Ik chargeer, dat snap je, maar staart en vleugels breken sowieso af en drijven lang en zijn groot. Stoelen komen bovendrijven, lijken (al zullen die snel opgegeten zijn door de haaien) etc. Er is zoveel wat er wel drijft en wat wel gelijk opvalt... Ik ben niet onder de indruk, helaasch.quote:Op woensdag 9 april 2014 06:56 schreef matthijst het volgende:
[..]
Dat vind ik niet raar nee: 30 dagen later, die black box ligt op de bodem en relatief stil, maar met 50km per dag kan al die andere bende al 1500km weggespoeld zijn. Als het al weggespoeld is en het vliegtuig niet grotendeels intact op de bodem ligt.
En probeer jij eens een hello kitty koffertje te spotten vanuit een vliegtuig, als er 5 meter hoge golven op en neer deinen. "Is het een koffertje, of een zeemeeuw"?
Dat weet ik niet, maar alle berichtgeving is vreemd tot nu toe. Dit ook weer, als er maar 2 mogelijke zendsignalen zijn, de CVR en de FDR, en die hebben een bereik van 3,2 km, hoe kan je dan dat plaatje met die 4 (!) pingerlocaties verklaren? Zelfs met stroming meegerekend waardoor geluid verder zou kunnen komen, is het toch raar dat je 4 plekken "vindt" terwijl er maar 2 zendbronnen zouden zijn?quote:Op woensdag 9 april 2014 06:57 schreef matthijst het volgende:
Die beelden komen heus wel, als ze een foto hebben. Je lijkt nogal paranoïde, wat kan er anders met dat vliegtuig gebeurd zijn?
Ok, dat zijn logische verklaringen. Afwachten dan maar.quote:Op woensdag 9 april 2014 07:07 schreef matthijst het volgende:
Ik vind zelf dat ze die 3.2 km noemen vager moet ik zeggen
Waarom precies zoveel km ontvangst? Als het buiten waait dan hoor je soms ook geluiden van kilometers weg. Onder water zul je vast een zeevariant van zoiets hebben. Dus nee, ik vind het niet heel vreemd dat ze die geluiden verder van elkaar opvangen.
Edit:
Hydrophones picking up the sounds can’t determine what direction they’re coming from, said Fish of Bourne, Massachusetts-based American Underwater Search & Survey. Typically, a ship would tow the hydrophone back and forth over the search zone, ruling out areas without a signal and listening for when the signal is strongest, Fish said.
It may still take days to get a more precise location, he said. The hydrophone, which is pulled by a cable miles behind the boat, can swing back and forth with currents and can be difficult to control, he said.
Many factors can interfere with the signal and make it harder to detect, Fish said. Temperature inversion layers known as thermoclines can bend or reflect sound waves. In one case, his team wasn’t able to hear a crashed helicopter’s pinger beyond one-quarter mile because it had fallen beneath one of the craft’s rotor blades.
Hoe weet je dat ze blijven drijven?quote:Op woensdag 9 april 2014 06:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik chargeer, dat snap je, maar staart en vleugels breken sowieso af en drijven lang en zijn groot.
Hoe weet je dat?quote:Stoelen komen bovendrijven,
Het is een maand geleden en het zoekgebied is enorm, hoe kun je dat in godesnaam zo stellen?quote:Er is zoveel wat er wel drijft en wat wel gelijk opvalt
Ja. Maar niet in 1x, hij geeft ook nog een tijdje een zachter signaal af.quote:Op woensdag 9 april 2014 07:32 schreef Infection het volgende:
Zou die batterij van de blackbox ondertussen al niet leeg moeten zijn?
De CVR neemt de laatste 2 uur op.quote:Op woensdag 9 april 2014 07:36 schreef matthijst het volgende:
[..]
Die black box neemt trouwens alleen de laatste 2 uur op, dus het is maar de vraag of ze er wat aan hebben. En het kan ook nog dat ze de recorders hebben uitgezet en je dus niks uit de cockpit meer kunt horen.
Ongeveer net zo hilarisch als vliegtuigdeskundige: Benno Baksteen.quote:Op woensdag 9 april 2014 07:46 schreef XL het volgende:
Is het niet hilarisch dat de onderzoeker van de beebjes in dat artikel fish heet
In de Atlantische Oceaan zo'n 2+ jaar...quote:
Met een lege batterij heb je er alleen niet zoveel aan.quote:Op woensdag 9 april 2014 07:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
In de Atlantische Oceaan zo'n 2+ jaar...
De batterijen van de zwarte dozen van AF447 waren ook al lang leeg. Hopelijk hebben ze tijd genoeg om het zoekgebied echt te verkleinen voordat de batterijen opraken.quote:Op woensdag 9 april 2014 07:56 schreef Infection het volgende:
[..]
Met een lege batterij heb je er alleen niet zoveel aan.
Dat gaat geen enkele piloot lukken op het watervlak van een oceaan.quote:Op woensdag 9 april 2014 08:20 schreef Nucky het volgende:
Als de piloot het vliegtuig heeft willen laten verdwijnen zou ik (als ik hem was) ervoor zorgen dat ik zo min mogelijk brokstukken zou veroorzaken. Lees; voor zover dat kan zonder stukken te laten afbreken op het water proberen te landen.
Dat is aardig goed gelukt. Hoe die het gedaan heeft?quote:Op woensdag 9 april 2014 08:20 schreef Nucky het volgende:
Als de piloot het vliegtuig heeft willen laten verdwijnen zou ik (als ik hem was) ervoor zorgen dat ik zo min mogelijk brokstukken zou veroorzaken. Lees; voor zover dat kan zonder stukken te laten afbreken op het water proberen te landen.
Het is maar een klein stipje op een grote oceaan.quote:Op woensdag 9 april 2014 08:01 schreef sig000 het volgende:
De doos op zich houdt het nog veel langer vol dan 2 jaar, het is alleen de vraag of het ding nog ooit gevonden gaat worden?
Blijkbaar kan er dus gewoon een Boeing 777 verdwijnen.
Ons hele hebben en houden wordt in de gaten gehouden maar zo'n groot vliegtuig is niet te vinden?quote:Op woensdag 9 april 2014 08:26 schreef Pheno het volgende:
[..]
Het is maar een klein stipje op een grote oceaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |