Hoeveel drink je dan tijdens zo'n afstand?quote:Op zaterdag 3 januari 2015 11:52 schreef Happel het volgende:
Rondje van 20.8 km gedaan vanmorgen. Ging wel lekker soepel, al kreeg ik op een gegeven moment wel lichte krampjes in mijn rechterkuit. Neem aan dat zoiets te maken heeft met gebrek aan voedingsstoffen, dan wel vocht?
Niet. Heb gelopen op 1 banaan en een half flesje spa blauw dat ik vooraf had genuttigd.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 11:54 schreef steffelonio het volgende:
[..]
Hoeveel drink je dan tijdens zo'n afstand?
Dat is sowieso niet zo slim. Geen drinken mee tijdens een loopje van een uur of 2 (?) is al niet het beste voor je lichaam en je prestatievermogen, maar áls je dat dan doet moet je zorgen dat je in ieder geval van tevoren veel hebt gedronken.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 11:55 schreef Happel het volgende:
[..]
Niet. Heb gelopen op 1 banaan en een half flesje spa blauw dat ik vooraf had genuttigd.
quote:Op zaterdag 3 januari 2015 11:50 schreef Nanook24 het volgende:
Jero, van harte gefeliciteerd met je verjaardag.![]()
Ik zou vandaag blaasontsteking technisch best weer een rondje kunnen lopen ware het niet dat ik misselijk ben van de antibiotica.Voorlopig maar even rustig aan en per dag bekijken hoe het gaat.
Die is wel te vinden op het net. Heb hem al eens gezien.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 11:54 schreef La_Tramposa het volgende:
Oh en Jero gefeliciteerd natuurlijk!
Ik heb ook de hardloopdocu's gevonden:
http://www.npodoc.nl/live/themaweken/2015/week-1.html
Helaas heb ik vanavond geen tijd om marathonboy te kijken, lijkt me de meest fascinerende. Hopelijk is het ook nog ergens terug te kijken.
Je hebt helemaal gelijk. Heb er al wel het een en ander over gelopen en moet er inderdaad een start mee maken. Zal voor mijn duurloop van volgende week wat gaan experimenteren.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 11:58 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Dat is sowieso niet zo slim. Geen drinken mee tijdens een loopje van een uur of 2 (?) is al niet het beste voor je lichaam en je prestatievermogen, maar áls je dat dan doet moet je zorgen dat je in ieder geval van tevoren veel hebt gedronken.
Kramp kan ook komen als je wel genoeg vocht drinkt maar niet de juiste mineralen en het daardoor niet vasthoudt, dus ook met alleen water kan het fout gaan. Beste is dus om ook wat isotone sportdrank of gelletjes mee te nemen. Jij bent toch aan het trainen voor een marathon? Wel slim om je dan goed te verdiepen in wat voor opties er allemaal zijn qua brandstof onderweg en te testen wat voor jou het beste werkt. Voor het eerst met gelletjes op pad gaan tijdens je marathon is te laat..
Gohquote:Op zaterdag 3 januari 2015 11:54 schreef La_Tramposa het volgende:
Oh en Jero gefeliciteerd natuurlijk!
Ik heb ook de hardloopdocu's gevonden:
Helaas heb ik vanavond geen tijd om marathonboy te kijken, lijkt me de meest fascinerende. Hopelijk is het ook nog ergens terug te kijken.
NPO doc gooit die dingen ook op het web erna. Kun je terugkijken.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 15:35 schreef Quoi het volgende:
[..]
Volgens mij doet NPO Doc dat:
quote:Op zaterdag 3 januari 2015 12:32 schreef xMissi het volgende:
Gefeliciteerd Jero![]()
Hier in mijn dorp lijkt ineens iedereen aan het hardlopen geslagen te zijn, zie er zoveel ineens..
En niet te combineren met onregelmatige diensten....quote:Op zaterdag 3 januari 2015 12:40 schreef Guard het volgende:
Zwabber, waar begin je aan?
Weet je hoeveel je daarvoor moet trainen?
En al die trainingen gaan natuurlijk volkomen kut...
Succes en veel plezier, gaat helemaal goed komen!
En wellicht wel > 4 uur regen!quote:Op zaterdag 3 januari 2015 12:48 schreef Murmeli het volgende:
[..]
En niet te combineren met onregelmatige diensten....
Ik HAAT regenquote:
Dat is niet veel inderdaad. Ik heb voor mijn weekend loopjes van ca 10 km iets minder dan 500 ml isotone AA mee. (4 flesjes van 115 ml). Heb ik geen last van tijdens lopen. Soms drink ik alles, soms pas na het lopen.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 11:55 schreef Happel het volgende:
[..]
Niet. Heb gelopen op 1 banaan en een half flesje spa blauw dat ik vooraf had genuttigd.
Goede voornemens-lopers??quote:Op zaterdag 3 januari 2015 12:52 schreef xMissi het volgende:
[..]
@Trolley , jaa dat kan ook hoor. Maar na mijn idee liep er vorig jaar toch minder haha!
Baader-Meinhof fenomeen.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 12:46 schreef trolley het volgende:
Er zal vast wel een mooi woord voor dit prachtige verschijnsel bedacht zijn door één of andere psycholoog, maar die moet ik je helaas onthouden
Bij de lokale hardloopwinkel of online.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 12:53 schreef steffelonio het volgende:
[..]
Dat is niet veel inderdaad. Ik heb voor mijn weekend loopjes van ca 10 km iets minder dan 500 ml isotone AA mee. (4 flesjes van 115 ml). Heb ik geen last van tijdens lopen. Soms drink ik alles, soms pas na het lopen.
Kwestie van uitproberen.
Gelletjes nog nooit geprobeerd.
LT: waar koop je gels?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |