El_Matador | woensdag 9 april 2014 @ 03:55 |
Meest recente updates: 7 april: ![]() ![]() Chinese vessel searching MH370 picks up pulse signal in Indian Ocean ![]() ![]() Stormen en golven in het zoekgebied - animatie 25 maart - laatste nieuws -TheGuardian http://www.theguardian.co(...)tack-government-live 24 maart - 15:00: De Maleisische president Najib Razak laat in een persconferentie weten dat het vliegtuig hoogstwaarschijnlijk is neergestort in de Zuidelijke Indische Oceaan, op basis van satellietdata van Inmarsat, een Brits bedrijf. This evening I was briefed by representatives from the UK Air Accidents Investigation Branch (AAIB). They informed me that Inmarsat, the UK company that provided the satellite data which indicated the northern and southern corridors, has been performing further calculations on the data. Using a type of analysis never before used in an investigation of this sort, they have been able to shed more light on MH370′s flight path. Based on their new analysis, Inmarsat and the AAIB have concluded that MH370 flew along the southern corridor, and that its last position was in the middle of the Indian Ocean, west of Perth. This is a remote location, far from any possible landing sites. It is therefore with deep sadness and regret that I must inform you that, according to this new data, flight MH370 ended in the southern Indian Ocean. We will be holding a press conference tomorrow with further details. In the meantime, we wanted to inform you of this new development at the earliest opportunity. We share this information out of a commitment to openness and respect for the families, two principles which have guided this investigation. Malaysia Airlines have already spoken to the families of the passengers and crew to inform them of this development. For them, the past few weeks have been heartbreaking; I know this news must be harder still. I urge the media to respect their privacy, and to allow them the space they need at this difficult time. ![]() Situatie in het kort: Sinds zaterdagochtend 8 maart 01:21 (GMT +8) wordt een Boeing 777-200ER van Malaysian Airlines vermist. De laatste waarneming via de transponder vond plaats om deze tijd midden boven de Golf van Thailand. De vlucht opgestegen vanaf Kuala Lumpur International Airport met bestemming Peking (ETA 06:30), verdween van de radar 24 minuten nadat het ACARS-systeem was uitgeschakeld (01:07). Grondradar heeft het vliegtuig om 02:40 waargenomen in de Straat van Malakka ten noordwesten van het Maleise schiereiland. Vermoed wordt dat de bemanning en/of kapers onder de passagiers het vliegtuig doelmatig van de communicatie afgesloten. Het vliegtuig is om 08:11 op satellietbeelden gepingd in een halve cirkel ten noorden en zuiden van KL; boven Centraal-Azië dan wel zo'n 1500 km ten westen van Australië. Het is niet duidelijk of op dit moment het vliegtuig nog in de lucht was of op land is geregistreerd. Het onderzoek spitst zich sinds zaterdag 15 maart toe op de piloten en passagiers aan boord, met als doel de afgelegde route nader te bepalen en de motieven te achterhalen. De Maleisische regering wordt door verschillende landen bekritiseerd om hun lakse, tegenstrijdige en onduidelijke berichtgeving en acties. ![]() Persconferentie Avherald: • 25 landen zijn betrokken bij de zoekactie, (voorheen waren dit er 14) • Er wordt in de territories van 11 landen gezocht. • Het vliegtuig had de geplande hoeveelheid kerosine aan boord. Er was niets extra's getankt. • Focus is nu op crew en passagiers. • De flight simulators van beide piloten zijn thuis uit elkaar gehaald en op een andere (investigation) plaats weer in elkaar gezet en worden momenteel onderzocht. • Er is geen contact gezocht door eventuele verdachten, geen losgeld of andere zaken ge-eist. • Er was géén uitzonderlijk belangrijke cargo on board. • Het door satellieten ontvangen signaal kan verstuurd zijn terwijl het vliegtuig aan de grond stond. • Piloten hebben niet verzocht samen te vliegen. Kans dat ze beiden in het complot zitten lijkt dus uitgesloten. • Tien theorieen over vlucht MH370 • Maleisische politie doet huiszoeking bij piloot vermist vliegtuig - NRC • Vliegbewegingen bijna onmogelijk uit te voeren - 1 kaper/piloot is voldoende - passagiers zouden gedood kunnen zijn door middel van decompressie • 28 vragen en antwoorden - wat is hier aan de hand? - CNN • Piloten kunnen handmatig Cockpit Voice Recorder - CVR uitzetten - Flight Data Receiver die de vliegbewegingen registreert niet ====================================================================== Overzichtskaart: ![]() Radarbakens in Azië ![]() Uitgebreide achtergrondinformatie verdwijning MH370: Nieuwsbronnen: • Malaysian Airlines - http://www.malaysiaairlines.com/my/en/site/dark-site.html • nu.nl - http://www.nu.nl/ramp-malaysia-airlines/ • Wikipedia - http://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_370 • The Guardian - http://www.theguardian.co(...)c3bae4b05e6cc240518a - Search widened, and latest updates • Aviation Herald - http://avherald.com/h?article=4710c69b&opt=0 • NRC - http://zoeken.nrc.nl/?q=Malaysia+Airlines&sort=date Eerder verdwenen of vreemd gecrashte vliegtuigen: • Overzicht van zelfmoordvluchten - NOS • Meer verdwenen vliegtuigen op Quest.nl YouTube-filmpjes vergelijkbare vliegtuigongelukken: Eerdere kapingen:
![]() Mogelijke motieven/scenario's: 17 maart - 20:34 MH370 A different point of view. Pulau Langkawi 13,000 runway. Woord van dank Iedereen die aan het topic heeft meegewerkt, d.m.v. nieuwslinks, technische kennisoverdracht en nuttige plaatjes en video's wordt hartelijk bedankt. De OP is het resultaat van ruim 8 dagen hard teamwork en tracht de lezer te informeren van: • Laatste nieuws - vaak geupdate - bovenaan zodat je niet het hele topic doorhoeft • Achtergronden - technische informatie is voor de geinteresseerde leek om wijzer te worden • Eerdere gebeurtenissen waar we wat van kunnen leren ============================================================= Vermoedelijke locatie vliegtuig - speculatie door verscheidene FOK!kers: ![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]() MrTorture - Straat van Malakka, tussen Penang en Sumatra: MartijnA3 - Zuidelijke Indische Oceaan:
![]()
![]()
![]()
![]() =================================================================== De winnaar van de speculatiewedstrijd krijgt deze zomer (mits het vliegtuig dan gevonden is ![]() =================================================================== [ Bericht 0% gewijzigd door El_Matador op 09-04-2014 06:19:49 ] | |
#ANONIEM | woensdag 9 april 2014 @ 03:56 |
Kzei het toch, dat het aliens waren. | |
El_Matador | woensdag 9 april 2014 @ 03:59 |
Die waren op dat patent uit? | |
#ANONIEM | woensdag 9 april 2014 @ 04:01 |
Wut? Nee, zo afentoe hebben ze wat nieuwe draagmoeders nodig. | |
El_Matador | woensdag 9 april 2014 @ 04:07 |
Ben je een hoogintelligente alien, kaap je geen vliegtuig vol Venezolaanse voluptueuze vrouwen, maar eentje vol ingenieurs met kleine pikkies. ![]() | |
eight | woensdag 9 april 2014 @ 04:14 |
Okay. Maar alleen omdat ze Steve Jobs al hebben geloof ik het. | |
#ANONIEM | woensdag 9 april 2014 @ 04:44 |
Lol, zo zie je maar hoe relatief intelligentie is ![]() | |
El_Matador | woensdag 9 april 2014 @ 04:45 |
Ockhams lightsaber. ![]() | |
matthijst | woensdag 9 april 2014 @ 05:55 |
En we hebben weer geluid ![]() "Ocean Shield has been able to reacquire the signals on two more occasions, late yesterday afternoon and later last night," said Angus Houston, head of the Joint Agency Coordination Centre. He said one ping was detected on Tuesday afternoon and lasted five minutes and 25 seconds, while a second was picked up on Tuesday night and lasted seven minutes. | |
#ANONIEM | woensdag 9 april 2014 @ 05:57 |
Die pings geloof ik niet meer, dat vliegtuig heeft de hele regio gehad volgens die dingen, ik denk dat ze in een baan rond de aarde zitten nu. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-04-2014 05:58:17 ] | |
El_Matador | woensdag 9 april 2014 @ 06:08 |
Hoeveel signalen hebben we nu? Die dingen hadden een bereik van 3,2 km??? en bewegen als het goed is niet meer. 10 km2 eventjes afkammen, dat kan je in je kano. ![]() Door jouzelf, ruim twee dagen geleden (!) gepost: ![]() | |
matthijst | woensdag 9 april 2014 @ 06:19 |
4 pings totaal nu. | |
El_Matador | woensdag 9 april 2014 @ 06:21 |
En sinds 2 dagen, allemaal maximaal 3,2 km weg? Van maximaal 2 zendunits (CVR en FDR)? En 0 brokstukken? 0 bewijs? En dan met deze jongens allemaal zoeken... Acht-en-vijftig vliegtuigen, tachtig schepen, tien helikopters, vier satellieten, 32 dagen?? ![]() ![]() Dit stinkt al lang, maar nu is de lucht niet meer te harden... [ Bericht 2% gewijzigd door El_Matador op 09-04-2014 06:30:34 ] | |
matthijst | woensdag 9 april 2014 @ 06:30 |
Australian officials said 14 ships and 15 planes were resuming the search with scattered showers in the forecast for the current search zone, which measures some 46,000 square miles. "There is no way you can get around it, that is a setback," Peter Goelz, a former managing director of the National Transportation Safety Board, told USA TODAY. "I think we could be talking about months if not years of searching. This is hard work. We're considering calling Le_Matador from Dutch website Fok.nl, he's an expert in finding lost airplanes and knows everything there is to it. But he's been too busy playing with his dick, to help out with the search mission. But I guess the time is right, to go and make the call". | |
El_Matador | woensdag 9 april 2014 @ 06:31 |
Aap. Maar ik begrijp dat jij de uiterst minutieuze zoektocht van spreekwoordelijk ijverige Aziaten wel puik vindt verlopen? ![]() | |
matthijst | woensdag 9 april 2014 @ 06:42 |
De beste kneuzen staan aan wal enzo? | |
El_Matador | woensdag 9 april 2014 @ 06:43 |
Jij wordt overdonderd door de "inspanningen" van die lui? Ja, kan hoor, maar nee, niet echt... ![]() | |
matthijst | woensdag 9 april 2014 @ 06:44 |
14 boten en 15 vliegtuigen, wat wil je nog meer? | |
El_Matador | woensdag 9 april 2014 @ 06:46 |
2 dagen, zeg 1tje slecht weer, 10 km2, want die dingen hebben een bereik van 3,2 km (je eigen plaatje). 14 boten en 15 vliegtuigen op zoek naar brokstukken die wel honderden maar geen duizenden kilometers ver kunnen zijn. Wat snap ik precies niet? | |
matthijst | woensdag 9 april 2014 @ 06:50 |
Wat jij niet snapt is dat je een box van 40cm zoekt in een stuk dat nog steeds 30km x 30km x4 km pikzwart water is.![]() Ik snap niet waarom je steeds dat plaatje wat ik gepost heb aanhaalt trouwens, alsof ik dat zelf verzonnen heb, of er iets mee te maken heb. | |
El_Matador | woensdag 9 april 2014 @ 06:53 |
Dat ze die doos niet hebben op 5 km diepte snap ik, maar waarom geen enkel snippertje kotszak, geen opgeblazen Chinees, geen Hello Kittykoffertje, niets, nada, noppes. Dat vind jij niet raar? Ja, als jij met dat plaatje komt, en stelt dat het allemaal uiterst professioneel verloopt (althans degenen die er kritiek op hebben als halve dwazen afschildert), dan wil ik wel es weten waar die koffertjes en al die andere zooi zijn? Allemaal verzwolgen door de golven? ![]() | |
matthijst | woensdag 9 april 2014 @ 06:54 |
The RAAF will drop up to 84 sonar buoys over the locations being trawled for acoustic signals by Ocean Shield’s towed pinger detector to support this effort to focus the search area, each of which would lower a hydrophone to a depth of up to 300 metres below the surface, sending their results back via floating transmitters. The floating matt of extra ears would help better define the actual source point of the signals from MH370s flight data and cockpit voice recorders. The US Navy provided towed pinger detector is operating at a depth of 3000 metres, or ten times as deeply as the sonarbuoys being dropped on the main site today. The sea bed in the area is at 4500 metres, which is also the maximum operating depth of the Bluefin-21 submersible, which it is hoped will find visual evidence proving that this is where the heavier wreckage from MH370 came down. | |
El_Matador | woensdag 9 april 2014 @ 06:56 |
Daar ben ik dan wel benieuwd naar. Zouden we beelden mogen zien, of is de diepzee confidentieel? ![]() | |
matthijst | woensdag 9 april 2014 @ 06:56 |
Dat vind ik niet raar nee: 30 dagen later, die black box ligt op de bodem en relatief stil, maar met 50km per dag kan al die andere bende al 1500km weggespoeld zijn. Als het al weggespoeld is en het vliegtuig niet grotendeels intact op de bodem ligt. En probeer jij eens een hello kitty koffertje te spotten vanuit een vliegtuig, als er 5 meter hoge golven op en neer deinen. "Is het een koffertje, of een zeemeeuw"? | |
matthijst | woensdag 9 april 2014 @ 06:57 |
Die beelden komen heus wel, als ze een foto hebben. Je lijkt nogal paranoïde, wat kan er anders met dat vliegtuig gebeurd zijn? | |
El_Matador | woensdag 9 april 2014 @ 06:59 |
Ik chargeer, dat snap je, maar staart en vleugels breken sowieso af en drijven lang en zijn groot. Stoelen komen bovendrijven, lijken (al zullen die snel opgegeten zijn door de haaien) etc. Er is zoveel wat er wel drijft en wat wel gelijk opvalt... Ik ben niet onder de indruk, helaasch. | |
El_Matador | woensdag 9 april 2014 @ 07:02 |
Dat weet ik niet, maar alle berichtgeving is vreemd tot nu toe. Dit ook weer, als er maar 2 mogelijke zendsignalen zijn, de CVR en de FDR, en die hebben een bereik van 3,2 km, hoe kan je dan dat plaatje met die 4 (!) pingerlocaties verklaren? Zelfs met stroming meegerekend waardoor geluid verder zou kunnen komen, is het toch raar dat je 4 plekken "vindt" terwijl er maar 2 zendbronnen zouden zijn? Het zou precies op tijd zijn, ja, dat vind ik verdacht. Paranoide niet, maar ik stel grote vraagtekens bij wat wij wel mogen weten en wat niet, het klopt gewoon steeds van geen kanten. | |
matthijst | woensdag 9 april 2014 @ 07:07 |
Ik vind zelf dat ze die 3.2 km noemen vager moet ik zeggen ![]() Waarom precies zoveel km ontvangst? Als het buiten waait dan hoor je soms ook geluiden van kilometers weg. Onder water zul je vast een zeevariant van zoiets hebben. Dus nee, ik vind het niet heel vreemd dat ze die geluiden verder van elkaar opvangen. Edit: Hydrophones picking up the sounds can’t determine what direction they’re coming from, said Fish of Bourne, Massachusetts-based American Underwater Search & Survey. Typically, a ship would tow the hydrophone back and forth over the search zone, ruling out areas without a signal and listening for when the signal is strongest, Fish said. It may still take days to get a more precise location, he said. The hydrophone, which is pulled by a cable miles behind the boat, can swing back and forth with currents and can be difficult to control, he said. Many factors can interfere with the signal and make it harder to detect, Fish said. Temperature inversion layers known as thermoclines can bend or reflect sound waves. In one case, his team wasn’t able to hear a crashed helicopter’s pinger beyond one-quarter mile because it had fallen beneath one of the craft’s rotor blades. [ Bericht 53% gewijzigd door matthijst op 09-04-2014 07:13:35 ] | |
El_Matador | woensdag 9 april 2014 @ 07:18 |
Ok, dat zijn logische verklaringen. Afwachten dan maar. | |
MartijnA3 | woensdag 9 april 2014 @ 07:18 |
Hoe weet je dat ze blijven drijven? Hoe weet je dat? Het is een maand geleden en het zoekgebied is enorm, hoe kun je dat in godesnaam zo stellen? | |
matthijst | woensdag 9 april 2014 @ 07:28 |
Oh ja, een enkele "pass" met die zoekboot van ze duurt 8 uur (ding gaat een paar mijl per uur), dus alleen daarom al is het een hels karwei. | |
Infection | woensdag 9 april 2014 @ 07:32 |
Zou die batterij van de blackbox ondertussen al niet leeg moeten zijn? | |
matthijst | woensdag 9 april 2014 @ 07:36 |
Ja. Maar niet in 1x, hij geeft ook nog een tijdje een zachter signaal af. Die black box neemt trouwens alleen de laatste 2 uur op, dus het is maar de vraag of ze er wat aan hebben. En het kan ook nog dat ze de recorders hebben uitgezet en je dus niks uit de cockpit meer kunt horen. | |
#ANONIEM | woensdag 9 april 2014 @ 07:41 |
Ze moeten nog steeds 1 brokstukje van een Boeing 770 vinden, die zwarte doos is laatste aanknopingspunt. | |
MartijnA3 | woensdag 9 april 2014 @ 07:42 |
De CVR neemt de laatste 2 uur op. De FDR heeft de data opgenomen van de gehele vlucht en is niet vanuit de cockpit uit te schakelen. | |
#ANONIEM | woensdag 9 april 2014 @ 07:45 |
Nog even en die vlucht is voorgoed lost. | |
XL | woensdag 9 april 2014 @ 07:46 |
Is het niet hilarisch dat de onderzoeker van de beebjes in dat artikel fish heet ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 9 april 2014 @ 07:48 |
Ongeveer net zo hilarisch als vliegtuigdeskundige: Benno Baksteen. | |
richolio | woensdag 9 april 2014 @ 07:48 |
Hoelang gaan die dozen mee dan? | |
Infection | woensdag 9 april 2014 @ 07:50 |
Officieel tot afgelopen maandag. | |
#ANONIEM | woensdag 9 april 2014 @ 07:50 |
Het houdt een keer op en de tijd dringt denk ik. | |
El_Matador | woensdag 9 april 2014 @ 07:55 |
In de Atlantische Oceaan zo'n 2+ jaar... | |
Infection | woensdag 9 april 2014 @ 07:56 |
Met een lege batterij heb je er alleen niet zoveel aan. | |
#ANONIEM | woensdag 9 april 2014 @ 08:01 |
De doos op zich houdt het nog veel langer vol dan 2 jaar, het is alleen de vraag of het ding nog ooit gevonden gaat worden? Blijkbaar kan er dus gewoon een Boeing 777 verdwijnen. ![]() | |
MartijnA3 | woensdag 9 april 2014 @ 08:06 |
De batterijen van de zwarte dozen van AF447 waren ook al lang leeg. Hopelijk hebben ze tijd genoeg om het zoekgebied echt te verkleinen voordat de batterijen opraken. | |
Nucky | woensdag 9 april 2014 @ 08:20 |
Als de piloot het vliegtuig heeft willen laten verdwijnen zou ik (als ik hem was) ervoor zorgen dat ik zo min mogelijk brokstukken zou veroorzaken. Lees; voor zover dat kan zonder stukken te laten afbreken op het water proberen te landen. | |
MartijnA3 | woensdag 9 april 2014 @ 08:24 |
Dat gaat geen enkele piloot lukken op het watervlak van een oceaan. | |
#ANONIEM | woensdag 9 april 2014 @ 08:25 |
Dat is aardig goed gelukt. Hoe die het gedaan heeft? | |
Pheno | woensdag 9 april 2014 @ 08:26 |
Het is maar een klein stipje op een grote oceaan. | |
#ANONIEM | woensdag 9 april 2014 @ 08:28 |
Ons hele hebben en houden wordt in de gaten gehouden maar zo'n groot vliegtuig is niet te vinden? [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-04-2014 08:29:18 ] | |
MartijnA3 | woensdag 9 april 2014 @ 08:29 |
Sjonge jonge, die discussie is al 20x voorbij gekomen. | |
#ANONIEM | woensdag 9 april 2014 @ 08:31 |
Is dat een discussie? Er is een aardig groot vliegtuig zoek. | |
Pheno | woensdag 9 april 2014 @ 08:31 |
Ons hele hebben en houden wordt in de gaten gehouden door middel van signalen (internet, mobieltjes, etc). Als die er niet zijn dan is er ook niets in de gaten te houden. En dan zijn we weer aangewezen op de vertrouwde manieren en die duren nu eenmaal langer (of lukken geheel niet). | |
#ANONIEM | woensdag 9 april 2014 @ 08:33 |
Blijkbaar kun je dus verdwijnen wanneer je in vliegtuig stapt. | |
#ANONIEM | woensdag 9 april 2014 @ 08:33 |
Dat is toch een raar idee. | |
Pheno | woensdag 9 april 2014 @ 08:34 |
Ik snap dan ook daadwerkelijk niet waarom iedereen zo stomverbaasd is: het is een grote oceaan, niet de vijver achter in je tuin. Als je op een duiksafari bent en je zoekt een duiker die aan boord was is het al turen geblazen waar ie boven is gekomen. vandaar dat rode boeien met vlaggetjes zo makkelijk zijn, anders zijn de golven al irritant bij het zoeken. laat staan een zooi wrakstukken die zo plat zijn als een dubbeltje en niet kunnen roepen. | |
Tha_Duck | woensdag 9 april 2014 @ 08:34 |
Mede dankzij de radar hebben ze het zoekgebied aardig verkleind, dat was al na een paar dagen het geval. Ook zitten ze, voor mijn gevoel, nu al dagen in de buurt. En nog steeds niks. Bekend is toch dat het vliegtuig naar ongeveer 13km ging? Daar is te weinig zuurstof voor de passagiers en de maskers zijn met een minuut of 10 ook wel leeg, die zijn enkel bedoeld om zuurstof te voorzien als de druk wegvalt en de piloot zo snel mogelijk naar een veilige hoogte daalt. Ik denk dat de piloot op deze manier de passagiers onder zeil heeft gekregen. Ben ik het mee eens, maar een andere optie lijkt er bijna niet. En zou het niet zo zijn als je 5000 keer zo'n landing oefent op je flight simulator dat je dan een redelijke kans van slagen hebt? Sowieso had de piloot niks te verliezen, als het mis ging was het ook prima. Dat geeft wel een andere invalshoek. Ze zaten wel eerder dan 3 weken in het juiste gebied toch? Dankzij die Amerikaanse radar was al binnen een paar dagen duidelijk dat het vliegtuig in een andere richting is gegaan. En perfect hoeft de landing niet te zijn, hij moet enigzins heel op het water zijn gekomen. Met een beetje kennis en kunde en portie geluk moet dat toch wel lukken? In ieder geval zodanig dat het ding niet volledig uit elkaar spat. De verwijzing naar Air France is wat mij betreft dat ze allebei (hoogstwaarschijnlijk) in zee liggen en het verschil dat het Air France toestel met een goede klap is gegaan waardoor het vliegtuig in stukken lag en de brokstukken boven konden komen drijven. En ja het zijn speculaties en aannames, todat het ding gevonden wordt en we het weten.... | |
Pheno | woensdag 9 april 2014 @ 08:34 |
Dat klopt, lijkt me niet zo raar. Aan land ook, zie de twee meiden die in panama kwijt zijn. | |
Oud_student | woensdag 9 april 2014 @ 08:43 |
Wat ik niet begrijp is: - Hoe kun je de pings waarnemen op locaties die 600 km van elkaar liggen? - Wat is de draagwijdte van een ping (of de waarnemingsrange van de detector) - Waarom is er geen kruispeiling gedaan (met 2 of 3 detectoren), dan kun je de locatie exact uitrekenen. Tot nu toe lijkt het alleen maar speculatie, slechte coördinatie en amateurisme ![]() | |
MartijnA3 | woensdag 9 april 2014 @ 09:16 |
Snap ik ook niet. een paar kilometer maar. Is zowieso lastig, een detector weet niet vanuit welke richting het signaal komen. | |
Nucky | woensdag 9 april 2014 @ 09:17 |
Lijkt me ook niet. Maar toch blijft het vreemd dat er nog helemaal niets is gevonden qua brokstukken. | |
#ANONIEM | woensdag 9 april 2014 @ 09:20 |
Ik zou vanaf je zolderkamertje de regie overnemen, je hebt overduidelijk een goed beeld van deze reddingsoperatie en wat er allemaal gebeurt op de schepen. | |
ThePlaneteer | woensdag 9 april 2014 @ 09:22 |
Maar het feit dat er niks is gevonden hé, waar aan wijten jullie dat? A) Het vliegtuig is helemaal niet neergestort in de Indische Oceaan B) 26 landen houden bewust informatie achter (maar gaan opeens wel houvast bieden op momenten dat niemand ergens meer op rekent) Of misschien wel, heel vergezocht: C) Het vliegtuig is met volle vaart met een nosedive de meest onherbergzame oceaan in gedoken waardoor de romp vrij intact het water instortte, enkel de vleugels en staartstukken afbraken die vervolgens 2 dagen later ook zijn gezonken. | |
#ANONIEM | woensdag 9 april 2014 @ 09:28 |
Dat is ook een raar verhaal maar een vliegtuig kwijt met 200+ mensen erin? | |
Pheno | woensdag 9 april 2014 @ 09:28 |
Ik weet niet hoe je mobiele ontvangst is midden op zee (en als je dood bent zal het ook niet goed zijn) ![]() | |
ShaoliN | woensdag 9 april 2014 @ 09:29 |
Ik denk dat ie nog steeds rondjes vliegt. | |
#ANONIEM | woensdag 9 april 2014 @ 09:31 |
Is het zoekgebied al uitgebreid naar alles wat er rond de aarde zweeft? | |
MartijnA3 | woensdag 9 april 2014 @ 09:32 |
![]() | |
videonatic | woensdag 9 april 2014 @ 09:37 |
Er zijn wel meer manieren om te verdwijnen. | |
videonatic | woensdag 9 april 2014 @ 09:38 |
Apart | |
mschol | woensdag 9 april 2014 @ 09:41 |
heel ver gezocht wellicht, maar kan het zo zijn dat door de stromingen de wrakstukken richting Antarctica zijn gedreven en daardoor dus nog niet zijn gevonden? | |
ThePlaneteer | woensdag 9 april 2014 @ 09:42 |
Of richting Afrika. Of richting de kust van Australië. Daar leeft ook geen mens dus kunnen ook best wrakstukken zijn aangespoeld zonder dat iemand het door heeft. | |
mschol | woensdag 9 april 2014 @ 09:46 |
richting Afrika of australie heb je wel meer scheepvaart verkeer volgens mij, dus dan is de kans veel groter dat het gezien wordt | |
ThePlaneteer | woensdag 9 april 2014 @ 09:47 |
Je bedoelt de kans veel minder klein. Met golven van 4 meter is het een kwestie van 1 seconden 4 meter naar rechts kijken en je kunt een groot object missen. Het is geen biljartlaken waar je 1 keer met een helikopter overheen vliegt en direct 20 hectare precies in beeld hebt. Maar wellicht wordt jullie honger binnenkort gestild: http://www.china.org.cn/world/2014-04/09/content_32041960.htm | |
#ANONIEM | woensdag 9 april 2014 @ 09:52 |
Of er zijn geen wrakstukken en zit ie in baan om de aarde wat ook nog kan is met een ervaren piloot dat vliegtuig strak zowat 90 graden in zee knallen. | |
Nucky | woensdag 9 april 2014 @ 09:53 |
Een baan om de aarde. OK. | |
#ANONIEM | woensdag 9 april 2014 @ 09:54 |
Volgens de vluchtgegevens ging ie erg hoog. | |
#ANONIEM | woensdag 9 april 2014 @ 09:54 |
Je weet het niet. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-04-2014 09:55:06 ] | |
#ANONIEM | woensdag 9 april 2014 @ 09:56 |
Volgens mij vinden ze het bij Boeing ook niet zo fijn om een vliegtuig kwijt te zijn. | |
MartijnA3 | woensdag 9 april 2014 @ 09:57 |
![]() | |
#ANONIEM | woensdag 9 april 2014 @ 09:58 |
Al die high tech praatjes vallen toch beetje door de mand nu. | |
ThePlaneteer | woensdag 9 april 2014 @ 10:04 |
Nieuwe high tech manier ingezet om vliegtuig op 5 kilometer diepte te vinden.![]() | |
#ANONIEM | woensdag 9 april 2014 @ 10:04 |
Een Potvis? | |
ThePlaneteer | woensdag 9 april 2014 @ 10:07 |
Ik ben nog bezig om te analyseren wat het exact inhoudt. In mijn zoektocht heb ik wel de volgende beelden ontfutseld: ![]() Mijn eerste vermoeden zijn zogeheten 'snorkelaars'. Een afgeleide van tuimelaars, maar helaas met minder longinhoud. | |
Unstoppable | woensdag 9 april 2014 @ 10:10 |
Als we ons even verdiepen in hoe geluid zich gedraagt in water vergeleken met in lucht dan word al meteen een stuk duidelijker waarom het zo moeilijk is:![]() http://www.science20.com/(...)ight_recorder-133546 Onder andere de wisselende temperaturen, druk, stromingen en zoutheid van het water zorgen ervoor dat het geluid zich heel anders en onvoorspelbaar verplaatst. | |
EJ403 | woensdag 9 april 2014 @ 10:10 |
Als ik het zo zie lijken me dat eerder 'Snorks'.![]() | |
#ANONIEM | woensdag 9 april 2014 @ 10:12 |
Geen wrakstukken, een vaag signaal, ik vrees dat het vliegtuig zoek blijft. | |
Loekie1 | woensdag 9 april 2014 @ 10:15 |
en zijn die opgenomen op band? | |
Unstoppable | woensdag 9 april 2014 @ 10:17 |
http://avherald.com/h?article=4710c69b&opt=0 | |
#ANONIEM | woensdag 9 april 2014 @ 10:17 |
Ze pingen nu al paar weken, dat schiet niet op. ![]() | |
The_stranger | woensdag 9 april 2014 @ 10:21 |
Of je bent aan het trollen, of je bent werkelijk te dom om te poepen.. Enig idee hoe hoog je moet zijn om in een baan om de aarde te komen? Hint, meer dan 6 keer hoger dan een 777 kan vliegen.. | |
#ANONIEM | woensdag 9 april 2014 @ 10:25 |
Ik vraag me serieus hoe er nu zomaar een 777 kan verdwijnen. | |
MartijnA3 | woensdag 9 april 2014 @ 10:32 |
Moet je de vorige topics even doorlezen. | |
#ANONIEM | woensdag 9 april 2014 @ 10:33 |
En dan snap ik het hoe dat kan? | |
Marrije | woensdag 9 april 2014 @ 10:34 |
Men is zo verbaasd, niet om de grootte van het zoekgebied, maar omdat 'men' denkt dat er wel apparatuur is dat een vliegtuig volgt, tot waar dan ook. En dat als dat apparatuur er niet is, of dat niet functioneert, dat er dan wel een ander 'apparaat' bestaat waar je even mee zwengelt dat dan bliep bliep zegt en aangeeft waar het is. | |
Pheno | woensdag 9 april 2014 @ 10:36 |
En als iedereen dood is, wie gaat er dan zwengelen? En wat als dat andere apparaat niet werkt, moet er een derde apparaat zijn? En als dat niet werkt, wat dan? | |
Loekie1 | woensdag 9 april 2014 @ 10:41 |
Iedereen wordt gevolgd, behalve artsen (Jansen Steur), wetenschappers (Stapel) en piloten. Men wil hen niet in hun vrijheid beknotten. Als Obama in het vliegtuig had gezeten werden de regels wel veranderd, maar Obama heeft wijselijk zijn eigen vliegtuigen. Dus het is op eigen risico als je naar een specialist gaat of in het vliegtuig stapt. Niemand die je komt redden. Er is nul komma nul controle. Want, zegt men, het komt zo weinig voor. Jammer als het jou nu net overkomt. | |
EJ403 | woensdag 9 april 2014 @ 10:42 |
En vergeet criminelen niet, die worden ook niet ge-/vervolgt. | |
#ANONIEM | woensdag 9 april 2014 @ 10:44 |
Er is wel iets vreemd aan de hand met deze vlucht, je moet echt wel je best doen om vliegtuig spoorloos te laten verdwijnen maar het kan dus wel. | |
Tha_Duck | woensdag 9 april 2014 @ 10:50 |
Misschien is Uri Geller erbij betrokken? | |
MartijnA3 | woensdag 9 april 2014 @ 10:52 |
Dat kan ik niet inschatten, tot nu toe roep je niet zulke slimme dingen. | |
#ANONIEM | woensdag 9 april 2014 @ 10:52 |
Lijkt me sterk die liet alleen wat theelepels krombuigen. | |
The_stranger | woensdag 9 april 2014 @ 10:52 |
Nee, het is juist makkelijk om een vliegtuig te laten verdwijnen. Op 90% van alle vluchten van en naar de VS is er maar één systeem dat anderen laat zien wat je bent. Zet dat systeem uit een je bent onzichtbaar. En dat systeem is een relatief nieuw systeem, er vliegen talloze vliegtuigen rond zonder. Het enige wat hun niet doet verdwijnen, zijn regelmatige positie rapporten over de radio. En dat geldt voor elke vlucht die meer dan een kleine 300 km uit de kust vliegt. Het probleem is, dat mensen zoals jij een opinie hebben die niet gebaseerd is op de juiste kennis. Als je denkt dat alles en iedereen elke dag door iemand gevolgd wordt, dan is het inderdaad raar dat dingen verdwijnen. Ken je de werkelijkheid, dan is het bij lange na niet zo raar. | |
Loekie1 | woensdag 9 april 2014 @ 10:54 |
Ik hoor erg weinig over maatregelen om dit soort dingen in de toekomst te vermijden. Alleen Malaysian Airways heeft maatregelen genomen. Het kan dus zo weer gebeuren bij een andere maatschappij. Sinds de cockpit op slot kan heeft de piloot de alleenheerschappij. | |
MartijnA3 | woensdag 9 april 2014 @ 10:55 |
Als je maatregelen wilt nemen moet je eerst weten wat de exacte oorzaak was. | |
Loekie1 | woensdag 9 april 2014 @ 10:56 |
De oorzaak is dat de cockpitdeur op slot kan van binnenuit. | |
The_stranger | woensdag 9 april 2014 @ 10:56 |
Je kan pas de juiste maatregelen treffen als je weet wat er gebeurd is. Wat malaysian nu doet is paniekvoetbal en voegt niets toe aan de veiligheid. Ze proberen de schade te beperken. Door eens en gok waarom... Hint:9/11 | |
#ANONIEM | woensdag 9 april 2014 @ 10:57 |
Ah dus volgens jou is het koud kunstje voor een piloot om vliegtuig te laten verdwijnen? | |
The_stranger | woensdag 9 april 2014 @ 10:58 |
ja | |
Loekie1 | woensdag 9 april 2014 @ 10:58 |
Ik denk dat elke piloot dit voor elkaar kan krijgen. Misschien even oefenen op de flightsimulator. | |
Uccie | woensdag 9 april 2014 @ 10:59 |
Een maatregel die in 2001 is ingesteld om de daarvoor bekende redenen. Er gaat nooit een foolproof methode zijn om dit soort dingen te voorkomen. | |
#ANONIEM | woensdag 9 april 2014 @ 11:01 |
Ok, dat lijkt het dus vertrouwder dan het is dat vliegen? | |
Loekie1 | woensdag 9 april 2014 @ 11:01 |
Dat is begrijpelijk, alleen al om de angst en paranoia bij de piloten weg te nemen. Maar nu moet een oplossing gezocht worden voor zelfmoordpiloten. Ik zou het niet zo gek vinden om piloten op persoonlijk vlak regelmatig te controleren op het gebied van liefde, geld en eventuele depressieve verschijnselen. | |
ace_eleven | woensdag 9 april 2014 @ 11:08 |
Je bent gewoon afhankelijk van piloten ja. Ze kunnen ook de punt naar de grond richten, vindbaar of niet, je leven is aan hen overgeleverd. Als je door een incident als deze er ineens geen vertrouwen meer hebt, was je voorheen behoorlijk naief ![]() | |
Uccie | woensdag 9 april 2014 @ 11:10 |
Want we weten zeker dat het hier een zelfmoordpiloot betreft? | |
nostra | woensdag 9 april 2014 @ 11:12 |
![]() | |
#ANONIEM | woensdag 9 april 2014 @ 11:13 |
Tot nu ben ik overal met de motor of auto zelf heengereden, statistisch gezien een stuk gevaarlijker maar het idee dat je overgeleverd bent aan zo'n piloot is voor mij wel een drempel inderdaad. | |
Drebbelman | woensdag 9 april 2014 @ 11:13 |
Voor al die mensen die het raar vinden dat ze in dit gebied nog geen brokstukken gevonden hebben: Hoeveel denk je dat er nog drijft of überhaupt op dezelfde plek ligt als er een klasse 5 cycloon over heen is geraasd? ![]() http://en.wikipedia.org/wiki/Cyclone_Gillian_%282014%29 ![]() Alsof stoelen of 'kotszakjes' na een maand dan nog steeds rustig ronddobberen... | |
EJ403 | woensdag 9 april 2014 @ 11:14 |
Ga je ook regelmatig de bus en taxichauffeur controleren? | |
#ANONIEM | woensdag 9 april 2014 @ 11:15 |
Ik zou mij niet als taxichauffeur nemen. | |
EJ403 | woensdag 9 april 2014 @ 11:19 |
Ik zou jou hoogstens aannemen als putjesschepper, om zo subsidie te ontvangen omdat ik een wajonger in dienst heb ![]() | |
Loekie1 | woensdag 9 april 2014 @ 11:20 |
Taxichauffeurs voelen zich niet zo snel almachtig, maar als je over leven of dood kunt beschikken doordat er niemand is die je controleert, kun je je wel almachtig gaan voelen, zie Jansen Steur. | |
#ANONIEM | woensdag 9 april 2014 @ 11:21 |
Voel jezelf nu beter na die geweldige opmerking? | |
EJ403 | woensdag 9 april 2014 @ 11:21 |
Ja. Anders zou ik hem ook niet maken hè ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 9 april 2014 @ 11:23 |
Prima, nu weer ontopic. | |
Loekie1 | woensdag 9 april 2014 @ 11:30 |
Als men deze piloot had kunnen tegenhouden, was die daarvoor achteraf waarschijnlijk dankbaar geweest. Wat ik trouwens ook beangstigend vind is dat de piloot hypoxie in het vliegtuig kan laten ontstaan. Is het niet mogelijk om dat systeem automatisch te maken zodat het nooit mogelijk is dat er zuurstoftekort in het vliegtuig ontstaat? | |
MartijnA3 | woensdag 9 april 2014 @ 11:39 |
Je doet alsof het al vast staat dat de piloot (er zijn er 2) dit veroorzaakt heeft. | |
Loekie1 | woensdag 9 april 2014 @ 11:48 |
Twee minuten na laatste normale contact alle communicatie uitgeschakeld, vliegtuig stijgt snel en blijft daar 20 minuten - genoeg om iedereen aan boord te doden - daalt weer, scherpe bocht richting Indische Oceaan, alle radar ingenieus ontwijkend, tja. Het kan ook een ander zijn geweest met héél veel vliegervaring en Boeing-ervaring maar hoe waarschijnlijk is dat? | |
The_stranger | woensdag 9 april 2014 @ 11:49 |
Op zich niet erg, meer mensen hebben vliegangst vanwege die reden, maar wat dacht jij dan? Dat iemand op de grond altijd kan ingrijpen? Dat er een paniekknop is dat het vliegtuig terug laat keren en veilig laat landen als iemand het niet meer vertrouwd? Zodra je niet zelf iets bestuurt ben je afhankelijk van diegene die dat wel doet, naast het feit dat je nooit alleen in het verkeer bent. Is echt niet anders dan in een bus, trein of taxi. Ten eerste is dat pad bij lange na niet zeker en zal dat pas zijn als men de zwarte dozen vindt en als daar genoeg informatie vanaf te halen is. Ten tweede ken ik mensen met meer kennis van vliegtuigsystemen en -computers dan menig piloot. Denk je nu dat een eventuele kaper zich niet eerst gaat voorbereiden? Deze informatie is met weinig moeite op het internet te vinden, laat staan als een wat beter georganiseerde organisatie zich wat inspant. | |
Loekie1 | woensdag 9 april 2014 @ 11:53 |
Je hoort toch dat F16's in Nederland vliegtuigen hebben onderschept omdat er geen contact met het vliegtuig te krijgen was? Waarom gebeurde dat hier niet? | |
MartijnA3 | woensdag 9 april 2014 @ 11:59 |
Omdat de Maleisische radarmensen lagen te pitten? Of omdat geen enkel land daar wil vertellen dat hun radar niet 24/7 actief en bemensd is? | |
Uccie | woensdag 9 april 2014 @ 12:01 |
Dat laatste is trouwens al eerder bevestigd, in Europa en VS is er 24/7 actieve radar in Azië en Australië kennen ze dat niet. Daarbij vraag ik me af of er een land is dat verantwoordelijk is voor dat grote stuk water aangezien daar voor geen enkel land de staatsveiligheid echt in het geding is. | |
Loekie1 | woensdag 9 april 2014 @ 12:03 |
Wat betreft hypoxie die de piloot kan veroorzaken, het is misschien een pijnloze dood maar had de piloot deze onderneming ook gedaan als dit niet mogelijk was geweest? Ik denk het niet. | |
The_stranger | woensdag 9 april 2014 @ 12:04 |
Dat moet je hun vragen, maar kan hele domme redenen hebben.. Herinner je de kaping van een Ethiopisch vliegtuig welke naar Zwitserland is gevlogen? Wat niet veel mensen weten is dat dit vliegtuig inderdaad onderschept en begeleid is, maar door Italiaanse en Franse vliegtuigen, zelfs tot de landing in Zwitsers luchtruim. Waarom de Zwitsers het niet deden/overnamen? Omdat de Zwitserse luchtmacht buiten kantooruren niet aan het werk is.. Ga jij het betalen? Wij zijn gewend aan een relatief soepel lopende luchtverkeersleiding met de laatste technieken en genoeg budget en mensen. Echter buiten de VS en Europa is dat echt heel anders. Vlieg je naar Zuid-Afrika? Grote kans dat je boven 50% van het Afrikaanse continent geen radar hebt en geen radio contact. Grote delen van Azië precies hetzelfde... Geen geld of een te onstabiel land om het systeem goed te laten draaien | |
Parzival | woensdag 9 april 2014 @ 12:05 |
nouja.. er zijn ook een paar piloten geweest die van 40.000 voet VOL naar beneden zijn gedoken.. okay das wel geen 9 uur vliegen.. maar wel even 15 minute pure angst.. | |
Uccie | woensdag 9 april 2014 @ 12:09 |
Ik vind het ook niet vreemd dat er geen 24/7 radar is, want ik zie niet in waarom dat wel zou moeten. Voor dat ene ongeluk zo één keer in de zoveel tijd. Ik ben er ook nog altijd niet van overtuigd dat het hier om een zelfmoordactie gaat. | |
Parzival | woensdag 9 april 2014 @ 12:11 |
ik vermoed dat de kans dat we dat te weten gaan komen niet zo heel groot is.. stel het is hypthewattes.. die lichamen hebben al een tijdje in het water gelegen (visjes hap hap).. en de voice recorders hebben maar de laatste 2 uur opgenomen.. en daar zal niets anders dan windreguis op te vinden zijn.. waren we er al achter hoeveel er op een data recorder gaat? | |
The_stranger | woensdag 9 april 2014 @ 12:13 |
De data recorder zal rond de 25 uur hebben opgenomen en ook door het goed bekijken van de data kunnen ze een boel terug vinden... Bron | |
Parzival | woensdag 9 april 2014 @ 12:14 |
eerst boven water halen ![]() | |
Uccie | woensdag 9 april 2014 @ 12:15 |
Ja, maar hoe groot acht jij de kans dat ze die vinden binnen bijvoorbeeld nu en het einde van het jaar. De brokstukken die nu nog gevonden worden (als er wat gevonden wordt) zijn zover afgedreven dat ze onmogelijk nog iets zeggen over de plek van impact. | |
The_stranger | woensdag 9 april 2014 @ 12:19 |
Tsja, niets van te zeggen natuurlijk. Als de pings die ze nu ontvangen daadwerkelijk van die dingen afkomstig zijn en ze hebben wat geluk kan het binnen dagen geregeld zijn. Zijn die pings niet van de recorders of is de batterij leeg voordat ze de precieze locatie vinden, dan wordt het een ander verhaal. Maar goed, bij de AF447 crash dacht men, ondanks dat de locatie vrijwel meteen bekend was, ook dat ze de recorders niet zouden vinden omdat het baken van de recorders waren gescheiden, maar toch zijn ze twee jaar na de crash boven water gekomen... | |
#ANONIEM | woensdag 9 april 2014 @ 12:23 |
Er heeft iemand gevlogen die precies wist wat ie deed. | |
#ANONIEM | woensdag 9 april 2014 @ 12:23 |
Geschiedenisboeken ingaan? | |
Uccie | woensdag 9 april 2014 @ 12:23 |
Ja de komende paar dagen zijn echt cruciaal. Het gebied is alleen zo gigantisch. | |
eight | woensdag 9 april 2014 @ 12:26 |
![]() ![]() | |
Uccie | woensdag 9 april 2014 @ 12:29 |
Ik sluit het ook niet uit, maar er wordt alleen maar gewezen naar de piloot. Er is sowieso nog een co-piloot. Daarbij kan het ook nog een mislukt kaping/aanslag zjin geweest. En zaten er ook nog 237 overige mensen...dus mogelijke daders in dat toestel. Oh en misschien ben ik de enige, maar een hele bizarre technische storing die leidde tot deze route die toevallig niet over land ging sluit ik zelfs niet uit. | |
#ANONIEM | woensdag 9 april 2014 @ 12:31 |
Met wat er tot nu bekend is heeft daar een zeer ervaren piloot het vliegtuig bestuurd toen die ineens ging afwijken van de normale route. Ging ook naar hoogte die maar net kan. [ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 09-04-2014 12:32:49 ] | |
SpecialK | woensdag 9 april 2014 @ 12:34 |
Wat. WAT??? | |
#ANONIEM | woensdag 9 april 2014 @ 12:34 |
Het zou maar zo een unsolved mystery kunnen worden. | |
#ANONIEM | woensdag 9 april 2014 @ 12:35 |
Je weet het niet. | |
SpecialK | woensdag 9 april 2014 @ 12:36 |
Je hoort het mensen. De eerste succesvolle Single Stage to Orbit was een standaard uitgeruste Boeing 777. ![]() | |
eight | woensdag 9 april 2014 @ 12:38 |
Waarom ze niet precies kunnen bepalen waar het signaal vandaan komt is helder, alleen die 3.2 km blijft onduidelijk. Óf er zijn meerdere type signalen óf die 3.2 km reikwijdte klopt niet. De schepen moesten een hele dag varen om in de vermoedelijke richting van het signaal te komen, wat dus betekend dat het signaal wel honderden km's kan reizen. | |
#ANONIEM | woensdag 9 april 2014 @ 12:39 |
Ineens naar grote hoogte gaat iedereen out behalve degene die het wist. | |
Re | woensdag 9 april 2014 @ 12:39 |
als de passagiers niet knock out zijn gebracht lijkt me dat het wel een complete chaos is geworden aan boord, op een gegeven moment heb je wel door dat je niet meer boven land vliegt en zo | |
#ANONIEM | woensdag 9 april 2014 @ 12:40 |
Het zou wel een stunt zijn toch? | |
eight | woensdag 9 april 2014 @ 12:40 |
Mits de piloten de zwarte doos niet uit hebben gezet. | |
EJ403 | woensdag 9 april 2014 @ 12:42 |
En de eerste turbofan werkend in space ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 9 april 2014 @ 12:42 |
Je gaat niet vanzelf met 200+ passagiers en nog crew aan de haal. | |
#ANONIEM | woensdag 9 april 2014 @ 12:43 |
Zijn er al sattelieten in de ruimte aan het zoeken? | |
#ANONIEM | woensdag 9 april 2014 @ 12:44 |
Zal ook niet meevallen als je ziet wat er zoal om de aarde zweeft. | |
Re | woensdag 9 april 2014 @ 12:44 |
wat de beweegredenen zijn van de (co)piloot en of mogelijke kapers is niet echt duidelijk, wie weet dachten ze het te kunnen maken tot aan Australië of wilde ze bewust zo ver mogelijk weg van de beschaafde wereld ... of wilde ze Lost nabootsen | |
SpecialK | woensdag 9 april 2014 @ 12:45 |
In plaats van zuurstof gebruik je natuurlijk magische elfjesstof en eenhoorn poep. Dat schep je zo de jet intake in. | |
#ANONIEM | woensdag 9 april 2014 @ 12:46 |
Ik denk steeds meer dat laatste. | |
Uccie | woensdag 9 april 2014 @ 12:47 |
Verdwijningsmantel van Harry Potter erover en klaar ben je !! | |
EJ403 | woensdag 9 april 2014 @ 12:48 |
eenhoorn's poepen niet ![]() | |
eight | woensdag 9 april 2014 @ 12:48 |
Hier, in dit topic voel je je waarschijnlijk beter thuis: BNW / Malaysia Airlines Flight MH370 Dl 2 Waar blijven de brokstukken? Geen dank. | |
#ANONIEM | woensdag 9 april 2014 @ 12:51 |
Ik maakte even een garpje, om me dan gelijk naar die Aluhoedjes door te verwijzen, vind ik niet aardig. | |
Unstoppable | woensdag 9 april 2014 @ 12:58 |
Het niveau in dit topic is bij tijden echt om te huilen, jezus | |
#ANONIEM | woensdag 9 april 2014 @ 13:00 |
Dat krijg als een vliegtuig zo lang zoek is. | |
#ANONIEM | woensdag 9 april 2014 @ 13:02 |
Denk eens aan al die mensen die niet weten waar hun, broer, zus, neef, nicht etc gebleven zijn. | |
MartijnA3 | woensdag 9 april 2014 @ 13:02 |
Hoe oud ben jij? 9 of 10 ofzo? Snap jij uberhaupt iets van vliegtuigen? | |
matthijst | woensdag 9 april 2014 @ 13:04 |
C, lijkt me niet zo heel stug? Ofwel moedwillig gecrasht, of gevlogen tot tank leeg. | |
#ANONIEM | woensdag 9 april 2014 @ 13:05 |
Een vliegtuig kan stijgen en kan dalen, dat snapt elk kind van 3 jaar oud. | |
Unstoppable | woensdag 9 april 2014 @ 13:05 |
Nee hoor, heeft alles te maken met mensen die geen enkel probleem hebben de grootste bagger hier neer te pleuren, totaal niet weten waar ze het over hebben, zich niet inlezen, niet eens logisch nadenken | |
eight | woensdag 9 april 2014 @ 13:05 |
Was het maar een incident. Jouw posts hebben gewoon een hoog bnw gehalte en ik denk oprecht dat je daar meer op je plek bent. | |
matthijst | woensdag 9 april 2014 @ 13:07 |
ja, binnenkort te koop in iTunes. | |
ThePlaneteer | woensdag 9 april 2014 @ 13:08 |
Dat was licht sarcastisch omdat men hier lijkt te willen vermoeden dat er sprake is van een situatie vergelijkbaar aan A of B.
![]() Of wacht, misschien moeten ze inbouwen dat de piloot het vliegtuig niet kan laten neerstoren ofzo. Je kunt niet alles willen voorkomen. | |
Pheno | woensdag 9 april 2014 @ 13:10 |
Dat hebben de mensen van die Panama-meiden ook. En de mensen die andere mensen kwijt zijn. Komt vaker voor dan je denkt. Ongelovelijk kut overigens voor die mensen. Mara ja, in dit geval verwacht je gewoonweg geen goed nieuws meer. Ik zou ook zelf niet weten wat ik eraan heb waarom het ding is neergestort. Dood is dood, dat is al erg genoeg. | |
#ANONIEM | woensdag 9 april 2014 @ 13:12 |
OK ik wacht geduldig af totdat ze het vliegtuig gevonden hebben. | |
Pheno | woensdag 9 april 2014 @ 13:12 |
Ik mag hopen dat een piloot weet wat ie doet, daar is ie voor opgeleid. maar als piloot sta je ook machteloos als er een totale functionele storing is in je vliegtuig, er een kaper een gun op je richt of weet ik wat. Je weet het niet. | |
MartijnA3 | woensdag 9 april 2014 @ 13:14 |
Je bent dus 3? Snap je ook dat een vliegtuig een maximale vlieghoogte heeft? | |
#ANONIEM | woensdag 9 april 2014 @ 13:14 |
Die Panama meiden is ook raar verhaal maar toch beter te begrijpen. iets met verdwaald in de wildernis en zo. | |
#ANONIEM | woensdag 9 april 2014 @ 13:15 |
Je begrijpt ook dat daar een veiligheidsmarge inzit? | |
MartijnA3 | woensdag 9 april 2014 @ 13:16 |
Nee, vertel? | |
#ANONIEM | woensdag 9 april 2014 @ 13:17 |
Toestel is in 1e instantie van de radar verdwenen door erg hoog te gaan vliegen. | |
matthijst | woensdag 9 april 2014 @ 13:20 |
Experts in Australia and the United States have confirmed that the pulse signals picked up by vessels searching for a missing Malaysian airliner in the southern Indian Ocean are from a man-made device and are not natural sounds from the sea, according to the Joint Agency Co-ordination Centre (JACC). | |
MartijnA3 | woensdag 9 april 2014 @ 13:20 |
Je snapt er echt geen reet van, wil je alsjeblieft stoppen met deze topicvervuiling? | |
#ANONIEM | woensdag 9 april 2014 @ 13:21 |
Ok ik wacht wel totdat jij het verhaal compleet hebt. | |
Nucky | woensdag 9 april 2014 @ 13:24 |
OK. Bedankt voor je bijdrage en tot ziens. | |
The_stranger | woensdag 9 april 2014 @ 13:25 |
Het handmatig kunnen regelen van de cabine druk is een belangrijk onderdeel van de checklisten in het geval van brand (rook) en een bommelding. Daarnaast is het handmatig kunnen regelen cruciaal omdat het automatische systeem best wel eens kapot gaat. | |
Pheno | woensdag 9 april 2014 @ 13:26 |
Dat blijkt dus een vrij eenvoudige wildernis te zijn. Dus een stuk onbegrijpelijker in mijn optiek ![]() | |
matthijst | woensdag 9 april 2014 @ 13:26 |
Geniaal plaatje voor al die knuppels die maar blijven roepen dat het toch raar is dat ze niks kunnen vinden: http://apps.washingtonpos(...)problem/931/?hpid=z1 | |
Uccie | woensdag 9 april 2014 @ 13:29 |
"Grappig" om te zien dat mensen allemaal een verschillend gevoel van veiligheid hebben. Ik zou het heel onprettig vinden als er systemen waren die tijdens het vliegen zo automatisch geregeld zijn dat een (co) piloot ze helemaal niet kan uitzetten/aanpassen. In mijn beleving komen technische fouten veel vaker voor dan fouten door menselijk handelen. | |
Kleffe_Dop | woensdag 9 april 2014 @ 13:30 |
Nice! | |
Infection | woensdag 9 april 2014 @ 13:32 |
Interessant. | |
ThePlaneteer | woensdag 9 april 2014 @ 13:35 |
Zelfs geen kotszakje gevonden! ZELFS GEEN KOTSZAKJE! | |
El_Matador | woensdag 9 april 2014 @ 13:37 |
Eens, sig000, het gaat nergens over. een baan om de Aarde. sure. ![]() | |
EJ403 | woensdag 9 april 2014 @ 13:38 |
Je zou dat plaatje eigenlijk moeten combineren met een plaatje over de oppervlakte van het zoekgebied ![]() | |
Uccie | woensdag 9 april 2014 @ 13:42 |
Ze gaan echt voorlopig niets meer terugvinden. En als ze al iets vinden, dan is er een grote kans dat het te diep ligt om nog te bergen. | |
eight | woensdag 9 april 2014 @ 13:43 |
En vervolgens een plekje in de OP. | |
The_stranger | woensdag 9 april 2014 @ 13:44 |
Vergeet niet dat het op een gegeven moment ook een prestige project wordt, de titanic hadden ze ook niet hoeven vinden, maar is toch gedaan. Een bedrijf dat tegen alle waarschijnlijkheid in toch die boxen boven water krijgt kan daar flink van profiteren.. | |
Uccie | woensdag 9 april 2014 @ 13:45 |
Dat is waar, maar ik vraag me af of het technisch mogelijk is om vanaf de zeebodem daar te bergen. | |
El_Matador | woensdag 9 april 2014 @ 13:49 |
"knuppels" ja, met 58 vliegtuigen en 80 schepen, noem ik dat raar. ook na de opsomming van de dieptes. Gelul hier ![]() | |
MartijnA3 | woensdag 9 april 2014 @ 13:50 |
In 1988 hebben ze een flight data recorder van ongeveer dezelfde diepte geboren. http://en.wikipedia.org/wiki/South_African_Airways_Flight_295 En ze zullen het zeker proberen, vooral Boeing zal willen weten of er een technisch mankement was of niet. | |
Uccie | woensdag 9 april 2014 @ 13:53 |
Nog dieper zelfs, dat wist ik niet. Ja dan is het inderdaad alleen een kwestie van tijd, al duurt het 10jr dat ding zal uiteindelijk wel gevonden worden. | |
matthijst | woensdag 9 april 2014 @ 13:55 |
Ah, je voelt je aangesproken. Goh.. | |
El_Matador | woensdag 9 april 2014 @ 13:59 |
ja, maak me nog even voor dom uit, terwijl ik gewoon kritische vragen stel. ![]() Ja, het is raar dat ZOveel mankracht niks kan vinden. al 33 dagen, dat is het ook. ![]() | |
MartijnA3 | woensdag 9 april 2014 @ 14:00 |
Vind ik niet, denk dat je de grootte van het gebied onderschat. Als je kijkt naar waar men heeft gezoch en waar de pings zijn gehoord, dan zit daar nogal verschil in he? | |
El_Matador | woensdag 9 april 2014 @ 14:05 |
C lijkt dus fysiek de enige mogelijkheid, maar van de Straat van Malakka is ie constant op 10.000 meter gevlogen, dan ineens nog nose down doen lijkt me heel bizar, maar goed, ja, het is de enige verklaring voor nog 0 bewijs met 26 zoekende landen | |
El_Matador | woensdag 9 april 2014 @ 14:06 |
Ja, dat had ik een paar dagen geleden gepost, de afstand tot die eerdere "99% zeker, alleen nog even opvissen"-plekken zijn duizenden zeemijlen van dit gebied verwijderd... | |
matthijst | woensdag 9 april 2014 @ 14:21 |
Picking up the sound again is crucial to narrowing the search area so a small, unmanned submarine can be deployed to create a sonar map of a potential debris field on the seafloor. It takes the sub, dubbed "Bluefin 21," six times longer to cover the same area than it does the towed pinger, which is pulled behind the boat at a depth of 9,800 feet. U.S. Navy Capt. Mark Matthews said the detections indicate the device emitting the pings is somewhere within about a 12 mile radius. Still, he said, that equates to a 500 square mile chunk of the ocean floor, which would take the sub about six weeks to two months to canvass. | |
eight | woensdag 9 april 2014 @ 14:34 |
Zou het niet kunnen zijn dat de brokstukken zich al buiten het zoekgebied bevinden? Gisteren werd gepost dat de brokstukken zich met ongeveer 50 km per dag kunnen verplaatsen. Eventuele brokstukken liggen dus al 33 dagen in het water. 33 x 50 = 1650 km. De stroming gaat richting Afrika, dus de brokstukken kunnen zich in theorie al veel westelijker bevinden dan waar het zoekgebied nu is. Met een tempo van 50 km per dag zal het nog een hele tijd duren voordat brokstukken aan de kust van Afrika (of Madagskar) aanspoelen, aangezien dat zo'n 4000 tot 5000 km verwijderd is van het huidige zoekgebied. | |
El_Matador | woensdag 9 april 2014 @ 14:42 |
Ja, dat bedoel ik dus. Je kan makkelijk die data in een modelletje gooien en dan kan je het gebied aardig verkleinen. Je modelleert oceaanstromingen (grote schaal), windrichtingen, golfslag, etc. en je varieert de inputparameters een beetje al naar gelang de onzekerheid. Heb je zo een redelijk behapbaar stukje oceaan in kaart gebracht. Het enige scenario zonder (drijvende) brokstukken zou een nosedive in de diepe oceaan zijn. Dat kan natuurlijk, maar waarom dan eerst 1000en kms vliegen? | |
matthijst | woensdag 9 april 2014 @ 14:42 |
En die negers melden niks maar pakken wat ze pakken kunnen. | |
matthijst | woensdag 9 april 2014 @ 14:44 |
Simpel: - om niet gevonden te worden, dus bewust - bizar gevalletje pech: na de draai buitenwesten geraakt | |
ThePlaneteer | woensdag 9 april 2014 @ 14:45 |
Als je scenario C het meest waarschijnlijk vind, stop dan met klagen om het feit dat er niks gevonden wordt ![]() | |
El_Matador | woensdag 9 april 2014 @ 14:46 |
Dat laatste zou ik veel logischer vinden, maar die simulaties komen niet overeen. Het gedrag van het vliegtuig/AP als de motoren een voor een uitvallen kan correctie en nosedive zijn maar ook stallen en een "relatief zachte" landing. | |
El_Matador | woensdag 9 april 2014 @ 14:46 |
Nee, dat doe ik niet, want waarom? Je draait het om. Scenario C is juist het meest waarschijnlijk OMDAT er niks gevonden is. | |
Unstoppable | woensdag 9 april 2014 @ 14:48 |
Even ter aanvulling, van de persconferentie van vandaag http://www.jacc.gov.au/media/interviews/2014/april/tr008.aspx | |
eight | woensdag 9 april 2014 @ 14:52 |
Zelfs in dat scenario blijven hoe dan ook brokstukken achter. De neus breekt dan sowieso af, alleen niet in zijn geheel maar in kleinere brokstukken. Waarom eerst 1000en km vliegen? Omdat de zee daar ruw is en kleinere brokstukken moeilijk zichtbaar zijn.
![]() Afrika ligt enorm ver weg. | |
The_stranger | woensdag 9 april 2014 @ 14:55 |
Enig idee hoe complex een redelijk simpel model van de oceaan nu al is? Het is echt niet een kwestie van makkelijk wat intypen en presto een mooi gebied van 10 bij 10 meter waar het moet liggen... Daarnaast, stel jij je supercomputer beschikbaar voor de berekeningen? | |
El_Matador | woensdag 9 april 2014 @ 14:56 |
Ja, het is complex en de onzekerheden groot. Ik maak nog wel complexere modellen met minder controlepunten. 26 landen doen mee. Maar erg veel doen ze nou ook weer niet. Althans, niet wat bekend wordt. | |
matthijst | woensdag 9 april 2014 @ 15:01 |
Straks als het aanspoelt, slimpie? | |
ThePlaneteer | woensdag 9 april 2014 @ 15:10 |
Dat is al een hele andere instelling dan posts als:
| |
The_stranger | woensdag 9 april 2014 @ 15:17 |
Dan zou je moeten weten dat je plan van een modelletje in elkaar draaien en wat parameters aanpassen kant noch wal raakt... Doen niet veel behalve zoeken naar brokstukken, grotendeels voor eigen kosten. En die kosten lopen enorm op, de rekening wordt op dit moment al geschat op 25 tot 30 miljoen. En voor wat? Voor een einde aan het nu nog open verhaal, maar voor de rest weinig materieels. Denk je dat die lui voor de lol geld, mankracht en materieel inzetten? | |
El_Matador | woensdag 9 april 2014 @ 15:19 |
nee, juist wel. Elk model is beter dan geen model en dus geen idee, zoals hier wel blijkt. Dat is 1/10 van de prijs van het vliegtuig. Tel daar de levensverzekering van de slachtoffers bij op en je zit aan het dubbele (dure ingenieurs), een miljoen of 500. Plus imagoschade plus Boeing die wil weten wat er gebeurd is... Ik denk niet dat ze voor de lol bezig zijn, maar verbaas me over het amateurisme, da's alles. Jij als piloot niet dan?? | |
Drebbelman | woensdag 9 april 2014 @ 15:26 |
wie zegt dat ze geen model gebruiken? Die locaties waar ze allemaal gezocht hebben zijn echt niet bepaald door een natte vinger in de lucht te steken. Voer jij maar eens oa een klasse 5 cycloon die over het gebied gegaan is in in je modelletje. Ik ben benieuwd naar je uitkomst. De duurste zoekoperatie ooit en weet ik hoeveel knappe koppen die er mee bezig zijn, en jij kan vanachter je pc zien dat het allemaal maar amateuristisch is. Hier heb je het telefoonnummer van Maleisië: 603-8000 8000, dan kun je het ze zelf vertellen. | |
The_stranger | woensdag 9 april 2014 @ 15:27 |
Een model dat ze de verkeerde kant opstuurt is niet beter dan geen model. Daarnaast boeien brokstukken niet, tenzij je ze gebruikt om de recorders te vinden. Een model maken op basis van waar het vliegtuig waarschijnlijk neer gekomen is om uit te vinden waar de brokstukken heen gedreven zijn, is nutteloos. Misschien als ze eenmaal echte brokstukken vinden kunnen ze terug rekenen naar waar ze in zee gevallen zijn, maar dat is na zo'n lange tijd in die omstandigheden (ruwe zee, stormpje) vrijwel onmogelijk. Het vliegtuig krijg je niet meer terug, dus de prijs daarvan is geen factor. Een levensverzekering wordt toch al uitgekeerd (is men al mee begonnen). Dan blijft inderdaad over, wat is er gebeurd? En dat is nu net een van de grootste redenen dat men überhaupt aan het zoeken is. het blijft echter wel een kwestie van kosten en baten. Ik snap dat jij liever de gehele marinevloot van de grootste landen op aarde daar rondjes ziet varen, maar dat zit er nu eenmaal niet in, daar zijn de belangen niet groot genoeg voor. Ik verbaas me zeker over bepaalde dingen, maar amateuristisch kan ik het niet noemen. ik denk dat een heleboel mensen de complexiteit enorm onderschatten en de (technische) mogelijkheden enorm overschatten. Daarnaast krijgen we, als het goed is, bij lange na niet alles te horen wat er gepland is en gebeurt. | |
Unstoppable | woensdag 9 april 2014 @ 15:43 |
Er zijn redenen waarom er daar geen 100 schepen rondvaren, en ja natuurlijk maken ze gebruik van modellen. WTF dacht jij dan, dat ze dartpijlen richting een kaart op de muur gooien? | |
El_Matador | woensdag 9 april 2014 @ 15:45 |
Nee, at verwacht ik niet. Oh en modellen zijn net zo nuttig als de data die erin gaat en net zo bruikbaar als een flightsim. Dat we de technische capaciteiten van de "Aziatische tijgers" gruwelijk hebben overschat is wel duidelijk inderdaad | |
ThePlaneteer | woensdag 9 april 2014 @ 15:45 |
Voor wie zich nog verveelt, hier een komische site: http://www.niburu.co/inde(...)et-complot&Itemid=33 Gaat over een biologisch wapen aan boord van MH370. | |
Frutsel | woensdag 9 april 2014 @ 15:50 |
Hmmm.. el_Matador was me alweer voor zie ik ![]() | |
El_Matador | woensdag 9 april 2014 @ 15:56 |
![]() | |
Marrije | woensdag 9 april 2014 @ 16:00 |
niet de passagiers, de zoekers die zwengelen Of een systeem dat doorgeeft dat er een dreun is geweest op de bodem van de oceaan zodat ze kunnen zien waar dat dan was op een radar oid. Zoiets wordt verwacht denk ik. | |
Unstoppable | woensdag 9 april 2014 @ 16:05 |
Heb je ooit iemand horen zeggen dat we meer over het oppervlak van de maan weten dan over de bodem van de oceaan? Hoe moeilijk zou het dan zijn om "een systeem dat doorgeeft dat er een dreun is geweest op de zeebodem" te realiseren denk je? Even wat microfoons af laten zinken ofzo? Hoe zie je dit voor je? Compleet onrealistisch natuurlijk | |
Red_85 | woensdag 9 april 2014 @ 16:15 |
![]() | |
ThePlaneteer | woensdag 9 april 2014 @ 16:25 |
Oja omdat ik echt even niks te doen had, schijnt dat de film Superman Man of Steel dit allang had voorspeld (net als The Simpsons als 9/11 hadden voorzien). Daarnaast staat er op het dollarbiljet de aanwijzing over wat er gaat gebeuren, namelijk het vliegtuig wordt voor de kust van New York gedumpt wat tot een tsunami leidt wat heel NY onderwater legt. Dit nieuws is wel een beetje ondergesneeuwd door andere nieuwswaardige berichten dat dolfijnen inmiddels kunnen praten en er een mysterieuze sterfte is onder (ex)bankieren. ![]() | |
bedachtzaam | woensdag 9 april 2014 @ 16:45 |
Hmm speculaas, even terug naar af. De piloot wilde misschien een bevestiging dat ze zich op de juiste hoogte bevonden en gaf 6 minuten nadat ze hadden bevestigd dat ze op fl350 vlogen dezelfde melding? Het vliegtuig veranderde al van koers naar 040 en altitude 0ft voordat het van de radar verdween, met andere woorden, voordat het bij routepunt IGARI was. Daar zijn de toestellen buiten bereik van de radar en verdwijnen dus ook tijdelijk op flightradar. 70 km van waar MH370 op dat moment was is een trilling waargenomen door seismograven, een motor die daar in zee gestort is? Het zou zomaar kunnen dat er iets met de rechter vleugel en motor gebeurd is waardoor de linker vleugel meer lift produceert en het toestel naar rechts van koers afwijkt. Het toestel is dus niet linksaf gegaan maar heeft een lange rechtse draai gemaakt tot het in westerlijke richting vloog. Terwijl het een lange rechtse draai maakte klom het toestel tot boven FL400 om vervolgens flink te dalen naar FL100 terwijl het richting Lankawi vloog. afherald
| |
ThePlaneteer | woensdag 9 april 2014 @ 16:59 |
en Of waren dat weer andere? | |
Pheno | woensdag 9 april 2014 @ 17:06 |
Er zijn ook onderzeese vulkanen die ontploffen, altijd weer die loze meldingen is ook wat ![]() | |
bedachtzaam | woensdag 9 april 2014 @ 17:06 |
Het is daar dan ook niet neergestort maar een route richting Langkawi ligt wel in lijn met routepunt VAMPI vanwaar het vervolgens niet richting GIVAL en IGREX gevlogen is maar steeds zuiderlijker over de Indische oceaan. Speculaas, ik weet het, maar de info klopt naar mijn mening van geen kant. | |
Loekie1 | woensdag 9 april 2014 @ 17:11 |
Het is ook mogelijk dat men brokstukken niet herkend als zijnde van het vliegtuig. | |
The_stranger | woensdag 9 april 2014 @ 17:26 |
Guess what, het zijn niet alleen de "Aziatische tijgers" die daar zoeken.. | |
Nieuwschierig | woensdag 9 april 2014 @ 17:41 |
En bij een snelheid van 28000 km/uur. | |
bedachtzaam | woensdag 9 april 2014 @ 19:01 |
Kijk vanaf 5:50. Dit vliegtuig had dus niet in stukken hoeven breken. | |
Loekie1 | woensdag 9 april 2014 @ 19:48 |
Aan het eind van dit filmpje blijkt dat hij niet in stukken brak omdat hij het water raakte, maar omdat ze een stuk rots raakten vlak onder het wateroppervlak. Oh, dat bedoel jij ook. [ Bericht 1% gewijzigd door Loekie1 op 09-04-2014 19:54:04 ] | |
bedachtzaam | woensdag 9 april 2014 @ 20:29 |
![]() Het zou dus mogelijk kunnen zijn dat MH370 niet in stukken gebroken is en ze daarom geen brokstukken gevonden hebben. Maar er is sinds enkele dagen ook weer een plaatje van Tomnod opgedoken met iets dat erg op een staartdeel lijkt van een vliegtuig. ![]() Dit is dan in het gebied waar ze eerder begonnen zijn met zoeken, 43lat 96long [ Bericht 0% gewijzigd door bedachtzaam op 09-04-2014 20:45:27 ] | |
eight | woensdag 9 april 2014 @ 20:56 |
Ik zie hier geen staartdeel in.. | |
Kowloon | woensdag 9 april 2014 @ 21:06 |
Om in een baan om de aarde te komen is het enige wat je nodig hebt voldoende voorwaartse snelheid. Hoogte is irrelevant als je het strikt bekijkt. | |
Co_OL | woensdag 9 april 2014 @ 21:20 |
Een 777 heeft geen hitteschild dus kan nooit in een baan om de aarde komen lijkt mij. | |
The_stranger | woensdag 9 april 2014 @ 21:57 |
Hoogte is wel degelijk relevant omdat nu toch wel de brandstof op is. Een baan om de aarde in de atmosfeer zorgt voor een afname in snelheid en uiteindelijk de terugkeer van het object op aarde. Als het toestel dus nog in een baan om de aarde zit, moet het boven een bepaalde hoogte zijn. | |
Nieuwschierig | woensdag 9 april 2014 @ 22:35 |
Een hitteschild is alleen van belang bij de terugkeer in de dampkring. Bij de lancering van een raket wordt de snelheid die nodig is om in een omloopbaan te blijven pas buiten de dampkring bereikt en is er dus ook zo goed als geen luchtweerstand. | |
Falco | woensdag 9 april 2014 @ 23:00 |
Misschien heeft het wel de ontsnappingssnelheid gehaald en vliegt die Boeing nu naar de maan... of naar Mars ![]() | |
Marrije | woensdag 9 april 2014 @ 23:18 |
dat bestaat toch al ![]() En het gaat niet om realisatie, t ging erom wat 'men' verwacht. | |
Poolbal | woensdag 9 april 2014 @ 23:31 |
In dat scenario zou de piloot toch een badass held voor mij zijn. Ook al heeft hij er nog 200 ofzo mee in zijn dood gesleurd ![]() | |
Nieuwschierig | woensdag 9 april 2014 @ 23:51 |
Ik bedenk me nu opeens dat je gelijk hebt. Vliegtuigmotoren hebben zuurstof uit de aard-atmosfeer nodig om te kunnen werken. Dus zal alle snelheid gewonnen moeten worden IN de atmosfeer en derhalve is er bij deze theoretische snelheid wel een hitteschild nodig. | |
SpecialK | donderdag 10 april 2014 @ 00:31 |
Hangt er denk ik nog van af. Misschien dat je onderweg naar boven minder last hebt van compression/shock heat en alleen maar simpele wrijving hoeft te overwinnen. Maar het is sowieso leuk om over na te denken. Het lijkt mij dat er wat NASA mensen rondlopen die aan SSTO bezig zijn die hier alles van af weten. | |
#ANONIEM | donderdag 10 april 2014 @ 00:32 |
![]() | |
matthijst | donderdag 10 april 2014 @ 02:16 |
Jij bent echt de grootste mongool in dit topic. En een racistje volgens mij met je eeuwige gekanker over Aziaten en "Maleiers". | |
El_Matador | donderdag 10 april 2014 @ 02:18 |
Inhoudelijk hoogstaand commentaar wel. ![]() | |
matthijst | donderdag 10 april 2014 @ 02:19 |
Flikker toch op joh, idioot. "maleiers, Aziatische tijgers". Dat is lekker hoogstaand. Je loopt alleen nog maar te huilebalken in dit topic, met idiote opmerkingen over waarom het vliegtuig nog niet gevonden is. | |
ATan | donderdag 10 april 2014 @ 02:21 |
Het is nu een kwestie van preciese klokken synchroniseren, GPS en datalogger aanzetten, bootjes verspreid een tijdje laten dobberen en daarna aan de hand van de datalog precies met triangulation, in 3d, de vindplaats van die doos aanwijzen. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn? Gewoon op de rekenmachine en pen en papier. | |
matthijst | donderdag 10 april 2014 @ 02:23 |
KUALA LUMPUR: Japan's Maritime Self-Defence Force has deployed two P3 Orion aircraft to the Perth’s Pearce Air Force Base from Subang here today. A team of 40 crew members led by Maritime Self-Defence Commander Hideki Jufuku took off around 9.40am this morning. | |
El_Matador | donderdag 10 april 2014 @ 02:34 |
De technologische tijgers van de wereld, een heel normale term, waanzinnige. Maleiers ook. Ga wat leuks doen man, je bent overspannen. ![]() Ah, jij vindt het idioot. Dat mag, ik vind het heel logische kritische opmerkingen. Wellicht liggen mijn standaards iets hoger dan die van jou. | |
#ANONIEM | donderdag 10 april 2014 @ 02:35 |
Ze gaan dat vliegtuig niet meer terugvinden. ![]() | |
matthijst | donderdag 10 april 2014 @ 02:36 |
Vlei zijzelf nou maar niet stumperdje. Ik ben niet de eerste en/of de enige die zich ergert aan je domme gelul. | |
#ANONIEM | donderdag 10 april 2014 @ 02:37 |
3x diep ademhalen en daarna tot 10 tellen. | |
matthijst | donderdag 10 april 2014 @ 02:38 |
Goeie tip ![]() Zo 10 uur vliegen, dus dan ben ik even van die zwetserd verlost ![]() Vanuit Azië, want in die Zuid-Amerikaanse sloppenwijk van El Matador wil ik nog niet dood gevonden worden. [ Bericht 0% gewijzigd door matthijst op 10-04-2014 02:44:35 ] | |
#ANONIEM | donderdag 10 april 2014 @ 02:39 |
El Nino komt weer. | |
matthijst | donderdag 10 april 2014 @ 02:51 |
Zoekgebied voor vandaag: https://s3-ap-southeast-2(...)e_search_handout.pdf | |
bedachtzaam | donderdag 10 april 2014 @ 02:57 |
Een stukje van de puzzel.http://www.huffingtonpost(...)-data_n_4958050.html Met andere woorden, ACARS was niet uitgeschakeld, het kon simpelweg geen data verzenden via de sataliet. | |
El_Matador | donderdag 10 april 2014 @ 03:00 |
Wat is een zwetserd? Kereltje toch. Jij kan niet tegen kritiek op Aziaten, zo blijkt wel. Zelfs als daar ALLE reden toe is. | |
matthijst | donderdag 10 april 2014 @ 03:04 |
Nee sukkeltje. Want het is ondertussen Australië, China en Uk die de show runt. Maar jij leest niks, want je bent te druk met je tissues: van je ogen naar je penis naar je ogen naar je penis naar je mama. | |
#ANONIEM | donderdag 10 april 2014 @ 03:06 |
![]() | |
bedachtzaam | donderdag 10 april 2014 @ 03:17 |
![]() Dit is de route die MH370 vloog over de Malacca strait, overduidelijk niet een normale route. Pas nadat het toestel VAMPI passeert vliegt het wel tijdelijk op een vluchtroute. ![]() Het lijkt dus onwaarschijnlijk dat dit geprogrameerd was, dan zou het netjes de vluchtroute's gevolgd hebben. Edit: Het toestel vloog dus over VAMPI naar MEKAR en verder richting de oceaan ![]() [ Bericht 13% gewijzigd door bedachtzaam op 10-04-2014 03:26:34 ] | |
El_Matador | donderdag 10 april 2014 @ 03:28 |
Ja, dat zou tijd worden zeg. Ik kan niet alles lezen nee, ik ben inderdaad druk. Niet met wat jij je inbeeldt, maar als jij daar gelukkig van wordt, ga vooral je gang. Goeie reis naar Azië. | |
El_Matador | donderdag 10 april 2014 @ 03:29 |
Goeie nieuwe informatie. Zou dan toch meer op een kaping wijzen. | |
wickedmen | donderdag 10 april 2014 @ 03:38 |
Jij bent zeker de slimste thuis? | |
ace_eleven | donderdag 10 april 2014 @ 07:37 |
Dit is toch al best oude informatie? Ik heb die radarbeelden en vliegschets al een behoorlijke tijd geleden gezien (en had de link dat ie niet over een vliegroute vloog niet direct gelegd, k dscht dat t plaatje gewoon raar was ![]() | |
Drebbelman | donderdag 10 april 2014 @ 09:04 |
Is inderdaad al een paar topics terug voorbijgekomen. Deze info showt dat het vliegtuig helemaal niet die gekke knik naar knooppunt GIVAL heeft gemaakt. | |
ThePlaneteer | donderdag 10 april 2014 @ 09:17 |
Wow dit is wel een gamechanger zeg. Over die waypoints bestaat ook echt veel onduidelijkheid. Volgens mij is VAMPI ook nooit officieel bevestigd? | |
Oud_student | donderdag 10 april 2014 @ 09:22 |
Heb ik ook al gezegd, maar het ontbreekt aan coördinatie. Daarom zijn er ook zoveel schepen en vliegtuigen ingezet, iedereen voor zich en iedereen wil als 1e iets vinden, dus geen informatie uitwisselen. Gelukkig is het gebied erg groot, anders waren er al ongelukken gebeurt: botsingen tussen vliegtuigen of boten. Ik heb idd geen hoge pet op van deze speurders | |
bedachtzaam | donderdag 10 april 2014 @ 09:27 |
Het is mogelijk natuurlijk maar het kan ook zo zijn dat ze een probleem hadden en terug gekeerd zijn om te landen op Langkawi. Een prachtige lange baan zonder dat ze over dicht bevolkt gebied hoeven te vliegen met het risico daar tijdens het landen te crashen. Ook weer speculatie natuurlijk ![]() | |
MartijnA3 | donderdag 10 april 2014 @ 09:48 |
Wat een onzin conclussie. Ja, vliegroutes gaan van waypoint naar waypoint, maar als je de route start in the middle of nowhere, dan vlieg je niet over een bestaande route naar het eerst geprogrammeerde waypoint. | |
bedachtzaam | donderdag 10 april 2014 @ 10:00 |
Ohh? en hoe kwam het daar dan? Dus ze zijn eerst maar even over Maleisië gevlogen en hebben daarna pas de boel geprogrammeerd naar een bestemming wat helemaal niet in de database voorkomt? | |
MartijnA3 | donderdag 10 april 2014 @ 10:03 |
Waarom haal je een bericht van bijna een maand oud aan? Bovendien is het bericht incorrect. het toestel gebruikte ACARS, alleen was het niet geabonneerd op de meer uitgebreide service die Boeing biedt, die vaker berichten stuurt dan de 4 standaard ACARS berichten. De eerste 2 berichten zijn wél ontvangen, de laatste 2 niet.
| |
MartijnA3 | donderdag 10 april 2014 @ 10:03 |
Welke database? ![]() | |
MartijnA3 | donderdag 10 april 2014 @ 10:04 |
Overigens onzettend sneu om een hele discussie te moeten lezen over of en hoe een B777 de ruimte in zou kunnen vliegen. ![]() | |
bedachtzaam | donderdag 10 april 2014 @ 10:10 |
Het lijkt me zo dat de computer aan boord een database heeft die gevuld is met route's van A naar B. Het is niet zo dat een piloot elk routepunt afzonderlijk moet gaan intikken lijkt me. | |
Marrije | donderdag 10 april 2014 @ 10:13 |
Zoekgebied vermiste Boeing verkleind Het gebied waar schepen en vliegtuigen speuren naar de vermiste Boeing 777 van Malaysia Airlines is verkleind. Niet eerder was het speurgebied zo klein, hoewel het met bijna 58.000 vierkante kilometer nog ruim 1,5 keer zo groot is als Nederland. Aan de zoektocht doen donderdag ongeveer tien militaire- en vier civiele vliegtuigen en dertien schepen mee, melden de Australische autoriteiten. Het gebied ligt ongeveer 2.280 kilometer ten noordwesten van de Australische stad Perth. De afgelopen dagen zijn signalen opgevangen die mogelijk afkomstig zijn van de zwarte dozen van de Boeing. ''Ik denk dat we in het goede gebied zoeken, maar ik kan nog niets bevestigen totdat iemand ook echt wrakstukken heeft gezien'', zei de Australische coördinator Angus Houston van de zoektocht daarover. ''Ik ben nu optimistisch dat we het vliegtuig zullen vinden, of wat er van over is, in de niet zo verre toekomst''. De vliegtuigen en schepen zagen woensdag opnieuw veel spullen in zee drijven. Een klein deel daarvan werd uit zee gehaald. Maar niets bleek afkomstig van het vliegtuig dat op 8 maart verdween met 239 mensen aan boord toen het op weg was van Kuala Lumpur naar Peking. Door: ANP | |
Drebbelman | donderdag 10 april 2014 @ 10:19 |
Het gebied is nog maar zo groot als 1,5x Nederland? Schandalig dat ze nog steeds niet eens een kotszakje gevonden hebben. Amateurs. [sarcasm-modus off] Goed dat ze het steeds verder in kunnen kaderen. ALs dat signaal het nog even volhoudt zullen ze vast een dezer weken een nog beter idee hebben van waar het vliegtuig zich bevindt. Het is alleen te hopen dat als ze het vinden dat ze er ook iets aan hebben en de oorzaak alsnog kunnen achterhalen. | |
eight | donderdag 10 april 2014 @ 10:41 |
Een ruimtediscussie en een bitchfight ![]() Dat was het gisteren wel zo'n beetje ![]() | |
Loekie1 | donderdag 10 april 2014 @ 11:27 |
Stel je voor dat ze het complete vliegtuig op de bodem vinden. | |
ace_eleven | donderdag 10 april 2014 @ 11:37 |
ok, done | |
Loekie1 | donderdag 10 april 2014 @ 11:41 |
Haaien zwemmen langs de raampjes want ze kunnen er niet in. De mensen zitten allemaal nog in hun riemen. Het lijkt net alsof ze in slaap gevallen zijn. | |
Poolbal | donderdag 10 april 2014 @ 11:42 |
Face to Face - Missing Malaysian Airliner In this edition of the show Hamid Reza Emadi interviews Captain Alireza Mortezazadeh, Head of Operations, Aseman Airlines. http://www.liveleak.com/view?i=fa5_1397056178 | |
eight | donderdag 10 april 2014 @ 11:45 |
ok en nu? | |
Loekie1 | donderdag 10 april 2014 @ 11:54 |
Takelen! | |
ThePlaneteer | donderdag 10 april 2014 @ 11:56 |
Dat je hier uberhaupt over nadenkt, fascinerend. | |
Poolbal | donderdag 10 april 2014 @ 12:00 |
Schattig ![]() | |
Loekie1 | donderdag 10 april 2014 @ 12:03 |
Denk jij nooit verder? |