Klopt. Daarom schreef ik ook eigenlijk bewust binnen bebouwde kom in plaats van op een 50 weg.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 18:40 schreef Palomar het volgende:
[..]
Ligt wel een beetje aan de weg. Op een 50km-weg door een woonwijk ga ik idd geen 80 rijden. Maar je hebt ook wel eens van die discutabele situaties op een dubbelbaans rondweg ofzo waar opeens een bordje bebouwde kom staat. Ik blijf dan regelmatig gewoon 70-80 rijden...
Wij hebben hier een lange dijk, dat was vroeger buiten de bebouwde kom. Mocht je 80. Nu is het binnen de bebouwde kom getrokken, mag je er dus 50. En sindsdien staan ze er ook heerlijk met regelmaat de staatskas te spekken, terwijl 50 bijna gevaarlijker is qua concentratieverlies dan 80 qua snelheid. En bij scholen waar mensen met 60 door de 30-zone jassen zie je ze nooit flitsen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 18:40 schreef Palomar het volgende:
[..]
Ligt wel een beetje aan de weg. Op een 50km-weg door een woonwijk ga ik idd geen 80 rijden. Maar je hebt ook wel eens van die discutabele situaties op een dubbelbaans rondweg ofzo waar opeens een bordje bebouwde kom staat. Ik blijf dan regelmatig gewoon 70-80 rijden...
Maar als we het over de snelweg hebben, hoe vaak heb jij meegemaakt dat de snelheid op het hectometerpaaltje verschilt met de werkelijke snelheid? Ik nog nooit in ieder geval.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 18:06 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat is juist het punt, als het dus niet klopt, heb je geen poot om op te staan.
Een tijdje terug hebben ze hier in de 30-zone een langere tijd gecontroleerd. Aangekondigd, dat wel. Zijn veel mensen gepakt. Gebeurt hier (Zwolle) wel vaker in 30-zones. Mij pakken ze ook nog wel een keerquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 18:52 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Wij hebben hier een lange dijk, dat was vroeger buiten de bebouwde kom. Mocht je 80. Nu is het binnen de bebouwde kom getrokken, mag je er dus 50. En sindsdien staan ze er ook heerlijk met regelmaat de staatskas te spekken, terwijl 50 bijna gevaarlijker is qua concentratieverlies dan 80 qua snelheid. En bij scholen waar mensen met 60 door de 30-zone jassen zie je ze nooit flitsen.
Van de afgelopen twee jaar kan ik het iig niet meer op 1 hand tellen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 19:04 schreef Viezze het volgende:
Maar als we het over de snelweg hebben, hoe vaak heb jij meegemaakt dat de snelheid op het hectometerpaaltje verschilt met de werkelijke snelheid? Ik nog nooit in ieder geval.
Als ik zie hoe hard hier sommige in het erf rijden. Ik rijd altijd stapvoets, maar hang zo nu en dan vol op de rem omdat het zo onoverzichtelijk is als de pest.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 19:04 schreef Viezze het volgende:
Een tijdje terug hebben ze hier in de 30-zone een langere tijd gecontroleerd. Aangekondigd, dat wel. Zijn veel mensen gepakt. Gebeurt hier (Zwolle) wel vaker in 30-zones. Mij pakken ze ook nog wel een keer
Hier komen sommige mensen de straat in rijden en bij elke drempel hoor je de bumper over de grond gaan. Dan moet je sowieso 30+ rijden in een straat waar dat eigenlijk niet kan (woonerf)quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 19:11 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Van de afgelopen twee jaar kan ik het iig niet meer op 1 hand tellen.
[..]
Als ik zie hoe hard hier sommige in het erf rijden. Ik rijd altijd stapvoets, maar hang zo nu en dan vol op de rem omdat het zo onoverzichtelijk is als de pest.
Het erf vind ik een ander verhaal, maar de 30-zones schieten als paddestoelen uit de grond, ook op plekken waar dat veel te langzaam is.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 19:11 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Van de afgelopen twee jaar kan ik het iig niet meer op 1 hand tellen.
[..]
Als ik zie hoe hard hier sommige in het erf rijden. Ik rijd altijd stapvoets, maar hang zo nu en dan vol op de rem omdat het zo onoverzichtelijk is als de pest.
Ik gok dat "4-8" de datum had moeten zijn (te laat geplaatst), maar mag je er om 6:00 niet parkeren en alle andere minuten van de dag welquote:<afbeelding verboden te parkeren aan die kant van de weg>
4-8
6:00
Het leuke van buitenlandse wegen is dat je zelf moet nadenken hoe snel te rijden, de max snelheid is vaak te hoog voor onoverzichtelijke bochten en heuvels.quote:Op maandag 11 augustus 2014 09:49 schreef tobitronics het volgende:
Reed op een tweebaansweg in Polen, je weet wel zo'n weg die op en neer door de heuvels gaat met bomen aan elke kant. Rij rustig 90, beetje gas los voor de bocht, staat ineens een engelsman achteruit in te voegen vlak achter de bocht. Scheelde niks of ik zat vol op hem, randdebiel
Hiervoor ben ik blij met de navigatie op mijn telefoon (Sygic, betaald), die aangeeft hoe hard je ongeveer door de bocht kan, waarbij de adviessnelheid meestal ook goed klopt.quote:Op maandag 11 augustus 2014 19:16 schreef Fer het volgende:
[..]
Het leuke van buitenlandse wegen is dat je zelf moet nadenken hoe snel te rijden, de max snelheid is vaak te hoog voor onoverzichtelijke bochten en heuvels.
Lololol first world female problemsquote:Op woensdag 13 augustus 2014 17:42 schreef Anne het volgende:
Blijkbaar trek ik de aandacht van vrachtwagenchauffeurs door de opvallende kleur van mijn auto en mijn lange blonde lokken. Als ik mijn haren los draag, krijg ik namelijk met enig regelmaat 'aandacht' van verveelde vrachtwagenchauffeurs.
Alleen de drie keer aandacht in de afgelopen 2 weken door middel van luid getoeter, als ik notabene naast je rij met mijn raam half open, is niet goed voor mijn hart. Mijn spastische beweging en een omgekeerde "Oh!" zeggen genoeg. Zwaai maar gewoon, net zoals de anderen doen. Dan zwaai ik namelijk ook vriendelijk terug en bewaar ik mijn doodse blikken wel voor iemand anders.
Vanmiddag vond een treinmachinist het nodig te toeteren. Godverdomme, daar wordt je 5 km verderop nog doof vanquote:Op woensdag 13 augustus 2014 17:42 schreef Anne het volgende:
Blijkbaar trek ik de aandacht van vrachtwagenchauffeurs door de opvallende kleur van mijn auto en mijn lange blonde lokken. Als ik mijn haren los draag, krijg ik namelijk met enig regelmaat 'aandacht' van verveelde vrachtwagenchauffeurs.
Alleen de drie keer aandacht in de afgelopen 2 weken door middel van luid getoeter, als ik notabene naast je rij met mijn raam half open, is niet goed voor mijn hart. Mijn spastische beweging en een omgekeerde "Oh!" zeggen genoeg. Zwaai maar gewoon, net zoals de anderen doen. Dan zwaai ik namelijk ook vriendelijk terug en bewaar ik mijn doodse blikken wel voor iemand anders.
Hahaha, herkenbaar. Alleen het toeteren niet. Voordeel van anderhalve meter hoger zitten is dat je gewoon in de auto's kunt kijken.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 17:42 schreef Anne het volgende:
Blijkbaar trek ik de aandacht van vrachtwagenchauffeurs door de opvallende kleur van mijn auto en mijn lange blonde lokken. Als ik mijn haren los draag, krijg ik namelijk met enig regelmaat 'aandacht' van verveelde vrachtwagenchauffeurs.
Alleen de drie keer aandacht in de afgelopen 2 weken door middel van luid getoeter, als ik notabene naast je rij met mijn raam half open, is niet goed voor mijn hart. Mijn spastische beweging en een omgekeerde "Oh!" zeggen genoeg. Zwaai maar gewoon, net zoals de anderen doen. Dan zwaai ik namelijk ook vriendelijk terug en bewaar ik mijn doodse blikken wel voor iemand anders.
In mijn geval, vriendin rijd, omdat mijn auto letterlijk 2x zoveel zuipt, en ze vertrouwt mij niet in haar autoquote:Op woensdag 13 augustus 2014 20:44 schreef Ridocar het volgende:
En eigenlijk geen irritatie, maar ook grappig om te zien: stelletje in de auto. Vriendin rijdt, want de gast moet met z'n telefoon prullen. Gezellig man. (al betrap ik mijzelf ook af en toe er op)
Mijn vent zit soms met de krant naast me.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 20:44 schreef Ridocar het volgende:
En eigenlijk geen irritatie, maar ook grappig om te zien: stelletje in de auto. Vriendin rijdt, want de gast moet met z'n telefoon prullen. Gezellig man. (al betrap ik mijzelf ook af en toe er op)
Vervelender: buschauffeurs die voorrang nemen buiten de bebouwde kom.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 21:17 schreef Fiorano het volgende:
Mensen die de lijnbus binnen de bebouwde kom geen voorrang geven...
Klopt, maar binnen de bebouwde kom heb je als lijnbus gewoon voorrang. Denk dat 60% van de automobilisten dat vergeten is.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 21:21 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Vervelender: buschauffeurs die voorrang nemen buiten de bebouwde kom.
Ik zie ze meestal in hun spiegels al loeren, dan kijken ze inderdaad naar binnen zodra je naast ze rijdt en als je dan voorbij bent knipperen ze met hun lichtjes (nee, er is op dat moment geen tegemoetkomende collega of andere inhalende vrachtwagen) waarna ze zwaaienquote:Op woensdag 13 augustus 2014 20:25 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Hahaha, herkenbaar. Alleen het toeteren niet. Voordeel van anderhalve meter hoger zitten is dat je gewoon in de auto's kunt kijken.
Vanuit een vrachtauto kun je ook precies zien wat er in de auto's gebeurt. Zeg maar geoorloofd voyeurisme. Ook onopvallende politieauto's en kneusjes die achter het stuur met hun telefoon aan het prullen zijn zie je veel meer.
Voorrang krijg je nog altijd, je mag het nevernooit nemen. Daarbij, een buschauffeur dient bij het krijgen van voorrang een aantal stappen te doorlopen en mensen de gelegenheid te geven te stoppen, 9 van de 10 keer gebeurt dat niet, maar is het richting aan en plankgas wegrijden (anders komt zo'n bus niet van zijn plaats). Een buschauffeur zal, om voorrang te kunnen krijgen, eerst kenbaar moeten maken, door middel van zijn richtingaanwijzer, dat hij wil wegrijden bij de halte. Op het moment dat hij zijn richtingaanwijzer aan zet, kan je van een automobilist die al reeds naast de bus zit of er direct achter zit, niet verwachten dat deze nog voorrang zal kunnen geven aan de bus, hoe graag hij het ook wilt. Dus moet de buschauffeur kijken in zijn spiegel of er daadwerkelijk ruimte komt. En pas als deze ruimte komt, dan kan hij zijn gaspedaal indrukken en daadwerkelijk wegrijden bij de halte. En dus niet knipper aan en gas intrappen tegelijk, hetgeen 9 van de 10 keer als een buschauffeur zich beklaagd over het niet krijgen van voorrang, wel de praktijk is.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 21:22 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Klopt, maar binnen de bebouwde kom heb je als lijnbus gewoon voorrang. Denk dat 60% van de automobilisten dat vergeten is.
Zelfs als deze stappen genomen worden krijg je vaak geen voorrang. Ik knipper sowieso altijd drie keer minimaal als de auto nog achter me zit.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 21:27 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Voorrang krijg je nog altijd, je mag het nevernooit nemen. Daarbij, een buschauffeur dient bij het krijgen van voorrang een aantal stappen te doorlopen en mensen de gelegenheid te geven te stoppen, 9 van de 10 keer gebeurt dat niet, maar is het richting aan en plankgas wegrijden (anders komt zo'n bus niet van zijn plaats). Een buschauffeur zal, om voorrang te kunnen krijgen, eerst kenbaar moeten maken, door middel van zijn richtingaanwijzer, dat hij wil wegrijden bij de halte. Op het moment dat hij zijn richtingaanwijzer aan zet, kan je van een automobilist die al reeds naast de bus zit of er direct achter zit, niet verwachten dat deze nog voorrang zal kunnen geven aan de bus, hoe graag hij het ook wilt. Dus moet de buschauffeur kijken in zijn spiegel of er daadwerkelijk ruimte komt. En pas als deze ruimte komt, dan kan hij zijn gaspedaal indrukken en daadwerkelijk wegrijden bij de halte. En dus niet knipper aan en gas intrappen tegelijk, hetgeen 9 van de 10 keer als een buschauffeur zich beklaagd over het niet krijgen van voorrang, wel de praktijk is.
Ja, die dot gas...want de bus rijdt niet hard genoeg, dus men wil ervoor ipv erachter.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 21:48 schreef twiFight het volgende:
Tsja, die stadsbusdiscussie is eerder gevoerd. Ik heb in ieder geval geen medelijden met automobilisten. Met 50 km/u max. kun je makkelijk remmen om de bus te laten gaan. En nee, die gaat niet al rijden als er autos naast zitten, want dan zou er elke keer een ongeluk zijn. De praktijk leert - en dat zie je overigens een stuk beter als je zelf als passagier in de bus zit - dat het meerendeel nog snel een dot gas bijgeeft, onder het mom "dan zit ik er naast en moet de bus dus wachten". Zelf anticipeer ik er altijd op dat een bus wanneer ik er aan kom weg wil rijden en ik kan mij geeneen keer herinneren dat ik afgesneden werd. Knipperlicht van de bus aan > gas los > iedereen heeft tijd en ruimte zat om zonder elkaar in de weg te zitten door te rijden.
Klopt. Maar de bus heeft wel voorrang. Lang verhaal kort: zo'n automobilist moet gewoon niet zeikenquote:Op woensdag 13 augustus 2014 21:54 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ja, die dot gas...want de bus rijdt niet hard genoeg, dus men wil ervoor ipv erachter.
Dit dus. Sinds ik lijnbus rijdt valt me dat echt op. Zelfde als dat je met een rolstoelbus vol rijdt mensen op bv een klaverblad enorm dicht op je gaan zitten...quote:Op woensdag 13 augustus 2014 21:57 schreef twiFight het volgende:
[..]
Klopt. Maar de bus heeft wel voorrang. Lang verhaal kort: zo'n automobilist moet gewoon niet zeikenIk ben die "iedereen moet zich aan de regeltjes houden, behalve ik want ik wil sneller thuis zijn" houding van veel nederlandse automobilisten nogal zat
En twee van die paaltjes erin?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:24 schreef JF_ het volgende:
Bedankt gemeente voor het creeren van een onmogelijke situatie - het mag niet, iedereen weet t, maar handhaven is onmogelijk en geen prioriteit. Het is dus voor een deel mijn grond, maar ik heb er niets over te zeggen :-(
Ja, die blijft vreemd als je er niet dagelijks rijdt, maar misschien ook wel als je er wel dagelijks rijdt....quote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:53 schreef Fer het volgende:
Als je op de A1 langs Naarden rijdt, richting Amsterdam is er jaren een rood stoplicht te zien, hoge langs de snelweg. Het hangt namelijk boven de hoger liggende weg binnen de bebouwde kom, langs de snelweg.
Eerste keer dacht ik echt, wtf rood stoplicht op de snelweg???
Mag niet, de oprit naar het terrein heeft geen opstelruimte waardoor bezoekers midden op het fietspad of op de doorgaande weg zouden moeten wachten totdat iemand de paaltjes of slagbomen open doet. En dat vind de gemeente, begrijpelijk, niet goed. Enige optie om het terrein af te sluiten is een complete herinrichting van zowel de doorgaande weg, het tussenliggende fietspad en ons eigen terrein, zodat we een duidelijke op/afrit kunnen maken met opstelruimte, en dan afsluiten, met intercom erbij voor bezoekers. Maar dat kost goud geld, en dan krijgen we ook weer zeik met de vuilnisdienst die drie keer per week de zooi komt halen, en ambulance/huisarts/brandweer die ook toegang moeten krijgen, etcetera... Nee, de enige reele optie is de gemeente (cq politie) overtuigen dat handhaving toch echt hun taak is.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:31 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
En twee van die paaltjes erin?
[ afbeelding ]
Parkeerhekken dus. Of vergunningen/bezoekersvergunningen, al dan niet uitgegeven door de VVE.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:04 schreef JF_ het volgende:
[..]
Mag niet, de oprit naar het terrein heeft geen opstelruimte waardoor bezoekers midden op het fietspad of op de doorgaande weg zouden moeten wachten totdat iemand de paaltjes of slagbomen open doet. En dat vind de gemeente, begrijpelijk, niet goed. Enige optie om het terrein af te sluiten is een complete herinrichting van zowel de doorgaande weg, het tussenliggende fietspad en ons eigen terrein, zodat we een duidelijke op/afrit kunnen maken met opstelruimte, en dan afsluiten, met intercom erbij voor bezoekers. Maar dat kost goud geld, en dan krijgen we ook weer zeik met de vuilnisdienst die drie keer per week de zooi komt halen, en ambulance/huisarts/brandweer die ook toegang moeten krijgen, etcetera... Nee, de enige reele optie is de gemeente (cq politie) overtuigen dat handhaving toch echt hun taak is.
Maar terug naar PTA-irritaties, anders wordt t hier straks een mix van KLB en WGR :-)
Juridisch gezien wordt degene van wie het voorwerp met de hoogste waarde is, eigenaar van beide wanneer deze aan elkaar bevestigd worden. Geldt ook voor wielklemmen als die niet door een officiële instantie geplaatst worden, doch is dat bij mijn weten nog niet door een bevoegd rechter als zodanig uitgesproken.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:13 schreef twiFight het volgende:
Ik zou toch die wielklemmen voorstellen hoor. Ik zie dat ook wel vaker bij bedrijven die fout parkerende mensen op hun terrein straffen. Ik weet echter niet in hoeverre dat terrein echt eigendom is van jullie.
Of je geeft niet de hele uitleg, of die regel is erg ongeloofwaardig. Anders keten ik morgen nog een audi aan 10 VW Polos. BAM, 10 Polos mijn eigendomquote:Op donderdag 14 augustus 2014 00:03 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Parkeerhekken dus. Of vergunningen/bezoekersvergunningen, al dan niet uitgegeven door de VVE.
[ afbeelding ]
[..]
Juridisch gezien wordt degene van wie het voorwerp met de hoogste waarde is, eigenaar van beide wanneer deze aan elkaar bevestigd worden. Geldt ook voor wielklemmen als die niet door een officiële instantie geplaatst worden, doch is dat bij mijn weten nog niet door een bevoegd rechter als zodanig uitgesproken.
Ik zal het eens helemaal opzoeken, maar ik kreeg het eens te horen toen ik liep te filosoferen over wat er mogelijk was met mensen die op jouw terrein parkeerden.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 00:37 schreef twiFight het volgende:
[..]
Of je geeft niet de hele uitleg, of die regel is erg ongeloofwaardig. Anders keten ik morgen nog een audi aan 10 VW Polos. BAM, 10 Polos mijn eigendom
Ik vrees dat ik die truc met mijn cuore niet uit kan halen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 00:37 schreef twiFight het volgende:
[..]
Of je geeft niet de hele uitleg, of die regel is erg ongeloofwaardig. Anders keten ik morgen nog een audi aan 10 VW Polos. BAM, 10 Polos mijn eigendom
klachten over wielrenners, daar kun je een topic apart voor openen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 08:35 schreef Buurpoes het volgende:
Gisteren weer een ergernis: ik kom op de scooter aanrijden, heb voorrang, maar moet toch echt in de remmen omdat een stel wielrenners weigert te snappen waar die haaietanden voor zijn. Uiteindelijk dwars door de groep gereden, want hoorbaar gasgeven werd ineens wel begrepen, dus de achterhoede stapte af.
Damn, die zal maar een fiester meepakken :xquote:Op woensdag 13 augustus 2014 18:14 schreef Ou-Tannu het volgende:
[ afbeelding ]
zulk schroot op de weg is irritant
Om eerlijk te zijn vind ik het altijd een beetje gepruts daar. Als je weet waar je naar toe gaat loopt alles wel goed, maar zodra dat niet zo is en mensen van baan moeten wisselen wordt het een zooi.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:14 schreef OxygeneFRL het volgende:
Vnamorgen voor de zoveelste keer gezeik gehad op dit stukje weg in Leeuwarden:
https://maps.google.nl/ma(...)p=12,209.74,,0,30.52
Ach ja en dan gaat men toeteren..raampje open en dan ook nog beweren dat ze de lijnen volgenquote:Op donderdag 14 augustus 2014 10:43 schreef twiFight het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn vind ik het altijd een beetje gepruts daar. Als je weet waar je naar toe gaat loopt alles wel goed, maar zodra dat niet zo is en mensen van baan moeten wisselen wordt het een zooi.
Dat had gekund, als het bord met de (tijdelijk) andere verkeersindeling niet zo dicht op het kruispunt stond dat je het pas ziet wanneer het bijna te laat is.quote:
Dooddoener van de eeuw. Overal op anticiperen, mensen. Ook op landende aliens!!quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |