Bij een cheat meal stel ik me meestal iets heftigers voorquote:Op maandag 8 februari 2016 09:24 schreef 33 het volgende:
30+ dagen geen cheatmeal gehad, alles netjes getracked, maar gisteravond trok ik het niet meer. Melkchocolade en 2 witte bolletjes gehad met extra veel pindakaas, jam en kaas.![]()
![]()
![]()
Whahahah dat is waar, maar het was echt ongelooflijk lekkerquote:Op maandag 8 februari 2016 10:39 schreef Ethanolic het volgende:
Idd, twee NY pizza's met 4 kazen en worst, bacon, etc etc. Wit bolletje lol
nee man, push pull 5x pw en 5x per week HIIT cardioquote:Op maandag 8 februari 2016 14:34 schreef MeneerBob het volgende:
[..]
Doe je nog steeds Stronglifts? Dan is erryday legday!
dan train je alles maar 1x pw.quote:Op maandag 8 februari 2016 15:40 schreef Questular het volgende:
Stel je maakt een nieuw schema waarin je per training maar 1 of 2 spiergroepen traint. Dan kun je per training meer oefeningen per spiergroep doen maar je traint de spiergroep wel minder vaak. Zou dat een optie kunnen zijn t.o.v. het push/pull/leg schema wat ik nu heb? Om de zoveel tijd vind ik het lekker om eens een ander schema in elkaar te draaien. En ik zat te denken aan bv dag 1: rug dag 2 benen, dag:3 borst shouders, dag 4 armen (of iets dergelijks).
Je kan ook roteren dat alles een dag opschuift.quote:Op maandag 8 februari 2016 15:40 schreef Questular het volgende:
Stel je maakt een nieuw schema waarin je per training maar 1 of 2 spiergroepen traint. Dan kun je per training meer oefeningen per spiergroep doen maar je traint de spiergroep wel minder vaak. Zou dat een optie kunnen zijn t.o.v. het push/pull/leg schema wat ik nu heb? Om de zoveel tijd vind ik het lekker om eens een ander schema in elkaar te draaien. En ik zat te denken aan bv dag 1: rug dag 2 benen, dag:3 borst shouders, dag 4 armen (of iets dergelijks).
Over het algemeen kun je stellen dat een natural meer kan gainen als hij dezelfde spiergroep meerdere keren per week traint.quote:Op maandag 8 februari 2016 20:03 schreef Questular het volgende:
Want met een split schema make je gaan gainz? of zit er nog een onderbouwde gedachte achter je opmerking?
Ditquote:Op maandag 8 februari 2016 21:10 schreef Anus_Cocainus het volgende:
[..]
Over het algemeen kun je stellen dat een natural meer kan gainen als hij dezelfde spiergroep meerdere keren per week traint.
Ik merk inderdaad dat ik veel sneller progressie ben gaan boeken sinds ik ben geswitcht van ppl 3x pw naar ub/lb 4x pwquote:Op maandag 8 februari 2016 21:10 schreef Anus_Cocainus het volgende:
[..]
Over het algemeen kun je stellen dat een natural meer kan gainen als hij dezelfde spiergroep meerdere keren per week traint.
2x trainen vs 1x trainen.quote:Op maandag 8 februari 2016 20:03 schreef Questular het volgende:
Want met een split schema make je gaan gainz? of zit er nog een onderbouwde gedachte achter je opmerking?
Dit.quote:Op maandag 8 februari 2016 20:07 schreef fathank het volgende:
Bro-split is borst buik biceps
Ppl of ob/lb is ook gewoon een split
Wat een kutgeintjes.quote:Op woensdag 3 februari 2016 17:40 schreef Henrys het volgende:
1:32
Moest dat kutkind hier eens proberen
deloadquote:Op dinsdag 9 februari 2016 23:55 schreef Spinosaurus het volgende:
Ik doe nu bijna een jaar Starting Strength aangevuld met dips, pull ups en push ups. Merk wel progressie alleen ik blijf met bankdrukken op 65 kg 3x5 hangen terwijl ik 81 kg weeg en ben 1,83 m.
Hoe maak ik progressie met bp?
Dan volg je dus geen SS als je het een jaar lang doet en 81kg weegt bij 1,83m. Je kan eens overwegen om een ander programma te volgen aangezien SS bedoeld is als begin om kracht op te bouwen en techniek te versterken/verbeteren. Daarnaast helpt een bulk je wel om meer kracht te krijgen. Eventueel kan je ook nog een deload nemen zoals BB al aangeeft, mocht je dit nog niet gedaan hebben.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 23:55 schreef Spinosaurus het volgende:
Ik doe nu bijna een jaar Starting Strength aangevuld met dips, pull ups en push ups. Merk wel progressie alleen ik blijf met bankdrukken op 65 kg 3x5 hangen terwijl ik 81 kg weeg en ben 1,83 m.
Daar kan geen voedingssupplement tegen op.quote:
In 3 maanden 20KG, bruhquote:Op woensdag 10 februari 2016 00:34 schreef Kuiver het volgende:
Ik wist wel nog toen ik SS met gomad deed, binnen 3 maanden was ik iets van 15-20kg aangekomen. van 75 naar iets van 95.
Verbaasde me dat niemand mij toen dik noemde terwijl ik dat eigenlijk best was.
Heeft mij wel een gigantische goede basis gegeven. Nu zie ik echt mensen die dagelijks naar de gym gaan en 0 voortgang maken omdat ze te bang zijn om te eten
Het heeft helemaal niks met mijn training te maken, maar ik volg hetquote:
Dat is wel een beetje overdreven vind je niet? GOMAD is leuk als je 50 kg weegt op 1,90 maar 20 kg in 3 maanden slaat nergens op. Kun je daarna weer 3 maanden cutten en amper progressie boeken omdat je van die onnozele speklaag af moet.quote:Op woensdag 10 februari 2016 00:34 schreef Kuiver het volgende:
Ik wist wel nog toen ik SS met gomad deed, binnen 3 maanden was ik iets van 15-20kg aangekomen. van 75 naar iets van 95.
Verbaasde me dat niemand mij toen dik noemde terwijl ik dat eigenlijk best was.
Heeft mij wel een gigantische goede basis gegeven. Nu zie ik echt mensen die dagelijks naar de gym gaan en 0 voortgang maken omdat ze te bang zijn om te eten
Yepquote:Op woensdag 10 februari 2016 06:20 schreef 33 het volgende:
[..]
Het heeft helemaal niks met mijn training te maken, maar ik volg het![]()
![]()
, right babe? Goddamnit.
Bij mij hielp het om niet 3 sets met hetzelfde gewicht te doen maar pyramid of reverse pyramid.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 23:55 schreef Spinosaurus het volgende:
Weg van SS. 3x5 is 0,0 volume. Beetje 195kg volume op een dagje (afgezien van warmup) wegdrukken en dat was het dan? Nooit begrepen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 23:55 schreef Spinosaurus het volgende:
Maal 5 is 975kg volume op de bench...quote:Op woensdag 10 februari 2016 10:48 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Weg van SS. 3x5 is 0,0 volume. Beetje 195kg volume op een dagje (afgezien van warmup) wegdrukken en dat was het dan? Nooit begrepen.
Yep.quote:Op woensdag 10 februari 2016 06:20 schreef 33 het volgende:
[..]
Het heeft helemaal niks met mijn training te maken, maar ik volg het![]()
![]()
, right babe? Goddamnit.
Gemeten over meerdere weken?quote:Op woensdag 10 februari 2016 11:26 schreef BredeBroeder het volgende:
Lichaamsgewicht gaat nu omhoog, bodyfat naar beneden, what the fucking fuck!
Heb ik afgelopen periode ook gehad maar zijn redelijke beginnersgainsquote:Op woensdag 10 februari 2016 11:26 schreef BredeBroeder het volgende:
quote:Op woensdag 10 februari 2016 11:10 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Maal 5 is 975kg volume op de bench...
Maak je nou eens niet zo druk over een paar metingkjes. Als je over een periode van een week of 6 genomen maar een neergaande of opgaande trend ziet.quote:Op woensdag 10 februari 2016 11:26 schreef BredeBroeder het volgende:
Voor een beginner is het niet wenselijk om veel herhalingen op zwaar gewicht uit te voeren. Spierpijn zou dan ook gigantisch zijn bij een verdubbeling van het volume. Dan is lage reps, hoge frequentie en progressieve belasting belangrijker met de focus op techniek en om aan zware gewichtten te wennen.quote:Op woensdag 10 februari 2016 12:04 schreef Faeroer het volgende:
[..]klopt. Is nog weinig. Ik vind 30 reps aan totaal werkgewicht toch wel het minimale voor een flinke compound oefening.
Yep, mooi uurtje voor in de avonden.quote:
Hij moet wel snel zijn denk ik, vanwege te strak zittende pakquote:Op woensdag 10 februari 2016 13:01 schreef Faeroer het volgende:
Echt zo jammer
Mist nieuw wereldrecord (409) maar hij begon te snel aan z'n lift.
Zou dat een wereldrecord in zijn gewichtklasse geweest zijn dan? En zo te zien is het ook nog in single ply.quote:Op woensdag 10 februari 2016 13:01 schreef Faeroer het volgende:
Echt zo jammer
quote:Op woensdag 10 februari 2016 17:21 schreef Snakey het volgende:
[..]
Zou dat een wereldrecord in zijn gewichtklasse geweest zijn dan? En zo te zien is het ook nog in single ply.
Kiril heeft het wereldrecord eind vorig jaar op 335 kg gezet. Raw.
Ik vergiste me even in het gewicht, zoals je misschien zag. Ik dacht even dat Kirill raw meer lifte.quote:Op woensdag 10 februari 2016 17:28 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Idd single, hij wilt boven de 409 proberen bij de worlds.
Kiril ook een beest, man.
Superstrak pak, superwijde grip, superkleine rom....ik wordt er niet warm van.quote:Op woensdag 10 februari 2016 13:01 schreef Faeroer het volgende:
Echt zo jammer
Mij ook niet. maar het is best groot in PL wereld. Hoewel daar ook veel debat is of deze gear de sport wel goed doet.quote:Op woensdag 10 februari 2016 17:44 schreef DjMark het volgende:
[..]
Superstrak pak, superwijde grip, superkleine rom....ik wordt er niet warm van.
Deze gast zal echt enorm sterk zijn, daarvoor diep respect, maar deze manier van wedstrijden/judgen staat mij totaal niet aan.
Ik ben zelf ook pl'er en hoewel alles wat te maken heeft met niet raw liften mij ook niet echt boeit, is het zoals Snakey zegt best wel groot in de PL wereld, helaas. Maar goed, ieder z'n eigen manier van liften natuurlijk.quote:Op woensdag 10 februari 2016 17:44 schreef DjMark het volgende:
[..]
Superstrak pak, superwijde grip, superkleine rom....ik wordt er niet warm van.
Deze gast zal echt enorm sterk zijn, daarvoor diep respect, maar deze manier van wedstrijden/judgen staat mij totaal niet aan.
Je schouders en lats goed intucken op de bench en het gaat vast goed komen! Succes!quote:Op woensdag 10 februari 2016 19:54 schreef Snakey het volgende:
Morgen weer BP. Sinds mn schouders zo goed als helemaal in orde zijn kijk ik er echt naar uit.![]()
Nog geen max geprobeerd, maar 3 x 120 ging redelijk makkelijk afgelopen week.
Er zijn zo veel factoren die dat beïnvloeden. Hoeveel eet je (cut, bulk etc.), hoelang train je al, hoe ging je progressie tot nu toe, etc.quote:Op woensdag 10 februari 2016 22:08 schreef habitue het volgende:
Zit nu al 4 weken "vast" op 65kg BP 5*5, Squat en DL gaat wel verder omhoog. Nu maakt me dat niet zoveel uit omdat ik meer train om in shape te komen maar het blijft voor mezelf ook leuker als ik merk dat ik sterker word. Is het een idee om gewicht te verlagen een tijdje en meer reps te doen?
Morgen ook nog niet maxen. Ik ben langzaam fan aan het worden van volume werk dus daar hou ik het nu even bij. Even de reps en heg gewicht langzaam opbouwen met goede form. Heerlijk om die schouders vol aan het werk te zetten zonder mezelf in een rare form te proppen om de pijn te ontlopen.quote:Op woensdag 10 februari 2016 22:08 schreef 33 het volgende:
[..]
Je schouders en lats goed intucken op de bench en het gaat vast goed komen! Succes!![]()
Het is dan inderdaad wel fijn om bloed in je schouders te pompen; ik weet wat je bedoelt! Veel plezier!quote:Op woensdag 10 februari 2016 22:18 schreef Snakey het volgende:
[..]
Morgen ook nog niet maxen. Ik ben langzaam fan aan het worden van volume werk dus daar hou ik het nu even bij. Even de reps en heg gewicht langzaam opbouwen met goede form. Heerlijk om die schouders vol aan het werk te zetten zonder mezelf in een rare form te proppen om de pijn te ontlopen.
Ben nu paar maanden SS programma aan het doen (in de cut, doordeweeks dan.quote:Op woensdag 10 februari 2016 22:12 schreef 33 het volgende:
[..]
Er zijn zo veel factoren die dat beïnvloeden. Hoeveel eet je (cut, bulk etc.), hoelang train je al, hoe ging je progressie tot nu toe, etc.
Blijf gewoon benchen, maar doe ook oefeningen naast de gewone bench. Negatives, rack bench, spoto press, pause press, close grip/wide grip, dumbell press etc. etc. Maak je niet te veel druk, blijf gewoon doorgaan en het komt vast goed.
Gooi die reps omhoog dan!quote:Op woensdag 10 februari 2016 22:08 schreef habitue het volgende:
Zit nu al 4 weken "vast" op 65kg BP 5*5, Squat en DL gaat wel verder omhoog. Nu maakt me dat niet zoveel uit omdat ik meer train om in shape te komen maar het blijft voor mezelf ook leuker als ik merk dat ik sterker word. Is het een idee om gewicht te verlagen een tijdje en meer reps te doen?
Hoe veel sets zou je dan aanraden met 8-10 reps? 2-3 sets met meer volume en dan 1 set van 5 reps en iets zwaarder gewicht o.i.d.?quote:Op donderdag 11 februari 2016 00:24 schreef bombmannl het volgende:
[..]
Gooi die reps omhoog dan!
65kg, je bent dus nog een (soort van) beginner. Pak gewoon 8-10 reps en ga bij de laatste set maxen ( 5-7 reps). Werkt veel beter. Je kan dit ook afwisselen met 5x5 maar daar ben ik niet zo'n fan van (5x5).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.~4kg sinds eind augustus ~5 maanden dus niet al te veel progressie geboekt helaas. Benen en onderrug niet al te veel kunnen pakken vanwege SI gewrichtspijn aan m'n linkerkant waar geen fysio/manueeltherapeut raad mee weet, dus ben voorlopig blijven steken op 150SQ/195DL qua PL metingen ergens in juli en houdt die voorlopig op 50-60% als werkgewicht. Bench en OHP gaan wel vooruit uiteraard.
Het is wel progressie, maar wel heel erg langzaam. Zou toch ooit weleens de 100kg willen raken.Iets meer gaan eten dan nu?
quote:Op donderdag 11 februari 2016 10:07 schreef Faeroer het volgende:
Even voor het dieettopic (lang plaatje):4kg over 5 maanden is echt een prima cleanbulk, als je idd niet in vet bent aangekomenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.~4kg sinds eind augustus ~5 maanden dus niet al te veel progressie geboekt helaas. Benen en onderrug niet al te veel kunnen pakken vanwege SI gewrichtspijn aan m'n linkerkant waar geen fysio/manueeltherapeut raad mee weet, dus ben voorlopig blijven steken op 150SQ/195DL qua PL metingen ergens in juli en houdt die voorlopig op 50-60% als werkgewicht. Bench en OHP gaan wel vooruit uiteraard.
Het is wel progressie, maar wel heel erg langzaam. Zou toch ooit weleens de 100kg willen raken.Iets meer gaan eten dan nu?
maar als je met 4kg extra spiermassa hetzelfde blijft eten zit je niet meer in surplus. Verhogen dus.
Deathlift or Die.
Ok bedankt! Klein beetje erbij dan, kijken of dat helpt.quote:Op donderdag 11 februari 2016 10:19 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
4kg over 5 maanden is echt een prima cleanbulk, als je idd niet in vet bent aangekomenmaar als je met 4kg extra spiermassa hetzelfde blijft eten zit je niet meer in surplus. Verhogen dus.
omtrek zegt juist veel, een vp meting zal elke keer net iets anders zijn, je pakt iets meer huid ofzo, een omtrek is altijd hetzelfde als je op hetzelfde moment van de dag meetquote:Op donderdag 11 februari 2016 10:28 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Ok bedankt! Klein beetje erbij dan, kijken of dat helpt.
Ik heb helaas geen vetmetingen gedaan, behalve dan zo'n US navy calculator met nek/buik omtrek (zal wel niet zo accuraat zijn als bv 5-punt plooimeter of iets dergelijks). Vanaf morgen gewoon elke maand een foto'tje maken, dat zegt natuurlijk ook het een en ander over een lange periode.
Lees dit nog eens terug en denk nog even na over wat je zegt.quote:Op donderdag 11 februari 2016 10:38 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
omtrek zegt juist veel, een vp meting zal elke keer net iets anders zijn, je pakt iets meer huid ofzo, een omtrek is altijd hetzelfde als je op hetzelfde moment van de dag meet
vanaf 3RM teruggerekend zal 't redelijk kloppen, als je vanaf 10rm gaat rekenen waarschijnlijk niet veel.quote:Op donderdag 11 februari 2016 11:21 schreef MeneerBob het volgende:
In hoeverre kan je je X rep max accuraat doorrekenen naar je 1RM? Als ik de standaardcalculatie mag geloven is mijn 1RM bench 104, maar iets zegt me dat ik dat niet halen ga.
Wellicht eerdaags eens tijd om mijn max lifts weer eens te gaan testen.
Er zijn verschillende formules opgesteld aan de hand van studies. De een is wat conservatiever dan de ander.quote:Op donderdag 11 februari 2016 11:21 schreef MeneerBob het volgende:
In hoeverre kan je je X rep max accuraat doorrekenen naar je 1RM? Als ik de standaardcalculatie mag geloven is mijn 1RM bench 104, maar iets zegt me dat ik dat niet halen ga.
Wellicht eerdaags eens tijd om mijn max lifts weer eens te gaan testen.
Niiiice, gefeli!!quote:Op vrijdag 12 februari 2016 00:36 schreef Verbosity het volgende:
Vandaag weer een nieuwe 1RM neer kunnen zetten. 140kg Front Squat af kunnen vinken.
Good one.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 00:36 schreef Verbosity het volgende:
Vandaag weer een nieuwe 1RM neer kunnen zetten. 140kg Front Squat af kunnen vinken.
Dat gaat mij voorlopig nog niet lukken.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 00:36 schreef Verbosity het volgende:
Front rack met volledige grip. Gekruist voelt een stuk onstabieler aan op de schouders. Maar rek ook elke training de schouders en veel cleans en front squats de laatste tijd.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 15:57 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Dat gaat mij voorlopig nog niet lukken.Front squat is zo veel moeilijker als back squat. Houdt je die bar 'vast' met je vingers, of kruis je de armen over elkaar? Dat eerste doet echt pijn voor mij.
Klopt, voor een jerk is het echter wel weer fijn als je direct een volledige grip kan pakken. Daarom werk ik er aan. Bij de front squat de hand plaatsing wat breder dan bij een jerk op dit moment. Dus die langzaam aan in de juiste positie zien te krijgen.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 16:12 schreef Drinky het volgende:
Bij een goede front squat doen je handen, vingers niks. Ik kan gewoon de stang loslaten en de bar blijft gewoon op mijn schouders liggen.
dat doe ik dan weer anders. Als ik jerk ligt de bar nog steeds losjes op op mijn vingers. Pas als de bar omhoog gaat omdat ik uit de dip kom gaat mijn hand volledig onder de bar en pak ik hem vast.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 16:16 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Klopt, voor een jerk is het echter wel weer fijn als je direct een volledige grip kan pakken. Daarom werk ik er aan. Bij de front squat de hand plaatsing wat breder dan bij een jerk op dit moment. Dus die langzaam aan in de juiste positie zien te krijgen.
Damnquote:Op vrijdag 12 februari 2016 00:36 schreef Verbosity het volgende:
quote:The hands do not have to remain encircled on the bar at the start of the lift. As long as the bar is within the fingers the hands can re-grip the bar on the way up during the jerk. Experienced lifters do this all the time. Nevertheless some lifters do change the width of the grip. Why do they do this if it is not recommended?
True! Ik warmup tot zo'n 80 kg vaak op zonder m'n handen te gebruiken bij de front squat. In het begin van m'n cut deed ik een 160kg front squat en toen vond ik het wel fijn om zelfs al m'n vingers te gebruiken; de bar lag toen zelfs in m'n palmen.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 16:12 schreef Drinky het volgende:
Bij een goede front squat doen je handen, vingers niks. Ik kan gewoon de stang loslaten en de bar blijft gewoon op mijn schouders liggen.
Bij een rack positie heb je de ellebogen veel hoger. Tijdens de jerk moet je ze lager houden om vervolgens uit te stoten. Als je dezelfde positie behoudt als een front rack met de vingers los moet je iets meer om de stang heen werken i.p.v. er direct onder komen. Daarom probeer ik die positie/flexibiliteit te verbeteren voor de jerk zodat mijn clean grip en jerk grip hetzelfde zijn qua wijdte:quote:Op vrijdag 12 februari 2016 16:25 schreef Drinky het volgende:
Dit dus, zo heel ongewoon is het blijkbaar niet.
http://breakingmuscle.com(...)your-jerk-grip-width
[..]
Ik heb aardig wat chinees eten in mn, door de jaren heen, verzamelde recepten. Altijd erg goed te doen en je maakt het in no time als je een beetje georganiseerd bent.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 17:04 schreef 33 het volgende:
Ik zocht nieuwe recepten en kwam deze tegen:
Omg! Verslaafd!!! Macro's: 119C 34F 88P (incl. 110 gram ongekookte basmatirijst, 350 ongebakken kip en 25ml sesamolie --> 10ml in saus en 15ml in de pan om mee te bakken). Enorme aanrader!
pad krapow gai of pad krapow moo (kip of varken) ook heel lekker idd en makkelijk klaar te maken. Je komt in Nederland alleen een beetje lastig aan holy basil maar dat is wel te vervangen.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |