Ik had gister een gepimpte VW T4 naast mequote:Op donderdag 31 juli 2014 18:43 schreef Palomar het volgende:
*heel verhaal over een persoon met kleine piemel*
Ik rijd juist opvallend rustig. 110 doorsukkelen op een 130 met geopende spitsstrook (dus nu 100). Normaal had ik gewoon 130 gereden. Van het weekend op en neer naar Limburg geweest en daar verschilde het heel erg, hele stukken 140 op de CC, maar ook hele stukken gewoon lekker meetuffen. Vrijdag nipt de rouwstoet bij Eindhoven gemist (gelukkig, mensen gaan dan opeens heel raar doen op de weg). Terugweg gemiddeld 105 gereden met een verbruik van 7,0 op 100. Enige keer die ik beter gereden heb, was 6,6:100 met 84 gemiddeld, maar dat was nog niet eens een derde van de afstand van zondagavond.quote:Op donderdag 31 juli 2014 22:19 schreef Palomar het volgende:
Overigens is mijn anti-irritatie deze periode van het jaar waarin iedereen op vakantie is. Gewoon overal lekker doorblazen zonder files
Ja, zeg. Stomme beesten! Een beetje verkeersregels niet begrijpen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:38 schreef AdoraBelle het volgende:
OMG, bedenkt een hert achtig wezen om even zo voor je auto langs de snelweg over te steken... moest echt vol in de remmen. M'n hart zat in m'n keel daarna. Door m'n beste vriendin die naast me zat kon ik gelukkig weer redelijk tot rust komen.
We zijn er goed vanaf gekomen. Alleen de banden zijn nu niet helemaal rond meer.
Of midden op de weg stil blijven staan. Toen ik nog veel door het Twentse platteland reed vaak genoeg in de remmen moeten knallen om een ree te ontwijken.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 09:45 schreef twiFight het volgende:
Je vraagt je soms toch af wat er in de hoofden van die herten om gaat. "Help, daar komt een groot zwaar dodelijk object aan. In plaats van veilig langs de kant te blijven staan, moet ik daar toch echt nog snel voorlangs!"
En met dezelfde logica kun je ook 90% van het verkeer in nederland omschrijven.
Rijden in nederland is gevaarlijk vanwege medenederlanders, niet vanwege het wegennetquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:26 schreef Fer het volgende:
Inhalen met een aanhanger op bochtige berg weggetjes. Afdalen in de stromend regen met spekglad asfalt of beton. Heerlijk
Dan vraag me toch hoe gevaarlijk rijden in Nederland nou echt is.
Alles is relatief. Oh, en als je dat al gevaarlijk vindt..quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:26 schreef Fer het volgende:
Inhalen met een aanhanger op bochtige berg weggetjes. Afdalen in de stromend regen met spekglad asfalt of beton. Heerlijk
Dan vraag me toch hoe gevaarlijk rijden in Nederland nou echt is.
Soms zie je ook mensen op de vangrail zitten.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 23:05 schreef Ridocar het volgende:
Twee auto's op de vluchtstrook van de A4. de bestuurder van de voorste auto staat bij auto 2 met de bestuurder te praten die in de achterste auto zit. Werkelijk! Als je een doodswens hebt betrek dan anderen er niet bij. Achter de vangrail is het een stuk veiliger...
Net zat ik al "Stomme kut!" te roepen in de auto.
quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 23:15 schreef totalvamp het volgende:
Het is ook weer kattenseizoen op de weg. In de afgelopen paar dagen 5 ontweken en helaas 1 onder de auto gehad.
Dank voor de waarschuwing!quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 23:15 schreef totalvamp het volgende:
Het is ook weer kattenseizoen op de weg. In de afgelopen paar dagen 5 ontweken en helaas 1 onder de auto gehad.
Dit dus, Sociaal zijn is niet altijd handig. Een variant is het invoegend verkeer achter een vrachtauto dat van de invoegstrook ongezien naar de linker rijstrook gaat. Leuk voor achteropkomend verkeer.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:59 schreef AdoraBelle het volgende:
Invoeghulp...
Leuk dat u iemand wilt helpen met invoegen mevrouw, maar wilt u niet naar links gaan net voordat ik u inhaal? De rest van de weg was sowieso vrij dus die persoon op de invoegstrook kon makkelijk zelf een plekje zoeken.
Na mijn lichtsignaal gaf betreffende vrouw wel behoorlijk wat gas, maar ik weet niet of ze het begrepen heeft.
Ja, die had ik vandaag. Alleen die zat ook achter de vrachtwagen en ging naar links vanaf de invoeger, thanks, ik reed ook weer 80. En dan pas gas gaan geven als je je rem weer los kan laten omdat je net zo hard rijdt als hij.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:29 schreef Ridocar het volgende:
Dit dus, Sociaal zijn is niet altijd handig. Een variant is het invoegend verkeer achter een vrachtauto dat van de invoegstrook ongezien naar de linker rijstrook gaat. Leuk voor achteropkomend verkeer.
Je kunt het ook omdraaien. Die agent zag die C1 keihard aan scheuren. Je kunt je afvragen of het dan verstandig is door rood te beuken.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 13:32 schreef NieuweNier het volgende:
Vandaag was er weer iemand lekker debiel bezig. We kwamen op een kruispunt van een 70 weg. We hadden voorrang.
Een politieagent wilde echter door rood rijden. Dus ik en 3 andere auto's natuurlijk stoppen.
Komt er een idioot in een c1 keihard langscheuren bijna tegen die agent aan.
Sommige mensen begrijpen snelheid aanpassen niet. Dat je er soms 70 mag betekend niet dat dat in alle gevallen verstandig is.
Bovendien je kijkt toch voordat je oversteekt? Er rijden zat mensen door rood. Dat hoeft niet je dood te worden.![]()
Dat is niet echt hoe het ging. Die c1 reed echt twee keer zo hard als de rest van het verkeer. Die agent had de c1 niet kunnen aan zien komen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 20:30 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Je kunt het ook omdraaien. Die agent zag die C1 keihard aan scheuren. Je kunt je afvragen of het dan verstandig is door rood te beuken.
Geinig dat jij ook naar Kroatië was geweest. Hoe vond je het? Ik vond het super vet!quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 23:23 schreef Fer het volgende:
2 Dagen rijden met de aanhanger
Dag 1: Kroatie, Slovenie, Oostenrijk![]()
Dag 2: Duitsland![]()
![]()
![]()
Zoveel mogelijk 110 geprobeerd te rijden, 1x ingehaald door autobahn polizei. Reed eerst zonder omkijken voorbij en ging toen 80 rijden voor mij, achter een vrachtwagen. Met 100 maar ingehaald en toen later weer 110.
Verder Baustelle, Stau en natuurlijk DEUTCHER....
Standje 115, lekker makkelijk toch?quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 04:30 schreef twiFight het volgende:
Kunnen wij met zijn allen godverdomme eens het verschil leren tussen 100, 120 en 130? Tering zeg, het lijkt wel alsof een getalletje te lastig is voor de mensen. En de eerstvolgende 17 miljoen mensen die zeggen "ja maar het tegenwoordig best lastig geworden met al die snelheden" mogen van mij terstond hun rijbewijs doorknippen
Sowieso mogen ze wat vaker van mij rijbewijzen innemen en vernietigen. Wil je een nieuwe? Ga maar weer afrijden...quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 04:30 schreef twiFight het volgende:
Kunnen wij met zijn allen godverdomme eens het verschil leren tussen 100, 120 en 130? Tering zeg, het lijkt wel alsof een getalletje te lastig is voor de mensen. En de eerstvolgende 17 miljoen mensen die zeggen "ja maar het tegenwoordig best lastig geworden met al die snelheden" mogen van mij terstond hun rijbewijs doorknippen
Nee, dat was ik niet. Ik reed in een 205.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:44 schreef Ridocar het volgende:
Reed je toevallig vandaag op een rotonde met je Astra bijna m'n Scénic binnen?
Nou, dat dus. En dan mensen in gaan halen die 112 km/u rijden en alle rijbanen vol zijnquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 09:17 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Standje 115, lekker makkelijk toch?
No offence maar ik kan me die verwarring heel goed voorstellen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 04:30 schreef twiFight het volgende:
Kunnen wij met zijn allen godverdomme eens het verschil leren tussen 100, 120 en 130? Tering zeg, het lijkt wel alsof een getalletje te lastig is voor de mensen. En de eerstvolgende 17 miljoen mensen die zeggen "ja maar het tegenwoordig best lastig geworden met al die snelheden" mogen van mij terstond hun rijbewijs doorknippen
Telefoontroll spotted; do not feedquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 14:57 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
No offence maar ik kan me die verwarring heel goed voorstellen.
Wanneer je gewoon geconcentreerd aan het rijden bent kan je inderdaad aan de borden zien hoe hard je mag. Maar soms ben je dat niet aan het doen. Wanneer je moe bent of op je telefoon zit ofzo mis je snel doe borden. En op brede wegen kan je de hectometerpaaltjes echt niet lezen...
Nee maar eerlijk. Heb jij nooit momenten dat je bordjes of afslagen ofzo mist omdat je niet zat op te letten...quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 15:02 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Telefoontroll spotted; do not feed
Supermod.quote:
Dan nog blijft het punt dat er volgens de kantonrechter geen rechten aan ontleend kunnen worden.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 17:55 schreef Viezze het volgende:
Vandaag de dag staat op elk xxx,0 hectometerpaaltje hoe hard je mag. En daarnaast kan je er tegenwoordig vanuit gaan dat bij snelheden van 100 en lager op elk hectometerpaaltje deze snelheid staat aangegeven. Dus je hoeft nooit angstig 100 te gaan rijden, de twijfel is dan alleen 120 of 130.
En je punt is?quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 17:58 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dan nog blijft het punt dat er volgens de kantonrechter geen rechten aan ontleend kunnen worden.
Mee eens. De verwarring wordt wel veroorzaakt door deze regelneukerij. Eigenlijk hadden ze die 130 beter niet kunnen invoeren wat dat betreft.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 17:58 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Overigens belachelijk dat Nederland zo fluctueert in snelheden dat het nodig is deze iedere 100 meter te herhalen. Ik snap bijvoorbeeld echt niet waarom ik tussen de Wijkertunnel en Rotterpolderplein op de A9 overdag 120 mag en 's avonds 130. Imho zou alle 120, zeker die buiten woongebieden, vervangen moeten worden door 130. Te beginnen met de delen waar 's nachts wel 130 geldt.
Dat is er weer uit geloof ik. Is weer 80. Lang leve de milieuhippies. Teveel uitstoot, terwijl de auto's in de stad voor ieder stoplicht een kwartier staan te wachten.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 18:03 schreef Viezze het volgende:
Ook zo'n mooie verwarrende situatie; Amsterdam, volgens mij A10 (weet niet exact waar). 100 overdag, 80 's nachtsAls je niet goed leest ga je daar uit automatisme 80 rijden overdag.
Dat is juist het punt, als het dus niet klopt, heb je geen poot om op te staan.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 18:00 schreef Viezze het volgende:
Je kan er dan wel geen rechten aan ontlenen, je mag er gerust van uitgaan dat de gegeven informatie strookt met de werkelijk geldende snelheidslimiet.
Wowquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 16:22 schreef Pizza_Boom het volgende:
Maar dan nog zijn hectometerpaaltjes volgens de kantonrechter geen geldige aanwijzing.
Ik reed er eigenlijk altijd 95-100 op de teller. Op het nieuwe deel A5 wisselde het een beetje, meestal toch wel 110-130.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 18:09 schreef Fer het volgende:
Dat stuk word sinds jaar en dag al 80-90 gereden, vanwege de drukte en vele invoegers enz. De hele discussie 80 of 100 is een wassen neus, die in de praktijk geen moet uitmaakt.
En ik woon wat verder van de A9 af, maar mijn tuintegels en tafel worden ook zwart, na een tijdje. Niks aan te doen in de randstad.
300 tot 350 euro ofzo.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 18:11 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Wowje zal daardoor maar een boete krijgen.
![]()
Ik reed eerst op een provinciale weg. Een bordje welkom in de bebouwde kom maar toch 80 op het hectometerpaaltje.
Dat is toch een fikse boete als je het verkeerd hebt
Precies. Ik denk dat het het beste is gewoon niet te flitsen.quote:
Mensen die 30 te hard doen binnen bebouwde kom, vallen over het algemeen wel onder de gekken ja.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 18:19 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Precies. Ik denk dat het het beste is gewoon niet te flitsen.
Politieauto's kunnen dan de echte gekken eruit plukken.
Ligt wel een beetje aan de weg. Op een 50km-weg door een woonwijk ga ik idd geen 80 rijden. Maar je hebt ook wel eens van die discutabele situaties op een dubbelbaans rondweg ofzo waar opeens een bordje bebouwde kom staat. Ik blijf dan regelmatig gewoon 70-80 rijden...quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 18:22 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Mensen die 30 te hard doen binnen bebouwde kom, vallen over het algemeen wel onder de gekken ja.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |