Caravans die op een tweebaansweg elkaar gaan inhalen, met 1km verschil in snelheid.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 07:52 schreef daNpy het volgende:
Een Nederlander mét caravan die zich op de Duitse Autobahn rechts in laat halen door een vrachtwagen. Ik moest lachen
Ik doe dat altijd wel, maar het lijkt net alsof ze het toch niet zienquote:Op vrijdag 25 juli 2014 12:08 schreef Cassandraa het volgende:
Mensen die geen richting geven bijv. een rotonde.
Ik vertrouw mensen met knipperlichten op rotondes ook niet blind. Vaak genoeg gehad dat het knipperlicht wel aanstond, maar dat ze toch op de rotonde bleven ik ga pas rijden als ik zeker weet dat ze er ook echt afgaanquote:Op vrijdag 25 juli 2014 12:14 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Ik doe dat altijd wel, maar het lijkt net alsof ze het toch niet zien
Gewoon naar de wielen kijken of kijkrichting van de bestuurder.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:12 schreef Fer het volgende:
Ik probeer in te schatten of ze eraf gaan of niet.
Maar dat is lastig bij mensen die zo ruim mogelijk de eerste eraf gaan of mensen die juist heel netjes de buitenste baan van de rotonde op sturen, dus eerst naar rechts en dan netjes het rondje volgen
Dat gaat 99 van de 100x goed, maar juist die ene keer zul je zien dat ie toch op het laatste moment besluit op de rotonde te blijven. Ga dan maar eens bewijzen dat jij niet schuldig bent.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:27 schreef mjan het volgende:
[..]
Gewoon naar de wielen kijken of kijkrichting van de bestuurder.
Dat doe ik, poephoofdquote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:12 schreef Fer het volgende:
Ik probeer in te schatten of ze eraf gaan of niet.
Maar dat is lastig bij mensen die zo ruim mogelijk de eerste eraf gaan of mensen die juist heel netjes de buitenste baan van de rotonde op sturen, dus eerst naar rechts en dan netjes het rondje volgen
Nouja, als hij/zij dat doet nadat hij de draai al heeft ingezet (wielen kijken), dan lijkt me de schuldvraag vrij duidelijk - als de bestuurder die zwieper terug überhaupt nog op tijd weet te maken. Ik bedoel ook niet te zeggen dat je alleen kan afgaan op de kijkrichting, dat is wel wat gevaarlijker idd.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:45 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Dat gaat 99 van de 100x goed, maar juist die ene keer zul je zien dat ie toch op het laatste moment besluit op de rotonde te blijven. Ga dan maar eens bewijzen dat jij niet schuldig bent.
Zat vanavond bijna op iemand op een rotonde. Ik kwam eraan rijden terwijl er al iemand op de rotonde reed. Diegene had echter zijn knipperlicht aan om aan te geven dat hij bij mij van de rotonde af zou draaien. Ik dacht van, mooi, hoef ik dus niet te remmen. Het had weinig gescheeld of ik had bovenop hem gezeten. Hij bleef namelijk op de rotonde...quote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:12 schreef Fer het volgende:
Ik probeer in te schatten of ze eraf gaan of niet.
Maar dat is lastig bij mensen die zo ruim mogelijk de eerste eraf gaan of mensen die juist heel netjes de buitenste baan van de rotonde op sturen, dus eerst naar rechts en dan netjes het rondje volgen
Ach, 1 troost. Als dat duidelijk het geval is krijgt diegene alsnog de schuld volgens mij(http://zakelijk.infonu.nl(...)verkeersongeval.html)quote:Op vrijdag 25 juli 2014 15:53 schreef Ridocar het volgende:
Twijfel = stop. Simpel. Als je gaat, rij dan ook door. Het rijdt toch niet zo snel op een standaard rotonde, dus de kans op een ongeval is niet zo groot.
Natuurlijk heb je van die mongolen die gewoon doorrijden, want voorrang. Aan die kutmentaliteit heb ik een hekel. Alsof je recht hebt op een aanrijding.
Als het dus hard te maken is dat de ander zijn voorrang gewoon nam, terwijl het aannemelijk is dat er dan een ongeval zou plaats vinden, is hij/zij dus de schuldige.quote:De schuldige is degene die het verkeersongeval heeft veroorzaakt of uit heeft gelokt.
Het heerlijke stokbrood en de fantastische tolwegen in Frankrijk, de briljante patatten in België?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 10:59 schreef Descendent het volgende:
Ik heb recentelijk weer door Belgie en Frankrijk gereden.... nu weet ik niet waar ik moet beginnen???
Ehmm...quote:Op zaterdag 26 juli 2014 11:02 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Het heerlijke stokbrood en de fantastische tolwegen in Frankrijk, de briljante patatten in België?
Die mensen kunnen dus niet rijdenquote:Op zaterdag 26 juli 2014 12:06 schreef SwiffMeister het volgende:
Gisteren mijn auto dusdanig file geparkeerd dat aan voor en achterkant nog een cm of 20 vrij is. Met de gedachte: als ik hem der tussen krijg, krijg ik hem er ook weer tussen uit. En die andere mensen dus ook.
Beginnen ze te schelden dat ik te weinig ruimte over laat...
De tolwegen zijn inderdaad niet goedkoop. Aan de andere kant, Fransen betalen geen wegenbelasting en de benzine is flink goedkoper (bij Supermarkten). En vergeleken met 10 jaar geleden hebben best veel dorpjes goede wegen. Je moet alleen niet van de hoofdstraten afwijken.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 12:48 schreef Descendent het volgende:
[..]
Ehmm...
- De derdewereldland- wegen in beide landen (behalve de Franse tolwegen)
- Het totale gebrek aan anticiperend vermogen van met name de Fransen
- De dure tolwegen
- De 'enigzins' gebrekkige wegwijzing in de Bebouwde kom la France (u had net hier linksaf gemoeten)
- Het opgefokte aapjesgedrag van een aantal Fransen die gaan knipperen met lichten en bumperkleven terwijl je gewoon aan t inhalen bent en niet naar rechts kan al zou je t willen (en dat deed ik totdat dat soort aapjes -2 in totaal- zo achterlijk gaan doen echt met bovengemiddelde snelheid....)
- Luxemburgse wijven in een Audi die zo druk zijn met bellen en andere dingen dat ze hun auto gewoon jouw baan opgooien terwijl je naast ze rijdt.....
Maar het scheuren door de bergen, de vrij relaxte -mits geen files- tolwegen; en het weer waren zeker aanraders.
Terechte klacht, die dingen staan altijd op zinloze plekken. Bonusklacht voor parkeergarages trouwens. Ik snap dat je meer verdient door meer parkeerplaatsen in zo'n hok te stouwen. Maar maak ze niet zo verdomde smal. Ik snap dat er een auto tussen zou moeten passen, maar zodra één iemand scheef parkeert is het vak ernaast alweer onbruikbaar.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 11:57 schreef dick_laurent het volgende:
Godver. Het moest er een keer van komen.... Net mijn eerste schade ooit gereden
Niks heftigs gelukkig. Bij parkeren op zeer krap onhandig parkeerterrein reed ik zachtjes achteruit en daar stond een rotsblok ter hoogte van zo'n 50 centimeter op het midden van dat kleine krappe parkeerterreintje.
Echt WHY Waarom de fuck ligt daar ook een laag rotsblok wat je niet in je binnen en buitenspiegels kan zien.
Gelukkig raakte ik m erg zacht, maar toch genoeg voor een aantal dikke krassen in de onderkant van mijn rechter achterbumper.
Oh well
Bizar,quote:Op zaterdag 26 juli 2014 12:48 schreef Descendent het volgende:
[..]
Ehmm...
- De derdewereldland- wegen in beide landen (behalve de Franse tolwegen)
- Het totale gebrek aan anticiperend vermogen van met name de Fransen
- De dure tolwegen
- De 'enigzins' gebrekkige wegwijzing in de Bebouwde kom la France (u had net hier linksaf gemoeten)
- Het opgefokte aapjesgedrag van een aantal Fransen die gaan knipperen met lichten en bumperkleven terwijl je gewoon aan t inhalen bent en niet naar rechts kan al zou je t willen (en dat deed ik totdat dat soort aapjes -2 in totaal- zo achterlijk gaan doen echt met bovengemiddelde snelheid....)
- Luxemburgse wijven in een Audi die zo druk zijn met bellen en andere dingen dat ze hun auto gewoon jouw baan opgooien terwijl je naast ze rijdt.....
Maar het scheuren door de bergen, de vrij relaxte -mits geen files- tolwegen; en het weer waren zeker aanraders.
5 jaar geleden een heel stuk van de route de soleil gereden toen er ook vrachtwagens mochten rijden. Je moest eens weten hoeveel bijna aanrijdingen ik heb gehad omdat een vrachtwagen opeens naar de middelste rijstrook stuurde(waar ik reed) terwijl ik niet eens ruimte had om uit te weken(reed al een auto op rijstrook 1 naast mij)quote:Op zondag 27 juli 2014 01:43 schreef helldeskr het volgende:
[..]
Bizar,
Ik rijdt al jaren elke vakantie behoorlijk wat kilometers en ik ervaar het toch heel anders.
Fransen anticiperen juist enorm goed en wat dat kleven betreft;
Het is in Frankrijk de gewoonte om je linkerknipperlicht aan te houden als je aan het inhalen bent.
Dan weet iedereen wat je aan het doen bent...heb je dit niet aan, dan ben je gewoon een eikel die onnodig links rijdt.
Kleine nuance maar je moet het maar net even weten.
Bewegwijzering in Frankrijk is prima..je moet het even snappen...Belgie ,.,.ja dat is een ander verhaal
Ik kan je de MichelinGids Code de la Route aan raden...blijkbaar snap je de Franse weg etiquette niet helemaal en maak je daarom wat simpele aannames.
Genieten van het bos?quote:Op zondag 27 juli 2014 12:03 schreef k_man het volgende:
Daarover gesproken; kent iemand hier de provinciale weg tussen Amersfoort en Soesterberg? Waarom rijdt 80% van de mensen daar 65? Ook mensen die daarvoor en daarna wel normaal rijden, gaan daar opeens als een bejaarde rijden. Terwijl het gewoon een vrij overzichtelijke, kaarsrechte 80km-weg is.
Bijna iedereen doet dat daar, maar mij is totaal onduidelijk waarom.
Daar staan, als ik me niet vergis, van die bordjes overstekend wild, en locals weten dat je een hert ook met 65 km/u niet ontwijkt, maar dat je daarmee wél voorkomt dat hij op de achterbank terecht komt.quote:Op zondag 27 juli 2014 12:03 schreef k_man het volgende:
Daarover gesproken; kent iemand hier de provinciale weg tussen Amersfoort en Soesterberg? Waarom rijdt 80% van de mensen daar 65? Ook mensen die daarvoor en daarna wel normaal rijden, gaan daar opeens als een bejaarde rijden. Terwijl het gewoon een vrij overzichtelijke, kaarsrechte 80km-weg is.
Bijna iedereen doet dat daar, maar mij is totaal onduidelijk waarom.
Gutgut zeg; je toontje stinkt hier zo ongeveer door mn beeldscherm heen.quote:Op zondag 27 juli 2014 01:43 schreef helldeskr het volgende:
[..]
Bizar,
Ik rijdt al jaren elke vakantie behoorlijk wat kilometers en ik ervaar het toch heel anders.
Fransen anticiperen juist enorm goed en wat dat kleven betreft;
Het is in Frankrijk de gewoonte om je linkerknipperlicht aan te houden als je aan het inhalen bent.
Dan weet iedereen wat je aan het doen bent...heb je dit niet aan, dan ben je gewoon een eikel die onnodig links rijdt.
Kleine nuance maar je moet het maar net even weten.
Bewegwijzering in Frankrijk is prima..je moet het even snappen...Belgie ,.,.ja dat is een ander verhaal
Ik kan je de MichelinGids Code de la Route aan raden...blijkbaar snap je de Franse weg etiquette niet helemaal en maak je daarom wat simpele aannames.
Ik heb er alleen in het weekend en 's avonds gereden, maar ik vond het juist uitnodigen tot 100+quote:Op zondag 27 juli 2014 12:03 schreef k_man het volgende:
Daarover gesproken; kent iemand hier de provinciale weg tussen Amersfoort en Soesterberg? Waarom rijdt 80% van de mensen daar 65? Ook mensen die daarvoor en daarna wel normaal rijden, gaan daar opeens als een bejaarde rijden. Terwijl het gewoon een vrij overzichtelijke, kaarsrechte 80km-weg is.
Bijna iedereen doet dat daar, maar mij is totaal onduidelijk waarom.
Dat nou ook weer niet. Er zijn veel uitritten, twee 'chicanes', een kruising met verkeerslichten en een flitskast. Maar 80 kan gerust.quote:Op zondag 27 juli 2014 16:26 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik heb er alleen in het weekend en 's avonds gereden, maar ik vond het juist uitnodigen tot 100+
Ik zei ook dat ik er alleen in het weekend en avond gereden heb. Geen auto op de weg, stoplichten niet actief. Die flitskast heb ik niet opgemerkt maar nog geen boete binnenquote:Op zondag 27 juli 2014 16:31 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat nou ook weer niet. Er zijn veel uitritten, twee 'chicanes', een kruising met verkeerslichten en een flitskast. Maar 80 kan gerust.
Ik mag aannemen dat je dat dan alleen 's avonds doet. Overdag zul je geen last hebben van herten.quote:Op zondag 27 juli 2014 12:28 schreef Sounddragon het volgende:
Vanaf toen eigenlijk nooit meer hard door een bosrijke omgeving gereden; ik zie dat beeld elke keer weer voor me
Dus je gedraagt je zelf ook als een kleuter.quote:Op maandag 28 juli 2014 09:21 schreef Doublepain het volgende:
dan ga ik niet stoppen heb extra gas bijgegeven met hoge toeren om duidelijk te maken dat je normaal moet doen
Het kan ook zijn dat je zijn snelheid verkeerd inschatte en dat ie nu dik voor jou moest remmen.quote:Op maandag 28 juli 2014 09:21 schreef Doublepain het volgende:
Van die oude zeikerds op een fiets..
Hij komt van rechts maar hij is dusdanig ver dat ik gewoon rustig door kan rijden, maar die man is het daar niet mee eens schijnbaar en zet het op een sprinten. Tot een moment ik eigenlijk wel moest stoppen, maar dan ga ik niet stoppen heb extra gas bijgegeven met hoge toeren om duidelijk te maken dat je normaal moet doen. Ik dus erlangs, kijk ik in mijn spiegel een woedend oud wrak zwaaien. Krijg dan lekker de tering met je gelijk halen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |