ 10:34:31 #102
69994 seto
-|||--------|||-
pi_159749054
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 09:24 schreef 33 het volgende:
30+ dagen geen cheatmeal gehad, alles netjes getracked, maar gisteravond trok ik het niet meer. Melkchocolade en 2 witte bolletjes gehad met extra veel pindakaas, jam en kaas. :9~ :'( :9~ :'(
Bij een cheat meal stel ik me meestal iets heftigers voor :P
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  maandag 8 februari 2016 @ 10:39:54 #103
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_159749143
Idd, twee NY pizza's met 4 kazen en worst, bacon, etc etc. Wit bolletje lol
Deathlift or Die.
  maandag 8 februari 2016 @ 11:11:05 #104
176485 Champy
Usericon was RaymondK
pi_159749718
Meh, net na 5 minuten de gym weer uitgelopen, rug en biceps vandaag, verkeerd geslapen ofzo, teveel last van mijn onderrug. Hopelijk morgen weer over
Op zaterdag 17 mei 2014 13:15 schreef stinkie het volgende:
zodra ik een echt gespierde en droge pt'r tegenkom, ga ik ik mijn blote reet deadliften bij een gays 'r us gym
  maandag 8 februari 2016 @ 11:21:05 #105
236125 33
the exploding psychology
pi_159749878
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 10:39 schreef Ethanolic het volgende:
Idd, twee NY pizza's met 4 kazen en worst, bacon, etc etc. Wit bolletje lol
Whahahah dat is waar, maar het was echt ongelooflijk lekker O+ .
pi_159750399
Maandag borst triceps dagje _O_
pi_159752907
Legday bedoel je, heerlijk
  maandag 8 februari 2016 @ 14:34:55 #108
301145 MeneerBob
Meneer voor jou.
pi_159753977
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 13:53 schreef BredeBroeder het volgende:
Legday bedoel je, heerlijk
Doe je nog steeds Stronglifts? Dan is erryday legday!
pi_159755443
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 14:34 schreef MeneerBob het volgende:

[..]

Doe je nog steeds Stronglifts? Dan is erryday legday!
nee man, push pull 5x pw en 5x per week HIIT cardio
pi_159755875
Stel je maakt een nieuw schema waarin je per training maar 1 of 2 spiergroepen traint. Dan kun je per training meer oefeningen per spiergroep doen maar je traint de spiergroep wel minder vaak. Zou dat een optie kunnen zijn t.o.v. het push/pull/leg schema wat ik nu heb? Om de zoveel tijd vind ik het lekker om eens een ander schema in elkaar te draaien. En ik zat te denken aan bv dag 1: rug dag 2 benen, dag:3 borst shouders, dag 4 armen (of iets dergelijks).
pi_159757310
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 15:40 schreef Questular het volgende:
Stel je maakt een nieuw schema waarin je per training maar 1 of 2 spiergroepen traint. Dan kun je per training meer oefeningen per spiergroep doen maar je traint de spiergroep wel minder vaak. Zou dat een optie kunnen zijn t.o.v. het push/pull/leg schema wat ik nu heb? Om de zoveel tijd vind ik het lekker om eens een ander schema in elkaar te draaien. En ik zat te denken aan bv dag 1: rug dag 2 benen, dag:3 borst shouders, dag 4 armen (of iets dergelijks).
dan train je alles maar 1x pw.
pi_159758289
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 15:40 schreef Questular het volgende:
Stel je maakt een nieuw schema waarin je per training maar 1 of 2 spiergroepen traint. Dan kun je per training meer oefeningen per spiergroep doen maar je traint de spiergroep wel minder vaak. Zou dat een optie kunnen zijn t.o.v. het push/pull/leg schema wat ik nu heb? Om de zoveel tijd vind ik het lekker om eens een ander schema in elkaar te draaien. En ik zat te denken aan bv dag 1: rug dag 2 benen, dag:3 borst shouders, dag 4 armen (of iets dergelijks).
Je kan ook roteren dat alles een dag opschuift.
pi_159760304
Zijn er srs nog mensen die bro splits doen? ppl ub/lb of fb de leef.
pi_159762856
Want met een split schema make je gaan gainz? of zit er nog een onderbouwde gedachte achter je opmerking?
  maandag 8 februari 2016 @ 20:07:59 #115
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_159763012
Bro-split is borst buik biceps

Ppl of ob/lb is ook gewoon een split :')
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  maandag 8 februari 2016 @ 21:10:21 #116
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_159765232
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 20:03 schreef Questular het volgende:
Want met een split schema make je gaan gainz? of zit er nog een onderbouwde gedachte achter je opmerking?
Over het algemeen kun je stellen dat een natural meer kan gainen als hij dezelfde spiergroep meerdere keren per week traint.
pi_159768553
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2016 21:10 schreef Anus_Cocainus het volgende:

[..]

Over het algemeen kun je stellen dat een natural meer kan gainen als hij dezelfde spiergroep meerdere keren per week traint.
Dit
pi_159770587
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2016 21:10 schreef Anus_Cocainus het volgende:

[..]

Over het algemeen kun je stellen dat een natural meer kan gainen als hij dezelfde spiergroep meerdere keren per week traint.
Ik merk inderdaad dat ik veel sneller progressie ben gaan boeken sinds ik ben geswitcht van ppl 3x pw naar ub/lb 4x pw
pi_159771386
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 20:03 schreef Questular het volgende:
Want met een split schema make je gaan gainz? of zit er nog een onderbouwde gedachte achter je opmerking?
2x trainen vs 1x trainen.
pi_159774923
3x trainen vs 2x trainen.
  dinsdag 9 februari 2016 @ 11:48:13 #121
69994 seto
-|||--------|||-
pi_159775863
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2016 20:07 schreef fathank het volgende:
Bro-split is borst buik biceps

Ppl of ob/lb is ook gewoon een split :')
Dit.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  Moderator dinsdag 9 februari 2016 @ 12:20:25 #122
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_159776483
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 17:40 schreef Henrys het volgende:

1:32

Moest dat kutkind hier eens proberen :D
Wat een kutgeintjes.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  dinsdag 9 februari 2016 @ 23:55:11 #123
396554 Spinosaurus
Spinosaurus aegyptiacus
pi_159795876
Ik doe nu bijna een jaar Starting Strength aangevuld met dips, pull ups en push ups. Merk wel progressie alleen ik blijf met bankdrukken op 65 kg 3x5 hangen terwijl ik 81 kg weeg en ben 1,83 m.

Hoe maak ik progressie met bp?
Learn how to eat in the jungle full of hyenas
pi_159796009
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 23:55 schreef Spinosaurus het volgende:
Ik doe nu bijna een jaar Starting Strength aangevuld met dips, pull ups en push ups. Merk wel progressie alleen ik blijf met bankdrukken op 65 kg 3x5 hangen terwijl ik 81 kg weeg en ben 1,83 m.

Hoe maak ik progressie met bp?
deload
  woensdag 10 februari 2016 @ 00:05:09 #125
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_159796061
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 23:55 schreef Spinosaurus het volgende:
Ik doe nu bijna een jaar Starting Strength aangevuld met dips, pull ups en push ups. Merk wel progressie alleen ik blijf met bankdrukken op 65 kg 3x5 hangen terwijl ik 81 kg weeg en ben 1,83 m.

Hoe maak ik progressie met bp?
Dan volg je dus geen SS als je het een jaar lang doet en 81kg weegt bij 1,83m. Je kan eens overwegen om een ander programma te volgen aangezien SS bedoeld is als begin om kracht op te bouwen en techniek te versterken/verbeteren. Daarnaast helpt een bulk je wel om meer kracht te krijgen. Eventueel kan je ook nog een deload nemen zoals BB al aangeeft, mocht je dit nog niet gedaan hebben.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_159796115
Spinazie eten helpt ook , dacht ik ergens gehoord te hebben.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  woensdag 10 februari 2016 @ 00:10:26 #127
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_159796147
Spinazie met 4kg biefstuk *O*
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_159796396
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 00:10 schreef Verbosity het volgende:
Spinazie met 4kg biefstuk *O*
Daar kan geen voedingssupplement tegen op.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_159796602
Ik wist wel nog toen ik SS met gomad deed, binnen 3 maanden was ik iets van 15-20kg aangekomen. van 75 naar iets van 95.

Verbaasde me dat niemand mij toen dik noemde terwijl ik dat eigenlijk best was.

Heeft mij wel een gigantische goede basis gegeven. Nu zie ik echt mensen die dagelijks naar de gym gaan en 0 voortgang maken omdat ze te bang zijn om te eten
pi_159796707
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 00:34 schreef Kuiver het volgende:
Ik wist wel nog toen ik SS met gomad deed, binnen 3 maanden was ik iets van 15-20kg aangekomen. van 75 naar iets van 95.

Verbaasde me dat niemand mij toen dik noemde terwijl ik dat eigenlijk best was.

Heeft mij wel een gigantische goede basis gegeven. Nu zie ik echt mensen die dagelijks naar de gym gaan en 0 voortgang maken omdat ze te bang zijn om te eten
In 3 maanden 20KG, bruh :')
  woensdag 10 februari 2016 @ 06:20:39 #132
236125 33
the exploding psychology
pi_159798160
quote:
Het heeft helemaal niks met mijn training te maken, maar ik volg het :D :D :D, right babe? Goddamnit.
  woensdag 10 februari 2016 @ 09:01:07 #133
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_159798837
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 00:34 schreef Kuiver het volgende:
Ik wist wel nog toen ik SS met gomad deed, binnen 3 maanden was ik iets van 15-20kg aangekomen. van 75 naar iets van 95.

Verbaasde me dat niemand mij toen dik noemde terwijl ik dat eigenlijk best was.

Heeft mij wel een gigantische goede basis gegeven. Nu zie ik echt mensen die dagelijks naar de gym gaan en 0 voortgang maken omdat ze te bang zijn om te eten
Dat is wel een beetje overdreven vind je niet? GOMAD is leuk als je 50 kg weegt op 1,90 maar 20 kg in 3 maanden slaat nergens op. Kun je daarna weer 3 maanden cutten en amper progressie boeken omdat je van die onnozele speklaag af moet.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_159798848
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 06:20 schreef 33 het volgende:

[..]

Het heeft helemaal niks met mijn training te maken, maar ik volg het :D :D :D, right babe? Goddamnit.
Yep
pi_159799717
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 23:55 schreef Spinosaurus het volgende:
Ik doe nu bijna een jaar Starting Strength aangevuld met dips, pull ups en push ups. Merk wel progressie alleen ik blijf met bankdrukken op 65 kg 3x5 hangen terwijl ik 81 kg weeg en ben 1,83 m.

Hoe maak ik progressie met bp?
Bij mij hielp het om niet 3 sets met hetzelfde gewicht te doen maar pyramid of reverse pyramid.
Train nu 9 maanden en bench 5.90
pi_159800219
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 23:55 schreef Spinosaurus het volgende:
Ik doe nu bijna een jaar Starting Strength aangevuld met dips, pull ups en push ups. Merk wel progressie alleen ik blijf met bankdrukken op 65 kg 3x5 hangen terwijl ik 81 kg weeg en ben 1,83 m.

Hoe maak ik progressie met bp?
Weg van SS. 3x5 is 0,0 volume. Beetje 195kg volume op een dagje (afgezien van warmup) wegdrukken en dat was het dan? Nooit begrepen.
  woensdag 10 februari 2016 @ 11:10:13 #137
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_159800583
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 10:48 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Weg van SS. 3x5 is 0,0 volume. Beetje 195kg volume op een dagje (afgezien van warmup) wegdrukken en dat was het dan? Nooit begrepen.
Maal 5 is 975kg volume op de bench...
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  woensdag 10 februari 2016 @ 11:26:41 #138
69994 seto
-|||--------|||-
pi_159800897
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 06:20 schreef 33 het volgende:

[..]

Het heeft helemaal niks met mijn training te maken, maar ik volg het :D :D :D, right babe? Goddamnit.
Yep.

oh ik ben spuit 11 ;(

[ Bericht 7% gewijzigd door seto op 10-02-2016 11:33:54 ]
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_159800900
Lichaamsgewicht gaat nu omhoog, bodyfat naar beneden, what the fucking fuck :')!
pi_159801066
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 11:26 schreef BredeBroeder het volgende:
Lichaamsgewicht gaat nu omhoog, bodyfat naar beneden, what the fucking fuck :')!
Gemeten over meerdere weken?
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_159801498
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 11:26 schreef BredeBroeder het volgende:
Lichaamsgewicht gaat nu omhoog, bodyfat naar beneden, what the fucking fuck :')!
Heb ik afgelopen periode ook gehad maar zijn redelijke beginnersgains
pi_159801867
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2016 11:10 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Maal 5 is 975kg volume op de bench...
_O- klopt. Is nog weinig. Ik vind 30 reps aan totaal werkgewicht toch wel het minimale voor een flinke compound oefening.
  woensdag 10 februari 2016 @ 12:11:38 #143
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_159802055
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 11:26 schreef BredeBroeder het volgende:
Lichaamsgewicht gaat nu omhoog, bodyfat naar beneden, what the fucking fuck :')!
Maak je nou eens niet zo druk over een paar metingkjes. Als je over een periode van een week of 6 genomen maar een neergaande of opgaande trend ziet.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 10 februari 2016 @ 12:44:02 #144
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_159802732
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 12:04 schreef Faeroer het volgende:

[..]

_O- klopt. Is nog weinig. Ik vind 30 reps aan totaal werkgewicht toch wel het minimale voor een flinke compound oefening.
Voor een beginner is het niet wenselijk om veel herhalingen op zwaar gewicht uit te voeren. Spierpijn zou dan ook gigantisch zijn bij een verdubbeling van het volume. Dan is lage reps, hoge frequentie en progressieve belasting belangrijker met de focus op techniek en om aan zware gewichtten te wennen.

Later kan er gekeken worden naar een andere rep range, meer sets of assistentie oefeningen om het volume op te schroeven. Op dat punt zit hij onderhand misschien wel. Maar wie weet is het een technische fout...
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  woensdag 10 februari 2016 @ 12:52:36 #145
301145 MeneerBob
Meneer voor jou.
pi_159802961
quote:
Yep, mooi uurtje voor in de avonden.
pi_159803179

Echt zo jammer

Mist nieuw wereldrecord (409) maar hij begon te snel aan z'n lift. ;(
pi_159808087
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 11:33 schreef Beach het volgende:

[..]

Gemeten over meerdere weken?
Begin nu aan week 4 omtrek is al 2.5cm minder, gaat lekker dus
pi_159809698
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 13:01 schreef Faeroer het volgende:

Echt zo jammer

Mist nieuw wereldrecord (409) maar hij begon te snel aan z'n lift. ;(
Hij moet wel snel zijn denk ik, vanwege te strak zittende pak :)
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  woensdag 10 februari 2016 @ 17:21:06 #149
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_159809916
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 13:01 schreef Faeroer het volgende:

Echt zo jammer

Mist nieuw wereldrecord (409) maar hij begon te snel aan z'n lift. ;(
Zou dat een wereldrecord in zijn gewichtklasse geweest zijn dan? En zo te zien is het ook nog in single ply.

Kiril heeft het wereldrecord eind vorig jaar op 335 kg gezet. Raw.

pi_159810100
quote:
5s.gif Op woensdag 10 februari 2016 17:21 schreef Snakey het volgende:

[..]

Zou dat een wereldrecord in zijn gewichtklasse geweest zijn dan? En zo te zien is het ook nog in single ply.

Kiril heeft het wereldrecord eind vorig jaar op 335 kg gezet. Raw.

;)

Idd single, hij wilt boven de 409 proberen bij de worlds.

Kiril ook een beest, man. :D
  woensdag 10 februari 2016 @ 17:36:38 #151
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_159810289
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 17:28 schreef Faeroer het volgende:

[..]

;)

Idd single, hij wilt boven de 409 proberen bij de worlds.

Kiril ook een beest, man. :D

Ik vergiste me even in het gewicht, zoals je misschien zag. Ik dacht even dat Kirill raw meer lifte. :D

Ik ben niet zo'n ply fan though. Ik heb er verder niet een uitgesproken mening over, maar raw spreekt me gewoon veel meer aan. :)
pi_159810545
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 13:01 schreef Faeroer het volgende:

Echt zo jammer

Mist nieuw wereldrecord (409) maar hij begon te snel aan z'n lift. ;(
Superstrak pak, superwijde grip, superkleine rom....ik wordt er niet warm van.
Deze gast zal echt enorm sterk zijn, daarvoor diep respect, maar deze manier van wedstrijden/judgen staat mij totaal niet aan.
  woensdag 10 februari 2016 @ 17:56:49 #153
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_159810879
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 17:44 schreef DjMark het volgende:

[..]

Superstrak pak, superwijde grip, superkleine rom....ik wordt er niet warm van.
Deze gast zal echt enorm sterk zijn, daarvoor diep respect, maar deze manier van wedstrijden/judgen staat mij totaal niet aan.
Mij ook niet. maar het is best groot in PL wereld. Hoewel daar ook veel debat is of deze gear de sport wel goed doet.
pi_159810938
Iedereen z'n ding toch. Ik vind het allemaal leuk. :D
  woensdag 10 februari 2016 @ 18:04:55 #155
236125 33
the exploding psychology
pi_159811049
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 17:44 schreef DjMark het volgende:

[..]

Superstrak pak, superwijde grip, superkleine rom....ik wordt er niet warm van.
Deze gast zal echt enorm sterk zijn, daarvoor diep respect, maar deze manier van wedstrijden/judgen staat mij totaal niet aan.
Ik ben zelf ook pl'er en hoewel alles wat te maken heeft met niet raw liften mij ook niet echt boeit, is het zoals Snakey zegt best wel groot in de PL wereld, helaas. Maar goed, ieder z'n eigen manier van liften natuurlijk. *O*
  woensdag 10 februari 2016 @ 18:06:53 #156
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_159811084
ik vind het een beetje hetzelfde als veldrijden met een hulpmotortje :{
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 10 februari 2016 @ 18:25:31 #157
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_159811419
Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden. (If anything) Ik zie het nut niet van zoveel mogelijk gewicht liften, ver boven je eigen kunnen, omdat je een benchshirt draagt bv.

Raw, echte kracht spreek me veel meer aan.
  woensdag 10 februari 2016 @ 18:27:35 #158
69994 seto
-|||--------|||-
pi_159811457
Ik kan PL met die suits totaal niet serieus nemen..
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  woensdag 10 februari 2016 @ 19:54:09 #159
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_159814855
Morgen weer BP. Sinds mn schouders zo goed als helemaal in orde zijn kijk ik er echt naar uit. :P

Nog geen max geprobeerd, maar 3 x 120 ging redelijk makkelijk afgelopen week.
pi_159821604
Zit nu al 4 weken "vast" op 65kg BP 5*5, Squat en DL gaat wel verder omhoog. Nu maakt me dat niet zoveel uit omdat ik meer train om in shape te komen maar het blijft voor mezelf ook leuker als ik merk dat ik sterker word. Is het een idee om gewicht te verlagen een tijdje en meer reps te doen?
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  woensdag 10 februari 2016 @ 22:08:51 #161
236125 33
the exploding psychology
pi_159821610
quote:
14s.gif Op woensdag 10 februari 2016 19:54 schreef Snakey het volgende:
Morgen weer BP. Sinds mn schouders zo goed als helemaal in orde zijn kijk ik er echt naar uit. :P

Nog geen max geprobeerd, maar 3 x 120 ging redelijk makkelijk afgelopen week.
Je schouders en lats goed intucken op de bench en het gaat vast goed komen! Succes! :D 8-)
  woensdag 10 februari 2016 @ 22:12:25 #162
236125 33
the exploding psychology
pi_159821792
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 22:08 schreef habitue het volgende:
Zit nu al 4 weken "vast" op 65kg BP 5*5, Squat en DL gaat wel verder omhoog. Nu maakt me dat niet zoveel uit omdat ik meer train om in shape te komen maar het blijft voor mezelf ook leuker als ik merk dat ik sterker word. Is het een idee om gewicht te verlagen een tijdje en meer reps te doen?
Er zijn zo veel factoren die dat beïnvloeden. Hoeveel eet je (cut, bulk etc.), hoelang train je al, hoe ging je progressie tot nu toe, etc.

Blijf gewoon benchen, maar doe ook oefeningen naast de gewone bench. Negatives, rack bench, spoto press, pause press, close grip/wide grip, dumbell press etc. etc. Maak je niet te veel druk, blijf gewoon doorgaan en het komt vast goed. :)
  woensdag 10 februari 2016 @ 22:15:17 #163
236125 33
the exploding psychology
pi_159821942
Morgen refeed :D.

  woensdag 10 februari 2016 @ 22:18:13 #164
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_159822099
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 22:08 schreef 33 het volgende:

[..]

Je schouders en lats goed intucken op de bench en het gaat vast goed komen! Succes! :D 8-)
Morgen ook nog niet maxen. Ik ben langzaam fan aan het worden van volume werk dus daar hou ik het nu even bij. Even de reps en heg gewicht langzaam opbouwen met goede form. Heerlijk om die schouders vol aan het werk te zetten zonder mezelf in een rare form te proppen om de pijn te ontlopen. :)
  woensdag 10 februari 2016 @ 22:21:58 #165
58789 Snakey
-||||--------||||-
  woensdag 10 februari 2016 @ 22:22:52 #166
236125 33
the exploding psychology
pi_159822340
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 22:18 schreef Snakey het volgende:

[..]

Morgen ook nog niet maxen. Ik ben langzaam fan aan het worden van volume werk dus daar hou ik het nu even bij. Even de reps en heg gewicht langzaam opbouwen met goede form. Heerlijk om die schouders vol aan het werk te zetten zonder mezelf in een rare form te proppen om de pijn te ontlopen. :)
Het is dan inderdaad wel fijn om bloed in je schouders te pompen; ik weet wat je bedoelt! Veel plezier! *O*
pi_159822389
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 22:12 schreef 33 het volgende:

[..]

Er zijn zo veel factoren die dat beïnvloeden. Hoeveel eet je (cut, bulk etc.), hoelang train je al, hoe ging je progressie tot nu toe, etc.

Blijf gewoon benchen, maar doe ook oefeningen naast de gewone bench. Negatives, rack bench, spoto press, pause press, close grip/wide grip, dumbell press etc. etc. Maak je niet te veel druk, blijf gewoon doorgaan en het komt vast goed. :)
Ben nu paar maanden SS programma aan het doen (in de cut, doordeweeks dan. :') )BP van 50 > 65, SQ van 75 > 100 en DL van 90 > 130
Maar echt afwisselend is dat programma niet. :P Denk dat ik inderdaad eens wat meer verschillende oefeningen erdoor ga doen.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_159825603
quote:
Rich is my favorite natural R&B singer!
Ik ga stuk _O-
pi_159826141
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 22:08 schreef habitue het volgende:
Zit nu al 4 weken "vast" op 65kg BP 5*5, Squat en DL gaat wel verder omhoog. Nu maakt me dat niet zoveel uit omdat ik meer train om in shape te komen maar het blijft voor mezelf ook leuker als ik merk dat ik sterker word. Is het een idee om gewicht te verlagen een tijdje en meer reps te doen?
Gooi die reps omhoog dan!
65kg, je bent dus nog een (soort van) beginner. Pak gewoon 8-10 reps en ga bij de laatste set maxen ( 5-7 reps). Werkt veel beter. Je kan dit ook afwisselen met 5x5 maar daar ben ik niet zo'n fan van (5x5).
  donderdag 11 februari 2016 @ 09:20:28 #170
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_159828643
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2016 00:24 schreef bombmannl het volgende:

[..]

Gooi die reps omhoog dan!
65kg, je bent dus nog een (soort van) beginner. Pak gewoon 8-10 reps en ga bij de laatste set maxen ( 5-7 reps). Werkt veel beter. Je kan dit ook afwisselen met 5x5 maar daar ben ik niet zo'n fan van (5x5).
Hoe veel sets zou je dan aanraden met 8-10 reps? 2-3 sets met meer volume en dan 1 set van 5 reps en iets zwaarder gewicht o.i.d.?
Fear is the path to the Dark Side.
  donderdag 11 februari 2016 @ 09:31:15 #171
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_159828764
Wat is je doel?

Sterker worden of hypertrofie?

We kunnen hier wel met repranges gaan smijten etc maar zonder trainingsdoel is dat een beetje overbodig
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_159829348
Even voor het dieettopic (lang plaatje):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
~4kg sinds eind augustus ~5 maanden dus niet al te veel progressie geboekt helaas. Benen en onderrug niet al te veel kunnen pakken vanwege SI gewrichtspijn aan m'n linkerkant waar geen fysio/manueeltherapeut raad mee weet, dus ben voorlopig blijven steken op 150SQ/195DL qua PL metingen ergens in juli en houdt die voorlopig op 50-60% als werkgewicht. Bench en OHP gaan wel vooruit uiteraard.

Het is wel progressie, maar wel heel erg langzaam. Zou toch ooit weleens de 100kg willen raken. _O- Iets meer gaan eten dan nu?
  donderdag 11 februari 2016 @ 10:19:29 #173
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_159829585
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 10:07 schreef Faeroer het volgende:
Even voor het dieettopic (lang plaatje):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
~4kg sinds eind augustus ~5 maanden dus niet al te veel progressie geboekt helaas. Benen en onderrug niet al te veel kunnen pakken vanwege SI gewrichtspijn aan m'n linkerkant waar geen fysio/manueeltherapeut raad mee weet, dus ben voorlopig blijven steken op 150SQ/195DL qua PL metingen ergens in juli en houdt die voorlopig op 50-60% als werkgewicht. Bench en OHP gaan wel vooruit uiteraard.

Het is wel progressie, maar wel heel erg langzaam. Zou toch ooit weleens de 100kg willen raken. _O- Iets meer gaan eten dan nu?
4kg over 5 maanden is echt een prima cleanbulk, als je idd niet in vet bent aangekomen :P maar als je met 4kg extra spiermassa hetzelfde blijft eten zit je niet meer in surplus. Verhogen dus.
Deathlift or Die.
pi_159829753
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2016 10:19 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

4kg over 5 maanden is echt een prima cleanbulk, als je idd niet in vet bent aangekomen :P maar als je met 4kg extra spiermassa hetzelfde blijft eten zit je niet meer in surplus. Verhogen dus.
Ok bedankt! Klein beetje erbij dan, kijken of dat helpt.

Ik heb helaas geen vetmetingen gedaan, behalve dan zo'n US navy calculator met nek/buik omtrek (zal wel niet zo accuraat zijn als bv 5-punt plooimeter of iets dergelijks). Vanaf morgen gewoon elke maand een foto'tje maken, dat zegt natuurlijk ook het een en ander over een lange periode.
pi_159829922
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 10:28 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Ok bedankt! Klein beetje erbij dan, kijken of dat helpt.

Ik heb helaas geen vetmetingen gedaan, behalve dan zo'n US navy calculator met nek/buik omtrek (zal wel niet zo accuraat zijn als bv 5-punt plooimeter of iets dergelijks). Vanaf morgen gewoon elke maand een foto'tje maken, dat zegt natuurlijk ook het een en ander over een lange periode.
omtrek zegt juist veel, een vp meting zal elke keer net iets anders zijn, je pakt iets meer huid ofzo, een omtrek is altijd hetzelfde als je op hetzelfde moment van de dag meet
  donderdag 11 februari 2016 @ 11:21:53 #176
301145 MeneerBob
Meneer voor jou.
pi_159830816
In hoeverre kan je je X rep max accuraat doorrekenen naar je 1RM? Als ik de standaardcalculatie mag geloven is mijn 1RM bench 104, maar iets zegt me dat ik dat niet halen ga.

Wellicht eerdaags eens tijd om mijn max lifts weer eens te gaan testen.
  donderdag 11 februari 2016 @ 12:42:16 #177
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_159832889
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2016 10:38 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

omtrek zegt juist veel, een vp meting zal elke keer net iets anders zijn, je pakt iets meer huid ofzo, een omtrek is altijd hetzelfde als je op hetzelfde moment van de dag meet
Lees dit nog eens terug en denk nog even na over wat je zegt.

Bij een bodycaliper neem meer dan 1 meting. Standaard protocol is om 2 keer een meting uit te voeren per punt. Hierna neem je het gemiddelde. Mocht er een groot verschil zijn wordt er nog een 3de meting genomen waarbij je de mediaan pakt. Tenzij iemand niet vaardig is met een bodycaliper zal hij/zij ook ongeveer even veel huid pakken bij elk punt en hem goed plaatsen.

Buikomtrek kan ook varieren aan de hand van wat je hebt gegeten of als je wat meer/minder vocht vasthoudt. Plek waar je meet (hoger/lager). Buik onbewust meer of minder aan/ont-spannen of meer lucht inademen (varieert weer met buik of borst ademhaling)

Zo kan je van beide zeggen klopt geen fuck van of je houdt je aan een protocol waarbij de omstandigheden ongeveer gelijk zijn en de data bij buikomtrek en bodycaliper redelijk constant zijn.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  donderdag 11 februari 2016 @ 12:47:23 #178
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_159832970
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 11:21 schreef MeneerBob het volgende:
In hoeverre kan je je X rep max accuraat doorrekenen naar je 1RM? Als ik de standaardcalculatie mag geloven is mijn 1RM bench 104, maar iets zegt me dat ik dat niet halen ga.

Wellicht eerdaags eens tijd om mijn max lifts weer eens te gaan testen.
vanaf 3RM teruggerekend zal 't redelijk kloppen, als je vanaf 10rm gaat rekenen waarschijnlijk niet veel.

En ieder lichaam is anders, een of ander rekensommetje gaat niet voor iedereen 100% op. Net zoals met formules om je kcalbehoefte te berekenen. Het blijft een gemiddeld sommetje wat voor de meeste redelijk in de buurt komt, sluit tegelijkertijd ook een hele hoop factoren uit.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 11 februari 2016 @ 12:49:22 #179
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_159833009
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 11:21 schreef MeneerBob het volgende:
In hoeverre kan je je X rep max accuraat doorrekenen naar je 1RM? Als ik de standaardcalculatie mag geloven is mijn 1RM bench 104, maar iets zegt me dat ik dat niet halen ga.

Wellicht eerdaags eens tijd om mijn max lifts weer eens te gaan testen.
Er zijn verschillende formules opgesteld aan de hand van studies. De een is wat conservatiever dan de ander.

Maar zie het als wat een gemiddeld persoon zou kunnen qua reps ten opzichte van zijn 1RM. Sommige mensen zijn in high reps sterker en low reps minder of juist omgekeerd. Daar houdt de formule geen rekening mee, omdat het van het gemiddelde uitgaat. De 1RM valt dan ietsje hoger of lager uit dan het eigenlijk is.

Als tweede punt zijn de formules bij high reps veel inaccurater. Dus een 2,3 of 5 RM zal wel in de buurt komen van een realistische 1RM. Bij 10RM houden de meeste al op omdat het hierna te onbetrouwbaar wordt. Zit dan meer richting het spieruithoudingsvermogen te kijken dan puur kracht.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_159849832
Loop laatste tijd echt ziek veel te kutten met mijn deadlift, heb constant het gevoel dat ik verkeerd pull en ga daarom constant switchen tussen stances/grips. Bevorderd mijn progressie niet echt, binnenkort maar eens een formcheck plaatsen denk ik.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 00:36:03 #181
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_159852043
Vandaag weer een nieuwe 1RM neer kunnen zetten. 140kg Front Squat af kunnen vinken.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 10:19:56 #182
236125 33
the exploding psychology
pi_159854948
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 00:36 schreef Verbosity het volgende:
Vandaag weer een nieuwe 1RM neer kunnen zetten. 140kg Front Squat af kunnen vinken.
Niiiice, gefeli!! *O*
  vrijdag 12 februari 2016 @ 11:02:02 #183
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_159855579
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 00:36 schreef Verbosity het volgende:
Vandaag weer een nieuwe 1RM neer kunnen zetten. 140kg Front Squat af kunnen vinken.
Good one. ^O^
pi_159862027
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 00:36 schreef Verbosity het volgende:
Vandaag weer een nieuwe 1RM neer kunnen zetten. 140kg Front Squat af kunnen vinken.
Dat gaat mij voorlopig nog niet lukken. :D Front squat is zo veel moeilijker als back squat. Houdt je die bar 'vast' met je vingers, of kruis je de armen over elkaar? Dat eerste doet echt pijn voor mij.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 16:11:14 #185
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_159862281
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 15:57 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Dat gaat mij voorlopig nog niet lukken. :D Front squat is zo veel moeilijker als back squat. Houdt je die bar 'vast' met je vingers, of kruis je de armen over elkaar? Dat eerste doet echt pijn voor mij.
Front rack met volledige grip. Gekruist voelt een stuk onstabieler aan op de schouders. Maar rek ook elke training de schouders en veel cleans en front squats de laatste tijd. :D
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 16:12:15 #186
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_159862305
Bij een goede front squat doen je handen, vingers niks. Ik kan gewoon de stang loslaten en de bar blijft gewoon op mijn schouders liggen.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_159862361
Dan ga ik toch maar eens wat meer oefenen. Heb wel het idee dat bij front squats m'n benen net iets anders worden aangespannen, wat nooit weg is.
pi_159862405
Bevind the back barbell shrugs ontdekt, die gaat in het schema
  vrijdag 12 februari 2016 @ 16:16:18 #189
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_159862416
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 16:12 schreef Drinky het volgende:
Bij een goede front squat doen je handen, vingers niks. Ik kan gewoon de stang loslaten en de bar blijft gewoon op mijn schouders liggen.
Klopt, voor een jerk is het echter wel weer fijn als je direct een volledige grip kan pakken. Daarom werk ik er aan. Bij de front squat de hand plaatsing wat breder dan bij een jerk op dit moment. Dus die langzaam aan in de juiste positie zien te krijgen.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 16:20:40 #190
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_159862513
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 16:16 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Klopt, voor een jerk is het echter wel weer fijn als je direct een volledige grip kan pakken. Daarom werk ik er aan. Bij de front squat de hand plaatsing wat breder dan bij een jerk op dit moment. Dus die langzaam aan in de juiste positie zien te krijgen.
dat doe ik dan weer anders. Als ik jerk ligt de bar nog steeds losjes op op mijn vingers. Pas als de bar omhoog gaat omdat ik uit de dip kom gaat mijn hand volledig onder de bar en pak ik hem vast.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_159862534
Wat is groente trouwens ideaal voor een cut, vult enorm en zit echt bijna niks in. Ik eet nu een bloemkool/broccoli per dag en dat is hooguit 400 kcal en je hebt voorlopig gelijk geen honger meer
  vrijdag 12 februari 2016 @ 16:22:34 #192
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_159862548
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 00:36 schreef Verbosity het volgende:
Vandaag weer een nieuwe 1RM neer kunnen zetten. 140kg Front Squat af kunnen vinken.
Damn _O_
Fear is the path to the Dark Side.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 16:25:40 #193
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_159862604
Dit dus, zo heel ongewoon is het blijkbaar niet.

http://breakingmuscle.com(...)your-jerk-grip-width

quote:
The hands do not have to remain encircled on the bar at the start of the lift. As long as the bar is within the fingers the hands can re-grip the bar on the way up during the jerk. Experienced lifters do this all the time. Nevertheless some lifters do change the width of the grip. Why do they do this if it is not recommended?
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  vrijdag 12 februari 2016 @ 18:33:35 #194
236125 33
the exploding psychology
pi_159865516
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 16:12 schreef Drinky het volgende:
Bij een goede front squat doen je handen, vingers niks. Ik kan gewoon de stang loslaten en de bar blijft gewoon op mijn schouders liggen.
True! Ik warmup tot zo'n 80 kg vaak op zonder m'n handen te gebruiken bij de front squat. In het begin van m'n cut deed ik een 160kg front squat en toen vond ik het wel fijn om zelfs al m'n vingers te gebruiken; de bar lag toen zelfs in m'n palmen.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 21:30:58 #195
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_159871442
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 16:25 schreef Drinky het volgende:
Dit dus, zo heel ongewoon is het blijkbaar niet.

http://breakingmuscle.com(...)your-jerk-grip-width

[..]

Bij een rack positie heb je de ellebogen veel hoger. Tijdens de jerk moet je ze lager houden om vervolgens uit te stoten. Als je dezelfde positie behoudt als een front rack met de vingers los moet je iets meer om de stang heen werken i.p.v. er direct onder komen. Daarom probeer ik die positie/flexibiliteit te verbeteren voor de jerk zodat mijn clean grip en jerk grip hetzelfde zijn qua wijdte:

Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_159879281

Hoe zit het trouwens met barbell training op latere leeftijd? Je ziet Arnold altijd machines gebruiken in die filmpjes dat hij traint terwijl hij vroeger alles met een barbell deed
  zaterdag 13 februari 2016 @ 17:04:21 #197
236125 33
the exploding psychology
pi_159888161
Ik zocht nieuwe recepten en kwam deze tegen:


Omg! Verslaafd!!! Macro's: 119C 34F 88P (incl. 110 gram ongekookte basmatirijst, 350 ongebakken kip en 25ml sesamolie --> 10ml in saus en 15ml in de pan om mee te bakken). Enorme aanrader!
  zaterdag 13 februari 2016 @ 17:39:10 #198
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_159888866
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 17:04 schreef 33 het volgende:
Ik zocht nieuwe recepten en kwam deze tegen:


Omg! Verslaafd!!! Macro's: 119C 34F 88P (incl. 110 gram ongekookte basmatirijst, 350 ongebakken kip en 25ml sesamolie --> 10ml in saus en 15ml in de pan om mee te bakken). Enorme aanrader!
Ik heb aardig wat chinees eten in mn, door de jaren heen, verzamelde recepten. Altijd erg goed te doen en je maakt het in no time als je een beetje georganiseerd bent.
  zaterdag 13 februari 2016 @ 17:40:06 #199
58789 Snakey
-||||--------||||-
  zaterdag 13 februari 2016 @ 17:53:45 #200
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_159889160
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 17:40 schreef Snakey het volgende:
Thais is ook erg lekkef trouwens.
pad krapow gai of pad krapow moo (kip of varken) ook heel lekker idd en makkelijk klaar te maken. Je komt in Nederland alleen een beetje lastig aan holy basil maar dat is wel te vervangen.

Meeste oosterse gerechten zijn relatief simpel te maken. Nja, meeste gerechtenover het algemeen. Je kan binnen 45 minuten een pizza maken, Inc deeg en saus en whatnot. Als de deeg klaarstaat een stuk sneller, maar ik maak liever mijn eigen deeg en saus. Ja toch.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  zaterdag 13 februari 2016 @ 18:15:09 #201
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_159889651
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 17:53 schreef Drinky het volgende:

[..]

pad krapow gai of pad krapow moo (kip of varken) ook heel lekker idd en makkelijk klaar te maken. Je komt in Nederland alleen een beetje lastig aan holy basil maar dat is wel te vervangen.

Meeste oosterse gerechten zijn relatief simpel te maken. Nja, meeste gerechtenover het algemeen. Je kan binnen 45 minuten een pizza maken, Inc deeg en saus en whatnot. Als de deeg klaarstaat een stuk sneller, maar ik maak liever mijn eigen deeg en saus. Ja toch.
Voor een gewone maaltijd is onder 45 minuten een redelijke tijd. En dan maakt het bijna niet uit wat je maakt inderdaad.

Ik maakte gisteren een chilli en vergiste met de chilli poeder en cajene pot.... auw. Was nog steeds goed te dien thouhh, just a bit hot. :P
  zaterdag 13 februari 2016 @ 18:23:32 #202
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_159889854
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 17:04 schreef 33 het volgende:
Ik zocht nieuwe recepten en kwam deze tegen:


Omg! Verslaafd!!! Macro's: 119C 34F 88P (incl. 110 gram ongekookte basmatirijst, 350 ongebakken kip en 25ml sesamolie --> 10ml in saus en 15ml in de pan om mee te bakken). Enorme aanrader!
Nice, goede tip!
Fear is the path to the Dark Side.
  zaterdag 13 februari 2016 @ 19:44:23 #203
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_159892025
Iemand hier met ervaring qua pause-squats? Ik ben er sinds deze week mee begonnen, heb er wat video's op nageslagen en die zeggen dat het allemaal veeeeel zwaarder is dan een normale squat. Toegegeven, het is zwaarder dan een normale squat, maar als ik bijv. een paused front squat doe, dan kan ik er 5 seconden of langer in blijven voor een set van 3~5 reps, met hetzelfde gewicht, of iets minder, als waar ik normaal gesproken mee train. Het enige wat ik merk is dat omdat de bounce er niet is ik wel wat moeilijker omhoog kom, maar voor de rest?

Ik kan zeg maar gerust een "tijdje" in the hole, onderste positie ATG zitten zonder dat mijn form eraan gaat. Af en toe heb ik bij de clean en jerk ook een moment waarbij ik even onderaan "rust" moet pakken en daarna gewoon zonder problemen omhoog kom. Doe ik hier iets verkeerd of is het gewoon goed zo?
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  zaterdag 13 februari 2016 @ 20:00:01 #204
236125 33
the exploding psychology
pi_159892540
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 19:44 schreef Drinky het volgende:
Iemand hier met ervaring qua pause-squats? Ik ben er sinds deze week mee begonnen, heb er wat video's op nageslagen en die zeggen dat het allemaal veeeeel zwaarder is dan een normale squat. Toegegeven, het is zwaarder dan een normale squat, maar als ik bijv. een paused front squat doe, dan kan ik er 5 seconden of langer in blijven voor een set van 3~5 reps, met hetzelfde gewicht, of iets minder, als waar ik normaal gesproken mee train. Het enige wat ik merk is dat omdat de bounce er niet is ik wel wat moeilijker omhoog kom, maar voor de rest?

Ik kan zeg maar gerust een "tijdje" in the hole, onderste positie ATG zitten zonder dat mijn form eraan gaat. Af en toe heb ik bij de clean en jerk ook een moment waarbij ik even onderaan "rust" moet pakken en daarna gewoon zonder problemen omhoog kom. Doe ik hier iets verkeerd of is het gewoon goed zo?
Als je met riem squat, probeer dan zonder, maar verder lijkt het me gewoon prima? Zolang je vorm goed blijft.

edit: zink je ook echt helemaal in of blijf je tot een bepaald punten gewoon strak zitten? Kan ook zijn dat als je verder gaat dan een bepaald punt, de spanning van je quads verdwijnt terwijl je onderrug wel in vorm blijft. Als dat zo is, kan je ook kijken of je kan pausen vóór dat punt.
  zaterdag 13 februari 2016 @ 20:03:16 #205
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_159892677
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 20:00 schreef 33 het volgende:

[..]

Als je met riem squat, probeer dan zonder, maar verder lijkt het me gewoon prima? Zolang je vorm goed blijft.
Ik squat altijd zonder riem en vorm blijft goed, anders zou ik uberhaupt niet omhoog komen of zou het gewicht er gelijk af vallen (bij de front squat dan) :P . Maareh, goed om te weten dan, ik vind het geen ongemakkelijke positie om in te zitten, maar als ik alle video's mag geloven zou ik gewoon hard pijn moeten lijden onderin (wat best meevalt). Wellicht omdat ik mijn core redelijk veel train?
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  zaterdag 13 februari 2016 @ 20:05:40 #206
236125 33
the exploding psychology
pi_159892764
Zie hier god Clarence pause squatten, maar hij zinkt echt compleet in, waar overigens niks mis mee is, maar je beneden wel even kan relaxen:

pi_159909111
Is er een voordeel met het beladen van de bar met zn brede gewichten? Of zal het in die video puur zijn doordat het enkele zo'n platen heeft?
  zondag 14 februari 2016 @ 15:38:56 #208
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_159911224
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 14:33 schreef Snorrenbaard het volgende:
Is er een voordeel met het beladen van de bar met zn brede gewichten? Of zal het in die video puur zijn doordat het enkele zo'n platen heeft?
Een 50 kilo plaat is vaak wat smaller dan twee 25 kilo platen. Dus kan er meer gewicht op de bar.
pi_159911698
Zijn hier ook mensen in Gouda bij?
pi_159930591
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 20:05 schreef 33 het volgende:
Zie hier god Clarence pause squatten, maar hij zinkt echt compleet in, waar overigens niks mis mee is, maar je beneden wel even kan relaxen:

Als je goed kijkt zakt hij niet in zonder spanning.
Hij komt wel heel diep en knieen komen iets naar voren, maar hij verliest nooit zijn spanning.
Dat is namelijk juist de bedoeling bij paused squatten, je houdt je spanning vast in de pause onderin. (waardoor je sterker wordt in de bottom position)

@Drinky, paused is niet veeeeel zwaarder. Het is ietsje (5-10%) zwaarder.
Dus doe je normaal 100kg voor 3 reps, zou ik paused 90-95kg proberen. Ik ga dan uit van een pause van 1-2 seconden, ga je langer pauzeren dan zou het kunnen dat je iets minder gewicht moet pakken.

Daarnaast zou het natuurlijk goed kunnen dat jij bij je normale squats al minder bounce/stretch-reflex gebruikt in de bottom, waardoor paused bij jou minder verschil maakt.
pi_159930613
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 14:33 schreef Snorrenbaard het volgende:
Is er een voordeel met het beladen van de bar met zn brede gewichten? Of zal het in die video puur zijn doordat het enkele zo'n platen heeft?
Nee, is gewoon de maat die hij heeft.

Overigens kan het bij deadliften (bij een buigende bar) wel degelijk verschil maken hoe breed de schijven zijn.
Daarom gebruikt o.a. de IPF van die hele smalle schijven tijdens wedstrijden.
  maandag 15 februari 2016 @ 11:26:45 #212
236125 33
the exploding psychology
pi_159931058
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 11:00 schreef DjMark het volgende:

[..]

Als je goed kijkt zakt hij niet in zonder spanning.
Hij komt wel heel diep en knieen komen iets naar voren, maar hij verliest nooit zijn spanning.
Dat is namelijk juist de bedoeling bij paused squatten, je houdt je spanning vast in de pause onderin. (waardoor je sterker wordt in de bottom position)

@Drinky, paused is niet veeeeel zwaarder. Het is ietsje (5-10%) zwaarder.
Dus doe je normaal 100kg voor 3 reps, zou ik paused 90-95kg proberen. Ik ga dan uit van een pause van 1-2 seconden, ga je langer pauzeren dan zou het kunnen dat je iets minder gewicht moet pakken.

Daarnaast zou het natuurlijk goed kunnen dat jij bij je normale squats al minder bounce/stretch-reflex gebruikt in de bottom, waardoor paused bij jou minder verschil maakt.
Volgens mij zeg ik nergens dat hij vorm en/of spanning verliest? Ik zeg alleen dat er redelijk wat spanning van de quads verdwijnt als je zo inzakt en je knieën naar voren laat komen. Z'n rug, glutes en abs zullen zeker alsnog erg gespannen zijn. Er zijn verschillende vormen van pause squats.
  maandag 15 februari 2016 @ 11:46:59 #213
301145 MeneerBob
Meneer voor jou.
pi_159931424
Maakt iemand hier gebruik van ZMA? Vááááááge dromen sinds kort.
pi_159931507
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 11:46 schreef MeneerBob het volgende:
Maakt iemand hier gebruik van ZMA? Vááááááge dromen sinds kort.
Leuk toch :D
  maandag 15 februari 2016 @ 11:54:52 #215
301145 MeneerBob
Meneer voor jou.
pi_159931591
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 11:50 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Leuk toch :D
Het is ook geen klacht :Y
  maandag 15 februari 2016 @ 12:16:20 #216
176485 Champy
Usericon was RaymondK
pi_159932104
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 11:46 schreef MeneerBob het volgende:
Maakt iemand hier gebruik van ZMA? Vááááááge dromen sinds kort.
Jup, maar ik droom sowieso nooit eigenlijk
Op zaterdag 17 mei 2014 13:15 schreef stinkie het volgende:
zodra ik een echt gespierde en droge pt'r tegenkom, ga ik ik mijn blote reet deadliften bij een gays 'r us gym
pi_159941872
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 16:21 schreef Kuiver het volgende:
Wat is groente trouwens ideaal voor een cut, vult enorm en zit echt bijna niks in. Ik eet nu een bloemkool/broccoli per dag en dat is hooguit 400 kcal en je hebt voorlopig gelijk geen honger meer
Haha, inderdaad. Geweldige oplossing voor het hongergevoel in de cut.
  maandag 15 februari 2016 @ 20:51:19 #218
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_159946674
Gewoon een broccoli eten? ok lekker
Deathlift or Die.
pi_159949776
Wortel tussendoor eten is ook een aanrader, helpt meteen als je zin in het snacken hebt, gewoon lekker kauwen aan een wortel
  maandag 15 februari 2016 @ 22:09:17 #220
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_159949981
quote:
14s.gif Op maandag 15 februari 2016 22:04 schreef Doublepain het volgende:
Wortel tussendoor eten is ook een aanrader, helpt meteen als je zin in het snacken hebt, gewoon lekker kauwen aan een wortel
Daar zou ik nou juist honger van krijgen. Zelfde als ik een appel eet, gelijk honger.

Niks mis met groenten trouwens. Ik eet bijna elke dag een flink bord groenten. Wel 4 of 5 verschillende groenten, anders is het nogal saai.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 09:54:43 #221
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_159957985
Zelf neem ik ook wel eens al een flinke portie groente bij het ontbijt: bloemkool het daglicht uit de ogen koken en dan staafmixeren met een banaan en whey-met-smaakje er bij door. Laag in kcal, groot in volume. Vult als een mofo en smaakt geenszins naar bloemkool! :P
Fear is the path to the Dark Side.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 10:05:33 #222
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_159958146
En daar gaan al je vitamientjes. Stoom die shit beter :P
Deathlift or Die.
pi_159958413
Wat is er met Rich Piania aan de hand, al 2/3 dagen geen video :{
  dinsdag 16 februari 2016 @ 10:36:25 #224
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_159958593
kan mij die kim kardashian on steroids verrotten :')
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_159958834
quote:
7s.gif Op zondag 14 februari 2016 15:51 schreef Pulzzar het volgende:
Zijn hier ook mensen in Gouda bij?
stinkie
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  dinsdag 16 februari 2016 @ 11:17:33 #226
301145 MeneerBob
Meneer voor jou.
pi_159959495
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 10:23 schreef Doublepain het volgende:
Wat is er met Rich Piania aan de hand, al 2/3 dagen geen video :{
Goede timing van je, kijk nog eens :)
pi_159959636
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 11:17 schreef MeneerBob het volgende:

[..]

Goede timing van je, kijk nog eens :)
Ik zie hem idd _O_
  dinsdag 16 februari 2016 @ 11:26:44 #228
236125 33
the exploding psychology
pi_159959740
Low bar squats vandaag en fml, wat voelde 170kg 5x4 vandaag enorm zwaar. :') Ik ging dan ook kapot. De cut begin ik nu al enorm te voelen. Volgende week gelukkig wel deload.
pi_159961788
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 11:46 schreef MeneerBob het volgende:
Maakt iemand hier gebruik van ZMA? Vááááááge dromen sinds kort.
Ja. Prima spul. Slaap er beter door.

Verder: dumbbell shoulder press (seated): 10x24-28-30kg. Nieuw PR.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_159961799
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 11:26 schreef 33 het volgende:
Low bar squats vandaag en fml, wat voelde 170kg 5x4 vandaag enorm zwaar. :') Ik ging dan ook kapot. De cut begin ik nu al enorm te voelen. Volgende week gelukkig wel deload.
Zeer nice.
Nu al cutten?
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  dinsdag 16 februari 2016 @ 12:44:41 #231
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_159962016
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 12:35 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Ja. Prima spul. Slaap er beter door.

Verder: dumbbell shoulder press (seated): 10x24-28-30kg. Nieuw PR.
Goed bezig. Hoe is het met je rug? Die problemen al enigzins opgelost?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 16 februari 2016 @ 17:27:17 #232
236125 33
the exploding psychology
pi_159968208
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 12:35 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Zeer nice.
Nu al cutten?
Yup. Ik wil eind juni 83kg wegen en in deze categorie ook meedoen volgend jaar met een aantal wedstrijden. Begon met 107kg in januari, nu 98kg. Het gaat goed, maar ik begin het al wel te voelen :').
pi_159971753
Wat vinden jullie van dit schema

Week 1
maandag borst/triceps (+- 45-50min)
dinsdag rug/traps/biceps (+- 55min)
donderdag benen/schouders (+- 60min)
vrijdag borst/triceps

Week 2
maandag rug/traps/biceps
dinsdag benen/schouders
donderdag borst/triceps
vrijdag rug/traps/biceps

Week 3
maandag benen/schouders
dinsdag borst/triceps
donderdag rug/traps/biceps
vrijdag benen/schouders

Week 4 --> idem week 1
enzovoort
pi_159971882
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 19:46 schreef berko13 het volgende:
Wat vinden jullie van dit schema

Week 1
maandag borst/triceps (+- 45-50min)
dinsdag rug/traps/biceps (+- 55min)
donderdag benen/schouders (+- 60min)
vrijdag borst/triceps

Week 2
maandag rug/traps/biceps
dinsdag benen/schouders
donderdag borst/triceps
vrijdag rug/traps/biceps

Week 3
maandag benen/schouders
dinsdag borst/triceps
donderdag rug/traps/biceps
vrijdag benen/schouders

Week 4 --> idem week 1
enzovoort
Zou een schema doen waarin je spiergroepen meerdere keren pw pakt. Bv. ub/lb 4x pw of push/pull.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 19:51:38 #235
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_159971926
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 19:46 schreef berko13 het volgende:
Wat vinden jullie van dit schema

Week 1
maandag borst/triceps (+- 45-50min)
dinsdag rug/traps/biceps (+- 55min)
donderdag benen/schouders (+- 60min)
vrijdag borst/triceps

Week 2
maandag rug/traps/biceps
dinsdag benen/schouders
donderdag borst/triceps
vrijdag rug/traps/biceps

Week 3
maandag benen/schouders
dinsdag borst/triceps
donderdag rug/traps/biceps
vrijdag benen/schouders

Week 4 --> idem week 1
enzovoort
Ik vind het een 3day split
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_159972316
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 19:49 schreef Agentperry het volgende:

[..]

Zou een schema doen waarin je spiergroepen meerdere keren pw pakt. Bv. ub/lb 4x pw of push/pull.
Push/pull dan. :P

Maar kan dat ook in maandag/dinsdag/donderdag/vrijdag vorm?

Maandag (push) - borst, schouders, triceps
Dinsdag (pull) - rug, biceps
Donderdag (legs) - benen
Vrijdag (push)

dan neem ik ze toch ook niet meerdere keren per week
pi_159972385
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 19:51 schreef fathank het volgende:

[..]

Ik vind het een 3day split
^O^
pi_159973528
Maar geswitcht van conventional naar sumo, veel minder onderrugpijn meteen. Wel lame want vind conventional veel leuker.
pi_159980080
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 20:01 schreef berko13 het volgende:

[..]

Push/pull dan. :P

Maar kan dat ook in maandag/dinsdag/donderdag/vrijdag vorm?

Maandag (push) - borst, schouders, triceps
Dinsdag (pull) - rug, biceps
Donderdag (legs) - benen
Vrijdag (push)

dan neem ik ze toch ook niet meerdere keren per week
Lijkt me beter om 3x FB of 4x UB/LB te doen.
  woensdag 17 februari 2016 @ 07:11:20 #240
236125 33
the exploding psychology
pi_159983601
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 20:33 schreef Snorrenbaard het volgende:
Maar geswitcht van conventional naar sumo, veel minder onderrugpijn meteen. Wel lame want vind conventional veel leuker.
Je kan ook af en toe conventional doen, maar dan maar wat vaker sumo? Er is vast een grens waar je pijn begint/stopt. ^O^
  woensdag 17 februari 2016 @ 07:12:42 #241
236125 33
the exploding psychology
pi_159983608
Kent iemand deze kerel? Ik volg hem al een tijdje:


Maar hoe de fuck bench je 185kg met 70kg bw? :'( :'( :'( :'( :'( :'(
pi_159983900
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 20:01 schreef berko13 het volgende:

[..]

Push/pull dan. :P

Maar kan dat ook in maandag/dinsdag/donderdag/vrijdag vorm?

Maandag (push) - borst, schouders, triceps
Dinsdag (pull) - rug, biceps
Donderdag (legs) - benen
Vrijdag (push)

dan neem ik ze toch ook niet meerdere keren per week
Dit schema heb ik nu en het bevalt prima. De ene week doe ik 2x push 1x pull 1x benen, de andere week 2x pull 1x push 1x benen.
pi_159985672
Moest wel lachen toen ik net de TT las. Hier in het zuiden heeft momenteel bijna iedereen (incluis mezelf) griep...kan ook niks binnen houden en dergelijke. Gister uit voorzorg niet gaan trainen omdat ik zwaar verkouden was, vandaag is rechtop zitten al een hele opgave. Jammer van de gains..
  woensdag 17 februari 2016 @ 10:45:35 #244
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_159986043
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 10:24 schreef ZuidGrens het volgende:
Moest wel lachen toen ik net de TT las. Hier in het zuiden heeft momenteel bijna iedereen (incluis mezelf) griep...kan ook niks binnen houden en dergelijke. Gister uit voorzorg niet gaan trainen omdat ik zwaar verkouden was, vandaag is rechtop zitten al een hele opgave. Jammer van de gains..
Ik ben gister geweest ondanks keelpijn en verstopte neus. Geen goed plan want lifts waren een stuk minder. Maar omdat mijn normaal lifts niet gingen iets nieuws geprobeerd voor explosiviteit. We hebben zo'n Pull up stang die als een ladder omhoog gaat, 4 stangen hoog zeg maar. Pull ups met beide handen en jezelf zeg maar omhoog gooien naar de volgende stang. Wel geinig om te doen :7
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_159986173
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 10:24 schreef ZuidGrens het volgende:
Moest wel lachen toen ik net de TT las. Hier in het zuiden heeft momenteel bijna iedereen (incluis mezelf) griep...kan ook niks binnen houden en dergelijke. Gister uit voorzorg niet gaan trainen omdat ik zwaar verkouden was, vandaag is rechtop zitten al een hele opgave. Jammer van de gains..
Hoe zuidelijk is "hier in het zuiden" ? :)
pi_159987739
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 10:52 schreef Questular het volgende:

[..]

Hoe zuidelijk is "hier in het zuiden" ? :)
Bijna België, Midden-Brabant. Echt abnormaal hoeveel mensen er hier ziek zijn.
  woensdag 17 februari 2016 @ 12:02:39 #247
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_159987912
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 10:24 schreef ZuidGrens het volgende:
Moest wel lachen toen ik net de TT las. Hier in het zuiden heeft momenteel bijna iedereen (incluis mezelf) griep...kan ook niks binnen houden en dergelijke. Gister uit voorzorg niet gaan trainen omdat ik zwaar verkouden was, vandaag is rechtop zitten al een hele opgave. Jammer van de gains..
Carnaval geweest, niet zo gek dat iedereen hetzelfde griepje heeft.
Deathlift or Die.
  woensdag 17 februari 2016 @ 12:03:09 #248
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_159987926
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 11:55 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Bijna België, Midden-Brabant. Echt abnormaal hoeveel mensen er hier ziek zijn.
3 maal daags 2x500mg paracetemol en 1x400mg ibuprofen

ben je zo weer het mannetje.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_159988018
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 12:02 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Carnaval geweest, niet zo gek dat iedereen hetzelfde griepje heeft.
Jup, dat is 'm.
quote:
14s.gif Op woensdag 17 februari 2016 12:03 schreef fathank het volgende:

[..]

3 maal daags 2x500mg paracetemol en 1x400mg ibuprofen

ben je zo weer het mannetje.
Komt goed, wel jammer aangezien ik de laatste tijd behoorlijk veel getraind heb en ook goed gegeten en dergelijke. Maar het is niet anders. Even uitzieken en dan weer knallen.
pi_159992340
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 20:01 schreef berko13 het volgende:

[..]

Push/pull dan. :P

Maar kan dat ook in maandag/dinsdag/donderdag/vrijdag vorm?

Maandag (push) - borst, schouders, triceps
Dinsdag (pull) - rug, biceps
Donderdag (legs) - benen
Vrijdag (push)

dan neem ik ze toch ook niet meerdere keren per week
Ik zou dan dus dit doen:
Maandag: push, squad, bp, mp en wat assistance
Dinsdag: pull, dl, pullup, bor en wat assistance
Donderdag: push idem maandag
Vrijdag Pull idem dinsdag

Zelf doe ik PHUL, zeg maar dit idee maar dan aangepast naar persoonlijke voorkeur: https://www.muscleandstrength.com/workouts/phul-workout
  woensdag 17 februari 2016 @ 16:09:57 #251
236125 33
the exploding psychology
pi_159993267
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 20:01 schreef berko13 het volgende:

[..]

Push/pull dan. :P

Maar kan dat ook in maandag/dinsdag/donderdag/vrijdag vorm?

Maandag (push) - borst, schouders, triceps
Dinsdag (pull) - rug, biceps
Donderdag (legs) - benen
Vrijdag (push)

dan neem ik ze toch ook niet meerdere keren per week
Squad? Lal.

Ik neem aan dat je beginner bent? Uitgaand dat je alle technieken onder controle hebt: doe dit voor een paar maanden en je wordt sterk en pretty.

Ma: heavy lower day (lowbar squat, 5x5 voor beginner, 80-90%), stiff legged deadlifts en verder assistance
Di: heavy upper body (bench 5x5, rows, pullups/-downs etc., alles zwaar, 10 reps max, afmaken met assistance)
Woe: heavy lower day (deadlifts, 5x5, 80-90%, front squats, hip thrusts, daarna assistance)
Do: Light push, (rep work)
Vrij: Light pull (rep work)

Week 1-3 squats afwisselen tussen low en highbar, variaties toepassen op assistance work, week 4 deload.

edit: dit is natuurlijk erg globaal, maar ik denk dat je er wel uit kan komen als je ze interwebz erbij haalt.
pi_160000997
Nu we het toch over schema's ed. hebben, wat vinden jullie van de standaard 3-split? Benen/Schouders, Rug/Biceps, Borst/Tricpes?

Ik begin er steeds meer ontevreden over te raken en wil toch iets nieuws gaan zoeken. Wat zijn jullie ervaringen mbt. upper/lower & push/pull?
pi_160001339
Behandeling bij de fysio begint z'n vruchten af te werpen. M'n rechterbeen is iets langer dan m'n linker, wat zorgde voor pijn in m'n heupgewricht bij squats en lunges. Nu is m'n kapsel in m'n heupgewricht een aantal keren opgewarmd / soepeler gemaakt en het werkt verdomd goed. Pijn is zo goed als verdwenen en boek met het squatten ook weer progressie. _O_
pi_160014684
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 20:38 schreef MrGuma het volgende:
Nu we het toch over schema's ed. hebben, wat vinden jullie van de standaard 3-split? Benen/Schouders, Rug/Biceps, Borst/Tricpes?
Ja.
quote:
Ik begin er steeds meer ontevreden over te raken en wil toch iets nieuws gaan zoeken. Wat zijn jullie ervaringen mbt. upper/lower & push/pull?
Ik wissel 3-daagse split, 2-daagse split en full body af. Elke 6-8 weken wissel ik.
UB/LB en push/pull geen ervaring mee.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_160014719
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 12:02 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Carnaval geweest, niet zo gek dat iedereen dezelfde soa heeft.
fixed.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_160014744
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 12:44 schreef fathank het volgende:

[..]

Goed bezig. Hoe is het met je rug? Die problemen al enigzins opgelost?
Problemen zijn minder, maar nog niet opgelost. Ik kan in ieder geval weer redelijk bewegen en trainen.
Tx.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_160049535
Iemand een tip voor goede polsbanden? Krijg namelijk snel last van me polsen tijden bpen, waardoor ik niet alles eruit kan halen.

Voor de geintresseerden:
bulkpowders 25% korting met FBD25
myprotein 25% korting met COUNTNL

[ Bericht 30% gewijzigd door relativity op 19-02-2016 20:03:32 ]
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
  vrijdag 19 februari 2016 @ 20:25:47 #258
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_160050634
Is de positie van de barbell in je handen wel goed? Slaan je handen niet te ver door naar achter/onder?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_160051328
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 20:25 schreef fathank het volgende:
Is de positie van de barbell in je handen wel goed? Slaan je handen niet te ver door naar achter/onder?
Die gaan een beetje naar achter inderdaad. Heb er vroeger ook vaker last van gehad. Toen ben ik begonnen met oefeningen voor mijn polsen, wat eigenlijk weinig verschil maakte. Die polsbanden wel... Vandaar :P
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
  vrijdag 19 februari 2016 @ 21:28:05 #260
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_160052969
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 20:45 schreef relativity het volgende:

[..]

Die gaan een beetje naar achter inderdaad. Heb er vroeger ook vaker last van gehad. Toen ben ik begonnen met oefeningen voor mijn polsen, wat eigenlijk weinig verschil maakte. Die polsbanden wel... Vandaar :P
De gemiddelde wristband zou goed moeten zijn. Ik weet niet wat voor BP gewicht we over praten, maar ik raad je toch aan je polsen sterker te maken. Om te beginnen, knijp het vocht uit de bar wanneer je benched.
  vrijdag 19 februari 2016 @ 22:35:37 #261
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_160055757
Floorpresses gedaan, goddamn dat was lekker.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
[b]Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:[/b]
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
  zaterdag 20 februari 2016 @ 00:04:29 #262
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_160058867
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 21:28 schreef Snakey het volgende:

[..]

De gemiddelde wristband zou goed moeten zijn. Ik weet niet wat voor BP gewicht we over praten, maar ik raad je toch aan je polsen sterker te maken. Om te beginnen, knijp het vocht uit de bar wanneer je benched.
Vooral zorgen dat de barbell goed in lijn ligt met je polsen en dat je je handen niet oversteekt en dat de barbell als het ware achter je polsen komt te liggen.

Beter op je form concentreren en evt deloaden. Je ego thuis op het nachtkastje laten en denken om je gezondheid ipv je stoerheid
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_160063370
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 21:28 schreef Snakey het volgende:

[..]

De gemiddelde wristband zou goed moeten zijn. Ik weet niet wat voor BP gewicht we over praten, maar ik raad je toch aan je polsen sterker te maken. Om te beginnen, knijp het vocht uit de bar wanneer je benched.
Bedankt. Ja ik heb echt van die ecto polsjes. Anders maar wat terug in gewicht en eerst zorgen dat ik het goed onder de knie heb. Ben benieuwd of de polsbandjes goede ondersteuning bieden.
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 00:04 schreef fathank het volgende:

[..]

Vooral zorgen dat de barbell goed in lijn ligt met je polsen en dat je je handen niet oversteekt en dat de barbell als het ware achter je polsen komt te liggen.

Beter op je form concentreren en evt deloaden. Je ego thuis op het nachtkastje laten en denken om je gezondheid ipv je stoerheid
Ego boeit me niks. Ik zie ook zoveel van die mensen die altijd de oefeningen verkeerd uitvoeren en bouncen op hun borst enzo. Ik heb liever progressie met lichtere gewichten :P

edit: ik train voorlopig ook nog even thuis. Heb alles thuis qua gewichten, barbells, dumbells, optrekstangen, bankje, etc. Ga binnenkort nog wat apparaten maken op het werk (werk op engineering afdeling).
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
  zaterdag 20 februari 2016 @ 12:30:11 #264
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_160065516
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 10:15 schreef relativity het volgende:

[..]

Bedankt. Ja ik heb echt van die ecto polsjes. Anders maar wat terug in gewicht en eerst zorgen dat ik het goed onder de knie heb. Ben benieuwd of de polsbandjes goede ondersteuning bieden.

[..]

Ego boeit me niks. Ik zie ook zoveel van die mensen die altijd de oefeningen verkeerd uitvoeren en bouncen op hun borst enzo. Ik heb liever progressie met lichtere gewichten :P

edit: ik train voorlopig ook nog even thuis. Heb alles thuis qua gewichten, barbells, dumbells, optrekstangen, bankje, etc. Ga binnenkort nog wat apparaten maken op het werk (werk op engineering afdeling).
Het ding is dat zodra je polsbanden gaat gebruiken je polsen alleen maar zwakker worden. Je kan inderdaad beter even een stapje terug doen in gewocht, en zorgen dat je onderarmen sterker worden, zonder je direct op je polsen te focussen. Zoals je hier ziet zit er niet zo gek veel spier in je pols.



Het is dus beter om op je onderarmen en knijpkracht te concentreren.
  zaterdag 20 februari 2016 @ 12:37:02 #265
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_160065639
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 10:15 schreef relativity het volgende:

[..]

Bedankt. Ja ik heb echt van die ecto polsjes. Anders maar wat terug in gewicht en eerst zorgen dat ik het goed onder de knie heb. Ben benieuwd of de polsbandjes goede ondersteuning bieden.

[..]

Ego boeit me niks. Ik zie ook zoveel van die mensen die altijd de oefeningen verkeerd uitvoeren en bouncen op hun borst enzo. Ik heb liever progressie met lichtere gewichten :P

edit: ik train voorlopig ook nog even thuis. Heb alles thuis qua gewichten, barbells, dumbells, optrekstangen, bankje, etc. Ga binnenkort nog wat apparaten maken op het werk (werk op engineering afdeling).
Hoe voelt het bij Deadlifts? Db shoulder presses? Db Incline presses?
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
[b]Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:[/b]
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
pi_160065650
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 12:30 schreef Snakey het volgende:

[..]

Het ding is dat zodra je polsbanden gaat gebruiken je polsen alleen maar zwakker worden. Je kan inderdaad beter even een stapje terug doen in gewocht, en zorgen dat je onderarmen sterker worden, zonder je direct op je polsen te focussen. Zoals je hier ziet zit er niet zo gek veel spier in je pols.

[ afbeelding ]

Het is dus beter om op je onderarmen en knijpkracht te concentreren.
Oke bedankt man :) Daar heb ik wat aan. Ik moet ook zeggen dat het behoorlijk verschil maakt als ik bijv. dumbells gebruik. Dus probeer de dumbell maar gewoon lichter te doen en verder te gaan met dumbells :)

quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 12:37 schreef VASND het volgende:

[..]

Hoe voelt het bij Deadlifts? Db shoulder presses? Db Incline presses?
Bij deadliften nergens last van. Shoulder press ook niet echt, denk dat mijn polsen gewoon te ver maar achter buigen met bp. Bij incline ook minder last.
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
  zaterdag 20 februari 2016 @ 14:17:49 #267
236125 33
the exploding psychology
pi_160067469
Ik ben het met de mensen hierboven eens! Mocht je toch besluiten om polsbanden te kopen in de toekomst, de wrist wraps van Sling Shot zijn echt geweldig. Ik gebruik nu 2 jaar lang een paar bij de meest zware bench en low bar squat dagen en betere heb ik ook nog nooit gehad. _O_
  zaterdag 20 februari 2016 @ 14:40:30 #268
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_160067784
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 22:35 schreef VASND het volgende:
Floorpresses gedaan, goddamn dat was lekker.
DB of BB? En wat is daar zo lekker aan?
Deathlift or Die.
  zaterdag 20 februari 2016 @ 23:48:19 #269
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_160081747
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 14:40 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

DB of BB? En wat is daar zo lekker aan?
BB op haken aan de voorkant van een powerrack.
Geen cheating, geen bounce en maximaal explosief duwen.
Pecs (en niet schouders) flink pijnlijk de dag erna _O_. Maar ik ben geen held in het benchen (moeite met balans houden) dus vandaar misschien.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
[b]Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:[/b]
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
pi_160109435
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 23:48 schreef VASND het volgende:

[..]

BB op haken aan de voorkant van een powerrack.
Geen cheating, geen bounce en maximaal explosief duwen.
Pecs (en niet schouders) flink pijnlijk de dag erna _O_. Maar ik ben geen held in het benchen (moeite met balans houden) dus vandaar misschien.
Niet te kleine ROM voor je pecs bij floorpresses, of heb je t-rex armen?
  maandag 22 februari 2016 @ 01:34:24 #271
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_160110121
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 23:48 schreef VASND het volgende:
. Maar ik ben geen held in het benchen (moeite met balans houden)
Dat ligt dan toch echt aan je schouders.

En lats, rug, leg drive, set up, enz. :+
pi_160110360
Net 20kg aan whey bestelt bij myproteinpowder hoe lang duurt de levering meestal?
pi_160110432
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 02:06 schreef Kuiver het volgende:
Net 20kg aan whey bestelt bij myproteinpowder hoe lang duurt de levering meestal?
3/4 dagen bij mij meestal.


Iemand hier ervaring met "scraping"? Was nogal verbaasd, kan toch nooit goed zijn dit? :{
  maandag 22 februari 2016 @ 07:31:54 #274
236125 33
the exploding psychology
pi_160110828
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 02:14 schreef bombmannl het volgende:

[..]

3/4 dagen bij mij meestal.

Iemand hier ervaring met "scraping"? Was nogal verbaasd, kan toch nooit goed zijn dit? :{
Yup. Mijn rug is toentertijd ook gecraped en het zag er echt niet uit. Maar om heel eerlijk te zijn, weet ik niet meer of het toen wat had geholpen of niet. -O-
pi_160112213
Wat is het idee erachter?
pi_160113302
GOOD FUCKING MORNING, SHAKE TIME RIGHT BABE? UH OH BUSTED

De comments,ik ga er elke keer stuk om _O-
pi_160113325
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 10:11 schreef Agentperry het volgende:
Wat is het idee erachter?
Iets met bloedstroom, meer bloed naar de spieren ofzo, zal vast niet zo goed zijn idd
  maandag 22 februari 2016 @ 14:42:24 #279
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_160118154
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 10:11 schreef Agentperry het volgende:
Wat is het idee erachter?
Kwakzalverij.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_160119585
Iemand hier ervaring met massages met een (lacrosse)bal?

Al weken last van de pees aan de onderkant van mijn rechtervoet. Pees loopt in de lengte van hak tot teen. Na wat gegoogle kom ik een aantal oplossingen tegen waaronder massages met een lacrossebal. Schijnt daarnaast ook perfect te zijn voor massages van de kuiten / hamstrings / rug / schouders etc. Het zou ook zomaar kunnen dat mijn kuiten wat strak zijn waardoor dit zich uit in voetpijn.

Al met al goedkope oplossing zo lijkt het maar hoor graag ervaringen van anderen! :)
  maandag 22 februari 2016 @ 15:51:17 #281
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_160119730
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 15:45 schreef SpamNinja het volgende:
Iemand hier ervaring met massages met een (lacrosse)bal?

Al weken last van de pees aan de onderkant van mijn rechtervoet. Pees loopt in de lengte van hak tot teen. Na wat gegoogle kom ik een aantal oplossingen tegen waaronder massages met een lacrossebal. Schijnt daarnaast ook perfect te zijn voor massages van de kuiten / hamstrings / rug / schouders etc. Het zou ook zomaar kunnen dat mijn kuiten wat strak zijn waardoor dit zich uit in voetpijn.

Al met al goedkope oplossing zo lijkt het maar hoor graag ervaringen van anderen! :)
wel met een tennisbal, niet met lacrossebal. Maar alleen op mijn borst. Hielp vaak tijdelijk. Heb er stretches bij gedaan en dat heeft "permanent" geholpen met mijn vastzittende borstspieren.

Beter ga je langs de fysio, wordt toch door je verzekering vergoed als het goed is.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  maandag 22 februari 2016 @ 19:22:05 #282
236125 33
the exploding psychology
pi_160125814
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 10:11 schreef Agentperry het volgende:
Wat is het idee erachter?
BS denk ik ook. Ik moest toen van m'n ouders haha, maar ik denk ook dat het bs is allemaal. _O-
pi_160128318
Vraagje, ik ben sinds vandaag weer begonnen met creatine, maar ik wil morgen ook weer pre workout gaan gebruiken. Mijn vraag is, aangezien ik nooit beiden tegelijk gedaan heb, is het slim om voor het trainen pre workout + creatine en dan na de training creatine of is alleen pre workout voldoende en na de training alleen creatine, omdat in pre workout ook al creatine zit.
  maandag 22 februari 2016 @ 20:48:09 #284
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_160128851
Men wil wel eens suggereren dat veel creatine rondom de training voordelig kan zijn. Als je kijkt naar pre- en post-workouts op de markt zit er in enkele pre-workouts wel creatine en in vrijwel alle post-workouts. Denk niet dat het kwaad kan om wat meer te nemen, maar als er in je pre al creatine zit zou ik niet extra bij nemen. Post zou eventueel wel nog kunnen.
Deathlift or Die.
pi_160129120
quote:
14s.gif Op maandag 22 februari 2016 20:33 schreef Doublepain het volgende:
Vraagje, ik ben sinds vandaag weer begonnen met creatine, maar ik wil morgen ook weer pre workout gaan gebruiken. Mijn vraag is, aangezien ik nooit beiden tegelijk gedaan heb, is het slim om voor het trainen pre workout + creatine en dan na de training creatine of is alleen pre workout voldoende en na de training alleen creatine, omdat in pre workout ook al creatine zit.
Volgens mij is het zo dat aangezien creatine pas na 1-2 weken oid effect heeft, het geen ene tiet uitmaakt wanneer je het inneemt.

Verbosity zal vast wel meer hierover weten.
  maandag 22 februari 2016 @ 21:10:48 #286
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_160129619
Gewoon zorgen dat je 5 gram creatine per dag neemt. Maakt niet uit wanneer je het neemt.
pi_160129877
Ah, duidelijk. Thanks ^O^
  maandag 22 februari 2016 @ 21:55:22 #288
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_160131370
Bij mij werkt creatine niet, dus ik gebruik het ook niet meer. Daar gaan mijn watergains ;(

Vandaag voor het eerst naar de fysio. Meniscus geirriteerd omdat ik die te ver heb gestretched (dacht zelf ook dat het door het stretchen kwam). Mobiliteit in linker schouder is fors minder dan in de rechter shouder. Daar was ik me bewust van, maar niet dat het zo erg gesteld was. Mijn schouderbladen nemen het meeste werk van die schouder over. Kan ik zelf ook niks aan doen voorlopig, dat moet de fysio even los zien te krijgen.

Altijd wat met die schouder van mij, zul je zien dat over een aantal jaar al het kraakbeen daar weg is :')
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  maandag 22 februari 2016 @ 22:09:54 #289
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_160131992
quote:
10s.gif Op maandag 22 februari 2016 21:55 schreef Drinky het volgende:
Bij mij werkt creatine niet, dus ik gebruik het ook niet meer. Daar gaan mijn watergains ;(

Vandaag voor het eerst naar de fysio. Meniscus geirriteerd omdat ik die te ver heb gestretched (dacht zelf ook dat het door het stretchen kwam). Mobiliteit in linker schouder is fors minder dan in de rechter shouder. Daar was ik me bewust van, maar niet dat het zo erg gesteld was. Mijn schouderbladen nemen het meeste werk van die schouder over. Kan ik zelf ook niks aan doen voorlopig, dat moet de fysio even los zien te krijgen.

Altijd wat met die schouder van mij, zul je zien dat over een aantal jaar al het kraakbeen daar weg is :')
Schouders zijn rare dingen. Ik zat nogal vast, wat behoorlijk pijnlijk begon te worden. Dus aan de slag met stretchen en shoulder dislocatios. Waarschijnlijk wat te overdreven gedaan. Het ging even goed en nu heb ik pijn op andere plekken. :{
pi_160134201
Fuck crea, ga 't ook niet gebruiken in m'n cut, word je alleen maar zwaarder van en meer vocht = optisch hoger vp
pi_160134351
hebben bulkpowders/myprotein vaak van die grote kortingsacties?
pi_160135539
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 23:13 schreef Kuiver het volgende:
hebben bulkpowders/myprotein vaak van die grote kortingsacties?
ja
  dinsdag 23 februari 2016 @ 02:00:59 #293
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_160137729
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 12:30 schreef Snakey het volgende:

[..]

Het ding is dat zodra je polsbanden gaat gebruiken je polsen alleen maar zwakker worden. Je kan inderdaad beter even een stapje terug doen in gewocht, en zorgen dat je onderarmen sterker worden, zonder je direct op je polsen te focussen. Zoals je hier ziet zit er niet zo gek veel spier in je pols.

[ afbeelding ]

Het is dus beter om op je onderarmen en knijpkracht te concentreren.
Het is niet zo zeer dat je qua kracht afneemt, maar de stabilisatie die de polsbanden overnemen. Net zoals een belt niet de kracht laat afnemen, maar zorgt voor meer druk/stabilisatie om je schrap te zetten. Mocht je dan weer een keer zonder de band/belt mis je een deel van de stabiliteit omdat je gewend bent aan de steun die het bied. Als je zonder lift moet je deze zelf creëren en raak je er daar aan gewend.

Ben het met je eens dat hij vooral op knijpkracht moet letten en eens kijken naar de algemene techniek.

http://deluxept.com/2015/(...)ss-with-proper-form/

quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 12:37 schreef relativity het volgende:
Bij deadliften nergens last van. Shoulder press ook niet echt, denk dat mijn polsen gewoon te ver maar achter buigen met bp. Bij incline ook minder last.
Check bovenstaande link even en controleer even of je de techniek wel goed hebt. ;)
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 15:45 schreef SpamNinja het volgende:
Iemand hier ervaring met massages met een (lacrosse)bal?

Al weken last van de pees aan de onderkant van mijn rechtervoet. Pees loopt in de lengte van hak tot teen. Na wat gegoogle kom ik een aantal oplossingen tegen waaronder massages met een lacrossebal. Schijnt daarnaast ook perfect te zijn voor massages van de kuiten / hamstrings / rug / schouders etc. Het zou ook zomaar kunnen dat mijn kuiten wat strak zijn waardoor dit zich uit in voetpijn.

Al met al goedkope oplossing zo lijkt het maar hoor graag ervaringen van anderen! :)
Fasciitis Plantaris/ 'Hielspoor' bedoel je? Stretchen van de pees en kuitmusculatuur werkt hiervoor. Met gebruik van een lacrosse ball of foam- rol of bal worden de structuren ook op gerekt. Verder kan op korte termijn gebruik gemaakt worden van taping of NSAID's en koelen bij irritatie. Daarnaast kan je eens kijken naar je loopwijze, vooral als je veel (hard)loopt. Hoe je land met je enkel/voet kan hierbij een grote rol spelen. Bij langdurige klachten (>6 maanden) kan je ook zooltjes of een nachtspalk overwegen.
quote:
14s.gif Op maandag 22 februari 2016 20:33 schreef Doublepain het volgende:
Vraagje, ik ben sinds vandaag weer begonnen met creatine, maar ik wil morgen ook weer pre workout gaan gebruiken. Mijn vraag is, aangezien ik nooit beiden tegelijk gedaan heb, is het slim om voor het trainen pre workout + creatine en dan na de training creatine of is alleen pre workout voldoende en na de training alleen creatine, omdat in pre workout ook al creatine zit.
Creatine heeft eerst tijd nodig waarbij je het peil in je lichaam opbouwt. Dit duurt afhankelijk van je dosering die bij een laadfase 5-7 dagen duurt bij 0,3* lichaamsgewicht in kg of een paar weken zonder de laadfase.

Daarna zou 0,03* lichaamsgewicht in kg moeten volstaan om het op peil te houden voor iemand met een gemiddeld fysiek.

Dit betekent dat iemand van 70kg in de laadfase 21 gram creatine tot zich moet nemen voor 5 dagen om daarna elke dag 2,1 gram creatine te consumeren.

Voor iemand van 100kg is dit 30 gram en 3 gram per dag respectievelijk. Echter om een aantal redenen is de standaard 5 gram per dag geworden. Creatine is goedkoop om in te slaan, om het simpel te houden en omdat mensen met veel spiermassa en een hoog activiteitsniveau meer nodig hebben. Sommige adviseren zelfs 10 gram om sowieso niet te 'weinig' binnen te krijgen bij veel spiermassa, hoog lichaamsgewicht en een hoog activiteitenniveau.

Voor je pre-workout is het nog handig om te kijken of het cafeïne bevat. Want dit kan de opname van creatine beperken tijdens de laadfase als je ze tegelijk consumeert. Je kan dus zonder problemen je pre-workout gebruiken voor de training en creatine gebruiken als/met een post-workout.

Zoals Etha al aangaf gebruik rondom de training schijnt net iets beter te werken.

Als laatste nog even snel over de soorten creatine. Zou altijd de normale monohydraat versie aanbevelen. Wanneer mensen last hebben van de maag door creatine kan de micronized versie nog een optie zijn om dit te verhelpen. Dit is gewoon een monohydraat die fijner is en ook nog eens beter oplosbaar is in water.
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 23:08 schreef BredeBroeder het volgende:
Fuck crea, ga 't ook niet gebruiken in m'n cut, word je alleen maar zwaarder van en meer vocht = optisch hoger vp
:') :') :') :')
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  dinsdag 23 februari 2016 @ 02:05:01 #294
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_160137743
quote:
7s.gif Op maandag 22 februari 2016 21:10 schreef Snakey het volgende:
Gewoon zorgen dat je 5 gram creatine per dag neemt. Maakt niet uit wanneer je het neemt.
Zijn nog kleine nuances :{w

Echter als ik het iemand moest aanbevelen zou ik ook gewoon zeggen 5 gram per dag. Liefst rondom de training in nemen. In plaats van zo'n verhaal als hierboven :P
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  dinsdag 23 februari 2016 @ 06:41:40 #295
236125 33
the exploding psychology
pi_160138124
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 23:08 schreef BredeBroeder het volgende:
Fuck crea, ga 't ook niet gebruiken in m'n cut, word je alleen maar zwaarder van en meer vocht = optisch hoger vp
Troll?
Als er iets is wat je moet gebruiken tijdens de cut, is het wel creatine :D.
  dinsdag 23 februari 2016 @ 08:52:02 #296
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_160138829
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 15:51 schreef Drinky het volgende:

[..]

wel met een tennisbal, niet met lacrossebal. Maar alleen op mijn borst. Hielp vaak tijdelijk. Heb er stretches bij gedaan en dat heeft "permanent" geholpen met mijn vastzittende borstspieren.

Beter ga je langs de fysio, wordt toch door je verzekering vergoed als het goed is.
Fysio zit niet in het basispakket. Pas vanaf behandeling 20 ofzo als je een chronische indicatie hebt.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 23 februari 2016 @ 09:12:46 #297
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_160139058
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 02:05 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Zijn nog kleine nuances :{w

Echter als ik het iemand moest aanbevelen zou ik ook gewoon zeggen 5 gram per dag. Liefst rondom de training in nemen. In plaats van zo'n verhaal als hierboven :P
Ik hoorde van de grootste gast in m'n gym dat je crea met sinaasappelsap moet in nemen???
Deathlift or Die.
pi_160140105
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 06:41 schreef 33 het volgende:

[..]

Troll?
Als er iets is wat je moet gebruiken tijdens de cut, is het wel creatine :D.
Wellicht als je kracht achteruit gaat, maar ik heb er bewust voor gekozen om de komende tijd geen crea te nemen. + ik maak nog steeds krachtgains.
  dinsdag 23 februari 2016 @ 10:56:47 #299
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_160141146
Want je kunt geen krachtgains maken zonder creatine in een cut? Dat ligt gewoon aan je manier van trainen en hoever je gevorderd bent.
Deathlift or Die.
pi_160141239
Juist wel, daarom train ik ook zonder
pi_160141271
Nemen jullie maar lekker creatine ik blijf liever natty.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')