Je hoeft niet zelf het bewijs rond te hebben om een aangifte te mogen doen. Als ze weigeren de aangifte op te nemen dan vraag je naar hun naam tbv de klachtprocedure. Jouw kamer is betreden zonder jouw toestemming (als verhuurder het recht heeft op toegang tot je kamer voor bezichtiging dan is dát een civiele kwestie, hij mag dat recht niet tegen jouw wil uitoefenen), om jouw eigendommen te verwijderen. Dat levert een of meer strafbare feiten op, en uitzoeken welke precies en hoe die te bewijzen is hun werk.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 15:24 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Tijd vrijmaken gebeurt wel: dinsdag horen ze mijn verhaal aan (alweer). Maar ze willen het waarschijnlijk niet opnemen. Dat is het probleem.
Bedreiging: hij ramde op de deuren, probeerde binnenkomen terwijl hij daar niets te zoeken had en ik vond dat bedreigend. Maar meneer, u had het slot vervangen en heeft hij iets fysieks bedreigend gezegd? Bijvoorbeeld gedreigd met de dood of iets anders? Nee? Dan is het geen bedreiging.
Huisvredebreuk: hij is zonder toestemming in mijn kamer geweest en heeft mijn kamer ontruimd. Maar meneer, daar waren wij niet bij, dus wij hebben niet gezien dat hij in uw kamer stond, alleen dat het slot is vervangen. Maar mijn spullen stonden beneden! Ja, dat hebben we gezien, maar sorry, we hebben hem niet deze spullen uit uw kamer zien halen.
Sorry meneer, wij nemen uw aangifte niet op, want u kunt niet aantonen dat er strafbare feiten zijn gepleegd. Ja maar dat bepaald u niet! Goedeavond meneer! Ja, maar...Meneer, goede avond.
Zo gaat het aanstaande dinsdag gewoon. Dat kan ik je nu al zeggen.
Bespaar je de moeite, TS luistert eerder naar een persoon van vlees en bloed die aantoonbaar verstand van zaken heeft, dan naar een anoniem forumlid.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 15:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je hoeft niet zelf het bewijs rond te hebben om een aangifte te mogen doen. Als ze weigeren de aangifte op te nemen dan vraag je naar hun naam tbv de klachtprocedure. Jouw kamer is betreden zonder jouw toestemming (als verhuurder het recht heeft op toegang tot je kamer voor bezichtiging dan is dát een civiele kwestie, hij mag dat recht niet tegen jouw wil uitoefenen), om jouw eigendommen te verwijderen. Dat levert een of meer strafbare feiten op, en uitzoeken welke precies en hoe die te bewijzen is hun werk.
Dat was idd wel de doodssteek voor ieder welgemeend adviesquote:Op vrijdag 10 juli 2015 15:41 schreef r_one het volgende:
[..]
Bespaar je de moeite, TS luistert eerder naar een persoon van vlees en bloed die aantoonbaar verstand van zaken heeft, dan naar een anoniem forumlid.
QFTquote:Op vrijdag 10 juli 2015 15:43 schreef Mark het volgende:
[..]
Dat was idd wel de doodssteek voor ieder welgemeend advies
Mooie boel.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 15:24 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Tijd vrijmaken gebeurt wel: dinsdag horen ze mijn verhaal aan (alweer). Maar ze willen het waarschijnlijk niet opnemen. Dat is het probleem.
Bedreiging: hij ramde op de deuren, probeerde binnenkomen terwijl hij daar niets te zoeken had en ik vond dat bedreigend. Maar meneer, u had het slot vervangen en heeft hij iets fysieks bedreigend gezegd? Bijvoorbeeld gedreigd met de dood of iets anders? Nee? Dan is het geen bedreiging.
Huisvredebreuk: hij is zonder toestemming in mijn kamer geweest en heeft mijn kamer ontruimd. Maar meneer, daar waren wij niet bij, dus wij hebben niet gezien dat hij in uw kamer stond, alleen dat het slot is vervangen. Maar mijn spullen stonden beneden! Ja, dat hebben we gezien, maar sorry, we hebben hem niet deze spullen uit uw kamer zien halen.
Sorry meneer, wij nemen uw aangifte niet op, want u kunt niet aantonen dat er strafbare feiten zijn gepleegd. Ja maar dat bepaald u niet! Goedeavond meneer! Ja, maar...Meneer, goede avond.
Zo gaat het aanstaande dinsdag gewoon. Dat kan ik je nu al zeggen.
Dat is op zich niet zo'n verkeerde grondhouding, het probleem lijkt me vooral dat hij zich laat afbluffen door iemand die geen zin heeft om zijn werk te doen.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 15:41 schreef r_one het volgende:
[..]
Bespaar je de moeite, TS luistert eerder naar een persoon van vlees en bloed die aantoonbaar verstand van zaken heeft, dan naar een anoniem forumlid.
Dat heb ik 'm ook al tig keer verteld (en ook hoe hij het op kan lossen). Maar ik voel(de) me een roepende in de woestijn.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 15:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is op zich niet zo'n verkeerde grondhouding, het probleem lijkt me vooral dat hij zich laat afbluffen door iemand die geen zin heeft om zijn werk te doen.
Maar zijn spullen zijn niet gejat.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 15:56 schreef Zolderkamer het volgende:
Je zegt dus: mijn spullen zijn gejat, doe er iets aan, of ik doe het zelf wel.. niets meer en niets minder
Ik heb niet de hele topicreeks doorgelezen. Op zich wil ik graag iemand van advies dienen die de ballen heeft om zoiets niet te pikken, en dat was dan ook wat ik meegekregen had. Maar mensen die zich niet laten adviseren moet het verder zelf maar uitzoeken.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 15:55 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat heb ik 'm ook al tig keer verteld (en ook hoe hij het op kan lossen). Maar ik voel(de) me een roepende in de woestijn.
Ik heb dezelfde instelling. En ik had dezelfde conclusie ook al getrokken.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 15:59 schreef Weltschmerz het volgende:
Op zich wil ik graag iemand van advies dienen die de ballen heeft om zoiets niet te pikken, en dat was dan ook wat ik meegekregen had. Maar mensen die zich niet laten adviseren moet het verder zelf maar uitzoeken.
Hoezo? hij kan er toch niet bij?quote:
Ik ga aan de advocaat vragen of hij aangifte wil doen bij de OvJ, omdat de politie dat niet wilt. Is dat wat je bedoelt?quote:Op donderdag 9 juli 2015 13:42 schreef r_one het volgende:
[..]
Nou sorry hoor, ik heb je al drie keer geadviseerd om 1. je advocaat contact op te laten nemen met de OvJ en 2. je huurcontract onder de neus van verhuurder te drukken. Ik hoor je er niet over.
JE MOET AANGIFTE DOEN VAN HUIS-VREDE-BREUK!
Dat kan ook schriftelijk, al dan niet door de advocaat, bij de OvJ.
[..]
Hoezo, 'hij gaat naar huis'? Hij woont nu toch op dat adres, met vrouw en zoon?
Waarom niet? Ts kan er niet meer bij, verhuurder wel. Onrechtmatige toeëigening of zoiets?quote:
TS heeft ze zelf op de kamer van een huisgenoot verstopt.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 16:02 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Hoezo? hij kan er toch niet bij?
Ik zou de politie gewoon de keuze geven.. of jullie maken die deur open, of ik doe het zelf..
Dat halve gelul heeft niemand iets aan.. Maar TS wil of kan dat niet begrijpen geloof ik
Dat sowiesoquote:Ik vind het al vaag dat TS niet gewoon op zn eigen kamer is blijven zitten, ipv allerlei capriolen uit te gaan halen die niet relevant zijn..
Dat het nu tegen hem gaat werken en hij dat nu zelf ook inziet is het idd een beetje laat voor..
Dank je, dan doe ik er ook verder geen moeite meer voor, tenzij TS zich alsnog anders gaat opstellen.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 16:00 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik heb dezelfde instelling. En ik had dezelfde conclusie ook al getrokken.
Vandaar ook mijn tip om geen moeite te doen.
Ik heb je toch een nummer gegeven van een agent waar je aangifte kan doen?quote:Op vrijdag 10 juli 2015 16:03 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Ik ga aan de advocaat vragen of hij aangifte wil doen bij de OvJ, omdat de politie dat niet wilt. Is dat wat je bedoelt?
Mijn verhuurder heeft mijn huurcontract al onder zijn neus gedrukt gekregen. Door mij, door de politie en door de advocaat. Het is volgens hem niet geldig, het is volgens hem opgezegd, hij wil gewoon niet luisteren.
Dan ben je al op de goede weg.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 16:03 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Ik ga aan de advocaat vragen of hij aangifte wil doen bij de OvJ, omdat de politie dat niet wilt. Is dat wat je bedoelt?
Als het volgens hem niet geldig is, moet hij maar naar de burgerrechter. Het huurcontract is het bewijs dat het jouw woning is en is voor de politie een belangrijk document om actie op te ondernemen. Dat de politie zegt dat ze wel willen maar niks kunnen doen, is daarmee stierenpoep.quote:Mijn verhuurder heeft mijn huurcontract al onder zijn neus gedrukt gekregen. Door mij, door de politie en door de advocaat. Het is volgens hem niet geldig, het is volgens hem opgezegd, hij wil gewoon niet luisteren.
Wat denk je?quote:Op vrijdag 10 juli 2015 16:07 schreef vaneiges het volgende:
Ts heb je die krullebol van een wijkagent nou al gecontact?
Klopt, ook dat is hem medegedeeld door de politie en de advocaat, maar hij weigert om naar de rechter te gaan.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 16:13 schreef r_one het volgende:
[..]
Dan ben je al op de goede weg.
Stap 1: de advocaat met de OvJ laten bellen dat de politie weigert aangifte op te nemen van een strafbaar feit (i.c. huisvredebreuk). Met bedreiging geef ik je geen schijn van kans. Dan is het aan de OvJ om de politie te manen de aangifte alsnog op te nemen.
Stap 2: loopt dat spaak? Dan zet jij of je advocaat zelf de aangifte op papier, levert die af op het bureau en vraagt om een schriftelijk bewijs van ontvangst met naam, datum, tijdstip en dienstnummer van de agent. De politie heeft dan de aangifte aangenomen ('opnemen' is geen vereiste).
Stap 3 weigert de politie ook dat? Dan stuur je 'n naar de HOvJ met de mededeling dat de politie, ondanks gesommeerd te zijn door de OvJ, geweigerd heeft de aangifte aan te nemen.
[..]
Als het volgens hem niet geldig is, moet hij maar naar de burgerrechter. Het huurcontract is het bewijs dat het jouw woning is en is voor de politie een belangrijk document om actie op te ondernemen. Dat de politie zegt dat ze wel willen maar niks kunnen doen, is daarmee stierenpoep.
Dat TS de spullen bij zijn huisgenoot verstopt, kun je moeilijk de verhuurder aanrekenen.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 16:04 schreef vaneiges het volgende:
[..]
Waarom niet? Ts kan er niet meer bij, verhuurder wel. Onrechtmatige toeëigening of zoiets?
Huisvredebreuk (herhaaldelijk zelfs) is geen klein vergrijp he.quote:Politie heeft geen zin in aangifte opnemen omdat de meeste zaken zich vanzelf wel oplossen. Deze ook. Als ze maar lang genoeg niets doen bezwijkt ts vanzelf wel een keer onder de druk en verhuist hij naar een vriend, familie of donker kelderhok. Daar gokt de politie gewoon op.
Dat is zijn keus maar dat geeft hem nog niet het recht om huisvredebreuk (=misdrijf, niet een overtreding!) te plegen.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 16:16 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Klopt, ook dat is hem medegedeeld door de politie en de advocaat, maar hij weigert om naar de rechter te gaan.
Hem arresteren.quote:Wat zou de politie dan wel kunnen doen, volgens jou?
Je aangifte opnemen!!!quote:Op vrijdag 10 juli 2015 16:16 schreef Drieklank het volgende:
Wat zou de politie dan wel kunnen doen, volgens jou?
Het lijkt er op dat TS inmiddels tot inkeer wil komen.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 16:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dank je, dan doe ik er ook verder geen moeite meer voor, tenzij TS zich alsnog anders gaat opstellen.
Voor zover ik weet is de politie verplicht een aangifte op te nemen. Het is ook niet aan de politie om te bepalen of iets strafbaar is, dat is aan de rechter.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 15:11 schreef Drieklank het volgende:
De politie heeft het te druk voor mij aangifte van huisvredebreuk en bedreiging. Eerst wil de politie mijn verhaal aanhoren en dan gaat de politie een besluit nemen of het wel strafbaar is, voor ze het opnemen. Dan kan ik wel roepen dat het aan de OvJ is om te beoordelen, maar als de politie niet mee wil werken houdt het gewoon op. Ik kan op me kop staan: ze vertikken het gewoon.
Hier de regels waar een verhuurder zich aan moet houden om de huur op te zeggen. Even uitlichten: Het huurcontract wordt pas beëindigd als de huurder, en eventuele medehuurder(s), schriftelijk instemt met de huuropzegging. Stemt de huurder niet in, dan kunt u na 6 weken naar de rechter gaan.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 16:03 schreef Drieklank het volgende:
Mijn verhuurder heeft mijn huurcontract al onder zijn neus gedrukt gekregen. Door mij, door de politie en door de advocaat. Het is volgens hem niet geldig, het is volgens hem opgezegd
Uiteraard is het wijs om uit te kijken naar andere woonruimte. Maar zover is het nog niet en dus, 'for the time being', moet TS kunnen genieten van een ongestoord woongenot; dat wordt hem ontnomen.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 16:23 schreef knoblaucha6 het volgende:
Als gewoon mens vraag ik me af waarom je dit nog door wilt zetten, ook al zou je volkomen gelijk hebben Drieklank, en sta je in je recht, waarom al deze stress en shit maar volhouden? Ik snap het enerzijds wel, ik begrijp alleen niet waarom je die strijd wilt aangaan voor die wel hele 8 m2, als het nou om een echte woning of zo ging oké. Ik vraag me oprecht af of je niet beter je energie kunt steken in het zoeken naar een betere en zeker prettigere woonruimte en dus woonplezier, rust en leefbaarheid. Dat het een principekwestie is geworden en je a hebt gezegd en nu het hele abc t/m z af wilt klapperen is lovenswaardig maar niet goed voor je.
Soms is het beter voor jezelf te kiezen en dan maar onrecht te laten voor wat het is. Ik kan niet voor jou oordelen maar ik vraag me af of het dit wel allemaal waard is voor je er zelf aan onderdoor gaat, in meerdere opzichten.
Dat excuus zul je ook niet gauw uit hun mond horen komen. Vandaar de plaatsvervangende standaardsmoes "het is geen strafbaar feit dus dikke doei".quote:
Ik heb hem net gebeld en hij kan ook weinig doen. Ten eerste zit hij nu zelf op de fiets en is hij met twee dingen tegelijk bezig. Ten tweede zegt hij: ik word via Twitter opeens in een B-film betrokken en ik ken maar 1 kant van het verhaal. Ten derde: hij is niet de wijkagent van mijn wijk, dus hij kan zelf niet langskomen. Vervolgens een herhaling van zetten:quote:Op vrijdag 10 juli 2015 16:21 schreef Droopie het volgende:
[..]
Je aangifte opnemen!!!
Die agent heeft dit topic gelezen, zegt je moet aangifte doen en je mag hem bellen om een afspraak te maken
Hij wilde jou bellen, maar jij wilt je telefoonnummer niet geven.
Recht moet je halen, zoeken, opeisen.
Als Drieklank morgen vervangende woonruimte heeft, ben ik de laatste die hem dat zal ontraden en aan zal dringen om met de hakken in het zand op zijn 8 m2 te blijven zitten. Maar TS hééft nog geen structurele oplossing en zolang hij nog met die 8m2 een dak boven zijn hoofd heeft, moet hij met rust gelaten worden. Daar is de Hermandad voor, "waakzaam en dienstbaar".quote:Op vrijdag 10 juli 2015 16:39 schreef knoblaucha6 het volgende:
Dat snap ik wel r-one maar woongenot is al lang naar de klote en om 8 m2 nou woongenot te noemen is 1 ding, om daar zoveel shit voor te moeten doorstaan een ander ding. Voor zover ik lees en het inschat is Drieklank allang aan zijn potje, dan kun je wel doorzetten om zogenaamd niet voor gaas te gaan maar wat is belangrijker en wat heeft prioriteit, je gelijk of rust?
Ik ben geen psycholoog of zo, gelukkig niet maar ik denk dat Drieklank er gewoon al helemaal compleet doorheen zit, moet je dan dat gedoe nog willen, enkel voor je gelijk? Dat is niet gezond in deze en de uitkomst onzeker.
Een verhuizing op stel en sprong is de prio van verhuurder die de keet onverhuurd wil verkopen.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 16:52 schreef knoblaucha6 het volgende:
Dat wel uiteraard maar de hermandad heeft, zeker in deze contreien echt wel dringender zaken. Bovendien vraag ik me oprecht af of Drieklank inmiddes wel echt actief op zoek is naar andere woonruimte, naar mijn smaak bijt hij zich te veel vast in zijn rechten en niet in de prioriteit een betere woonplek te vinden.
Ja, en de twittercop zegt dat ze dat mogen.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 16:57 schreef Wespensteek het volgende:
Wat in nu eigenlijk de status, ik begrijp dat TS in zijn kamer kan en er woont en dat er dan 's avonds mensen op de deur bonken omdat ze willen praten?
Niet om te praten maar om te zieken.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 16:57 schreef Wespensteek het volgende:
Wat in nu eigenlijk de status, ik begrijp dat TS in zijn kamer kan en er woont en dat er dan 's avonds mensen op de deur bonken omdat ze willen praten?
Dat waag ik te betwijfelen.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 16:52 schreef knoblaucha6 het volgende:
Dat wel uiteraard maar de hermandad heeft, zeker in deze contreien echt wel dringender zaken.
Voor je recht opkomen en je niet als kakkerlak laten wegspuiten kan ook heel goed zijn voor jezelf.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 17:01 schreef knoblaucha6 het volgende:
Dat is wat het ook zo lastig maakt, maar dan nog. Soms moet je voor jezelf kiezen en vooral voor je gezondheid.
Hier schreef TS om te praten:quote:
quote:Het eerste wat ze deden is op mijn deur bonken om te vragen of ik open wil doen, om te praten, want ik hoor hier niet, zegt het puberale meisje.
Uiteraard maar niet ten koste van alles, laat staan je gezondheid. En vanwege kakkerlakken heeft al menigeen zijn huis verruild voor iets anders, ongeacht wat voor soort kakkerlakken dat warenquote:Op vrijdag 10 juli 2015 17:02 schreef vaneiges het volgende:
[..]
Voor je recht opkomen en je niet als kakkerlak laten wegspuiten kan ook heel goed zijn voor jezelf.
Ja 'praten', in de zin van mij de les lezen dat ik daar niet mag wonen.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 17:03 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Hier schreef TS om te praten:
[..]
Ach kom nou, iemand dringt je woning binnen, wat is er nou urgenter (behalve moord en doodslag)?quote:Op vrijdag 10 juli 2015 17:02 schreef knoblaucha6 het volgende:
[..]
In de regio Rotterdam e.o? Nou...... echt wel
Dat gaat hier echt niet meer helpen.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 17:04 schreef vaneiges het volgende:
Hebben ze daar geen buurtbemiddeling?
http://www.buurtbemiddeling.org/#watisdat
Als ts aanbiedt om bb erbij te halen en het wordt afgeslagen of verhuurder gaat in dat gesprek agressief doen staat ts alleen maar weer sterker bij de rechter.quote:
Waarom lees ik niets over tweemaal huisvredebreuk in dit verhaal..?quote:Op vrijdag 10 juli 2015 16:37 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Ik heb hem net gebeld en hij kan ook weinig doen. Ten eerste zit hij nu zelf op de fiets en is hij met twee dingen tegelijk bezig. Ten tweede zegt hij: ik word via Twitter opeens in een B-film betrokken en ik ken maar 1 kant van het verhaal. Ten derde: hij is niet de wijkagent van mijn wijk, dus hij kan zelf niet langskomen. Vervolgens een herhaling van zetten:
- Heb je de wijkagent al ingeschakeld? Ja heb ik meerdere keren gedaan, nog steeds geen wijkagent gezien.
- Als je zegt een advocaat en de politie in te schakelen, dan schrikt hij misschien en denkt hij dat hij op moet passen.
- Heb ik gedaan, geen effect gehad. Het is wel heel moeilijk en civielrechtelijk allemaal. Ja, dat heb ik vaker gehoord. Enzovoorts ad infinitum...
- Je bent bedreigd? Ja, stond met vrouw en zoon tegen de deur te rammen. Dat mag gewoon hoor! Ja, maar ik ben daar alleen, hij heeft daar niets te zoeken en hij heeft eerder mijn kamer ontruimd en sloten vervangen, dus ik wist niet wat hij nu weer ging doen, misschien ging hij me wel in elkaar slaan omdat zijn vorige acties geen effect hadden. Hij: ja, ja...
Enige goede tip die ik heb meegekregen is naar een ander bureau gaan en daar mijn beklag doen. Daar kan ik wel wat mee.
Het is niet alsof deze agent nu de reddende engel is die alles goed gaat maken en TS een eigenwijze klootzak is die geen gebruik wil maken van dit fantastische geschenk uit de hemel. Zo word ik nu wel even afgeschilderd, houd toch op.
Dat laatste en tja, Rotterdam, Capelle, enough said, zat te doen daar wat dringender is. (wat niet zegt dat ik het niet met je eens ben overigens)quote:Op vrijdag 10 juli 2015 17:07 schreef r_one het volgende:
[..]
Ach kom nou, iemand dringt je woning binnen, wat is er nou urgenter (behalve moord en doodslag)?
Het proberen waard.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 17:13 schreef vaneiges het volgende:
[..]
Als ts aanbiedt om bb erbij te halen en het wordt afgeslagen of verhuurder gaat in dat gesprek agressief doen staat ts alleen maar weer sterker bij de rechter.
Ja want die verhuurder weet dat TS zijn spullen op een huisgenoot's kamer liggen?quote:Op vrijdag 10 juli 2015 17:13 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Waarom lees ik niets over tweemaal huisvredebreuk in dit verhaal..?
En het feit dat je niet bij je spullen kan?
Gokken dat hij gaat dreigen is natuurlijk niets waard voor de politie.. en ik kan zijn "ja ja"wel begrijpen als je het alleen maar hebt over dat er iemand voor je deur staat..
Dat beweert hij zelf, het is nog maar de vraag of dit echt zo is.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 17:49 schreef bombmannl het volgende:
[..]
En Eigenaar staat gewoon (al tijdens deze hele soap ingeschreven op het adres van TS.
En dan mag je wel zonder toestemming iemands kamer in?quote:
Ook niet van inbraak, vernieling, moord of liquidaties.. toch worden daar mensen voor opgepakt en verhoord..quote:
Zeker wel. Even teruglezen. Topic begint al met bezichtigingen op zijn kamer zonder toestemming van ts en zonder vertegenwoordiging door een OvJ. Hier gaat verhuurder al meteen nat.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 17:49 schreef bombmannl het volgende:
[..]
Nergens bewijzen van huisvredebreuk.
Is dat gefilmd?quote:Op vrijdag 10 juli 2015 18:02 schreef vaneiges het volgende:
[..]
Zeker wel. Even teruglezen. Topic begint al met bezichtigingen op zijn kamer zonder toestemming van ts en zonder vertegenwoordiging door een OvJ. Hier gaat verhuurder al meteen nat.
Voor een veroordeling is bewijs nodig, waar zie jij bewijs?!quote:Op vrijdag 10 juli 2015 17:58 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
En dan mag je wel zonder toestemming iemands kamer in?![]()
![]()
Blijft huisvredebreuk; zich zonder toestemming toegang tot het gehuurde verschaffen cq met het explicite verhaal dat verhuurder niet zonder afspraak binnen mag treden als huurder dat niet wil..
Of is dat in een hospita constructie verschillend van gewoon een kamer huren in een pand met meerdere kamers?
(ik heb het dus over de kamer.. niet over het huis, dat is nooit huisvredebreuk.. pas als je het hele huis huurt)
[..]
Ook niet van inbraak, vernieling, moord of liquidaties.. toch worden daar mensen voor opgepakt en verhoord..
Hoor jij mij over een veroordeling?quote:Op vrijdag 10 juli 2015 18:05 schreef bombmannl het volgende:
[..]
Voor een veroordeling is bewijs nodig, waar zie jij bewijs?!
🙈quote:Op vrijdag 10 juli 2015 18:06 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Hoor jij mij over een veroordeling?
Oppakken en verhoren is de standaardprocedure die eerst komt..
ONZIN..quote:Op vrijdag 10 juli 2015 18:08 schreef bombmannl het volgende:
[..]
🙈
Een veroordeling/straf/boete whatever. Overal is bewijs voor nodig.
Ik zou geen rechten gaan studeren als ik jou was
Oppakken en verhoren kan altijd. Maar diegene daadwerkelijk via de rechter schuldig bevonden krijgen, daar is BEWIJS VOOR NODIG.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 18:10 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
ONZIN..
Waarom worden er dan meerdere mensen opgepakt en verhoord voor hetzelfde vergrijp en pakt men niet in 1 keer de dader?
Met je als ik jou was..
Dat is natuurlijk niet verboden en is zeker geen bedreiging. Ben je het gesprek wel eens met hem aangegaan nadat de situatie is geëscaleerd,volgens mij is het helemaal niet onverstandig dat gesprek aan te gaan namelijk.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 17:06 schreef Drieklank het volgende:
Ja 'praten', in de zin van mij de les lezen dat ik daar niet mag wonen.
Wat een ontzettend aardig aanbod. Ik weet zeker dat TS hier wat mee kanquote:Op vrijdag 10 juli 2015 19:47 schreef empa1010 het volgende:
Hoi allemaal, ik durf hier eigenlijk niet eens meer te reageren maar ik zal het nog 1 maal doen. M'n aanbod staat nog TS en hetgeen je nu overkomt met die pesterijen had ik al wel gedacht, dat dat zou gaan gebeuren.
Ik had het geld in een doos gedaan (zoals je weet, zelfs wat voor winkelketen er op stond) en die staat hier nog intact en wel. Ik heb zojuist getwijfeld of ik dit zou gaan typen maar ik wil dat mijn aanbod blijft staan, op voorwaarde dat bijv. de politie bij de overdracht is. Pinbonnetje doe ik er bij.
Had er zelfs etenswaren bij in gedaan, alles dicht en verpakt (Peijnenburg per stuk verpakte plakjes ontbijtkoek, Belvita ontbijtkoekjes melk/granen, 2 zakken snoep) maar ook dat durf ik er al niet meer in te laten zitten na alles wat ik hier gelezen heb. Stel dat je zou gaan denken: er zit vast gif of iets ingespoten. Ben gisteravond afgehaakt omdat ik hier gewoon geen zin in heb. Ik kan je voor 1 miljoen % garanderen dat het geld uit de pinautomaat komt en dat het zuivere koffie is. Maar hoe ik het forum hier van kan overtuigen, nou dat hoeft wat mij betreft niet eens meer. Sorry mods, voor de overlast. Ts, aanbod staat dus nog, maar het zal op een veilige manier bij jou moeten komen. Aanbod van m'n kennis blijft ook staan om het af te geven, maar dan 'open en bloot' zodat de politie er ook vanaf weet. Niks te verbergen mensen... aluhoedjes mogen weer af dus.
Dank je. Is het anders mogelijk dat 1 van jullie er ook bij is? Iemand van het moderatorteam of FrontPage redactie. Alles om het dicht te timmeren dat ik op welke manier dan ook, gezeik krijg. Mensen die zich nu aangesproken voelen, het zij dan maar zo, maar ik ben gisteravond echt van verbazing achterover gevallen van de reacties. Ergens snap ik het ook wel, omdat het 'raar' is dat iemand een onbekend veel geld geeft middels een 'koffer' ahum gewoon in een kartonnen doos dus. Maar wat ik al zei, mensen... stap eens over je schaduw heen en kijk eens verder... probeer het gewoon een keer, er is nog genoeg moois in de wereld hoor en daar doe ik graag m'n bijdrage voor, om dat nog groter te maken.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 19:55 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Wat een ontzettend aardig aanbod. Ik weet zeker dat TS hier wat mee kan
Joh verder alles goed..?quote:Op vrijdag 10 juli 2015 18:46 schreef bombmannl het volgende:
[..]
Oppakken en verhoren kan altijd. Maar diegene daadwerkelijk via de rechter schuldig bevonden krijgen, daar is BEWIJS VOOR NODIG.
En het DOEL van TS is een schadevergoeding krijgen van de huurbaas. Dus dan MOET DE HUURBAAS 'SCHULDIG' BEVONDEN WORDEN door de rechter die dit concludeert aan de hand van BEWIJS. Zodoende MOET de huurbaas TS de schadevergoeding betalen.
Nu duidelijk?!
Ik begrijp dat je heel graag iets voor Drieklank wilt doen. Daarom raad ik je aan om dit direct te bespreken en niet meer openlijk zodat iedereen er een mening over geeft. Niemand die er negatief over kan spreken en niemand die je er van beschuldigd om niet 'echt' te zijn.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 19:47 schreef empa1010 het volgende:
Hoi allemaal, ik durf hier eigenlijk niet eens meer te reageren maar ik zal het nog 1 maal doen. M'n aanbod staat nog TS en hetgeen je nu overkomt met die pesterijen had ik al wel gedacht, dat dat zou gaan gebeuren.
...
Let even op dat ts het weekend zond er internet zit en dus maandag pas kan reageren.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 20:20 schreef empa1010 het volgende:
Bedankt Nizno en knoblaucha6, gaat goedkomen op deze manier. Hopelijk heeft ts dan eerdaags goed nieuws
Misschien heeft hij wel zo'n ding, zo'n plat geval waar je mee schijnt te kunnen bellen en zelfs internetten, zo'n geval waar ik de ballen van snap als ouwe doosch. Het zou zo maar kunnenquote:Op vrijdag 10 juli 2015 20:22 schreef 44rdbei het volgende:
[..]
Let even op dat ts het weekend zond er internet zit en dus maandag pas kan reageren.
Lees anders eerst even het topic voor je bijdehand komt doen.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 20:32 schreef knoblaucha6 het volgende:
[..]
Misschien heeft hij wel zo'n ding, zo'n plat geval waar je mee schijnt te kunnen bellen en zelfs internetten, zo'n geval waar ik de ballen van snap als ouwe doosch. Het zou zo maar kunnen
quote:Op vrijdag 10 juli 2015 15:11 schreef Drieklank het volgende:
...
Ik zal misschien nog een uur online blijven, maar dan moet ik echt weg en zit ik zonder internet en alles dit weekend, Dus kan ik even niet meer reageren.
Mag ik nou echt niet een grapje maken over dat voor de meeste mensen blijkbaar onmisbare ding wat aan hun oor/hand/voet 24/7 lijkt te zijn vastgeplakt?quote:Op vrijdag 10 juli 2015 21:58 schreef 44rdbei het volgende:
[..]
Lees anders eerst even het topic voor je bijdehand komt doen.
[..]
1. Bewijsvergaring is een taak van de politie, niet van de aangever.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 18:46 schreef bombmannl het volgende:
[..]
Oppakken en verhoren kan altijd. Maar diegene daadwerkelijk via de rechter schuldig bevonden krijgen, daar is BEWIJS VOOR NODIG.
En het DOEL van TS is een schadevergoeding krijgen van de huurbaas. Dus dan MOET DE HUURBAAS 'SCHULDIG' BEVONDEN WORDEN door de rechter die dit concludeert aan de hand van BEWIJS. Zodoende MOET de huurbaas TS de schadevergoeding betalen.
Nu duidelijk?!
quote:Op vrijdag 10 juli 2015 22:12 schreef r_one het volgende:
[..]
1. Bewijsvergaring is een taak van de politie, niet van de aangever.
2. Voor schadevergoeding hoeft de huisbaas helemaal niet schuldig bevonden te worden door de POLITIERECHTER. Onzin.
Zo duidelijk? Mooi.
Ik zou maar geen rechten gaan studeren.
quote:
Om dezelfde reden als waarom je je baan niet moet opzeggen voor je een nieuw contract getekend en wel in je tas hebt zitten.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 22:23 schreef CruisinDen het volgende:
TS, wat ik niet begrijp is waarom je daar in godsnaam nog zit? Is het een principekwestie geworden?
quote:
quote:
Als die verhuurder dat zou doen he, naar de rechter gaan, heeft hij toch nog steeds geen geldige grond om eenzijdig de huurovereenkomst te beëindigen?quote:Op vrijdag 10 juli 2015 16:30 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Hier de regels waar een verhuurder zich aan moet houden om de huur op te zeggen. Even uitlichten: Het huurcontract wordt pas beëindigd als de huurder, en eventuele medehuurder(s), schriftelijk instemt met de huuropzegging. Stemt de huurder niet in, dan kunt u na 6 weken naar de rechter gaan.
Dat vind ik eigenlijk best een mooie vergelijking met dien verstande dat je wel na je werk weer fijn naar huis moet kunnen gaan, en laat dat nou net niet zo zijnquote:Op vrijdag 10 juli 2015 22:42 schreef vaneiges het volgende:
[..]
Om dezelfde reden als waarom je je baan niet moet opzeggen voor je een nieuw contract getekend en wel in je tas hebt zitten.
Ja dus daarom moet die verhuurder even op zijn plek gezet worden door politie en/of rechter.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 22:51 schreef knoblaucha6 het volgende:
[..]
Dat vind ik eigenlijk best een mooie vergelijking met dien verstande dat je wel na je werk weer fijn naar huis moet kunnen gaan, en laat dat nou net niet zo zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |