Zei de man die een haklanding heeft met 0-drop schoenen...quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:21 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Dit dus... ik loop toch de nodige kilometers en redelijk intensief maar ben eigenlijk nooit echt langdurig geblesseerd geweest.
Haha! Ik hoop ooit zo relaxed te kunnen lopen als jij! Ik ben toch echt wel bezig met goede prestaties( voor mij dan )quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:40 schreef rechtsedirecte het volgende:
@ Liesje
Het belangrijkste wat ik geleerd heb over de jaren is dingen afleren.
Ik loop de afstand waar ik zin in heb, het aantal dagen op een rij waar ik zin in heb en het tempo waar ik zin in heb.
Natuurlijk, ik heb ook een tijdje schema's gevolgd, met een HSM gelopen etc. maar het heeft geen 20 minuten van mijn HM-tijd gehaald dus ik ben daar op een gegeven moment maar mee gestopt
Ik weet dat het een heel confronterend boek is maar ik raad iedereen nogmaals aan om het boek van Jan Knippenberg op de kop te tikken., in mijn ogen liep hij zoals hardlopen bedoelt is en ik benbsteeds meer geneigd om onze sport op zijn manier te benaderen
ebookquote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:40 schreef rechtsedirecte het volgende:
@ Liesje
Het belangrijkste wat ik geleerd heb over de jaren is dingen afleren.
Ik loop de afstand waar ik zin in heb, het aantal dagen op een rij waar ik zin in heb en het tempo waar ik zin in heb.
Natuurlijk, ik heb ook een tijdje schema's gevolgd, met een HSM gelopen etc. maar het heeft geen 20 minuten van mijn HM-tijd gehaald dus ik ben daar op een gegeven moment maar mee gestopt
Ik weet dat het een heel confronterend boek is maar ik raad iedereen nogmaals aan om het boek van Jan Knippenberg op de kop te tikken., in mijn ogen liep hij zoals hardlopen bedoelt is en ik benbsteeds meer geneigd om onze sport op zijn manier te benaderen
Ik heb geen idee, maar ik heb nooit bewust getracht het te veranderen. Ik heb wel het idee dat naarmate de kilometers vorderde ik langzaam van hak naar ietwat midvoet ben gegaan. Automagisch.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:39 schreef Zwabberhark het volgende:
Is de manier van lopen niet gewoon fysiek bepaald? Je kunt wel geforceerd anders gaan landen, maar of dat de oplossing is?
Prijs, prijs... participatie awardquote:Op vrijdag 2 januari 2015 15:12 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Op smashrun. Ik heb nu 10x onder lunchtijd op werkdagen gelopen. En daarvoor krijg je terecht een prijs.
Het boek van Jan Knippenberg bestaat alleen in de papieren versie Ynske. Het wordt niet meer gedrukt en is alleen nog 2e hands verkrijgbaar.quote:
Mijn ervaring is anders. Ik was een onvervalste haklander maar noodgedwongen heb ik de switch naar voorvoet/middenvoet gemaakt en met succes. Voordien liep ik hoogstens (en sporadisch) een HM en moest ik vanwege mijn rotte enkelgewricht om de haverklap rust houden. Sinds de transitie heb ik twee marathons en diverse keren 30+ gelopen zonder ook maar 1 enkelprobleem. En een voorvoet/middenvoetlanding voelt nu niet meer onnatuurlijk aan.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:39 schreef Zwabberhark het volgende:
Is de manier van lopen niet gewoon fysiek bepaald? Je kunt wel geforceerd anders gaan landen, maar of dat de oplossing is?
Meer "aangeleerd" dan fysiek bepaald.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:39 schreef Zwabberhark het volgende:
Jammer, maar ik zie dat ze m wel bij de bieb hebben. Maar eens lenen dan.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 19:18 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Het boek van Jan Knippenberg bestaat alleen in de papieren versie Ynske. Het wordt niet meer gedrukt en is alleen nog 2e hands verkrijgbaar.
Dat is bij mij ook gebeurd, maar dat is vooral gekomen doordat ik veel intervallen ben gaan lopen.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 19:11 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, maar ik heb nooit bewust getracht het te veranderen. Ik heb wel het idee dat naarmate de kilometers vorderde ik langzaam van hak naar ietwat midvoet ben gegaan. Automagisch.
Ik koop m ook vaak en dan denk ik later ' waarom'quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:55 schreef rechtsedirecte het volgende:
Ik ben natuurlijk ook bezig met prestaties alleen ik laat me niet meer van alles opleggen om die te bereiken
Afgelopen week kocht ik nog een keer Runners World en vroeg me al snel af waarom ik dat blad ook al weer las.
Knarren zoals ons ga je niet zo snel meer veranderen Liesje dus ik lees tegenwoordig liever hardloopartikelen over "de mens achter de hardloper"
de 30 op 22 februari zou mogelijk wel kunnen.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:04 schreef Zwabberhark het volgende:
Wolve, wil jij mij toevoegen aan Rotterdam?
Voor de liefhebbers, mijn langste duurlopen heb ik als volgt ingepland:
4 jan 25 km (o.v.b. i.v.m. oproepdienst)
25 jan 25 km
6 feb (donderdag!) 30 km
15 feb 25 km
22 feb 30 km (o.v.b. i.v.m. oproepdienst)
15 maa 35 km
29 maa 25 km
Alle overige weekenden zijn een wedstrijd of 20 km. Mocht er een dag bij staan die past in het schema van een van jullie, dan kunnen we wellicht eens samen lopen. Bedenk wel dat mijn tempo eerder richting 6:30 dan richting 6:00 zal gaan. Dus de snellen hebben niks aan mij.
heb even gekeken bij de Nathan die jij noemde en die komt in vrij veel dingen overeen met de UDquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |