24 maart - 15:00: De Maleisische president Najib Razak laat in een persconferentie weten dat het vliegtuig hoogstwaarschijnlijk is neergestort in de Zuidelijke Indische Oceaan, op basis van satellietdata van Inmarsat, een Brits bedrijf.
This evening I was briefed by representatives from the UK Air Accidents Investigation Branch (AAIB). They informed me that Inmarsat, the UK company that provided the satellite data which indicated the northern and southern corridors, has been performing further calculations on the data. Using a type of analysis never before used in an investigation of this sort, they have been able to shed more light on MH370′s flight path.
Based on their new analysis, Inmarsat and the AAIB have concluded that MH370 flew along the southern corridor, and that its last position was in the middle of the Indian Ocean, west of Perth.
This is a remote location, far from any possible landing sites. It is therefore with deep sadness and regret that I must inform you that, according to this new data, flight MH370 ended in the southern Indian Ocean.
We will be holding a press conference tomorrow with further details. In the meantime, we wanted to inform you of this new development at the earliest opportunity. We share this information out of a commitment to openness and respect for the families, two principles which have guided this investigation.
Malaysia Airlines have already spoken to the families of the passengers and crew to inform them of this development. For them, the past few weeks have been heartbreaking; I know this news must be harder still. I urge the media to respect their privacy, and to allow them the space they need at this difficult time.
Situatie in het kort:
Sinds zaterdagochtend 8 maart 01:21 (GMT +8) wordt een Boeing 777-200ER van Malaysian Airlines vermist. De laatste waarneming via de transponder vond plaats om deze tijd midden boven de Golf van Thailand. De vlucht opgestegen vanaf Kuala Lumpur International Airport met bestemming Peking (ETA 06:30), verdween van de radar 24 minuten nadat het ACARS-systeem was uitgeschakeld (01:07). Grondradar heeft het vliegtuig om 02:40 waargenomen in de Straat van Malakka ten noordwesten van het Maleise schiereiland. Vermoed wordt dat de bemanning en/of kapers onder de passagiers het vliegtuig doelmatig van de communicatie afgesloten. Het vliegtuig is om 08:11 op satellietbeelden gepingd in een halve cirkel ten noorden en zuiden van KL; boven Centraal-Azië dan wel zo'n 1500 km ten westen van Australië. Het is niet duidelijk of op dit moment het vliegtuig nog in de lucht was of op land is geregistreerd. Het onderzoek spitst zich sinds zaterdag 15 maart toe op de piloten en passagiers aan boord, met als doel de afgelegde route nader te bepalen en de motieven te achterhalen. De Maleisische regering wordt door verschillende landen bekritiseerd om hun lakse, tegenstrijdige en onduidelijke berichtgeving en acties.
Persconferentie Avherald:
• 25 landen zijn betrokken bij de zoekactie, (voorheen waren dit er 14) • Er wordt in de territories van 11 landen gezocht. • Het vliegtuig had de geplande hoeveelheid kerosine aan boord. Er was niets extra's getankt. • Focus is nu op crew en passagiers. • De flight simulators van beide piloten zijn thuis uit elkaar gehaald en op een andere (investigation) plaats weer in elkaar gezet en worden momenteel onderzocht. • Er is geen contact gezocht door eventuele verdachten, geen losgeld of andere zaken ge-eist. • Er was géén uitzonderlijk belangrijke cargo on board. • Het door satellieten ontvangen signaal kan verstuurd zijn terwijl het vliegtuig aan de grond stond. • Piloten hebben niet verzocht samen te vliegen. Kans dat ze beiden in het complot zitten lijkt dus uitgesloten.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerdere kapingen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Woord van dank
Iedereen die aan het topic heeft meegewerkt, d.m.v. nieuwslinks, technische kennisoverdracht en nuttige plaatjes en video's wordt hartelijk bedankt.
De OP is het resultaat van ruim 8 dagen hard teamwork en tracht de lezer te informeren van:
• Laatste nieuws - vaak geupdate - bovenaan zodat je niet het hele topic doorhoeft • Achtergronden - technische informatie is voor de geinteresseerde leek om wijzer te worden • Eerdere gebeurtenissen waar we wat van kunnen leren
Vermoedelijke locatie vliegtuig - speculatie door verscheidene FOK!kers:
Falco - Tibet:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Co_OL - Noord-Korea:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. El_Matador - Voorheen: Gobiwoestijn, China/Tibet - geslaagde kaping nu: Proberen Ile Amsterdam te bereiken maar gefaald door zware stormen en kerosinetekort:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. eight - Noordelijke Indische Oceaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. DeParo - Centraal Indische Oceaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Arthur_Spooner - Zuidelijke Indische Oceaan - tussen Diego Garcia en Australië:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Mr.Banaan_1 - Christmas of Cocos Island - Zuidelijke Indische Oceaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MrTorture - Straat van Malakka, tussen Penang en Sumatra:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MartijnA3 - Zuidelijke Indische Oceaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Uccie - grensgebied Myanmar, India en China - neergestort
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Marrije:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. niels0:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Parzival:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Maleisische overheid:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.===================================================================
De winnaar van de speculatiewedstrijd krijgt deze zomer (mits het vliegtuig dan gevonden is ) een Colombiaanse lekkernij.
[ Bericht 0% gewijzigd door El_Matador op 09-04-2014 06:19:49 ]
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Wut? Nee, zo afentoe hebben ze wat nieuwe draagmoeders nodig.
Ben je een hoogintelligente alien, kaap je geen vliegtuig vol Venezolaanse voluptueuze vrouwen, maar eentje vol ingenieurs met kleine pikkies.
"Ocean Shield has been able to reacquire the signals on two more occasions, late yesterday afternoon and later last night," said Angus Houston, head of the Joint Agency Coordination Centre.
He said one ping was detected on Tuesday afternoon and lasted five minutes and 25 seconds, while a second was picked up on Tuesday night and lasted seven minutes.
"Ocean Shield has been able to reacquire the signals on two more occasions, late yesterday afternoon and later last night," said Angus Houston, head of the Joint Agency Coordination Centre.
He said one ping was detected on Tuesday afternoon and lasted five minutes and 25 seconds, while a second was picked up on Tuesday night and lasted seven minutes.
Hoeveel signalen hebben we nu? Die dingen hadden een bereik van 3,2 km??? en bewegen als het goed is niet meer.
10 km2 eventjes afkammen, dat kan je in je kano.
Door jouzelf, ruim twee dagen geleden (!) gepost:
En sinds 2 dagen, allemaal maximaal 3,2 km weg? Van maximaal 2 zendunits (CVR en FDR)? En 0 brokstukken? 0 bewijs?
En dan met deze jongens allemaal zoeken... Acht-en-vijftig vliegtuigen, tachtig schepen, tien helikopters, vier satellieten, 32 dagen??
Dit stinkt al lang, maar nu is de lucht niet meer te harden...
[ Bericht 2% gewijzigd door El_Matador op 09-04-2014 06:30:34 ]
Australian officials said 14 ships and 15 planes were resuming the search with scattered showers in the forecast for the current search zone, which measures some 46,000 square miles.
"There is no way you can get around it, that is a setback," Peter Goelz, a former managing director of the National Transportation Safety Board, told USA TODAY. "I think we could be talking about months if not years of searching. This is hard work. We're considering calling Le_Matador from Dutch website Fok.nl, he's an expert in finding lost airplanes and knows everything there is to it. But he's been too busy playing with his dick, to help out with the search mission. But I guess the time is right, to go and make the call".
Op woensdag 9 april 2014 06:30 schreef matthijst het volgende: Australian officials said 14 ships and 15 planes were resuming the search with scattered showers in the forecast for the current search zone, which measures some 46,000 square miles.
"There is no way you can get around it, that is a setback," Peter Goelz, a former managing director of the National Transportation Safety Board, told USA TODAY. "I think we could be talking about months if not years of searching. This is hard work. We're considering calling Le_Matador from Dutch website Fok.nl, he's an expert in finding lost airplanes and knows everything there is to it. But he's been too busy playing with his dick, to help out with the search mission. But I guess the time is right, to go and make the call".
Aap.
Maar ik begrijp dat jij de uiterst minutieuze zoektocht van spreekwoordelijk ijverige Aziaten wel puik vindt verlopen?
Jij wordt overdonderd door de "inspanningen" van die lui? Ja, kan hoor, maar nee, niet echt...
2 dagen, zeg 1tje slecht weer, 10 km2, want die dingen hebben een bereik van 3,2 km (je eigen plaatje). 14 boten en 15 vliegtuigen op zoek naar brokstukken die wel honderden maar geen duizenden kilometers ver kunnen zijn. Wat snap ik precies niet?
Op woensdag 9 april 2014 06:50 schreef matthijst het volgende: Wat jij niet snapt is dat je een box van 40cm zoekt in een stuk dat nog steeds 30km x 30km x4 km pikzwart water is. [ afbeelding ]
Ik snap niet waarom je steeds dat plaatje wat ik gepost heb aanhaalt trouwens, alsof ik dat zelf verzonnen heb, of er iets mee te maken heb.
Dat ze die doos niet hebben op 5 km diepte snap ik, maar waarom geen enkel snippertje kotszak, geen opgeblazen Chinees, geen Hello Kittykoffertje, niets, nada, noppes. Dat vind jij niet raar?
Ja, als jij met dat plaatje komt, en stelt dat het allemaal uiterst professioneel verloopt (althans degenen die er kritiek op hebben als halve dwazen afschildert), dan wil ik wel es weten waar die koffertjes en al die andere zooi zijn? Allemaal verzwolgen door de golven?
The RAAF will drop up to 84 sonar buoys over the locations being trawled for acoustic signals by Ocean Shield’s towed pinger detector to support this effort to focus the search area, each of which would lower a hydrophone to a depth of up to 300 metres below the surface, sending their results back via floating transmitters.
The floating matt of extra ears would help better define the actual source point of the signals from MH370s flight data and cockpit voice recorders.
The US Navy provided towed pinger detector is operating at a depth of 3000 metres, or ten times as deeply as the sonarbuoys being dropped on the main site today.
The sea bed in the area is at 4500 metres, which is also the maximum operating depth of the Bluefin-21 submersible, which it is hoped will find visual evidence proving that this is where the heavier wreckage from MH370 came down.
Op woensdag 9 april 2014 06:54 schreef matthijst het volgende: The sea bed in the area is at 4500 metres, which is also the maximum operating depth of the Bluefin-21 submersible, which it is hoped will find visual evidence proving that this is where the heavier wreckage from MH370 came down.
Daar ben ik dan wel benieuwd naar. Zouden we beelden mogen zien, of is de diepzee confidentieel?
Dat ze die doos niet hebben op 5 km diepte snap ik, maar waarom geen enkel snippertje kotszak, geen opgeblazen Chinees, geen Hello Kittykoffertje, niets, nada, noppes. Dat vind jij niet raar?
Ja, als jij met dat plaatje komt, en stelt dat het allemaal uiterst professioneel verloopt (althans degenen die er kritiek op hebben als halve dwazen afschildert), dan wil ik wel es weten waar die koffertjes en al die andere zooi zijn? Allemaal verzwolgen door de golven?
Dat vind ik niet raar nee: 30 dagen later, die black box ligt op de bodem en relatief stil, maar met 50km per dag kan al die andere bende al 1500km weggespoeld zijn. Als het al weggespoeld is en het vliegtuig niet grotendeels intact op de bodem ligt.
En probeer jij eens een hello kitty koffertje te spotten vanuit een vliegtuig, als er 5 meter hoge golven op en neer deinen. "Is het een koffertje, of een zeemeeuw"?