Caravans die op een tweebaansweg elkaar gaan inhalen, met 1km verschil in snelheid.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 07:52 schreef daNpy het volgende:
Een Nederlander mét caravan die zich op de Duitse Autobahn rechts in laat halen door een vrachtwagen. Ik moest lachen
Ik doe dat altijd wel, maar het lijkt net alsof ze het toch niet zienquote:Op vrijdag 25 juli 2014 12:08 schreef Cassandraa het volgende:
Mensen die geen richting geven bijv. een rotonde.
Ik vertrouw mensen met knipperlichten op rotondes ook niet blind. Vaak genoeg gehad dat het knipperlicht wel aanstond, maar dat ze toch op de rotonde blevenquote:Op vrijdag 25 juli 2014 12:14 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Ik doe dat altijd wel, maar het lijkt net alsof ze het toch niet zien
Gewoon naar de wielen kijken of kijkrichting van de bestuurder.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:12 schreef Fer het volgende:
Ik probeer in te schatten of ze eraf gaan of niet.
Maar dat is lastig bij mensen die zo ruim mogelijk de eerste eraf gaan of mensen die juist heel netjes de buitenste baan van de rotonde op sturen, dus eerst naar rechts en dan netjes het rondje volgen
Dat gaat 99 van de 100x goed, maar juist die ene keer zul je zien dat ie toch op het laatste moment besluit op de rotonde te blijven. Ga dan maar eens bewijzen dat jij niet schuldig bent.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:27 schreef mjan het volgende:
[..]
Gewoon naar de wielen kijken of kijkrichting van de bestuurder.
Dat doe ik, poephoofdquote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:12 schreef Fer het volgende:
Maar dat is lastig bij mensen die zo ruim mogelijk de eerste eraf gaan of mensen die juist heel netjes de buitenste baan van de rotonde op sturen, dus eerst naar rechts en dan netjes het rondje volgen
Nouja, als hij/zij dat doet nadat hij de draai al heeft ingezet (wielen kijken), dan lijkt me de schuldvraag vrij duidelijk - als de bestuurder die zwieper terug überhaupt nog op tijd weet te maken. Ik bedoel ook niet te zeggen dat je alleen kan afgaan op de kijkrichting, dat is wel wat gevaarlijker idd.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:45 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Dat gaat 99 van de 100x goed, maar juist die ene keer zul je zien dat ie toch op het laatste moment besluit op de rotonde te blijven. Ga dan maar eens bewijzen dat jij niet schuldig bent.
Zat vanavond bijna op iemand op een rotonde. Ik kwam eraan rijden terwijl er al iemand op de rotonde reed. Diegene had echter zijn knipperlicht aan om aan te geven dat hij bij mij van de rotonde af zou draaien. Ik dacht van, mooi, hoef ik dus niet te remmen. Het had weinig gescheeld of ik had bovenop hem gezeten. Hij bleef namelijk op de rotonde...quote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:12 schreef Fer het volgende:
Ach, 1 troost. Als dat duidelijk het geval is krijgt diegene alsnog de schuld volgens mij(http://zakelijk.infonu.nl(...)verkeersongeval.html)quote:Op vrijdag 25 juli 2014 15:53 schreef Ridocar het volgende:
Twijfel = stop. Simpel. Als je gaat, rij dan ook door. Het rijdt toch niet zo snel op een standaard rotonde, dus de kans op een ongeval is niet zo groot.
Natuurlijk heb je van die mongolen die gewoon doorrijden, want voorrang. Aan die kutmentaliteit heb ik een hekel. Alsof je recht hebt op een aanrijding.
Als het dus hard te maken is dat de ander zijn voorrang gewoon nam, terwijl het aannemelijk is dat er dan een ongeval zou plaats vinden, is hij/zij dus de schuldige.quote:De schuldige is degene die het verkeersongeval heeft veroorzaakt of uit heeft gelokt.
Het heerlijke stokbrood en de fantastische tolwegen in Frankrijk, de briljante patatten in België?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 10:59 schreef Descendent het volgende:
Ik heb recentelijk weer door Belgie en Frankrijk gereden.... nu weet ik niet waar ik moet beginnen???
Ehmm...quote:Op zaterdag 26 juli 2014 11:02 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Het heerlijke stokbrood en de fantastische tolwegen in Frankrijk, de briljante patatten in België?
Die mensen kunnen dus niet rijdenquote:Op zaterdag 26 juli 2014 12:06 schreef SwiffMeister het volgende:
Gisteren mijn auto dusdanig file geparkeerd dat aan voor en achterkant nog een cm of 20 vrij is. Met de gedachte: als ik hem der tussen krijg, krijg ik hem er ook weer tussen uit. En die andere mensen dus ook.
Beginnen ze te schelden dat ik te weinig ruimte over laat...
De tolwegen zijn inderdaad niet goedkoop. Aan de andere kant, Fransen betalen geen wegenbelasting en de benzine is flink goedkoper (bij Supermarkten). En vergeleken met 10 jaar geleden hebben best veel dorpjes goede wegen. Je moet alleen niet van de hoofdstraten afwijken.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 12:48 schreef Descendent het volgende:
[..]
Ehmm...![]()
- De derdewereldland- wegen in beide landen (behalve de Franse tolwegen)
- Het totale gebrek aan anticiperend vermogen van met name de Fransen
- De dure tolwegen
- De 'enigzins' gebrekkige wegwijzing in de Bebouwde kom la France (u had net hier linksaf gemoeten)
- Het opgefokte aapjesgedrag van een aantal Fransen die gaan knipperen met lichten en bumperkleven terwijl je gewoon aan t inhalen bent en niet naar rechts kan al zou je t willen (en dat deed ik totdat dat soort aapjes -2 in totaal- zo achterlijk gaan doen echt met bovengemiddelde snelheid....)
- Luxemburgse wijven in een Audi die zo druk zijn met bellen en andere dingen dat ze hun auto gewoon jouw baan opgooien terwijl je naast ze rijdt.....
Maar het scheuren door de bergen, de vrij relaxte -mits geen files- tolwegen; en het weer waren zeker aanraders.
Terechte klacht, die dingen staan altijd op zinloze plekken. Bonusklacht voor parkeergarages trouwens. Ik snap dat je meer verdient door meer parkeerplaatsen in zo'n hok te stouwen. Maar maak ze niet zo verdomde smal. Ik snap dat er een auto tussen zou moeten passen, maar zodra één iemand scheef parkeert is het vak ernaast alweer onbruikbaar.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 11:57 schreef dick_laurent het volgende:
Godver. Het moest er een keer van komen.... Net mijn eerste schade ooit gereden
Niks heftigs gelukkig. Bij parkeren op zeer krap onhandig parkeerterrein reed ik zachtjes achteruit en daar stond een rotsblok ter hoogte van zo'n 50 centimeter op het midden van dat kleine krappe parkeerterreintje.
Echt WHYWaarom de fuck ligt daar ook een laag rotsblok wat je niet in je binnen en buitenspiegels kan zien.
Gelukkig raakte ik m erg zacht, maar toch genoeg voor een aantal dikke krassen in de onderkant van mijn rechter achterbumper.
Oh well
Bizar,quote:Op zaterdag 26 juli 2014 12:48 schreef Descendent het volgende:
[..]
Ehmm...![]()
- De derdewereldland- wegen in beide landen (behalve de Franse tolwegen)
- Het totale gebrek aan anticiperend vermogen van met name de Fransen
- De dure tolwegen
- De 'enigzins' gebrekkige wegwijzing in de Bebouwde kom la France (u had net hier linksaf gemoeten)
- Het opgefokte aapjesgedrag van een aantal Fransen die gaan knipperen met lichten en bumperkleven terwijl je gewoon aan t inhalen bent en niet naar rechts kan al zou je t willen (en dat deed ik totdat dat soort aapjes -2 in totaal- zo achterlijk gaan doen echt met bovengemiddelde snelheid....)
- Luxemburgse wijven in een Audi die zo druk zijn met bellen en andere dingen dat ze hun auto gewoon jouw baan opgooien terwijl je naast ze rijdt.....
Maar het scheuren door de bergen, de vrij relaxte -mits geen files- tolwegen; en het weer waren zeker aanraders.
5 jaar geleden een heel stuk van de route de soleil gereden toen er ook vrachtwagens mochten rijden. Je moest eens weten hoeveel bijna aanrijdingen ik heb gehad omdat een vrachtwagen opeens naar de middelste rijstrook stuurde(waar ik reed) terwijl ik niet eens ruimte had om uit te weken(reed al een auto op rijstrook 1 naast mij)quote:Op zondag 27 juli 2014 01:43 schreef helldeskr het volgende:
[..]
Bizar,
Ik rijdt al jaren elke vakantie behoorlijk wat kilometers en ik ervaar het toch heel anders.
Fransen anticiperen juist enorm goed en wat dat kleven betreft;
Het is in Frankrijk de gewoonte om je linkerknipperlicht aan te houden als je aan het inhalen bent.
Dan weet iedereen wat je aan het doen bent...heb je dit niet aan, dan ben je gewoon een eikel die onnodig links rijdt.
Kleine nuance maar je moet het maar net even weten.
Bewegwijzering in Frankrijk is prima..je moet het even snappen...Belgie ,.,.ja dat is een ander verhaal![]()
Ik kan je de MichelinGids Code de la Route aan raden...blijkbaar snap je de Franse weg etiquette niet helemaal en maak je daarom wat simpele aannames.
Genieten van het bos?quote:Op zondag 27 juli 2014 12:03 schreef k_man het volgende:
Daarover gesproken; kent iemand hier de provinciale weg tussen Amersfoort en Soesterberg? Waarom rijdt 80% van de mensen daar 65? Ook mensen die daarvoor en daarna wel normaal rijden, gaan daar opeens als een bejaarde rijden. Terwijl het gewoon een vrij overzichtelijke, kaarsrechte 80km-weg is.
Bijna iedereen doet dat daar, maar mij is totaal onduidelijk waarom.
Daar staan, als ik me niet vergis, van die bordjes overstekend wild, en locals weten dat je een hert ook met 65 km/u niet ontwijkt, maar dat je daarmee wél voorkomt dat hij op de achterbank terecht komt.quote:Op zondag 27 juli 2014 12:03 schreef k_man het volgende:
Daarover gesproken; kent iemand hier de provinciale weg tussen Amersfoort en Soesterberg? Waarom rijdt 80% van de mensen daar 65? Ook mensen die daarvoor en daarna wel normaal rijden, gaan daar opeens als een bejaarde rijden. Terwijl het gewoon een vrij overzichtelijke, kaarsrechte 80km-weg is.
Gutgut zeg; je toontje stinkt hier zo ongeveer door mn beeldscherm heen.quote:Op zondag 27 juli 2014 01:43 schreef helldeskr het volgende:
[..]
Bizar,
Ik rijdt al jaren elke vakantie behoorlijk wat kilometers en ik ervaar het toch heel anders.
Fransen anticiperen juist enorm goed en wat dat kleven betreft;
Het is in Frankrijk de gewoonte om je linkerknipperlicht aan te houden als je aan het inhalen bent.
Dan weet iedereen wat je aan het doen bent...heb je dit niet aan, dan ben je gewoon een eikel die onnodig links rijdt.
Kleine nuance maar je moet het maar net even weten.
Bewegwijzering in Frankrijk is prima..je moet het even snappen...Belgie ,.,.ja dat is een ander verhaal![]()
Ik kan je de MichelinGids Code de la Route aan raden...blijkbaar snap je de Franse weg etiquette niet helemaal en maak je daarom wat simpele aannames.
Ik heb er alleen in het weekend en 's avonds gereden, maar ik vond het juist uitnodigen tot 100+quote:Op zondag 27 juli 2014 12:03 schreef k_man het volgende:
Dat nou ook weer niet. Er zijn veel uitritten, twee 'chicanes', een kruising met verkeerslichten en een flitskast. Maar 80 kan gerust.quote:Op zondag 27 juli 2014 16:26 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik heb er alleen in het weekend en 's avonds gereden, maar ik vond het juist uitnodigen tot 100+
Ik zei ook dat ik er alleen in het weekend en avond gereden heb. Geen auto op de weg, stoplichten niet actief. Die flitskast heb ik niet opgemerktquote:Op zondag 27 juli 2014 16:31 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat nou ook weer niet. Er zijn veel uitritten, twee 'chicanes', een kruising met verkeerslichten en een flitskast. Maar 80 kan gerust.
Ik mag aannemen dat je dat dan alleen 's avonds doet. Overdag zul je geen last hebben van herten.quote:Op zondag 27 juli 2014 12:28 schreef Sounddragon het volgende:
Vanaf toen eigenlijk nooit meer hard door een bosrijke omgeving gereden; ik zie dat beeld elke keer weer voor me
Dus je gedraagt je zelf ook als een kleuter.quote:Op maandag 28 juli 2014 09:21 schreef Doublepain het volgende:
dan ga ik niet stoppen heb extra gas bijgegeven met hoge toeren om duidelijk te maken dat je normaal moet doen
Het kan ook zijn dat je zijn snelheid verkeerd inschatte en dat ie nu dik voor jou moest remmen.quote:Op maandag 28 juli 2014 09:21 schreef Doublepain het volgende:
Van die oude zeikerds op een fiets..
Hij komt van rechts maar hij is dusdanig ver dat ik gewoon rustig door kan rijden, maar die man is het daar niet mee eens schijnbaar en zet het op een sprinten. Tot een moment ik eigenlijk wel moest stoppen, maar dan ga ik niet stoppen heb extra gas bijgegeven met hoge toeren om duidelijk te maken dat je normaal moet doen. Ik dus erlangs, kijk ik in mijn spiegel een woedend oud wrak zwaaien. Krijg dan lekker de tering met je gelijk halen
Wat voor busje?quote:Op maandag 28 juli 2014 10:59 schreef dick_laurent het volgende:
Ik moet vanavond voor het eerst in een busje rijden (koelkast ophalen). Vind 't wel beetje spannend
Iemand nog tips? Heb mijn rijbewijs niet heel lang en tot nu toe alleen personenauto's gereden.
Als je een binnenspiegel hebt is het precies hetzelfde als een personenauto. Als je die niet hebt, veel vaker in je buitenspiegels kijken. Spannender/anders dan dat wordt het niet, een Transporter, Vito of Transit zijn niet heel groot ofzo. Een verlengde wordt al leuker, maar die hebben tegenwoordig ook gewoon parkeersensoren.quote:Op maandag 28 juli 2014 10:59 schreef dick_laurent het volgende:
Ik moet vanavond voor het eerst in een busje rijden (koelkast ophalen). Vind 't wel beetje spannend
Iemand nog tips? Heb mijn rijbewijs niet heel lang en tot nu toe alleen personenauto's gereden.
Ah thanks! Nou het is geen enorm ding nee, een peugeot expert. Dus zal dan wel meevallen denk ik.quote:Op maandag 28 juli 2014 11:08 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Als je een binnenspiegel hebt is het precies hetzelfde als een personenauto. Als je die niet hebt, veel vaker in je buitenspiegels kijken. Spannender/anders dan dat wordt het niet, een Transporter, Vito of Transit zijn niet heel groot ofzo. Een verlengde wordt al leuker, maar die hebben tegenwoordig ook gewoon parkeersensoren.
Verlengde en verhoogde sprinter van voor het sensoren tijdperk in een centrum fileparkerend wegzetten terwijl je er nog een tandemasser achter hebt hangen ook.quote:Op maandag 28 juli 2014 11:08 schreef BigSmurf het volgende:
Als je een binnenspiegel hebt is het precies hetzelfde als een personenauto. Als je die niet hebt, veel vaker in je buitenspiegels kijken. Spannender/anders dan dat wordt het niet, een Transporter, Vito of Transit zijn niet heel groot ofzo. Een verlengde wordt al leuker, maar die hebben tegenwoordig ook gewoon parkeersensoren.
Verwacht je andere mensen te gaan irriteren, aangezien je dit mededeelt in dit topic?quote:Op maandag 28 juli 2014 10:59 schreef dick_laurent het volgende:
Dus JIJ was dat!!quote:Op maandag 28 juli 2014 11:02 schreef DroogDok het volgende:
Hey het regent, laat ik zonder lichten met 30km/u over de snelweg gaan rijden.....
Houd op, schei uit. Hoeveel van die knurften ik gister en vandaag tegen ben gekomen. Geen verlichting, drl, stadslicht, mistachterlicht, etc...quote:
quote:Op maandag 28 juli 2014 22:28 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Houd op, schei uit. Hoeveel van die knurften ik gister en vandaag tegen ben gekomen. Geen verlichting, drl, stadslicht, mistachterlicht, etc...![]()
Ja nou ik dacht misschien zijn er dingen waar ik rekening mee kan houden om irritaties naar zowel mezelf als andere weggebruikers zo min mogelijk te houden.quote:Op maandag 28 juli 2014 19:22 schreef twiFight het volgende:
[..]
Verwacht je andere mensen te gaan irriteren, aangezien je dit mededeelt in dit topic?
de ervaring met fransen voor mij is dat het een paupervolk is die nauwelijks kunnen autorijden, alsof ze het bij een pakje boter hebben gekregen. echt de grootste idioten in het verkeer zijn de fransozen. En ze zijn ook zo enorm snel geďrriteerd/boos als je even de weg zoekt gaan ze meteen met groot licht seinen.quote:Op zondag 27 juli 2014 14:18 schreef Descendent het volgende:
[..]
Gutgut zeg; je toontje stinkt hier zo ongeveer door mn beeldscherm heen.
Ik heb vaak genoeg in Frankrijk gereden en snap de bewegwijzering zelf prima; maar dat betekent niet dat ie overal even duidelijk is. Eveneals de etiquette met de richtingaanwijzers; weet ik ook, doe ik (meestal) zelf ook als ik er rij. Ik ben ook -in tegenstelling tot in NL- niet zo heel angstig wanneer ik met een groot snelheidsverschil aan kom rijden en ik een Fransman op de rechterbaan voor me zn richtingaanwijzer aan zie doen. Kijken doen ze over t algemeen wel; welwillend zijn Fransen meestal ook wel; iets minder opgefokt dan NL-ers in het algemeen ook. (hoewel je er genoeg apen op de weg hebt; net als in NL).
Maar het anticiperen op wat er komen gaat kunnen ze niet; meer dan in NL kun je in Fra zien waarom files ontstaan zeg maar.
Mijn ervaring is dat het heel erg afhankelijk is van waar in Frankrijk je zit. In 83 (Côte d'Azur) rijden ze als gekken, asociale honden, etc. Ga je wat meer het binnenland in, richting Gap, Valance ofzo, bijv. de Drome vallei, daar rijden ze keurig. Aan de kust zijn het echte heethoofden, in het binnenland valt het reuze mee. Een Parijzenaar in het binnenland pik je er ook zo uit, zonder zijn kenteken te zien. Parijs is natuurlijk sowieso al chaos, alhoewel Lyon ook wel leuk mee doet.quote:Op maandag 28 juli 2014 23:17 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
de ervaring met fransen voor mij is dat het een paupervolk is die nauwelijks kunnen autorijden, alsof ze het bij een pakje boter hebben gekregen. echt de grootste idioten in het verkeer zijn de fransozen. En ze zijn ook zo enorm snel geďrriteerd/boos als je even de weg zoekt gaan ze meteen met groot licht seinen.
Irritant ja dat tegelijk groen. Ik woon dichtbij een kruispunt waar ik steeds rechtsaf moet en fietsers voor rechtdoor tegelijk groen hebben. Ook superirritant, want een fietser zie je nog wel snel omdat ze traag gaan, maar brommers rijden daar ook.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 09:58 schreef Palomar het volgende:
Wat zijn die stoplichten toch link waarbij links afslaand verkeer tegelijk groen krijgt met het recht doorgaand verkeer van de andere kantStond van de week voor zo'n stoplicht te wachten waar ik nog nooit eerder was geweest. Duurde lang en toen was het eindelijk groen, dus gelijk weg gassen. Scheelde niet veel of ik was vol op een tegenligger geknald
Was dan uiteraard mijn fout, maar toch... je houdt er niet echt rekening mee.
Je weet dat je aan een verkeerslicht kunt zien of je ander verkeer kunt verwachten?quote:
Serieus? Je ziet toch of er een pijl in het verkeerslichten staat?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 09:58 schreef Palomar het volgende:
Wat zijn die stoplichten toch link waarbij links afslaand verkeer tegelijk groen krijgt met het recht doorgaand verkeer van de andere kant(...) Scheelde niet veel of ik was vol op een tegenligger geknald
Was dan uiteraard mijn fout, maar toch... je houdt er niet echt rekening mee.
Het grootste irritatiepunt van dat soort kruisingen is dat wanneer de voorste auto rechtsaf moet, het hele zootje moet wachten tot alle fietsers overgestoken zijn, inclusief de bejaarden die afgestapt zijn. Echt stikonhandig.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 10:06 schreef starla het volgende:
[..]
Irritant ja dat tegelijk groen. Ik woon dichtbij een kruispunt waar ik steeds rechtsaf moet en fietsers voor rechtdoor tegelijk groen hebben. Ook superirritant, want een fietser zie je nog wel snel omdat ze traag gaan, maar brommers rijden daar ook.
quote:Op dinsdag 29 juli 2014 10:09 schreef John5 het volgende:
[..]
Je weet dat je aan een verkeerslicht kunt zien of je ander verkeer kunt verwachten?
Dat gaat niet altijd op. Ik zie ook wel eens een bolletje waar je onmogelijk kruisend verkeerd kan verwachten.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 10:32 schreef mjan het volgende:
[..]
Serieus? Je ziet toch of er een pijl in het verkeerslichten staat?
Bij een pijltje heb je geen kruisend verkeer. Dat gaat altijd op. Bij een bolletje altijd uitkijken.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 10:40 schreef delano.888 het volgende:
[..]
[..]
Dat gaat niet altijd op. Ik zie ook wel eens een bolletje waar je onmogelijk kruisend verkeerd kan verwachten.
ja bolletje of pijltje, maar bij een bolletje is het lang niet altijd zo dat er altijd kruisend verkeer aan kan komen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 10:09 schreef John5 het volgende:
[..]
Je weet dat je aan een verkeerslicht kunt zien of je ander verkeer kunt verwachten?
Ik zit daar serieus over te twijfelen. Zal morgen voor je kijken in Soest, komende van de Soesterbergseweg, gaande richting de Birktstraat...quote:Op dinsdag 29 juli 2014 10:45 schreef thenxero het volgende:
[..]
Bij een pijltje heb je geen kruisend verkeer. Dat gaat altijd op. Bij een bolletje altijd uitkijken.
Ik ken dat kruispunt toevallig.. (Is bij dat tankstation op de hoek toch?) Als ik daar links ga is het stoplicht alleen voor linksaf.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:20 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik zit daar serieus over te twijfelen. Zal morgen voor je kijken in Soest, komende van de Soesterbergseweg, gaande richting de Birktstraat...
Je maakt een grapje?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 16:26 schreef Jiang153 het volgende:
Bij een t-splitsing heeft diegene die van rechts komt nou wel voorrang of niet?
Nee maar weet nog steeds niet of je wel voorrang heb of niet dus doe maar watquote:
Een T is niet anders dan een normaal kruispunt hoor. Gewoon rechts heeft voorrang indien gelijkwaardig, en rechtdoor op dezelfde weg gaat voor.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:29 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Nee maar weet nog steeds niet of je wel voorrang heb of niet dus doe maar wat
Zolang er geen ongelukken komt dan zal het wel
wat bedoel je? als je van rechts komt heb je altijd voorrang tenzij anders aangegeven.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 16:26 schreef Jiang153 het volgende:
Bij een t-splitsing heeft diegene die van rechts komt nou wel voorrang of niet?
Nou, soms zie je dermate veel mensen de verkeersregels compleet negeren dat je zelf nog gaat twijfelen of je wel goed zit. In het verkeer geldt blijkbaar het recht van de domstequote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:34 schreef Eenskijken het volgende:
dit is basisregel n1 in het verkeer, hoe kom jij aan je rijbewijs
Oh dat laatste stukje twijfelde ik over met als B er niet zou zijn.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:34 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Een T is niet anders dan een normaal kruispunt hoor. Gewoon rechts heeft voorrang indien gelijkwaardig, en rechtdoor op dezelfde weg gaat voor.
[ afbeelding ]
Dus A mag als eerste (rechtdoor, dus B moet wachten), dan mag B (want die komt van rechts vanuit C gezien) en als laatste mag C dus. Nou komt C natuurlijk voor A van rechts, maar C moet wachten op B, en die moet wachten op A. Dus krijg je vanzelf een logische doorstroom, zeker omdat meestal niet iedereen precíés tegelijk aankomt op het kruispunt. Als B er niet zou zijn, dan mag C eerst. Is het zo een beetje duidelijk?
Precies de reden om kinderen op de fiets ook geen voorrang te geven als ze het niet hebben: anders raken die arme schapen maar verward en gaan ze voorrang nemen waar ze het niet hebben.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 19:06 schreef twiFight het volgende:
[..]
Nou, soms zie je dermate veel mensen de verkeersregels compleet negeren dat je zelf nog gaat twijfelen of je wel goed zit. In het verkeer geldt blijkbaar het recht van de domste
Als je het onthoudt als:quote:Op dinsdag 29 juli 2014 20:05 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Oh dat laatste stukje twijfelde ik over met als B er niet zou zijn.
Meestal ga ik dus gewoon verder als B er niet is, maar zo zie ik het ook vaker gebeuren vandaar..
Maar A moet sowieso wachten, want C gaat voor.quote:Op woensdag 30 juli 2014 08:30 schreef starla het volgende:
[..]
Als je het onthoudt als:
B moet sowieso wachten want A gaat voor
C moet sowieso wachten want B gaat voor
Dus A gaat eerst en dan is het verder logisch
Ja, maar die verlaten de weg dawg, dus A gaat gewoon voor.quote:Op woensdag 30 juli 2014 08:41 schreef Light het volgende:
[..]
Maar A moet sowieso wachten, want C gaat voor.
?! Rechts heeft gewoon voorrang nog altijd. Uitleg van Bigsmurf was uitstekend.quote:Op woensdag 30 juli 2014 09:31 schreef starla het volgende:
[..]
Ja, maar die verlaten de weg dawg, dus A gaat gewoon voor.
Dit is wel een leuke:quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:34 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Een T is niet anders dan een normaal kruispunt hoor. Gewoon rechts heeft voorrang indien gelijkwaardig, en rechtdoor op dezelfde weg gaat voor.
[ afbeelding ]
Dus A mag als eerste (rechtdoor, dus B moet wachten), dan mag B (want die komt van rechts vanuit C gezien) en als laatste mag C dus. Nou komt C natuurlijk voor A van rechts, maar C moet wachten op B, en die moet wachten op A. Dus krijg je vanzelf een logische doorstroom, zeker omdat meestal niet iedereen precíés tegelijk aankomt op het kruispunt. Als B er niet zou zijn, dan mag C eerst. Is het zo een beetje duidelijk?
Ja man, en ik zei hetzelfde simpeler.quote:Op woensdag 30 juli 2014 09:43 schreef mjan het volgende:
[..]
?! Rechts heeft gewoon voorrang nog altijd. Uitleg van Bigsmurf was uitstekend.
De hobo, want dat is een cool instrument.quote:Op woensdag 30 juli 2014 10:07 schreef xzaz het volgende:
[..]
Dit is wel een leuke:
https://www.google.nl/map(...)0:0x12a2e07adb8b8f6c
Tja, wie heeft er nou voorrang
We zullen wel langs elkaar praten ofzo?quote:Op woensdag 30 juli 2014 10:50 schreef starla het volgende:
[..]
Ja man, en ik zei hetzelfde simpeler.
Of kun je een ander scenario bedenken op een gelijkwaardige T-splitsing waarbij de auto die rechtsdoor gaat, pas als 2de of 3de mag?
Dat 'ik doe maar wat' gedrag zie je op grote kruisingen vaak als verkeerslichten niet werken.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:29 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Nee maar weet nog steeds niet of je wel voorrang heb of niet dus doe maar wat
Zolang er geen ongelukken komt dan zal het wel
Denk het, wel met 3 auto's natuurlijkquote:Op woensdag 30 juli 2014 11:03 schreef mjan het volgende:
[..]
We zullen wel langs elkaar praten ofzo?
En ja, zonder B, moet A wachten op C - zoals al eerder gezegd.
Ja maar heel de tijd als ik A ben en aan kom rijden dan stoppen die mensen bij C dus dan denk ik dat ik magquote:Op woensdag 30 juli 2014 08:30 schreef starla het volgende:
[..]
Als je het onthoudt als:
B moet sowieso wachten want A gaat voor
C moet sowieso wachten want B gaat voor
Dus A gaat eerst en dan is het verder logisch
Kruispunten lukken mij welquote:Op woensdag 30 juli 2014 11:19 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Dat 'ik doe maar wat' gedrag zie je op grote kruisingen vaak als verkeerslichten niet werken.
Mensen die in blinde paniek en op goed geluk de kruising oprijden, of die helemaal die kruising niet meer op durven rijden omdat ze de regels niet kennen.
Eigenlijk zou je dan een paar rijlessen of een opfriscursus moeten nemen.
quote:Op woensdag 30 juli 2014 11:27 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Niet dat dat wat uitmaakt want ik blaas ze gewoon voorbij met me F430
Pff die zijn bang voor hun piemellengte denk ik. Ik ben een keer op de fiets (quote:Op donderdag 31 juli 2014 18:43 schreef Palomar het volgende:
Net een conflict met een dolle neger in een oude golf met zn chickie ernaastZit me de hele tijd al te drukken op een 50km weg. Bij een stoplicht worden het 2 rijstroken en ik ga dus met richting aangeven naar de linker strook omdat rechts al een paar auto's staan. Op een of andere manier probeerde hij nog voor mij op die linker strook te komen, wat uiteraard niet past als je achter me rijdt
Begint ie te toeteren en te gebaren. Als het groen is blaast ie me voorbij tot het volgende stoplicht. Ik ga expres even met het raampje open precies naast hem staan om te kijken of hier nog meer spektakel te behalen is. En ja hoor, daar kwam het: "Wat kijk jij nou wat kijk jij nou wat kijk jij nou"
Verder niks zinnigs. Ik deed het raampje maar weer dicht.
Daarna wordt het een 100km weg, dus ik trek expres een beetje door om hem nog wat meer op te fokken en ja hoor met 160+ erlangs tot aan de horizon. Hopelijk wordt ie geflitst en pakken ze ze rijbewijs af
Dat er zulke mensen bestaanIets met een kort lontje en teveel testosteron. Vraag me af hoe hij reageert als er echt iets aan de hand is...
Ik had gister een gepimpte VW T4 naast mequote:Op donderdag 31 juli 2014 18:43 schreef Palomar het volgende:
*heel verhaal over een persoon met kleine piemel*
Ik rijd juist opvallend rustig. 110 doorsukkelen op een 130 met geopende spitsstrook (dus nu 100). Normaal had ik gewoon 130 gereden. Van het weekend op en neer naar Limburg geweest en daar verschilde het heel erg, hele stukken 140 op de CC, maar ook hele stukken gewoon lekker meetuffen. Vrijdag nipt de rouwstoet bij Eindhoven gemist (gelukkig, mensen gaan dan opeens heel raar doen op de weg). Terugweg gemiddeld 105 gereden met een verbruik van 7,0 op 100. Enige keer die ik beter gereden heb, was 6,6:100 met 84 gemiddeld, maar dat was nog niet eens een derde van de afstand van zondagavond.quote:Op donderdag 31 juli 2014 22:19 schreef Palomar het volgende:
Overigens is mijn anti-irritatie deze periode van het jaar waarin iedereen op vakantie is. Gewoon overal lekker doorblazen zonder files
Ja, zeg. Stomme beesten! Een beetje verkeersregels niet begrijpen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:38 schreef AdoraBelle het volgende:
OMG, bedenkt een hert achtig wezen om even zo voor je auto langs de snelweg over te steken... moest echt vol in de remmen. M'n hart zat in m'n keel daarna. Door m'n beste vriendin die naast me zat kon ik gelukkig weer redelijk tot rust komen.
We zijn er goed vanaf gekomen. Alleen de banden zijn nu niet helemaal rond meer.
Of midden op de weg stil blijven staan. Toen ik nog veel door het Twentse platteland reed vaak genoeg in de remmen moeten knallen om een ree te ontwijken.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 09:45 schreef twiFight het volgende:
Je vraagt je soms toch af wat er in de hoofden van die herten om gaat. "Help, daar komt een groot zwaar dodelijk object aan. In plaats van veilig langs de kant te blijven staan, moet ik daar toch echt nog snel voorlangs!"
En met dezelfde logica kun je ook 90% van het verkeer in nederland omschrijven.
Rijden in nederland is gevaarlijk vanwege medenederlanders, niet vanwege het wegennetquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:26 schreef Fer het volgende:
Inhalen met een aanhanger op bochtige berg weggetjes. Afdalen in de stromend regen met spekglad asfalt of beton. Heerlijk
Dan vraag me toch hoe gevaarlijk rijden in Nederland nou echt is.
Alles is relatief. Oh, en als je dat al gevaarlijk vindt..quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:26 schreef Fer het volgende:
Inhalen met een aanhanger op bochtige berg weggetjes. Afdalen in de stromend regen met spekglad asfalt of beton. Heerlijk
Dan vraag me toch hoe gevaarlijk rijden in Nederland nou echt is.
Soms zie je ook mensen op de vangrail zitten.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 23:05 schreef Ridocar het volgende:
Twee auto's op de vluchtstrook van de A4. de bestuurder van de voorste auto staat bij auto 2 met de bestuurder te praten die in de achterste auto zit. Werkelijk! Als je een doodswens hebt betrek dan anderen er niet bij. Achter de vangrail is het een stuk veiliger...
Net zat ik al "Stomme kut!" te roepen in de auto.
quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 23:15 schreef totalvamp het volgende:
Het is ook weer kattenseizoen op de weg. In de afgelopen paar dagen 5 ontweken en helaas 1 onder de auto gehad.
Dank voor de waarschuwing!quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 23:15 schreef totalvamp het volgende:
Het is ook weer kattenseizoen op de weg. In de afgelopen paar dagen 5 ontweken en helaas 1 onder de auto gehad.
Dit dus, Sociaal zijn is niet altijd handig. Een variant is het invoegend verkeer achter een vrachtauto dat van de invoegstrook ongezien naar de linker rijstrook gaat. Leuk voor achteropkomend verkeer.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:59 schreef AdoraBelle het volgende:
Invoeghulp...
Leuk dat u iemand wilt helpen met invoegen mevrouw, maar wilt u niet naar links gaan net voordat ik u inhaal? De rest van de weg was sowieso vrij dus die persoon op de invoegstrook kon makkelijk zelf een plekje zoeken.
Na mijn lichtsignaal gaf betreffende vrouw wel behoorlijk wat gas, maar ik weet niet of ze het begrepen heeft.
Ja, die had ik vandaag. Alleen die zat ook achter de vrachtwagen en ging naar links vanaf de invoeger, thanks, ik reed ook weer 80. En dan pas gas gaan geven als je je rem weer los kan laten omdat je net zo hard rijdt als hij.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:29 schreef Ridocar het volgende:
Dit dus, Sociaal zijn is niet altijd handig. Een variant is het invoegend verkeer achter een vrachtauto dat van de invoegstrook ongezien naar de linker rijstrook gaat. Leuk voor achteropkomend verkeer.
Je kunt het ook omdraaien. Die agent zag die C1 keihard aan scheuren. Je kunt je afvragen of het dan verstandig is door rood te beuken.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 13:32 schreef NieuweNier het volgende:
Vandaag was er weer iemand lekker debiel bezig. We kwamen op een kruispunt van een 70 weg. We hadden voorrang.
Een politieagent wilde echter door rood rijden. Dus ik en 3 andere auto's natuurlijk stoppen.
Komt er een idioot in een c1 keihard langscheuren bijna tegen die agent aan.
Sommige mensen begrijpen snelheid aanpassen niet. Dat je er soms 70 mag betekend niet dat dat in alle gevallen verstandig is.
Bovendien je kijkt toch voordat je oversteekt? Er rijden zat mensen door rood. Dat hoeft niet je dood te worden.![]()
Dat is niet echt hoe het ging. Die c1 reed echt twee keer zo hard als de rest van het verkeer. Die agent had de c1 niet kunnen aan zien komen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 20:30 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Je kunt het ook omdraaien. Die agent zag die C1 keihard aan scheuren. Je kunt je afvragen of het dan verstandig is door rood te beuken.
Geinig dat jij ook naar Kroatië was geweest. Hoe vond je het? Ik vond het super vet!quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 23:23 schreef Fer het volgende:
2 Dagen rijden met de aanhanger
Dag 1: Kroatie, Slovenie, Oostenrijk![]()
Dag 2: Duitsland![]()
![]()
![]()
Zoveel mogelijk 110 geprobeerd te rijden, 1x ingehaald door autobahn polizei. Reed eerst zonder omkijken voorbij en ging toen 80 rijden voor mij, achter een vrachtwagen. Met 100 maar ingehaald en toen later weer 110.
Verder Baustelle, Stau en natuurlijk DEUTCHER....
Standje 115, lekker makkelijk toch?quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 04:30 schreef twiFight het volgende:
Kunnen wij met zijn allen godverdomme eens het verschil leren tussen 100, 120 en 130? Tering zeg, het lijkt wel alsof een getalletje te lastig is voor de mensen. En de eerstvolgende 17 miljoen mensen die zeggen "ja maar het tegenwoordig best lastig geworden met al die snelheden" mogen van mij terstond hun rijbewijs doorknippen
Sowieso mogen ze wat vaker van mij rijbewijzen innemen en vernietigen. Wil je een nieuwe? Ga maar weer afrijden...quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 04:30 schreef twiFight het volgende:
Kunnen wij met zijn allen godverdomme eens het verschil leren tussen 100, 120 en 130? Tering zeg, het lijkt wel alsof een getalletje te lastig is voor de mensen. En de eerstvolgende 17 miljoen mensen die zeggen "ja maar het tegenwoordig best lastig geworden met al die snelheden" mogen van mij terstond hun rijbewijs doorknippen
Nee, dat was ik niet. Ik reed in een 205.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:44 schreef Ridocar het volgende:
Reed je toevallig vandaag op een rotonde met je Astra bijna m'n Scénic binnen?
Nou, dat dus. En dan mensen in gaan halen die 112 km/u rijden en alle rijbanen vol zijnquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 09:17 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Standje 115, lekker makkelijk toch?
No offence maar ik kan me die verwarring heel goed voorstellen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 04:30 schreef twiFight het volgende:
Telefoontroll spotted; do not feedquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 14:57 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
No offence maar ik kan me die verwarring heel goed voorstellen.
Wanneer je gewoon geconcentreerd aan het rijden bent kan je inderdaad aan de borden zien hoe hard je mag. Maar soms ben je dat niet aan het doen. Wanneer je moe bent of op je telefoon zit ofzo mis je snel doe borden. En op brede wegen kan je de hectometerpaaltjes echt niet lezen...
Nee maar eerlijk. Heb jij nooit momenten dat je bordjes of afslagen ofzo mist omdat je niet zat op te letten...quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 15:02 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Telefoontroll spotted; do not feed
Supermod.quote:
Dan nog blijft het punt dat er volgens de kantonrechter geen rechten aan ontleend kunnen worden.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 17:55 schreef Viezze het volgende:
Vandaag de dag staat op elk xxx,0 hectometerpaaltje hoe hard je mag. En daarnaast kan je er tegenwoordig vanuit gaan dat bij snelheden van 100 en lager op elk hectometerpaaltje deze snelheid staat aangegeven. Dus je hoeft nooit angstig 100 te gaan rijden, de twijfel is dan alleen 120 of 130.
En je punt is?quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 17:58 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dan nog blijft het punt dat er volgens de kantonrechter geen rechten aan ontleend kunnen worden.
Mee eens. De verwarring wordt wel veroorzaakt door deze regelneukerij. Eigenlijk hadden ze die 130 beter niet kunnen invoeren wat dat betreft.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 17:58 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Overigens belachelijk dat Nederland zo fluctueert in snelheden dat het nodig is deze iedere 100 meter te herhalen. Ik snap bijvoorbeeld echt niet waarom ik tussen de Wijkertunnel en Rotterpolderplein op de A9 overdag 120 mag en 's avonds 130. Imho zou alle 120, zeker die buiten woongebieden, vervangen moeten worden door 130. Te beginnen met de delen waar 's nachts wel 130 geldt.
Dat is er weer uit geloof ik. Is weer 80. Lang leve de milieuhippies. Teveel uitstoot, terwijl de auto's in de stad voor ieder stoplicht een kwartier staan te wachten.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 18:03 schreef Viezze het volgende:
Ook zo'n mooie verwarrende situatie; Amsterdam, volgens mij A10 (weet niet exact waar). 100 overdag, 80 's nachtsAls je niet goed leest ga je daar uit automatisme 80 rijden overdag.
Dat is juist het punt, als het dus niet klopt, heb je geen poot om op te staan.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 18:00 schreef Viezze het volgende:
Je kan er dan wel geen rechten aan ontlenen, je mag er gerust van uitgaan dat de gegeven informatie strookt met de werkelijk geldende snelheidslimiet.
Wowquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 16:22 schreef Pizza_Boom het volgende:
Maar dan nog zijn hectometerpaaltjes volgens de kantonrechter geen geldige aanwijzing.
Ik reed er eigenlijk altijd 95-100 op de teller. Op het nieuwe deel A5 wisselde het een beetje, meestal toch wel 110-130.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 18:09 schreef Fer het volgende:
Dat stuk word sinds jaar en dag al 80-90 gereden, vanwege de drukte en vele invoegers enz. De hele discussie 80 of 100 is een wassen neus, die in de praktijk geen moet uitmaakt.
En ik woon wat verder van de A9 af, maar mijn tuintegels en tafel worden ook zwart, na een tijdje. Niks aan te doen in de randstad.
300 tot 350 euro ofzo.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 18:11 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Wowje zal daardoor maar een boete krijgen.
![]()
Ik reed eerst op een provinciale weg. Een bordje welkom in de bebouwde kom maar toch 80 op het hectometerpaaltje.
Dat is toch een fikse boete als je het verkeerd hebt
Precies. Ik denk dat het het beste is gewoon niet te flitsen.quote:
Mensen die 30 te hard doen binnen bebouwde kom, vallen over het algemeen wel onder de gekken ja.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 18:19 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Precies. Ik denk dat het het beste is gewoon niet te flitsen.
Politieauto's kunnen dan de echte gekken eruit plukken.
Ligt wel een beetje aan de weg. Op een 50km-weg door een woonwijk ga ik idd geen 80 rijden. Maar je hebt ook wel eens van die discutabele situaties op een dubbelbaans rondweg ofzo waar opeens een bordje bebouwde kom staat. Ik blijf dan regelmatig gewoon 70-80 rijden...quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 18:22 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Mensen die 30 te hard doen binnen bebouwde kom, vallen over het algemeen wel onder de gekken ja.
Klopt. Daarom schreef ik ook eigenlijk bewust binnen bebouwde kom in plaats van op een 50 weg.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 18:40 schreef Palomar het volgende:
[..]
Ligt wel een beetje aan de weg. Op een 50km-weg door een woonwijk ga ik idd geen 80 rijden. Maar je hebt ook wel eens van die discutabele situaties op een dubbelbaans rondweg ofzo waar opeens een bordje bebouwde kom staat. Ik blijf dan regelmatig gewoon 70-80 rijden...
Wij hebben hier een lange dijk, dat was vroeger buiten de bebouwde kom. Mocht je 80. Nu is het binnen de bebouwde kom getrokken, mag je er dus 50. En sindsdien staan ze er ook heerlijk met regelmaat de staatskas te spekken, terwijl 50 bijna gevaarlijker is qua concentratieverlies dan 80 qua snelheid. En bij scholen waar mensen met 60 door de 30-zone jassen zie je ze nooit flitsen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 18:40 schreef Palomar het volgende:
[..]
Ligt wel een beetje aan de weg. Op een 50km-weg door een woonwijk ga ik idd geen 80 rijden. Maar je hebt ook wel eens van die discutabele situaties op een dubbelbaans rondweg ofzo waar opeens een bordje bebouwde kom staat. Ik blijf dan regelmatig gewoon 70-80 rijden...
Maar als we het over de snelweg hebben, hoe vaak heb jij meegemaakt dat de snelheid op het hectometerpaaltje verschilt met de werkelijke snelheid? Ik nog nooit in ieder geval.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 18:06 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat is juist het punt, als het dus niet klopt, heb je geen poot om op te staan.
Een tijdje terug hebben ze hier in de 30-zone een langere tijd gecontroleerd. Aangekondigd, dat wel. Zijn veel mensen gepakt. Gebeurt hier (Zwolle) wel vaker in 30-zones. Mij pakken ze ook nog wel een keerquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 18:52 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Wij hebben hier een lange dijk, dat was vroeger buiten de bebouwde kom. Mocht je 80. Nu is het binnen de bebouwde kom getrokken, mag je er dus 50. En sindsdien staan ze er ook heerlijk met regelmaat de staatskas te spekken, terwijl 50 bijna gevaarlijker is qua concentratieverlies dan 80 qua snelheid. En bij scholen waar mensen met 60 door de 30-zone jassen zie je ze nooit flitsen.
Van de afgelopen twee jaar kan ik het iig niet meer op 1 hand tellen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 19:04 schreef Viezze het volgende:
Maar als we het over de snelweg hebben, hoe vaak heb jij meegemaakt dat de snelheid op het hectometerpaaltje verschilt met de werkelijke snelheid? Ik nog nooit in ieder geval.
Als ik zie hoe hard hier sommige in het erf rijden. Ik rijd altijd stapvoets, maar hang zo nu en dan vol op de rem omdat het zo onoverzichtelijk is als de pest.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 19:04 schreef Viezze het volgende:
Een tijdje terug hebben ze hier in de 30-zone een langere tijd gecontroleerd. Aangekondigd, dat wel. Zijn veel mensen gepakt. Gebeurt hier (Zwolle) wel vaker in 30-zones. Mij pakken ze ook nog wel een keer
Hier komen sommige mensen de straat in rijden en bij elke drempel hoor je de bumper over de grond gaan. Dan moet je sowieso 30+ rijden in een straat waar dat eigenlijk niet kan (woonerf)quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 19:11 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Van de afgelopen twee jaar kan ik het iig niet meer op 1 hand tellen.
[..]
Als ik zie hoe hard hier sommige in het erf rijden. Ik rijd altijd stapvoets, maar hang zo nu en dan vol op de rem omdat het zo onoverzichtelijk is als de pest.
Het erf vind ik een ander verhaal, maar de 30-zones schieten als paddestoelen uit de grond, ook op plekken waar dat veel te langzaam is.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 19:11 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Van de afgelopen twee jaar kan ik het iig niet meer op 1 hand tellen.
[..]
Als ik zie hoe hard hier sommige in het erf rijden. Ik rijd altijd stapvoets, maar hang zo nu en dan vol op de rem omdat het zo onoverzichtelijk is als de pest.
Ik gok dat "4-8" de datum had moeten zijn (te laat geplaatst), maar mag je er om 6:00 niet parkeren en alle andere minuten van de dag welquote:<afbeelding verboden te parkeren aan die kant van de weg>
4-8
6:00
Het leuke van buitenlandse wegen is dat je zelf moet nadenken hoe snel te rijden, de max snelheid is vaak te hoog voor onoverzichtelijke bochten en heuvels.quote:Op maandag 11 augustus 2014 09:49 schreef tobitronics het volgende:
Reed op een tweebaansweg in Polen, je weet wel zo'n weg die op en neer door de heuvels gaat met bomen aan elke kant. Rij rustig 90, beetje gas los voor de bocht, staat ineens een engelsman achteruit in te voegen vlak achter de bocht. Scheelde niks of ik zat vol op hem, randdebiel
Hiervoor ben ik blij met de navigatie op mijn telefoon (Sygic, betaald), die aangeeft hoe hard je ongeveer door de bocht kan, waarbij de adviessnelheid meestal ook goed klopt.quote:Op maandag 11 augustus 2014 19:16 schreef Fer het volgende:
[..]
Het leuke van buitenlandse wegen is dat je zelf moet nadenken hoe snel te rijden, de max snelheid is vaak te hoog voor onoverzichtelijke bochten en heuvels.
Lololol first world female problemsquote:Op woensdag 13 augustus 2014 17:42 schreef Anne het volgende:
Blijkbaar trek ik de aandacht van vrachtwagenchauffeurs door de opvallende kleur van mijn auto en mijn lange blonde lokken. Als ik mijn haren los draag, krijg ik namelijk met enig regelmaat 'aandacht' van verveelde vrachtwagenchauffeurs.
Alleen de drie keer aandacht in de afgelopen 2 weken door middel van luid getoeter, als ik notabene naast je rij met mijn raam half open, is niet goed voor mijn hart. Mijn spastische beweging en een omgekeerde "Oh!" zeggen genoeg. Zwaai maar gewoon, net zoals de anderen doen. Dan zwaai ik namelijk ook vriendelijk terug en bewaar ik mijn doodse blikken wel voor iemand anders.
Vanmiddag vond een treinmachinist het nodig te toeteren. Godverdomme, daar wordt je 5 km verderop nog doof vanquote:Op woensdag 13 augustus 2014 17:42 schreef Anne het volgende:
Blijkbaar trek ik de aandacht van vrachtwagenchauffeurs door de opvallende kleur van mijn auto en mijn lange blonde lokken. Als ik mijn haren los draag, krijg ik namelijk met enig regelmaat 'aandacht' van verveelde vrachtwagenchauffeurs.
Alleen de drie keer aandacht in de afgelopen 2 weken door middel van luid getoeter, als ik notabene naast je rij met mijn raam half open, is niet goed voor mijn hart. Mijn spastische beweging en een omgekeerde "Oh!" zeggen genoeg. Zwaai maar gewoon, net zoals de anderen doen. Dan zwaai ik namelijk ook vriendelijk terug en bewaar ik mijn doodse blikken wel voor iemand anders.
Hahaha, herkenbaar. Alleen het toeteren niet. Voordeel van anderhalve meter hoger zitten is dat je gewoon in de auto's kunt kijken.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 17:42 schreef Anne het volgende:
In mijn geval, vriendin rijd, omdat mijn auto letterlijk 2x zoveel zuipt, en ze vertrouwt mij niet in haar autoquote:Op woensdag 13 augustus 2014 20:44 schreef Ridocar het volgende:
En eigenlijk geen irritatie, maar ook grappig om te zien: stelletje in de auto. Vriendin rijdt, want de gast moet met z'n telefoon prullen. Gezellig man. (al betrap ik mijzelf ook af en toe er op)
Mijn vent zit soms met de krant naast me.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 20:44 schreef Ridocar het volgende:
En eigenlijk geen irritatie, maar ook grappig om te zien: stelletje in de auto. Vriendin rijdt, want de gast moet met z'n telefoon prullen. Gezellig man. (al betrap ik mijzelf ook af en toe er op)
Vervelender: buschauffeurs die voorrang nemen buiten de bebouwde kom.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 21:17 schreef Fiorano het volgende:
Mensen die de lijnbus binnen de bebouwde kom geen voorrang geven...
Klopt, maar binnen de bebouwde kom heb je als lijnbus gewoon voorrang. Denk dat 60% van de automobilisten dat vergeten is.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 21:21 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Vervelender: buschauffeurs die voorrang nemen buiten de bebouwde kom.
Ik zie ze meestal in hun spiegels al loeren, dan kijken ze inderdaad naar binnen zodra je naast ze rijdt en als je dan voorbij bent knipperen ze met hun lichtjes (nee, er is op dat moment geen tegemoetkomende collega of andere inhalende vrachtwagen) waarna ze zwaaienquote:Op woensdag 13 augustus 2014 20:25 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Hahaha, herkenbaar. Alleen het toeteren niet. Voordeel van anderhalve meter hoger zitten is dat je gewoon in de auto's kunt kijken.
Vanuit een vrachtauto kun je ook precies zien wat er in de auto's gebeurt. Zeg maar geoorloofd voyeurisme. Ook onopvallende politieauto's en kneusjes die achter het stuur met hun telefoon aan het prullen zijn zie je veel meer.
Voorrang krijg je nog altijd, je mag het nevernooit nemen. Daarbij, een buschauffeur dient bij het krijgen van voorrang een aantal stappen te doorlopen en mensen de gelegenheid te geven te stoppen, 9 van de 10 keer gebeurt dat niet, maar is het richting aan en plankgas wegrijden (anders komt zo'n bus niet van zijn plaats). Een buschauffeur zal, om voorrang te kunnen krijgen, eerst kenbaar moeten maken, door middel van zijn richtingaanwijzer, dat hij wil wegrijden bij de halte. Op het moment dat hij zijn richtingaanwijzer aan zet, kan je van een automobilist die al reeds naast de bus zit of er direct achter zit, niet verwachten dat deze nog voorrang zal kunnen geven aan de bus, hoe graag hij het ook wilt. Dus moet de buschauffeur kijken in zijn spiegel of er daadwerkelijk ruimte komt. En pas als deze ruimte komt, dan kan hij zijn gaspedaal indrukken en daadwerkelijk wegrijden bij de halte. En dus niet knipper aan en gas intrappen tegelijk, hetgeen 9 van de 10 keer als een buschauffeur zich beklaagd over het niet krijgen van voorrang, wel de praktijk is.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 21:22 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Klopt, maar binnen de bebouwde kom heb je als lijnbus gewoon voorrang. Denk dat 60% van de automobilisten dat vergeten is.
Zelfs als deze stappen genomen worden krijg je vaak geen voorrang. Ik knipper sowieso altijd drie keer minimaal als de auto nog achter me zit.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 21:27 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Voorrang krijg je nog altijd, je mag het nevernooit nemen. Daarbij, een buschauffeur dient bij het krijgen van voorrang een aantal stappen te doorlopen en mensen de gelegenheid te geven te stoppen, 9 van de 10 keer gebeurt dat niet, maar is het richting aan en plankgas wegrijden (anders komt zo'n bus niet van zijn plaats). Een buschauffeur zal, om voorrang te kunnen krijgen, eerst kenbaar moeten maken, door middel van zijn richtingaanwijzer, dat hij wil wegrijden bij de halte. Op het moment dat hij zijn richtingaanwijzer aan zet, kan je van een automobilist die al reeds naast de bus zit of er direct achter zit, niet verwachten dat deze nog voorrang zal kunnen geven aan de bus, hoe graag hij het ook wilt. Dus moet de buschauffeur kijken in zijn spiegel of er daadwerkelijk ruimte komt. En pas als deze ruimte komt, dan kan hij zijn gaspedaal indrukken en daadwerkelijk wegrijden bij de halte. En dus niet knipper aan en gas intrappen tegelijk, hetgeen 9 van de 10 keer als een buschauffeur zich beklaagd over het niet krijgen van voorrang, wel de praktijk is.
Ja, die dot gas...want de bus rijdt niet hard genoeg, dus men wil ervoor ipv erachter.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 21:48 schreef twiFight het volgende:
Tsja, die stadsbusdiscussie is eerder gevoerd. Ik heb in ieder geval geen medelijden met automobilisten. Met 50 km/u max. kun je makkelijk remmen om de bus te laten gaan. En nee, die gaat niet al rijden als er autos naast zitten, want dan zou er elke keer een ongeluk zijn. De praktijk leert - en dat zie je overigens een stuk beter als je zelf als passagier in de bus zit - dat het meerendeel nog snel een dot gas bijgeeft, onder het mom "dan zit ik er naast en moet de bus dus wachten". Zelf anticipeer ik er altijd op dat een bus wanneer ik er aan kom weg wil rijden en ik kan mij geeneen keer herinneren dat ik afgesneden werd. Knipperlicht van de bus aan > gas los > iedereen heeft tijd en ruimte zat om zonder elkaar in de weg te zitten door te rijden.
Klopt. Maar de bus heeft wel voorrang. Lang verhaal kort: zo'n automobilist moet gewoon niet zeikenquote:Op woensdag 13 augustus 2014 21:54 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ja, die dot gas...want de bus rijdt niet hard genoeg, dus men wil ervoor ipv erachter.
Dit dus. Sinds ik lijnbus rijdt valt me dat echt op. Zelfde als dat je met een rolstoelbus vol rijdt mensen op bv een klaverblad enorm dicht op je gaan zitten...quote:Op woensdag 13 augustus 2014 21:57 schreef twiFight het volgende:
[..]
Klopt. Maar de bus heeft wel voorrang. Lang verhaal kort: zo'n automobilist moet gewoon niet zeikenIk ben die "iedereen moet zich aan de regeltjes houden, behalve ik want ik wil sneller thuis zijn" houding van veel nederlandse automobilisten nogal zat
En twee van die paaltjes erin?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:24 schreef JF_ het volgende:
Bedankt gemeente voor het creeren van een onmogelijke situatie - het mag niet, iedereen weet t, maar handhaven is onmogelijk en geen prioriteit. Het is dus voor een deel mijn grond, maar ik heb er niets over te zeggen :-(
Ja, die blijft vreemd als je er niet dagelijks rijdt, maar misschien ook wel als je er wel dagelijks rijdt....quote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:53 schreef Fer het volgende:
Als je op de A1 langs Naarden rijdt, richting Amsterdam is er jaren een rood stoplicht te zien, hoge langs de snelweg. Het hangt namelijk boven de hoger liggende weg binnen de bebouwde kom, langs de snelweg.
Eerste keer dacht ik echt, wtf rood stoplicht op de snelweg???
Mag niet, de oprit naar het terrein heeft geen opstelruimte waardoor bezoekers midden op het fietspad of op de doorgaande weg zouden moeten wachten totdat iemand de paaltjes of slagbomen open doet. En dat vind de gemeente, begrijpelijk, niet goed. Enige optie om het terrein af te sluiten is een complete herinrichting van zowel de doorgaande weg, het tussenliggende fietspad en ons eigen terrein, zodat we een duidelijke op/afrit kunnen maken met opstelruimte, en dan afsluiten, met intercom erbij voor bezoekers. Maar dat kost goud geld, en dan krijgen we ook weer zeik met de vuilnisdienst die drie keer per week de zooi komt halen, en ambulance/huisarts/brandweer die ook toegang moeten krijgen, etcetera... Nee, de enige reele optie is de gemeente (cq politie) overtuigen dat handhaving toch echt hun taak is.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:31 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
En twee van die paaltjes erin?
[ afbeelding ]
Parkeerhekken dus. Of vergunningen/bezoekersvergunningen, al dan niet uitgegeven door de VVE.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:04 schreef JF_ het volgende:
[..]
Mag niet, de oprit naar het terrein heeft geen opstelruimte waardoor bezoekers midden op het fietspad of op de doorgaande weg zouden moeten wachten totdat iemand de paaltjes of slagbomen open doet. En dat vind de gemeente, begrijpelijk, niet goed. Enige optie om het terrein af te sluiten is een complete herinrichting van zowel de doorgaande weg, het tussenliggende fietspad en ons eigen terrein, zodat we een duidelijke op/afrit kunnen maken met opstelruimte, en dan afsluiten, met intercom erbij voor bezoekers. Maar dat kost goud geld, en dan krijgen we ook weer zeik met de vuilnisdienst die drie keer per week de zooi komt halen, en ambulance/huisarts/brandweer die ook toegang moeten krijgen, etcetera... Nee, de enige reele optie is de gemeente (cq politie) overtuigen dat handhaving toch echt hun taak is.
Maar terug naar PTA-irritaties, anders wordt t hier straks een mix van KLB en WGR :-)
Juridisch gezien wordt degene van wie het voorwerp met de hoogste waarde is, eigenaar van beide wanneer deze aan elkaar bevestigd worden. Geldt ook voor wielklemmen als die niet door een officiële instantie geplaatst worden, doch is dat bij mijn weten nog niet door een bevoegd rechter als zodanig uitgesproken.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:13 schreef twiFight het volgende:
Ik zou toch die wielklemmen voorstellen hoor. Ik zie dat ook wel vaker bij bedrijven die fout parkerende mensen op hun terrein straffen. Ik weet echter niet in hoeverre dat terrein echt eigendom is van jullie.
Of je geeft niet de hele uitleg, of die regel is erg ongeloofwaardig. Anders keten ik morgen nog een audi aan 10 VW Polos. BAM, 10 Polos mijn eigendomquote:Op donderdag 14 augustus 2014 00:03 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Parkeerhekken dus. Of vergunningen/bezoekersvergunningen, al dan niet uitgegeven door de VVE.
[ afbeelding ]
[..]
Juridisch gezien wordt degene van wie het voorwerp met de hoogste waarde is, eigenaar van beide wanneer deze aan elkaar bevestigd worden. Geldt ook voor wielklemmen als die niet door een officiële instantie geplaatst worden, doch is dat bij mijn weten nog niet door een bevoegd rechter als zodanig uitgesproken.
Ik zal het eens helemaal opzoeken, maar ik kreeg het eens te horen toen ik liep te filosoferen over wat er mogelijk was met mensen die op jouw terrein parkeerden.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 00:37 schreef twiFight het volgende:
[..]
Of je geeft niet de hele uitleg, of die regel is erg ongeloofwaardig. Anders keten ik morgen nog een audi aan 10 VW Polos. BAM, 10 Polos mijn eigendom
Ik vrees dat ik die truc met mijn cuore niet uit kan halen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 00:37 schreef twiFight het volgende:
[..]
Of je geeft niet de hele uitleg, of die regel is erg ongeloofwaardig. Anders keten ik morgen nog een audi aan 10 VW Polos. BAM, 10 Polos mijn eigendom
klachten over wielrenners, daar kun je een topic apart voor openen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 08:35 schreef Buurpoes het volgende:
Gisteren weer een ergernis: ik kom op de scooter aanrijden, heb voorrang, maar moet toch echt in de remmen omdat een stel wielrenners weigert te snappen waar die haaietanden voor zijn. Uiteindelijk dwars door de groep gereden, want hoorbaar gasgeven werd ineens wel begrepen, dus de achterhoede stapte af.
Damn, die zal maar een fiester meepakken :xquote:Op woensdag 13 augustus 2014 18:14 schreef Ou-Tannu het volgende:
[ afbeelding ]
zulk schroot op de weg is irritant
Om eerlijk te zijn vind ik het altijd een beetje gepruts daar. Als je weet waar je naar toe gaat loopt alles wel goed, maar zodra dat niet zo is en mensen van baan moeten wisselen wordt het een zooi.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:14 schreef OxygeneFRL het volgende:
Vnamorgen voor de zoveelste keer gezeik gehad op dit stukje weg in Leeuwarden:
https://maps.google.nl/ma(...)p=12,209.74,,0,30.52
Ach ja en dan gaat men toeteren..raampje open en dan ook nog beweren dat ze de lijnen volgenquote:Op donderdag 14 augustus 2014 10:43 schreef twiFight het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn vind ik het altijd een beetje gepruts daar. Als je weet waar je naar toe gaat loopt alles wel goed, maar zodra dat niet zo is en mensen van baan moeten wisselen wordt het een zooi.
Dat had gekund, als het bord met de (tijdelijk) andere verkeersindeling niet zo dicht op het kruispunt stond dat je het pas ziet wanneer het bijna te laat is.quote:
Dooddoener van de eeuw. Overal op anticiperen, mensen. Ook op landende aliens!!quote:
Worden landende aliens vantevoren aangekondigd dan?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:43 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Dooddoener van de eeuw. Overal op anticiperen, mensen. Ook op landende aliens!!
Nee, maar je moet er toch op anticiperen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:22 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Worden landende aliens vantevoren aangekondigd dan?
Als er geen voortekenen zijn kan je ook niet anticiperen he.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:31 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Nee, maar je moet er toch op anticiperen.
benzine op zo een kansloze manier besparen terwijl je in Dubai bentquote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:49 schreef Parzival het volgende:
Nou.. vanuit Dubai
Het is donker.. mijn lichten aanzetten kost benzine.. dus die laat ik uit
Er zit iemand voor me.. ik kan m vast weg zappen met mijn lichten
Rechts inhalen is sneller ..
Zelfs als ik hiervoor 4 banen naar rechts moet
Ik wil linksaf, maar sta op de middelste baan.. oplossing: gaan
Ik kan ook midden op de weg 90 rijden waar je 120 mag
Bumperkleven is pas als je bumper de andere bumper raakt
Het stoplicht is al 0.1s op groen.. en nog geen beweging.. TOETEREN!
Hehequote:Op vrijdag 15 augustus 2014 03:33 schreef Ridocar het volgende:
Een politieauto op de A17, richting Roosendaal (A58), volgens mij van team Bovendonk. Mistachterlichten aan, >1km zicht.
Nuff said...
Als het zo extreem is, zitten ze vaak wat anders te doen (bellen, sms-en, appen, dm-en, frutten aan radio/cd/navigatie). Die mensen moeten ze sowieso aan de kant halen....quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 01:46 schreef Pizza_Boom het volgende:
Grootste irritatie van vandaag: Mensen die geen constante snelheid aanhouden. Ja, ik snap dat je zonder cruise control niet continue exact 120 kan aanhouden, maar over een stuk van 10 minuten 6x een auto inhalen omdat die zo variërend rijdt, is het andere uiterste. Of 30 km/h moeten vertragen bij het uitrijden van een tunnel.
Dit ja, wat bezielt je danquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 07:21 schreef starla het volgende:
Mensen die serieus direct op de rem gaan staan als een digitaal bord boven de snelweg 70 aangeeft oid...zucht.
Dáár komen dus files van. Zie ik zo vaak gebeuren op de A12 tussen Den Haag en Gouda. Niemand voor hen, maar vol op de remmen omdat ze van 130 naar 70 moeten. Ligt het aan mij of kun je gewoon niet afremmen op de motor en rustig vaart minderen zodat niemand achter je schrikt en je geen kettingreactie krijgt van 'noodremmen'.
quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 01:46 schreef Pizza_Boom het volgende:
Grootste irritatie van vandaag: Mensen die geen constante snelheid aanhouden. Ja, ik snap dat je zonder cruise control niet continue exact 120 kan aanhouden, maar over een stuk van 10 minuten 6x een auto inhalen omdat die zo variërend rijdt, is het andere uiterste.
Dit allebei ja. Strontirritant. Gaat vaak nog gepaard met ander irritant gedrag (zoals verkeerde positie op de weg, afsneiden, bumperkleven, etc.) ook.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 07:59 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Als het zo extreem is, zitten ze vaak wat anders te doen (bellen, sms-en, appen, dm-en, frutten aan radio/cd/navigatie). Die mensen moeten ze sowieso aan de kant halen....
Probleem is dat ik normaal gesproken wel even sein, tikje grootlicht en dan de mistlampen even laten branden. Maar de kans dat ik dan aan de kant word gezet om uit te leggen wat ik met mijn lichten aan het doen ben is dan vrij groot.quote:
quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 10:56 schreef Ridocar het volgende:
[..]
een Cuore-geval met achtermistlichten in de regen
Snap ik ook niet. Als het goed is wordt zoiets heel vroeg aangegeven. En als je niet zo goed in de verte kunt lezen weet je dat bij een afgekruiste rijstrook voor de andere rijstroken vrijwel altijd 70 geldt.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 07:21 schreef starla het volgende:
Mensen die serieus direct op de rem gaan staan als een digitaal bord boven de snelweg 70 aangeeft oid...zucht.
Dáár komen dus files van. Zie ik zo vaak gebeuren op de A12 tussen Den Haag en Gouda. Niemand voor hen, maar vol op de remmen omdat ze van 130 naar 70 moeten. Ligt het aan mij of kun je gewoon niet afremmen op de motor en rustig vaart minderen zodat niemand achter je schrikt en je geen kettingreactie krijgt van 'noodremmen'.
Haha ja inderdaad. Maar ook echt een uur ofzo later nog steeds nietquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 11:54 schreef Sounddragon het volgende:
In .de is het heel normaal om bij regen dat klote mistding achterop aan te gooien, alleen vergeten die eikels steevast om die krengen weer uit te doen
Sowieso rem ik niet als dat niet nodig is om een (mogelijk) ongeluk te voorkomen. Gewoon gas los en wachten. Remmen kost verdomme benzinequote:Op vrijdag 15 augustus 2014 11:03 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Snap ik ook niet. Als het goed is wordt zoiets heel vroeg aangegeven. En als je niet zo goed in de verte kunt lezen weet je dat bij een afgekruiste rijstrook voor de andere rijstroken vrijwel altijd 70 geldt.
En zelfs al ben je te laat, er zijn regels mbt het plaatsen van flitsapparatuur. Vlak na een wijziging van de Vmax mag dus niet. Daar zijn minimumafstanden voor bedacht (ik dacht 10 seconden op die snelheid)
Dat hoort zo. Je rijdt immers werkzaamheden binnen. Met mensen. Die daar werken. En smallere banen.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 07:21 schreef starla het volgende:
Volgens mij haal je nu 2 dingen door mekaar. Bij werkzaamheden zijn het meestal gewoon verkeersborden die worden neergezet.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 12:31 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Dat hoort zo. Je rijdt immers werkzaamheden binnen. Met mensen. Die daar werken. En smallere banen.
Als je dan van 130 uitrolt naar 70 ga je gewoon veel te hard door de werkzaamheden. En ver van te voren gas los laten is ook een beetje kansloos.
Je hoeft geen noodrem te maken, maar wel duidelijk afremmen. Je rijdt daar langzaam voor de mensen die er werken. Niet alleen omdat er misschien flitsers zouden kunnen zijn.
Overigens houden de gemeentes zich vaak niet aan die regels. Zat kruispunten met een bordje 50 en meteen een flitser.
Als er van te voren 90 en dan 7 p enzo staat is het natuurlijk een andere situatie![]()
Lol bij werkzaamheden zetten ze die matrixborden ook aan. Doe zie je gewoon eerder dan de borden van de werkzaamheden. Zeker in het donker.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 12:40 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Volgens mij haal je nu 2 dingen door mekaar. Bij werkzaamheden zijn het meestal gewoon verkeersborden die worden neergezet.
De led borden boven de weg worden over het algemeen gebruikt bij een aankomende file. En als dat zo is heeft volop remmen dus geen zin.
Je gaat nooit van 130 naar 70 zonder tussenstap.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 12:31 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Dat hoort zo. Je rijdt immers werkzaamheden binnen. Met mensen. Die daar werken. En smallere banen.
Als je dan van 130 uitrolt naar 70 ga je gewoon veel te hard door de werkzaamheden. En ver van te voren gas los laten is ook een beetje kansloos.
Je hoeft geen noodrem te maken, maar wel duidelijk afremmen. Je rijdt daar langzaam voor de mensen die er werken. Niet alleen omdat er misschien flitsers zouden kunnen zijn.
Overigens houden de gemeentes zich vaak niet aan die regels. Zat kruispunten met een bordje 50 en meteen een flitser.
Als er van te voren 90 en dan 7 p enzo staat is het natuurlijk een andere situatie![]()
(Ik weet niet of dat ook in Nederland zo is) maar je gaat vaak zat van 130 naar 70.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 12:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je gaat nooit van 130 naar 70 zonder tussenstap.
Er wordt eerst 90 aangegeven, en daarna 70, en meestal zijn er per snelheid een paar matrixborden achter elkaar waar die snelheid geldt.
Overigens begint het allemaal met een matrixbord met 4 knipperende lichten om de snelheid.
Je hoeft daar dus niet te remmen, maar de meeste mensen maken de fout dat zij het nut niet zien van de aangepaste snelheid, en dus doorrijden tot ze ineens zien dat het wel nut heeft, en dan zijn ze al ver voorbij de eerste matrixborden met knipperende lichten om de snelheid.
Amen. Alhoewel die breedstralers voor erg kansloos zijn.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 12:43 schreef Fer het volgende:
Moderne autoos moet je wel remmen, die blijven te hard doorrollen.
En het nut van een mistlamp snap je pas als je in de bergen met 10m zicht hebt gereden.
Voor regen en dt beetje hei af n toe overbodig.
In Duitsland ja, maar in NL ga je niet van 130 naar 70 tenzij je op een baanvak rijdt waar ineens, door een aanrijding bijvoorbeeld, de matrixborden aangaan.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 12:49 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
(Ik weet niet of dat ook in Nederland zo is) maar je gaat vaak zat van 130 naar 70.
Meestal zie je het inderdaad ver van te voren aankomen. Maar soms is het gewoon nodig te remmen.
Hell in Duitsland is het 200km/u+, bam 120, 100, 80, 60. Als je dan niet remt knal je gewoon met 170 door de baustelle.![]()
Mijn punt is dat als er op het matrixbord staat dat je 70 moet rijden, je ervoor moet zorgen dat je dat doet. Desnoods door te remmen. Wat ook nodig is om van de cc af te komen![]()
Breedstralers voor zijn verre van kansloos.... rij jij maar eens in dichte mist op boerenbinnenweggetjes.... dan ben je dankbaar voor je breedstralers.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 12:52 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Amen. Alhoewel die breedstralers voor erg kansloos zijn.
Een verstraler laag is veel nuttiger, die reflecteert ook niet in je zicht, maar zorgt wel voor verlichting verder dan 30cm voor je bumper. Als je iets ziet in je breedstralers ga je er 100% tegenaan knallen
Nou niet echt. Ik reed inderdaad door een bergpas met enorme mist.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 12:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Breedstralers voor zijn verre van kansloos.... rij jij maar eens in dichte mist op boerenbinnenweggetjes.... dan ben je dankbaar voor je breedstralers.
Ik rij nogal eens boerenbinnenweggetjes, van die smalle slingerdingen zonder strepen op de weg, en direct een berm naast de weg, en dan is het met mist echt wel prettig dat je nog ziet waar de weg is.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 12:59 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Nou niet echt. Ik reed inderdaad door een bergpas met enorme mist.
Ik zet mijn breedstralers aan: geen verschil. In de mist kon ik ze gewoon niet zien![]()
Het zijn bij mijn meer mode lichten. Echte mistlampen voor zijn ook fel. Dit is meer skoda dagrijverlichting
Dat maakt het juist gevaarlijker. Je ziet waar de weg is naast je. Je ziet echter niet welke bocht eraan gaat komenquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 13:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik rij nogal eens boerenbinnenweggetjes, van die smalle slingerdingen zonder strepen op de weg, en direct een berm naast de weg, en dan is het met mist echt wel prettig dat je nog ziet waar de weg is.
Dat zijn gewoon debielen die hun mislampjes willen showenquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 13:12 schreef delano.888 het volgende:
Dagelijkse irritatie, mensen die gewoon standaard met 4 lampen voor rijden, dus dim + mistlichten? Geen idee, kan me niet voorstellen dat die mensen elke keer hun mistlampen gaan aanzetten bij het wegrijden, waarom zou je?
Of is dat een nieuwe techniek ofzo? Zie het echt vaak. En ik bedoel dus niet dagrijlampen + dimlichten want dat zou niet tegelijk mogen werken.
Ja dat idee heb ik ook, maar ik zie het echt dagelijks meerdere keren.. Dus die mensen die doen elke keer als ze vertrekken hun normale, EN mistlampen aan?quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 13:23 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Dat zijn gewoon debielen die hun mislampjes willen showen![]()
Bochtenverlichting is wel nice. Maar die gaat alleen aan in een bocht. En aan 1 kant.
Ik was gister dus in Duitsland en daar doe ik het ook hoor. Ook opvallend, als je 140 rijdt (het regende wat, dus niet al te hard), vlieg je mensen (Nederlanders natuurlijk) al voorbij en bij de 120-100-80 vertraging voor een Baustelle komen zij jou, waar je 80 mag, voorbij vliegen.quote:
Je mag niet in een keer van 130 naar 70, daar moet een 90 tussen zitten, het liefst 2x (1x met knippers en 1x normaal). De enige mogelijkheid dat jij in 1x naar 70 moet, is als je net de vergrotende trap, dat het hele zooitje een maxtrix opschuift, mist. In principe mogen snelheidsverlagingen maximaal 30 of 40 km/h per stap zijn.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 12:49 schreef NieuweNier het volgende:
(Ik weet niet of dat ook in Nederland zo is) maar je gaat vaak zat van 130 naar 70.
Of dagrijdverlichting die aan blijft staan.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 13:23 schreef NieuweNier het volgende:
Dat zijn gewoon debielen die hun mislampjes willen showen![]()
Eens, het is erg prettig de weg en berm strak voor je auto nog zichtbaar te hebben.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 13:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik rij nogal eens boerenbinnenweggetjes, van die smalle slingerdingen zonder strepen op de weg, en direct een berm naast de weg, en dan is het met mist echt wel prettig dat je nog ziet waar de weg is.
Echt, je snapt het duidelijk niet.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 13:22 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Dat maakt het juist gevaarlijker. Je ziet waar de weg is naast je. Je ziet echter niet welke bocht eraan gaat komen![]()
Feitelijk bedriegen je ogen je. Net zoiets als aftermarket xenon. Veel licht vlak voor je auto maar weinig zicht verder weg, waar je naar moet kijken om nog in te kunnen grijpen.
Dat kan niet, die gaat altijd uit als je je dimlichten aan zet, standaard, anders kom je de apk niet doorquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 13:40 schreef Pizza_Boom het volgende:
Of dagrijdverlichting die aan blijft staan.
Zet er eens een setje nieuwe merkpeertjes in.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 13:43 schreef NieuweNier het volgende:
(Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de mistlampen van mijn auto bagger zijn. De koplampen zijn ook al erg slecht. En dat ik daardoor een negatieve ervaring heb)
Merken als Audi, BMW en Mercedes dimmen hun drl bij het aanzetten van dimlicht.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 13:45 schreef delano.888 het volgende:
Dat kan niet, die gaat altijd uit als je je dimlichten aan zet, standaard, anders kom je de apk niet door
Dan komt dus de discussie: is het nog drl als het dezelfde sterkte als stadslicht aan neemt?quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 14:28 schreef twiFight het volgende:
Dat de dagrijlichten uitmoeten wanneer dimlicht aanstaat is v.z.i.w. gewoon wettelijk bepaald.
Audi heeft het ook, dus in de typegoedkeur zit het sowieso, anders waren ze niet op de markt gekomen.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 14:29 schreef AdoraBelle het volgende:
Ik zag laatst een Land Rover rijden (of was het een Range Rover?) met dagrijverlichting. En iedere keer als die riching aangaf, zag je aan de voorkant niet de richtingaanwijzer aan gaan, maar knipperde de dagrijverlichting.
Is het toegestaan? Want die dagrijverlichting is niet dezelfde kleur als de richtingaanwijzers.
Bij mijn auto gaan de mistlampen voor vanzelf uit als je je dimlicht uit doet. Als je dat knopje dus ooit 1x aan hebt gezet gaan ze in het vervolg altijd gewoon mee aan en uit met je dimlicht.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 13:25 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ja dat idee heb ik ook, maar ik zie het echt dagelijks meerdere keren.. Dus die mensen die doen elke keer als ze vertrekken hun normale, EN mistlampen aan?waar liggen je prioriteiten denk ik dan
Nee, maar dat maakt de hele discussie ook nogal zinloos. Op het moment dat de lichtsterkte (en de andere eisen) overeenkomen met stadslicht dan mag het, maar is het dus ook geen dagrijlicht meer en staat het dagrijlicht dus gewoon uit. Dat fabrikanten dat tegenwoordig in een en dezelfde lichtunit bouwen staat daar los van.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 14:31 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dan komt dus de discussie: is het nog drl als het dezelfde sterkte als stadslicht aan neemt?
Ja dat ze mee uit gaan klopt, maar normaal horen ze volgens mij dan uit te blijven als je de dimlichten weer aan zet. Bij mij althans wel. Zodra ik mijn auto van het contact haal is alles gereset naar standaard, groot licht/mist licht, enz. Dacht dat dat altijd zo is bij iedereen..quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 14:54 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Bij mijn auto gaan de mistlampen voor vanzelf uit als je je dimlicht uit doet. Als je dat knopje dus ooit 1x aan hebt gezet gaan ze in het vervolg altijd gewoon mee aan en uit met je dimlicht.
Mijn auto (Renault Clio uit 2001) heeft nog gewoon ouderwetse schakelaars, die kun je niet 'zomaar' automatisch uit zetten.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 14:59 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ja dat ze mee uit gaan klopt, maar normaal horen ze volgens mij dan uit te blijven als je de dimlichten weer aan zet. Bij mij althans wel. Zodra ik mijn auto van het contact haal is alles gereset naar standaard, groot licht/mist licht, enz. Dacht dat dat altijd zo is bij iedereen..
Mijn auto heeft ook schakelaars, maar zonder in/uit stand, dus zien er altijd even "diep" uit, dus die kunnen "gereset" worden. Nooit over nagedacht dat andere auto's echt aan/uit schakelaars hebben voor mistlicht enz..quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 15:03 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Mijn auto (Renault Clio uit 2001) heeft nog gewoon ouderwetse schakelaars, die kun je niet 'zomaar' automatisch uit zetten.
Ik mag al blij zijn dat die begint te piepen als ik de deur open doe en ik ben vergeten m'n verlichting uit te doen
De lichten discussie is ook ontopic hoor, we irriteren ons namelijk aan mensen die overbodig (te veel) licht voerenquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 15:05 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Maaruh, ontopic: ik heb juist totaal geen irritatie op de weg vandaag!
Wat is het in de zomervakantie 's ochtends vroeg heerlijk rustig: gewoon in de 'spits' cruisecontrol op 140 en pas bij afrit waar ik eraf moest weer van de cruisecontrol af!
Want? Je mag het niet voeren zonder dimlicht, maar dat is een andere discussie. In veel auto's schakel je uit - (eventuele automaatstand) - stadslicht - dimlichtquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 15:00 schreef delano.888 het volgende:
Stadslicht (parkeerlicht) mag toch ook niet tijdens het rijden aan staan?
Dat soort dingen irriteer ik me echt niet aan. Gisteravond ook vanaf Ede (A30) tot huis (ruim 100 km) met mistlicht voor erbij gereden, omdat het constant van die stortbuien waren dat je met 70 rijden op de snelweg nog geen hand voor ogen ziet. En dan is het wel prettig dat je nog enigszins, zo vlak voor je auto, kan zien dat je binnen de lijntjes kleurt.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 15:05 schreef delano.888 het volgende:
Maar dagrijverlichting mag dus WEL gecombineerd met dimlicht gevoerd worden? Weer wat geleerd.. Dan irriteer ik me dus misschien altijd onterecht aan tegenliggers met 4 lichtpunten, ik dacht echt dat het niet mocht..
Ik heb van mijn instructeur geleerd dat stadslicht/parkeerlicht alleen gebruikt mag worden, om te parkeren, buiten de bebouwde kom.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 15:34 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Want? Je mag het niet voeren zonder dimlicht, maar dat is een andere discussie. In veel auto's schakel je uit - (eventuele automaatstand) - stadslicht - dimlicht
[..]
Dat soort dingen irriteer ik me echt niet aan. Gisteravond ook vanaf Ede (A30) tot huis (ruim 100 km) met mistlicht voor erbij gereden, omdat het constant van die stortbuien waren dat je met 70 rijden op de snelweg nog geen hand voor ogen ziet. En dan is het wel prettig dat je nog enigszins, zo vlak voor je auto, kan zien dat je binnen de lijntjes kleurt.
Maar kan jij het apart uitzetten?quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 15:39 schreef delano.888 het volgende:
Ik heb van mijn instructeur geleerd dat stadslicht/parkeerlicht alleen gebruikt mag worden, om te parkeren, buiten de bebouwde kom.
Hoe bedoel je? Ja ik kan alleen stadslicht/parkeerlicht aanzetten, dat is dan ook de enige verlichting die uberhaubt aan kan blijven bij mij als ik de sleutel er uit haal. Is dus naar mijn weten bedoelt om mee te parkeren buiten de bebouwde kom..quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 15:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Maar kan jij het apart uitzetten?
quote:The parking lights can be switched on
regardless of the position of the ignition
switch. Do not use parking lights when driving.
Note:
The lighting switch must be in parking or
headlight position to operate the rear fog
light (see page 73).
Bij de meeste auto's gaat dat dus automatisch mee aan als je dimlicht aan zet en zit het in dezelfde unit.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 15:48 schreef delano.888 het volgende:
Hoe bedoel je? Ja ik kan alleen stadslicht/parkeerlicht aanzetten, dat is dan ook de enige verlichting die uberhaubt aan kan blijven bij mij als ik de sleutel er uit haal. Is dus naar mijn weten bedoelt om mee te parkeren buiten de bebouwde kom..
Maar dat mag dus niet, je mag maar 2 lichtpunten hebben. Tegenwoordig is dat dagrijlicht (alleen voor) of dimlicht (combi met achter), en niet samen. Parkeerlichten zitten zelfs niet eens meer in nieuwe auto's volgens mij. En volgens de handleiding van mijn auto mag je er dus niet mee rijdenquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 15:54 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Bij de meeste auto's gaat dat dus automatisch mee aan als je dimlicht aan zet en zit het in dezelfde unit.
Is dat geen parkserverlichting? De meeste oude auto's hebben dimlichten en een kleiner peertje als parkeerlicht. Die blijven altijd aan staan. Vandaar ook dat een koplamp met kapot dimlicht nog een beetje licht geeft...quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 15:04 schreef MaximumRush het volgende:
Bij mijn BMW zijn het angel eyes als dagrijverlichting, en deze blijven gewoon aan wanneer ik m'n dimlicht aanzet.
Zoals ik zeg, het zit in dezelfde unit. Als het goed is, heeft jouw 9-3 dat ook gewoon in dezelfde unit zitten (en schijnt dat klote te zijn met vervangenquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 15:57 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Maar dat mag dus niet, je mag maar 2 lichtpunten hebben. Tegenwoordig is dat dagrijlicht (alleen voor) of dimlicht (combi met achter), en niet samen. Parkeerlichten zitten zelfs niet eens meer in nieuwe auto's volgens mij. En volgens de handleiding van mijn auto mag je er dus niet mee rijden
Ok, maar we hadden het eigenlijk over mensen waar het NIET in dezelfde unit zit, en die dus met 4 lichtpunten rijdenquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 16:03 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Zoals ik zeg, het zit in dezelfde unit. Als het goed is, heeft jouw 9-3 dat ook gewoon in dezelfde unit zitten (en schijnt dat klote te zijn met vervangen). En nee, daar zie je niets van als je dimlicht aan zet.
*90* bestaat niet. Filestaartbeveiliging is *70* > *50* > 50. Of de maximumsnelheid ter plekke nou 80, 100, 120 of 130 is. Enige andere beeldstand met flashers is de pijl opzij die voor een rood kruis komt.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 13:40 schreef Pizza_Boom het volgende:
Je mag niet in een keer van 130 naar 70, daar moet een 90 tussen zitten, het liefst 2x (1x met knippers en 1x normaal). De enige mogelijkheid dat jij in 1x naar 70 moet, is als je net de vergrotende trap, dat het hele zooitje een maxtrix opschuift, mist. In principe mogen snelheidsverlagingen maximaal 30 of 40 km/h per stap zijn.
Ik denk dat het wel dagrijverlichting, maar geen dagrijverlichting is. Het wordt wel zo toegepast, maar valt er niet onder. Angel eyes zijn die rondjes om de lamp zelf toch?quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 15:04 schreef MaximumRush het volgende:
Bij mijn BMW zijn het angel eyes als dagrijverlichting, en deze blijven gewoon aan wanneer ik m'n dimlicht aanzet.
Ja, maar de lampen waar de rondjes omheen zitten is je dimlicht.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 16:36 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel dagrijverlichting, maar geen dagrijverlichting is. Het wordt wel zo toegepast, maar valt er niet onder. Angel eyes zijn die rondjes om de lamp zelf toch?
Kan jij mij vertellen waarom ik ze dan regelmatig, gister op de A12, tegen kom? Ik zie ze zowel bij files als bij vaste beperkingen.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 16:17 schreef JDude het volgende:
[..]
*90* bestaat niet. Filestaartbeveiliging is *70* > *50* > 50. Of de maximumsnelheid ter plekke nou 80, 100, 120 of 130 is. Enige andere beeldstand met flashers is de pijl opzij die voor een rood kruis komt.
90 op de matrixborden kan wel, maar altijd vanuit de verkeerscentrale en (dus) zonder knippers.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 16:32 schreef twiFight het volgende:
Bestaat het helemaal niet volgens jou, of alleen niet voor filewaarschuwing?
Bij BMW is het apart kunnen voeren van je angel eyes ook pas mogelijk sinds 2007 ofzo. Op de pre LCI E90 is het bijvoorbeeld altijd in combinatie met dimlicht (meer voor de show dus eigenlijk en ook alleen als je xenon hebt), bij de LCI werd het pas echt dagrijverlichting. Volgens mij dimmen de angel eyes ook bij nieuwe BMW's wanneer je dimlicht inschakelt, zoals dat ook bij andere merken het geval is.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 16:53 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Ja, maar de lampen waar de rondjes omheen zitten is je dimlicht.
Omdat die mensen dus handmatig moeten schakelen. Ik pas hem zelf ook veel handmatig aan. Mistlicht (voor en achter) zijn niet te schakelen bij de automaat, om een voorbeeld te noemen. Slecht weer blijft de automaat uit staan (en zet ik hem aan). Andersom vind ik soms de automaat wat overtrokken reageren met verlichting inschakelen.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 17:33 schreef BigSmurf het volgende:
Zag er van de week ook weer eentje rijden. Half 12 's avonds, dagrijverlichting aan en dus achter geen verlichting. Ik snap dat echt niet. Ook niet technisch gezien. Elke auto heeft tegenwoordig automatische verlichting zowat, hoe kan het dan dat de dagrijverlichting niet gewoon altijd ingeschakeld is, en in het donker dimlicht automatisch aangaat?![]()
Je hoeft toch niet handmatig te schakelen als de sensor gewoon goed is? Okee, mistlampen en groot licht daargelaten. Maar die gebruik je ook niet vaak. Bij mij schakelt het dimlicht al in als het bewolkt is, dus ook bij slecht weer en lichte schemer. Hoef hem nooit handmatig aan te zetten. Als dat wel zo was zou ik direct naar de dealer rijden en vragen of die sensor niet gevoeliger kan. Die optie zit er niet voor niets op. En dan krijg je dus ook dat mensen zelf gaan klooien en het vergeten.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 18:09 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Omdat die mensen dus handmatig moeten schakelen. Ik pas hem zelf ook veel handmatig aan. Mistlicht (voor en achter) zijn niet te schakelen bij de automaat, om een voorbeeld te noemen. Slecht weer blijft de automaat uit staan (en zet ik hem aan). Andersom vind ik soms de automaat wat overtrokken reageren met verlichting inschakelen.
Ik zal er eens op letten dan.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 17:09 schreef JDude het volgende:
[..]
90 op de matrixborden kan wel, maar altijd vanuit de verkeerscentrale en (dus) zonder knippers.
Ik vergeet het nooit, maar dat is dan ook een auto zonder DRL.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 18:24 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Je hoeft toch niet handmatig te schakelen als de sensor gewoon goed is? Okee, mistlampen en groot licht daargelaten. Maar die gebruik je ook niet vaak. Bij mij schakelt het dimlicht al in als het bewolkt is, dus ook bij slecht weer en lichte schemer. Hoef hem nooit handmatig aan te zetten. Als dat wel zo was zou ik direct naar de dealer rijden en vragen of die sensor niet gevoeliger kan. Die optie zit er niet voor niets op. En dan krijg je dus ook dat mensen zelf gaan klooien en het vergeten.
Volgens mij heb je altijd knippers als de snelheid verlaagd wordt, dus ook als je van 120 of 130 naar 90 moet.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 17:09 schreef JDude het volgende:
[..]
90 op de matrixborden kan wel, maar altijd vanuit de verkeerscentrale en (dus) zonder knippers.
nopequote:Op vrijdag 15 augustus 2014 20:55 schreef Light het volgende:
[..]
Volgens mij heb je altijd knippers als de snelheid verlaagd wordt, dus ook als je van 120 of 130 naar 90 moet.
Misschien een Amerikaanse import, dan knipperen achter ook rode lampen ipv gele.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 14:29 schreef AdoraBelle het volgende:
Ik zag laatst een Land Rover rijden (of was het een Range Rover?) met dagrijverlichting. En iedere keer als die riching aangaf, zag je aan de voorkant niet de richtingaanwijzer aan gaan, maar knipperde de dagrijverlichting.
Is het toegestaan? Want die dagrijverlichting is niet dezelfde kleur als de richtingaanwijzers.
Het is niet per wet verboden. Alleen als het donker is mag je ze niet gebruiken, dan MOET je dimlicht voeren.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 15:00 schreef delano.888 het volgende:
Stadslicht (parkeerlicht) mag toch ook niet tijdens het rijden aan staan?
Omdat ze om de normale lampen heen vallen, dan mag het.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 15:04 schreef MaximumRush het volgende:
Ze heeft het over de voorkant van de auto, niet de achterkant. Kwam gister trouwens een kever tegen, volgens mij behoorlijk "verrat" (kon het in het donker niet lekker zien, maar gezien de camber, imperiaal e.d.), die hetzelfde had.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 22:34 schreef Fer het volgende:
Misschien een Amerikaanse import, dan knipperen achter ook rode lampen ipv gele.
Hoezo zou dat niet mogen? Ik heb in de bumper stadslicht en die staan altijd aan in combinatie met de dimlichten. Volgens mij kan ik die stadsverlichting nieteens uitzetten.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 15:57 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Maar dat mag dus niet, je mag maar 2 lichtpunten hebben. Tegenwoordig is dat dagrijlicht (alleen voor) of dimlicht (combi met achter), en niet samen. Parkeerlichten zitten zelfs niet eens meer in nieuwe auto's volgens mij. En volgens de handleiding van mijn auto mag je er dus niet mee rijden
En nog wel harder ook op Batadorp. Mooi bochtje is dat.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 00:30 schreef JDude het volgende:
Geldt echter niet altijd. A17>A16z op Klaverpolder heeft geen adviessnelheid maar kun je je lelijk in vergissen. A2/N2>A58 op Batadorp heeft adviessnelheid 90 maar kan prima met 130.
Altijdgeslaagd.nl hequote:Op maandag 18 augustus 2014 17:01 schreef dick_laurent het volgende:
Wat ik net toch meemaakte
Ik was op de fiets, op de helse terugweg van werk naar huis met hoosbuien en orkaanwinden.
Sta ik voor het stoplicht te wachten. Zie ik in mijn ooghoek rechts een vrij nieuwe Seat met enorme vaart voorbij schieten. Het gebeurde hier https://www.google.nl/map(...)K5pJSygeeg!2e0?hl=en
Ik stond op fietspad te wachten bij het stoplicht waar de witte Smart staat.
De Seat die met enorme vaart voorbij kwam was vanaf de bocht aan de overkant vd weg gekomen, waar je een blauwe auto ziet staan, en HAD dus moeten uitkomen op de plaats waar je de zwarte Honda civic ziet.
Echter had deze mongool de bocht met zo'n rotvaart genomen (i.c.m. zeer nat wegdek) dat hij vol tegen de stoep aan de rechterkant (waar je een rode greenwheels geparkeerd ziet) aan knalde.
Het was een redelijke knal, en de rechter-voorband explodeerde volgens mij en stond ook meteen hartstikke scheef.
Maar het mooiste was nog, dat de sukkel een seconde of twee na de klap, gewoon weer vol gas gaf![]()
waarschijnlijk omdat ie dacht dat ie wel weer ff vlot weg kon rijden...
Uiteraard deed de auto niks meer behalve een hele hoop toeren maken vanuit stilstand.
Toen stapte de tjap (ja hoor, een petje van een jaar of 20) maar uit en liep een beetje beduusd naar zijn rechter voorwiel.
Serieus, sommige mensen hebben hun rijbewijs echt bij een pak conflakes gekregen ofzo
Iphone 5quote:Op maandag 18 augustus 2014 17:03 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Altijdgeslaagd.nl he
Had je moeten opnemen
Maarja je zal vast geen xperia z1 hebben
Dat is ook altijd leuk in de winter. Wanneer het gesneeuwd heeft en alle Golf GTItjes op het industrieterrein gaan crossen. Heb meerdere autos gezien met banden en/of asses die niet meer heel waren. De garages zijn vast ontzettend blij met dat volkquote:Op maandag 18 augustus 2014 17:01 schreef dick_laurent het volgende:
Echter had deze mongool de bocht met zo'n rotvaart genomen (i.c.m. zeer nat wegdek) dat hij vol tegen de stoep aan de rechterkant (waar je een rode greenwheels geparkeerd ziet) aan knalde.
Heel Lombok zit vol met dat soort volk. Rijbewijs gekregen via examinator Achmed, een auto die je zonder goede 'baan' niet kunt betalen en de hele dag patserig rijden in de hoop dat hun penis wat langer wordt.quote:Op maandag 18 augustus 2014 18:39 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Check dit filmpje dan...
http://www.geenstijl.nl/m(...)rlijke_gladiool.html
Gisteravond toevallig op TV gezien al. En dan nog die argumentjes van "ik werd geplaagd" enzo. Wat een kneus.quote:Op maandag 18 augustus 2014 18:39 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Check dit filmpje dan...
Ja ik zie ze regelmatig door de stad heen racen, met name de straatweg en de cartesiusweg zijn notoire wegen wat dat betreft.quote:Op maandag 18 augustus 2014 18:50 schreef twiFight het volgende:
[..]
Heel Lombok zit vol met dat soort volk. Rijbewijs gekregen via examinator Achmed, een auto die je zonder goede 'baan' niet kunt betalen en de hele dag patserig rijden in de hoop dat hun penis wat langer worden.
gvd die heeft teveel kapsalons geklaptquote:Op maandag 18 augustus 2014 18:39 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Check dit filmpje dan...
Oeh, die is goed de sjaak. 470 euro direct als mulderfeitje, rijbewijsinvordering kost hem ook een kleine 1000 en die EMG gaat hem ook 800 o.i.d. kosten, als ie weg komt zonder onderzoek.quote:Op maandag 18 augustus 2014 18:39 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Check dit filmpje dan...
https://www.google.nl/sea(...)UoAg&biw=320&bih=460quote:Op maandag 18 augustus 2014 17:42 schreef Fer het volgende:
Vakantieperiode dan stoppen van alle soorten figuren in huurauto's en maar crossen. Klasgenoot ooit had net zijn rijbewijs en kreeg een bakwagen mee, na de eerste rit lag het dak eraf.
Zag van de week dus hoe het er toen uit gezien moet hebben, die voorspoiler op de cabine weg, dat dak als een roldakje opgekreukeld naar achteren en de zijplaten schots en scheef, bij elkaar gehouden met wat spanbanden.
Wat een debiel zeg...niet alleen vol maar dan ook vol door rood, ook nog eens de verkeerde rijbaan pakken...quote:Op maandag 18 augustus 2014 18:39 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Check dit filmpje dan...
Ik was het niet, dat waren anderen, het was Ramadam, ik werd opgejaagd, ik moest wel...quote:Op maandag 18 augustus 2014 18:39 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Check dit filmpje dan...
Niet meer dan terecht. Hij mist op nog geen meter die fietser, die ie anders hartstikke gruwelijk dood rijdt.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 00:34 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Oeh, die is goed de sjaak. 470 euro direct als mulderfeitje, rijbewijsinvordering kost hem ook een kleine 1000 en die EMG gaat hem ook 800 o.i.d. kosten, als ie weg komt zonder onderzoek.
A73>A2 is ook leuk. Adviessnelheid 90. Maar dat kan veul harderquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 00:30 schreef JDude het volgende:
Adviessnelheden op de snelweg kun je over het algemeen prima 20 bij optellen.
Geldt echter niet altijd. A17>A16z op Klaverpolder heeft geen adviessnelheid maar kun je je lelijk in vergissen. A2/N2>A58 op Batadorp heeft adviessnelheid 90 maar kan prima met 130.
Daarom ook vanaf 70 jaar elke twee jaar een verplichte keuring op eigen kosten invoeren.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 09:49 schreef dick_laurent het volgende:
Vanmorgen ook weer leuk op weg naar werk (en ik was weer op de fiets ja, ik pak vaker de fiets dan de auto)
Staat er een busje rechts geparkeerd op de weg met zijn gevarenknippers aan. Voor mij rijdt vrij chique Citroen C5.
Ik blijf er achter. Citroen kon makkelijk links langs de bus, ok...het was krap, maar het kón.
Blijft die droeftoeter staan links op de weg, vlak voor 't busje dus, waardoor ik er dus zelfs met mijn fietsje met geen mogelijkheid meer langs kon. Dus na enkele seconden roep ik vrij luid "Hallooo, u kunt gaan hoor". Dit heeft in eerste instantie geen effect, maar na een seconde of tien besluit persoon in de Citroen er toch maar langs te gaan, met een tergend langzame slakkegang.
Vervolgens is ie erlangs, en blijft ie gewoon 6 km/u doorrijden, LINKS op de weghelft.
Nu weet ik dat rechts inhalen niet mag, en al helemaal niet verstandig is op de fiets, maar ik werd helemaal gek van dit figuur dus ik denk, fuck this, ik haal wel rechts in dan.
En ja hoor, precies op het moment dat ik dat wil gaan doen, gaat ie naar rechts (zonder knipperlicht of niks trouwens) mij dus vol afsnijdend. Ik dus in de remmen en daarna alsnog links inhalen.
Terwijl ik er langs fiets kijk ik natuurlijk vol irritatie naar rechts wat voor figuur er in zit, en ja hoor, dit dus.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |