Is dat geen parkserverlichting? De meeste oude auto's hebben dimlichten en een kleiner peertje als parkeerlicht. Die blijven altijd aan staan. Vandaar ook dat een koplamp met kapot dimlicht nog een beetje licht geeft...quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 15:04 schreef MaximumRush het volgende:
Bij mijn BMW zijn het angel eyes als dagrijverlichting, en deze blijven gewoon aan wanneer ik m'n dimlicht aanzet.
Zoals ik zeg, het zit in dezelfde unit. Als het goed is, heeft jouw 9-3 dat ook gewoon in dezelfde unit zitten (en schijnt dat klote te zijn met vervangenquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 15:57 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Maar dat mag dus niet, je mag maar 2 lichtpunten hebben. Tegenwoordig is dat dagrijlicht (alleen voor) of dimlicht (combi met achter), en niet samen. Parkeerlichten zitten zelfs niet eens meer in nieuwe auto's volgens mij. En volgens de handleiding van mijn auto mag je er dus niet mee rijden
Ok, maar we hadden het eigenlijk over mensen waar het NIET in dezelfde unit zit, en die dus met 4 lichtpunten rijdenquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 16:03 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Zoals ik zeg, het zit in dezelfde unit. Als het goed is, heeft jouw 9-3 dat ook gewoon in dezelfde unit zitten (en schijnt dat klote te zijn met vervangen). En nee, daar zie je niets van als je dimlicht aan zet.
*90* bestaat niet. Filestaartbeveiliging is *70* > *50* > 50. Of de maximumsnelheid ter plekke nou 80, 100, 120 of 130 is. Enige andere beeldstand met flashers is de pijl opzij die voor een rood kruis komt.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 13:40 schreef Pizza_Boom het volgende:
Je mag niet in een keer van 130 naar 70, daar moet een 90 tussen zitten, het liefst 2x (1x met knippers en 1x normaal). De enige mogelijkheid dat jij in 1x naar 70 moet, is als je net de vergrotende trap, dat het hele zooitje een maxtrix opschuift, mist. In principe mogen snelheidsverlagingen maximaal 30 of 40 km/h per stap zijn.
Ik denk dat het wel dagrijverlichting, maar geen dagrijverlichting is. Het wordt wel zo toegepast, maar valt er niet onder. Angel eyes zijn die rondjes om de lamp zelf toch?quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 15:04 schreef MaximumRush het volgende:
Bij mijn BMW zijn het angel eyes als dagrijverlichting, en deze blijven gewoon aan wanneer ik m'n dimlicht aanzet.
Ja, maar de lampen waar de rondjes omheen zitten is je dimlicht.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 16:36 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel dagrijverlichting, maar geen dagrijverlichting is. Het wordt wel zo toegepast, maar valt er niet onder. Angel eyes zijn die rondjes om de lamp zelf toch?
Kan jij mij vertellen waarom ik ze dan regelmatig, gister op de A12, tegen kom? Ik zie ze zowel bij files als bij vaste beperkingen.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 16:17 schreef JDude het volgende:
[..]
*90* bestaat niet. Filestaartbeveiliging is *70* > *50* > 50. Of de maximumsnelheid ter plekke nou 80, 100, 120 of 130 is. Enige andere beeldstand met flashers is de pijl opzij die voor een rood kruis komt.
90 op de matrixborden kan wel, maar altijd vanuit de verkeerscentrale en (dus) zonder knippers.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 16:32 schreef twiFight het volgende:
Bestaat het helemaal niet volgens jou, of alleen niet voor filewaarschuwing?
Bij BMW is het apart kunnen voeren van je angel eyes ook pas mogelijk sinds 2007 ofzo. Op de pre LCI E90 is het bijvoorbeeld altijd in combinatie met dimlicht (meer voor de show dus eigenlijk en ook alleen als je xenon hebt), bij de LCI werd het pas echt dagrijverlichting. Volgens mij dimmen de angel eyes ook bij nieuwe BMW's wanneer je dimlicht inschakelt, zoals dat ook bij andere merken het geval is.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 16:53 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Ja, maar de lampen waar de rondjes omheen zitten is je dimlicht.
Omdat die mensen dus handmatig moeten schakelen. Ik pas hem zelf ook veel handmatig aan. Mistlicht (voor en achter) zijn niet te schakelen bij de automaat, om een voorbeeld te noemen. Slecht weer blijft de automaat uit staan (en zet ik hem aan). Andersom vind ik soms de automaat wat overtrokken reageren met verlichting inschakelen.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 17:33 schreef BigSmurf het volgende:
Zag er van de week ook weer eentje rijden. Half 12 's avonds, dagrijverlichting aan en dus achter geen verlichting. Ik snap dat echt niet. Ook niet technisch gezien. Elke auto heeft tegenwoordig automatische verlichting zowat, hoe kan het dan dat de dagrijverlichting niet gewoon altijd ingeschakeld is, en in het donker dimlicht automatisch aangaat?![]()
Je hoeft toch niet handmatig te schakelen als de sensor gewoon goed is? Okee, mistlampen en groot licht daargelaten. Maar die gebruik je ook niet vaak. Bij mij schakelt het dimlicht al in als het bewolkt is, dus ook bij slecht weer en lichte schemer. Hoef hem nooit handmatig aan te zetten. Als dat wel zo was zou ik direct naar de dealer rijden en vragen of die sensor niet gevoeliger kan. Die optie zit er niet voor niets op. En dan krijg je dus ook dat mensen zelf gaan klooien en het vergeten.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 18:09 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Omdat die mensen dus handmatig moeten schakelen. Ik pas hem zelf ook veel handmatig aan. Mistlicht (voor en achter) zijn niet te schakelen bij de automaat, om een voorbeeld te noemen. Slecht weer blijft de automaat uit staan (en zet ik hem aan). Andersom vind ik soms de automaat wat overtrokken reageren met verlichting inschakelen.
Ik zal er eens op letten dan.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 17:09 schreef JDude het volgende:
[..]
90 op de matrixborden kan wel, maar altijd vanuit de verkeerscentrale en (dus) zonder knippers.
Ik vergeet het nooit, maar dat is dan ook een auto zonder DRL.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 18:24 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Je hoeft toch niet handmatig te schakelen als de sensor gewoon goed is? Okee, mistlampen en groot licht daargelaten. Maar die gebruik je ook niet vaak. Bij mij schakelt het dimlicht al in als het bewolkt is, dus ook bij slecht weer en lichte schemer. Hoef hem nooit handmatig aan te zetten. Als dat wel zo was zou ik direct naar de dealer rijden en vragen of die sensor niet gevoeliger kan. Die optie zit er niet voor niets op. En dan krijg je dus ook dat mensen zelf gaan klooien en het vergeten.
Volgens mij heb je altijd knippers als de snelheid verlaagd wordt, dus ook als je van 120 of 130 naar 90 moet.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 17:09 schreef JDude het volgende:
[..]
90 op de matrixborden kan wel, maar altijd vanuit de verkeerscentrale en (dus) zonder knippers.
nopequote:Op vrijdag 15 augustus 2014 20:55 schreef Light het volgende:
[..]
Volgens mij heb je altijd knippers als de snelheid verlaagd wordt, dus ook als je van 120 of 130 naar 90 moet.
Misschien een Amerikaanse import, dan knipperen achter ook rode lampen ipv gele.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 14:29 schreef AdoraBelle het volgende:
Ik zag laatst een Land Rover rijden (of was het een Range Rover?) met dagrijverlichting. En iedere keer als die riching aangaf, zag je aan de voorkant niet de richtingaanwijzer aan gaan, maar knipperde de dagrijverlichting.
Is het toegestaan? Want die dagrijverlichting is niet dezelfde kleur als de richtingaanwijzers.
Het is niet per wet verboden. Alleen als het donker is mag je ze niet gebruiken, dan MOET je dimlicht voeren.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 15:00 schreef delano.888 het volgende:
Stadslicht (parkeerlicht) mag toch ook niet tijdens het rijden aan staan?
Omdat ze om de normale lampen heen vallen, dan mag het.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 15:04 schreef MaximumRush het volgende:
Bij mijn BMW zijn het angel eyes als dagrijverlichting, en deze blijven gewoon aan wanneer ik m'n dimlicht aanzet.
Ze heeft het over de voorkant van de auto, niet de achterkant. Kwam gister trouwens een kever tegen, volgens mij behoorlijk "verrat" (kon het in het donker niet lekker zien, maar gezien de camber, imperiaal e.d.), die hetzelfde had.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 22:34 schreef Fer het volgende:
Misschien een Amerikaanse import, dan knipperen achter ook rode lampen ipv gele.
Hoezo zou dat niet mogen? Ik heb in de bumper stadslicht en die staan altijd aan in combinatie met de dimlichten. Volgens mij kan ik die stadsverlichting nieteens uitzetten.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 15:57 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Maar dat mag dus niet, je mag maar 2 lichtpunten hebben. Tegenwoordig is dat dagrijlicht (alleen voor) of dimlicht (combi met achter), en niet samen. Parkeerlichten zitten zelfs niet eens meer in nieuwe auto's volgens mij. En volgens de handleiding van mijn auto mag je er dus niet mee rijden
En nog wel harder ook op Batadorp. Mooi bochtje is dat.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 00:30 schreef JDude het volgende:
Geldt echter niet altijd. A17>A16z op Klaverpolder heeft geen adviessnelheid maar kun je je lelijk in vergissen. A2/N2>A58 op Batadorp heeft adviessnelheid 90 maar kan prima met 130.
Altijdgeslaagd.nl hequote:Op maandag 18 augustus 2014 17:01 schreef dick_laurent het volgende:
Wat ik net toch meemaakte
Ik was op de fiets, op de helse terugweg van werk naar huis met hoosbuien en orkaanwinden.
Sta ik voor het stoplicht te wachten. Zie ik in mijn ooghoek rechts een vrij nieuwe Seat met enorme vaart voorbij schieten. Het gebeurde hier https://www.google.nl/map(...)K5pJSygeeg!2e0?hl=en
Ik stond op fietspad te wachten bij het stoplicht waar de witte Smart staat.
De Seat die met enorme vaart voorbij kwam was vanaf de bocht aan de overkant vd weg gekomen, waar je een blauwe auto ziet staan, en HAD dus moeten uitkomen op de plaats waar je de zwarte Honda civic ziet.
Echter had deze mongool de bocht met zo'n rotvaart genomen (i.c.m. zeer nat wegdek) dat hij vol tegen de stoep aan de rechterkant (waar je een rode greenwheels geparkeerd ziet) aan knalde.
Het was een redelijke knal, en de rechter-voorband explodeerde volgens mij en stond ook meteen hartstikke scheef.
Maar het mooiste was nog, dat de sukkel een seconde of twee na de klap, gewoon weer vol gas gaf![]()
waarschijnlijk omdat ie dacht dat ie wel weer ff vlot weg kon rijden...
Uiteraard deed de auto niks meer behalve een hele hoop toeren maken vanuit stilstand.
Toen stapte de tjap (ja hoor, een petje van een jaar of 20) maar uit en liep een beetje beduusd naar zijn rechter voorwiel.
Serieus, sommige mensen hebben hun rijbewijs echt bij een pak conflakes gekregen ofzo
Iphone 5quote:Op maandag 18 augustus 2014 17:03 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Altijdgeslaagd.nl he
Had je moeten opnemen
Maarja je zal vast geen xperia z1 hebben
Dat is ook altijd leuk in de winter. Wanneer het gesneeuwd heeft en alle Golf GTItjes op het industrieterrein gaan crossen. Heb meerdere autos gezien met banden en/of asses die niet meer heel waren. De garages zijn vast ontzettend blij met dat volkquote:Op maandag 18 augustus 2014 17:01 schreef dick_laurent het volgende:
Echter had deze mongool de bocht met zo'n rotvaart genomen (i.c.m. zeer nat wegdek) dat hij vol tegen de stoep aan de rechterkant (waar je een rode greenwheels geparkeerd ziet) aan knalde.
Heel Lombok zit vol met dat soort volk. Rijbewijs gekregen via examinator Achmed, een auto die je zonder goede 'baan' niet kunt betalen en de hele dag patserig rijden in de hoop dat hun penis wat langer wordt.quote:Op maandag 18 augustus 2014 18:39 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Check dit filmpje dan...
http://www.geenstijl.nl/m(...)rlijke_gladiool.html
Gisteravond toevallig op TV gezien al. En dan nog die argumentjes van "ik werd geplaagd" enzo. Wat een kneus.quote:Op maandag 18 augustus 2014 18:39 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Check dit filmpje dan...
http://www.geenstijl.nl/m(...)rlijke_gladiool.html
Ja ik zie ze regelmatig door de stad heen racen, met name de straatweg en de cartesiusweg zijn notoire wegen wat dat betreft.quote:Op maandag 18 augustus 2014 18:50 schreef twiFight het volgende:
[..]
Heel Lombok zit vol met dat soort volk. Rijbewijs gekregen via examinator Achmed, een auto die je zonder goede 'baan' niet kunt betalen en de hele dag patserig rijden in de hoop dat hun penis wat langer worden.
gvd die heeft teveel kapsalons geklaptquote:Op maandag 18 augustus 2014 18:39 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Check dit filmpje dan...
http://www.geenstijl.nl/m(...)rlijke_gladiool.html
Oeh, die is goed de sjaak. 470 euro direct als mulderfeitje, rijbewijsinvordering kost hem ook een kleine 1000 en die EMG gaat hem ook 800 o.i.d. kosten, als ie weg komt zonder onderzoek.quote:Op maandag 18 augustus 2014 18:39 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Check dit filmpje dan...
http://www.geenstijl.nl/m(...)rlijke_gladiool.html
https://www.google.nl/sea(...)UoAg&biw=320&bih=460quote:Op maandag 18 augustus 2014 17:42 schreef Fer het volgende:
Vakantieperiode dan stoppen van alle soorten figuren in huurauto's en maar crossen. Klasgenoot ooit had net zijn rijbewijs en kreeg een bakwagen mee, na de eerste rit lag het dak eraf.
Zag van de week dus hoe het er toen uit gezien moet hebben, die voorspoiler op de cabine weg, dat dak als een roldakje opgekreukeld naar achteren en de zijplaten schots en scheef, bij elkaar gehouden met wat spanbanden.
Wat een debiel zeg...niet alleen vol maar dan ook vol door rood, ook nog eens de verkeerde rijbaan pakken...quote:Op maandag 18 augustus 2014 18:39 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Check dit filmpje dan...
http://www.geenstijl.nl/m(...)rlijke_gladiool.html
Ik was het niet, dat waren anderen, het was Ramadam, ik werd opgejaagd, ik moest wel...quote:Op maandag 18 augustus 2014 18:39 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Check dit filmpje dan...
http://www.geenstijl.nl/m(...)rlijke_gladiool.html
Niet meer dan terecht. Hij mist op nog geen meter die fietser, die ie anders hartstikke gruwelijk dood rijdt.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 00:34 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Oeh, die is goed de sjaak. 470 euro direct als mulderfeitje, rijbewijsinvordering kost hem ook een kleine 1000 en die EMG gaat hem ook 800 o.i.d. kosten, als ie weg komt zonder onderzoek.
A73>A2 is ook leuk. Adviessnelheid 90. Maar dat kan veul harderquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 00:30 schreef JDude het volgende:
Adviessnelheden op de snelweg kun je over het algemeen prima 20 bij optellen.
Geldt echter niet altijd. A17>A16z op Klaverpolder heeft geen adviessnelheid maar kun je je lelijk in vergissen. A2/N2>A58 op Batadorp heeft adviessnelheid 90 maar kan prima met 130.
Daarom ook vanaf 70 jaar elke twee jaar een verplichte keuring op eigen kosten invoeren.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 09:49 schreef dick_laurent het volgende:
Vanmorgen ook weer leuk op weg naar werk (en ik was weer op de fiets ja, ik pak vaker de fiets dan de auto)
Staat er een busje rechts geparkeerd op de weg met zijn gevarenknippers aan. Voor mij rijdt vrij chique Citroen C5.
Ik blijf er achter. Citroen kon makkelijk links langs de bus, ok...het was krap, maar het kón.
Blijft die droeftoeter staan links op de weg, vlak voor 't busje dus, waardoor ik er dus zelfs met mijn fietsje met geen mogelijkheid meer langs kon. Dus na enkele seconden roep ik vrij luid "Hallooo, u kunt gaan hoor". Dit heeft in eerste instantie geen effect, maar na een seconde of tien besluit persoon in de Citroen er toch maar langs te gaan, met een tergend langzame slakkegang.
Vervolgens is ie erlangs, en blijft ie gewoon 6 km/u doorrijden, LINKS op de weghelft.
Nu weet ik dat rechts inhalen niet mag, en al helemaal niet verstandig is op de fiets, maar ik werd helemaal gek van dit figuur dus ik denk, fuck this, ik haal wel rechts in dan.
En ja hoor, precies op het moment dat ik dat wil gaan doen, gaat ie naar rechts (zonder knipperlicht of niks trouwens) mij dus vol afsnijdend. Ik dus in de remmen en daarna alsnog links inhalen.
Terwijl ik er langs fiets kijk ik natuurlijk vol irritatie naar rechts wat voor figuur er in zit, en ja hoor, dit dus.
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |