Een baan om de aarde. OK.quote:Op woensdag 9 april 2014 09:52 schreef sig000 het volgende:
Of er zijn geen wrakstukken en zit ie in baan om de aarde wat ook nog kan is met een ervaren piloot dat vliegtuig strak zowat 90 graden in zee knallen.
quote:Op woensdag 9 april 2014 09:54 schreef sig000 het volgende:
[..]
Volgens de vluchtgegevens ging ie erg hoog.
http://www.science20.com/(...)ight_recorder-133546quote:This "channeling" of sound occurs because of the properties of sound and the temperature and pressure differences at different depths in the ocean. The ocean is divided into horizontal layers in which the speed of sound is greatly influenced by temperature in the upper layers and by pressure in the deeper layers. As temperature decreases, the speed of sound decreases, and as pressure (depth) increases, the speed of sound increases. Sound waves bend, or refract, towards the area of minimum sound speed. Therefore, a sound wave traveling through a thermocline (a region of rapid change in temperature with depth) tends to bend downward as the speed of sound decreases with decreasing water temperature, but then is refracted back upward as the speed of sound increases with increasing depth and pressure. This up-down-up-down bending of low-frequency sound waves allows the sound to travel many thousands of meters without the signal losing significant energy. The depth of this “channel” varies in different oceans depending on the salinity, the temperature, and depth of the water. At low and middle latitudes, the SOFAR channel axis lies between 600-1200 m below the sea surface. It is deepest in the subtropics and comes to the surface in high latitudes, where the sound propagates in the surface layer. Scientists often take advantage of the properties of the SOFAR channel. We have learned that by placing hydrophones at just the right depth (that is, at the axis of the sound channel) we are able to record sounds such as whale calls, earthquakes and man-made noise that occur many kilometers from the hydrophone. As a matter of fact, sometimes we can hear low-frequency sounds across entire ocean basins!. Image courtesy of Sounds in the Sea 2001, NOAA/OER.
http://avherald.com/h?article=4710c69b&opt=0quote:On Apr 9th 2014 the JACC reported three days after the first two detections of late Apr 5th ADV Ocean Shield succeeded to re-acquire the ping signals on two occasions (detections #3 and #4) late Apr 8th. Detection #3 lasted 5:32 minutes and detection #4 7 minutes, all in the same broad area, however these two detections recorded one source of pings only. The JACC believes they are searching in the right area defining a reduced and much more manageable search area at the ocean floor, however, they need to visually identify aircraft wreckage before they can confirm with certainty that this is the final resting place of MH-370. The ADV Ocean Shield is continuing methological work to refine the search area around the 4 ping detection locations, the autonomous underwater vehicle has not yet been deployed, the towed pinger locator can cover six times the area in the same time the autonomous underwater vehicle would be able to do with its sonar equipment. Acoustic analysis of the recordings of the detections so far indicates the pulsed signals at a very stable frequency of 33.331kHz at 1.106 seconds intervals, this is not a signal of natural origin and is consistent with the signals to be emitted by the underwater ping locator of flight data or cockpit voice recorders. The size of the search area has significantly reduced in the last few days based on the detections by ADV Ocean Shield and known ocean drift. 84 hydroacoustic buyos are being dropped in the area, that will place their hydrophones about 1000 feet below the water surface and radio their signals to a ground station. The sea floor is covered with silt that limits acoustic propagation of signals (not reflecting signals) and at the same time permits debris to "hide" in the silt.
Of je bent aan het trollen, of je bent werkelijk te dom om te poepen..quote:Op woensdag 9 april 2014 09:54 schreef sig000 het volgende:
[..]
Volgens de vluchtgegevens ging ie erg hoog.
Ik vraag me serieus hoe er nu zomaar een 777 kan verdwijnen.quote:Op woensdag 9 april 2014 10:21 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Of je bent aan het trollen, of je bent werkelijk te dom om te poepen..
Enig idee hoe hoog je moet zijn om in een baan om de aarde te komen? Hint, meer dan 6 keer hoger dan een 777 kan vliegen..
Moet je de vorige topics even doorlezen.quote:Op woensdag 9 april 2014 10:25 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ik vraag me serieus hoe er nu zomaar een 777 kan verdwijnen.
En dan snap ik het hoe dat kan?quote:Op woensdag 9 april 2014 10:32 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Moet je de vorige topics even doorlezen.
Men is zo verbaasd, niet om de grootte van het zoekgebied, maar omdat 'men' denkt dat er wel apparatuur is dat een vliegtuig volgt, tot waar dan ook. En dat als dat apparatuur er niet is, of dat niet functioneert, dat er dan wel een ander 'apparaat' bestaat waar je even mee zwengelt dat dan bliep bliep zegt en aangeeft waar het is.quote:Op woensdag 9 april 2014 08:34 schreef Pheno het volgende:
Ik snap dan ook daadwerkelijk niet waarom iedereen zo stomverbaasd is: het is een grote oceaan, niet de vijver achter in je tuin. Als je op een duiksafari bent en je zoekt een duiker die aan boord was is het al turen geblazen waar ie boven is gekomen. vandaar dat rode boeien met vlaggetjes zo makkelijk zijn, anders zijn de golven al irritant bij het zoeken. laat staan een zooi wrakstukken die zo plat zijn als een dubbeltje en niet kunnen roepen.
En als iedereen dood is, wie gaat er dan zwengelen? En wat als dat andere apparaat niet werkt, moet er een derde apparaat zijn? En als dat niet werkt, wat dan?quote:Op woensdag 9 april 2014 10:34 schreef Marrije het volgende:
[..]
Men is zo verbaasd, niet om de grootte van het zoekgebied, maar omdat 'men' denkt dat er wel apparatuur is dat een vliegtuig volgt, tot waar dan ook. En dat als dat apparatuur er niet is, of dat niet functioneert, dat er dan wel een ander 'apparaat' bestaat waar je even mee zwengelt dat dan bliep bliep zegt en aangeeft waar het is.
Misschien is Uri Geller erbij betrokken?quote:Op woensdag 9 april 2014 10:44 schreef sig000 het volgende:
Er is wel iets vreemd aan de hand met deze vlucht, je moet echt wel je best doen om vliegtuig spoorloos te laten verdwijnen maar het kan dus wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |