quote:Ik heb u gezegd dat wij een kort geding kunnen starten tegen uw verhuurder om toegang tot het gehuurde te verkrijgen. Hiervoor hebben wij een kort geding dagvaarding opgesteld. U heeft, naar nu blijkt, al toegang tot het gehuurde (u heeft de sloten vervangen). Omdat de verhuurder de sloten telkens (weer) vervangt, zouden wij de rechter kunnen verzoeken op basis van een dwangsom de verhuurder te verbieden de sloten te vervangen. Inmiddels kan u de woning niet alleen betreden maar lijkt het erop dat de sloten ook niet meer zullen worden vervangen, omdat de verhuurder nu ook in het pand woonachtig is. Door de ontwikkelingen in uw dossier betreft het een ingewikkelde kwestie. Immers het spoedeisende belang (wat voor een kort geding noodzakelijk is) is verdwenen. U kan trachten de schade in een bodemprocedure op de verhuurder te verhalen. Dit is echter geen oplossing voor het woonprobleem dat u nu heeft.
Het komt erop neer dat je er dus weer kunt wonen en het probleem is opgelost. Dat jij het niet doet is jouw keuze. Wat je kunt proberen is kijken of je iets van de politie kan krijgen, die hebben je toch geadviseerd er niet te wonen. In dat geval is duidelijk dat het niet jouw keuze is om er niet te gaan wonen maar dat het is afgedwongen door de verhuurder.quote:
Hij staat niet op straat. Hij kan nog steeds zijn eigen kamer in. TS wil alleen liever niet meer daar slapen. Wat ik helemaal begrijp, ik zo dit liever niet meer willen. Maar hij kan wel gewoon daar slapen en dat wordt hem nu niet meer ontnomen.quote:Op donderdag 9 juli 2015 12:47 schreef trein2000 het volgende:
Wat bralt die advocaat nu dan??? Geen spoedeisend belang? Je staat op straat! Dat is redelijk spoedeisend.
Oh verkeerd begrepen laat maar....quote:Op donderdag 9 juli 2015 12:54 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Hij staat niet op straat. Hij kan nog steeds zijn eigen kamer in. TS wil alleen liever niet meer daar slapen. Wat ik helemaal begrijp, ik zo dit liever niet meer willen. Maar hij kan wel gewoon daar slapen en dat wordt hem nu niet meer ontnomen.
Precies. Ik mag daar gewoon blijven wonen en dat wordt niet meer belemmerd door de verhuurder. Als de verhuurder mij toch lastig valt, dan moet ik dat aan kunnen tonen.quote:Op donderdag 9 juli 2015 12:48 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het komt erop neer dat je er dus weer kunt wonen en het probleem is opgelost. Dat jij het niet doet is jouw keuze. Wat je kunt proberen is kijken of je iets van de politie kan krijgen, die hebben je toch geadviseerd er niet te wonen. In dat geval is duidelijk dat het niet jouw keuze is om er niet te gaan wonen maar dat het is afgedwongen door de verhuurder.
Dat zou ook de uitkomst zijn van het kort geding. Hier ben ik al een maand geleden voor gewaarschuwd door de rechtswinkel, maar niemand in dit topic had daar oren naar.quote:Dit ga je op deze manier nu niet winnen. Wellicht dat je achteraf je gelijk krijgt en gemaakte kosten vergoed + kleine tegemoetkoming.
Nou sorry hoor, ik heb je al drie keer geadviseerd om 1. je advocaat contact op te laten nemen met de OvJ en 2. je huurcontract onder de neus van verhuurder te drukken. Ik hoor je er niet over.quote:Op donderdag 9 juli 2015 13:23 schreef Drieklank het volgende:
Dat zou ook de uitkomst zijn van het kort geding. Hier ben ik al een maand geleden voor gewaarschuwd door de rechtswinkel, maar niemand in dit topic had daar oren naar.
Hoezo, 'hij gaat naar huis'? Hij woont nu toch op dat adres, met vrouw en zoon?quote:gaat hij lachend naar huis
Heb je ook toegang tot je eigen kamer (en je spullen)? En blijft verhuurder daar voortaan weg?quote:Op tot je eigen kamerdonderdag 9 juli 2015 12:36 schreef Drieklank het volgende:
U heeft, naar nu blijkt, al toegang tot het gehuurde
Ik bedoel dat ik het nooit zover had moeten laten komen. Ja, ik heb toegang tot mijn eigen kamer, maar of de verhuurder daar voortaan wegblijft weet ik niet. Ik weet niet of ik de enige sleutel heb. Ik weet niet of ik daar kan wonen zonder gestoord te worden.quote:Op donderdag 9 juli 2015 13:49 schreef r_one het volgende:
[..]
Heb je ook toegang tot je eigen kamer (en je spullen)? En blijft verhuurder daar voortaan weg?
Persoonlijk zou ik weer op die kamer gaan wonen en zorgen dat je de gesprekken weer opneemt. Volgens mij heb je die verhuurder aardig bij de ballen alleen dringt het bij hem en jou niet zo door. Het enige wat hij nog heeft als machtsmiddel is de intimidatie en dat is weg zodra jij je niet meer laat intimideren. Er gaan wonen, rustig blijven, niet emotioneel reageren maar gewoon zakelijk aangeven dat je openstaat voor een goede oplossing voor beide partijen. Als hij zijn huis wil verkopen moet hij iets doen. Nu moet hij er al wonen terwijl hij dat niet wil dus hij raakt steeds verder van huis.quote:Op donderdag 9 juli 2015 13:23 schreef Drieklank het volgende:
Precies. Als ik wil dat het kort geding doorgaat, dan moet ik daar blijven wonen, omdat ik daar kan blijven wonen.
[..]
Precies. Ik mag daar gewoon blijven wonen en dat wordt niet meer belemmerd door de verhuurder. Als de verhuurder mij toch lastig valt, dan moet ik dat aan kunnen tonen.
[..]
Dat zou ook de uitkomst zijn van het kort geding. Hier ben ik al een maand geleden voor gewaarschuwd door de rechtswinkel, maar niemand in dit topic had daar oren naar.
Ik ga vanmiddag naar het politiebureau om een proces-verbaal te krijgen, waarbij het cruciaal is dat de politie zelf adviseert dat ik daar niet meer blijf wonen. Daarnaast ga ik aangifte doen van bedreiging.
Daarnaast zou ik strijdbaarder kunnen zijn en in de woning kunnen blijven, als ik zou weten dat de politie de verhuurder binnen 5 minuten in de kraag vat, als hij zich misdraagt.
Zoals het er nu uitziet, als ik nu in de woning verblijf, komt de verhuurder vanavond weer op bezoek, terwijl ik rustig op mijn kamer zit, of even naar het toilet gaat hij discussies starten op basis van zijn mening dat ik daar niets te zoeken heb. Dan woon ik niet rustig en mag ik de politie bellen, die twee uur later te tonele verschijnt. Dan is het weer twaalf uur 's nachts, is mijn avond verziekt, gaat hij lachend naar huis en de volgende dag begint het spel weer opnieuw.
Dan laat je het slot op jouw deur toch vervangen.quote:Op donderdag 9 juli 2015 14:04 schreef Drieklank het volgende:
Ik weet niet of ik de enige sleutel heb.
Zijn (intimiderende) zoon heeft nog voorgesteld om te onderhandelen tijdens het politiebezoek en het relaas van zijn vrouw, maar ik heb voorgesteld dat hij daar contact voor opneemt met de advocaat. Hij doet ook net alsof hij niet met de advocaat heeft gebeld en dat ik die advocaat überhaupt nog moet inschakelen.quote:Op donderdag 9 juli 2015 14:05 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Persoonlijk zou ik weer op die kamer gaan wonen en zorgen dat je de gesprekken weer opneemt. Volgens mij heb je die verhuurder aardig bij de ballen alleen dringt het bij hem en jou niet zo door. Het enige wat hij nog heeft als machtsmiddel is de intimidatie en dat is weg zodra jij je niet meer laat intimideren. Er gaan wonen, rustig blijven, niet emotioneel reageren maar gewoon zakelijk aangeven dat je openstaat voor een goede oplossing voor beide partijen. Als hij zijn huis wil verkopen moet hij iets doen. Nu moet hij er al wonen terwijl hij dat niet wil dus hij raakt steeds verder van huis.
En ik heb je al drie keer uitgelegd, met onderbouwing, dat de politie dat wel kan zeggen maar dat dat nonsens is.quote:Op donderdag 9 juli 2015 14:04 schreef Drieklank het volgende:
Ik heb geen aangifte van huisvredebreuk gedaan, omdat de politie ter plaatse heeft ontkent dat er sprake van huisvredebreuk is. Dan kan ik naar het bureau gaan, maar dan neemt de politie de aangifte niet op. Mijn advocaat adviseert wel aangifte te dien van bedreiging.
Oke, dan houdt het op. Kan ik mijn verstand van zaken beter elders inzetten.quote:Ik luister ook eerlijk gezegd eerder naar een persoon van vlees en bloed die aantoonbaar verstand van zaken heeft, dan naar een anoniem forumlid.
Dat idee heb ik ook.quote:Op donderdag 9 juli 2015 14:05 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Persoonlijk zou ik weer op die kamer gaan wonen en zorgen dat je de gesprekken weer opneemt. Volgens mij heb je die verhuurder aardig bij de ballen alleen dringt het bij hem en jou niet zo door. Het enige wat hij nog heeft als machtsmiddel is de intimidatie en dat is weg zodra jij je niet meer laat intimideren. Er gaan wonen, rustig blijven, niet emotioneel reageren maar gewoon zakelijk aangeven dat je openstaat voor een goede oplossing voor beide partijen. Als hij zijn huis wil verkopen moet hij iets doen. Nu moet hij er al wonen terwijl hij dat niet wil dus hij raakt steeds verder van huis.
Dan nog kan hij vriendelijk op de deur kloppen. 'Hey Drieklank, ik wil even met je praten'. 'Laat me met rust'. 'Waarom reageer je zo, ik zeg alleen dat ik even met je wil praten'. 'Nee dank je'. 'Maar wil je niet graag onderhandelen?' 'Doe anders even de deur open, dat praat wat makkelijker'.quote:Op donderdag 9 juli 2015 14:07 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dan laat je het slot op jouw deur toch vervangen.
Geloof mij maar hij vindt het zeker vervelend want anders deed hij al die moeite niet en stond hij niet te vloeken en te tieren. Ik heb de indruk dat hij het juist erg vervelend vind dat hij zijn zin niet krijgt en als jij je niet laat intimideren heeft de intimidatie ook geen nut meer voor hem.quote:Op donderdag 9 juli 2015 14:10 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Zijn (intimiderende) zoon heeft nog voorgesteld om te onderhandelen tijdens het politiebezoek en het relaas van zijn vrouw, maar ik heb voorgesteld dat hij daar contact voor opneemt met de advocaat. Hij doet ook net alsof hij niet met de advocaat heeft gebeld en dat ik die advocaat überhaupt nog moet inschakelen.
Er gaan wonen is makkelijker gezegd dan gedaan. Jij hoeft het niet vol te houden. Deze man weet van geen ophouden. Dat heeft hij inmiddels wel bewezen. Hij heeft geen leven. Hij heeft geen geld. Hij heeft niets te verliezen. Hij vindt het zeker ook niet vervelend. Hij vindt het hartstikke leuk om mij te pesten.
WGR / Bedreigd door verhuurderquote:Op donderdag 9 juli 2015 14:14 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Dan nog kan hij vriendelijk op de deur kloppen. 'Hey Drieklank, ik wil even met je praten'. 'Laat me met rust'. 'Waarom reageer je zo, ik zeg alleen dat ik even met je wil praten'. 'Nee dank je'. 'Maar wil je niet graag onderhandelen?' 'Doe anders even de deur open, dat praat wat makkelijker'.
Dan neem je dat weer op en als hij doorgaat bel je weer de politie. Overigens zou ik gewoon dat gesprek met hem aangaan hoor en dan snel een regeling treffen, gewoon de eisen op tafel leggen en klaar.quote:Op donderdag 9 juli 2015 14:14 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Dan nog kan hij vriendelijk op de deur kloppen. 'Hey Drieklank, ik wil even met je praten'. 'Laat me met rust'. 'Waarom reageer je zo, ik zeg alleen dat ik even met je wil praten'. 'Nee dank je'. 'Maar wil je niet graag onderhandelen?' 'Doe anders even de deur open, dat praat wat makkelijker'.
Nou voor ik het weet ben ik weer een hele avond kwijt aan zinloze discussies. Daar heb ik toch niets aan?
Neuh, daarmee ga je dus eigenlijk het conflict uit de weg, en dan heeft de advocaat groot gelijk dat hij zegt 'wat is nu urgent'? Daarmee gooi je denk ik je glazen in, want ga dan achteraf maar eens via civiele zaak/bodemprocedure je gelijk (en centen) halen. Blijven zitten, hij heeft de keuze gemaakt deze huisjesmelker aan te pakken, dan moet je nú doorpakken. Zorg dat je alles opneemt, eventueel video, en doe van zoveel mogelijk aangifte, al dan niet via advocaat / OvJ als ze bij het politiebureau maar blijven blaten dat het civiel is.En wees gewoon duidelijk richting je huisbaas; jij staat in je recht, je gaat niet weg, wil hij een oplossing sta je er voor open, maar je laat je niet zo op straat schoppen.quote:Op donderdag 9 juli 2015 14:15 schreef empa1010 het volgende:
Niet meer terug gaan. Dat moet je jezelf niet aan doen en het loopt geheid verkeerd af. Kijk uit wat je doet. Ga naar een hotel zou ik zeggen.
En dan? Wachten op een veel te dure en eindeloze bodemprocedure en ondertussen maar je kamerhuur en hotel betalen?quote:Op donderdag 9 juli 2015 14:15 schreef empa1010 het volgende:
Niet meer terug gaan. Dat moet je jezelf niet aan doen en het loopt geheid verkeerd af. Kijk uit wat je doet. Ga naar een hotel zou ik zeggen.
Ja en als er dan gewonden of erger vallen dan zij dat maar zo? Dat wil je toch domweg niet. Steek je energie in het vinden van een nieuwe woning en verblijf tot die tijd in een hotel of elders.quote:Op donderdag 9 juli 2015 14:26 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Neuh, daarmee ga je dus eigenlijk het conflict uit de weg, en dan heeft de advocaat groot gelijk dat hij zegt 'wat is nu urgent'? Daarmee gooi je denk ik je glazen in, want ga dan achteraf maar eens via civiele zaak/bodemprocedure je gelijk (en centen) halen. Blijven zitten, hij heeft de keuze gemaakt deze huisjesmelker aan te pakken, dan moet je nú doorpakken. Zorg dat je alles opneemt, eventueel video, en doe van zoveel mogelijk aangifte, al dan niet via advocaat / OvJ als ze bij het politiebureau maar blijven blaten dat het civiel is.En wees gewoon duidelijk richting je huisbaas; jij staat in je recht, je gaat niet weg, wil hij een oplossing sta je er voor open, maar je laat je niet zo op straat schoppen.
En dan dus dubbele huur betalen? Want als hij kapt met dokken issie ook z'n rechten kwijt hé, en dan kan je maaaaaanden later bij een bodemprocedure toch echt gaan uitleggen waarom je én bent verhuisd én gekapt met huur betalen. Waarom zou hij je dan nog schadeloos moeten stellen? Je bent toch 'uit jezelf' verhuisd?quote:Op donderdag 9 juli 2015 14:29 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Ja en als er dan gewonden of erger vallen dan zij dat maar zo? Dat wil je toch domweg niet. Steek je energie in het vinden van een nieuwe woning en verblijf tot die tijd in een hotel of elders.
Nee dat wil je niet maar je moet ook niet alles laten omdat je bang bent dat er iets kan gebeuren.quote:Op donderdag 9 juli 2015 14:29 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Ja en als er dan gewonden of erger vallen dan zij dat maar zo? Dat wil je toch domweg niet. Steek je energie in het vinden van een nieuwe woning en verblijf tot die tijd in een hotel of elders.
Waarom open je dan 4 delen van dit topicquote:Op donderdag 9 juli 2015 14:04 schreef Drieklank het volgende:
Ik luister ook eerlijk gezegd eerder naar een persoon van vlees en bloed die aantoonbaar verstand van zaken heeft, dan naar een anoniem forumlid.
Dat lekker doorzetten dus, en zorgen dat je daar goede afspraken laat afdwingen door een rechter. Eventueel met dwangsom bij overtreding. Kan je in ieder geval 'rustig' wonen totdat je óf een bodemprocedure bent gestart óf in onderling overleg het contract ontbindt (met vergoeding dan uiteraard).quote:Op donderdag 9 juli 2015 15:21 schreef Drieklank het volgende:
Ik hoor net dat de schadevergoeding sowieso alleen in een bodemprocedure kan worden besloten. Met het kort geding kan ik wel eisen dat hij de sloten niet vervangt en hij mij daar rustig laat wonen, want dat is wel spoedeisend.
Je kunt op dat moment gewoon een afspraak maken om op een bepaalde tijd een gesprek te hebben..quote:Op donderdag 9 juli 2015 14:14 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Nou voor ik het weet ben ik weer een hele avond kwijt aan zinloze discussies. Daar heb ik toch niets aan?
Ik weet het niet meer. Is het enige wat ik nu bereik met het kort geding, dat ik daar kan blijven wonen? Maar ik wil daar helemaal niet wonen! Ik wil mijn geld terug en wegwezen. Dat blijkt nu alleen via een halfjaar tot een jaar lange bodemprocedure bereikt te kunnen worden. Dan kan ik toch net zo goed verhuizen?quote:Op donderdag 9 juli 2015 15:25 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dat lekker doorzetten dus, en zorgen dat je daar goede afspraken laat afdwingen door een rechter. Eventueel met dwangsom bij overtreding. Kan je in ieder geval 'rustig' wonen totdat je óf een bodemprocedure bent gestart óf in onderling overleg het contract ontbindt (met vergoeding dan uiteraard).
Waar heb je het over? Hij heeft het slot van de voordeur vervangen , zodat ik niet eens bij de deur van mijn kamer kan komen, die ook op slot is. Dan moet ik toch een slotenmaker laten komen om de voordeur open te laten maken of de deur zelf openbreken? Maar dat is onverantwoordelijk en lokt diefstal uit, dus moet ik ook het slot vervangen.quote:Op donderdag 9 juli 2015 15:43 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ik snap ook niet dat je doet alsof je het hele huis huurt en de voordeur van een ander slot laat voorzien..
Helemaal mee eens. Je trekt aan het kortste eind en het kost frustratie en uiteindelijk je gezondheid. Neem aub morgen dat geld van mij aan. Kun je een maand van in een hotel zitten beloof ik je.quote:Op donderdag 9 juli 2015 15:46 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik zou persoonlijk gewoon weg gaan. Anders kan dit een heel lang slepend proces worden en weet niet of je daar op zit te wachten
Mwah, ik denk dat je dan met name wat goodwill bij de rechter verspeelt en je moet het ijzer smeden als het heet is. Zoals je hier al eerder zelf zei, een 'advocaat van de duivel' roept dan gewoon 'schadevergoeding? Verhuisvergoeding? Waarom? Je bent toch zélf verhuisd? Je hebt toch zélf je huur opgezegd?'quote:Op donderdag 9 juli 2015 15:45 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Ik weet het niet meer. Is het enige wat ik nu bereik met het kort geding, dat ik daar kan blijven wonen? Maar ik wil daar helemaal niet wonen! Ik wil mijn geld terug en wegwezen. Dat blijkt nu alleen via een halfjaar tot een jaar lange bodemprocedure bereikt te kunnen worden. Dan kan ik toch net zo goed verhuizen?
Of zie ik dat nu verkeerd? Mis ik iets?
Dit werd in het eerste topic ook direct al gezegd maar toen kwam half Fok! met dat die gewoon moest blijven zitten en er tegen in moest gaan omdat die 'in z'n recht staat'. TS is niet de eerste en absoluut niet de laatste die er uit gepest word door de verhuurder. Is heel lullig maar gelijk hebben en gelijk krijgen...quote:Op donderdag 9 juli 2015 15:46 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik zou persoonlijk gewoon weg gaan. Anders kan dit een heel lang slepend proces worden en weet niet of je daar op zit te wachten
Je kan moeilijk het slot van een ander vervangen, en als diegene geen zin heeft om een sleutel te geven dan laat je de voordeur gewoon open nadat je binnen bent..quote:Op donderdag 9 juli 2015 15:45 schreef Drieklank het volgende:
Waar heb je het over? Hij heeft het slot van de voordeur vervangen , zodat ik niet eens bij de deur van mijn kamer kan komen, die ook op slot is. Dan moet ik toch een slotenmaker laten komen om de voordeur open te laten maken of de deur zelf openbreken? Maar dat is onverantwoordelijk en lokt diefstal uit, dus moet ik ook het slot vervangen.
Of ik lees wat verkeerd, of jij zit mij nu op de kast te jagen, of je hebt er niets van begrepen. In de laatste twee gevallen ben ik je liever kwijt dan rijk.
quote:Op donderdag 9 juli 2015 15:50 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Je trekt aan het kortste eind en het kost frustratie en uiteindelijk je gezondheid. Neem aub morgen dat geld van mij aan. Kun je een maand van in een hotel zitten beloof ik je.
Dat denk ik eigenlijk ook. Ik kan me niet voorstellen dat de rechter, mocht TS doorgaan en toch verhuizen, gaat zeggen: "Oh je bent al weg, opgelost." terwijl de verhuurder zoveel regels heeft overtreden.quote:Op donderdag 9 juli 2015 16:06 schreef 44rdbei het volgende:
[..]Dat moet dan wel een smak geld zijn.
Als je nu opgeeft trek je inderdaad aan het kortste eind. Je kan natuurlijk weggaan en alsnog een procedure starten. misschien win je, misschien niet. Maar dan heb je het in ieder geval geprobeerd.
als je die eerdere opname aanvoert als bewijs zal de rechter ook wel snappen dat blijven geen optie was vanwege het gedrag van de verhuurder.
Nou begrijp ik er niets meer van, je kan toch gewoon in het huis?quote:Op donderdag 9 juli 2015 15:45 schreef Drieklank het volgende:
Hij heeft het slot van de voordeur vervangen , zodat ik niet eens bij de deur van mijn kamer kan komen, die ook op slot is.
Nu wel, na gisteren voor de derde keer het slot te vervangen en hem de sleutel te geven.quote:Op donderdag 9 juli 2015 16:11 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nou begrijp ik er niets meer van, je kan toch gewoon in het huis?
Vandaar dat de urgentie ook weg is.. je kan nu gewoon je kamerdeur op slot doen (evt met eigen slot) en hoeft de sleutel niet te geven (als ik het goed heb)quote:Op donderdag 9 juli 2015 16:14 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Nu wel, na gisteren voor de derde keer het slot te vervangen en hem de sleutel te geven.
Het begon dus met enorme intimidatie en het uit huis zetten. Nu is de intimidatie er nog steeds maar is hij gedwongen je weer toegang te geven. Zoals ik het zie heb je dus de helft van het probleem opgelost en moet je nu kijken hoe je een einde kunt maken aan de intimidatie.quote:Op donderdag 9 juli 2015 16:14 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Nu wel, na gisteren voor de derde keer het slot te vervangen en hem de sleutel te geven.
Dit zegt mijn hart.quote:Op donderdag 9 juli 2015 15:50 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Je trekt aan het kortste eind en het kost frustratie en uiteindelijk je gezondheid. Neem aub morgen dat geld van mij aan. Kun je een maand van in een hotel zitten beloof ik je.
Ik moet vanavond daar slapen, omdat ik het kort geding aan ga spannen. Met de dagvaarding verzoek ik hem mij rustig te laten wonen en geef ik hem de mogelijkheid om te onderhandelen met mijn advocaat. De dagvaarding wordt vandaag verzonden. Als ik geluk heb, kan het kort geding morgen al plaatsvinden. Als ik geluk heb.quote:Op donderdag 9 juli 2015 17:09 schreef 44rdbei het volgende:
Heb je voor vanavond al wat kunnen regelen?
't Zou mooi zijn als je het recht krijgt waar je recht op hebt. Veel succes, hopelijk heb je nu snel wat duidelijkheid zodat je verder kunt.quote:
Die schadevergoeding is er enkel en alleen om jouw kosten te dekken als je gedwongen ineens moet verhuizen. Als je zelf besluit om weg te gaan dan is dat geheel je eigen keuze en valt er dus geen enkele schade te vergoeden; je hebt immers gewoon zelf besloten om weg te gaan.quote:Op donderdag 9 juli 2015 15:45 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Ik weet het niet meer. Is het enige wat ik nu bereik met het kort geding, dat ik daar kan blijven wonen? Maar ik wil daar helemaal niet wonen! Ik wil mijn geld terug en wegwezen. Dat blijkt nu alleen via een halfjaar tot een jaar lange bodemprocedure bereikt te kunnen worden. Dan kan ik toch net zo goed verhuizen?
Ts is al meerdere malen bij de politie langsgegaan. Politie schijnt het niet zo boeiend te vinden.quote:Op donderdag 9 juli 2015 18:28 schreef Droopie het volgende:
Oh en die agent stuurt me nog een berichtje, als hij je bedreigd heeft.
Vandaag of pas geleden, aangifte doen!!! Altijd
Nou gelukkig deze agent wel, Rotterdammer hèquote:Op donderdag 9 juli 2015 18:31 schreef 44rdbei het volgende:
[..]
Ts is al meerdere malen bij de politie langsgegaan. Politie schijnt het niet zo boeiend te vinden.
Top van je. Maar kan me goed voorstellen als Drieklank's vertrouwen in de politie inmiddels verdwenen is.quote:Op donderdag 9 juli 2015 18:12 schreef Droopie het volgende:
Ik heb je een Pm gestuurd met een telefoonnummer van die agent.
Hij heeft dit topic gelezen en je kan hem morgenochtend bellen
quote:
Dat kan..maar net als met psychische klachten en ziektes gewoon blijven zoeken en zeuren tot je geholpen wordt...quote:Op donderdag 9 juli 2015 19:01 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Top van je. Maar kan me goed voorstellen als Drieklank's vertrouwen in de politie inmiddels verdwenen is.
[..]lol
Politie stuurt je altijd eerst een paar keer weg. Ze denken daar zo van als je echt aangifte wilt doen dan kom je wel terug en blijf je weg dan zal het wel opgelost zijn.quote:Op donderdag 9 juli 2015 19:07 schreef Droopie het volgende:
[..]
Dat kan..maar net als met psychische klachten en ziektes gewoon blijven zoeken en zeuren tot je geholpen wordt...
We zullen zienquote:Op donderdag 9 juli 2015 18:35 schreef Droopie het volgende:
[..]
Nou gelukkig deze agent wel, Rotterdammer hè
De ene agent is de andere niet
Empa kan het idd missen en wil het ook missen. Maar de keuze is aan TS.quote:Op donderdag 9 juli 2015 16:26 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Vandaar dat de urgentie ook weg is.. je kan nu gewoon je kamerdeur op slot doen (evt met eigen slot) en hoeft de sleutel niet te geven (als ik het goed heb)
Zou ik idd ff een paar dagen hotel pakken.. neerploffen op een goed bed, diep zuchten, goed slapen, en dan doorzetten..
Empa kan het wel missen blijkbaar, en dan kun je er met volle moed induiken als je uitgerust bent..
Of daarna beslissen dat je er wel klaar mee bent
Het lijkt mij sterk dat er morgen al een kort geding plaatsvindt. De tegenpartij moet toch de kans krijgen om een verweer op te stellen? Als hij morgen de dagvaarding krijgt, kan het volgens mij niet zijn dat ook diezelfde dag het kort geding plaatsvindt.quote:Op donderdag 9 juli 2015 17:14 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Ik moet vanavond daar slapen, omdat ik het kort geding aan ga spannen. Met de dagvaarding verzoek ik hem mij rustig te laten wonen en geef ik hem de mogelijkheid om te onderhandelen met mijn advocaat. De dagvaarding wordt vandaag verzonden. Als ik geluk heb, kan het kort geding morgen al plaatsvinden. Als ik geluk heb.
Hier heb ik je in eerdere topics al voor gewaarschuwdquote:Op donderdag 9 juli 2015 15:45 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Ts krijgt hier 100 verschillende adviezen/meningen, je kan hem niet kwalijk nemen dat hij het jouwe niet heeft opgevolgd. Hij moet uiteindelijk zelf zijn afwegingen maken.quote:Op donderdag 9 juli 2015 22:29 schreef bombmannl het volgende:
[..]
Hier heb ik je in eerdere topics al voor gewaarschuwd![]()
Beetje jammer dat je afvallig begint te reageren sinds je zaak minder sterk staat.
De rechter zal er ook weinig van snappen denk ik (waarom al die stennis schoppen om ergens te kunnnen blijven wonen terwijl je eigenlijk weg wil?).
En nu wil je opeens alleen de kosten van het proces/advocaat/kosten van hinder. Dit maakt dat de zaak echt niet stevig staat.
EDIT: in ieder geval succes morgen!
Dat begrijp ik. Maar als je geld krijgt voor 1 maand in een hotel, dan heb je dus sws 1 maand tijd om iets te vinden. Ik ga uit van 60 euro per nacht incl. ontbijt. Pak het aan en pak de draad weer op dacht ik. Maar voor mij is het vanavond te laat want plek afspreken enz. moet ik wel tijdig doorgeven. Als ts het niet wil dan zij dat zo. Leek mij een escape na alle ellende. Hij heeft genoeg shit over zich heen gekregen. Dat moet je jezelf niet langer aan willen doen.quote:Op donderdag 9 juli 2015 23:09 schreef vaneiges het volgende:
Een van de redenen om af te dwingen dat hij daar rustig kan blijven wonen, ook al wil hij weg, is om de gelegenheid te krijgen naar passende andere woonruimte te zoeken. Die ligt niet voor het oprapen en op dit moment kan niemand zeggen hoe lang dit kan gaan duren.
Het is wel een risico misschien. Als hij na een maand nog niks heeft wat dan? Dan heeft hij vrijwillig al zijn rechten ingeleverd en staat hij op straat.quote:Op donderdag 9 juli 2015 23:14 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Dat begrijp ik. Maar als je geld krijgt voor 1 maand in een hotel, dan heb je dus sws 1 maand tijd om iets te vinden. Ik ga uit van 60 euro per nacht incl. ontbijt. Pak het aan en pak de draad weer op dacht ik. Maar voor mij is het vanavond te laat want plek afspreken enz. moet ik wel tijdig doorgeven. Als ts het niet wil dan zij dat zo. Leek mij een escape na alle ellende. Hij heeft genoeg shit over zich heen gekregen. Dat moet je jezelf niet langer aan willen doen.
Dat is waar. Maar tussen die engerds gaan slapen lijkt me het slechtste scenario. Stel dat ze er expres te pas en te onpas binnenvallen. Dat wil je toch gewoon niet. Maand moet lukken. Als je 4 of 5 tientjes per nacht overnacht kan het wel 6 weken.quote:Op donderdag 9 juli 2015 23:22 schreef vaneiges het volgende:
[..]
Het is wel een risico misschien. Als hij na een maand nog niks heeft wat dan? Dan heeft hij vrijwillig al zijn rechten ingeleverd en staat hij op straat.
Waarom zou je in vredesnaam iemand die je niet kent zomaar 2k willen geven? Vreemd verhaal, zeker aangezien je zo loopt door te drammen dat TS je geldt beter maar zo snel mogelijk accepteert en met koffertjes, kennissen en tekens het geld zo anoniem mogelijk over kunt hevelen.quote:Op donderdag 9 juli 2015 23:25 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Dat is waar. Maar tussen die engerds gaan slapen lijkt me het slechtste scenario. Stel dat ze er expres te pas en te onpas binnenvallen. Dat wil je toch gewoon niet. Maand moet lukken. Als je 4 of 5 tientjes per nacht overnacht kan het wel 6 weken.
Eens, empa ik twijfel niet aan je goede bedoelingen maar op deze manier had ik het ook niet geaccepteerd.quote:Op donderdag 9 juli 2015 23:31 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Waarom zou je in vredesnaam iemand die je niet kent zomaar 2k willen geven? Vreemd verhaal, zeker aangezien je zo loopt door te drammen dat TS je geldt beter maar zo snel mogelijk accepteert en met koffertjes, kennissen en tekens het geld zo anoniem mogelijk over kunt hevelen.
Je zou ook ervoor kunnen kiezen om niet alles zo negatief te zien. Ik vind het een hele toffe actie van haar en ik zie mensen dat niet zo snel doen. Jij wel?quote:Op donderdag 9 juli 2015 23:31 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Waarom zou je in vredesnaam iemand die je niet kent zomaar 2k willen geven? Vreemd verhaal, zeker aangezien je zo loopt door te drammen dat TS je geldt beter maar zo snel mogelijk accepteert en met koffertjes, kennissen en tekens het geld zo anoniem mogelijk over kunt hevelen.
Sommige mensen willen nu eenmaal helpen zonder daar perse erkenning voor te moeten krijgen.quote:Op donderdag 9 juli 2015 23:31 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Zeker niet, maar ik vond het merkwaardig dat ze het hier zo vaak moest melden en het zo anoniem mogelijk moest. Maargoed, als het een echt aanbod betreft dan is het niets minder dan prijzenswaardig.quote:Op donderdag 9 juli 2015 23:36 schreef Etsu het volgende:
[..]
Je zou ook ervoor kunnen kiezen om niet alles zo negatief te zien. Ik vind het een hele toffe actie van haar en ik zie mensen dat niet zo snel doen. Jij wel?
Nou inderdaad. Aluhoedjes-gedachten? Ik kan 100% oprecht garanderen dat ik dit uit medemenselijkheid doe. Zoek er aub niks achter.quote:Op donderdag 9 juli 2015 23:36 schreef Etsu het volgende:
[..]
Je zou ook ervoor kunnen kiezen om niet alles zo negatief te zien. Ik vind het een hele toffe actie van haar en ik zie mensen dat niet zo snel doen. Jij wel?
Jij bent een goed mens.quote:Op donderdag 9 juli 2015 23:39 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Nou inderdaad. Aluhoedjes-gedachten? Ik kan 100% oprecht garanderen dat ik dit uit medemenselijkheid doe. Zoek er aub niks achter.
Sorry als het opdringerig lijkt. Ik laat het rusten. Als hij niet wil houdt het op.
En minder zoals de verhuurder graag. Nog nieuws, ts?quote:Op donderdag 9 juli 2015 23:47 schreef Etsu het volgende:
[..]
Jij bent een goed mens.Waren er maar meer mensen zoals jij. En dat meen ik oprecht.
Nou mensen echt.... dit gewoon. Laat maar. Dat is het absoluut niet. Hoe verzin je het uberhaupt. Ver heen met je gedachten. Jammer dat de mensheid zo is gaan denken tegenwoordig. Waar moet dat heen, als het al nog gekker kan. Laat maar laat maar.... I rest my case.quote:
Je bent een lekker wijf.. ongeacht hoe je eruit ziet..quote:Op donderdag 9 juli 2015 23:55 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Nou mensen echt.... dit gewoon. Laat maar. Dat is het absoluut niet. Hoe verzin je het uberhaupt. Ver heen met je gedachten. Jammer dat de mensheid zo is gaan denken tegenwoordig. Waar moet dat heen, als het al nog gekker kan. Laat maar laat maar.... I rest my case.
Ik ga er vanuit dat empa1010 hier rekening mee houdt.quote:de algemene vrijstelling: ¤ 2.111
Deze vrijstelling geldt voor iedereen. Dus ook voor de kleinkinderen die van hun grootouders een schenking krijgen.
U mag in 2015 van meerdere personen ¤ 2.111 belastingvrij ontvangen. En de schenker mag aan meerdere personen ¤ 2.111 belastingvrij schenken.
Dat moet iemand toch zelf weten?quote:Op vrijdag 10 juli 2015 00:13 schreef Pandaplint het volgende:
Ik vind het ook nogal wat om een wildvreemde 2k te geven zonder de andere kant van het verhaal te weten. Maar blijkbaar mag je daar niks over zeggen.
Ik denk niet dat de belastingdienst empa's koffer gaat checkenquote:Op vrijdag 10 juli 2015 00:29 schreef Nizno het volgende:
Oke, ik heb even de site van de belastingdienst er bij gepakt.
TS mag een bedrag van 2111 ontvangen zonder hier verantwoording over te hoeven doen van wie dit ontvangen is.
http://www.belastingdiens(...)schenkbelasting_doen
[..]
Ik ga er vanuit dat empa1010 hier rekening mee houdt.
Klopt hoor. Fijn dat je het nagekeken hebtquote:Op vrijdag 10 juli 2015 00:29 schreef Nizno het volgende:
Oke, ik heb even de site van de belastingdienst er bij gepakt.
TS mag een bedrag van 2111 ontvangen zonder hier verantwoording over te hoeven doen van wie dit ontvangen is.
http://www.belastingdiens(...)schenkbelasting_doen
[..]
Ik ga er vanuit dat empa1010 hier rekening mee houdt.
Dit. Erg irritant.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 07:45 schreef Pandaplint het volgende:
Triest dat kritische posts verwijderd worden. Het is hier toch een discussieforum?
Er kan toch geen kort geding plaats vinden en het zou ook geen enkele zin hebben, omdat ik gewoon toegang heb tot het gehuurde en daar kan wonen zonder dat er aantoonbaar strafbare feiten worden gepleegd en zonder dat het woongenot aantoonbaar wordt verstoord.quote:Op donderdag 9 juli 2015 22:29 schreef bombmannl het volgende:
[..]
Hier heb ik je in eerdere topics al voor gewaarschuwd![]()
Beetje jammer dat je afvallig begint te reageren sinds je zaak minder sterk staat.
De rechter zal er ook weinig van snappen denk ik (waarom al die stennis schoppen om ergens te kunnnen blijven wonen terwijl je eigenlijk weg wil?).
En nu wil je opeens alleen de kosten van het proces/advocaat/kosten van hinder. Dit maakt dat de zaak echt niet stevig staat.
EDIT: in ieder geval succes morgen!
Niet accepteren. Ik zou een officiele klacht indienen, gewoon per brief. Dan begint een procedure die bij de ombudsman eindigt als die niet tussendoor wordt opgelost. Dan geef je de politie de keuze tussen tijd vrijmaken voor het opnemen van een aangifte of nog veel meer tijd vrijmaken voor een onderzoek van de ombudsman.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 15:11 schreef Drieklank het volgende:
De politie heeft het te druk voor mij aangifte van huisvredebreuk en bedreiging. Eerst wil de politie mijn verhaal aanhoren en dan gaat de politie een besluit nemen of het wel strafbaar is, voor ze het opnemen. Dan kan ik wel roepen dat het aan de OvJ is om te beoordelen, maar als de politie niet mee wil werken houdt het gewoon op. Ik kan op me kop staan: ze vertikken het gewoon.
Tijd vrijmaken gebeurt wel: dinsdag horen ze mijn verhaal aan (alweer). Maar ze willen het waarschijnlijk niet opnemen. Dat is het probleem.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 15:16 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Niet accepteren. Ik zou een officiele klacht indienen, gewoon per brief. Dan begint een procedure die bij de ombudsman eindigt als die niet tussendoor wordt opgelost. Dan geef je de politie de keuze tussen tijd vrijmaken voor het opnemen van een aangifte of nog veel meer tijd vrijmaken voor een onderzoek van de ombudsman.
Je hoeft niet zelf het bewijs rond te hebben om een aangifte te mogen doen. Als ze weigeren de aangifte op te nemen dan vraag je naar hun naam tbv de klachtprocedure. Jouw kamer is betreden zonder jouw toestemming (als verhuurder het recht heeft op toegang tot je kamer voor bezichtiging dan is dát een civiele kwestie, hij mag dat recht niet tegen jouw wil uitoefenen), om jouw eigendommen te verwijderen. Dat levert een of meer strafbare feiten op, en uitzoeken welke precies en hoe die te bewijzen is hun werk.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 15:24 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Tijd vrijmaken gebeurt wel: dinsdag horen ze mijn verhaal aan (alweer). Maar ze willen het waarschijnlijk niet opnemen. Dat is het probleem.
Bedreiging: hij ramde op de deuren, probeerde binnenkomen terwijl hij daar niets te zoeken had en ik vond dat bedreigend. Maar meneer, u had het slot vervangen en heeft hij iets fysieks bedreigend gezegd? Bijvoorbeeld gedreigd met de dood of iets anders? Nee? Dan is het geen bedreiging.
Huisvredebreuk: hij is zonder toestemming in mijn kamer geweest en heeft mijn kamer ontruimd. Maar meneer, daar waren wij niet bij, dus wij hebben niet gezien dat hij in uw kamer stond, alleen dat het slot is vervangen. Maar mijn spullen stonden beneden! Ja, dat hebben we gezien, maar sorry, we hebben hem niet deze spullen uit uw kamer zien halen.
Sorry meneer, wij nemen uw aangifte niet op, want u kunt niet aantonen dat er strafbare feiten zijn gepleegd. Ja maar dat bepaald u niet! Goedeavond meneer! Ja, maar...Meneer, goede avond.
Zo gaat het aanstaande dinsdag gewoon. Dat kan ik je nu al zeggen.
Bespaar je de moeite, TS luistert eerder naar een persoon van vlees en bloed die aantoonbaar verstand van zaken heeft, dan naar een anoniem forumlid.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 15:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je hoeft niet zelf het bewijs rond te hebben om een aangifte te mogen doen. Als ze weigeren de aangifte op te nemen dan vraag je naar hun naam tbv de klachtprocedure. Jouw kamer is betreden zonder jouw toestemming (als verhuurder het recht heeft op toegang tot je kamer voor bezichtiging dan is dát een civiele kwestie, hij mag dat recht niet tegen jouw wil uitoefenen), om jouw eigendommen te verwijderen. Dat levert een of meer strafbare feiten op, en uitzoeken welke precies en hoe die te bewijzen is hun werk.
Dat was idd wel de doodssteek voor ieder welgemeend adviesquote:Op vrijdag 10 juli 2015 15:41 schreef r_one het volgende:
[..]
Bespaar je de moeite, TS luistert eerder naar een persoon van vlees en bloed die aantoonbaar verstand van zaken heeft, dan naar een anoniem forumlid.
QFTquote:Op vrijdag 10 juli 2015 15:43 schreef Mark het volgende:
[..]
Dat was idd wel de doodssteek voor ieder welgemeend advies
Mooie boel.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 15:24 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Tijd vrijmaken gebeurt wel: dinsdag horen ze mijn verhaal aan (alweer). Maar ze willen het waarschijnlijk niet opnemen. Dat is het probleem.
Bedreiging: hij ramde op de deuren, probeerde binnenkomen terwijl hij daar niets te zoeken had en ik vond dat bedreigend. Maar meneer, u had het slot vervangen en heeft hij iets fysieks bedreigend gezegd? Bijvoorbeeld gedreigd met de dood of iets anders? Nee? Dan is het geen bedreiging.
Huisvredebreuk: hij is zonder toestemming in mijn kamer geweest en heeft mijn kamer ontruimd. Maar meneer, daar waren wij niet bij, dus wij hebben niet gezien dat hij in uw kamer stond, alleen dat het slot is vervangen. Maar mijn spullen stonden beneden! Ja, dat hebben we gezien, maar sorry, we hebben hem niet deze spullen uit uw kamer zien halen.
Sorry meneer, wij nemen uw aangifte niet op, want u kunt niet aantonen dat er strafbare feiten zijn gepleegd. Ja maar dat bepaald u niet! Goedeavond meneer! Ja, maar...Meneer, goede avond.
Zo gaat het aanstaande dinsdag gewoon. Dat kan ik je nu al zeggen.
Dat is op zich niet zo'n verkeerde grondhouding, het probleem lijkt me vooral dat hij zich laat afbluffen door iemand die geen zin heeft om zijn werk te doen.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 15:41 schreef r_one het volgende:
[..]
Bespaar je de moeite, TS luistert eerder naar een persoon van vlees en bloed die aantoonbaar verstand van zaken heeft, dan naar een anoniem forumlid.
Dat heb ik 'm ook al tig keer verteld (en ook hoe hij het op kan lossen). Maar ik voel(de) me een roepende in de woestijn.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 15:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is op zich niet zo'n verkeerde grondhouding, het probleem lijkt me vooral dat hij zich laat afbluffen door iemand die geen zin heeft om zijn werk te doen.
Maar zijn spullen zijn niet gejat.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 15:56 schreef Zolderkamer het volgende:
Je zegt dus: mijn spullen zijn gejat, doe er iets aan, of ik doe het zelf wel.. niets meer en niets minder
Ik heb niet de hele topicreeks doorgelezen. Op zich wil ik graag iemand van advies dienen die de ballen heeft om zoiets niet te pikken, en dat was dan ook wat ik meegekregen had. Maar mensen die zich niet laten adviseren moet het verder zelf maar uitzoeken.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 15:55 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat heb ik 'm ook al tig keer verteld (en ook hoe hij het op kan lossen). Maar ik voel(de) me een roepende in de woestijn.
Ik heb dezelfde instelling. En ik had dezelfde conclusie ook al getrokken.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 15:59 schreef Weltschmerz het volgende:
Op zich wil ik graag iemand van advies dienen die de ballen heeft om zoiets niet te pikken, en dat was dan ook wat ik meegekregen had. Maar mensen die zich niet laten adviseren moet het verder zelf maar uitzoeken.
Hoezo? hij kan er toch niet bij?quote:
Ik ga aan de advocaat vragen of hij aangifte wil doen bij de OvJ, omdat de politie dat niet wilt. Is dat wat je bedoelt?quote:Op donderdag 9 juli 2015 13:42 schreef r_one het volgende:
[..]
Nou sorry hoor, ik heb je al drie keer geadviseerd om 1. je advocaat contact op te laten nemen met de OvJ en 2. je huurcontract onder de neus van verhuurder te drukken. Ik hoor je er niet over.
JE MOET AANGIFTE DOEN VAN HUIS-VREDE-BREUK!
Dat kan ook schriftelijk, al dan niet door de advocaat, bij de OvJ.
[..]
Hoezo, 'hij gaat naar huis'? Hij woont nu toch op dat adres, met vrouw en zoon?
Waarom niet? Ts kan er niet meer bij, verhuurder wel. Onrechtmatige toeëigening of zoiets?quote:
TS heeft ze zelf op de kamer van een huisgenoot verstopt.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 16:02 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Hoezo? hij kan er toch niet bij?
Ik zou de politie gewoon de keuze geven.. of jullie maken die deur open, of ik doe het zelf..
Dat halve gelul heeft niemand iets aan.. Maar TS wil of kan dat niet begrijpen geloof ik
Dat sowiesoquote:Ik vind het al vaag dat TS niet gewoon op zn eigen kamer is blijven zitten, ipv allerlei capriolen uit te gaan halen die niet relevant zijn..
Dat het nu tegen hem gaat werken en hij dat nu zelf ook inziet is het idd een beetje laat voor..
Dank je, dan doe ik er ook verder geen moeite meer voor, tenzij TS zich alsnog anders gaat opstellen.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 16:00 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik heb dezelfde instelling. En ik had dezelfde conclusie ook al getrokken.
Vandaar ook mijn tip om geen moeite te doen.
Ik heb je toch een nummer gegeven van een agent waar je aangifte kan doen?quote:Op vrijdag 10 juli 2015 16:03 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Ik ga aan de advocaat vragen of hij aangifte wil doen bij de OvJ, omdat de politie dat niet wilt. Is dat wat je bedoelt?
Mijn verhuurder heeft mijn huurcontract al onder zijn neus gedrukt gekregen. Door mij, door de politie en door de advocaat. Het is volgens hem niet geldig, het is volgens hem opgezegd, hij wil gewoon niet luisteren.
Dan ben je al op de goede weg.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 16:03 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Ik ga aan de advocaat vragen of hij aangifte wil doen bij de OvJ, omdat de politie dat niet wilt. Is dat wat je bedoelt?
Als het volgens hem niet geldig is, moet hij maar naar de burgerrechter. Het huurcontract is het bewijs dat het jouw woning is en is voor de politie een belangrijk document om actie op te ondernemen. Dat de politie zegt dat ze wel willen maar niks kunnen doen, is daarmee stierenpoep.quote:Mijn verhuurder heeft mijn huurcontract al onder zijn neus gedrukt gekregen. Door mij, door de politie en door de advocaat. Het is volgens hem niet geldig, het is volgens hem opgezegd, hij wil gewoon niet luisteren.
Wat denk je?quote:Op vrijdag 10 juli 2015 16:07 schreef vaneiges het volgende:
Ts heb je die krullebol van een wijkagent nou al gecontact?
Klopt, ook dat is hem medegedeeld door de politie en de advocaat, maar hij weigert om naar de rechter te gaan.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 16:13 schreef r_one het volgende:
[..]
Dan ben je al op de goede weg.
Stap 1: de advocaat met de OvJ laten bellen dat de politie weigert aangifte op te nemen van een strafbaar feit (i.c. huisvredebreuk). Met bedreiging geef ik je geen schijn van kans. Dan is het aan de OvJ om de politie te manen de aangifte alsnog op te nemen.
Stap 2: loopt dat spaak? Dan zet jij of je advocaat zelf de aangifte op papier, levert die af op het bureau en vraagt om een schriftelijk bewijs van ontvangst met naam, datum, tijdstip en dienstnummer van de agent. De politie heeft dan de aangifte aangenomen ('opnemen' is geen vereiste).
Stap 3 weigert de politie ook dat? Dan stuur je 'n naar de HOvJ met de mededeling dat de politie, ondanks gesommeerd te zijn door de OvJ, geweigerd heeft de aangifte aan te nemen.
[..]
Als het volgens hem niet geldig is, moet hij maar naar de burgerrechter. Het huurcontract is het bewijs dat het jouw woning is en is voor de politie een belangrijk document om actie op te ondernemen. Dat de politie zegt dat ze wel willen maar niks kunnen doen, is daarmee stierenpoep.
Dat TS de spullen bij zijn huisgenoot verstopt, kun je moeilijk de verhuurder aanrekenen.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 16:04 schreef vaneiges het volgende:
[..]
Waarom niet? Ts kan er niet meer bij, verhuurder wel. Onrechtmatige toeëigening of zoiets?
Huisvredebreuk (herhaaldelijk zelfs) is geen klein vergrijp he.quote:Politie heeft geen zin in aangifte opnemen omdat de meeste zaken zich vanzelf wel oplossen. Deze ook. Als ze maar lang genoeg niets doen bezwijkt ts vanzelf wel een keer onder de druk en verhuist hij naar een vriend, familie of donker kelderhok. Daar gokt de politie gewoon op.
Dat is zijn keus maar dat geeft hem nog niet het recht om huisvredebreuk (=misdrijf, niet een overtreding!) te plegen.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 16:16 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Klopt, ook dat is hem medegedeeld door de politie en de advocaat, maar hij weigert om naar de rechter te gaan.
Hem arresteren.quote:Wat zou de politie dan wel kunnen doen, volgens jou?
Je aangifte opnemen!!!quote:Op vrijdag 10 juli 2015 16:16 schreef Drieklank het volgende:
Wat zou de politie dan wel kunnen doen, volgens jou?
Het lijkt er op dat TS inmiddels tot inkeer wil komen.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 16:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dank je, dan doe ik er ook verder geen moeite meer voor, tenzij TS zich alsnog anders gaat opstellen.
Voor zover ik weet is de politie verplicht een aangifte op te nemen. Het is ook niet aan de politie om te bepalen of iets strafbaar is, dat is aan de rechter.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 15:11 schreef Drieklank het volgende:
De politie heeft het te druk voor mij aangifte van huisvredebreuk en bedreiging. Eerst wil de politie mijn verhaal aanhoren en dan gaat de politie een besluit nemen of het wel strafbaar is, voor ze het opnemen. Dan kan ik wel roepen dat het aan de OvJ is om te beoordelen, maar als de politie niet mee wil werken houdt het gewoon op. Ik kan op me kop staan: ze vertikken het gewoon.
Hier de regels waar een verhuurder zich aan moet houden om de huur op te zeggen. Even uitlichten: Het huurcontract wordt pas beëindigd als de huurder, en eventuele medehuurder(s), schriftelijk instemt met de huuropzegging. Stemt de huurder niet in, dan kunt u na 6 weken naar de rechter gaan.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 16:03 schreef Drieklank het volgende:
Mijn verhuurder heeft mijn huurcontract al onder zijn neus gedrukt gekregen. Door mij, door de politie en door de advocaat. Het is volgens hem niet geldig, het is volgens hem opgezegd
Uiteraard is het wijs om uit te kijken naar andere woonruimte. Maar zover is het nog niet en dus, 'for the time being', moet TS kunnen genieten van een ongestoord woongenot; dat wordt hem ontnomen.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 16:23 schreef knoblaucha6 het volgende:
Als gewoon mens vraag ik me af waarom je dit nog door wilt zetten, ook al zou je volkomen gelijk hebben Drieklank, en sta je in je recht, waarom al deze stress en shit maar volhouden? Ik snap het enerzijds wel, ik begrijp alleen niet waarom je die strijd wilt aangaan voor die wel hele 8 m2, als het nou om een echte woning of zo ging oké. Ik vraag me oprecht af of je niet beter je energie kunt steken in het zoeken naar een betere en zeker prettigere woonruimte en dus woonplezier, rust en leefbaarheid. Dat het een principekwestie is geworden en je a hebt gezegd en nu het hele abc t/m z af wilt klapperen is lovenswaardig maar niet goed voor je.
Soms is het beter voor jezelf te kiezen en dan maar onrecht te laten voor wat het is. Ik kan niet voor jou oordelen maar ik vraag me af of het dit wel allemaal waard is voor je er zelf aan onderdoor gaat, in meerdere opzichten.
Dat excuus zul je ook niet gauw uit hun mond horen komen. Vandaar de plaatsvervangende standaardsmoes "het is geen strafbaar feit dus dikke doei".quote:
Ik heb hem net gebeld en hij kan ook weinig doen. Ten eerste zit hij nu zelf op de fiets en is hij met twee dingen tegelijk bezig. Ten tweede zegt hij: ik word via Twitter opeens in een B-film betrokken en ik ken maar 1 kant van het verhaal. Ten derde: hij is niet de wijkagent van mijn wijk, dus hij kan zelf niet langskomen. Vervolgens een herhaling van zetten:quote:Op vrijdag 10 juli 2015 16:21 schreef Droopie het volgende:
[..]
Je aangifte opnemen!!!
Die agent heeft dit topic gelezen, zegt je moet aangifte doen en je mag hem bellen om een afspraak te maken
Hij wilde jou bellen, maar jij wilt je telefoonnummer niet geven.
Recht moet je halen, zoeken, opeisen.
Als Drieklank morgen vervangende woonruimte heeft, ben ik de laatste die hem dat zal ontraden en aan zal dringen om met de hakken in het zand op zijn 8 m2 te blijven zitten. Maar TS hééft nog geen structurele oplossing en zolang hij nog met die 8m2 een dak boven zijn hoofd heeft, moet hij met rust gelaten worden. Daar is de Hermandad voor, "waakzaam en dienstbaar".quote:Op vrijdag 10 juli 2015 16:39 schreef knoblaucha6 het volgende:
Dat snap ik wel r-one maar woongenot is al lang naar de klote en om 8 m2 nou woongenot te noemen is 1 ding, om daar zoveel shit voor te moeten doorstaan een ander ding. Voor zover ik lees en het inschat is Drieklank allang aan zijn potje, dan kun je wel doorzetten om zogenaamd niet voor gaas te gaan maar wat is belangrijker en wat heeft prioriteit, je gelijk of rust?
Ik ben geen psycholoog of zo, gelukkig niet maar ik denk dat Drieklank er gewoon al helemaal compleet doorheen zit, moet je dan dat gedoe nog willen, enkel voor je gelijk? Dat is niet gezond in deze en de uitkomst onzeker.
Een verhuizing op stel en sprong is de prio van verhuurder die de keet onverhuurd wil verkopen.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 16:52 schreef knoblaucha6 het volgende:
Dat wel uiteraard maar de hermandad heeft, zeker in deze contreien echt wel dringender zaken. Bovendien vraag ik me oprecht af of Drieklank inmiddes wel echt actief op zoek is naar andere woonruimte, naar mijn smaak bijt hij zich te veel vast in zijn rechten en niet in de prioriteit een betere woonplek te vinden.
Ja, en de twittercop zegt dat ze dat mogen.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 16:57 schreef Wespensteek het volgende:
Wat in nu eigenlijk de status, ik begrijp dat TS in zijn kamer kan en er woont en dat er dan 's avonds mensen op de deur bonken omdat ze willen praten?
Niet om te praten maar om te zieken.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 16:57 schreef Wespensteek het volgende:
Wat in nu eigenlijk de status, ik begrijp dat TS in zijn kamer kan en er woont en dat er dan 's avonds mensen op de deur bonken omdat ze willen praten?
Dat waag ik te betwijfelen.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 16:52 schreef knoblaucha6 het volgende:
Dat wel uiteraard maar de hermandad heeft, zeker in deze contreien echt wel dringender zaken.
Voor je recht opkomen en je niet als kakkerlak laten wegspuiten kan ook heel goed zijn voor jezelf.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 17:01 schreef knoblaucha6 het volgende:
Dat is wat het ook zo lastig maakt, maar dan nog. Soms moet je voor jezelf kiezen en vooral voor je gezondheid.
Hier schreef TS om te praten:quote:
quote:Het eerste wat ze deden is op mijn deur bonken om te vragen of ik open wil doen, om te praten, want ik hoor hier niet, zegt het puberale meisje.
Uiteraard maar niet ten koste van alles, laat staan je gezondheid. En vanwege kakkerlakken heeft al menigeen zijn huis verruild voor iets anders, ongeacht wat voor soort kakkerlakken dat warenquote:Op vrijdag 10 juli 2015 17:02 schreef vaneiges het volgende:
[..]
Voor je recht opkomen en je niet als kakkerlak laten wegspuiten kan ook heel goed zijn voor jezelf.
Ja 'praten', in de zin van mij de les lezen dat ik daar niet mag wonen.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 17:03 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Hier schreef TS om te praten:
[..]
Ach kom nou, iemand dringt je woning binnen, wat is er nou urgenter (behalve moord en doodslag)?quote:Op vrijdag 10 juli 2015 17:02 schreef knoblaucha6 het volgende:
[..]
In de regio Rotterdam e.o? Nou...... echt wel
Dat gaat hier echt niet meer helpen.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 17:04 schreef vaneiges het volgende:
Hebben ze daar geen buurtbemiddeling?
http://www.buurtbemiddeling.org/#watisdat
Als ts aanbiedt om bb erbij te halen en het wordt afgeslagen of verhuurder gaat in dat gesprek agressief doen staat ts alleen maar weer sterker bij de rechter.quote:
Waarom lees ik niets over tweemaal huisvredebreuk in dit verhaal..?quote:Op vrijdag 10 juli 2015 16:37 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Ik heb hem net gebeld en hij kan ook weinig doen. Ten eerste zit hij nu zelf op de fiets en is hij met twee dingen tegelijk bezig. Ten tweede zegt hij: ik word via Twitter opeens in een B-film betrokken en ik ken maar 1 kant van het verhaal. Ten derde: hij is niet de wijkagent van mijn wijk, dus hij kan zelf niet langskomen. Vervolgens een herhaling van zetten:
- Heb je de wijkagent al ingeschakeld? Ja heb ik meerdere keren gedaan, nog steeds geen wijkagent gezien.
- Als je zegt een advocaat en de politie in te schakelen, dan schrikt hij misschien en denkt hij dat hij op moet passen.
- Heb ik gedaan, geen effect gehad. Het is wel heel moeilijk en civielrechtelijk allemaal. Ja, dat heb ik vaker gehoord. Enzovoorts ad infinitum...
- Je bent bedreigd? Ja, stond met vrouw en zoon tegen de deur te rammen. Dat mag gewoon hoor! Ja, maar ik ben daar alleen, hij heeft daar niets te zoeken en hij heeft eerder mijn kamer ontruimd en sloten vervangen, dus ik wist niet wat hij nu weer ging doen, misschien ging hij me wel in elkaar slaan omdat zijn vorige acties geen effect hadden. Hij: ja, ja...
Enige goede tip die ik heb meegekregen is naar een ander bureau gaan en daar mijn beklag doen. Daar kan ik wel wat mee.
Het is niet alsof deze agent nu de reddende engel is die alles goed gaat maken en TS een eigenwijze klootzak is die geen gebruik wil maken van dit fantastische geschenk uit de hemel. Zo word ik nu wel even afgeschilderd, houd toch op.
Dat laatste en tja, Rotterdam, Capelle, enough said, zat te doen daar wat dringender is. (wat niet zegt dat ik het niet met je eens ben overigens)quote:Op vrijdag 10 juli 2015 17:07 schreef r_one het volgende:
[..]
Ach kom nou, iemand dringt je woning binnen, wat is er nou urgenter (behalve moord en doodslag)?
Het proberen waard.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 17:13 schreef vaneiges het volgende:
[..]
Als ts aanbiedt om bb erbij te halen en het wordt afgeslagen of verhuurder gaat in dat gesprek agressief doen staat ts alleen maar weer sterker bij de rechter.
Ja want die verhuurder weet dat TS zijn spullen op een huisgenoot's kamer liggen?quote:Op vrijdag 10 juli 2015 17:13 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Waarom lees ik niets over tweemaal huisvredebreuk in dit verhaal..?
En het feit dat je niet bij je spullen kan?
Gokken dat hij gaat dreigen is natuurlijk niets waard voor de politie.. en ik kan zijn "ja ja"wel begrijpen als je het alleen maar hebt over dat er iemand voor je deur staat..
Dat beweert hij zelf, het is nog maar de vraag of dit echt zo is.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 17:49 schreef bombmannl het volgende:
[..]
En Eigenaar staat gewoon (al tijdens deze hele soap ingeschreven op het adres van TS.
En dan mag je wel zonder toestemming iemands kamer in?quote:
Ook niet van inbraak, vernieling, moord of liquidaties.. toch worden daar mensen voor opgepakt en verhoord..quote:
Zeker wel. Even teruglezen. Topic begint al met bezichtigingen op zijn kamer zonder toestemming van ts en zonder vertegenwoordiging door een OvJ. Hier gaat verhuurder al meteen nat.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 17:49 schreef bombmannl het volgende:
[..]
Nergens bewijzen van huisvredebreuk.
Is dat gefilmd?quote:Op vrijdag 10 juli 2015 18:02 schreef vaneiges het volgende:
[..]
Zeker wel. Even teruglezen. Topic begint al met bezichtigingen op zijn kamer zonder toestemming van ts en zonder vertegenwoordiging door een OvJ. Hier gaat verhuurder al meteen nat.
Voor een veroordeling is bewijs nodig, waar zie jij bewijs?!quote:Op vrijdag 10 juli 2015 17:58 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
En dan mag je wel zonder toestemming iemands kamer in?![]()
![]()
Blijft huisvredebreuk; zich zonder toestemming toegang tot het gehuurde verschaffen cq met het explicite verhaal dat verhuurder niet zonder afspraak binnen mag treden als huurder dat niet wil..
Of is dat in een hospita constructie verschillend van gewoon een kamer huren in een pand met meerdere kamers?
(ik heb het dus over de kamer.. niet over het huis, dat is nooit huisvredebreuk.. pas als je het hele huis huurt)
[..]
Ook niet van inbraak, vernieling, moord of liquidaties.. toch worden daar mensen voor opgepakt en verhoord..
Hoor jij mij over een veroordeling?quote:Op vrijdag 10 juli 2015 18:05 schreef bombmannl het volgende:
[..]
Voor een veroordeling is bewijs nodig, waar zie jij bewijs?!
🙈quote:Op vrijdag 10 juli 2015 18:06 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Hoor jij mij over een veroordeling?
Oppakken en verhoren is de standaardprocedure die eerst komt..
ONZIN..quote:Op vrijdag 10 juli 2015 18:08 schreef bombmannl het volgende:
[..]
🙈
Een veroordeling/straf/boete whatever. Overal is bewijs voor nodig.
Ik zou geen rechten gaan studeren als ik jou was
Oppakken en verhoren kan altijd. Maar diegene daadwerkelijk via de rechter schuldig bevonden krijgen, daar is BEWIJS VOOR NODIG.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 18:10 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
ONZIN..
Waarom worden er dan meerdere mensen opgepakt en verhoord voor hetzelfde vergrijp en pakt men niet in 1 keer de dader?
Met je als ik jou was..
Dat is natuurlijk niet verboden en is zeker geen bedreiging. Ben je het gesprek wel eens met hem aangegaan nadat de situatie is geëscaleerd,volgens mij is het helemaal niet onverstandig dat gesprek aan te gaan namelijk.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 17:06 schreef Drieklank het volgende:
Ja 'praten', in de zin van mij de les lezen dat ik daar niet mag wonen.
Wat een ontzettend aardig aanbod. Ik weet zeker dat TS hier wat mee kanquote:Op vrijdag 10 juli 2015 19:47 schreef empa1010 het volgende:
Hoi allemaal, ik durf hier eigenlijk niet eens meer te reageren maar ik zal het nog 1 maal doen. M'n aanbod staat nog TS en hetgeen je nu overkomt met die pesterijen had ik al wel gedacht, dat dat zou gaan gebeuren.
Ik had het geld in een doos gedaan (zoals je weet, zelfs wat voor winkelketen er op stond) en die staat hier nog intact en wel. Ik heb zojuist getwijfeld of ik dit zou gaan typen maar ik wil dat mijn aanbod blijft staan, op voorwaarde dat bijv. de politie bij de overdracht is. Pinbonnetje doe ik er bij.
Had er zelfs etenswaren bij in gedaan, alles dicht en verpakt (Peijnenburg per stuk verpakte plakjes ontbijtkoek, Belvita ontbijtkoekjes melk/granen, 2 zakken snoep) maar ook dat durf ik er al niet meer in te laten zitten na alles wat ik hier gelezen heb. Stel dat je zou gaan denken: er zit vast gif of iets ingespoten. Ben gisteravond afgehaakt omdat ik hier gewoon geen zin in heb. Ik kan je voor 1 miljoen % garanderen dat het geld uit de pinautomaat komt en dat het zuivere koffie is. Maar hoe ik het forum hier van kan overtuigen, nou dat hoeft wat mij betreft niet eens meer. Sorry mods, voor de overlast. Ts, aanbod staat dus nog, maar het zal op een veilige manier bij jou moeten komen. Aanbod van m'n kennis blijft ook staan om het af te geven, maar dan 'open en bloot' zodat de politie er ook vanaf weet. Niks te verbergen mensen... aluhoedjes mogen weer af dus.
Dank je. Is het anders mogelijk dat 1 van jullie er ook bij is? Iemand van het moderatorteam of FrontPage redactie. Alles om het dicht te timmeren dat ik op welke manier dan ook, gezeik krijg. Mensen die zich nu aangesproken voelen, het zij dan maar zo, maar ik ben gisteravond echt van verbazing achterover gevallen van de reacties. Ergens snap ik het ook wel, omdat het 'raar' is dat iemand een onbekend veel geld geeft middels een 'koffer' ahum gewoon in een kartonnen doos dus. Maar wat ik al zei, mensen... stap eens over je schaduw heen en kijk eens verder... probeer het gewoon een keer, er is nog genoeg moois in de wereld hoor en daar doe ik graag m'n bijdrage voor, om dat nog groter te maken.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 19:55 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Wat een ontzettend aardig aanbod. Ik weet zeker dat TS hier wat mee kan
Joh verder alles goed..?quote:Op vrijdag 10 juli 2015 18:46 schreef bombmannl het volgende:
[..]
Oppakken en verhoren kan altijd. Maar diegene daadwerkelijk via de rechter schuldig bevonden krijgen, daar is BEWIJS VOOR NODIG.
En het DOEL van TS is een schadevergoeding krijgen van de huurbaas. Dus dan MOET DE HUURBAAS 'SCHULDIG' BEVONDEN WORDEN door de rechter die dit concludeert aan de hand van BEWIJS. Zodoende MOET de huurbaas TS de schadevergoeding betalen.
Nu duidelijk?!
Ik begrijp dat je heel graag iets voor Drieklank wilt doen. Daarom raad ik je aan om dit direct te bespreken en niet meer openlijk zodat iedereen er een mening over geeft. Niemand die er negatief over kan spreken en niemand die je er van beschuldigd om niet 'echt' te zijn.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 19:47 schreef empa1010 het volgende:
Hoi allemaal, ik durf hier eigenlijk niet eens meer te reageren maar ik zal het nog 1 maal doen. M'n aanbod staat nog TS en hetgeen je nu overkomt met die pesterijen had ik al wel gedacht, dat dat zou gaan gebeuren.
...
Let even op dat ts het weekend zond er internet zit en dus maandag pas kan reageren.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 20:20 schreef empa1010 het volgende:
Bedankt Nizno en knoblaucha6, gaat goedkomen op deze manier. Hopelijk heeft ts dan eerdaags goed nieuws
Misschien heeft hij wel zo'n ding, zo'n plat geval waar je mee schijnt te kunnen bellen en zelfs internetten, zo'n geval waar ik de ballen van snap als ouwe doosch. Het zou zo maar kunnenquote:Op vrijdag 10 juli 2015 20:22 schreef 44rdbei het volgende:
[..]
Let even op dat ts het weekend zond er internet zit en dus maandag pas kan reageren.
Lees anders eerst even het topic voor je bijdehand komt doen.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 20:32 schreef knoblaucha6 het volgende:
[..]
Misschien heeft hij wel zo'n ding, zo'n plat geval waar je mee schijnt te kunnen bellen en zelfs internetten, zo'n geval waar ik de ballen van snap als ouwe doosch. Het zou zo maar kunnen
quote:Op vrijdag 10 juli 2015 15:11 schreef Drieklank het volgende:
...
Ik zal misschien nog een uur online blijven, maar dan moet ik echt weg en zit ik zonder internet en alles dit weekend, Dus kan ik even niet meer reageren.
Mag ik nou echt niet een grapje maken over dat voor de meeste mensen blijkbaar onmisbare ding wat aan hun oor/hand/voet 24/7 lijkt te zijn vastgeplakt?quote:Op vrijdag 10 juli 2015 21:58 schreef 44rdbei het volgende:
[..]
Lees anders eerst even het topic voor je bijdehand komt doen.
[..]
1. Bewijsvergaring is een taak van de politie, niet van de aangever.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 18:46 schreef bombmannl het volgende:
[..]
Oppakken en verhoren kan altijd. Maar diegene daadwerkelijk via de rechter schuldig bevonden krijgen, daar is BEWIJS VOOR NODIG.
En het DOEL van TS is een schadevergoeding krijgen van de huurbaas. Dus dan MOET DE HUURBAAS 'SCHULDIG' BEVONDEN WORDEN door de rechter die dit concludeert aan de hand van BEWIJS. Zodoende MOET de huurbaas TS de schadevergoeding betalen.
Nu duidelijk?!
quote:Op vrijdag 10 juli 2015 22:12 schreef r_one het volgende:
[..]
1. Bewijsvergaring is een taak van de politie, niet van de aangever.
2. Voor schadevergoeding hoeft de huisbaas helemaal niet schuldig bevonden te worden door de POLITIERECHTER. Onzin.
Zo duidelijk? Mooi.
Ik zou maar geen rechten gaan studeren.
quote:
Om dezelfde reden als waarom je je baan niet moet opzeggen voor je een nieuw contract getekend en wel in je tas hebt zitten.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 22:23 schreef CruisinDen het volgende:
TS, wat ik niet begrijp is waarom je daar in godsnaam nog zit? Is het een principekwestie geworden?
quote:
quote:
Als die verhuurder dat zou doen he, naar de rechter gaan, heeft hij toch nog steeds geen geldige grond om eenzijdig de huurovereenkomst te beëindigen?quote:Op vrijdag 10 juli 2015 16:30 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Hier de regels waar een verhuurder zich aan moet houden om de huur op te zeggen. Even uitlichten: Het huurcontract wordt pas beëindigd als de huurder, en eventuele medehuurder(s), schriftelijk instemt met de huuropzegging. Stemt de huurder niet in, dan kunt u na 6 weken naar de rechter gaan.
Dat vind ik eigenlijk best een mooie vergelijking met dien verstande dat je wel na je werk weer fijn naar huis moet kunnen gaan, en laat dat nou net niet zo zijnquote:Op vrijdag 10 juli 2015 22:42 schreef vaneiges het volgende:
[..]
Om dezelfde reden als waarom je je baan niet moet opzeggen voor je een nieuw contract getekend en wel in je tas hebt zitten.
Ja dus daarom moet die verhuurder even op zijn plek gezet worden door politie en/of rechter.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 22:51 schreef knoblaucha6 het volgende:
[..]
Dat vind ik eigenlijk best een mooie vergelijking met dien verstande dat je wel na je werk weer fijn naar huis moet kunnen gaan, en laat dat nou net niet zo zijn
Jawel.quote:
TS doneert maandelijks 400 euro in het huishoudpotje van verhuurder. Sympathiek toch?quote:Hij wist dat verhuurder in financiele problemen zat met een huis dat hij niet meer kon betalen.
Lekker logisch, dan heeft verhuurder dubbele woonlasten.quote:Dus wellicht is verhuurder zelf elders gaan wonen (familie) en met de huur zo de hypotheek en vaste lasten te betalen tot hij huis kon verkopen.
Ja en?quote:Ook omdat de andere bewoners een aangepast huurcontract hebben.
Dat ben je gewoon verplicht.quote:Je gaat ook akkoord met bezichtigingen
Op z'n strepen staan? Jij vertrekt ook zonder morren als je baas zegt dat het bedrijf is overgenomen door een ander?quote:en alles en als huis verkocht kan worden ga je opeens op je strepen staan waardoor verkoop in gevaar komt
Dus het huurrecht kunnen we maar beter door de shredder halen?quote:en financiele situatie verhuurder nog slechter word en ook een heel gezin in de ellende komt.
Nee, dan de verhuurder, die is goed bezig.quote:Dat omdat TS stug vast houdt aan een bezemkast (waar die teveel voor betaald) en opeens principieel is. Ook hem aangeven bij de belasting en dergelijke. Dat is ook bewust mensen verder in een penibele situatie storten.
En van verhuurder. Zie geluidsopname.quote:Bovendien weten we alleen verhaal van TS.
Ja. Misschien. Denk 't niet.quote:Misschien heeft verhuurder wel direct gezegd: Je kan huren maar totdat ik problemen heb opgelost of verkoop gezien de "hospice" contracten.
Goed excuusquote:En vind niet gek dat de politie weinig doet. Die zijn zwaar onderbezet en die zitten niet te wachten op dit soort gedoe.
Mooi.quote:TS, als die volledig de waarheid spreekt, zal de zaak winnen.
Maar dan ben je veel tijd, stress, ergernis, etc verder.
en dat voor 2500 euro...
Ben jij wel helemaal goed bij je hoofd?quote:Op zaterdag 11 juli 2015 16:52 schreef hans1985 het volgende:
Is de TS wel helemaal fair dan?
Hij wist dat verhuurder in financiele problemen zat met een huis dat hij niet meer kon betalen.
Dus wellicht is verhuurder zelf elders gaan wonen (familie) en met de huur zo de hypotheek en vaste lasten te betalen tot hij huis kon verkopen. Ook omdat de andere bewoners een aangepast huurcontract hebben.
Je gaat ook akkoord met bezichtigingen en alles en als huis verkocht kan worden ga je opeens op je strepen staan waardoor verkoop in gevaar komt en financiele situatie verhuurder nog slechter word en ook een heel gezin in de ellende komt.
Dat omdat TS stug vast houdt aan een bezemkast (waar die teveel voor betaald) en opeens principieel is. Ook hem aangeven bij de belasting en dergelijke. Dat is ook bewust mensen verder in een penibele situatie storten.
Bovendien weten we alleen verhaal van TS.
Misschien heeft verhuurder wel direct gezegd: Je kan huren maar totdat ik problemen heb opgelost of verkoop gezien de "hospice" contracten.
En vind niet gek dat de politie weinig doet. Die zijn zwaar onderbezet en die zitten niet te wachten op dit soort gedoe.
TS, als die volledig de waarheid spreekt, zal de zaak winnen.
Maar dan ben je veel tijd, stress, ergernis, etc verder.
en dat voor 2500 euro...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.TS heeft gewoon een contract en zijn huisbaas lapt alle regels die daarbij horen aan zijn laars. Punt.Ten percent faster with a sturdier frame
Gastquote:Op zaterdag 11 juli 2015 18:03 schreef CruisinDen het volgende:
maanden van te voren al z'n huurders een beetje tegemoet wilde komen door een tijdelijk contract aan te bieden met minder servicekosten
Wedden van wel? En ook al niet, dan nog is de standaard dat de nieuwe verhuurder de oude contracten overneemt.quote:TS net zo goed door, ondanks bezichtigen, ook niets te laten weten over dat die niet van plan is te vertrekken zonder slag of stoot.
dat had ik dus ook.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 18:03 schreef CruisinDen het volgende:
Mooi hoe we ons allemaal in kunnen leven in TS, er word hem zelfs 2K of 'bescherming' aangeboden. Maar een verhuurder die financieel in de shit zit, maanden van te voren al z'n huurders een beetje tegemoet wilde komen door een tijdelijk contract aan te bieden met minder servicekosten moeten we maar kapot willen maken.
De verhuurder is een typische lul, maar TS net zo goed door, ondanks bezichtigen, ook niets te laten weten over dat die niet van plan is te vertrekken zonder slag of stoot.
Desondanks hoop ik dat je dit dure gevecht wint, TS. Al is het maar tegen wegpestende verhuurders an sich. Maar dan hoop ik wel dat je onder aan het schulden lijstje van de verhuurder komt.
ja en dan slaat de verhuurder TS letterlijk met een knuppel zijn huis uit, het ziekenhuis in.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 18:07 schreef r_one het volgende:
[..]
Gast
[..]
Wedden van wel? En ook al niet, dan nog is de standaard dat de nieuwe verhuurder de oude contracten overneemt.
Nee. Gewoon: NEE.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 18:13 schreef hans1985 het volgende:
Volgensmij wist TS dat dit tijdelijke huur was.
Ah ja. Dus hier tekenen bij het kruisje en opzouten want anders krijg je een honkbalknuppel in je nek.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 18:14 schreef hans1985 het volgende:
[..]
ja en dan slaat de verhuurder TS letterlijk met een knuppel zijn huis uit, het ziekenhuis in.
jeuh maar TS heeft wel recht aan zijn zijde. Bizar dat mensen hem blijven aansporen verder te gaan, daar heeft TS niks aan.
die kans is gewoon reeel, zegt niks over de rechtmatigheid maar als het TS overkomt dan is hij het met de schade en niet alle don quichettes hier die hem aansporen zijn recht te halen.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 18:18 schreef r_one het volgende:
[..]
Ah ja. Dus hier tekenen bij het kruisje en opzouten want anders krijg je een honkbalknuppel in je nek.
Oke
Je weet dat je hier in WGR zit?quote:Op zaterdag 11 juli 2015 18:20 schreef hans1985 het volgende:
[..]
die kans is gewoon reeel, zegt niks over de rechtmatigheid maar als het TS overkomt dan is hij het met de schade en niet alle don quichettes hier die hem aansporen zijn recht te halen.
Recht is helaas op papier leuk en aardig maar de praktijk is anders. En deze situatie is gewoon direct al geëscaleerd. Hier komen geen winnaars uit.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 18:25 schreef r_one het volgende:
[..]
Je weet dat je hier in WGR zit?
En dat is niet de 'R' van 'reëel'.
Je kunt inderdaad beter met de staart tussen de benen wegrennen omdat de kans bestaat dat iemand gewelddadig wordt.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 18:32 schreef hans1985 het volgende:
[..]
Recht is helaas op papier leuk en aardig maar de praktijk is anders. En deze situatie is gewoon direct al geëscaleerd. Hier komen geen winnaars uit.
er was toch niks te winnen voor TS. Kies dan een gevecht waar meer op spel staat of belangrijker is.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 18:34 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Je kunt inderdaad beter met de staart tussen de benen wegrennen omdat de kans bestaat dat iemand gewelddadig wordt.
TS had niet eens een plek om te slapen dus er was veel te winnen voor TS.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 18:35 schreef hans1985 het volgende:
[..]
er was toch niks te winnen voor TS. Kies dan een gevecht waar meer op spel staat of belangrijker is.
toen hij wist dat verhuurder het ging verhuren had hij beter kamer kunnen gaan zoeken.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 18:38 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
TS had niet eens een plek om te slapen dus er was veel te winnen voor TS.
Dat mag jouw mening zijn, ik denk er anders over.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 18:39 schreef hans1985 het volgende:
[..]
toen hij wist dat verhuurder het ging verhuren had hij beter kamer kunnen gaan zoeken.
tja, maar jij hebt een dak boven je hoofd.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 18:40 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat mag jouw mening zijn, ik denk er anders over.
TS nu ook.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 18:46 schreef hans1985 het volgende:
[..]
tja, maar jij hebt een dak boven je hoofd.
Maar goed, TS wil nu doorzetten gesteund door de reacties hier dat het zijn recht is.
Hij wil een schadevergoeding van 2,5K wat zijn eigen advocaat al hoog vind. Ondertussen heeft hij al veel kosten gemaakt met sloten, advocaat, bellen etc. En de nodige stress en kut persoonlijke omstandigheden.
Dan zal een dergelijk proces nog maanden duren en kan er nog van alles gebeuren.
laat TS eens 1000 euro "verdienen" als die wint.
Nou, daar doe je het voor?
Maar "leedvermaak" is het wel en dat vinden veel mensen hier volgensmij ook belangrijk.
en tussendoor is die doodsbang en voelt zich extreem eenzaam en alleen.quote:
quote:
Dat was vast veel beter geweest als hij ergens op straat had geslapen met al zijn spullen inderdaad. Hij is inderdaad beter geholpen met een leuke kamer maar die schijnen op die termijn niet echt beschikbaar te zijn.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 18:51 schreef hans1985 het volgende:
en tussendoor is die doodsbang en voelt zich extreem eenzaam en alleen.
TS heeft een huurcontract, daar doet een eventuele verkoop niets aan af. Hij werkt mee aan bezichtigingen. Volgens jou had hij zelf maar moeten melden dat hij daar blijft wonen, of uit zichzelf vertrekken?quote:Op zaterdag 11 juli 2015 18:03 schreef CruisinDen het volgende:
De verhuurder is een typische lul, maar TS net zo goed door, ondanks bezichtigen, ook niets te laten weten over dat die niet van plan is te vertrekken zonder slag of stoot.
Nee, TS heeft een contract voor onbepaalde tijd. Heb je wel gelezen?quote:Op zaterdag 11 juli 2015 18:13 schreef hans1985 het volgende:
[..]
Volgensmij wist TS dat dit tijdelijke huur was.
Hij was op de hoogte dat verhuurder in financiele problemen zat en zijn huis niet verkocht kreeg.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 18:56 schreef baskick het volgende:
[..]
TS heeft een huurcontract, daar doet een eventuele verkoop niets aan af. Hij werkt mee aan bezichtigingen. Volgens jou had hij zelf maar moeten melden dat hij daar blijft wonen, of uit zichzelf vertrekken?
[..]
Nee, TS heeft een contract voor onbepaalde tijd. Heb je wel gelezen?
En de verhuurder was op de hoogte dat het nog wel eens lastig zou kunnen worden om huurders op een legale manier weg te krijgen wanneer hij het huis zou willen verkopen. Komt door de wet, huurbescherming en zulks.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 18:59 schreef hans1985 het volgende:
[..]
Hij was op de hoogte dat verhuurder in financiele problemen zat en zijn huis niet verkocht kreeg.
En dat verhuurder bij zijn contract een foutje had gemaakt.
En toen de bezichtigingen kwamen moest TS toch ook snappen dat verhuurder huis ging verkopen.
Huis kan ook prima verkocht worden, maar mét huurder. Geen enkel probleem. De financiën van verhuurder gaan TS niets aan.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 18:59 schreef hans1985 het volgende:
[..]
Hij was op de hoogte dat verhuurder in financiele problemen zat en zijn huis niet verkocht kreeg.
En toen de bezichtigingen kwamen moest TS toch ook snappen dat verhuurder huis ging verkopen.
En het is aan TS om de problemen van de verhuurder op te lossen?quote:Op zaterdag 11 juli 2015 18:59 schreef hans1985 het volgende:
[..]
dat wil niet zeggen dat TS nu ineens een tijdelijk contract heeft. Dat jij in deze situatie niet gehandeld zou hebben naar je rechten is aan jou.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 18:59 schreef hans1985 het volgende:
[..]
ja dan kun je huis niet verkopen aangezien niemand opeens een ongenode gast aan zijn tafel wil.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 19:04 schreef baskick het volgende:
[..]
Huis kan ook prima verkocht worden, maar mét huurder. Geen enkel probleem. De financiën van verhuurder gaan TS niets aan.
Verkopen kan wel. Je moet alleen de juiste koper zien te vinden. Dat geldt overigens voor elke te verkopen woning.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 19:06 schreef hans1985 het volgende:
[..]
ja dan kun je huis niet verkopen aangezien niemand opeens een ongenode gast aan zijn tafel wil.
tja, het huurrecht is ontzettend krom en scheef. daarom ben ik nogal huiverig als ik eenzijdige verhalen lees of hoor.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 19:03 schreef probeer het volgende:
[..]
En de verhuurder was op de hoogte dat het nog wel eens lastig zou kunnen worden om huurders op een legale manier weg te krijgen wanneer hij het huis zou willen verkopen. Komt door de wet, huurbescherming en zulks.
Maar het is wel TS' recht.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 19:07 schreef hans1985 het volgende:
tja, het huurrecht is ontzettend krom en scheef.
Als het een gezinswijk in een modale buurt is dan is het als verhuurobject niet zo ideaal en dus niet verkoopbaar. Bovendien wellicht ook illegaal om zomaar studenten/starters te huisvesten.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 19:07 schreef baskick het volgende:
[..]
Verkopen kan wel. Je moet alleen de juiste koper zien te vinden. Dat geldt overigens voor elke te verkopen woning.
Het geeft TS (of welke normale huurder dan ook) in ieder geval juridisch, erg veel bescherming.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 19:07 schreef hans1985 het volgende:
[..]
tja, het huurrecht is ontzettend krom en scheef. daarom ben ik nogal huiverig als ik eenzijdige verhalen lees of hoor.
Dat had verhuurder zich inderdaad moeten realiseren voordat hij allemaal dingen ging doen die niet mochten, helemaal als je ze dan ook nog eens erg dom uitvoert. TS heeft daar echter weinig aan en weinig mee te maken. Als verhuurder een topic opent kunnen we hem ook advies geven hoe hij zijn problemen het beste kan oplossen.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 19:08 schreef hans1985 het volgende:
[..]
Als het een gezinswijk in een modale buurt is dan is het als verhuurobject niet zo ideaal en dus niet verkoopbaar. Bovendien wellicht ook illegaal om zomaar studenten/starters te huisvesten.
Dat dus.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 19:14 schreef probeer het volgende:
[..]
Het geeft TS (of welke normale huurder dan ook) in ieder geval juridisch, erg veel bescherming.
Maar je zou ook kunnen beredeneren dat die overdaad aan huurdersbescherming de legale mogelijkheden van een verhuurder ernstig beperkt, en er dan dus sommigen bij zullen zijn die vanuit die uitzichtloze positie (of iig .. een duur probleem) sneller geneigd zijn om naar illegale middelen te grijpen. Zoals dus de huurder wegpesten / bedreigen. Niet dat dat het handelen van de man ook maar enigszins goedpraat. Maar ja, je hebt nou eenmaal van die mensen ...
Ah. Dus wel de lusten (dik huur vangen maandelijks) maar niet de lasten (die moeten de huurders maar opvangen door te vertrekken). Dat zou een mooi huurrecht worden hè.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 19:08 schreef hans1985 het volgende:
[..]
Als het een gezinswijk in een modale buurt is dan is het als verhuurobject niet zo ideaal en dus niet verkoopbaar. Bovendien wellicht ook illegaal om zomaar studenten/starters te huisvesten.
Huisvredebreuk netjes noemenquote:Op zaterdag 11 juli 2015 19:20 schreef hans1985 het volgende:
En dan doet deze verhuurder nog "netjes".
Jij kan dit probleem direct oplossen door TS 2500 Euro + nog enkele bijkomstigheden te schenken. Ronden we het af op 7500 Euro. Voor jou een schijntje, voor TS de oplossing. Wanneer ga je betalen?quote:Op zaterdag 11 juli 2015 19:08 schreef hans1985 het volgende:
[..]
Netjes?! Ben jij wel helemaal lekker? Wat een achterlijke posts plaats jij, mijn god.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 19:20 schreef hans1985 het volgende:
[..]
Dat dus.
Huurrecht moet op de schop.
want de rechten van verhuurder stellen letterlijk niks voor legaal gezien.
En dan krijg je dit soort situaties idd. Waarbij verhuurder tot uiterste gaat om huurder er toch uit te krijgen.
En dan doet deze verhuurder nog "netjes".
Komt ook vaak voor dat ze er dan een aso " huurder" in drukken of een knokploegje langs sturen.
Dit is een goede postquote:Op zaterdag 11 juli 2015 18:46 schreef hans1985 het volgende:
[..]
tja, maar jij hebt een dak boven je hoofd.
Maar goed, TS wil nu doorzetten gesteund door de reacties hier dat het zijn recht is.
Hij wil een schadevergoeding van 2,5K wat zijn eigen advocaat al hoog vind. Ondertussen heeft hij al veel kosten gemaakt met sloten, advocaat, bellen etc. En de nodige stress en kut persoonlijke omstandigheden.
Dan zal een dergelijk proces nog maanden duren en kan er nog van alles gebeuren.
laat TS eens 1000 euro "verdienen" als die wint.
Nou, daar doe je het voor?
Maar "leedvermaak" is het wel en dat vinden veel mensen hier volgensmij ook belangrijk.
nee de meesten hier zijn wereldvreemd met hun moralistische gedrag over "recht".quote:Op zondag 12 juli 2015 03:34 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Netjes?! Ben jij wel helemaal lekker? Wat een achterlijke posts plaats jij, mijn god.
omg, ben je echt zo dom. Notabene TS zelf zegt dat verhuurder in zwaar financiele problemen zit. Denk je dat die zomaar even paar duizend euro gaat lappen als die al zijn huis onder normale waarde moet verkopen en met een restschuld blijft zitten?quote:Op zondag 12 juli 2015 01:50 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Jij kan dit probleem direct oplossen door TS 2500 Euro + nog enkele bijkomstigheden te schenken. Ronden we het af op 7500 Euro. Voor jou een schijntje, voor TS de oplossing. Wanneer ga je betalen?
Nee, maar pleegt wel huisvredebreuk.quote:Op zondag 12 juli 2015 04:18 schreef hans1985 het volgende:
Tot nu toe is verhuurder niet fysiek geworden.
quote:Op zaterdag 11 juli 2015 17:46 schreef r_one het volgende:
Jij vertrekt ook zonder morren als je baas zegt dat het bedrijf is overgenomen door een ander?
totaal andere situatie maar als de nieuwe werkgever al oude personeel weg wil hebben en je blijft, wat je recht is, dan kun je je opmaken voor een treiter campagne. Is dat het waard.quote:Op zondag 12 juli 2015 04:41 schreef r_one het volgende:
[..]
Nee, maar pleegt wel huisvredebreuk.
En doe eens antwoord geven op deze vraag:
[..]
Nou nee. Allebei zeer ingrijpende zekerheden maar alleen vanuit een ander recht (huur- vs arbeidsrecht).quote:
Je stelt dus voor dat iemand die hier een topic opent dat hij onrechtmatig uit zijn huurhuis is gezet, geen andere plek heeft om te slapen en nauwelijks hulp van een sociaal netwerk heeft, het advies krijgt het maar te slikken en op straat te gaan slapen want mogelijk kan de verhuurder agressief worden?quote:Op zondag 12 juli 2015 07:33 schreef hans1985 het volgende:
[..]
totaal andere situatie maar als de nieuwe werkgever al oude personeel weg wil hebben en je blijft, wat je recht is, dan kun je je opmaken voor een treiter campagne. Is dat het waard.
En ja het is/was huisvredebreuk maar nu is de verhuurder ook weer bewoner. En de niet illegale intimidaties gaan door "lawaai maken, heel laat aankloppen om te praten, etc"
Maar schijnbaar snapt niemand dat verhuurder ontzettend veel te verliezen heeft. En mensen in het nauw maken hele rare sprongen waardoor je een gevaarlijke situatie gaat krijgen. Zeker wanneer verhuurder instanties als belastingdienst en gemeente opeens op de stoep heeft staan voor fraude.
Dus r_one, denk je dat het nog een veilige situatie zal zijn voor TS?
En als TS advocaat al zegt dat er max 2500 euro in zit (waar na aftrek gemaakte kosten, weinig van over is) en zo'n zaak veel tijd kost.
En tel daarbij, stress, angst en dus echt fysiek geweld. Dan zeg je nog steeds dat TS door moet gaan?
Of denk je dat mijn geschetste scenario's compleet onrealistisch zijn...
En dat alles puur omdat de verhuurder, ondanks dat hij maandelijks wél de hoofdprijs vangt voor 8m2, financieel wat moeilijk zit.quote:Op zondag 12 juli 2015 11:18 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Je stelt dus voor dat iemand die hier een topic opent dat hij onrechtmatig uit zijn huurhuis is gezet, geen andere plek heeft om te slapen en nauwelijks hulp van een sociaal netwerk heeft, het advies krijgt het maar te slikken en op straat te gaan slapen want mogelijk kan de verhuurder agressief worden?
Onwaarschijnlijk en ongeloofwaardig. Er zit hier meer achter, dat kan haast niet andersquote:Op zondag 12 juli 2015 11:22 schreef r_one het volgende:
[..]
En dat alles puur omdat de verhuurder, ondanks dat hij maandelijks wél de hoofdprijs vangt voor 8m2, financieel wat moeilijk zit.
Ja, daar komt het zo'n beetje op neer.
Waar denk je aan dan?quote:Op zondag 12 juli 2015 13:29 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Onwaarschijnlijk en ongeloofwaardig. Er zit hier meer achter, dat kan haast niet anders
De situatie is te bizar, zelfs voor incompetente agenten, om niet te handelen.quote:
Nou nee, dat is onzin. Ook al ben je mordicus tegen, bezichtigingen kun je niet tegenhouden.quote:Op zondag 12 juli 2015 13:43 schreef Dingflofbips het volgende:
Daarnaast kan het best zo zijn dat verhuurder (hoe kwalijk hij zich ook schijnt te gedragen) wel degelijk een mondelinge afspraak met huurder had dat 'ie eruit zou gaan. Die bezichtigingen (soms niet maar soms wél in overleg) geven die indicatie.
Dat is waar - de bezichtigingen op zichzelf bewijzen niets. Het kan een indicatie zijn.quote:Op zondag 12 juli 2015 13:49 schreef r_one het volgende:
[..]
Nou nee, dat is onzin. Ook al ben je mordicus tegen, bezichtigingen kun je niet tegenhouden.
De advocaat is een letselschadeadvocaat, die kijken voornamelijk naar verhaalbare schade. TS had beter een strafrechtadvocaat in de arm kunnen nemen.
Dat TS puur lijkt te gaan voor schadevergoeding, ben ik met je eens. En dat is i.c. nou niet bepaald de beste aanpak.
een schoenendoos met cash van iemand van het internet niet aannemen vind ik niet vreemdquote:Op zondag 12 juli 2015 14:19 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Dat is waar - de bezichtigingen op zichzelf bewijzen niets. Het kan een indicatie zijn.
Jij vroeg waar ik aan dacht wat het verhaal afwijkend of genuanceerder zou maken dan wat wij hier gepresenteerd krijgen. Het bestaan van een mondelinge deal zou veel van de vreemde gedragingen van derden in deze casus kunnen verklaren. En/of een veeleisende TS die te duidelijk laat merken voor de cash te willen gaan en allerlei hulpaanbod in de wind slaat. Dit laatste gedrag laat TS overigens ook in dit topic zien.
Als je echt aan de grond zit welquote:Op zondag 12 juli 2015 14:25 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
een schoenendoos met cash van iemand van het internet niet aannemen vind ik niet vreemd
ok kennelijk heb jij die info. Anyway is dat niet de enige hulp die TS heeft afgeslagen en ook niet de enige 'derden' die vreemd reageert op de hele situatiequote:
Hij werkt fulltimequote:Op zondag 12 juli 2015 14:28 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
ok kennelijk heb jij die info. Anyway is dat niet de enige hulp die TS heeft afgeslagen en ook niet de enige 'derden' die vreemd reageert op de hele situatie
Als je er een onderbouwing bij kunt zetten is het geen probleem hoor.quote:Op zondag 12 juli 2015 14:32 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Hij werkt fulltime
Ik heb ook het gevoel dat er iets niet klopt. In eerste instantie dat dit verzonnen was (wat je niet mag zeggen van de moderator).
Is er een bepaalde richting waar de topics heen moeten of is het gewoon toegestaan je mening te geven?quote:Op zondag 12 juli 2015 14:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Waarom draait het topic nou de andere kant op dan?
Zo bedoel ik het niet maar vroeg mij ineens af waarom het nu is gedraaid. Met andere woorden, heb ik iets gemist? :pquote:Op zondag 12 juli 2015 14:36 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Is er een bepaalde richting waar de topics heen moeten of is het gewoon toegestaan je mening te geven?
Mening != feitquote:Op zondag 12 juli 2015 14:36 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Is er een bepaalde richting waar de topics heen moeten of is het gewoon toegestaan je mening te geven?
Een beetje wel.quote:Op zondag 12 juli 2015 14:37 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Mening != feit
Jij kan toch niet in TS' portemonnee kijken?
quote:Een huis huren kan ik niet, want ik verdien te weinig voor de vrije sector en te veel voor sociale huur. Kopen is als alleenstaande met een uitzendbaan, ondanks mijn spaargeld, een onbegonnen zaak.
Nee ik zeg dat als TS 100% gelijk heeft hij weinig te winnen heeft. kleine oprotpremie maar stress, ellende, en kans op fysiek geweld. Is dat het waard om door te gaan met je gelijk?quote:Op zondag 12 juli 2015 11:18 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Je stelt dus voor dat iemand die hier een topic opent dat hij onrechtmatig uit zijn huurhuis is gezet, geen andere plek heeft om te slapen en nauwelijks hulp van een sociaal netwerk heeft, het advies krijgt het maar te slikken en op straat te gaan slapen want mogelijk kan de verhuurder agressief worden?
Omdat realisme ook nodig is.quote:Op zondag 12 juli 2015 14:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik zie aanleidingen om te vermoeden dat vitale informatie ontbreekt. Zoals de consequent afhoudende politie. Dat is alles.quote:Op zondag 12 juli 2015 14:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Hij heeft nu ten minste een plek om te wonen en dat lijk jij te vergeten. Verder ben ik eigenlijk wel benieuwd naar die dreigementen die verhuurder zou hebben geuit, dat het vervelend is voor TS is duidelijk maar ik ben geen concrete bedreiging met geweld tegengekomen in dit topic (mogelijk heb ik die gemist).quote:Op zondag 12 juli 2015 14:59 schreef hans1985 het volgende:
[..]
Nee ik zeg dat als TS 100% gelijk heeft hij weinig te winnen heeft. kleine oprotpremie maar stress, ellende, en kans op fysiek geweld. Is dat het waard om door te gaan met je gelijk?
Stel dat er een zaak komt en TS in gelijk word gesteld. Dan duurt dit weken/maanden... Dat voor paar honderd of max 2500 euro. Met alle kans op meer ellende en stress. Is dat dat bedrag waard?
Dat de daden tegen TS onrechtmatig zijn gezien zijn info staat buiten kijf, maar wil je zoiets doorzetten of er een goede levensles uit trekken?
Gezien de info verstrekt geef ik hem 100% gelijk. Maar hij heeft geen sociaal vangnet, weinig cash en ws fysiek niet in staat om zijn mannetje te staan. Dan is de gekozen weg gewoon onverstandig hoe oneerlijk en onrechtmatig het ook is.
Compleet verzonnen denk ik niet maar het verhaal rammelt wel idd.quote:Op zondag 12 juli 2015 14:32 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Hij werkt fulltime
Ik heb ook het gevoel dat er iets niet klopt. In eerste instantie dat dit verzonnen was (wat je niet mag zeggen van de moderator).
met plek om te wonen bedoel je in huis verhuurder op kamertje van 8m2 waarbij verhuurder hem leven zuur maakt? TS spreekt over intimiderende zoon en een verhuurder met agressieve houding. Dat lijkt mij geen prettige woonsituatie.quote:Op zondag 12 juli 2015 15:23 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Hij heeft nu ten minste een plek om te wonen en dat lijk jij te vergeten. Verder ben ik eigenlijk wel benieuwd naar die dreigementen die verhuurder zou hebben geuit, dat het vervelend is voor TS is duidelijk maar ik ben geen concrete bedreiging met geweld tegengekomen in dit topic (mogelijk heb ik die gemist).
Lijkt mij wel, anders had de verhuurder dat allang gedaan ipv het grote slotomwisselfestijn met TS te spelen.quote:Op zondag 12 juli 2015 15:36 schreef hans1985 het volgende:
lijkt mij een fysieke confrontatie niet onaannemelijk
Precies. Laat verhuurder de kosten voor een schikking met zijn huurder maar bij de koper gaan halen.quote:Op zondag 12 juli 2015 01:50 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Jij kan dit probleem direct oplossen door TS 2500 Euro + nog enkele bijkomstigheden te schenken. Ronden we het af op 7500 Euro. Voor jou een schijntje, voor TS de oplossing. Wanneer ga je betalen?
Is hans1985 de koper dan?quote:Op zondag 12 juli 2015 16:00 schreef vaneiges het volgende:
[..]
Precies. Laat verhuurder de kosten voor een schikking met zijn huurder maar bij de koper gaan halen.
Nee. Ik reageerde eigenlijk alleen op de 7500 als afkoopsom. Als verhuurder die niet kan betalen en hans1985 met z'n grote mond komt ook niet over de brug met een doos vol contanten dan is de koper nog een optie.quote:
waarom zou ik belang erbij hebben om een huis te kopen die ik niet ken en waarvan ik nu al weet dat het problematisch is.quote:Op zondag 12 juli 2015 16:05 schreef vaneiges het volgende:
[..]
Nee. Ik reageerde eigenlijk alleen op de 7500 als afkoopsom. Als verhuurder die niet kan betalen en hans1985 met z'n grote mond komt ook niet over de brug met een doos vol contanten dan is de koper nog een optie.
Alsof een leven op straat fysiek, psychisch en financieel veiliger is.quote:Op zondag 12 juli 2015 16:10 schreef hans1985 het volgende:
[..]
Ik zeg heel eerlijk dat gezien de door TS verstrekte info correct is hij 100% in het gelijk word gesteld maar dat gezien de situatie er geen eer valt te behalen en hij fysiek, psychisch en financieel meer risico loopt dan dat de rest hem hier voorschotelt.
Dat is altijd lastig met argumenten die zijn gebaseerd op aannames.quote:Op zondag 12 juli 2015 16:10 schreef hans1985 het volgende:
Tot dusverre heb ik niemand gehoord die inhoudelijk mijn argumentatie weerlegde.
Jouw visie is dus dat blijven wonen in de woning niet leidt tot gespannen sfeer of (fysieke) confrontaties....quote:Op zondag 12 juli 2015 16:14 schreef vaneiges het volgende:
[..]
Alsof een leven op straat fysiek, psychisch en financieel veiliger is.
realiteit, of denk je dat verhuurder, gezien de gebeurtenisse,n alles via de advocaat gaat regelen?quote:Op zondag 12 juli 2015 16:21 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat is altijd lastig met argumenten die zijn gebaseerd op aannames.
En waarom doet verhuurder dat niet?quote:Op zondag 12 juli 2015 16:24 schreef hans1985 het volgende:
[..]
realiteit, of denk je dat verhuurder, gezien de gebeurtenisse,n alles via de advocaat gaat regelen?
De realiteit is dat ts nog geen nieuwe woonruimte heeft en zijn enige zekerheid beter niet zomaar moet opgeven.quote:Op zondag 12 juli 2015 16:23 schreef hans1985 het volgende:
[..]
Jouw visie is dus dat blijven wonen in de woning niet leidt tot gespannen sfeer of (fysieke) confrontaties....
omdat verhuurder weet dat die ergens fout zit maar dat intimidatie en eventueel geweld hem tot zijn doel kan leiden? Waarom ben jij zo zeker dat verhuurder het netjes gaat spelen?quote:
Waar lees jij dat ik daar zo zeker van ben?quote:Op zondag 12 juli 2015 16:34 schreef hans1985 het volgende:
[..]
omdat verhuurder weet dat die ergens fout zit maar dat intimidatie en eventueel geweld hem tot zijn doel kan leiden? Waarom ben jij zo zeker dat verhuurder het netjes gaat spelen?
Nja het is aan TS om te besluiten of hij doorgaat toch?quote:Op zondag 12 juli 2015 16:34 schreef hans1985 het volgende:
[..]
omdat verhuurder weet dat die ergens fout zit maar dat intimidatie en eventueel geweld hem tot zijn doel kan leiden? Waarom ben jij zo zeker dat verhuurder het netjes gaat spelen?
Hij weet ook dat het probleem bekend is bij de politie, er een advocaat betrokken is en dat meer problemen hem kunnen opzadelen met een onverkoopbaar huis en bij een rechtszaak hij alles zal verliezen. Zou jij het risico nemen en geweld toe gaan passen?quote:Op zondag 12 juli 2015 16:34 schreef hans1985 het volgende:
omdat verhuurder weet dat die ergens fout zit maar dat intimidatie en eventueel geweld hem tot zijn doel kan leiden?
Dat is wellicht zijn enige kans, we weten alleen dat TS denkt dat verhuurder in zwaar financieel weer zit. Ook gezien de voorvallen kunnen we dat voor aannemelijk nemen.Dan heeft verhuurder weinig te verliezen op dit moment.quote:Op zondag 12 juli 2015 17:26 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Hij weet ook dat het probleem bekend is bij de politie, er een advocaat betrokken is en dat meer problemen hem kunnen opzadelen met een onverkoopbaar huis en bij een rechtszaak hij alles zal verliezen. Zou jij het risico nemen en geweld toe gaan passen?
Wat een onzin. Je kunt altijd in grotere financiële problemen komen dan je al bent en bij bedreiging en geweld kan ook strafrechtelijk het nodige volgen. Hij kan beter, net als TS overigens, in normaal overleg gaan en proberen de schade te beperken.quote:Op zondag 12 juli 2015 17:54 schreef hans1985 het volgende:
Dan heeft verhuurder weinig te verliezen op dit moment.
ben je ooit in de volwassen wereld geweest? of buiten? Vraag mij het daadwerkelijk af aangezien jouw uitspraken theoretissch juist zijn maar in de echte mensen wereld niet opgaan in veel gevallen.quote:Op zondag 12 juli 2015 17:56 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Wat een onzin. Je kunt altijd in grotere financiële problemen komen dan je al bent en bij bedreiging en geweld kan ook strafrechtelijk het nodige volgen. Hij kan beter, net als TS overigens, in normaal overleg gaan en proberen de schade te beperken.
Blaas niet zo hoog van de toren zeg, met je arrogante toontje.quote:Op zondag 12 juli 2015 17:59 schreef hans1985 het volgende:
[..]
ben je ooit in de volwassen wereld geweest? of buiten? Vraag mij het daadwerkelijk af aangezien jouw uitspraken theoretissch juist zijn maar in de echte mensen wereld niet opgaan in veel gevallen.
En nu wil je graag dat wij deze 'argumentatie' weerleggen?quote:Op zondag 12 juli 2015 17:59 schreef hans1985 het volgende:
[..]
ben je ooit in de volwassen wereld geweest? of buiten? Vraag mij het daadwerkelijk af aangezien jouw uitspraken theoretissch juist zijn maar in de echte mensen wereld niet opgaan in veel gevallen.
quote:Op zondag 12 juli 2015 16:10 schreef hans1985 het volgende:
Tot dusverre heb ik niemand gehoord die inhoudelijk mijn argumentatie weerlegde.
Wellicht dat ik iets meer ervaring heb met rechtzaken dan de gemiddelde reageerder hier.quote:Op zondag 12 juli 2015 18:02 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Blaas niet zo hoog van de toren zeg, met je arrogante toontje.
Naja, loopt TS geen gevaar dan, is verhuurder betrouwbaar in die zinnen dat die niet tot gewelddadige handelingen over gaat gezien de historie?quote:Op zondag 12 juli 2015 18:04 schreef r_one het volgende:
[..]
En nu wil je graag dat wij deze 'argumentatie' weerleggen?
Hou toch op joh.
[..]
Dan zou ik eerst maar eens iets aan je spelfouten doen...quote:Op zondag 12 juli 2015 18:05 schreef hans1985 het volgende:
[..]
Wellicht dat ik iets meer ervaring heb met rechtzaken dan de gemiddelde reageerder hier.
En dat ik vanuit mijn opleiding en ervaring iets meer weet.
Er lopen hier veel users de TS op te fokken om gerechtelijk door te gaan terwijl dat gezien de situatie onverstandig is.
Je loopt op te scheppen dat niemand je argumentatie weet te weerleggen en elke poging daartoe eindigt in hopeloze ad hominems van jouw kant.quote:Op zondag 12 juli 2015 18:09 schreef hans1985 het volgende:
[..]
Naja, loopt TS geen gevaar dan, is verhuurder betrouwbaar in die zinnen dat die niet tot gewelddadige handelingen over gaat gezien de historie?
Jij loopt hier te blaten alsof je meester in het recht bent maar je hebt gewoon werkelijk geen idee van hoe de praktijk is.
Ik zeg niet dat hij niet in zijn recht staat, ik opteer alleen de mogelijke situatie dat doorgaan met deze zaak voor TS veel nadeliger is dan een summiere vergoeding die hij eventueel toegewezen krijgt.
Nou dankjewel dan Hans, voor je bijzonder waardevolle bijdragen. We kunnen WGR wel dicht doen voor iedereen behalve jou dunkt mij. Ik zal Danny eens even mailenquote:Op zondag 12 juli 2015 18:05 schreef hans1985 het volgende:
[..]
Wellicht dat ik iets meer ervaring heb met rechtzaken dan de gemiddelde reageerder hier.
En dat ik vanuit mijn opleiding en ervaring iets meer weet.
Er lopen hier veel users de TS op te fokken om gerechtelijk door te gaan terwijl dat gezien de situatie onverstandig is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |