SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Stormen en golven in het zoekgebied - animatie
25 maart - laatste nieuws -TheGuardian
http://www.theguardian.co(...)tack-government-live
24 maart - 15:00:
De Maleisische president Najib Razak laat in een persconferentie weten dat het vliegtuig hoogstwaarschijnlijk is neergestort in de Zuidelijke Indische Oceaan, op basis van satellietdata van Inmarsat, een Brits bedrijf.
This evening I was briefed by representatives from the UK Air Accidents Investigation Branch (AAIB). They informed me that Inmarsat, the UK company that provided the satellite data which indicated the northern and southern corridors, has been performing further calculations on the data. Using a type of analysis never before used in an investigation of this sort, they have been able to shed more light on MH370′s flight path.
Based on their new analysis, Inmarsat and the AAIB have concluded that MH370 flew along the southern corridor, and that its last position was in the middle of the Indian Ocean, west of Perth.
This is a remote location, far from any possible landing sites. It is therefore with deep sadness and regret that I must inform you that, according to this new data, flight MH370 ended in the southern Indian Ocean.
We will be holding a press conference tomorrow with further details. In the meantime, we wanted to inform you of this new development at the earliest opportunity. We share this information out of a commitment to openness and respect for the families, two principles which have guided this investigation.
Malaysia Airlines have already spoken to the families of the passengers and crew to inform them of this development. For them, the past few weeks have been heartbreaking; I know this news must be harder still. I urge the media to respect their privacy, and to allow them the space they need at this difficult time.
Situatie in het kort:
Sinds zaterdagochtend 8 maart 01:21 (GMT +8) wordt een Boeing 777-200ER van Malaysian Airlines vermist. De laatste waarneming via de transponder vond plaats om deze tijd midden boven de Golf van Thailand.
De vlucht opgestegen vanaf Kuala Lumpur International Airport met bestemming Peking (ETA 06:30), verdween van de radar 24 minuten nadat het ACARS-systeem was uitgeschakeld (01:07). Grondradar heeft het vliegtuig om 02:40 waargenomen in de Straat van Malakka ten noordwesten van het Maleise schiereiland.
Vermoed wordt dat de bemanning en/of kapers onder de passagiers het vliegtuig doelmatig van de communicatie afgesloten.
Het vliegtuig is om 08:11 op satellietbeelden gepingd in een halve cirkel ten noorden en zuiden van KL; boven Centraal-Azië dan wel zo'n 1500 km ten westen van Australië. Het is niet duidelijk of op dit moment het vliegtuig nog in de lucht was of op land is geregistreerd.
Het onderzoek spitst zich sinds zaterdag 15 maart toe op de piloten en passagiers aan boord, met als doel de afgelegde route nader te bepalen en de motieven te achterhalen.
De Maleisische regering wordt door verschillende landen bekritiseerd om hun lakse, tegenstrijdige en onduidelijke berichtgeving en acties.
Persconferentie Avherald:
• 25 landen zijn betrokken bij de zoekactie, (voorheen waren dit er 14)
• Er wordt in de territories van 11 landen gezocht.
• Het vliegtuig had de geplande hoeveelheid kerosine aan boord. Er was niets extra's getankt.
• Focus is nu op crew en passagiers.
• De flight simulators van beide piloten zijn thuis uit elkaar gehaald en op een andere (investigation) plaats weer in elkaar gezet en worden momenteel onderzocht.
• Er is geen contact gezocht door eventuele verdachten, geen losgeld of andere zaken ge-eist.
• Er was géén uitzonderlijk belangrijke cargo on board.
• Het door satellieten ontvangen signaal kan verstuurd zijn terwijl het vliegtuig aan de grond stond.
• Piloten hebben niet verzocht samen te vliegen. Kans dat ze beiden in het complot zitten lijkt dus uitgesloten.
• Tien theorieen over vlucht MH370
• Maleisische politie doet huiszoeking bij piloot vermist vliegtuig - NRC
• Vliegbewegingen bijna onmogelijk uit te voeren - 1 kaper/piloot is voldoende - passagiers zouden gedood kunnen zijn door middel van decompressie
• 28 vragen en antwoorden - wat is hier aan de hand? - CNN
• Piloten kunnen handmatig Cockpit Voice Recorder - CVR uitzetten - Flight Data Receiver die de vliegbewegingen registreert niet
======================================================================
Overzichtskaart:
Radarbakens in Azië
Uitgebreide achtergrondinformatie verdwijning MH370:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuwsbronnen:
• Malaysian Airlines - http://www.malaysiaairlines.com/my/en/site/dark-site.html
• nu.nl - http://www.nu.nl/ramp-malaysia-airlines/
• Wikipedia - http://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_370
• The Guardian - http://www.theguardian.co(...)c3bae4b05e6cc240518a - Search widened, and latest updates
• Aviation Herald - http://avherald.com/h?article=4710c69b&opt=0
• NRC - http://zoeken.nrc.nl/?q=Malaysia+Airlines&sort=date
Eerder verdwenen of vreemd gecrashte vliegtuigen:
• Overzicht van zelfmoordvluchten - NOS
• Meer verdwenen vliegtuigen op Quest.nl
YouTube-filmpjes vergelijkbare vliegtuigongelukken:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerdere kapingen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mogelijke motieven/scenario's:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.17 maart - 20:34
MH370 A different point of view. Pulau Langkawi 13,000 runway.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Woord van dank
Iedereen die aan het topic heeft meegewerkt, d.m.v. nieuwslinks, technische kennisoverdracht en nuttige plaatjes en video's wordt hartelijk bedankt.
De OP is het resultaat van ruim 8 dagen hard teamwork en tracht de lezer te informeren van:
• Laatste nieuws - vaak geupdate - bovenaan zodat je niet het hele topic doorhoeft
• Achtergronden - technische informatie is voor de geinteresseerde leek om wijzer te worden
• Eerdere gebeurtenissen waar we wat van kunnen leren
=============================================================
Vermoedelijke locatie vliegtuig - speculatie door verscheidene FOK!kers:Falco - Tibet:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Co_OL - Noord-Korea:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.El_Matador - Voorheen: Gobiwoestijn, China/Tibet - geslaagde kaping nu: Proberen Ile Amsterdam te bereiken maar gefaald door zware stormen en kerosinetekort:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.eight - Noordelijke Indische Oceaan:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.DeParo - Centraal Indische Oceaan:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Arthur_Spooner - Zuidelijke Indische Oceaan - tussen Diego Garcia en Australië:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mr.Banaan_1 - Christmas of Cocos Island - Zuidelijke Indische Oceaan:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MrTorture - Straat van Malakka, tussen Penang en Sumatra:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MartijnA3 - Zuidelijke Indische Oceaan:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Uccie - grensgebied Myanmar, India en China - neergestort
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Marrije:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.niels0:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Parzival:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maleisische overheid:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.===================================================================
De winnaar van de speculatiewedstrijd krijgt deze zomer (mits het vliegtuig dan gevonden is) een Colombiaanse lekkernij.
===================================================================
[ Bericht 0% gewijzigd door El_Matador op 09-04-2014 06:19:49 ]The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Die waren op dat patent uit?quote:The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Ben je een hoogintelligente alien, kaap je geen vliegtuig vol Venezolaanse voluptueuze vrouwen, maar eentje vol ingenieurs met kleine pikkies.quote:Op woensdag 9 april 2014 04:01 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Wut? Nee, zo afentoe hebben ze wat nieuwe draagmoeders nodig.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Okay. Maar alleen omdat ze Steve Jobs al hebben geloof ik het.quote:Op woensdag 9 april 2014 04:01 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Wut? Nee, zo afentoe hebben ze wat nieuwe draagmoeders nodig.Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.![]()
Lol, zo zie je maar hoe relatief intelligentie isquote:Op woensdag 9 april 2014 04:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ben je een hoogintelligente alien, kaap je geen vliegtuig vol Venezolaanse voluptueuze vrouwen, maar eentje vol ingenieurs met kleine pikkies.![]()
![]()
Ockhams lightsaber.quote:Op woensdag 9 april 2014 04:44 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Lol, zo zie je maar hoe relatief intelligentie is
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
En we hebben weer geluid![]()
"Ocean Shield has been able to reacquire the signals on two more occasions, late yesterday afternoon and later last night," said Angus Houston, head of the Joint Agency Coordination Centre.
He said one ping was detected on Tuesday afternoon and lasted five minutes and 25 seconds, while a second was picked up on Tuesday night and lasted seven minutes.Haters everywhere but I don't really care.![]()
Die pings geloof ik niet meer, dat vliegtuig heeft de hele regio gehad volgens die dingen, ik denk dat ze in een baan rond de aarde zitten nu.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-04-2014 05:58:17 ]![]()
Hoeveel signalen hebben we nu? Die dingen hadden een bereik van 3,2 km??? en bewegen als het goed is niet meer.quote:Op woensdag 9 april 2014 05:55 schreef matthijst het volgende:
En we hebben weer geluid![]()
"Ocean Shield has been able to reacquire the signals on two more occasions, late yesterday afternoon and later last night," said Angus Houston, head of the Joint Agency Coordination Centre.
He said one ping was detected on Tuesday afternoon and lasted five minutes and 25 seconds, while a second was picked up on Tuesday night and lasted seven minutes.
10 km2 eventjes afkammen, dat kan je in je kano.
Door jouzelf, ruim twee dagen geleden (!) gepost:
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
En sinds 2 dagen, allemaal maximaal 3,2 km weg? Van maximaal 2 zendunits (CVR en FDR)? En 0 brokstukken? 0 bewijs?quote:
En dan met deze jongens allemaal zoeken... Acht-en-vijftig vliegtuigen, tachtig schepen, tien helikopters, vier satellieten, 32 dagen??
Dit stinkt al lang, maar nu is de lucht niet meer te harden...
[ Bericht 2% gewijzigd door El_Matador op 09-04-2014 06:30:34 ]The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Australian officials said 14 ships and 15 planes were resuming the search with scattered showers in the forecast for the current search zone, which measures some 46,000 square miles.
"There is no way you can get around it, that is a setback," Peter Goelz, a former managing director of the National Transportation Safety Board, told USA TODAY. "I think we could be talking about months if not years of searching. This is hard work. We're considering calling Le_Matador from Dutch website Fok.nl, he's an expert in finding lost airplanes and knows everything there is to it. But he's been too busy playing with his dick, to help out with the search mission. But I guess the time is right, to go and make the call".Haters everywhere but I don't really care.![]()
Aap.quote:Op woensdag 9 april 2014 06:30 schreef matthijst het volgende:
Australian officials said 14 ships and 15 planes were resuming the search with scattered showers in the forecast for the current search zone, which measures some 46,000 square miles.
"There is no way you can get around it, that is a setback," Peter Goelz, a former managing director of the National Transportation Safety Board, told USA TODAY. "I think we could be talking about months if not years of searching. This is hard work. We're considering calling Le_Matador from Dutch website Fok.nl, he's an expert in finding lost airplanes and knows everything there is to it. But he's been too busy playing with his dick, to help out with the search mission. But I guess the time is right, to go and make the call".
Maar ik begrijp dat jij de uiterst minutieuze zoektocht van spreekwoordelijk ijverige Aziaten wel puik vindt verlopen?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Jij wordt overdonderd door de "inspanningen" van die lui? Ja, kan hoor, maar nee, niet echt...quote:
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
2 dagen, zeg 1tje slecht weer, 10 km2, want die dingen hebben een bereik van 3,2 km (je eigen plaatje). 14 boten en 15 vliegtuigen op zoek naar brokstukken die wel honderden maar geen duizenden kilometers ver kunnen zijn. Wat snap ik precies niet?quote:Op woensdag 9 april 2014 06:44 schreef matthijst het volgende:
14 boten en 15 vliegtuigen, wat wil je nog meer?The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Wat jij niet snapt is dat je een box van 40cm zoekt in een stuk dat nog steeds 30km x 30km x4 km pikzwart water is.
Ik snap niet waarom je steeds dat plaatje wat ik gepost heb aanhaalt trouwens, alsof ik dat zelf verzonnen heb, of er iets mee te maken heb.Haters everywhere but I don't really care.![]()
Dat ze die doos niet hebben op 5 km diepte snap ik, maar waarom geen enkel snippertje kotszak, geen opgeblazen Chinees, geen Hello Kittykoffertje, niets, nada, noppes. Dat vind jij niet raar?quote:Op woensdag 9 april 2014 06:50 schreef matthijst het volgende:
Wat jij niet snapt is dat je een box van 40cm zoekt in een stuk dat nog steeds 30km x 30km x4 km pikzwart water is.
[ afbeelding ]
Ik snap niet waarom je steeds dat plaatje wat ik gepost heb aanhaalt trouwens, alsof ik dat zelf verzonnen heb, of er iets mee te maken heb.
Ja, als jij met dat plaatje komt, en stelt dat het allemaal uiterst professioneel verloopt (althans degenen die er kritiek op hebben als halve dwazen afschildert), dan wil ik wel es weten waar die koffertjes en al die andere zooi zijn? Allemaal verzwolgen door de golven?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
The RAAF will drop up to 84 sonar buoys over the locations being trawled for acoustic signals by Ocean Shield’s towed pinger detector to support this effort to focus the search area, each of which would lower a hydrophone to a depth of up to 300 metres below the surface, sending their results back via floating transmitters.
The floating matt of extra ears would help better define the actual source point of the signals from MH370s flight data and cockpit voice recorders.
The US Navy provided towed pinger detector is operating at a depth of 3000 metres, or ten times as deeply as the sonarbuoys being dropped on the main site today.
The sea bed in the area is at 4500 metres, which is also the maximum operating depth of the Bluefin-21 submersible, which it is hoped will find visual evidence proving that this is where the heavier wreckage from MH370 came down.Haters everywhere but I don't really care.![]()
Daar ben ik dan wel benieuwd naar. Zouden we beelden mogen zien, of is de diepzee confidentieel?quote:Op woensdag 9 april 2014 06:54 schreef matthijst het volgende:
The sea bed in the area is at 4500 metres, which is also the maximum operating depth of the Bluefin-21 submersible, which it is hoped will find visual evidence proving that this is where the heavier wreckage from MH370 came down.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Dat vind ik niet raar nee: 30 dagen later, die black box ligt op de bodem en relatief stil, maar met 50km per dag kan al die andere bende al 1500km weggespoeld zijn. Als het al weggespoeld is en het vliegtuig niet grotendeels intact op de bodem ligt.quote:Op woensdag 9 april 2014 06:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat ze die doos niet hebben op 5 km diepte snap ik, maar waarom geen enkel snippertje kotszak, geen opgeblazen Chinees, geen Hello Kittykoffertje, niets, nada, noppes. Dat vind jij niet raar?
Ja, als jij met dat plaatje komt, en stelt dat het allemaal uiterst professioneel verloopt (althans degenen die er kritiek op hebben als halve dwazen afschildert), dan wil ik wel es weten waar die koffertjes en al die andere zooi zijn? Allemaal verzwolgen door de golven?
En probeer jij eens een hello kitty koffertje te spotten vanuit een vliegtuig, als er 5 meter hoge golven op en neer deinen. "Is het een koffertje, of een zeemeeuw"?Haters everywhere but I don't really care.![]()
Die beelden komen heus wel, als ze een foto hebben. Je lijkt nogal paranoïde, wat kan er anders met dat vliegtuig gebeurd zijn?Haters everywhere but I don't really care.![]()
Ik chargeer, dat snap je, maar staart en vleugels breken sowieso af en drijven lang en zijn groot. Stoelen komen bovendrijven, lijken (al zullen die snel opgegeten zijn door de haaien) etc. Er is zoveel wat er wel drijft en wat wel gelijk opvalt... Ik ben niet onder de indruk, helaasch.quote:Op woensdag 9 april 2014 06:56 schreef matthijst het volgende:
[..]
Dat vind ik niet raar nee: 30 dagen later, die black box ligt op de bodem en relatief stil, maar met 50km per dag kan al die andere bende al 1500km weggespoeld zijn. Als het al weggespoeld is en het vliegtuig niet grotendeels intact op de bodem ligt.
En probeer jij eens een hello kitty koffertje te spotten vanuit een vliegtuig, als er 5 meter hoge golven op en neer deinen. "Is het een koffertje, of een zeemeeuw"?The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Dat weet ik niet, maar alle berichtgeving is vreemd tot nu toe. Dit ook weer, als er maar 2 mogelijke zendsignalen zijn, de CVR en de FDR, en die hebben een bereik van 3,2 km, hoe kan je dan dat plaatje met die 4 (!) pingerlocaties verklaren? Zelfs met stroming meegerekend waardoor geluid verder zou kunnen komen, is het toch raar dat je 4 plekken "vindt" terwijl er maar 2 zendbronnen zouden zijn?quote:Op woensdag 9 april 2014 06:57 schreef matthijst het volgende:
Die beelden komen heus wel, als ze een foto hebben. Je lijkt nogal paranoïde, wat kan er anders met dat vliegtuig gebeurd zijn?
Het zou precies op tijd zijn, ja, dat vind ik verdacht. Paranoide niet, maar ik stel grote vraagtekens bij wat wij wel mogen weten en wat niet, het klopt gewoon steeds van geen kanten.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Ik vind zelf dat ze die 3.2 km noemen vager moet ik zeggen
Waarom precies zoveel km ontvangst? Als het buiten waait dan hoor je soms ook geluiden van kilometers weg. Onder water zul je vast een zeevariant van zoiets hebben. Dus nee, ik vind het niet heel vreemd dat ze die geluiden verder van elkaar opvangen.
Edit:
Hydrophones picking up the sounds can’t determine what direction they’re coming from, said Fish of Bourne, Massachusetts-based American Underwater Search & Survey. Typically, a ship would tow the hydrophone back and forth over the search zone, ruling out areas without a signal and listening for when the signal is strongest, Fish said.
It may still take days to get a more precise location, he said. The hydrophone, which is pulled by a cable miles behind the boat, can swing back and forth with currents and can be difficult to control, he said.
Many factors can interfere with the signal and make it harder to detect, Fish said. Temperature inversion layers known as thermoclines can bend or reflect sound waves. In one case, his team wasn’t able to hear a crashed helicopter’s pinger beyond one-quarter mile because it had fallen beneath one of the craft’s rotor blades.
[ Bericht 53% gewijzigd door matthijst op 09-04-2014 07:13:35 ]Haters everywhere but I don't really care.![]()
Ok, dat zijn logische verklaringen. Afwachten dan maar.quote:Op woensdag 9 april 2014 07:07 schreef matthijst het volgende:
Ik vind zelf dat ze die 3.2 km noemen vager moet ik zeggen
Waarom precies zoveel km ontvangst? Als het buiten waait dan hoor je soms ook geluiden van kilometers weg. Onder water zul je vast een zeevariant van zoiets hebben. Dus nee, ik vind het niet heel vreemd dat ze die geluiden verder van elkaar opvangen.
Edit:
Hydrophones picking up the sounds can’t determine what direction they’re coming from, said Fish of Bourne, Massachusetts-based American Underwater Search & Survey. Typically, a ship would tow the hydrophone back and forth over the search zone, ruling out areas without a signal and listening for when the signal is strongest, Fish said.
It may still take days to get a more precise location, he said. The hydrophone, which is pulled by a cable miles behind the boat, can swing back and forth with currents and can be difficult to control, he said.
Many factors can interfere with the signal and make it harder to detect, Fish said. Temperature inversion layers known as thermoclines can bend or reflect sound waves. In one case, his team wasn’t able to hear a crashed helicopter’s pinger beyond one-quarter mile because it had fallen beneath one of the craft’s rotor blades.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Hoe weet je dat ze blijven drijven?quote:Op woensdag 9 april 2014 06:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik chargeer, dat snap je, maar staart en vleugels breken sowieso af en drijven lang en zijn groot.Hoe weet je dat?quote:Stoelen komen bovendrijven,Het is een maand geleden en het zoekgebied is enorm, hoe kun je dat in godesnaam zo stellen?quote:Er is zoveel wat er wel drijft en wat wel gelijk opvalt![]()
Oh ja, een enkele "pass" met die zoekboot van ze duurt 8 uur (ding gaat een paar mijl per uur), dus alleen daarom al is het een hels karwei.Haters everywhere but I don't really care.![]()
Ja. Maar niet in 1x, hij geeft ook nog een tijdje een zachter signaal af.quote:Op woensdag 9 april 2014 07:32 schreef Infection het volgende:
Zou die batterij van de blackbox ondertussen al niet leeg moeten zijn?
Die black box neemt trouwens alleen de laatste 2 uur op, dus het is maar de vraag of ze er wat aan hebben. En het kan ook nog dat ze de recorders hebben uitgezet en je dus niks uit de cockpit meer kunt horen.Haters everywhere but I don't really care.![]()
Ze moeten nog steeds 1 brokstukje van een Boeing 770 vinden, die zwarte doos is laatste aanknopingspunt.![]()
De CVR neemt de laatste 2 uur op.quote:Op woensdag 9 april 2014 07:36 schreef matthijst het volgende:
[..]
Die black box neemt trouwens alleen de laatste 2 uur op, dus het is maar de vraag of ze er wat aan hebben. En het kan ook nog dat ze de recorders hebben uitgezet en je dus niks uit de cockpit meer kunt horen.
De FDR heeft de data opgenomen van de gehele vlucht en is niet vanuit de cockpit uit te schakelen.![]()
Is het niet hilarisch dat de onderzoeker van de beebjes in dat artikel fish heet
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"![]()
Ongeveer net zo hilarisch als vliegtuigdeskundige: Benno Baksteen.quote:Op woensdag 9 april 2014 07:46 schreef XL het volgende:
Is het niet hilarisch dat de onderzoeker van de beebjes in dat artikel fish heet![]()
In de Atlantische Oceaan zo'n 2+ jaar...quote:The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Met een lege batterij heb je er alleen niet zoveel aan.quote:Op woensdag 9 april 2014 07:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
In de Atlantische Oceaan zo'n 2+ jaar...![]()
De doos op zich houdt het nog veel langer vol dan 2 jaar, het is alleen de vraag of het ding nog ooit gevonden gaat worden?
Blijkbaar kan er dus gewoon een Boeing 777 verdwijnen.![]()
![]()
De batterijen van de zwarte dozen van AF447 waren ook al lang leeg. Hopelijk hebben ze tijd genoeg om het zoekgebied echt te verkleinen voordat de batterijen opraken.quote:Op woensdag 9 april 2014 07:56 schreef Infection het volgende:
[..]
Met een lege batterij heb je er alleen niet zoveel aan.![]()
Als de piloot het vliegtuig heeft willen laten verdwijnen zou ik (als ik hem was) ervoor zorgen dat ik zo min mogelijk brokstukken zou veroorzaken. Lees; voor zover dat kan zonder stukken te laten afbreken op het water proberen te landen.![]()
Dat gaat geen enkele piloot lukken op het watervlak van een oceaan.quote:Op woensdag 9 april 2014 08:20 schreef Nucky het volgende:
Als de piloot het vliegtuig heeft willen laten verdwijnen zou ik (als ik hem was) ervoor zorgen dat ik zo min mogelijk brokstukken zou veroorzaken. Lees; voor zover dat kan zonder stukken te laten afbreken op het water proberen te landen.![]()
Dat is aardig goed gelukt. Hoe die het gedaan heeft?quote:Op woensdag 9 april 2014 08:20 schreef Nucky het volgende:
Als de piloot het vliegtuig heeft willen laten verdwijnen zou ik (als ik hem was) ervoor zorgen dat ik zo min mogelijk brokstukken zou veroorzaken. Lees; voor zover dat kan zonder stukken te laten afbreken op het water proberen te landen.![]()
Het is maar een klein stipje op een grote oceaan.quote:Op woensdag 9 april 2014 08:01 schreef sig000 het volgende:
De doos op zich houdt het nog veel langer vol dan 2 jaar, het is alleen de vraag of het ding nog ooit gevonden gaat worden?
Blijkbaar kan er dus gewoon een Boeing 777 verdwijnen.Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa![]()
Ons hele hebben en houden wordt in de gaten gehouden maar zo'n groot vliegtuig is niet te vinden?quote:Op woensdag 9 april 2014 08:26 schreef Pheno het volgende:
[..]
Het is maar een klein stipje op een grote oceaan.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-04-2014 08:29:18 ]![]()
Sjonge jonge, die discussie is al 20x voorbij gekomen.quote:Op woensdag 9 april 2014 08:28 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ons hele hebben en houden wordt in de gaten gehouden maar zo'n groot vliegtuig is niet te vinden?![]()
Is dat een discussie? Er is een aardig groot vliegtuig zoek.quote:Op woensdag 9 april 2014 08:29 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Sjonge jonge, die discussie is al 20x voorbij gekomen.![]()
Ons hele hebben en houden wordt in de gaten gehouden door middel van signalen (internet, mobieltjes, etc). Als die er niet zijn dan is er ook niets in de gaten te houden. En dan zijn we weer aangewezen op de vertrouwde manieren en die duren nu eenmaal langer (of lukken geheel niet).quote:Op woensdag 9 april 2014 08:28 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ons hele hebben en houden wordt in de gaten gehouden maar zo'n groot vliegtuig is niet te vinden?Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa![]()
Ik snap dan ook daadwerkelijk niet waarom iedereen zo stomverbaasd is: het is een grote oceaan, niet de vijver achter in je tuin. Als je op een duiksafari bent en je zoekt een duiker die aan boord was is het al turen geblazen waar ie boven is gekomen. vandaar dat rode boeien met vlaggetjes zo makkelijk zijn, anders zijn de golven al irritant bij het zoeken. laat staan een zooi wrakstukken die zo plat zijn als een dubbeltje en niet kunnen roepen.Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa![]()
Mede dankzij de radar hebben ze het zoekgebied aardig verkleind, dat was al na een paar dagen het geval. Ook zitten ze, voor mijn gevoel, nu al dagen in de buurt. En nog steeds niks.quote:Op dinsdag 8 april 2014 23:07 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je ziet het complete zoekgebied niet in verhouding met de plaats van het ongeluk van het airfrance toestel. Men was op zoek naar de hooiberg, dat duurde drie weken (als we aannemen dat het signaal van de desbetreffende zwarte doos gehoord is) en nu de speldBekend is toch dat het vliegtuig naar ongeveer 13km ging? Daar is te weinig zuurstof voor de passagiers en de maskers zijn met een minuut of 10 ook wel leeg, die zijn enkel bedoeld om zuurstof te voorzien als de druk wegvalt en de piloot zo snel mogelijk naar een veilige hoogte daalt. Ik denk dat de piloot op deze manier de passagiers onder zeil heeft gekregen.quote:Op dinsdag 8 april 2014 23:09 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dan moet ook iedereen verder buiten bewustzijn zijn geweest want anders gooien die zelf de deuren open om er uit te komen.Ben ik het mee eens, maar een andere optie lijkt er bijna niet. En zou het niet zo zijn als je 5000 keer zo'n landing oefent op je flight simulator dat je dan een redelijke kans van slagen hebt? Sowieso had de piloot niks te verliezen, als het mis ging was het ook prima. Dat geeft wel een andere invalshoek.quote:Op dinsdag 8 april 2014 23:19 schreef eight het volgende:
[..]
Dat is vrijwel onmogelijk. De klap op water is ongeveer net zo hard als op betonZe zaten wel eerder dan 3 weken in het juiste gebied toch? Dankzij die Amerikaanse radar was al binnen een paar dagen duidelijk dat het vliegtuig in een andere richting is gegaan.quote:Op dinsdag 8 april 2014 23:54 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Bij Air France waren ze binnen 12 uur in het juiste gebied aan het zoeken.
Bij MH370 pas na 3 weken.
Daarnaast is er in de tussentijd nog een cycloon overheen geraast.
Het is echt onmogelijk om een 'perfecte landing' in de Indische Oceaan te doen man, met golven van 5 meter hoog.
Er zijn geen vergelijkbare zaken met MH370, dus enige verwijzing naar de Air France crash begrijp ik niet helemaal. Straks gaat men nog filmpjes posten van de Hudson landing met als commentaar 'zie je, hier kon het ook!'
Ik vind het nogal verbazingwekkend wat voor conclusies/aannames er worden gedaan hier op basis van het feit dat er geen brokstukken zijn gevonden.
En perfect hoeft de landing niet te zijn, hij moet enigzins heel op het water zijn gekomen. Met een beetje kennis en kunde en portie geluk moet dat toch wel lukken? In ieder geval zodanig dat het ding niet volledig uit elkaar spat.
De verwijzing naar Air France is wat mij betreft dat ze allebei (hoogstwaarschijnlijk) in zee liggen en het verschil dat het Air France toestel met een goede klap is gegaan waardoor het vliegtuig in stukken lag en de brokstukken boven konden komen drijven.
En ja het zijn speculaties en aannames, todat het ding gevonden wordt en we het weten....![]()
Dat klopt, lijkt me niet zo raar. Aan land ook, zie de twee meiden die in panama kwijt zijn.quote:Op woensdag 9 april 2014 08:33 schreef sig000 het volgende:
Blijkbaar kun je dus verdwijnen wanneer je in vliegtuig stapt.Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa![]()
Wat ik niet begrijp is:
- Hoe kun je de pings waarnemen op locaties die 600 km van elkaar liggen?
- Wat is de draagwijdte van een ping (of de waarnemingsrange van de detector)
- Waarom is er geen kruispeiling gedaan (met 2 of 3 detectoren), dan kun je de locatie exact uitrekenen.
Tot nu toe lijkt het alleen maar speculatie, slechte coördinatie en amateurisme
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.![]()
Snap ik ook niet.quote:Op woensdag 9 april 2014 08:43 schreef Oud_student het volgende:
Wat ik niet begrijp is:
- Hoe kun je de pings waarnemen op locaties die 600 km van elkaar liggen?een paar kilometer maar.quote:- Wat is de draagwijdte van een ping (of de waarnemingsrange van de detector)Is zowieso lastig, een detector weet niet vanuit welke richting het signaal komen.quote:- Waarom is er geen kruispeiling gedaan (met 2 of 3 detectoren), dan kun je de locatie exact uitrekenen.![]()
Lijkt me ook niet. Maar toch blijft het vreemd dat er nog helemaal niets is gevonden qua brokstukken.quote:Op woensdag 9 april 2014 08:24 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Dat gaat geen enkele piloot lukken op het watervlak van een oceaan.![]()
Ik zou vanaf je zolderkamertje de regie overnemen, je hebt overduidelijk een goed beeld van deze reddingsoperatie en wat er allemaal gebeurt op de schepen.quote:Op woensdag 9 april 2014 08:43 schreef Oud_student het volgende:
Wat ik niet begrijp is:
- Hoe kun je de pings waarnemen op locaties die 600 km van elkaar liggen?
- Wat is de draagwijdte van een ping (of de waarnemingsrange van de detector)
- Waarom is er geen kruispeiling gedaan (met 2 of 3 detectoren), dan kun je de locatie exact uitrekenen.
Tot nu toe lijkt het alleen maar speculatie, slechte coördinatie en amateurisme![]()
quote:Op woensdag 9 april 2014 09:17 schreef Nucky het volgende:
[..]
Lijkt me ook niet. Maar toch blijft het vreemd dat er nog helemaal niets is gevonden qua brokstukken.Maar het feit dat er niks is gevonden hé, waar aan wijten jullie dat?quote:Op woensdag 9 april 2014 01:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dan had men allang IETS moeten vinden. Stoelen, vleugelstukken, staart, waterflesjes, reddingsvesten, etc. Blijft allemaal drijven. Nog 0 gevonden.
A) Het vliegtuig is helemaal niet neergestort in de Indische Oceaan
B) 26 landen houden bewust informatie achter (maar gaan opeens wel houvast bieden op momenten dat niemand ergens meer op rekent)
Of misschien wel, heel vergezocht:
C) Het vliegtuig is met volle vaart met een nosedive de meest onherbergzame oceaan in gedoken waardoor de romp vrij intact het water instortte, enkel de vleugels en staartstukken afbraken die vervolgens 2 dagen later ook zijn gezonken."Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
Dat is ook een raar verhaal maar een vliegtuig kwijt met 200+ mensen erin?quote:Op woensdag 9 april 2014 08:34 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dat klopt, lijkt me niet zo raar. Aan land ook, zie de twee meiden die in panama kwijt zijn.![]()
Ik weet niet hoe je mobiele ontvangst is midden op zee (en als je dood bent zal het ook niet goed zijn)quote:Op woensdag 9 april 2014 09:28 schreef sig000 het volgende:
[..]
Dat is ook een raar verhaal maar een vliegtuig kwijt met 200+ mensen erin?
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa![]()
Is het zoekgebied al uitgebreid naar alles wat er rond de aarde zweeft?quote:Op woensdag 9 april 2014 09:29 schreef ShaoliN het volgende:
Ik denk dat ie nog steeds rondjes vliegt.![]()
Er zijn wel meer manieren om te verdwijnen.quote:Op woensdag 9 april 2014 08:33 schreef sig000 het volgende:
Blijkbaar kun je dus verdwijnen wanneer je in vliegtuig stapt.![]()
heel ver gezocht wellicht, maar kan het zo zijn dat door de stromingen de wrakstukken richting Antarctica zijn gedreven en daardoor dus nog niet zijn gevonden?quote:Op woensdag 9 april 2014 09:22 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
[..]
Maar het feit dat er niks is gevonden hé, waar aan wijten jullie dat?
A) Het vliegtuig is helemaal niet neergestort in de Indische Oceaan
B) 26 landen houden bewust informatie achter (maar gaan opeens wel houvast bieden op momenten dat niemand ergens meer op rekent)
Of misschien wel, heel vergezocht:
C) Het vliegtuig is met volle vaart met een nosedive de meest onherbergzame oceaan in gedoken waardoor de romp vrij intact het water instortte, enkel de vleugels en staartstukken afbraken die vervolgens 2 dagen later ook zijn gezonken.![]()
Of richting Afrika.quote:Op woensdag 9 april 2014 09:41 schreef mschol het volgende:
[..]
heel ver gezocht wellicht, maar kan het zo zijn dat door de stromingen de wrakstukken richting Antarctica zijn gedreven en daardoor dus nog niet zijn gevonden?
Of richting de kust van Australië. Daar leeft ook geen mens dus kunnen ook best wrakstukken zijn aangespoeld zonder dat iemand het door heeft."Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
richting Afrika of australie heb je wel meer scheepvaart verkeer volgens mij, dus dan is de kans veel groter dat het gezien wordtquote:Op woensdag 9 april 2014 09:42 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Of richting Afrika.
Of richting de kust van Australië. Daar leeft ook geen mens dus kunnen ook best wrakstukken zijn aangespoeld zonder dat iemand het door heeft.![]()
Je bedoelt de kans veel minder klein.
Met golven van 4 meter is het een kwestie van 1 seconden 4 meter naar rechts kijken en je kunt een groot object missen. Het is geen biljartlaken waar je 1 keer met een helikopter overheen vliegt en direct 20 hectare precies in beeld hebt.
Maar wellicht wordt jullie honger binnenkort gestild:
http://www.china.org.cn/world/2014-04/09/content_32041960.htm"Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
Of er zijn geen wrakstukken en zit ie in baan om de aarde wat ook nog kan is met een ervaren piloot dat vliegtuig strak zowat 90 graden in zee knallen.![]()
Een baan om de aarde. OK.quote:Op woensdag 9 april 2014 09:52 schreef sig000 het volgende:
Of er zijn geen wrakstukken en zit ie in baan om de aarde wat ook nog kan is met een ervaren piloot dat vliegtuig strak zowat 90 graden in zee knallen.![]()
quote:Op woensdag 9 april 2014 09:54 schreef sig000 het volgende:
[..]
Volgens de vluchtgegevens ging ie erg hoog.![]()
![]()
Als we ons even verdiepen in hoe geluid zich gedraagt in water vergeleken met in lucht dan word al meteen een stuk duidelijker waarom het zo moeilijk is:http://www.science20.com/(...)ight_recorder-133546quote:This "channeling" of sound occurs because of the properties of sound and the temperature and pressure differences at different depths in the ocean. The ocean is divided into horizontal layers in which the speed of sound is greatly influenced by temperature in the upper layers and by pressure in the deeper layers. As temperature decreases, the speed of sound decreases, and as pressure (depth) increases, the speed of sound increases. Sound waves bend, or refract, towards the area of minimum sound speed. Therefore, a sound wave traveling through a thermocline (a region of rapid change in temperature with depth) tends to bend downward as the speed of sound decreases with decreasing water temperature, but then is refracted back upward as the speed of sound increases with increasing depth and pressure. This up-down-up-down bending of low-frequency sound waves allows the sound to travel many thousands of meters without the signal losing significant energy. The depth of this “channel” varies in different oceans depending on the salinity, the temperature, and depth of the water. At low and middle latitudes, the SOFAR channel axis lies between 600-1200 m below the sea surface. It is deepest in the subtropics and comes to the surface in high latitudes, where the sound propagates in the surface layer. Scientists often take advantage of the properties of the SOFAR channel. We have learned that by placing hydrophones at just the right depth (that is, at the axis of the sound channel) we are able to record sounds such as whale calls, earthquakes and man-made noise that occur many kilometers from the hydrophone. As a matter of fact, sometimes we can hear low-frequency sounds across entire ocean basins!. Image courtesy of Sounds in the Sea 2001, NOAA/OER.
Onder andere de wisselende temperaturen, druk, stromingen en zoutheid van het water zorgen ervoor dat het geluid zich heel anders en onvoorspelbaar verplaatst.![]()
http://avherald.com/h?article=4710c69b&opt=0quote:On Apr 9th 2014 the JACC reported three days after the first two detections of late Apr 5th ADV Ocean Shield succeeded to re-acquire the ping signals on two occasions (detections #3 and #4) late Apr 8th. Detection #3 lasted 5:32 minutes and detection #4 7 minutes, all in the same broad area, however these two detections recorded one source of pings only. The JACC believes they are searching in the right area defining a reduced and much more manageable search area at the ocean floor, however, they need to visually identify aircraft wreckage before they can confirm with certainty that this is the final resting place of MH-370. The ADV Ocean Shield is continuing methological work to refine the search area around the 4 ping detection locations, the autonomous underwater vehicle has not yet been deployed, the towed pinger locator can cover six times the area in the same time the autonomous underwater vehicle would be able to do with its sonar equipment. Acoustic analysis of the recordings of the detections so far indicates the pulsed signals at a very stable frequency of 33.331kHz at 1.106 seconds intervals, this is not a signal of natural origin and is consistent with the signals to be emitted by the underwater ping locator of flight data or cockpit voice recorders. The size of the search area has significantly reduced in the last few days based on the detections by ADV Ocean Shield and known ocean drift. 84 hydroacoustic buyos are being dropped in the area, that will place their hydrophones about 1000 feet below the water surface and radio their signals to a ground station. The sea floor is covered with silt that limits acoustic propagation of signals (not reflecting signals) and at the same time permits debris to "hide" in the silt.![]()
Of je bent aan het trollen, of je bent werkelijk te dom om te poepen..quote:Op woensdag 9 april 2014 09:54 schreef sig000 het volgende:
[..]
Volgens de vluchtgegevens ging ie erg hoog.
Enig idee hoe hoog je moet zijn om in een baan om de aarde te komen? Hint, meer dan 6 keer hoger dan een 777 kan vliegen..You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan![]()
Ik vraag me serieus hoe er nu zomaar een 777 kan verdwijnen.quote:Op woensdag 9 april 2014 10:21 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Of je bent aan het trollen, of je bent werkelijk te dom om te poepen..
Enig idee hoe hoog je moet zijn om in een baan om de aarde te komen? Hint, meer dan 6 keer hoger dan een 777 kan vliegen..![]()
Moet je de vorige topics even doorlezen.quote:Op woensdag 9 april 2014 10:25 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ik vraag me serieus hoe er nu zomaar een 777 kan verdwijnen.![]()
En dan snap ik het hoe dat kan?quote:Op woensdag 9 april 2014 10:32 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Moet je de vorige topics even doorlezen.![]()
Men is zo verbaasd, niet om de grootte van het zoekgebied, maar omdat 'men' denkt dat er wel apparatuur is dat een vliegtuig volgt, tot waar dan ook. En dat als dat apparatuur er niet is, of dat niet functioneert, dat er dan wel een ander 'apparaat' bestaat waar je even mee zwengelt dat dan bliep bliep zegt en aangeeft waar het is.quote:Op woensdag 9 april 2014 08:34 schreef Pheno het volgende:
Ik snap dan ook daadwerkelijk niet waarom iedereen zo stomverbaasd is: het is een grote oceaan, niet de vijver achter in je tuin. Als je op een duiksafari bent en je zoekt een duiker die aan boord was is het al turen geblazen waar ie boven is gekomen. vandaar dat rode boeien met vlaggetjes zo makkelijk zijn, anders zijn de golven al irritant bij het zoeken. laat staan een zooi wrakstukken die zo plat zijn als een dubbeltje en niet kunnen roepen.![]()
En als iedereen dood is, wie gaat er dan zwengelen? En wat als dat andere apparaat niet werkt, moet er een derde apparaat zijn? En als dat niet werkt, wat dan?quote:Op woensdag 9 april 2014 10:34 schreef Marrije het volgende:
[..]
Men is zo verbaasd, niet om de grootte van het zoekgebied, maar omdat 'men' denkt dat er wel apparatuur is dat een vliegtuig volgt, tot waar dan ook. En dat als dat apparatuur er niet is, of dat niet functioneert, dat er dan wel een ander 'apparaat' bestaat waar je even mee zwengelt dat dan bliep bliep zegt en aangeeft waar het is.Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa![]()
Iedereen wordt gevolgd, behalve artsen (Jansen Steur), wetenschappers (Stapel) en piloten. Men wil hen niet in hun vrijheid beknotten.
Als Obama in het vliegtuig had gezeten werden de regels wel veranderd, maar Obama heeft wijselijk zijn eigen vliegtuigen.
Dus het is op eigen risico als je naar een specialist gaat of in het vliegtuig stapt. Niemand die je komt redden. Er is nul komma nul controle. Want, zegt men, het komt zo weinig voor. Jammer als het jou nu net overkomt.![]()
Er is wel iets vreemd aan de hand met deze vlucht, je moet echt wel je best doen om vliegtuig spoorloos te laten verdwijnen maar het kan dus wel.![]()
Misschien is Uri Geller erbij betrokken?quote:Op woensdag 9 april 2014 10:44 schreef sig000 het volgende:
Er is wel iets vreemd aan de hand met deze vlucht, je moet echt wel je best doen om vliegtuig spoorloos te laten verdwijnen maar het kan dus wel.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: