Klopt. Daarom schreef ik ook eigenlijk bewust binnen bebouwde kom in plaats van op een 50 weg.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 18:40 schreef Palomar het volgende:
[..]
Ligt wel een beetje aan de weg. Op een 50km-weg door een woonwijk ga ik idd geen 80 rijden. Maar je hebt ook wel eens van die discutabele situaties op een dubbelbaans rondweg ofzo waar opeens een bordje bebouwde kom staat. Ik blijf dan regelmatig gewoon 70-80 rijden...
Wij hebben hier een lange dijk, dat was vroeger buiten de bebouwde kom. Mocht je 80. Nu is het binnen de bebouwde kom getrokken, mag je er dus 50. En sindsdien staan ze er ook heerlijk met regelmaat de staatskas te spekken, terwijl 50 bijna gevaarlijker is qua concentratieverlies dan 80 qua snelheid. En bij scholen waar mensen met 60 door de 30-zone jassen zie je ze nooit flitsen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 18:40 schreef Palomar het volgende:
[..]
Ligt wel een beetje aan de weg. Op een 50km-weg door een woonwijk ga ik idd geen 80 rijden. Maar je hebt ook wel eens van die discutabele situaties op een dubbelbaans rondweg ofzo waar opeens een bordje bebouwde kom staat. Ik blijf dan regelmatig gewoon 70-80 rijden...
Maar als we het over de snelweg hebben, hoe vaak heb jij meegemaakt dat de snelheid op het hectometerpaaltje verschilt met de werkelijke snelheid? Ik nog nooit in ieder geval.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 18:06 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat is juist het punt, als het dus niet klopt, heb je geen poot om op te staan.
Een tijdje terug hebben ze hier in de 30-zone een langere tijd gecontroleerd. Aangekondigd, dat wel. Zijn veel mensen gepakt. Gebeurt hier (Zwolle) wel vaker in 30-zones. Mij pakken ze ook nog wel een keerquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 18:52 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Wij hebben hier een lange dijk, dat was vroeger buiten de bebouwde kom. Mocht je 80. Nu is het binnen de bebouwde kom getrokken, mag je er dus 50. En sindsdien staan ze er ook heerlijk met regelmaat de staatskas te spekken, terwijl 50 bijna gevaarlijker is qua concentratieverlies dan 80 qua snelheid. En bij scholen waar mensen met 60 door de 30-zone jassen zie je ze nooit flitsen.
Van de afgelopen twee jaar kan ik het iig niet meer op 1 hand tellen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 19:04 schreef Viezze het volgende:
Maar als we het over de snelweg hebben, hoe vaak heb jij meegemaakt dat de snelheid op het hectometerpaaltje verschilt met de werkelijke snelheid? Ik nog nooit in ieder geval.
Als ik zie hoe hard hier sommige in het erf rijden. Ik rijd altijd stapvoets, maar hang zo nu en dan vol op de rem omdat het zo onoverzichtelijk is als de pest.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 19:04 schreef Viezze het volgende:
Een tijdje terug hebben ze hier in de 30-zone een langere tijd gecontroleerd. Aangekondigd, dat wel. Zijn veel mensen gepakt. Gebeurt hier (Zwolle) wel vaker in 30-zones. Mij pakken ze ook nog wel een keer
Hier komen sommige mensen de straat in rijden en bij elke drempel hoor je de bumper over de grond gaan. Dan moet je sowieso 30+ rijden in een straat waar dat eigenlijk niet kan (woonerf)quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 19:11 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Van de afgelopen twee jaar kan ik het iig niet meer op 1 hand tellen.
[..]
Als ik zie hoe hard hier sommige in het erf rijden. Ik rijd altijd stapvoets, maar hang zo nu en dan vol op de rem omdat het zo onoverzichtelijk is als de pest.
Het erf vind ik een ander verhaal, maar de 30-zones schieten als paddestoelen uit de grond, ook op plekken waar dat veel te langzaam is.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 19:11 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Van de afgelopen twee jaar kan ik het iig niet meer op 1 hand tellen.
[..]
Als ik zie hoe hard hier sommige in het erf rijden. Ik rijd altijd stapvoets, maar hang zo nu en dan vol op de rem omdat het zo onoverzichtelijk is als de pest.
Ik gok dat "4-8" de datum had moeten zijn (te laat geplaatst), maar mag je er om 6:00 niet parkeren en alle andere minuten van de dag welquote:<afbeelding verboden te parkeren aan die kant van de weg>
4-8
6:00
Het leuke van buitenlandse wegen is dat je zelf moet nadenken hoe snel te rijden, de max snelheid is vaak te hoog voor onoverzichtelijke bochten en heuvels.quote:Op maandag 11 augustus 2014 09:49 schreef tobitronics het volgende:
Reed op een tweebaansweg in Polen, je weet wel zo'n weg die op en neer door de heuvels gaat met bomen aan elke kant. Rij rustig 90, beetje gas los voor de bocht, staat ineens een engelsman achteruit in te voegen vlak achter de bocht. Scheelde niks of ik zat vol op hem, randdebiel
Hiervoor ben ik blij met de navigatie op mijn telefoon (Sygic, betaald), die aangeeft hoe hard je ongeveer door de bocht kan, waarbij de adviessnelheid meestal ook goed klopt.quote:Op maandag 11 augustus 2014 19:16 schreef Fer het volgende:
[..]
Het leuke van buitenlandse wegen is dat je zelf moet nadenken hoe snel te rijden, de max snelheid is vaak te hoog voor onoverzichtelijke bochten en heuvels.
Lololol first world female problemsquote:Op woensdag 13 augustus 2014 17:42 schreef Anne het volgende:
Blijkbaar trek ik de aandacht van vrachtwagenchauffeurs door de opvallende kleur van mijn auto en mijn lange blonde lokken. Als ik mijn haren los draag, krijg ik namelijk met enig regelmaat 'aandacht' van verveelde vrachtwagenchauffeurs.
Alleen de drie keer aandacht in de afgelopen 2 weken door middel van luid getoeter, als ik notabene naast je rij met mijn raam half open, is niet goed voor mijn hart. Mijn spastische beweging en een omgekeerde "Oh!" zeggen genoeg. Zwaai maar gewoon, net zoals de anderen doen. Dan zwaai ik namelijk ook vriendelijk terug en bewaar ik mijn doodse blikken wel voor iemand anders.
Vanmiddag vond een treinmachinist het nodig te toeteren. Godverdomme, daar wordt je 5 km verderop nog doof vanquote:Op woensdag 13 augustus 2014 17:42 schreef Anne het volgende:
Blijkbaar trek ik de aandacht van vrachtwagenchauffeurs door de opvallende kleur van mijn auto en mijn lange blonde lokken. Als ik mijn haren los draag, krijg ik namelijk met enig regelmaat 'aandacht' van verveelde vrachtwagenchauffeurs.
Alleen de drie keer aandacht in de afgelopen 2 weken door middel van luid getoeter, als ik notabene naast je rij met mijn raam half open, is niet goed voor mijn hart. Mijn spastische beweging en een omgekeerde "Oh!" zeggen genoeg. Zwaai maar gewoon, net zoals de anderen doen. Dan zwaai ik namelijk ook vriendelijk terug en bewaar ik mijn doodse blikken wel voor iemand anders.
Hahaha, herkenbaar. Alleen het toeteren niet. Voordeel van anderhalve meter hoger zitten is dat je gewoon in de auto's kunt kijken.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 17:42 schreef Anne het volgende:
Blijkbaar trek ik de aandacht van vrachtwagenchauffeurs door de opvallende kleur van mijn auto en mijn lange blonde lokken. Als ik mijn haren los draag, krijg ik namelijk met enig regelmaat 'aandacht' van verveelde vrachtwagenchauffeurs.
Alleen de drie keer aandacht in de afgelopen 2 weken door middel van luid getoeter, als ik notabene naast je rij met mijn raam half open, is niet goed voor mijn hart. Mijn spastische beweging en een omgekeerde "Oh!" zeggen genoeg. Zwaai maar gewoon, net zoals de anderen doen. Dan zwaai ik namelijk ook vriendelijk terug en bewaar ik mijn doodse blikken wel voor iemand anders.
In mijn geval, vriendin rijd, omdat mijn auto letterlijk 2x zoveel zuipt, en ze vertrouwt mij niet in haar autoquote:Op woensdag 13 augustus 2014 20:44 schreef Ridocar het volgende:
En eigenlijk geen irritatie, maar ook grappig om te zien: stelletje in de auto. Vriendin rijdt, want de gast moet met z'n telefoon prullen. Gezellig man. (al betrap ik mijzelf ook af en toe er op)
Mijn vent zit soms met de krant naast me.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 20:44 schreef Ridocar het volgende:
En eigenlijk geen irritatie, maar ook grappig om te zien: stelletje in de auto. Vriendin rijdt, want de gast moet met z'n telefoon prullen. Gezellig man. (al betrap ik mijzelf ook af en toe er op)
Vervelender: buschauffeurs die voorrang nemen buiten de bebouwde kom.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 21:17 schreef Fiorano het volgende:
Mensen die de lijnbus binnen de bebouwde kom geen voorrang geven...
Klopt, maar binnen de bebouwde kom heb je als lijnbus gewoon voorrang. Denk dat 60% van de automobilisten dat vergeten is.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 21:21 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Vervelender: buschauffeurs die voorrang nemen buiten de bebouwde kom.
Ik zie ze meestal in hun spiegels al loeren, dan kijken ze inderdaad naar binnen zodra je naast ze rijdt en als je dan voorbij bent knipperen ze met hun lichtjes (nee, er is op dat moment geen tegemoetkomende collega of andere inhalende vrachtwagen) waarna ze zwaaienquote:Op woensdag 13 augustus 2014 20:25 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Hahaha, herkenbaar. Alleen het toeteren niet. Voordeel van anderhalve meter hoger zitten is dat je gewoon in de auto's kunt kijken.
Vanuit een vrachtauto kun je ook precies zien wat er in de auto's gebeurt. Zeg maar geoorloofd voyeurisme. Ook onopvallende politieauto's en kneusjes die achter het stuur met hun telefoon aan het prullen zijn zie je veel meer.
Voorrang krijg je nog altijd, je mag het nevernooit nemen. Daarbij, een buschauffeur dient bij het krijgen van voorrang een aantal stappen te doorlopen en mensen de gelegenheid te geven te stoppen, 9 van de 10 keer gebeurt dat niet, maar is het richting aan en plankgas wegrijden (anders komt zo'n bus niet van zijn plaats). Een buschauffeur zal, om voorrang te kunnen krijgen, eerst kenbaar moeten maken, door middel van zijn richtingaanwijzer, dat hij wil wegrijden bij de halte. Op het moment dat hij zijn richtingaanwijzer aan zet, kan je van een automobilist die al reeds naast de bus zit of er direct achter zit, niet verwachten dat deze nog voorrang zal kunnen geven aan de bus, hoe graag hij het ook wilt. Dus moet de buschauffeur kijken in zijn spiegel of er daadwerkelijk ruimte komt. En pas als deze ruimte komt, dan kan hij zijn gaspedaal indrukken en daadwerkelijk wegrijden bij de halte. En dus niet knipper aan en gas intrappen tegelijk, hetgeen 9 van de 10 keer als een buschauffeur zich beklaagd over het niet krijgen van voorrang, wel de praktijk is.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 21:22 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Klopt, maar binnen de bebouwde kom heb je als lijnbus gewoon voorrang. Denk dat 60% van de automobilisten dat vergeten is.
Zelfs als deze stappen genomen worden krijg je vaak geen voorrang. Ik knipper sowieso altijd drie keer minimaal als de auto nog achter me zit.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 21:27 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Voorrang krijg je nog altijd, je mag het nevernooit nemen. Daarbij, een buschauffeur dient bij het krijgen van voorrang een aantal stappen te doorlopen en mensen de gelegenheid te geven te stoppen, 9 van de 10 keer gebeurt dat niet, maar is het richting aan en plankgas wegrijden (anders komt zo'n bus niet van zijn plaats). Een buschauffeur zal, om voorrang te kunnen krijgen, eerst kenbaar moeten maken, door middel van zijn richtingaanwijzer, dat hij wil wegrijden bij de halte. Op het moment dat hij zijn richtingaanwijzer aan zet, kan je van een automobilist die al reeds naast de bus zit of er direct achter zit, niet verwachten dat deze nog voorrang zal kunnen geven aan de bus, hoe graag hij het ook wilt. Dus moet de buschauffeur kijken in zijn spiegel of er daadwerkelijk ruimte komt. En pas als deze ruimte komt, dan kan hij zijn gaspedaal indrukken en daadwerkelijk wegrijden bij de halte. En dus niet knipper aan en gas intrappen tegelijk, hetgeen 9 van de 10 keer als een buschauffeur zich beklaagd over het niet krijgen van voorrang, wel de praktijk is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |