abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 januari 2015 @ 12:17:38 #1
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_148239916

Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo :)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: 2014 Challenge
SPOILER: 2015 Challenge
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Divers
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters

[ Bericht 0% gewijzigd door Wolve000 op 03-01-2015 12:40:52 ]
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
pi_148239993
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 12:14 schreef nickhguitar het volgende:
Totaal niet; ik heb nu een poosje niks gedaan maar 2,5 km op dribbeltempo lukt me nog wel ;ik kan dan ook nog wel normaal een gesprek voeren. Heeft ook niet echt wat daarmee te maken denk ik; ik had de klachten ook toen ik nog het 1 minuut wandelen/1 minuut hardlopen schema volgde.
Je zal niet de eerste zijn die zichzelf totaal over de kop rent in het begin ;)

Mijn zwagertje 'kan' ook niet rustig lopen, die wil het gevoel hebben dat hij wat gedaan heeft. Dus altijd full-pull
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_148240032
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 12:16 schreef Tarahumara het volgende:

[..]

Het is inderdaad heel persoonlijk. Ik woon aan een doorgaande weg en er komen hier nogal wat hardlopers voorbij, de meeste mensen lopen enorm te stampen met grote passen, voor hun lichaam landend. Natuurlijk kan dit goed gaan, als het voor je werkt, niets aan doen, maar ik denk dat de gemiddelde hardloper baat heeft bij een betere looptechniek. Zeker bij blessures de moeite om te proberen.
Ik denk dat je bij bijna alle blessures eerst maar eens moet kijken naar hoe veel je loopt en vooral ook naar hoe intensief je loopt. Dat zorgt namelijk voor de meeste blessures. Niet de manier van lopen.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_148240049
quote:
99s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 12:21 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Je zal niet de eerste zijn die zichzelf totaal over de kop rent in het begin ;)

Mijn zwagertje 'kan' ook niet rustig lopen, die wil het gevoel hebben dat hij wat gedaan heeft. Dus altijd full-pull
Nou ja; ik herken dat wel. Is voor iedereen persoonlijk, maar ik wil natuurlijk ook het liefste lopen naar m'n conditionele grens. Ik heb dat echter wel bewust losgelaten. Het rare is ook dat ik het bijna instant heb als ik begin, als ik het nu ontwikkel na 3/4 keer, dan valt er nog wat voor te zeggen. Maar het lijkt wel een soort allergische reactie van mijn knie op asfalt ofzo :P Ik stap de straat op, loop een halve km ofzo en ik voel m'n knie al opspelen.
pi_148240057
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 12:02 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Dat is ook het moeilijke, naar mijn gevoel heb ik helemaal geen blessure. Fietsen; geen probleem, fitness met zware gewichten; geen probleem. Zo gauw ik ga hardlopen krijg ik de klachten vrijwel meteen. Ik vind het echt heel jammer. Fietsen is wel leuk, maar ik heb vanuit mijn voetbalachtergrond veel meer feeling met hardlopen.
Kan het niet zijn dat die combi fitness met zware gewrichten en hardlopen je de das omdoet? Daarbij verkort je je spieren, met hardlopen kun je ze dan makkelijke overstrekken.
Je kunt de zee niet oversteken door alleen naar het water te staren.
pi_148240072
quote:
99s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 12:23 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Ik denk dat je bij bijna alle blessures eerst maar eens moet kijken naar hoe veel je loopt en vooral ook naar hoe intensief je loopt. Dat zorgt namelijk voor de meeste blessures. Niet de manier van lopen.
Absoluut, maar toch ben ik het wel met degene boven je eens dat hoe je loopt ook belangrijk is. Je kunt je voorstellen dat het voor iemand met overgewicht en beginnen arthrose niet fijn is om constant keihard op je hak te landen.
pi_148240110
quote:
99s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 12:23 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Ik denk dat je naar het complete plaatje moet kijken en inderdaad is de intensiteit een belangrijke, maar looptechniek ook zeker niet onbelangrijk.
pi_148240111
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 12:25 schreef nickhguitar het volgende:
iemand met overgewicht en beginnen arthrose niet fijn is om constant keihard op je hak te landen.
Boeit geen flikker. Iemand met overgewicht en artrose kan prima hardlopen. Het moet alleen minder vaak, minder ver en minder hard.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_148240113
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 12:02 schreef De_kluizenaar het volgende:
Lekker, nu alvast mijn geplande LDL afstand in afstandmeten.nl gemeten, lekker veel groen, lekker veel rechtdoor.

Doen meer mensen dit, routes plannen? De laatste 2 lopers die ik in real life sprak lopen gewoon naar buiten en kijken wel onderweg waar ze zin in hebben. Kan zo maar een 5 of een 10 worden, lopen eens in de week of eens in de 2 weken.
Ze keken me beide ook erg vreemd aan toen ik zei dat het ook wel eens leuk is om ergens naar toe te rijden en op een andere plek een stukje te lopen, duinen of een ander gebied wat aantrekkelijk is.
Voor een LDL doe ik dat standaard, vooral omdat ik aan het opbouwen ben, wil voorkomen dat ik opeens een paar kilometer meer doe dan de planning, want die planning heb ik natuurlijk niet voor niks :)
Je kunt de zee niet oversteken door alleen naar het water te staren.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 2 januari 2015 @ 12:28:27 #10
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_148240139
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 12:02 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Dat is ook het moeilijke, naar mijn gevoel heb ik helemaal geen blessure. Fietsen; geen probleem, fitness met zware gewichten; geen probleem. Zo gauw ik ga hardlopen krijg ik de klachten vrijwel meteen. Ik vind het echt heel jammer. Fietsen is wel leuk, maar ik heb vanuit mijn voetbalachtergrond veel meer feeling met hardlopen.
Je lichaam geeft dus aan dat je te hard gaat bij het hardlopen omdat het geen kans heeft om zich aan te passen.

quote:
Lekker, nu alvast mijn geplande LDL afstand in afstandmeten.nl gemeten, lekker veel groen, lekker veel rechtdoor.

Doen meer mensen dit, routes plannen? De laatste 2 lopers die ik in real life sprak lopen gewoon naar buiten en kijken wel onderweg waar ze zin in hebben. Kan zo maar een 5 of een 10 worden, lopen eens in de week of eens in de 2 weken.
Ze keken me beide ook erg vreemd aan toen ik zei dat het ook wel eens leuk is om ergens naar toe te rijden en op een andere plek een stukje te lopen, duinen of een ander gebied wat aantrekkelijk is.
Mijn loopmaatje plant idd de routes die we lopen. Ik vind het wel fijn om verrast te worden want dan kan ik me niet druk maken om wat komen gaat.

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 11:55 schreef nickhguitar het volgende:

Nu (lees; vandaag), ben ik weer begonnen met hardlopen, rustig 2,5 km, helaas voel ik nu alweer die verrekte pijn in m'n knie. Ik loop goed en ik heb goed schoeisel (beiden meerdere malen gecheckt). Mijn vraag is dan ook; kan het zo zijn dat hardlopen niks voor mij is?
waarom meteen met 2,5/5 km ipv echt op te bouwen? get gaat niet om je conditie, maar je gestel, botten, spieren, pezen etc hebben veel langer nodig om te wennen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_148240198
@gogo en mossel. Ik heb nog even naar m'n planning gekeken mbt het overnemen van een startbewijs van de midwintermarathon. Het wordt me toch wat te druk, dan heb ik 3 weekenden achter elkaar wat. Als je m tegen die tijd nog hebt, wellicht dat ik m last minute nog wel wil/kan lopen, maar reken er niet op.
pi_148240278
Is er hier iemand actief bezig met de segmenten op Strava? Ik (nog) niet, af en toe zie ik dat een CR heb oid, dan is een interval net goed gevallen denk ik. Het lijkt me wel leuk om er wat actiever mee om te gaan dit jaar. :)
pi_148240374
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 12:34 schreef Tarahumara het volgende:
Is er hier iemand actief bezig met de segmenten op Strava? Ik (nog) niet, af en toe zie ik dat een CR heb oid, dan is een interval net goed gevallen denk ik. Het lijkt me wel leuk om er wat actiever mee om te gaan dit jaar. :)
Segmenten zijn eigenlijk alleen leuk bij klimmetjes oid. 90% van de segmenten zijn totaal willekeurig aangemaakt en slaan eigenlijk nergens op
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 2 januari 2015 @ 12:38:58 #14
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_148240386
Garmin werkt ook met die segmenten, geloof alleen niet dat ik in de gaten heb waar t voor is.
Today is life -

Dale Carnegie
pi_148240437
Blegh, tot zo ver mijn gezonde start van 2015. Blaasontsteking -O-

Ik heb al geprobeerd of ik de huisarts te pakken kon krijgen maar die is lunchen tot 2 uur. Hopelijk wil ze daarna nog wat doen want ik heb weinig zin om dit over het weekend heen te tillen. :N
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 2 januari 2015 @ 12:43:31 #16
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_148240478
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 12:41 schreef Nanook24 het volgende:
Blegh, tot zo ver mijn gezonde start van 2015. Blaasontsteking -O-

Ik heb al geprobeerd of ik de huisarts te pakken kon krijgen maar die is lunchen tot 2 uur. Hopelijk wil ze daarna nog wat doen want ik heb weinig zin om dit over het weekend heen te tillen. :N
:* -O- niet fijn

Cranberriesap en melissethee drinken.
Today is life -

Dale Carnegie
  vrijdag 2 januari 2015 @ 12:47:09 #17
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_148240538
quote:
Ik heb voor de grap eens gekeken. Blijkbaar heb ik ook een CR op een route. Gehaald tijdens een gewone club training met maarliefst 6:58/km! _O-

Ik houd me er verder niet mee bezig. Daarvoor lopen er te veel snelle jongens bij ons in de buurt.
pi_148240660
quote:
Ik vind het wel grappig om te zien dat je ergens op een bepaald stukje de snelste bent geweest. Stiekum baal ik zelf een klein beetje als iemand dan dat CR afpakt. :')
Maar ik ga niet actief proberen op segmenten CR te paken. Dat gaat per toeval.
pi_148240717
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 12:43 schreef Ynske het volgende:

[..]

:* -O- niet fijn

Cranberriesap en melissethee drinken.
Ik ga het onthouden voor als de huisarts straks niks wil doen. Normaal ben ik wel van de alternatieven maar nu wil ik er gewoon zo snel mogelijk van af.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_148241308
Bijna zondag! :)
De voorbereiding is door het ziek zijn niet helemaal optimaal voor een eerste keer de hele afstand lopen, maar ik hoop dat ik de afgelopen maanden genoeg heb gedaan.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  vrijdag 2 januari 2015 @ 13:24:20 #21
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_148241361
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 13:22 schreef Cynic het volgende:
Bijna zondag! :)
De voorbereiding is door het ziek zijn niet helemaal optimaal voor een eerste keer de hele afstand lopen, maar ik hoop dat ik de afgelopen maanden genoeg heb gedaan.
Je staat niet in de OP. Wat ga je doen?
pi_148242136
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 13:24 schreef Wolve000 het volgende:

[..]

Je staat niet in de OP. Wat ga je doen?
Ik geef mijn survivaldingen nooit door voor de OP, want dat zijn geen echte hardloopevenementen. :)

1
2
[b]4 januari - [url=http://www.survivalbeltrum.nl/]Survivalrun Beltrum (Beltrum)[/url][/b]
[*] Cynic - hele (23km) 

En ik doe die codedingen volgens mij steeds verkeerd...
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_148242243
Wolve, mag ik in de op bij de HM van Enschede op 19 april?
pi_148242327
quote:

Heel vaak! :+ Een fantastische manier om een loop qua afstand uit te breiden zonder het risico te lopen dat je een verkeerde afslag neemt en je onvoorzien veel meer km's loopt. Ben dus een fervent gebruiker van afstandmeten.nl
pi_148243291
De eerste training van 2015 zit erop. Door een flinke woei 8x1000p800 gedaan. Ik ben weliswaar een menselijke plofkip geworden door de feestdagen, maar ik merk wel dat ik weer een stuk fitter ben dan toen.

Edit; BREAKING: ik heb de lunchtime badge!!!! *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')