Opzich is ruimte maken voor invoegers ook niet gek. Niet iedereen is idd even vlot op de 100.quote:Op zondag 7 juni 2026 14:45 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Ik had ooit een Fors Fiesta met 65pk ofzo. Invoegen was een hel, rijkswegen rijden überhaupt... Ding maakte een tering herrie. Alhoewel dat wss ook kwam doordat ik vlak na de aankoop tinnitus en hyperacusis kreeg....
En aangezien je maar 100 mag, is daar niks mis mee en heb jij helemaal geen passeerruimte nodig.quote:Op zondag 7 juni 2026 14:53 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Opzich is ruimte maken voor invoegers ook niet gek. Niet iedereen is idd even vlot op de 100.
Maarja wel kut op een tweebaans weg als ik net 130 aan kom en iemand gooit hem naar links. Dus elke oprit laat ik ook maar m'n gas los voor de zekerheid. Laatst had ik het in Duitsland. Zo'n Nederlander die ruimte maakte en gewoon blind naar de linkerbaan ging terwijl ik daar met 180 aan kwam. Gelukkig anticipeerde ik hier op.
En die ruimte makers blijven dan natuurlijk allemaal met 100 links rijden, omdat nu de invoegers in de weg zitten en ze eerst 8 auto's voorbij moeten met 5km snelheidsverschil.
Dat is onhandig, maar tegelijk geldt ook dat als je het gaspedaal intrapt, je ook bereid moet zijn om je rempedaal in te trappen.quote:Op zondag 7 juni 2026 12:16 schreef Sapstengel het volgende:
Net weer meegemaakt, ook oprit gerelateerd:
Mensen die bij een oprit naar links gaan om ruimte te maken, maar dat dan met 100km/u of minder doen zonder in hun spiegels te kijken.
Rijdend verkeer moet ook rekening houden met het ritsende verkeer. Daarom zie je vaak mensen van de 2e baan naar de 3e gaan als er geritst wordt en ik begeef me juist al tussen die banen, omdat ik het ritsende verkeer niet wil verstoren. Altijd gevaarlijke stukjes.quote:Op woensdag 10 juni 2026 20:40 schreef littlemindy het volgende:
Mensen die het concept "gas loslaten" en "voldoende afstand houden" niet niet meer kennen, maar oftewel pal op hun voorganger rijden, ofwel continu op het rempedaal staan.
Op de A1 tref ik vaak medeweggebruikers die stug op de 3e rijstrook van rechts 95 km/u blijven rijden terwijl beide banen rechts vrij zijn. Dat soort mensen mogen ze wel eens goed beboeten.
Mensen die het concept van ritsen niet meer kennen. Wat is er moeilijk aan DOORRIJDEN tot het bord "vanaf hier ritsen", je snelheid aanpassen aan de rijstrook naast je, en dan invoegen zonder het rijdend verkeer te hinderen?
Tegenwoordig zie ik enkel mensen die ofwel 3 km van tevoren al gaan invoegen, ofwel mensen die tot op het verdrijvingsvlak met een noodsnelheid hun bak nog voor zoveel mogelijk ander auto's willen proppen, die hierdoor vol in de remmen moeten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |