Geinig dat jij ook naar Kroatië was geweest. Hoe vond je het? Ik vond het super vet!quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 23:23 schreef Fer het volgende:
2 Dagen rijden met de aanhanger
Dag 1: Kroatie, Slovenie, Oostenrijk![]()
Dag 2: Duitsland![]()
![]()
![]()
Zoveel mogelijk 110 geprobeerd te rijden, 1x ingehaald door autobahn polizei. Reed eerst zonder omkijken voorbij en ging toen 80 rijden voor mij, achter een vrachtwagen. Met 100 maar ingehaald en toen later weer 110.
Verder Baustelle, Stau en natuurlijk DEUTCHER....
Standje 115, lekker makkelijk toch?quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 04:30 schreef twiFight het volgende:
Kunnen wij met zijn allen godverdomme eens het verschil leren tussen 100, 120 en 130? Tering zeg, het lijkt wel alsof een getalletje te lastig is voor de mensen. En de eerstvolgende 17 miljoen mensen die zeggen "ja maar het tegenwoordig best lastig geworden met al die snelheden" mogen van mij terstond hun rijbewijs doorknippen
Sowieso mogen ze wat vaker van mij rijbewijzen innemen en vernietigen. Wil je een nieuwe? Ga maar weer afrijden...quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 04:30 schreef twiFight het volgende:
Kunnen wij met zijn allen godverdomme eens het verschil leren tussen 100, 120 en 130? Tering zeg, het lijkt wel alsof een getalletje te lastig is voor de mensen. En de eerstvolgende 17 miljoen mensen die zeggen "ja maar het tegenwoordig best lastig geworden met al die snelheden" mogen van mij terstond hun rijbewijs doorknippen
Nee, dat was ik niet. Ik reed in een 205.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:44 schreef Ridocar het volgende:
Reed je toevallig vandaag op een rotonde met je Astra bijna m'n Scénic binnen?
Nou, dat dus. En dan mensen in gaan halen die 112 km/u rijden en alle rijbanen vol zijnquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 09:17 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Standje 115, lekker makkelijk toch?
No offence maar ik kan me die verwarring heel goed voorstellen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 04:30 schreef twiFight het volgende:
Telefoontroll spotted; do not feedquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 14:57 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
No offence maar ik kan me die verwarring heel goed voorstellen.
Wanneer je gewoon geconcentreerd aan het rijden bent kan je inderdaad aan de borden zien hoe hard je mag. Maar soms ben je dat niet aan het doen. Wanneer je moe bent of op je telefoon zit ofzo mis je snel doe borden. En op brede wegen kan je de hectometerpaaltjes echt niet lezen...
Nee maar eerlijk. Heb jij nooit momenten dat je bordjes of afslagen ofzo mist omdat je niet zat op te letten...quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 15:02 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Telefoontroll spotted; do not feed
Supermod.quote:
Dan nog blijft het punt dat er volgens de kantonrechter geen rechten aan ontleend kunnen worden.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 17:55 schreef Viezze het volgende:
Vandaag de dag staat op elk xxx,0 hectometerpaaltje hoe hard je mag. En daarnaast kan je er tegenwoordig vanuit gaan dat bij snelheden van 100 en lager op elk hectometerpaaltje deze snelheid staat aangegeven. Dus je hoeft nooit angstig 100 te gaan rijden, de twijfel is dan alleen 120 of 130.
En je punt is?quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 17:58 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dan nog blijft het punt dat er volgens de kantonrechter geen rechten aan ontleend kunnen worden.
Mee eens. De verwarring wordt wel veroorzaakt door deze regelneukerij. Eigenlijk hadden ze die 130 beter niet kunnen invoeren wat dat betreft.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 17:58 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Overigens belachelijk dat Nederland zo fluctueert in snelheden dat het nodig is deze iedere 100 meter te herhalen. Ik snap bijvoorbeeld echt niet waarom ik tussen de Wijkertunnel en Rotterpolderplein op de A9 overdag 120 mag en 's avonds 130. Imho zou alle 120, zeker die buiten woongebieden, vervangen moeten worden door 130. Te beginnen met de delen waar 's nachts wel 130 geldt.
Dat is er weer uit geloof ik. Is weer 80. Lang leve de milieuhippies. Teveel uitstoot, terwijl de auto's in de stad voor ieder stoplicht een kwartier staan te wachten.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 18:03 schreef Viezze het volgende:
Ook zo'n mooie verwarrende situatie; Amsterdam, volgens mij A10 (weet niet exact waar). 100 overdag, 80 's nachtsAls je niet goed leest ga je daar uit automatisme 80 rijden overdag.
Dat is juist het punt, als het dus niet klopt, heb je geen poot om op te staan.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 18:00 schreef Viezze het volgende:
Je kan er dan wel geen rechten aan ontlenen, je mag er gerust van uitgaan dat de gegeven informatie strookt met de werkelijk geldende snelheidslimiet.
Wowquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 16:22 schreef Pizza_Boom het volgende:
Maar dan nog zijn hectometerpaaltjes volgens de kantonrechter geen geldige aanwijzing.
Ik reed er eigenlijk altijd 95-100 op de teller. Op het nieuwe deel A5 wisselde het een beetje, meestal toch wel 110-130.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 18:09 schreef Fer het volgende:
Dat stuk word sinds jaar en dag al 80-90 gereden, vanwege de drukte en vele invoegers enz. De hele discussie 80 of 100 is een wassen neus, die in de praktijk geen moet uitmaakt.
En ik woon wat verder van de A9 af, maar mijn tuintegels en tafel worden ook zwart, na een tijdje. Niks aan te doen in de randstad.
300 tot 350 euro ofzo.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 18:11 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Wowje zal daardoor maar een boete krijgen.
![]()
Ik reed eerst op een provinciale weg. Een bordje welkom in de bebouwde kom maar toch 80 op het hectometerpaaltje.
Dat is toch een fikse boete als je het verkeerd hebt
Precies. Ik denk dat het het beste is gewoon niet te flitsen.quote:
Mensen die 30 te hard doen binnen bebouwde kom, vallen over het algemeen wel onder de gekken ja.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 18:19 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Precies. Ik denk dat het het beste is gewoon niet te flitsen.
Politieauto's kunnen dan de echte gekken eruit plukken.
Ligt wel een beetje aan de weg. Op een 50km-weg door een woonwijk ga ik idd geen 80 rijden. Maar je hebt ook wel eens van die discutabele situaties op een dubbelbaans rondweg ofzo waar opeens een bordje bebouwde kom staat. Ik blijf dan regelmatig gewoon 70-80 rijden...quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 18:22 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Mensen die 30 te hard doen binnen bebouwde kom, vallen over het algemeen wel onder de gekken ja.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |