abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 juli 2015 @ 00:33:39 #91
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_154212266
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 00:13 schreef Pandaplint het volgende:
Ik vind het ook nogal wat om een wildvreemde 2k te geven zonder de andere kant van het verhaal te weten. Maar blijkbaar mag je daar niks over zeggen. :)
Dat moet iemand toch zelf weten?
Als je het kunt missen dan kan TS iig iets met zo'n bedrag.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 10 juli 2015 @ 06:51:33 #92
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_154214359
quote:
99s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 00:29 schreef Nizno het volgende:
Oke, ik heb even de site van de belastingdienst er bij gepakt.
TS mag een bedrag van 2111 ontvangen zonder hier verantwoording over te hoeven doen van wie dit ontvangen is.

http://www.belastingdiens(...)schenkbelasting_doen

[..]

Ik ga er vanuit dat empa1010 hier rekening mee houdt.
Ik denk niet dat de belastingdienst empa's koffer gaat checken :+
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_154214538
quote:
99s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 00:29 schreef Nizno het volgende:
Oke, ik heb even de site van de belastingdienst er bij gepakt.
TS mag een bedrag van 2111 ontvangen zonder hier verantwoording over te hoeven doen van wie dit ontvangen is.

http://www.belastingdiens(...)schenkbelasting_doen

[..]

Ik ga er vanuit dat empa1010 hier rekening mee houdt.
Klopt hoor. Fijn dat je het nagekeken hebt :)
  vrijdag 10 juli 2015 @ 07:45:14 #94
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_154214569
Triest dat kritische posts verwijderd worden. Het is hier toch een discussieforum?
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
pi_154214582
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 07:45 schreef Pandaplint het volgende:
Triest dat kritische posts verwijderd worden. Het is hier toch een discussieforum?
Dit. Erg irritant.
pi_154214611
Heb ooit eens in dezelfde situatie gezeten, oorlog met de verhuurder die ernaast woonde.
Dat is aardig uit de hand gelopen toen.
pi_154215589
TS gaat niet in op het aanbod van empa1010, dus laten we dat hoofdstuk afsluiten en ophouden met speculeren waar het geld wel of niet vandaan zou komen en weer terug ontopic gaan. Dit geldt natuurlijk voor alle partijen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-07-2015 09:39:11 ]
pi_154223229
Toen ik gisteren terug in het huis kwam, bleek het slot van de kamer van mijn huisgenoot vervangen te zijn. Ik had mijn spullen, inclusief kleding, matras en laptop op zijn kamer verstopt. Daar kan ik niet meer bij (ik kan met hulp van een verklaring van de huisgenoot hem wel verzoeken mij toegang te geven, maar dan geef ik hem munitie).

Vandaag ben ik speciaal naar mijn werk gegaan om nog te kunnen reageren op dit topic, om wat leesvoer uit te printen voor het weekend en om het een en ander proberen geregeld te krijgen. Ik constateer dan dat het uitblijven van mijn reactie dan onmiddellijk op onbegrip stuit en veroordeeld wordt, hetgeen mij zeer verbaast gezien de omstandigheden.

Voor de duidelijkheid. Empa, ik ben ongelooflijk gelukkig met je aanbod, zeker nu ik de moed aan het verliezen ben en ik het gevoel heb dat ik alleen ben op de wereld en niemand om mij geeft en omdat deze post al in mijn hoofd rondspookte voor ik de post gelezen had.

quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2015 22:29 schreef bombmannl het volgende:

[..]

Hier heb ik je in eerdere topics al voor gewaarschuwd :{
Beetje jammer dat je afvallig begint te reageren sinds je zaak minder sterk staat. :N

De rechter zal er ook weinig van snappen denk ik (waarom al die stennis schoppen om ergens te kunnnen blijven wonen terwijl je eigenlijk weg wil?).
En nu wil je opeens alleen de kosten van het proces/advocaat/kosten van hinder. Dit maakt dat de zaak echt niet stevig staat.

EDIT: in ieder geval succes morgen!
Er kan toch geen kort geding plaats vinden en het zou ook geen enkele zin hebben, omdat ik gewoon toegang heb tot het gehuurde en daar kan wonen zonder dat er aantoonbaar strafbare feiten worden gepleegd en zonder dat het woongenot aantoonbaar wordt verstoord.

Gisteren is de eigenaar met vermoedelijk zijn zus en zijn puberale nichtje op 'visite' geweest. Het eerste wat ze deden is op mijn deur bonken om te vragen of ik open wil doen, om te praten, want ik hoor hier niet, zegt het puberale meisje. Ze hielden niet op, tot ik de politie belde. De politie heeft zich weer een uur later laten zien, gevraagd of we het rustig willen houden voor elkaar en is weer weggegaan. Ze doen immers niets verkeerd. Wel werd er af en toe flink wat herrie gemaakt en is er aan het eind van de avond, voor ze vertrokken in het hele huis een soort parfum gespoten dat zo sterk en doordringend was, dat het niet te harden was, zelfs met alle ramen open. Ik heb nog een buurman gevraagd hiervan getuige te zijn, maar die zie niets bijzonders te ruiken. Ondertussen is een lege kamer, die eerder verhuurd werd, ingericht. Het zal me niet verbazen als de 'visite' dit weekend blijft 'logeren'.

De advocaat heeft nog een brief geschreven waarmee hij de verhuurder 'sommeert' mij rustig te laten wonen, toegang te laten houden tot het gehuurde en dat hij kan onderhandelen over beëindiging van de overeenkomst. Het plan is nu dat ik daar toch moet blijven wonen tot de verhuurder mij zo zat is dat hij toch wil onderhandelen. We gokken erop dat de verhuurder er op een gegeven moment geen zin meer in heeft om mij iedere avond lastig te vallen. Dat zou mij de bodemprocedure van een half jaar tot een jaar kunnen schelen. Maar ondertussen heb ik alleen mijn kleren die ik nu aan heb, mijn gitaar en een kussen met een deken van de buurvrouw. Geen laptop, geen internet, geen matras. Gisteren heb ik op de grond geslapen: erg oncomfortabel en niet bevorderlijk voor je nachtrust kan ik je vertellen. Maandag bespreek dan met de advocaat hoe het verder moet, want ik houd dit niet vol, maar we zijn 'pas' 10 dagen bezig, zegt hij.

De politie heeft het te druk voor mij aangifte van huisvredebreuk en bedreiging. Eerst wil de politie mijn verhaal aanhoren en dan gaat de politie een besluit nemen of het wel strafbaar is, voor ze het opnemen. Dan kan ik wel roepen dat het aan de OvJ is om te beoordelen, maar als de politie niet mee wil werken houdt het gewoon op. Ik kan op me kop staan: ze vertikken het gewoon.

Ondertussen gaat de zomer wel aan me voorbij, kan ik aan niets anders denken en doe ik geen oog meer dicht. Empa en bombmann zijn hier wel het meest wijs in. Maar ik ben verschrikkelijk eigenwijs en ook een beetje wantrouwig. Ik vind het eerlijk gezegd ook een beetje eng en voel me erg ongemakkelijk om zo'n groot bedrag op zo'n manier aan te nemen. Mijn fantasie slaat dan ook op hol: is Empa op de een of andere manier bekend, een bekende, of heel erg rijk, of crimineel, of een geheime organisatie of een zeer bijzondere inlevende dame (of toch een heer). Dat weet ik allemaal niet. Angst voor het onbekende en ik heb toch nog ergens de hoop om snel tot een schikking te komen.

Zo niet, dan ga ik een deze dagen toch weg en zal ik vanuit de nieuwe woonruimte de bodemprocedure starten om alles terug te krijgen. Verhuisd of niet: ik heb toch aantoonbaar schade geleden, alleen al getuige het audiofragment.

Dus op de korte termijn, als hij een deze dagen niet tot een schikking wil komen (hij wil me wel bijzonder graag weg hebben, anders komt hij niet iedere dag om mij te treiteren), heb ik gewoon niets meer te winnen door hier te blijven wonen.

Dus daarom, Empa, ben ik wel ongelooflijk blij met je, maar ben ik nog niet zover om op je aanbod in te gaan en kon ik je gisteren ook niet meer te woord staan.

Ik zal misschien nog een uur online blijven, maar dan moet ik echt weg en zit ik zonder internet en alles dit weekend, Dus kan ik even niet meer reageren.
pi_154223363
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 15:11 schreef Drieklank het volgende:

De politie heeft het te druk voor mij aangifte van huisvredebreuk en bedreiging. Eerst wil de politie mijn verhaal aanhoren en dan gaat de politie een besluit nemen of het wel strafbaar is, voor ze het opnemen. Dan kan ik wel roepen dat het aan de OvJ is om te beoordelen, maar als de politie niet mee wil werken houdt het gewoon op. Ik kan op me kop staan: ze vertikken het gewoon.
Niet accepteren. Ik zou een officiele klacht indienen, gewoon per brief. Dan begint een procedure die bij de ombudsman eindigt als die niet tussendoor wordt opgelost. Dan geef je de politie de keuze tussen tijd vrijmaken voor het opnemen van een aangifte of nog veel meer tijd vrijmaken voor een onderzoek van de ombudsman.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_154223533
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 15:16 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Niet accepteren. Ik zou een officiele klacht indienen, gewoon per brief. Dan begint een procedure die bij de ombudsman eindigt als die niet tussendoor wordt opgelost. Dan geef je de politie de keuze tussen tijd vrijmaken voor het opnemen van een aangifte of nog veel meer tijd vrijmaken voor een onderzoek van de ombudsman.
Tijd vrijmaken gebeurt wel: dinsdag horen ze mijn verhaal aan (alweer). Maar ze willen het waarschijnlijk niet opnemen. Dat is het probleem.

Bedreiging: hij ramde op de deuren, probeerde binnenkomen terwijl hij daar niets te zoeken had en ik vond dat bedreigend. Maar meneer, u had het slot vervangen en heeft hij iets fysieks bedreigend gezegd? Bijvoorbeeld gedreigd met de dood of iets anders? Nee? Dan is het geen bedreiging.

Huisvredebreuk: hij is zonder toestemming in mijn kamer geweest en heeft mijn kamer ontruimd. Maar meneer, daar waren wij niet bij, dus wij hebben niet gezien dat hij in uw kamer stond, alleen dat het slot is vervangen. Maar mijn spullen stonden beneden! Ja, dat hebben we gezien, maar sorry, we hebben hem niet deze spullen uit uw kamer zien halen.

Sorry meneer, wij nemen uw aangifte niet op, want u kunt niet aantonen dat er strafbare feiten zijn gepleegd. Ja maar dat bepaald u niet! Goedeavond meneer! Ja, maar...Meneer, goede avond.

Zo gaat het aanstaande dinsdag gewoon. Dat kan ik je nu al zeggen.
pi_154223634
Wat een laffe takken daar bij die politie in capelle }:|
I solemnly swear i'm up to no good
pi_154223701
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 15:24 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Tijd vrijmaken gebeurt wel: dinsdag horen ze mijn verhaal aan (alweer). Maar ze willen het waarschijnlijk niet opnemen. Dat is het probleem.

Bedreiging: hij ramde op de deuren, probeerde binnenkomen terwijl hij daar niets te zoeken had en ik vond dat bedreigend. Maar meneer, u had het slot vervangen en heeft hij iets fysieks bedreigend gezegd? Bijvoorbeeld gedreigd met de dood of iets anders? Nee? Dan is het geen bedreiging.

Huisvredebreuk: hij is zonder toestemming in mijn kamer geweest en heeft mijn kamer ontruimd. Maar meneer, daar waren wij niet bij, dus wij hebben niet gezien dat hij in uw kamer stond, alleen dat het slot is vervangen. Maar mijn spullen stonden beneden! Ja, dat hebben we gezien, maar sorry, we hebben hem niet deze spullen uit uw kamer zien halen.

Sorry meneer, wij nemen uw aangifte niet op, want u kunt niet aantonen dat er strafbare feiten zijn gepleegd. Ja maar dat bepaald u niet! Goedeavond meneer! Ja, maar...Meneer, goede avond.

Je hoeft niet zelf het bewijs rond te hebben om een aangifte te mogen doen. Als ze weigeren de aangifte op te nemen dan vraag je naar hun naam tbv de klachtprocedure. Jouw kamer is betreden zonder jouw toestemming (als verhuurder het recht heeft op toegang tot je kamer voor bezichtiging dan is dát een civiele kwestie, hij mag dat recht niet tegen jouw wil uitoefenen), om jouw eigendommen te verwijderen. Dat levert een of meer strafbare feiten op, en uitzoeken welke precies en hoe die te bewijzen is hun werk.
pi_154223870
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 15:32 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je hoeft niet zelf het bewijs rond te hebben om een aangifte te mogen doen. Als ze weigeren de aangifte op te nemen dan vraag je naar hun naam tbv de klachtprocedure. Jouw kamer is betreden zonder jouw toestemming (als verhuurder het recht heeft op toegang tot je kamer voor bezichtiging dan is dát een civiele kwestie, hij mag dat recht niet tegen jouw wil uitoefenen), om jouw eigendommen te verwijderen. Dat levert een of meer strafbare feiten op, en uitzoeken welke precies en hoe die te bewijzen is hun werk.
Bespaar je de moeite, TS luistert eerder naar een persoon van vlees en bloed die aantoonbaar verstand van zaken heeft, dan naar een anoniem forumlid.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  vrijdag 10 juli 2015 @ 15:43:31 #104
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_154223918
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 15:41 schreef r_one het volgende:

[..]

Bespaar je de moeite, TS luistert eerder naar een persoon van vlees en bloed die aantoonbaar verstand van zaken heeft, dan naar een anoniem forumlid.
Dat was idd wel de doodssteek voor ieder welgemeend advies :{
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_154223960
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 15:43 schreef Mark het volgende:

[..]

Dat was idd wel de doodssteek voor ieder welgemeend advies :{
QFT
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_154223991
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 15:24 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Mooie boel.

"Ja sorry mevrouw, we hebben niet gezien dat hij u verkracht heeft dus u kunt geen aangifte doen.
Fijne dag verder"
pi_154224164
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 15:41 schreef r_one het volgende:

[..]

Dat is op zich niet zo'n verkeerde grondhouding, het probleem lijkt me vooral dat hij zich laat afbluffen door iemand die geen zin heeft om zijn werk te doen.
pi_154224211
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 15:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is op zich niet zo'n verkeerde grondhouding, het probleem lijkt me vooral dat hij zich laat afbluffen door iemand die geen zin heeft om zijn werk te doen.
Dat heb ik 'm ook al tig keer verteld (en ook hoe hij het op kan lossen). Maar ik voel(de) me een roepende in de woestijn.
.
  vrijdag 10 juli 2015 @ 15:56:00 #109
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_154224216
De politie doet niets.. nou.. dan pak je je spullen toch gewoon..?
Ik snap niet echt meer wat het probleem is... en de politie ook niet waarschijnlijk

Voor een aangifte heb je echt geen heterdaad nodig.. maar dat heb ik nu al tien keer gezegd geloof ik..
Handig zou dat zijn, want dan heeft iedere persoon iedere seconde politiebewaking nodig..

Ik denk dat je communicatie richting politie niet helemaal jevanhet is..
Je meld wat er aan de hand is, en je verhaal moet je voor je houden..
Ze zijn immers geen types die de hele dag (voor hun niet relevante) verhalen willen gaan aanhoren..

Je zegt dus: mijn spullen zijn gejat, doe er iets aan, of ik doe het zelf wel.. niets meer en niets minder
pi_154224275
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 15:56 schreef Zolderkamer het volgende:
Je zegt dus: mijn spullen zijn gejat, doe er iets aan, of ik doe het zelf wel.. niets meer en niets minder
Maar zijn spullen zijn niet gejat.
.
pi_154224313
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 15:55 schreef r_one het volgende:

[..]

Dat heb ik 'm ook al tig keer verteld (en ook hoe hij het op kan lossen). Maar ik voel(de) me een roepende in de woestijn.
Ik heb niet de hele topicreeks doorgelezen. Op zich wil ik graag iemand van advies dienen die de ballen heeft om zoiets niet te pikken, en dat was dan ook wat ik meegekregen had. Maar mensen die zich niet laten adviseren moet het verder zelf maar uitzoeken.
pi_154224380
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 15:59 schreef Weltschmerz het volgende:
Op zich wil ik graag iemand van advies dienen die de ballen heeft om zoiets niet te pikken, en dat was dan ook wat ik meegekregen had. Maar mensen die zich niet laten adviseren moet het verder zelf maar uitzoeken.
Ik heb dezelfde instelling. En ik had dezelfde conclusie ook al getrokken.

Vandaar ook mijn tip om geen moeite te doen.
.
  vrijdag 10 juli 2015 @ 16:02:08 #113
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_154224414
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 15:57 schreef r_one het volgende:

[..]

Hoezo? hij kan er toch niet bij?
Ik zou de politie gewoon de keuze geven.. of jullie maken die deur open, of ik doe het zelf..
Dat halve gelul heeft niemand iets aan.. Maar TS wil of kan dat niet begrijpen geloof ik

Ik vind het al vaag dat TS niet gewoon op zn eigen kamer is blijven zitten, ipv allerlei capriolen uit te gaan halen die niet relevant zijn..
Dat het nu tegen hem gaat werken en hij dat nu zelf ook inziet is het idd een beetje laat voor..
pi_154224423
Ja, ik heb braaf alle delen in detail gelezen en vind het een stuitende situatie. Maar hoewel ik best snap dat TO er helemaal doorheen zit vind ik het nog stuitender dat hij wel een topic aanmaakt, hem van alle kanten advies, hulp en raad wordt gegeven, zelfs geld wordt aangeboden en hij het dan ineens vanuit het blote niks nodig vindt iedereen die adviezen, goede raad en hulp in die ene post neer te maaien want hij neemt liever raad aan van iemand "van vlees en bloed", really? Ik zat ook al serieus te overwegen te helpen maar met deze houding van to :no way. Waarom een topic aanmaken op een forum als je je daar niet goed bij voelt en dan ook nog eens een soort van schofferen? Medelijden kweken of zo? Je wijst alles af maar blijft wel posten bij die niet-van-vleesch-ende-bloedt-forummers. Why }:| En de politie heeft wel meer te doen behalve bij een inmiddels deels zelf opgezochte confrontatie hun tijd te gaan verspillen, die zien het ook niet meer met alle wendingen.
Ik ben het eens met r-one. De energie niet meer waard.
Waar het stinkt is het warm.
pi_154224462
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 13:42 schreef r_one het volgende:

[..]

Nou sorry hoor, ik heb je al drie keer geadviseerd om 1. je advocaat contact op te laten nemen met de OvJ en 2. je huurcontract onder de neus van verhuurder te drukken. Ik hoor je er niet over.

JE MOET AANGIFTE DOEN VAN HUIS-VREDE-BREUK!

Dat kan ook schriftelijk, al dan niet door de advocaat, bij de OvJ.

[..]

Hoezo, 'hij gaat naar huis'? Hij woont nu toch op dat adres, met vrouw en zoon?
Ik ga aan de advocaat vragen of hij aangifte wil doen bij de OvJ, omdat de politie dat niet wilt. Is dat wat je bedoelt?

Mijn verhuurder heeft mijn huurcontract al onder zijn neus gedrukt gekregen. Door mij, door de politie en door de advocaat. Het is volgens hem niet geldig, het is volgens hem opgezegd, hij wil gewoon niet luisteren.
pi_154224474
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 15:57 schreef r_one het volgende:

[..]

Waarom niet? Ts kan er niet meer bij, verhuurder wel. Onrechtmatige toeëigening of zoiets?

Politie heeft geen zin in aangifte opnemen omdat de meeste zaken zich vanzelf wel oplossen. Deze ook. Als ze maar lang genoeg niets doen bezwijkt ts vanzelf wel een keer onder de druk en verhuist hij naar een vriend, familie of donker kelderhok. Daar gokt de politie gewoon op.
pi_154224477
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 16:02 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Hoezo? hij kan er toch niet bij?
Ik zou de politie gewoon de keuze geven.. of jullie maken die deur open, of ik doe het zelf..
Dat halve gelul heeft niemand iets aan.. Maar TS wil of kan dat niet begrijpen geloof ik
TS heeft ze zelf op de kamer van een huisgenoot verstopt.
quote:
Ik vind het al vaag dat TS niet gewoon op zn eigen kamer is blijven zitten, ipv allerlei capriolen uit te gaan halen die niet relevant zijn..
Dat het nu tegen hem gaat werken en hij dat nu zelf ook inziet is het idd een beetje laat voor..
Dat sowieso :Y
.
pi_154224479
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 16:00 schreef r_one het volgende:

[..]

Ik heb dezelfde instelling. En ik had dezelfde conclusie ook al getrokken.

Vandaar ook mijn tip om geen moeite te doen.
Dank je, dan doe ik er ook verder geen moeite meer voor, tenzij TS zich alsnog anders gaat opstellen.
  vrijdag 10 juli 2015 @ 16:05:12 #119
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_154224493
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 16:03 schreef Drieklank het volgende:
hij wil gewoon niet luisteren.
Daar heb jij ook een handje van...
pi_154224541
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 16:03 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Ik ga aan de advocaat vragen of hij aangifte wil doen bij de OvJ, omdat de politie dat niet wilt. Is dat wat je bedoelt?

Mijn verhuurder heeft mijn huurcontract al onder zijn neus gedrukt gekregen. Door mij, door de politie en door de advocaat. Het is volgens hem niet geldig, het is volgens hem opgezegd, hij wil gewoon niet luisteren.
Ik heb je toch een nummer gegeven van een agent waar je aangifte kan doen?
Heb je die gebeld ?
Hell To The Liars
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')