abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 januari 2015 @ 12:17:38 #1
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_148239916

Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo :)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: 2014 Challenge
SPOILER: 2015 Challenge
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Divers
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters

[ Bericht 0% gewijzigd door Wolve000 op 03-01-2015 12:40:52 ]
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
pi_148239993
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 12:14 schreef nickhguitar het volgende:
Totaal niet; ik heb nu een poosje niks gedaan maar 2,5 km op dribbeltempo lukt me nog wel ;ik kan dan ook nog wel normaal een gesprek voeren. Heeft ook niet echt wat daarmee te maken denk ik; ik had de klachten ook toen ik nog het 1 minuut wandelen/1 minuut hardlopen schema volgde.
Je zal niet de eerste zijn die zichzelf totaal over de kop rent in het begin ;)

Mijn zwagertje 'kan' ook niet rustig lopen, die wil het gevoel hebben dat hij wat gedaan heeft. Dus altijd full-pull
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_148240032
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 12:16 schreef Tarahumara het volgende:

[..]

Het is inderdaad heel persoonlijk. Ik woon aan een doorgaande weg en er komen hier nogal wat hardlopers voorbij, de meeste mensen lopen enorm te stampen met grote passen, voor hun lichaam landend. Natuurlijk kan dit goed gaan, als het voor je werkt, niets aan doen, maar ik denk dat de gemiddelde hardloper baat heeft bij een betere looptechniek. Zeker bij blessures de moeite om te proberen.
Ik denk dat je bij bijna alle blessures eerst maar eens moet kijken naar hoe veel je loopt en vooral ook naar hoe intensief je loopt. Dat zorgt namelijk voor de meeste blessures. Niet de manier van lopen.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_148240049
quote:
99s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 12:21 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Je zal niet de eerste zijn die zichzelf totaal over de kop rent in het begin ;)

Mijn zwagertje 'kan' ook niet rustig lopen, die wil het gevoel hebben dat hij wat gedaan heeft. Dus altijd full-pull
Nou ja; ik herken dat wel. Is voor iedereen persoonlijk, maar ik wil natuurlijk ook het liefste lopen naar m'n conditionele grens. Ik heb dat echter wel bewust losgelaten. Het rare is ook dat ik het bijna instant heb als ik begin, als ik het nu ontwikkel na 3/4 keer, dan valt er nog wat voor te zeggen. Maar het lijkt wel een soort allergische reactie van mijn knie op asfalt ofzo :P Ik stap de straat op, loop een halve km ofzo en ik voel m'n knie al opspelen.
pi_148240057
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 12:02 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Dat is ook het moeilijke, naar mijn gevoel heb ik helemaal geen blessure. Fietsen; geen probleem, fitness met zware gewichten; geen probleem. Zo gauw ik ga hardlopen krijg ik de klachten vrijwel meteen. Ik vind het echt heel jammer. Fietsen is wel leuk, maar ik heb vanuit mijn voetbalachtergrond veel meer feeling met hardlopen.
Kan het niet zijn dat die combi fitness met zware gewrichten en hardlopen je de das omdoet? Daarbij verkort je je spieren, met hardlopen kun je ze dan makkelijke overstrekken.
Je kunt de zee niet oversteken door alleen naar het water te staren.
pi_148240072
quote:
99s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 12:23 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Ik denk dat je bij bijna alle blessures eerst maar eens moet kijken naar hoe veel je loopt en vooral ook naar hoe intensief je loopt. Dat zorgt namelijk voor de meeste blessures. Niet de manier van lopen.
Absoluut, maar toch ben ik het wel met degene boven je eens dat hoe je loopt ook belangrijk is. Je kunt je voorstellen dat het voor iemand met overgewicht en beginnen arthrose niet fijn is om constant keihard op je hak te landen.
pi_148240110
quote:
99s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 12:23 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Ik denk dat je naar het complete plaatje moet kijken en inderdaad is de intensiteit een belangrijke, maar looptechniek ook zeker niet onbelangrijk.
pi_148240111
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 12:25 schreef nickhguitar het volgende:
iemand met overgewicht en beginnen arthrose niet fijn is om constant keihard op je hak te landen.
Boeit geen flikker. Iemand met overgewicht en artrose kan prima hardlopen. Het moet alleen minder vaak, minder ver en minder hard.
pi_148240113
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 12:02 schreef De_kluizenaar het volgende:
Lekker, nu alvast mijn geplande LDL afstand in afstandmeten.nl gemeten, lekker veel groen, lekker veel rechtdoor.

Doen meer mensen dit, routes plannen? De laatste 2 lopers die ik in real life sprak lopen gewoon naar buiten en kijken wel onderweg waar ze zin in hebben. Kan zo maar een 5 of een 10 worden, lopen eens in de week of eens in de 2 weken.
Ze keken me beide ook erg vreemd aan toen ik zei dat het ook wel eens leuk is om ergens naar toe te rijden en op een andere plek een stukje te lopen, duinen of een ander gebied wat aantrekkelijk is.
Voor een LDL doe ik dat standaard, vooral omdat ik aan het opbouwen ben, wil voorkomen dat ik opeens een paar kilometer meer doe dan de planning, want die planning heb ik natuurlijk niet voor niks :)
Je kunt de zee niet oversteken door alleen naar het water te staren.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 2 januari 2015 @ 12:28:27 #10
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_148240139
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 12:02 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Dat is ook het moeilijke, naar mijn gevoel heb ik helemaal geen blessure. Fietsen; geen probleem, fitness met zware gewichten; geen probleem. Zo gauw ik ga hardlopen krijg ik de klachten vrijwel meteen. Ik vind het echt heel jammer. Fietsen is wel leuk, maar ik heb vanuit mijn voetbalachtergrond veel meer feeling met hardlopen.
Je lichaam geeft dus aan dat je te hard gaat bij het hardlopen omdat het geen kans heeft om zich aan te passen.

quote:
Lekker, nu alvast mijn geplande LDL afstand in afstandmeten.nl gemeten, lekker veel groen, lekker veel rechtdoor.

Doen meer mensen dit, routes plannen? De laatste 2 lopers die ik in real life sprak lopen gewoon naar buiten en kijken wel onderweg waar ze zin in hebben. Kan zo maar een 5 of een 10 worden, lopen eens in de week of eens in de 2 weken.
Ze keken me beide ook erg vreemd aan toen ik zei dat het ook wel eens leuk is om ergens naar toe te rijden en op een andere plek een stukje te lopen, duinen of een ander gebied wat aantrekkelijk is.
Mijn loopmaatje plant idd de routes die we lopen. Ik vind het wel fijn om verrast te worden want dan kan ik me niet druk maken om wat komen gaat.

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 11:55 schreef nickhguitar het volgende:

Nu (lees; vandaag), ben ik weer begonnen met hardlopen, rustig 2,5 km, helaas voel ik nu alweer die verrekte pijn in m'n knie. Ik loop goed en ik heb goed schoeisel (beiden meerdere malen gecheckt). Mijn vraag is dan ook; kan het zo zijn dat hardlopen niks voor mij is?
waarom meteen met 2,5/5 km ipv echt op te bouwen? get gaat niet om je conditie, maar je gestel, botten, spieren, pezen etc hebben veel langer nodig om te wennen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_148240198
@gogo en mossel. Ik heb nog even naar m'n planning gekeken mbt het overnemen van een startbewijs van de midwintermarathon. Het wordt me toch wat te druk, dan heb ik 3 weekenden achter elkaar wat. Als je m tegen die tijd nog hebt, wellicht dat ik m last minute nog wel wil/kan lopen, maar reken er niet op.
pi_148240278
Is er hier iemand actief bezig met de segmenten op Strava? Ik (nog) niet, af en toe zie ik dat een CR heb oid, dan is een interval net goed gevallen denk ik. Het lijkt me wel leuk om er wat actiever mee om te gaan dit jaar. :)
pi_148240374
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 12:34 schreef Tarahumara het volgende:
Is er hier iemand actief bezig met de segmenten op Strava? Ik (nog) niet, af en toe zie ik dat een CR heb oid, dan is een interval net goed gevallen denk ik. Het lijkt me wel leuk om er wat actiever mee om te gaan dit jaar. :)
Segmenten zijn eigenlijk alleen leuk bij klimmetjes oid. 90% van de segmenten zijn totaal willekeurig aangemaakt en slaan eigenlijk nergens op
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 2 januari 2015 @ 12:38:58 #14
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_148240386
Garmin werkt ook met die segmenten, geloof alleen niet dat ik in de gaten heb waar t voor is.
Today is life -

Dale Carnegie
pi_148240437
Blegh, tot zo ver mijn gezonde start van 2015. Blaasontsteking -O-

Ik heb al geprobeerd of ik de huisarts te pakken kon krijgen maar die is lunchen tot 2 uur. Hopelijk wil ze daarna nog wat doen want ik heb weinig zin om dit over het weekend heen te tillen. :N
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 2 januari 2015 @ 12:43:31 #16
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_148240478
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 12:41 schreef Nanook24 het volgende:

Ik heb al geprobeerd of ik de huisarts te pakken kon krijgen maar die is lunchen tot 2 uur. Hopelijk wil ze daarna nog wat doen want ik heb weinig zin om dit over het weekend heen te tillen. :N
:* -O- niet fijn

Cranberriesap en melissethee drinken.
Today is life -

Dale Carnegie
  vrijdag 2 januari 2015 @ 12:47:09 #17
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_148240538
quote:
Ik heb voor de grap eens gekeken. Blijkbaar heb ik ook een CR op een route. Gehaald tijdens een gewone club training met maarliefst 6:58/km! _O-

Ik houd me er verder niet mee bezig. Daarvoor lopen er te veel snelle jongens bij ons in de buurt.
pi_148240660
quote:
Ik vind het wel grappig om te zien dat je ergens op een bepaald stukje de snelste bent geweest. Stiekum baal ik zelf een klein beetje als iemand dan dat CR afpakt. :')
Maar ik ga niet actief proberen op segmenten CR te paken. Dat gaat per toeval.
pi_148240717
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 12:43 schreef Ynske het volgende:

[..]

:* -O- niet fijn

Cranberriesap en melissethee drinken.
Ik ga het onthouden voor als de huisarts straks niks wil doen. Normaal ben ik wel van de alternatieven maar nu wil ik er gewoon zo snel mogelijk van af.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_148241308
Bijna zondag! :)
De voorbereiding is door het ziek zijn niet helemaal optimaal voor een eerste keer de hele afstand lopen, maar ik hoop dat ik de afgelopen maanden genoeg heb gedaan.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  vrijdag 2 januari 2015 @ 13:24:20 #21
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_148241361
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 13:22 schreef Cynic het volgende:
Bijna zondag! :)
De voorbereiding is door het ziek zijn niet helemaal optimaal voor een eerste keer de hele afstand lopen, maar ik hoop dat ik de afgelopen maanden genoeg heb gedaan.
Je staat niet in de OP. Wat ga je doen?
pi_148242136
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 13:24 schreef Wolve000 het volgende:

[..]

Je staat niet in de OP. Wat ga je doen?
Ik geef mijn survivaldingen nooit door voor de OP, want dat zijn geen echte hardloopevenementen. :)

1
2
[b]4 januari - [url=http://www.survivalbeltrum.nl/]Survivalrun Beltrum (Beltrum)[/url][/b]
[*] Cynic - hele (23km) 

En ik doe die codedingen volgens mij steeds verkeerd...
It has to mean something
pi_148242243
Wolve, mag ik in de op bij de HM van Enschede op 19 april?
pi_148242327
quote:

Heel vaak! :+ Een fantastische manier om een loop qua afstand uit te breiden zonder het risico te lopen dat je een verkeerde afslag neemt en je onvoorzien veel meer km's loopt. Ben dus een fervent gebruiker van afstandmeten.nl
pi_148243291
De eerste training van 2015 zit erop. Door een flinke woei 8x1000p800 gedaan. Ik ben weliswaar een menselijke plofkip geworden door de feestdagen, maar ik merk wel dat ik weer een stuk fitter ben dan toen.

Edit; BREAKING: ik heb de lunchtime badge!!!! *O*
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 2 januari 2015 @ 14:47:17 #26
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_148243359
l
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 14:43 schreef Zwabberhark het volgende:
De eerste training van 2015 zit erop. Door een flinke woei 8x1000p800 gedaan. Ik ben weliswaar een menselijke plofkip geworden door de feestdagen, maar ik merk wel dat ik weer een stuk fitter ben dan toen.

Edit; BREAKING: ik heb de lunchtime badge!!!! *O*
lunchtime badge?
Today is life -

Dale Carnegie
pi_148243429
Ik heb mijn eerste kilometers voor dit jaar ook gemaakt. 6,5 zware kilometers zitten erop. Op de één of andere manier kwam ik niet in een lekker ritme terecht en schommelde mijn pace de hele tijd tussen de 6:25 en 6:45. Maar goed, de eerste 6,5km van de 1000 zitten erop! Dat is ook wat waard :)

SPOILER
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
  vrijdag 2 januari 2015 @ 14:51:11 #28
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_148243448
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 13:57 schreef Cynic het volgende:

[..]

Ik geef mijn survivaldingen nooit door voor de OP, want dat zijn geen echte hardloopevenementen. :)
[ code verwijderd ]

En ik doe die codedingen volgens mij steeds verkeerd...
Volgens mij ging je code-dinges prima! Ik heb je er maar bij gezet. Klinkt als een pittig lange survival. Succes!

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 14:00 schreef Voccar het volgende:
Staat genoteerd!
  vrijdag 2 januari 2015 @ 14:54:10 #29
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_148243509
Hier (ook) een lunch-loopje gedaan, en ook m'n eerste van 2015. Al even geen wedstrijdje gedaan, en komend weekend hebben we er ook geen, dus vond ik het wel tijd voor een tempo loopje. Eerste helft vol de wind tegen, daarna weer op volle vaart terug gewaaid. Uiteindelijk zo'n 4 mijl gedaan in iets meer dan 32 minuten.

Er zit ondanks de twee weken met weinig kilometers en de hoeveelheid eten en drinken rond de feestdagen gelukkig toch nog wat snelheid in de benen. :9
pi_148243515
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 12:28 schreef Ynske het volgende:

[..]

Je lichaam geeft dus aan dat je te hard gaat bij het hardlopen omdat het geen kans heeft om zich aan te passen.

[..]

Mijn loopmaatje plant idd de routes die we lopen. Ik vind het wel fijn om verrast te worden want dan kan ik me niet druk maken om wat komen gaat.

[..]

waarom meteen met 2,5/5 km ipv echt op te bouwen? get gaat niet om je conditie, maar je gestel, botten, spieren, pezen etc hebben veel langer nodig om te wennen
Ik begon met 1 minuut wandelen 1 minuut hardlopen (Joggen), dat heb ik een week of 2 zo gehouden zonder echt uit te breiden, op een gegeven moment lag ik in bed op m'n zij, dan strekte ik m'n knie en dan hoorde ik gewoon e.e.a. kraken :P Misschien was het wel te kort op mijn voetbalperiode. Nieuw jaar, nieuwe kansen.
pi_148243549
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 12:41 schreef Nanook24 het volgende:

Update: anti-biotica is in huis. Soms zijn de assistentes van onze huisarts toch niet zo stom als ze soms wel lijken. Ze ging gelijk voor me controleren dus ik kon zo met een receptje door naar de apotheek. :)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 2 januari 2015 @ 14:55:46 #32
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_148243554
E
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 14:54 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Ik begon met 1 minuut wandelen 1 minuut hardlopen (Joggen), dat heb ik een week of 2 zo gehouden zonder echt uit te breiden, op een gegeven moment lag ik in bed op m'n zij, dan strekte ik m'n knie en dan hoorde ik gewoon e.e.a. kraken :P Misschien was het wel te kort op mijn voetbalperiode. Nieuw jaar, nieuwe kansen.
En hoelang heb je een opbouw schema gevolgd?
Als ik t zo hoor zijn je pezen/botten/spieren nog niet aan het lopen gewend, en misschien wel juist doordat je zoveel voetbalde en dit nu anders is.
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 2 januari 2015 @ 14:56:03 #33
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_148243562
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 14:55 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Update: anti-biotica is in huis. Soms zijn de assistentes van onze huisarts toch niet zo stom als ze soms wel lijken. Ze ging gelijk voor me controleren dus ik kon zo met een receptje door naar de apotheek. :)
fijn! hopen dat t snel over is
Today is life -

Dale Carnegie
pi_148243602
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 14:55 schreef Ynske het volgende:
E

[..]

En hoelang heb je een opbouw schema gevolgd?
Als ik t zo hoor zijn je pezen/botten/spieren nog niet aan het lopen gewend, en misschien wel juist doordat je zoveel voetbalde en dit nu anders is.
1/2 weken, totdat het qua pijn in m'n knieën gewoon niet meer ging.

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 14:56 schreef Ynske het volgende:

[..]

fijn! hopen dat t snel over is
Ik hoop het, het wordt toch een combinatie van 2/3 keer pw sportschool en dan nog 2/3 keer pw hardlopen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 2 januari 2015 @ 14:58:55 #35
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_148243627
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 14:57 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

1/2 weken, totdat het qua pijn in m'n knieën gewoon niet meer ging.

ok, wacht even.
je hebt 1/2 weken een opbouwschema met 1' lopen 1' wandelen gevolgd, toen gestopt vanwege de pijn en nu weer meteen 2,5km gegaan?
Today is life -

Dale Carnegie
  vrijdag 2 januari 2015 @ 15:02:25 #36
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_148243733
Paar toevoegingen voor de OP:

1
2
[b]4 januari 2015- [url=http://phanosboscross.wordpress.com/]Phanos Boscross (Amsterdam)[/url][/b]
[*] Ajaxfan - 8 KM

1
2
[b]18 januari 2015 - [url=http://www.vondelparkloop.nl/]Vondelparkloop (Amsterdam)[/url][/b]
[*] Ajaxfan- 10 KM

1
2
[b]8 februari 2015 - [url=http://www.groetuitschoorl.nl/]Groet uit Schoorl (Schoorl)[/url][/b]
[*] Ajaxfan - 30 KM

1
2
[b]22-02-2015 - [url=http://av23.nl/diemercross]Diemercross (Diemen)[/url][/b]
[*] Ajaxfan- 8,5 KM

1
2
[b]01-03-2015 - [url=http://www.20vanalphen.nl/]20 van Alphen(Alphen aan de Rijn)[/url][/b]
[*] Ajaxfan- 20 KM

1
2
[b]15-03-2015- [url=http://www.louisvinkloop.nl/]Louisvinkloop (Amsterdam)[/url][/b]
[*] Ajax- 10 KM 

1
2
[b]07-06-2015- [url=http://www.hoornmarathon.nl/]Hoorn Marathon (Hoorn)[/url][/b]
[*] Ajax- HM 
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_148243751
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 14:58 schreef Ynske het volgende:

[..]

ok, wacht even.
je hebt 1/2 weken een opbouwschema met 1' lopen 1' wandelen gevolgd, toen gestopt vanwege de pijn en nu weer meteen 2,5km gegaan?
Ja :P Wellicht ook dom, maar ik had op het moment geen pijn, na 2 km begon ik wat buiten adem te raken en toen ben ik 500 meter later ook gestopt. Pijn kwam pas na de tijd, al valt het mee. Ik geef het nu wat rust en ga dan voor de geleidelijke opbouw.
pi_148243805
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 15:02 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Ja :P Wellicht ook dom, maar ik had op het moment geen pijn, na 2 km begon ik wat buiten adem te raken en toen ben ik 500 meter later ook gestopt. Pijn kwam pas na de tijd, al valt het mee. Ik geef het nu wat rust en ga dan voor de geleidelijke opbouw.
Dan heb je dus een aantal dingen verkeerd gedaan. De fouten:
1 - Het beginnersschema in de prullenbak gooien
2 - Te ver aan één stuk gelopen
3 - Te hard gelopen
pi_148243839
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 14:00 schreef Voccar het volgende:
Top! *O*
pi_148243860
quote:
99s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 15:04 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Dan heb je dus een aantal dingen verkeerd gedaan. De fouten:
1 - Het beginnersschema in de prullenbak gooien
2 - Te ver aan één stuk gelopen
3 - Te hard gelopen
I know, daarom nu gewoon volgens de begrenzing van het schema gaan lopen.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 15:10:22 #41
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_148243979
quote:
6s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 15:02 schreef Ajaxfan het volgende:
Paar toevoegingen voor de OP:
[ code verwijderd ]

[ code verwijderd ]

[ code verwijderd ]

[ code verwijderd ]

[ code verwijderd ]

[ code verwijderd ]

[ code verwijderd ]

Ga je lekker... }:|

SPOILER
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 2 januari 2015 @ 15:10:29 #42
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_148243982
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 15:02 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

dan is dus overduidelijk waardoor het verkeerd gaat, de opbouw.
ik kan je maar 1 advies geven, nu ben eens niet zo (stront) eigenwijs en laat je lichaam in hemelsnaam wennen aan deze activiteit. oftewel pak een goed opbouwschema en houdt je daar aan!
Today is life -

Dale Carnegie
pi_148244008
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 15:10 schreef Ynske het volgende:

[..]

dan is dus overduidelijk waardoor het verkeerd gaat, de opbouw.
ik kan je maar 1 advies geven, nu ben eens niet zo (stront) eigenwijs en laat je lichaam in hemelsnaam wennen aan deze activiteit. oftewel pak een goed opbouwschema en houdt je daar aan!
:P Eigenwijs klopt wel maar ik ga er nu dus wel echt op letten.

Maar hiervoor kwam het dus echt niet door de opbouw.. Ik kreeg immers als last van 30 seconden hardlopen, ben toen ook niet gestopt omdat ik het niks aan vond of omdat het niet snel genoeg ging, maar puur doordat ik te veel klachten kreeg.
pi_148244028
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 14:47 schreef Ynske het volgende:
l

[..]

lunchtime badge?
Op smashrun. Ik heb nu 10x onder lunchtijd op werkdagen gelopen. En daarvoor krijg je terecht een prijs.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 2 januari 2015 @ 15:14:57 #45
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_148244113
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 15:12 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Op smashrun. Ik heb nu 10x onder lunchtijd op werkdagen gelopen. En daarvoor krijg je terecht een prijs.
:D
Today is life -

Dale Carnegie
pi_148244265
Zo, 2015 staat op de teller! Dat viel alles mee, wandelspieren zijn toch blijkbaar weer heel anders dan hardloopspieren. Voelde wel dat mijn benen en voeten nog pijnlijk waren maar had er totaal geen last van met het lopen. Heb het wel bij een redelijk kort loopje gehouden, maar met wat snelheidsprikkels 4x6 min. Plan was om op D3 te doen, maar mijn hartslagsensor deed het weer eens niet. Toen dacht ik; dan op soeplesse rond de 5.00 maar 4.30-4.40 voelde eigenlijk nog steeds heel soepel dus toen werd het dat :P De eerlijkheid gebied mij wel te zeggen dat ik bij de laatste 3 intervallen vooral harde wind mee had en de wind tegen precies bij de warming-up en uitlopen had :P

https://www.endomondo.com/workouts/452406103

Ik wil zondag iets nieuws gaan uitproberen.. Een lange loop (iig 17-18km of langer) maar met continu soeplesse intervallen. Dus 30x400m met 200m rust of iets dergelijks, en dan de 400m echt rustig aan op HM tempo doen of zo.
Heeft iemand zoiets wel eens gedaan? Ik merk dat mijn duurconditie echt top is maar ik wil meer specifiek op wedstrijdtempo's trainen, maar niet meteen 5 of 10km aan één stuk want daar moet je dan weer van herstellen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 2 januari 2015 @ 15:25:25 #47
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_148244493
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 15:18 schreef La_Tramposa het volgende:
Zo, 2015 staat op de teller! Dat viel alles mee, wandelspieren zijn toch blijkbaar weer heel anders dan hardloopspieren. Voelde wel dat mijn benen en voeten nog pijnlijk waren maar had er totaal geen last van met het lopen. Heb het wel bij een redelijk kort loopje gehouden, maar met wat snelheidsprikkels 4x6 min. Plan was om op D3 te doen, maar mijn hartslagsensor deed het weer eens niet. Toen dacht ik; dan op soeplesse rond de 5.00 maar 4.30-4.40 voelde eigenlijk nog steeds heel soepel dus toen werd het dat :P De eerlijkheid gebied mij wel te zeggen dat ik bij de laatste 3 intervallen vooral harde wind mee had en de wind tegen precies bij de warming-up en uitlopen had :P

https://www.endomondo.com/workouts/452406103

Ik wil zondag iets nieuws gaan uitproberen.. Een lange loop (iig 17-18km of langer) maar met continu soeplesse intervallen. Dus 30x400m met 200m rust of iets dergelijks, en dan de 400m echt rustig aan op HM tempo doen of zo.
Heeft iemand zoiets wel eens gedaan? Ik merk dat mijn duurconditie echt top is maar ik wil meer specifiek op wedstrijdtempo's trainen, maar niet meteen 5 of 10km aan één stuk want daar moet je dan weer van herstellen.
5km op HM tempo, daar hoef je toch niet echt van te herstellen?
pi_148244567
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 15:25 schreef Wolve000 het volgende:

[..]

5km op HM tempo, daar hoef je toch niet echt van te herstellen?
Hmm jawel, om er sterker van te worden wel. In ieder geval wel met 3-4 keer trainen in de week, dan moeten al je andere trainingen rustig aan zijn. En ik wil donderdag ook weer tempo's lopen bij de baantraining.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_148244728
Er zou toch de eerste week van 2015 elke dag een docu over hardlopen op de publieke omroep komen? Ik kan nog niet zo gauw iets vinden..
  vrijdag 2 januari 2015 @ 15:35:29 #50
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_148244802
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 15:32 schreef La_Tramposa het volgende:
Er zou toch de eerste week van 2015 elke dag een docu over hardlopen op de publieke omroep komen? Ik kan nog niet zo gauw iets vinden..
Volgens mij doet NPO Doc dat:
http://www.npodoc.nl/live/themaweken/2015/week-1.html ;)
  vrijdag 2 januari 2015 @ 15:36:39 #51
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_148244827
Als je een scherpe HM-tijd hebt staan wel. Als ik een een 5km-training zou doen in dat tempo denk ik dat veel mensen zich afvragen of ik niet veel te hard aan het rainen ben. ;)
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
pi_148244847
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 15:36 schreef Corniel het volgende:
Als je een scherpe HM-tijd hebt staan wel. Als ik een een 5km-training zou doen in dat tempo denk ik dat veel mensen zich afvragen of ik niet veel te hard aan het rainen ben. ;)
Ja, hetzelfde hier. Ik loop nooit 5km op dat tempo in een training.
pi_148244897
quote:
99s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 15:37 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Ja, hetzelfde hier. Ik loop nooit 5km op dat tempo in een training.
Nou precies mijn punt dus ;) Het zou wel kunnen, als tempotraining, maar dan pak ik liever een 5km of 10km crossje of wedstrijdje mee om dat te doen.
Maar nog niemand zo'n soort training gedaan dus met heel veel korte intervallen op submaximaal tempo?
  vrijdag 2 januari 2015 @ 15:42:59 #54
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_148245001
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 15:10 schreef Wolve000 het volgende:

[..]

Ga je lekker... }:|

SPOILER
Dank u. Januari is vooral lekker ambitieus. :P

Ps: Marikenloop gaat iets niet helemaal lekker mee in de OP. ;)
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_148245013
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 15:39 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nou precies mijn punt dus ;) Het zou wel kunnen, als tempotraining, maar dan pak ik liever een 5km of 10km crossje of wedstrijdje mee om dat te doen.
Maar nog niemand zo'n soort training gedaan dus met heel veel korte intervallen op submaximaal tempo?
Maar 12 kilometer 'snelheidswerk' is ook echt veel wat je van plan bent. Ik zou in ieder geval 50/50 doen qua tempo en rust, dat is het met de souplessemethode eigenlijk ook altijd.

En dan is het qua intensiteit maar 10 versnellingen vaak, op tempo wat tussen 10k tempo en HM tempo inligt. Dertig versnellingen is hoe dan ook flink veel...
Jack does it in real time...
pi_148245061
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 15:43 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Maar 12 kilometer 'snelheidswerk' is ook echt veel wat je van plan bent. Ik zou in ieder geval 50/50 doen qua tempo en rust, dat is het met de souplessemethode eigenlijk ook altijd.

En dan is het qua intensiteit maar 10 versnellingen vaak, op tempo wat tussen 10k tempo en HM tempo inligt. Dertig versnellingen is hoe dan ook flink veel...
Ja dat is waar. Maar mijn insteek was ook niet om het tussen 10km en HM tempo te lopen maar eerder tussen HM en D2 tempo, meer als wisselduurloop. Het lijkt me wel een leuk experimentje in ieder geval.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 15:48:51 #57
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_148245171
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 15:42 schreef Ajaxfan het volgende:

[..]

Dank u. Januari is vooral lekker ambitieus. :P

Ps: Marikenloop gaat iets niet helemaal lekker mee in de OP. ;)
Daar klopte inderdaad niet zoveel van. Stond blijkbaar al een tijdje verkeerd, want die is gewoon uit het vorige topic meegekomen. Maar hij doet 't weer. Bedankt voor de heads-up! ^O^
pi_148245180
quote:

[..]

Ik doe wel eens 2x5km op HM-tempo, maar dat is inderdaad behoorlijk pittig

Je zou ook een wisselduurloop kunnen doen: bv 10 minuten DL1, 3 min DL2 en 2 min DL3. En dat dan herhalen tot je er genoeg van hebt.
pi_148245496
Heb trouwens ook al een berichtje gestuurd naar Ynske, omdat ik dacht dat het OT zou zijn, maar toch ook even hier voor wat meer input.

Op het moment heb ik alleen een korte broek+shirtje en een set thermo onderkleding (lang-lang). Wat zou ik volgens jullie (wat hebben jullie zelf :P) er nog meer bij om in alle verschillende weertypes te kunnen hardlopen?

Bonusvraagje; wie loopt er met een hartslagmeter? Ik zie hierboven al mensen die bewust in hartslagzones gaan lopen, doen de meesten dat hier of gaan jullie uit van jullie eigen gevoel/ademhaling?
pi_148245742
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 15:45 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja dat is waar. Maar mijn insteek was ook niet om het tussen 10km en HM tempo te lopen maar eerder tussen HM en D2 tempo, meer als wisselduurloop. Het lijkt me wel een leuk experimentje in ieder geval.
Je idee van een training is wel prima hoor, maar als je tempo weer 'lager' is, dan zijn die 400 metertjes weer niet zo logisch in mijn ogen. :P Dan zou ik gewoon 10 x 800 meter doen of zo, wat langere tempo's. Wat dat betreft moet je de intensiteit wel een beetje aanpassen op je intervallengte, persoonlijk lijkt mij het een erg vervelende 'duurloop' van een km of 17/18 als je elke 400 meter en 200 meter je tempo weer aan moet passen... De meeste wisselduurlopen hebben een 'wissel' per km, 5 mins of 10 mins, en niet elke 1.5 / 1 minuut. Maar verder gewoon experimenteren, mocht het niets zijn dan merk je dat snel zat, anders doen we misschien allemaal deze training binnenkort! ;)
pi_148245766
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 15:57 schreef nickhguitar het volgende:
Heb trouwens ook al een berichtje gestuurd naar Ynske, omdat ik dacht dat het OT zou zijn, maar toch ook even hier voor wat meer input.

Op het moment heb ik alleen een korte broek+shirtje en een set thermo onderkleding (lang-lang). Wat zou ik volgens jullie (wat hebben jullie zelf :P) er nog meer bij om in alle verschillende weertypes te kunnen hardlopen?

Bonusvraagje; wie loopt er met een hartslagmeter? Ik zie hierboven al mensen die bewust in hartslagzones gaan lopen, doen de meesten dat hier of gaan jullie uit van jullie eigen gevoel/ademhaling?
Schoenen, korte broek, lange tight, shirt, longsleeve en windjack zijn wat mij betreft de enige dingen die essentieel zijn.
En ja, ik loop bijna altijd met hartslagmeter en let daar best op.
pi_148246562
Ik heb ook mijn eerste kilometers in 2015 afgelegd :). Na maandag en dinsdag 2 daagjes lichte koorts gehad te hebben nog 2 rustdaagjes gepakt. Gezellig met de familie enzo. Maar vanmiddag mocht ik dus weer! ^O^ Had er in eerste instantie nog niet heel veel zin in, de kou in enzo. Maar mezelf toch maar even een schop onder mijn kont gegeven. Er stond meteen een lekker pittige training op het programma, een climaxloopje met 8km op 4'05, 4km op 3'50 en 2km op 3'40. Met in- en uitlopen in totaal 20km. Eerste 8.5km lekker met tegenwind gelopen, lekker bikkelen en daarna vooral zijwind. Laatste stukje lekker wind mee, dat was ook het deel van de snelste km's dus dat was wel goed gepland! :D
Goed begin van het nieuwe jaar! *O*

https://www.endomondo.com/workouts/453440650/2368823
pi_148246732
quote:
99s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 12:12 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Er zijn net zo veel mensen die zonder blessures op hun hak landen. En er zijn net zo veel mensen die blessurevrij op dikke vette schoenen lopen. Dit is allemaal zo persoonlijk. Vind je het leuk om zo te lopen, moet je dat vooral doen, maar het maakt echt geen meter verschil in blessures.
Even nog hierop reageren want het maakt zeker wel uit. Over het algemeen krijgen haklanders vaker last van hun knieën en/of rug. Mid- en voorvoetlanders krijgen sneller last van hun achilles en kuiten. Als Nick dus snel last krijgt van zijn knieën zou het kunnen helpen om een andere loopstijl te proberen. Maar je moet het sowieso rustig opbouwen ja.

En nu lees ik pas het bericht erna waarin hij aangeeft dat hij bijna puur voorvoetlander is :+ :@
  vrijdag 2 januari 2015 @ 16:49:42 #64
50430 Yuki
Student Midwife
pi_148247099
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 16:38 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Even nog hierop reageren want het maakt zeker wel uit. Over het algemeen krijgen haklanders vaker last van hun knieën en/of rug. Mid- en voorvoetlanders krijgen sneller last van hun achilles en kuiten. Als Nick dus snel last krijgt van zijn knieën zou het kunnen helpen om een andere loopstijl te proberen. Maar je moet het sowieso rustig opbouwen ja.

En nu lees ik pas het bericht erna waarin hij aangeeft dat hij bijna puur voorvoetlander is :+ :@
In het algemeen wel, maar ik snap mossel ook. Voorvoetlanders kunnen ook knieklachten krijgen en haklanders ook pijnlijke achillespezen. Looptechniek aanpassen is wel een hele drastische verandering, terwijl het niet alle blessures tegengaat.

Eerst volledig herstellen en kijken of hij - met rustig opbouwen! - normaal pijnvrij kan lopen is een stuk minder drastisch en lost misschien al genoeg op.
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_148247266
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 16:49 schreef Yuki het volgende:

[..]

In het algemeen wel, maar ik snap mossel ook. Voorvoetlanders kunnen ook knieklachten krijgen en haklanders ook pijnlijke achillespezen. Looptechniek aanpassen is wel een hele drastische verandering, terwijl het niet alle blessures tegengaat.

Eerst volledig herstellen en kijken of hij - met rustig opbouwen! - normaal pijnvrij kan lopen is een stuk minder drastisch en lost misschien al genoeg op.
Dat is zeker waar :) Maar sommige mensen lopen natuurlijk ook echt gewoon verkeerd. En heel drastisch is het nou ook weer niet, vooral niet als je nog een beginner bent. Hij moet nu toch opnieuw opbouwen, dus waarom niet meteen een goede loopstijl erbij aanleren. Al denk ik niet dat het in dit geval helpt inderdaad, vooral ook omdat hij al vaker 'bekeken' is.
pi_148247355
Welkom Nickhguitar. Heb je alleen last van je knieën of ook van andere gewrichten. Ik heb ook gemerkt dat als je begint met hardlopen je spieren en gewrichten moeten wennen aan die belasting. Ik ben ook vanuit het voetbal begonnen met hardlopen en merkte dat ik het conditioneel wel redelijk aankon, maar het voor je spieren en gewrichten nog wel heel erg wennen is. Probeer het opbouwen met een schema, zodat je niet te hard van stapel loopt.

SPOILER
pi_148247640
http://losseveter.nl/2014(...)llen/#comment-171087

Interessant artikel. Alleen die Zwitserse formule lijkt mij nogal lariekoek, als je trainingstempo 12km/u is en je vetpercentage 15% loop je echt wel harder dan 3 u 37. Ik zou volgens die formule op een uur of 4.5 uitkomen (al weet ik mijn vetpercentage niet precies, maar heb het nu laag ingeschat dus zou alleen maar langzamer kunnen zijn).

Er staat wel bij dat het voor mannen geldt, dus dat kan ook het probleem zijn. Maar dan nog..

Ik vind nog steeds de HMx2 + 10% regel het meest zinnig. Bij mij wijkt dat in ieder geval maar 3 minuten af.
pi_148249247
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 17:02 schreef La_Tramposa het volgende:
http://losseveter.nl/2014(...)llen/#comment-171087

Interessant artikel. Alleen die Zwitserse formule lijkt mij nogal lariekoek, als je trainingstempo 12km/u is en je vetpercentage 15% loop je echt wel harder dan 3 u 37. Ik zou volgens die formule op een uur of 4.5 uitkomen (al weet ik mijn vetpercentage niet precies, maar heb het nu laag ingeschat dus zou alleen maar langzamer kunnen zijn).

Er staat wel bij dat het voor mannen geldt, dus dat kan ook het probleem zijn. Maar dan nog..

Ik vind nog steeds de HMx2 + 10% regel het meest zinnig. Bij mij wijkt dat in ieder geval maar 3 minuten af.
Rare regel inderdaad. Trainingstempo zegt denk ik ook helemaal niets over je kunnen. Sommige mensen trainen gewoon standaard te hard voor wat goed is O-) en sommige lopen veel te rustig voor wat ze kunnen. En tel je inlopen/uitlopen daarbij etc... Kijken naar wedstrijd-PR's werkt een stuk beter ja.
Iemand daaronder zegt ook 3x je 15km tijd, zou mooi zijn! :D Maar ook een beetje te positief denk ik.

Ik liep vandaag trouwens 6km op HM-tempo en hoger. Heb niet het idee dat ik nu een hele week rustig aan moet doen. Dus denk dat dat ook wel meevalt hoor.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 2 januari 2015 @ 17:42:13 #69
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_148249337
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 17:02 schreef La_Tramposa het volgende:

Bij mij 9 minuten. (4:18:36)
De methode uit dit artikel wijkt 1 minuut af. (4:28:12)

Daadwerkelijke marathon tijd: 4:27:13
Daadwerkelijke HM tijd: 1:57:30

-edit- en met 3 keer mijn 15KM tijd zou ik op 4:01:33 uit komen.
pi_148249363
Eerste tripje van het jaar zit er op, en wat voor een: met trailgekke logeerhond 17 kilomodders lang ge-ADHD'd door de Jansbergse bagger. Hond ligt languit en ik ben nog een beetje aan het stuiteren :P

Door de invallende duisternis moesten we wat eerder terug dan gepland maar het is goed zo!

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2015 17:43:58 ]
pi_148249367
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 14:51 schreef Wolve000 het volgende:

[..]

Volgens mij ging je code-dinges prima! Ik heb je er maar bij gezet. Klinkt als een pittig lange survival. Succes!

[..]

De sport is 26 jaar geleden in Beltrum begonnen. Daarbij (of daarom misschien wel) is het misschien wel de mooiste en best georganiseerde run. Daar moét je de hele dus eigenlijk ook wel een keer gelopen hebben. In Beltrum is dat ook nog wel enigszins haalbaar als je gewoon goed getraind bent. Er zijn namelijk ook wel runs die zo zwaar zijn dat je voor de hele een soort superman moet zijn (Kootstertille, Neede, Gendringen). :)
It has to mean something
pi_148250573
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 15:57 schreef nickhguitar het volgende:

Qua kleding is t een kwestie van trial and error.Wat werkt voor jou? De 1 trekt al snel een lange tight aan en iemand anders loopt heel lang door in korte broek. Als je nog niet veel hebt zou ik wachten om dure dingen te kopen. Koop eerst eens 1 shirt met lange mouwen in de uitverkoop. Kun je kijken of dat voldoende is en zo kun je combineren en uitbreiden...

En wat hartslagmeter betreft: ja, ik loop er ook mee en ik kijk er regelmatig op tijdens een loop.

En wat loopstijl betreft: ik meen me te herinneren dat artikelen online tegenwoordig vooral zeggen dat hak-/voorvoetlanding niet zoveel uitmaakt. In ieder geval minder dan men tot voor kort altijd aannam. Maar goed, ik pretendeer geen zinnige dingen te zeggen en ben ook geen bewegingswetenschapper :P
  vrijdag 2 januari 2015 @ 18:19:02 #73
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_148250822
Ik vind zelf dat www.corniel.nl/runs een goede schatting maakt van wat je kan. Al heb ik proefondervindelijk vast gesteld dat van HM naar M wel een uitdaging is. ;) Daaruit komt ook (ongeveer) dat je M tijd 3 x je 15 km-tijd is. Sprak de cijferfetisjist. :)
  vrijdag 2 januari 2015 @ 18:21:41 #74
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_148250936
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 12:25 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Absoluut, maar toch ben ik het wel met degene boven je eens dat hoe je loopt ook belangrijk is. Je kunt je voorstellen dat het voor iemand met overgewicht en beginnen arthrose niet fijn is om constant keihard op je hak te landen.
Dit dus... ik loop toch de nodige kilometers en redelijk intensief maar ben eigenlijk nooit echt langdurig geblesseerd geweest.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_148251214
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 18:21 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Dit dus... ik loop toch de nodige kilometers en redelijk intensief maar ben eigenlijk nooit echt langdurig geblesseerd geweest.
n=1 :P
Ik dacht dat ze recent naar de landingsstijl van een groep toplopers hadden gekeken en daar zat van alles tussen. Ik denk wel dat iedereen een inherente loopstijl heeft. Je kunt er aan schaven maar om daar structureel iets aan te veranderen is erg moeilijk. Blijft wel zo dat je kunt fijn tunen. Ik vind het fascinerend om toplopers te zien en hoe die van elkaar verschillen. Paula Radcliffe met haar dwangstand van het hoofd en een huidige toploopster die ontzettend met haar onderbenen naar buiten zwaait... :o

Blijft wel zo dat ik hoop dat ik net als jij wordt op loopgebied, RD!
pi_148251498
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 18:21 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Zei de man die een haklanding heeft met 0-drop schoenen... :P
Maar het helpt goed voor jou ja! :D
pi_148251523
Ik merk vooral dat overgaan vak hak naar mid/voorvoet landen voor mij heel veel goed maakt in mijn loophouding.

Ik ging van de week heel even terug naar hak om het verschil te voelen en merkte direct dat mijn hele houding weer in elkaar zakte.

Voor mij dus geen haklanding meer!
pi_148251589
Is de manier van lopen niet gewoon fysiek bepaald? Je kunt wel geforceerd anders gaan landen, maar of dat de oplossing is?
  vrijdag 2 januari 2015 @ 18:40:05 #79
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_148251602
@ Liesje :@
Het belangrijkste wat ik geleerd heb over de jaren is dingen afleren.
Ik loop de afstand waar ik zin in heb, het aantal dagen op een rij waar ik zin in heb en het tempo waar ik zin in heb.
Natuurlijk, ik heb ook een tijdje schema's gevolgd, met een HSM gelopen etc. maar het heeft geen 20 minuten van mijn HM-tijd gehaald dus ik ben daar op een gegeven moment maar mee gestopt ;)

Ik weet dat het een heel confronterend boek is maar ik raad iedereen nogmaals aan om het boek van Jan Knippenberg op de kop te tikken., in mijn ogen liep hij zoals hardlopen bedoelt is en ik benbsteeds meer geneigd om onze sport op zijn manier te benaderen
pi_148251806
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 18:40 schreef rechtsedirecte het volgende:
Ik loop de afstand waar ik zin in heb, het aantal dagen op een rij waar ik zin in heb en het tempo waar ik zin in heb.
Natuurlijk, ik heb ook een tijdje schema's gevolgd, met een HSM gelopen etc. maar het heeft geen 20 minuten van mijn HM-tijd gehaald dus ik ben daar op een gegeven moment maar mee gestopt ;)

Ik weet dat het een heel confronterend boek is maar ik raad iedereen nogmaals aan om het boek van Jan Knippenberg op de kop te tikken., in mijn ogen liep hij zoals hardlopen bedoelt is en ik benbsteeds meer geneigd om onze sport op zijn manier te benaderen
Haha! Ik hoop ooit zo relaxed te kunnen lopen als jij! Ik ben toch echt wel bezig met goede prestaties( voor mij dan ) :@

@Zwabber: dat denk ik ook. Heeft denk ik ook te maken met biomechanica, bouw van iemand enz enz.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 18:55:26 #81
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_148252164
Ik ben natuurlijk ook bezig met prestaties alleen ik laat me niet meer van alles opleggen om die te bereiken ;)
Afgelopen week kocht ik nog een keer Runners World en vroeg me al snel af waarom ik dat blad ook al weer las.
Knarren zoals ons ga je niet zo snel meer veranderen Liesje dus ik lees tegenwoordig liever hardloopartikelen over "de mens achter de hardloper"
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 2 januari 2015 @ 19:09:12 #82
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_148252711
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 18:40 schreef rechtsedirecte het volgende:

ebook O-)
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 2 januari 2015 @ 19:10:16 #83
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_148252739
Ik ben vooraf niet met prestaties bezig, tuurlijk vind ook ik het leuk om achteraf te zien dat ik wat verbeterd heb bv.
Maar voor mij is lopen op dit moment vooral ontspanning krijgen in mijn nek en een leeg hoofd waardoor ik me beter voel.
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 2 januari 2015 @ 19:11:38 #84
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_148252771
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 18:39 schreef Zwabberhark het volgende:
Is de manier van lopen niet gewoon fysiek bepaald? Je kunt wel geforceerd anders gaan landen, maar of dat de oplossing is?
Ik heb geen idee, maar ik heb nooit bewust getracht het te veranderen. Ik heb wel het idee dat naarmate de kilometers vorderde ik langzaam van hak naar ietwat midvoet ben gegaan. Automagisch.
pi_148252955
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 15:12 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Prijs, prijs... participatie award ;)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_148252973
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 19:09 schreef Ynske het volgende:

[..]

ebook O-)
Het boek van Jan Knippenberg bestaat alleen in de papieren versie Ynske. Het wordt niet meer gedrukt en is alleen nog 2e hands verkrijgbaar.
pi_148252975
quote:
Mijn ervaring is anders. Ik was een onvervalste haklander maar noodgedwongen heb ik de switch naar voorvoet/middenvoet gemaakt en met succes. Voordien liep ik hoogstens (en sporadisch) een HM en moest ik vanwege mijn rotte enkelgewricht om de haverklap rust houden. Sinds de transitie heb ik twee marathons en diverse keren 30+ gelopen zonder ook maar 1 enkelprobleem. En een voorvoet/middenvoetlanding voelt nu niet meer onnatuurlijk aan.
pi_148252991
quote:
Meer "aangeleerd" dan fysiek bepaald.
En geforceerd is het niet, het is een aanpassing, je forceert niets.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 2 januari 2015 @ 19:24:39 #89
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_148253154
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 19:18 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Het boek van Jan Knippenberg bestaat alleen in de papieren versie Ynske. Het wordt niet meer gedrukt en is alleen nog 2e hands verkrijgbaar.
Jammer, maar ik zie dat ze m wel bij de bieb hebben. Maar eens lenen dan.
Today is life -

Dale Carnegie
pi_148253624
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 19:11 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik heb geen idee, maar ik heb nooit bewust getracht het te veranderen. Ik heb wel het idee dat naarmate de kilometers vorderde ik langzaam van hak naar ietwat midvoet ben gegaan. Automagisch.
Dat is bij mij ook gebeurd, maar dat is vooral gekomen doordat ik veel intervallen ben gaan lopen.

Overigens ben ik wel benieuwd of er ook mensen zijn die van voorvoet- naar haklanding gegaan zijn.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 19:46:44 #91
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_148253876
Ik ben al drie jaar tevreden haklander. Dat vraagt ook veel krachttraining en een lekkere dikke hakzool in je schoen, anders ligt een blessure zo op de loer.

Training van vandaag en de 31e leverden trouwens helemaal geen spierpijn op. Goed slapen en uitgerust zijn werkt helend op je lichaam, denk ik :)

Mijn vorige loopgroep trainde op souplesse en de voorvoet, doesn't work for me.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_148254112
Ik heb al bijna een week niet gelopen. En morgen gaat weer niet lukken.
  Moderator vrijdag 2 januari 2015 @ 19:56:05 #93
155227 crew  Guppy
dus
pi_148254159
Ik heb gedaan wat stikstreep heeft gedaan. Begonnen als haklander, blessure (shinsplints) opgelopen, rust gepakt en daarna opnieuw opgebouwd en meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om een nieuwe manier van landen aan te leren.

Is het goed? Is het slecht? Geen idee. Maar ik voel me er nu wel goed bij :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_148254182
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 18:55 schreef rechtsedirecte het volgende:
Ik ben natuurlijk ook bezig met prestaties alleen ik laat me niet meer van alles opleggen om die te bereiken ;)
Afgelopen week kocht ik nog een keer Runners World en vroeg me al snel af waarom ik dat blad ook al weer las.
Knarren zoals ons ga je niet zo snel meer veranderen Liesje dus ik lees tegenwoordig liever hardloopartikelen over "de mens achter de hardloper"
Ik koop m ook vaak en dan denk ik later ' waarom' ;)
pi_148254281
Ik ben ook meer gaan letten op een hoog beentempo en dan lijkt het als vanzelf te gaan om op mijn voor-/middenvoet te landen ( voor mij iig wel ).
pi_148254487
Wolve, wil jij mij toevoegen aan Rotterdam?

Voor de liefhebbers, mijn langste duurlopen heb ik als volgt ingepland:

4 jan 25 km (o.v.b. i.v.m. oproepdienst)
25 jan 25 km
6 feb (donderdag!) 30 km
15 feb 25 km
22 feb 30 km (o.v.b. i.v.m. oproepdienst)
15 maa 35 km
29 maa 25 km

Alle overige weekenden zijn een wedstrijd of 20 km. Mocht er een dag bij staan die past in het schema van een van jullie, dan kunnen we wellicht eens samen lopen. Bedenk wel dat mijn tempo eerder richting 6:30 dan richting 6:00 zal gaan. Dus de snellen hebben niks aan mij.
pi_148254529
Over de waterzak: ik heb alles weer eens doorgekeken, ook de Ultimate Direction van RD. Ik denk dat ik voor de Nathan Vaporwrap ga. De maat is nog wel een probleem, want de winkel adviseert voor lange mensen L/XL en niet de S/M, maar mijn kledingmaat is wel M.

YUR, jouw RW heeft deze zak toevallig niet op voorraad om te passen?
pi_148254811
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 20:04 schreef Zwabberhark het volgende:

25 jan 25 km
6 feb (donderdag!) 30 km
15 feb 25 km
15 maa 35 km
29 maa 25 km

Alle overige weekenden zijn een wedstrijd of 20 km. Mocht er een dag bij staan die past in het schema van een van jullie, dan kunnen we wellicht eens samen lopen. Bedenk wel dat mijn tempo eerder richting 6:30 dan richting 6:00 zal gaan. Dus de snellen hebben niks aan mij.
de 30 op 22 februari zou mogelijk wel kunnen.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 20:24:58 #99
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_148255387
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 20:05 schreef Zwabberhark het volgende:
Nathan Vaporwrap
heb even gekeken bij de Nathan die jij noemde en die komt in vrij veel dingen overeen met de UD
pi_148255522
Iemand al een tip over een zak met tuut waar je heeel makkelijk wat uit krijgt?
pi_148256189
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 20:27 schreef Liesje68 het volgende:
Iemand al een tip over een zak met tuut waar je heeel makkelijk wat uit krijgt?
Kun je niet alleen het tuutje vervangen Liesje? Dat scheelt toch weer de aanschaf van een hele nieuwe zak.

Of misschien eens langs bij de winkel waar je hem gekocht hebt en daar je verhaal doen misschien is het wel een fabrieksfout o.i.d.
pi_148256822
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 12:17 schreef Wolve000 het volgende:
Mag ik erbij bij de Marathon Via Belgica?
Thanks!
pi_148256965
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 20:41 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Kun je niet alleen het tuutje vervangen Liesje? Dat scheelt toch weer de aanschaf van een hele nieuwe zak.

Of misschien eens langs bij de winkel waar je hem gekocht hebt en daar je verhaal doen misschien is het wel een fabrieksfout o.i.d.
Ik heb er goed naar gekeken en bedacht dat t aan mij ligt :') Ook een ander merk geprobeerd en een ander tuutje en daar heb ik ook een probleem mee. Misschien moet ik niet zo veel moeite doen om er iets uit te krijgen...
pi_148257075
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 20:56 schreef Liesje68 het volgende:

[..]

Ik heb er goed naar gekeken en bedacht dat t aan mij ligt :') Ook een ander merk geprobeerd en een ander tuutje en daar heb ik ook een probleem mee. Misschien moet ik niet zo veel moeite doen om er iets uit te krijgen...

Waterzakken en tuutje zijn dus duidelijk niet aan iedereen besteed. ;)
pi_148257123
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 20:58 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Waterzakken en tuutje zijn dus duidelijk niet aan iedereen besteed. ;)
Begin ik ook te vermoeden. Wel mooi balen als je langer wil gaan lopen. Heb wel een heupding met fles maar da's maar 600cc.
pi_148257231
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 20:59 schreef Liesje68 het volgende:

[..]

Begin ik ook te vermoeden. Wel mooi balen als je langer wil gaan lopen. Heb wel een heupding met fles maar da's maar 600cc.
Handig zo'n motortje die je helpt bij het lopen toch?
  Moderator vrijdag 2 januari 2015 @ 21:06:47 #107
155227 crew  Guppy
dus
pi_148257514
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 20:59 schreef Liesje68 het volgende:

[..]

Maar lukt t alleen niet als je ermee aan het rennen bent, of heb je het ook al geprobeerd als je stilstaat? Misschien als het stilstaand eenmaal lukt, dat het rennend ook beter gaat? Als je eenmaal door hebt hoe het moet :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_148257576
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 21:06 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Maar lukt t alleen niet als je ermee aan het rennen bent, of heb je het ook al geprobeerd als je stilstaat? Misschien als het stilstaand eenmaal lukt, dat het rennend ook beter gaat? Als je eenmaal door hebt hoe het moet :D
Misschien eens proberen...
  vrijdag 2 januari 2015 @ 21:19:38 #109
351203 zouzomaarkunnen
zouzomaarkunnen
pi_148258164
Iemand nog een goede tip over een sporthorloge met gps? (Niet te duur)
Ik zit nu aan de garmin forerunner 15 te denken met borstband (¤159,-)
Als concurrent zag ik dat eigenlijk alleen de polar m400 daar bij in de buurt komt, maar de polar app kan je niet op Android gsm installeren.
Ik wil eigenlijk de jawbone up3, maar die heeft geen gps.
Iemand nog een hele andere tip?
pi_148258622
@zouzomaarkunnen

Ik zeg maar wat...

SPOILER
  vrijdag 2 januari 2015 @ 21:59:58 #111
351203 zouzomaarkunnen
zouzomaarkunnen
pi_148260242
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 21:30 schreef Liesje68 het volgende:
@zouzomaarkunnen

Ik zeg maar wat...

SPOILER
Bedankt, die zal ik ook mee nemen in mijn vergelijkingslijstje! :)
pi_148261133
@zouzomaarkunnen:
het is zeker de moeite waard om naar oudere Garmin modellen te kijken. Betaal je niet de volle mep voor een model wat zijn waarde al bewezen heeft.
pi_148261543
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 22:15 schreef Liesje68 het volgende:
@zouzomaarkunnen:
het is zeker de moeite waard om naar oudere Garmin modellen te kijken. Betaal je niet de volle mep voor een model wat zijn waarde al bewezen heeft.
Dat kan zo zijn, maar ik zou geen modellen meer kopen die al 5 jaar oud zijn. Die kunnen hun waarde hebben bewezen, maar zijn met de huidige techniek hopeloos achterhaald.
pi_148265953
De loopgroep (dat wil zeggen, de liefhebbers) gaat 22 februari de UHT doen. Ik denk dat ik hem ook maar ga proberen. Eerste afstand > HM ooit...
  vrijdag 2 januari 2015 @ 23:44:29 #115
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_148266033
quote:

(..)

Alle overige weekenden zijn een wedstrijd of 20 km.
Mijn held! Ik ga proberen hier een daar een wedstrijdje met je mee te pikken. Omwille van het in standhouden van onze vriendschap ga ik de gezamelijke trainingen met je skippen. ;)

Ik heb hier trouwens een cammelbag liggen. Die mag je wel een keertje proberen om te kijken of je het wat vindt.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 00:13:46 #116
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_148267438
Zwabber is uit de M-kast *O*

Als ik weer lekker loop loop ik graag eens een deel ve route met je mee. Keertje kijken of je ergens een bus/tramlijn kruist :)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_148269232
Wat gps sporthortloge betreft: ik zit er aan te denken om de garmin220 te kopen. Is 190 euro (zonder hr-band, maar een band heb ik al. Link hier: https://www.correct.nl/artikel.php?ARTNR=521925). Maar zit te twijfelen tussen deze en Polar m400. Iemand tips/ervaringen? Welke zou jij kiezen(of andere)?

(PS Android appvoor m400 komt binnenkort)
  zaterdag 3 januari 2015 @ 04:44:04 #118
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_148272394
@Liesje.....your problem sucks... ;)
  zaterdag 3 januari 2015 @ 07:29:35 #119
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_148272627
soms heb je wel eens van die loopjes die moeiteloos gaan en vandaag was er zo eentje,.
Heerlijk dik een uur gelopen in de plaatselijke "reserve"., het weer was warm maar in de koelte van het bos was het super loopweer.

Op dit moment geen "trainingsdruk" dus gewoon lekker lopen omdat het kan, niet omdat het moet en lekker doen waar ik zin in heb.

Morgen verspellen ze 27graden dus waarschijnlijk wordt dat een loopje vroeg in de morgen.

tot zover, met zo'n 50km op de teller, een goed begin van 2015 en nog even lekker kilometers maken voordat de drukte op het werk begint.

[ Bericht 0% gewijzigd door rechtsedirecte op 03-01-2015 07:55:33 ]
pi_148273012
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 01:01 schreef steffelonio het volgende:
Wat gps sporthortloge betreft: ik zit er aan te denken om de garmin220 te kopen. Is 190 euro (zonder hr-band, maar een band heb ik al. Link hier: https://www.correct.nl/artikel.php?ARTNR=521925). Maar zit te twijfelen tussen deze en Polar m400. Iemand tips/ervaringen? Welke zou jij kiezen(of andere)?

(PS Android appvoor m400 komt binnenkort)
Heb even de app shop gecheckt, en hij is er al! *O*
Dan ga ik nog even de garmin forerunner 15 en de polar m400 vergelijken, met voorkeur voor de polar!
Is polar flow net zo overzichtelijk als garmin connect?
pi_148273165
Jero, van harte gefeliciteerd! *O*
pi_148273240
Ja, gefeliciteerd, Jero! :)
pi_148273287
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 08:47 schreef zouzomaarkunnen het volgende:

[..]

Heb even de app shop gecheckt, en hij is er al! *O*
Dan ga ik nog even de garmin forerunner 15 en de polar m400 vergelijken, met voorkeur voor de polar!
Is polar flow net zo overzichtelijk als garmin connect?
Kijk eens bij http://www.dcrainmaker.com hij maakt wel mooie revieuws. Persoonlijk zou ik voor de polar gaan die is toch wel een stuk uitgebreider dan de m400. In vergelijking met de 220 is het wat lastiger dan met de 15.
pi_148273349
Thanks! ^O^

Gister nog helemaal vergeten te melden dat ik tijdens mijn training een groep van 20 LARPers tegenkwam. Hier, gewoon in Ermelo _O- Wou eigenlijk al roepen, FIREBALLL!!! Maar ze hadden hele gevaarlijke zwaarden en pijl en bogen enzo. :7 Liepen vlak achter de hei, nog nooit gezien hier :D
  zaterdag 3 januari 2015 @ 09:35:50 #125
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_148273368
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 09:32 schreef Jero_nimo het volgende:
Maar ze hadden hele gevaarlijke zwaarden en pijl en bogen enzo.
met jouw snelheid ontloop je een lompe LARP met een zwaard nog wel, een kruisboog is echter een ander verhaal...

en nog van harte!
  zaterdag 3 januari 2015 @ 09:35:56 #126
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_148273369
quote:
Thanks! ^O^

Gister nog helemaal vergeten te melden dat ik tijdens mijn training een groep van 20 LARPers tegenkwam. Hier, gewoon in Ermelo _O- Wou eigenlijk al roepen, FIREBALLL!!! Maar ze hadden hele gevaarlijke zwaarden en pijl en bogen enzo. :7 Liepen vlak achter de hei, nog nooit gezien hier :D
Dat is nog eens wat anders dan roofvogels of hertjes. Enne, moet je nu aan je midlife-crisis beginnen?
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
pi_148273393
quote:
Thanks! ^O^

Och, je kunt alles roepen wat je wilt, jij loopt toch harder ;)
pi_148273430
Jero *O*
  zaterdag 3 januari 2015 @ 10:00:53 #129
3878 Vork
Manisch creatief
pi_148273600
Ik ben wel een hakloper. Vroeger (heel lang geleden) toen ik nog sprintte op de atletiekbaan was alles op de voorvoet. De hak kwam amper op de grond. Ik merk dat ik bij een langzamer tempo en het hardlopen nu veel meer op de hakken land (net als met gewoon lopen). Het voelt wel een beetje remmend op een andere manier. Ik probeer dat wel eens aan te passen tijdens het lopen, maar dat voelt dan weer overdreven zwaar en onnatuurlijk aan.

Het zou wel kunnen helpen allicht met de blessuregevoeligheid die ik nu heb. Minder haklopen zou niet nadrlig zijn. Ik ga sowieso binnenkort maar eens op zoek naar nieuwe schoenen. Kan het zijn dat beter schoeisel mijn loopstijl een klein beetje de goede kant op duwt? Of hebben jullie daar andere ervaringen mee?
pi_148273636
Schoeisel is ondergeschikt aan looptechniek. De schoenen gaan het 'zware' werk niet echt doen voor je, dat vergt gewoon aanpassingen en oefening in je looptechniek... Ik vind meestal dat je niet echt aan je techniek hoeft te sleutelen als je geen problemen hebt, dan kun je wel gewoon doorgaan. Maar gezien je blessuregevoeligheid zou je wat aanpassingen kunnen proberen, alleen gaat dat vaak niet tegelijk met bijv. de afstand uitbreiden dus! Dus je moet wel even nadenken over je doelen. :)

Te zwaar corrigerende schoenen zijn verder niet heel erg bevoordelijk als je meer aan je techniek wilt gaan werken, dat gaat makkelijker op neutrale schoenen, maar het kan dat je spieren en pezen daar flink aan moeten wennen of dat je juist wel baat hebt bij meer ondersteuning, dat zal je toch echt even in een loopwinkel moeten bespreken denk ik, ik ken je voeten niet in detail. :P
pi_148273670
quote:

[..]

Iedereen nog een gezond en gelukkig 2015!

Wel wisselduurlopen met 8,5 minuut in rustig LDL tempo en 1,5 minuut versnellen. Niet zwaarder als een gewone LDL.

Ik loop trouwens bijna nooit lange intervallen (meer dan 3 minuten). Mijn lijf wil hier nog niet aan meewerken. Conditioneel lukken tempo's onder de 5.00 prima maar mijn enkel vindt t niets. Krijg altijd pijntjes achteraf.
Dus dan maar minder snelle/verre intervallen en die heel heel langzaam uitbouwen.
pi_148273679
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 10:00 schreef Vork het volgende:
Ik ben wel een hakloper. Vroeger (heel lang geleden) toen ik nog sprintte op de atletiekbaan was alles op de voorvoet. De hak kwam amper op de grond. Ik merk dat ik bij een langzamer tempo en het hardlopen nu veel meer op de hakken land (net als met gewoon lopen). Het voelt wel een beetje remmend op een andere manier. Ik probeer dat wel eens aan te passen tijdens het lopen, maar dat voelt dan weer overdreven zwaar en onnatuurlijk aan.

Het zou wel kunnen helpen allicht met de blessuregevoeligheid die ik nu heb. Minder haklopen zou niet nadrlig zijn. Ik ga sowieso binnenkort maar eens op zoek naar nieuwe schoenen. Kan het zijn dat beter schoeisel mijn loopstijl een klein beetje de goede kant op duwt? Of hebben jullie daar andere ervaringen mee?
Schoenen met minder heeldrop maken het wel makkelijker om een midvoetlanding te maken, anders zit je hak eerder in de weg. Verder gewoon proberen om wat kortere pasjes te nemen, met 180 passen per minuut land je ook al sneller onder je lichaam, wat weer een midvoetlanding geeft. :)
pi_148273737
Eerste meters van 2015 staan ook op de teller. Ging lekker na een paar dagen rust, al gaat het boven de 20 km nog steeds niet van harte. Ik hoop dat dit ooit beter gaat, bijvoorbeeld tijdens de 60 van Texel, zou fijn zijn, anders wordt het wel een erg lang rondje...

http://app.endomondo.com/workouts/453676876/11291298

Gefeliciteerd Jero! *O*
pi_148273786
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 10:15 schreef Tarahumara het volgende:
Eerste meters van 2015 staan ook op de teller. Ging lekker na een paar dagen rust, al gaat het boven de 20 km nog steeds niet van harte. Ik hoop dat dit ooit beter gaat, bijvoorbeeld tijdens de 60 van Texel, zou fijn zijn, anders wordt het wel een erg lang rondje...

Gefeliciteerd Jero! *O*
Wat is jouw hartslag allemaal aan het doen, of zitten er zoveel steile klimmetjes in die route? Hij vliegt echt alle kanten op :P. Of misschien het batterijtje een beetje leeg?
pi_148273824
De route was redelijk vlak, op wat bruggen na en ik heb redelijk constant gelopen. M'n HRM zal (weer) wat kuren hebben., klopt geen hout van.
pi_148273857
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 20:56 schreef Liesje68 het volgende:

[..]

Heb je ultra spire al geprobeerd....daar hoef je niet in te bijten tijdens het drinken. En het drinken loopt er makkelijk uit. Maar dat is mijn mening.
pi_148274005
Is tapiriik bij jullie ook uit de lucht (voor degenen die het gebruiken)?
pi_148274044
Sorry, tapiriik werkt alweer :)
  zaterdag 3 januari 2015 @ 10:41:48 #139
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_148274103
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 10:15 schreef Tarahumara het volgende:

Gefeliciteerd Jero! *O*
Misschien ging het moeizaam maar toch qua kilometertijden behoorlijk constant gelopen
pi_148274104
Vanmorgen lekker rondje gelopen, 12,5 km. Was nog wel donker in het bos in het begin, maar het ging lekker. Ik heb wel harder gelopen dan ik vooraf wilde, terwijl ik echt relaxed heb gelopen. Rustig lopen is lastig! (Al loop ik in vergelijking met anderen wel rustig ;) )
pi_148274132
O ja, jero gefeliciteerd! w/
pi_148274395
Mijn eerste rondje in 2015 is een feit! Nog veel op te bouwen. Liep ik vorige jaar gemiddeld 6:37, zit dat nu op 7:19.
Maar goed, het begin is er.
28 min en 3,9 km

[ Bericht 57% gewijzigd door zouzomaarkunnen op 03-01-2015 17:22:50 ]
  zaterdag 3 januari 2015 @ 11:09:13 #143
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_148274644
Morgen mn eerste kms!
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  zaterdag 3 januari 2015 @ 11:14:27 #144
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_148274760

Gejat bij Bertus van zijn FB! _O-
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  zaterdag 3 januari 2015 @ 11:27:56 #145
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_148275103
Toch tight maar weer ingewisseld voor spijkerbroek :{ keelontsteking, koppijn, hoesten.. Volgens de neck-check geen probleem, maar die druilerige regen erbij lijkt me niet echt een geweldige combi.
De 10km schuift dus op naar dinsdag :{
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_148275271
He he, lekker wezen hobbelen! Ik kom eindelijk weer op mijn conditie van een half jaar geleden, (pre warme temp en blessure).
Vandaag ook voor het eerst met een enkelversteviging gelopen, zo'n tube om de boel bij elkaar te houden. Dat heeft wel een goed effect volgens mij, geen pijntje gevoeld.
Super! *O*
SPOILER
En nu onder de warme douche!!
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 3 januari 2015 @ 11:39:16 #147
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_148275367
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 11:34 schreef De_kluizenaar het volgende:
He he, lekker wezen hobbelen! Ik kom eindelijk weer op mijn conditie van een half jaar geleden, (pre warme temp en blessure).
Vandaag ook voor het eerst met een enkelversteviging gelopen, zo'n tube om de boel bij elkaar te houden. Dat heeft wel een goed effect volgens mij, geen pijntje gevoeld.
Super! *O*
SPOILER
En nu onder de warme douche!!
Lekker!

quote:
6s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 11:27 schreef E.T. het volgende:
Toch tight maar weer ingewisseld voor spijkerbroek :{ keelontsteking, koppijn, hoesten.. Volgens de neck-check geen probleem, maar die druilerige regen erbij lijkt me niet echt een geweldige combi.
De 10km schuift dus op naar dinsdag :{
beterschap!

Hier vanmorgen training gehad, kreeg t compliment dat ik lekker soepel liep :D En dat terwijl ik mensen altijd soepel zie lopen en dat ik dan t idee heb dat t bij mij veel minder is. In ieder geval goede afwikkeling ed. :D
Today is life -

Dale Carnegie
pi_148275423
Ik had vanmorgen eerst geyoga'd en wilde daarna eventueel nog een minirondje van 4/5 km doen, maar na de yoga had ik al best wel honger en het regende en toen had ik besloten dat ik wel een hardlooprustdag mocht hebben :P
pi_148275498
quote:

25 jan 25 km
6 feb (donderdag!) 30 km
15 feb 25 km
15 maa 35 km
29 maa 25 km

Jompel de jompel!

In welke omgeving loop jij ook alweer? 22 feb zou voor mij misschien ook wel kunnen!
pi_148275576
Jero, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. *O*

Ik zou vandaag blaasontsteking technisch best weer een rondje kunnen lopen ware het niet dat ik misselijk ben van de antibiotica. :{ Voorlopig maar even rustig aan en per dag bekijken hoe het gaat.
pi_148275599
Van harte gefeliciteerd Jero! w/
  zaterdag 3 januari 2015 @ 11:52:00 #152
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_148275610
Rondje van 20.8 km gedaan vanmorgen. Ging wel lekker soepel, al kreeg ik op een gegeven moment wel lichte krampjes in mijn rechterkuit. Neem aan dat zoiets te maken heeft met gebrek aan voedingsstoffen, dan wel vocht?
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_148275664
Oh en Jero gefeliciteerd natuurlijk!

Ik heb ook de hardloopdocu's gevonden:

http://www.npodoc.nl/live/themaweken/2015/week-1.html

Helaas heb ik vanavond geen tijd om marathonboy te kijken, lijkt me de meest fascinerende. Hopelijk is het ook nog ergens terug te kijken.
pi_148275669
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 11:52 schreef Happel het volgende:
Rondje van 20.8 km gedaan vanmorgen. Ging wel lekker soepel, al kreeg ik op een gegeven moment wel lichte krampjes in mijn rechterkuit. Neem aan dat zoiets te maken heeft met gebrek aan voedingsstoffen, dan wel vocht?
Hoeveel drink je dan tijdens zo'n afstand?
  zaterdag 3 januari 2015 @ 11:55:22 #155
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_148275681
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 11:54 schreef steffelonio het volgende:

[..]

Hoeveel drink je dan tijdens zo'n afstand?
Niet. Heb gelopen op 1 banaan en een half flesje spa blauw dat ik vooraf had genuttigd.
Elite
Tegen TTIP
pi_148275731
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 11:55 schreef Happel het volgende:

[..]

Niet. Heb gelopen op 1 banaan en een half flesje spa blauw dat ik vooraf had genuttigd.
Dat is sowieso niet zo slim. Geen drinken mee tijdens een loopje van een uur of 2 (?) is al niet het beste voor je lichaam en je prestatievermogen, maar áls je dat dan doet moet je zorgen dat je in ieder geval van tevoren veel hebt gedronken.
Kramp kan ook komen als je wel genoeg vocht drinkt maar niet de juiste mineralen en het daardoor niet vasthoudt, dus ook met alleen water kan het fout gaan. Beste is dus om ook wat isotone sportdrank of gelletjes mee te nemen. Jij bent toch aan het trainen voor een marathon? Wel slim om je dan goed te verdiepen in wat voor opties er allemaal zijn qua brandstof onderweg en te testen wat voor jou het beste werkt. Voor het eerst met gelletjes op pad gaan tijdens je marathon is te laat..
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 3 januari 2015 @ 12:03:40 #157
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_148275837

:Y
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 3 januari 2015 @ 12:04:39 #158
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_148275860
Jero, van harte!
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 3 januari 2015 @ 12:04:57 #159
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_148275867
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 11:50 schreef Nanook24 het volgende:
Jero, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. *O*

Ik zou vandaag blaasontsteking technisch best weer een rondje kunnen lopen ware het niet dat ik misselijk ben van de antibiotica. :{ Voorlopig maar even rustig aan en per dag bekijken hoe het gaat.
:*
Today is life -

Dale Carnegie
pi_148275872
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 11:54 schreef La_Tramposa het volgende:

Helaas heb ik vanavond geen tijd om marathonboy te kijken, lijkt me de meest fascinerende. Hopelijk is het ook nog ergens terug te kijken.
Die is wel te vinden op het net. Heb hem al eens gezien.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 12:05:51 #161
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_148275883
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 11:58 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Dat is sowieso niet zo slim. Geen drinken mee tijdens een loopje van een uur of 2 (?) is al niet het beste voor je lichaam en je prestatievermogen, maar áls je dat dan doet moet je zorgen dat je in ieder geval van tevoren veel hebt gedronken.

Kramp kan ook komen als je wel genoeg vocht drinkt maar niet de juiste mineralen en het daardoor niet vasthoudt, dus ook met alleen water kan het fout gaan. Beste is dus om ook wat isotone sportdrank of gelletjes mee te nemen. Jij bent toch aan het trainen voor een marathon? Wel slim om je dan goed te verdiepen in wat voor opties er allemaal zijn qua brandstof onderweg en te testen wat voor jou het beste werkt. Voor het eerst met gelletjes op pad gaan tijdens je marathon is te laat..
Je hebt helemaal gelijk. Heb er al wel het een en ander over gelopen en moet er inderdaad een start mee maken. Zal voor mijn duurloop van volgende week wat gaan experimenteren.

Heb nu net geen 2h gelopen, 1:54. En train voor de marathon, ja.
Elite
Tegen TTIP
  zaterdag 3 januari 2015 @ 12:20:55 #162
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_148276297
Congrats jerooooooootje!
pi_148276590
Gefeliciteerd Jero *O*

Hier in mijn dorp lijkt ineens iedereen aan het hardlopen geslagen te zijn, zie er zoveel ineens.. Ik ga maandag voor het eerst met mn nieuwe schoenen wandelen om ze in te lopen... Van de fysio moet ik snelwandelen, alleen ja dat lukt me niet echt... Weet iemand hoe ik dat het beste kan doen of zou ik ook gewoon heeel rustig kunnen joggen ?(niet zoals ik op 2e kerstdag ook probeerde natuurlijk haha) :@
  zaterdag 3 januari 2015 @ 12:33:30 #164
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_148276622
Zwabber die de marathon gaat lopen! Dacht ik toch echt dat dat niet waar was...
Ik ga je met plezier volgen Zwab :Y

Jero: congrats w/

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 11:54 schreef La_Tramposa het volgende:

Goh O-) ;)

quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 15:35 schreef Quoi het volgende:

[..]

NPO doc gooit die dingen ook op het web erna. Kun je terugkijken.
pi_148276756
Zwabber, waar begin je aan?
Weet je hoeveel je daarvoor moet trainen?
En al die trainingen gaan natuurlijk volkomen kut... ;)

Succes en veel plezier, gaat helemaal goed komen!
  zaterdag 3 januari 2015 @ 12:41:25 #166
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_148276788
Zwabber bezweken onder de marathon peer pressure! :o

Of is de sub-2 HM 'm ineens hoog in z'n bol gaan zitten? ;)
pi_148276919
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 12:32 schreef xMissi het volgende:
Gefeliciteerd Jero *O*

Hier in mijn dorp lijkt ineens iedereen aan het hardlopen geslagen te zijn, zie er zoveel ineens..

Dat heb je altijd. Als je ergens zelf niet mee bezig bent - hardlopen in dit geval - vallen al die mensen die wél hardlopen je niet op. Pas zodra je er zelf mee begint, valt het je pas hoeveel mensen er eigenlijk hardlopen. Omdat jij nu ook bij die groep hoort, ga je er - misschien onbewust - op letten ;)

Er zal vast wel een mooi woord voor dit prachtige verschijnsel bedacht zijn door één of andere psycholoog, maar die moet ik je helaas onthouden :P
  zaterdag 3 januari 2015 @ 12:48:04 #168
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_148276946
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 12:40 schreef Guard het volgende:

En niet te combineren met onregelmatige diensten....
  zaterdag 3 januari 2015 @ 12:49:33 #169
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_148276982
quote:
6s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 12:48 schreef Murmeli het volgende:

[..]

En wellicht wel > 4 uur regen!
pi_148277054
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 12:49 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Ik HAAT regen :( En dan vooral als je buiten moet werken :{

@Trolley , jaa dat kan ook hoor. Maar na mijn idee liep er vorig jaar toch minder haha! :P
pi_148277078
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 11:55 schreef Happel het volgende:

[..]

Dat is niet veel inderdaad. Ik heb voor mijn weekend loopjes van ca 10 km iets minder dan 500 ml isotone AA mee. (4 flesjes van 115 ml). Heb ik geen last van tijdens lopen. Soms drink ik alles, soms pas na het lopen.

Kwestie van uitproberen.
Gelletjes nog nooit geprobeerd.

LT: waar koop je gels?
pi_148277123
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 12:52 schreef xMissi het volgende:

[..]

@Trolley , jaa dat kan ook hoor. Maar na mijn idee liep er vorig jaar toch minder haha! :P
Goede voornemens-lopers??
Misschien over een paar weken al wat rustiger. Na blue monday.
pi_148277124
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 12:46 schreef trolley het volgende:

Er zal vast wel een mooi woord voor dit prachtige verschijnsel bedacht zijn door één of andere psycholoog, maar die moet ik je helaas onthouden :P
Baader-Meinhof fenomeen.
Ik had dat met Tesla's. Opeens zag ik ze óveral.
pi_148277167
Ik was al om 8 uur buiten vanmorgen. Gelukkig maar, want sinds ik terug ben regent het ;)
pi_148277181
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 12:53 schreef steffelonio het volgende:

[..]

Dat is niet veel inderdaad. Ik heb voor mijn weekend loopjes van ca 10 km iets minder dan 500 ml isotone AA mee. (4 flesjes van 115 ml). Heb ik geen last van tijdens lopen. Soms drink ik alles, soms pas na het lopen.

Kwestie van uitproberen.

Bij de lokale hardloopwinkel of online.
Eerst wat verschillende merken en smaken proberen, voordat je dozen koopt van het spul :P
pi_148277186
quote:

[..]

En dat dan met zijn postuur.... :N
  Moderator zaterdag 3 januari 2015 @ 12:58:00 #177
155227 crew  Guppy
dus
pi_148277205
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 12:55 schreef wyccie het volgende:

[..]

Baader-Meinhof fenomeen.
Tesla's :9
pi_148277211
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 12:57 schreef Guard het volgende:

[..]

Bij de lokale hardloopwinkel of online.
Eerst wat verschillende merken en smaken proberen, voordat je dozen koopt van het spul :P
Voor wat voor afstanden zijn gels nodig/aan te raden?
  zaterdag 3 januari 2015 @ 13:00:20 #179
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_148277272
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 12:58 schreef steffelonio het volgende:

[..]

http://www.run2day.nl/voeding-tijdens-hardlopen
pi_148277291
Zwabber: het hele forum lijkt zich op te maken voor een jaartje leedvermaak... :+ succes ^O^
pi_148277298
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 12:58 schreef steffelonio het volgende:

[..]

Dat is persoonlijk, zelf heb ik ze zeker niet nodig tot een HM.
Maar normaal gesproken is je glycogeenvoorraad wel op na 90 min, dus bij loopjes vanaf anderhalf uur zou je het kunnen overwegen
  zaterdag 3 januari 2015 @ 13:01:19 #182
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_148277304
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 12:57 schreef pijll het volgende:

[..]

Extragratis zwabberuitwijking met zijn lengte :Y
pi_148277324
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 13:00 schreef steffelonio het volgende:
Zwabber: het hele forum lijkt zich op te maken voor een jaartje leedvermaak... :+ succes ^O^
Hoogstens een kwartaal :{w
pi_148277334
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 12:55 schreef steffelonio het volgende:

[..]

Goede voornemens-lopers??
Misschien over een paar weken al wat rustiger. Na blue monday.
Daar dacht ik dus ook al aan ja! Nouja zijn genoeg plekken waar ik kan lopen, en anders kan ik ook nog gewoon ergens anders heen rijden dat is geen probleem. Nog 1 week en 2 dagen en dan eindelijk trainen :D Al geloof ik ook dat het dan misschien wel tegenvalt in het begin. Maar komt goed hoor!
pi_148277341
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 12:55 schreef wyccie het volgende:

[..]

Baader-Meinhof fenomeen.
Dat inderdaad :P
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 3 januari 2015 @ 13:12:07 #187
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_148277604
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 13:02 schreef xMissi het volgende:

[..]

Daar dacht ik dus ook al aan ja! Nouja zijn genoeg plekken waar ik kan lopen, en anders kan ik ook nog gewoon ergens anders heen rijden dat is geen probleem. Nog 1 week en 2 dagen en dan eindelijk trainen :D Al geloof ik ook dat het dan misschien wel tegenvalt in het begin. Maar komt goed hoor!
waarom zou je ergens anders heen moeten gaan :?
Today is life -

Dale Carnegie
pi_148277661
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 13:12 schreef Ynske het volgende:

[..]

Eeh nou hoeft niet persee. Maar verandering van locatie is ook wel een keer leuk. Zo groot dorp woon ik nu ook weer niet...
  zaterdag 3 januari 2015 @ 13:35:13 #189
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_148278210
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 13:12 schreef Ynske het volgende:

[..]

Omdat dat leuk is :Y
  zaterdag 3 januari 2015 @ 13:41:21 #190
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_148278422
quote:

[..]

Moet niet zo een probleem zijn toch? Natuurlijk is het niet ideaal, maar mogelijk is het altijd.
Elite
Tegen TTIP
pi_148279264
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 13:41 schreef Happel het volgende:

[..]

Moet niet zo een probleem zijn toch? Natuurlijk is het niet ideaal, maar mogelijk is het altijd.
Inderdaad! That's the spirit. ^0^

Google maar op "Kelly Gneiting marathon", voor een inspirerend voorbeeld(?) :?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 3 januari 2015 @ 14:24:06 #192
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_148279732
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 12:53 schreef steffelonio het volgende:

[..]

Kwestie van uitproberen.

Ik neem tot 15KM niets mee. Pas bij 15+ afstanden neem ik wat te drinken mee en eventueel 1 gel. Boven de 20KM gaan er iets meer gels mee.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 14:37:17 #193
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_148280114
quote:
Nee hoor! We plagen hem met zijn voorliefde voor mopperen
  zaterdag 3 januari 2015 @ 14:40:45 #194
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_148280203
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 14:24 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik neem tot 15KM niets mee. Pas bij 15+ afstanden neem ik wat te drinken mee en eventueel 1 gel. Boven de 20KM gaan er iets meer gels mee.
Ik neem water mee vanaf 10, meestal.
Eten bij meer dan 1,5 uur ofzo, dan eet ik na een uurtje iets.
pi_148280275
Kan iemand me vertellen of 'het Duurloopmisverstand' van Klaas Lok een beetje interessant boek is? Is zijn methode ook toe te passen als je in je eentje traint, niet op een atletiekbaan?

En over water en voeding: ik moet daar iets mee. Ik drink sowieso heel weinig, ik heb bijna nooit dorst, ik eet niet genoeg als ik veel train, d.w.z. net zoveel als anders. Ik heb daar wel last van, ineens is mijn energie op na een km of 12 tot 15. Alleen als het stikwarm is neem ik een beetje water mee. Nu de langere loopjes er weer aankomen (CPC) moet ik toch een soort van voorraad mee gaan nemen.
pi_148280407
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 14:24 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ligt misschien ook aan het weer en het tempo. Vanmorgen had ik persoonlijk niks anders nodig dan de 2 pannenkoeken voor het vertrek en een paar glazen water.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 14:49:32 #197
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_148280450
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 14:43 schreef Angel-A het volgende:
Kan iemand me vertellen of 'het Duurloopmisverstand' van Klaas Lok een beetje interessant boek is? Is zijn methode ook toe te passen als je in je eentje traint, niet op een atletiekbaan?

En over water en voeding: ik moet daar iets mee. Ik drink sowieso heel weinig, ik heb bijna nooit dorst, ik eet niet genoeg als ik veel train, d.w.z. net zoveel als anders. Ik heb daar wel last van, ineens is mijn energie op na een km of 12 tot 15. Alleen als het stikwarm is neem ik een beetje water mee. Nu de langere loopjes er weer aankomen (CPC) moet ik toch een soort van voorraad mee gaan nemen.
Ja, boek is interessant.
Als de energie op is na 12-15 km zou ik ruim voor die tijd wat gaan eten. Ook al heb je evt geen zin/trek.
Drinken meenemen is altijd handig en dan gewoon afentoe een slok nemen, zou ik aanraden.
pi_148280987
Zo, één van de subdoelen van 2015 kan ook alweer worden afgevinkt. 44:06. Later meer.
Get stoned
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 3 januari 2015 @ 15:21:21 #199
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_148281203
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 14:48 schreef De_kluizenaar het volgende:

[..]

Ligt misschien ook aan het weer en het tempo. Vanmorgen had ik persoonlijk niks anders nodig dan de 2 pannenkoeken voor het vertrek en een paar glazen water.
2 pannenkoeken heb ik alleen genomen voor de marathon. Normaal loop ik op een cracotte.
pi_148281205
quote:

ik heb veel aan het boek gehad, icm met sportfysio. Hij hielp mij op weg om van duurloop naar meer interval te gaan. Na een paar weken was ik al sneller. Pas wel op, je gaat al snel veel te snel en dat gaat ten koste van je lichaam. Houd je echt aan de tijden van het schema in hoofdstuk 10, hoe langzaam je het ook vindt gaan.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 16:08:34 #201
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_148282669
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 15:21 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

2 pannenkoeken heb ik alleen genomen voor de marathon. Normaal loop ik op een cracotte.
ik 5 :D En ieder uur een gel. Ieder lichaam is anders, dat soort dingen moet je al tijdens je trainingen ontdekken.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  zaterdag 3 januari 2015 @ 16:15:26 #202
3878 Vork
Manisch creatief
pi_148282892
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 10:04 schreef DeeBee het volgende:
Schoeisel is ondergeschikt aan looptechniek. De schoenen gaan het 'zware' werk niet echt doen voor je, dat vergt gewoon aanpassingen en oefening in je looptechniek... Ik vind meestal dat je niet echt aan je techniek hoeft te sleutelen als je geen problemen hebt, dan kun je wel gewoon doorgaan. Maar gezien je blessuregevoeligheid zou je wat aanpassingen kunnen proberen, alleen gaat dat vaak niet tegelijk met bijv. de afstand uitbreiden dus! Dus je moet wel even nadenken over je doelen. :)

Te zwaar corrigerende schoenen zijn verder niet heel erg bevoordelijk als je meer aan je techniek wilt gaan werken, dat gaat makkelijker op neutrale schoenen, maar het kan dat je spieren en pezen daar flink aan moeten wennen of dat je juist wel baat hebt bij meer ondersteuning, dat zal je toch echt even in een loopwinkel moeten bespreken denk ik, ik ken je voeten niet in detail. :P
ik heb opzichte redelijk neutrale schoenen, maar die zijn al jaren oud, niet versleten maar ik vraag me wel af in hoeverre ik baat heb bij nieuw/ander schoeisel. Voorlopig zal ik sowieso volgende week pas weer voor het eerst in 4 weken weer een paar passen doen. Ik hoop eigenlijk wel de oorzaak van de problemen te kunnen vinden, dat zou het aanpassen een stuk makkelijker maken. Ik weet nog niet of de overbelastingsklachten door alleen een te snelle opbouw zijn gekomen, of dat ik daar op een andere manier wat tegen kan doen. Sowieso wil ik iig minder op de hak landen, omdat ik denk dat ik daarmee klappen op m'n knieën kan verkleinen (en met mijn gewicht komt dat wel aan ja). Uitbreiden is dus voorlopig even niet aan de orde. Terugkeren op dat wat ik voorheen haalde is het eerste doel. En ditmaal minder problemen
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 3 januari 2015 @ 16:39:25 #203
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_148283660
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 13:35 schreef Quoi het volgende:

[..]

Omdat dat leuk is :Y
Dat is natuurlijk zo.
Alleen de manier waarop het er stond kwam op mij over als er lopen hier nu ineens veel mensen, daar ga/durf ik niet tussen lopen, dus ga ergens anders heen.
Today is life -

Dale Carnegie
pi_148283689
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 16:08 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

ik 5 :D En ieder uur een gel. Ieder lichaam is anders, dat soort dingen moet je al tijdens je trainingen ontdekken.
Ik probeerde het inderdaad eens uit. Normaal een boterham kaas of brinta. Beviel mij wel goed moet ik zeggen. :)
pi_148283904
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 15:29 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

ik moet hem hier eventueel nog ergens hebben liggen voor je.
Dat is een fijn aanbod! Ik stuur een DM/PM (ik weet het verschil niet) :P
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 3 januari 2015 @ 16:48:17 #206
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_148283948
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 16:47 schreef Angel-A het volgende:

[..]

Dat is een fijn aanbod! Ik stuur een DM/PM (ik weet het verschil niet) :P
PM is via het envelopje en kan een langer bericht zijn
DM is via dm (een kort berichtje dat in een pop up in je scherm komt)

;)
Today is life -

Dale Carnegie
pi_148283978
Voor wie ook de polar m400 wil: ik heb hem hier net besteld inclusief borstband voor 175,-!
http://hartslagmetershop.nl/contents/nl/d1541.html
pi_148283987
Waar kun je voor een goede prijs wat kleding kopen? Ik denk zelf aan een windjack en lange broek (tight). Ik betaal bij de plaatselijke winkel al snel 55 euro.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 3 januari 2015 @ 16:49:58 #209
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_148284008
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 16:49 schreef nickhguitar het volgende:
Waar kun je voor een goede prijs wat kleding kopen? Ik denk zelf aan een windjack en lange broek (tight). Ik betaal bij de plaatselijke winkel al snel 55 euro.
Ik heb t bij de Decathlon gehaald, hebben ook een online shop
Today is life -

Dale Carnegie
pi_148284190
Zo, 10 km bosloop in 53.36. Later meer!
pi_148284299
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 16:48 schreef Ynske het volgende:

[..]

PM is via het envelopje en kan een langer bericht zijn
DM is via dm (een kort berichtje dat in een pop up in je scherm komt)

;)
Ah ok, dank je. Ik had wel door dat het er anders uit zag maar op mijn iPad popt het niet op.
pi_148284427
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 16:39 schreef Ynske het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk zo.
Alleen de manier waarop het er stond kwam op mij over als er lopen hier nu ineens veel mensen, daar ga/durf ik niet tussen lopen, dus ga ergens anders heen.
Sorry, ik zie nu hoe jij het heb gelezen. Het staat idd een beetje raar. Maar ik bedoelde dat ik ook wel eens ergens anders heen kan gaan voor de verandering tegen die tijd. Niet voor de mensen... Dat boeit niet, we zijn toch met dezelfde sport bezig dus dat maakt niet uit toch haha! Is het nu weer opgelost ?? ;) :@
pi_148284469
quote:
Ik vind het eigen merk van Perry (INQ) goed spul. Sowieso 10% korting met zo'n klantenpas en ze hebben vaak het 2e artikel voor de halve prijs. Op speciale koopavonden krijg je ook nog 20% extra korting. Ik heb daar mijn winterspul (dikke tight, handschoenen, fleece longsleeve) voor weinig gescoord. Alles bij elkaar voor nog geen ¤50,-
pi_148284649
Murmeli, Lizan en Tarahumara bedankt voor de antwoorden :)
  zaterdag 3 januari 2015 @ 17:12:58 #215
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_148284910
Vandaag een briefje van DHL in de bus gehad dat ze langs zijn geweest met mijn foamroller en mij niet thuis troffen. Maar ik was gewoon thuis en heb geen bel gehoord :')
Aanbellen is blijkbaar teveel werk ofzo :')
Grrrr!
Nieuwe bezorgdate op woensdag gezet, hopelijk dan door iemand die wel (hard genoeg) aanbelt.
Grom!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 3 januari 2015 @ 17:15:17 #216
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_148284981
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 17:12 schreef Murmeli het volgende:
Vandaag een briefje van DHL in de bus gehad dat ze langs zijn geweest met mijn foamroller en mij niet thuis troffen. Maar ik was gewoon thuis en heb geen bel gehoord :')
Aanbellen is blijkbaar teveel werk ofzo :')
Grrrr!
Nieuwe bezorgdate op woensdag gezet, hopelijk dan door iemand die wel (hard genoeg) aanbelt.
Grom!
Dat is zo frusti! En gebeurd zo vaak bij DHL.
Hoop dat ze woensdag wel aanbellen.
Today is life -

Dale Carnegie
pi_148285020
quote:
Voor een goeie lange tight betaal je al gauw 60 euro. Het voordeel is: je kan er jaren mee doen, dus het is nog steeds niet duur. Ik geloof dat mijn favoriete tight (van Gore) 80 euro was. En goeie windjacks zijn meestal ook die prijs, of meer. 55 euro komt op mij over als een koopje.
pi_148285317
Vandaag het eerste wedstrijdje van het jaar gelopen: de oliebollencross bij Haag. Nu liggen crossen mij niet zo goed, (de wisselende ondergronden, heuveltjes, tempowisselingen en constant 'in het rood' lopen) en ben ik beter in vlakke wegwedstrijden, maar ik vind het toch leuk om ze zo af en toe te doen. Daarnaast word je er volgens velen een sterkere loper van.

Het ging op zich wel lekker, maar vooral het mulle zand en dan ook nog (kleine) heuveltjes daarin maakten het toch weer zwaar. Dat het een parcours van vier rondjes is, maakt het daarnaast psychisch ook zwaar. De eerste twee ronden gingen gewoon goed, in hoog tempo. De laatste twee gingen op het tandvlees, maar nog redelijk mijn tempo kunnen vasthouden. Volgens mij ben ik ergens bij de eerst tien geeindigd, dus 2015 is goed begonnen :P
SPOILER
  zaterdag 3 januari 2015 @ 17:30:03 #219
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_148285389
Ik heb veel bij h&m gekocht. Tight was 45 euro. Niet gratis maar wel te doen.
Pijll heeft vaak bij plutosport besteld, is ook een optie.
En nu is t uitverkoop dus goed moment om perry etc te plunderen.
Action, aldi, lidl hebben ook wel eens wat.

Feit blijft wel dat sportkleding niet snel echt weinig kost, dwz, een gewoon tshirtje vd h&m is goedkoper.
pi_148285724
Ik zie op de kalender dat ik best in Maart 14 km op Spa-Francorchamps kan rennen :o
Alleen een 10K wedstrijd de week ervoor staan, maar ik zou er gewoon van kunnen gaan genieten natuurlijk.. :9
  zaterdag 3 januari 2015 @ 17:47:31 #221
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_148285937
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 17:27 schreef Mr.B. het volgende:
Vandaag het eerste wedstrijdje van het jaar gelopen: de oliebollencross bij Haag. Nu liggen crossen mij niet zo goed, (de wisselende ondergronden, heuveltjes, tempowisselingen en constant 'in het rood' lopen) en ben ik beter in vlakke wegwedstrijden, maar ik vind het toch leuk om ze zo af en toe te doen. Daarnaast word je er volgens velen een sterkere loper van.

Het ging op zich wel lekker, maar vooral het mulle zand en dan ook nog (kleine) heuveltjes daarin maakten het toch weer zwaar. Dat het een parcours van vier rondjes is, maakt het daarnaast psychisch ook zwaar. De eerste twee ronden gingen gewoon goed, in hoog tempo. De laatste twee gingen op het tandvlees, maar nog redelijk mijn tempo kunnen vasthouden. Volgens mij ben ik ergens bij de eerst tien geeindigd, dus 2015 is goed begonnen :P
SPOILER
Goed man! ^O^ Knap. Ik heb gezien hoe daar werd afgezien vorig jaar.
pi_148286154
quote:
99s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 17:16 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Voor een goeie lange tight betaal je al gauw 60 euro. Het voordeel is: je kan er jaren mee doen, dus het is nog steeds niet duur. Ik geloof dat mijn favoriete tight (van Gore) 80 euro was. En goeie windjacks zijn meestal ook die prijs, of meer. 55 euro komt op mij over als een koopje.
Dit.
Mijn lange tight is van Brooks (jawel mensen ik heb er slechts eentje 8-) ) en kostte volgens mij 75 euro. Nu twee jaar in gebruik.

Al is mijn driekwart van h&m voor 20 euro ook al anderhalf jaar in gebruik en die zit ook nog goed!
pi_148286417
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 17:55 schreef Serinde het volgende:

[..]

Dit.
Mijn lange tight is van Brooks (jawel mensen ik heb er slechts eentje 8-) ) en kostte volgens mij 75 euro. Nu twee jaar in gebruik.

Al is mijn driekwart van h&m voor 20 euro ook al anderhalf jaar in gebruik en die zit ook nog goed!
Wow, eentje maar.... Dan moet je zo snel wassen. Ik haal het nu al vaak zo van de waslijn, maar ik heb een plank vol, 2 lange warme, 2 gewone lange, 2 driekwart en nog wat kort. En ik draag ze allemaal! Er zit ook spul van de Aldi en Hema bij trouwens. En er ligt nog een setje bij mijn vriend, met mijn oude schoenen, dan kan ik daar ook gewoon even een stukje lopen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 3 januari 2015 @ 18:06:48 #224
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_148286536
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 18:03 schreef Angel-A het volgende:

[..]

Wow, eentje maar.... Dan moet je zo snel wassen. Ik haal het nu al vaak zo van de waslijn, maar ik heb een plank vol, 2 lange warme, 2 gewone lange, 2 driekwart en nog wat kort. En ik draag ze allemaal! Er zit ook spul van de Aldi en Hema bij trouwens. En er ligt nog een setje bij mijn vriend, met mijn oude schoenen, dan kan ik daar ook gewoon even een stukje lopen.
Ik heb ook maar 1 tight, en 1 3/4e broek. Beide Decathlon, uitverkoop 15 euro beide per stuk. Natuurlijk verwacht ik niet dat deze lang meegaan. Maar wilde eerst ervaren of ik het wel prettig vond zitten.
SPOILER
Today is life -

Dale Carnegie
pi_148286604
Ik loop niet zo vaak in lang. Ik bedoel dus dat ik maar 1 lange heb. Heb nog wel twee driekwart en drie korte. Ik pleur sportkleding gewoon bij de rest in de wasmachine en ik geef toe dat ik in hartje winter de tight wel eens twee keer gebruik zonder te wassen :7 met een shirtje erin gestoken valt het zweten dan toch wel mee. Ben elke keer te lui om een nieuwe te halen (vanwege mijn lengte wil ik hem wel even passen nl)

Dit is een wintertight trouwens. Het is bij mij dat of driekwart :)
  zaterdag 3 januari 2015 @ 18:09:21 #226
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_148286640
Ik heb meer lange tights nodig. Heb er maar 2.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 18:22:24 #227
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_148287164
Ik heb 1 lange, drie net over de knie tights (waarvan 1 vanwege amper elastiekband meer voor fitness geschikt is en 1 te groot is geworden) en 1 boven de knie, gekocht in de hete zomer van vorig jaar O+
En een hardlooprokje O+
Driekwart tight met Herzog tubes voldoet trouwens ook als lange tight :P
  zaterdag 3 januari 2015 @ 18:34:08 #228
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_148287614
1 winter tight en een herfst tight....beiden hooguit 1-2 keer per jaar aan
pi_148288157
Van de week liep ik in mijn dunnere lange tight en ik merkte dat mijn benen na de loop echt koud waren. Heb dus mijn dikkere tight opgezocht. Was echt nodig. Verder heb ik deze week bij Wiggle een wintertight van Adidas gekocht. Ik heb nu ook in de sportschool een lange tight aan :@ . Het is er momenteel frisjes...Ik heb dus meerdere lange tights en ben er blij mee.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 3 januari 2015 @ 18:48:33 #230
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_148288223
1 NIke tight en 1 INQ tight. De nike zit een stuk beter en kost nog geen 3 tientjes bij wigle.
pi_148288573
Ik heb een zwarte.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 18:57:40 #232
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_148288598
Ik heb eigenlijk een tight aan bij de kombinatie van LDL, harde wind en regen
pi_148288849
Mijn winteroutfit bestaat uit één tight, twee (thermo)longsleeves en een windjack. Mocht het straks nog kouder gaan worden komen daar ook handschoenen bij.

Dus een tweede tight zou bij mij ook zeker niet misstaan. Maar nog even en dan kan de korte broek weer aan :P
Vorig jaar hadden we in maart ook al temperaturen van boven de 15 graden O+
pi_148288884
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 17:40 schreef De_kluizenaar het volgende:
Ik zie op de kalender dat ik best in Maart 14 km op Spa-Francorchamps kan rennen :o
Alleen een 10K wedstrijd de week ervoor staan, maar ik zou er gewoon van kunnen gaan genieten natuurlijk.. :9
Hij is redelijk pittig maar wel leuk, zit er zelf ook nog aan te denken om er weer heen te gaan.
pi_148289887
Zo, spekpannenkoeken op :9
Komende week is een ' terugschakelweekje' voor mij. Ietsje rustiger om daarna de stap verder omhoog te doen. Ga mijzelf een cadeautje geven: dinsdag niet lopen voor het werk. Verder gewoon 3x ipv 4x id week lopen...
  zaterdag 3 januari 2015 @ 19:49:01 #236
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_148290656
Ik moet nog ontbijten en nu heb ik trek in pannenkoeken
pi_148290740
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 19:49 schreef rechtsedirecte het volgende:
Ik moet nog ontbijten en nu heb ik trek in pannenkoeken
Ik heb er 3 over :P
pi_148290773
Lunch voor ergens van de week dan maar... :D
  zaterdag 3 januari 2015 @ 19:59:08 #239
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_148291123
Maar wel bedankt voor de hat tip...niet helemaal het zelfde maar wentelteefjes na afloop van mijn rondje is een goed alternatief :D
pi_148291271
Best intressant die documentaire... :D
pi_148291326
New Year's Run 2015 in Giessen. De eerste editie van deze loop in dit Brabantse dorpje. Klein opgezet, maar toch al professioneel aangepakt. Er zouden ongeveer 180 lopers deelnemen aan de 5 en 10 km. De start was bij een sportcentrum, en in het aangrenzende sportcafé kon vooraf rustig worden voorbereid. En zo geschiedde het.

Een half uur voor de start even teruggelopen richting de auto, om de lange tight naar kort te verwisselen, want dit kon makkelijk. Direct daarna begonnen met warmlopen. Tot 15 minuten voor de start was ik bijna de enige, en dit gaf dus ook al aan dat het niet druk zou worden. Tien minuten voor de start rolde iedereen het café uit, en nam direct plaats in het gecreëerde startvak. Net toen ik helemaal aan de andere kant van de straat was met warmlopen. Uiteindelijk mezelf toch nog naar voren kunnen wurmen, waarna de gezamenlijke warming-up werd overgeslagen. Ik was al warm en klaar om te vertrekken.

Na een speech van de burgemeester klok het startschot voor zowel de 5 als de 10 km. Lange slierten feestdecoratie en confetti vlogen door de lucht. Iedereen zat hierdoor aan elkaar vast, en al gauw was eenieder heftig bezig deze decoratie van zich af te vegen. We waren immers van start gegaan. Na een paar honderd meter splitste de 5 km al rechtsaf van het parcours af, waardoor er meteen flinke gaten vielen. Ongeveer 50 meter voor me liep een groep van ongeveer 6 lopers. Ik zette wat aan om hier naartoe te lopen. Anders zou het aanhouden van 4:30 min/km (huidige PR pace) geheid lastiger worden. Nog voor de eerste bocht naar links was ik bij. In het groepje in gesprek geraakt met een loper 'die wel zou zien waar het schip strandt', en 'nog nooit officieel een 10 km heeft gelopen, enkel wat verder' (marathon New York 2014, bijvoorbeeld). We liepen iets onder m'n voorgenomen tempo, waardoor ik al gauw meer dan veertig seconden voor op schema liep. Maagkrampen maakten het er niet makkelijker op het tempo vast te houden.

Vlak na het 5 km-punt moest ik lossen. We liepen de vijfde kilometer in 4:19, en ik had het idee dit niet tot het einde vol te kunnen houden, en koos dus eieren voor m'n geld. Met veel moeite kreeg ik er 4:32 en 4:37 in kilometers 6 en 7 uit. Hierna werd het weer wat makkelijker, want we draaiden linksaf, wat betekende dat we weer op de terugweg richting het complex waren. Er volgde nog een klein keerpunt in het parcours, vlak voor het 9 km-punt. Gelukkig zat dit keerpunt in het parcours, want aanvankelijk had men een 600 meter te kort parcours uitgezet. Na het keerpunt was het niet ver meer, en was wel duidelijk dat het een PR zou worden: ik liep zo'n 30 seconden voor op schema toen ik door de laatste bocht liep. In 44:06 kwam ik over de meet, en stond er glühwein en andere lekkernijen op me te wachten. Na afloop nog even voor niets gewacht op de loterij, maar het kan natuurlijk niet altijd prijs blijven.

Ik kijk dus zeer tevreden terug naar deze wedstrijd. Met de gelopen tijd heb ik een (twijfelachtig) PR dat al bijna vier jaar stond eindelijk vermorzeld *O*.

https://www.endomondo.com/workouts/453916397/18538471
Get stoned
  zaterdag 3 januari 2015 @ 20:05:15 #242
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_148291407
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 20:02 schreef xMissi het volgende:
hopen dat ik hem straks op uitzending gemist of zo kan kijken want dat lukt niet altijd
  Moderator zaterdag 3 januari 2015 @ 20:08:00 #243
155227 crew  Guppy
dus
pi_148291545
Van mijn lievelingstight is niet meer te herleiden welk merk het is :@ ik heb m 4 jaar geleden in een Intersport-outlet gekocht, maar door het vele wassen is het logo eraf, en het label niet meer leesbaar :') het was in ieder geval geen gangbaar A-merk...
pi_148291605
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 20:05 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

hopen dat ik hem straks op uitzending gemist of zo kan kijken want dat lukt niet altijd
Vast wel toch? Ik ben nog wel ff zoet tot 22:00 :D

Edit: Mooi verslag Hinder, fijn dat je een nieuwe PR heb *)
  zaterdag 3 januari 2015 @ 20:12:41 #245
50430 Yuki
Student Midwife
pi_148291773
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 20:02 schreef xMissi het volgende:
Waar?! Niet op NPO 1, 2 of 3 toch?
pi_148291979
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 20:12 schreef Yuki het volgende:

[..]

Waar?! Niet op NPO 1, 2 of 3 toch?
Nee NPO Doc.. Ik heb dus wel geluk dat mijn ouders zo'n uitgebreide zenderpakket hebben :P
  zaterdag 3 januari 2015 @ 20:21:18 #247
50430 Yuki
Student Midwife
pi_148292159
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 20:17 schreef xMissi het volgende:

[..]

Nee NPO Doc.. Ik heb dus wel geluk dat mijn ouders zo'n uitgebreide zenderpakket hebben :P
Pffffft :{
Vind ik stom.
pi_148292512
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 20:21 schreef Yuki het volgende:

[..]

Pffffft :{
Vind ik stom.
Is het uiteindelijk ook, ze zouden het ook gewoon op npo 3 kunnen uitzenden ofzo idd. Maar je kunt zoals RD ook al ging doen op uitzending gemist terugkijken toch? Al is dat wel minder fijn kijken dan een tv vind ik ...
  zaterdag 3 januari 2015 @ 20:43:43 #249
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_148293218
Ik ga uberhaupt eens kijken of ik die zender heb. Zou per 1/1/15 meer zenders moeten hebben...
pi_148293934
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 23:44 schreef Corniel het volgende:

[..]

Mijn held! Ik ga proberen hier een daar een wedstrijdje met je mee te pikken. Omwille van het in standhouden van onze vriendschap ga ik de gezamelijke trainingen met je skippen. ;)
18 januari de Rokkeveense Dekkerloop. Waarschijnlijk de 10 km dit jaar.

quote:
Ik heb hier trouwens een cammelbag liggen. Die mag je wel een keertje proberen om te kijken of je het wat vindt.
Die kamelenbak wil ik zeker een keertje uitproberen!

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 00:13 schreef Murmeli het volgende:
Zwabber is uit de M-kast *O*

Als ik weer lekker loop loop ik graag eens een deel ve route met je mee. Keertje kijken of je ergens een bus/tramlijn kruist :)
Het zou zomaar kunnen dat ik een keer richting Zestienhoven ga lopen.

Overigens stond 12 april 2015 al jaren in mijn agenda (al gebruik ik sinds de millenniumwisseling geen agenda meer, nee ook geen outlook o.i.d.). Deze zomer heb ik zelfs mijn verlofwensen (dat moet altijd ruim van tevoren aangevraagd worden bij mij) er al op afgestemd en half oktober ingeschreven. Niet dat dat verder iets zegt, er moet nog een hoop werk verzet worden en mijn ziekte tijdens de feestdagen heeft wel veel twijfels doen ontstaan. Daar tegenover staat veel vertrouwen door de Meijendelloop. Die ging echt heel goed.

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 12:33 schreef Quoi het volgende:
Zwabber die de marathon gaat lopen! Dacht ik toch echt dat dat niet waar was...
Ik ga je met plezier volgen Zwab :Y
Het is ook nog niet waar. Het moet nog gebeuren...

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 12:40 schreef Guard het volgende:

Ja, ik weet hoeveel ik daarvoor moet trainen. Maar dat is het probleem niet. Afgelopen jaar liep ik in totaal dik 1500 km, meer dan de meesten van hier. Het vertaalt zich alleen niet in betere prestaties dan die van de luie honden hier (die bij het eerste de beste pijntje niet weten hoe snel ze komen melden dat ze nu toch echt beter even een paar dagen/weken/eeuwen rust kunnen nemen).

Uiteraard gaan vrijwel alle trainingen kut. Gelukkig heb ik die ene goede dag nog niet gehad dit jaar, hopelijk 12 april.

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 12:41 schreef Wolve000 het volgende:
Zwabber bezweken onder de marathon peer pressure! :o

Of is de sub-2 HM 'm ineens hoog in z'n bol gaan zitten? ;)
Zwabber is nog nooit bezweken onder peer pressure. Daarom ook nooit gerookt of zelfs maar aangeschoten geweest. Dus het moet haast wel de tweede reden zijn. Gelukkig hou jij mij nederig, want het loopt makkelijker in schoenen dan ernaast.

quote:

[..]

Is het ook niet. Maar ik heb dus verlof aangevraagd rondom de marathon om enigszins uit het onregelmatige ritme te zijn (al liep ik de Meijendelloop na een serie nachten). Verder is mijn schema volledig rondom mijn dienstrooster gepland.

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 12:49 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Als dat zou kunnen! Voor hetzelfde geld is het die dag meer dan 20 graden met helse zonneschijn. Dan kan ik niet eens starten en moet ik het doen met de herinnering aan al die klote trainingen.

quote:

[..]

Leg uit. Ik ben langer dan jij en mijn BMI is 22,5.

quote:
Een jaar? Leed zal het zeker worden. Vermaak alleen voor jullie.

quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 14:37 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Nee hoor! We plagen hem met zijn voorliefde voor mopperen
Maar ik haak zelden of nooit af met lopen, ook niet als het kutweer is. Daar gaat het om. Miepen. maar óók lopen.

quote:
Ik pas het nu al 1,5 jaar toe. Niet letterlijk, maar wel grotendeels. Het is een fijne trainingsbenadering. Ik loop nooit op een atletiekbaan en bijna altijd in mijn eentje.

Over voeding: ik heb voorafgaand aan de Meijendelloop nooit eten en drinken meegenomen. Tijdens de Meijendelloop loop zelf een half bekertje koud water, een nog halver bekertje koude sportdrank en één gel. Dat is bij elkaar nog geen 300 ml geweest.

Dat was niet verstandig, want vermoedelijk nierstenen en blaasgruis tot gevolg. Of een blaasontsteking. Nog steeds niet duidelijk. Morgen ga ik 25 km doen met een bidon water en gedroogde cranberries (wilde eigenlijk rozijnen, maar die had de lidl niet).

@mossel: tof, lijkt me leuk om samen te lopen. Maar die dag kan ik dus wel opgeroepen worden.
@L_T: ook tof, maar is 6:30 niet veel te langzaam voor jou? Of ga je hinkelen? Ik weet nog niet waar ik ga lopen, meestal loop ik in Haaglanden, Rijnmond of Zoetermeer).

@Hinder: _O_ (En niet eens opgedragen!)
  zaterdag 3 januari 2015 @ 21:00:33 #251
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_148293964
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 20:29 schreef xMissi het volgende:

[..]

Is het uiteindelijk ook, ze zouden het ook gewoon op npo 3 kunnen uitzenden ofzo idd. Maar je kunt zoals RD ook al ging doen op uitzending gemist terugkijken toch? Al is dat wel minder fijn kijken dan een tv vind ik ...
Als het lukt he, er zijn veel uitzendingen waar ik vanuit Nieuw-Zeeland geen toegang tot heb
  Moderator zaterdag 3 januari 2015 @ 21:10:10 #252
18653 crew  D.
pi_148294394
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 15:35 schreef Quoi het volgende:

[..]

Marathon in 4 maanden :o
pi_148294623
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 21:00 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Leg uit. Ik ben langer dan jij en mijn BMI is 22,5.
Maar ik bent niet degene die zijn snelheid (al dan niet terecht) aan zijn lengte probeert toe te schrijven...

Verder denk ik dat die marathon je gaat lukken. Je traint inderdaad een stuk serieuzer en fanatieker dan velen van ons (mijzelf geïncludeerd). Ik ben er zelfs niet gerust op dat je mijn tijd van 2 jaar geleden niet gaat verpulveren...
pi_148294789
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 21:15 schreef pijll het volgende:

[..]

Maar ik bent niet degene die zijn snelheid (al dan niet terecht) aan zijn lengte probeert toe te schrijven...

Verder denk ik dat die marathon je gaat lukken. Je traint inderdaad een stuk serieuzer en fanatieker dan velen van ons (mijzelf geïncludeerd). Ik ben er zelfs niet gerust op dat je mijn tijd van 2 jaar geleden niet gaat verpulveren...
2 jaar alweer? Lijkt mij niet.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 21:22:27 #255
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_148294952
@zwabber: je reageert weer veel te serieus, maar dat zal ik dan ook even doen:
evenals pijll denk ik dat het jou zeker kan lukken. Je instelling en waarschijnlijk ook je trainingsplan zijn beter dan menig ander (marathon)loper.

Goed, nu weer genoeg veren in den bipsch gestoken, lekker trainen jij en niet vlak voor de wedstrijd over een stoepie struikelen!
  zaterdag 3 januari 2015 @ 21:23:44 #256
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_148295006
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 21:19 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Nee man, onze man-met-veel-te-hoog-iq kan niet tellen :6
pi_148295008
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 21:19 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

2013 was dat. En het is nu 2015.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 21:26:26 #258
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_148295122
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 21:23 schreef pijll het volgende:

[..]

2013 was dat. En het is nu 2015.
Qed
pi_148295136
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 21:23 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Nee man, onze man-met-veel-te-hoog-iq kan niet tellen :6
Aan een hoog IQ heb je vrij weinig in deze wereld. Het gaat om sociale, communicatieve en creatieve vaardigheden. De rest is voorgekauwde kennis.

quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 21:22 schreef Murmeli het volgende:
@zwabber: je reageert weer veel te serieus
Een marathon ís ook iets serieus. Bovendien ben ik een ernstige man.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 21:31:04 #260
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_148295369
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 21:26 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Aan een hoog IQ heb je vrij weinig in deze wereld. Het gaat om sociale, communicatieve en creatieve vaardigheden. De rest is voorgekauwde kennis.

[..]

Een marathon ís ook iets serieus. Bovendien ben ik een ernstige man.
Mbt je eerste alinea: daar ben ik het mee eens.
Mbt je 2e alinea: je moet het niet serieuzer maken dan het is ;) maar als je een ernstige man bent kan je waarschijnlijk niet anders :6
pi_148295488
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 21:31 schreef Murmeli het volgende:
Mbt je 2e alinea: je moet het niet serieuzer maken dan het is ;) maar als je een ernstige man bent kan je waarschijnlijk niet anders :6
Achteraf zeggen dat iets niet serieus bedoeld was is 9 van de 10x een schijnbeweging. Jij was serieus, dus je krijgt een serieus antwoord. Sowieso moet je als vrouw niet proberen grappig te doen. Gewoon ontbijt op bed brengen aan je vent en af en toe hysterisch doen. Zo zit de evolutie in elkaar. Capisce?
pi_148295615
BTW, hoe is het afgelopen met Nat-Water en zijn HM? ZIjn schema eindigde begin januari als ik het me goed herinner. Of is hij ook van de groep May They Rest on the Couch?
pi_148296100
@RD Dan zal ik het hopen voor je.

En sorry maar ik vind dit wel een beetje zielig voor dat jochie.. Lijkt beetje op kinderarbeid maar dan anders... 65 KM rennen..... Sorry hoor dat is toch niet normaal voor een kind van 4 !!
Grr komt mijn vader net thuis.. Bam zapt ie m meteen weg...

@ Zwabber uit al die reacties van iedereen moet jij wel erg fanatiek zijn . Echt tof dat je dat gaat doen. Denk /hoop ook wel dat het je gaat lukken (ook al ken ik verder je geschiedenis en zo niet ) :X Succes iig maar dat komt vast goed hé :Y
  zaterdag 3 januari 2015 @ 22:12:01 #264
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_148297514
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 21:34 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Achteraf zeggen dat iets niet serieus bedoeld was is 9 van de 10x een schijnbeweging. Jij was serieus, dus je krijgt een serieus antwoord. Sowieso moet je als vrouw niet proberen grappig te doen. Gewoon ontbijt op bed brengen aan je vent en af en toe hysterisch doen. Zo zit de evolutie in elkaar. Capisce?
Uhm. Tsja.
Laat ik hier maar niet serieus op ingaan.

Enfin, hardlopen. Morgen de wereldberoemde halve maatje prestatieloop, een schitterende route van zo'n 4,9 km door de mooiste stukken van Rotterdam ;)
Ik hoop dat ik er wat van kan bakken ;)
  zaterdag 3 januari 2015 @ 22:12:50 #265
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_148297565
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 21:31 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Mbt je 2e alinea: je moet het niet serieuzer maken dan het is ;)
deze vrouw begrijpt hardlopen _O_
  zaterdag 3 januari 2015 @ 22:16:45 #266
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_148297793
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 22:12 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Uhm. Tsja.
Laat ik hier maar niet serieus op ingaan.

Enfin, hardlopen. Morgen de wereldberoemde halve maatje prestatieloop, een schitterende route van zo'n 4,9 km door de mooiste stukken van Rotterdam ;)
Ik hoop dat ik er wat van kan bakken ;)
Whut? Ik ga even googlen! Lijkt me wel wat :)
  zaterdag 3 januari 2015 @ 22:17:59 #267
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_148297862
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 22:16 schreef Quoi het volgende:

[..]

"wereldberoemd" en "ik ga even googlen" ......
  zaterdag 3 januari 2015 @ 22:18:43 #268
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_148297907
quote:

[..]

Gezelli! Inschrijven tot 10 uur morgenvroeg. Of ik moet nu nog ff voor je naar de kroeg rennen.
De route is dus overigens alles behalve mooi, maar het is wel leuk.
En het geld gaat weer naar de roparun.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 22:19:05 #269
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_148297925
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 22:12 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

deze vrouw begrijpt hardlopen _O_
O+
pi_148297960
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 20:05 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Als het nou niet lukt gil dan even dan kan ik misschien wel wat regelen als de docu's online te vinden zijn.

Die van vanavond heb ik al eens gezien en vond ik eerlijk gezegd niet heel bijzonder. Wat xMissi al zegt, de reinste kindermishandeling is het.
pi_148298193
quote:

[..]

https://www.facebook.com/events/1575305679367009/
  zaterdag 3 januari 2015 @ 22:26:23 #272
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_148298294
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 22:18 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Gezelli! Inschrijven tot 10 uur morgenvroeg. Of ik moet nu nog ff voor je naar de kroeg rennen.
De route is dus overigens alles behalve mooi, maar het is wel leuk.
En het geld gaat weer naar de roparun.
Hoe loopt het parcours dan?
  zaterdag 3 januari 2015 @ 22:27:31 #273
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_148298358
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 22:17 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

"wereldberoemd" en "ik ga even googlen" ......
Ik snap jou niet, maar dat maakt niet uit :s)
  zaterdag 3 januari 2015 @ 22:29:51 #274
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_148298486
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 22:19 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Als het nou niet lukt gil dan even dan kan ik misschien wel wat regelen als de docu's online te vinden zijn.

Die van vanavond heb ik al eens gezien en vond ik eerlijk gezegd niet heel bijzonder. Wat xMissi al zegt, de reinste kindermishandeling is het.
in Trail Runner staat nog een goed artikel over "The Redden kids" ;)
  zaterdag 3 januari 2015 @ 22:30:25 #275
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_148298514
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 22:26 schreef Quoi het volgende:

[..]

Hoe loopt het parcours dan?
Zonnebloemstraat gordelweg dan richting gamma, daar ergens keren en weer terug
  zaterdag 3 januari 2015 @ 22:34:15 #276
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_148298720
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 22:30 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Zonnebloemstraat gordelweg dan richting gamma, daar ergens keren en weer terug

@RD: docu's komen sowieso op de website van NPO doc, als ze er niet al op staan. Ik HOU van die website & zender O+
pi_148298898
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 22:29 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

in Trail Runner staat nog een goed artikel over "The Redden kids" ;)
Ik heb het even gegoogled. Die kids lopen vrijwillig. Het jongetje in de docu in mijn ogen op een gegeven moment echt niet meer.
pi_148299309
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 18:22 schreef SEMTEX het volgende:
Driekwart tight met Herzog tubes voldoet trouwens ook als lange tight :P
Ik heb tot nu toe nog geen tubes met korte of driekwart tight durven combineren. Ik geef niet veel om mode, maar volgens mij gaat dat er bij mij uitzien alsof ik een hardloopjosti ben.
Maar ik heb dan ook knalrode tubes.

Zwabber, iedereen heeft het volste vertrouwen in je. Voel je de druk al? :P
pi_148299603
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 22:45 schreef wyccie het volgende:

[..]

Ik heb tot nu toe nog geen tubes met korte of driekwart tight durven combineren. Ik geef niet veel om mode, maar volgens mij gaat dat er bij mij uitzien alsof ik een hardloopjosti ben.
Ik heb witte staat ook heel charmant :+

Voorlopig zweer ik, beroepskoukleum als ik ben, bij mijn winter tights.
pi_148299732
quote:
1s.gif [b]Op zaterdag 3 januari 2015 22:45 schreef wyccie het volgende:

Zwabber, iedereen heeft het volste vertrouwen in je. Voel je de druk al? :P
Absoluut niet, het gaat zeker weten kut.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 22:55:27 #281
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_148299838
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 22:53 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Absoluut niet, het gaat zeker weten kut.
ik dacht even, na het lezen over je marathonplannen, "die Zwabber is zichzelf niet meer" .....daarom bedankt voor de opluchtende post!
pi_148300287
Bij een willekeurig aangekondigd evenement denken dat het om een nieuwe hardloopwedstrijd is ... Wat een teleurstelling als blijkt dat het om een hardstyledancefeest gaat. -O-
Wie geeft zo'n feest dan ook de naam Beat the Bridge.
pi_148300344
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 22:50 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Ik heb witte staat ook heel charmant :+

Voorlopig zweer ik, beroepskoukleum als ik ben, bij mijn winter tights.
Ik ga thuis eerst maar eens even proefverkleden. En anders heb ik nog wel zwarte compressiekousen, maar die schuren iets in mijn achillespees. :{
pi_148301274
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 22:19 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

+1

quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 22:45 schreef wyccie het volgende:

Lekker belangrijk...wat anderen denken.
  Moderator zaterdag 3 januari 2015 @ 23:31:39 #285
155227 crew  Guppy
dus
pi_148301463
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 23:05 schreef wyccie het volgende:
Bij een willekeurig aangekondigd evenement denken dat het om een nieuwe hardloopwedstrijd is ... Wat een teleurstelling als blijkt dat het om een hardstyledancefeest gaat. -O-
Wie geeft zo'n feest dan ook de naam Beat the Bridge.
Arnhem!! Feest onder de John Frost Brug!! :D
pi_148302351
Van harte gefeliciteerd JeroNimo!

Vandaag een goed begin van het hardloopjaar 2015. Was door de wind en het psychologische aspect (2 rondjes) wel zwaar, maar heb m'n tijd op de 10km flink verbeterd.

Helaas deed m'n horloge er vrij lang over om satellieten te vinden en daarom heeft hij eerste stuk gemist. Weet iemand hoe ik het aan kan passen naar 10km, maar wel zodat ik mijn pr's in endomondo op de andere afstanden behoud?

http://app.endomondo.com/workouts/454013404/5539573
pi_148302684
quote:
@mossel: tof, lijkt me leuk om samen te lopen. Maar die dag kan ik dus wel opgeroepen worden.
Ja, dan loop ik alleen, zoals nu ook al het plan is. Als we samen kunnen lopen, lijkt me dat leuk. En als je wordt opgeroepen, is dat jammer, maar red ik het in mijn eentje ook wel weer.
En als LT op 6.30 wil meehobbelen, vind ik dat ook gezellig.
pi_148305852
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 23:27 schreef Serinde het volgende:
[..]

Lekker belangrijk...wat anderen denken.
Dat boeit me dan ook niet. Als ik me daar iets van aantrok had ik geen leven meer.
Ik vind het zelf een gekke combi (dat zeg ík, die gerust neongeel met zwart, oranje, rood en paars combineert).

Mijn hardloopjaar moet nog beginnen. Morgen ga ik weer serieus aan de slag en weer frequenter lopen en even vanaf 5 opbouwen. Of 10, als het lekker gaat, maar dat betwijfel ik. Afgelopen week bloed gegeven en waar ik voorheen juist lekkerder liep na het doneren, heb ik nu twee dagen voornamelijk geslapen.
pi_148307529
quote:
@L_T: ook tof, maar is 6:30 niet veel te langzaam voor jou? Of ga je hinkelen? Ik weet nog niet waar ik ga lopen, meestal loop ik in Haaglanden, Rijnmond of Zoetermeer).
:@ Qua tempo lijkt mij dat wel top. Alleen loop ik zelf max 15~20 km (~2-16 februari bij voorkeur)

Mocht interesse hebben om een keer zoiets te lopen, laat maar weten. Ben vrij flexibel mbt je wisseldiensten

Vandaag ook de oliebollencross gelopen, en damn weer erin getrapt.... Ik ben niet gemaakt voor dit soort wedstrijdjes, maar ze zijn zo leuk. Heuvels, zand, aarde, boomwortels, duinen. Die rondjes helpen ook niet, halverwege de 3de begon het pas leuk te worden voor de rest was het pijnlijk allemaal. Gelukkig was er veel support die de op de been hield. En de tussentijden vielen ook niet eens tegen, uiteindelijk nog vrij steady gelopen zelfs. Uiteindelijk 3 min sneller van vorig jaar. Maar wel nog steeds laatste in mijn categorie :X Volgend jaar laat ik er minstens 1 achter me! :Y

http://app.endomondo.com/workouts/453890973/17664187

Net voor het 2de rondje begon werd ik nog voorbij geracet door MrB ^O^ en Yur niet gespot (heeft die wel gelopen?)
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 4 januari 2015 @ 08:24:56 #290
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_148309193
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 23:50 schreef Voccar het volgende:
Van harte gefeliciteerd JeroNimo!

Vandaag een goed begin van het hardloopjaar 2015. Was door de wind en het psychologische aspect (2 rondjes) wel zwaar, maar heb m'n tijd op de 10km flink verbeterd.

Helaas deed m'n horloge er vrij lang over om satellieten te vinden en daarom heeft hij eerste stuk gemist. Weet iemand hoe ik het aan kan passen naar 10km, maar wel zodat ik mijn pr's in endomondo op de andere afstanden behoud?

http://app.endomondo.com/workouts/454013404/5539573
wat voor horloge heb je. Van Garmin is er een programma. Basecamp waarmee je gpx bestanden kunt aanpassen.
Today is life -

Dale Carnegie
pi_148309404
Over mijn trainingsidee, dit vond ik op de website van het duurloopmisverstand als tip om meer progressie te boeken:

3. Verander je lange duurloop en loop ‘m zoals Emile Zatopek deed: 400 meter (of korter) ontspannen, matig snel, daarna 400 meter langzaam. (Handiger om dit op tijd te doen: 1 min matig snel - 3 min rustig.)

Dus ga het gewoon proberen denk ik :P Misschien is 800m logischer maar ik vind 400m juist lekkerder, voordat je er ook maar enigszins moe van kan worden is het alweer terug naar basistempo.

Ik was trouwens een beetje vergeten dat ik half januari een week op wintersport ga :o Nog even kijken hoe ik dat ga doen met de voorbereiding voor Schoorl en MWM dan, die cross op 25 januari gaat sowieso denk ik niet lukken aangezien we op zaterdag terugrijden uit Frankrijk... helaas, kan ik mijn eerste podiumplek niet verdedigen :P
pi_148309435
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 17:40 schreef De_kluizenaar het volgende:
10km ben je best snel van hersteld meestal :)
pi_148309546
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 18:57 schreef rechtsedirecte het volgende:
Ik heb eigenlijk een tight aan bij de kombinatie van LDL, harde wind en regen
Oftewel Nederland :P

Ik heb trouwens geen idee of ik winter of zomertights heb, ertussenin denk ik :P
En ik was de lange tights zeker niet elke keer dat ik ze aan heb gehad, dan slijt het als een gek. Zweet komt toch voornamelijk uit mijn oksels :P
pi_148309591
quote:

Nee hoor! Ik begon mijn marathontraining ook op dat tempo! Ben inmiddels wel iets sneller geworden maar het kan heul geen kwaad om de LDL's ietsje langzamer te lopen, té langzaam kan niet toch? Maar tegen die tijd maar eens kijken dan of het haalbaar is!
Nu stop ik mijn soliloquy ;)
  zondag 4 januari 2015 @ 09:42:18 #295
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_148309625
Haha goedemorgen LT!
Ik zal je ff onderbreken dan. Kan je zo weer verder.
  zondag 4 januari 2015 @ 09:42:28 #296
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_148309627
Ik was lage temperaturen nog vergeten L_T ;)
Ik draag alleen een tight als veiligheid wanneer ik een paar uur alleen door de buitenste buitengebieden zwerf en er bij kramp of onderkoeling niet meteen iemand in de buurt is.
  zondag 4 januari 2015 @ 10:09:39 #297
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_148309894
Ik zit aan het ontbijt, zo 's 14km hobbelen in de Genneper Parken :)
  zondag 4 januari 2015 @ 10:09:52 #298
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_148309898
dicht!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')