abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154224844
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 16:16 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Klopt, ook dat is hem medegedeeld door de politie en de advocaat, maar hij weigert om naar de rechter te gaan.
Dat is zijn keus maar dat geeft hem nog niet het recht om huisvredebreuk (=misdrijf, niet een overtreding!) te plegen.
quote:
Wat zou de politie dan wel kunnen doen, volgens jou?
Hem arresteren.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_154224916
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 16:16 schreef Drieklank het volgende:

Wat zou de politie dan wel kunnen doen, volgens jou?
Je aangifte opnemen!!!
Die agent heeft dit topic gelezen, zegt je moet aangifte doen en je mag hem bellen om een afspraak te maken

Hij wilde jou bellen, maar jij wilt je telefoonnummer niet geven.
Recht moet je halen, zoeken, opeisen.
Hell To The Liars
pi_154224922
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 16:04 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dank je, dan doe ik er ook verder geen moeite meer voor, tenzij TS zich alsnog anders gaat opstellen.
Het lijkt er op dat TS inmiddels tot inkeer wil komen.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_154224961
Als gewoon mens vraag ik me af waarom je dit nog door wilt zetten, ook al zou je volkomen gelijk hebben Drieklank, en sta je in je recht, waarom al deze stress en shit maar volhouden? Ik snap het enerzijds wel, ik begrijp alleen niet waarom je die strijd wilt aangaan voor die wel hele 8 m2, als het nou om een echte woning of zo ging oké. Ik vraag me oprecht af of je niet beter je energie kunt steken in het zoeken naar een betere en zeker prettigere woonruimte en dus woonplezier, rust en leefbaarheid. Dat het een principekwestie is geworden en je a hebt gezegd en nu het hele abc t/m z af wilt klapperen is lovenswaardig maar niet goed voor je.
Soms is het beter voor jezelf te kiezen en dan maar onrecht te laten voor wat het is. Ik kan niet voor jou oordelen maar ik vraag me af of het dit wel allemaal waard is voor je er zelf aan onderdoor gaat, in meerdere opzichten.
Waar het stinkt is het warm.
  vrijdag 10 juli 2015 @ 16:30:16 #130
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_154225157
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 15:11 schreef Drieklank het volgende:
De politie heeft het te druk voor mij aangifte van huisvredebreuk en bedreiging. Eerst wil de politie mijn verhaal aanhoren en dan gaat de politie een besluit nemen of het wel strafbaar is, voor ze het opnemen. Dan kan ik wel roepen dat het aan de OvJ is om te beoordelen, maar als de politie niet mee wil werken houdt het gewoon op. Ik kan op me kop staan: ze vertikken het gewoon.
Voor zover ik weet is de politie verplicht een aangifte op te nemen. Het is ook niet aan de politie om te bepalen of iets strafbaar is, dat is aan de rechter.
Ik zou zeker een officiele klacht indienen! Is het ondertussen mogelijk om de aangifte op een ander bureau te doen?

"Te druk" is ook geen excuus. Ter vergelijking: voor 5000 politieke minder-minder-aangiften heeft de politie wel tijd.

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 16:03 schreef Drieklank het volgende:
Mijn verhuurder heeft mijn huurcontract al onder zijn neus gedrukt gekregen. Door mij, door de politie en door de advocaat. Het is volgens hem niet geldig, het is volgens hem opgezegd
Hier de regels waar een verhuurder zich aan moet houden om de huur op te zeggen. Even uitlichten: Het huurcontract wordt pas beëindigd als de huurder, en eventuele medehuurder(s), schriftelijk instemt met de huuropzegging. Stemt de huurder niet in, dan kunt u na 6 weken naar de rechter gaan.
censuur :O
pi_154225230
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 16:23 schreef knoblaucha6 het volgende:
Als gewoon mens vraag ik me af waarom je dit nog door wilt zetten, ook al zou je volkomen gelijk hebben Drieklank, en sta je in je recht, waarom al deze stress en shit maar volhouden? Ik snap het enerzijds wel, ik begrijp alleen niet waarom je die strijd wilt aangaan voor die wel hele 8 m2, als het nou om een echte woning of zo ging oké. Ik vraag me oprecht af of je niet beter je energie kunt steken in het zoeken naar een betere en zeker prettigere woonruimte en dus woonplezier, rust en leefbaarheid. Dat het een principekwestie is geworden en je a hebt gezegd en nu het hele abc t/m z af wilt klapperen is lovenswaardig maar niet goed voor je.
Soms is het beter voor jezelf te kiezen en dan maar onrecht te laten voor wat het is. Ik kan niet voor jou oordelen maar ik vraag me af of het dit wel allemaal waard is voor je er zelf aan onderdoor gaat, in meerdere opzichten.
Uiteraard is het wijs om uit te kijken naar andere woonruimte. Maar zover is het nog niet en dus, 'for the time being', moet TS kunnen genieten van een ongestoord woongenot; dat wordt hem ontnomen.
.
pi_154225256
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 16:30 schreef RemcoDelft het volgende:
"Te druk" is ook geen excuus.
Dat excuus zul je ook niet gauw uit hun mond horen komen. Vandaar de plaatsvervangende standaardsmoes "het is geen strafbaar feit dus dikke doei".
.
pi_154225331
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 16:21 schreef Droopie het volgende:

[..]

Je aangifte opnemen!!!
Die agent heeft dit topic gelezen, zegt je moet aangifte doen en je mag hem bellen om een afspraak te maken

Hij wilde jou bellen, maar jij wilt je telefoonnummer niet geven.
Recht moet je halen, zoeken, opeisen.
Ik heb hem net gebeld en hij kan ook weinig doen. Ten eerste zit hij nu zelf op de fiets en is hij met twee dingen tegelijk bezig. Ten tweede zegt hij: ik word via Twitter opeens in een B-film betrokken en ik ken maar 1 kant van het verhaal. Ten derde: hij is niet de wijkagent van mijn wijk, dus hij kan zelf niet langskomen. Vervolgens een herhaling van zetten:

- Heb je de wijkagent al ingeschakeld? Ja heb ik meerdere keren gedaan, nog steeds geen wijkagent gezien.
- Als je zegt een advocaat en de politie in te schakelen, dan schrikt hij misschien en denkt hij dat hij op moet passen.
- Heb ik gedaan, geen effect gehad. Het is wel heel moeilijk en civielrechtelijk allemaal. Ja, dat heb ik vaker gehoord. Enzovoorts ad infinitum...
- Je bent bedreigd? Ja, stond met vrouw en zoon tegen de deur te rammen. Dat mag gewoon hoor! Ja, maar ik ben daar alleen, hij heeft daar niets te zoeken en hij heeft eerder mijn kamer ontruimd en sloten vervangen, dus ik wist niet wat hij nu weer ging doen, misschien ging hij me wel in elkaar slaan omdat zijn vorige acties geen effect hadden. Hij: ja, ja...

Enige goede tip die ik heb meegekregen is naar een ander bureau gaan en daar mijn beklag doen. Daar kan ik wel wat mee.

Het is niet alsof deze agent nu de reddende engel is die alles goed gaat maken en TS een eigenwijze klootzak is die geen gebruik wil maken van dit fantastische geschenk uit de hemel. Zo word ik nu wel even afgeschilderd, houd toch op.
pi_154225375
Dat snap ik wel r-one maar woongenot is al lang naar de klote en om 8 m2 nou woongenot te noemen is 1 ding, om daar zoveel shit voor te moeten doorstaan een ander ding. Voor zover ik lees en het inschat is Drieklank allang aan zijn potje, dan kun je wel doorzetten om zogenaamd niet voor gaas te gaan maar wat is belangrijker en wat heeft prioriteit, je gelijk of rust?
Ik ben geen psycholoog of zo, gelukkig niet maar ik denk dat Drieklank er gewoon al helemaal compleet doorheen zit, moet je dan dat gedoe nog willen, enkel voor je gelijk? Dat is niet gezond in deze en de uitkomst onzeker.
pi_154225511
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 16:39 schreef knoblaucha6 het volgende:
Dat snap ik wel r-one maar woongenot is al lang naar de klote en om 8 m2 nou woongenot te noemen is 1 ding, om daar zoveel shit voor te moeten doorstaan een ander ding. Voor zover ik lees en het inschat is Drieklank allang aan zijn potje, dan kun je wel doorzetten om zogenaamd niet voor gaas te gaan maar wat is belangrijker en wat heeft prioriteit, je gelijk of rust?
Ik ben geen psycholoog of zo, gelukkig niet maar ik denk dat Drieklank er gewoon al helemaal compleet doorheen zit, moet je dan dat gedoe nog willen, enkel voor je gelijk? Dat is niet gezond in deze en de uitkomst onzeker.
Als Drieklank morgen vervangende woonruimte heeft, ben ik de laatste die hem dat zal ontraden en aan zal dringen om met de hakken in het zand op zijn 8 m2 te blijven zitten. Maar TS hééft nog geen structurele oplossing en zolang hij nog met die 8m2 een dak boven zijn hoofd heeft, moet hij met rust gelaten worden. Daar is de Hermandad voor, "waakzaam en dienstbaar".
.
pi_154225700
Dat wel uiteraard maar de hermandad heeft, zeker in deze contreien echt wel dringender zaken. Bovendien vraag ik me oprecht af of Drieklank inmiddes wel echt actief op zoek is naar andere woonruimte, naar mijn smaak bijt hij zich te veel vast in zijn rechten en niet in de prioriteit een betere woonplek te vinden. Ik zal de eerste zijn mijn ongelijk toe te geven als ik er compleet naast zit maar ik blijf er bij dat rust nu de eerste prioriteit heeft, boven gelijk halen/zoeken en wellicht na alle moeite, kosten, ellende en stress niet krijgen. Ik vind het oprecht diep triest hoor, begrijp me goed maar soms is kiezen voor jezelf een stuk wijzer en gezonder, misschien de makkelijkste weg maar een rolberoerte van pure 24/7 narigheid is ook niet gezond.
pi_154225800
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 16:52 schreef knoblaucha6 het volgende:
Dat wel uiteraard maar de hermandad heeft, zeker in deze contreien echt wel dringender zaken. Bovendien vraag ik me oprecht af of Drieklank inmiddes wel echt actief op zoek is naar andere woonruimte, naar mijn smaak bijt hij zich te veel vast in zijn rechten en niet in de prioriteit een betere woonplek te vinden.
Een verhuizing op stel en sprong is de prio van verhuurder die de keet onverhuurd wil verkopen.
pi_154225824
Wat in nu eigenlijk de status, ik begrijp dat TS in zijn kamer kan en er woont en dat er dan 's avonds mensen op de deur bonken omdat ze willen praten?
pi_154225852
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 16:57 schreef Wespensteek het volgende:
Wat in nu eigenlijk de status, ik begrijp dat TS in zijn kamer kan en er woont en dat er dan 's avonds mensen op de deur bonken omdat ze willen praten?
Ja, en de twittercop zegt dat ze dat mogen. :?
pi_154225860
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 16:57 schreef Wespensteek het volgende:
Niet om te praten maar om te zieken.
pi_154225870
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 16:52 schreef knoblaucha6 het volgende:
Dat wel uiteraard maar de hermandad heeft, zeker in deze contreien echt wel dringender zaken.
Dat waag ik te betwijfelen.
.
pi_154225906
Dat is wat het ook zo lastig maakt, maar dan nog. Soms moet je voor jezelf kiezen en vooral voor je gezondheid. Dit kan immers nog wel maanden doorgaan, nee, dat is goed voor je rust en je hart. Maar soit, de keuze is uiteraard aan Drieklank en dat je ergens in vastbijten herken ik heus maar dat is nu eenmaal niet altijd wijs.
Ik heb uiteraard de oplossing ook niet, wou dat ik die had maar ik hoop van harte dat er een oplossing komt, snel, pijnloos en rustgevend.
pi_154225952
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 16:59 schreef r_one het volgende:

[..]

Dat waag ik te betwijfelen.
In de regio Rotterdam e.o? Nou...... echt wel :+
pi_154225960
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 17:01 schreef knoblaucha6 het volgende:
Dat is wat het ook zo lastig maakt, maar dan nog. Soms moet je voor jezelf kiezen en vooral voor je gezondheid.
Voor je recht opkomen en je niet als kakkerlak laten wegspuiten kan ook heel goed zijn voor jezelf.
pi_154225968
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 16:58 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

Niet om te praten maar om te zieken.
Hier schreef TS om te praten:
quote:
Het eerste wat ze deden is op mijn deur bonken om te vragen of ik open wil doen, om te praten, want ik hoor hier niet, zegt het puberale meisje.
pi_154226003
Hebben ze daar geen buurtbemiddeling?

http://www.buurtbemiddeling.org/#watisdat
pi_154226038
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 17:02 schreef vaneiges het volgende:

[..]

Voor je recht opkomen en je niet als kakkerlak laten wegspuiten kan ook heel goed zijn voor jezelf.
Uiteraard maar niet ten koste van alles, laat staan je gezondheid. En vanwege kakkerlakken heeft al menigeen zijn huis verruild voor iets anders, ongeacht wat voor soort kakkerlakken dat waren :X
Kakkerlakken, met hoeveel poten ook staan er nou niet bepaald om bekend zich zo makkelijk uit te laten roeien.
pi_154226048
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 17:03 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Hier schreef TS om te praten:

[..]

Ja 'praten', in de zin van mij de les lezen dat ik daar niet mag wonen.

En ik ben al lang op zoek naar een andere woonruimte. Als ik ben verhuisd kan ik alsnog mijn gelijk halen. Het vinden van een andere kamer of woonruimte is moeilijk zo niet onmogelijk, tenzij ik weer ver van mijn werk ga wonen, nu ik eindelijk na 2 jaar heb geregeld dat ik praktisch naast mijn werk woon en er in een half uur kan zijn, in plaats van 3 uur reistijd op een dag met de trein die ook steeds wisselstoringen heeft etc.
pi_154226063
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 17:02 schreef knoblaucha6 het volgende:

[..]

In de regio Rotterdam e.o? Nou...... echt wel :+
Ach kom nou, iemand dringt je woning binnen, wat is er nou urgenter (behalve moord en doodslag)?
.
pi_154226111
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 17:04 schreef vaneiges het volgende:
Hebben ze daar geen buurtbemiddeling?

http://www.buurtbemiddeling.org/#watisdat
Dat gaat hier echt niet meer helpen. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')