Je maakt een grapje?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 16:26 schreef Jiang153 het volgende:
Bij een t-splitsing heeft diegene die van rechts komt nou wel voorrang of niet?
Nee maar weet nog steeds niet of je wel voorrang heb of niet dus doe maar watquote:
Een T is niet anders dan een normaal kruispunt hoor. Gewoon rechts heeft voorrang indien gelijkwaardig, en rechtdoor op dezelfde weg gaat voor.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:29 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Nee maar weet nog steeds niet of je wel voorrang heb of niet dus doe maar wat
Zolang er geen ongelukken komt dan zal het wel
wat bedoel je? als je van rechts komt heb je altijd voorrang tenzij anders aangegeven.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 16:26 schreef Jiang153 het volgende:
Bij een t-splitsing heeft diegene die van rechts komt nou wel voorrang of niet?
Nou, soms zie je dermate veel mensen de verkeersregels compleet negeren dat je zelf nog gaat twijfelen of je wel goed zit. In het verkeer geldt blijkbaar het recht van de domstequote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:34 schreef Eenskijken het volgende:
dit is basisregel n1 in het verkeer, hoe kom jij aan je rijbewijs
Oh dat laatste stukje twijfelde ik over met als B er niet zou zijn.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:34 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Een T is niet anders dan een normaal kruispunt hoor. Gewoon rechts heeft voorrang indien gelijkwaardig, en rechtdoor op dezelfde weg gaat voor.
[ afbeelding ]
Dus A mag als eerste (rechtdoor, dus B moet wachten), dan mag B (want die komt van rechts vanuit C gezien) en als laatste mag C dus. Nou komt C natuurlijk voor A van rechts, maar C moet wachten op B, en die moet wachten op A. Dus krijg je vanzelf een logische doorstroom, zeker omdat meestal niet iedereen precíés tegelijk aankomt op het kruispunt. Als B er niet zou zijn, dan mag C eerst. Is het zo een beetje duidelijk?
Precies de reden om kinderen op de fiets ook geen voorrang te geven als ze het niet hebben: anders raken die arme schapen maar verward en gaan ze voorrang nemen waar ze het niet hebben.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 19:06 schreef twiFight het volgende:
[..]
Nou, soms zie je dermate veel mensen de verkeersregels compleet negeren dat je zelf nog gaat twijfelen of je wel goed zit. In het verkeer geldt blijkbaar het recht van de domste
Als je het onthoudt als:quote:Op dinsdag 29 juli 2014 20:05 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Oh dat laatste stukje twijfelde ik over met als B er niet zou zijn.
Meestal ga ik dus gewoon verder als B er niet is, maar zo zie ik het ook vaker gebeuren vandaar..
Maar A moet sowieso wachten, want C gaat voor.quote:Op woensdag 30 juli 2014 08:30 schreef starla het volgende:
[..]
Als je het onthoudt als:
B moet sowieso wachten want A gaat voor
C moet sowieso wachten want B gaat voor
Dus A gaat eerst en dan is het verder logisch
Ja, maar die verlaten de weg dawg, dus A gaat gewoon voor.quote:Op woensdag 30 juli 2014 08:41 schreef Light het volgende:
[..]
Maar A moet sowieso wachten, want C gaat voor.
?! Rechts heeft gewoon voorrang nog altijd. Uitleg van Bigsmurf was uitstekend.quote:Op woensdag 30 juli 2014 09:31 schreef starla het volgende:
[..]
Ja, maar die verlaten de weg dawg, dus A gaat gewoon voor.
Dit is wel een leuke:quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:34 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Een T is niet anders dan een normaal kruispunt hoor. Gewoon rechts heeft voorrang indien gelijkwaardig, en rechtdoor op dezelfde weg gaat voor.
[ afbeelding ]
Dus A mag als eerste (rechtdoor, dus B moet wachten), dan mag B (want die komt van rechts vanuit C gezien) en als laatste mag C dus. Nou komt C natuurlijk voor A van rechts, maar C moet wachten op B, en die moet wachten op A. Dus krijg je vanzelf een logische doorstroom, zeker omdat meestal niet iedereen precíés tegelijk aankomt op het kruispunt. Als B er niet zou zijn, dan mag C eerst. Is het zo een beetje duidelijk?
Ja man, en ik zei hetzelfde simpeler.quote:Op woensdag 30 juli 2014 09:43 schreef mjan het volgende:
[..]
?! Rechts heeft gewoon voorrang nog altijd. Uitleg van Bigsmurf was uitstekend.
De hobo, want dat is een cool instrument.quote:Op woensdag 30 juli 2014 10:07 schreef xzaz het volgende:
[..]
Dit is wel een leuke:
https://www.google.nl/map(...)0:0x12a2e07adb8b8f6c
Tja, wie heeft er nou voorrang
We zullen wel langs elkaar praten ofzo?quote:Op woensdag 30 juli 2014 10:50 schreef starla het volgende:
[..]
Ja man, en ik zei hetzelfde simpeler.
Of kun je een ander scenario bedenken op een gelijkwaardige T-splitsing waarbij de auto die rechtsdoor gaat, pas als 2de of 3de mag?
Dat 'ik doe maar wat' gedrag zie je op grote kruisingen vaak als verkeerslichten niet werken.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:29 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Nee maar weet nog steeds niet of je wel voorrang heb of niet dus doe maar wat
Zolang er geen ongelukken komt dan zal het wel
Denk het, wel met 3 auto's natuurlijkquote:Op woensdag 30 juli 2014 11:03 schreef mjan het volgende:
[..]
We zullen wel langs elkaar praten ofzo?
En ja, zonder B, moet A wachten op C - zoals al eerder gezegd.
Ja maar heel de tijd als ik A ben en aan kom rijden dan stoppen die mensen bij C dus dan denk ik dat ik magquote:Op woensdag 30 juli 2014 08:30 schreef starla het volgende:
[..]
Als je het onthoudt als:
B moet sowieso wachten want A gaat voor
C moet sowieso wachten want B gaat voor
Dus A gaat eerst en dan is het verder logisch
Kruispunten lukken mij welquote:Op woensdag 30 juli 2014 11:19 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Dat 'ik doe maar wat' gedrag zie je op grote kruisingen vaak als verkeerslichten niet werken.
Mensen die in blinde paniek en op goed geluk de kruising oprijden, of die helemaal die kruising niet meer op durven rijden omdat ze de regels niet kennen.
Eigenlijk zou je dan een paar rijlessen of een opfriscursus moeten nemen.
quote:Op woensdag 30 juli 2014 11:27 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Niet dat dat wat uitmaakt want ik blaas ze gewoon voorbij met me F430
Pff die zijn bang voor hun piemellengte denk ik. Ik ben een keer op de fiets (quote:Op donderdag 31 juli 2014 18:43 schreef Palomar het volgende:
Net een conflict met een dolle neger in een oude golf met zn chickie ernaastZit me de hele tijd al te drukken op een 50km weg. Bij een stoplicht worden het 2 rijstroken en ik ga dus met richting aangeven naar de linker strook omdat rechts al een paar auto's staan. Op een of andere manier probeerde hij nog voor mij op die linker strook te komen, wat uiteraard niet past als je achter me rijdt
Begint ie te toeteren en te gebaren. Als het groen is blaast ie me voorbij tot het volgende stoplicht. Ik ga expres even met het raampje open precies naast hem staan om te kijken of hier nog meer spektakel te behalen is. En ja hoor, daar kwam het: "Wat kijk jij nou wat kijk jij nou wat kijk jij nou"
Verder niks zinnigs. Ik deed het raampje maar weer dicht.
Daarna wordt het een 100km weg, dus ik trek expres een beetje door om hem nog wat meer op te fokken en ja hoor met 160+ erlangs tot aan de horizon. Hopelijk wordt ie geflitst en pakken ze ze rijbewijs af
Dat er zulke mensen bestaanIets met een kort lontje en teveel testosteron. Vraag me af hoe hij reageert als er echt iets aan de hand is...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |