Amen.quote:Op zondag 7 september 2014 20:20 schreef Grijzemassa het volgende:
Sommige rijden hier hun stokpaardje en als iemand een kritische vraag stelt of iets verwerpt met argumenten wordt het een dwarsligger genoemd. Zo is er toch geen normale discussie meer te voeren.
Feiten en fantasie worden door elkaar gehaald, niemand weet hier meer dan een ander.
Alles wat we tot nu toe weten kan op meerdere manieren uitgelegd of verklaard worden.
Zo worden uitspraken van de ouders de ene keer als bewijs aangevoerd en in een ander geval net zo makkelijk als niet waar bestempeld, net hoe het in een scenario past. Gaat allemaal nergens over op deze manier.
Veel argumenten voor aannames hebben de vorm van "ik neem X aan, want hoe verklaar je Y anders?" Het zou me niet verbazen als dat ook hier het geval is.quote:
Leg maar eens uit waarom dat onzeker is. Leg maar eens uit hoe de rugzak in relatief schone toestand met geen schade werd teruggevonden na een vermeende maandenverblijf jungle.quote:Op zondag 7 september 2014 20:11 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Je smokkelt een hoogst onzekere aanname als "feit" je vraag binnen. De sla-je-je-vrouw-nog-steeds? truc.
Dank je maar voor alle duidelijkheid, ik acht een verdwaling nog steeds net zo goed mogelijk.quote:Op zondag 7 september 2014 20:21 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens... mooi gesproken meid!
Daarom heb ik het liever over scenario's.. Verzonnen mogelijkheden van wat er gebeurd zou kunnen zijn waar de feiten geen al te grote bezwaren tegen hebben/ in zouden kunnen passen.quote:Op zondag 7 september 2014 20:23 schreef Molurus het volgende:
[..]
Veel argumenten voor aannames hebben de vorm van "ik neem X aan, want hoe verklaar je Y anders?" Het zou me niet verbazen als dat ook hier het geval is.
Omdat het als mogelijk een van de weinige de verdwalingstheorie ondersteunt. Waar sommigen blind aan willen vasthouden.quote:Op zondag 7 september 2014 20:12 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat de ouders betrouwbare info naar buiten brengen.
En die rivier was nog een uurtje of 7 lopen vanaf het punt waar die noodoproep is gedaan.
Waarom wil jij die rivier er dan per se bij betrekken ?
Yeah diequote:
Lang voordat jij hier kwam heb ik een verhaal gepost over het land van mijn ouders. Wij kwamen daar een keer of 3 per jaar. De laatste keer in dat jaar was mijn moeder haar badhanddoek daar vergeten. Die hing in de struiken te drogen. Toen wij het jaar daarop terug kwamen (dus een maand of 7 later) hing die handdoek daar nog steeds. Buiten wat spinrag zag hij er schoon uit. In de natuur dus.quote:Op zondag 7 september 2014 20:23 schreef mig72 het volgende:
[..]
Leg maar eens uit waarom dat onzeker is. Leg maar eens uit hoe de rugzak in relatief schone toestand met geen schade werd teruggevonden na een vermeende maandenverblijf jungle.
Of laten de dieren dat ineens met rust omdat het bewijsmateriaal kan zijn? Insecten ook? Slaat de regen en modder de zak over omdat die natuurskrachten het nieuws hebben gelezen?
Toetsbaarheid lijkt me wel tamelijk essentieel.quote:Op zondag 7 september 2014 20:25 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Daarom heb ik het liever over scenario's.. Verzonnen mogelijkheden van wat er gebeurd zou kunnen zijn waar de feiten geen al te grote bezwaren tegen hebben/ in zouden kunnen passen.
Belangrijkste woordje daarin is 'verzonnen'..
gingen jullie speciaal voor die handoek terug ?quote:Op zondag 7 september 2014 20:28 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Lang voordat jij hier kwam heb ik een verhaal gepost over het land van mijn ouders. Wij kwamen daar een keer of 3 per jaar. De laatste keer in dat jaar was mijn moeder haar badhanddoek daar vergeten. Die hing in de struiken te drogen. Toen wij het jaar daarop terug kwamen (dus een maand of 7 later) hing die handdoek daar nog steeds. Buiten wat spinrag zag hij er schoon uit. In de natuur dus.
Aha, dus dit was eigenlijk ook speculatie? -->quote:Op zondag 7 september 2014 20:25 schreef Jezus9 het volgende:
Ooit op een dag als er duidelijkheid komt en de waarheid boven tafel is, zullen we met z'n allen het topic nog eens teruglezen en dan zien we wel wat de échte feiten en aannames nou daadwerkelijk waren. Nu blijven die bestempelingen evengoed allemaal speculatie.
Dan was iets meer nuance in die uitspraak wel op zijn plaats geweest.quote:Op zondag 7 september 2014 18:36 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Het motief laat ik (vooralsnog) in het midden, maar dat er sprake is van een misdrijf is voor mij allang evident.
Niet in het geval dat het dus toch een misdrijf bleek darlingquote:Op zondag 7 september 2014 20:31 schreef Molurus het volgende: Dan was iets meer nuance in die uitspraak wel op zijn plaats geweest.
Jawel, ook als het toch een misdrijf bleek te zijn zou meer nuance op zijn plaats zijn geweest, als jij daar feitelijk niets van kon weten.quote:Op zondag 7 september 2014 20:32 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Niet als het dus toch een misdrijf bleek darling
Eens!quote:Op zondag 7 september 2014 20:31 schreef Molurus het volgende:
[..]
Aha, dus dit was eigenlijk ook speculatie? -->
[..]
Dan was iets meer nuance in die uitspraak wel op zijn plaats geweest.
Ja klopt. Met het beetje informatie wat we hebben zullen we echter niet veel verder komen dan dat.quote:Op zondag 7 september 2014 20:29 schreef Molurus het volgende:
[..]
Toetsbaarheid lijkt me wel tamelijk essentieel.
Het aantal scenario's waarvoor geen grote tegenstrijdigheden bestaan met dat kleine beetje informatie dat we hebben is vrijwel oneindig groot. Het wordt dan een in het wilde weg fantaseren.
Dus als jouw aanname die je als feit ziet wordt ontkracht dan ga je maar flauwe grapjes lopen maken? Kinderachtig hoor.quote:Op zondag 7 september 2014 20:30 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
gingen jullie speciaal voor die handoek terug ?
Ik ben het hier niet mee eens. Je probeert te zeggen dat omdat er zoveel informatie is geen conclusies getrokken worden die een bepaalde richting opwijzen. In dat gevallen waren nooit coldcasezaken opgelost en was de recherche werkloos/ontbonden.quote:Op zondag 7 september 2014 20:20 schreef Grijzemassa het volgende:
Sommige rijden hier hun stokpaardje en als iemand een kritische vraag stelt of iets verwerpt met argumenten wordt het een dwarsligger genoemd. Zo is er toch geen normale discussie meer te voeren.
Feiten en fantasie worden door elkaar gehaald, niemand weet hier meer dan een ander.
Alles wat we tot nu toe weten kan op meerdere manieren uitgelegd of verklaard worden.
Zo worden uitspraken van de ouders de ene keer als bewijs aangevoerd en in een ander geval net zo makkelijk als niet waar bestempeld, net hoe het in een scenario past. Gaat allemaal nergens over op deze manier.
Dat is evengoed het geval bij de verdwaling-denkers. Maar bij hun zijn al hun argumenten totáál gefundeerd, verklaarbaar en doorgrond zo te zienquote:Op zondag 7 september 2014 20:33 schreef Molurus het volgende: Jawel, ook als het toch een misdrijf bleek te zijn zou meer nuance op zijn plaats zijn geweest, als jij daar feitelijk niets van kon weten.
Ze zegt toch "voor mij"?quote:Op zondag 7 september 2014 20:33 schreef Molurus het volgende:
[..]
Jawel, ook als het toch een misdrijf bleek te zijn zou meer nuance op zijn plaats zijn geweest, als jij daar feitelijk niets van kon weten.
Ah, de 'hullie doen het ook' drogreden. Nee, dat is beter. Zucht.quote:Op zondag 7 september 2014 20:35 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Dat is evengoed het geval bij de verdwaling-denkers. Maar bij hun zijn al hun argumenten totáál gefundeerd, verklaarbaar en doorgrond zo te zien
Je punt is? Dat het ook mogelijk is dat ze in een droomwereld leeft?quote:
Je zegt dat je deze zaak en het gehele topic totaal niet gevolgd hebt maar ondertussen weet je wel alles ervan af, nogal frappant... anyway: negeermodusquote:Op zondag 7 september 2014 20:36 schreef Molurus het volgende: Ah, de 'hullie doen het ook' drogreden. Nee, dat is beter. Zucht.
Met alle respect, maar deze uitspraak geeft aan hoe men hier met het begrip feiten omgaat. Of iets een feit is, moet je beoordelen binnen het kader van wat we nu weten. Met de informatie die we nu hebben.quote:Op zondag 7 september 2014 20:25 schreef Jezus9 het volgende:
Ooit op een dag als er duidelijkheid komt en de waarheid boven tafel is, zullen we met z'n allen het topic nog eens teruglezen en dan zien we wel wat de échte feiten en aannames nou daadwerkelijk waren. Nu blijven die bestempelingen evengoed allemaal speculatie.
Als je collectieve discussies over (opgeloste) zaken gaat teruglezen dan weet je (met de wetenschap hoe het echt zat) soms niet wat je leest achteraf, zal me niet verbazen als dat ook hier het geval is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |