SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2014 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2015 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DiversOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Blogs van enkele vaste postersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Wolve000 op 03-01-2015 12:40:52 ]NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Je zal niet de eerste zijn die zichzelf totaal over de kop rent in het beginquote:Op vrijdag 2 januari 2015 12:14 schreef nickhguitar het volgende:
Totaal niet; ik heb nu een poosje niks gedaan maar 2,5 km op dribbeltempo lukt me nog wel ;ik kan dan ook nog wel normaal een gesprek voeren. Heeft ook niet echt wat daarmee te maken denk ik; ik had de klachten ook toen ik nog het 1 minuut wandelen/1 minuut hardlopen schema volgde.
Mijn zwagertje 'kan' ook niet rustig lopen, die wil het gevoel hebben dat hij wat gedaan heeft. Dus altijd full-pullTrek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.![]()
Ik denk dat je bij bijna alle blessures eerst maar eens moet kijken naar hoe veel je loopt en vooral ook naar hoe intensief je loopt. Dat zorgt namelijk voor de meeste blessures. Niet de manier van lopen.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 12:16 schreef Tarahumara het volgende:
[..]
Het is inderdaad heel persoonlijk. Ik woon aan een doorgaande weg en er komen hier nogal wat hardlopers voorbij, de meeste mensen lopen enorm te stampen met grote passen, voor hun lichaam landend. Natuurlijk kan dit goed gaan, als het voor je werkt, niets aan doen, maar ik denk dat de gemiddelde hardloper baat heeft bij een betere looptechniek. Zeker bij blessures de moeite om te proberen.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Nou ja; ik herken dat wel. Is voor iedereen persoonlijk, maar ik wil natuurlijk ook het liefste lopen naar m'n conditionele grens. Ik heb dat echter wel bewust losgelaten. Het rare is ook dat ik het bijna instant heb als ik begin, als ik het nu ontwikkel na 3/4 keer, dan valt er nog wat voor te zeggen. Maar het lijkt wel een soort allergische reactie van mijn knie op asfalt ofzoquote:Op vrijdag 2 januari 2015 12:21 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Je zal niet de eerste zijn die zichzelf totaal over de kop rent in het begin
Mijn zwagertje 'kan' ook niet rustig lopen, die wil het gevoel hebben dat hij wat gedaan heeft. Dus altijd full-pullIk stap de straat op, loop een halve km ofzo en ik voel m'n knie al opspelen.
![]()
Kan het niet zijn dat die combi fitness met zware gewrichten en hardlopen je de das omdoet? Daarbij verkort je je spieren, met hardlopen kun je ze dan makkelijke overstrekken.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 12:02 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Dat is ook het moeilijke, naar mijn gevoel heb ik helemaal geen blessure. Fietsen; geen probleem, fitness met zware gewichten; geen probleem. Zo gauw ik ga hardlopen krijg ik de klachten vrijwel meteen. Ik vind het echt heel jammer. Fietsen is wel leuk, maar ik heb vanuit mijn voetbalachtergrond veel meer feeling met hardlopen.Je kunt de zee niet oversteken door alleen naar het water te staren.![]()
Absoluut, maar toch ben ik het wel met degene boven je eens dat hoe je loopt ook belangrijk is. Je kunt je voorstellen dat het voor iemand met overgewicht en beginnen arthrose niet fijn is om constant keihard op je hak te landen.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 12:23 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Ik denk dat je bij bijna alle blessures eerst maar eens moet kijken naar hoe veel je loopt en vooral ook naar hoe intensief je loopt. Dat zorgt namelijk voor de meeste blessures. Niet de manier van lopen.![]()
Ik denk dat je naar het complete plaatje moet kijken en inderdaad is de intensiteit een belangrijke, maar looptechniek ook zeker niet onbelangrijk.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 12:23 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Ik denk dat je bij bijna alle blessures eerst maar eens moet kijken naar hoe veel je loopt en vooral ook naar hoe intensief je loopt. Dat zorgt namelijk voor de meeste blessures. Niet de manier van lopen.![]()
Boeit geen flikker. Iemand met overgewicht en artrose kan prima hardlopen. Het moet alleen minder vaak, minder ver en minder hard.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 12:25 schreef nickhguitar het volgende:
iemand met overgewicht en beginnen arthrose niet fijn is om constant keihard op je hak te landen.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Voor een LDL doe ik dat standaard, vooral omdat ik aan het opbouwen ben, wil voorkomen dat ik opeens een paar kilometer meer doe dan de planning, want die planning heb ik natuurlijk niet voor niksquote:Op vrijdag 2 januari 2015 12:02 schreef De_kluizenaar het volgende:
Lekker, nu alvast mijn geplande LDL afstand in afstandmeten.nl gemeten, lekker veel groen, lekker veel rechtdoor.
Doen meer mensen dit, routes plannen? De laatste 2 lopers die ik in real life sprak lopen gewoon naar buiten en kijken wel onderweg waar ze zin in hebben. Kan zo maar een 5 of een 10 worden, lopen eens in de week of eens in de 2 weken.
Ze keken me beide ook erg vreemd aan toen ik zei dat het ook wel eens leuk is om ergens naar toe te rijden en op een andere plek een stukje te lopen, duinen of een ander gebied wat aantrekkelijk is.
Je kunt de zee niet oversteken door alleen naar het water te staren.![]()
Je lichaam geeft dus aan dat je te hard gaat bij het hardlopen omdat het geen kans heeft om zich aan te passen.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 12:02 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Dat is ook het moeilijke, naar mijn gevoel heb ik helemaal geen blessure. Fietsen; geen probleem, fitness met zware gewichten; geen probleem. Zo gauw ik ga hardlopen krijg ik de klachten vrijwel meteen. Ik vind het echt heel jammer. Fietsen is wel leuk, maar ik heb vanuit mijn voetbalachtergrond veel meer feeling met hardlopen.Mijn loopmaatje plant idd de routes die we lopen. Ik vind het wel fijn om verrast te worden want dan kan ik me niet druk maken om wat komen gaat.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 12:02 schreef De_kluizenaar het volgende:
Lekker, nu alvast mijn geplande LDL afstand in afstandmeten.nl gemeten, lekker veel groen, lekker veel rechtdoor.
Doen meer mensen dit, routes plannen? De laatste 2 lopers die ik in real life sprak lopen gewoon naar buiten en kijken wel onderweg waar ze zin in hebben. Kan zo maar een 5 of een 10 worden, lopen eens in de week of eens in de 2 weken.
Ze keken me beide ook erg vreemd aan toen ik zei dat het ook wel eens leuk is om ergens naar toe te rijden en op een andere plek een stukje te lopen, duinen of een ander gebied wat aantrekkelijk is.waarom meteen met 2,5/5 km ipv echt op te bouwen? get gaat niet om je conditie, maar je gestel, botten, spieren, pezen etc hebben veel langer nodig om te wennenquote:Op vrijdag 2 januari 2015 11:55 schreef nickhguitar het volgende:
Nu (lees; vandaag), ben ik weer begonnen met hardlopen, rustig 2,5 km, helaas voel ik nu alweer die verrekte pijn in m'n knie. Ik loop goed en ik heb goed schoeisel (beiden meerdere malen gecheckt). Mijn vraag is dan ook; kan het zo zijn dat hardlopen niks voor mij is?Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.
Dale Carnegie![]()
@gogo en mossel. Ik heb nog even naar m'n planning gekeken mbt het overnemen van een startbewijs van de midwintermarathon. Het wordt me toch wat te druk, dan heb ik 3 weekenden achter elkaar wat. Als je m tegen die tijd nog hebt, wellicht dat ik m last minute nog wel wil/kan lopen, maar reken er niet op.![]()
Is er hier iemand actief bezig met de segmenten op Strava? Ik (nog) niet, af en toe zie ik dat een CR heb oid, dan is een interval net goed gevallen denk ik. Het lijkt me wel leuk om er wat actiever mee om te gaan dit jaar.![]()
![]()
Segmenten zijn eigenlijk alleen leuk bij klimmetjes oid. 90% van de segmenten zijn totaal willekeurig aangemaakt en slaan eigenlijk nergens opquote:Op vrijdag 2 januari 2015 12:34 schreef Tarahumara het volgende:
Is er hier iemand actief bezig met de segmenten op Strava? Ik (nog) niet, af en toe zie ik dat een CR heb oid, dan is een interval net goed gevallen denk ik. Het lijkt me wel leuk om er wat actiever mee om te gaan dit jaar.![]()
Garmin werkt ook met die segmenten, geloof alleen niet dat ik in de gaten heb waar t voor is.Today is life -
Dale Carnegie![]()
Blegh, tot zo ver mijn gezonde start van 2015. Blaasontsteking![]()
Ik heb al geprobeerd of ik de huisarts te pakken kon krijgen maar die is lunchen tot 2 uur. Hopelijk wil ze daarna nog wat doen want ik heb weinig zin om dit over het weekend heen te tillen.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg![]()
quote:Op vrijdag 2 januari 2015 12:41 schreef Nanook24 het volgende:
Ik heb al geprobeerd of ik de huisarts te pakken kon krijgen maar die is lunchen tot 2 uur. Hopelijk wil ze daarna nog wat doen want ik heb weinig zin om dit over het weekend heen te tillen.![]()
niet fijn
Cranberriesap en melissethee drinken.Today is life -
Dale Carnegie![]()
Ik heb voor de grap eens gekeken. Blijkbaar heb ik ook een CR op een route. Gehaald tijdens een gewone club training met maarliefst 6:58/km!quote:Op vrijdag 2 januari 2015 12:34 schreef Tarahumara het volgende:
Is er hier iemand actief bezig met de segmenten op Strava? Ik (nog) niet, af en toe zie ik dat een CR heb oid, dan is een interval net goed gevallen denk ik. Het lijkt me wel leuk om er wat actiever mee om te gaan dit jaar.
Ik houd me er verder niet mee bezig. Daarvoor lopen er te veel snelle jongens bij ons in de buurt.NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Ik vind het wel grappig om te zien dat je ergens op een bepaald stukje de snelste bent geweest. Stiekum baal ik zelf een klein beetje als iemand dan dat CR afpakt.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 12:34 schreef Tarahumara het volgende:
Maar ik ga niet actief proberen op segmenten CR te paken. Dat gaat per toeval.![]()
Ik ga het onthouden voor als de huisarts straks niks wil doen. Normaal ben ik wel van de alternatieven maar nu wil ik er gewoon zo snel mogelijk van af.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 12:43 schreef Ynske het volgende:
[..]![]()
niet fijn
Cranberriesap en melissethee drinken."De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg![]()
Bijna zondag!
De voorbereiding is door het ziek zijn niet helemaal optimaal voor een eerste keer de hele afstand lopen, maar ik hoop dat ik de afgelopen maanden genoeg heb gedaan.It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice![]()
Je staat niet in de OP. Wat ga je doen?quote:Op vrijdag 2 januari 2015 13:22 schreef Cynic het volgende:
Bijna zondag!
De voorbereiding is door het ziek zijn niet helemaal optimaal voor een eerste keer de hele afstand lopen, maar ik hoop dat ik de afgelopen maanden genoeg heb gedaan.NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Ik geef mijn survivaldingen nooit door voor de OP, want dat zijn geen echte hardloopevenementen.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 13:24 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Je staat niet in de OP. Wat ga je doen?
1
2[b]4 januari - [url=http://www.survivalbeltrum.nl/]Survivalrun Beltrum (Beltrum)[/url][/b]
[*] Cynic - hele (23km)
En ik doe die codedingen volgens mij steeds verkeerd...It has to mean something
Heel vaak!quote:Op vrijdag 2 januari 2015 12:02 schreef De_kluizenaar het volgende:
Ze keken me beide ook erg vreemd aan toen ik zei dat het ook wel eens leuk is om ergens naar toe te rijden en op een andere plek een stukje te lopen, duinen of een ander gebied wat aantrekkelijk is.Een fantastische manier om een loop qua afstand uit te breiden zonder het risico te lopen dat je een verkeerde afslag neemt en je onvoorzien veel meer km's loopt. Ben dus een fervent gebruiker van afstandmeten.nl
![]()
De eerste training van 2015 zit erop. Door een flinke woei 8x1000p800 gedaan. Ik ben weliswaar een menselijke plofkip geworden door de feestdagen, maar ik merk wel dat ik weer een stuk fitter ben dan toen.
Edit; BREAKING: ik heb de lunchtime badge!!!!![]()
![]()
llunchtime badge?quote:Op vrijdag 2 januari 2015 14:43 schreef Zwabberhark het volgende:
De eerste training van 2015 zit erop. Door een flinke woei 8x1000p800 gedaan. Ik ben weliswaar een menselijke plofkip geworden door de feestdagen, maar ik merk wel dat ik weer een stuk fitter ben dan toen.
Edit; BREAKING: ik heb de lunchtime badge!!!!Today is life -
Dale Carnegie![]()
Ik heb mijn eerste kilometers voor dit jaar ook gemaakt. 6,5 zware kilometers zitten erop. Op de één of andere manier kwam ik niet in een lekker ritme terecht en schommelde mijn pace de hele tijd tussen de 6:25 en 6:45. Maar goed, de eerste 6,5km van de 1000 zitten erop! Dat is ook wat waardSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'![]()
Volgens mij ging je code-dinges prima! Ik heb je er maar bij gezet. Klinkt als een pittig lange survival. Succes!quote:Op vrijdag 2 januari 2015 13:57 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik geef mijn survivaldingen nooit door voor de OP, want dat zijn geen echte hardloopevenementen.
[ code verwijderd ]
En ik doe die codedingen volgens mij steeds verkeerd...Staat genoteerd!quote:Op vrijdag 2 januari 2015 14:00 schreef Voccar het volgende:
Wolve, mag ik in de op bij de HM van Enschede op 19 april?NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Hier (ook) een lunch-loopje gedaan, en ook m'n eerste van 2015. Al even geen wedstrijdje gedaan, en komend weekend hebben we er ook geen, dus vond ik het wel tijd voor een tempo loopje. Eerste helft vol de wind tegen, daarna weer op volle vaart terug gewaaid. Uiteindelijk zo'n 4 mijl gedaan in iets meer dan 32 minuten.
Er zit ondanks de twee weken met weinig kilometers en de hoeveelheid eten en drinken rond de feestdagen gelukkig toch nog wat snelheid in de benen.
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Ik begon met 1 minuut wandelen 1 minuut hardlopen (Joggen), dat heb ik een week of 2 zo gehouden zonder echt uit te breiden, op een gegeven moment lag ik in bed op m'n zij, dan strekte ik m'n knie en dan hoorde ik gewoon e.e.a. krakenquote:Op vrijdag 2 januari 2015 12:28 schreef Ynske het volgende:
[..]
Je lichaam geeft dus aan dat je te hard gaat bij het hardlopen omdat het geen kans heeft om zich aan te passen.
[..]
Mijn loopmaatje plant idd de routes die we lopen. Ik vind het wel fijn om verrast te worden want dan kan ik me niet druk maken om wat komen gaat.
[..]
waarom meteen met 2,5/5 km ipv echt op te bouwen? get gaat niet om je conditie, maar je gestel, botten, spieren, pezen etc hebben veel langer nodig om te wennenMisschien was het wel te kort op mijn voetbalperiode. Nieuw jaar, nieuwe kansen.
![]()
Update: anti-biotica is in huis. Soms zijn de assistentes van onze huisarts toch niet zo stom als ze soms wel lijken. Ze ging gelijk voor me controleren dus ik kon zo met een receptje door naar de apotheek.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 12:41 schreef Nanook24 het volgende:
Ik heb al geprobeerd of ik de huisarts te pakken kon krijgen maar die is lunchen tot 2 uur. Hopelijk wil ze daarna nog wat doen want ik heb weinig zin om dit over het weekend heen te tillen.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg![]()
EEn hoelang heb je een opbouw schema gevolgd?quote:Op vrijdag 2 januari 2015 14:54 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Ik begon met 1 minuut wandelen 1 minuut hardlopen (Joggen), dat heb ik een week of 2 zo gehouden zonder echt uit te breiden, op een gegeven moment lag ik in bed op m'n zij, dan strekte ik m'n knie en dan hoorde ik gewoon e.e.a. krakenMisschien was het wel te kort op mijn voetbalperiode. Nieuw jaar, nieuwe kansen.
Als ik t zo hoor zijn je pezen/botten/spieren nog niet aan het lopen gewend, en misschien wel juist doordat je zoveel voetbalde en dit nu anders is.Today is life -
Dale Carnegie![]()
fijn! hopen dat t snel over isquote:Op vrijdag 2 januari 2015 14:55 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Update: anti-biotica is in huis. Soms zijn de assistentes van onze huisarts toch niet zo stom als ze soms wel lijken. Ze ging gelijk voor me controleren dus ik kon zo met een receptje door naar de apotheek.Today is life -
Dale Carnegie![]()
1/2 weken, totdat het qua pijn in m'n knieën gewoon niet meer ging.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 14:55 schreef Ynske het volgende:
E
[..]
En hoelang heb je een opbouw schema gevolgd?
Als ik t zo hoor zijn je pezen/botten/spieren nog niet aan het lopen gewend, en misschien wel juist doordat je zoveel voetbalde en dit nu anders is.Ik hoop het, het wordt toch een combinatie van 2/3 keer pw sportschool en dan nog 2/3 keer pw hardlopen.quote:![]()
ok, wacht even.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 14:57 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
1/2 weken, totdat het qua pijn in m'n knieën gewoon niet meer ging.
je hebt 1/2 weken een opbouwschema met 1' lopen 1' wandelen gevolgd, toen gestopt vanwege de pijn en nu weer meteen 2,5km gegaan?Today is life -
Dale Carnegie![]()
Paar toevoegingen voor de OP:
1
2[b]4 januari 2015- [url=http://phanosboscross.wordpress.com/]Phanos Boscross (Amsterdam)[/url][/b]
[*] Ajaxfan - 8 KM
1
2[b]18 januari 2015 - [url=http://www.vondelparkloop.nl/]Vondelparkloop (Amsterdam)[/url][/b]
[*] Ajaxfan- 10 KM
1
2[b]8 februari 2015 - [url=http://www.groetuitschoorl.nl/]Groet uit Schoorl (Schoorl)[/url][/b]
[*] Ajaxfan - 30 KM
1
2[b]22-02-2015 - [url=http://av23.nl/diemercross]Diemercross (Diemen)[/url][/b]
[*] Ajaxfan- 8,5 KM
1
2[b]01-03-2015 - [url=http://www.20vanalphen.nl/]20 van Alphen(Alphen aan de Rijn)[/url][/b]
[*] Ajaxfan- 20 KM
1
2[b]15-03-2015- [url=http://www.louisvinkloop.nl/]Louisvinkloop (Amsterdam)[/url][/b]
[*] Ajax- 10 KM
1
2[b]07-06-2015- [url=http://www.hoornmarathon.nl/]Hoorn Marathon (Hoorn)[/url][/b]
[*] Ajax- HM* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
Jaquote:Op vrijdag 2 januari 2015 14:58 schreef Ynske het volgende:
[..]
ok, wacht even.
je hebt 1/2 weken een opbouwschema met 1' lopen 1' wandelen gevolgd, toen gestopt vanwege de pijn en nu weer meteen 2,5km gegaan?Wellicht ook dom, maar ik had op het moment geen pijn, na 2 km begon ik wat buiten adem te raken en toen ben ik 500 meter later ook gestopt. Pijn kwam pas na de tijd, al valt het mee. Ik geef het nu wat rust en ga dan voor de geleidelijke opbouw.
![]()
Dan heb je dus een aantal dingen verkeerd gedaan. De fouten:quote:Op vrijdag 2 januari 2015 15:02 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
JaWellicht ook dom, maar ik had op het moment geen pijn, na 2 km begon ik wat buiten adem te raken en toen ben ik 500 meter later ook gestopt. Pijn kwam pas na de tijd, al valt het mee. Ik geef het nu wat rust en ga dan voor de geleidelijke opbouw.
1 - Het beginnersschema in de prullenbak gooien
2 - Te ver aan één stuk gelopen
3 - Te hard gelopenZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Top!quote:Op vrijdag 2 januari 2015 14:00 schreef Voccar het volgende:
Wolve, mag ik in de op bij de HM van Enschede op 19 april?![]()
![]()
I know, daarom nu gewoon volgens de begrenzing van het schema gaan lopen.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 15:04 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Dan heb je dus een aantal dingen verkeerd gedaan. De fouten:
1 - Het beginnersschema in de prullenbak gooien
2 - Te ver aan één stuk gelopen
3 - Te hard gelopen![]()
Ga je lekker...quote:Op vrijdag 2 januari 2015 15:02 schreef Ajaxfan het volgende:
Paar toevoegingen voor de OP:
[ code verwijderd ]
[ code verwijderd ]
[ code verwijderd ]
[ code verwijderd ]
[ code verwijderd ]
[ code verwijderd ]
[ code verwijderd ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
dan is dus overduidelijk waardoor het verkeerd gaat, de opbouw.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 15:02 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
JaWellicht ook dom, maar ik had op het moment geen pijn, na 2 km begon ik wat buiten adem te raken en toen ben ik 500 meter later ook gestopt. Pijn kwam pas na de tijd, al valt het mee. Ik geef het nu wat rust en ga dan voor de geleidelijke opbouw.
ik kan je maar 1 advies geven, nu ben eens niet zo (stront) eigenwijs en laat je lichaam in hemelsnaam wennen aan deze activiteit. oftewel pak een goed opbouwschema en houdt je daar aan!Today is life -
Dale Carnegie![]()
quote:Op vrijdag 2 januari 2015 15:10 schreef Ynske het volgende:
[..]
dan is dus overduidelijk waardoor het verkeerd gaat, de opbouw.
ik kan je maar 1 advies geven, nu ben eens niet zo (stront) eigenwijs en laat je lichaam in hemelsnaam wennen aan deze activiteit. oftewel pak een goed opbouwschema en houdt je daar aan!Eigenwijs klopt wel maar ik ga er nu dus wel echt op letten.
Maar hiervoor kwam het dus echt niet door de opbouw.. Ik kreeg immers als last van 30 seconden hardlopen, ben toen ook niet gestopt omdat ik het niks aan vond of omdat het niet snel genoeg ging, maar puur doordat ik te veel klachten kreeg.![]()
Op smashrun. Ik heb nu 10x onder lunchtijd op werkdagen gelopen. En daarvoor krijg je terecht een prijs.quote:![]()
quote:Op vrijdag 2 januari 2015 15:12 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Op smashrun. Ik heb nu 10x onder lunchtijd op werkdagen gelopen. En daarvoor krijg je terecht een prijs.
Today is life -
Dale Carnegie![]()
Zo, 2015 staat op de teller! Dat viel alles mee, wandelspieren zijn toch blijkbaar weer heel anders dan hardloopspieren. Voelde wel dat mijn benen en voeten nog pijnlijk waren maar had er totaal geen last van met het lopen. Heb het wel bij een redelijk kort loopje gehouden, maar met wat snelheidsprikkels 4x6 min. Plan was om op D3 te doen, maar mijn hartslagsensor deed het weer eens niet. Toen dacht ik; dan op soeplesse rond de 5.00 maar 4.30-4.40 voelde eigenlijk nog steeds heel soepel dus toen werd het datDe eerlijkheid gebied mij wel te zeggen dat ik bij de laatste 3 intervallen vooral harde wind mee had en de wind tegen precies bij de warming-up en uitlopen had
![]()
https://www.endomondo.com/workouts/452406103
Ik wil zondag iets nieuws gaan uitproberen.. Een lange loop (iig 17-18km of langer) maar met continu soeplesse intervallen. Dus 30x400m met 200m rust of iets dergelijks, en dan de 400m echt rustig aan op HM tempo doen of zo.
Heeft iemand zoiets wel eens gedaan? Ik merk dat mijn duurconditie echt top is maar ik wil meer specifiek op wedstrijdtempo's trainen, maar niet meteen 5 of 10km aan één stuk want daar moet je dan weer van herstellen.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
5km op HM tempo, daar hoef je toch niet echt van te herstellen?quote:Op vrijdag 2 januari 2015 15:18 schreef La_Tramposa het volgende:
Zo, 2015 staat op de teller! Dat viel alles mee, wandelspieren zijn toch blijkbaar weer heel anders dan hardloopspieren. Voelde wel dat mijn benen en voeten nog pijnlijk waren maar had er totaal geen last van met het lopen. Heb het wel bij een redelijk kort loopje gehouden, maar met wat snelheidsprikkels 4x6 min. Plan was om op D3 te doen, maar mijn hartslagsensor deed het weer eens niet. Toen dacht ik; dan op soeplesse rond de 5.00 maar 4.30-4.40 voelde eigenlijk nog steeds heel soepel dus toen werd het datDe eerlijkheid gebied mij wel te zeggen dat ik bij de laatste 3 intervallen vooral harde wind mee had en de wind tegen precies bij de warming-up en uitlopen had
![]()
https://www.endomondo.com/workouts/452406103
Ik wil zondag iets nieuws gaan uitproberen.. Een lange loop (iig 17-18km of langer) maar met continu soeplesse intervallen. Dus 30x400m met 200m rust of iets dergelijks, en dan de 400m echt rustig aan op HM tempo doen of zo.
Heeft iemand zoiets wel eens gedaan? Ik merk dat mijn duurconditie echt top is maar ik wil meer specifiek op wedstrijdtempo's trainen, maar niet meteen 5 of 10km aan één stuk want daar moet je dan weer van herstellen.NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Hmm jawel, om er sterker van te worden wel. In ieder geval wel met 3-4 keer trainen in de week, dan moeten al je andere trainingen rustig aan zijn. En ik wil donderdag ook weer tempo's lopen bij de baantraining.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 15:25 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
5km op HM tempo, daar hoef je toch niet echt van te herstellen?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Er zou toch de eerste week van 2015 elke dag een docu over hardlopen op de publieke omroep komen? Ik kan nog niet zo gauw iets vinden..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Volgens mij doet NPO Doc dat:quote:Op vrijdag 2 januari 2015 15:32 schreef La_Tramposa het volgende:
Er zou toch de eerste week van 2015 elke dag een docu over hardlopen op de publieke omroep komen? Ik kan nog niet zo gauw iets vinden..
http://www.npodoc.nl/live/themaweken/2015/week-1.html![]()
![]()
Als je een scherpe HM-tijd hebt staan wel. Als ik een een 5km-training zou doen in dat tempo denk ik dat veel mensen zich afvragen of ik niet veel te hard aan het rainen ben.
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
Ja, hetzelfde hier. Ik loop nooit 5km op dat tempo in een training.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 15:36 schreef Corniel het volgende:
Als je een scherpe HM-tijd hebt staan wel. Als ik een een 5km-training zou doen in dat tempo denk ik dat veel mensen zich afvragen of ik niet veel te hard aan het rainen ben.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Nou precies mijn punt dusquote:Op vrijdag 2 januari 2015 15:37 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Ja, hetzelfde hier. Ik loop nooit 5km op dat tempo in een training.Het zou wel kunnen, als tempotraining, maar dan pak ik liever een 5km of 10km crossje of wedstrijdje mee om dat te doen.
Maar nog niemand zo'n soort training gedaan dus met heel veel korte intervallen op submaximaal tempo?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
quote:Op vrijdag 2 januari 2015 15:10 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Ga je lekker...
Dank u. Januari is vooral lekker ambitieus.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ps: Marikenloop gaat iets niet helemaal lekker mee in de OP.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
Maar 12 kilometer 'snelheidswerk' is ook echt veel wat je van plan bent. Ik zou in ieder geval 50/50 doen qua tempo en rust, dat is het met de souplessemethode eigenlijk ook altijd.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 15:39 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Nou precies mijn punt dusHet zou wel kunnen, als tempotraining, maar dan pak ik liever een 5km of 10km crossje of wedstrijdje mee om dat te doen.
Maar nog niemand zo'n soort training gedaan dus met heel veel korte intervallen op submaximaal tempo?
En dan is het qua intensiteit maar 10 versnellingen vaak, op tempo wat tussen 10k tempo en HM tempo inligt. Dertig versnellingen is hoe dan ook flink veel...Jack does it in real time...![]()
Ja dat is waar. Maar mijn insteek was ook niet om het tussen 10km en HM tempo te lopen maar eerder tussen HM en D2 tempo, meer als wisselduurloop. Het lijkt me wel een leuk experimentje in ieder geval.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 15:43 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Maar 12 kilometer 'snelheidswerk' is ook echt veel wat je van plan bent. Ik zou in ieder geval 50/50 doen qua tempo en rust, dat is het met de souplessemethode eigenlijk ook altijd.
En dan is het qua intensiteit maar 10 versnellingen vaak, op tempo wat tussen 10k tempo en HM tempo inligt. Dertig versnellingen is hoe dan ook flink veel...Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Daar klopte inderdaad niet zoveel van. Stond blijkbaar al een tijdje verkeerd, want die is gewoon uit het vorige topic meegekomen. Maar hij doet 't weer. Bedankt voor de heads-up!quote:Op vrijdag 2 januari 2015 15:42 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Dank u. Januari is vooral lekker ambitieus.
Ps: Marikenloop gaat iets niet helemaal lekker mee in de OP.![]()
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Ik doe wel eens 2x5km op HM-tempo, maar dat is inderdaad behoorlijk pittigquote:Op vrijdag 2 januari 2015 15:39 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Nou precies mijn punt dusHet zou wel kunnen, als tempotraining, maar dan pak ik liever een 5km of 10km crossje of wedstrijdje mee om dat te doen.
Maar nog niemand zo'n soort training gedaan dus met heel veel korte intervallen op submaximaal tempo?
Je zou ook een wisselduurloop kunnen doen: bv 10 minuten DL1, 3 min DL2 en 2 min DL3. En dat dan herhalen tot je er genoeg van hebt.![]()
Heb trouwens ook al een berichtje gestuurd naar Ynske, omdat ik dacht dat het OT zou zijn, maar toch ook even hier voor wat meer input.
Op het moment heb ik alleen een korte broek+shirtje en een set thermo onderkleding (lang-lang). Wat zou ik volgens jullie (wat hebben jullie zelf) er nog meer bij om in alle verschillende weertypes te kunnen hardlopen?
Bonusvraagje; wie loopt er met een hartslagmeter? Ik zie hierboven al mensen die bewust in hartslagzones gaan lopen, doen de meesten dat hier of gaan jullie uit van jullie eigen gevoel/ademhaling?![]()
Je idee van een training is wel prima hoor, maar als je tempo weer 'lager' is, dan zijn die 400 metertjes weer niet zo logisch in mijn ogen.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 15:45 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja dat is waar. Maar mijn insteek was ook niet om het tussen 10km en HM tempo te lopen maar eerder tussen HM en D2 tempo, meer als wisselduurloop. Het lijkt me wel een leuk experimentje in ieder geval.Dan zou ik gewoon 10 x 800 meter doen of zo, wat langere tempo's. Wat dat betreft moet je de intensiteit wel een beetje aanpassen op je intervallengte, persoonlijk lijkt mij het een erg vervelende 'duurloop' van een km of 17/18 als je elke 400 meter en 200 meter je tempo weer aan moet passen... De meeste wisselduurlopen hebben een 'wissel' per km, 5 mins of 10 mins, en niet elke 1.5 / 1 minuut. Maar verder gewoon experimenteren, mocht het niets zijn dan merk je dat snel zat, anders doen we misschien allemaal deze training binnenkort!
Jack does it in real time...![]()
Schoenen, korte broek, lange tight, shirt, longsleeve en windjack zijn wat mij betreft de enige dingen die essentieel zijn.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 15:57 schreef nickhguitar het volgende:
Heb trouwens ook al een berichtje gestuurd naar Ynske, omdat ik dacht dat het OT zou zijn, maar toch ook even hier voor wat meer input.
Op het moment heb ik alleen een korte broek+shirtje en een set thermo onderkleding (lang-lang). Wat zou ik volgens jullie (wat hebben jullie zelf) er nog meer bij om in alle verschillende weertypes te kunnen hardlopen?
Bonusvraagje; wie loopt er met een hartslagmeter? Ik zie hierboven al mensen die bewust in hartslagzones gaan lopen, doen de meesten dat hier of gaan jullie uit van jullie eigen gevoel/ademhaling?
En ja, ik loop bijna altijd met hartslagmeter en let daar best op.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ik heb ook mijn eerste kilometers in 2015 afgelegd. Na maandag en dinsdag 2 daagjes lichte koorts gehad te hebben nog 2 rustdaagjes gepakt. Gezellig met de familie enzo. Maar vanmiddag mocht ik dus weer!
Had er in eerste instantie nog niet heel veel zin in, de kou in enzo. Maar mezelf toch maar even een schop onder mijn kont gegeven. Er stond meteen een lekker pittige training op het programma, een climaxloopje met 8km op 4'05, 4km op 3'50 en 2km op 3'40. Met in- en uitlopen in totaal 20km. Eerste 8.5km lekker met tegenwind gelopen, lekker bikkelen en daarna vooral zijwind. Laatste stukje lekker wind mee, dat was ook het deel van de snelste km's dus dat was wel goed gepland!
![]()
Goed begin van het nieuwe jaar!![]()
https://www.endomondo.com/workouts/453440650/2368823![]()
Even nog hierop reageren want het maakt zeker wel uit. Over het algemeen krijgen haklanders vaker last van hun knieën en/of rug. Mid- en voorvoetlanders krijgen sneller last van hun achilles en kuiten. Als Nick dus snel last krijgt van zijn knieën zou het kunnen helpen om een andere loopstijl te proberen. Maar je moet het sowieso rustig opbouwen ja.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 12:12 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Er zijn net zo veel mensen die zonder blessures op hun hak landen. En er zijn net zo veel mensen die blessurevrij op dikke vette schoenen lopen. Dit is allemaal zo persoonlijk. Vind je het leuk om zo te lopen, moet je dat vooral doen, maar het maakt echt geen meter verschil in blessures.
En nu lees ik pas het bericht erna waarin hij aangeeft dat hij bijna puur voorvoetlander is![]()
![]()
![]()
In het algemeen wel, maar ik snap mossel ook. Voorvoetlanders kunnen ook knieklachten krijgen en haklanders ook pijnlijke achillespezen. Looptechniek aanpassen is wel een hele drastische verandering, terwijl het niet alle blessures tegengaat.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 16:38 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Even nog hierop reageren want het maakt zeker wel uit. Over het algemeen krijgen haklanders vaker last van hun knieën en/of rug. Mid- en voorvoetlanders krijgen sneller last van hun achilles en kuiten. Als Nick dus snel last krijgt van zijn knieën zou het kunnen helpen om een andere loopstijl te proberen. Maar je moet het sowieso rustig opbouwen ja.
En nu lees ik pas het bericht erna waarin hij aangeeft dat hij bijna puur voorvoetlander is![]()
![]()
Eerst volledig herstellen en kijken of hij - met rustig opbouwen! - normaal pijnvrij kan lopen is een stuk minder drastisch en lost misschien al genoeg op.♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Dat is zeker waarquote:Op vrijdag 2 januari 2015 16:49 schreef Yuki het volgende:
[..]
In het algemeen wel, maar ik snap mossel ook. Voorvoetlanders kunnen ook knieklachten krijgen en haklanders ook pijnlijke achillespezen. Looptechniek aanpassen is wel een hele drastische verandering, terwijl het niet alle blessures tegengaat.
Eerst volledig herstellen en kijken of hij - met rustig opbouwen! - normaal pijnvrij kan lopen is een stuk minder drastisch en lost misschien al genoeg op.Maar sommige mensen lopen natuurlijk ook echt gewoon verkeerd. En heel drastisch is het nou ook weer niet, vooral niet als je nog een beginner bent. Hij moet nu toch opnieuw opbouwen, dus waarom niet meteen een goede loopstijl erbij aanleren. Al denk ik niet dat het in dit geval helpt inderdaad, vooral ook omdat hij al vaker 'bekeken' is.
![]()
Welkom Nickhguitar. Heb je alleen last van je knieën of ook van andere gewrichten. Ik heb ook gemerkt dat als je begint met hardlopen je spieren en gewrichten moeten wennen aan die belasting. Ik ben ook vanuit het voetbal begonnen met hardlopen en merkte dat ik het conditioneel wel redelijk aankon, maar het voor je spieren en gewrichten nog wel heel erg wennen is. Probeer het opbouwen met een schema, zodat je niet te hard van stapel loopt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
http://losseveter.nl/2014(...)llen/#comment-171087
Interessant artikel. Alleen die Zwitserse formule lijkt mij nogal lariekoek, als je trainingstempo 12km/u is en je vetpercentage 15% loop je echt wel harder dan 3 u 37. Ik zou volgens die formule op een uur of 4.5 uitkomen (al weet ik mijn vetpercentage niet precies, maar heb het nu laag ingeschat dus zou alleen maar langzamer kunnen zijn).
Er staat wel bij dat het voor mannen geldt, dus dat kan ook het probleem zijn. Maar dan nog..
Ik vind nog steeds de HMx2 + 10% regel het meest zinnig. Bij mij wijkt dat in ieder geval maar 3 minuten af.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Rare regel inderdaad. Trainingstempo zegt denk ik ook helemaal niets over je kunnen. Sommige mensen trainen gewoon standaard te hard voor wat goed isquote:Op vrijdag 2 januari 2015 17:02 schreef La_Tramposa het volgende:
http://losseveter.nl/2014(...)llen/#comment-171087
Interessant artikel. Alleen die Zwitserse formule lijkt mij nogal lariekoek, als je trainingstempo 12km/u is en je vetpercentage 15% loop je echt wel harder dan 3 u 37. Ik zou volgens die formule op een uur of 4.5 uitkomen (al weet ik mijn vetpercentage niet precies, maar heb het nu laag ingeschat dus zou alleen maar langzamer kunnen zijn).
Er staat wel bij dat het voor mannen geldt, dus dat kan ook het probleem zijn. Maar dan nog..
Ik vind nog steeds de HMx2 + 10% regel het meest zinnig. Bij mij wijkt dat in ieder geval maar 3 minuten af.en sommige lopen veel te rustig voor wat ze kunnen. En tel je inlopen/uitlopen daarbij etc... Kijken naar wedstrijd-PR's werkt een stuk beter ja.
Iemand daaronder zegt ook 3x je 15km tijd, zou mooi zijn!Maar ook een beetje te positief denk ik.
Ik liep vandaag trouwens 6km op HM-tempo en hoger. Heb niet het idee dat ik nu een hele week rustig aan moet doen. Dus denk dat dat ook wel meevalt hoor.![]()
Bij mij 9 minuten. (4:18:36)quote:Op vrijdag 2 januari 2015 17:02 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik vind nog steeds de HMx2 + 10% regel het meest zinnig. Bij mij wijkt dat in ieder geval maar 3 minuten af.
De methode uit dit artikel wijkt 1 minuut af. (4:28:12)
Daadwerkelijke marathon tijd: 4:27:13
Daadwerkelijke HM tijd: 1:57:30
-edit- en met 3 keer mijn 15KM tijd zou ik op 4:01:33 uit komen.![]()
Eerste tripje van het jaar zit er op, en wat voor een: met trailgekke logeerhond 17 kilomodders lang ge-ADHD'd door de Jansbergse bagger. Hond ligt languit en ik ben nog een beetje aan het stuiteren
Door de invallende duisternis moesten we wat eerder terug dan gepland maar het is goed zo!
[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2015 17:43:58 ]![]()
De sport is 26 jaar geleden in Beltrum begonnen. Daarbij (of daarom misschien wel) is het misschien wel de mooiste en best georganiseerde run. Daar moét je de hele dus eigenlijk ook wel een keer gelopen hebben. In Beltrum is dat ook nog wel enigszins haalbaar als je gewoon goed getraind bent. Er zijn namelijk ook wel runs die zo zwaar zijn dat je voor de hele een soort superman moet zijn (Kootstertille, Neede, Gendringen).quote:Op vrijdag 2 januari 2015 14:51 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Volgens mij ging je code-dinges prima! Ik heb je er maar bij gezet. Klinkt als een pittig lange survival. Succes!
[..]
It has to mean something
Qua kleding is t een kwestie van trial and error.Wat werkt voor jou? De 1 trekt al snel een lange tight aan en iemand anders loopt heel lang door in korte broek. Als je nog niet veel hebt zou ik wachten om dure dingen te kopen. Koop eerst eens 1 shirt met lange mouwen in de uitverkoop. Kun je kijken of dat voldoende is en zo kun je combineren en uitbreiden...quote:Op vrijdag 2 januari 2015 15:57 schreef nickhguitar het volgende:
Bonusvraagje; wie loopt er met een hartslagmeter? Ik zie hierboven al mensen die bewust in hartslagzones gaan lopen, doen de meesten dat hier of gaan jullie uit van jullie eigen gevoel/ademhaling?
En wat hartslagmeter betreft: ja, ik loop er ook mee en ik kijk er regelmatig op tijdens een loop.
En wat loopstijl betreft: ik meen me te herinneren dat artikelen online tegenwoordig vooral zeggen dat hak-/voorvoetlanding niet zoveel uitmaakt. In ieder geval minder dan men tot voor kort altijd aannam. Maar goed, ik pretendeer geen zinnige dingen te zeggen en ben ook geen bewegingswetenschapper![]()
![]()
Ik vind zelf dat www.corniel.nl/runs een goede schatting maakt van wat je kan. Al heb ik proefondervindelijk vast gesteld dat van HM naar M wel een uitdaging is.Daaruit komt ook (ongeveer) dat je M tijd 3 x je 15 km-tijd is. Sprak de cijferfetisjist.
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
Dit dus... ik loop toch de nodige kilometers en redelijk intensief maar ben eigenlijk nooit echt langdurig geblesseerd geweest.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 12:25 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Absoluut, maar toch ben ik het wel met degene boven je eens dat hoe je loopt ook belangrijk is. Je kunt je voorstellen dat het voor iemand met overgewicht en beginnen arthrose niet fijn is om constant keihard op je hak te landen.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
n=1quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:21 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Dit dus... ik loop toch de nodige kilometers en redelijk intensief maar ben eigenlijk nooit echt langdurig geblesseerd geweest.![]()
Ik dacht dat ze recent naar de landingsstijl van een groep toplopers hadden gekeken en daar zat van alles tussen. Ik denk wel dat iedereen een inherente loopstijl heeft. Je kunt er aan schaven maar om daar structureel iets aan te veranderen is erg moeilijk. Blijft wel zo dat je kunt fijn tunen. Ik vind het fascinerend om toplopers te zien en hoe die van elkaar verschillen. Paula Radcliffe met haar dwangstand van het hoofd en een huidige toploopster die ontzettend met haar onderbenen naar buiten zwaait...![]()
Blijft wel zo dat ik hoop dat ik net als jij wordt op loopgebied, RD!![]()
Zei de man die een haklanding heeft met 0-drop schoenen...quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:21 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Dit dus... ik loop toch de nodige kilometers en redelijk intensief maar ben eigenlijk nooit echt langdurig geblesseerd geweest.
Maar het helpt goed voor jou ja!![]()
![]()
Ik merk vooral dat overgaan vak hak naar mid/voorvoet landen voor mij heel veel goed maakt in mijn loophouding.
Ik ging van de week heel even terug naar hak om het verschil te voelen en merkte direct dat mijn hele houding weer in elkaar zakte.
Voor mij dus geen haklanding meer!"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg![]()
Is de manier van lopen niet gewoon fysiek bepaald? Je kunt wel geforceerd anders gaan landen, maar of dat de oplossing is?![]()
@ Liesje
Het belangrijkste wat ik geleerd heb over de jaren is dingen afleren.
Ik loop de afstand waar ik zin in heb, het aantal dagen op een rij waar ik zin in heb en het tempo waar ik zin in heb.
Natuurlijk, ik heb ook een tijdje schema's gevolgd, met een HSM gelopen etc. maar het heeft geen 20 minuten van mijn HM-tijd gehaald dus ik ben daar op een gegeven moment maar mee gestopt
Ik weet dat het een heel confronterend boek is maar ik raad iedereen nogmaals aan om het boek van Jan Knippenberg op de kop te tikken., in mijn ogen liep hij zoals hardlopen bedoelt is en ik benbsteeds meer geneigd om onze sport op zijn manier te benaderen'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Haha! Ik hoop ooit zo relaxed te kunnen lopen als jij! Ik ben toch echt wel bezig met goede prestaties( voor mij dan )quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:40 schreef rechtsedirecte het volgende:
@ Liesje
Ik loop de afstand waar ik zin in heb, het aantal dagen op een rij waar ik zin in heb en het tempo waar ik zin in heb.
Natuurlijk, ik heb ook een tijdje schema's gevolgd, met een HSM gelopen etc. maar het heeft geen 20 minuten van mijn HM-tijd gehaald dus ik ben daar op een gegeven moment maar mee gestopt
Ik weet dat het een heel confronterend boek is maar ik raad iedereen nogmaals aan om het boek van Jan Knippenberg op de kop te tikken., in mijn ogen liep hij zoals hardlopen bedoelt is en ik benbsteeds meer geneigd om onze sport op zijn manier te benaderen![]()
@Zwabber: dat denk ik ook. Heeft denk ik ook te maken met biomechanica, bouw van iemand enz enz.![]()
Ik ben natuurlijk ook bezig met prestaties alleen ik laat me niet meer van alles opleggen om die te bereiken
Afgelopen week kocht ik nog een keer Runners World en vroeg me al snel af waarom ik dat blad ook al weer las.
Knarren zoals ons ga je niet zo snel meer veranderen Liesje dus ik lees tegenwoordig liever hardloopartikelen over "de mens achter de hardloper"'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
ebookquote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:40 schreef rechtsedirecte het volgende:
@ Liesje
Ik weet dat het een heel confronterend boek is maar ik raad iedereen nogmaals aan om het boek van Jan Knippenberg op de kop te tikken., in mijn ogen liep hij zoals hardlopen bedoelt is en ik benbsteeds meer geneigd om onze sport op zijn manier te benaderen
Today is life -
Dale Carnegie![]()
Ik ben vooraf niet met prestaties bezig, tuurlijk vind ook ik het leuk om achteraf te zien dat ik wat verbeterd heb bv.
Maar voor mij is lopen op dit moment vooral ontspanning krijgen in mijn nek en een leeg hoofd waardoor ik me beter voel.Today is life -
Dale Carnegie![]()
Ik heb geen idee, maar ik heb nooit bewust getracht het te veranderen. Ik heb wel het idee dat naarmate de kilometers vorderde ik langzaam van hak naar ietwat midvoet ben gegaan. Automagisch.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:39 schreef Zwabberhark het volgende:
Is de manier van lopen niet gewoon fysiek bepaald? Je kunt wel geforceerd anders gaan landen, maar of dat de oplossing is?![]()
Prijs, prijs... participatie awardquote:Op vrijdag 2 januari 2015 15:12 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Op smashrun. Ik heb nu 10x onder lunchtijd op werkdagen gelopen. En daarvoor krijg je terecht een prijs.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Het boek van Jan Knippenberg bestaat alleen in de papieren versie Ynske. Het wordt niet meer gedrukt en is alleen nog 2e hands verkrijgbaar.quote:"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg![]()
Mijn ervaring is anders. Ik was een onvervalste haklander maar noodgedwongen heb ik de switch naar voorvoet/middenvoet gemaakt en met succes. Voordien liep ik hoogstens (en sporadisch) een HM en moest ik vanwege mijn rotte enkelgewricht om de haverklap rust houden. Sinds de transitie heb ik twee marathons en diverse keren 30+ gelopen zonder ook maar 1 enkelprobleem. En een voorvoet/middenvoetlanding voelt nu niet meer onnatuurlijk aan.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:39 schreef Zwabberhark het volgende:
Meer "aangeleerd" dan fysiek bepaald.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:39 schreef Zwabberhark het volgende:
Is de manier van lopen niet gewoon fysiek bepaald? Je kunt wel geforceerd anders gaan landen, maar of dat de oplossing is?
En geforceerd is het niet, het is een aanpassing, je forceert niets.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Jammer, maar ik zie dat ze m wel bij de bieb hebben. Maar eens lenen dan.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 19:18 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Het boek van Jan Knippenberg bestaat alleen in de papieren versie Ynske. Het wordt niet meer gedrukt en is alleen nog 2e hands verkrijgbaar.Today is life -
Dale Carnegie![]()
Dat is bij mij ook gebeurd, maar dat is vooral gekomen doordat ik veel intervallen ben gaan lopen.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 19:11 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, maar ik heb nooit bewust getracht het te veranderen. Ik heb wel het idee dat naarmate de kilometers vorderde ik langzaam van hak naar ietwat midvoet ben gegaan. Automagisch.
Overigens ben ik wel benieuwd of er ook mensen zijn die van voorvoet- naar haklanding gegaan zijn.![]()
Ik ben al drie jaar tevreden haklander. Dat vraagt ook veel krachttraining en een lekkere dikke hakzool in je schoen, anders ligt een blessure zo op de loer.
Training van vandaag en de 31e leverden trouwens helemaal geen spierpijn op. Goed slapen en uitgerust zijn werkt helend op je lichaam, denk ik
Mijn vorige loopgroep trainde op souplesse en de voorvoet, doesn't work for me.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Ik heb al bijna een week niet gelopen. En morgen gaat weer niet lukken.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ik heb gedaan wat stikstreep heeft gedaan. Begonnen als haklander, blessure (shinsplints) opgelopen, rust gepakt en daarna opnieuw opgebouwd en meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om een nieuwe manier van landen aan te leren.
Is het goed? Is het slecht? Geen idee. Maar ik voel me er nu wel goed bij
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Ik koop m ook vaak en dan denk ik later ' waarom'quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:55 schreef rechtsedirecte het volgende:
Ik ben natuurlijk ook bezig met prestaties alleen ik laat me niet meer van alles opleggen om die te bereiken
Afgelopen week kocht ik nog een keer Runners World en vroeg me al snel af waarom ik dat blad ook al weer las.
Knarren zoals ons ga je niet zo snel meer veranderen Liesje dus ik lees tegenwoordig liever hardloopartikelen over "de mens achter de hardloper"![]()
![]()
Ik ben ook meer gaan letten op een hoog beentempo en dan lijkt het als vanzelf te gaan om op mijn voor-/middenvoet te landen ( voor mij iig wel ).![]()
Wolve, wil jij mij toevoegen aan Rotterdam?
Voor de liefhebbers, mijn langste duurlopen heb ik als volgt ingepland:
4 jan 25 km (o.v.b. i.v.m. oproepdienst)
25 jan 25 km
6 feb (donderdag!) 30 km
15 feb 25 km
22 feb 30 km (o.v.b. i.v.m. oproepdienst)
15 maa 35 km
29 maa 25 km
Alle overige weekenden zijn een wedstrijd of 20 km. Mocht er een dag bij staan die past in het schema van een van jullie, dan kunnen we wellicht eens samen lopen. Bedenk wel dat mijn tempo eerder richting 6:30 dan richting 6:00 zal gaan. Dus de snellen hebben niks aan mij.![]()
Over de waterzak: ik heb alles weer eens doorgekeken, ook de Ultimate Direction van RD. Ik denk dat ik voor de Nathan Vaporwrap ga. De maat is nog wel een probleem, want de winkel adviseert voor lange mensen L/XL en niet de S/M, maar mijn kledingmaat is wel M.
YUR, jouw RW heeft deze zak toevallig niet op voorraad om te passen?![]()
de 30 op 22 februari zou mogelijk wel kunnen.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:04 schreef Zwabberhark het volgende:
Wolve, wil jij mij toevoegen aan Rotterdam?
Voor de liefhebbers, mijn langste duurlopen heb ik als volgt ingepland:
4 jan 25 km (o.v.b. i.v.m. oproepdienst)
25 jan 25 km
6 feb (donderdag!) 30 km
15 feb 25 km
22 feb 30 km (o.v.b. i.v.m. oproepdienst)
15 maa 35 km
29 maa 25 km
Alle overige weekenden zijn een wedstrijd of 20 km. Mocht er een dag bij staan die past in het schema van een van jullie, dan kunnen we wellicht eens samen lopen. Bedenk wel dat mijn tempo eerder richting 6:30 dan richting 6:00 zal gaan. Dus de snellen hebben niks aan mij.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
heb even gekeken bij de Nathan die jij noemde en die komt in vrij veel dingen overeen met de UDquote:'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Forum Opties Forumhop: Hop naar: