abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 september 2014 @ 18:47:33 #226
430880 mig72
De Professional
pi_144279583
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 18:40 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Aha, jou 'contact uit Boquete' is dus Baru!

[..]

Dat vergaat natuurlijk direct door eventuele regen, wel zou er een kogelgat in kunnen zitten maar denk niet dat daar sprake van is, dan zou de dader hen al doelbewust opgewacht hebben, anders zou die geen wapen in bezit hebben. Dus dan moet er al sprake zijn van een mes of verwurging o.i.d. Bewijsstukken speen.
De uiterlijke zichtbaarheid van het bloed verdwijnt door water dat geef ik toe maar er bestaan bepaalde deeltjes over die dmv een Luminol test (zo heet het in de forensische wetenschappen) opgespoord kan worden.

Je maakt bloedsporen voor de luminoltest onmerkbaar door bleekmiddel eroverheen te kieperen.

Weet alleen niet of er andere dingen in de natuur kunnen zitten die dat uitwissen. Die onzichtbare deeltjes dus.
  zondag 7 september 2014 @ 18:52:54 #227
430880 mig72
De Professional
pi_144279743
Maar we weten niet eens waar we moeten zoeken naar zoiets. Het is de spreekwoordelijke speld in de hooiberg. Alleen is het geen berg maar een hooizee. Kogels zoeken of patroonhulzen of bloedspatten in een uitzonderlijk onmeetbaar groot oerwoed is haast niet te doen.
pi_144279922
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 18:01 schreef Jezus9 het volgende:
terwijl de rivier-meesleep-theorie allang ontkracht is.
Link?
pi_144279974
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 18:47 schreef mig72 het volgende:

[..]

De uiterlijke zichtbaarheid van het bloed verdwijnt door water dat geef ik toe maar er bestaan bepaalde deeltjes over die dmv een Luminol test (zo heet het in de forensische wetenschappen) opgespoord kan worden.

Je maakt bloedsporen voor de luminoltest onmerkbaar door bleekmiddel eroverheen te kieperen.

Weet alleen niet of er andere dingen in de natuur kunnen zitten die dat uitwissen. Die onzichtbare deeltjes dus.
Gaat hier niet werken. Luminol bindt aan Fe3+ ionen en die vindt je in dergelijke gebieden meestal in gewoon in de aarde.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Luminol
pi_144279979
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 18:21 schreef mig72 het volgende:

[..]

Wie gebruikt een kabelbrug bij een droogstaande rivier of eentje waar je door heen kan waden?
A) De rivier stond niet droog
B) Je kunt ver niet doorheen waden door een te sterke stroming, je wordt onmiddellijk onderuit getrokken.

Wat zou kunnen, eventueel, bij laagwater is om van steen op steen te stappen/springen.
pi_144280111
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 18:59 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

B) Je kunt ver niet doorheen waden door een te sterke stroming, je wordt onmiddellijk onderuit getrokken.

Wat zou kunnen, eventueel, bij laagwater is om van steen op steen te stappen/springen.
waar ze de noodoproep deden, is helemaal geen rivier
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  zondag 7 september 2014 @ 19:03:28 #232
430880 mig72
De Professional
pi_144280169
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 18:59 schreef Rubella het volgende:

[..]

Gaat hier niet werken. Luminol bindt aan Fe3+ ionen en die vindt je in dergelijke gebieden meestal in gewoon in de aarde.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Luminol
Dan heb je niet begregen dat Fe3+ een katalysator is voor de reactie maar niet de reagens.
pi_144280250
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 19:03 schreef mig72 het volgende:

[..]

Dan heb je niet begregen dat Fe3+ een katalysator is voor de reactie maar niet de reagens.
Deze katalysator wordt uit het bloed gehaald (hemoglobine) en dit zet de eigenlijke reactie in gang. Door middel van de katalysator wordt de aanwezigheid van bloed aangetoond.
pi_144280252
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 18:36 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Het motief laat ik (vooralsnog) in het midden, maar dat er sprake is van een misdrijf is voor mij allang evident.
Ik heb dit topic niet zo heel erg gevolgd, dus wellicht heb ik iets gemist... maar hoe kom je eigenlijk tot deze conclusie?
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 7 september 2014 @ 19:05:51 #235
430880 mig72
De Professional
pi_144280272
Dit zijn zo'n beetje de zaken waarop luminol positief reageert:

Micro-organismen (denk hierbij aan schimmels en bacteriën) Geoxideerde metalen Jodide- en hypochlorietionen,bijvoorbeeld in schoonmaakmiddelen Formaline (ook wel 'sterk water' genaamd) Enzymen (meer bepaald peroxidasen) aanwezig in planten, met name in citrusvruchten,bananen, watermeloen en talloze groentesoorten Een groot aantal verfsoorten.

Geen van allen in een jungle.

Maar goed, lijkt me best irrelevant en nutteloos om luminol toe te passen als we de plaats delict niet eens hebben vastgesteld. Dus ik last dat stuk vieren.
pi_144280328
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 18:36 schreef StaceySinger het volgende:
dit zei een van m'n contacten uit Boquete erover :

.Als er foul play in het spel is,dan is de betrokkene ook dicht bij Boquete te zoeken. Zoals bijvoorbeeld die gids. Gaat naar het huis,ziet de meiden niet en concludeerd dat ze verdwaald zijn omdat ze die nacht daar zgn niet geslapen zouden hebben. hoe weet hij dat die meiden niet netjes hun bed opgemaakt hebben alvorens te vertrekken? Daarna gaat ie naar de taalschool en een duitse troel zegt dat men in Duitsland pas na 48 uur aangifte kan doen van vermissing. Hij kent Panamese wet,die duitse niet,waarom gelooft hij haar dan en verklaard dat zo? Die mensen kennen elkaar daar allemaal dus een mogelijke dader wist dat ze het pad opgingen. Kan een dronken indiaan zijn geweest waarvoor ze bang waren en van het pad afweken,maar kan ook iemand zijn die het pad kent en achter de meiden aan is gegaan.
Een aparte manier van spreken voor iemand die zegt in Boquete te wonen.. "Wij kennen elkaar hier allemaal" is veel logischer dan.
Daarnaast zou Eileen meegaan met de toer en zijn F en Eileen samen naar de kamer van de meiden gegaan. Ze waren ook samen op ze aan het wachten.
  zondag 7 september 2014 @ 19:07:46 #237
430880 mig72
De Professional
pi_144280366
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 18:59 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Waadbaar water is dan ook tot aan hoogstens je kuiten. De rivier stond droog op 2 april, het regende op pas 7/8? apr meen ik me te herinneren, na maanden verzuim.
  zondag 7 september 2014 @ 19:09:05 #238
430880 mig72
De Professional
pi_144280410
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 19:05 schreef Rubella het volgende:

[..]

Deze katalysator wordt uit het bloed gehaald (hemoglobine) en dit zet de eigenlijke reactie in gang. Door middel van de katalysator wordt de aanwezigheid van bloed aangetoond.
Heb je er een bron voor? Dat hij de reactie start?
pi_144280447
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 18:47 schreef mig72 het volgende:

[..]

Ja. Ahum. Impliceer je hier nu dat dat hele tropische bos nu maar aan een Luminol test onderworpen moet worden? :o
  zondag 7 september 2014 @ 19:10:38 #240
430880 mig72
De Professional
pi_144280462
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 19:05 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik heb dit topic niet zo heel erg gevolgd, dus wellicht heb ik iets gemist... maar hoe kom je eigenlijk tot deze conclusie?
Het staat heel netjes uitgelegd in de laatste revisie van de theorie van Jackie vind ik.

Iemand een link naar die reactie?
pi_144280489
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 19:09 schreef mig72 het volgende:

[..]

Heb je er een bron voor? Dat hij de reactie start?
Zie de wiki link. Hij start overigens niet de reaktie, maar katalyseert deze.
pi_144280505
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 19:02 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

waar ze de noodoproep deden, is helemaal geen rivier
Zeg ik dat dan? Lees even waar ik op reageer, wat ik quote. Daar komt het woord 'noodoproep' niet in voor.
pi_144280575
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 19:06 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Een aparte manier van spreken voor iemand die zegt in Boquete te wonen.. "Wij kennen elkaar hier allemaal" is veel logischer dan.
Daarnaast zou Eileen meegaan met de toer en zijn F en Eileen samen naar de kamer van de meiden gegaan. Ze waren ook samen op ze aan het wachten.
nee ,gaat over mensen uit het wandel,gidsen,taalschool circuitje.
staat er ook> dus een mogelijke dader wist dat ze het pad opgingen
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_144280580
Maar even iets heel anders, is nu al bij benadering bekend wat de locatie is van de eerste noodoproep?
  zondag 7 september 2014 @ 19:13:47 #245
430880 mig72
De Professional
pi_144280596
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 19:10 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ja. Ahum. Impliceer je hier nu dat dat hele tropische bos nu maar aan een Luminol test onderworpen moet worden? :o
Nee, want:

quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 19:05 schreef mig72 het volgende:
Dit zijn zo'n beetje de zaken waarop luminol positief reageert:

Micro-organismen (denk hierbij aan schimmels en bacteriën) Geoxideerde metalen Jodide- en hypochlorietionen,bijvoorbeeld in schoonmaakmiddelen Formaline (ook wel 'sterk water' genaamd) Enzymen (meer bepaald peroxidasen) aanwezig in planten, met name in citrusvruchten,bananen, watermeloen en talloze groentesoorten Een groot aantal verfsoorten.

Geen van allen in een jungle.

Maar goed, lijkt me best irrelevant en nutteloos om luminol toe te passen als we de plaats delict niet eens hebben vastgesteld. Dus ik last dat stuk vieren.
  zondag 7 september 2014 @ 19:15:19 #246
430880 mig72
De Professional
pi_144280672
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 19:11 schreef Rubella het volgende:

[..]

Zie de wiki link. Hij start overigens niet de reaktie, maar katalyseert deze.
Klopt. Dat zei ik ook. Er moet dus alsnog de reagens (reactiestarter - het bloed) aanwezig zijn.
pi_144280680
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 19:13 schreef Rubella het volgende: Maar even iets heel anders, is nu al bij benadering bekend wat de locatie is van de eerste noodoproep?
Allang. Bekijk kaartje van eenvandaag die ik eerder postte in dit topic, daar zie je de exacte locatie (i.i.g ver vóór de rivier)
pi_144280701
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 19:07 schreef mig72 het volgende:

[..]

Waadbaar water is dan ook tot aan hoogstens je kuiten. De rivier stond droog op 2 april, het regende op pas 7/8? apr meen ik me te herinneren, na maanden verzuim.
Ik heb nergens gelezen dat de rivier droog stond. Alleen dat het laagwater was. En neem maar van mij aan dat als je in een sterk stromende rivier van enkel diep staat, het al erg gevaarlijk is omdat je ook dan gewoon onderuit getrokken wordt. Onderschat de kracht van water niet. En de bodem is doorgaans spekglad uitgesleten door het water.
  zondag 7 september 2014 @ 19:17:22 #249
430880 mig72
De Professional
pi_144280763
Fe3+ versnelt de reactie maar hij start hem niet. Ik heb het over de samenstelling die zich aan de linkerkant van de chemische forumule bevindt, net voor de pijl. Fe3+ zou bovenop de pijl zich morten bevinden geloof ik.
pi_144280773
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 19:15 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik heb nergens gelezen dat de rivier droog stond. Alleen dat het laagwater was. En neem maar van mij aan dat als je in een sterk stromende rivier van enkel diep staat, het al erg gevaarlijk is omdat je ook dan gewoon onderuit getrokken wordt. Onderschat de kracht van water niet. En de bodem is doorgaans spekglad uitgesleten door het water.
ze zijn nooit tot aan de rivier gekomen
bovendien was het al weken extreem droog
dus er de rivier was leeg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')