abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf zaterdag 9 augustus 2014 @ 18:48:54 #151
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_143237124
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 18:40 schreef Palomar het volgende:

[..]

Ligt wel een beetje aan de weg. Op een 50km-weg door een woonwijk ga ik idd geen 80 rijden. Maar je hebt ook wel eens van die discutabele situaties op een dubbelbaans rondweg ofzo waar opeens een bordje bebouwde kom staat. Ik blijf dan regelmatig gewoon 70-80 rijden...
Klopt. Daarom schreef ik ook eigenlijk bewust binnen bebouwde kom in plaats van op een 50 weg. ;)
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 18:52:24 #152
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_143237219
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 18:40 schreef Palomar het volgende:

[..]

Ligt wel een beetje aan de weg. Op een 50km-weg door een woonwijk ga ik idd geen 80 rijden. Maar je hebt ook wel eens van die discutabele situaties op een dubbelbaans rondweg ofzo waar opeens een bordje bebouwde kom staat. Ik blijf dan regelmatig gewoon 70-80 rijden...
Wij hebben hier een lange dijk, dat was vroeger buiten de bebouwde kom. Mocht je 80. Nu is het binnen de bebouwde kom getrokken, mag je er dus 50. En sindsdien staan ze er ook heerlijk met regelmaat de staatskas te spekken, terwijl 50 bijna gevaarlijker is qua concentratieverlies dan 80 qua snelheid. En bij scholen waar mensen met 60 door de 30-zone jassen zie je ze nooit flitsen.
pi_143237557
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 18:06 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Dat is juist het punt, als het dus niet klopt, heb je geen poot om op te staan.
Maar als we het over de snelweg hebben, hoe vaak heb jij meegemaakt dat de snelheid op het hectometerpaaltje verschilt met de werkelijke snelheid? Ik nog nooit in ieder geval.

quote:
13s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 18:52 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Wij hebben hier een lange dijk, dat was vroeger buiten de bebouwde kom. Mocht je 80. Nu is het binnen de bebouwde kom getrokken, mag je er dus 50. En sindsdien staan ze er ook heerlijk met regelmaat de staatskas te spekken, terwijl 50 bijna gevaarlijker is qua concentratieverlies dan 80 qua snelheid. En bij scholen waar mensen met 60 door de 30-zone jassen zie je ze nooit flitsen.
Een tijdje terug hebben ze hier in de 30-zone een langere tijd gecontroleerd. Aangekondigd, dat wel. Zijn veel mensen gepakt. Gebeurt hier (Zwolle) wel vaker in 30-zones. Mij pakken ze ook nog wel een keer ;(
  FOK!fotograaf zaterdag 9 augustus 2014 @ 19:11:14 #154
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_143237742
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 19:04 schreef Viezze het volgende:
Maar als we het over de snelweg hebben, hoe vaak heb jij meegemaakt dat de snelheid op het hectometerpaaltje verschilt met de werkelijke snelheid? Ik nog nooit in ieder geval.
Van de afgelopen twee jaar kan ik het iig niet meer op 1 hand tellen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 19:04 schreef Viezze het volgende:
Een tijdje terug hebben ze hier in de 30-zone een langere tijd gecontroleerd. Aangekondigd, dat wel. Zijn veel mensen gepakt. Gebeurt hier (Zwolle) wel vaker in 30-zones. Mij pakken ze ook nog wel een keer ;(
Als ik zie hoe hard hier sommige in het erf rijden. Ik rijd altijd stapvoets, maar hang zo nu en dan vol op de rem omdat het zo onoverzichtelijk is als de pest.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_143237789
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 19:11 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Van de afgelopen twee jaar kan ik het iig niet meer op 1 hand tellen.

[..]

Als ik zie hoe hard hier sommige in het erf rijden. Ik rijd altijd stapvoets, maar hang zo nu en dan vol op de rem omdat het zo onoverzichtelijk is als de pest.
Hier komen sommige mensen de straat in rijden en bij elke drempel hoor je de bumper over de grond gaan. Dan moet je sowieso 30+ rijden in een straat waar dat eigenlijk niet kan (woonerf)
pi_143237857
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 19:11 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Van de afgelopen twee jaar kan ik het iig niet meer op 1 hand tellen.

[..]

Als ik zie hoe hard hier sommige in het erf rijden. Ik rijd altijd stapvoets, maar hang zo nu en dan vol op de rem omdat het zo onoverzichtelijk is als de pest.
Het erf vind ik een ander verhaal, maar de 30-zones schieten als paddestoelen uit de grond, ook op plekken waar dat veel te langzaam is.

Aan de andere kant, je rijdt er toch niet meer 50 maar eerder rond de 40 en daarmee is het doel al grotendeels bereikt van een 30-zone.
pi_143293150
Reed op een tweebaansweg in Polen, je weet wel zo'n weg die op en neer door de heuvels gaat met bomen aan elke kant. Rij rustig 90, beetje gas los voor de bocht, staat ineens een engelsman achteruit in te voegen vlak achter de bocht. Scheelde niks of ik zat vol op hem, randdebiel :')
  maandag 11 augustus 2014 @ 18:02:42 #158
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_143308669
Tellen irritaties naast de weg ook?
De gemeente heeft vandaag een bord op ons terrein geplaatst. Daar zit ik nog niet zo mee, alleen snap ik het bord niet eens. Er staat:

quote:
<afbeelding verboden te parkeren aan die kant van de weg>
4-8
6:00
Ik gok dat "4-8" de datum had moeten zijn (te laat geplaatst), maar mag je er om 6:00 niet parkeren en alle andere minuten van de dag wel :?
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_143311129
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 09:49 schreef tobitronics het volgende:
Reed op een tweebaansweg in Polen, je weet wel zo'n weg die op en neer door de heuvels gaat met bomen aan elke kant. Rij rustig 90, beetje gas los voor de bocht, staat ineens een engelsman achteruit in te voegen vlak achter de bocht. Scheelde niks of ik zat vol op hem, randdebiel :')
Het leuke van buitenlandse wegen is dat je zelf moet nadenken hoe snel te rijden, de max snelheid is vaak te hoog voor onoverzichtelijke bochten en heuvels.
.
pi_143371582
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 19:16 schreef Fer het volgende:

[..]

Het leuke van buitenlandse wegen is dat je zelf moet nadenken hoe snel te rijden, de max snelheid is vaak te hoog voor onoverzichtelijke bochten en heuvels.
Hiervoor ben ik blij met de navigatie op mijn telefoon (Sygic, betaald), die aangeeft hoe hard je ongeveer door de bocht kan, waarbij de adviessnelheid meestal ook goed klopt.
pi_143384428
Blijkbaar trek ik de aandacht van vrachtwagenchauffeurs door de opvallende kleur van mijn auto en mijn lange blonde lokken. Als ik mijn haren los draag, krijg ik namelijk met enig regelmaat 'aandacht' van verveelde vrachtwagenchauffeurs.

Alleen de drie keer aandacht in de afgelopen 2 weken door middel van luid getoeter, als ik notabene naast je rij met mijn raam half open, is niet goed voor mijn hart. Mijn spastische beweging en een omgekeerde "Oh!" zeggen genoeg. Zwaai maar gewoon, net zoals de anderen doen. Dan zwaai ik namelijk ook vriendelijk terug en bewaar ik mijn doodse blikken wel voor iemand anders.
pi_143384498
quote:
3s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 17:42 schreef Anne het volgende:
Blijkbaar trek ik de aandacht van vrachtwagenchauffeurs door de opvallende kleur van mijn auto en mijn lange blonde lokken. Als ik mijn haren los draag, krijg ik namelijk met enig regelmaat 'aandacht' van verveelde vrachtwagenchauffeurs.

Alleen de drie keer aandacht in de afgelopen 2 weken door middel van luid getoeter, als ik notabene naast je rij met mijn raam half open, is niet goed voor mijn hart. Mijn spastische beweging en een omgekeerde "Oh!" zeggen genoeg. Zwaai maar gewoon, net zoals de anderen doen. Dan zwaai ik namelijk ook vriendelijk terug en bewaar ik mijn doodse blikken wel voor iemand anders.
Lololol first world female problems :P
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_143385319

zulk schroot op de weg is irritant :')
  woensdag 13 augustus 2014 @ 19:27:22 #164
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_143387810
quote:
3s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 17:42 schreef Anne het volgende:
Blijkbaar trek ik de aandacht van vrachtwagenchauffeurs door de opvallende kleur van mijn auto en mijn lange blonde lokken. Als ik mijn haren los draag, krijg ik namelijk met enig regelmaat 'aandacht' van verveelde vrachtwagenchauffeurs.

Alleen de drie keer aandacht in de afgelopen 2 weken door middel van luid getoeter, als ik notabene naast je rij met mijn raam half open, is niet goed voor mijn hart. Mijn spastische beweging en een omgekeerde "Oh!" zeggen genoeg. Zwaai maar gewoon, net zoals de anderen doen. Dan zwaai ik namelijk ook vriendelijk terug en bewaar ik mijn doodse blikken wel voor iemand anders.
Vanmiddag vond een treinmachinist het nodig te toeteren. Godverdomme, daar wordt je 5 km verderop nog doof van :(
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_143390092
quote:
3s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 17:42 schreef Anne het volgende:
Blijkbaar trek ik de aandacht van vrachtwagenchauffeurs door de opvallende kleur van mijn auto en mijn lange blonde lokken. Als ik mijn haren los draag, krijg ik namelijk met enig regelmaat 'aandacht' van verveelde vrachtwagenchauffeurs.

Alleen de drie keer aandacht in de afgelopen 2 weken door middel van luid getoeter, als ik notabene naast je rij met mijn raam half open, is niet goed voor mijn hart. Mijn spastische beweging en een omgekeerde "Oh!" zeggen genoeg. Zwaai maar gewoon, net zoals de anderen doen. Dan zwaai ik namelijk ook vriendelijk terug en bewaar ik mijn doodse blikken wel voor iemand anders.
Hahaha, herkenbaar. Alleen het toeteren niet. Voordeel van anderhalve meter hoger zitten is dat je gewoon in de auto's kunt kijken.

Vanuit een vrachtauto kun je ook precies zien wat er in de auto's gebeurt. Zeg maar geoorloofd voyeurisme. Ook onopvallende politieauto's en kneusjes die achter het stuur met hun telefoon aan het prullen zijn zie je veel meer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ridocar op 13-08-2014 20:51:10 ]
Echte elektriciėns gebruiken geen jokari.
pi_143390779
En eigenlijk geen irritatie, maar ook grappig om te zien: stelletje in de auto. Vriendin rijdt, want de gast moet met z'n telefoon prullen. Gezellig man. (al betrap ik mijzelf ook af en toe er op)
Echte elektriciėns gebruiken geen jokari.
pi_143390855
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 20:44 schreef Ridocar het volgende:
En eigenlijk geen irritatie, maar ook grappig om te zien: stelletje in de auto. Vriendin rijdt, want de gast moet met z'n telefoon prullen. Gezellig man. (al betrap ik mijzelf ook af en toe er op)
In mijn geval, vriendin rijd, omdat mijn auto letterlijk 2x zoveel zuipt, en ze vertrouwt mij niet in haar auto :P
(maar ik ben vervolgens WEL zo gezellig om niet op mijn telefoon te gaan)
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_143391878
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 20:44 schreef Ridocar het volgende:
En eigenlijk geen irritatie, maar ook grappig om te zien: stelletje in de auto. Vriendin rijdt, want de gast moet met z'n telefoon prullen. Gezellig man. (al betrap ik mijzelf ook af en toe er op)
Mijn vent zit soms met de krant naast me. :D
Of hij valt in slaap.
Professioneel gifmenger.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 21:17:57 #169
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_143392187
Mensen die de lijnbus binnen de bebouwde kom geen voorrang geven...
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_143392316
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 21:17 schreef Fiorano het volgende:
Mensen die de lijnbus binnen de bebouwde kom geen voorrang geven...
Vervelender: buschauffeurs die voorrang nemen buiten de bebouwde kom.
Echte elektriciėns gebruiken geen jokari.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 21:22:42 #171
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_143392371
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 21:21 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Vervelender: buschauffeurs die voorrang nemen buiten de bebouwde kom.
Klopt, maar binnen de bebouwde kom heb je als lijnbus gewoon voorrang. Denk dat 60% van de automobilisten dat vergeten is.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_143392596
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 20:25 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Hahaha, herkenbaar. Alleen het toeteren niet. Voordeel van anderhalve meter hoger zitten is dat je gewoon in de auto's kunt kijken.

Vanuit een vrachtauto kun je ook precies zien wat er in de auto's gebeurt. Zeg maar geoorloofd voyeurisme. Ook onopvallende politieauto's en kneusjes die achter het stuur met hun telefoon aan het prullen zijn zie je veel meer.
Ik zie ze meestal in hun spiegels al loeren, dan kijken ze inderdaad naar binnen zodra je naast ze rijdt en als je dan voorbij bent knipperen ze met hun lichtjes (nee, er is op dat moment geen tegemoetkomende collega of andere inhalende vrachtwagen) waarna ze zwaaien :Y.

Dat vind ik dan nog wel leuk. Maar dat toeteren.. nee..
  FOK!fotograaf woensdag 13 augustus 2014 @ 21:27:50 #173
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_143392610
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 21:22 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Klopt, maar binnen de bebouwde kom heb je als lijnbus gewoon voorrang. Denk dat 60% van de automobilisten dat vergeten is.
Voorrang krijg je nog altijd, je mag het nevernooit nemen. Daarbij, een buschauffeur dient bij het krijgen van voorrang een aantal stappen te doorlopen en mensen de gelegenheid te geven te stoppen, 9 van de 10 keer gebeurt dat niet, maar is het richting aan en plankgas wegrijden (anders komt zo'n bus niet van zijn plaats). Een buschauffeur zal, om voorrang te kunnen krijgen, eerst kenbaar moeten maken, door middel van zijn richtingaanwijzer, dat hij wil wegrijden bij de halte. Op het moment dat hij zijn richtingaanwijzer aan zet, kan je van een automobilist die al reeds naast de bus zit of er direct achter zit, niet verwachten dat deze nog voorrang zal kunnen geven aan de bus, hoe graag hij het ook wilt. Dus moet de buschauffeur kijken in zijn spiegel of er daadwerkelijk ruimte komt. En pas als deze ruimte komt, dan kan hij zijn gaspedaal indrukken en daadwerkelijk wegrijden bij de halte. En dus niet knipper aan en gas intrappen tegelijk, hetgeen 9 van de 10 keer als een buschauffeur zich beklaagd over het niet krijgen van voorrang, wel de praktijk is.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  woensdag 13 augustus 2014 @ 21:35:53 #174
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_143392966
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 21:27 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Voorrang krijg je nog altijd, je mag het nevernooit nemen. Daarbij, een buschauffeur dient bij het krijgen van voorrang een aantal stappen te doorlopen en mensen de gelegenheid te geven te stoppen, 9 van de 10 keer gebeurt dat niet, maar is het richting aan en plankgas wegrijden (anders komt zo'n bus niet van zijn plaats). Een buschauffeur zal, om voorrang te kunnen krijgen, eerst kenbaar moeten maken, door middel van zijn richtingaanwijzer, dat hij wil wegrijden bij de halte. Op het moment dat hij zijn richtingaanwijzer aan zet, kan je van een automobilist die al reeds naast de bus zit of er direct achter zit, niet verwachten dat deze nog voorrang zal kunnen geven aan de bus, hoe graag hij het ook wilt. Dus moet de buschauffeur kijken in zijn spiegel of er daadwerkelijk ruimte komt. En pas als deze ruimte komt, dan kan hij zijn gaspedaal indrukken en daadwerkelijk wegrijden bij de halte. En dus niet knipper aan en gas intrappen tegelijk, hetgeen 9 van de 10 keer als een buschauffeur zich beklaagd over het niet krijgen van voorrang, wel de praktijk is.
Zelfs als deze stappen genomen worden krijg je vaak geen voorrang. Ik knipper sowieso altijd drie keer minimaal als de auto nog achter me zit.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  woensdag 13 augustus 2014 @ 21:48:18 #175
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_143393495
Tsja, die stadsbusdiscussie is eerder gevoerd. Ik heb in ieder geval geen medelijden met automobilisten. Met 50 km/u max. kun je makkelijk remmen om de bus te laten gaan. En nee, die gaat niet al rijden als er autos naast zitten, want dan zou er elke keer een ongeluk zijn. De praktijk leert - en dat zie je overigens een stuk beter als je zelf als passagier in de bus zit - dat het meerendeel nog snel een dot gas bijgeeft, onder het mom "dan zit ik er naast en moet de bus dus wachten". Zelf anticipeer ik er altijd op dat een bus wanneer ik er aan kom weg wil rijden en ik kan mij geeneen keer herinneren dat ik afgesneden werd. Knipperlicht van de bus aan > gas los > iedereen heeft tijd en ruimte zat om zonder elkaar in de weg te zitten door te rijden.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')