Worden landende aliens vantevoren aangekondigd dan?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:43 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Dooddoener van de eeuw. Overal op anticiperen, mensen. Ook op landende aliens!!
Nee, maar je moet er toch op anticiperen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:22 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Worden landende aliens vantevoren aangekondigd dan?
Als er geen voortekenen zijn kan je ook niet anticiperen he.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:31 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Nee, maar je moet er toch op anticiperen.
benzine op zo een kansloze manier besparen terwijl je in Dubai bentquote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:49 schreef Parzival het volgende:
Nou.. vanuit Dubai
Het is donker.. mijn lichten aanzetten kost benzine.. dus die laat ik uit
Er zit iemand voor me.. ik kan m vast weg zappen met mijn lichten
Rechts inhalen is sneller ..
Zelfs als ik hiervoor 4 banen naar rechts moet
Ik wil linksaf, maar sta op de middelste baan.. oplossing: gaan
Ik kan ook midden op de weg 90 rijden waar je 120 mag
Bumperkleven is pas als je bumper de andere bumper raakt
Het stoplicht is al 0.1s op groen.. en nog geen beweging.. TOETEREN!
Hehequote:Op vrijdag 15 augustus 2014 03:33 schreef Ridocar het volgende:
Een politieauto op de A17, richting Roosendaal (A58), volgens mij van team Bovendonk. Mistachterlichten aan, >1km zicht.
Nuff said...
Als het zo extreem is, zitten ze vaak wat anders te doen (bellen, sms-en, appen, dm-en, frutten aan radio/cd/navigatie). Die mensen moeten ze sowieso aan de kant halen....quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 01:46 schreef Pizza_Boom het volgende:
Grootste irritatie van vandaag: Mensen die geen constante snelheid aanhouden. Ja, ik snap dat je zonder cruise control niet continue exact 120 kan aanhouden, maar over een stuk van 10 minuten 6x een auto inhalen omdat die zo variërend rijdt, is het andere uiterste. Of 30 km/h moeten vertragen bij het uitrijden van een tunnel.
Dit ja, wat bezielt je danquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 07:21 schreef starla het volgende:
Mensen die serieus direct op de rem gaan staan als een digitaal bord boven de snelweg 70 aangeeft oid...zucht.
Dáár komen dus files van. Zie ik zo vaak gebeuren op de A12 tussen Den Haag en Gouda. Niemand voor hen, maar vol op de remmen omdat ze van 130 naar 70 moeten. Ligt het aan mij of kun je gewoon niet afremmen op de motor en rustig vaart minderen zodat niemand achter je schrikt en je geen kettingreactie krijgt van 'noodremmen'.
quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 01:46 schreef Pizza_Boom het volgende:
Grootste irritatie van vandaag: Mensen die geen constante snelheid aanhouden. Ja, ik snap dat je zonder cruise control niet continue exact 120 kan aanhouden, maar over een stuk van 10 minuten 6x een auto inhalen omdat die zo variërend rijdt, is het andere uiterste.
Dit allebei ja. Strontirritant. Gaat vaak nog gepaard met ander irritant gedrag (zoals verkeerde positie op de weg, afsneiden, bumperkleven, etc.) ook.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 07:59 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Als het zo extreem is, zitten ze vaak wat anders te doen (bellen, sms-en, appen, dm-en, frutten aan radio/cd/navigatie). Die mensen moeten ze sowieso aan de kant halen....
Probleem is dat ik normaal gesproken wel even sein, tikje grootlicht en dan de mistlampen even laten branden. Maar de kans dat ik dan aan de kant word gezet om uit te leggen wat ik met mijn lichten aan het doen ben is dan vrij groot.quote:
quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 10:56 schreef Ridocar het volgende:
[..]
een Cuore-geval met achtermistlichten in de regen
Snap ik ook niet. Als het goed is wordt zoiets heel vroeg aangegeven. En als je niet zo goed in de verte kunt lezen weet je dat bij een afgekruiste rijstrook voor de andere rijstroken vrijwel altijd 70 geldt.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 07:21 schreef starla het volgende:
Mensen die serieus direct op de rem gaan staan als een digitaal bord boven de snelweg 70 aangeeft oid...zucht.
Dáár komen dus files van. Zie ik zo vaak gebeuren op de A12 tussen Den Haag en Gouda. Niemand voor hen, maar vol op de remmen omdat ze van 130 naar 70 moeten. Ligt het aan mij of kun je gewoon niet afremmen op de motor en rustig vaart minderen zodat niemand achter je schrikt en je geen kettingreactie krijgt van 'noodremmen'.
Haha ja inderdaad. Maar ook echt een uur ofzo later nog steeds nietquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 11:54 schreef Sounddragon het volgende:
In .de is het heel normaal om bij regen dat klote mistding achterop aan te gooien, alleen vergeten die eikels steevast om die krengen weer uit te doen
Sowieso rem ik niet als dat niet nodig is om een (mogelijk) ongeluk te voorkomen. Gewoon gas los en wachten. Remmen kost verdomme benzinequote:Op vrijdag 15 augustus 2014 11:03 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Snap ik ook niet. Als het goed is wordt zoiets heel vroeg aangegeven. En als je niet zo goed in de verte kunt lezen weet je dat bij een afgekruiste rijstrook voor de andere rijstroken vrijwel altijd 70 geldt.
En zelfs al ben je te laat, er zijn regels mbt het plaatsen van flitsapparatuur. Vlak na een wijziging van de Vmax mag dus niet. Daar zijn minimumafstanden voor bedacht (ik dacht 10 seconden op die snelheid)
Dat hoort zo. Je rijdt immers werkzaamheden binnen. Met mensen. Die daar werken. En smallere banen.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 07:21 schreef starla het volgende:
Mensen die serieus direct op de rem gaan staan als een digitaal bord boven de snelweg 70 aangeeft oid...zucht.
Dáár komen dus files van. Zie ik zo vaak gebeuren op de A12 tussen Den Haag en Gouda. Niemand voor hen, maar vol op de remmen omdat ze van 130 naar 70 moeten. Ligt het aan mij of kun je gewoon niet afremmen op de motor en rustig vaart minderen zodat niemand achter je schrikt en je geen kettingreactie krijgt van 'noodremmen'.
Volgens mij haal je nu 2 dingen door mekaar. Bij werkzaamheden zijn het meestal gewoon verkeersborden die worden neergezet.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 12:31 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Dat hoort zo. Je rijdt immers werkzaamheden binnen. Met mensen. Die daar werken. En smallere banen.
Als je dan van 130 uitrolt naar 70 ga je gewoon veel te hard door de werkzaamheden. En ver van te voren gas los laten is ook een beetje kansloos.
Je hoeft geen noodrem te maken, maar wel duidelijk afremmen. Je rijdt daar langzaam voor de mensen die er werken. Niet alleen omdat er misschien flitsers zouden kunnen zijn.
Overigens houden de gemeentes zich vaak niet aan die regels. Zat kruispunten met een bordje 50 en meteen een flitser.
Als er van te voren 90 en dan 7 p enzo staat is het natuurlijk een andere situatie![]()
Lol bij werkzaamheden zetten ze die matrixborden ook aan. Doe zie je gewoon eerder dan de borden van de werkzaamheden. Zeker in het donker.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 12:40 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Volgens mij haal je nu 2 dingen door mekaar. Bij werkzaamheden zijn het meestal gewoon verkeersborden die worden neergezet.
De led borden boven de weg worden over het algemeen gebruikt bij een aankomende file. En als dat zo is heeft volop remmen dus geen zin.
Je gaat nooit van 130 naar 70 zonder tussenstap.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 12:31 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Dat hoort zo. Je rijdt immers werkzaamheden binnen. Met mensen. Die daar werken. En smallere banen.
Als je dan van 130 uitrolt naar 70 ga je gewoon veel te hard door de werkzaamheden. En ver van te voren gas los laten is ook een beetje kansloos.
Je hoeft geen noodrem te maken, maar wel duidelijk afremmen. Je rijdt daar langzaam voor de mensen die er werken. Niet alleen omdat er misschien flitsers zouden kunnen zijn.
Overigens houden de gemeentes zich vaak niet aan die regels. Zat kruispunten met een bordje 50 en meteen een flitser.
Als er van te voren 90 en dan 7 p enzo staat is het natuurlijk een andere situatie![]()
(Ik weet niet of dat ook in Nederland zo is) maar je gaat vaak zat van 130 naar 70.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 12:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je gaat nooit van 130 naar 70 zonder tussenstap.
Er wordt eerst 90 aangegeven, en daarna 70, en meestal zijn er per snelheid een paar matrixborden achter elkaar waar die snelheid geldt.
Overigens begint het allemaal met een matrixbord met 4 knipperende lichten om de snelheid.
Je hoeft daar dus niet te remmen, maar de meeste mensen maken de fout dat zij het nut niet zien van de aangepaste snelheid, en dus doorrijden tot ze ineens zien dat het wel nut heeft, en dan zijn ze al ver voorbij de eerste matrixborden met knipperende lichten om de snelheid.
Amen. Alhoewel die breedstralers voor erg kansloos zijn.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 12:43 schreef Fer het volgende:
Moderne autoos moet je wel remmen, die blijven te hard doorrollen.
En het nut van een mistlamp snap je pas als je in de bergen met 10m zicht hebt gereden.
Voor regen en dt beetje hei af n toe overbodig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |