abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138680193
quote:
11s.gif Op woensdag 9 april 2014 08:28 schreef sig000 het volgende:

[..]

Ons hele hebben en houden wordt in de gaten gehouden maar zo'n groot vliegtuig is niet te vinden?
Sjonge jonge, die discussie is al 20x voorbij gekomen.
pi_138680214
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 08:29 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Sjonge jonge, die discussie is al 20x voorbij gekomen.
Is dat een discussie? Er is een aardig groot vliegtuig zoek.
pi_138680216
quote:
11s.gif Op woensdag 9 april 2014 08:28 schreef sig000 het volgende:

[..]

Ons hele hebben en houden wordt in de gaten gehouden maar zo'n groot vliegtuig is niet te vinden?
Ons hele hebben en houden wordt in de gaten gehouden door middel van signalen (internet, mobieltjes, etc). Als die er niet zijn dan is er ook niets in de gaten te houden. En dan zijn we weer aangewezen op de vertrouwde manieren en die duren nu eenmaal langer (of lukken geheel niet).
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_138680228
Blijkbaar kun je dus verdwijnen wanneer je in vliegtuig stapt.
pi_138680241
Dat is toch een raar idee.
pi_138680246
Ik snap dan ook daadwerkelijk niet waarom iedereen zo stomverbaasd is: het is een grote oceaan, niet de vijver achter in je tuin. Als je op een duiksafari bent en je zoekt een duiker die aan boord was is het al turen geblazen waar ie boven is gekomen. vandaar dat rode boeien met vlaggetjes zo makkelijk zijn, anders zijn de golven al irritant bij het zoeken. laat staan een zooi wrakstukken die zo plat zijn als een dubbeltje en niet kunnen roepen.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_138680252
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 april 2014 23:07 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Je ziet het complete zoekgebied niet in verhouding met de plaats van het ongeluk van het airfrance toestel. Men was op zoek naar de hooiberg, dat duurde drie weken (als we aannemen dat het signaal van de desbetreffende zwarte doos gehoord is) en nu de speld
Mede dankzij de radar hebben ze het zoekgebied aardig verkleind, dat was al na een paar dagen het geval. Ook zitten ze, voor mijn gevoel, nu al dagen in de buurt. En nog steeds niks.

quote:
99s.gif Op dinsdag 8 april 2014 23:09 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Dan moet ook iedereen verder buiten bewustzijn zijn geweest want anders gooien die zelf de deuren open om er uit te komen.
Bekend is toch dat het vliegtuig naar ongeveer 13km ging? Daar is te weinig zuurstof voor de passagiers en de maskers zijn met een minuut of 10 ook wel leeg, die zijn enkel bedoeld om zuurstof te voorzien als de druk wegvalt en de piloot zo snel mogelijk naar een veilige hoogte daalt. Ik denk dat de piloot op deze manier de passagiers onder zeil heeft gekregen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 april 2014 23:19 schreef eight het volgende:

[..]

Dat is vrijwel onmogelijk. De klap op water is ongeveer net zo hard als op beton
Ben ik het mee eens, maar een andere optie lijkt er bijna niet. En zou het niet zo zijn als je 5000 keer zo'n landing oefent op je flight simulator dat je dan een redelijke kans van slagen hebt? Sowieso had de piloot niks te verliezen, als het mis ging was het ook prima. Dat geeft wel een andere invalshoek.

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 23:54 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Bij Air France waren ze binnen 12 uur in het juiste gebied aan het zoeken.
Bij MH370 pas na 3 weken.

Daarnaast is er in de tussentijd nog een cycloon overheen geraast.
Het is echt onmogelijk om een 'perfecte landing' in de Indische Oceaan te doen man, met golven van 5 meter hoog.

Er zijn geen vergelijkbare zaken met MH370, dus enige verwijzing naar de Air France crash begrijp ik niet helemaal. Straks gaat men nog filmpjes posten van de Hudson landing met als commentaar 'zie je, hier kon het ook!'

Ik vind het nogal verbazingwekkend wat voor conclusies/aannames er worden gedaan hier op basis van het feit dat er geen brokstukken zijn gevonden.
Ze zaten wel eerder dan 3 weken in het juiste gebied toch? Dankzij die Amerikaanse radar was al binnen een paar dagen duidelijk dat het vliegtuig in een andere richting is gegaan.

En perfect hoeft de landing niet te zijn, hij moet enigzins heel op het water zijn gekomen. Met een beetje kennis en kunde en portie geluk moet dat toch wel lukken? In ieder geval zodanig dat het ding niet volledig uit elkaar spat.

De verwijzing naar Air France is wat mij betreft dat ze allebei (hoogstwaarschijnlijk) in zee liggen en het verschil dat het Air France toestel met een goede klap is gegaan waardoor het vliegtuig in stukken lag en de brokstukken boven konden komen drijven.

En ja het zijn speculaties en aannames, todat het ding gevonden wordt en we het weten....
pi_138680258
quote:
3s.gif Op woensdag 9 april 2014 08:33 schreef sig000 het volgende:
Blijkbaar kun je dus verdwijnen wanneer je in vliegtuig stapt.
Dat klopt, lijkt me niet zo raar. Aan land ook, zie de twee meiden die in panama kwijt zijn.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_138680367
Wat ik niet begrijp is:
- Hoe kun je de pings waarnemen op locaties die 600 km van elkaar liggen?
- Wat is de draagwijdte van een ping (of de waarnemingsrange van de detector)
- Waarom is er geen kruispeiling gedaan (met 2 of 3 detectoren), dan kun je de locatie exact uitrekenen.

Tot nu toe lijkt het alleen maar speculatie, slechte coördinatie en amateurisme :{
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_138680861
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 08:43 schreef Oud_student het volgende:
Wat ik niet begrijp is:
- Hoe kun je de pings waarnemen op locaties die 600 km van elkaar liggen?
Snap ik ook niet.

quote:
- Wat is de draagwijdte van een ping (of de waarnemingsrange van de detector)
een paar kilometer maar.
quote:
- Waarom is er geen kruispeiling gedaan (met 2 of 3 detectoren), dan kun je de locatie exact uitrekenen.
Is zowieso lastig, een detector weet niet vanuit welke richting het signaal komen.
pi_138680877
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 08:24 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Dat gaat geen enkele piloot lukken op het watervlak van een oceaan.
Lijkt me ook niet. Maar toch blijft het vreemd dat er nog helemaal niets is gevonden qua brokstukken.
pi_138680942
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 08:43 schreef Oud_student het volgende:
Wat ik niet begrijp is:
- Hoe kun je de pings waarnemen op locaties die 600 km van elkaar liggen?
- Wat is de draagwijdte van een ping (of de waarnemingsrange van de detector)
- Waarom is er geen kruispeiling gedaan (met 2 of 3 detectoren), dan kun je de locatie exact uitrekenen.

Tot nu toe lijkt het alleen maar speculatie, slechte coördinatie en amateurisme :{
Ik zou vanaf je zolderkamertje de regie overnemen, je hebt overduidelijk een goed beeld van deze reddingsoperatie en wat er allemaal gebeurt op de schepen.
pi_138680986
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 09:17 schreef Nucky het volgende:

[..]

Lijkt me ook niet. Maar toch blijft het vreemd dat er nog helemaal niets is gevonden qua brokstukken.
quote:
1s.gif Op woensdag 9 april 2014 01:51 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dan had men allang IETS moeten vinden. Stoelen, vleugelstukken, staart, waterflesjes, reddingsvesten, etc. Blijft allemaal drijven. Nog 0 gevonden.
Maar het feit dat er niks is gevonden hé, waar aan wijten jullie dat?

A) Het vliegtuig is helemaal niet neergestort in de Indische Oceaan
B) 26 landen houden bewust informatie achter (maar gaan opeens wel houvast bieden op momenten dat niemand ergens meer op rekent)

Of misschien wel, heel vergezocht:

C) Het vliegtuig is met volle vaart met een nosedive de meest onherbergzame oceaan in gedoken waardoor de romp vrij intact het water instortte, enkel de vleugels en staartstukken afbraken die vervolgens 2 dagen later ook zijn gezonken.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138681080
quote:
7s.gif Op woensdag 9 april 2014 08:34 schreef Pheno het volgende:

[..]

Dat klopt, lijkt me niet zo raar. Aan land ook, zie de twee meiden die in panama kwijt zijn.
Dat is ook een raar verhaal maar een vliegtuig kwijt met 200+ mensen erin?
pi_138681092
quote:
11s.gif Op woensdag 9 april 2014 09:28 schreef sig000 het volgende:

[..]

Dat is ook een raar verhaal maar een vliegtuig kwijt met 200+ mensen erin?
Ik weet niet hoe je mobiele ontvangst is midden op zee (en als je dood bent zal het ook niet goed zijn) :+
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  woensdag 9 april 2014 @ 09:29:32 #66
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_138681105
Ik denk dat ie nog steeds rondjes vliegt.
pi_138681140
quote:
2s.gif Op woensdag 9 april 2014 09:29 schreef ShaoliN het volgende:
Ik denk dat ie nog steeds rondjes vliegt.
Is het zoekgebied al uitgebreid naar alles wat er rond de aarde zweeft?
pi_138681169
pi_138681273
quote:
3s.gif Op woensdag 9 april 2014 08:33 schreef sig000 het volgende:
Blijkbaar kun je dus verdwijnen wanneer je in vliegtuig stapt.
Er zijn wel meer manieren om te verdwijnen.
pi_138681294
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 09:32 schreef MartijnA3 het volgende:
[ afbeelding ]
Apart
pi_138681366
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 09:22 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

[..]

Maar het feit dat er niks is gevonden hé, waar aan wijten jullie dat?

A) Het vliegtuig is helemaal niet neergestort in de Indische Oceaan
B) 26 landen houden bewust informatie achter (maar gaan opeens wel houvast bieden op momenten dat niemand ergens meer op rekent)

Of misschien wel, heel vergezocht:

C) Het vliegtuig is met volle vaart met een nosedive de meest onherbergzame oceaan in gedoken waardoor de romp vrij intact het water instortte, enkel de vleugels en staartstukken afbraken die vervolgens 2 dagen later ook zijn gezonken.
heel ver gezocht wellicht, maar kan het zo zijn dat door de stromingen de wrakstukken richting Antarctica zijn gedreven en daardoor dus nog niet zijn gevonden?
pi_138681403
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 09:41 schreef mschol het volgende:

[..]

heel ver gezocht wellicht, maar kan het zo zijn dat door de stromingen de wrakstukken richting Antarctica zijn gedreven en daardoor dus nog niet zijn gevonden?
Of richting Afrika.
Of richting de kust van Australië. Daar leeft ook geen mens dus kunnen ook best wrakstukken zijn aangespoeld zonder dat iemand het door heeft.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138681485
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 09:42 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Of richting Afrika.
Of richting de kust van Australië. Daar leeft ook geen mens dus kunnen ook best wrakstukken zijn aangespoeld zonder dat iemand het door heeft.
richting Afrika of australie heb je wel meer scheepvaart verkeer volgens mij, dus dan is de kans veel groter dat het gezien wordt
pi_138681504
Je bedoelt de kans veel minder klein.

Met golven van 4 meter is het een kwestie van 1 seconden 4 meter naar rechts kijken en je kunt een groot object missen. Het is geen biljartlaken waar je 1 keer met een helikopter overheen vliegt en direct 20 hectare precies in beeld hebt.

Maar wellicht wordt jullie honger binnenkort gestild:
http://www.china.org.cn/world/2014-04/09/content_32041960.htm
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138681616
Of er zijn geen wrakstukken en zit ie in baan om de aarde wat ook nog kan is met een ervaren piloot dat vliegtuig strak zowat 90 graden in zee knallen.
pi_138681628
quote:
3s.gif Op woensdag 9 april 2014 09:52 schreef sig000 het volgende:
Of er zijn geen wrakstukken en zit ie in baan om de aarde wat ook nog kan is met een ervaren piloot dat vliegtuig strak zowat 90 graden in zee knallen.
Een baan om de aarde. OK.
pi_138681663
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 09:53 schreef Nucky het volgende:

[..]

Een baan om de aarde. OK.
Volgens de vluchtgegevens ging ie erg hoog.
pi_138681680
Je weet het niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-04-2014 09:55:06 ]
pi_138681733
Volgens mij vinden ze het bij Boeing ook niet zo fijn om een vliegtuig kwijt te zijn.
pi_138681756
quote:
3s.gif Op woensdag 9 april 2014 09:54 schreef sig000 het volgende:

[..]

Volgens de vluchtgegevens ging ie erg hoog.
:')
pi_138681769
Al die high tech praatjes vallen toch beetje door de mand nu.
pi_138681881
Nieuwe high tech manier ingezet om vliegtuig op 5 kilometer diepte te vinden.

"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138681901
Een Potvis?
pi_138681962
Ik ben nog bezig om te analyseren wat het exact inhoudt.
In mijn zoektocht heb ik wel de volgende beelden ontfutseld:



Mijn eerste vermoeden zijn zogeheten 'snorkelaars'.
Een afgeleide van tuimelaars, maar helaas met minder longinhoud.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138682039
Als we ons even verdiepen in hoe geluid zich gedraagt in water vergeleken met in lucht dan word al meteen een stuk duidelijker waarom het zo moeilijk is:



quote:
This "channeling" of sound occurs because of the properties of sound and the temperature and pressure differences at different depths in the ocean. The ocean is divided into horizontal layers in which the speed of sound is greatly influenced by temperature in the upper layers and by pressure in the deeper layers. As temperature decreases, the speed of sound decreases, and as pressure (depth) increases, the speed of sound increases. Sound waves bend, or refract, towards the area of minimum sound speed. Therefore, a sound wave traveling through a thermocline (a region of rapid change in temperature with depth) tends to bend downward as the speed of sound decreases with decreasing water temperature, but then is refracted back upward as the speed of sound increases with increasing depth and pressure. This up-down-up-down bending of low-frequency sound waves allows the sound to travel many thousands of meters without the signal losing significant energy. The depth of this “channel” varies in different oceans depending on the salinity, the temperature, and depth of the water. At low and middle latitudes, the SOFAR channel axis lies between 600-1200 m below the sea surface. It is deepest in the subtropics and comes to the surface in high latitudes, where the sound propagates in the surface layer. Scientists often take advantage of the properties of the SOFAR channel. We have learned that by placing hydrophones at just the right depth (that is, at the axis of the sound channel) we are able to record sounds such as whale calls, earthquakes and man-made noise that occur many kilometers from the hydrophone. As a matter of fact, sometimes we can hear low-frequency sounds across entire ocean basins!. Image courtesy of Sounds in the Sea 2001, NOAA/OER.
http://www.science20.com/(...)ight_recorder-133546

Onder andere de wisselende temperaturen, druk, stromingen en zoutheid van het water zorgen ervoor dat het geluid zich heel anders en onvoorspelbaar verplaatst.
pi_138682041
Als ik het zo zie lijken me dat eerder 'Snorks'.

pi_138682087
Geen wrakstukken, een vaag signaal, ik vrees dat het vliegtuig zoek blijft.
pi_138682159
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 06:19 schreef matthijst het volgende:
4 pings totaal nu.
en zijn die opgenomen op band?
pi_138682195
quote:
On Apr 9th 2014 the JACC reported three days after the first two detections of late Apr 5th ADV Ocean Shield succeeded to re-acquire the ping signals on two occasions (detections #3 and #4) late Apr 8th. Detection #3 lasted 5:32 minutes and detection #4 7 minutes, all in the same broad area, however these two detections recorded one source of pings only. The JACC believes they are searching in the right area defining a reduced and much more manageable search area at the ocean floor, however, they need to visually identify aircraft wreckage before they can confirm with certainty that this is the final resting place of MH-370. The ADV Ocean Shield is continuing methological work to refine the search area around the 4 ping detection locations, the autonomous underwater vehicle has not yet been deployed, the towed pinger locator can cover six times the area in the same time the autonomous underwater vehicle would be able to do with its sonar equipment. Acoustic analysis of the recordings of the detections so far indicates the pulsed signals at a very stable frequency of 33.331kHz at 1.106 seconds intervals, this is not a signal of natural origin and is consistent with the signals to be emitted by the underwater ping locator of flight data or cockpit voice recorders. The size of the search area has significantly reduced in the last few days based on the detections by ADV Ocean Shield and known ocean drift. 84 hydroacoustic buyos are being dropped in the area, that will place their hydrophones about 1000 feet below the water surface and radio their signals to a ground station. The sea floor is covered with silt that limits acoustic propagation of signals (not reflecting signals) and at the same time permits debris to "hide" in the silt.
http://avherald.com/h?article=4710c69b&opt=0
pi_138682201
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 10:15 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

en zijn die opgenomen op band?
Ze pingen nu al paar weken, dat schiet niet op. :{w
pi_138682300
quote:
3s.gif Op woensdag 9 april 2014 09:54 schreef sig000 het volgende:

[..]

Volgens de vluchtgegevens ging ie erg hoog.
Of je bent aan het trollen, of je bent werkelijk te dom om te poepen..

Enig idee hoe hoog je moet zijn om in een baan om de aarde te komen? Hint, meer dan 6 keer hoger dan een 777 kan vliegen..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_138682379
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 10:21 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Of je bent aan het trollen, of je bent werkelijk te dom om te poepen..

Enig idee hoe hoog je moet zijn om in een baan om de aarde te komen? Hint, meer dan 6 keer hoger dan een 777 kan vliegen..
Ik vraag me serieus hoe er nu zomaar een 777 kan verdwijnen.
pi_138682550
quote:
11s.gif Op woensdag 9 april 2014 10:25 schreef sig000 het volgende:

[..]

Ik vraag me serieus hoe er nu zomaar een 777 kan verdwijnen.
Moet je de vorige topics even doorlezen.
pi_138682582
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 10:32 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Moet je de vorige topics even doorlezen.
En dan snap ik het hoe dat kan?
  woensdag 9 april 2014 @ 10:34:11 #95
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138682605
quote:
7s.gif Op woensdag 9 april 2014 08:34 schreef Pheno het volgende:
Ik snap dan ook daadwerkelijk niet waarom iedereen zo stomverbaasd is: het is een grote oceaan, niet de vijver achter in je tuin. Als je op een duiksafari bent en je zoekt een duiker die aan boord was is het al turen geblazen waar ie boven is gekomen. vandaar dat rode boeien met vlaggetjes zo makkelijk zijn, anders zijn de golven al irritant bij het zoeken. laat staan een zooi wrakstukken die zo plat zijn als een dubbeltje en niet kunnen roepen.
Men is zo verbaasd, niet om de grootte van het zoekgebied, maar omdat 'men' denkt dat er wel apparatuur is dat een vliegtuig volgt, tot waar dan ook. En dat als dat apparatuur er niet is, of dat niet functioneert, dat er dan wel een ander 'apparaat' bestaat waar je even mee zwengelt dat dan bliep bliep zegt en aangeeft waar het is.
pi_138682675
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 10:34 schreef Marrije het volgende:

[..]

Men is zo verbaasd, niet om de grootte van het zoekgebied, maar omdat 'men' denkt dat er wel apparatuur is dat een vliegtuig volgt, tot waar dan ook. En dat als dat apparatuur er niet is, of dat niet functioneert, dat er dan wel een ander 'apparaat' bestaat waar je even mee zwengelt dat dan bliep bliep zegt en aangeeft waar het is.
En als iedereen dood is, wie gaat er dan zwengelen? En wat als dat andere apparaat niet werkt, moet er een derde apparaat zijn? En als dat niet werkt, wat dan?
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_138682819
Iedereen wordt gevolgd, behalve artsen (Jansen Steur), wetenschappers (Stapel) en piloten. Men wil hen niet in hun vrijheid beknotten.
Als Obama in het vliegtuig had gezeten werden de regels wel veranderd, maar Obama heeft wijselijk zijn eigen vliegtuigen.
Dus het is op eigen risico als je naar een specialist gaat of in het vliegtuig stapt. Niemand die je komt redden. Er is nul komma nul controle. Want, zegt men, het komt zo weinig voor. Jammer als het jou nu net overkomt.
pi_138682838
En vergeet criminelen niet, die worden ook niet ge-/vervolgt.
pi_138682889
Er is wel iets vreemd aan de hand met deze vlucht, je moet echt wel je best doen om vliegtuig spoorloos te laten verdwijnen maar het kan dus wel.
pi_138683012
quote:
3s.gif Op woensdag 9 april 2014 10:44 schreef sig000 het volgende:
Er is wel iets vreemd aan de hand met deze vlucht, je moet echt wel je best doen om vliegtuig spoorloos te laten verdwijnen maar het kan dus wel.
Misschien is Uri Geller erbij betrokken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')