abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138681628
quote:
3s.gif Op woensdag 9 april 2014 09:52 schreef sig000 het volgende:
Of er zijn geen wrakstukken en zit ie in baan om de aarde wat ook nog kan is met een ervaren piloot dat vliegtuig strak zowat 90 graden in zee knallen.
Een baan om de aarde. OK.
pi_138681663
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 09:53 schreef Nucky het volgende:

[..]

Een baan om de aarde. OK.
Volgens de vluchtgegevens ging ie erg hoog.
pi_138681680
Je weet het niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-04-2014 09:55:06 ]
pi_138681733
Volgens mij vinden ze het bij Boeing ook niet zo fijn om een vliegtuig kwijt te zijn.
pi_138681756
quote:
3s.gif Op woensdag 9 april 2014 09:54 schreef sig000 het volgende:

[..]

Volgens de vluchtgegevens ging ie erg hoog.
:')
pi_138681769
Al die high tech praatjes vallen toch beetje door de mand nu.
pi_138681881
Nieuwe high tech manier ingezet om vliegtuig op 5 kilometer diepte te vinden.

"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138681901
Een Potvis?
pi_138681962
Ik ben nog bezig om te analyseren wat het exact inhoudt.
In mijn zoektocht heb ik wel de volgende beelden ontfutseld:



Mijn eerste vermoeden zijn zogeheten 'snorkelaars'.
Een afgeleide van tuimelaars, maar helaas met minder longinhoud.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138682039
Als we ons even verdiepen in hoe geluid zich gedraagt in water vergeleken met in lucht dan word al meteen een stuk duidelijker waarom het zo moeilijk is:



quote:
This "channeling" of sound occurs because of the properties of sound and the temperature and pressure differences at different depths in the ocean. The ocean is divided into horizontal layers in which the speed of sound is greatly influenced by temperature in the upper layers and by pressure in the deeper layers. As temperature decreases, the speed of sound decreases, and as pressure (depth) increases, the speed of sound increases. Sound waves bend, or refract, towards the area of minimum sound speed. Therefore, a sound wave traveling through a thermocline (a region of rapid change in temperature with depth) tends to bend downward as the speed of sound decreases with decreasing water temperature, but then is refracted back upward as the speed of sound increases with increasing depth and pressure. This up-down-up-down bending of low-frequency sound waves allows the sound to travel many thousands of meters without the signal losing significant energy. The depth of this “channel” varies in different oceans depending on the salinity, the temperature, and depth of the water. At low and middle latitudes, the SOFAR channel axis lies between 600-1200 m below the sea surface. It is deepest in the subtropics and comes to the surface in high latitudes, where the sound propagates in the surface layer. Scientists often take advantage of the properties of the SOFAR channel. We have learned that by placing hydrophones at just the right depth (that is, at the axis of the sound channel) we are able to record sounds such as whale calls, earthquakes and man-made noise that occur many kilometers from the hydrophone. As a matter of fact, sometimes we can hear low-frequency sounds across entire ocean basins!. Image courtesy of Sounds in the Sea 2001, NOAA/OER.
http://www.science20.com/(...)ight_recorder-133546

Onder andere de wisselende temperaturen, druk, stromingen en zoutheid van het water zorgen ervoor dat het geluid zich heel anders en onvoorspelbaar verplaatst.
pi_138682041
Als ik het zo zie lijken me dat eerder 'Snorks'.

pi_138682087
Geen wrakstukken, een vaag signaal, ik vrees dat het vliegtuig zoek blijft.
pi_138682159
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 06:19 schreef matthijst het volgende:
4 pings totaal nu.
en zijn die opgenomen op band?
pi_138682195
quote:
On Apr 9th 2014 the JACC reported three days after the first two detections of late Apr 5th ADV Ocean Shield succeeded to re-acquire the ping signals on two occasions (detections #3 and #4) late Apr 8th. Detection #3 lasted 5:32 minutes and detection #4 7 minutes, all in the same broad area, however these two detections recorded one source of pings only. The JACC believes they are searching in the right area defining a reduced and much more manageable search area at the ocean floor, however, they need to visually identify aircraft wreckage before they can confirm with certainty that this is the final resting place of MH-370. The ADV Ocean Shield is continuing methological work to refine the search area around the 4 ping detection locations, the autonomous underwater vehicle has not yet been deployed, the towed pinger locator can cover six times the area in the same time the autonomous underwater vehicle would be able to do with its sonar equipment. Acoustic analysis of the recordings of the detections so far indicates the pulsed signals at a very stable frequency of 33.331kHz at 1.106 seconds intervals, this is not a signal of natural origin and is consistent with the signals to be emitted by the underwater ping locator of flight data or cockpit voice recorders. The size of the search area has significantly reduced in the last few days based on the detections by ADV Ocean Shield and known ocean drift. 84 hydroacoustic buyos are being dropped in the area, that will place their hydrophones about 1000 feet below the water surface and radio their signals to a ground station. The sea floor is covered with silt that limits acoustic propagation of signals (not reflecting signals) and at the same time permits debris to "hide" in the silt.
http://avherald.com/h?article=4710c69b&opt=0
pi_138682201
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 10:15 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

en zijn die opgenomen op band?
Ze pingen nu al paar weken, dat schiet niet op. :{w
pi_138682300
quote:
3s.gif Op woensdag 9 april 2014 09:54 schreef sig000 het volgende:

[..]

Volgens de vluchtgegevens ging ie erg hoog.
Of je bent aan het trollen, of je bent werkelijk te dom om te poepen..

Enig idee hoe hoog je moet zijn om in een baan om de aarde te komen? Hint, meer dan 6 keer hoger dan een 777 kan vliegen..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_138682379
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 10:21 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Of je bent aan het trollen, of je bent werkelijk te dom om te poepen..

Enig idee hoe hoog je moet zijn om in een baan om de aarde te komen? Hint, meer dan 6 keer hoger dan een 777 kan vliegen..
Ik vraag me serieus hoe er nu zomaar een 777 kan verdwijnen.
pi_138682550
quote:
11s.gif Op woensdag 9 april 2014 10:25 schreef sig000 het volgende:

[..]

Ik vraag me serieus hoe er nu zomaar een 777 kan verdwijnen.
Moet je de vorige topics even doorlezen.
pi_138682582
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 10:32 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Moet je de vorige topics even doorlezen.
En dan snap ik het hoe dat kan?
  woensdag 9 april 2014 @ 10:34:11 #95
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138682605
quote:
7s.gif Op woensdag 9 april 2014 08:34 schreef Pheno het volgende:
Ik snap dan ook daadwerkelijk niet waarom iedereen zo stomverbaasd is: het is een grote oceaan, niet de vijver achter in je tuin. Als je op een duiksafari bent en je zoekt een duiker die aan boord was is het al turen geblazen waar ie boven is gekomen. vandaar dat rode boeien met vlaggetjes zo makkelijk zijn, anders zijn de golven al irritant bij het zoeken. laat staan een zooi wrakstukken die zo plat zijn als een dubbeltje en niet kunnen roepen.
Men is zo verbaasd, niet om de grootte van het zoekgebied, maar omdat 'men' denkt dat er wel apparatuur is dat een vliegtuig volgt, tot waar dan ook. En dat als dat apparatuur er niet is, of dat niet functioneert, dat er dan wel een ander 'apparaat' bestaat waar je even mee zwengelt dat dan bliep bliep zegt en aangeeft waar het is.
pi_138682675
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 10:34 schreef Marrije het volgende:

[..]

Men is zo verbaasd, niet om de grootte van het zoekgebied, maar omdat 'men' denkt dat er wel apparatuur is dat een vliegtuig volgt, tot waar dan ook. En dat als dat apparatuur er niet is, of dat niet functioneert, dat er dan wel een ander 'apparaat' bestaat waar je even mee zwengelt dat dan bliep bliep zegt en aangeeft waar het is.
En als iedereen dood is, wie gaat er dan zwengelen? En wat als dat andere apparaat niet werkt, moet er een derde apparaat zijn? En als dat niet werkt, wat dan?
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_138682819
Iedereen wordt gevolgd, behalve artsen (Jansen Steur), wetenschappers (Stapel) en piloten. Men wil hen niet in hun vrijheid beknotten.
Als Obama in het vliegtuig had gezeten werden de regels wel veranderd, maar Obama heeft wijselijk zijn eigen vliegtuigen.
Dus het is op eigen risico als je naar een specialist gaat of in het vliegtuig stapt. Niemand die je komt redden. Er is nul komma nul controle. Want, zegt men, het komt zo weinig voor. Jammer als het jou nu net overkomt.
pi_138682838
En vergeet criminelen niet, die worden ook niet ge-/vervolgt.
pi_138682889
Er is wel iets vreemd aan de hand met deze vlucht, je moet echt wel je best doen om vliegtuig spoorloos te laten verdwijnen maar het kan dus wel.
pi_138683012
quote:
3s.gif Op woensdag 9 april 2014 10:44 schreef sig000 het volgende:
Er is wel iets vreemd aan de hand met deze vlucht, je moet echt wel je best doen om vliegtuig spoorloos te laten verdwijnen maar het kan dus wel.
Misschien is Uri Geller erbij betrokken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')