abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144283258
Antwoorden voor Kris

Op 6 september werd gemeld dat de nieuw gevonden botresten van Lisanne Froon zijn.
Temperatuurdata van de camera (met dank aan Perico)
(nl) Maandag 8 september volgt een nieuwe update over de zaak
(es) Op 2 april om 10:53 is een oproep gedaan met Kris' iPhone
Nieuwe foto's (eind aug 2014):
Vóór de Mirador:

IMG_491: 01/04 ; 12:03:08 - IMG_493: 01/04 ; 12:42:25
Op de Mirador:

IMG_499: 01/04 ; 13:01:44 - IMG_500: 01/04 ; 13:01:50 - IMG_XXX: 01/04 ; ~13:00
Achter de Mirador:

IMG_505: 01/04 ; 13:20:33 - IMG_507: 01/04 ; 13:54:50 - IMG_508: 01/04 ; 13:54:58
's nachts, een week na verdwijning:

IMG_542: 08/04 ; 01:38:12 - IMG_550: 08/04 ; 01:39:54

• Arrocha is met zijn team teruggekomen uit het gebied. Voor hem is het voor 85% zeker dat Kris en Lisanne niet verdwaald kunnen zijn, en hij denkt dat er een derde partij betrokken is bij hun dood. Hij doet opnieuw een beroep op het Nederlandse OM om de telefoongegevens over te dragen.

• Zaak Lisanne en Kris op het Websleuths-forum: deel 1 - deel 2 - deel 3 - deel 4 - deel 5

Antwoorden voor Kris door Answers for Kris

Uitgebreide video door de ouders van Kris

Geupdate inventory:

Directe link naar kaart met vondsten en El Pianista in Google Maps

De coordinaten van de locaties van de vondsten (bij benadering, precieze locaties zijn niet gepubliceerd):
bronnen: Kaart KingRoad op Websleuths, gecheckt met Baru (ex-gids) en Feliciano (huidige gids)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuwe tijdlijn vermissing en vondst Lisanne Froon (22) en Kris Kremers (21) - 27-08
op basis van video EénVandaag, zie hieronder
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdlijn (kort): - bron: Videodagboek Ouders Kris Kremers - EenVandaag - 04-08 - Fotoverslag
SPOILER
Eerder nieuws na de vondst van de rugzak en resten:
SPOILER
Vondsten en vindplaatsen Zaak Lisanne en Kris, Boquete:
SPOILER
Kaarten en luchtfoto's:
SPOILER
Vondsten Lisanne en Kris:
SPOILER
Algemene foto's:
SPOILER
Tijdlijn - zoals van 20-06 - 03-08 - voor nieuwe zie boven:
SPOILER
Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten):
SPOILER
Flora, fauna, klimaat, zon en maan:
SPOILER
Informatie op video:
SPOILER
Nieuwslinks & ouder nieuws:
SPOILER
Andere vermissingen in het gebied:
SPOILER
Berovingen in het gebied rond Boquete:
SPOILER
Lonely Planet-beschrijving El Pianista:
SPOILER
Interessante docu over verdwalen in de jungle:
SPOILER

Laatst bekende foto van Lisanne Froon met uitzicht op de vulkaan (Volcán Barú) vanaf de Mirador, genomen op 1 april 2014 @ 13:01:50

Laatst bekende foto van Kris Kremers bij de eerste quebrada ("steil bergbeekje") aan de Caribische noordkant van de waterscheiding (Continental Divide) genomen op 1 april 2014 @ 13:54:58 - 04-08
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_144283362
De info komt niet van de ouders, althans niet in oorsprong, de info komt uit het nagaan van de I-phone, door het berekenen van de tijd, zoek de uitzending van eenvandaag op, daarin word het letterlijk gezegd.
pi_144283395
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:01 schreef Saarah het volgende:

[..]

De ouders kunnen dat imo ook niet zeker weten.
Zo lijkt de vader er ook vast van overtuigd te zijn dat de laatste donkere foto's in een grot zijn genomen, maar daar twijfel ik ook aan.
oh waar heeft hij dat gezegd dan ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_144283413
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:01 schreef Jezus9 het volgende:
De info komt niet van de ouders, althans niet in oorsprong, de info komt uit het nagaan van de I-phone, door het berekenen van de tijd, zoek de uitzending van eenvandaag op, daarin word het letterlijk gezegd.
Uit de info van de Iphone kan toch alleen afgeleid worden dat ze op het moment van de eerste noodoproep niet aan de rivier waren? Ze kunnen daarna best verder gegaan zijn.

quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:02 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

oh waar heeft hij dat gezegd dan ?
In de uitzending van ÉénVandaag. Daarin zegt hij op een gegeven moment iets over de laatste foto’s, dat daarop een grot te zien is. Zijn vrouw ‘corrigeert’ hem meteen, dat het niet per se een grot moet zijn, maar dat het ook een pad of rotsen kan zijn.
In de lange video (op de site van AnswersForKris) heeft de vader het ook een paar keer over de foto’s “van een grot”, als ik me juist herinner.
pi_144283425
Zeg Jezus9... ik stelde je eerder een vraag:

quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 18:36 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Het motief laat ik (vooralsnog) in het midden, maar dat er sprake is van een misdrijf is voor mij allang evident.
Ik heb dit topic niet zo heel erg gevolgd, dus wellicht heb ik iets gemist... maar hoe kom je eigenlijk tot deze conclusie?

Daar ben ik wel benieuwd naar namelijk.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_144283683
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 19:56 schreef mig72 het volgende:
Nee dat is de enige kloppende conclusie
Ik vind mijn eigen scenario ook nog steeds een mogelijkheid en daarbij werden geen resten gepland of 911/112 oproepen gedaan en foto's gemaakt door derden.
pi_144283710
quote:
14s.gif Op zondag 7 september 2014 19:44 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Die uitspraak "ze zijn niet tot aan de rivier gekomen" gaat waarschijnlijk wel op voor de eerste dag, 1 april. Na de noodoproep van 4 uur zullen ze, bij invallend duister, niet verder zijn gelopen. Maar ik zie niet in waarom ze na 1 april niet bij een rivier zijn beland. Het is precies wat Ouder1 zegt: alle resten zijn in of bij een rivier gevonden. Het gaat dan nogal ver om op hoge toon te beweren dat ze niet naar een rivier zijn gelopen.
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 19:57 schreef Saarah het volgende:
Volgens mij zijn ze ook aan de rivier gekomen. Dat de eerste noodoproep ver voor de rivier werd gedaan, maakt daarbij niet uit. Het kan best zijn dat de eerste noodoproep is gedaan omdat ze in de problemen zijn geraakt (bv. dat ze beseften dat ze niet meer voor het donker uit de jungle zouden geraken), maar dat ze vervolgens zijn doorgelopen naar de rivier.

Het hoeft ook niet zo te zijn dat ze (beiden) zijn omgekomen in de rivier. Ze kunnen best ergens anders aan gestorven zijn. Het kan zijn dat hun resten niet alleen zijn verspreid door de rivier, maar ook (of alleen) door wilde dieren.

Natuurlijk kan je hier niet zeker van zijn, maar je kan ook niet zeker zijn dat ze NIET aan de rivier zijn geraakt, zoals sommigen hier zo stellig beweren.
Dit dus!

Het is echt ONMOGELIJK om te zeggen dat ze nooit bij de rivier zijn geweest gebaseerd op het gegeven dat de eerste noodoproep (zo goed als zeker) is gedaan voor dat ze bij de rivier konden zijn.

Het één sluit het ander niet uit.
  zondag 7 september 2014 @ 20:11:13 #8
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_144283775
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 19:48 schreef mig72 het volgende:

[..]

Maar hoe komt het dat de rugzak daar werd gedumpt dan, maanden na hun dood?
Je smokkelt een hoogst onzekere aanname als "feit" je vraag binnen. De sla-je-je-vrouw-nog-steeds? truc. :7
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_144283836
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:05 schreef Saarah het volgende:

[..]

Uit de info van de Iphone kan toch alleen afgeleid worden dat ze op het moment van de eerste noodoproep niet aan de rivier waren? Ze kunnen daarna best verder gegaan zijn.

[..]

In de uitzending van ÉénVandaag. Daarin zegt hij op een gegeven moment iets over de laatste foto’s, dat daarop een grot te zien is. Zijn vrouw ‘corrigeert’ hem meteen, dat het niet per se een grot moet zijn, maar dat het ook een pad of rotsen kan zijn.
In de lange video (op de site van AnswersForKris) heeft de vader het ook een paar keer over de foto’s “van een grot”, als ik me juist herinner.
Ik ga er vanuit dat de ouders betrouwbare info naar buiten brengen.
En die rivier was nog een uurtje of 7 lopen vanaf het punt waar die noodoproep is gedaan.
Waarom wil jij die rivier er dan per se bij betrekken ?
pi_144283887
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:01 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Dat is info die allang bekend is en wat ik ook de hele tijd al zeg: Vanaf de Mirador is het 8 uur lopen naar de rivier. Ze waren om 13:00 op de Mirador en deden om 16:30 een noodoproep. Ten tijde van de eerste noodoproep konden ze dus nooit bij de rivier zijn.
Dat zegt helemaal niets over of ze later niet bij de rivier gekomen kunnen zijn. Noppes.
pi_144283993
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:05 schreef Molurus het volgende: Zeg Jezus9... ik stelde je eerder een vraag: Ik heb dit topic niet zo heel erg gevolgd, dus wellicht heb ik iets gemist... maar hoe kom je eigenlijk tot deze conclusie? Daar ben ik wel benieuwd naar namelijk.
Lees het nu pas. Nou, als je daar zo benieuwd naar bent kun je gewoonweg alle topic-reeksen terug lezen, de argumenten waarom ik overtuigd ben van een misdrijf heb ik al vaak voorbij laten komen. Zal op een later punt één dezer dagen alles globaal samenvatten.
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:11 schreef Gorraay het volgende: De sla-je-je-vrouw-nog-steeds? truc. :7
De wat? Ervaringsdeskundige? :7
pi_144284087
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:12 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

En die rivier was nog een uurtje of 7 lopen vanaf het punt waar die noodoproep is gedaan.
Ik "wil" helemaal niets, ik vind het gewoon waarschijnlijker dat ze wél aan de rivier zijn gekomen. Ik mag daar toch wel een mening over hebben hé, ook al strookt die niet met de jouwe. ;)
pi_144284100
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:14 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Lees het nu pas. Nou, als je daar zo benieuwd naar bent kun je gewoonweg alle topic-reeksen terug lezen, de argumenten waarom ik overtuigd ben van een misdrijf heb ik al vaak voorbij laten komen. Zal op een later punt één dezer dagen alles globaal samenvatten.
Graag, want ik voel er weinig voor om 25k posts met grotendeels irrelevante informatie door te spitten in de hoop die argumenten te vinden.
  zondag 7 september 2014 @ 20:17:19 #14
430880 mig72
De Professional
pi_144284180
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 19:58 schreef Saarah het volgende: [..] Ik heb het hier al verschillende keren gepost, maar nog nooit een antwoord op gehad, dus nog maar eens. Misschien is de rugzak schoongemaakt door de persoon die hem gevonden heeft. Je weet niet zeker of hij in die toestand (dus zo schoon) was op het moment van de vondst.
Onzin. In dit soort grote verdwijningszaken doet men dat juist niet ivm bewijsmateriaal.

Je gaat nog wel uit van een ontdekking door een zoekteam?
pi_144284207
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:16 schreef Molurus het volgende:

[..]

Graag, want ik voel er weinig voor om 25k posts met grotendeels irrelevante informatie door te spitten in de hoop die argumenten te vinden.
ja de argumenten op een rijtje zijn fijn zijn
soort keek op de weekje :7
  zondag 7 september 2014 @ 20:18:12 #16
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_144284238
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:14 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

De wat? Ervaringsdeskundige? :7
Wat een oliedomme opmerking...
pi_144284261
quote:
Omdat er maar drie mogelijkheden zijn dat hun resten bij de rivier kunnen zijn gekomen:
- Doordat de meiden zelf bij de rivier zijn gekomen
- Omdat de resten daar door dader(s) zijn gepland
- Omdat dieren de resten van elders langs de rivier hebben verspreid.

De laatste twee lijken mij een stuk onwaarschijnlijker dan de eerste. Dus ik zie geen enkele reden om de eerste als onmogelijk of zeer onwaarschijnlijk af te doen.
pi_144284339
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:17 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

ja de argumenten op een rijtje zijn fijn zijn
soort keek op de weekje :7
de aannames bedoel je
  zondag 7 september 2014 @ 20:20:08 #19
430880 mig72
De Professional
pi_144284378
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:09 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik vind mijn eigen scenario ook nog steeds een mogelijkheid en daarbij werden geen resten gepland of 911/112 oproepen gedaan en foto's gemaakt door derden.
Jouw scenario is de meest onwaarschijnlijke mogelijkheid. Terug bij af.

En wij zijn inmiddels het punt voorbij van scenario's verzinnen. Leuk dat je mee doet.
pi_144284379
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:17 schreef mig72 het volgende:

[..]

Onzin. In dit soort grote verdwijningszaken doet men dat juist niet ivm bewijsmateriaal.

De rugzak is gevonden door een indiaanse vrouw, niet door een zoekteam.

Kijk, dat bedoel ik. Blijf wel bij de feiten.
pi_144284410
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:19 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

de aannames bedoel je
Dat vermoed ik ook, maar voor het moment is het mij onduidelijk over welke argumenten / aannames het nu eigenlijk gaat. :D

Er is zover ik weet niets gevonden dat wijst op een misdrijf, dus ik ben zeer benieuwd.
pi_144284423
Sommige rijden hier hun stokpaardje en als iemand een kritische vraag stelt of iets verwerpt met argumenten wordt het een dwarsligger genoemd. Zo is er toch geen normale discussie meer te voeren.
Feiten en fantasie worden door elkaar gehaald, niemand weet hier meer dan een ander.
Alles wat we tot nu toe weten kan op meerdere manieren uitgelegd of verklaard worden.
Zo worden uitspraken van de ouders de ene keer als bewijs aangevoerd en in een ander geval net zo makkelijk als niet waar bestempeld, net hoe het in een scenario past. Gaat allemaal nergens over op deze manier.
pi_144284441
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:17 schreef mig72 het volgende:

[..]

De rugzak is toch gevonden door lokale bewoners. Die waren waarschijnlijk helemaal niet bezig met het intact houden van bewijsmateriaal.

In oa deze link staat dat de rugzak is gevonden door lokale mensen: http://www.nieuwsblad.be/(...)DMF20140614_01140850
pi_144284464
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 20:20 schreef mig72 het volgende:

[..]

Jouw scenario is de meest onwaarschijnlijke mogelijkheid. Terug bij af.

En wij zijn inmiddels het punt voorbij van scenario's verzinnen. Leuk dat je mee doet.
Grappig. Ik denk dat je niet eens meer weet wat mijn idee was.
pi_144284473
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:16 schreef Molurus het volgende: [quote]0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:20 schreef Grijzemassa het volgende: Sommige rijden hier hun stokpaardje en als iemand een kritische vraag stelt of iets verwerpt met argumenten wordt het een dwarsligger genoemd. Zo is er toch geen normale discussie meer te voeren. Feiten en fantasie worden door elkaar gehaald, niemand weet hier meer dan een ander. Alles wat we tot nu toe weten kan op meerdere manieren uitgelegd of verklaard worden. Zo worden uitspraken van de ouders de ene keer als bewijs aangevoerd en in een ander geval net zo makkelijk als niet waar bestempeld, net hoe het in een scenario past. Gaat allemaal nergens over op deze manier.
Helemaal mee eens... mooi gesproken meid!
pi_144284499
quote:

[..]

de aannames bedoel je
Argumenten voor aannames?
pi_144284566
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:20 schreef Grijzemassa het volgende:
Sommige rijden hier hun stokpaardje en als iemand een kritische vraag stelt of iets verwerpt met argumenten wordt het een dwarsligger genoemd. Zo is er toch geen normale discussie meer te voeren.
Feiten en fantasie worden door elkaar gehaald, niemand weet hier meer dan een ander.
Alles wat we tot nu toe weten kan op meerdere manieren uitgelegd of verklaard worden.
Zo worden uitspraken van de ouders de ene keer als bewijs aangevoerd en in een ander geval net zo makkelijk als niet waar bestempeld, net hoe het in een scenario past. Gaat allemaal nergens over op deze manier.
Amen. _O_
pi_144284618
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:21 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Argumenten voor aannames?
Veel argumenten voor aannames hebben de vorm van "ik neem X aan, want hoe verklaar je Y anders?" Het zou me niet verbazen als dat ook hier het geval is.
  zondag 7 september 2014 @ 20:23:51 #29
430880 mig72
De Professional
pi_144284639
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:11 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Je smokkelt een hoogst onzekere aanname als "feit" je vraag binnen. De sla-je-je-vrouw-nog-steeds? truc. :7
Leg maar eens uit waarom dat onzeker is. Leg maar eens uit hoe de rugzak in relatief schone toestand met geen schade werd teruggevonden na een vermeende maandenverblijf jungle.

Of laten de dieren dat ineens met rust omdat het bewijsmateriaal kan zijn? Insecten ook? Slaat de regen en modder de zak over omdat die natuurskrachten het nieuws hebben gelezen?
pi_144284662
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:21 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens... mooi gesproken meid!
Dank je maar voor alle duidelijkheid, ik acht een verdwaling nog steeds net zo goed mogelijk.
Er zijn geen harde bewijzen voor een misdaad, maar ik sluit het ook niet uit. :)
pi_144284793
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:23 schreef Molurus het volgende:

[..]

Veel argumenten voor aannames hebben de vorm van "ik neem X aan, want hoe verklaar je Y anders?" Het zou me niet verbazen als dat ook hier het geval is.
Daarom heb ik het liever over scenario's.. Verzonnen mogelijkheden van wat er gebeurd zou kunnen zijn waar de feiten geen al te grote bezwaren tegen hebben/ in zouden kunnen passen.

Belangrijkste woordje daarin is 'verzonnen'..
pi_144284816
Ooit op een dag als er duidelijkheid komt en de waarheid boven tafel is, zullen we met z'n allen het topic nog eens teruglezen en dan zien we wel wat de échte feiten en aannames nou daadwerkelijk waren. Nu blijven die bestempelingen evengoed allemaal speculatie.

Als je collectieve discussies over (opgeloste) zaken gaat teruglezen dan weet je (met de wetenschap hoe het echt zat) soms niet wat je leest achteraf, zal me niet verbazen als dat ook hier het geval is.
  zondag 7 september 2014 @ 20:26:52 #33
430880 mig72
De Professional
pi_144284913
quote:

[..]

Omdat het als mogelijk een van de weinige de verdwalingstheorie ondersteunt. Waar sommigen blind aan willen vasthouden.

Een verdwijning is wel mogelijk in die jungle maar na al onze verzamelde kennis in deze specifieke zaak, onwaarschijnlijk.
pi_144284948
quote:

[..]

de aannames bedoel je
Yeah die :)
pi_144285060
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 20:23 schreef mig72 het volgende:

[..]

Leg maar eens uit waarom dat onzeker is. Leg maar eens uit hoe de rugzak in relatief schone toestand met geen schade werd teruggevonden na een vermeende maandenverblijf jungle.

Of laten de dieren dat ineens met rust omdat het bewijsmateriaal kan zijn? Insecten ook? Slaat de regen en modder de zak over omdat die natuurskrachten het nieuws hebben gelezen?
Lang voordat jij hier kwam heb ik een verhaal gepost over het land van mijn ouders. Wij kwamen daar een keer of 3 per jaar. De laatste keer in dat jaar was mijn moeder haar badhanddoek daar vergeten. Die hing in de struiken te drogen. Toen wij het jaar daarop terug kwamen (dus een maand of 7 later) hing die handdoek daar nog steeds. Buiten wat spinrag zag hij er schoon uit. In de natuur dus.
pi_144285138
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:25 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Daarom heb ik het liever over scenario's.. Verzonnen mogelijkheden van wat er gebeurd zou kunnen zijn waar de feiten geen al te grote bezwaren tegen hebben/ in zouden kunnen passen.

Belangrijkste woordje daarin is 'verzonnen'..
Toetsbaarheid lijkt me wel tamelijk essentieel.

Het aantal scenario's waarvoor geen grote tegenstrijdigheden bestaan met dat kleine beetje informatie dat we hebben is vrijwel oneindig groot. Het wordt dan een in het wilde weg fantaseren.
pi_144285247
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:28 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Lang voordat jij hier kwam heb ik een verhaal gepost over het land van mijn ouders. Wij kwamen daar een keer of 3 per jaar. De laatste keer in dat jaar was mijn moeder haar badhanddoek daar vergeten. Die hing in de struiken te drogen. Toen wij het jaar daarop terug kwamen (dus een maand of 7 later) hing die handdoek daar nog steeds. Buiten wat spinrag zag hij er schoon uit. In de natuur dus.
gingen jullie speciaal voor die handoek terug ? *O*
pi_144285275
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:25 schreef Jezus9 het volgende:
Ooit op een dag als er duidelijkheid komt en de waarheid boven tafel is, zullen we met z'n allen het topic nog eens teruglezen en dan zien we wel wat de échte feiten en aannames nou daadwerkelijk waren. Nu blijven die bestempelingen evengoed allemaal speculatie.
Aha, dus dit was eigenlijk ook speculatie? -->

quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 18:36 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Het motief laat ik (vooralsnog) in het midden, maar dat er sprake is van een misdrijf is voor mij allang evident.
Dan was iets meer nuance in die uitspraak wel op zijn plaats geweest.
pi_144285404
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:31 schreef Molurus het volgende: Dan was iets meer nuance in die uitspraak wel op zijn plaats geweest.
Niet in het geval dat het dus toch een misdrijf bleek darling :7
pi_144285485
quote:
16s.gif Op zondag 7 september 2014 20:32 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Niet als het dus toch een misdrijf bleek darling :7
Jawel, ook als het toch een misdrijf bleek te zijn zou meer nuance op zijn plaats zijn geweest, als jij daar feitelijk niets van kon weten.
pi_144285497
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:31 schreef Molurus het volgende:

[..]

Aha, dus dit was eigenlijk ook speculatie? -->

[..]

Dan was iets meer nuance in die uitspraak wel op zijn plaats geweest.
Eens!
pi_144285519
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:29 schreef Molurus het volgende:

[..]

Toetsbaarheid lijkt me wel tamelijk essentieel.

Het aantal scenario's waarvoor geen grote tegenstrijdigheden bestaan met dat kleine beetje informatie dat we hebben is vrijwel oneindig groot. Het wordt dan een in het wilde weg fantaseren.
Ja klopt. Met het beetje informatie wat we hebben zullen we echter niet veel verder komen dan dat.

Dus toetsbaarheid lijkt bijna onmogelijk. Wel kan je feiten/gegevens zoeken die je theorie ondersteunen of juist onwaarschijnlijk maken.
Zo vond men toen ik hiermee begon een misdrijf extreem ver gezocht want een misdadiger ligt niet midden in de jungle achter de bosjes op de loer en Boquete zou zo veilig zijn als het maar kon.
Die twee tegenwerpingen heb ik toch behoorlijk weten te ontkrachten.
Net als de zeer lange discussie dat het pad zo goed als onzichtbaar zou zijn.. ook dat blijkt in het ieder geval voor het eerste stuk gewoon een fabel.
pi_144285601
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:30 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

gingen jullie speciaal voor die handoek terug ? *O*
Dus als jouw aanname die je als feit ziet wordt ontkracht dan ga je maar flauwe grapjes lopen maken? Kinderachtig hoor.
  zondag 7 september 2014 @ 20:34:58 #44
430880 mig72
De Professional
pi_144285605
quote:
Ik ben het hier niet mee eens. Je probeert te zeggen dat omdat er zoveel informatie is geen conclusies getrokken worden die een bepaalde richting opwijzen. In dat gevallen waren nooit coldcasezaken opgelost en was de recherche werkloos/ontbonden.

Ik ben het eerder mee eens dat omdat zo'n beetje iedereen mee kan doen met de discussie, en ieders kennisniveau flink verschilt, we zo nu en dan noodzakelijk terug moet vallen naar een punt in het verleden waar we al waren geweest en wordt de discussie nodeloos verlengd/vertraagd.
pi_144285666
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:33 schreef Molurus het volgende: Jawel, ook als het toch een misdrijf bleek te zijn zou meer nuance op zijn plaats zijn geweest, als jij daar feitelijk niets van kon weten.
Dat is evengoed het geval bij de verdwaling-denkers. Maar bij hun zijn al hun argumenten totáál gefundeerd, verklaarbaar en doorgrond zo te zien :r
pi_144285668
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:33 schreef Molurus het volgende:

[..]

Jawel, ook als het toch een misdrijf bleek te zijn zou meer nuance op zijn plaats zijn geweest, als jij daar feitelijk niets van kon weten.
Ze zegt toch "voor mij"?
pi_144285723
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:35 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Dat is evengoed het geval bij de verdwaling-denkers. Maar bij hun zijn al hun argumenten totáál gefundeerd, verklaarbaar en doorgrond zo te zien :r
Ah, de 'hullie doen het ook' drogreden. Nee, dat is beter. Zucht.
pi_144285787
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:35 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ze zegt toch "voor mij"?
Je punt is? Dat het ook mogelijk is dat ze in een droomwereld leeft?
pi_144285849
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:36 schreef Molurus het volgende: Ah, de 'hullie doen het ook' drogreden. Nee, dat is beter. Zucht.
Je zegt dat je deze zaak en het gehele topic totaal niet gevolgd hebt maar ondertussen weet je wel alles ervan af, nogal frappant... anyway: negeermodus :W
pi_144285881
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:25 schreef Jezus9 het volgende:

Als je collectieve discussies over (opgeloste) zaken gaat teruglezen dan weet je (met de wetenschap hoe het echt zat) soms niet wat je leest achteraf, zal me niet verbazen als dat ook hier het geval is.
Met alle respect, maar deze uitspraak geeft aan hoe men hier met het begrip feiten omgaat. Of iets een feit is, moet je beoordelen binnen het kader van wat we nu weten. Met de informatie die we nu hebben.
Achteraf kan blijken dat iemand iets gezegd heeft wat toevallig later waar blijkt te zijn. Dat maakt het echter geen feit, maar een toevalstreffer.Wat op een later moment een feit kan zijn, is dat op dit moment niet perse ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Grijzemassa op 07-09-2014 20:48:37 ]
pi_144285901
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 20:34 schreef mig72 het volgende:
Ik ben het eerder mee eens dat omdat zo'n beetje iedereen mee kan doen met de discussie, en ieders kennisniveau flink verschilt, we zo nu en dan noodzakelijk terug moet vallen naar een punt in het verleden waar we al waren geweest en wordt de discussie nodeloos verlengd/vertraagd.
Dat komt bijvoorbeeld omdat een relatief nieuwkomer ineens gaat stellen dat de rugzak door de zoekteams is gevonden. :D
pi_144285948
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:37 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Je zegt dat je deze zaak en het gehele topic totaal niet gevolgd hebt maar ondertussen weet je wel alles ervan af, nogal frappant... anyway: negeermodus :W
Ik hoef niet het hele topic na te lezen om zulke elementaire drogredenen te herkennen.

Maar ik wacht in spanning op de samenvatting van jouw argumenten. :W
pi_144286007
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:34 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dus als jouw aanname die je als feit ziet wordt ontkracht dan ga je maar flauwe grapjes lopen maken? Kinderachtig hoor.
grapje moet kunnen,net zoals jij een grapje maakte over dat spookhuis :7
  zondag 7 september 2014 @ 20:39:29 #54
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_144286044
quote:

[..]

Ik zie hier helemaal geen "verdwaling-denkers". Ik zie alleen mensen die de mogelijkheid van een verdwaalscenario open houden.
pi_144286144
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:39 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Ik zie hier helemaal geen "verdwaling-denkers". Ik zie alleen mensen die de mogelijkheid van een verdwaalscenario open houden.
  zondag 7 september 2014 @ 20:40:53 #56
430880 mig72
De Professional
pi_144286159
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:28 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

In de struikjes van je tuin? Leuk verhaal.

Hier past echter: Welcome to the jungle.
pi_144286168
quote:

[..]

zo is het
ik zit meer op de lijn van die ouders
die geloven ook niet in verdwalen
maar ja -kan alle kanten nog opgaan
pi_144286252
quote:

[..]

pi_144286405
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:39 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

grapje moet kunnen,net zoals jij een grapje maakte over dat spookhuis :7
Huh?
pi_144286443
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:37 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Wat krijgen we nou weer?
Nog even en de zogenaamde leden zetten een ballotagecommissie op :|W
pi_144286552
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:44 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Huh?
je was van plan om er een hotel te beginnen ?
pi_144286576
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 20:40 schreef mig72 het volgende:

[..]

In de struikjes van je tuin? Leuk verhaal.

Hier past echter: Welcome to the jungle.
Wat is het verschil tussen een natuurgebied in Europa en een tropisch bos in Panama waar het gaat over wel of niet vies er uit gaan zien van een handdoek of rugzak die in de struiken hangt?
pi_144286692
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:46 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

je was van plan om er een hotel te beginnen ?
Zucht. Woorden worden weer verdraaid lees ik. Ik heb nooit gezegd dat ik dat wilde. Alleen dat ik die mogelijkheid erin zag en dat was geen grapje.
  zondag 7 september 2014 @ 20:49:00 #64
430880 mig72
De Professional
pi_144286749
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:46 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Wat is het verschil tussen een natuurgebied in Europa en een tropisch bos in Panama waar het gaat over wel of niet vies er uit gaan zien van een handdoek of rugzak die in de struiken hangt?
In een notendop verschil in soorten/aantal insecten, klimaat, vochtigheid, flora en fauna, en microorganismes en bladerdak (blokkade van zon).
pi_144286792
quote:

[..]

Ik geloof eerder in een verdwaling, mààr ik zal nooit zeggen dat "een misdrijf totaal uitgesloten is", want uiteraard kan het nog altijd een misdrijf geweest zijn.

Maar als mensen dingen als feiten verkondigen die helemaal geen feiten zijn (bv dat ze nooit aan de rivier geweest zijn), dan reageer ik daar wel op.
pi_144286901
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 20:34 schreef mig72 het volgende:

[..]

Ik ben het hier niet mee eens. Je probeert te zeggen dat omdat er zoveel informatie is geen conclusies getrokken worden die een bepaalde richting opwijzen. In dat gevallen waren nooit coldcasezaken opgelost en was de recherche werkloos/ontbonden.

Conclusies moet je trekken obv feiten. Een mogelijk scenario kan later worden ondersteund door later verkregen bewijzen.
Hier hebben aantal mensen grote problemen met onderscheid tussen feiten / aannames / argumenten / aanwijzingen / theorieën / scenario's. Vervolgens wordt een theorie als een vaststaand feit gepresenteerd, terwijl veken hier het daar niet mee eens zijn. Als er dan dus wordt gevraagd voor een onderbouwing daarvan, is men daarvoor te beroerd omdat dat 'teveel werk' is. Lekker makkelijk.
En inderdaad, op die wijze holt het niveau hier hard achteruit.
  zondag 7 september 2014 @ 20:51:13 #67
430880 mig72
De Professional
pi_144286928
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:49 schreef Saarah het volgende:

[..]

Ik geloof eerder in een verdwaling, mààr ik zal nooit zeggen dat "een misdrijf totaal uitgesloten is", want uiteraard kan het nog altijd een misdrijf geweest zijn.

Maar als mensen dingen als feiten verkondigen die helemaal geen feiten zijn (bv dat ze nooit aan de rivier geweest zijn), dan reageer ik daar wel op.
Degene poneerde dat niet als feit maar uitgangspunt.
pi_144287016
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 20:50 schreef SAJ het volgende:

[..]

Conclusies moet je trekken obv feiten. Een mogelijk scenario kan later worden ondersteund door later verkregen bewijzen.
Hier hebben aantal mensen grote problemen met onderscheid tussen feiten / aannames / argumenten / aanwijzingen / theorieën / scenario's. Vervolgens wordt een theorie als een vaststaand feit gepresenteerd, terwijl veken hier het daar niet mee eens zijn. Als er dan dus wordt gevraagd voor een onderbouwing daarvan, is men daarvoor te beroerd omdat dat 'teveel werk' is. Lekker makkelijk.
pi_144287029
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 20:51 schreef mig72 het volgende:

[..]

Degene poneerde dat niet als feit maar uitgangspunt.
Ah ja? In bv deze quote vind ik het niet bepaald geponeerd als een 'uitgangspunt'.

quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 19:17 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

ze zijn nooit tot aan de rivier gekomen
bovendien was het al weken extreem droog
dus er de rivier was leeg
  zondag 7 september 2014 @ 20:54:34 #70
430880 mig72
De Professional
pi_144287199
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 20:50 schreef SAJ het volgende:

[..]

De enige theorie die ik het meest onderbouwd heb zien worden tot dus ver is de theorie van Jackie, eerlijk gezegd. Met het begrip ervan, dat onderbouwing ook een mogelijk subjectief begrip is. :+

Ik zou graag de verdwalingsgelovers een soortgelijke theorie willen zien neerzetten.
  zondag 7 september 2014 @ 20:55:55 #71
430880 mig72
De Professional
pi_144287305
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:52 schreef Saarah het volgende:

[..]

Ah ja? In bv deze quote vind ik het niet bepaald geponeerd als een 'uitgangspunt'.

[..]

Ach ieder laat nou en dan steekjes vallen. Over het algemeen is het een zeer waardige discussiepartner.
pi_144287916
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 20:49 schreef mig72 het volgende:

[..]

In een notendop verschil in soorten/aantal insecten, klimaat, vochtigheid, flora en fauna, en microorganismes en bladerdak (blokkade van zon).
Regen, modder is dus hetzelfde. Die tas lijkt van polyester of een andere kunststof, die heeft geen last van insecten of micro-organismen. Dieren gaan niet zomaar op een tas knagen en fauna heeft er al helemaal niets mee te maken.
pi_144287946
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 20:54 schreef mig72 het volgende:

[..]

De enige theorie die ik het meest onderbouwd heb zien worden tot dus ver is de theorie van Jackie, eerlijk gezegd. Met het begrip ervan, dat onderbouwing ook een mogelijk subjectief begrip is. :+

Ik zou graag de verdwalingsgelovers een soortgelijke theorie willen zien neerzetten.
Die zgn. theorie van Jackie gebaseerd op door haar genoemde '8 feiten', bleken later 8 aannames te zijn. En vervolgens, aangetoond door meerdere personen hier, bleken 6 van deze 8 aannames niet te kloppen. Aan een aan haar gericht verzoek om die aannames te onderbouwen, heeft ze niet gereageerd.
Dus dat was een zeer magere theorie.
pi_144288171
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 21:03 schreef SAJ het volgende:

[..]

Die zgn. theorie van Jackie gebaseerd op door haar genoemde '8 feiten', bleken later 8 aannames te zijn. En vervolgens, aangetoond door meerdere personen hier, bleken 6 van deze 8 aannames niet te kloppen. Aan een aan haar gericht verzoek om die aannames te onderbouwen, heeft ze niet gereageerd.
Ah, dat was dus die 'theorie van Jackie'. Ben ik ook weer bij. :D

(Ik zat me al af te vragen waar het over ging, maar kennelijk ook niet de moeite waard ook.)
pi_144288255
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 21:03 schreef SAJ het volgende: Die zgn. theorie van Jackie gebaseerd op door haar genoemde '8 feiten', bleken later 8 aannames te zijn. En vervolgens, aangetoond door meerdere personen hier, bleken 6 van deze 8 aannames niet te kloppen. Aan een aan haar gericht verzoek om die aannames te onderbouwen, heeft ze niet gereageerd. Dus dat was een zeer magere theorie.
Jackie is een 'Hij' maar over Henry heeft Jackie wel gelijk, de zieke uitingen van Henry (filmpjes en foto's van het slaan en vernederen van vrouwen, zieke uitspraken etc die hij zomaar plaatst op z'n pagina) behoren echt niet gewoonweg 'tot de Latijns-Zuid-Amerikaanse cultuur' heb navraag gedaan bij mensen die zélf mensen en de gehele cultuur uit Zuid Amerika kennen, en het openbare vernederen van vrouwen is daar wel degelijk niet normaal.
pi_144288389
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 21:03 schreef SAJ het volgende:

[..]

Dit. Ik heb een aantal keren zeer serieus gereageerd op zijn scenario en op wat hij 'feiten' noemt. Ik krijg daar helaas niet echt een reactie op.
Maar op mijn eigen scenario krijg ik eigenlijk ook niet echt reactie van andere users terwijl ik die wel mogelijk acht.
Ik merk sowieso dat op veel serieuze reacties van mij waar veel werk inzit (samenvattingen van audiofragmenten bv) eigenlijk geen reactie komt.
Jammer is dat.
pi_144288426
Nog even over de noodnummers 112 of 911. Als je met een Europese gsm 112 belt in Amerika, wordt het automatisch doorgeschakeld naar 911. Het feit dat beide nummers gebeld zijn kan door willekeurig iedereen gedaan zijn. Dus 112 hoeft niet perse door iemand gebeld zijn met kennis van het Ned. noodnummer. Als het toestel vergrendeld was met pincode, zie je alleen de optie "noodoproep" Iemand die de telefoon gevonden heeft en op die optie drukt, belt dan dus 112. Een Panamees zal niet weten wat de Nederlandse tekst inhoud. In de andere telefoon zou een Panamees prepaid kaartje gezeten kunnen hebben met als noodnummer 911, verder zelfde verhaal.
De latere oproepen zouden dan dus of door Kris en Lisanne gedaan kunnen zijn of door een toevallige vinder.
pi_144288591
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 21:07 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Jackie is een 'Hij' maar over Henry heeft Jackie wel gelijk, zo'n zieke uitingen (filmpjes en foto's van het slaan en vernederen van vrouwen, zieke uitspraken etc zomaar plaatsen op z'n pagina) behoren echt niet gewoonweg 'tot de Latijns-Zuid-Amerikaanse cultuur' heb even navraag gedaan bij mensen die zélf mensen uit Zuid Amerika kennen, en ook daar is het echt niet normaal.
ohhh er wonen daar wel meer hele zieke figuren hoor ozzie ,wild bill,Roger Imerman en die zogenaamde nepdokter die jungle olie verkoopt. wie er nu allemaal nog vastzitten weet ik niet
pi_144288602
quote:

[..]

Jackie is een 'Hij' maar over Henry heeft Jackie wel gelijk, de zieke uitingen van Henry (filmpjes en foto's van het slaan en vernederen van vrouwen, zieke uitspraken etc zomaar plaatsen op z'n pagina) behoren echt niet gewoonweg 'tot de Latijns-Zuid-Amerikaanse cultuur' heb navraag gedaan bij mensen die zélf mensen uit Zuid Amerika kennen, en ook daar is het echt niet normaal.
Ben ik met je eens, is absoluut niet normaal. Maar zo lopen er veel meer rond.
pi_144288610
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 21:09 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik merk sowieso dat op veel serieuze reacties van mij waar veel werk inzit (samenvattingen van audiofragmenten bv) eigenlijk geen reactie komt.
Jammer is dat.
Het lijkt een beetje de aard van dit topic. Mensen zijn voornamelijk bezig om hun eigen ideeën erover te etaleren. Niet omdat iemand hier bijzondere kennis of inzicht heeft, maar omdat ze allemaal profeten van De Waarheid willen zijn.

Best wel aapachtig gedrag, eigenlijk. :{
pi_144288660
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 21:09 schreef Grijzemassa het volgende:
Nog even over de noodnummers 112 of 911. Als je met een Europese gsm 112 belt in Amerika, wordt het automatisch doorgeschakeld naar 911. Het feit dat beide nummers gebeld zijn kan door willekeurig iedereen gedaan zijn. Dus 112 hoeft niet perse door iemand gebeld zijn met kennis van het Ned. noodnummer. Als het toestel vergrendeld was met pincode, zie je alleen de optie "noodoproep" Iemand die de telefoon gevonden heeft en op die optie drukt, belt dan dus 112. Een Panamees zal niet weten wat de Nederlandse tekst inhoud. In de andere telefoon zou een Panamees prepaid kaartje gezeten kunnen hebben met als noodnummer 911, verder zelfde verhaal.
De latere oproepen zouden dan dus of door Kris en Lisanne gedaan kunnen zijn of door een toevallige vinder.
Het kan. Maar het is zo vreemd en zo onwaarschijnlijk.. 11 dagen 112/911 bellen. 90 foto's maken in één nacht.. En vanaf 1 april, dus ook niet omdat de zaak veel aandacht kreeg zoals sommigen hier hebben aangedragen.
pi_144288665
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 21:11 schreef StaceySinger het volgende: Ohhh er wonen daar wel meer hele zieke figuren hoor ozzie ,wild bill en die zogenaamde nepdokter die jungle olie verkoopt. wie er nu allemaal nog vastzitten weet ik niet
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 21:11 schreef SAJ het volgende: Ben ik met je eens, is absoluut niet normaal. Maar zo lopen er veel meer rond.
Klopt. Maar bedoelde even specifiek dat het daar dan alsnog niet als 'normaal' of 'tot de cultuur behorend' word beschouwd. Het maakt hem echter daarmee nog niet gelijk tot dader, klopt.
pi_144288807
quote:

[..]

Dit. Ik heb een aantal keren zeer serieus gereageerd op zijn scenario en op wat hij 'feiten' noemt. Ik krijg daar helaas niet echt een reactie op.
Maar op mijn eigen scenario krijg ik eigenlijk ook niet echt reactie van andere users terwijl ik die wel mogelijk acht.
Jammer is dat.
Je kunt het ook opvatten dat er een groot aantal users jouw scenario als een zeer goed mogelijk scenario zien; en er geen zwakke plekken in kunnen ontdekken.
pi_144288867
quote:
Volgens mij klopt dit niet.

Als mijn iPhone vergrendeld is en ik klik op de tekst 'noodoproep' gaat ie niet automatisch bellen. Ik moet zelf echt specifiek de nummers intoetsen.
pi_144288953
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 21:11 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het lijkt een beetje de aard van dit topic. Mensen zijn voornamelijk bezig om hun eigen ideeën erover te etaleren. Niet omdat iemand hier bijzondere kennis of inzicht heeft, maar omdat ze allemaal profeten van De Waarheid willen zijn.

Idd. Ik heb één keer mijn scenario uitgebreid beschreven en uitgebreid onderbouwd.
Ik denk dat er hier niemand is die nog weet wat die was. Mig lijkt te denken dat ik een verdwaling-aanhanger ben. Niet echt dus. ;)
Maar de mijne heeft dan ook wat minder sensatie en zo.
pi_144288968
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 21:11 schreef Molurus het volgende:

[..]

Mee eens. Het is merkwaardig om te zien hoe sommigen bezig zijn hier hun gelijk te krijgen.
Waarom in godsnaam vraag je je dan af.
pi_144289001
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 21:12 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Het kan. Maar het is zo vreemd en zo onwaarschijnlijk.. 11 dagen 112/911 bellen. 90 foto's maken in één nacht.. En vanaf 1 april, dus ook niet omdat de zaak veel aandacht kreeg zoals sommigen hier hebben aangedragen.
Ja het blijft vreemd ben ik met je eens. De laatste berichten spraken trouwens van maar 2 noodoproepen, de eerste om 16.00 uur op 1 april en de tweede om 10.30 op 2 april. Als dat zo is dan maakt dat het spelen met/uitproberen van de camera op 8 april door een vinder iets aannemelijker
pi_144289137
Panama: A Fugitive’s Paradise
Whether child molesters, drug-traffickers, murderers or your run-of-the-mill white collar criminal, fugitives appear to be drawn to Panama.

Known for its virgin beaches, dense tropical forests, secluded islands, a rapidly growing skyscraper capital of available apartments, generous retiree benefits and historically relaxed banking laws, the Central American transit country has proved to be a good place to get lost for a number of escape artists over the years

http://www.thepanamadiges(...)ugitives-paradise-2/
pi_144289165
quote:

[..]

Jammer is dat.
Ik ben er nog. Weet alleen niet of ik nog lang blijf op dit forum

Heb weken geleden mijn bevindingen in spoiler geschreven wat een MOGELIJK scenario kan zijn.
Het was een scenario die in ieder geval EEN antwoord geeft op alle mogelijke vragen.

Op dat moment wist ik echter nog niet eens iets over zijn zoon en ook niet dat hij koeien houdt in het gebied waar ze mogelijk verdwenen.
Deze 2 "extra" aanwijzingen sterkten mijn gedachten logischerwijze nog meer.

Ik heb een paar dagen geleden een stukje geschreven en heb 8 ' feiten " opgenoemd.
Hier sta ik nog steeds achter.
Heb echter, omdat ik een spervuur van kritiek kreeg dat dat helemaal geen feiten waren het 2 dagen geleden veranderd in "aanwijzingen"

Goed stuk vond ik zelf waar ik ook een boekje over mezelf opendeed.
Daarin staan volgens mij alle antwoorden op de vragen die jullie nu stellen.

Ondanks dat ook dat stuk in spoiler is geschreven is het verwijderd door FOK.

Dat kan een reden zijn dat ik het hier misschien voor gezien houdt.
Niet vanwege de kritiek van de users.
pi_144289208
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 21:15 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Volgens mij klopt dit niet.

Als mijn iPhone vergrendeld is en ik klik op de tekst 'noodoproep' gaat ie niet automatisch bellen. Ik moet zelf echt specifiek de nummers intoetsen.
Oke, voor zover ik weet had 1 een iPhone en 1 een smartphone
pi_144289285
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 21:17 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Ja het blijft vreemd ben ik met je eens. De laatste berichten spraken trouwens van maar 2 noodoproepen, de eerste om 16.00 uur op 1 april en de tweede om 10.30 op 2 april. Als dat zo is dan maakt dat het spelen met/uitproberen van de camera op 8 april door een vinder iets aannemelijker
Volgens mij was het zo:

1 april
16:30 noodoproep 112
16:42 noodoproep 112

2 april
10:53 noodoproep 911

En het betrof hierbij bij mijn weten alleen de oproepen gedaan met de iPhone van Kris.

De eerder genoemde noodoproep tussen 15:00 - 16:00 uur zou dan, indien deze inderdaad heeft plaatsgevonden, met de telefoon van Lisanne zijn gedaan.
pi_144289304
quote:

[..]

Jackie is een 'Hij' maar over Henry heeft Jackie wel gelijk, de zieke uitingen van Henry (filmpjes en foto's van het slaan en vernederen van vrouwen, zieke uitspraken etc die hij zomaar plaatst op z'n pagina) behoren echt niet gewoonweg 'tot de Latijns-Zuid-Amerikaanse cultuur' heb navraag gedaan bij mensen die zélf mensen en de gehele cultuur uit Zuid Amerika kennen, en het openbare vernederen van vrouwen is daar wel degelijk niet normaal.
Namen en shamen. En niet de eerste keer. Hopelijk wel de laatste keer. Bah.
pi_144289313
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 21:17 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Ik kan me alleen dat eenvandaagverslag goed herinneren wat dat betreft. Daar had men het over een eerste noodoproep om 16:30. De dagen daarna meerdere noodoproepen en de laatste noodoproep op 11 april.
Zou dat dan niet meer kloppen? Of weten we nu gewoon iets meer? Dat de tweede noodoproep gedaan zou zijn op 2 april om 10:30?

Valt het trouwens niemand op dat het allemaal ronde getallen zijn?
pi_144289379
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 21:16 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Idd. Ik heb één keer mijn scenario uitgebreid beschreven en uitgebreid onderbouwd.
Ik denk dat er hier niemand is die nog weet wat die was. Mig lijkt te denken dat ik een verdwaling-aanhanger ben. Niet echt dus. ;)
Ouder1 haar scenario acht ik ook heel goed mogelijk.
pi_144289433
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 21:21 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik kan me alleen dat eenvandaagverslag goed herinneren wat dat betreft. Daar had men het over een eerste noodoproep om 16:30. De dagen daarna meerdere noodoproepen en de laatste noodoproep op 11 april.
Zou dat dan niet meer kloppen? Of weten we nu gewoon iets meer? Dat de tweede noodoproep gedaan zou zijn op 2 april om 10:30?

ik ga ff de link zoeken
pi_144289439
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 21:19 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Oke, voor zover ik weet had 1 een iPhone en 1 een smartphone
Dat klopt. Kris had een iPhone en Lisanne een smartphone van het merk Samsung.
pi_144289553
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 21:21 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ouder1 haar scenario acht ik ook heel goed mogelijk.
Dank je. In het ieder geval nog iemand die hem zich kan herinneren.
pi_144289573
quote:

[..]

Nope, Zie post #91
pi_144289596
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 21:16 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Wat is "jouw" scenario? Hoeft niet uitgebreid hoor, maar ik ben wel benieuwd. Ik heb alles hier wel gelezen, maar ik heb geen idee meer wat jij net denkt...
  zondag 7 september 2014 @ 21:24:19 #100
430880 mig72
De Professional
pi_144289611
quote:
bron?
pi_144289730
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 21:20 schreef Lavenderr het volgende: Namen en shamen. En niet de eerste keer. Hopelijk wel de laatste keer. Bah.
Hoe moet je in godsnaam een punt duidelijk maken dan zonder een naam te noemen? Dat is onmogelijk als het punt júist over een specifiek persoon gaat. In vermissingszaken is het vanzelfsprekend dat er namen ten sprake komen. Waarom zo gepikeerd daarover? Meerdere users hebben het vandaag al opgemerkt en gezegd: moderators zijn echt op hun teentjes getrapt vandaag, overal wat op aan en af te merken steeds :r en dat noemt men objectief. Lachwekkend :r
pi_144290039
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 21:19 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Heb weken geleden mijn bevindingen in spoiler geschreven wat een MOGELIJK scenario kan zijn.
Het was een scenario die in ieder geval EEN antwoord geeft op alle mogelijke vragen.

Op dat moment wist ik echter nog niet eens iets over zijn zoon en ook niet dat hij koeien houdt in het gebied waar ze mogelijk verdwenen.

Ik heb een paar dagen geleden een stukje geschreven en heb 8 ' feiten " opgenoemd.
Heb echter, omdat ik een spervuur van kritiek kreeg dat dat helemaal geen feiten waren het 2 dagen geleden veranderd in "aanwijzingen"

Voor mij staan alle scenario's open, en ik wil ook best wel met jouw 'aanwijzingen' mee. Maar dan moeten ze wel kloppen. Laat ik er eens eentje nemen: "hij koeien houdt in het gebied waar ze mogelijk verdwenen". Hoe kom je hierbij? Toon dat dan eens aan met een bron? In de OP hier kun je duidelijk vinden dat die finca een stuk noordelijker ligt, dus dan graag een bron die jouw aanwijzing ondersteunt.
  zondag 7 september 2014 @ 21:30:05 #103
430880 mig72
De Professional
pi_144290091
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 21:14 schreef SAJ het volgende:

[..]

Je kunt het ook opvatten dat er een groot aantal users jouw scenario als een zeer goed mogelijk scenario zien; en er geen zwakke plekken in kunnen ontdekken.
Ze zou inderdaad een goede baan kunnen vinden als scenarioschrijver.
  Moderator zondag 7 september 2014 @ 21:30:24 #104
249559 crew  Lavenderr
pi_144290111
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 21:25 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Hoe moet je in godsnaam een punt duidelijk maken dan zonder een naam te noemen? Dat is onmogelijk als het punt júist over een specifiek persoon gaat. In vermissingszaken is het vanzelfsprekend dat er namen ten sprake komen. Waarom zo gepikeerd daarover? Meerdere users hebben het vandaag al opgemerkt en gezegd: moderators zijn echt op hun teentjes getrapt vandaag, overal wat op aan en af te merken steeds :r en dat noemt men objectief. Lachwekkend :r
Ik vind het oprecht niet kunnen om iemand die je helemaal niet kent zo verdacht te maken. Begrijp je zelf niet dat dat niet kan?
pi_144290116
-

[ Bericht 35% gewijzigd door Jezus9 op 07-09-2014 21:33:26 ]
pi_144290125
quote:
Amen ^O^
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_144290412
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:36 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ah, de 'hullie doen het ook' drogreden. Nee, dat is beter. Zucht.
Is leuk discussiëren zo :')
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  zondag 7 september 2014 @ 21:36:33 #108
430880 mig72
De Professional
pi_144290597
quote:

[..]

Deze man heeft tot nu de meest complete, geloofwaardige theorie neerzet. Al kunnen er sommige punten best verfijnd/uitgewerkt worden.

En ik wil ook weten Jacky, waar de indianen zich in bevinden in jouw theorie, wat betreft daderprofiel.
  zondag 7 september 2014 @ 21:36:46 #109
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_144290608
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 08:22 schreef Poekje01 het volgende:
en 12 gedeeld door 1,2 is wat, pak ze beet, ca. 8 uur lopen, toch?
Ja, denk dat het minstens 8 uur lopen is van het begin van het Pianista pad tot de eerste rivier oversteek. Qua afstand niet zo ver, maar iedere stap is een verovering.

Als ze om 10:30 begonnen en er is een noodoproep om 16:30, zit je nog steeds ruim voor de rivier, zo'n twee uur.

In soortgelijk gebied, maar nog aanzienlijk makkelijker qua moeiljkheidsgraad zakte mijn gemiddelde toen naar 1,7 km. per uur. Dan denk je zelf, kan niet waar zijn, ik ben toch door en door getraind.. maar het schiet gewoon niet op. De geul, de diepe zuigende modder, obstakels en bomen waar je continu voor moet uitwijken, het opletten op vanalles, de stijging en daling, de ijlere lucht..

quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 11:24 schreef MidnightB00m het volgende:

Thanks! Mooi dat je het visueel in kaart hebt gebracht.

Stel: we gaan ervan uit dat dit hele gebied grondig is onderzocht door de autoriteiten. Speurhonden, helikopter, SYNAPROC, politie, Nederlandse/Panameze autoriteiten; alles wat we hebben door gekregen via de media.

Hoe kan het dan dat een indiaan een week geleden die laatste vondsten van Lisanne Froon heeft gevonden? Hoe kan het dat in dat gebied dat jij in kaart bracht ook andere resten van mensen zijn gevonden?
Ik snap niet dat alle vondsten door locals/Indianen worden gedaan, terwijl er net een zoektocht was gehouden door autoriteiten en die keer op keer aangeven dat er geen spoor was gevonden en aangeven alles te hebben onderzocht.
Ik zie dit eerder als complete mistigheid over het gebied. Nooit krijg je een eenduidig antwoord. Internet heeft geen kaarten van het gebied, en voor locals is alles "Rio Culebra", of "Culebra"..

Alto Romero, Rio Velorio, je kunt allemaal niet als leunstoeldetective achterhalen wat ze ermee bedoelen. Officieel begint de Rio Culebra pas 40 km. van het begin van de Pianista, als zijarm van de Rio Changuinola, die daar verderop het stuwmeer bereikt.

Maar blijkbaar heet het dus vanaf de kabelbruggen al Culebra. Of niet. Men heeft geen zin in klare wijn te schenken. Ja, Sinaproc komt er wel, zoals te zien op de uitstekende Telemetro video.

Maar de forensisch expert die de DNA test deed had het erover, dat het ontoegankelijk terrein is, dat ondoordringbaar is door regenval en waar de 'autoriteiten' wegblijven. Dus tsja, daarom doen steeds Indianen de vondsten en krijg je er een merkwaardig gevoel bij. Zo van: kan de Sinaproc dan niet hetzelfde voor elkaar krijgen, maar dan in één operatie.

De exacte vindplaatsen zijn ook nooit bekend en de media praten elkaar na, en gebruiken termen als "in de buurt van eerdere vondsten". Tsja, kun je er nooit meer dan 6 kilometer ernaast zitten...
pi_144290617
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 21:34 schreef roos85 het volgende:

[..]

Is leuk discussiëren zo :')
Ja, als mensen met dat soort vreemde argumenten komen dan kun je helaas niet anders dan daarop wijzen vrees ik. :{

Zelf zou ik veel liever inhoudelijke argumenten willen zien voor, bijvoorbeeld, het idee dat het zou gaan om een misdrijf. Maar ik vrees dat ik daarop kan wachten tot ik een ons weeg.
pi_144290633
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 21:25 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

En er zijn ook veel users die het hierin volledig met moderators eens zijn. Kijk reacties van laatste week maar eens terug.
pi_144290684
quote:

[..]

http://laestrella.com.pa/(...)ca-llegaron/23801882
pi_144290789
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 21:24 schreef Saarah het volgende:

[..]

Wat is "jouw" scenario? Hoeft niet uitgebreid hoor, maar ik ben wel benieuwd. Ik heb alles hier wel gelezen, maar ik heb geen idee meer wat jij net denkt...
Heel kort en zonder onderbouwing:

• De meiden zijn één of meerdere mannen tegen gekomen op de Pianista trail (dus voor de Mirador)
• Het klikte en was gezellig
• Op de Mirador vertelde hij/zij dat er iets verder iets moois te zien was (beekjes)
• Meiden gingen mee omdat deze man(nen) de weg kenden en betrouwbaar leken
• Bij het eerste beekje wilden meiden terug om op tijd 'thuis' te zijn. Sfeer sloeg om

Afhankelijk van 1 of meer mannen toen het volgende:
Bij 1 man:
• Poging tot beroving die door de meiden is afgeslagen waarbij meiden lichte verwondingen opliepen
Bij meer mannen:

• Verkrachting waarbij de meiden lichte verwondingen opliepen

Vervolgens:
• Dader(s) laten meiden alleen en verdwijnen richting Mirador
• Meiden durven niet terug via de Mirador uit angst de mannen tegen te komen
• Eerste noodoproep
• Ze hebben gelezen dat doorlopen hen bij de indianen brengt; dus ze lopen door om hulp
• Door verwondingen en emoties ligt tempo laag
• Verwondingen raken geïnfecteerd (wat in een jungle heel snel gaat) en tempo daalt verder
• Ze komen bij de rivier en steken in het ieder geval 1 kabelbrug succesvol over
• Ze blijven bij de rivier voor water
• Infecties worden bloedvergiftiging en meiden raken niet meer vooruit
• Overleden aan bloedvergiftiging of val in de rivier oid

Zo iets. Grootste onderbouwing is het filmpje van die man in Laos en misdaad op Pianista trail en moorden op buitenlanders in Boquete. Best wel dun maar ik denk niet onmogelijk.
pi_144290821
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 21:37 schreef SAJ het volgende:

[..]

En er zijn ook veel users die het hierin volledig met moderators eens zijn. Kijk reacties van laatste week maar eens terug.
En bovendien...

- moderators zijn ook gewoon users met een mening. Niemand beweert dat ze objectief zijn.
- de moderators doen oprecht hun best om dit soort discussies gezellig en inhoudelijk te houden, en doen dat op vrijwillige basis. Sommige mensen hier lijken zich daar niet voldoende van bewust.
pi_144290910
quote:
2s.gif Op zondag 7 september 2014 21:36 schreef mig72 het volgende:

[..]

Deze man heeft tot nu de meest complete, geloofwaardige theorie neerzet. Al kunnen er sommige punten best verfijnd/uitgewerkt worden.

En ik wil ook weten Jacky, waar de indianen zich in bevinden in jouw theorie, wat betreft daderprofiel.
Er is al aangetoond afgelopen week dat 6 van de 8 aanwijzingen in Jackie-theorie niet kloppen (en ook niet door hem weerlegt met bronnen) en jij vindt die nog steeds de meest geloofwaardige?
Lekker bezig hoor
pi_144291037
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 21:36 schreef Perico het volgende:
Ja, denk dat het minstens 8 uur lopen is van het begin van het Pianista pad tot de eerste rivier oversteek
In het NOS filmpje zei een gids 8 uur vanaf de Mirador..
pi_144291097
quote:

[..]

Ja, denk dat het minstens 8 uur lopen is van het begin van het Pianista pad tot de eerste rivier oversteek. Qua afstand niet zo ver, maar iedere stap is een verovering.

Als ze om 10:30 begonnen en er is een noodoproep om 16:30, zit je nog steeds ruim voor de rivier, zo'n twee uur.

In soortgelijk gebied, maar nog aanzienlijk makkelijker qua moeiljkheidsgraad zakte mijn gemiddelde toen naar 1,7 km. per uur. Dan denk je zelf, kan niet waar zijn, ik ben toch door en door getraind.. maar het schiet gewoon niet op. De geul, de diepe zuigende modder, obstakels en bomen waar je continu voor moet uitwijken, het opletten op vanalles, de stijging en daling, de ijlere lucht..

[..]

Ik zie dit eerder als complete mistigheid over het gebied. Nooit krijg je een eenduidig antwoord. Internet heeft geen kaarten van het gebied, en voor locals is alles "Rio Culebra", of "Culebra"..

Alto Romero, Rio Velorio, je kunt allemaal niet als leunstoeldetective achterhalen wat ze ermee bedoelen. Officieel begint de Rio Culebra pas 40 km. van het begin van de Pianista, als zijarm van de Rio Changuinola, die daar verderop het stuwmeer bereikt.

Maar blijkbaar heet het dus vanaf de kabelbruggen al Culebra. Of niet. Men heeft geen zin in klare wijn te schenken. Ja, Sinaproc komt er wel, zoals te zien op de uitstekende Telemetro video.

Maar de forensisch expert die de DNA test deed had het erover, dat het ontoegankelijk terrein is, dat ondoordringbaar is door regenval en waar de 'autoriteiten' wegblijven. Dus tsja, daarom doen steeds Indianen de vondsten en krijg je er een merkwaardig gevoel bij. Zo van: kan de Sinaproc dan niet hetzelfde voor elkaar krijgen, maar dan in één operatie.

De exacte vindplaatsen zijn ook nooit bekend en de media praten elkaar na, en gebruiken termen als "in de buurt van eerdere vondsten". Tsja, kun je er nooit meer dan 6 kilometer ernaast zitten...
er zijn wel redelijk goeie Garmin kaarten hoor
en als je zou willen kan je via Global Mapper wel kaarten binnenhalen
en tja soms moet je er voor betalen
pi_144291239
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 21:39 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

• De meiden zijn één of meerdere mannen tegen gekomen op de Pianista trail (dus voor de Mirador)
• Op de Mirador vertelde hij/zij dat er iets verder iets moois te zien was (beekjes)
• Bij het eerste beekje wilden meiden terug om op tijd 'thuis' te zijn. Sfeer sloeg om

Bij 1 man:
• Poging tot beroving die door de meiden is afgeslagen waarbij meiden lichte verwondingen opliepen
Bij meer mannen:

Vervolgens:
• Eerste noodoproep
• Ze hebben gelezen dat doorlopen hen bij de indianen brengt; dus ze lopen door om hulp
• Verwondingen raken geïnfecteerd (wat in een jungle heel snel gaat) en tempo daalt verder
• Ze komen bij de rivier en steken in het ieder geval 1 kabelbrug succesvol over

Zo iets. Grootste onderbouwing is het filmpje van die man in Laos en misdaad op Pianista trail en moorden op buitenlanders in Boquete. Best wel dun maar ik denk niet onmogelijk.
Lijkt me zeker een aannemelijk scenario ja. Waar ik alleen mijn twijfels over heb, is over het eerste gedeelte, dus dat ze met 1 of meerdere mannen zijn meegegaan. Ik zou denken dat die dan bij op de foto zouden staan, of dat er foto's zouden zijn van K & L samen.

Maar ik denk ook dat er iéts gebeurd moet zijn, waardoor ze besloten door te lopen en niet terug te gaan. Het tweede deel van jouw scenario volg ik dus volledig.
pi_144291281
@ouder1:
Hoe passen de rugzak en de foto's van 8 april in jouw theorie? Hebben zij zelf die foto's nog genomen?
Vooral die 7 dagen geen foto's vind ik lastig te plaatsen, in welke theorie dan ook.
pi_144291307
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 21:45 schreef Saarah het volgende:
of dat er foto's zouden zijn van K & L samen.
Ja dat zou ik ook verwachten, leuk als herinnering :)
pi_144291321
quote:

[..]

Zoals gezegd 'niet onmogelijk' geldt voor een vrijwel oneindig aantal scenario's.

Het idee dat ze 1 a 2 mannen onderweg zijn tegengekomen etc is, hoewel niet onmogelijk zover ik kan zien helemaal nergens op gebaseerd. Of zie ik dat verkeerd?
pi_144291426
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 21:46 schreef SAJ het volgende:
@ouder1:
Hoe passen de rugzak en de foto's van 8 april in jouw theorie? Hebben zij zelf die foto's nog genomen?
Vooral die 7 dagen geen foto's vind ik lastig te plaatsen, in welke theorie dan ook.
7 dagen geen foto's is ergens wel vreemd, maar langs de andere kant ook niet. Als je verdwaalt bent en aftakelt, heb je daar liever geen foto's van denk ik. Voor de foto's van 8 april moet dan een specifieke reden zijn, maar welke... Goh, geen idee.

Maar je hebt gelijk dat de foto's in eerder welk scenario moeilijk te plaatsen zijn, dat vind ik ook.
pi_144291566
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 21:47 schreef MeloD het volgende:

[..]

Ja dat zou ik ook verwachten, leuk als herinnering :)
nou in een filmpje zegt Hans Kremers ergens -daar staan ze nog samen op de foto
of hij zich daar verspreekt /vergist weet ik niet
pi_144291708
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 21:47 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zoals gezegd 'niet onmogelijk' geldt voor een vrijwel oneindig aantal scenario's.

Het idee dat ze 1 a 2 mannen onderweg zijn tegengekomen etc is, hoewel niet onmogelijk zover ik kan zien helemaal nergens op gebaseerd. Of zie ik dat verkeerd?
Er lopen tussen de 50 en 80 hikers per dag dat pianista pad
tot aan de top en dan terug denk ik
pi_144291799
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 21:36 schreef Molurus het volgende:
Zelf zou ik veel liever inhoudelijke argumenten willen zien voor, bijvoorbeeld, het idee dat het zou gaan om een misdrijf. Maar ik vrees dat ik daarop kan wachten tot ik een ons weeg
Inhoudelijke argumenten.. Tja.

Feit is dat ze voorbij de Mirador zijn gelopen.
Feit is dat ze bij dat eerste bergbeekje geweest zijn
Feit is dat ze om 16:30 een eerste noodoproep hebben gedaan

Dan wat "feiten" onttrokken aan uitspraken van vooral de ouders, audiofragmenten en filmbeelden:
Meiden gingen niet onvoorbereid op pad maar hebben meerdere websites over de Pianista trail bekeken, hebben een kaart van het gebied bekeken, hebben op het begin van de Pianista trail een onduidelijke afslag goed genomen wat zou wijzen op iemand die hen dat heeft verteld. Ze zouden anderen hebben gewaarschuwd vooral niet zonder gids op pad te gaan.
Verdwalen op dat deel van de trail is onmogelijk, zelfs als je het zou willen.
Er zijn daar geen diepe ravijnen of andere gevaarlijke dingen waar je zwaar gewond kunt raken.

Dan een stel aannames:
2 dagen doorlopen brengt je bij Bocas onderwijl indianen passerend
1 dag terug lopen brengt je in Boquete
Ze waren niet immobiel geraakt want ze zijn nog bij de rivier gekomen
Ze hebben geen verwondingen aan de gewrichten van de onderste ledematen opgelopen want ze hebben nog 1 kabelbrug overgestoken, dat kan niet met een gebroken been of zwaar gekneusde enkel.

Ik denk dus richting een misdrijf omdat ze (aannames:) anders ws terug hadden kunnen lopen, veel verder door hadden kunnen lopen of helemaal niet van die plek af waren gekomen.
  zondag 7 september 2014 @ 21:55:31 #127
430880 mig72
De Professional
pi_144291852
quote:

[..]

Bij 1 man:
Bij meer mannen:

Vervolgens:
• Eerste noodoproep

Jouw grootste fout is dat je op dat moment in de goedheid van de mens gelooft. Daarom ben je ook een schat.

Waarom zou je? Bij iemand die eenmaal berooft, is moord geen ver verwijderde stap. Getuige wegmaken.
pi_144292060
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 21:54 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dan wat "feiten" onttrokken aan uitspraken van vooral de ouders, audiofragmenten en filmbeelden:
Meiden gingen niet onvoorbereid op pad maar hebben meerdere websites over de Pianista trail bekeken, hebben een kaart van het gebied bekeken, hebben op het begin van de Pianista trail een onduidelijke afslag goed genomen wat zou wijzen op iemand die hen dat heeft verteld. Ze zouden anderen hebben gewaarschuwd vooral niet zonder gids op pad te gaan.
Er zijn daar geen diepe ravijnen of andere gevaarlijke dingen waar je zwaar gewond kunt raken.

Dan een stel aannames:
Ze hebben geen verwondingen aan de gewrichten van de onderste ledematen opgelopen want ze hebben nog 1 kabelbrug overgestoken, dat kan niet met een gebroken been of zwaar gekneusde enkel.

Ik denk dus richting een misdrijf omdat ze (aannames:) anders ws terug hadden kunnen lopen, veel verder door hadden kunnen lopen of helemaal niet van die plek af waren gekomen.
Kort samengevat: alle alternatieve verklaringen die jij kunt bedenken vallen af, je kunt er dan nog maar 1 bedenken die volgens jou consistent is met de feiten: een misdrijf.

Niet om lullig te doen, maar dit is een klassiek voorbeeld van een argumentum ad ignorantiam, of zoals Richard Dawkins hem ook wel eens noemt een "argument from personal incredulity".

Simpel gezegd: het argument is niet gebaseerd op feiten maar op jouw eigen onvermogen de feiten anders te verklaren.

Overigens niets om je voor te schamen: 98% van de mensheid maakt deze fout regelmatig.
pi_144292174
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 21:45 schreef Saarah het volgende:
Ik zou denken dat die dan bij op de foto zouden staan, of dat er foto's zouden zijn van K & L samen.
Dat is ook mijn grootste twijfel. Vooral dat de meiden dan niet samen op de foto staan. Ik zelf houd er niet van om gefotografeerd te worden en ben dus altijd afwijzend als iemand dat probeert..
  zondag 7 september 2014 @ 22:01:15 #130
430880 mig72
De Professional
pi_144292224
Kan de theorie van Jackie hergeplaatst worden?

Zelfs als je het niet mee eens bent kunnen we erover discussiëren. En misschien kan de theorie desnoods versterkt worden op basis daarvan.
  zondag 7 september 2014 @ 22:04:09 #131
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_144292428
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 21:54 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dan een stel aannames:

Wat kanttekeningen:

Dat van de tijd die noodoproep is geen feit, daar gaan inmiddels een hoop verschillende versies van rond. Hier een tamelijk recent voorbeeld: http://laestrella.com.pa/(...)ca-llegaron/23801882

Het is meer dan 2 dagen lopen (tenzij je in ijzersterke conditie bent misschien, en heel veel uur op een dag loopt). Als je zoekt (Google) op aanbieders van excursies van de Pianista naar Bocas hebben ze het over 4-6 dagen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_144292456
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 21:46 schreef SAJ het volgende:
@ouder1:
In mijn scenario hebben ze dus idd de foto's en noodoproepen zelf gemaakt/gedaan. De tas is ook na hun overlijden te water geraakt, net als zij. Een tas drijft en komt dus sneller vooruit in een rivier. De rib is verder gekomen door de factor tijd.
pi_144292552
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 21:51 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

nou in een filmpje zegt Hans Kremers ergens -daar staan ze nog samen op de foto
of hij zich daar verspreekt /vergist weet ik niet
Dat zit idd ook in mijn achterhoofd maar weten we verder niet. "Samen op de foto met de armen in de lucht."
pi_144292653
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 21:58 schreef Molurus het volgende:

[..]

Kort samengevat: alle alternatieve verklaringen die jij kunt bedenken vallen af, je kunt er dan nog maar 1 bedenken die volgens jou consistent is met de feiten: een misdrijf.

Niet om lullig te doen, maar dit is een klassiek voorbeeld van een argumentum ad ignorantiam, of zoals Richard Dawkins hem ook wel eens noemt een "argument from personal incredulity".

Simpel gezegd: het argument is niet gebaseerd op feiten maar op jouw eigen onvermogen de feiten anders te verklaren.

Overigens niets om je voor te schamen: 98% van de mensheid maakt deze fout regelmatig.
Niemand, oke op enkele uitzondering na, beweert hier precies te weten wat er is gebeurd. Op basis van bekende feiten, en aanwijzingen die men ziet, maakt ieder persoonlijk een kansinschatting van waarschijnlijkheid van een bepaald scenario. Dit is een zeer logische manier van denken, en zeker niet 'fout'.
pi_144292739
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 22:05 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dat zit idd ook in mijn achterhoofd maar weten we verder niet. "Samen op de foto met de armen in de lucht."
Volgens mij doelde hij (Hans Kremers) op de foto's op de Mirador waar 'ze' zo (hij steekt z'n handen in de lucht) op staan en er niets aan de hand lijkt.

Hij zegt volgens mij niet specifiek dat ze er 'samen' op staan.
pi_144292822
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 21:47 schreef Molurus het volgende:
Er lopen gemiddeld 70 mensen per dag de Pianista trail tot de Mirador en terug.
Er zijn twee buitenlandse echtparen (apart van elkaar) beroofd onder bedreiging van een vuurwapen op de Pianista trail. Daders zijn bekend maar nooit veroordeeld omdat de toeristen het land hadden verlaten.
Er is geprobeerd een vrouw te beroven in de buurt van de Pianista trail. Zij heeft dit afgeslagen door de Panamese dader te schoppen en hard te gillen. Dader is nooit veroordeeld.

Misdaad op en rond het pad is dus niet zo heel erg uit de lucht gegrepen.
pi_144292849
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 22:07 schreef SAJ het volgende:

[..]

Niemand, oke op enkele uitzondering na, beweert hier precies te weten wat er is gebeurd. Op basis van bekende feiten, en aanwijzingen die men ziet, maakt ieder persoonlijk een kansinschatting van waarschijnlijkheid van een bepaald scenario. Dit is een zeer logische manier van denken, en zeker niet 'fout'.
Dat is zeker wel een denkfout, want je kunt zo'n waarschijnlijkheidsbepaling nooit doen zonder alle mogelijkheden te kennen.

En zelfs al had je een uitputtende lijst van mogelijkheden, met zo'n beperkte hoeveelheid informatie kun je nog steeds geen uitspraken doen over waarschijnlijkheid.

Wat is dat toch met mensen, dat ze niet kunnen omgaan met iets niet weten? Waarom moeten er altijd antwoorden ingevuld worden waar geen antwoorden voorhanden zijn?

En wat ik al helemaal absurd vind is dat dat een 'logische manier van denken' wordt genoemd. Het is zo irrationeel als wat.
  zondag 7 september 2014 @ 22:10:40 #138
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_144292867
quote:

[..]

Voor wat het waard is, hier vond ik een lijst met coördinaten van dorpen en nederzettinkjes in de corregimiento Valle del Riscó (met o.a. de plaats Romero). Ook op te vragen voor andere corregimientos, en te exporten als Google Earth-bestand (kml/kmz).
  zondag 7 september 2014 @ 22:10:56 #139
430880 mig72
De Professional
pi_144292878
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 22:04 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

In mijn scenario hebben ze dus idd de foto's en noodoproepen zelf gemaakt/gedaan. De tas is ook na hun overlijden te water geraakt, net als zij. Een tas drijft en komt dus sneller vooruit in een rivier. De rib is verder gekomen door de factor tijd.
Hoe is de tas te water geraakt dan terwijl zij stierf nogal verwijderd van de rivierbanken? Waarom is er geen waterschade aan de tas?
pi_144292916
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 21:55 schreef mig72 het volgende:
Waarom zou je? Bij iemand die eenmaal berooft, is moord geen ver verwijderde stap. Getuige wegmaken.
Godzijdank worden veruit de meeste verkrachtingen niet gevolgd door een moord. Net als de meeste mislukte pogingen tot roof.
pi_144293012
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 22:01 schreef mig72 het volgende:
Kan de theorie van Jackie hergeplaatst worden?

Zelfs als je het niet mee eens bent kunnen we erover discussiëren. En misschien kan de theorie desnoods versterkt worden op basis daarvan.
Is afgelopen week uitgebreid over gediscussieerd; en leidde tot conclusie dat 6 aanwijzingen niet klopten. Lijkt me zinniger dat er nu eens een onderbouwing met bronnen komt van Jackie (overigens net nog om gevraagd voor 1 van de aanwijzingen, maar wederom geen reactie).
pi_144293027
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 22:10 schreef mig72 het volgende:

[..]

Hoe is de tas te water geraakt dan terwijl zij stierf nogal verwijderd van de rivierbanken? Waarom is er geen waterschade aan de tas?
De tas vertoonde sleepsporen
pi_144293030
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 22:09 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Er lopen gemiddeld 70 mensen per dag de Pianista trail tot de Mirador en terug.
Er zijn twee buitenlandse echtparen (apart van elkaar) beroofd onder bedreiging van een vuurwapen op de Pianista trail. Daders zijn bekend maar nooit veroordeeld omdat de toeristen het land hadden verlaten.
Er is geprobeerd een vrouw te beroven in de buurt van de Pianista trail. Zij heeft dit afgeslagen door de Panamese dader te schoppen en hard te gillen. Dader is nooit veroordeeld.

Misdaad op en rond het pad is dus niet zo heel erg uit de lucht gegrepen.
Sja, dan heb je wat globale statistieken. Er is in deze specifieke zaak helemaal niets dat daarop wijst. Ergo: het is nergens op gebaseerd.
pi_144293066
quote:
Nee. Het is een scenario, meer niet. Een verzonnen mogelijkheid die de feiten niet te veel tegenspreekt. Maar zo zijn er meer scenario's, toch? Ik stel niet dat het een misdrijf geweest moet zijn, ik stel dat het een misdrijf geweest kan zijn.
pi_144293213
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 22:13 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nee. Het is een scenario, meer niet. Een verzonnen mogelijkheid die de feiten niet te veel tegenspreekt. Maar zo zijn er meer scenario's, toch?
Zoals gezegd: een oneindig aantal. Het wordt pas interessant als er specifieke feiten zijn die aanwijsbaar duiden op een specifiek scenario. 'Niet onmogelijk' is gewoon niet goed genoeg.

quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 22:13 schreef Ouder1 het volgende:

Ik stel niet dat het een misdrijf geweest moet zijn, ik stel dat het een misdrijf geweest kan zijn.
Ik stel dat ze ontvoerd zouden kunnen zijn door buitenaardse wezens. :)
pi_144293234
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 22:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
Het is meer dan 2 dagen lopen (tenzij je in ijzersterke conditie bent misschien, en heel veel uur op een dag loopt). Als je zoekt (Google) op aanbieders van excursies van de Pianista naar Bocas hebben ze het over 4-6 dagen.
En wij hebben een blog van een man op leeftijd die het in 2,5 dagen vanaf Boquet (dus niet vanaf het eerste bergbeekje) liep. De eerste berichten die ik er over las of hoorde was 3 tot 4 dagen. Ik denk dat dat het NOSfilmpje was.
  zondag 7 september 2014 @ 22:15:57 #147
430880 mig72
De Professional
pi_144293244
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 22:12 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

De tas vertoonde sleepsporen
bron?

Dat was niet te zien in de foto en nergens eerder beweerd.
pi_144293299
ALS er een misdrijf is gebeurd, en ze hadden daarna de tas nog met camera's enzo, wie zet dan in godsnaam geen berichtje of video erop met "we zijn beroofd/verkracht/aangevallen en nu... bla bla"???

wel bellen, maar niet zoiets erop zetten??
pi_144293335
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 22:08 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Volgens mij doelde hij (Hans Kremers) op de foto's op de Mirador waar 'ze' zo (hij steekt z'n handen in de lucht) op staan en er niets aan de hand lijkt.

Hij zegt volgens mij niet specifiek dat ze er 'samen' op staan.
Klopt, my bad. :@
pi_144293347
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 22:15 schreef mig72 het volgende:

[..]

bron?

Het NFI: de tas vertoonde sporen dat ie lang in het water had gelegen.
pi_144293373
quote:

[..]

"De rugzak heeft lang in het water gelegen, maar het is kennelijk toch gelukt om foto's en andere informatie terug te halen uit de camera en de telefoons."

bron: http://nos.nl/artikel/672(...)kris-en-lisanne.html

Ik zeg niet dat het waar is, maar om nou te zeggen dat er geen waterschade aan de tas is is weer het andere uiterste.
  zondag 7 september 2014 @ 22:17:54 #152
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_144293386
quote:

[..]

bron?

Jazeker wel. Dat is meteen door Pitti beweerd ná de vondst (sleepsporen).
  zondag 7 september 2014 @ 22:19:54 #153
430880 mig72
De Professional
pi_144293513
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 22:17 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Het NFI: de tas vertoonde sporen dat ie lang in het water had gelegen.
Dat is niet hetzelfde als dat hij door het water werd meegesleept. Maar nogmaals heb je een link van de bron?
pi_144293522
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 22:10 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat is zeker wel een denkfout, want je kunt zo'n waarschijnlijkheidsbepaling nooit doen zonder alle mogelijkheden te kennen.

En zelfs al had je een uitputtende lijst van mogelijkheden, met zo'n beperkte hoeveelheid informatie kun je nog steeds geen uitspraken doen over waarschijnlijkheid.

Wat is dat toch met mensen, dat ze niet kunnen omgaan met iets niet weten? Waarom moeten er altijd antwoorden ingevuld worden waar geen antwoorden voorhanden zijn?

En wat ik al helemaal absurd vind is dat dat een 'logische manier van denken' wordt genoemd. Het is zo irrationeel als wat.
Vergelijk het met de Risicotheorie, zoals we die kennen in de hedendaagse wereld. Dan heb je ook niet alle feiten, maar toch wordt er een inschatting gemaakt dat een bepaald risico optreedt. Dus een waarschijnlijkheid, zonder dat alle kennis er is. En jij kunt er wel niet mee eens zijn, maar zo wordt er wel gewerkt
  zondag 7 september 2014 @ 22:20:41 #155
430880 mig72
De Professional
pi_144293573
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 22:17 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Jazeker wel. Dat is meteen door Pitti beweerd ná de vondst (sleepsporen).
Wie is Pitti alweer? Soory volgde dat stuk niet mee.
  zondag 7 september 2014 @ 22:21:51 #156
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_144293648
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 22:20 schreef mig72 het volgende:

[..]

Wie is Pitti alweer? Soory volgde dat stuk niet mee.
De leidster van het onderzoek (in Panama).

En ik vind dat toch wel basiskennis.
pi_144293682
hebben we een nieuwe mod?
pi_144293684
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 22:20 schreef SAJ het volgende:

[..]

Vergelijk het met de Risicotheorie, zoals we die kennen in de hedendaagse wereld. Dan heb je ook niet alle feiten, maar toch wordt er een inschatting gemaakt dat een bepaald risico optreedt. Dus een waarschijnlijkheid, zonder dat alle kennis er is. En jij kunt er wel niet mee eens zijn, maar zo wordt er wel gewerkt
Om risico's in de toekomst in te schatten ten behoeve van verzekeringspolissen, ja. In het vaststellen van de oorzaak van gebeurtenissen in het verleden spelen zulke berekeningen geen rol. Dat laatste lijkt me pure onvervalste onzin.
pi_144293715
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 22:10 schreef Molurus het volgende:
Je doet net alsof we dat hier doen. We hebben te weinig info en denken zeker niet de waarheid in pacht te hebben (ik zeker niet in het ieder geval). We denken alleen na over wat er mogelijk gebeurd zou kunnen zijn. Juist interessant om dan meerdere gedachten daar over te lezen. Sommige echt heel ver gezocht, sommige die echt mogelijke punten hebben.

Heut kommt der Hans nach Haus
Freut sich die Lies'
Ob er aber über Oberammergau,
Oder aber über Unterammergau.
Oder aber überhaupt nicht kommt,
ist nicht gewiß
.

Net zo iets dus.
pi_144293739
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 22:22 schreef Stupidisco het volgende:
Dit is niet mijn departement, dus nee. ;)
pi_144293836
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 22:23 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dit is niet mijn departement, dus nee. ;)
Ok, gelukkig :)
pi_144293895
quote:

[..]

Hoe is de tas te water geraakt dan terwijl zij stierf nogal verwijderd van de rivierbanken?
Zij stierf? Of zij stierven. Is het een feit dan dat ze nogal verwijderd van de rivierbanken stierven? Dat feit ben ik nog niet tegengekomen. Heb je een link?
quote:
Waarom is er geen waterschade aan de tas?
Omdat die van kunststof is. Als zelfs een handdoek 7 maanden buiten kan hangen in Nederland zonder waterschade dan kan een kunststof rugzak dat ook.
pi_144293916
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 22:23 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Je doet net alsof we dat hier doen. We hebben te weinig info en denken zeker niet de waarheid in pacht te hebben (ik zeker niet in het ieder geval). We denken alleen na over wat er mogelijk gebeurd zou kunnen zijn.
En dat is prima hoor. Het zijn de uitspraken over waarschijnlijkheid die het voor mij dubieus maken. Bij gebrek aan verdere informatie is het aantal mogelijke scenario's oneindig, en de waarschijnlijkheid van elk 1 gedeeld door oneindig. (= 0.)

En dan vraag ik mij hardop af: hoe zinvol zijn al die speculaties nu eigenlijk? ;)

Een scenario wordt pas interessant als het direct kan worden getoetst aan de feiten, anders niet.
pi_144293998
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 22:22 schreef Molurus het volgende:

[..]

Om risico's in de toekomst in te schatten ten behoeve van verzekeringspolissen, ja. In het vaststellen van de oorzaak van gebeurtenissen in het verleden spelen zulke berekeningen geen rol. Dat laatste lijkt me pure onvervalste onzin.
Niet alleen verzekeringen, ook zonder berekeningen, bv. met aandelen, of in de bouw. Dan wordt een waarschijnlijkheid toegekend aan het mogelijk optreden van een bepaalde gebeurtenis, op basis van de dan beschikbare kennis. Dat zelfde doen we nu ook, niet meer, niet minder.
Jouw theorie van marsmannetjes krijgt voor mij dus een zeer kleine kans. Maar voor jou wellicht anders
pi_144294035
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 22:12 schreef Molurus het volgende:

[..]

Sja, dan heb je wat globale statistieken. Er is in deze specifieke zaak helemaal niets dat daarop wijst. Ergo: het is nergens op gebaseerd.
Waarom reageer je niet punt voor punt op mijn punten ipv alleen te roepen dat het "dus" nergens op is gebaseerd? Er is geen bewijs, nee.. anders was het ook geen scenario hé.. dan hoefde ik niets te verzinnen.
  zondag 7 september 2014 @ 22:27:57 #166
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_144294038
quote:

[..]

Wie zegt dat dan? Je doet alsof dat een feit is. Mij niks van bekend :N
pi_144294062
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 22:27 schreef SAJ het volgende:

[..]

Jouw theorie van marsmannetjes krijgt voor mij dus een zeer kleine kans. Maar voor jou wellicht anders
Dat is natuurlijk een ludiek voorbeeld dat uitsluitend bedoeld is om te demonstreren dat 'niet onmogelijk' niet interessant is.
pi_144294105
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 22:27 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Waarom reageer je niet punt voor punt op mijn punten ipv alleen te roepen dat het "dus" nergens op is gebaseerd? Er is geen bewijs, nee.. anders was het ook geen scenario hé.. dan hoefde ik niets te verzinnen.
Er is niet alleen geen bewijs, er is geen enkele aanwijzing in die richting in deze specifieke zaak.
pi_144294112
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 22:15 schreef Molurus het volgende:
Zoals gezegd: een oneindig aantal. Het wordt pas interessant als er specifieke feiten zijn die aanwijsbaar duiden op een specifiek scenario. 'Niet onmogelijk' is gewoon niet goed genoeg.
Voor wat? Voor wie? Voor welk doel? Voor jou? Dan raad ik je aan dit topic te mijden tot er groot nieuws is.
pi_144294156
quote:

[..]

bron?

Pffff controleer voortaan zelf eerst even je beweringen op bron

[ Bericht 27% gewijzigd door Grijzemassa op 07-09-2014 23:02:17 ]
pi_144294169
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 22:29 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Voor wat? Voor wie? Voor welk doel? Voor jou? Dan raad ik je aan dit topic te mijden tot er groot nieuws is.
Want we moeten en zullen hier kritiekloos in het wilde weg speculeren? Wie bepaalt dat dan?
pi_144294176
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 22:28 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk een ludiek voorbeeld dat uitsluitend bedoeld is om te demonstreren dat 'niet onmogelijk' niet interessant is.
Uiteraard
pi_144294201
quote:

[..]

bron?

Klopt wel idd.

Zal ik je eigen woorden dat het zo vervelend is als oude punten herhaald moeten worden even herhalen? ~O>
  zondag 7 september 2014 @ 22:30:40 #174
430880 mig72
De Professional
pi_144294211
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 22:27 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Wie zegt dat dan? Je doet alsof dat een feit is. Mij niks van bekend :N
Obv de vindplekken van de botten. Daar komt de rivier niet.
pi_144294238
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 22:25 schreef Molurus het volgende:

[..]

En dat is prima hoor. Het zijn de uitspraken over waarschijnlijkheid die het voor mij dubieus maken. Bij gebrek aan verdere informatie is het aantal mogelijke scenario's oneindig, en de waarschijnlijkheid van elk 1 gedeeld door oneindig. (= 0.)

En dan vraag ik mij hardop af: hoe zinvol zijn al die speculaties nu eigenlijk? ;)

Een scenario wordt pas interessant als het direct kan worden getoetst aan de feiten, anders niet.
misschien even dit filmpje bekijken ?
dan kom je er een beetje in :7

reconstructie verdwijning Panama
http://www.eenvandaag.nl/(...)_verdwijning_panama_
pi_144294327
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 22:22 schreef Stupidisco het volgende:
Eentje die in BNW er op hamert dat je je aan de feiten dient te houden _O-
  zondag 7 september 2014 @ 22:33:02 #177
430880 mig72
De Professional
pi_144294375
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 22:29 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Een andere moeilijkheid is dat de rugzak waarschijnlijk niet op de vindplaats is achtergelaten door iemand. Er zijn sporen die erop wijzen dat de rugzak door de rivier is meegevoerd.

http://www.trouw.nl/tr/nl(...)nden-in-rivier.dhtml
Goh, wacht even, dus die zak had helemaal niet door iemand in de rivier gedumpt kunnen worden? En dan accuseer je mij van onvolledigheid? :D
  zondag 7 september 2014 @ 22:34:02 #178
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_144294454
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 22:30 schreef mig72 het volgende:

[..]

Obv de vindplekken van de botten. Daar komt de rivier niet.
Jij weet de exacte vindplaatsen? En jij weet dat de rivier daar in de regentijd als hij buiten zijn overs treedt niet komt?

Bijzonder.

En dan heb ik het nog maar niet over het feit dat die botten daar ook nog op andere manieren kunnen komen en dat het totaal niet bekend is waar ze gestorven zijn.
pi_144294461
quote:

[..]

Sommigen hier zien het als zinvol, sommigen (waaronder jijzelf zo te lezen) niet.
Waarop ik me dan hardop afvraag; wat brengt je hier naar het topic als je het maar niets vindt al die speculaties?
pi_144294498
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 22:33 schreef mig72 het volgende:

[..]

Goh, wacht even, dus die zak had helemaal niet door iemand in de rivier gedumpt kunnen worden? En dan accuseer je mij van onvolledigheid? :D
klets toch niet zo uit je nek, je vroeg om de bron waar in stond dat de tas sleepsporen vertoonde.
Want je beweerde dat dat nergens vermeld was
  zondag 7 september 2014 @ 22:35:54 #181
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_144294581
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 22:33 schreef mig72 het volgende:

[..]

Ho, ho jij beweert hier een aantal dingen nogal stellig die totaal niet kloppen + je weet basale dingen zoals de naam van de hoofonderzoeker/leider van het onderzoek in Panama niet eens.

Maar anderen de les lezen gaat je prima af.
  zondag 7 september 2014 @ 22:35:55 #182
430880 mig72
De Professional
pi_144294584
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 22:30 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Klopt wel idd.

Zal ik je eigen woorden dat het zo vervelend is als oude punten herhaald moeten worden even herhalen? ~O>
Dan hadden jullie de OP niet fatsoenlijk bijgewerkt. Men moet zich toch ergens overzichtelijk kunnen bijwerken na afwezigheid?
pi_144294599
quote:
En dan vraag ik mij hardop af: hoe zinvol zijn al die speculaties nu eigenlijk?
Voor mij alleen als hersenspinsel, om me bij de les te houden en niet gek te worden van het solliciteren.
Anderen lijken ook te hopen dat "goede punten" door de familie of andere betrokkenen worden opgepikt om onderworpen te worden aan waarheidsvinding door de autoriteiten.
  zondag 7 september 2014 @ 22:37:54 #184
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144294701
quote:

[..]

RSBM
Dit is nou een zinnig scenario, gebaseerd op bekende feiten (of 'feiten' maar daar moeten we het nu eenmaal mee doen), en op redelijke aannames. Hier kunnen we over verder discussiëren, ook als we er zelf (zoals ik) heel anders over denken.
pi_144294717
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 22:34 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Sommigen hier zien het als zinvol, sommigen (waaronder jijzelf zo te lezen) niet.
Waarop ik me dan hardop afvraag; wat brengt je hier naar het topic als je het maar niets vindt al die speculaties?
Omdat ik best geïnteresseerd ben in ideeën die wel ergens op zijn gebaseerd. Die mogelijkheid lijkt velen hier volledig te ontgaan, of men ziet het verschil eenvoudig niet.
pi_144294722
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 22:35 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ho, ho jij beweert hier een aantal dingen nogal stellig die totaal niet kloppen + je weet basale dingen zoals de naam van de hoofonderzoeker/leider van het onderzoek in Panama niet eens.

wie is Ricardo Martinelli dan ?
meteen antwoorden :7
  zondag 7 september 2014 @ 22:39:42 #187
430880 mig72
De Professional
pi_144294812
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 22:35 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik beweerde niks; ik stelde een vraag. Ik was een tijdje afwezig en niet voldoende geupdatet.
pi_144294819
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 22:29 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

>knip<
Ik heb begrepen dat je niet mag linken naar Trouw en die ook niet mag quoten op Fok.

-edit- verkeerde user gezien.. solly!
  zondag 7 september 2014 @ 22:42:45 #189
430880 mig72
De Professional
pi_144294996
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 22:34 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

klets toch niet zo uit je nek, je vroeg om de bron waar in stond dat de tas sleepsporen vertoonde.
Want je beweerde dat dat nergens vermeld was
Naar iets vragen betekent niet iets ontkennen.
pi_144295048
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 22:35 schreef mig72 het volgende:

[..]

Dan hadden jullie de OP niet fatsoenlijk bijgewerkt. Men moet zich toch ergens overzichtelijk kunnen bijwerken na afwezigheid?
Wie Pitti is kan je gewoon uit de OP halen hoor. :D
  zondag 7 september 2014 @ 22:43:55 #191
430880 mig72
De Professional
pi_144295072
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 22:38 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

wie is Ricardo Martinelli dan ?
meteen antwoorden :7
Zullen we dat maar basiskennis noemen? :7
  zondag 7 september 2014 @ 22:44:38 #192
430880 mig72
De Professional
pi_144295115
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 22:43 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik had het over sleepsporen in de rugzak.
pi_144295478
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 22:43 schreef mig72 het volgende:

[..]

Zullen we dat maar basiskennis noemen? :7
Wat ik lastig vind bij jou is dat je enerzijds klaagt (en best fel doet) over dat users waaronder ik steeds terug grijpen op bekende feiten, informatie en informatiebronnen. Want dat zou 'ons' dwarsbomen in het 'vooruitkomen'..
Maar anderzijds kom je heel stellig en zelfs drammerig met "feiten" die gewoon niet kloppen en stel je vragen die al maanden basiskennis behoren te zijn. Je haalt dus zelf oude discussies steeds omhoog. Waarom doe je dat? Of besef je zelf niet dat je dat doet?
  zondag 7 september 2014 @ 22:51:48 #194
430880 mig72
De Professional
pi_144295479
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 22:43 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Er staat niks over Pitti in de OP. Net doorzocht.
pi_144295556
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 22:51 schreef mig72 het volgende:

[..]

Dan zoek je niet goed.

Hier.. in een ogenblik:
quote:
dinsdag 5 augustus 2014 - dag 126
• De ouders spreken met officier van justitie Betzaida Pittí.
• Ze schakelen een Panamese advocaat in, Enrique Arrocha.
En zo zijn er meer..
pi_144295611
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 22:39 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik heb begrepen dat je niet mag linken naar Trouw en die ook niet mag quoten op Fok.

-edit- verkeerde user gezien.. solly!
huh :?
  zondag 7 september 2014 @ 22:56:50 #197
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_144295710
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 22:51 schreef mig72 het volgende:

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Internet

[ Bericht 0% gewijzigd door Gorraay op 07-09-2014 23:05:43 ]
  zondag 7 september 2014 @ 23:00:35 #198
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144295867
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 22:54 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

huh :?
Dat klopt. Links naar Trouw zijn hier niet toegestaan. Vraag me niet waarom. Je kan die link beter weghalen ;)
Hier is een andere link voor de sleepsporen:
"la mochila encontrada tiene signos de arrastre"
Vertaald: "De aangetroffen rugzak heeft sleepsporen."
http://www.tvn-2.com/Noti(...)-Kris-y-Lisanne.aspx
pi_144295956
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 23:00 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Dat klopt. Links naar Trouw zijn hier niet toegestaan. Vraag me niet waarom. Je kan die link beter weghalen ;)
oke gedaan en bedankt ;)
pi_144296015
quote:
112 is niet alleen het Nederlandse noodnummer

quote:
In het grootste deel van Europa is 112 het alarmnummer.
.......
Het nummer is van kracht in bijna heel Europa: Andorra, België, Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Ierland, IJsland, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Macedonië, Monaco, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Oekraïne, Polen, Portugal, Roemenië, San Marino, Servië, Slowakije, Slovenië, Spanje, Tsjechië, Turkije, Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Zweden en Zwitserland. Ook andere landen buiten Europa hebben dit nummer overgenomen, of het wordt doorgeschakeld naar het noodnummer in dat land (zoals in de Verenigde Staten naar 911).
Bron http://nl.wikipedia.org/wiki/Alarmnummer#112
pi_144296358
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 23:03 schreef NedKelly het volgende:

[..]

112 is niet alleen het Nederlandse noodnummer

[..]

Bron http://nl.wikipedia.org/wiki/Alarmnummer#112
Ja dat wist ik wel maar omdat enkele mensen hier beweerden dat het nr. door iemand gebeld moest zijn die het noodnummer in Nederland kende. Die andere landen zijn in dit geval niet relevant, tenzij natuurlijk een andere Europeaan de tas vond en bewust 112 ging bellen.Maar daar ging ik niet van uit
  Moderator zondag 7 september 2014 @ 23:10:49 #202
249559 crew  Lavenderr
pi_144296388
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 22:29 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Waarom?
Ik vind het zo vreemd om mensen iets af of aan te raden. Laat ieder voor zichzelf bepalen of hij/zij hier wil lezen of posten.
  Moderator zondag 7 september 2014 @ 23:13:02 #203
249559 crew  Lavenderr
pi_144296502
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 23:00 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Trouw is heel lastig wat dat betreft. Dus liever niet doen. Daar krijgt FOK! last mee.
pi_144296619
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 23:10 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Waarom?
Ik vind het zo vreemd om mensen iets af of aan te raden. Laat ieder voor zichzelf bepalen of hij/zij hier wil lezen of posten.
Het is eerder andersom want een reactie op users die hier langskomen om vooral goed te laten weten dat hier bezig zijn belachelijk, nutteloos e.d is. Laat de users hier lekker voor zichzelf bepalen of ze zich hiermee bezig willen houden.
  Moderator zondag 7 september 2014 @ 23:16:46 #205
249559 crew  Lavenderr
pi_144296675
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 23:15 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Het is eerder andersom want een reactie op users die hier langskomen om vooral goed te laten weten dat hier bezig zijn belachelijk, nutteloos e.d is. Laat de users hier lekker voor zichzelf bepalen of ze zich hiermee bezig willen houden.
Ook dat. Iedereen is vrij om hier te posten met zijn/haar mening. Of ze hier nu lang of kort 'lid' zijn.
pi_144296689
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 23:10 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Waarom?
Nou ja Lavender, niet door jou, maar we zijn hier ondertussen door andere mods al uitgemaakt voor aasgieren, lijkenpikkers, hebben jullie niets beters te doen, uit de hand gelopen hobby, je hoeft niets te posten hoor als je niets zinnigs te zeggen hebt, domme telegraaflezers dus ook. En dat allemaal in de laatste paar dagen, check maar als je wil. En dat kan wel eens zo'n opmerking uitlokken dan toch?
pi_144296819
ok, eh, van de vorige thread, alsnog in antwoord op de vraag van Stacey, dit was dat artikel over die ziener, het is naruurlijk geen exacte wetenschap, maar gevoelens als intuitie, verdriet enz. zijn ook nog steeds niet precies wetenschappelijk te verklaren, maar hij had het over die kloof, die niet gevonden is uiteindelijk ...

http://elsiglo.com/cronic(...)-holandesas/23772512
pi_144297036
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 23:19 schreef Poekje01 het volgende:
ok, eh, van de vorige thread, alsnog in antwoord op de vraag van Stacey, dit was dat artikel over die ziener, het is naruurlijk geen exacte wetenschap, maar gevoelens als intuitie, verdriet enz. zijn ook nog steeds niet precies wetenschappelijk te verklaren, maar hij had het over die kloof, die niet gevonden is uiteindelijk ...

^O^
pi_144297405
quote:

Ik heb de googlevertaling gelezen. Stel dat het waar is, dat ze zijn beland in een grot, hoe komen de resten dan aan de oever van de rivier terecht?
pi_144297850
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 23:32 schreef A_Fortiori het volgende:

[..]

Ik heb de googlevertaling gelezen. Stel dat het waar is, dat ze zijn beland in een grot, hoe komen de resten dan aan de oever van de rivier terecht?
na ca. 5 april is het regenseizoen begonnen meen ik, en misschien is die kloof / grot onderdeel van een "overstroomgebied" zodat het vol water is gelopen.

[ Bericht 11% gewijzigd door Poekje01 op 07-09-2014 23:52:12 ]
pi_144297882
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 23:44 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

na ca. 5 april is het regenseizoen begonnen meen ik, en misschien is die kloof / grot onderdeel van een "overstroomgebied" zodat het vol water is gelopen, en in het regenseizoen onder water ligt..

Het zou wel een verklaring kunnen zijn waarom de honden niets roken? In dit scenario zou 1 van de meiden naar beneden kunnen zijn gevallen, en de ander heeft geprobeerd om door de vegetatie naar beneden te glijden om bij haar te kunnen komen, maar is toen zelf gewond geraakt, wellicht omdat ze net zoals die Australier Haydn, die langs die waterval half naar beneden gleed/ stortte, zoiets meemaakte?
  zondag 7 september 2014 @ 23:46:21 #212
433440 hermanos
quedate con los pollos
pi_144297922
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 23:32 schreef A_Fortiori het volgende:

[..]

Op de laatste foto's (met dat takje) is te zien dat ze aan een beekje, of iets met water, zitten, wellicht in een kloof of grot. Als daar water kan komen moet het uiteindelijk ook weer kunnen wegstromen. Toen ze daar waren regende het relatief weinig, later is het veel gaan regenen. Misschien dat het stuk waar ze zaten ook overspoeld is geraakt.
pi_144297960
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 23:44 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

dubbel snip
pi_144297977
[quote]1s.gif Op zondag 7 september 2014 23:47 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

ja
pi_144298000
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 23:46 schreef hermanos het volgende:

[..]

Op de laatste foto's (met dat takje) is te zien dat ze aan een beekje, of iets met water, zitten, wellicht in een kloof of grot. Als daar water kan komen moet het uiteindelijk ook weer kunnen wegstromen. Toen ze daar waren regende het relatief weinig, later is het veel gaan regenen. Misschien dat het stuk waar ze zaten ook overspoeld is geraakt.
ja zo iets, maar waar is dat dan precies?? (sorry all, klikte 2 keer het verkeerde icoontje aan)
  zondag 7 september 2014 @ 23:58:01 #216
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_144298344
quote:

Komen die zogenaamde zieners eigenlijk ooit verder dan 'ik zie een huis', 'ik zie een weiland', 'ik zie iets roods' e.d.? Is er in Nederland ooit iets opgelost door zo'n zogenaamde ziener?
  zondag 7 september 2014 @ 23:58:02 #217
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144298345
quote:

[..]

ik heb het gelezen, en gesaved, zag al aankomen dat eea verwijderd zou worden.
Inderdaad een persoonlijk stukje over jezelf, vroeg me nog af of je je daarmee niet te kwetsbaar opstelt.
verder ook een hoop herhaling van wat je eerder schreef, de meesten hier weten wel hoe je erover denkt.
  zondag 7 september 2014 @ 23:58:57 #218
433440 hermanos
quedate con los pollos
pi_144298386
Deze vermissing deed me trouwens een tijd geleden al aan de vermissing van Mary-Anne Goossens denken in Spanje. Ze was in haar eentje een wandeling gaan maken in een veilig gebied en werd vervolgens 18 dagen vermist.

Er werden toen ook de meest ingewikkelde scenario's bedacht: ontvoerd, vermoord enz enz. Uiteindelijk bleek ze gewoon één verkeerde afslag genomen te hebben, raakte gedesoriënteerd en kwam uiteindelijk in een kloof/vallei terecht waar ze niet meer kon uitklimmen. Gelukkig waren de omstandigheden voor haar een stuk beter (droog weer) en is zij wel gevonden, maar ze was toen ook al erg verzwakt.

Maw, omdat er nog steeds niets is wat een misdrijf aantoont lijkt me zoiets nog steeds het meest voor de hand liggend. En als sommige dingen zwaar onlogisch en onverklaarbaar zijn, wil dat niet automatisch zeggen dat er derden aan te pas zijn gekomen die met botten rondstrooien of bewijsmateriaal "plannen" om een rookgordijn op te hangen.
  maandag 8 september 2014 @ 00:01:51 #219
433440 hermanos
quedate con los pollos
pi_144298516
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 23:48 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

ja zo iets, maar waar is dat dan precies?? (sorry all, klikte 2 keer het verkeerde icoontje aan)
Dat is volgens mij de hamvraag die niemand nog kan beantwoorden. Daar zijn ze iig zeer hoogst waarschijnlijk tijdens hun laatste dagen geweest en wellicht ook overleden.
pi_144298572
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 22:12 schreef SAJ het volgende:

[..]

Is afgelopen week uitgebreid over gediscussieerd; en leidde tot conclusie dat 6 aanwijzingen niet klopten. Lijkt me zinniger dat er nu eens een onderbouwing met bronnen komt van Jackie (overigens net nog om gevraagd voor 1 van de aanwijzingen, maar wederom geen reactie).
Welke 6 van de 8 kloppen niet?
pi_144298587
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 23:46 schreef hermanos het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 23:48 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

dus, in deze afbeelding zien we een rotswand?

en in deze afbeelding zien we een rotsplaat waarop men zit?

maandag 8 september 2014 @ 00:05:53 #222
433440 hermanos
quedate con los pollos
pi_144298688
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 00:03 schreef A_Fortiori het volgende:

[..]

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ja, zo zie ik het althans. Die planten zie je vanaf de onderkant. En de onderste foto (is ook een verlichte versie van ergens 300 topics terug) is een kei die half in het water ligt, of zie ik het fout?
  maandag 8 september 2014 @ 00:07:17 #223
430880 mig72
De Professional
pi_144298746
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 00:02 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Dat wil ik ook weten.

Zou je mij trouwens de revisie van je lastzte theorie via PM kunnen opsturen?
  maandag 8 september 2014 @ 00:08:39 #224
430880 mig72
De Professional
pi_144298812
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 00:03 schreef A_Fortiori het volgende:

[..]

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Zou je die achtergrond fel kunnen verlichten? Alvast bedankt.
pi_144298960
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 00:05 schreef hermanos het volgende:

[..]

Ja, zo zie ik het althans. Die planten zie je vanaf de onderkant. En de onderste foto (is ook een verlichte versie van ergens 300 topics terug) is een kei die half in het water ligt, of zie ik het fout?
Ik had bovenste foto zo nog niet bekeken, maar toen ik deze week mijn zoon vroeg naar deze foto en die eerste foto van Lisanne op de Mirador, zei hij precies waar hier weken over gefokt wordt:
de foto met de rots is een rotswand en de foto op de Mirador heeft een zonreflectie tussen haar arm en haar shirt. En ik hier weken meelezen en denken en mijn bloedeigen zoon zegt wat hier uiteindelijk wordt geconcludeerd.
pi_144299047
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 00:08 schreef mig72 het volgende:

[..]

Zou je die achtergrond fel kunnen verlichten? Alvast bedankt.
Wat bedoel je met welke achtergrond?
  maandag 8 september 2014 @ 00:17:15 #227
430880 mig72
De Professional
pi_144299120
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 00:14 schreef A_Fortiori het volgende:

[..]

Wat bedoel je met welke achtergrond?
  maandag 8 september 2014 @ 00:18:48 #228
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144299170
Edit

laat maar
zag net dat het inderdaad met naam was geschreven

[ Bericht 88% gewijzigd door Marrije op 08-09-2014 00:29:18 ]
  maandag 8 september 2014 @ 00:19:37 #229
433440 hermanos
quedate con los pollos
pi_144299195
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 00:12 schreef A_Fortiori het volgende:

[..]

Ik had bovenste foto zo nog niet bekeken, maar toen ik deze week mijn zoon vroeg naar deze foto en die eerste foto van Lisanne op de Mirador, zei hij precies waar hier weken over gefokt wordt:
de foto met de rots is een rotswand en de foto op de Mirador heeft een zonreflectie tussen haar arm en haar shirt. En ik hier weken meelezen en denken en mijn bloedeigen zoon zegt wat hier uiteindelijk wordt geconcludeerd.
Voortaan goed naar je zoon luisteren dan :)

Maar wat is er zo bijzonder aan die zonreflectie dan?
pi_144299223
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 00:17 schreef mig72 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Waarom denk je dat ik dat kan? Ik wil het wel, maar weet zo 123 niet hoe dat moet.
pi_144299276
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 23:15 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

laat de users die langskomen lekker zelf bepalen of ze hier opmerkingen over willen maken
  maandag 8 september 2014 @ 00:22:10 #232
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144299283
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 23:58 schreef hermanos het volgende:
Deze vermissing deed me trouwens een tijd geleden al aan de vermissing van Mary-Anne Goossens denken in Spanje. Ze was in haar eentje een wandeling gaan maken in een veilig gebied en werd vervolgens 18 dagen vermist.

Er werden toen ook de meest ingewikkelde scenario's bedacht: ontvoerd, vermoord enz enz. Uiteindelijk bleek ze gewoon één verkeerde afslag genomen te hebben, raakte gedesoriënteerd en kwam uiteindelijk in een kloof/vallei terecht waar ze niet meer kon uitklimmen. Gelukkig waren de omstandigheden voor haar een stuk beter (droog weer) en is zij wel gevonden, maar ze was toen ook al erg verzwakt.

Maw, omdat er nog steeds niets is wat een misdrijf aantoont lijkt me zoiets nog steeds het meest voor de hand liggend. En als sommige dingen zwaar onlogisch en onverklaarbaar zijn, wil dat niet automatisch zeggen dat er derden aan te pas zijn gekomen die met botten rondstrooien of bewijsmateriaal "plannen" om een rookgordijn op te hangen.
de advocaat kwam daarzelf mee, dat het erop leek dat eea expres was neergelegd. Waarom en wat werd niet vermeld.
pi_144299330
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 00:19 schreef hermanos het volgende:

[..]

Voortaan goed naar je zoon luisteren dan :)

Ik ken hem al langer als vandaag. Hij vind ook alles terug in huis, vanaf dat ie kon lopen, zelfs mijn lens in de douche, serieus.
Ik zei dat ie beter dan ook op dit forum kan gaan als grap.
pi_144299399
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 00:19 schreef hermanos het volgende:

[..]

Ik begon niet over de zonreflectie, ik wilde alleen weten of de eerste foto een rotsplaat of rotswand betreft.
  maandag 8 september 2014 @ 00:27:44 #235
430880 mig72
De Professional
pi_144299475
*** Wie kan de achtergrond van deze foto fel verlichten? ****

maandag 8 september 2014 @ 00:29:18 #236
433440 hermanos
quedate con los pollos
pi_144299527
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 00:25 schreef A_Fortiori het volgende:

[..]

Ik begon niet over de zonreflectie, ik wilde alleen weten of de eerste foto een rotsplaat of rotswand betreft.
Zoals ik het zie is de foto naar de hemel gericht en kijk je tegen een steile rotswand aan die recht omhoog loopt. Boven aan de richel zie je platen vanaf de onderkant en iets verder nog grotere vegetatie. Daarna is dat zwarte de lucht.
pi_144299574
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 00:29 schreef hermanos het volgende:

[..]

Zoals ik het zie is de foto naar de hemel gericht en kijk je tegen een steile rotswand aan die recht omhoog loopt. Boven aan de richel zie je platen vanaf de onderkant en iets verder nog grotere vegetatie. Daarna is dat zwarte de lucht.
Zou kunnen, maar zouden we dan niet iets van sterren moeten zien in de lucht?
pi_144299597
quote:
2s.gif Op maandag 8 september 2014 00:27 schreef mig72 het volgende:
*** Wie kan de achtergrond van deze foto fel verlichten? ****

[ afbeelding ]
Niet door mij gedaan maar deze foto's had ik nog staan op mijn pc.

Foto #542 (Edited)

Foto #542 (Edited)

[ Bericht 2% gewijzigd door Stupidisco op 08-09-2014 00:47:55 ]
pi_144299619
quote:

[..]

Het gekke is dat ik dat ik het zo eerst niet zag, Mijn zoon zegt hetzelfde over de vegetatie net als meerdere medefokkers. Ik heb wel een foto bewaard van iemand die dat hier had geplaatst met een omschrijving zoals je het zegt, ik weet alleen niet hoe ik die foto hier moet plaatsen.
pi_144299623
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 00:02 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Alleen 'aanwijzing' 2, 2 geboekte excursies (alhoewel daarover ook meningen verschillen) en 'aanwijzing' 8, h is zoon van F etc, kloppen volgens diverse reacties. Overige niet. Graag bronnen dus. Ik heb je paar uur geleden bv. weer gevraagd om nu eens aan te tonen van die finca, maar er komt maar niks.
  maandag 8 september 2014 @ 00:33:14 #241
433440 hermanos
quedate con los pollos
pi_144299648
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 00:30 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Zou kunnen, maar zouden we dan niet iets van sterren moeten zien in de lucht?
Nee, sterren zijn te zwak om met zo'n foto te fotograferen, zeker als je het tegenlicht van een flitser gebruikt. Als je sterren wilt fotograferen heb je een lange sluitertijd nodig.
  maandag 8 september 2014 @ 00:33:47 #242
430880 mig72
De Professional
pi_144299662
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 00:31 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Niet door mij gedaan maar deze foto's had ik nog staan op mijn pc.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ah kijk das dus al veel beter. Daar ligt toch geen water onderin?

Ziet iemand dat voor een bassin dan?
pi_144299679
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 00:33 schreef mig72 het volgende:

[..]

Ah kijk das dus al veel beter. Daar ligt toch geen water onderin?

Ziet iemand dat voor een bassin dan?
Dat heeft volgens mij weer betrekking op de andere donkere foto.

Deze dus:

Foto #550

Foto #550 (Edited)

[ Bericht 8% gewijzigd door Stupidisco op 08-09-2014 00:48:33 ]
pi_144299719
Heb al behoorlijk vaak al die donkere foto's bekeken en zie er oprecht niks verdachts of iets van aanwijzingen in, er is alleen een duidelijk vogeltje te zien in die boom, zoals dat overal voorkomt in jungles.

Hoelaat word die onderzoeksdata naar buiten gebracht morgen?
pi_144299788
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 00:35 schreef Jezus9 het volgende:
Hoelaat word die onderzoeksdata naar buiten gebracht morgen?
Volgens mij is er morgen enkel een overdracht van onderzoeksdata.
Verwacht niet dat het morgen gelijk op straat ligt.

Maar er zal ongetwijfeld de dagen erna wel wat gelekt worden.
  maandag 8 september 2014 @ 00:42:32 #246
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144299882
quote:

[..]

ik denk niet dat het een rotswand is, die geul lijkt mij eerder om water van rots naar afgrond te laten lopen ipv andersom.

De fotograaf heeft misschien wel gelegen of op de grond gezeten oid.
  maandag 8 september 2014 @ 00:45:39 #247
430880 mig72
De Professional
pi_144299930
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 00:42 schreef Marrije het volgende:

[..]

ik denk niet dat het een rotswand is, die geul lijkt mij eerder om water van rots naar afgrond te laten lopen ipv andersom.

Klopt. Het lijkt me ook een iets horizontaal rotsblok (beetje schuin) dat naar een afgrond leidt. Maar ik zie geen water.
pi_144299945
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 00:45 schreef mig72 het volgende:

[..]

Klopt. Het lijkt me ook een iets horizontaal rotsblok (beetje schuin) dat naar een afgrond leidt. Maar ik zie geen water.
Zie mijn eerdere reactie. Gaat over een andere foto.
  maandag 8 september 2014 @ 00:47:51 #249
430880 mig72
De Professional
pi_144299977
Sterker nog het kan helemaal geen steile rotswand naar boven zijn of een paar planten groeien horizontaal ipv verticaal.
  maandag 8 september 2014 @ 00:49:23 #250
433440 hermanos
quedate con los pollos
pi_144300012
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 00:42 schreef Marrije het volgende:

[..]

Je ziet die bladeren toch vanaf de onderkant?

quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 00:47 schreef mig72 het volgende:
Sterker nog het kan helemaal geen steile rotswand naar boven zijn of een paar planten groeien horizontaal ipv verticaal.
Waar zie je dan een plant horizontaal groeien?
pi_144300028
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 00:38 schreef Stupidisco het volgende: Volgens mij is er morgen enkel een overdracht van onderzoeksdata. Verwacht niet dat het morgen gelijk op straat ligt. Maar er zal ongetwijfeld de dagen erna wel wat gelekt worden.
Dat is dus precies wat ik ook constant dacht, ik denk dat mensen die aankondiging compleet verkeerd hebben geïnterpreteerd terwijl er (waarschijnlijk) slechts mee bedoeld werd dat het dan zal worden overgedragen aan Panama, ik betwijfel of ze die onderzoeksresultaten ook publiekelijk naar buiten brengen. Maar ben wel benieuwd of er iets bijzonders uitkomt, want anders komt het onderzoek echt vast te zitten. Zelden zijn er zaken als dit met zoveel open einden.

Ging het trouwens in specifiek over de onderzoeksresultaten van het uitpluizen van de telefoon of slechts de verdere onderzoeksresultaten van hun belcompany?
  maandag 8 september 2014 @ 00:51:52 #252
430880 mig72
De Professional
pi_144300075
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 00:46 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Zie mijn eerdere reactie. Gaat over een andere foto.
Nee mijn beste het gaat over die eerste foto
.

Kijk eens goed middenin, je ziet een soort streepje/spleetje/lijn middenin het rotsblok, die lijkt de steen in tweeen te splitsen. Precies daarbovenop/achteraan zie je een plantje (ik kan helaas niet painten op mijn mobiel).

Dat plantje zou horizontaal moeten groeien als het een wand naar boven was.
pi_144300196
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 00:51 schreef mig72 het volgende:

[..]

.

Kijk eens goed middenin, je ziet een soort streepje/spleetje/lijn middenin het rotsblok, die lijkt de steen in tweeen te splitsen. Precies daarbovenop/achteraan zie je een plantje (ik kan helaas niet painten op mijn mobiel).

Never mind.
  maandag 8 september 2014 @ 00:58:19 #254
430880 mig72
De Professional
pi_144300241
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 00:50 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Dat is dus precies wat ik ook constant dacht, ik denk dat mensen die aankondiging compleet verkeerd hebben geïnterpreteerd terwijl er (waarschijnlijk) slechts mee bedoeld werd dat het dan zal worden overgedragen aan Panama, ik betwijfel of ze die onderzoeksresultaten ook publiekelijk naar buiten brengen. Maar ben wel benieuwd of er iets bijzonders uitkomt, want anders komt het onderzoek echt vast te zitten. Zelden zijn er zaken als dit met zoveel open einden.

Ging het trouwens in specifiek over de onderzoeksresultaten van het uitpluizen van de telefoon of slechts de verdere onderzoeksresultaten van hun belcompany?
Als er geen verbinding was geweest lijkt me dat belbedrijfdata vrij nutteloos is aangezien de zendmast geen informatie (signaal) te verwerken gekregen zou hebben.
  maandag 8 september 2014 @ 00:58:54 #255
433440 hermanos
quedate con los pollos
pi_144300256
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 00:51 schreef mig72 het volgende:

[..]

.

[ afbeelding ]

Het is helaas een bar slechte kwaliteit foto, maar takken van een boom groeien toch ook horizontaal? En planten in mijn border groeien ook enorm schuin omdat ze daar veel meer licht kunnen vangen dan onder de grote planten waar ze min of meer tegenaan geplant zijn. Dus als je die planten met die stengels bedoelt ben ik nog steeds overtuigd dat het een rotswand is.

En als je die planten met die groene bladeren bedoelt, die echt aan het einde van die kloof groeien, dan zie ik toch echt de onderkant van een plant.

edit: en Stupidisco bedoelt die andere foto waarop water te zien is, op deze foto staat inderdaad geen water.
  maandag 8 september 2014 @ 01:00:51 #256
430880 mig72
De Professional
pi_144300298
Ik denk dat we allemaal die onderzoeksresultaten in spanning afwachten want we hebben het hard nodig als een soort oppepper/moraalbooster.
  maandag 8 september 2014 @ 01:04:30 #257
430880 mig72
De Professional
pi_144300372
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 00:58 schreef hermanos het volgende:

[..]

Het is helaas een bar slechte kwaliteit foto, maar takken van een boom groeien toch ook horizontaal? En planten in mijn border groeien ook enorm schuin omdat ze daar veel meer licht kunnen vangen dan onder de grote planten waar ze min of meer tegenaan geplant zijn. Dus als je die planten met die stengels bedoelt ben ik nog steeds overtuigd dat het een rotswand is.

En als je die planten met die groene bladeren bedoelt, die echt aan het einde van die kloof groeien, dan zie ik toch echt de onderkant van een plant.

edit: en Stupidisco bedoelt die andere foto waarop water te zien is, op deze foto staat inderdaad geen water.
Er zijn daar geen takken te zien, tenminste ik bespeur er geen. En al de stengels lijken pas verticaal te groeien als het een horizontaal blok is dat naar de afgrond leidt. Geen stengels groeien toch loodrecht met de grond?
pi_144300440
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 00:58 schreef hermanos het volgende:

[..]

Dank! Fijn dat jij me wel begreep ;-)
  maandag 8 september 2014 @ 01:07:53 #259
433440 hermanos
quedate con los pollos
pi_144300448
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 01:04 schreef mig72 het volgende:

[..]

Er zijn daar geen takken te zien, tenminste ik bespeur er geen. En al de stengels lijken pas verticaal te groeien als het een horizontaal blok is dat naar de afgrond leidt. Geen stengels groeien toch loodrecht met de grond?
Misschien heb je gelijk hoor, maar wat ik zeg, het is een slechte kwaliteit foto. Ik heb iig het idee dat ik tegen een rotswand aankijk.
  maandag 8 september 2014 @ 01:11:02 #260
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_144300509
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 00:50 schreef Jezus9 het volgende:
Ik betwijfel of ze die onderzoeksresultaten ook publiekelijk naar buiten brengen.
Ik vermoed dat die echt heel snel zijn verkocht aan welk medium dan ook... ze brachten nu al het tijdstip van die noodoproep van 10:57.. we zullen zeker de belangrijkste conclusies wel te weten komen.
  maandag 8 september 2014 @ 01:11:23 #261
430880 mig72
De Professional
pi_144300517
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 01:07 schreef hermanos het volgende:

[..]

Misschien heb je gelijk hoor, maar wat ik zeg, het is een slechte kwaliteit foto. Ik heb iig het idee dat ik tegen een rotswand aankijk.
En toen ik eerst keek leek het mij een mooie steen waarop men kan gaan staan.

Het kan iig allebei zijn eigenlijk. We hebben daadwerkelijk een tweede foto nodig voor uitsluitsel.

Maar als het wel een horizontaal blok is, kan dat duiden op gevaarlijke ravijnen/afgronden/spleten en grotten waar men in kan vallen.
pi_144300525
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 01:07 schreef hermanos het volgende:

[..]

Het is ook erg lastig, o.a. door wat je eerder al zei; de slechte kwaliteit foto's.
Wat dat betreft is het zonde dat we niet over de originele foto's beschikken....maar goed, wie zijn wij....

Ik dacht zelf in eerste instantie ook aan een rotswand maar dacht rechtsonderin een soort van kuil (?) te zien met een laagje water. Dat leek me niet te kunnen in het geval van een rotswand en ben zodoende gaan twijfelen.

Zie jij er iets in; die donkere plek rechtsonder (foto #542) ?
pi_144300604
helemaal rechts onder in de hoek lijken mij schaduwen van blad....

verder valt het mij op dat de ene foto liggend is gemaakt en de ander staand.... En in de tussentijd nog zeven foto's.... Denk je dan aan het draaien van je camera??? En zo ja, met welk doel??
  maandag 8 september 2014 @ 01:15:58 #264
430880 mig72
De Professional
pi_144300614
*Nah ik trek mijn vorig standpunt terug. Dat is een steile rotswand op basis van de vogels houding op zijn stekkie.
  maandag 8 september 2014 @ 01:16:02 #265
433440 hermanos
quedate con los pollos
pi_144300616
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 01:11 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Zie jij er iets in; die donkere plek rechtsonder (foto #542) ?
Ik had het idee dat die donkere vlek een plek is waar water met modder en bladafval naar beneden sijpelt, vanaf die klif die daar boven zit. Helemaal rechts onder van die vlek zie ik volgens mij ook bladeren opgehoopt liggen en daaronder sijpelt weer water verder naar beneden.
  maandag 8 september 2014 @ 01:19:54 #266
430880 mig72
De Professional
pi_144300699
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 01:16 schreef hermanos het volgende:

[..]

Ik had het idee dat die donkere vlek een plek is waar water met modder en bladafval naar beneden sijpelt, vanaf die klif die daar boven zit. Helemaal rechts onder van die vlek zie ik volgens mij ook bladeren opgehoopt liggen en daaronder sijpelt weer water verder naar beneden.
Regenwater of van een rivier?
  maandag 8 september 2014 @ 01:20:08 #267
430880 mig72
De Professional
pi_144300704
quote:

[..]

Regenwater of van een rivier?
pi_144300705
quote:

[..]

Tja, zou inderdaad goed kunnen.
pi_144300730
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 00:32 schreef SAJ het volgende:

[..]

Alleen 'aanwijzing' 2, 2 geboekte excursies (alhoewel daarover ook meningen verschillen) en 'aanwijzing' 8, h is zoon van F etc, kloppen volgens diverse reacties. Overige niet. Graag bronnen dus. Ik heb je paar uur geleden bv. weer gevraagd om nu eens aan te tonen van die finca, maar er komt maar niks.
Heb mn verhaal van vrijdagnacht iets wat aangepast.
Noem geen namen meer en het stukje over mezelf heb ik ook veranderd.
Als dit weer ge-delete wordt dan weet ik t ook niet meer

SPOILER
6 van de 8?
pi_144300854
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 01:15 schreef Spocke het volgende:
helemaal rechts onder in de hoek lijken mij schaduwen van blad....

verder valt het mij op dat de ene foto liggend is gemaakt en de ander staand.... En in de tussentijd nog zeven foto's.... Denk je dan aan het draaien van je camera??? En zo ja, met welk doel??
Scherp opgemerkt.

Het draaien van de camera doe je denk ik alleen als het maken van de foto het feitelijke doel is (dus niet bij gebruik van camera als flitser o.i.d.) en je dus bewust een poging doet iets goed in beeld te brengen.

Maar dan blijft inderdaad de vraag; wat was het doel van deze foto's? was het voor zich/hun zelf? of als documentatie voor familie?? Gemaakt door een ander?

Er valt op dit moment gewoon weinig zinnigs over te zeggen ben ik bang.
  maandag 8 september 2014 @ 01:27:33 #271
430880 mig72
De Professional
pi_144300855
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 01:21 schreef jackie12 het volgende:

[..]

SPOILER
6 van de 8?
Alvast opslaan voir het geval dat.

Niet iedereen hoeft het mee eens te zijn, ook de moderatie niet, maar alles moet bespreekbaar blijven.
pi_144300944
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 01:27 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Scherp opgemerkt.

Het draaien van de camera doe je denk ik alleen als het maken van de foto het feitelijke doel is (dus niet bij gebruik van camera als flitser o.i.d.) en je dus bewust een poging doet iets goed in beeld te brengen.

Maar dan blijft inderdaad de vraag; wat was het doel van deze foto's? was het voor zich/hun zelf? of als documentatie voor familie?? Gemaakt door een ander?

Tja, dat is een grote vraag....

Ik vroeg me daarom ook af of de eerdere foto 542 niet ook staand is gemaakt. Maar dat staat wellicht ook in de exif-data.
pi_144300945
@Jackie
Je blijft alleen herhalen, en plaatst muv Facebook (finca van serracin is precies in gebied maar ze verdwenen) geen bronnen, en je gaat niet in op vele tegenargumenten van afgelopen vrijdag.
Ja dus, 6 op 8.
  maandag 8 september 2014 @ 01:34:36 #274
430880 mig72
De Professional
pi_144300994
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 01:21 schreef jackie12 het volgende:

[..]

SPOILER
6 van de 8?
Nogmaals, waar vallen de indianen precies in plaats in jouw verhaal?

Hebben ze een daderprofiel?
pi_144301078
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 01:27 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Scherp opgemerkt.

Geeft die foto op de rots met takjes dan toch een aanwijzing van Kris en Lisanne dat zij daar gevallen zijn.
Of zie ik nu spoken.
pi_144301132
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 01:34 schreef mig72 het volgende:

[..]

Nogmaals, waar vallen de indianen precies in plaats in jouw verhaal?

Hebben ze een daderprofiel?
Welke indianen
  maandag 8 september 2014 @ 01:44:34 #277
430880 mig72
De Professional
pi_144301163
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 01:42 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Welke indianen
die in de dorpen wonen langs de rivier
  maandag 8 september 2014 @ 01:45:37 #278
430880 mig72
De Professional
pi_144301182
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 01:39 schreef vronie het volgende:

[..]

Geeft die foto op de rots met takjes dan toch een aanwijzing van Kris en Lisanne dat zij daar gevallen zijn.
Of zie ik nu spoken.
Wat? :')
pi_144301275
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 01:32 schreef SAJ het volgende:
@Jackie
Je blijft alleen herhalen, en plaatst muv Facebook (finca van serracin is precies in gebied maar ze verdwenen) geen bronnen, en je gaat niet in op vele tegenargumenten van afgelopen vrijdag.
Ja dus, 6 op 8.
Jij wilt dus graag dat ik je alle bronnen ga geven?

Ga jij zelf maar eerst je beter inlezen want als jij stelt dat een indiaan en niet het team van F de eerste resten heeft gevonden dan neem ik je kritiek niet heel serieus.
  maandag 8 september 2014 @ 01:57:25 #280
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144301329
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 00:49 schreef hermanos het volgende:

[..]

Je ziet die bladeren toch vanaf de onderkant?

je ziet die geul toch?

wat ik nu wel denk te zien, en eerst niet zag, is op die foto rechts eenzelfde schittering als ik op de takkenfoto zie ik het water. Zou heel goed de geul verklaren en ook het gemorste water rechts en die inderdaad donkere (natte) kuil.
plus dat het prima in het geheel past met de andere foto, langs het water genomen.
  maandag 8 september 2014 @ 02:03:59 #281
430880 mig72
De Professional
pi_144301455
@Jackie12,

Dat weet ik maar er kwam voorbij door iemand geopperd dat indianen ook 'het misdrijf' hadden kunnen plegen.Dus waarom per se F die in de bosjes de daad pleegde terwijl hij of hulp van ze kreeg of zij.zelf op eigen houtje dat deden. Kan een indiaan niet simpleweg dit op zn geweten hebben?

Wat sluit hen uit als verdachte(n)?
pi_144301616
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 02:03 schreef mig72 het volgende:
@Jackie12,

Dat weet ik maar er kwam voorbij door iemand geopperd dat indianen ook 'het misdrijf' hadden kunnen plegen.Dus waarom per se F die in de bosjes de daad pleegde terwijl hij of hulp van ze kreeg of zij.zelf op eigen houtje dat deden. Kan een indiaan niet simpleweg dit op zn geweten hebben?

Wat sluit hen uit als verdachte(n)?
Klopt, ook anderen kunnen heel goed verantwoordelijk zijn voor de verdwijning van K en L

Ik heb het al vaker gezegd, toen ik deze zaak ging volgen dacht ik net als ieder ander dat ze waarschijnlijk verdwaald waren.
Na maanden alles op een rijtje door te hebben gezet denk ik nu juist dat de kans groter is dat er derden bij zijn betrokken. Niet uit sensatiezucht maar door de informatie die er tot nu toe voor handen is.
Verdwalen kan nog steeds.
Maar een misdrijf is voor mij op dit moment logischer.

En dit kunnen idd ook indianen, illegale goudzoekers of drugs gerelateerde mensen zijn.
Of een stel idioten die ze heel toevallig zijn tegenkwamen. Kan allemaal

Wat ik me wel afvraag is wat er met de mensen op dit forum hun denkwijze gaat gebeuren als er (hopelijk) deze week naar voren komt dat ze niet naar huis hebben gebeld/ge-smst en geen bericht hebben achtergelaten.
Blijven deze mensen dan nog steeds zo halsstarrig volhouden dat het om verdwalen gaat of durven ze dan ook de "switcht' te maken naar waarschijnlijk een misdrijf.

Indien dat wel gedaan is door de meiden dan heb ik er 0% moeite mee om aan te nemen dat ze verdwaald waren

En eerlijk gezegd hoop ik daar ook op. kan ik hier stoppen en eindelijk eens op tijd op bed
pi_144301640
Is er eigenlijk geen programma meer dat in specifiek moord-of-verdwijnings-zaken onderzoekt? (Peter R. de Vries-achtige programma's uiteraard, niet Vermist of Spoorloos, die onderzoeken het niet maar zenden alleen uit om tips te ontvangen) ik denk namelijk dat misdaadverslaggevers in deze zaak wellicht misschien meer kunnen bereiken/dingen boven water kunnen krijgen dan het onderzoeksteam in Panama.
  maandag 8 september 2014 @ 02:18:31 #284
430880 mig72
De Professional
pi_144301698
Maar wat een vreselijke horror zouden die arme meisjes meegemaakt hebben zeg.

Er ligt dit bos achter ons huis, het is waarschijnlijk niet eens zo groot als twee voetbalvelden maar als ik 's nachts aan de rand ga staan net op de plek waar de struiken beginnen word ik algauw bang. En ik ben man.

Je weet niet wat er daarin ligt/leeft/kruipt/zich schuilhoudt of dood ligt. De struiken zijn heel erg dicht, er komt geen licht binnen, het is stikdonker, en zelfs met een fleshlight zou ik mij verloren voelen - voelt nutteloos aan, kan hoogstens 0,5 meter verlichten voordat de eerstvolgende struik het licht afbuigt.

Daarnaast hoor je onophoudelijk rare insectengemopper/geklapper/gekrijs en weet je ineens niet meer of er slangen inzitten of woedende mieren of virusmuggen. Godsamme zeg wat verschrikkelijk om daar te moeten overnachten.

Je krijgt zoøhet gevoel dat je je in een horrorfilm van Halloween of Jason bevindt, een van die boemanfilmpjes met het mes je weet wel.

Ik zou mijn grootste vijand zoiets niet toewensen.

Je kan ook nauwelijks binnenlopen zo plakken die planten aan elkaar.

Je weet ook niet of er een moordenaar erin hangt, het is waarschijnlijk een onreëel vrees maar op dat sooort moment neemt het gevoel het over van je verstand. Geen prettige gedachten om daar te moeten slapen, zelfs met tent.

En dit is maar een bos in de buitenstad, dames en heren, geen jungle!

Em dan denk ik aan die meisjes en vraag ik.me af wat ze gedaan zouden hebben om zulke ellende te verdienen en zo triest aan hun einde te komen. Ik kan alleen hopen dat ze niet lang geleden hebben. Moge God hun ziel zegenen.
pi_144301795
Er was vandaag nieuws over Jack the Ripper

Aangezien ik ook Jack genoemd wordt kun je nagaan dat deze seriemoordenaar mij ook al jaren bezig houdt

Vandaag waarschijnlijk opgelost wie het was

http://nos.nl/artikel/695(...)-ripper-ontdekt.html

Misschien dat onze achter-achter kleinkinderen over de zaak van K en L ook ooit wel de waarheid te weten zullen komen
pi_144301860
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 02:24 schreef jackie12 het volgende: Misschien dat onze achter-achter kleinkinderen over de zaak van K en L ook ooit wel de waarheid te weten zullen komen
Mwah, wie weet is er binnen circa 4-jaar al duidelijkheid, er zijn genoeg zaken die relatief snel worden opgelost. Die moord in Venray leek ook moervast te zitten, maar uit het niks hadden ze toch de 2 lichamen gevonden, vlak bij het huis van een van de verdachten, wat in één klap een grote doorslag gaf. Maar in deze zaak denk ik dat mensen/getuigen (die eventueel meer gezien hebben maar hun mond houden) toch echt zullen moeten gaan praten, voordat er echt duidelijkheid komt. Want als er niks uit die telefoon-onderzoeksresultaten komt... dan gaat de zaak echt vast zitten denk ik.
  maandag 8 september 2014 @ 02:36:29 #287
430880 mig72
De Professional
pi_144301955
Ik heb iets heel erg interessants gevonden op het net.
SPOILER
Dit zei hij dus de dag voordat de persconferentie. Hoe wist hij het zo goed?

[ Bericht 43% gewijzigd door mig72 op 08-09-2014 02:42:57 ]
pi_144302046
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 02:36 schreef mig72 het volgende: Ik heb iets heel erg interessants gevonden op het net.
SPOILER
Dit zei hij dus de dag voordat de persconferentie. Hoe wist hij het zo goed?
Dat an sich vind ik totaal niet verdacht, dat is gewoon een kwestie van logisch redeneren, als je immers een van hun schoenen vind met resten erin, dan is het nogal logisch dat je daaruit kan opmaken dat de meiden overleden zijn.
  maandag 8 september 2014 @ 02:49:22 #289
430880 mig72
De Professional
pi_144302076
F zegt hierin dat 'je niet kan verdwalen op het Pianista-pad':

http://nos.nl/op3/artikel(...)het-pianistapad.html

Waarom ging hij daar überhaupt zoeken dan? :? Waarom zei hij in de begindagen dat ze daar verdwaald zouden zijn? Waarom opperde hij ook iets over opgesloten in huizen zitten?

Er klopt iets niet met hem.
  maandag 8 september 2014 @ 02:50:29 #290
430880 mig72
De Professional
pi_144302085
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 02:45 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Dat an sich vind ik totaal niet verdacht, dat is gewoon een kwestie van logisch redeneren, als je immers een van hun schoenen vind met resten erin, dan is het nogal logisch dat je daaruit kan opmaken dat de meiden overleden zijn.
Heel toevallig wel dat uitgerekend hij allebei de schoenen vond.
  maandag 8 september 2014 @ 02:59:54 #291
430880 mig72
De Professional
pi_144302132
Weer hier iets die niet klopt. Hij praat zijn mond voorbij:

SPOILER
Dat klopt niet dus met zijn eerdere suggesties over de doodsoorzaak.
pi_144302164
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 02:59 schreef mig72 het volgende: Dat klopt niet dus met zijn eerdere suggesties over de doodsoorzaak.
Hij heeft inderdaad meerdere hypotheses en uiteenlopende scenarios over de zaak verkondigd, maar dat is slechts een verandering van denkwijze, als je weinig informatie, aanwijzingen, aanknopingspunten en feiten hebt is het heel natuurlijk om alle soorten scenarios te overdenken. Af en toe van mening veranderen is totaal niet verdacht maar in dat geval juist doorsnee.

Ik kan me oprecht in geen miljoen jaar voorstellen dat die man er ook maar iets mee te maken heeft, hij heeft zich eerder met hart en ziel ervoor ingezet en overal geholpen waar mogelijk was. Wat wel nooit kan worden uitgesloten is dat eventuele getuigen in de buurt mogelijk meer hebben gezien dan wat ze verklaren.
  maandag 8 september 2014 @ 03:07:48 #293
430880 mig72
De Professional
pi_144302172
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 03:05 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Hij heeft inderdaad meerdere hypotheses en uiteenlopende scenarios over de zaak verkondigd, maar dat is slechts een verandering van denkwijze, als je weinig informatie, aanwijzingen, aanknopingspunten en feiten hebt is het heel natuurlijk om alle soorten scenarios te overdenken. Af en toe van mening veranderen is totaal niet verdacht maar in zo'n geval juist doorsnee.

Ik kan me oprecht in geen miljoen jaar voorstellen dat die man er ook maar iets mee te maken heeft, hij heeft zich eerder met hart en ziel ervoor ingezet en overal geholpen waar mogelijk was. Wat wel nooit kan worden uitgesloten is dat eventuele getuigen in de buurt mogelijk meer hebben gezien dan wat ze verklaren.
Juist daarom is hij een geschikte dader. Een heel erg innemende persoonlijkheid. Ook Lisanne en Kris zouden hierover mee kunnen praten als ze nog leefden.
pi_144302298
quote:

[..]

Nee dit is geen klassiek voorbeeld van een argumentum ad ignorantiam.

quote:

Zodra "de feiten" bekend zijn is het niet langer nodig scenario's te verzinnen.

Overigens is deze laatste quote van jou wel een klassiek voorbeeld van een argumentum ad ignorantiam waar het in geval van de post van Ouder1 niet het geval was. Geeft niets 98% van de mensheid maakt deze fout regelmatig.
Succes ermee.
  maandag 8 september 2014 @ 03:56:53 #295
430880 mig72
De Professional
pi_144302333
Nog een aanwijzing voor het dumpen van de rugzak:

Dit schreef Loekie reactie #5:

'De rugzak zat vastgeklemd tussen de rotsen langs de rivier.' staat in het interview met de gids die hem vond. Voor mij nog een aanwijzing dat de meiden die tas daar expres zo hebben achtergelaten. Een tas klemt zich niet vanzelf vast.

NWS / Kris Kremers en Lisanne Froon gevonden, Panama #29

Nou in retrospect (bij wijze van terugblikken) hoeven we alleen maar onze reacties van veel vroeger opnieuw te bekijken en zien we aan onze reacties dat vele dingen nu makkelijk kloppen die destijds niet klopten aangezien we niet zoveel wisten als we nu weten ivm de nieuwe ontwikkelingen.

Nog zo'n reactie van oogebaarde #10 (zelfde topic
NWS / Kris Kremers en Lisanne Froon gevonden, Panama #29 )

Zouden de dames expres de rugzak ergens
achterlaten zodat deze ooit teruggevonden
kan worden en dan ook nog eens geen
boodschap er in achterlaten?
Ik kan het me absoluut niet voorstellen

Dus gedumpt door de dader, anders zou er inderdaad een bericht zijn achtergelaten.

[ Bericht 23% gewijzigd door mig72 op 08-09-2014 04:05:35 ]
pi_144302351
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 03:56 schreef mig72 het volgende: Nog een aanwijzing voor het dumpen van de rugzak: 'De rugzak zat vastgeklemd tussen de rotsen langs de rivier.' staat in het interview met de gids die hem vond. Voor mij nog een aanwijzing dat de meiden die tas daar expres zo hebben achtergelaten. Een tas klemt zich niet vanzelf vast.
Overal in de media stond iets anders, de ene bron vermeldde dat de tas werd gevonden op een struik terwijl ergens anders stond dat de tas ergens zat vastgeklempt tussen rotsen. Zelden zoveel onbetrouwbare tegenstrijdigheden gezien als in deze zaak. De getuigen-verklaringen bleken ook al niet te kloppen achteraf.
  maandag 8 september 2014 @ 04:09:12 #297
430880 mig72
De Professional
pi_144302361
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 04:05 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Overal in de media stond iets anders, de ene bron vermeldde dat de tas werd gevonden op een struik terwijl ergens anders stond dat de tas ergens zat vastgeklempt tussen rotsen. Zelden zoveel onbetrouwbare tegenstrijdigheden gezien als in deze zaak.
Er zijn twee zoniet drie verschillende tassen (waarvan een mogelijk niet gevonden). Een van de tassen werd inderdaad gevonden op een struik overhangende de rivier, daar is een foto van. Dat heb ik gezien.

Misschien was die andere tas tussen de rots ingekomen?
pi_144302363
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 04:09 schreef mig72 het volgende: Er zijn twee zoniet drie verschillende tassen (waarvan een mogelijk niet gevonden). Een van de tassen werd inderdaad gevonden op een struik overhangende de rivier, daar is een foto van. Dat heb ik gezien. Misschien was die andere tas tussen de rots ingekomen?
Huh er was toch maar één tas gevonden? En heb je een link van die desbetreffende foto van die tas op een struik? Ben die helemaal nergens tegengekomen.
  maandag 8 september 2014 @ 04:12:50 #299
430880 mig72
De Professional
pi_144302369
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 04:05 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Overal in de media stond iets anders, de ene bron vermeldde dat de tas werd gevonden op een struik terwijl ergens anders stond dat de tas ergens zat vastgeklempt tussen rotsen. Zelden zoveel onbetrouwbare tegenstrijdigheden gezien als in deze zaak. De getuigen-verklaringen bleken ook al niet te kloppen achteraf.
Maar geef antwoord op opgebaarde zijn vraag destijds wetende wat we nu weten:

Waarom zouden de meiden helemaal geen poging ondernemen om een bericht achter te laten in die zakken? Met de camera's, foto's, en foons nemen ze 80+ rare fotos maar geen een tekstbericht? Dat gaat bij mij niet in. Zo'n beetje iedere digitale camera tegenwoordig kun je shit typen dacht ik.
  maandag 8 september 2014 @ 04:15:11 #300
430880 mig72
De Professional
pi_144302374
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 04:10 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Huh er was toch maar één tas gevonden? En heb je een link van die desbetreffende foto van die tas op een struik? Ben die helemaal nergens tegengekomen.
Het stond in een van de vroegere topics (dat wordt opzoeken) misschien zelfs in de OP. Ware het niet dat die graaiende mods steeds teksten doen verdwijnen was het daar nu nog steeds waarschijnlijk.
  maandag 8 september 2014 @ 04:15:43 #301
430880 mig72
De Professional
pi_144302375
Vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')