Sjonge jonge, die discussie is al 20x voorbij gekomen.quote:Op woensdag 9 april 2014 08:28 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ons hele hebben en houden wordt in de gaten gehouden maar zo'n groot vliegtuig is niet te vinden?
Is dat een discussie? Er is een aardig groot vliegtuig zoek.quote:Op woensdag 9 april 2014 08:29 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Sjonge jonge, die discussie is al 20x voorbij gekomen.
Ons hele hebben en houden wordt in de gaten gehouden door middel van signalen (internet, mobieltjes, etc). Als die er niet zijn dan is er ook niets in de gaten te houden. En dan zijn we weer aangewezen op de vertrouwde manieren en die duren nu eenmaal langer (of lukken geheel niet).quote:Op woensdag 9 april 2014 08:28 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ons hele hebben en houden wordt in de gaten gehouden maar zo'n groot vliegtuig is niet te vinden?
Mede dankzij de radar hebben ze het zoekgebied aardig verkleind, dat was al na een paar dagen het geval. Ook zitten ze, voor mijn gevoel, nu al dagen in de buurt. En nog steeds niks.quote:Op dinsdag 8 april 2014 23:07 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je ziet het complete zoekgebied niet in verhouding met de plaats van het ongeluk van het airfrance toestel. Men was op zoek naar de hooiberg, dat duurde drie weken (als we aannemen dat het signaal van de desbetreffende zwarte doos gehoord is) en nu de speld
Bekend is toch dat het vliegtuig naar ongeveer 13km ging? Daar is te weinig zuurstof voor de passagiers en de maskers zijn met een minuut of 10 ook wel leeg, die zijn enkel bedoeld om zuurstof te voorzien als de druk wegvalt en de piloot zo snel mogelijk naar een veilige hoogte daalt. Ik denk dat de piloot op deze manier de passagiers onder zeil heeft gekregen.quote:Op dinsdag 8 april 2014 23:09 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dan moet ook iedereen verder buiten bewustzijn zijn geweest want anders gooien die zelf de deuren open om er uit te komen.
Ben ik het mee eens, maar een andere optie lijkt er bijna niet. En zou het niet zo zijn als je 5000 keer zo'n landing oefent op je flight simulator dat je dan een redelijke kans van slagen hebt? Sowieso had de piloot niks te verliezen, als het mis ging was het ook prima. Dat geeft wel een andere invalshoek.quote:Op dinsdag 8 april 2014 23:19 schreef eight het volgende:
[..]
Dat is vrijwel onmogelijk. De klap op water is ongeveer net zo hard als op beton
Ze zaten wel eerder dan 3 weken in het juiste gebied toch? Dankzij die Amerikaanse radar was al binnen een paar dagen duidelijk dat het vliegtuig in een andere richting is gegaan.quote:Op dinsdag 8 april 2014 23:54 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Bij Air France waren ze binnen 12 uur in het juiste gebied aan het zoeken.
Bij MH370 pas na 3 weken.
Daarnaast is er in de tussentijd nog een cycloon overheen geraast.
Het is echt onmogelijk om een 'perfecte landing' in de Indische Oceaan te doen man, met golven van 5 meter hoog.
Er zijn geen vergelijkbare zaken met MH370, dus enige verwijzing naar de Air France crash begrijp ik niet helemaal. Straks gaat men nog filmpjes posten van de Hudson landing met als commentaar 'zie je, hier kon het ook!'
Ik vind het nogal verbazingwekkend wat voor conclusies/aannames er worden gedaan hier op basis van het feit dat er geen brokstukken zijn gevonden.
Dat klopt, lijkt me niet zo raar. Aan land ook, zie de twee meiden die in panama kwijt zijn.quote:Op woensdag 9 april 2014 08:33 schreef sig000 het volgende:
Blijkbaar kun je dus verdwijnen wanneer je in vliegtuig stapt.
Snap ik ook niet.quote:Op woensdag 9 april 2014 08:43 schreef Oud_student het volgende:
Wat ik niet begrijp is:
- Hoe kun je de pings waarnemen op locaties die 600 km van elkaar liggen?
een paar kilometer maar.quote:- Wat is de draagwijdte van een ping (of de waarnemingsrange van de detector)
Is zowieso lastig, een detector weet niet vanuit welke richting het signaal komen.quote:- Waarom is er geen kruispeiling gedaan (met 2 of 3 detectoren), dan kun je de locatie exact uitrekenen.
Lijkt me ook niet. Maar toch blijft het vreemd dat er nog helemaal niets is gevonden qua brokstukken.quote:Op woensdag 9 april 2014 08:24 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Dat gaat geen enkele piloot lukken op het watervlak van een oceaan.
Ik zou vanaf je zolderkamertje de regie overnemen, je hebt overduidelijk een goed beeld van deze reddingsoperatie en wat er allemaal gebeurt op de schepen.quote:Op woensdag 9 april 2014 08:43 schreef Oud_student het volgende:
Wat ik niet begrijp is:
- Hoe kun je de pings waarnemen op locaties die 600 km van elkaar liggen?
- Wat is de draagwijdte van een ping (of de waarnemingsrange van de detector)
- Waarom is er geen kruispeiling gedaan (met 2 of 3 detectoren), dan kun je de locatie exact uitrekenen.
Tot nu toe lijkt het alleen maar speculatie, slechte coördinatie en amateurisme
quote:Op woensdag 9 april 2014 09:17 schreef Nucky het volgende:
[..]
Lijkt me ook niet. Maar toch blijft het vreemd dat er nog helemaal niets is gevonden qua brokstukken.
Maar het feit dat er niks is gevonden hé, waar aan wijten jullie dat?quote:Op woensdag 9 april 2014 01:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dan had men allang IETS moeten vinden. Stoelen, vleugelstukken, staart, waterflesjes, reddingsvesten, etc. Blijft allemaal drijven. Nog 0 gevonden.
Dat is ook een raar verhaal maar een vliegtuig kwijt met 200+ mensen erin?quote:Op woensdag 9 april 2014 08:34 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dat klopt, lijkt me niet zo raar. Aan land ook, zie de twee meiden die in panama kwijt zijn.
Ik weet niet hoe je mobiele ontvangst is midden op zee (en als je dood bent zal het ook niet goed zijn)quote:Op woensdag 9 april 2014 09:28 schreef sig000 het volgende:
[..]
Dat is ook een raar verhaal maar een vliegtuig kwijt met 200+ mensen erin?
Is het zoekgebied al uitgebreid naar alles wat er rond de aarde zweeft?quote:Op woensdag 9 april 2014 09:29 schreef ShaoliN het volgende:
Ik denk dat ie nog steeds rondjes vliegt.
Er zijn wel meer manieren om te verdwijnen.quote:Op woensdag 9 april 2014 08:33 schreef sig000 het volgende:
Blijkbaar kun je dus verdwijnen wanneer je in vliegtuig stapt.
heel ver gezocht wellicht, maar kan het zo zijn dat door de stromingen de wrakstukken richting Antarctica zijn gedreven en daardoor dus nog niet zijn gevonden?quote:Op woensdag 9 april 2014 09:22 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
[..]
Maar het feit dat er niks is gevonden hé, waar aan wijten jullie dat?
A) Het vliegtuig is helemaal niet neergestort in de Indische Oceaan
B) 26 landen houden bewust informatie achter (maar gaan opeens wel houvast bieden op momenten dat niemand ergens meer op rekent)
Of misschien wel, heel vergezocht:
C) Het vliegtuig is met volle vaart met een nosedive de meest onherbergzame oceaan in gedoken waardoor de romp vrij intact het water instortte, enkel de vleugels en staartstukken afbraken die vervolgens 2 dagen later ook zijn gezonken.
Of richting Afrika.quote:Op woensdag 9 april 2014 09:41 schreef mschol het volgende:
[..]
heel ver gezocht wellicht, maar kan het zo zijn dat door de stromingen de wrakstukken richting Antarctica zijn gedreven en daardoor dus nog niet zijn gevonden?
richting Afrika of australie heb je wel meer scheepvaart verkeer volgens mij, dus dan is de kans veel groter dat het gezien wordtquote:Op woensdag 9 april 2014 09:42 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Of richting Afrika.
Of richting de kust van Australië. Daar leeft ook geen mens dus kunnen ook best wrakstukken zijn aangespoeld zonder dat iemand het door heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |