abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154195419
quote:
Ik heb u gezegd dat wij een kort geding kunnen starten tegen uw verhuurder om toegang tot het gehuurde te verkrijgen. Hiervoor hebben wij een kort geding dagvaarding opgesteld. U heeft, naar nu blijkt, al toegang tot het gehuurde (u heeft de sloten vervangen). Omdat de verhuurder de sloten telkens (weer) vervangt, zouden wij de rechter kunnen verzoeken op basis van een dwangsom de verhuurder te verbieden de sloten te vervangen. Inmiddels kan u de woning niet alleen betreden maar lijkt het erop dat de sloten ook niet meer zullen worden vervangen, omdat de verhuurder nu ook in het pand woonachtig is. Door de ontwikkelingen in uw dossier betreft het een ingewikkelde kwestie. Immers het spoedeisende belang (wat voor een kort geding noodzakelijk is) is verdwenen. U kan trachten de schade in een bodemprocedure op de verhuurder te verhalen. Dit is echter geen oplossing voor het woonprobleem dat u nu heeft.
:N
  donderdag 9 juli 2015 @ 12:41:03 #2
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_154195510
Gereekst :)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_154195552
Dit zeg je advocaat ofzo? Lijkt me dat toch een kort geding wel moet kunnen? Je staat praktisch op straat, en dat moet maar kunnen omdat hij er nu ineens zelf in is getrokken? Dat hij zich toegang tot JOUW woonruimte verschafte en het niet bepaald een veilige/rustige woonsituatie meer is boeit niet? Gewoon oprotten en via bodemprocedure achteraf maar proberen nog wat vergoed te krijgen?

Wereld op z'n kop...

Ik zou serieus overwegen wat media erbij te betrekken. Moet je eens opletten hoe de advocaten JOU dan bellen of ze je mogen vertegenwoordigen, en de politie ineens wél daadkrachtig is. Dit ga je op deze manier nu niet winnen. Wellicht dat je achteraf je gelijk krijgt en gemaakte kosten vergoed + kleine tegemoetkoming.
pi_154195590
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 12:36 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Daar mag je die wouten dan voor bedanken.
pi_154195634
Typisch weer FOK! om te oordelen over hoe ik de hulp bedacht had he.... Zo jammer weer. En het gaat niet om een paar tientjes nee. TS kan er van op aan dat hij van mij hulp krijgt. M'n kennis moet morgen in Capelle zijn en kan het zo aan TS geven. Respecteer gewoon dat iemand anoniem wil blijven. Daar heeft ieder mens z'n redenen voor. Het gaat toch om het doel. Doe er nota bene moeite voor maar oordeel vooral en lach me maar uit :P doe wat je niet laten kunt.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 9 juli 2015 @ 12:47:59 #6
408813 crew  trein2000
pi_154195665
Wat bralt die advocaat nu dan??? Geen spoedeisend belang? Je staat op straat! Dat is redelijk spoedeisend.
zie email 27 oktober
pi_154195668
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 12:36 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Het komt erop neer dat je er dus weer kunt wonen en het probleem is opgelost. Dat jij het niet doet is jouw keuze. Wat je kunt proberen is kijken of je iets van de politie kan krijgen, die hebben je toch geadviseerd er niet te wonen. In dat geval is duidelijk dat het niet jouw keuze is om er niet te gaan wonen maar dat het is afgedwongen door de verhuurder.
Vraag eens aan de advocaat wat nu de status is van het huurcontract want dat is volgens mij toch de basis van het probleem, mag je er nu wonen of niet en dat is met de sloten niet opgelost.
pi_154195792
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2015 12:47 schreef trein2000 het volgende:
Wat bralt die advocaat nu dan??? Geen spoedeisend belang? Je staat op straat! Dat is redelijk spoedeisend.
Hij staat niet op straat. Hij kan nog steeds zijn eigen kamer in. TS wil alleen liever niet meer daar slapen. Wat ik helemaal begrijp, ik zo dit liever niet meer willen. Maar hij kan wel gewoon daar slapen en dat wordt hem nu niet meer ontnomen.
pi_154195886
TS heb je mijn pm gezien?
Hell To The Liars
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 9 juli 2015 @ 12:59:40 #10
408813 crew  trein2000
pi_154195896
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 12:54 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Hij staat niet op straat. Hij kan nog steeds zijn eigen kamer in. TS wil alleen liever niet meer daar slapen. Wat ik helemaal begrijp, ik zo dit liever niet meer willen. Maar hij kan wel gewoon daar slapen en dat wordt hem nu niet meer ontnomen.
Oh verkeerd begrepen laat maar....
zie email 27 oktober
pi_154196317
Precies. Als ik wil dat het kort geding doorgaat, dan moet ik daar blijven wonen, omdat ik daar kan blijven wonen.
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 12:48 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het komt erop neer dat je er dus weer kunt wonen en het probleem is opgelost. Dat jij het niet doet is jouw keuze. Wat je kunt proberen is kijken of je iets van de politie kan krijgen, die hebben je toch geadviseerd er niet te wonen. In dat geval is duidelijk dat het niet jouw keuze is om er niet te gaan wonen maar dat het is afgedwongen door de verhuurder.
Precies. Ik mag daar gewoon blijven wonen en dat wordt niet meer belemmerd door de verhuurder. Als de verhuurder mij toch lastig valt, dan moet ik dat aan kunnen tonen.

quote:
Dit ga je op deze manier nu niet winnen. Wellicht dat je achteraf je gelijk krijgt en gemaakte kosten vergoed + kleine tegemoetkoming.
Dat zou ook de uitkomst zijn van het kort geding. Hier ben ik al een maand geleden voor gewaarschuwd door de rechtswinkel, maar niemand in dit topic had daar oren naar.

Ik ga vanmiddag naar het politiebureau om een proces-verbaal te krijgen, waarbij het cruciaal is dat de politie zelf adviseert dat ik daar niet meer blijf wonen. Daarnaast ga ik aangifte doen van bedreiging.

Daarnaast zou ik strijdbaarder kunnen zijn en in de woning kunnen blijven, als ik zou weten dat de politie de verhuurder binnen 5 minuten in de kraag vat, als hij zich misdraagt.

Zoals het er nu uitziet, als ik nu in de woning verblijf, komt de verhuurder vanavond weer op bezoek, terwijl ik rustig op mijn kamer zit, of even naar het toilet gaat hij discussies starten op basis van zijn mening dat ik daar niets te zoeken heb. Dan woon ik niet rustig en mag ik de politie bellen, die twee uur later te tonele verschijnt. Dan is het weer twaalf uur 's nachts, is mijn avond verziekt, gaat hij lachend naar huis en de volgende dag begint het spel weer opnieuw.
pi_154196662
Hell To The Liars
pi_154196674
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 13:23 schreef Drieklank het volgende:
Dat zou ook de uitkomst zijn van het kort geding. Hier ben ik al een maand geleden voor gewaarschuwd door de rechtswinkel, maar niemand in dit topic had daar oren naar.
Nou sorry hoor, ik heb je al drie keer geadviseerd om 1. je advocaat contact op te laten nemen met de OvJ en 2. je huurcontract onder de neus van verhuurder te drukken. Ik hoor je er niet over.

JE MOET AANGIFTE DOEN VAN HUIS-VREDE-BREUK!

Dat kan ook schriftelijk, al dan niet door de advocaat, bij de OvJ.
quote:
gaat hij lachend naar huis
Hoezo, 'hij gaat naar huis'? Hij woont nu toch op dat adres, met vrouw en zoon?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_154196822
quote:
0s.gif Op tot je eigen kamerdonderdag 9 juli 2015 12:36 schreef Drieklank het volgende:
U heeft, naar nu blijkt, al toegang tot het gehuurde
Heb je ook toegang tot je eigen kamer (en je spullen)? En blijft verhuurder daar voortaan weg?
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_154197129
Ik ben even vergeten waar je precies woont .. Als het Utrecht is wil ik je best gezelschap komen houden 's avonds. Paar biertjes erbij. En dan ben je iig niet alleen als die man weer langs komt.
"Pools are perfect for holding water"
pi_154197229
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 13:49 schreef r_one het volgende:

[..]

Heb je ook toegang tot je eigen kamer (en je spullen)? En blijft verhuurder daar voortaan weg?
Ik bedoel dat ik het nooit zover had moeten laten komen. Ja, ik heb toegang tot mijn eigen kamer, maar of de verhuurder daar voortaan wegblijft weet ik niet. Ik weet niet of ik de enige sleutel heb. Ik weet niet of ik daar kan wonen zonder gestoord te worden.

Hij 'woont' daar 's avonds. Ze zijn eind van de avond of begin van de nacht vertrokken. Vanochtend, toen ik om 06:00 opstond, stond zijn auto niet de parkeerplaats. Ik vermoed dat hij er nu ook niet is, vanavond of vannacht binnenkomt om te controleren of ik er nog woon en om te laten zien dat hij er wel 'woont'.

Ik heb geen aangifte van huisvredebreuk gedaan, omdat de politie ter plaatse heeft ontkent dat er sprake van huisvredebreuk is. Dan kan ik naar het bureau gaan, maar dan neemt de politie de aangifte niet op. Mijn advocaat adviseert wel aangifte te dien van bedreiging.

Ik luister ook eerlijk gezegd eerder naar een persoon van vlees en bloed die aantoonbaar verstand van zaken heeft, dan naar een anoniem forumlid.
pi_154197259
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 13:23 schreef Drieklank het volgende:
Precies. Als ik wil dat het kort geding doorgaat, dan moet ik daar blijven wonen, omdat ik daar kan blijven wonen.

[..]

Precies. Ik mag daar gewoon blijven wonen en dat wordt niet meer belemmerd door de verhuurder. Als de verhuurder mij toch lastig valt, dan moet ik dat aan kunnen tonen.

[..]

Ik ga vanmiddag naar het politiebureau om een proces-verbaal te krijgen, waarbij het cruciaal is dat de politie zelf adviseert dat ik daar niet meer blijf wonen. Daarnaast ga ik aangifte doen van bedreiging.

Daarnaast zou ik strijdbaarder kunnen zijn en in de woning kunnen blijven, als ik zou weten dat de politie de verhuurder binnen 5 minuten in de kraag vat, als hij zich misdraagt.

Zoals het er nu uitziet, als ik nu in de woning verblijf, komt de verhuurder vanavond weer op bezoek, terwijl ik rustig op mijn kamer zit, of even naar het toilet gaat hij discussies starten op basis van zijn mening dat ik daar niets te zoeken heb. Dan woon ik niet rustig en mag ik de politie bellen, die twee uur later te tonele verschijnt. Dan is het weer twaalf uur 's nachts, is mijn avond verziekt, gaat hij lachend naar huis en de volgende dag begint het spel weer opnieuw.
Persoonlijk zou ik weer op die kamer gaan wonen en zorgen dat je de gesprekken weer opneemt. Volgens mij heb je die verhuurder aardig bij de ballen alleen dringt het bij hem en jou niet zo door. Het enige wat hij nog heeft als machtsmiddel is de intimidatie en dat is weg zodra jij je niet meer laat intimideren. Er gaan wonen, rustig blijven, niet emotioneel reageren maar gewoon zakelijk aangeven dat je openstaat voor een goede oplossing voor beide partijen. Als hij zijn huis wil verkopen moet hij iets doen. Nu moet hij er al wonen terwijl hij dat niet wil dus hij raakt steeds verder van huis.
pi_154197283
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 14:04 schreef Drieklank het volgende:
Ik weet niet of ik de enige sleutel heb.
Dan laat je het slot op jouw deur toch vervangen.
pi_154197361
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 14:05 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Persoonlijk zou ik weer op die kamer gaan wonen en zorgen dat je de gesprekken weer opneemt. Volgens mij heb je die verhuurder aardig bij de ballen alleen dringt het bij hem en jou niet zo door. Het enige wat hij nog heeft als machtsmiddel is de intimidatie en dat is weg zodra jij je niet meer laat intimideren. Er gaan wonen, rustig blijven, niet emotioneel reageren maar gewoon zakelijk aangeven dat je openstaat voor een goede oplossing voor beide partijen. Als hij zijn huis wil verkopen moet hij iets doen. Nu moet hij er al wonen terwijl hij dat niet wil dus hij raakt steeds verder van huis.
Zijn (intimiderende) zoon heeft nog voorgesteld om te onderhandelen tijdens het politiebezoek en het relaas van zijn vrouw, maar ik heb voorgesteld dat hij daar contact voor opneemt met de advocaat. Hij doet ook net alsof hij niet met de advocaat heeft gebeld en dat ik die advocaat überhaupt nog moet inschakelen.

Er gaan wonen is makkelijker gezegd dan gedaan. Jij hoeft het niet vol te houden. Deze man weet van geen ophouden. Dat heeft hij inmiddels wel bewezen. Hij heeft geen leven. Hij heeft geen geld. Hij heeft niets te verliezen. Hij vindt het zeker ook niet vervelend. Hij vindt het hartstikke leuk om mij te pesten.
pi_154197401
quote:
Ik heb geen aangifte van huisvredebreuk gedaan, omdat de politie ter plaatse heeft ontkent dat er sprake van huisvredebreuk is. Dan kan ik naar het bureau gaan, maar dan neemt de politie de aangifte niet op. Mijn advocaat adviseert wel aangifte te dien van bedreiging.
En ik heb je al drie keer uitgelegd, met onderbouwing, dat de politie dat wel kan zeggen maar dat dat nonsens is.

De politie is verplicht je aangifte op te nemen. De beoordeling is aan het OM, niet aan de politie. En zoals gezegd, desnoods doe je aangifte rechtstreeks bij de OvJ.

Je advocaat is ook niet de beste, duidelijk een letselschadeadvocaat en geen strafrechtadvocaat.
quote:
Ik luister ook eerlijk gezegd eerder naar een persoon van vlees en bloed die aantoonbaar verstand van zaken heeft, dan naar een anoniem forumlid.
Oke, dan houdt het op. Kan ik mijn verstand van zaken beter elders inzetten.

Succes ermee, kerel.
.
pi_154197431
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 14:05 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat idee heb ik ook.

pi_154197433
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 14:07 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dan laat je het slot op jouw deur toch vervangen.
Dan nog kan hij vriendelijk op de deur kloppen. 'Hey Drieklank, ik wil even met je praten'. 'Laat me met rust'. 'Waarom reageer je zo, ik zeg alleen dat ik even met je wil praten'. 'Nee dank je'. 'Maar wil je niet graag onderhandelen?' 'Doe anders even de deur open, dat praat wat makkelijker'.

Nou voor ik het weet ben ik weer een hele avond kwijt aan zinloze discussies. Daar heb ik toch niets aan?
pi_154197459
Niet meer terug gaan. Dat moet je jezelf niet aan doen en het loopt geheid verkeerd af. Kijk uit wat je doet. Ga naar een hotel zou ik zeggen.
pi_154197529
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 14:10 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Zijn (intimiderende) zoon heeft nog voorgesteld om te onderhandelen tijdens het politiebezoek en het relaas van zijn vrouw, maar ik heb voorgesteld dat hij daar contact voor opneemt met de advocaat. Hij doet ook net alsof hij niet met de advocaat heeft gebeld en dat ik die advocaat überhaupt nog moet inschakelen.

Er gaan wonen is makkelijker gezegd dan gedaan. Jij hoeft het niet vol te houden. Deze man weet van geen ophouden. Dat heeft hij inmiddels wel bewezen. Hij heeft geen leven. Hij heeft geen geld. Hij heeft niets te verliezen. Hij vindt het zeker ook niet vervelend. Hij vindt het hartstikke leuk om mij te pesten.
Geloof mij maar hij vindt het zeker vervelend want anders deed hij al die moeite niet en stond hij niet te vloeken en te tieren. Ik heb de indruk dat hij het juist erg vervelend vind dat hij zijn zin niet krijgt en als jij je niet laat intimideren heeft de intimidatie ook geen nut meer voor hem.

[ Bericht 0% gewijzigd door Wespensteek op 09-07-2015 14:24:04 ]
pi_154197566
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 14:14 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Dan nog kan hij vriendelijk op de deur kloppen. 'Hey Drieklank, ik wil even met je praten'. 'Laat me met rust'. 'Waarom reageer je zo, ik zeg alleen dat ik even met je wil praten'. 'Nee dank je'. 'Maar wil je niet graag onderhandelen?' 'Doe anders even de deur open, dat praat wat makkelijker'.
WGR / Bedreigd door verhuurder
.
pi_154197584
quote:

[..]

Nou voor ik het weet ben ik weer een hele avond kwijt aan zinloze discussies. Daar heb ik toch niets aan?
Dan neem je dat weer op en als hij doorgaat bel je weer de politie. Overigens zou ik gewoon dat gesprek met hem aangaan hoor en dan snel een regeling treffen, gewoon de eisen op tafel leggen en klaar.
pi_154197739
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2015 14:15 schreef empa1010 het volgende:
Niet meer terug gaan. Dat moet je jezelf niet aan doen en het loopt geheid verkeerd af. Kijk uit wat je doet. Ga naar een hotel zou ik zeggen.
Neuh, daarmee ga je dus eigenlijk het conflict uit de weg, en dan heeft de advocaat groot gelijk dat hij zegt 'wat is nu urgent'? Daarmee gooi je denk ik je glazen in, want ga dan achteraf maar eens via civiele zaak/bodemprocedure je gelijk (en centen) halen. Blijven zitten, hij heeft de keuze gemaakt deze huisjesmelker aan te pakken, dan moet je nú doorpakken. Zorg dat je alles opneemt, eventueel video, en doe van zoveel mogelijk aangifte, al dan niet via advocaat / OvJ als ze bij het politiebureau maar blijven blaten dat het civiel is.En wees gewoon duidelijk richting je huisbaas; jij staat in je recht, je gaat niet weg, wil hij een oplossing sta je er voor open, maar je laat je niet zo op straat schoppen.
pi_154197776
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2015 14:15 schreef empa1010 het volgende:
En dan? Wachten op een veel te dure en eindeloze bodemprocedure en ondertussen maar je kamerhuur en hotel betalen?
pi_154197799
quote:
2s.gif Op donderdag 9 juli 2015 14:26 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Neuh, daarmee ga je dus eigenlijk het conflict uit de weg, en dan heeft de advocaat groot gelijk dat hij zegt 'wat is nu urgent'? Daarmee gooi je denk ik je glazen in, want ga dan achteraf maar eens via civiele zaak/bodemprocedure je gelijk (en centen) halen. Blijven zitten, hij heeft de keuze gemaakt deze huisjesmelker aan te pakken, dan moet je nú doorpakken. Zorg dat je alles opneemt, eventueel video, en doe van zoveel mogelijk aangifte, al dan niet via advocaat / OvJ als ze bij het politiebureau maar blijven blaten dat het civiel is.En wees gewoon duidelijk richting je huisbaas; jij staat in je recht, je gaat niet weg, wil hij een oplossing sta je er voor open, maar je laat je niet zo op straat schoppen.
Ja en als er dan gewonden of erger vallen dan zij dat maar zo? Dat wil je toch domweg niet. Steek je energie in het vinden van een nieuwe woning en verblijf tot die tijd in een hotel of elders.
pi_154197850
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2015 14:29 schreef empa1010 het volgende:

[..]

Ja en als er dan gewonden of erger vallen dan zij dat maar zo? Dat wil je toch domweg niet. Steek je energie in het vinden van een nieuwe woning en verblijf tot die tijd in een hotel of elders.
En dan dus dubbele huur betalen? Want als hij kapt met dokken issie ook z'n rechten kwijt hé, en dan kan je maaaaaanden later bij een bodemprocedure toch echt gaan uitleggen waarom je én bent verhuisd én gekapt met huur betalen. Waarom zou hij je dan nog schadeloos moeten stellen? Je bent toch 'uit jezelf' verhuisd?

Nee sorry, TS is hier aan begonnen, dan zal hij het ook uit moeten zitten tot het eind, wil hij er nog iets uithalen. Ik zou het overigens ook prima begrijpen als hij daar geen trek meer in heeft hoor, ik zou het zelf wss niet eens zo ver als dit volhouden. Maar als je nu daar vertrekt en kapt met huur betalen dan verzwak je je eigen positie dusdanig dat je beter helemaal kan kappen.
pi_154197864
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2015 14:29 schreef empa1010 het volgende:

[..]

Nee dat wil je niet maar je moet ook niet alles laten omdat je bang bent dat er iets kan gebeuren.
pi_154197937
quote:

Waarom open je dan 4 delen van dit topic :?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_154198042
TS Mogelijk kun je als de bedreigingen ernstig genoeg zijn wel een huisverbod voor de verhuurder krijgen. Met de teksten van de politie en de voorgeschiedenis maak je best een kans. Dit valt m.i. ook gewoon onder huiselijk geweld, mogelijk kunnen de mensen die daarbij helpen je daarmee op weg helpen.
pi_154198859
Ik hoor net dat de schadevergoeding sowieso alleen in een bodemprocedure kan worden besloten. Met het kort geding kan ik wel eisen dat hij de sloten niet vervangt en hij mij daar rustig laat wonen, want dat is wel spoedeisend.
pi_154198927
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 15:21 schreef Drieklank het volgende:
Ik hoor net dat de schadevergoeding sowieso alleen in een bodemprocedure kan worden besloten. Met het kort geding kan ik wel eisen dat hij de sloten niet vervangt en hij mij daar rustig laat wonen, want dat is wel spoedeisend.
Dat lekker doorzetten dus, en zorgen dat je daar goede afspraken laat afdwingen door een rechter. Eventueel met dwangsom bij overtreding. Kan je in ieder geval 'rustig' wonen totdat je óf een bodemprocedure bent gestart óf in onderling overleg het contract ontbindt (met vergoeding dan uiteraard).
  donderdag 9 juli 2015 @ 15:43:08 #36
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_154199247
quote:

[..]

Je kunt op dat moment gewoon een afspraak maken om op een bepaalde tijd een gesprek te hebben..
Hij mag niet zomaar jouw kamer in zolang jij afspraken maakt.. maak je geen afspraak, dan heeft hij het recht om met zn eigen sleutel naar binnen te komen..

Ik snap ook niet dat je doet alsof je het hele huis huurt en de voordeur van een ander slot laat voorzien..

En dat je liever naar iemand van vlees en bloed luistert, vind ik een beetje rare uitspraak nu je 4 delen advies hebt gekregen en je van alle kanten hulp is geboden..

Ik ga wel painten in onz :W
pi_154199296
quote:
2s.gif Op donderdag 9 juli 2015 15:25 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Dat lekker doorzetten dus, en zorgen dat je daar goede afspraken laat afdwingen door een rechter. Eventueel met dwangsom bij overtreding. Kan je in ieder geval 'rustig' wonen totdat je óf een bodemprocedure bent gestart óf in onderling overleg het contract ontbindt (met vergoeding dan uiteraard).
Ik weet het niet meer. Is het enige wat ik nu bereik met het kort geding, dat ik daar kan blijven wonen? Maar ik wil daar helemaal niet wonen! Ik wil mijn geld terug en wegwezen. Dat blijkt nu alleen via een halfjaar tot een jaar lange bodemprocedure bereikt te kunnen worden. Dan kan ik toch net zo goed verhuizen?

Of zie ik dat nu verkeerd? Mis ik iets?

quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 15:43 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ik snap ook niet dat je doet alsof je het hele huis huurt en de voordeur van een ander slot laat voorzien..

Waar heb je het over? Hij heeft het slot van de voordeur vervangen , zodat ik niet eens bij de deur van mijn kamer kan komen, die ook op slot is. Dan moet ik toch een slotenmaker laten komen om de voordeur open te laten maken of de deur zelf openbreken? Maar dat is onverantwoordelijk en lokt diefstal uit, dus moet ik ook het slot vervangen.

Of ik lees wat verkeerd, of jij zit mij nu op de kast te jagen, of je hebt er niets van begrepen. In de laatste twee gevallen ben ik je liever kwijt dan rijk.

[ Bericht 17% gewijzigd door Drieklank op 09-07-2015 15:51:06 ]
pi_154199329
Ik zou persoonlijk gewoon weg gaan. Anders kan dit een heel lang slepend proces worden en weet niet of je daar op zit te wachten
I solemnly swear i'm up to no good
pi_154199425
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 15:46 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik zou persoonlijk gewoon weg gaan. Anders kan dit een heel lang slepend proces worden en weet niet of je daar op zit te wachten
Helemaal mee eens. Je trekt aan het kortste eind en het kost frustratie en uiteindelijk je gezondheid. Neem aub morgen dat geld van mij aan. Kun je een maand van in een hotel zitten beloof ik je.
pi_154199440
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 15:45 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Ik weet het niet meer. Is het enige wat ik nu bereik met het kort geding, dat ik daar kan blijven wonen? Maar ik wil daar helemaal niet wonen! Ik wil mijn geld terug en wegwezen. Dat blijkt nu alleen via een halfjaar tot een jaar lange bodemprocedure bereikt te kunnen worden. Dan kan ik toch net zo goed verhuizen?

Mwah, ik denk dat je dan met name wat goodwill bij de rechter verspeelt en je moet het ijzer smeden als het heet is. Zoals je hier al eerder zelf zei, een 'advocaat van de duivel' roept dan gewoon 'schadevergoeding? Verhuisvergoeding? Waarom? Je bent toch zélf verhuisd? Je hebt toch zélf je huur opgezegd?'
  donderdag 9 juli 2015 @ 16:01:16 #41
404753 CruisinDen
Slachtoffer v/d maatschappij
pi_154199652
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 15:46 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Dit werd in het eerste topic ook direct al gezegd maar toen kwam half Fok! met dat die gewoon moest blijven zitten en er tegen in moest gaan omdat die 'in z'n recht staat'. TS is niet de eerste en absoluut niet de laatste die er uit gepest word door de verhuurder. Is heel lullig maar gelijk hebben en gelijk krijgen...

Ik zou of je verlies nu nemen en rustig gaan of blijven en er keihard tegenin gaan (en dan niet klagen over de kosten die daarmee gepaard gaan). Maar je moet wel afwegen hoe lang leven in een onveilige kutsituatie die ¤2500 waard is..

Sterkte in ieder geval, TS!
  donderdag 9 juli 2015 @ 16:06:21 #42
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_154199760
quote:

Waar heb je het over? Hij heeft het slot van de voordeur vervangen , zodat ik niet eens bij de deur van mijn kamer kan komen, die ook op slot is. Dan moet ik toch een slotenmaker laten komen om de voordeur open te laten maken of de deur zelf openbreken? Maar dat is onverantwoordelijk en lokt diefstal uit, dus moet ik ook het slot vervangen.

Of ik lees wat verkeerd, of jij zit mij nu op de kast te jagen, of je hebt er niets van begrepen. In de laatste twee gevallen ben ik je liever kwijt dan rijk.
Je kan moeilijk het slot van een ander vervangen, en als diegene geen zin heeft om een sleutel te geven dan laat je de voordeur gewoon open nadat je binnen bent..
Hij is degene die onverantwoordelijk is..
Jij mag naar binnen en je kamer afsluiten voor hem.. (mits je af en toe een afspraak met hem maakt)

Je kan gewoon melden (desnoods per sms) dat zn voordeur (slot) eruit ligt omdat je er niet in kon terwijl je daar wel recht op had..
Wat ie dan doet met die deur moet ie zelf weten, maar je kan de huisbaas niet de toegang tot de hele woning ontzeggen door hem ook geen sleutel te geven..

Je kan wel je kamerdeur slot vervangen en geen sleutel geven..

Maarja dat staat overal wel geschreven want dat zijn de regels zo ongeveer..

Ik zit je niet op de kast te jagen, maar wetten overtreden omdat iemand wetten overtreed lijkt me niet de bedoeling..
pi_154199762
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2015 15:50 schreef empa1010 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Je trekt aan het kortste eind en het kost frustratie en uiteindelijk je gezondheid. Neem aub morgen dat geld van mij aan. Kun je een maand van in een hotel zitten beloof ik je.
:D Dat moet dan wel een smak geld zijn.

Als je nu opgeeft trek je inderdaad aan het kortste eind. Je kan natuurlijk weggaan en alsnog een procedure starten. misschien win je, misschien niet. Maar dan heb je het in ieder geval geprobeerd.
als je die eerdere opname aanvoert als bewijs zal de rechter ook wel snappen dat blijven geen optie was vanwege het gedrag van de verhuurder.
pi_154199807
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 16:06 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

:D Dat moet dan wel een smak geld zijn.

Als je nu opgeeft trek je inderdaad aan het kortste eind. Je kan natuurlijk weggaan en alsnog een procedure starten. misschien win je, misschien niet. Maar dan heb je het in ieder geval geprobeerd.
als je die eerdere opname aanvoert als bewijs zal de rechter ook wel snappen dat blijven geen optie was vanwege het gedrag van de verhuurder.
Dat denk ik eigenlijk ook. Ik kan me niet voorstellen dat de rechter, mocht TS doorgaan en toch verhuizen, gaat zeggen: "Oh je bent al weg, opgelost." terwijl de verhuurder zoveel regels heeft overtreden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2015 16:08:19 ]
pi_154199887
quote:
Hij heeft het slot van de voordeur vervangen , zodat ik niet eens bij de deur van mijn kamer kan komen, die ook op slot is.
Nou begrijp ik er niets meer van, je kan toch gewoon in het huis?
pi_154199952
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 16:11 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nou begrijp ik er niets meer van, je kan toch gewoon in het huis?
Nu wel, na gisteren voor de derde keer het slot te vervangen en hem de sleutel te geven.
  donderdag 9 juli 2015 @ 16:26:33 #47
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_154200201
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 16:14 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Nu wel, na gisteren voor de derde keer het slot te vervangen en hem de sleutel te geven.
Vandaar dat de urgentie ook weg is.. je kan nu gewoon je kamerdeur op slot doen (evt met eigen slot) en hoeft de sleutel niet te geven (als ik het goed heb)

Zou ik idd ff een paar dagen hotel pakken.. neerploffen op een goed bed, diep zuchten, goed slapen, en dan doorzetten..

Empa kan het wel missen blijkbaar O+ , en dan kun je er met volle moed induiken als je uitgerust bent..

Of daarna beslissen dat je er wel klaar mee bent
pi_154200368
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 16:14 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Het begon dus met enorme intimidatie en het uit huis zetten. Nu is de intimidatie er nog steeds maar is hij gedwongen je weer toegang te geven. Zoals ik het zie heb je dus de helft van het probleem opgelost en moet je nu kijken hoe je een einde kunt maken aan de intimidatie.

Mogelijk kun je hier eens informeren hoe die mensen tegen de situatie aankijken:
http://www.vooreenveiligthuis.nl/
pi_154200528
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2015 15:50 schreef empa1010 het volgende:

[..]

Dit zegt mijn hart.

Mijn verstand zegt dat het dieptepunt nog niet bereikt is en ik nog een escalatie moet overleven.
pi_154201156
Heb je voor vanavond al wat kunnen regelen?
pi_154201303
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 17:09 schreef 44rdbei het volgende:
Heb je voor vanavond al wat kunnen regelen?
Ik moet vanavond daar slapen, omdat ik het kort geding aan ga spannen. Met de dagvaarding verzoek ik hem mij rustig te laten wonen en geef ik hem de mogelijkheid om te onderhandelen met mijn advocaat. De dagvaarding wordt vandaag verzonden. Als ik geluk heb, kan het kort geding morgen al plaatsvinden. Als ik geluk heb.
pi_154201314
Succes
  donderdag 9 juli 2015 @ 17:36:35 #53
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_154201644
Ik hoop met je mee dat het geluk aan jouw kant is, en dat het kort geding inderdaad morgen al plaatsvindt.

Succes!
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
pi_154201941
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 17:14 schreef Drieklank het volgende:
Als ik geluk heb.
't Zou mooi zijn als je het recht krijgt waar je recht op hebt. Veel succes, hopelijk heb je nu snel wat duidelijkheid zodat je verder kunt.
pi_154202361
quote:

[..]

Die schadevergoeding is er enkel en alleen om jouw kosten te dekken als je gedwongen ineens moet verhuizen. Als je zelf besluit om weg te gaan dan is dat geheel je eigen keuze en valt er dus geen enkele schade te vergoeden; je hebt immers gewoon zelf besloten om weg te gaan.

Als je er kunt blijven wonen heb je een kans dat die kerel je uitkoopt of dat hij je lekker laat zitten en het huis met huurder(s) verkoopt.
pi_154202441
Ik heb je een Pm gestuurd met een telefoonnummer van die agent.
Hij heeft dit topic gelezen en je kan hem morgenochtend bellen
Hell To The Liars
pi_154202677
Oh en die agent stuurt me nog een berichtje, als hij je bedreigd heeft.
Vandaag of pas geleden, aangifte doen!!! Altijd
Hell To The Liars
pi_154202735
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 18:28 schreef Droopie het volgende:
Oh en die agent stuurt me nog een berichtje, als hij je bedreigd heeft.
Vandaag of pas geleden, aangifte doen!!! Altijd
Ts is al meerdere malen bij de politie langsgegaan. Politie schijnt het niet zo boeiend te vinden.
pi_154202799
Een FOK!meet bij het kort geding morgen?
pi_154202806
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2015 18:31 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

Ts is al meerdere malen bij de politie langsgegaan. Politie schijnt het niet zo boeiend te vinden.
Nou gelukkig deze agent wel, Rotterdammer hè ;)
De ene agent is de andere niet
Hell To The Liars
pi_154202812
quote:
10s.gif Op donderdag 9 juli 2015 18:35 schreef Etsu het volgende:
Ik ben voor
Hell To The Liars
pi_154203239
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 18:12 schreef Droopie het volgende:
Ik heb je een Pm gestuurd met een telefoonnummer van die agent.
Hij heeft dit topic gelezen en je kan hem morgenochtend bellen
Top van je. Maar kan me goed voorstellen als Drieklank's vertrouwen in de politie inmiddels verdwenen is.

quote:
10s.gif Op donderdag 9 juli 2015 18:35 schreef Etsu het volgende:
:D lol
pi_154203370
quote:
2s.gif Op donderdag 9 juli 2015 19:01 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Top van je. Maar kan me goed voorstellen als Drieklank's vertrouwen in de politie inmiddels verdwenen is.

[..]

:D lol
Dat kan..maar net als met psychische klachten en ziektes gewoon blijven zoeken en zeuren tot je geholpen wordt...
Hell To The Liars
pi_154203689

[ Bericht 100% gewijzigd door Nizno op 09-07-2015 19:26:32 (als je niets te zeggen weet, zeg dan niets.) ]
pi_154203761
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2015 19:07 schreef Droopie het volgende:

[..]

Dat kan..maar net als met psychische klachten en ziektes gewoon blijven zoeken en zeuren tot je geholpen wordt...
Politie stuurt je altijd eerst een paar keer weg. Ze denken daar zo van als je echt aangifte wilt doen dan kom je wel terug en blijf je weg dan zal het wel opgelost zijn.
pi_154204372
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2015 18:35 schreef Droopie het volgende:

[..]

Nou gelukkig deze agent wel, Rotterdammer hè ;)
De ene agent is de andere niet
We zullen zien :)
pi_154207111
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 16:26 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Vandaar dat de urgentie ook weg is.. je kan nu gewoon je kamerdeur op slot doen (evt met eigen slot) en hoeft de sleutel niet te geven (als ik het goed heb)

Zou ik idd ff een paar dagen hotel pakken.. neerploffen op een goed bed, diep zuchten, goed slapen, en dan doorzetten..

Empa kan het wel missen blijkbaar O+ , en dan kun je er met volle moed induiken als je uitgerust bent..

Of daarna beslissen dat je er wel klaar mee bent

Empa kan het idd missen en wil het ook missen. Maar de keuze is aan TS.
pi_154207474
Succes morgen Drieklank! Zal voor je duimen!
pi_154208232
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 17:14 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Ik moet vanavond daar slapen, omdat ik het kort geding aan ga spannen. Met de dagvaarding verzoek ik hem mij rustig te laten wonen en geef ik hem de mogelijkheid om te onderhandelen met mijn advocaat. De dagvaarding wordt vandaag verzonden. Als ik geluk heb, kan het kort geding morgen al plaatsvinden. Als ik geluk heb.
Het lijkt mij sterk dat er morgen al een kort geding plaatsvindt. De tegenpartij moet toch de kans krijgen om een verweer op te stellen? Als hij morgen de dagvaarding krijgt, kan het volgens mij niet zijn dat ook diezelfde dag het kort geding plaatsvindt.

Niet dat ik het erg zou vinden :)
pi_154208503
quote:

[..]

Hier heb ik je in eerdere topics al voor gewaarschuwd :{
Beetje jammer dat je afvallig begint te reageren sinds je zaak minder sterk staat. :N

De rechter zal er ook weinig van snappen denk ik (waarom al die stennis schoppen om ergens te kunnnen blijven wonen terwijl je eigenlijk weg wil?).
En nu wil je opeens alleen de kosten van het proces/advocaat/kosten van hinder. Dit maakt dat de zaak echt niet stevig staat.

EDIT: in ieder geval succes morgen!
pi_154209338
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2015 22:29 schreef bombmannl het volgende:

[..]

Beetje jammer dat je afvallig begint te reageren sinds je zaak minder sterk staat. :N

De rechter zal er ook weinig van snappen denk ik (waarom al die stennis schoppen om ergens te kunnnen blijven wonen terwijl je eigenlijk weg wil?).
En nu wil je opeens alleen de kosten van het proces/advocaat/kosten van hinder. Dit maakt dat de zaak echt niet stevig staat.

Ts krijgt hier 100 verschillende adviezen/meningen, je kan hem niet kwalijk nemen dat hij het jouwe niet heeft opgevolgd. Hij moet uiteindelijk zelf zijn afwegingen maken.

Wel ben ik het met je eens dat ts ons niet moet afvallen. We hebben geprobeerd ts zo goed mogelijk te ondersteunen in de wetenschap dat de meeste van ons geen experts zijn op dit gebied.

Ts wilde er graag blijven wonen. Maar als je elke dag weggepest en bedreigt word is dat geen optie. Als je van een huurder af wil moet je dat op een normale manier doen, iemand wegpesten zou bestraft moeten worden. Maar het lijkt er steeds meer op dat je hier gewoon mee weg komt.
:{
pi_154209358
Je maakt het steeds ingewikkelder voor jezelf TS. Dat je mijn aanbod niet wilt aannemen respecteer ik maar volgens mij moet je uit deze vicieuze cirkel stappen van 'recht hebben, recht krijgen'. Want dat krijg je niet. Dat geld wat je wil vorderen heb ik voor je maar wil je het niet, nogmaals, dan respecteer ik dat. Ik ga die persoon dan appen dat hij niet naar een plek hoeft te gaan enz. Ik geef de doos evengoed mee maar ik ga slapen rond half 12. Dan hadden we sws een plek en herkenningsteken moeten weten van je. Nogmaals: respect.... En sterkte.
pi_154209717
Een van de redenen om af te dwingen dat hij daar rustig kan blijven wonen, ook al wil hij weg, is om de gelegenheid te krijgen naar passende andere woonruimte te zoeken. Die ligt niet voor het oprapen en op dit moment kan niemand zeggen hoe lang dit kan gaan duren.
pi_154209850
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 23:09 schreef vaneiges het volgende:
Een van de redenen om af te dwingen dat hij daar rustig kan blijven wonen, ook al wil hij weg, is om de gelegenheid te krijgen naar passende andere woonruimte te zoeken. Die ligt niet voor het oprapen en op dit moment kan niemand zeggen hoe lang dit kan gaan duren.
Dat begrijp ik. Maar als je geld krijgt voor 1 maand in een hotel, dan heb je dus sws 1 maand tijd om iets te vinden. Ik ga uit van 60 euro per nacht incl. ontbijt. Pak het aan en pak de draad weer op dacht ik. Maar voor mij is het vanavond te laat want plek afspreken enz. moet ik wel tijdig doorgeven. Als ts het niet wil dan zij dat zo. Leek mij een escape na alle ellende. Hij heeft genoeg shit over zich heen gekregen. Dat moet je jezelf niet langer aan willen doen.
pi_154210097
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2015 23:14 schreef empa1010 het volgende:

[..]

Dat begrijp ik. Maar als je geld krijgt voor 1 maand in een hotel, dan heb je dus sws 1 maand tijd om iets te vinden. Ik ga uit van 60 euro per nacht incl. ontbijt. Pak het aan en pak de draad weer op dacht ik. Maar voor mij is het vanavond te laat want plek afspreken enz. moet ik wel tijdig doorgeven. Als ts het niet wil dan zij dat zo. Leek mij een escape na alle ellende. Hij heeft genoeg shit over zich heen gekregen. Dat moet je jezelf niet langer aan willen doen.
Het is wel een risico misschien. Als hij na een maand nog niks heeft wat dan? Dan heeft hij vrijwillig al zijn rechten ingeleverd en staat hij op straat.
pi_154210217
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 23:22 schreef vaneiges het volgende:

[..]

Het is wel een risico misschien. Als hij na een maand nog niks heeft wat dan? Dan heeft hij vrijwillig al zijn rechten ingeleverd en staat hij op straat.
Dat is waar. Maar tussen die engerds gaan slapen lijkt me het slechtste scenario. Stel dat ze er expres te pas en te onpas binnenvallen. Dat wil je toch gewoon niet. Maand moet lukken. Als je 4 of 5 tientjes per nacht overnacht kan het wel 6 weken.
pi_154210320
Je hebt wel kans dat ze dimmen na gisteravond. Het stalkt toch minder leuk als de politie je in de gaten houdt.
pi_154210419
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2015 23:25 schreef empa1010 het volgende:

[..]

Dat is waar. Maar tussen die engerds gaan slapen lijkt me het slechtste scenario. Stel dat ze er expres te pas en te onpas binnenvallen. Dat wil je toch gewoon niet. Maand moet lukken. Als je 4 of 5 tientjes per nacht overnacht kan het wel 6 weken.
Waarom zou je in vredesnaam iemand die je niet kent zomaar 2k willen geven? Vreemd verhaal, zeker aangezien je zo loopt door te drammen dat TS je geldt beter maar zo snel mogelijk accepteert en met koffertjes, kennissen en tekens het geld zo anoniem mogelijk over kunt hevelen.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 9 juli 2015 @ 23:35:26 #79
408813 crew  trein2000
pi_154210563
quote:
7s.gif Op donderdag 9 juli 2015 23:31 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Waarom zou je in vredesnaam iemand die je niet kent zomaar 2k willen geven? Vreemd verhaal, zeker aangezien je zo loopt door te drammen dat TS je geldt beter maar zo snel mogelijk accepteert en met koffertjes, kennissen en tekens het geld zo anoniem mogelijk over kunt hevelen.
Eens, empa ik twijfel niet aan je goede bedoelingen maar op deze manier had ik het ook niet geaccepteerd.
zie email 27 oktober
pi_154210575
Juist een prima constructie. Zo heeft ts de garantie dat er niets tegenover hoeft te staan omdat ze allebei anoniem kunnen blijven.
pi_154210591
quote:

[..]

Je zou ook ervoor kunnen kiezen om niet alles zo negatief te zien. Ik vind het een hele toffe actie van haar en ik zie mensen dat niet zo snel doen. Jij wel?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2015 23:37:21 ]
  Moderator donderdag 9 juli 2015 @ 23:36:49 #82
45833 crew  Fogel
pi_154210611
quote:

[..]

Sommige mensen willen nu eenmaal helpen zonder daar perse erkenning voor te moeten krijgen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_154210673
quote:
15s.gif Op donderdag 9 juli 2015 23:36 schreef Etsu het volgende:

[..]

Je zou ook ervoor kunnen kiezen om niet alles zo negatief te zien. Ik vind het een hele toffe actie van haar en ik zie mensen dat niet zo snel doen. Jij wel?
Zeker niet, maar ik vond het merkwaardig dat ze het hier zo vaak moest melden en het zo anoniem mogelijk moest. Maargoed, als het een echt aanbod betreft dan is het niets minder dan prijzenswaardig.
pi_154210714
quote:
15s.gif Op donderdag 9 juli 2015 23:36 schreef Etsu het volgende:

[..]

Nou inderdaad. Aluhoedjes-gedachten? Ik kan 100% oprecht garanderen dat ik dit uit medemenselijkheid doe. Zoek er aub niks achter.
Sorry als het opdringerig lijkt. Ik laat het rusten. Als hij niet wil houdt het op.
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 9 juli 2015 @ 23:45:37 #85
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_154210943
Ho maar,
als iemand dit wil doen staat dat iemand natuurlijk volledig vrij. Of een ander het ook zou doen is niet iets om steeds over door te gaan.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_154211002
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2015 23:39 schreef empa1010 het volgende:

[..]

Nou inderdaad. Aluhoedjes-gedachten? Ik kan 100% oprecht garanderen dat ik dit uit medemenselijkheid doe. Zoek er aub niks achter.
Sorry als het opdringerig lijkt. Ik laat het rusten. Als hij niet wil houdt het op.
Jij bent een goed mens. ^O^ Waren er maar meer mensen zoals jij. En dat meen ik oprecht.
pi_154211049
quote:
14s.gif Op donderdag 9 juli 2015 23:47 schreef Etsu het volgende:

[..]

Jij bent een goed mens. ^O^ Waren er maar meer mensen zoals jij. En dat meen ik oprecht.
En minder zoals de verhuurder graag. Nog nieuws, ts?

[ Bericht 0% gewijzigd door vaneiges op 10-07-2015 00:55:48 ]
pi_154211253
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2015 23:51 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Nou mensen echt.... dit gewoon. Laat maar. Dat is het absoluut niet. Hoe verzin je het uberhaupt. Ver heen met je gedachten. Jammer dat de mensheid zo is gaan denken tegenwoordig. Waar moet dat heen, als het al nog gekker kan. Laat maar laat maar.... I rest my case.

[ Bericht 7% gewijzigd door Nizno op 10-07-2015 01:00:59 (reactie op een edit) ]
  donderdag 9 juli 2015 @ 23:57:13 #89
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_154211316
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2015 23:55 schreef empa1010 het volgende:

[..]

Nou mensen echt.... dit gewoon. Laat maar. Dat is het absoluut niet. Hoe verzin je het uberhaupt. Ver heen met je gedachten. Jammer dat de mensheid zo is gaan denken tegenwoordig. Waar moet dat heen, als het al nog gekker kan. Laat maar laat maar.... I rest my case.
Je bent een lekker wijf.. ongeacht hoe je eruit ziet..
O+ :*
Laat je niet gek maken omdat je je kop boven het maaiveld steekt
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 10 juli 2015 @ 00:29:04 #90
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_154212154
Oke, ik heb even de site van de belastingdienst er bij gepakt.
TS mag een bedrag van 2111 ontvangen zonder hier verantwoording over te hoeven doen van wie dit ontvangen is.

http://www.belastingdiens(...)schenkbelasting_doen
quote:
de algemene vrijstelling: ¤ 2.111
Deze vrijstelling geldt voor iedereen. Dus ook voor de kleinkinderen die van hun grootouders een schenking krijgen.
U mag in 2015 van meerdere personen ¤ 2.111 belastingvrij ontvangen. En de schenker mag aan meerdere personen ¤ 2.111 belastingvrij schenken.
Ik ga er vanuit dat empa1010 hier rekening mee houdt.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  vrijdag 10 juli 2015 @ 00:33:39 #91
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_154212266
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 00:13 schreef Pandaplint het volgende:
Ik vind het ook nogal wat om een wildvreemde 2k te geven zonder de andere kant van het verhaal te weten. Maar blijkbaar mag je daar niks over zeggen. :)
Dat moet iemand toch zelf weten?
Als je het kunt missen dan kan TS iig iets met zo'n bedrag.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 10 juli 2015 @ 06:51:33 #92
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_154214359
quote:
99s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 00:29 schreef Nizno het volgende:
TS mag een bedrag van 2111 ontvangen zonder hier verantwoording over te hoeven doen van wie dit ontvangen is.

[..]

Ik denk niet dat de belastingdienst empa's koffer gaat checken :+
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_154214538
quote:
99s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 00:29 schreef Nizno het volgende:

[..]

Klopt hoor. Fijn dat je het nagekeken hebt :)
  vrijdag 10 juli 2015 @ 07:45:14 #94
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_154214569
Triest dat kritische posts verwijderd worden. Het is hier toch een discussieforum?
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
pi_154214582
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 07:45 schreef Pandaplint het volgende:
Triest dat kritische posts verwijderd worden. Het is hier toch een discussieforum?
Dit. Erg irritant.
pi_154214611
Heb ooit eens in dezelfde situatie gezeten, oorlog met de verhuurder die ernaast woonde.
Dat is aardig uit de hand gelopen toen.
pi_154215589
TS gaat niet in op het aanbod van empa1010, dus laten we dat hoofdstuk afsluiten en ophouden met speculeren waar het geld wel of niet vandaan zou komen en weer terug ontopic gaan. Dit geldt natuurlijk voor alle partijen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-07-2015 09:39:11 ]
pi_154223229
Toen ik gisteren terug in het huis kwam, bleek het slot van de kamer van mijn huisgenoot vervangen te zijn. Ik had mijn spullen, inclusief kleding, matras en laptop op zijn kamer verstopt. Daar kan ik niet meer bij (ik kan met hulp van een verklaring van de huisgenoot hem wel verzoeken mij toegang te geven, maar dan geef ik hem munitie).

Vandaag ben ik speciaal naar mijn werk gegaan om nog te kunnen reageren op dit topic, om wat leesvoer uit te printen voor het weekend en om het een en ander proberen geregeld te krijgen. Ik constateer dan dat het uitblijven van mijn reactie dan onmiddellijk op onbegrip stuit en veroordeeld wordt, hetgeen mij zeer verbaast gezien de omstandigheden.

Voor de duidelijkheid. Empa, ik ben ongelooflijk gelukkig met je aanbod, zeker nu ik de moed aan het verliezen ben en ik het gevoel heb dat ik alleen ben op de wereld en niemand om mij geeft en omdat deze post al in mijn hoofd rondspookte voor ik de post gelezen had.

quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2015 22:29 schreef bombmannl het volgende:

[..]

Er kan toch geen kort geding plaats vinden en het zou ook geen enkele zin hebben, omdat ik gewoon toegang heb tot het gehuurde en daar kan wonen zonder dat er aantoonbaar strafbare feiten worden gepleegd en zonder dat het woongenot aantoonbaar wordt verstoord.

Gisteren is de eigenaar met vermoedelijk zijn zus en zijn puberale nichtje op 'visite' geweest. Het eerste wat ze deden is op mijn deur bonken om te vragen of ik open wil doen, om te praten, want ik hoor hier niet, zegt het puberale meisje. Ze hielden niet op, tot ik de politie belde. De politie heeft zich weer een uur later laten zien, gevraagd of we het rustig willen houden voor elkaar en is weer weggegaan. Ze doen immers niets verkeerd. Wel werd er af en toe flink wat herrie gemaakt en is er aan het eind van de avond, voor ze vertrokken in het hele huis een soort parfum gespoten dat zo sterk en doordringend was, dat het niet te harden was, zelfs met alle ramen open. Ik heb nog een buurman gevraagd hiervan getuige te zijn, maar die zie niets bijzonders te ruiken. Ondertussen is een lege kamer, die eerder verhuurd werd, ingericht. Het zal me niet verbazen als de 'visite' dit weekend blijft 'logeren'.

De advocaat heeft nog een brief geschreven waarmee hij de verhuurder 'sommeert' mij rustig te laten wonen, toegang te laten houden tot het gehuurde en dat hij kan onderhandelen over beëindiging van de overeenkomst. Het plan is nu dat ik daar toch moet blijven wonen tot de verhuurder mij zo zat is dat hij toch wil onderhandelen. We gokken erop dat de verhuurder er op een gegeven moment geen zin meer in heeft om mij iedere avond lastig te vallen. Dat zou mij de bodemprocedure van een half jaar tot een jaar kunnen schelen. Maar ondertussen heb ik alleen mijn kleren die ik nu aan heb, mijn gitaar en een kussen met een deken van de buurvrouw. Geen laptop, geen internet, geen matras. Gisteren heb ik op de grond geslapen: erg oncomfortabel en niet bevorderlijk voor je nachtrust kan ik je vertellen. Maandag bespreek dan met de advocaat hoe het verder moet, want ik houd dit niet vol, maar we zijn 'pas' 10 dagen bezig, zegt hij.

De politie heeft het te druk voor mij aangifte van huisvredebreuk en bedreiging. Eerst wil de politie mijn verhaal aanhoren en dan gaat de politie een besluit nemen of het wel strafbaar is, voor ze het opnemen. Dan kan ik wel roepen dat het aan de OvJ is om te beoordelen, maar als de politie niet mee wil werken houdt het gewoon op. Ik kan op me kop staan: ze vertikken het gewoon.

Ondertussen gaat de zomer wel aan me voorbij, kan ik aan niets anders denken en doe ik geen oog meer dicht. Empa en bombmann zijn hier wel het meest wijs in. Maar ik ben verschrikkelijk eigenwijs en ook een beetje wantrouwig. Ik vind het eerlijk gezegd ook een beetje eng en voel me erg ongemakkelijk om zo'n groot bedrag op zo'n manier aan te nemen. Mijn fantasie slaat dan ook op hol: is Empa op de een of andere manier bekend, een bekende, of heel erg rijk, of crimineel, of een geheime organisatie of een zeer bijzondere inlevende dame (of toch een heer). Dat weet ik allemaal niet. Angst voor het onbekende en ik heb toch nog ergens de hoop om snel tot een schikking te komen.

Zo niet, dan ga ik een deze dagen toch weg en zal ik vanuit de nieuwe woonruimte de bodemprocedure starten om alles terug te krijgen. Verhuisd of niet: ik heb toch aantoonbaar schade geleden, alleen al getuige het audiofragment.

Dus op de korte termijn, als hij een deze dagen niet tot een schikking wil komen (hij wil me wel bijzonder graag weg hebben, anders komt hij niet iedere dag om mij te treiteren), heb ik gewoon niets meer te winnen door hier te blijven wonen.

Dus daarom, Empa, ben ik wel ongelooflijk blij met je, maar ben ik nog niet zover om op je aanbod in te gaan en kon ik je gisteren ook niet meer te woord staan.

Ik zal misschien nog een uur online blijven, maar dan moet ik echt weg en zit ik zonder internet en alles dit weekend, Dus kan ik even niet meer reageren.
pi_154223363
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 15:11 schreef Drieklank het volgende:

De politie heeft het te druk voor mij aangifte van huisvredebreuk en bedreiging. Eerst wil de politie mijn verhaal aanhoren en dan gaat de politie een besluit nemen of het wel strafbaar is, voor ze het opnemen. Dan kan ik wel roepen dat het aan de OvJ is om te beoordelen, maar als de politie niet mee wil werken houdt het gewoon op. Ik kan op me kop staan: ze vertikken het gewoon.
Niet accepteren. Ik zou een officiele klacht indienen, gewoon per brief. Dan begint een procedure die bij de ombudsman eindigt als die niet tussendoor wordt opgelost. Dan geef je de politie de keuze tussen tijd vrijmaken voor het opnemen van een aangifte of nog veel meer tijd vrijmaken voor een onderzoek van de ombudsman.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_154223533
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 15:16 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Niet accepteren. Ik zou een officiele klacht indienen, gewoon per brief. Dan begint een procedure die bij de ombudsman eindigt als die niet tussendoor wordt opgelost. Dan geef je de politie de keuze tussen tijd vrijmaken voor het opnemen van een aangifte of nog veel meer tijd vrijmaken voor een onderzoek van de ombudsman.
Tijd vrijmaken gebeurt wel: dinsdag horen ze mijn verhaal aan (alweer). Maar ze willen het waarschijnlijk niet opnemen. Dat is het probleem.

Bedreiging: hij ramde op de deuren, probeerde binnenkomen terwijl hij daar niets te zoeken had en ik vond dat bedreigend. Maar meneer, u had het slot vervangen en heeft hij iets fysieks bedreigend gezegd? Bijvoorbeeld gedreigd met de dood of iets anders? Nee? Dan is het geen bedreiging.

Huisvredebreuk: hij is zonder toestemming in mijn kamer geweest en heeft mijn kamer ontruimd. Maar meneer, daar waren wij niet bij, dus wij hebben niet gezien dat hij in uw kamer stond, alleen dat het slot is vervangen. Maar mijn spullen stonden beneden! Ja, dat hebben we gezien, maar sorry, we hebben hem niet deze spullen uit uw kamer zien halen.

Sorry meneer, wij nemen uw aangifte niet op, want u kunt niet aantonen dat er strafbare feiten zijn gepleegd. Ja maar dat bepaald u niet! Goedeavond meneer! Ja, maar...Meneer, goede avond.

Zo gaat het aanstaande dinsdag gewoon. Dat kan ik je nu al zeggen.
pi_154223634
Wat een laffe takken daar bij die politie in capelle }:|
I solemnly swear i'm up to no good
pi_154223701
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 15:24 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Tijd vrijmaken gebeurt wel: dinsdag horen ze mijn verhaal aan (alweer). Maar ze willen het waarschijnlijk niet opnemen. Dat is het probleem.

Bedreiging: hij ramde op de deuren, probeerde binnenkomen terwijl hij daar niets te zoeken had en ik vond dat bedreigend. Maar meneer, u had het slot vervangen en heeft hij iets fysieks bedreigend gezegd? Bijvoorbeeld gedreigd met de dood of iets anders? Nee? Dan is het geen bedreiging.

Huisvredebreuk: hij is zonder toestemming in mijn kamer geweest en heeft mijn kamer ontruimd. Maar meneer, daar waren wij niet bij, dus wij hebben niet gezien dat hij in uw kamer stond, alleen dat het slot is vervangen. Maar mijn spullen stonden beneden! Ja, dat hebben we gezien, maar sorry, we hebben hem niet deze spullen uit uw kamer zien halen.

Sorry meneer, wij nemen uw aangifte niet op, want u kunt niet aantonen dat er strafbare feiten zijn gepleegd. Ja maar dat bepaald u niet! Goedeavond meneer! Ja, maar...Meneer, goede avond.

Je hoeft niet zelf het bewijs rond te hebben om een aangifte te mogen doen. Als ze weigeren de aangifte op te nemen dan vraag je naar hun naam tbv de klachtprocedure. Jouw kamer is betreden zonder jouw toestemming (als verhuurder het recht heeft op toegang tot je kamer voor bezichtiging dan is dát een civiele kwestie, hij mag dat recht niet tegen jouw wil uitoefenen), om jouw eigendommen te verwijderen. Dat levert een of meer strafbare feiten op, en uitzoeken welke precies en hoe die te bewijzen is hun werk.
pi_154223870
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 15:32 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je hoeft niet zelf het bewijs rond te hebben om een aangifte te mogen doen. Als ze weigeren de aangifte op te nemen dan vraag je naar hun naam tbv de klachtprocedure. Jouw kamer is betreden zonder jouw toestemming (als verhuurder het recht heeft op toegang tot je kamer voor bezichtiging dan is dát een civiele kwestie, hij mag dat recht niet tegen jouw wil uitoefenen), om jouw eigendommen te verwijderen. Dat levert een of meer strafbare feiten op, en uitzoeken welke precies en hoe die te bewijzen is hun werk.
Bespaar je de moeite, TS luistert eerder naar een persoon van vlees en bloed die aantoonbaar verstand van zaken heeft, dan naar een anoniem forumlid.
.
  vrijdag 10 juli 2015 @ 15:43:31 #104
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_154223918
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 15:41 schreef r_one het volgende:

[..]

Bespaar je de moeite, TS luistert eerder naar een persoon van vlees en bloed die aantoonbaar verstand van zaken heeft, dan naar een anoniem forumlid.
Dat was idd wel de doodssteek voor ieder welgemeend advies :{
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_154223960
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 15:43 schreef Mark het volgende:

[..]

Dat was idd wel de doodssteek voor ieder welgemeend advies :{
QFT
.
pi_154223991
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 15:24 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Mooie boel.

"Ja sorry mevrouw, we hebben niet gezien dat hij u verkracht heeft dus u kunt geen aangifte doen.
Fijne dag verder"
pi_154224164
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 15:41 schreef r_one het volgende:

[..]

Dat is op zich niet zo'n verkeerde grondhouding, het probleem lijkt me vooral dat hij zich laat afbluffen door iemand die geen zin heeft om zijn werk te doen.
pi_154224211
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 15:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is op zich niet zo'n verkeerde grondhouding, het probleem lijkt me vooral dat hij zich laat afbluffen door iemand die geen zin heeft om zijn werk te doen.
Dat heb ik 'm ook al tig keer verteld (en ook hoe hij het op kan lossen). Maar ik voel(de) me een roepende in de woestijn.
.
  vrijdag 10 juli 2015 @ 15:56:00 #109
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_154224216
De politie doet niets.. nou.. dan pak je je spullen toch gewoon..?
Ik snap niet echt meer wat het probleem is... en de politie ook niet waarschijnlijk

Voor een aangifte heb je echt geen heterdaad nodig.. maar dat heb ik nu al tien keer gezegd geloof ik..
Handig zou dat zijn, want dan heeft iedere persoon iedere seconde politiebewaking nodig..

Ik denk dat je communicatie richting politie niet helemaal jevanhet is..
Je meld wat er aan de hand is, en je verhaal moet je voor je houden..
Ze zijn immers geen types die de hele dag (voor hun niet relevante) verhalen willen gaan aanhoren..

Je zegt dus: mijn spullen zijn gejat, doe er iets aan, of ik doe het zelf wel.. niets meer en niets minder
pi_154224275
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 15:56 schreef Zolderkamer het volgende:
Je zegt dus: mijn spullen zijn gejat, doe er iets aan, of ik doe het zelf wel.. niets meer en niets minder
Maar zijn spullen zijn niet gejat.
.
pi_154224313
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 15:55 schreef r_one het volgende:

[..]

Dat heb ik 'm ook al tig keer verteld (en ook hoe hij het op kan lossen). Maar ik voel(de) me een roepende in de woestijn.
Ik heb niet de hele topicreeks doorgelezen. Op zich wil ik graag iemand van advies dienen die de ballen heeft om zoiets niet te pikken, en dat was dan ook wat ik meegekregen had. Maar mensen die zich niet laten adviseren moet het verder zelf maar uitzoeken.
pi_154224380
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 15:59 schreef Weltschmerz het volgende:
Op zich wil ik graag iemand van advies dienen die de ballen heeft om zoiets niet te pikken, en dat was dan ook wat ik meegekregen had. Maar mensen die zich niet laten adviseren moet het verder zelf maar uitzoeken.
Ik heb dezelfde instelling. En ik had dezelfde conclusie ook al getrokken.

Vandaar ook mijn tip om geen moeite te doen.
.
  vrijdag 10 juli 2015 @ 16:02:08 #113
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_154224414
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 15:57 schreef r_one het volgende:

[..]

Hoezo? hij kan er toch niet bij?
Ik zou de politie gewoon de keuze geven.. of jullie maken die deur open, of ik doe het zelf..
Dat halve gelul heeft niemand iets aan.. Maar TS wil of kan dat niet begrijpen geloof ik

Ik vind het al vaag dat TS niet gewoon op zn eigen kamer is blijven zitten, ipv allerlei capriolen uit te gaan halen die niet relevant zijn..
Dat het nu tegen hem gaat werken en hij dat nu zelf ook inziet is het idd een beetje laat voor..
pi_154224423
Ja, ik heb braaf alle delen in detail gelezen en vind het een stuitende situatie. Maar hoewel ik best snap dat TO er helemaal doorheen zit vind ik het nog stuitender dat hij wel een topic aanmaakt, hem van alle kanten advies, hulp en raad wordt gegeven, zelfs geld wordt aangeboden en hij het dan ineens vanuit het blote niks nodig vindt iedereen die adviezen, goede raad en hulp in die ene post neer te maaien want hij neemt liever raad aan van iemand "van vlees en bloed", really? Ik zat ook al serieus te overwegen te helpen maar met deze houding van to :no way. Waarom een topic aanmaken op een forum als je je daar niet goed bij voelt en dan ook nog eens een soort van schofferen? Medelijden kweken of zo? Je wijst alles af maar blijft wel posten bij die niet-van-vleesch-ende-bloedt-forummers. Why }:| En de politie heeft wel meer te doen behalve bij een inmiddels deels zelf opgezochte confrontatie hun tijd te gaan verspillen, die zien het ook niet meer met alle wendingen.
Ik ben het eens met r-one. De energie niet meer waard.
Waar het stinkt is het warm.
pi_154224462
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 13:42 schreef r_one het volgende:

[..]

Nou sorry hoor, ik heb je al drie keer geadviseerd om 1. je advocaat contact op te laten nemen met de OvJ en 2. je huurcontract onder de neus van verhuurder te drukken. Ik hoor je er niet over.

JE MOET AANGIFTE DOEN VAN HUIS-VREDE-BREUK!

Dat kan ook schriftelijk, al dan niet door de advocaat, bij de OvJ.

[..]

Hoezo, 'hij gaat naar huis'? Hij woont nu toch op dat adres, met vrouw en zoon?
Ik ga aan de advocaat vragen of hij aangifte wil doen bij de OvJ, omdat de politie dat niet wilt. Is dat wat je bedoelt?

Mijn verhuurder heeft mijn huurcontract al onder zijn neus gedrukt gekregen. Door mij, door de politie en door de advocaat. Het is volgens hem niet geldig, het is volgens hem opgezegd, hij wil gewoon niet luisteren.
pi_154224474
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 15:57 schreef r_one het volgende:

[..]

Waarom niet? Ts kan er niet meer bij, verhuurder wel. Onrechtmatige toeëigening of zoiets?

Politie heeft geen zin in aangifte opnemen omdat de meeste zaken zich vanzelf wel oplossen. Deze ook. Als ze maar lang genoeg niets doen bezwijkt ts vanzelf wel een keer onder de druk en verhuist hij naar een vriend, familie of donker kelderhok. Daar gokt de politie gewoon op.
pi_154224477
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 16:02 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Hoezo? hij kan er toch niet bij?
Ik zou de politie gewoon de keuze geven.. of jullie maken die deur open, of ik doe het zelf..
Dat halve gelul heeft niemand iets aan.. Maar TS wil of kan dat niet begrijpen geloof ik
TS heeft ze zelf op de kamer van een huisgenoot verstopt.
quote:
Ik vind het al vaag dat TS niet gewoon op zn eigen kamer is blijven zitten, ipv allerlei capriolen uit te gaan halen die niet relevant zijn..
Dat het nu tegen hem gaat werken en hij dat nu zelf ook inziet is het idd een beetje laat voor..
Dat sowieso :Y
.
pi_154224479
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 16:00 schreef r_one het volgende:

[..]

Ik heb dezelfde instelling. En ik had dezelfde conclusie ook al getrokken.

Vandaar ook mijn tip om geen moeite te doen.
Dank je, dan doe ik er ook verder geen moeite meer voor, tenzij TS zich alsnog anders gaat opstellen.
  vrijdag 10 juli 2015 @ 16:05:12 #119
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_154224493
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 16:03 schreef Drieklank het volgende:
hij wil gewoon niet luisteren.
Daar heb jij ook een handje van...
pi_154224541
quote:

[..]

Ik ga aan de advocaat vragen of hij aangifte wil doen bij de OvJ, omdat de politie dat niet wilt. Is dat wat je bedoelt?

Mijn verhuurder heeft mijn huurcontract al onder zijn neus gedrukt gekregen. Door mij, door de politie en door de advocaat. Het is volgens hem niet geldig, het is volgens hem opgezegd, hij wil gewoon niet luisteren.
Ik heb je toch een nummer gegeven van een agent waar je aangifte kan doen?
Heb je die gebeld ?
Hell To The Liars
pi_154224545
Ts heb je die krullebol van een wijkagent nou al gecontact?
pi_154224717
quote:

[..]

Dan ben je al op de goede weg.

Stap 1: de advocaat met de OvJ laten bellen dat de politie weigert aangifte op te nemen van een strafbaar feit (i.c. huisvredebreuk). Met bedreiging geef ik je geen schijn van kans. Dan is het aan de OvJ om de politie te manen de aangifte alsnog op te nemen.
Stap 2: loopt dat spaak? Dan zet jij of je advocaat zelf de aangifte op papier, levert die af op het bureau en vraagt om een schriftelijk bewijs van ontvangst met naam, datum, tijdstip en dienstnummer van de agent. De politie heeft dan de aangifte aangenomen ('opnemen' is geen vereiste).
Stap 3 weigert de politie ook dat? Dan stuur je 'n naar de HOvJ met de mededeling dat de politie, ondanks gesommeerd te zijn door de OvJ, geweigerd heeft de aangifte aan te nemen.
quote:
Als het volgens hem niet geldig is, moet hij maar naar de burgerrechter. Het huurcontract is het bewijs dat het jouw woning is en is voor de politie een belangrijk document om actie op te ondernemen. Dat de politie zegt dat ze wel willen maar niks kunnen doen, is daarmee stierenpoep.
.
pi_154224749
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 16:07 schreef vaneiges het volgende:
Ts heb je die krullebol van een wijkagent nou al gecontact?
Wat denk je? :N
pi_154224786
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 16:13 schreef r_one het volgende:

[..]

Dan ben je al op de goede weg.

Stap 1: de advocaat met de OvJ laten bellen dat de politie weigert aangifte op te nemen van een strafbaar feit (i.c. huisvredebreuk). Met bedreiging geef ik je geen schijn van kans. Dan is het aan de OvJ om de politie te manen de aangifte alsnog op te nemen.
Stap 2: loopt dat spaak? Dan zet jij of je advocaat zelf de aangifte op papier, levert die af op het bureau en vraagt om een schriftelijk bewijs van ontvangst met naam, datum, tijdstip en dienstnummer van de agent. De politie heeft dan de aangifte aangenomen ('opnemen' is geen vereiste).
Stap 3 weigert de politie ook dat? Dan stuur je 'n naar de HOvJ met de mededeling dat de politie, ondanks gesommeerd te zijn door de OvJ, geweigerd heeft de aangifte aan te nemen.

[..]

Als het volgens hem niet geldig is, moet hij maar naar de burgerrechter. Het huurcontract is het bewijs dat het jouw woning is en is voor de politie een belangrijk document om actie op te ondernemen. Dat de politie zegt dat ze wel willen maar niks kunnen doen, is daarmee stierenpoep.
Klopt, ook dat is hem medegedeeld door de politie en de advocaat, maar hij weigert om naar de rechter te gaan.

Wat zou de politie dan wel kunnen doen, volgens jou?
pi_154224835
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 16:04 schreef vaneiges het volgende:

[..]

Waarom niet? Ts kan er niet meer bij, verhuurder wel. Onrechtmatige toeëigening of zoiets?
Dat TS de spullen bij zijn huisgenoot verstopt, kun je moeilijk de verhuurder aanrekenen.

Het zich toegang verschaffen tot die kamer en het vervangen van dat slot wel. Maar dan komen we opnieuw op .... huisvredebreuk.
quote:
Politie heeft geen zin in aangifte opnemen omdat de meeste zaken zich vanzelf wel oplossen. Deze ook. Als ze maar lang genoeg niets doen bezwijkt ts vanzelf wel een keer onder de druk en verhuist hij naar een vriend, familie of donker kelderhok. Daar gokt de politie gewoon op.
Huisvredebreuk (herhaaldelijk zelfs) is geen klein vergrijp he.
.
pi_154224844
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 16:16 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Klopt, ook dat is hem medegedeeld door de politie en de advocaat, maar hij weigert om naar de rechter te gaan.
Dat is zijn keus maar dat geeft hem nog niet het recht om huisvredebreuk (=misdrijf, niet een overtreding!) te plegen.
quote:
Hem arresteren.
.
pi_154224916
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 16:16 schreef Drieklank het volgende:

Je aangifte opnemen!!!
Die agent heeft dit topic gelezen, zegt je moet aangifte doen en je mag hem bellen om een afspraak te maken

Hij wilde jou bellen, maar jij wilt je telefoonnummer niet geven.
Recht moet je halen, zoeken, opeisen.
Hell To The Liars
pi_154224922
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 16:04 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dank je, dan doe ik er ook verder geen moeite meer voor, tenzij TS zich alsnog anders gaat opstellen.
Het lijkt er op dat TS inmiddels tot inkeer wil komen.
.
pi_154224961
Als gewoon mens vraag ik me af waarom je dit nog door wilt zetten, ook al zou je volkomen gelijk hebben Drieklank, en sta je in je recht, waarom al deze stress en shit maar volhouden? Ik snap het enerzijds wel, ik begrijp alleen niet waarom je die strijd wilt aangaan voor die wel hele 8 m2, als het nou om een echte woning of zo ging oké. Ik vraag me oprecht af of je niet beter je energie kunt steken in het zoeken naar een betere en zeker prettigere woonruimte en dus woonplezier, rust en leefbaarheid. Dat het een principekwestie is geworden en je a hebt gezegd en nu het hele abc t/m z af wilt klapperen is lovenswaardig maar niet goed voor je.
Soms is het beter voor jezelf te kiezen en dan maar onrecht te laten voor wat het is. Ik kan niet voor jou oordelen maar ik vraag me af of het dit wel allemaal waard is voor je er zelf aan onderdoor gaat, in meerdere opzichten.
  vrijdag 10 juli 2015 @ 16:30:16 #130
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_154225157
quote:
Voor zover ik weet is de politie verplicht een aangifte op te nemen. Het is ook niet aan de politie om te bepalen of iets strafbaar is, dat is aan de rechter.
Ik zou zeker een officiele klacht indienen! Is het ondertussen mogelijk om de aangifte op een ander bureau te doen?

"Te druk" is ook geen excuus. Ter vergelijking: voor 5000 politieke minder-minder-aangiften heeft de politie wel tijd.

quote:
Mijn verhuurder heeft mijn huurcontract al onder zijn neus gedrukt gekregen. Door mij, door de politie en door de advocaat. Het is volgens hem niet geldig, het is volgens hem opgezegd
Hier de regels waar een verhuurder zich aan moet houden om de huur op te zeggen. Even uitlichten: Het huurcontract wordt pas beëindigd als de huurder, en eventuele medehuurder(s), schriftelijk instemt met de huuropzegging. Stemt de huurder niet in, dan kunt u na 6 weken naar de rechter gaan.
censuur :O
pi_154225230
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 16:23 schreef knoblaucha6 het volgende:
Als gewoon mens vraag ik me af waarom je dit nog door wilt zetten, ook al zou je volkomen gelijk hebben Drieklank, en sta je in je recht, waarom al deze stress en shit maar volhouden? Ik snap het enerzijds wel, ik begrijp alleen niet waarom je die strijd wilt aangaan voor die wel hele 8 m2, als het nou om een echte woning of zo ging oké. Ik vraag me oprecht af of je niet beter je energie kunt steken in het zoeken naar een betere en zeker prettigere woonruimte en dus woonplezier, rust en leefbaarheid. Dat het een principekwestie is geworden en je a hebt gezegd en nu het hele abc t/m z af wilt klapperen is lovenswaardig maar niet goed voor je.
Soms is het beter voor jezelf te kiezen en dan maar onrecht te laten voor wat het is. Ik kan niet voor jou oordelen maar ik vraag me af of het dit wel allemaal waard is voor je er zelf aan onderdoor gaat, in meerdere opzichten.
Uiteraard is het wijs om uit te kijken naar andere woonruimte. Maar zover is het nog niet en dus, 'for the time being', moet TS kunnen genieten van een ongestoord woongenot; dat wordt hem ontnomen.
.
pi_154225256
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 16:30 schreef RemcoDelft het volgende:
"Te druk" is ook geen excuus.
Dat excuus zul je ook niet gauw uit hun mond horen komen. Vandaar de plaatsvervangende standaardsmoes "het is geen strafbaar feit dus dikke doei".
.
pi_154225331
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 16:21 schreef Droopie het volgende:

[..]

Je aangifte opnemen!!!
Die agent heeft dit topic gelezen, zegt je moet aangifte doen en je mag hem bellen om een afspraak te maken

Hij wilde jou bellen, maar jij wilt je telefoonnummer niet geven.
Recht moet je halen, zoeken, opeisen.
Ik heb hem net gebeld en hij kan ook weinig doen. Ten eerste zit hij nu zelf op de fiets en is hij met twee dingen tegelijk bezig. Ten tweede zegt hij: ik word via Twitter opeens in een B-film betrokken en ik ken maar 1 kant van het verhaal. Ten derde: hij is niet de wijkagent van mijn wijk, dus hij kan zelf niet langskomen. Vervolgens een herhaling van zetten:

- Heb je de wijkagent al ingeschakeld? Ja heb ik meerdere keren gedaan, nog steeds geen wijkagent gezien.
- Als je zegt een advocaat en de politie in te schakelen, dan schrikt hij misschien en denkt hij dat hij op moet passen.
- Heb ik gedaan, geen effect gehad. Het is wel heel moeilijk en civielrechtelijk allemaal. Ja, dat heb ik vaker gehoord. Enzovoorts ad infinitum...
- Je bent bedreigd? Ja, stond met vrouw en zoon tegen de deur te rammen. Dat mag gewoon hoor! Ja, maar ik ben daar alleen, hij heeft daar niets te zoeken en hij heeft eerder mijn kamer ontruimd en sloten vervangen, dus ik wist niet wat hij nu weer ging doen, misschien ging hij me wel in elkaar slaan omdat zijn vorige acties geen effect hadden. Hij: ja, ja...

Enige goede tip die ik heb meegekregen is naar een ander bureau gaan en daar mijn beklag doen. Daar kan ik wel wat mee.

Het is niet alsof deze agent nu de reddende engel is die alles goed gaat maken en TS een eigenwijze klootzak is die geen gebruik wil maken van dit fantastische geschenk uit de hemel. Zo word ik nu wel even afgeschilderd, houd toch op.
pi_154225375
Dat snap ik wel r-one maar woongenot is al lang naar de klote en om 8 m2 nou woongenot te noemen is 1 ding, om daar zoveel shit voor te moeten doorstaan een ander ding. Voor zover ik lees en het inschat is Drieklank allang aan zijn potje, dan kun je wel doorzetten om zogenaamd niet voor gaas te gaan maar wat is belangrijker en wat heeft prioriteit, je gelijk of rust?
Ik ben geen psycholoog of zo, gelukkig niet maar ik denk dat Drieklank er gewoon al helemaal compleet doorheen zit, moet je dan dat gedoe nog willen, enkel voor je gelijk? Dat is niet gezond in deze en de uitkomst onzeker.
pi_154225511
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 16:39 schreef knoblaucha6 het volgende:
Dat snap ik wel r-one maar woongenot is al lang naar de klote en om 8 m2 nou woongenot te noemen is 1 ding, om daar zoveel shit voor te moeten doorstaan een ander ding. Voor zover ik lees en het inschat is Drieklank allang aan zijn potje, dan kun je wel doorzetten om zogenaamd niet voor gaas te gaan maar wat is belangrijker en wat heeft prioriteit, je gelijk of rust?
Ik ben geen psycholoog of zo, gelukkig niet maar ik denk dat Drieklank er gewoon al helemaal compleet doorheen zit, moet je dan dat gedoe nog willen, enkel voor je gelijk? Dat is niet gezond in deze en de uitkomst onzeker.
Als Drieklank morgen vervangende woonruimte heeft, ben ik de laatste die hem dat zal ontraden en aan zal dringen om met de hakken in het zand op zijn 8 m2 te blijven zitten. Maar TS hééft nog geen structurele oplossing en zolang hij nog met die 8m2 een dak boven zijn hoofd heeft, moet hij met rust gelaten worden. Daar is de Hermandad voor, "waakzaam en dienstbaar".
.
pi_154225700
Dat wel uiteraard maar de hermandad heeft, zeker in deze contreien echt wel dringender zaken. Bovendien vraag ik me oprecht af of Drieklank inmiddes wel echt actief op zoek is naar andere woonruimte, naar mijn smaak bijt hij zich te veel vast in zijn rechten en niet in de prioriteit een betere woonplek te vinden. Ik zal de eerste zijn mijn ongelijk toe te geven als ik er compleet naast zit maar ik blijf er bij dat rust nu de eerste prioriteit heeft, boven gelijk halen/zoeken en wellicht na alle moeite, kosten, ellende en stress niet krijgen. Ik vind het oprecht diep triest hoor, begrijp me goed maar soms is kiezen voor jezelf een stuk wijzer en gezonder, misschien de makkelijkste weg maar een rolberoerte van pure 24/7 narigheid is ook niet gezond.
pi_154225800
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 16:52 schreef knoblaucha6 het volgende:
Dat wel uiteraard maar de hermandad heeft, zeker in deze contreien echt wel dringender zaken. Bovendien vraag ik me oprecht af of Drieklank inmiddes wel echt actief op zoek is naar andere woonruimte, naar mijn smaak bijt hij zich te veel vast in zijn rechten en niet in de prioriteit een betere woonplek te vinden.
Een verhuizing op stel en sprong is de prio van verhuurder die de keet onverhuurd wil verkopen.
pi_154225824
Wat in nu eigenlijk de status, ik begrijp dat TS in zijn kamer kan en er woont en dat er dan 's avonds mensen op de deur bonken omdat ze willen praten?
pi_154225852
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 16:57 schreef Wespensteek het volgende:
Wat in nu eigenlijk de status, ik begrijp dat TS in zijn kamer kan en er woont en dat er dan 's avonds mensen op de deur bonken omdat ze willen praten?
Ja, en de twittercop zegt dat ze dat mogen. :?
pi_154225860
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 16:57 schreef Wespensteek het volgende:
Niet om te praten maar om te zieken.
pi_154225870
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 16:52 schreef knoblaucha6 het volgende:
Dat wel uiteraard maar de hermandad heeft, zeker in deze contreien echt wel dringender zaken.
Dat waag ik te betwijfelen.
.
pi_154225906
Dat is wat het ook zo lastig maakt, maar dan nog. Soms moet je voor jezelf kiezen en vooral voor je gezondheid. Dit kan immers nog wel maanden doorgaan, nee, dat is goed voor je rust en je hart. Maar soit, de keuze is uiteraard aan Drieklank en dat je ergens in vastbijten herken ik heus maar dat is nu eenmaal niet altijd wijs.
Ik heb uiteraard de oplossing ook niet, wou dat ik die had maar ik hoop van harte dat er een oplossing komt, snel, pijnloos en rustgevend.
pi_154225952
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 16:59 schreef r_one het volgende:

[..]

Dat waag ik te betwijfelen.
In de regio Rotterdam e.o? Nou...... echt wel :+
pi_154225960
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 17:01 schreef knoblaucha6 het volgende:
Dat is wat het ook zo lastig maakt, maar dan nog. Soms moet je voor jezelf kiezen en vooral voor je gezondheid.
Voor je recht opkomen en je niet als kakkerlak laten wegspuiten kan ook heel goed zijn voor jezelf.
pi_154225968
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 16:58 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

Niet om te praten maar om te zieken.
Hier schreef TS om te praten:
quote:
Het eerste wat ze deden is op mijn deur bonken om te vragen of ik open wil doen, om te praten, want ik hoor hier niet, zegt het puberale meisje.
pi_154226003
Hebben ze daar geen buurtbemiddeling?

http://www.buurtbemiddeling.org/#watisdat
pi_154226038
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 17:02 schreef vaneiges het volgende:

[..]

Voor je recht opkomen en je niet als kakkerlak laten wegspuiten kan ook heel goed zijn voor jezelf.
Uiteraard maar niet ten koste van alles, laat staan je gezondheid. En vanwege kakkerlakken heeft al menigeen zijn huis verruild voor iets anders, ongeacht wat voor soort kakkerlakken dat waren :X
Kakkerlakken, met hoeveel poten ook staan er nou niet bepaald om bekend zich zo makkelijk uit te laten roeien.
pi_154226048
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 17:03 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Hier schreef TS om te praten:

[..]

Ja 'praten', in de zin van mij de les lezen dat ik daar niet mag wonen.

En ik ben al lang op zoek naar een andere woonruimte. Als ik ben verhuisd kan ik alsnog mijn gelijk halen. Het vinden van een andere kamer of woonruimte is moeilijk zo niet onmogelijk, tenzij ik weer ver van mijn werk ga wonen, nu ik eindelijk na 2 jaar heb geregeld dat ik praktisch naast mijn werk woon en er in een half uur kan zijn, in plaats van 3 uur reistijd op een dag met de trein die ook steeds wisselstoringen heeft etc.
pi_154226063
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 17:02 schreef knoblaucha6 het volgende:

[..]

In de regio Rotterdam e.o? Nou...... echt wel :+
Ach kom nou, iemand dringt je woning binnen, wat is er nou urgenter (behalve moord en doodslag)?
.
pi_154226111
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 17:04 schreef vaneiges het volgende:
Hebben ze daar geen buurtbemiddeling?

http://www.buurtbemiddeling.org/#watisdat
Dat gaat hier echt niet meer helpen. :')
pi_154226205
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 17:09 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

Dat gaat hier echt niet meer helpen. :')
Als ts aanbiedt om bb erbij te halen en het wordt afgeslagen of verhuurder gaat in dat gesprek agressief doen staat ts alleen maar weer sterker bij de rechter.
  vrijdag 10 juli 2015 @ 17:13:32 #152
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_154226210
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 16:37 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Ik heb hem net gebeld en hij kan ook weinig doen. Ten eerste zit hij nu zelf op de fiets en is hij met twee dingen tegelijk bezig. Ten tweede zegt hij: ik word via Twitter opeens in een B-film betrokken en ik ken maar 1 kant van het verhaal. Ten derde: hij is niet de wijkagent van mijn wijk, dus hij kan zelf niet langskomen. Vervolgens een herhaling van zetten:

- Heb je de wijkagent al ingeschakeld? Ja heb ik meerdere keren gedaan, nog steeds geen wijkagent gezien.
- Als je zegt een advocaat en de politie in te schakelen, dan schrikt hij misschien en denkt hij dat hij op moet passen.
- Heb ik gedaan, geen effect gehad. Het is wel heel moeilijk en civielrechtelijk allemaal. Ja, dat heb ik vaker gehoord. Enzovoorts ad infinitum...
- Je bent bedreigd? Ja, stond met vrouw en zoon tegen de deur te rammen. Dat mag gewoon hoor! Ja, maar ik ben daar alleen, hij heeft daar niets te zoeken en hij heeft eerder mijn kamer ontruimd en sloten vervangen, dus ik wist niet wat hij nu weer ging doen, misschien ging hij me wel in elkaar slaan omdat zijn vorige acties geen effect hadden. Hij: ja, ja...

Enige goede tip die ik heb meegekregen is naar een ander bureau gaan en daar mijn beklag doen. Daar kan ik wel wat mee.

Het is niet alsof deze agent nu de reddende engel is die alles goed gaat maken en TS een eigenwijze klootzak is die geen gebruik wil maken van dit fantastische geschenk uit de hemel. Zo word ik nu wel even afgeschilderd, houd toch op.
Waarom lees ik niets over tweemaal huisvredebreuk in dit verhaal..?
En het feit dat je niet bij je spullen kan?
Gokken dat hij gaat dreigen is natuurlijk niets waard voor de politie.. en ik kan zijn "ja ja"wel begrijpen als je het alleen maar hebt over dat er iemand voor je deur staat..

[ Bericht 1% gewijzigd door Zolderkamer op 10-07-2015 17:18:35 ]
pi_154226238
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 17:07 schreef r_one het volgende:

[..]

Ach kom nou, iemand dringt je woning binnen, wat is er nou urgenter (behalve moord en doodslag)?
Dat laatste en tja, Rotterdam, Capelle, enough said, zat te doen daar wat dringender is. (wat niet zegt dat ik het niet met je eens ben overigens)
pi_154226242
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 17:13 schreef vaneiges het volgende:

[..]

Als ts aanbiedt om bb erbij te halen en het wordt afgeslagen of verhuurder gaat in dat gesprek agressief doen staat ts alleen maar weer sterker bij de rechter.
Het proberen waard.
pi_154226463
Goed, fijn weekend allemaal.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 10 juli 2015 @ 17:25:11 #156
408813 crew  trein2000
pi_154226492
Fijn weekend(voor zover dat gaat.)! En bovenal suc6!
zie email 27 oktober
pi_154226912
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 17:13 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Waarom lees ik niets over tweemaal huisvredebreuk in dit verhaal..?
En het feit dat je niet bij je spullen kan?
Gokken dat hij gaat dreigen is natuurlijk niets waard voor de politie.. en ik kan zijn "ja ja"wel begrijpen als je het alleen maar hebt over dat er iemand voor je deur staat..
Ja want die verhuurder weet dat TS zijn spullen op een huisgenoot's kamer liggen? :')
En Eigenaar staat gewoon (al tijdens deze hele soap ingeschreven op het adres van TS. TS huurde dus eigenlijk als Hospita. Daarnaast is er alleen nog maar bewijsje de vorm van een audiobandje van een boze verhuurder.

Nergens bewijzen van huisvredebreuk.
pi_154226958
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 17:49 schreef bombmannl het volgende:

[..]

En Eigenaar staat gewoon (al tijdens deze hele soap ingeschreven op het adres van TS.
Dat beweert hij zelf, het is nog maar de vraag of dit echt zo is.
  vrijdag 10 juli 2015 @ 17:58:56 #159
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_154227085
quote:
TS huurde dus eigenlijk als Hospita
En dan mag je wel zonder toestemming iemands kamer in? :?

Blijft huisvredebreuk; zich zonder toestemming toegang tot het gehuurde verschaffen cq met het explicite verhaal dat verhuurder niet zonder afspraak binnen mag treden als huurder dat niet wil.. (mits je af en toe afspraken maakt)

Of is dat in een hospita constructie verschillend van gewoon een kamer huren in een pand met meerdere kamers?

(ik heb het dus over de kamer.. niet over het huis, dat is nooit huisvredebreuk.. pas als je het hele huis huurt)
quote:
Ook niet van inbraak, vernieling, moord of liquidaties.. toch worden daar mensen voor opgepakt en verhoord..

[ Bericht 9% gewijzigd door Zolderkamer op 10-07-2015 18:04:57 ]
pi_154227157
quote:

[..]

Zeker wel. Even teruglezen. Topic begint al met bezichtigingen op zijn kamer zonder toestemming van ts en zonder vertegenwoordiging door een OvJ. Hier gaat verhuurder al meteen nat.
pi_154227212
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 18:02 schreef vaneiges het volgende:

[..]

Zeker wel. Even teruglezen. Topic begint al met bezichtigingen op zijn kamer zonder toestemming van ts en zonder vertegenwoordiging door een OvJ. Hier gaat verhuurder al meteen nat.
Is dat gefilmd?

Nee
  vrijdag 10 juli 2015 @ 18:05:13 #162
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_154227233
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 18:04 schreef bombmannl het volgende:

[..]

Is dat gefilmd?

Nee
Nou en?
pi_154227249
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 17:58 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

En dan mag je wel zonder toestemming iemands kamer in? :?

Blijft huisvredebreuk; zich zonder toestemming toegang tot het gehuurde verschaffen cq met het explicite verhaal dat verhuurder niet zonder afspraak binnen mag treden als huurder dat niet wil..

Of is dat in een hospita constructie verschillend van gewoon een kamer huren in een pand met meerdere kamers?

(ik heb het dus over de kamer.. niet over het huis, dat is nooit huisvredebreuk.. pas als je het hele huis huurt)

[..]

Ook niet van inbraak, vernieling, moord of liquidaties.. toch worden daar mensen voor opgepakt en verhoord..
Voor een veroordeling is bewijs nodig, waar zie jij bewijs?!
  vrijdag 10 juli 2015 @ 18:06:27 #164
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_154227260
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 18:05 schreef bombmannl het volgende:

[..]

Voor een veroordeling is bewijs nodig, waar zie jij bewijs?!
Hoor jij mij over een veroordeling?

Oppakken/meenemen en verhoren is de standaardprocedure die eerst komt..
pi_154227325
quote:

[..]

Is dat gefilmd?

Nee
Verhuurder heeft briefjes achtergelaten dat het gebeurd is. Als ts die heeft bewaard...
pi_154227326
quote:

[..]

Is dat gefilmd?

Nee
Want verkrachting moet je idd filmen om je gelijk te halen.
pi_154227336
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 18:06 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Hoor jij mij over een veroordeling?

Oppakken en verhoren is de standaardprocedure die eerst komt..
🙈
Een veroordeling/straf/boete whatever. Overal is bewijs voor nodig.

Ik zou geen rechten gaan studeren als ik jou was :{
  vrijdag 10 juli 2015 @ 18:10:31 #168
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_154227373
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 18:08 schreef bombmannl het volgende:

[..]

🙈
Een veroordeling/straf/boete whatever. Overal is bewijs voor nodig.

Ik zou geen rechten gaan studeren als ik jou was :{
ONZIN..

Waarom worden er dan meerdere mensen opgepakt en verhoord voor hetzelfde vergrijp en pakt men niet in 1 keer de dader?

Met je als ik jou was.. :O
  vrijdag 10 juli 2015 @ 18:43:27 #170
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_154228017
dat de verhuurder er woont, is wel administratief zo bekend, maar natuurlijk feitelijk totaal onjuist. hij komt een paar keer in de week 's avonds TS lastigvallen, da's geen permanente bewoning. feitelijk wordt hier de hypotheekverstrekker en de gemeente (BRP) voor de gek gehouden.

dit conflict gaat TS niet meer op een redelijke en tijdige manier winnen, want TS heeft nu toegang tot het gehuurde, en een veroordeling voor bedreiging (als die er uberhaupt al komt), maakt niet direct dat TS een schadevergoeding krijgt voor huisvredebreuk. laat staan dat die er volgende week is (als verkapte oprotpremie).

Ik zou nu de situatie zo is, inderdaad zo snel mogelijk woonruimte zoeken, dan maar iets verder weg wonen (ik heb TS een link gestuurd naar een mooie kamer op dik een uur afstand). Maar ik zou er ook nog een middagje aan wagen om de verhuurder dwars te zitten door een aantal hypotheekverstekkers te bellen met inlichtingen over de verhuurder, en inderdaad nog eens dat adresonderzoek aanvragen bij de gemeente. Verhuurder maakt hier van een heleboel maatschappelijke voordeeltjes gebruik die niet voor hem zijn bedoeld.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_154228088
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 18:10 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

ONZIN..

Waarom worden er dan meerdere mensen opgepakt en verhoord voor hetzelfde vergrijp en pakt men niet in 1 keer de dader?

Met je als ik jou was.. :O
Oppakken en verhoren kan altijd. Maar diegene daadwerkelijk via de rechter schuldig bevonden krijgen, daar is BEWIJS VOOR NODIG.

En het DOEL van TS is een schadevergoeding krijgen van de huurbaas. Dus dan MOET DE HUURBAAS 'SCHULDIG' BEVONDEN WORDEN door de rechter die dit concludeert aan de hand van BEWIJS. Zodoende MOET de huurbaas TS de schadevergoeding betalen.

Nu duidelijk? :') !
pi_154228169
Hoe verder deze reeks komt hoe meer ik het gevoel heb dat TS helemaal niet tegen die huisbaas ingaat om een punt te maken en voor zichzelf op te komen, maar dat het allemaal vanuit een bepaalde apathie vanuit TS komt.

Er worden hem zoveel adviezen en handvaten aangeleverd, en hij doet echt he-le-maal niks ermee :')
pi_154228654
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 17:06 schreef Drieklank het volgende:
Ja 'praten', in de zin van mij de les lezen dat ik daar niet mag wonen.

Dat is natuurlijk niet verboden en is zeker geen bedreiging. Ben je het gesprek wel eens met hem aangegaan nadat de situatie is geëscaleerd,volgens mij is het helemaal niet onverstandig dat gesprek aan te gaan namelijk.
pi_154229643
Hoi allemaal, ik durf hier eigenlijk niet eens meer te reageren maar ik zal het nog 1 maal doen. M'n aanbod staat nog TS en hetgeen je nu overkomt met die pesterijen had ik al wel gedacht, dat dat zou gaan gebeuren.

Ik had het geld in een doos gedaan (zoals je weet, zelfs wat voor winkelketen er op stond) en die staat hier nog intact en wel. Ik heb zojuist getwijfeld of ik dit zou gaan typen maar ik wil dat mijn aanbod blijft staan, op voorwaarde dat bijv. de politie bij de overdracht is. Pinbonnetje doe ik er bij.

Had er zelfs etenswaren bij in gedaan, alles dicht en verpakt (Peijnenburg per stuk verpakte plakjes ontbijtkoek, Belvita ontbijtkoekjes melk/granen, 2 zakken snoep) maar ook dat durf ik er al niet meer in te laten zitten na alles wat ik hier gelezen heb. Stel dat je zou gaan denken: er zit vast gif of iets ingespoten. Ben gisteravond afgehaakt omdat ik hier gewoon geen zin in heb. Ik kan je voor 1 miljoen % garanderen dat het geld uit de pinautomaat komt en dat het zuivere koffie is. Maar hoe ik het forum hier van kan overtuigen, nou dat hoeft wat mij betreft niet eens meer. Sorry mods, voor de overlast. Ts, aanbod staat dus nog, maar het zal op een veilige manier bij jou moeten komen. Aanbod van m'n kennis blijft ook staan om het af te geven, maar dan 'open en bloot' zodat de politie er ook vanaf weet. Niks te verbergen mensen... aluhoedjes mogen weer af dus.
pi_154229836
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 19:47 schreef empa1010 het volgende:
Hoi allemaal, ik durf hier eigenlijk niet eens meer te reageren maar ik zal het nog 1 maal doen. M'n aanbod staat nog TS en hetgeen je nu overkomt met die pesterijen had ik al wel gedacht, dat dat zou gaan gebeuren.

Ik had het geld in een doos gedaan (zoals je weet, zelfs wat voor winkelketen er op stond) en die staat hier nog intact en wel. Ik heb zojuist getwijfeld of ik dit zou gaan typen maar ik wil dat mijn aanbod blijft staan, op voorwaarde dat bijv. de politie bij de overdracht is. Pinbonnetje doe ik er bij.

Had er zelfs etenswaren bij in gedaan, alles dicht en verpakt (Peijnenburg per stuk verpakte plakjes ontbijtkoek, Belvita ontbijtkoekjes melk/granen, 2 zakken snoep) maar ook dat durf ik er al niet meer in te laten zitten na alles wat ik hier gelezen heb. Stel dat je zou gaan denken: er zit vast gif of iets ingespoten. Ben gisteravond afgehaakt omdat ik hier gewoon geen zin in heb. Ik kan je voor 1 miljoen % garanderen dat het geld uit de pinautomaat komt en dat het zuivere koffie is. Maar hoe ik het forum hier van kan overtuigen, nou dat hoeft wat mij betreft niet eens meer. Sorry mods, voor de overlast. Ts, aanbod staat dus nog, maar het zal op een veilige manier bij jou moeten komen. Aanbod van m'n kennis blijft ook staan om het af te geven, maar dan 'open en bloot' zodat de politie er ook vanaf weet. Niks te verbergen mensen... aluhoedjes mogen weer af dus.
Wat een ontzettend aardig aanbod. Ik weet zeker dat TS hier wat mee kan :)
pi_154229931
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 19:55 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

Wat een ontzettend aardig aanbod. Ik weet zeker dat TS hier wat mee kan :)
Dank je. Is het anders mogelijk dat 1 van jullie er ook bij is? Iemand van het moderatorteam of FrontPage redactie. Alles om het dicht te timmeren dat ik op welke manier dan ook, gezeik krijg. Mensen die zich nu aangesproken voelen, het zij dan maar zo, maar ik ben gisteravond echt van verbazing achterover gevallen van de reacties. Ergens snap ik het ook wel, omdat het 'raar' is dat iemand een onbekend veel geld geeft middels een 'koffer' ahum gewoon in een kartonnen doos dus. Maar wat ik al zei, mensen... stap eens over je schaduw heen en kijk eens verder... probeer het gewoon een keer, er is nog genoeg moois in de wereld hoor en daar doe ik graag m'n bijdrage voor, om dat nog groter te maken.
  vrijdag 10 juli 2015 @ 20:01:19 #177
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_154229997
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 18:46 schreef bombmannl het volgende:

[..]

Oppakken en verhoren kan altijd. Maar diegene daadwerkelijk via de rechter schuldig bevonden krijgen, daar is BEWIJS VOOR NODIG.

En het DOEL van TS is een schadevergoeding krijgen van de huurbaas. Dus dan MOET DE HUURBAAS 'SCHULDIG' BEVONDEN WORDEN door de rechter die dit concludeert aan de hand van BEWIJS. Zodoende MOET de huurbaas TS de schadevergoeding betalen.

Joh verder alles goed..?
Doel van TS is om fatsoenlijk te kunnen wonen.. daar begon dit topic mee..

Dus geef ik het advies aan TS om aangifte van huisvredebreuk te doen.. aangezien dat feit gepleegd is.. (inmiddels twee keer geloof ik)
Het is verder aan de politie om daar mee te doen wat ze willen, maar dan moeten ze wel op de hoogte zijn van die feiten..

Dat jij gaat lopen schreeuwen over bewijs en veroordeling is helemaal niet van belang..

Als de politie op de hoogte is van de feiten zullen ze eerder ingrijpen, en nee dat gebeurt niet als niemand ze op de hoogte stelt van die feiten..
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 10 juli 2015 @ 20:05:51 #178
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_154230141
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 19:47 schreef empa1010 het volgende:
...
Ik begrijp dat je heel graag iets voor Drieklank wilt doen. Daarom raad ik je aan om dit direct te bespreken en niet meer openlijk zodat iedereen er een mening over geeft. Niemand die er negatief over kan spreken en niemand die je er van beschuldigd om niet 'echt' te zijn.

Volgens mij is het iets tussen jou en Drieklank.
pi_154230155
Ik vind het superlief van jou Empa maar zo lang ts hier niet op reageert komt het voor sommigen inderdaad wat drammerig over als je het steeds herhaalt (en geloof me, ik ken dat persoonlijk, ooit hier op FOK een aantal keren iets aangeboden te halen voor iemand, meerdere malen puur omdat ik dacht dat de vrager het niet las en ik werd ook voor drammer versleten, zo erg dat ik het even helemaal beu was op FOK, met hatelijke pb's "o wat ben jij een slijmbal/ wit voetje halen/dramdoos/moet je weer interessant doen/kwijlen kan jij goed/ ben jij de heilige paus soms/" etcetera en al, inclusief smilies :') ) Zo die gaat gaat-ie maar als er niet op ingegaan wordt door to na zoveel keren dat lieve en genereuze aanbod, laat dan gaan en anders via PB/DM . Je bent in elk geval een cutie IMHO :*

[ Bericht 6% gewijzigd door knoblaucha6 op 10-07-2015 20:17:07 ]
pi_154230563
Bedankt Nizno en knoblaucha6, gaat goedkomen op deze manier. Hopelijk heeft ts dan eerdaags goed nieuws :)
pi_154230657
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 20:20 schreef empa1010 het volgende:
Bedankt Nizno en knoblaucha6, gaat goedkomen op deze manier. Hopelijk heeft ts dan eerdaags goed nieuws :)
Let even op dat ts het weekend zond er internet zit en dus maandag pas kan reageren.
pi_154230942
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 20:22 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

Let even op dat ts het weekend zond er internet zit en dus maandag pas kan reageren.
Misschien heeft hij wel zo'n ding, zo'n plat geval waar je mee schijnt te kunnen bellen en zelfs internetten, zo'n geval waar ik de ballen van snap als ouwe doosch. Het zou zo maar kunnen :P
pi_154233690
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 20:32 schreef knoblaucha6 het volgende:

[..]

Misschien heeft hij wel zo'n ding, zo'n plat geval waar je mee schijnt te kunnen bellen en zelfs internetten, zo'n geval waar ik de ballen van snap als ouwe doosch. Het zou zo maar kunnen :P
Lees anders eerst even het topic voor je bijdehand komt doen. :')

quote:
...

Ik zal misschien nog een uur online blijven, maar dan moet ik echt weg en zit ik zonder internet en alles dit weekend, Dus kan ik even niet meer reageren.
pi_154233965
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 21:58 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

Lees anders eerst even het topic voor je bijdehand komt doen. :')

[..]

Mag ik nou echt niet een grapje maken over dat voor de meeste mensen blijkbaar onmisbare ding wat aan hun oor/hand/voet 24/7 lijkt te zijn vastgeplakt? :'(
For the record: Ik juich het juist toe dat niet iedereen fulltime op internet of op fora zit, alsof er bljkbaar niks anders bestaat in het leven dan social media (en café's en hotels, zelfs de MCDrek hebben echt wel wifi) En nee, ik heb ook geen internet op mijn simpele mobiel, zo bijdehand ben ik dus wel, heb wel wat beters te doen dan 24/7 op social media te zitten kutten 8-) .

[ Bericht 8% gewijzigd door knoblaucha6 op 10-07-2015 22:12:17 ]
pi_154234162
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 18:46 schreef bombmannl het volgende:

[..]

1. Bewijsvergaring is een taak van de politie, niet van de aangever.
2. Voor schadevergoeding hoeft de huisbaas helemaal niet schuldig bevonden te worden door de POLITIERECHTER. Onzin.

Zo duidelijk? Mooi.

Ik zou maar geen rechten gaan studeren.
.
pi_154234322
@empa1010

Ik heb me tot nu van commentaar onthouden, vind je idee sympathiek maar heb al even de indruk dat ik in een FHF-topic beland ben. En met je laatste post zelfs in een BNW-topic.

Zoals gezegd, je punt is duidelijk maar bespaar WGR de details en handel het via pm/dm af als TS weer online is.

Ik wou het even kwijt. Verder respect.
.
  vrijdag 10 juli 2015 @ 22:23:16 #187
404753 CruisinDen
pi_154234525
TS, wat ik niet begrijp is waarom je daar in godsnaam nog zit? Is het een principekwestie geworden? Je beseft toch wel dat je daar hoe dan ook weg gaat, je huurt een kamer en de verhuurder wilt je er uit. Je gaat er uit. Waarom ga je dit, steeds meer zinlozer lijkende, gevecht aan?

Ongelofelijk lief dat je een overlevingspakket van een paar K aangeboden word maar wáárom? 2K van een Fok!ker om vervolgens 2500 van een verhuurder te krijgen? (Die toch al geen cent heeft, zoals je zegt. Kan je daar ook naar fluiten..) Je klaagt over het woongenot, dat je op de grond slaapt en alleen een setje kleren bij je hebt. Ik vind het oprecht heel naar voor je maar is actief op zoek gaan naar een andere woonruimte ipv je geld stoppen in deze zaak niet beter, ook voor jezelf? Dat voelt misschien als opgeven maar besef dat dit makkelijk nog maanden kan duren. Kan me niet voorstellen dat dat het waard is.

Alle respect voor je, al is het maar om te laten zien dat het op moet houden met verhuurders die alles denken te flikken maar weeg wel af wat het je uiteindelijk gaat opleveren.
pi_154234528
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 22:12 schreef r_one het volgende:

[..]

1. Bewijsvergaring is een taak van de politie, niet van de aangever.
2. Voor schadevergoeding hoeft de huisbaas helemaal niet schuldig bevonden te worden door de POLITIERECHTER. Onzin.

Zo duidelijk? Mooi.

Ik zou maar geen rechten gaan studeren.
:')

Wijsneus
pi_154235030
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 22:23 schreef bombmannl het volgende:

[..]

Wijsneus
:6
.
pi_154235108
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 22:23 schreef CruisinDen het volgende:
TS, wat ik niet begrijp is waarom je daar in godsnaam nog zit? Is het een principekwestie geworden?
Om dezelfde reden als waarom je je baan niet moet opzeggen voor je een nieuw contract getekend en wel in je tas hebt zitten.
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 10 juli 2015 @ 22:48:51 #191
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_154235361
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 22:23 schreef bombmannl het volgende:

[..]

Wijsneus
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 22:39 schreef r_one het volgende:

[..]

:6
;(

Genoeg nu?
pi_154235450
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 16:30 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Hier de regels waar een verhuurder zich aan moet houden om de huur op te zeggen. Even uitlichten: Het huurcontract wordt pas beëindigd als de huurder, en eventuele medehuurder(s), schriftelijk instemt met de huuropzegging. Stemt de huurder niet in, dan kunt u na 6 weken naar de rechter gaan.
Als die verhuurder dat zou doen he, naar de rechter gaan, heeft hij toch nog steeds geen geldige grond om eenzijdig de huurovereenkomst te beëindigen?
pi_154235457
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 22:42 schreef vaneiges het volgende:

[..]

Om dezelfde reden als waarom je je baan niet moet opzeggen voor je een nieuw contract getekend en wel in je tas hebt zitten.
Dat vind ik eigenlijk best een mooie vergelijking met dien verstande dat je wel na je werk weer fijn naar huis moet kunnen gaan, en laat dat nou net niet zo zijn ;(
  vrijdag 10 juli 2015 @ 22:53:09 #194
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_154235530
Nee, maar je wil zo'n lul toch ook niet met zulke dingen laten wegkomen?
pi_154235631
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 22:51 schreef knoblaucha6 het volgende:

[..]

Dat vind ik eigenlijk best een mooie vergelijking met dien verstande dat je wel na je werk weer fijn naar huis moet kunnen gaan, en laat dat nou net niet zo zijn ;(
Ja dus daarom moet die verhuurder even op zijn plek gezet worden door politie en/of rechter.
pi_154236174
Voor alles en alle meningen is wat te zeggen, feit is dat wij straks allemaal lekker ons bed in kruipen en onze moeie ogen en dito lijven te ruste kunnen leggen. Laten we hopen dat to dat ook kan, waar hij ook (soort van) slaapt. Zulks vreet potten energie en juist goede nachtrust is heel belangrijk. zeker als je bomvol stress zit (zegt de ultieme insomniapatient :') )
pi_154239610
Ik heb alle topics doorgelezen en holy shit wat een verhaal zeg. Respect voor hoe TS met de situatie om gaat, ik had het zeker niet beter gedaan.
Ontzettend lief aanbod van Empa, er zouden meer mensen zoals jij moeten zijn. Snap de kritiek daarop helemaal niet. Ik hoop dat TS alsnog besluit op jouw aanbod in te gaan.
TS, voor wat het waard is, sterkte.
Woord.
pi_154242394
Buiten dat TS de situatie gaat winnen of verliezen moet er voor hem wel een oplossing komen. Hoe goed ben je met je baas? Kun je niet iets met hem overleggen dat je ten tijde van nood een paar nachten op het werk mag overnachten?
pi_154242400
TS, kan je niet samen met een of meer van huidige huisgenoten particulier gaan huren elders?
pi_154249709
Is de TS wel helemaal fair dan?
Hij wist dat verhuurder in financiele problemen zat met een huis dat hij niet meer kon betalen.
Dus wellicht is verhuurder zelf elders gaan wonen (familie) en met de huur zo de hypotheek en vaste lasten te betalen tot hij huis kon verkopen. Ook omdat de andere bewoners een aangepast huurcontract hebben.
Je gaat ook akkoord met bezichtigingen en alles en als huis verkocht kan worden ga je opeens op je strepen staan waardoor verkoop in gevaar komt en financiele situatie verhuurder nog slechter word en ook een heel gezin in de ellende komt.
Dat omdat TS stug vast houdt aan een bezemkast (waar die teveel voor betaald) en opeens principieel is. Ook hem aangeven bij de belasting en dergelijke. Dat is ook bewust mensen verder in een penibele situatie storten.

Bovendien weten we alleen verhaal van TS.
Misschien heeft verhuurder wel direct gezegd: Je kan huren maar totdat ik problemen heb opgelost of verkoop gezien de "hospice" contracten.

En vind niet gek dat de politie weinig doet. Die zijn zwaar onderbezet en die zitten niet te wachten op dit soort gedoe.

TS, als die volledig de waarheid spreekt, zal de zaak winnen.
Maar dan ben je veel tijd, stress, ergernis, etc verder.
en dat voor 2500 euro...
pi_154250746
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 16:52 schreef hans1985 het volgende:
Jawel.
quote:
Hij wist dat verhuurder in financiele problemen zat met een huis dat hij niet meer kon betalen.
TS doneert maandelijks 400 euro in het huishoudpotje van verhuurder. Sympathiek toch?
quote:
Dus wellicht is verhuurder zelf elders gaan wonen (familie) en met de huur zo de hypotheek en vaste lasten te betalen tot hij huis kon verkopen.
Lekker logisch, dan heeft verhuurder dubbele woonlasten.
quote:
Ook omdat de andere bewoners een aangepast huurcontract hebben.
Ja en?
quote:
Je gaat ook akkoord met bezichtigingen
Dat ben je gewoon verplicht.
quote:
en alles en als huis verkocht kan worden ga je opeens op je strepen staan waardoor verkoop in gevaar komt
Op z'n strepen staan? Jij vertrekt ook zonder morren als je baas zegt dat het bedrijf is overgenomen door een ander?
quote:
en financiele situatie verhuurder nog slechter word en ook een heel gezin in de ellende komt.
Dus het huurrecht kunnen we maar beter door de shredder halen?
quote:
Dat omdat TS stug vast houdt aan een bezemkast (waar die teveel voor betaald) en opeens principieel is. Ook hem aangeven bij de belasting en dergelijke. Dat is ook bewust mensen verder in een penibele situatie storten.
Nee, dan de verhuurder, die is goed bezig.
quote:
En van verhuurder. Zie geluidsopname.
quote:
Misschien heeft verhuurder wel direct gezegd: Je kan huren maar totdat ik problemen heb opgelost of verkoop gezien de "hospice" contracten.
Ja. Misschien. Denk 't niet.
quote:
En vind niet gek dat de politie weinig doet. Die zijn zwaar onderbezet en die zitten niet te wachten op dit soort gedoe.
Goed excuus ^O^
quote:
en dat voor 2500 euro...
Mooi.

[ Bericht 1% gewijzigd door r_one op 12-07-2015 01:54:02 ]
.
  zaterdag 11 juli 2015 @ 17:51:01 #202
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_154250831
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 16:52 schreef hans1985 het volgende:
Dus wellicht is verhuurder zelf elders gaan wonen (familie) en met de huur zo de hypotheek en vaste lasten te betalen tot hij huis kon verkopen. Ook omdat de andere bewoners een aangepast huurcontract hebben.
Je gaat ook akkoord met bezichtigingen en alles en als huis verkocht kan worden ga je opeens op je strepen staan waardoor verkoop in gevaar komt en financiele situatie verhuurder nog slechter word en ook een heel gezin in de ellende komt.

en dat voor 2500 euro...
Ben jij wel helemaal goed bij je hoofd?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
TS heeft gewoon een contract en zijn huisbaas lapt alle regels die daarbij horen aan zijn laars. Punt.
Ten percent faster with a sturdier frame
  zaterdag 11 juli 2015 @ 18:03:28 #203
404753 CruisinDen
pi_154251051
Mooi hoe we ons allemaal in kunnen leven in TS, er word hem zelfs 2K of 'bescherming' aangeboden. Maar een verhuurder die financieel in de shit zit, maanden van te voren al z'n huurders een beetje tegemoet wilde komen door een tijdelijk contract aan te bieden met minder servicekosten moeten we maar kapot willen maken. :')

De verhuurder is een typische lul, maar TS net zo goed door, ondanks bezichtigen, ook niets te laten weten over dat die niet van plan is te vertrekken zonder slag of stoot.

Desondanks hoop ik dat je dit dure gevecht wint, TS. Al is het maar tegen wegpestende verhuurders an sich. Maar dan hoop ik wel dat je onder aan het schulden lijstje van de verhuurder komt. ;)
pi_154251117
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 18:03 schreef CruisinDen het volgende:
maanden van te voren al z'n huurders een beetje tegemoet wilde komen door een tijdelijk contract aan te bieden met minder servicekosten
Gast _O-
quote:
TS net zo goed door, ondanks bezichtigen, ook niets te laten weten over dat die niet van plan is te vertrekken zonder slag of stoot.
Wedden van wel? En ook al niet, dan nog is de standaard dat de nieuwe verhuurder de oude contracten overneemt.
.
pi_154251227
quote:
Mooi hoe we ons allemaal in kunnen leven in TS, er word hem zelfs 2K of 'bescherming' aangeboden. Maar een verhuurder die financieel in de shit zit, maanden van te voren al z'n huurders een beetje tegemoet wilde komen door een tijdelijk contract aan te bieden met minder servicekosten moeten we maar kapot willen maken. :')

De verhuurder is een typische lul, maar TS net zo goed door, ondanks bezichtigen, ook niets te laten weten over dat die niet van plan is te vertrekken zonder slag of stoot.

Desondanks hoop ik dat je dit dure gevecht wint, TS. Al is het maar tegen wegpestende verhuurders an sich. Maar dan hoop ik wel dat je onder aan het schulden lijstje van de verhuurder komt. ;)
dat had ik dus ook.
Volgensmij wist TS dat dit tijdelijke huur was.
Waarom dan zo moeilijk doen en het zo op de spits laten drijven?

Wellicht dat verhuurder in gigantische ellende zit en dat de verkoop huis zijn situatie kan redden. En dan is er een "etterige" huurder die roet in het eten gooit. Alsof iedereen dan netjes blijft.

En velen spoorden TS aan om stand te houden, want recht aan zijde. Ja heel leuk recht aan je zijde maar recht hebben en krijgen is een wereld van verschil en zal ook elke jurist bevestigen.
Om zo'n geschilletje zo'n zaak te maken is verspilling van tijd en geld en niemand schiet er iets mee op.
pi_154251248
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 18:07 schreef r_one het volgende:

[..]

Gast _O-

[..]

Wedden van wel? En ook al niet, dan nog is de standaard dat de nieuwe verhuurder de oude contracten overneemt.
ja en dan slaat de verhuurder TS letterlijk met een knuppel zijn huis uit, het ziekenhuis in.
jeuh maar TS heeft wel recht aan zijn zijde. Bizar dat mensen hem blijven aansporen verder te gaan, daar heeft TS niks aan.
pi_154251286
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 18:13 schreef hans1985 het volgende:
Nee. Gewoon: NEE.
.
pi_154251301
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 18:14 schreef hans1985 het volgende:

[..]

ja en dan slaat de verhuurder TS letterlijk met een knuppel zijn huis uit, het ziekenhuis in.
jeuh maar TS heeft wel recht aan zijn zijde. Bizar dat mensen hem blijven aansporen verder te gaan, daar heeft TS niks aan.
Ah ja. Dus hier tekenen bij het kruisje en opzouten want anders krijg je een honkbalknuppel in je nek.

Oke :')
.
pi_154251348
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 18:18 schreef r_one het volgende:

[..]

Ah ja. Dus hier tekenen bij het kruisje en opzouten want anders krijg je een honkbalknuppel in je nek.

Oke :')
die kans is gewoon reeel, zegt niks over de rechtmatigheid maar als het TS overkomt dan is hij het met de schade en niet alle don quichettes hier die hem aansporen zijn recht te halen.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 11 juli 2015 @ 18:24:09 #210
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_154251410
TS doet wat hij zelf goed acht. Hij krijgt hier adviezen die onderbouwd worden met rechten die hij heeft.
Er zijn trouwens ook genoeg geweest die TS hebben aangespoord om uit de woning te vertrekken.
pi_154251438
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 18:20 schreef hans1985 het volgende:

[..]

die kans is gewoon reeel, zegt niks over de rechtmatigheid maar als het TS overkomt dan is hij het met de schade en niet alle don quichettes hier die hem aansporen zijn recht te halen.
Je weet dat je hier in WGR zit?

En dat is niet de 'R' van 'reëel'.
.
pi_154251576
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 18:25 schreef r_one het volgende:

[..]

Je weet dat je hier in WGR zit?

En dat is niet de 'R' van 'reëel'.
Recht is helaas op papier leuk en aardig maar de praktijk is anders. En deze situatie is gewoon direct al geëscaleerd. Hier komen geen winnaars uit.
pi_154251608
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 18:32 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Recht is helaas op papier leuk en aardig maar de praktijk is anders. En deze situatie is gewoon direct al geëscaleerd. Hier komen geen winnaars uit.
Je kunt inderdaad beter met de staart tussen de benen wegrennen omdat de kans bestaat dat iemand gewelddadig wordt.
pi_154251626
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 18:34 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Je kunt inderdaad beter met de staart tussen de benen wegrennen omdat de kans bestaat dat iemand gewelddadig wordt.
er was toch niks te winnen voor TS. Kies dan een gevecht waar meer op spel staat of belangrijker is.
pi_154251669
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 18:35 schreef hans1985 het volgende:

[..]

er was toch niks te winnen voor TS. Kies dan een gevecht waar meer op spel staat of belangrijker is.
TS had niet eens een plek om te slapen dus er was veel te winnen voor TS.
pi_154251703
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 18:38 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

TS had niet eens een plek om te slapen dus er was veel te winnen voor TS.
toen hij wist dat verhuurder het ging verhuren had hij beter kamer kunnen gaan zoeken.
pi_154251716
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 18:39 schreef hans1985 het volgende:

[..]

toen hij wist dat verhuurder het ging verhuren had hij beter kamer kunnen gaan zoeken.
Dat mag jouw mening zijn, ik denk er anders over.
pi_154251863
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 18:40 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat mag jouw mening zijn, ik denk er anders over.
tja, maar jij hebt een dak boven je hoofd.
Maar goed, TS wil nu doorzetten gesteund door de reacties hier dat het zijn recht is.
Hij wil een schadevergoeding van 2,5K wat zijn eigen advocaat al hoog vind. Ondertussen heeft hij al veel kosten gemaakt met sloten, advocaat, bellen etc. En de nodige stress en kut persoonlijke omstandigheden.
Dan zal een dergelijk proces nog maanden duren en kan er nog van alles gebeuren.
laat TS eens 1000 euro "verdienen" als die wint.
Nou, daar doe je het voor?

Maar "leedvermaak" is het wel en dat vinden veel mensen hier volgensmij ook belangrijk.
pi_154251876
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 18:46 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Maar goed, TS wil nu doorzetten gesteund door de reacties hier dat het zijn recht is.
Hij wil een schadevergoeding van 2,5K wat zijn eigen advocaat al hoog vind. Ondertussen heeft hij al veel kosten gemaakt met sloten, advocaat, bellen etc. En de nodige stress en kut persoonlijke omstandigheden.
Dan zal een dergelijk proces nog maanden duren en kan er nog van alles gebeuren.

Maar "leedvermaak" is het wel en dat vinden veel mensen hier volgensmij ook belangrijk.
TS nu ook.
pi_154251974
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 18:47 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

TS nu ook.
en tussendoor is die doodsbang en voelt zich extreem eenzaam en alleen.

Hij is beter geholpen met een leuke kamer/woning dan deze lijdensweg voort te zetten voor een paar honderd tot duizend euro.
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 18:47 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

TS nu ook.
pi_154252010
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 18:51 schreef hans1985 het volgende:
en tussendoor is die doodsbang en voelt zich extreem eenzaam en alleen.
Dat was vast veel beter geweest als hij ergens op straat had geslapen met al zijn spullen inderdaad. Hij is inderdaad beter geholpen met een leuke kamer maar die schijnen op die termijn niet echt beschikbaar te zijn.
  zaterdag 11 juli 2015 @ 18:56:03 #222
51385 baskick
Juist ja!
pi_154252060
quote:
TS heeft een huurcontract, daar doet een eventuele verkoop niets aan af. Hij werkt mee aan bezichtigingen. Volgens jou had hij zelf maar moeten melden dat hij daar blijft wonen, of uit zichzelf vertrekken? :')

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 18:13 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Nee, TS heeft een contract voor onbepaalde tijd. Heb je wel gelezen?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_154252129
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 18:56 schreef baskick het volgende:

[..]

TS heeft een huurcontract, daar doet een eventuele verkoop niets aan af. Hij werkt mee aan bezichtigingen. Volgens jou had hij zelf maar moeten melden dat hij daar blijft wonen, of uit zichzelf vertrekken? :')

[..]

Nee, TS heeft een contract voor onbepaalde tijd. Heb je wel gelezen?
Hij was op de hoogte dat verhuurder in financiele problemen zat en zijn huis niet verkocht kreeg.
En dat verhuurder bij zijn contract een foutje had gemaakt.
En toen de bezichtigingen kwamen moest TS toch ook snappen dat verhuurder huis ging verkopen.
pi_154252238
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 18:59 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Hij was op de hoogte dat verhuurder in financiele problemen zat en zijn huis niet verkocht kreeg.
En toen de bezichtigingen kwamen moest TS toch ook snappen dat verhuurder huis ging verkopen.
En de verhuurder was op de hoogte dat het nog wel eens lastig zou kunnen worden om huurders op een legale manier weg te krijgen wanneer hij het huis zou willen verkopen. Komt door de wet, huurbescherming en zulks.
  zaterdag 11 juli 2015 @ 19:04:04 #225
51385 baskick
Juist ja!
pi_154252240
quote:

[..]

Huis kan ook prima verkocht worden, maar mét huurder. Geen enkel probleem. De financiën van verhuurder gaan TS niets aan.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_154252250
quote:

[..]

En het is aan TS om de problemen van de verhuurder op te lossen?
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 11 juli 2015 @ 19:05:31 #227
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_154252282
quote:

[..]

dat wil niet zeggen dat TS nu ineens een tijdelijk contract heeft. Dat jij in deze situatie niet gehandeld zou hebben naar je rechten is aan jou.

Ik denk dat het nu wel even genoeg is met de voors en tegens van wat had moeten gebeuren. We zijn inmiddels verder in het verhaal en dit is niet meer relevant.
pi_154252298
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 19:04 schreef baskick het volgende:

[..]

Huis kan ook prima verkocht worden, maar mét huurder. Geen enkel probleem. De financiën van verhuurder gaan TS niets aan.
ja dan kun je huis niet verkopen aangezien niemand opeens een ongenode gast aan zijn tafel wil.
  zaterdag 11 juli 2015 @ 19:07:06 #229
51385 baskick
Juist ja!
pi_154252317
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 19:06 schreef hans1985 het volgende:

[..]

ja dan kun je huis niet verkopen aangezien niemand opeens een ongenode gast aan zijn tafel wil.
Verkopen kan wel. Je moet alleen de juiste koper zien te vinden. Dat geldt overigens voor elke te verkopen woning.
pi_154252323
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 19:03 schreef probeer het volgende:

[..]

En de verhuurder was op de hoogte dat het nog wel eens lastig zou kunnen worden om huurders op een legale manier weg te krijgen wanneer hij het huis zou willen verkopen. Komt door de wet, huurbescherming en zulks.
tja, het huurrecht is ontzettend krom en scheef. daarom ben ik nogal huiverig als ik eenzijdige verhalen lees of hoor.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 11 juli 2015 @ 19:07:58 #231
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_154252341
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 19:07 schreef hans1985 het volgende:
tja, het huurrecht is ontzettend krom en scheef.
Maar het is wel TS' recht.
pi_154252358
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 19:07 schreef baskick het volgende:

[..]

Verkopen kan wel. Je moet alleen de juiste koper zien te vinden. Dat geldt overigens voor elke te verkopen woning.
Als het een gezinswijk in een modale buurt is dan is het als verhuurobject niet zo ideaal en dus niet verkoopbaar. Bovendien wellicht ook illegaal om zomaar studenten/starters te huisvesten.
pi_154252524
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 19:07 schreef hans1985 het volgende:

[..]

tja, het huurrecht is ontzettend krom en scheef. daarom ben ik nogal huiverig als ik eenzijdige verhalen lees of hoor.
Het geeft TS (of welke normale huurder dan ook) in ieder geval juridisch, erg veel bescherming.

Maar je zou ook kunnen beredeneren dat die overdaad aan huurdersbescherming de legale mogelijkheden van een verhuurder ernstig beperkt, en er dan dus sommigen bij zullen zijn die vanuit die uitzichtloze positie (of iig .. een duur probleem) sneller geneigd zijn om naar illegale middelen te grijpen. Zoals dus de huurder wegpesten / bedreigen. Niet dat dat het handelen van de man ook maar enigszins goedpraat. Maar ja, je hebt nou eenmaal van die mensen ...
pi_154252538
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 19:08 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Als het een gezinswijk in een modale buurt is dan is het als verhuurobject niet zo ideaal en dus niet verkoopbaar. Bovendien wellicht ook illegaal om zomaar studenten/starters te huisvesten.

Dat had verhuurder zich inderdaad moeten realiseren voordat hij allemaal dingen ging doen die niet mochten, helemaal als je ze dan ook nog eens erg dom uitvoert. TS heeft daar echter weinig aan en weinig mee te maken. Als verhuurder een topic opent kunnen we hem ook advies geven hoe hij zijn problemen het beste kan oplossen.
pi_154252681
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 19:14 schreef probeer het volgende:

[..]

Het geeft TS (of welke normale huurder dan ook) in ieder geval juridisch, erg veel bescherming.

Maar je zou ook kunnen beredeneren dat die overdaad aan huurdersbescherming de legale mogelijkheden van een verhuurder ernstig beperkt, en er dan dus sommigen bij zullen zijn die vanuit die uitzichtloze positie (of iig .. een duur probleem) sneller geneigd zijn om naar illegale middelen te grijpen. Zoals dus de huurder wegpesten / bedreigen. Niet dat dat het handelen van de man ook maar enigszins goedpraat. Maar ja, je hebt nou eenmaal van die mensen ...
Dat dus.
Huurrecht moet op de schop.
want de rechten van verhuurder stellen letterlijk niks voor legaal gezien.
En dan krijg je dit soort situaties idd. Waarbij verhuurder tot uiterste gaat om huurder er toch uit te krijgen.
En dan doet deze verhuurder nog "netjes".
Komt ook vaak voor dat ze er dan een aso " huurder" in drukken of een knokploegje langs sturen.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 11 juli 2015 @ 19:21:07 #236
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_154252688
En dat is een discussie die we NIET in dit topic gaan voeren.
pi_154260305
quote:

[..]

Ah. Dus wel de lusten (dik huur vangen maandelijks) maar niet de lasten (die moeten de huurders maar opvangen door te vertrekken). Dat zou een mooi huurrecht worden hè.
.
pi_154260386
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 19:20 schreef hans1985 het volgende:
Huisvredebreuk netjes noemen :')
.
pi_154262233
quote:

[..]

Jij kan dit probleem direct oplossen door TS 2500 Euro + nog enkele bijkomstigheden te schenken. Ronden we het af op 7500 Euro. Voor jou een schijntje, voor TS de oplossing. Wanneer ga je betalen?
  zondag 12 juli 2015 @ 03:34:49 #240
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_154263045
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 19:20 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Dat dus.
Huurrecht moet op de schop.
want de rechten van verhuurder stellen letterlijk niks voor legaal gezien.
En dan krijg je dit soort situaties idd. Waarbij verhuurder tot uiterste gaat om huurder er toch uit te krijgen.
Komt ook vaak voor dat ze er dan een aso " huurder" in drukken of een knokploegje langs sturen.
Netjes?! Ben jij wel helemaal lekker? Wat een achterlijke posts plaats jij, mijn god.
pi_154263067
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 18:46 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Dit is een goede post
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_154263216
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 03:34 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Netjes?! Ben jij wel helemaal lekker? Wat een achterlijke posts plaats jij, mijn god.
nee de meesten hier zijn wereldvreemd met hun moralistische gedrag over "recht".
Ja TS staat in zijn recht maar kijk wat het hem heeft gebracht. Dat zijn verhuurder de wet aan zijn reet zou lappen was al duidelijk. Verhuurder zit zelf in een financieel heel zwaar pakket.

Verhuurder reageerde direct al fel en je kon gewoon voorspellen dat die ver zou gaan.

En "netjes" reageren is het verhoudingsgewijs.
Vanuit de positie van verhuurder word zijn redding belemmerd door TS.
Tot nu toe is verhuurder niet fysiek geworden. Maar voor minder worden mensen in elkaar gebeukt.
Wanneer verhuurder helemaal radeloos word kan die nog verder gaan.

Het common sense bij veel users hier is dat ze onwerkelijk ver van de realiteit af staan.
pi_154263218
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 01:50 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Jij kan dit probleem direct oplossen door TS 2500 Euro + nog enkele bijkomstigheden te schenken. Ronden we het af op 7500 Euro. Voor jou een schijntje, voor TS de oplossing. Wanneer ga je betalen?
omg, ben je echt zo dom. Notabene TS zelf zegt dat verhuurder in zwaar financiele problemen zit. Denk je dat die zomaar even paar duizend euro gaat lappen als die al zijn huis onder normale waarde moet verkopen en met een restschuld blijft zitten?
pi_154263256
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 04:18 schreef hans1985 het volgende:
Tot nu toe is verhuurder niet fysiek geworden.
Nee, maar pleegt wel huisvredebreuk.

En doe eens antwoord geven op deze vraag:
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 17:46 schreef r_one het volgende:
Jij vertrekt ook zonder morren als je baas zegt dat het bedrijf is overgenomen door een ander?
.
pi_154263534
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 04:41 schreef r_one het volgende:

[..]

Nee, maar pleegt wel huisvredebreuk.

En doe eens antwoord geven op deze vraag:

[..]

totaal andere situatie maar als de nieuwe werkgever al oude personeel weg wil hebben en je blijft, wat je recht is, dan kun je je opmaken voor een treiter campagne. Is dat het waard.

En ja het is/was huisvredebreuk maar nu is de verhuurder ook weer bewoner. En de niet illegale intimidaties gaan door "lawaai maken, heel laat aankloppen om te praten, etc"
Maar schijnbaar snapt niemand dat verhuurder ontzettend veel te verliezen heeft. En mensen in het nauw maken hele rare sprongen waardoor je een gevaarlijke situatie gaat krijgen. Zeker wanneer verhuurder instanties als belastingdienst en gemeente opeens op de stoep heeft staan voor fraude.
Dus r_one, denk je dat het nog een veilige situatie zal zijn voor TS?

En als TS advocaat al zegt dat er max 2500 euro in zit (waar na aftrek gemaakte kosten, weinig van over is) en zo'n zaak veel tijd kost.

En tel daarbij, stress, angst en dus echt fysiek geweld. Dan zeg je nog steeds dat TS door moet gaan?
Of denk je dat mijn geschetste scenario's compleet onrealistisch zijn...
pi_154263705
Topic begint aardig bizar te worden. Met die doos geld en de twitterwout. Een ts die advies op -moet- volgen enz enz. Met andere woorden: een waar pareltje.

Verdacht aan het verhaal vind ik de afhoudende advocaten en agenten. Er is iets in de hele situatie wat niet helemaal klopt. Agenten houden die aangifteboot echt niet continue af op grond van onderbezetting. De twittercop idem. Als advocaten cash ruiken staan ze in de rij. Voor dit geval met moeite iets gevonden. Het riekt naar dat ts zichzelf ook niet netjes gedraagt / heeft cq opstelt.
pi_154264937
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 07:33 schreef hans1985 het volgende:
totaal andere situatie
Nou nee. Allebei zeer ingrijpende zekerheden maar alleen vanuit een ander recht (huur- vs arbeidsrecht).
.
pi_154265068
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 07:33 schreef hans1985 het volgende:

[..]

totaal andere situatie maar als de nieuwe werkgever al oude personeel weg wil hebben en je blijft, wat je recht is, dan kun je je opmaken voor een treiter campagne. Is dat het waard.

En ja het is/was huisvredebreuk maar nu is de verhuurder ook weer bewoner. En de niet illegale intimidaties gaan door "lawaai maken, heel laat aankloppen om te praten, etc"
Maar schijnbaar snapt niemand dat verhuurder ontzettend veel te verliezen heeft. En mensen in het nauw maken hele rare sprongen waardoor je een gevaarlijke situatie gaat krijgen. Zeker wanneer verhuurder instanties als belastingdienst en gemeente opeens op de stoep heeft staan voor fraude.
Dus r_one, denk je dat het nog een veilige situatie zal zijn voor TS?

En als TS advocaat al zegt dat er max 2500 euro in zit (waar na aftrek gemaakte kosten, weinig van over is) en zo'n zaak veel tijd kost.

En tel daarbij, stress, angst en dus echt fysiek geweld. Dan zeg je nog steeds dat TS door moet gaan?
Of denk je dat mijn geschetste scenario's compleet onrealistisch zijn...
Je stelt dus voor dat iemand die hier een topic opent dat hij onrechtmatig uit zijn huurhuis is gezet, geen andere plek heeft om te slapen en nauwelijks hulp van een sociaal netwerk heeft, het advies krijgt het maar te slikken en op straat te gaan slapen want mogelijk kan de verhuurder agressief worden?
pi_154265124
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 11:18 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Je stelt dus voor dat iemand die hier een topic opent dat hij onrechtmatig uit zijn huurhuis is gezet, geen andere plek heeft om te slapen en nauwelijks hulp van een sociaal netwerk heeft, het advies krijgt het maar te slikken en op straat te gaan slapen want mogelijk kan de verhuurder agressief worden?
En dat alles puur omdat de verhuurder, ondanks dat hij maandelijks wél de hoofdprijs vangt voor 8m2, financieel wat moeilijk zit.

Ja, daar komt het zo'n beetje op neer.
.
pi_154267389
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 11:22 schreef r_one het volgende:

[..]

En dat alles puur omdat de verhuurder, ondanks dat hij maandelijks wél de hoofdprijs vangt voor 8m2, financieel wat moeilijk zit.

Ja, daar komt het zo'n beetje op neer.
Onwaarschijnlijk en ongeloofwaardig. Er zit hier meer achter, dat kan haast niet anders
pi_154267407
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 13:29 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

Onwaarschijnlijk en ongeloofwaardig. Er zit hier meer achter, dat kan haast niet anders
Waar denk je aan dan?
.
pi_154267733
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 13:30 schreef r_one het volgende:

[..]

Waar denk je aan dan?
De situatie is te bizar, zelfs voor incompetente agenten, om niet te handelen.

Ik verwacht dat TS veeleisend is richting advocaten, gemeente en politie. Huisvredebreuk en strafrechtelijke bedreiging..misschien houden ze de boot een paar keer af met een aangifte maar als het verhaal helder is dan gaan ze overstag. Daarnaast kreeg hij al een anti-kraak woning in zijn schoot geworpen voor minimaal een jaar maar heeft 'ie dat niet geaccepteerd ivm zijn inschrijfjaren bij de woonstichting. Daarnaast heeft hij het over een schadevergoeding uit de situatie te willen slepen. Dat soort dingen zet de toon bij instanties. Als het echt zo schrijnend en duidelijk is als het hier lijkt dan worden zelfs ambtenaren creatief.

Daarnaast kan het best zo zijn dat verhuurder (hoe kwalijk hij zich ook schijnt te gedragen) wel degelijk een mondelinge afspraak met huurder had dat 'ie eruit zou gaan. Die bezichtigingen (soms niet maar soms wél in overleg) geven die indicatie. Tot slot die twitterwout: eerst dienstbaar, maar na wat dagen nadenken houdt hij ook de boot af. 'wil eerst het verhaal van de verhuurder horen' wijst er op dat hij door zijn collega's is ingefluisterd dat er meer speelt dan het verhaal wat wij hier horen van TS.

Tot slot heeft het TS nogal wat moeite gekost een advocaat te vinden die bereid was iets met deze zaak te doen. Bij een duidelijk zaak = makkelijk geld houden advocaten de boot zeker niet af.
pi_154267880
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 13:43 schreef Dingflofbips het volgende:
Daarnaast kan het best zo zijn dat verhuurder (hoe kwalijk hij zich ook schijnt te gedragen) wel degelijk een mondelinge afspraak met huurder had dat 'ie eruit zou gaan. Die bezichtigingen (soms niet maar soms wél in overleg) geven die indicatie.
Nou nee, dat is onzin. Ook al ben je mordicus tegen, bezichtigingen kun je niet tegenhouden.

De advocaat is een letselschadeadvocaat, die kijken voornamelijk naar verhaalbare schade. TS had beter een strafrechtadvocaat in de arm kunnen nemen.

Dat TS puur lijkt te gaan voor schadevergoeding, ben ik met je eens. En dat is i.c. nou niet bepaald de beste aanpak.
.
pi_154268507
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 13:49 schreef r_one het volgende:

[..]

Nou nee, dat is onzin. Ook al ben je mordicus tegen, bezichtigingen kun je niet tegenhouden.

De advocaat is een letselschadeadvocaat, die kijken voornamelijk naar verhaalbare schade. TS had beter een strafrechtadvocaat in de arm kunnen nemen.

Dat TS puur lijkt te gaan voor schadevergoeding, ben ik met je eens. En dat is i.c. nou niet bepaald de beste aanpak.
Dat is waar - de bezichtigingen op zichzelf bewijzen niets. Het kan een indicatie zijn.

Jij vroeg waar ik aan dacht wat het verhaal afwijkend of genuanceerder zou maken dan wat wij hier gepresenteerd krijgen. Het bestaan van een mondelinge deal zou veel van de vreemde gedragingen van derden in deze casus kunnen verklaren. En/of een veeleisende TS die te duidelijk laat merken voor de cash te willen gaan en allerlei hulpaanbod in de wind slaat. Dit laatste gedrag laat TS overigens ook in dit topic zien.
pi_154268621
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 14:19 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

Dat is waar - de bezichtigingen op zichzelf bewijzen niets. Het kan een indicatie zijn.

Jij vroeg waar ik aan dacht wat het verhaal afwijkend of genuanceerder zou maken dan wat wij hier gepresenteerd krijgen. Het bestaan van een mondelinge deal zou veel van de vreemde gedragingen van derden in deze casus kunnen verklaren. En/of een veeleisende TS die te duidelijk laat merken voor de cash te willen gaan en allerlei hulpaanbod in de wind slaat. Dit laatste gedrag laat TS overigens ook in dit topic zien.
een schoenendoos met cash van iemand van het internet niet aannemen vind ik niet vreemd :D
Jij bent het zonnetje!!!
pi_154268651
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2015 14:25 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

een schoenendoos met cash van iemand van het internet niet aannemen vind ik niet vreemd :D
Als je echt aan de grond zit wel
pi_154268666
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 14:26 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

Als je echt aan de grond zit wel
Ts zit financieel niet aan de grond
Jij bent het zonnetje!!!
pi_154268699
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2015 14:27 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Ts zit financieel niet aan de grond
ok kennelijk heb jij die info. Anyway is dat niet de enige hulp die TS heeft afgeslagen en ook niet de enige 'derden' die vreemd reageert op de hele situatie
pi_154268775
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 14:28 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

ok kennelijk heb jij die info. Anyway is dat niet de enige hulp die TS heeft afgeslagen en ook niet de enige 'derden' die vreemd reageert op de hele situatie
Hij werkt fulltime

Ik heb ook het gevoel dat er iets niet klopt. In eerste instantie dat dit verzonnen was (wat je niet mag zeggen van de moderator).
Jij bent het zonnetje!!!
  zondag 12 juli 2015 @ 14:34:45 #260
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_154268831
Waarom draait het topic nou de andere kant op dan?
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 12 juli 2015 @ 14:35:39 #261
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_154268848
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2015 14:32 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Hij werkt fulltime

Ik heb ook het gevoel dat er iets niet klopt. In eerste instantie dat dit verzonnen was (wat je niet mag zeggen van de moderator).
Als je er een onderbouwing bij kunt zetten is het geen probleem hoor.
pi_154268866
quote:
5s.gif Op zondag 12 juli 2015 14:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Is er een bepaalde richting waar de topics heen moeten of is het gewoon toegestaan je mening te geven?
Jij bent het zonnetje!!!
  zondag 12 juli 2015 @ 14:37:23 #263
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_154268890
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2015 14:36 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Is er een bepaalde richting waar de topics heen moeten of is het gewoon toegestaan je mening te geven?
Zo bedoel ik het niet maar vroeg mij ineens af waarom het nu is gedraaid. Met andere woorden, heb ik iets gemist? :p
pi_154268894
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2015 14:36 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Mening != feit

Jij kan toch niet in TS' portemonnee kijken?
pi_154269076
quote:
2s.gif Op zondag 12 juli 2015 14:37 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Mening != feit

Jij kan toch niet in TS' portemonnee kijken?
Een beetje wel.
quote:
Een huis huren kan ik niet, want ik verdien te weinig voor de vrije sector en te veel voor sociale huur. Kopen is als alleenstaande met een uitzendbaan, ondanks mijn spaargeld, een onbegonnen zaak.
pi_154269513
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 11:18 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee ik zeg dat als TS 100% gelijk heeft hij weinig te winnen heeft. kleine oprotpremie maar stress, ellende, en kans op fysiek geweld. Is dat het waard om door te gaan met je gelijk?

Stel dat er een zaak komt en TS in gelijk word gesteld. Dan duurt dit weken/maanden... Dat voor paar honderd of max 2500 euro. Met alle kans op meer ellende en stress. Is dat dat bedrag waard?
Dat de daden tegen TS onrechtmatig zijn gezien zijn info staat buiten kijf, maar wil je zoiets doorzetten of er een goede levensles uit trekken?

Gezien de info verstrekt geef ik hem 100% gelijk. Maar hij heeft geen sociaal vangnet, weinig cash en ws fysiek niet in staat om zijn mannetje te staan. Dan is de gekozen weg gewoon onverstandig hoe oneerlijk en onrechtmatig het ook is.
pi_154269548
quote:
Omdat realisme ook nodig is.
pi_154270269
quote:
Ik zie aanleidingen om te vermoeden dat vitale informatie ontbreekt. Zoals de consequent afhoudende politie. Dat is alles.
pi_154270278
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 14:59 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Nee ik zeg dat als TS 100% gelijk heeft hij weinig te winnen heeft. kleine oprotpremie maar stress, ellende, en kans op fysiek geweld. Is dat het waard om door te gaan met je gelijk?

Stel dat er een zaak komt en TS in gelijk word gesteld. Dan duurt dit weken/maanden... Dat voor paar honderd of max 2500 euro. Met alle kans op meer ellende en stress. Is dat dat bedrag waard?
Dat de daden tegen TS onrechtmatig zijn gezien zijn info staat buiten kijf, maar wil je zoiets doorzetten of er een goede levensles uit trekken?

Gezien de info verstrekt geef ik hem 100% gelijk. Maar hij heeft geen sociaal vangnet, weinig cash en ws fysiek niet in staat om zijn mannetje te staan. Dan is de gekozen weg gewoon onverstandig hoe oneerlijk en onrechtmatig het ook is.
Hij heeft nu ten minste een plek om te wonen en dat lijk jij te vergeten. Verder ben ik eigenlijk wel benieuwd naar die dreigementen die verhuurder zou hebben geuit, dat het vervelend is voor TS is duidelijk maar ik ben geen concrete bedreiging met geweld tegengekomen in dit topic (mogelijk heb ik die gemist).
pi_154270315
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2015 14:32 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Hij werkt fulltime

Compleet verzonnen denk ik niet maar het verhaal rammelt wel idd.
pi_154270712
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 15:23 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Hij heeft nu ten minste een plek om te wonen en dat lijk jij te vergeten. Verder ben ik eigenlijk wel benieuwd naar die dreigementen die verhuurder zou hebben geuit, dat het vervelend is voor TS is duidelijk maar ik ben geen concrete bedreiging met geweld tegengekomen in dit topic (mogelijk heb ik die gemist).
met plek om te wonen bedoel je in huis verhuurder op kamertje van 8m2 waarbij verhuurder hem leven zuur maakt? TS spreekt over intimiderende zoon en een verhuurder met agressieve houding. Dat lijkt mij geen prettige woonsituatie.
Daarbij in aanmerking nemend dat verhuurder nu al intimiderend is en wellicht tot uiterste wil gaan lijkt mij een fysieke confrontatie niet onaannemelijk. En dat is overwinnelijk als je zelf fysiek in de mogelijkheid bent jezelf te verdedigen, maar gezien de angst uitingen van TS lijkt mij dat niet waarschijnlijk.
pi_154271044
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 15:36 schreef hans1985 het volgende:
lijkt mij een fysieke confrontatie niet onaannemelijk
Lijkt mij wel, anders had de verhuurder dat allang gedaan ipv het grote slotomwisselfestijn met TS te spelen.
.
pi_154271426
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 01:50 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Precies. Laat verhuurder de kosten voor een schikking met zijn huurder maar bij de koper gaan halen.
pi_154271453
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 16:00 schreef vaneiges het volgende:

[..]

Precies. Laat verhuurder de kosten voor een schikking met zijn huurder maar bij de koper gaan halen.
Is hans1985 de koper dan?
pi_154271471
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 15:00 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Omdat realisme ook nodig is.
hans1985 trapt af. Voor welk bedrag laat jij je vrijwillig dakloos maken?
pi_154271566
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 16:02 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Nee. Ik reageerde eigenlijk alleen op de 7500 als afkoopsom. Als verhuurder die niet kan betalen en hans1985 met z'n grote mond komt ook niet over de brug met een doos vol contanten dan is de koper nog een optie.
pi_154271583
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 16:02 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Ik koop geen onroerend goed met problemen van deze aard
pi_154271684
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 16:05 schreef vaneiges het volgende:

[..]

Nee. Ik reageerde eigenlijk alleen op de 7500 als afkoopsom. Als verhuurder die niet kan betalen en hans1985 met z'n grote mond komt ook niet over de brug met een doos vol contanten dan is de koper nog een optie.
waarom zou ik belang erbij hebben om een huis te kopen die ik niet ken en waarvan ik nu al weet dat het problematisch is.

Ik geef ws een niet wenselijke mening over bestaande situatie maar ik ben wel realistisch. Tot dusverre heb ik niemand gehoord die inhoudelijk mijn argumentatie weerlegde.

Ik zeg heel eerlijk dat gezien de door TS verstrekte info correct is hij 100% in het gelijk word gesteld maar dat gezien de situatie er geen eer valt te behalen en hij fysiek, psychisch en financieel meer risico loopt dan dat de rest hem hier voorschotelt.
pi_154271782
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 16:10 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Ik zeg heel eerlijk dat gezien de door TS verstrekte info correct is hij 100% in het gelijk word gesteld maar dat gezien de situatie er geen eer valt te behalen en hij fysiek, psychisch en financieel meer risico loopt dan dat de rest hem hier voorschotelt.
Alsof een leven op straat fysiek, psychisch en financieel veiliger is. :N
pi_154272040
quote:
Tot dusverre heb ik niemand gehoord die inhoudelijk mijn argumentatie weerlegde.
Dat is altijd lastig met argumenten die zijn gebaseerd op aannames.
.
pi_154272103
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 16:14 schreef vaneiges het volgende:

[..]

Alsof een leven op straat fysiek, psychisch en financieel veiliger is. :N
Jouw visie is dus dat blijven wonen in de woning niet leidt tot gespannen sfeer of (fysieke) confrontaties....
pi_154272143
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 16:21 schreef r_one het volgende:

[..]

Dat is altijd lastig met argumenten die zijn gebaseerd op aannames.
realiteit, of denk je dat verhuurder, gezien de gebeurtenisse,n alles via de advocaat gaat regelen?
pi_154272299
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 16:24 schreef hans1985 het volgende:

[..]

realiteit, of denk je dat verhuurder, gezien de gebeurtenisse,n alles via de advocaat gaat regelen?
En waarom doet verhuurder dat niet?
.
pi_154272314
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 16:23 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Jouw visie is dus dat blijven wonen in de woning niet leidt tot gespannen sfeer of (fysieke) confrontaties....
De realiteit is dat ts nog geen nieuwe woonruimte heeft en zijn enige zekerheid beter niet zomaar moet opgeven.
pi_154272390
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2015 16:31 schreef r_one het volgende:

[..]

En waarom doet verhuurder dat niet?
omdat verhuurder weet dat die ergens fout zit maar dat intimidatie en eventueel geweld hem tot zijn doel kan leiden? Waarom ben jij zo zeker dat verhuurder het netjes gaat spelen?
pi_154272541
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 16:34 schreef hans1985 het volgende:

[..]

omdat verhuurder weet dat die ergens fout zit maar dat intimidatie en eventueel geweld hem tot zijn doel kan leiden? Waarom ben jij zo zeker dat verhuurder het netjes gaat spelen?
Waar lees jij dat ik daar zo zeker van ben?

En je argumentatie is gewijzigd, je was er van overtuigd dat financiële redenen hem tot zijn daden bracht, toch?
.
  zondag 12 juli 2015 @ 16:39:18 #287
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_154272557
quote:

[..]

Nja het is aan TS om te besluiten of hij doorgaat toch?
pi_154274076
quote:
omdat verhuurder weet dat die ergens fout zit maar dat intimidatie en eventueel geweld hem tot zijn doel kan leiden?
Hij weet ook dat het probleem bekend is bij de politie, er een advocaat betrokken is en dat meer problemen hem kunnen opzadelen met een onverkoopbaar huis en bij een rechtszaak hij alles zal verliezen. Zou jij het risico nemen en geweld toe gaan passen?
pi_154274739
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 17:26 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Hij weet ook dat het probleem bekend is bij de politie, er een advocaat betrokken is en dat meer problemen hem kunnen opzadelen met een onverkoopbaar huis en bij een rechtszaak hij alles zal verliezen. Zou jij het risico nemen en geweld toe gaan passen?
Dat is wellicht zijn enige kans, we weten alleen dat TS denkt dat verhuurder in zwaar financieel weer zit. Ook gezien de voorvallen kunnen we dat voor aannemelijk nemen.Dan heeft verhuurder weinig te verliezen op dit moment.

En bij een rechtszaak verliest hij niet alles aangezien advocaat TS 2500 euro al hoog vond. Mij verplaatsend in situatie verhuurder zou ik ook ver gaan om mijn situatie te redden.
pi_154274794
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 17:54 schreef hans1985 het volgende:
Dan heeft verhuurder weinig te verliezen op dit moment.

Wat een onzin. Je kunt altijd in grotere financiële problemen komen dan je al bent en bij bedreiging en geweld kan ook strafrechtelijk het nodige volgen. Hij kan beter, net als TS overigens, in normaal overleg gaan en proberen de schade te beperken.
pi_154274903
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 17:56 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Wat een onzin. Je kunt altijd in grotere financiële problemen komen dan je al bent en bij bedreiging en geweld kan ook strafrechtelijk het nodige volgen. Hij kan beter, net als TS overigens, in normaal overleg gaan en proberen de schade te beperken.
ben je ooit in de volwassen wereld geweest? of buiten? Vraag mij het daadwerkelijk af aangezien jouw uitspraken theoretissch juist zijn maar in de echte mensen wereld niet opgaan in veel gevallen.
pi_154274981
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 17:59 schreef hans1985 het volgende:

[..]

ben je ooit in de volwassen wereld geweest? of buiten? Vraag mij het daadwerkelijk af aangezien jouw uitspraken theoretissch juist zijn maar in de echte mensen wereld niet opgaan in veel gevallen.
Blaas niet zo hoog van de toren zeg, met je arrogante toontje.
pi_154275022
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 17:59 schreef hans1985 het volgende:

[..]

En nu wil je graag dat wij deze 'argumentatie' weerleggen?
Hou toch op joh.
quote:
Tot dusverre heb ik niemand gehoord die inhoudelijk mijn argumentatie weerlegde.
.
pi_154275058
quote:
2s.gif Op zondag 12 juli 2015 18:02 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Blaas niet zo hoog van de toren zeg, met je arrogante toontje.
Wellicht dat ik iets meer ervaring heb met rechtzaken dan de gemiddelde reageerder hier.
En dat ik vanuit mijn opleiding en ervaring iets meer weet.

Er lopen hier veel users de TS op te fokken om gerechtelijk door te gaan terwijl dat gezien de situatie onverstandig is.
pi_154275159
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 18:04 schreef r_one het volgende:

[..]

En nu wil je graag dat wij deze 'argumentatie' weerleggen?
Hou toch op joh.

[..]

Naja, loopt TS geen gevaar dan, is verhuurder betrouwbaar in die zinnen dat die niet tot gewelddadige handelingen over gaat gezien de historie?
Jij loopt hier te blaten alsof je meester in het recht bent maar je hebt gewoon werkelijk geen idee van hoe de praktijk is.

Ik zeg niet dat hij niet in zijn recht staat, ik opteer alleen de mogelijke situatie dat doorgaan met deze zaak voor TS veel nadeliger is dan een summiere vergoeding die hij eventueel toegewezen krijgt.
  zondag 12 juli 2015 @ 18:10:31 #296
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_154275214
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 18:05 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Wellicht dat ik iets meer ervaring heb met rechtzaken dan de gemiddelde reageerder hier.

Er lopen hier veel users de TS op te fokken om gerechtelijk door te gaan terwijl dat gezien de situatie onverstandig is.
Dan zou ik eerst maar eens iets aan je spelfouten doen... :')
pi_154275288
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 18:09 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Naja, loopt TS geen gevaar dan, is verhuurder betrouwbaar in die zinnen dat die niet tot gewelddadige handelingen over gaat gezien de historie?
Jij loopt hier te blaten alsof je meester in het recht bent maar je hebt gewoon werkelijk geen idee van hoe de praktijk is.

Ik zeg niet dat hij niet in zijn recht staat, ik opteer alleen de mogelijke situatie dat doorgaan met deze zaak voor TS veel nadeliger is dan een summiere vergoeding die hij eventueel toegewezen krijgt.
Je loopt op te scheppen dat niemand je argumentatie weet te weerleggen en elke poging daartoe eindigt in hopeloze ad hominems van jouw kant.

Dat is niet mijn manier van discussieren, ik ben klaar met je.
.
pi_154275332
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 18:05 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Nou dankjewel dan Hans, voor je bijzonder waardevolle bijdragen. We kunnen WGR wel dicht doen voor iedereen behalve jou dunkt mij. Ik zal Danny eens even mailen :')
pi_154275467
Mooi moment om op Drieklank te wachten om het volgende lintje door te knippen.
.
pi_154275473
Gr. gr. Danny
.
pi_154275482
Lapo
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')