Worden landende aliens vantevoren aangekondigd dan?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:43 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Dooddoener van de eeuw. Overal op anticiperen, mensen. Ook op landende aliens!!
Nee, maar je moet er toch op anticiperen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:22 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Worden landende aliens vantevoren aangekondigd dan?
Als er geen voortekenen zijn kan je ook niet anticiperen he.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:31 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Nee, maar je moet er toch op anticiperen.
benzine op zo een kansloze manier besparen terwijl je in Dubai bentquote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:49 schreef Parzival het volgende:
Nou.. vanuit Dubai
Het is donker.. mijn lichten aanzetten kost benzine.. dus die laat ik uit
Er zit iemand voor me.. ik kan m vast weg zappen met mijn lichten
Rechts inhalen is sneller ..
Zelfs als ik hiervoor 4 banen naar rechts moet
Ik wil linksaf, maar sta op de middelste baan.. oplossing: gaan
Ik kan ook midden op de weg 90 rijden waar je 120 mag
Bumperkleven is pas als je bumper de andere bumper raakt
Het stoplicht is al 0.1s op groen.. en nog geen beweging.. TOETEREN!
Hehequote:Op vrijdag 15 augustus 2014 03:33 schreef Ridocar het volgende:
Een politieauto op de A17, richting Roosendaal (A58), volgens mij van team Bovendonk. Mistachterlichten aan, >1km zicht.
Nuff said...
Als het zo extreem is, zitten ze vaak wat anders te doen (bellen, sms-en, appen, dm-en, frutten aan radio/cd/navigatie). Die mensen moeten ze sowieso aan de kant halen....quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 01:46 schreef Pizza_Boom het volgende:
Grootste irritatie van vandaag: Mensen die geen constante snelheid aanhouden. Ja, ik snap dat je zonder cruise control niet continue exact 120 kan aanhouden, maar over een stuk van 10 minuten 6x een auto inhalen omdat die zo variërend rijdt, is het andere uiterste. Of 30 km/h moeten vertragen bij het uitrijden van een tunnel.
Dit ja, wat bezielt je danquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 07:21 schreef starla het volgende:
Mensen die serieus direct op de rem gaan staan als een digitaal bord boven de snelweg 70 aangeeft oid...zucht.
Dáár komen dus files van. Zie ik zo vaak gebeuren op de A12 tussen Den Haag en Gouda. Niemand voor hen, maar vol op de remmen omdat ze van 130 naar 70 moeten. Ligt het aan mij of kun je gewoon niet afremmen op de motor en rustig vaart minderen zodat niemand achter je schrikt en je geen kettingreactie krijgt van 'noodremmen'.
quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 01:46 schreef Pizza_Boom het volgende:
Grootste irritatie van vandaag: Mensen die geen constante snelheid aanhouden. Ja, ik snap dat je zonder cruise control niet continue exact 120 kan aanhouden, maar over een stuk van 10 minuten 6x een auto inhalen omdat die zo variërend rijdt, is het andere uiterste.
Dit allebei ja. Strontirritant. Gaat vaak nog gepaard met ander irritant gedrag (zoals verkeerde positie op de weg, afsneiden, bumperkleven, etc.) ook.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 07:59 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Als het zo extreem is, zitten ze vaak wat anders te doen (bellen, sms-en, appen, dm-en, frutten aan radio/cd/navigatie). Die mensen moeten ze sowieso aan de kant halen....
Probleem is dat ik normaal gesproken wel even sein, tikje grootlicht en dan de mistlampen even laten branden. Maar de kans dat ik dan aan de kant word gezet om uit te leggen wat ik met mijn lichten aan het doen ben is dan vrij groot.quote:
quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 10:56 schreef Ridocar het volgende:
[..]
een Cuore-geval met achtermistlichten in de regen
Snap ik ook niet. Als het goed is wordt zoiets heel vroeg aangegeven. En als je niet zo goed in de verte kunt lezen weet je dat bij een afgekruiste rijstrook voor de andere rijstroken vrijwel altijd 70 geldt.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 07:21 schreef starla het volgende:
Mensen die serieus direct op de rem gaan staan als een digitaal bord boven de snelweg 70 aangeeft oid...zucht.
Dáár komen dus files van. Zie ik zo vaak gebeuren op de A12 tussen Den Haag en Gouda. Niemand voor hen, maar vol op de remmen omdat ze van 130 naar 70 moeten. Ligt het aan mij of kun je gewoon niet afremmen op de motor en rustig vaart minderen zodat niemand achter je schrikt en je geen kettingreactie krijgt van 'noodremmen'.
Haha ja inderdaad. Maar ook echt een uur ofzo later nog steeds nietquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 11:54 schreef Sounddragon het volgende:
In .de is het heel normaal om bij regen dat klote mistding achterop aan te gooien, alleen vergeten die eikels steevast om die krengen weer uit te doen
Sowieso rem ik niet als dat niet nodig is om een (mogelijk) ongeluk te voorkomen. Gewoon gas los en wachten. Remmen kost verdomme benzinequote:Op vrijdag 15 augustus 2014 11:03 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Snap ik ook niet. Als het goed is wordt zoiets heel vroeg aangegeven. En als je niet zo goed in de verte kunt lezen weet je dat bij een afgekruiste rijstrook voor de andere rijstroken vrijwel altijd 70 geldt.
En zelfs al ben je te laat, er zijn regels mbt het plaatsen van flitsapparatuur. Vlak na een wijziging van de Vmax mag dus niet. Daar zijn minimumafstanden voor bedacht (ik dacht 10 seconden op die snelheid)
Dat hoort zo. Je rijdt immers werkzaamheden binnen. Met mensen. Die daar werken. En smallere banen.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 07:21 schreef starla het volgende:
Mensen die serieus direct op de rem gaan staan als een digitaal bord boven de snelweg 70 aangeeft oid...zucht.
Dáár komen dus files van. Zie ik zo vaak gebeuren op de A12 tussen Den Haag en Gouda. Niemand voor hen, maar vol op de remmen omdat ze van 130 naar 70 moeten. Ligt het aan mij of kun je gewoon niet afremmen op de motor en rustig vaart minderen zodat niemand achter je schrikt en je geen kettingreactie krijgt van 'noodremmen'.
Volgens mij haal je nu 2 dingen door mekaar. Bij werkzaamheden zijn het meestal gewoon verkeersborden die worden neergezet.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 12:31 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Dat hoort zo. Je rijdt immers werkzaamheden binnen. Met mensen. Die daar werken. En smallere banen.
Als je dan van 130 uitrolt naar 70 ga je gewoon veel te hard door de werkzaamheden. En ver van te voren gas los laten is ook een beetje kansloos.
Je hoeft geen noodrem te maken, maar wel duidelijk afremmen. Je rijdt daar langzaam voor de mensen die er werken. Niet alleen omdat er misschien flitsers zouden kunnen zijn.
Overigens houden de gemeentes zich vaak niet aan die regels. Zat kruispunten met een bordje 50 en meteen een flitser.
Als er van te voren 90 en dan 7 p enzo staat is het natuurlijk een andere situatie![]()
Lol bij werkzaamheden zetten ze die matrixborden ook aan. Doe zie je gewoon eerder dan de borden van de werkzaamheden. Zeker in het donker.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 12:40 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Volgens mij haal je nu 2 dingen door mekaar. Bij werkzaamheden zijn het meestal gewoon verkeersborden die worden neergezet.
De led borden boven de weg worden over het algemeen gebruikt bij een aankomende file. En als dat zo is heeft volop remmen dus geen zin.
Je gaat nooit van 130 naar 70 zonder tussenstap.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 12:31 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Dat hoort zo. Je rijdt immers werkzaamheden binnen. Met mensen. Die daar werken. En smallere banen.
Als je dan van 130 uitrolt naar 70 ga je gewoon veel te hard door de werkzaamheden. En ver van te voren gas los laten is ook een beetje kansloos.
Je hoeft geen noodrem te maken, maar wel duidelijk afremmen. Je rijdt daar langzaam voor de mensen die er werken. Niet alleen omdat er misschien flitsers zouden kunnen zijn.
Overigens houden de gemeentes zich vaak niet aan die regels. Zat kruispunten met een bordje 50 en meteen een flitser.
Als er van te voren 90 en dan 7 p enzo staat is het natuurlijk een andere situatie![]()
(Ik weet niet of dat ook in Nederland zo is) maar je gaat vaak zat van 130 naar 70.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 12:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je gaat nooit van 130 naar 70 zonder tussenstap.
Er wordt eerst 90 aangegeven, en daarna 70, en meestal zijn er per snelheid een paar matrixborden achter elkaar waar die snelheid geldt.
Overigens begint het allemaal met een matrixbord met 4 knipperende lichten om de snelheid.
Je hoeft daar dus niet te remmen, maar de meeste mensen maken de fout dat zij het nut niet zien van de aangepaste snelheid, en dus doorrijden tot ze ineens zien dat het wel nut heeft, en dan zijn ze al ver voorbij de eerste matrixborden met knipperende lichten om de snelheid.
Amen. Alhoewel die breedstralers voor erg kansloos zijn.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 12:43 schreef Fer het volgende:
Moderne autoos moet je wel remmen, die blijven te hard doorrollen.
En het nut van een mistlamp snap je pas als je in de bergen met 10m zicht hebt gereden.
Voor regen en dt beetje hei af n toe overbodig.
In Duitsland ja, maar in NL ga je niet van 130 naar 70 tenzij je op een baanvak rijdt waar ineens, door een aanrijding bijvoorbeeld, de matrixborden aangaan.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 12:49 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
(Ik weet niet of dat ook in Nederland zo is) maar je gaat vaak zat van 130 naar 70.
Meestal zie je het inderdaad ver van te voren aankomen. Maar soms is het gewoon nodig te remmen.
Hell in Duitsland is het 200km/u+, bam 120, 100, 80, 60. Als je dan niet remt knal je gewoon met 170 door de baustelle.![]()
Mijn punt is dat als er op het matrixbord staat dat je 70 moet rijden, je ervoor moet zorgen dat je dat doet. Desnoods door te remmen. Wat ook nodig is om van de cc af te komen![]()
Breedstralers voor zijn verre van kansloos.... rij jij maar eens in dichte mist op boerenbinnenweggetjes.... dan ben je dankbaar voor je breedstralers.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 12:52 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Amen. Alhoewel die breedstralers voor erg kansloos zijn.
Een verstraler laag is veel nuttiger, die reflecteert ook niet in je zicht, maar zorgt wel voor verlichting verder dan 30cm voor je bumper. Als je iets ziet in je breedstralers ga je er 100% tegenaan knallen
Nou niet echt. Ik reed inderdaad door een bergpas met enorme mist.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 12:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Breedstralers voor zijn verre van kansloos.... rij jij maar eens in dichte mist op boerenbinnenweggetjes.... dan ben je dankbaar voor je breedstralers.
Ik rij nogal eens boerenbinnenweggetjes, van die smalle slingerdingen zonder strepen op de weg, en direct een berm naast de weg, en dan is het met mist echt wel prettig dat je nog ziet waar de weg is.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 12:59 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Nou niet echt. Ik reed inderdaad door een bergpas met enorme mist.
Ik zet mijn breedstralers aan: geen verschil. In de mist kon ik ze gewoon niet zien![]()
Het zijn bij mijn meer mode lichten. Echte mistlampen voor zijn ook fel. Dit is meer skoda dagrijverlichting
Dat maakt het juist gevaarlijker. Je ziet waar de weg is naast je. Je ziet echter niet welke bocht eraan gaat komenquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 13:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik rij nogal eens boerenbinnenweggetjes, van die smalle slingerdingen zonder strepen op de weg, en direct een berm naast de weg, en dan is het met mist echt wel prettig dat je nog ziet waar de weg is.
Dat zijn gewoon debielen die hun mislampjes willen showenquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 13:12 schreef delano.888 het volgende:
Dagelijkse irritatie, mensen die gewoon standaard met 4 lampen voor rijden, dus dim + mistlichten? Geen idee, kan me niet voorstellen dat die mensen elke keer hun mistlampen gaan aanzetten bij het wegrijden, waarom zou je?
Of is dat een nieuwe techniek ofzo? Zie het echt vaak. En ik bedoel dus niet dagrijlampen + dimlichten want dat zou niet tegelijk mogen werken.
Ja dat idee heb ik ook, maar ik zie het echt dagelijks meerdere keren.. Dus die mensen die doen elke keer als ze vertrekken hun normale, EN mistlampen aan?quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 13:23 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Dat zijn gewoon debielen die hun mislampjes willen showen![]()
Bochtenverlichting is wel nice. Maar die gaat alleen aan in een bocht. En aan 1 kant.
Ik was gister dus in Duitsland en daar doe ik het ook hoor. Ook opvallend, als je 140 rijdt (het regende wat, dus niet al te hard), vlieg je mensen (Nederlanders natuurlijk) al voorbij en bij de 120-100-80 vertraging voor een Baustelle komen zij jou, waar je 80 mag, voorbij vliegen.quote:
Je mag niet in een keer van 130 naar 70, daar moet een 90 tussen zitten, het liefst 2x (1x met knippers en 1x normaal). De enige mogelijkheid dat jij in 1x naar 70 moet, is als je net de vergrotende trap, dat het hele zooitje een maxtrix opschuift, mist. In principe mogen snelheidsverlagingen maximaal 30 of 40 km/h per stap zijn.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 12:49 schreef NieuweNier het volgende:
(Ik weet niet of dat ook in Nederland zo is) maar je gaat vaak zat van 130 naar 70.
Of dagrijdverlichting die aan blijft staan.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 13:23 schreef NieuweNier het volgende:
Dat zijn gewoon debielen die hun mislampjes willen showen![]()
Eens, het is erg prettig de weg en berm strak voor je auto nog zichtbaar te hebben.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 13:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik rij nogal eens boerenbinnenweggetjes, van die smalle slingerdingen zonder strepen op de weg, en direct een berm naast de weg, en dan is het met mist echt wel prettig dat je nog ziet waar de weg is.
Echt, je snapt het duidelijk niet.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 13:22 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Dat maakt het juist gevaarlijker. Je ziet waar de weg is naast je. Je ziet echter niet welke bocht eraan gaat komen![]()
Feitelijk bedriegen je ogen je. Net zoiets als aftermarket xenon. Veel licht vlak voor je auto maar weinig zicht verder weg, waar je naar moet kijken om nog in te kunnen grijpen.
Dat kan niet, die gaat altijd uit als je je dimlichten aan zet, standaard, anders kom je de apk niet doorquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 13:40 schreef Pizza_Boom het volgende:
Of dagrijdverlichting die aan blijft staan.
Zet er eens een setje nieuwe merkpeertjes in.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 13:43 schreef NieuweNier het volgende:
(Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de mistlampen van mijn auto bagger zijn. De koplampen zijn ook al erg slecht. En dat ik daardoor een negatieve ervaring heb)
Merken als Audi, BMW en Mercedes dimmen hun drl bij het aanzetten van dimlicht.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 13:45 schreef delano.888 het volgende:
Dat kan niet, die gaat altijd uit als je je dimlichten aan zet, standaard, anders kom je de apk niet door
Dan komt dus de discussie: is het nog drl als het dezelfde sterkte als stadslicht aan neemt?quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 14:28 schreef twiFight het volgende:
Dat de dagrijlichten uitmoeten wanneer dimlicht aanstaat is v.z.i.w. gewoon wettelijk bepaald.
Audi heeft het ook, dus in de typegoedkeur zit het sowieso, anders waren ze niet op de markt gekomen.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 14:29 schreef AdoraBelle het volgende:
Ik zag laatst een Land Rover rijden (of was het een Range Rover?) met dagrijverlichting. En iedere keer als die riching aangaf, zag je aan de voorkant niet de richtingaanwijzer aan gaan, maar knipperde de dagrijverlichting.
Is het toegestaan? Want die dagrijverlichting is niet dezelfde kleur als de richtingaanwijzers.
Bij mijn auto gaan de mistlampen voor vanzelf uit als je je dimlicht uit doet. Als je dat knopje dus ooit 1x aan hebt gezet gaan ze in het vervolg altijd gewoon mee aan en uit met je dimlicht.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 13:25 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ja dat idee heb ik ook, maar ik zie het echt dagelijks meerdere keren.. Dus die mensen die doen elke keer als ze vertrekken hun normale, EN mistlampen aan?waar liggen je prioriteiten denk ik dan
Nee, maar dat maakt de hele discussie ook nogal zinloos. Op het moment dat de lichtsterkte (en de andere eisen) overeenkomen met stadslicht dan mag het, maar is het dus ook geen dagrijlicht meer en staat het dagrijlicht dus gewoon uit. Dat fabrikanten dat tegenwoordig in een en dezelfde lichtunit bouwen staat daar los van.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 14:31 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dan komt dus de discussie: is het nog drl als het dezelfde sterkte als stadslicht aan neemt?
Ja dat ze mee uit gaan klopt, maar normaal horen ze volgens mij dan uit te blijven als je de dimlichten weer aan zet. Bij mij althans wel. Zodra ik mijn auto van het contact haal is alles gereset naar standaard, groot licht/mist licht, enz. Dacht dat dat altijd zo is bij iedereen..quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 14:54 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Bij mijn auto gaan de mistlampen voor vanzelf uit als je je dimlicht uit doet. Als je dat knopje dus ooit 1x aan hebt gezet gaan ze in het vervolg altijd gewoon mee aan en uit met je dimlicht.
Mijn auto (Renault Clio uit 2001) heeft nog gewoon ouderwetse schakelaars, die kun je niet 'zomaar' automatisch uit zetten.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 14:59 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ja dat ze mee uit gaan klopt, maar normaal horen ze volgens mij dan uit te blijven als je de dimlichten weer aan zet. Bij mij althans wel. Zodra ik mijn auto van het contact haal is alles gereset naar standaard, groot licht/mist licht, enz. Dacht dat dat altijd zo is bij iedereen..
Mijn auto heeft ook schakelaars, maar zonder in/uit stand, dus zien er altijd even "diep" uit, dus die kunnen "gereset" worden. Nooit over nagedacht dat andere auto's echt aan/uit schakelaars hebben voor mistlicht enz..quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 15:03 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Mijn auto (Renault Clio uit 2001) heeft nog gewoon ouderwetse schakelaars, die kun je niet 'zomaar' automatisch uit zetten.
Ik mag al blij zijn dat die begint te piepen als ik de deur open doe en ik ben vergeten m'n verlichting uit te doen
De lichten discussie is ook ontopic hoor, we irriteren ons namelijk aan mensen die overbodig (te veel) licht voerenquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 15:05 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Maaruh, ontopic: ik heb juist totaal geen irritatie op de weg vandaag!
Wat is het in de zomervakantie 's ochtends vroeg heerlijk rustig: gewoon in de 'spits' cruisecontrol op 140 en pas bij afrit waar ik eraf moest weer van de cruisecontrol af!
Want? Je mag het niet voeren zonder dimlicht, maar dat is een andere discussie. In veel auto's schakel je uit - (eventuele automaatstand) - stadslicht - dimlichtquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 15:00 schreef delano.888 het volgende:
Stadslicht (parkeerlicht) mag toch ook niet tijdens het rijden aan staan?
Dat soort dingen irriteer ik me echt niet aan. Gisteravond ook vanaf Ede (A30) tot huis (ruim 100 km) met mistlicht voor erbij gereden, omdat het constant van die stortbuien waren dat je met 70 rijden op de snelweg nog geen hand voor ogen ziet. En dan is het wel prettig dat je nog enigszins, zo vlak voor je auto, kan zien dat je binnen de lijntjes kleurt.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 15:05 schreef delano.888 het volgende:
Maar dagrijverlichting mag dus WEL gecombineerd met dimlicht gevoerd worden? Weer wat geleerd.. Dan irriteer ik me dus misschien altijd onterecht aan tegenliggers met 4 lichtpunten, ik dacht echt dat het niet mocht..
Ik heb van mijn instructeur geleerd dat stadslicht/parkeerlicht alleen gebruikt mag worden, om te parkeren, buiten de bebouwde kom.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 15:34 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Want? Je mag het niet voeren zonder dimlicht, maar dat is een andere discussie. In veel auto's schakel je uit - (eventuele automaatstand) - stadslicht - dimlicht
[..]
Dat soort dingen irriteer ik me echt niet aan. Gisteravond ook vanaf Ede (A30) tot huis (ruim 100 km) met mistlicht voor erbij gereden, omdat het constant van die stortbuien waren dat je met 70 rijden op de snelweg nog geen hand voor ogen ziet. En dan is het wel prettig dat je nog enigszins, zo vlak voor je auto, kan zien dat je binnen de lijntjes kleurt.
Maar kan jij het apart uitzetten?quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 15:39 schreef delano.888 het volgende:
Ik heb van mijn instructeur geleerd dat stadslicht/parkeerlicht alleen gebruikt mag worden, om te parkeren, buiten de bebouwde kom.
Hoe bedoel je? Ja ik kan alleen stadslicht/parkeerlicht aanzetten, dat is dan ook de enige verlichting die uberhaubt aan kan blijven bij mij als ik de sleutel er uit haal. Is dus naar mijn weten bedoelt om mee te parkeren buiten de bebouwde kom..quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 15:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Maar kan jij het apart uitzetten?
quote:The parking lights can be switched on
regardless of the position of the ignition
switch. Do not use parking lights when driving.
Note:
The lighting switch must be in parking or
headlight position to operate the rear fog
light (see page 73).
Bij de meeste auto's gaat dat dus automatisch mee aan als je dimlicht aan zet en zit het in dezelfde unit.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 15:48 schreef delano.888 het volgende:
Hoe bedoel je? Ja ik kan alleen stadslicht/parkeerlicht aanzetten, dat is dan ook de enige verlichting die uberhaubt aan kan blijven bij mij als ik de sleutel er uit haal. Is dus naar mijn weten bedoelt om mee te parkeren buiten de bebouwde kom..
Maar dat mag dus niet, je mag maar 2 lichtpunten hebben. Tegenwoordig is dat dagrijlicht (alleen voor) of dimlicht (combi met achter), en niet samen. Parkeerlichten zitten zelfs niet eens meer in nieuwe auto's volgens mij. En volgens de handleiding van mijn auto mag je er dus niet mee rijdenquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 15:54 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Bij de meeste auto's gaat dat dus automatisch mee aan als je dimlicht aan zet en zit het in dezelfde unit.
Is dat geen parkserverlichting? De meeste oude auto's hebben dimlichten en een kleiner peertje als parkeerlicht. Die blijven altijd aan staan. Vandaar ook dat een koplamp met kapot dimlicht nog een beetje licht geeft...quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 15:04 schreef MaximumRush het volgende:
Bij mijn BMW zijn het angel eyes als dagrijverlichting, en deze blijven gewoon aan wanneer ik m'n dimlicht aanzet.
Zoals ik zeg, het zit in dezelfde unit. Als het goed is, heeft jouw 9-3 dat ook gewoon in dezelfde unit zitten (en schijnt dat klote te zijn met vervangenquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 15:57 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Maar dat mag dus niet, je mag maar 2 lichtpunten hebben. Tegenwoordig is dat dagrijlicht (alleen voor) of dimlicht (combi met achter), en niet samen. Parkeerlichten zitten zelfs niet eens meer in nieuwe auto's volgens mij. En volgens de handleiding van mijn auto mag je er dus niet mee rijden
Ok, maar we hadden het eigenlijk over mensen waar het NIET in dezelfde unit zit, en die dus met 4 lichtpunten rijdenquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 16:03 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Zoals ik zeg, het zit in dezelfde unit. Als het goed is, heeft jouw 9-3 dat ook gewoon in dezelfde unit zitten (en schijnt dat klote te zijn met vervangen). En nee, daar zie je niets van als je dimlicht aan zet.
*90* bestaat niet. Filestaartbeveiliging is *70* > *50* > 50. Of de maximumsnelheid ter plekke nou 80, 100, 120 of 130 is. Enige andere beeldstand met flashers is de pijl opzij die voor een rood kruis komt.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 13:40 schreef Pizza_Boom het volgende:
Je mag niet in een keer van 130 naar 70, daar moet een 90 tussen zitten, het liefst 2x (1x met knippers en 1x normaal). De enige mogelijkheid dat jij in 1x naar 70 moet, is als je net de vergrotende trap, dat het hele zooitje een maxtrix opschuift, mist. In principe mogen snelheidsverlagingen maximaal 30 of 40 km/h per stap zijn.
Ik denk dat het wel dagrijverlichting, maar geen dagrijverlichting is. Het wordt wel zo toegepast, maar valt er niet onder. Angel eyes zijn die rondjes om de lamp zelf toch?quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 15:04 schreef MaximumRush het volgende:
Bij mijn BMW zijn het angel eyes als dagrijverlichting, en deze blijven gewoon aan wanneer ik m'n dimlicht aanzet.
Ja, maar de lampen waar de rondjes omheen zitten is je dimlicht.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 16:36 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel dagrijverlichting, maar geen dagrijverlichting is. Het wordt wel zo toegepast, maar valt er niet onder. Angel eyes zijn die rondjes om de lamp zelf toch?
Kan jij mij vertellen waarom ik ze dan regelmatig, gister op de A12, tegen kom? Ik zie ze zowel bij files als bij vaste beperkingen.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 16:17 schreef JDude het volgende:
[..]
*90* bestaat niet. Filestaartbeveiliging is *70* > *50* > 50. Of de maximumsnelheid ter plekke nou 80, 100, 120 of 130 is. Enige andere beeldstand met flashers is de pijl opzij die voor een rood kruis komt.
90 op de matrixborden kan wel, maar altijd vanuit de verkeerscentrale en (dus) zonder knippers.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 16:32 schreef twiFight het volgende:
Bestaat het helemaal niet volgens jou, of alleen niet voor filewaarschuwing?
Bij BMW is het apart kunnen voeren van je angel eyes ook pas mogelijk sinds 2007 ofzo. Op de pre LCI E90 is het bijvoorbeeld altijd in combinatie met dimlicht (meer voor de show dus eigenlijk en ook alleen als je xenon hebt), bij de LCI werd het pas echt dagrijverlichting. Volgens mij dimmen de angel eyes ook bij nieuwe BMW's wanneer je dimlicht inschakelt, zoals dat ook bij andere merken het geval is.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 16:53 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Ja, maar de lampen waar de rondjes omheen zitten is je dimlicht.
Omdat die mensen dus handmatig moeten schakelen. Ik pas hem zelf ook veel handmatig aan. Mistlicht (voor en achter) zijn niet te schakelen bij de automaat, om een voorbeeld te noemen. Slecht weer blijft de automaat uit staan (en zet ik hem aan). Andersom vind ik soms de automaat wat overtrokken reageren met verlichting inschakelen.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 17:33 schreef BigSmurf het volgende:
Zag er van de week ook weer eentje rijden. Half 12 's avonds, dagrijverlichting aan en dus achter geen verlichting. Ik snap dat echt niet. Ook niet technisch gezien. Elke auto heeft tegenwoordig automatische verlichting zowat, hoe kan het dan dat de dagrijverlichting niet gewoon altijd ingeschakeld is, en in het donker dimlicht automatisch aangaat?![]()
Je hoeft toch niet handmatig te schakelen als de sensor gewoon goed is? Okee, mistlampen en groot licht daargelaten. Maar die gebruik je ook niet vaak. Bij mij schakelt het dimlicht al in als het bewolkt is, dus ook bij slecht weer en lichte schemer. Hoef hem nooit handmatig aan te zetten. Als dat wel zo was zou ik direct naar de dealer rijden en vragen of die sensor niet gevoeliger kan. Die optie zit er niet voor niets op. En dan krijg je dus ook dat mensen zelf gaan klooien en het vergeten.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 18:09 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Omdat die mensen dus handmatig moeten schakelen. Ik pas hem zelf ook veel handmatig aan. Mistlicht (voor en achter) zijn niet te schakelen bij de automaat, om een voorbeeld te noemen. Slecht weer blijft de automaat uit staan (en zet ik hem aan). Andersom vind ik soms de automaat wat overtrokken reageren met verlichting inschakelen.
Ik zal er eens op letten dan.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 17:09 schreef JDude het volgende:
[..]
90 op de matrixborden kan wel, maar altijd vanuit de verkeerscentrale en (dus) zonder knippers.
Ik vergeet het nooit, maar dat is dan ook een auto zonder DRL.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 18:24 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Je hoeft toch niet handmatig te schakelen als de sensor gewoon goed is? Okee, mistlampen en groot licht daargelaten. Maar die gebruik je ook niet vaak. Bij mij schakelt het dimlicht al in als het bewolkt is, dus ook bij slecht weer en lichte schemer. Hoef hem nooit handmatig aan te zetten. Als dat wel zo was zou ik direct naar de dealer rijden en vragen of die sensor niet gevoeliger kan. Die optie zit er niet voor niets op. En dan krijg je dus ook dat mensen zelf gaan klooien en het vergeten.
Volgens mij heb je altijd knippers als de snelheid verlaagd wordt, dus ook als je van 120 of 130 naar 90 moet.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 17:09 schreef JDude het volgende:
[..]
90 op de matrixborden kan wel, maar altijd vanuit de verkeerscentrale en (dus) zonder knippers.
nopequote:Op vrijdag 15 augustus 2014 20:55 schreef Light het volgende:
[..]
Volgens mij heb je altijd knippers als de snelheid verlaagd wordt, dus ook als je van 120 of 130 naar 90 moet.
Misschien een Amerikaanse import, dan knipperen achter ook rode lampen ipv gele.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 14:29 schreef AdoraBelle het volgende:
Ik zag laatst een Land Rover rijden (of was het een Range Rover?) met dagrijverlichting. En iedere keer als die riching aangaf, zag je aan de voorkant niet de richtingaanwijzer aan gaan, maar knipperde de dagrijverlichting.
Is het toegestaan? Want die dagrijverlichting is niet dezelfde kleur als de richtingaanwijzers.
Het is niet per wet verboden. Alleen als het donker is mag je ze niet gebruiken, dan MOET je dimlicht voeren.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 15:00 schreef delano.888 het volgende:
Stadslicht (parkeerlicht) mag toch ook niet tijdens het rijden aan staan?
Omdat ze om de normale lampen heen vallen, dan mag het.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 15:04 schreef MaximumRush het volgende:
Bij mijn BMW zijn het angel eyes als dagrijverlichting, en deze blijven gewoon aan wanneer ik m'n dimlicht aanzet.
Ze heeft het over de voorkant van de auto, niet de achterkant. Kwam gister trouwens een kever tegen, volgens mij behoorlijk "verrat" (kon het in het donker niet lekker zien, maar gezien de camber, imperiaal e.d.), die hetzelfde had.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 22:34 schreef Fer het volgende:
Misschien een Amerikaanse import, dan knipperen achter ook rode lampen ipv gele.
Hoezo zou dat niet mogen? Ik heb in de bumper stadslicht en die staan altijd aan in combinatie met de dimlichten. Volgens mij kan ik die stadsverlichting nieteens uitzetten.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 15:57 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Maar dat mag dus niet, je mag maar 2 lichtpunten hebben. Tegenwoordig is dat dagrijlicht (alleen voor) of dimlicht (combi met achter), en niet samen. Parkeerlichten zitten zelfs niet eens meer in nieuwe auto's volgens mij. En volgens de handleiding van mijn auto mag je er dus niet mee rijden
En nog wel harder ook op Batadorp. Mooi bochtje is dat.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 00:30 schreef JDude het volgende:
Geldt echter niet altijd. A17>A16z op Klaverpolder heeft geen adviessnelheid maar kun je je lelijk in vergissen. A2/N2>A58 op Batadorp heeft adviessnelheid 90 maar kan prima met 130.
Altijdgeslaagd.nl hequote:Op maandag 18 augustus 2014 17:01 schreef dick_laurent het volgende:
Wat ik net toch meemaakte
Ik was op de fiets, op de helse terugweg van werk naar huis met hoosbuien en orkaanwinden.
Sta ik voor het stoplicht te wachten. Zie ik in mijn ooghoek rechts een vrij nieuwe Seat met enorme vaart voorbij schieten. Het gebeurde hier https://www.google.nl/map(...)K5pJSygeeg!2e0?hl=en
Ik stond op fietspad te wachten bij het stoplicht waar de witte Smart staat.
De Seat die met enorme vaart voorbij kwam was vanaf de bocht aan de overkant vd weg gekomen, waar je een blauwe auto ziet staan, en HAD dus moeten uitkomen op de plaats waar je de zwarte Honda civic ziet.
Echter had deze mongool de bocht met zo'n rotvaart genomen (i.c.m. zeer nat wegdek) dat hij vol tegen de stoep aan de rechterkant (waar je een rode greenwheels geparkeerd ziet) aan knalde.
Het was een redelijke knal, en de rechter-voorband explodeerde volgens mij en stond ook meteen hartstikke scheef.
Maar het mooiste was nog, dat de sukkel een seconde of twee na de klap, gewoon weer vol gas gaf![]()
waarschijnlijk omdat ie dacht dat ie wel weer ff vlot weg kon rijden...
Uiteraard deed de auto niks meer behalve een hele hoop toeren maken vanuit stilstand.
Toen stapte de tjap (ja hoor, een petje van een jaar of 20) maar uit en liep een beetje beduusd naar zijn rechter voorwiel.
Serieus, sommige mensen hebben hun rijbewijs echt bij een pak conflakes gekregen ofzo
Iphone 5quote:Op maandag 18 augustus 2014 17:03 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Altijdgeslaagd.nl he
Had je moeten opnemen
Maarja je zal vast geen xperia z1 hebben
Dat is ook altijd leuk in de winter. Wanneer het gesneeuwd heeft en alle Golf GTItjes op het industrieterrein gaan crossen. Heb meerdere autos gezien met banden en/of asses die niet meer heel waren. De garages zijn vast ontzettend blij met dat volkquote:Op maandag 18 augustus 2014 17:01 schreef dick_laurent het volgende:
Echter had deze mongool de bocht met zo'n rotvaart genomen (i.c.m. zeer nat wegdek) dat hij vol tegen de stoep aan de rechterkant (waar je een rode greenwheels geparkeerd ziet) aan knalde.
Heel Lombok zit vol met dat soort volk. Rijbewijs gekregen via examinator Achmed, een auto die je zonder goede 'baan' niet kunt betalen en de hele dag patserig rijden in de hoop dat hun penis wat langer wordt.quote:Op maandag 18 augustus 2014 18:39 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Check dit filmpje dan...
http://www.geenstijl.nl/m(...)rlijke_gladiool.html
Gisteravond toevallig op TV gezien al. En dan nog die argumentjes van "ik werd geplaagd" enzo. Wat een kneus.quote:Op maandag 18 augustus 2014 18:39 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Check dit filmpje dan...
http://www.geenstijl.nl/m(...)rlijke_gladiool.html
Ja ik zie ze regelmatig door de stad heen racen, met name de straatweg en de cartesiusweg zijn notoire wegen wat dat betreft.quote:Op maandag 18 augustus 2014 18:50 schreef twiFight het volgende:
[..]
Heel Lombok zit vol met dat soort volk. Rijbewijs gekregen via examinator Achmed, een auto die je zonder goede 'baan' niet kunt betalen en de hele dag patserig rijden in de hoop dat hun penis wat langer worden.
gvd die heeft teveel kapsalons geklaptquote:Op maandag 18 augustus 2014 18:39 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Check dit filmpje dan...
http://www.geenstijl.nl/m(...)rlijke_gladiool.html
Oeh, die is goed de sjaak. 470 euro direct als mulderfeitje, rijbewijsinvordering kost hem ook een kleine 1000 en die EMG gaat hem ook 800 o.i.d. kosten, als ie weg komt zonder onderzoek.quote:Op maandag 18 augustus 2014 18:39 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Check dit filmpje dan...
http://www.geenstijl.nl/m(...)rlijke_gladiool.html
https://www.google.nl/sea(...)UoAg&biw=320&bih=460quote:Op maandag 18 augustus 2014 17:42 schreef Fer het volgende:
Vakantieperiode dan stoppen van alle soorten figuren in huurauto's en maar crossen. Klasgenoot ooit had net zijn rijbewijs en kreeg een bakwagen mee, na de eerste rit lag het dak eraf.
Zag van de week dus hoe het er toen uit gezien moet hebben, die voorspoiler op de cabine weg, dat dak als een roldakje opgekreukeld naar achteren en de zijplaten schots en scheef, bij elkaar gehouden met wat spanbanden.
Wat een debiel zeg...niet alleen vol maar dan ook vol door rood, ook nog eens de verkeerde rijbaan pakken...quote:Op maandag 18 augustus 2014 18:39 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Check dit filmpje dan...
http://www.geenstijl.nl/m(...)rlijke_gladiool.html
Ik was het niet, dat waren anderen, het was Ramadam, ik werd opgejaagd, ik moest wel...quote:Op maandag 18 augustus 2014 18:39 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Check dit filmpje dan...
http://www.geenstijl.nl/m(...)rlijke_gladiool.html
Niet meer dan terecht. Hij mist op nog geen meter die fietser, die ie anders hartstikke gruwelijk dood rijdt.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 00:34 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Oeh, die is goed de sjaak. 470 euro direct als mulderfeitje, rijbewijsinvordering kost hem ook een kleine 1000 en die EMG gaat hem ook 800 o.i.d. kosten, als ie weg komt zonder onderzoek.
A73>A2 is ook leuk. Adviessnelheid 90. Maar dat kan veul harderquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 00:30 schreef JDude het volgende:
Adviessnelheden op de snelweg kun je over het algemeen prima 20 bij optellen.
Geldt echter niet altijd. A17>A16z op Klaverpolder heeft geen adviessnelheid maar kun je je lelijk in vergissen. A2/N2>A58 op Batadorp heeft adviessnelheid 90 maar kan prima met 130.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |