quote:Ik heb u gezegd dat wij een kort geding kunnen starten tegen uw verhuurder om toegang tot het gehuurde te verkrijgen. Hiervoor hebben wij een kort geding dagvaarding opgesteld. U heeft, naar nu blijkt, al toegang tot het gehuurde (u heeft de sloten vervangen). Omdat de verhuurder de sloten telkens (weer) vervangt, zouden wij de rechter kunnen verzoeken op basis van een dwangsom de verhuurder te verbieden de sloten te vervangen. Inmiddels kan u de woning niet alleen betreden maar lijkt het erop dat de sloten ook niet meer zullen worden vervangen, omdat de verhuurder nu ook in het pand woonachtig is. Door de ontwikkelingen in uw dossier betreft het een ingewikkelde kwestie. Immers het spoedeisende belang (wat voor een kort geding noodzakelijk is) is verdwenen. U kan trachten de schade in een bodemprocedure op de verhuurder te verhalen. Dit is echter geen oplossing voor het woonprobleem dat u nu heeft.
Het komt erop neer dat je er dus weer kunt wonen en het probleem is opgelost. Dat jij het niet doet is jouw keuze. Wat je kunt proberen is kijken of je iets van de politie kan krijgen, die hebben je toch geadviseerd er niet te wonen. In dat geval is duidelijk dat het niet jouw keuze is om er niet te gaan wonen maar dat het is afgedwongen door de verhuurder.quote:
Hij staat niet op straat. Hij kan nog steeds zijn eigen kamer in. TS wil alleen liever niet meer daar slapen. Wat ik helemaal begrijp, ik zo dit liever niet meer willen. Maar hij kan wel gewoon daar slapen en dat wordt hem nu niet meer ontnomen.quote:Op donderdag 9 juli 2015 12:47 schreef trein2000 het volgende:
Wat bralt die advocaat nu dan??? Geen spoedeisend belang? Je staat op straat! Dat is redelijk spoedeisend.
Oh verkeerd begrepen laat maar....quote:Op donderdag 9 juli 2015 12:54 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Hij staat niet op straat. Hij kan nog steeds zijn eigen kamer in. TS wil alleen liever niet meer daar slapen. Wat ik helemaal begrijp, ik zo dit liever niet meer willen. Maar hij kan wel gewoon daar slapen en dat wordt hem nu niet meer ontnomen.
Precies. Ik mag daar gewoon blijven wonen en dat wordt niet meer belemmerd door de verhuurder. Als de verhuurder mij toch lastig valt, dan moet ik dat aan kunnen tonen.quote:Op donderdag 9 juli 2015 12:48 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het komt erop neer dat je er dus weer kunt wonen en het probleem is opgelost. Dat jij het niet doet is jouw keuze. Wat je kunt proberen is kijken of je iets van de politie kan krijgen, die hebben je toch geadviseerd er niet te wonen. In dat geval is duidelijk dat het niet jouw keuze is om er niet te gaan wonen maar dat het is afgedwongen door de verhuurder.
Dat zou ook de uitkomst zijn van het kort geding. Hier ben ik al een maand geleden voor gewaarschuwd door de rechtswinkel, maar niemand in dit topic had daar oren naar.quote:Dit ga je op deze manier nu niet winnen. Wellicht dat je achteraf je gelijk krijgt en gemaakte kosten vergoed + kleine tegemoetkoming.
Nou sorry hoor, ik heb je al drie keer geadviseerd om 1. je advocaat contact op te laten nemen met de OvJ en 2. je huurcontract onder de neus van verhuurder te drukken. Ik hoor je er niet over.quote:Op donderdag 9 juli 2015 13:23 schreef Drieklank het volgende:
Dat zou ook de uitkomst zijn van het kort geding. Hier ben ik al een maand geleden voor gewaarschuwd door de rechtswinkel, maar niemand in dit topic had daar oren naar.
Hoezo, 'hij gaat naar huis'? Hij woont nu toch op dat adres, met vrouw en zoon?quote:gaat hij lachend naar huis
Heb je ook toegang tot je eigen kamer (en je spullen)? En blijft verhuurder daar voortaan weg?quote:Op tot je eigen kamerdonderdag 9 juli 2015 12:36 schreef Drieklank het volgende:
U heeft, naar nu blijkt, al toegang tot het gehuurde
Ik bedoel dat ik het nooit zover had moeten laten komen. Ja, ik heb toegang tot mijn eigen kamer, maar of de verhuurder daar voortaan wegblijft weet ik niet. Ik weet niet of ik de enige sleutel heb. Ik weet niet of ik daar kan wonen zonder gestoord te worden.quote:Op donderdag 9 juli 2015 13:49 schreef r_one het volgende:
[..]
Heb je ook toegang tot je eigen kamer (en je spullen)? En blijft verhuurder daar voortaan weg?
Persoonlijk zou ik weer op die kamer gaan wonen en zorgen dat je de gesprekken weer opneemt. Volgens mij heb je die verhuurder aardig bij de ballen alleen dringt het bij hem en jou niet zo door. Het enige wat hij nog heeft als machtsmiddel is de intimidatie en dat is weg zodra jij je niet meer laat intimideren. Er gaan wonen, rustig blijven, niet emotioneel reageren maar gewoon zakelijk aangeven dat je openstaat voor een goede oplossing voor beide partijen. Als hij zijn huis wil verkopen moet hij iets doen. Nu moet hij er al wonen terwijl hij dat niet wil dus hij raakt steeds verder van huis.quote:Op donderdag 9 juli 2015 13:23 schreef Drieklank het volgende:
Precies. Als ik wil dat het kort geding doorgaat, dan moet ik daar blijven wonen, omdat ik daar kan blijven wonen.
[..]
Precies. Ik mag daar gewoon blijven wonen en dat wordt niet meer belemmerd door de verhuurder. Als de verhuurder mij toch lastig valt, dan moet ik dat aan kunnen tonen.
[..]
Dat zou ook de uitkomst zijn van het kort geding. Hier ben ik al een maand geleden voor gewaarschuwd door de rechtswinkel, maar niemand in dit topic had daar oren naar.
Ik ga vanmiddag naar het politiebureau om een proces-verbaal te krijgen, waarbij het cruciaal is dat de politie zelf adviseert dat ik daar niet meer blijf wonen. Daarnaast ga ik aangifte doen van bedreiging.
Daarnaast zou ik strijdbaarder kunnen zijn en in de woning kunnen blijven, als ik zou weten dat de politie de verhuurder binnen 5 minuten in de kraag vat, als hij zich misdraagt.
Zoals het er nu uitziet, als ik nu in de woning verblijf, komt de verhuurder vanavond weer op bezoek, terwijl ik rustig op mijn kamer zit, of even naar het toilet gaat hij discussies starten op basis van zijn mening dat ik daar niets te zoeken heb. Dan woon ik niet rustig en mag ik de politie bellen, die twee uur later te tonele verschijnt. Dan is het weer twaalf uur 's nachts, is mijn avond verziekt, gaat hij lachend naar huis en de volgende dag begint het spel weer opnieuw.
Dan laat je het slot op jouw deur toch vervangen.quote:Op donderdag 9 juli 2015 14:04 schreef Drieklank het volgende:
Ik weet niet of ik de enige sleutel heb.
Zijn (intimiderende) zoon heeft nog voorgesteld om te onderhandelen tijdens het politiebezoek en het relaas van zijn vrouw, maar ik heb voorgesteld dat hij daar contact voor opneemt met de advocaat. Hij doet ook net alsof hij niet met de advocaat heeft gebeld en dat ik die advocaat überhaupt nog moet inschakelen.quote:Op donderdag 9 juli 2015 14:05 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Persoonlijk zou ik weer op die kamer gaan wonen en zorgen dat je de gesprekken weer opneemt. Volgens mij heb je die verhuurder aardig bij de ballen alleen dringt het bij hem en jou niet zo door. Het enige wat hij nog heeft als machtsmiddel is de intimidatie en dat is weg zodra jij je niet meer laat intimideren. Er gaan wonen, rustig blijven, niet emotioneel reageren maar gewoon zakelijk aangeven dat je openstaat voor een goede oplossing voor beide partijen. Als hij zijn huis wil verkopen moet hij iets doen. Nu moet hij er al wonen terwijl hij dat niet wil dus hij raakt steeds verder van huis.
En ik heb je al drie keer uitgelegd, met onderbouwing, dat de politie dat wel kan zeggen maar dat dat nonsens is.quote:Op donderdag 9 juli 2015 14:04 schreef Drieklank het volgende:
Ik heb geen aangifte van huisvredebreuk gedaan, omdat de politie ter plaatse heeft ontkent dat er sprake van huisvredebreuk is. Dan kan ik naar het bureau gaan, maar dan neemt de politie de aangifte niet op. Mijn advocaat adviseert wel aangifte te dien van bedreiging.
Oke, dan houdt het op. Kan ik mijn verstand van zaken beter elders inzetten.quote:Ik luister ook eerlijk gezegd eerder naar een persoon van vlees en bloed die aantoonbaar verstand van zaken heeft, dan naar een anoniem forumlid.
Dat idee heb ik ook.quote:Op donderdag 9 juli 2015 14:05 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Persoonlijk zou ik weer op die kamer gaan wonen en zorgen dat je de gesprekken weer opneemt. Volgens mij heb je die verhuurder aardig bij de ballen alleen dringt het bij hem en jou niet zo door. Het enige wat hij nog heeft als machtsmiddel is de intimidatie en dat is weg zodra jij je niet meer laat intimideren. Er gaan wonen, rustig blijven, niet emotioneel reageren maar gewoon zakelijk aangeven dat je openstaat voor een goede oplossing voor beide partijen. Als hij zijn huis wil verkopen moet hij iets doen. Nu moet hij er al wonen terwijl hij dat niet wil dus hij raakt steeds verder van huis.
Dan nog kan hij vriendelijk op de deur kloppen. 'Hey Drieklank, ik wil even met je praten'. 'Laat me met rust'. 'Waarom reageer je zo, ik zeg alleen dat ik even met je wil praten'. 'Nee dank je'. 'Maar wil je niet graag onderhandelen?' 'Doe anders even de deur open, dat praat wat makkelijker'.quote:Op donderdag 9 juli 2015 14:07 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dan laat je het slot op jouw deur toch vervangen.
Geloof mij maar hij vindt het zeker vervelend want anders deed hij al die moeite niet en stond hij niet te vloeken en te tieren. Ik heb de indruk dat hij het juist erg vervelend vind dat hij zijn zin niet krijgt en als jij je niet laat intimideren heeft de intimidatie ook geen nut meer voor hem.quote:Op donderdag 9 juli 2015 14:10 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Zijn (intimiderende) zoon heeft nog voorgesteld om te onderhandelen tijdens het politiebezoek en het relaas van zijn vrouw, maar ik heb voorgesteld dat hij daar contact voor opneemt met de advocaat. Hij doet ook net alsof hij niet met de advocaat heeft gebeld en dat ik die advocaat überhaupt nog moet inschakelen.
Er gaan wonen is makkelijker gezegd dan gedaan. Jij hoeft het niet vol te houden. Deze man weet van geen ophouden. Dat heeft hij inmiddels wel bewezen. Hij heeft geen leven. Hij heeft geen geld. Hij heeft niets te verliezen. Hij vindt het zeker ook niet vervelend. Hij vindt het hartstikke leuk om mij te pesten.
WGR / Bedreigd door verhuurderquote:Op donderdag 9 juli 2015 14:14 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Dan nog kan hij vriendelijk op de deur kloppen. 'Hey Drieklank, ik wil even met je praten'. 'Laat me met rust'. 'Waarom reageer je zo, ik zeg alleen dat ik even met je wil praten'. 'Nee dank je'. 'Maar wil je niet graag onderhandelen?' 'Doe anders even de deur open, dat praat wat makkelijker'.
Dan neem je dat weer op en als hij doorgaat bel je weer de politie. Overigens zou ik gewoon dat gesprek met hem aangaan hoor en dan snel een regeling treffen, gewoon de eisen op tafel leggen en klaar.quote:Op donderdag 9 juli 2015 14:14 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Dan nog kan hij vriendelijk op de deur kloppen. 'Hey Drieklank, ik wil even met je praten'. 'Laat me met rust'. 'Waarom reageer je zo, ik zeg alleen dat ik even met je wil praten'. 'Nee dank je'. 'Maar wil je niet graag onderhandelen?' 'Doe anders even de deur open, dat praat wat makkelijker'.
Nou voor ik het weet ben ik weer een hele avond kwijt aan zinloze discussies. Daar heb ik toch niets aan?
Neuh, daarmee ga je dus eigenlijk het conflict uit de weg, en dan heeft de advocaat groot gelijk dat hij zegt 'wat is nu urgent'? Daarmee gooi je denk ik je glazen in, want ga dan achteraf maar eens via civiele zaak/bodemprocedure je gelijk (en centen) halen. Blijven zitten, hij heeft de keuze gemaakt deze huisjesmelker aan te pakken, dan moet je nú doorpakken. Zorg dat je alles opneemt, eventueel video, en doe van zoveel mogelijk aangifte, al dan niet via advocaat / OvJ als ze bij het politiebureau maar blijven blaten dat het civiel is.En wees gewoon duidelijk richting je huisbaas; jij staat in je recht, je gaat niet weg, wil hij een oplossing sta je er voor open, maar je laat je niet zo op straat schoppen.quote:Op donderdag 9 juli 2015 14:15 schreef empa1010 het volgende:
Niet meer terug gaan. Dat moet je jezelf niet aan doen en het loopt geheid verkeerd af. Kijk uit wat je doet. Ga naar een hotel zou ik zeggen.
En dan? Wachten op een veel te dure en eindeloze bodemprocedure en ondertussen maar je kamerhuur en hotel betalen?quote:Op donderdag 9 juli 2015 14:15 schreef empa1010 het volgende:
Niet meer terug gaan. Dat moet je jezelf niet aan doen en het loopt geheid verkeerd af. Kijk uit wat je doet. Ga naar een hotel zou ik zeggen.
Ja en als er dan gewonden of erger vallen dan zij dat maar zo? Dat wil je toch domweg niet. Steek je energie in het vinden van een nieuwe woning en verblijf tot die tijd in een hotel of elders.quote:Op donderdag 9 juli 2015 14:26 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Neuh, daarmee ga je dus eigenlijk het conflict uit de weg, en dan heeft de advocaat groot gelijk dat hij zegt 'wat is nu urgent'? Daarmee gooi je denk ik je glazen in, want ga dan achteraf maar eens via civiele zaak/bodemprocedure je gelijk (en centen) halen. Blijven zitten, hij heeft de keuze gemaakt deze huisjesmelker aan te pakken, dan moet je nú doorpakken. Zorg dat je alles opneemt, eventueel video, en doe van zoveel mogelijk aangifte, al dan niet via advocaat / OvJ als ze bij het politiebureau maar blijven blaten dat het civiel is.En wees gewoon duidelijk richting je huisbaas; jij staat in je recht, je gaat niet weg, wil hij een oplossing sta je er voor open, maar je laat je niet zo op straat schoppen.
En dan dus dubbele huur betalen? Want als hij kapt met dokken issie ook z'n rechten kwijt hé, en dan kan je maaaaaanden later bij een bodemprocedure toch echt gaan uitleggen waarom je én bent verhuisd én gekapt met huur betalen. Waarom zou hij je dan nog schadeloos moeten stellen? Je bent toch 'uit jezelf' verhuisd?quote:Op donderdag 9 juli 2015 14:29 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Ja en als er dan gewonden of erger vallen dan zij dat maar zo? Dat wil je toch domweg niet. Steek je energie in het vinden van een nieuwe woning en verblijf tot die tijd in een hotel of elders.
Nee dat wil je niet maar je moet ook niet alles laten omdat je bang bent dat er iets kan gebeuren.quote:Op donderdag 9 juli 2015 14:29 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Ja en als er dan gewonden of erger vallen dan zij dat maar zo? Dat wil je toch domweg niet. Steek je energie in het vinden van een nieuwe woning en verblijf tot die tijd in een hotel of elders.
Waarom open je dan 4 delen van dit topicquote:Op donderdag 9 juli 2015 14:04 schreef Drieklank het volgende:
Ik luister ook eerlijk gezegd eerder naar een persoon van vlees en bloed die aantoonbaar verstand van zaken heeft, dan naar een anoniem forumlid.
Dat lekker doorzetten dus, en zorgen dat je daar goede afspraken laat afdwingen door een rechter. Eventueel met dwangsom bij overtreding. Kan je in ieder geval 'rustig' wonen totdat je óf een bodemprocedure bent gestart óf in onderling overleg het contract ontbindt (met vergoeding dan uiteraard).quote:Op donderdag 9 juli 2015 15:21 schreef Drieklank het volgende:
Ik hoor net dat de schadevergoeding sowieso alleen in een bodemprocedure kan worden besloten. Met het kort geding kan ik wel eisen dat hij de sloten niet vervangt en hij mij daar rustig laat wonen, want dat is wel spoedeisend.
Je kunt op dat moment gewoon een afspraak maken om op een bepaalde tijd een gesprek te hebben..quote:Op donderdag 9 juli 2015 14:14 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Nou voor ik het weet ben ik weer een hele avond kwijt aan zinloze discussies. Daar heb ik toch niets aan?
Ik weet het niet meer. Is het enige wat ik nu bereik met het kort geding, dat ik daar kan blijven wonen? Maar ik wil daar helemaal niet wonen! Ik wil mijn geld terug en wegwezen. Dat blijkt nu alleen via een halfjaar tot een jaar lange bodemprocedure bereikt te kunnen worden. Dan kan ik toch net zo goed verhuizen?quote:Op donderdag 9 juli 2015 15:25 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dat lekker doorzetten dus, en zorgen dat je daar goede afspraken laat afdwingen door een rechter. Eventueel met dwangsom bij overtreding. Kan je in ieder geval 'rustig' wonen totdat je óf een bodemprocedure bent gestart óf in onderling overleg het contract ontbindt (met vergoeding dan uiteraard).
Waar heb je het over? Hij heeft het slot van de voordeur vervangen , zodat ik niet eens bij de deur van mijn kamer kan komen, die ook op slot is. Dan moet ik toch een slotenmaker laten komen om de voordeur open te laten maken of de deur zelf openbreken? Maar dat is onverantwoordelijk en lokt diefstal uit, dus moet ik ook het slot vervangen.quote:Op donderdag 9 juli 2015 15:43 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ik snap ook niet dat je doet alsof je het hele huis huurt en de voordeur van een ander slot laat voorzien..
Helemaal mee eens. Je trekt aan het kortste eind en het kost frustratie en uiteindelijk je gezondheid. Neem aub morgen dat geld van mij aan. Kun je een maand van in een hotel zitten beloof ik je.quote:Op donderdag 9 juli 2015 15:46 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik zou persoonlijk gewoon weg gaan. Anders kan dit een heel lang slepend proces worden en weet niet of je daar op zit te wachten
Mwah, ik denk dat je dan met name wat goodwill bij de rechter verspeelt en je moet het ijzer smeden als het heet is. Zoals je hier al eerder zelf zei, een 'advocaat van de duivel' roept dan gewoon 'schadevergoeding? Verhuisvergoeding? Waarom? Je bent toch zélf verhuisd? Je hebt toch zélf je huur opgezegd?'quote:Op donderdag 9 juli 2015 15:45 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Ik weet het niet meer. Is het enige wat ik nu bereik met het kort geding, dat ik daar kan blijven wonen? Maar ik wil daar helemaal niet wonen! Ik wil mijn geld terug en wegwezen. Dat blijkt nu alleen via een halfjaar tot een jaar lange bodemprocedure bereikt te kunnen worden. Dan kan ik toch net zo goed verhuizen?
Of zie ik dat nu verkeerd? Mis ik iets?
Dit werd in het eerste topic ook direct al gezegd maar toen kwam half Fok! met dat die gewoon moest blijven zitten en er tegen in moest gaan omdat die 'in z'n recht staat'. TS is niet de eerste en absoluut niet de laatste die er uit gepest word door de verhuurder. Is heel lullig maar gelijk hebben en gelijk krijgen...quote:Op donderdag 9 juli 2015 15:46 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik zou persoonlijk gewoon weg gaan. Anders kan dit een heel lang slepend proces worden en weet niet of je daar op zit te wachten
Je kan moeilijk het slot van een ander vervangen, en als diegene geen zin heeft om een sleutel te geven dan laat je de voordeur gewoon open nadat je binnen bent..quote:Op donderdag 9 juli 2015 15:45 schreef Drieklank het volgende:
Waar heb je het over? Hij heeft het slot van de voordeur vervangen , zodat ik niet eens bij de deur van mijn kamer kan komen, die ook op slot is. Dan moet ik toch een slotenmaker laten komen om de voordeur open te laten maken of de deur zelf openbreken? Maar dat is onverantwoordelijk en lokt diefstal uit, dus moet ik ook het slot vervangen.
Of ik lees wat verkeerd, of jij zit mij nu op de kast te jagen, of je hebt er niets van begrepen. In de laatste twee gevallen ben ik je liever kwijt dan rijk.
quote:Op donderdag 9 juli 2015 15:50 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Je trekt aan het kortste eind en het kost frustratie en uiteindelijk je gezondheid. Neem aub morgen dat geld van mij aan. Kun je een maand van in een hotel zitten beloof ik je.
Dat denk ik eigenlijk ook. Ik kan me niet voorstellen dat de rechter, mocht TS doorgaan en toch verhuizen, gaat zeggen: "Oh je bent al weg, opgelost." terwijl de verhuurder zoveel regels heeft overtreden.quote:Op donderdag 9 juli 2015 16:06 schreef 44rdbei het volgende:
[..]Dat moet dan wel een smak geld zijn.
Als je nu opgeeft trek je inderdaad aan het kortste eind. Je kan natuurlijk weggaan en alsnog een procedure starten. misschien win je, misschien niet. Maar dan heb je het in ieder geval geprobeerd.
als je die eerdere opname aanvoert als bewijs zal de rechter ook wel snappen dat blijven geen optie was vanwege het gedrag van de verhuurder.
Nou begrijp ik er niets meer van, je kan toch gewoon in het huis?quote:Op donderdag 9 juli 2015 15:45 schreef Drieklank het volgende:
Hij heeft het slot van de voordeur vervangen , zodat ik niet eens bij de deur van mijn kamer kan komen, die ook op slot is.
Nu wel, na gisteren voor de derde keer het slot te vervangen en hem de sleutel te geven.quote:Op donderdag 9 juli 2015 16:11 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nou begrijp ik er niets meer van, je kan toch gewoon in het huis?
Vandaar dat de urgentie ook weg is.. je kan nu gewoon je kamerdeur op slot doen (evt met eigen slot) en hoeft de sleutel niet te geven (als ik het goed heb)quote:Op donderdag 9 juli 2015 16:14 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Nu wel, na gisteren voor de derde keer het slot te vervangen en hem de sleutel te geven.
Het begon dus met enorme intimidatie en het uit huis zetten. Nu is de intimidatie er nog steeds maar is hij gedwongen je weer toegang te geven. Zoals ik het zie heb je dus de helft van het probleem opgelost en moet je nu kijken hoe je een einde kunt maken aan de intimidatie.quote:Op donderdag 9 juli 2015 16:14 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Nu wel, na gisteren voor de derde keer het slot te vervangen en hem de sleutel te geven.
Dit zegt mijn hart.quote:Op donderdag 9 juli 2015 15:50 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Je trekt aan het kortste eind en het kost frustratie en uiteindelijk je gezondheid. Neem aub morgen dat geld van mij aan. Kun je een maand van in een hotel zitten beloof ik je.
Ik moet vanavond daar slapen, omdat ik het kort geding aan ga spannen. Met de dagvaarding verzoek ik hem mij rustig te laten wonen en geef ik hem de mogelijkheid om te onderhandelen met mijn advocaat. De dagvaarding wordt vandaag verzonden. Als ik geluk heb, kan het kort geding morgen al plaatsvinden. Als ik geluk heb.quote:Op donderdag 9 juli 2015 17:09 schreef 44rdbei het volgende:
Heb je voor vanavond al wat kunnen regelen?
't Zou mooi zijn als je het recht krijgt waar je recht op hebt. Veel succes, hopelijk heb je nu snel wat duidelijkheid zodat je verder kunt.quote:
Die schadevergoeding is er enkel en alleen om jouw kosten te dekken als je gedwongen ineens moet verhuizen. Als je zelf besluit om weg te gaan dan is dat geheel je eigen keuze en valt er dus geen enkele schade te vergoeden; je hebt immers gewoon zelf besloten om weg te gaan.quote:Op donderdag 9 juli 2015 15:45 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Ik weet het niet meer. Is het enige wat ik nu bereik met het kort geding, dat ik daar kan blijven wonen? Maar ik wil daar helemaal niet wonen! Ik wil mijn geld terug en wegwezen. Dat blijkt nu alleen via een halfjaar tot een jaar lange bodemprocedure bereikt te kunnen worden. Dan kan ik toch net zo goed verhuizen?
Ts is al meerdere malen bij de politie langsgegaan. Politie schijnt het niet zo boeiend te vinden.quote:Op donderdag 9 juli 2015 18:28 schreef Droopie het volgende:
Oh en die agent stuurt me nog een berichtje, als hij je bedreigd heeft.
Vandaag of pas geleden, aangifte doen!!! Altijd
Nou gelukkig deze agent wel, Rotterdammer hèquote:Op donderdag 9 juli 2015 18:31 schreef 44rdbei het volgende:
[..]
Ts is al meerdere malen bij de politie langsgegaan. Politie schijnt het niet zo boeiend te vinden.
Top van je. Maar kan me goed voorstellen als Drieklank's vertrouwen in de politie inmiddels verdwenen is.quote:Op donderdag 9 juli 2015 18:12 schreef Droopie het volgende:
Ik heb je een Pm gestuurd met een telefoonnummer van die agent.
Hij heeft dit topic gelezen en je kan hem morgenochtend bellen
quote:
Dat kan..maar net als met psychische klachten en ziektes gewoon blijven zoeken en zeuren tot je geholpen wordt...quote:Op donderdag 9 juli 2015 19:01 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Top van je. Maar kan me goed voorstellen als Drieklank's vertrouwen in de politie inmiddels verdwenen is.
[..]lol
Politie stuurt je altijd eerst een paar keer weg. Ze denken daar zo van als je echt aangifte wilt doen dan kom je wel terug en blijf je weg dan zal het wel opgelost zijn.quote:Op donderdag 9 juli 2015 19:07 schreef Droopie het volgende:
[..]
Dat kan..maar net als met psychische klachten en ziektes gewoon blijven zoeken en zeuren tot je geholpen wordt...
We zullen zienquote:Op donderdag 9 juli 2015 18:35 schreef Droopie het volgende:
[..]
Nou gelukkig deze agent wel, Rotterdammer hè
De ene agent is de andere niet
Empa kan het idd missen en wil het ook missen. Maar de keuze is aan TS.quote:Op donderdag 9 juli 2015 16:26 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Vandaar dat de urgentie ook weg is.. je kan nu gewoon je kamerdeur op slot doen (evt met eigen slot) en hoeft de sleutel niet te geven (als ik het goed heb)
Zou ik idd ff een paar dagen hotel pakken.. neerploffen op een goed bed, diep zuchten, goed slapen, en dan doorzetten..
Empa kan het wel missen blijkbaar, en dan kun je er met volle moed induiken als je uitgerust bent..
Of daarna beslissen dat je er wel klaar mee bent
Het lijkt mij sterk dat er morgen al een kort geding plaatsvindt. De tegenpartij moet toch de kans krijgen om een verweer op te stellen? Als hij morgen de dagvaarding krijgt, kan het volgens mij niet zijn dat ook diezelfde dag het kort geding plaatsvindt.quote:Op donderdag 9 juli 2015 17:14 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Ik moet vanavond daar slapen, omdat ik het kort geding aan ga spannen. Met de dagvaarding verzoek ik hem mij rustig te laten wonen en geef ik hem de mogelijkheid om te onderhandelen met mijn advocaat. De dagvaarding wordt vandaag verzonden. Als ik geluk heb, kan het kort geding morgen al plaatsvinden. Als ik geluk heb.
Hier heb ik je in eerdere topics al voor gewaarschuwdquote:Op donderdag 9 juli 2015 15:45 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Ts krijgt hier 100 verschillende adviezen/meningen, je kan hem niet kwalijk nemen dat hij het jouwe niet heeft opgevolgd. Hij moet uiteindelijk zelf zijn afwegingen maken.quote:Op donderdag 9 juli 2015 22:29 schreef bombmannl het volgende:
[..]
Hier heb ik je in eerdere topics al voor gewaarschuwd![]()
Beetje jammer dat je afvallig begint te reageren sinds je zaak minder sterk staat.
De rechter zal er ook weinig van snappen denk ik (waarom al die stennis schoppen om ergens te kunnnen blijven wonen terwijl je eigenlijk weg wil?).
En nu wil je opeens alleen de kosten van het proces/advocaat/kosten van hinder. Dit maakt dat de zaak echt niet stevig staat.
EDIT: in ieder geval succes morgen!
Dat begrijp ik. Maar als je geld krijgt voor 1 maand in een hotel, dan heb je dus sws 1 maand tijd om iets te vinden. Ik ga uit van 60 euro per nacht incl. ontbijt. Pak het aan en pak de draad weer op dacht ik. Maar voor mij is het vanavond te laat want plek afspreken enz. moet ik wel tijdig doorgeven. Als ts het niet wil dan zij dat zo. Leek mij een escape na alle ellende. Hij heeft genoeg shit over zich heen gekregen. Dat moet je jezelf niet langer aan willen doen.quote:Op donderdag 9 juli 2015 23:09 schreef vaneiges het volgende:
Een van de redenen om af te dwingen dat hij daar rustig kan blijven wonen, ook al wil hij weg, is om de gelegenheid te krijgen naar passende andere woonruimte te zoeken. Die ligt niet voor het oprapen en op dit moment kan niemand zeggen hoe lang dit kan gaan duren.
Het is wel een risico misschien. Als hij na een maand nog niks heeft wat dan? Dan heeft hij vrijwillig al zijn rechten ingeleverd en staat hij op straat.quote:Op donderdag 9 juli 2015 23:14 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Dat begrijp ik. Maar als je geld krijgt voor 1 maand in een hotel, dan heb je dus sws 1 maand tijd om iets te vinden. Ik ga uit van 60 euro per nacht incl. ontbijt. Pak het aan en pak de draad weer op dacht ik. Maar voor mij is het vanavond te laat want plek afspreken enz. moet ik wel tijdig doorgeven. Als ts het niet wil dan zij dat zo. Leek mij een escape na alle ellende. Hij heeft genoeg shit over zich heen gekregen. Dat moet je jezelf niet langer aan willen doen.
Dat is waar. Maar tussen die engerds gaan slapen lijkt me het slechtste scenario. Stel dat ze er expres te pas en te onpas binnenvallen. Dat wil je toch gewoon niet. Maand moet lukken. Als je 4 of 5 tientjes per nacht overnacht kan het wel 6 weken.quote:Op donderdag 9 juli 2015 23:22 schreef vaneiges het volgende:
[..]
Het is wel een risico misschien. Als hij na een maand nog niks heeft wat dan? Dan heeft hij vrijwillig al zijn rechten ingeleverd en staat hij op straat.
Waarom zou je in vredesnaam iemand die je niet kent zomaar 2k willen geven? Vreemd verhaal, zeker aangezien je zo loopt door te drammen dat TS je geldt beter maar zo snel mogelijk accepteert en met koffertjes, kennissen en tekens het geld zo anoniem mogelijk over kunt hevelen.quote:Op donderdag 9 juli 2015 23:25 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Dat is waar. Maar tussen die engerds gaan slapen lijkt me het slechtste scenario. Stel dat ze er expres te pas en te onpas binnenvallen. Dat wil je toch gewoon niet. Maand moet lukken. Als je 4 of 5 tientjes per nacht overnacht kan het wel 6 weken.
Eens, empa ik twijfel niet aan je goede bedoelingen maar op deze manier had ik het ook niet geaccepteerd.quote:Op donderdag 9 juli 2015 23:31 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Waarom zou je in vredesnaam iemand die je niet kent zomaar 2k willen geven? Vreemd verhaal, zeker aangezien je zo loopt door te drammen dat TS je geldt beter maar zo snel mogelijk accepteert en met koffertjes, kennissen en tekens het geld zo anoniem mogelijk over kunt hevelen.
Je zou ook ervoor kunnen kiezen om niet alles zo negatief te zien. Ik vind het een hele toffe actie van haar en ik zie mensen dat niet zo snel doen. Jij wel?quote:Op donderdag 9 juli 2015 23:31 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Waarom zou je in vredesnaam iemand die je niet kent zomaar 2k willen geven? Vreemd verhaal, zeker aangezien je zo loopt door te drammen dat TS je geldt beter maar zo snel mogelijk accepteert en met koffertjes, kennissen en tekens het geld zo anoniem mogelijk over kunt hevelen.
Sommige mensen willen nu eenmaal helpen zonder daar perse erkenning voor te moeten krijgen.quote:Op donderdag 9 juli 2015 23:31 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Zeker niet, maar ik vond het merkwaardig dat ze het hier zo vaak moest melden en het zo anoniem mogelijk moest. Maargoed, als het een echt aanbod betreft dan is het niets minder dan prijzenswaardig.quote:Op donderdag 9 juli 2015 23:36 schreef Etsu het volgende:
[..]
Je zou ook ervoor kunnen kiezen om niet alles zo negatief te zien. Ik vind het een hele toffe actie van haar en ik zie mensen dat niet zo snel doen. Jij wel?
Nou inderdaad. Aluhoedjes-gedachten? Ik kan 100% oprecht garanderen dat ik dit uit medemenselijkheid doe. Zoek er aub niks achter.quote:Op donderdag 9 juli 2015 23:36 schreef Etsu het volgende:
[..]
Je zou ook ervoor kunnen kiezen om niet alles zo negatief te zien. Ik vind het een hele toffe actie van haar en ik zie mensen dat niet zo snel doen. Jij wel?
Jij bent een goed mens.quote:Op donderdag 9 juli 2015 23:39 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Nou inderdaad. Aluhoedjes-gedachten? Ik kan 100% oprecht garanderen dat ik dit uit medemenselijkheid doe. Zoek er aub niks achter.
Sorry als het opdringerig lijkt. Ik laat het rusten. Als hij niet wil houdt het op.
En minder zoals de verhuurder graag. Nog nieuws, ts?quote:Op donderdag 9 juli 2015 23:47 schreef Etsu het volgende:
[..]
Jij bent een goed mens.Waren er maar meer mensen zoals jij. En dat meen ik oprecht.
Nou mensen echt.... dit gewoon. Laat maar. Dat is het absoluut niet. Hoe verzin je het uberhaupt. Ver heen met je gedachten. Jammer dat de mensheid zo is gaan denken tegenwoordig. Waar moet dat heen, als het al nog gekker kan. Laat maar laat maar.... I rest my case.quote:
Je bent een lekker wijf.. ongeacht hoe je eruit ziet..quote:Op donderdag 9 juli 2015 23:55 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Nou mensen echt.... dit gewoon. Laat maar. Dat is het absoluut niet. Hoe verzin je het uberhaupt. Ver heen met je gedachten. Jammer dat de mensheid zo is gaan denken tegenwoordig. Waar moet dat heen, als het al nog gekker kan. Laat maar laat maar.... I rest my case.
Ik ga er vanuit dat empa1010 hier rekening mee houdt.quote:de algemene vrijstelling: ¤ 2.111
Deze vrijstelling geldt voor iedereen. Dus ook voor de kleinkinderen die van hun grootouders een schenking krijgen.
U mag in 2015 van meerdere personen ¤ 2.111 belastingvrij ontvangen. En de schenker mag aan meerdere personen ¤ 2.111 belastingvrij schenken.
Dat moet iemand toch zelf weten?quote:Op vrijdag 10 juli 2015 00:13 schreef Pandaplint het volgende:
Ik vind het ook nogal wat om een wildvreemde 2k te geven zonder de andere kant van het verhaal te weten. Maar blijkbaar mag je daar niks over zeggen.
Ik denk niet dat de belastingdienst empa's koffer gaat checkenquote:Op vrijdag 10 juli 2015 00:29 schreef Nizno het volgende:
Oke, ik heb even de site van de belastingdienst er bij gepakt.
TS mag een bedrag van 2111 ontvangen zonder hier verantwoording over te hoeven doen van wie dit ontvangen is.
http://www.belastingdiens(...)schenkbelasting_doen
[..]
Ik ga er vanuit dat empa1010 hier rekening mee houdt.
Klopt hoor. Fijn dat je het nagekeken hebtquote:Op vrijdag 10 juli 2015 00:29 schreef Nizno het volgende:
Oke, ik heb even de site van de belastingdienst er bij gepakt.
TS mag een bedrag van 2111 ontvangen zonder hier verantwoording over te hoeven doen van wie dit ontvangen is.
http://www.belastingdiens(...)schenkbelasting_doen
[..]
Ik ga er vanuit dat empa1010 hier rekening mee houdt.
Dit. Erg irritant.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 07:45 schreef Pandaplint het volgende:
Triest dat kritische posts verwijderd worden. Het is hier toch een discussieforum?
Er kan toch geen kort geding plaats vinden en het zou ook geen enkele zin hebben, omdat ik gewoon toegang heb tot het gehuurde en daar kan wonen zonder dat er aantoonbaar strafbare feiten worden gepleegd en zonder dat het woongenot aantoonbaar wordt verstoord.quote:Op donderdag 9 juli 2015 22:29 schreef bombmannl het volgende:
[..]
Hier heb ik je in eerdere topics al voor gewaarschuwd![]()
Beetje jammer dat je afvallig begint te reageren sinds je zaak minder sterk staat.
De rechter zal er ook weinig van snappen denk ik (waarom al die stennis schoppen om ergens te kunnnen blijven wonen terwijl je eigenlijk weg wil?).
En nu wil je opeens alleen de kosten van het proces/advocaat/kosten van hinder. Dit maakt dat de zaak echt niet stevig staat.
EDIT: in ieder geval succes morgen!
Niet accepteren. Ik zou een officiele klacht indienen, gewoon per brief. Dan begint een procedure die bij de ombudsman eindigt als die niet tussendoor wordt opgelost. Dan geef je de politie de keuze tussen tijd vrijmaken voor het opnemen van een aangifte of nog veel meer tijd vrijmaken voor een onderzoek van de ombudsman.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 15:11 schreef Drieklank het volgende:
De politie heeft het te druk voor mij aangifte van huisvredebreuk en bedreiging. Eerst wil de politie mijn verhaal aanhoren en dan gaat de politie een besluit nemen of het wel strafbaar is, voor ze het opnemen. Dan kan ik wel roepen dat het aan de OvJ is om te beoordelen, maar als de politie niet mee wil werken houdt het gewoon op. Ik kan op me kop staan: ze vertikken het gewoon.
Tijd vrijmaken gebeurt wel: dinsdag horen ze mijn verhaal aan (alweer). Maar ze willen het waarschijnlijk niet opnemen. Dat is het probleem.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 15:16 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Niet accepteren. Ik zou een officiele klacht indienen, gewoon per brief. Dan begint een procedure die bij de ombudsman eindigt als die niet tussendoor wordt opgelost. Dan geef je de politie de keuze tussen tijd vrijmaken voor het opnemen van een aangifte of nog veel meer tijd vrijmaken voor een onderzoek van de ombudsman.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |