abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154197584
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 14:14 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Dan nog kan hij vriendelijk op de deur kloppen. 'Hey Drieklank, ik wil even met je praten'. 'Laat me met rust'. 'Waarom reageer je zo, ik zeg alleen dat ik even met je wil praten'. 'Nee dank je'. 'Maar wil je niet graag onderhandelen?' 'Doe anders even de deur open, dat praat wat makkelijker'.

Nou voor ik het weet ben ik weer een hele avond kwijt aan zinloze discussies. Daar heb ik toch niets aan?
Dan neem je dat weer op en als hij doorgaat bel je weer de politie. Overigens zou ik gewoon dat gesprek met hem aangaan hoor en dan snel een regeling treffen, gewoon de eisen op tafel leggen en klaar.
pi_154197739
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2015 14:15 schreef empa1010 het volgende:
Niet meer terug gaan. Dat moet je jezelf niet aan doen en het loopt geheid verkeerd af. Kijk uit wat je doet. Ga naar een hotel zou ik zeggen.
Neuh, daarmee ga je dus eigenlijk het conflict uit de weg, en dan heeft de advocaat groot gelijk dat hij zegt 'wat is nu urgent'? Daarmee gooi je denk ik je glazen in, want ga dan achteraf maar eens via civiele zaak/bodemprocedure je gelijk (en centen) halen. Blijven zitten, hij heeft de keuze gemaakt deze huisjesmelker aan te pakken, dan moet je nú doorpakken. Zorg dat je alles opneemt, eventueel video, en doe van zoveel mogelijk aangifte, al dan niet via advocaat / OvJ als ze bij het politiebureau maar blijven blaten dat het civiel is.En wees gewoon duidelijk richting je huisbaas; jij staat in je recht, je gaat niet weg, wil hij een oplossing sta je er voor open, maar je laat je niet zo op straat schoppen.
pi_154197776
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2015 14:15 schreef empa1010 het volgende:
Niet meer terug gaan. Dat moet je jezelf niet aan doen en het loopt geheid verkeerd af. Kijk uit wat je doet. Ga naar een hotel zou ik zeggen.
En dan? Wachten op een veel te dure en eindeloze bodemprocedure en ondertussen maar je kamerhuur en hotel betalen?
pi_154197799
quote:
2s.gif Op donderdag 9 juli 2015 14:26 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Neuh, daarmee ga je dus eigenlijk het conflict uit de weg, en dan heeft de advocaat groot gelijk dat hij zegt 'wat is nu urgent'? Daarmee gooi je denk ik je glazen in, want ga dan achteraf maar eens via civiele zaak/bodemprocedure je gelijk (en centen) halen. Blijven zitten, hij heeft de keuze gemaakt deze huisjesmelker aan te pakken, dan moet je nú doorpakken. Zorg dat je alles opneemt, eventueel video, en doe van zoveel mogelijk aangifte, al dan niet via advocaat / OvJ als ze bij het politiebureau maar blijven blaten dat het civiel is.En wees gewoon duidelijk richting je huisbaas; jij staat in je recht, je gaat niet weg, wil hij een oplossing sta je er voor open, maar je laat je niet zo op straat schoppen.
Ja en als er dan gewonden of erger vallen dan zij dat maar zo? Dat wil je toch domweg niet. Steek je energie in het vinden van een nieuwe woning en verblijf tot die tijd in een hotel of elders.
pi_154197850
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2015 14:29 schreef empa1010 het volgende:

[..]

Ja en als er dan gewonden of erger vallen dan zij dat maar zo? Dat wil je toch domweg niet. Steek je energie in het vinden van een nieuwe woning en verblijf tot die tijd in een hotel of elders.
En dan dus dubbele huur betalen? Want als hij kapt met dokken issie ook z'n rechten kwijt hé, en dan kan je maaaaaanden later bij een bodemprocedure toch echt gaan uitleggen waarom je én bent verhuisd én gekapt met huur betalen. Waarom zou hij je dan nog schadeloos moeten stellen? Je bent toch 'uit jezelf' verhuisd?

Nee sorry, TS is hier aan begonnen, dan zal hij het ook uit moeten zitten tot het eind, wil hij er nog iets uithalen. Ik zou het overigens ook prima begrijpen als hij daar geen trek meer in heeft hoor, ik zou het zelf wss niet eens zo ver als dit volhouden. Maar als je nu daar vertrekt en kapt met huur betalen dan verzwak je je eigen positie dusdanig dat je beter helemaal kan kappen.
pi_154197864
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2015 14:29 schreef empa1010 het volgende:

[..]

Nee dat wil je niet maar je moet ook niet alles laten omdat je bang bent dat er iets kan gebeuren.
pi_154197937
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 14:04 schreef Drieklank het volgende:

Ik luister ook eerlijk gezegd eerder naar een persoon van vlees en bloed die aantoonbaar verstand van zaken heeft, dan naar een anoniem forumlid.
Waarom open je dan 4 delen van dit topic :?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_154198042
TS Mogelijk kun je als de bedreigingen ernstig genoeg zijn wel een huisverbod voor de verhuurder krijgen. Met de teksten van de politie en de voorgeschiedenis maak je best een kans. Dit valt m.i. ook gewoon onder huiselijk geweld, mogelijk kunnen de mensen die daarbij helpen je daarmee op weg helpen.
pi_154198859
Ik hoor net dat de schadevergoeding sowieso alleen in een bodemprocedure kan worden besloten. Met het kort geding kan ik wel eisen dat hij de sloten niet vervangt en hij mij daar rustig laat wonen, want dat is wel spoedeisend.
pi_154198927
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 15:21 schreef Drieklank het volgende:
Ik hoor net dat de schadevergoeding sowieso alleen in een bodemprocedure kan worden besloten. Met het kort geding kan ik wel eisen dat hij de sloten niet vervangt en hij mij daar rustig laat wonen, want dat is wel spoedeisend.
Dat lekker doorzetten dus, en zorgen dat je daar goede afspraken laat afdwingen door een rechter. Eventueel met dwangsom bij overtreding. Kan je in ieder geval 'rustig' wonen totdat je óf een bodemprocedure bent gestart óf in onderling overleg het contract ontbindt (met vergoeding dan uiteraard).
  donderdag 9 juli 2015 @ 15:43:08 #36
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_154199247
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 14:14 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Dan nog kan hij vriendelijk op de deur kloppen. 'Hey Drieklank, ik wil even met je praten'. 'Laat me met rust'. 'Waarom reageer je zo, ik zeg alleen dat ik even met je wil praten'. 'Nee dank je'. 'Maar wil je niet graag onderhandelen?' 'Doe anders even de deur open, dat praat wat makkelijker'.

Nou voor ik het weet ben ik weer een hele avond kwijt aan zinloze discussies. Daar heb ik toch niets aan?
Je kunt op dat moment gewoon een afspraak maken om op een bepaalde tijd een gesprek te hebben..
Hij mag niet zomaar jouw kamer in zolang jij afspraken maakt.. maak je geen afspraak, dan heeft hij het recht om met zn eigen sleutel naar binnen te komen..

Ik snap ook niet dat je doet alsof je het hele huis huurt en de voordeur van een ander slot laat voorzien..

En dat je liever naar iemand van vlees en bloed luistert, vind ik een beetje rare uitspraak nu je 4 delen advies hebt gekregen en je van alle kanten hulp is geboden..

Ik ga wel painten in onz :W
pi_154199296
quote:
2s.gif Op donderdag 9 juli 2015 15:25 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Dat lekker doorzetten dus, en zorgen dat je daar goede afspraken laat afdwingen door een rechter. Eventueel met dwangsom bij overtreding. Kan je in ieder geval 'rustig' wonen totdat je óf een bodemprocedure bent gestart óf in onderling overleg het contract ontbindt (met vergoeding dan uiteraard).
Ik weet het niet meer. Is het enige wat ik nu bereik met het kort geding, dat ik daar kan blijven wonen? Maar ik wil daar helemaal niet wonen! Ik wil mijn geld terug en wegwezen. Dat blijkt nu alleen via een halfjaar tot een jaar lange bodemprocedure bereikt te kunnen worden. Dan kan ik toch net zo goed verhuizen?

Of zie ik dat nu verkeerd? Mis ik iets?

quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 15:43 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ik snap ook niet dat je doet alsof je het hele huis huurt en de voordeur van een ander slot laat voorzien..

Waar heb je het over? Hij heeft het slot van de voordeur vervangen , zodat ik niet eens bij de deur van mijn kamer kan komen, die ook op slot is. Dan moet ik toch een slotenmaker laten komen om de voordeur open te laten maken of de deur zelf openbreken? Maar dat is onverantwoordelijk en lokt diefstal uit, dus moet ik ook het slot vervangen.

Of ik lees wat verkeerd, of jij zit mij nu op de kast te jagen, of je hebt er niets van begrepen. In de laatste twee gevallen ben ik je liever kwijt dan rijk.

[ Bericht 17% gewijzigd door Drieklank op 09-07-2015 15:51:06 ]
pi_154199329
Ik zou persoonlijk gewoon weg gaan. Anders kan dit een heel lang slepend proces worden en weet niet of je daar op zit te wachten
I solemnly swear i'm up to no good
pi_154199425
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 15:46 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik zou persoonlijk gewoon weg gaan. Anders kan dit een heel lang slepend proces worden en weet niet of je daar op zit te wachten
Helemaal mee eens. Je trekt aan het kortste eind en het kost frustratie en uiteindelijk je gezondheid. Neem aub morgen dat geld van mij aan. Kun je een maand van in een hotel zitten beloof ik je.
pi_154199440
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 15:45 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Ik weet het niet meer. Is het enige wat ik nu bereik met het kort geding, dat ik daar kan blijven wonen? Maar ik wil daar helemaal niet wonen! Ik wil mijn geld terug en wegwezen. Dat blijkt nu alleen via een halfjaar tot een jaar lange bodemprocedure bereikt te kunnen worden. Dan kan ik toch net zo goed verhuizen?

Of zie ik dat nu verkeerd? Mis ik iets?
Mwah, ik denk dat je dan met name wat goodwill bij de rechter verspeelt en je moet het ijzer smeden als het heet is. Zoals je hier al eerder zelf zei, een 'advocaat van de duivel' roept dan gewoon 'schadevergoeding? Verhuisvergoeding? Waarom? Je bent toch zélf verhuisd? Je hebt toch zélf je huur opgezegd?'
  donderdag 9 juli 2015 @ 16:01:16 #41
404753 CruisinDen
Slachtoffer v/d maatschappij
pi_154199652
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 15:46 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Dit werd in het eerste topic ook direct al gezegd maar toen kwam half Fok! met dat die gewoon moest blijven zitten en er tegen in moest gaan omdat die 'in z'n recht staat'. TS is niet de eerste en absoluut niet de laatste die er uit gepest word door de verhuurder. Is heel lullig maar gelijk hebben en gelijk krijgen...

Ik zou of je verlies nu nemen en rustig gaan of blijven en er keihard tegenin gaan (en dan niet klagen over de kosten die daarmee gepaard gaan). Maar je moet wel afwegen hoe lang leven in een onveilige kutsituatie die ¤2500 waard is..

Sterkte in ieder geval, TS!
  donderdag 9 juli 2015 @ 16:06:21 #42
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_154199760
quote:

Waar heb je het over? Hij heeft het slot van de voordeur vervangen , zodat ik niet eens bij de deur van mijn kamer kan komen, die ook op slot is. Dan moet ik toch een slotenmaker laten komen om de voordeur open te laten maken of de deur zelf openbreken? Maar dat is onverantwoordelijk en lokt diefstal uit, dus moet ik ook het slot vervangen.

Of ik lees wat verkeerd, of jij zit mij nu op de kast te jagen, of je hebt er niets van begrepen. In de laatste twee gevallen ben ik je liever kwijt dan rijk.
Je kan moeilijk het slot van een ander vervangen, en als diegene geen zin heeft om een sleutel te geven dan laat je de voordeur gewoon open nadat je binnen bent..
Hij is degene die onverantwoordelijk is..
Jij mag naar binnen en je kamer afsluiten voor hem.. (mits je af en toe een afspraak met hem maakt)

Je kan gewoon melden (desnoods per sms) dat zn voordeur (slot) eruit ligt omdat je er niet in kon terwijl je daar wel recht op had..
Wat ie dan doet met die deur moet ie zelf weten, maar je kan de huisbaas niet de toegang tot de hele woning ontzeggen door hem ook geen sleutel te geven..

Je kan wel je kamerdeur slot vervangen en geen sleutel geven..

Maarja dat staat overal wel geschreven want dat zijn de regels zo ongeveer..

Ik zit je niet op de kast te jagen, maar wetten overtreden omdat iemand wetten overtreed lijkt me niet de bedoeling..
pi_154199762
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2015 15:50 schreef empa1010 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Je trekt aan het kortste eind en het kost frustratie en uiteindelijk je gezondheid. Neem aub morgen dat geld van mij aan. Kun je een maand van in een hotel zitten beloof ik je.
:D Dat moet dan wel een smak geld zijn.

Als je nu opgeeft trek je inderdaad aan het kortste eind. Je kan natuurlijk weggaan en alsnog een procedure starten. misschien win je, misschien niet. Maar dan heb je het in ieder geval geprobeerd.
als je die eerdere opname aanvoert als bewijs zal de rechter ook wel snappen dat blijven geen optie was vanwege het gedrag van de verhuurder.
pi_154199807
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 16:06 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

:D Dat moet dan wel een smak geld zijn.

Als je nu opgeeft trek je inderdaad aan het kortste eind. Je kan natuurlijk weggaan en alsnog een procedure starten. misschien win je, misschien niet. Maar dan heb je het in ieder geval geprobeerd.
als je die eerdere opname aanvoert als bewijs zal de rechter ook wel snappen dat blijven geen optie was vanwege het gedrag van de verhuurder.
Dat denk ik eigenlijk ook. Ik kan me niet voorstellen dat de rechter, mocht TS doorgaan en toch verhuizen, gaat zeggen: "Oh je bent al weg, opgelost." terwijl de verhuurder zoveel regels heeft overtreden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2015 16:08:19 ]
pi_154199887
quote:
Hij heeft het slot van de voordeur vervangen , zodat ik niet eens bij de deur van mijn kamer kan komen, die ook op slot is.
Nou begrijp ik er niets meer van, je kan toch gewoon in het huis?
pi_154199952
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 16:11 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nou begrijp ik er niets meer van, je kan toch gewoon in het huis?
Nu wel, na gisteren voor de derde keer het slot te vervangen en hem de sleutel te geven.
  donderdag 9 juli 2015 @ 16:26:33 #47
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_154200201
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 16:14 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Nu wel, na gisteren voor de derde keer het slot te vervangen en hem de sleutel te geven.
Vandaar dat de urgentie ook weg is.. je kan nu gewoon je kamerdeur op slot doen (evt met eigen slot) en hoeft de sleutel niet te geven (als ik het goed heb)

Zou ik idd ff een paar dagen hotel pakken.. neerploffen op een goed bed, diep zuchten, goed slapen, en dan doorzetten..

Empa kan het wel missen blijkbaar O+ , en dan kun je er met volle moed induiken als je uitgerust bent..

Of daarna beslissen dat je er wel klaar mee bent
pi_154200368
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 16:14 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Het begon dus met enorme intimidatie en het uit huis zetten. Nu is de intimidatie er nog steeds maar is hij gedwongen je weer toegang te geven. Zoals ik het zie heb je dus de helft van het probleem opgelost en moet je nu kijken hoe je een einde kunt maken aan de intimidatie.

Mogelijk kun je hier eens informeren hoe die mensen tegen de situatie aankijken:
http://www.vooreenveiligthuis.nl/
pi_154200528
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2015 15:50 schreef empa1010 het volgende:

[..]

Dit zegt mijn hart.

Mijn verstand zegt dat het dieptepunt nog niet bereikt is en ik nog een escalatie moet overleven.
pi_154201156
Heb je voor vanavond al wat kunnen regelen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')