SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Stormen en golven in het zoekgebied - animatie
25 maart - laatste nieuws -TheGuardian
http://www.theguardian.co(...)tack-government-live
24 maart - 15:00:
De Maleisische president Najib Razak laat in een persconferentie weten dat het vliegtuig hoogstwaarschijnlijk is neergestort in de Zuidelijke Indische Oceaan, op basis van satellietdata van Inmarsat, een Brits bedrijf.
This evening I was briefed by representatives from the UK Air Accidents Investigation Branch (AAIB). They informed me that Inmarsat, the UK company that provided the satellite data which indicated the northern and southern corridors, has been performing further calculations on the data. Using a type of analysis never before used in an investigation of this sort, they have been able to shed more light on MH370′s flight path.
Based on their new analysis, Inmarsat and the AAIB have concluded that MH370 flew along the southern corridor, and that its last position was in the middle of the Indian Ocean, west of Perth.
This is a remote location, far from any possible landing sites. It is therefore with deep sadness and regret that I must inform you that, according to this new data, flight MH370 ended in the southern Indian Ocean.
We will be holding a press conference tomorrow with further details. In the meantime, we wanted to inform you of this new development at the earliest opportunity. We share this information out of a commitment to openness and respect for the families, two principles which have guided this investigation.
Malaysia Airlines have already spoken to the families of the passengers and crew to inform them of this development. For them, the past few weeks have been heartbreaking; I know this news must be harder still. I urge the media to respect their privacy, and to allow them the space they need at this difficult time.
Situatie in het kort:
Sinds zaterdagochtend 8 maart 01:21 (GMT +8) wordt een Boeing 777-200ER van Malaysian Airlines vermist. De laatste waarneming via de transponder vond plaats om deze tijd midden boven de Golf van Thailand.
De vlucht opgestegen vanaf Kuala Lumpur International Airport met bestemming Peking (ETA 06:30), verdween van de radar 24 minuten nadat het ACARS-systeem was uitgeschakeld (01:07). Grondradar heeft het vliegtuig om 02:40 waargenomen in de Straat van Malakka ten noordwesten van het Maleise schiereiland.
Vermoed wordt dat de bemanning en/of kapers onder de passagiers het vliegtuig doelmatig van de communicatie afgesloten.
Het vliegtuig is om 08:11 op satellietbeelden gepingd in een halve cirkel ten noorden en zuiden van KL; boven Centraal-Azië dan wel zo'n 1500 km ten westen van Australië. Het is niet duidelijk of op dit moment het vliegtuig nog in de lucht was of op land is geregistreerd.
Het onderzoek spitst zich sinds zaterdag 15 maart toe op de piloten en passagiers aan boord, met als doel de afgelegde route nader te bepalen en de motieven te achterhalen.
De Maleisische regering wordt door verschillende landen bekritiseerd om hun lakse, tegenstrijdige en onduidelijke berichtgeving en acties.
Persconferentie Avherald:
• 25 landen zijn betrokken bij de zoekactie, (voorheen waren dit er 14)
• Er wordt in de territories van 11 landen gezocht.
• Het vliegtuig had de geplande hoeveelheid kerosine aan boord. Er was niets extra's getankt.
• Focus is nu op crew en passagiers.
• De flight simulators van beide piloten zijn thuis uit elkaar gehaald en op een andere (investigation) plaats weer in elkaar gezet en worden momenteel onderzocht.
• Er is geen contact gezocht door eventuele verdachten, geen losgeld of andere zaken ge-eist.
• Er was géén uitzonderlijk belangrijke cargo on board.
• Het door satellieten ontvangen signaal kan verstuurd zijn terwijl het vliegtuig aan de grond stond.
• Piloten hebben niet verzocht samen te vliegen. Kans dat ze beiden in het complot zitten lijkt dus uitgesloten.
• Tien theorieen over vlucht MH370
• Maleisische politie doet huiszoeking bij piloot vermist vliegtuig - NRC
• Vliegbewegingen bijna onmogelijk uit te voeren - 1 kaper/piloot is voldoende - passagiers zouden gedood kunnen zijn door middel van decompressie
• 28 vragen en antwoorden - wat is hier aan de hand? - CNN
• Piloten kunnen handmatig Cockpit Voice Recorder - CVR uitzetten - Flight Data Receiver die de vliegbewegingen registreert niet
======================================================================
Overzichtskaart:
Radarbakens in Azië
Uitgebreide achtergrondinformatie verdwijning MH370:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuwsbronnen:
• Malaysian Airlines - http://www.malaysiaairlines.com/my/en/site/dark-site.html
• nu.nl - http://www.nu.nl/ramp-malaysia-airlines/
• Wikipedia - http://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_370
• The Guardian - http://www.theguardian.co(...)c3bae4b05e6cc240518a - Search widened, and latest updates
• Aviation Herald - http://avherald.com/h?article=4710c69b&opt=0
• NRC - http://zoeken.nrc.nl/?q=Malaysia+Airlines&sort=date
Eerder verdwenen of vreemd gecrashte vliegtuigen:
• Overzicht van zelfmoordvluchten - NOS
• Meer verdwenen vliegtuigen op Quest.nl
YouTube-filmpjes vergelijkbare vliegtuigongelukken:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerdere kapingen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mogelijke motieven/scenario's:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.17 maart - 20:34
MH370 A different point of view. Pulau Langkawi 13,000 runway.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Woord van dank
Iedereen die aan het topic heeft meegewerkt, d.m.v. nieuwslinks, technische kennisoverdracht en nuttige plaatjes en video's wordt hartelijk bedankt.
De OP is het resultaat van ruim 8 dagen hard teamwork en tracht de lezer te informeren van:
• Laatste nieuws - vaak geupdate - bovenaan zodat je niet het hele topic doorhoeft
• Achtergronden - technische informatie is voor de geinteresseerde leek om wijzer te worden
• Eerdere gebeurtenissen waar we wat van kunnen leren
=============================================================
Vermoedelijke locatie vliegtuig - speculatie door verscheidene FOK!kers:Falco - Tibet:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Co_OL - Noord-Korea:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.El_Matador - Voorheen: Gobiwoestijn, China/Tibet - geslaagde kaping nu: Proberen Ile Amsterdam te bereiken maar gefaald door zware stormen en kerosinetekort:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.eight - Noordelijke Indische Oceaan:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.DeParo - Centraal Indische Oceaan:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Arthur_Spooner - Zuidelijke Indische Oceaan - tussen Diego Garcia en Australië:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mr.Banaan_1 - Christmas of Cocos Island - Zuidelijke Indische Oceaan:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MrTorture - Straat van Malakka, tussen Penang en Sumatra:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MartijnA3 - Zuidelijke Indische Oceaan:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Uccie - grensgebied Myanmar, India en China - neergestort
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Marrije:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.niels0:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Parzival:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maleisische overheid:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.===================================================================
De winnaar van de speculatiewedstrijd krijgt deze zomer (mits het vliegtuig dan gevonden is) een Colombiaanse lekkernij.
===================================================================
[ Bericht 0% gewijzigd door El_Matador op 09-04-2014 06:19:49 ]The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Die waren op dat patent uit?quote:The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Ben je een hoogintelligente alien, kaap je geen vliegtuig vol Venezolaanse voluptueuze vrouwen, maar eentje vol ingenieurs met kleine pikkies.quote:Op woensdag 9 april 2014 04:01 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Wut? Nee, zo afentoe hebben ze wat nieuwe draagmoeders nodig.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Okay. Maar alleen omdat ze Steve Jobs al hebben geloof ik het.quote:Op woensdag 9 april 2014 04:01 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Wut? Nee, zo afentoe hebben ze wat nieuwe draagmoeders nodig.Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.![]()
Lol, zo zie je maar hoe relatief intelligentie isquote:Op woensdag 9 april 2014 04:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ben je een hoogintelligente alien, kaap je geen vliegtuig vol Venezolaanse voluptueuze vrouwen, maar eentje vol ingenieurs met kleine pikkies.![]()
![]()
Ockhams lightsaber.quote:Op woensdag 9 april 2014 04:44 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Lol, zo zie je maar hoe relatief intelligentie is
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
En we hebben weer geluid![]()
"Ocean Shield has been able to reacquire the signals on two more occasions, late yesterday afternoon and later last night," said Angus Houston, head of the Joint Agency Coordination Centre.
He said one ping was detected on Tuesday afternoon and lasted five minutes and 25 seconds, while a second was picked up on Tuesday night and lasted seven minutes.Haters everywhere but I don't really care.![]()
Die pings geloof ik niet meer, dat vliegtuig heeft de hele regio gehad volgens die dingen, ik denk dat ze in een baan rond de aarde zitten nu.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-04-2014 05:58:17 ]![]()
Hoeveel signalen hebben we nu? Die dingen hadden een bereik van 3,2 km??? en bewegen als het goed is niet meer.quote:Op woensdag 9 april 2014 05:55 schreef matthijst het volgende:
En we hebben weer geluid![]()
"Ocean Shield has been able to reacquire the signals on two more occasions, late yesterday afternoon and later last night," said Angus Houston, head of the Joint Agency Coordination Centre.
He said one ping was detected on Tuesday afternoon and lasted five minutes and 25 seconds, while a second was picked up on Tuesday night and lasted seven minutes.
10 km2 eventjes afkammen, dat kan je in je kano.
Door jouzelf, ruim twee dagen geleden (!) gepost:
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
En sinds 2 dagen, allemaal maximaal 3,2 km weg? Van maximaal 2 zendunits (CVR en FDR)? En 0 brokstukken? 0 bewijs?quote:
En dan met deze jongens allemaal zoeken... Acht-en-vijftig vliegtuigen, tachtig schepen, tien helikopters, vier satellieten, 32 dagen??
Dit stinkt al lang, maar nu is de lucht niet meer te harden...
[ Bericht 2% gewijzigd door El_Matador op 09-04-2014 06:30:34 ]The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Australian officials said 14 ships and 15 planes were resuming the search with scattered showers in the forecast for the current search zone, which measures some 46,000 square miles.
"There is no way you can get around it, that is a setback," Peter Goelz, a former managing director of the National Transportation Safety Board, told USA TODAY. "I think we could be talking about months if not years of searching. This is hard work. We're considering calling Le_Matador from Dutch website Fok.nl, he's an expert in finding lost airplanes and knows everything there is to it. But he's been too busy playing with his dick, to help out with the search mission. But I guess the time is right, to go and make the call".Haters everywhere but I don't really care.![]()
Aap.quote:Op woensdag 9 april 2014 06:30 schreef matthijst het volgende:
Australian officials said 14 ships and 15 planes were resuming the search with scattered showers in the forecast for the current search zone, which measures some 46,000 square miles.
"There is no way you can get around it, that is a setback," Peter Goelz, a former managing director of the National Transportation Safety Board, told USA TODAY. "I think we could be talking about months if not years of searching. This is hard work. We're considering calling Le_Matador from Dutch website Fok.nl, he's an expert in finding lost airplanes and knows everything there is to it. But he's been too busy playing with his dick, to help out with the search mission. But I guess the time is right, to go and make the call".
Maar ik begrijp dat jij de uiterst minutieuze zoektocht van spreekwoordelijk ijverige Aziaten wel puik vindt verlopen?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Jij wordt overdonderd door de "inspanningen" van die lui? Ja, kan hoor, maar nee, niet echt...quote:
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
2 dagen, zeg 1tje slecht weer, 10 km2, want die dingen hebben een bereik van 3,2 km (je eigen plaatje). 14 boten en 15 vliegtuigen op zoek naar brokstukken die wel honderden maar geen duizenden kilometers ver kunnen zijn. Wat snap ik precies niet?quote:Op woensdag 9 april 2014 06:44 schreef matthijst het volgende:
14 boten en 15 vliegtuigen, wat wil je nog meer?The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Wat jij niet snapt is dat je een box van 40cm zoekt in een stuk dat nog steeds 30km x 30km x4 km pikzwart water is.
Ik snap niet waarom je steeds dat plaatje wat ik gepost heb aanhaalt trouwens, alsof ik dat zelf verzonnen heb, of er iets mee te maken heb.Haters everywhere but I don't really care.![]()
Dat ze die doos niet hebben op 5 km diepte snap ik, maar waarom geen enkel snippertje kotszak, geen opgeblazen Chinees, geen Hello Kittykoffertje, niets, nada, noppes. Dat vind jij niet raar?quote:Op woensdag 9 april 2014 06:50 schreef matthijst het volgende:
Wat jij niet snapt is dat je een box van 40cm zoekt in een stuk dat nog steeds 30km x 30km x4 km pikzwart water is.
[ afbeelding ]
Ik snap niet waarom je steeds dat plaatje wat ik gepost heb aanhaalt trouwens, alsof ik dat zelf verzonnen heb, of er iets mee te maken heb.
Ja, als jij met dat plaatje komt, en stelt dat het allemaal uiterst professioneel verloopt (althans degenen die er kritiek op hebben als halve dwazen afschildert), dan wil ik wel es weten waar die koffertjes en al die andere zooi zijn? Allemaal verzwolgen door de golven?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
The RAAF will drop up to 84 sonar buoys over the locations being trawled for acoustic signals by Ocean Shield’s towed pinger detector to support this effort to focus the search area, each of which would lower a hydrophone to a depth of up to 300 metres below the surface, sending their results back via floating transmitters.
The floating matt of extra ears would help better define the actual source point of the signals from MH370s flight data and cockpit voice recorders.
The US Navy provided towed pinger detector is operating at a depth of 3000 metres, or ten times as deeply as the sonarbuoys being dropped on the main site today.
The sea bed in the area is at 4500 metres, which is also the maximum operating depth of the Bluefin-21 submersible, which it is hoped will find visual evidence proving that this is where the heavier wreckage from MH370 came down.Haters everywhere but I don't really care.![]()
Daar ben ik dan wel benieuwd naar. Zouden we beelden mogen zien, of is de diepzee confidentieel?quote:Op woensdag 9 april 2014 06:54 schreef matthijst het volgende:
The sea bed in the area is at 4500 metres, which is also the maximum operating depth of the Bluefin-21 submersible, which it is hoped will find visual evidence proving that this is where the heavier wreckage from MH370 came down.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Dat vind ik niet raar nee: 30 dagen later, die black box ligt op de bodem en relatief stil, maar met 50km per dag kan al die andere bende al 1500km weggespoeld zijn. Als het al weggespoeld is en het vliegtuig niet grotendeels intact op de bodem ligt.quote:Op woensdag 9 april 2014 06:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat ze die doos niet hebben op 5 km diepte snap ik, maar waarom geen enkel snippertje kotszak, geen opgeblazen Chinees, geen Hello Kittykoffertje, niets, nada, noppes. Dat vind jij niet raar?
Ja, als jij met dat plaatje komt, en stelt dat het allemaal uiterst professioneel verloopt (althans degenen die er kritiek op hebben als halve dwazen afschildert), dan wil ik wel es weten waar die koffertjes en al die andere zooi zijn? Allemaal verzwolgen door de golven?
En probeer jij eens een hello kitty koffertje te spotten vanuit een vliegtuig, als er 5 meter hoge golven op en neer deinen. "Is het een koffertje, of een zeemeeuw"?Haters everywhere but I don't really care.![]()
Die beelden komen heus wel, als ze een foto hebben. Je lijkt nogal paranoïde, wat kan er anders met dat vliegtuig gebeurd zijn?Haters everywhere but I don't really care.![]()
Ik chargeer, dat snap je, maar staart en vleugels breken sowieso af en drijven lang en zijn groot. Stoelen komen bovendrijven, lijken (al zullen die snel opgegeten zijn door de haaien) etc. Er is zoveel wat er wel drijft en wat wel gelijk opvalt... Ik ben niet onder de indruk, helaasch.quote:Op woensdag 9 april 2014 06:56 schreef matthijst het volgende:
[..]
Dat vind ik niet raar nee: 30 dagen later, die black box ligt op de bodem en relatief stil, maar met 50km per dag kan al die andere bende al 1500km weggespoeld zijn. Als het al weggespoeld is en het vliegtuig niet grotendeels intact op de bodem ligt.
En probeer jij eens een hello kitty koffertje te spotten vanuit een vliegtuig, als er 5 meter hoge golven op en neer deinen. "Is het een koffertje, of een zeemeeuw"?The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Dat weet ik niet, maar alle berichtgeving is vreemd tot nu toe. Dit ook weer, als er maar 2 mogelijke zendsignalen zijn, de CVR en de FDR, en die hebben een bereik van 3,2 km, hoe kan je dan dat plaatje met die 4 (!) pingerlocaties verklaren? Zelfs met stroming meegerekend waardoor geluid verder zou kunnen komen, is het toch raar dat je 4 plekken "vindt" terwijl er maar 2 zendbronnen zouden zijn?quote:Op woensdag 9 april 2014 06:57 schreef matthijst het volgende:
Die beelden komen heus wel, als ze een foto hebben. Je lijkt nogal paranoïde, wat kan er anders met dat vliegtuig gebeurd zijn?
Het zou precies op tijd zijn, ja, dat vind ik verdacht. Paranoide niet, maar ik stel grote vraagtekens bij wat wij wel mogen weten en wat niet, het klopt gewoon steeds van geen kanten.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Ik vind zelf dat ze die 3.2 km noemen vager moet ik zeggen
Waarom precies zoveel km ontvangst? Als het buiten waait dan hoor je soms ook geluiden van kilometers weg. Onder water zul je vast een zeevariant van zoiets hebben. Dus nee, ik vind het niet heel vreemd dat ze die geluiden verder van elkaar opvangen.
Edit:
Hydrophones picking up the sounds can’t determine what direction they’re coming from, said Fish of Bourne, Massachusetts-based American Underwater Search & Survey. Typically, a ship would tow the hydrophone back and forth over the search zone, ruling out areas without a signal and listening for when the signal is strongest, Fish said.
It may still take days to get a more precise location, he said. The hydrophone, which is pulled by a cable miles behind the boat, can swing back and forth with currents and can be difficult to control, he said.
Many factors can interfere with the signal and make it harder to detect, Fish said. Temperature inversion layers known as thermoclines can bend or reflect sound waves. In one case, his team wasn’t able to hear a crashed helicopter’s pinger beyond one-quarter mile because it had fallen beneath one of the craft’s rotor blades.
[ Bericht 53% gewijzigd door matthijst op 09-04-2014 07:13:35 ]Haters everywhere but I don't really care.![]()
Ok, dat zijn logische verklaringen. Afwachten dan maar.quote:Op woensdag 9 april 2014 07:07 schreef matthijst het volgende:
Ik vind zelf dat ze die 3.2 km noemen vager moet ik zeggen
Waarom precies zoveel km ontvangst? Als het buiten waait dan hoor je soms ook geluiden van kilometers weg. Onder water zul je vast een zeevariant van zoiets hebben. Dus nee, ik vind het niet heel vreemd dat ze die geluiden verder van elkaar opvangen.
Edit:
Hydrophones picking up the sounds can’t determine what direction they’re coming from, said Fish of Bourne, Massachusetts-based American Underwater Search & Survey. Typically, a ship would tow the hydrophone back and forth over the search zone, ruling out areas without a signal and listening for when the signal is strongest, Fish said.
It may still take days to get a more precise location, he said. The hydrophone, which is pulled by a cable miles behind the boat, can swing back and forth with currents and can be difficult to control, he said.
Many factors can interfere with the signal and make it harder to detect, Fish said. Temperature inversion layers known as thermoclines can bend or reflect sound waves. In one case, his team wasn’t able to hear a crashed helicopter’s pinger beyond one-quarter mile because it had fallen beneath one of the craft’s rotor blades.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Hoe weet je dat ze blijven drijven?quote:Op woensdag 9 april 2014 06:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik chargeer, dat snap je, maar staart en vleugels breken sowieso af en drijven lang en zijn groot.Hoe weet je dat?quote:Stoelen komen bovendrijven,Het is een maand geleden en het zoekgebied is enorm, hoe kun je dat in godesnaam zo stellen?quote:Er is zoveel wat er wel drijft en wat wel gelijk opvalt![]()
Oh ja, een enkele "pass" met die zoekboot van ze duurt 8 uur (ding gaat een paar mijl per uur), dus alleen daarom al is het een hels karwei.Haters everywhere but I don't really care.![]()
Ja. Maar niet in 1x, hij geeft ook nog een tijdje een zachter signaal af.quote:Op woensdag 9 april 2014 07:32 schreef Infection het volgende:
Zou die batterij van de blackbox ondertussen al niet leeg moeten zijn?
Die black box neemt trouwens alleen de laatste 2 uur op, dus het is maar de vraag of ze er wat aan hebben. En het kan ook nog dat ze de recorders hebben uitgezet en je dus niks uit de cockpit meer kunt horen.Haters everywhere but I don't really care.![]()
Ze moeten nog steeds 1 brokstukje van een Boeing 770 vinden, die zwarte doos is laatste aanknopingspunt.![]()
De CVR neemt de laatste 2 uur op.quote:Op woensdag 9 april 2014 07:36 schreef matthijst het volgende:
[..]
Die black box neemt trouwens alleen de laatste 2 uur op, dus het is maar de vraag of ze er wat aan hebben. En het kan ook nog dat ze de recorders hebben uitgezet en je dus niks uit de cockpit meer kunt horen.
De FDR heeft de data opgenomen van de gehele vlucht en is niet vanuit de cockpit uit te schakelen.![]()
Is het niet hilarisch dat de onderzoeker van de beebjes in dat artikel fish heet
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"![]()
Ongeveer net zo hilarisch als vliegtuigdeskundige: Benno Baksteen.quote:Op woensdag 9 april 2014 07:46 schreef XL het volgende:
Is het niet hilarisch dat de onderzoeker van de beebjes in dat artikel fish heet![]()
In de Atlantische Oceaan zo'n 2+ jaar...quote:The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Met een lege batterij heb je er alleen niet zoveel aan.quote:Op woensdag 9 april 2014 07:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
In de Atlantische Oceaan zo'n 2+ jaar...![]()
De doos op zich houdt het nog veel langer vol dan 2 jaar, het is alleen de vraag of het ding nog ooit gevonden gaat worden?
Blijkbaar kan er dus gewoon een Boeing 777 verdwijnen.![]()
![]()
De batterijen van de zwarte dozen van AF447 waren ook al lang leeg. Hopelijk hebben ze tijd genoeg om het zoekgebied echt te verkleinen voordat de batterijen opraken.quote:Op woensdag 9 april 2014 07:56 schreef Infection het volgende:
[..]
Met een lege batterij heb je er alleen niet zoveel aan.![]()
Als de piloot het vliegtuig heeft willen laten verdwijnen zou ik (als ik hem was) ervoor zorgen dat ik zo min mogelijk brokstukken zou veroorzaken. Lees; voor zover dat kan zonder stukken te laten afbreken op het water proberen te landen.![]()
Dat gaat geen enkele piloot lukken op het watervlak van een oceaan.quote:Op woensdag 9 april 2014 08:20 schreef Nucky het volgende:
Als de piloot het vliegtuig heeft willen laten verdwijnen zou ik (als ik hem was) ervoor zorgen dat ik zo min mogelijk brokstukken zou veroorzaken. Lees; voor zover dat kan zonder stukken te laten afbreken op het water proberen te landen.![]()
Dat is aardig goed gelukt. Hoe die het gedaan heeft?quote:Op woensdag 9 april 2014 08:20 schreef Nucky het volgende:
Als de piloot het vliegtuig heeft willen laten verdwijnen zou ik (als ik hem was) ervoor zorgen dat ik zo min mogelijk brokstukken zou veroorzaken. Lees; voor zover dat kan zonder stukken te laten afbreken op het water proberen te landen.![]()
Het is maar een klein stipje op een grote oceaan.quote:Op woensdag 9 april 2014 08:01 schreef sig000 het volgende:
De doos op zich houdt het nog veel langer vol dan 2 jaar, het is alleen de vraag of het ding nog ooit gevonden gaat worden?
Blijkbaar kan er dus gewoon een Boeing 777 verdwijnen.Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa![]()
Ons hele hebben en houden wordt in de gaten gehouden maar zo'n groot vliegtuig is niet te vinden?quote:Op woensdag 9 april 2014 08:26 schreef Pheno het volgende:
[..]
Het is maar een klein stipje op een grote oceaan.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-04-2014 08:29:18 ]
Forum Opties Forumhop: Hop naar: