abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154223634
Wat een laffe takken daar bij die politie in capelle }:|
I solemnly swear i'm up to no good
pi_154223701
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 15:24 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Tijd vrijmaken gebeurt wel: dinsdag horen ze mijn verhaal aan (alweer). Maar ze willen het waarschijnlijk niet opnemen. Dat is het probleem.

Bedreiging: hij ramde op de deuren, probeerde binnenkomen terwijl hij daar niets te zoeken had en ik vond dat bedreigend. Maar meneer, u had het slot vervangen en heeft hij iets fysieks bedreigend gezegd? Bijvoorbeeld gedreigd met de dood of iets anders? Nee? Dan is het geen bedreiging.

Huisvredebreuk: hij is zonder toestemming in mijn kamer geweest en heeft mijn kamer ontruimd. Maar meneer, daar waren wij niet bij, dus wij hebben niet gezien dat hij in uw kamer stond, alleen dat het slot is vervangen. Maar mijn spullen stonden beneden! Ja, dat hebben we gezien, maar sorry, we hebben hem niet deze spullen uit uw kamer zien halen.

Sorry meneer, wij nemen uw aangifte niet op, want u kunt niet aantonen dat er strafbare feiten zijn gepleegd. Ja maar dat bepaald u niet! Goedeavond meneer! Ja, maar...Meneer, goede avond.

Zo gaat het aanstaande dinsdag gewoon. Dat kan ik je nu al zeggen.
Je hoeft niet zelf het bewijs rond te hebben om een aangifte te mogen doen. Als ze weigeren de aangifte op te nemen dan vraag je naar hun naam tbv de klachtprocedure. Jouw kamer is betreden zonder jouw toestemming (als verhuurder het recht heeft op toegang tot je kamer voor bezichtiging dan is dát een civiele kwestie, hij mag dat recht niet tegen jouw wil uitoefenen), om jouw eigendommen te verwijderen. Dat levert een of meer strafbare feiten op, en uitzoeken welke precies en hoe die te bewijzen is hun werk.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_154223870
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 15:32 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je hoeft niet zelf het bewijs rond te hebben om een aangifte te mogen doen. Als ze weigeren de aangifte op te nemen dan vraag je naar hun naam tbv de klachtprocedure. Jouw kamer is betreden zonder jouw toestemming (als verhuurder het recht heeft op toegang tot je kamer voor bezichtiging dan is dát een civiele kwestie, hij mag dat recht niet tegen jouw wil uitoefenen), om jouw eigendommen te verwijderen. Dat levert een of meer strafbare feiten op, en uitzoeken welke precies en hoe die te bewijzen is hun werk.
Bespaar je de moeite, TS luistert eerder naar een persoon van vlees en bloed die aantoonbaar verstand van zaken heeft, dan naar een anoniem forumlid.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  vrijdag 10 juli 2015 @ 15:43:31 #104
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_154223918
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 15:41 schreef r_one het volgende:

[..]

Bespaar je de moeite, TS luistert eerder naar een persoon van vlees en bloed die aantoonbaar verstand van zaken heeft, dan naar een anoniem forumlid.
Dat was idd wel de doodssteek voor ieder welgemeend advies :{
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_154223960
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 15:43 schreef Mark het volgende:

[..]

Dat was idd wel de doodssteek voor ieder welgemeend advies :{
QFT
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_154223991
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 15:24 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Tijd vrijmaken gebeurt wel: dinsdag horen ze mijn verhaal aan (alweer). Maar ze willen het waarschijnlijk niet opnemen. Dat is het probleem.

Bedreiging: hij ramde op de deuren, probeerde binnenkomen terwijl hij daar niets te zoeken had en ik vond dat bedreigend. Maar meneer, u had het slot vervangen en heeft hij iets fysieks bedreigend gezegd? Bijvoorbeeld gedreigd met de dood of iets anders? Nee? Dan is het geen bedreiging.

Huisvredebreuk: hij is zonder toestemming in mijn kamer geweest en heeft mijn kamer ontruimd. Maar meneer, daar waren wij niet bij, dus wij hebben niet gezien dat hij in uw kamer stond, alleen dat het slot is vervangen. Maar mijn spullen stonden beneden! Ja, dat hebben we gezien, maar sorry, we hebben hem niet deze spullen uit uw kamer zien halen.

Sorry meneer, wij nemen uw aangifte niet op, want u kunt niet aantonen dat er strafbare feiten zijn gepleegd. Ja maar dat bepaald u niet! Goedeavond meneer! Ja, maar...Meneer, goede avond.

Zo gaat het aanstaande dinsdag gewoon. Dat kan ik je nu al zeggen.
Mooie boel.

"Ja sorry mevrouw, we hebben niet gezien dat hij u verkracht heeft dus u kunt geen aangifte doen.
Fijne dag verder"
pi_154224164
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 15:41 schreef r_one het volgende:

[..]

Dat is op zich niet zo'n verkeerde grondhouding, het probleem lijkt me vooral dat hij zich laat afbluffen door iemand die geen zin heeft om zijn werk te doen.
pi_154224211
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 15:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is op zich niet zo'n verkeerde grondhouding, het probleem lijkt me vooral dat hij zich laat afbluffen door iemand die geen zin heeft om zijn werk te doen.
Dat heb ik 'm ook al tig keer verteld (en ook hoe hij het op kan lossen). Maar ik voel(de) me een roepende in de woestijn.
.
  vrijdag 10 juli 2015 @ 15:56:00 #109
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_154224216
De politie doet niets.. nou.. dan pak je je spullen toch gewoon..?
Ik snap niet echt meer wat het probleem is... en de politie ook niet waarschijnlijk

Voor een aangifte heb je echt geen heterdaad nodig.. maar dat heb ik nu al tien keer gezegd geloof ik..
Handig zou dat zijn, want dan heeft iedere persoon iedere seconde politiebewaking nodig..

Ik denk dat je communicatie richting politie niet helemaal jevanhet is..
Je meld wat er aan de hand is, en je verhaal moet je voor je houden..
Ze zijn immers geen types die de hele dag (voor hun niet relevante) verhalen willen gaan aanhoren..

Je zegt dus: mijn spullen zijn gejat, doe er iets aan, of ik doe het zelf wel.. niets meer en niets minder
pi_154224275
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 15:56 schreef Zolderkamer het volgende:
Je zegt dus: mijn spullen zijn gejat, doe er iets aan, of ik doe het zelf wel.. niets meer en niets minder
Maar zijn spullen zijn niet gejat.
.
pi_154224313
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 15:55 schreef r_one het volgende:

[..]

Dat heb ik 'm ook al tig keer verteld (en ook hoe hij het op kan lossen). Maar ik voel(de) me een roepende in de woestijn.
Ik heb niet de hele topicreeks doorgelezen. Op zich wil ik graag iemand van advies dienen die de ballen heeft om zoiets niet te pikken, en dat was dan ook wat ik meegekregen had. Maar mensen die zich niet laten adviseren moet het verder zelf maar uitzoeken.
pi_154224380
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 15:59 schreef Weltschmerz het volgende:
Op zich wil ik graag iemand van advies dienen die de ballen heeft om zoiets niet te pikken, en dat was dan ook wat ik meegekregen had. Maar mensen die zich niet laten adviseren moet het verder zelf maar uitzoeken.
Ik heb dezelfde instelling. En ik had dezelfde conclusie ook al getrokken.

Vandaar ook mijn tip om geen moeite te doen.
.
  vrijdag 10 juli 2015 @ 16:02:08 #113
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_154224414
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 15:57 schreef r_one het volgende:

[..]

Hoezo? hij kan er toch niet bij?
Ik zou de politie gewoon de keuze geven.. of jullie maken die deur open, of ik doe het zelf..
Dat halve gelul heeft niemand iets aan.. Maar TS wil of kan dat niet begrijpen geloof ik

Ik vind het al vaag dat TS niet gewoon op zn eigen kamer is blijven zitten, ipv allerlei capriolen uit te gaan halen die niet relevant zijn..
Dat het nu tegen hem gaat werken en hij dat nu zelf ook inziet is het idd een beetje laat voor..
pi_154224423
Ja, ik heb braaf alle delen in detail gelezen en vind het een stuitende situatie. Maar hoewel ik best snap dat TO er helemaal doorheen zit vind ik het nog stuitender dat hij wel een topic aanmaakt, hem van alle kanten advies, hulp en raad wordt gegeven, zelfs geld wordt aangeboden en hij het dan ineens vanuit het blote niks nodig vindt iedereen die adviezen, goede raad en hulp in die ene post neer te maaien want hij neemt liever raad aan van iemand "van vlees en bloed", really? Ik zat ook al serieus te overwegen te helpen maar met deze houding van to :no way. Waarom een topic aanmaken op een forum als je je daar niet goed bij voelt en dan ook nog eens een soort van schofferen? Medelijden kweken of zo? Je wijst alles af maar blijft wel posten bij die niet-van-vleesch-ende-bloedt-forummers. Why }:| En de politie heeft wel meer te doen behalve bij een inmiddels deels zelf opgezochte confrontatie hun tijd te gaan verspillen, die zien het ook niet meer met alle wendingen.
Ik ben het eens met r-one. De energie niet meer waard.
Waar het stinkt is het warm.
pi_154224462
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 13:42 schreef r_one het volgende:

[..]

Nou sorry hoor, ik heb je al drie keer geadviseerd om 1. je advocaat contact op te laten nemen met de OvJ en 2. je huurcontract onder de neus van verhuurder te drukken. Ik hoor je er niet over.

JE MOET AANGIFTE DOEN VAN HUIS-VREDE-BREUK!

Dat kan ook schriftelijk, al dan niet door de advocaat, bij de OvJ.

[..]

Hoezo, 'hij gaat naar huis'? Hij woont nu toch op dat adres, met vrouw en zoon?
Ik ga aan de advocaat vragen of hij aangifte wil doen bij de OvJ, omdat de politie dat niet wilt. Is dat wat je bedoelt?

Mijn verhuurder heeft mijn huurcontract al onder zijn neus gedrukt gekregen. Door mij, door de politie en door de advocaat. Het is volgens hem niet geldig, het is volgens hem opgezegd, hij wil gewoon niet luisteren.
pi_154224474
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 15:57 schreef r_one het volgende:

[..]

Waarom niet? Ts kan er niet meer bij, verhuurder wel. Onrechtmatige toeëigening of zoiets?

Politie heeft geen zin in aangifte opnemen omdat de meeste zaken zich vanzelf wel oplossen. Deze ook. Als ze maar lang genoeg niets doen bezwijkt ts vanzelf wel een keer onder de druk en verhuist hij naar een vriend, familie of donker kelderhok. Daar gokt de politie gewoon op.
pi_154224477
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 16:02 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Hoezo? hij kan er toch niet bij?
Ik zou de politie gewoon de keuze geven.. of jullie maken die deur open, of ik doe het zelf..
Dat halve gelul heeft niemand iets aan.. Maar TS wil of kan dat niet begrijpen geloof ik
TS heeft ze zelf op de kamer van een huisgenoot verstopt.
quote:
Ik vind het al vaag dat TS niet gewoon op zn eigen kamer is blijven zitten, ipv allerlei capriolen uit te gaan halen die niet relevant zijn..
Dat het nu tegen hem gaat werken en hij dat nu zelf ook inziet is het idd een beetje laat voor..
Dat sowieso :Y
.
pi_154224479
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 16:00 schreef r_one het volgende:

[..]

Ik heb dezelfde instelling. En ik had dezelfde conclusie ook al getrokken.

Vandaar ook mijn tip om geen moeite te doen.
Dank je, dan doe ik er ook verder geen moeite meer voor, tenzij TS zich alsnog anders gaat opstellen.
  vrijdag 10 juli 2015 @ 16:05:12 #119
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_154224493
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 16:03 schreef Drieklank het volgende:
hij wil gewoon niet luisteren.
Daar heb jij ook een handje van...
pi_154224541
quote:

[..]

Ik ga aan de advocaat vragen of hij aangifte wil doen bij de OvJ, omdat de politie dat niet wilt. Is dat wat je bedoelt?

Mijn verhuurder heeft mijn huurcontract al onder zijn neus gedrukt gekregen. Door mij, door de politie en door de advocaat. Het is volgens hem niet geldig, het is volgens hem opgezegd, hij wil gewoon niet luisteren.
Ik heb je toch een nummer gegeven van een agent waar je aangifte kan doen?
Heb je die gebeld ?
Hell To The Liars
pi_154224545
Ts heb je die krullebol van een wijkagent nou al gecontact?
pi_154224717
quote:

[..]

Dan ben je al op de goede weg.

Stap 1: de advocaat met de OvJ laten bellen dat de politie weigert aangifte op te nemen van een strafbaar feit (i.c. huisvredebreuk). Met bedreiging geef ik je geen schijn van kans. Dan is het aan de OvJ om de politie te manen de aangifte alsnog op te nemen.
Stap 2: loopt dat spaak? Dan zet jij of je advocaat zelf de aangifte op papier, levert die af op het bureau en vraagt om een schriftelijk bewijs van ontvangst met naam, datum, tijdstip en dienstnummer van de agent. De politie heeft dan de aangifte aangenomen ('opnemen' is geen vereiste).
Stap 3 weigert de politie ook dat? Dan stuur je 'n naar de HOvJ met de mededeling dat de politie, ondanks gesommeerd te zijn door de OvJ, geweigerd heeft de aangifte aan te nemen.
quote:
Als het volgens hem niet geldig is, moet hij maar naar de burgerrechter. Het huurcontract is het bewijs dat het jouw woning is en is voor de politie een belangrijk document om actie op te ondernemen. Dat de politie zegt dat ze wel willen maar niks kunnen doen, is daarmee stierenpoep.
.
pi_154224749
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 16:07 schreef vaneiges het volgende:
Ts heb je die krullebol van een wijkagent nou al gecontact?
Wat denk je? :N
Waar het stinkt is het warm.
pi_154224786
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 16:13 schreef r_one het volgende:

[..]

Dan ben je al op de goede weg.

Stap 1: de advocaat met de OvJ laten bellen dat de politie weigert aangifte op te nemen van een strafbaar feit (i.c. huisvredebreuk). Met bedreiging geef ik je geen schijn van kans. Dan is het aan de OvJ om de politie te manen de aangifte alsnog op te nemen.
Stap 2: loopt dat spaak? Dan zet jij of je advocaat zelf de aangifte op papier, levert die af op het bureau en vraagt om een schriftelijk bewijs van ontvangst met naam, datum, tijdstip en dienstnummer van de agent. De politie heeft dan de aangifte aangenomen ('opnemen' is geen vereiste).
Stap 3 weigert de politie ook dat? Dan stuur je 'n naar de HOvJ met de mededeling dat de politie, ondanks gesommeerd te zijn door de OvJ, geweigerd heeft de aangifte aan te nemen.

[..]

Als het volgens hem niet geldig is, moet hij maar naar de burgerrechter. Het huurcontract is het bewijs dat het jouw woning is en is voor de politie een belangrijk document om actie op te ondernemen. Dat de politie zegt dat ze wel willen maar niks kunnen doen, is daarmee stierenpoep.
Klopt, ook dat is hem medegedeeld door de politie en de advocaat, maar hij weigert om naar de rechter te gaan.

Wat zou de politie dan wel kunnen doen, volgens jou?
pi_154224835
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 16:04 schreef vaneiges het volgende:

[..]

Waarom niet? Ts kan er niet meer bij, verhuurder wel. Onrechtmatige toeëigening of zoiets?
Dat TS de spullen bij zijn huisgenoot verstopt, kun je moeilijk de verhuurder aanrekenen.

Het zich toegang verschaffen tot die kamer en het vervangen van dat slot wel. Maar dan komen we opnieuw op .... huisvredebreuk.
quote:
Politie heeft geen zin in aangifte opnemen omdat de meeste zaken zich vanzelf wel oplossen. Deze ook. Als ze maar lang genoeg niets doen bezwijkt ts vanzelf wel een keer onder de druk en verhuist hij naar een vriend, familie of donker kelderhok. Daar gokt de politie gewoon op.
Huisvredebreuk (herhaaldelijk zelfs) is geen klein vergrijp he.
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')