abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138688074
quote:
7s.gif Op woensdag 9 april 2014 13:42 schreef Uccie het volgende:

[..]

Ze gaan echt voorlopig niets meer terugvinden.
En als ze al iets vinden, dan is er een grote kans dat het te diep ligt om nog te bergen.
Vergeet niet dat het op een gegeven moment ook een prestige project wordt, de titanic hadden ze ook niet hoeven vinden, maar is toch gedaan. Een bedrijf dat tegen alle waarschijnlijkheid in toch die boxen boven water krijgt kan daar flink van profiteren..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  woensdag 9 april 2014 @ 13:45:51 #202
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_138688123
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 13:44 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Vergeet niet dat het op een gegeven moment ook een prestige project wordt, de titanic hadden ze ook niet hoeven vinden, maar is toch gedaan. Een bedrijf dat tegen alle waarschijnlijkheid in toch die boxen boven water krijgt kan daar flink van profiteren..
Dat is waar, maar ik vraag me af of het technisch mogelijk is om vanaf de zeebodem daar te bergen.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_138688228
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 13:26 schreef matthijst het volgende:
Geniaal plaatje voor al die knuppels die maar blijven roepen dat het toch raar is dat ze niks kunnen vinden:

http://apps.washingtonpos(...)problem/931/?hpid=z1
"knuppels"
ja, met 58 vliegtuigen en 80 schepen, noem ik dat raar. ook na de opsomming van de dieptes.

Gelul hier :r
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138688272
quote:
7s.gif Op woensdag 9 april 2014 13:45 schreef Uccie het volgende:

[..]

Dat is waar, maar ik vraag me af of het technisch mogelijk is om vanaf de zeebodem daar te bergen.
In 1988 hebben ze een flight data recorder van ongeveer dezelfde diepte geboren.
http://en.wikipedia.org/wiki/South_African_Airways_Flight_295

En ze zullen het zeker proberen, vooral Boeing zal willen weten of er een technisch mankement was of niet.
  woensdag 9 april 2014 @ 13:53:48 #205
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_138688371
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 13:50 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

In 1988 hebben ze een flight data recorder van ongeveer dezelfde diepte geboren.
http://en.wikipedia.org/wiki/South_African_Airways_Flight_295

En ze zullen het zeker proberen, vooral Boeing zal willen weten of er een technisch mankement was of niet.
Nog dieper zelfs, dat wist ik niet.
Ja dan is het inderdaad alleen een kwestie van tijd, al duurt het 10jr dat ding zal uiteindelijk wel gevonden worden.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  woensdag 9 april 2014 @ 13:55:17 #206
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_138688426
quote:
1s.gif Op woensdag 9 april 2014 13:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

"knuppels"
ja, met 58 vliegtuigen en 80 schepen, noem ik dat raar. ook na de opsomming van de dieptes.

Gelul hier :r
Ah, je voelt je aangesproken. Goh..
Haters everywhere but I don't really care.
pi_138688572
quote:
1s.gif Op woensdag 9 april 2014 13:55 schreef matthijst het volgende:

[..]

Ah, je voelt je aangesproken. Goh..
ja, maak me nog even voor dom uit, terwijl ik gewoon kritische vragen stel. :')

Ja, het is raar dat ZOveel mankracht niks kan vinden. al 33 dagen, dat is het ook. :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138688626
quote:
18s.gif Op woensdag 9 april 2014 13:59 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, het is raar dat ZOveel mankracht niks kan vinden. al 33 dagen, dat is het ook. :')
Vind ik niet, denk dat je de grootte van het gebied onderschat. Als je kijkt naar waar men heeft gezoch en waar de pings zijn gehoord, dan zit daar nogal verschil in he?
pi_138688770
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 09:22 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

[..]

Maar het feit dat er niks is gevonden hé, waar aan wijten jullie dat?

A) Het vliegtuig is helemaal niet neergestort in de Indische Oceaan
B) 26 landen houden bewust informatie achter (maar gaan opeens wel houvast bieden op momenten dat niemand ergens meer op rekent)

Of misschien wel, heel vergezocht:

C) Het vliegtuig is met volle vaart met een nosedive de meest onherbergzame oceaan in gedoken waardoor de romp vrij intact het water instortte, enkel de vleugels en staartstukken afbraken die vervolgens 2 dagen later ook zijn gezonken.
C lijkt dus fysiek de enige mogelijkheid, maar van de Straat van Malakka is ie constant op 10.000 meter gevlogen, dan ineens nog nose down doen lijkt me heel bizar, maar goed, ja, het is de enige verklaring voor nog 0 bewijs met 26 zoekende landen
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138688807
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 14:00 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Vind ik niet, denk dat je de grootte van het gebied onderschat. Als je kijkt naar waar men heeft gezoch en waar de pings zijn gehoord, dan zit daar nogal verschil in he?
Ja, dat had ik een paar dagen geleden gepost, de afstand tot die eerdere "99% zeker, alleen nog even opvissen"-plekken zijn duizenden zeemijlen van dit gebied verwijderd...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 9 april 2014 @ 14:21:17 #211
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_138689207
Picking up the sound again is crucial to narrowing the search area so a small, unmanned submarine can be deployed to create a sonar map of a potential debris field on the seafloor. It takes the sub, dubbed "Bluefin 21," six times longer to cover the same area than it does the towed pinger, which is pulled behind the boat at a depth of 9,800 feet. U.S. Navy Capt. Mark Matthews said the detections indicate the device emitting the pings is somewhere within about a 12 mile radius. Still, he said, that equates to a 500 square mile chunk of the ocean floor, which would take the sub about six weeks to two months to canvass.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_138689587
Zou het niet kunnen zijn dat de brokstukken zich al buiten het zoekgebied bevinden?

Gisteren werd gepost dat de brokstukken zich met ongeveer 50 km per dag kunnen verplaatsen.
Eventuele brokstukken liggen dus al 33 dagen in het water. 33 x 50 = 1650 km.
De stroming gaat richting Afrika, dus de brokstukken kunnen zich in theorie al veel westelijker bevinden dan waar het zoekgebied nu is.

Met een tempo van 50 km per dag zal het nog een hele tijd duren voordat brokstukken aan de kust van Afrika (of Madagskar) aanspoelen, aangezien dat zo'n 4000 tot 5000 km verwijderd is van het huidige zoekgebied.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_138689829
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 14:34 schreef eight het volgende:
Zou het niet kunnen zijn dat de brokstukken zich al buiten het zoekgebied bevinden?

Gisteren werd gepost dat de brokstukken zich met ongeveer 50 km per dag kunnen verplaatsen.
Eventuele brokstukken liggen dus al 33 dagen in het water. 33 x 50 = 1650 km.
De stroming gaat richting Afrika, dus de brokstukken kunnen zich in theorie al veel westelijker bevinden dan waar het zoekgebied nu is.

Met een tempo van 50 km per dag zal het nog een hele tijd duren voordat brokstukken aan de kust van Afrika (of Madagskar) aanspoelen, aangezien dat zo'n 4000 tot 5000 km verwijderd is van het huidige zoekgebied.
Ja, dat bedoel ik dus. Je kan makkelijk die data in een modelletje gooien en dan kan je het gebied aardig verkleinen. Je modelleert oceaanstromingen (grote schaal), windrichtingen, golfslag, etc. en je varieert de inputparameters een beetje al naar gelang de onzekerheid. Heb je zo een redelijk behapbaar stukje oceaan in kaart gebracht.

Het enige scenario zonder (drijvende) brokstukken zou een nosedive in de diepe oceaan zijn. Dat kan natuurlijk, maar waarom dan eerst 1000en kms vliegen?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 9 april 2014 @ 14:42:48 #214
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_138689836
En die negers melden niks maar pakken wat ze pakken kunnen.
Haters everywhere but I don't really care.
  woensdag 9 april 2014 @ 14:44:12 #215
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_138689881
quote:
6s.gif Op woensdag 9 april 2014 14:42 schreef El_Matador het volgende:


Het enige scenario zonder (drijvende) brokstukken zou een nosedive in de diepe oceaan zijn. Dat kan natuurlijk, maar waarom dan eerst 1000en kms vliegen?
Simpel:
- om niet gevonden te worden, dus bewust
- bizar gevalletje pech: na de draai buitenwesten geraakt
Haters everywhere but I don't really care.
pi_138689943
quote:
6s.gif Op woensdag 9 april 2014 14:05 schreef El_Matador het volgende:

[..]

C lijkt dus fysiek de enige mogelijkheid, maar van de Straat van Malakka is ie constant op 10.000 meter gevlogen, dan ineens nog nose down doen lijkt me heel bizar, maar goed, ja, het is de enige verklaring voor nog 0 bewijs met 26 zoekende landen
Als je scenario C het meest waarschijnlijk vind, stop dan met klagen om het feit dat er niks gevonden wordt }:|
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138689960
quote:
1s.gif Op woensdag 9 april 2014 14:44 schreef matthijst het volgende:

[..]

Simpel:
- om niet gevonden te worden, dus bewust
- bizar gevalletje pech: na de draai buitenwesten geraakt
Dat laatste zou ik veel logischer vinden, maar die simulaties komen niet overeen. Het gedrag van het vliegtuig/AP als de motoren een voor een uitvallen kan correctie en nosedive zijn maar ook stallen en een "relatief zachte" landing.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138689974
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 14:45 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Als je scenario C het meest waarschijnlijk vind, stop dan met klagen om het feit dat er niks gevonden wordt }:|
Nee, dat doe ik niet, want waarom?

Je draait het om. Scenario C is juist het meest waarschijnlijk OMDAT er niks gevonden is.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138690038
quote:
1s.gif Op woensdag 9 april 2014 13:20 schreef matthijst het volgende:
Experts in Australia and the United States have confirmed that the pulse signals picked up by vessels searching for a missing Malaysian airliner in the southern Indian Ocean are from a man-made device and are not natural sounds from the sea, according to the Joint Agency Co-ordination Centre (JACC).
Even ter aanvulling, van de persconferentie van vandaag

quote:
In further promising information, we have received the results of the data analysis conducted on the signals detected by Ocean Shield on the first two occasions. This data analysis was conducted by the Australian Joint Acoustic Analysis Centre based at HMAS Albatross in Nowra, NSW. It is the Australian Defence Force's centre of excellence for acoustic analysis.

The analysis determined that a very stable, distinct, and clear signal was detected at 33.331 kilohertz and that it consistently pulsed at a 1.106 second interval. They, therefore, assess that the transmission was not of natural origin and was likely sourced from specific electronic equipment. They believe the signals to be consistent with the specification and description of a Flight Data Recorder.
http://www.jacc.gov.au/media/interviews/2014/april/tr008.aspx
pi_138690204
quote:
6s.gif Op woensdag 9 april 2014 14:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, dat bedoel ik dus. Je kan makkelijk die data in een modelletje gooien en dan kan je het gebied aardig verkleinen. Je modelleert oceaanstromingen (grote schaal), windrichtingen, golfslag, etc. en je varieert de inputparameters een beetje al naar gelang de onzekerheid. Heb je zo een redelijk behapbaar stukje oceaan in kaart gebracht.

Het enige scenario zonder (drijvende) brokstukken zou een nosedive in de diepe oceaan zijn. Dat kan natuurlijk, maar waarom dan eerst 1000en kms vliegen?

Zelfs in dat scenario blijven hoe dan ook brokstukken achter. De neus breekt dan sowieso af, alleen niet in zijn geheel maar in kleinere brokstukken.

Waarom eerst 1000en km vliegen? Omdat de zee daar ruw is en kleinere brokstukken moeilijk zichtbaar zijn.

quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 14:42 schreef matthijst het volgende:
En die negers melden niks maar pakken wat ze pakken kunnen.
;( Hoe snel denk je dat drijvende brokstukken zich verplaatsen op water?
Afrika ligt enorm ver weg.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_138690312
quote:
6s.gif Op woensdag 9 april 2014 14:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, dat bedoel ik dus. Je kan makkelijk die data in een modelletje gooien en dan kan je het gebied aardig verkleinen. Je modelleert oceaanstromingen (grote schaal), windrichtingen, golfslag, etc. en je varieert de inputparameters een beetje al naar gelang de onzekerheid. Heb je zo een redelijk behapbaar stukje oceaan in kaart gebracht.
Enig idee hoe complex een redelijk simpel model van de oceaan nu al is? Het is echt niet een kwestie van makkelijk wat intypen en presto een mooi gebied van 10 bij 10 meter waar het moet liggen...

Daarnaast, stel jij je supercomputer beschikbaar voor de berekeningen?
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_138690352
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 14:55 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Enig idee hoe complex een redelijk simpel model van de oceaan nu al is? Het is echt niet een kwestie van makkelijk wat intypen en presto een mooi gebied van 10 bij 10 meter waar het moet liggen...

Daarnaast, stel jij je supercomputer beschikbaar voor de berekeningen?
Ja, het is complex en de onzekerheden groot. Ik maak nog wel complexere modellen met minder controlepunten.

26 landen doen mee. Maar erg veel doen ze nou ook weer niet. Althans, niet wat bekend wordt.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 9 april 2014 @ 15:01:05 #223
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_138690538
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 14:52 schreef eight het volgende:
;( Hoe snel denk je dat drijvende brokstukken zich verplaatsen op water?
Afrika ligt enorm ver weg.
Straks als het aanspoelt, slimpie?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_138690856
quote:
6s.gif Op woensdag 9 april 2014 14:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, dat doe ik niet, want waarom?

Je draait het om. Scenario C is juist het meest waarschijnlijk OMDAT er niks gevonden is.
Dat is al een hele andere instelling dan posts als:
quote:
18s.gif Op woensdag 9 april 2014 13:59 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, het is raar dat ZOveel mankracht niks kan vinden. al 33 dagen, dat is het ook. :')
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138691123
quote:
6s.gif Op woensdag 9 april 2014 14:56 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, het is complex en de onzekerheden groot. Ik maak nog wel complexere modellen met minder controlepunten.
Dan zou je moeten weten dat je plan van een modelletje in elkaar draaien en wat parameters aanpassen kant noch wal raakt...
quote:
26 landen doen mee. Maar erg veel doen ze nou ook weer niet. Althans, niet wat bekend wordt.
Doen niet veel behalve zoeken naar brokstukken, grotendeels voor eigen kosten. En die kosten lopen enorm op, de rekening wordt op dit moment al geschat op 25 tot 30 miljoen. En voor wat? Voor een einde aan het nu nog open verhaal, maar voor de rest weinig materieels.
Denk je dat die lui voor de lol geld, mankracht en materieel inzetten?
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_138691207
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 15:17 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Dan zou je moeten weten dat je plan van een modelletje in elkaar draaien en wat parameters aanpassen kant noch wal raakt...
nee, juist wel. Elk model is beter dan geen model en dus geen idee, zoals hier wel blijkt.

quote:
Doen niet veel behalve zoeken naar brokstukken, grotendeels voor eigen kosten. En die kosten lopen enorm op, de rekening wordt op dit moment al geschat op 25 tot 30 miljoen. En voor wat? Voor een einde aan het nu nog open verhaal, maar voor de rest weinig materieels.
Denk je dat die lui voor de lol geld, mankracht en materieel inzetten?
Dat is 1/10 van de prijs van het vliegtuig. Tel daar de levensverzekering van de slachtoffers bij op en je zit aan het dubbele (dure ingenieurs), een miljoen of 500. Plus imagoschade plus Boeing die wil weten wat er gebeurd is...

Ik denk niet dat ze voor de lol bezig zijn, maar verbaas me over het amateurisme, da's alles. Jij als piloot niet dan??
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138691414
quote:
6s.gif Op woensdag 9 april 2014 15:19 schreef El_Matador het volgende:
nee, juist wel. Elk model is beter dan geen model en dus geen idee, zoals hier wel blijkt.
wie zegt dat ze geen model gebruiken? Die locaties waar ze allemaal gezocht hebben zijn echt niet bepaald door een natte vinger in de lucht te steken.
Voer jij maar eens oa een klasse 5 cycloon die over het gebied gegaan is in in je modelletje. Ik ben benieuwd naar je uitkomst.

De duurste zoekoperatie ooit en weet ik hoeveel knappe koppen die er mee bezig zijn, en jij kan vanachter je pc zien dat het allemaal maar amateuristisch is. Hier heb je het telefoonnummer van Maleisië: 603-8000 8000, dan kun je het ze zelf vertellen.
In the coolest little capital of the world
pi_138691479
quote:
6s.gif Op woensdag 9 april 2014 15:19 schreef El_Matador het volgende:

[..]

nee, juist wel. Elk model is beter dan geen model en dus geen idee, zoals hier wel blijkt.
Een model dat ze de verkeerde kant opstuurt is niet beter dan geen model. Daarnaast boeien brokstukken niet, tenzij je ze gebruikt om de recorders te vinden. Een model maken op basis van waar het vliegtuig waarschijnlijk neer gekomen is om uit te vinden waar de brokstukken heen gedreven zijn, is nutteloos. Misschien als ze eenmaal echte brokstukken vinden kunnen ze terug rekenen naar waar ze in zee gevallen zijn, maar dat is na zo'n lange tijd in die omstandigheden (ruwe zee, stormpje) vrijwel onmogelijk.

quote:
Dat is 1/10 van de prijs van het vliegtuig. Tel daar de levensverzekering van de slachtoffers bij op en je zit aan het dubbele (dure ingenieurs), een miljoen of 500. Plus imagoschade plus Boeing die wil weten wat er gebeurd is...
Het vliegtuig krijg je niet meer terug, dus de prijs daarvan is geen factor. Een levensverzekering wordt toch al uitgekeerd (is men al mee begonnen).
Dan blijft inderdaad over, wat is er gebeurd? En dat is nu net een van de grootste redenen dat men überhaupt aan het zoeken is.
het blijft echter wel een kwestie van kosten en baten. Ik snap dat jij liever de gehele marinevloot van de grootste landen op aarde daar rondjes ziet varen, maar dat zit er nu eenmaal niet in, daar zijn de belangen niet groot genoeg voor.
quote:
Ik denk niet dat ze voor de lol bezig zijn, maar verbaas me over het amateurisme, da's alles. Jij als piloot niet dan??
Ik verbaas me zeker over bepaalde dingen, maar amateuristisch kan ik het niet noemen. ik denk dat een heleboel mensen de complexiteit enorm onderschatten en de (technische) mogelijkheden enorm overschatten.
Daarnaast krijgen we, als het goed is, bij lange na niet alles te horen wat er gepland is en gebeurt.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_138692052
quote:
Up to 11 military aircraft, four civil aircraft, and up to 14 ships will assist in today's search. A modified RAAF AP-3C will coordinate with Ocean Shield in conducting a sonar buoy search in the same vicinity. Today a weak front is moving in from the south-east and is expected to bring scattered showers. The planned search area is about 75,000 square kilometres. You may have noticed the size of the search area has significantly reduced over the last couple of days.

Based on Ocean Shield's detections, we are now searching a much more concentrated area based on the drift predications made possible by Ocean Shield's detections. The smaller area has also allowed to us to plan much tighter search patterns, based entirely on visual search principles. In other words, we have intensified our search in the visual search area.
quote:
What we do have today, as Air Chief Marshal Houston just mentioned, is a RAAF—A Royal Australian Air Force P-3 aircraft deploying a series of sonar buoys in the field. That does provide more sensors in the vicinity of Ocean Shield without having a ship there to produce the background noise.

The way that will work is an acoustic processor in the aircraft has been modified, some very good work that was only started after the MH370 aircraft was lost, some very good work by the Australian Defence Force and in particular the Air Force, have modified the acoustic processor to be able to pick up the 37.5 kilohertz frequency and we expect any time now the aircraft, the first aircraft out with Ocean Shield will be coordinating with her to lay a sonar buoy pattern. Sonar buoys essentially a sensor package that's parachuted out of the aircraft, floats on the surface of the ocean and will deploy a hydrophone 1000 feet below the surface of the ocean and a sonar buoy that floats has a radio in it that transmits the data back to the aircraft.

Each P-3 is capable of carrying 84 sonar buoys on each mission and so that will provide a sensor, a range of sensors, a number of sensors at least 1000 feet below the surface. The Towed Pinger Locator is obviously much deeper than that but at least it does provide a range of sensors 1000 feet down which are 1000 feet closer to the possible source of the pinger locator beacon on the ocean floor.

The other point I would make is—and Angus Houston mentioned this—is the silt cover on the bottom as well as potentially hiding the debris. Now that we have an analysis that shows there is silt down there, that's quite an absorbing material so we are at risk of a lot of the sound energy being absorbed by the silt rather than if for instance it was a rock sea bed, a lot of that would be reflected back up to the surface or towards the surface. So the fact that there's silt there has also hindered, to a certain extent, the sound path propagation.
Er zijn redenen waarom er daar geen 100 schepen rondvaren, en ja natuurlijk maken ze gebruik van modellen. WTF dacht jij dan, dat ze dartpijlen richting een kaart op de muur gooien?
pi_138692116
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 15:27 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Een model dat ze de verkeerde kant opstuurt is niet beter dan geen model. Daarnaast boeien brokstukken niet, tenzij je ze gebruikt om de recorders te vinden. Een model maken op basis van waar het vliegtuig waarschijnlijk neer gekomen is om uit te vinden waar de brokstukken heen gedreven zijn, is nutteloos. Misschien als ze eenmaal echte brokstukken vinden kunnen ze terug rekenen naar waar ze in zee gevallen zijn, maar dat is na zo'n lange tijd in die omstandigheden (ruwe zee, stormpje) vrijwel onmogelijk.

[..]

Het vliegtuig krijg je niet meer terug, dus de prijs daarvan is geen factor. Een levensverzekering wordt toch al uitgekeerd (is men al mee begonnen).
Dan blijft inderdaad over, wat is er gebeurd? En dat is nu net een van de grootste redenen dat men überhaupt aan het zoeken is.
het blijft echter wel een kwestie van kosten en baten. Ik snap dat jij liever de gehele marinevloot van de grootste landen op aarde daar rondjes ziet varen, maar dat zit er nu eenmaal niet in, daar zijn de belangen niet groot genoeg voor.

Nee, at verwacht ik niet.

Oh en modellen zijn net zo nuttig als de data die erin gaat en net zo bruikbaar als een flightsim.
quote:
Ik verbaas me zeker over bepaalde dingen, maar amateuristisch kan ik het niet noemen. ik denk dat een heleboel mensen de complexiteit enorm onderschatten en de (technische) mogelijkheden enorm overschatten.
Daarnaast krijgen we, als het goed is, bij lange na niet alles te horen wat er gepland is en gebeurt.
Dat we de technische capaciteiten van de "Aziatische tijgers" gruwelijk hebben overschat is wel duidelijk inderdaad
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138692117
Voor wie zich nog verveelt, hier een komische site:
http://www.niburu.co/inde(...)et-complot&Itemid=33

Gaat over een biologisch wapen aan boord van MH370.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  Moderator woensdag 9 april 2014 @ 15:50:46 #232
8781 crew  Frutsel
pi_138692337
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 15:45 schreef ThePlaneteer het volgende:
Voor wie zich nog verveelt, hier een komische site:
http://www.niburu.co/inde(...)et-complot&Itemid=33

Gaat over een biologisch wapen aan boord van MH370.
Hmmm.. el_Matador was me alweer voor zie ik -O-
pi_138692533
quote:
6s.gif Op woensdag 9 april 2014 15:50 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Hmmm.. el_Matador was me alweer voor zie ik -O-
*)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 9 april 2014 @ 16:00:17 #234
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138692669
quote:
7s.gif Op woensdag 9 april 2014 10:36 schreef Pheno het volgende:

[..]

En als iedereen dood is, wie gaat er dan zwengelen? En wat als dat andere apparaat niet werkt, moet er een derde apparaat zijn? En als dat niet werkt, wat dan?
niet de passagiers, de zoekers die zwengelen
Of een systeem dat doorgeeft dat er een dreun is geweest op de bodem van de oceaan zodat ze kunnen zien waar dat dan was op een radar oid.
Zoiets wordt verwacht denk ik.
pi_138692849
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 16:00 schreef Marrije het volgende:

[..]

niet de passagiers, de zoekers die zwengelen
Of een systeem dat doorgeeft dat er een dreun is geweest op de bodem van de oceaan zodat ze kunnen zien waar dat dan was op een radar oid.
Zoiets wordt verwacht denk ik.
Heb je ooit iemand horen zeggen dat we meer over het oppervlak van de maan weten dan over de bodem van de oceaan? Hoe moeilijk zou het dan zijn om "een systeem dat doorgeeft dat er een dreun is geweest op de zeebodem" te realiseren denk je? Even wat microfoons af laten zinken ofzo? Hoe zie je dit voor je?

Compleet onrealistisch natuurlijk
  woensdag 9 april 2014 @ 16:15:18 #236
168739 Red_85
'echt wel'
pi_138693238
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 15:45 schreef ThePlaneteer het volgende:
Voor wie zich nog verveelt, hier een komische site:
http://www.niburu.co/inde(...)et-complot&Itemid=33

Gaat over een biologisch wapen aan boord van MH370.
:')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_138693582
Oja omdat ik echt even niks te doen had, schijnt dat de film Superman Man of Steel dit allang had voorspeld (net als The Simpsons als 9/11 hadden voorzien).

Daarnaast staat er op het dollarbiljet de aanwijzing over wat er gaat gebeuren, namelijk het vliegtuig wordt voor de kust van New York gedumpt wat tot een tsunami leidt wat heel NY onderwater legt.

Dit nieuws is wel een beetje ondergesneeuwd door andere nieuwswaardige berichten dat dolfijnen inmiddels kunnen praten en er een mysterieuze sterfte is onder (ex)bankieren. :D
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138694214
Hmm speculaas, even terug naar af.

De piloot wilde misschien een bevestiging dat ze zich op de juiste hoogte bevonden en gaf 6 minuten nadat ze hadden bevestigd dat ze op fl350 vlogen dezelfde melding?

Het vliegtuig veranderde al van koers naar 040 en altitude 0ft voordat het van de radar verdween, met andere woorden, voordat het bij routepunt IGARI was.
Daar zijn de toestellen buiten bereik van de radar en verdwijnen dus ook tijdelijk op flightradar.
70 km van waar MH370 op dat moment was is een trilling waargenomen door seismograven, een motor die daar in zee gestort is?

Het zou zomaar kunnen dat er iets met de rechter vleugel en motor gebeurd is waardoor de linker vleugel meer lift produceert en het toestel naar rechts van koers afwijkt.
Het toestel is dus niet linksaf gegaan maar heeft een lange rechtse draai gemaakt tot het in westerlijke richting vloog.
Terwijl het een lange rechtse draai maakte klom het toestel tot boven FL400 om vervolgens flink te dalen naar FL100 terwijl het richting Lankawi vloog.

afherald
quote:
Two oil slicks have been discovered near the position of last contact, one of these oil slicks contained jet fuel, however, it is not clear whether this jet fuel comes from MH-370 or not.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_138694670
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 16:45 schreef bedachtzaam het volgende:
Hmm speculaas, even terug naar af.

De piloot wilde misschien een bevestiging dat ze zich op de juiste hoogte bevonden en gaf 6 minuten nadat ze hadden bevestigd dat ze op fl350 vlogen dezelfde melding?

Het vliegtuig veranderde al van koers naar 040 en altitude 0ft voordat het van de radar verdween, met andere woorden, voordat het bij routepunt IGARI was.
Daar zijn de toestellen buiten bereik van de radar en verdwijnen dus ook tijdelijk op flightradar.
70 km van waar MH370 op dat moment was is een trilling waargenomen door seismograven, een motor die daar in zee gestort is?

Het zou zomaar kunnen dat er iets met de rechter vleugel en motor gebeurd is waardoor de linker vleugel meer lift produceert en het toestel naar rechts van koers afwijkt.
Het toestel is dus niet linksaf gegaan maar heeft een lange rechtse draai gemaakt tot het in westerlijke richting vloog.
Terwijl het een lange rechtse draai maakte klom het toestel tot boven FL400 om vervolgens flink te dalen naar FL100 terwijl het richting Lankawi vloog.

afherald

[..]

quote:
In the evening of Mar 9th 2014 local time Malaysia's Transport Ministry reported, that no trace of the missing aircraft has been found at dawn Mar 9th after two days of search. The oil slicks as well as debris found so far are not related to the aircraft. Rumours like other crew establishing contact to the accident flight after radar contact was lost, phone contact to a mobile phone of one the passengers of the missing flight or the aircraft having landed in China or Vietnam, are false.
en

quote:
In the evening of Mar 11th 2014 Vietnam's Search and Rescue Center reported they were expanding their search areas both to the east and west including the South China Sea and Gulf of Thailand. Two Chinese search planes in addition to the Vietnamese ships and aircraft have been operating over Vietnamese waters, so far there has not been any finding. The oil slicks and debris found in the Gulf of Thailand south of Tho Chau Island proved unrelated to MH-370, the field of debris of Mar 10th was determined false alert too.
Of waren dat weer andere?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138694849
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 16:00 schreef Marrije het volgende:

[..]

niet de passagiers, de zoekers die zwengelen
Of een systeem dat doorgeeft dat er een dreun is geweest op de bodem van de oceaan zodat ze kunnen zien waar dat dan was op een radar oid.
Zoiets wordt verwacht denk ik.
Er zijn ook onderzeese vulkanen die ontploffen, altijd weer die loze meldingen is ook wat :P
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_138694855
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 16:59 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

[..]

en

[..]

Of waren dat weer andere?
Het is daar dan ook niet neergestort maar een route richting Langkawi ligt wel in lijn met routepunt VAMPI vanwaar het vervolgens niet richting GIVAL en IGREX gevlogen is maar steeds zuiderlijker over de Indische oceaan.

Speculaas, ik weet het, maar de info klopt naar mijn mening van geen kant.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_138695017
Het is ook mogelijk dat men brokstukken niet herkend als zijnde van het vliegtuig.
pi_138695560
quote:
1s.gif Op woensdag 9 april 2014 15:45 schreef El_Matador het volgende:

Dat we de technische capaciteiten van de "Aziatische tijgers" gruwelijk hebben overschat is wel duidelijk inderdaad
Guess what, het zijn niet alleen de "Aziatische tijgers" die daar zoeken..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  woensdag 9 april 2014 @ 17:41:29 #244
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_138696103
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 10:21 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Of je bent aan het trollen, of je bent werkelijk te dom om te poepen..

Enig idee hoe hoog je moet zijn om in een baan om de aarde te komen? Hint, meer dan 6 keer hoger dan een 777 kan vliegen..
En bij een snelheid van 28000 km/uur.
Wie dit leest is gek
pi_138698480

Kijk vanaf 5:50.
Dit vliegtuig had dus niet in stukken hoeven breken.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_138700406
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 19:01 schreef bedachtzaam het volgende:

Kijk vanaf 5:50.
Dit vliegtuig had dus niet in stukken hoeven breken.
Aan het eind van dit filmpje blijkt dat hij niet in stukken brak omdat hij het water raakte, maar omdat ze een stuk rots raakten vlak onder het wateroppervlak. Oh, dat bedoel jij ook.

[ Bericht 1% gewijzigd door Loekie1 op 09-04-2014 19:54:04 ]
pi_138702213
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 19:48 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Aan het eind van dit filmpje blijkt dat hij niet in stukken brak omdat hij het water raakte, maar omdat ze een stuk rots raakten vlak onder het wateroppervlak. Oh, dat bedoel jij ook.
:Y

Het zou dus mogelijk kunnen zijn dat MH370 niet in stukken gebroken is en ze daarom geen brokstukken gevonden hebben.
Maar er is sinds enkele dagen ook weer een plaatje van Tomnod opgedoken met iets dat erg op een staartdeel lijkt van een vliegtuig.



Dit is dan in het gebied waar ze eerder begonnen zijn met zoeken, 43lat 96long

[ Bericht 0% gewijzigd door bedachtzaam op 09-04-2014 20:45:27 ]
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_138703625
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 20:29 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

:Y

Het zou dus mogelijk kunnen zijn dat MH370 niet in stukken gebroken is en ze daarom geen brokstukken gevonden hebben.
Maar er is sinds enkele dagen ook weer een plaatje van Tomnod opgedoken met iets dat erg op een staartdeel lijkt van een vliegtuig.

[ afbeelding ]

Dit is dan in het gebied waar ze eerder begonnen zijn met zoeken, 43lat 96long
Ik zie hier geen staartdeel in..
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_138704235
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 10:21 schreef The_stranger het volgende:
Of je bent aan het trollen, of je bent werkelijk te dom om te poepen..

Enig idee hoe hoog je moet zijn om in een baan om de aarde te komen? Hint, meer dan 6 keer hoger dan een 777 kan vliegen..
Om in een baan om de aarde te komen is het enige wat je nodig hebt voldoende voorwaartse snelheid. Hoogte is irrelevant als je het strikt bekijkt.
pi_138705029
quote:
7s.gif Op woensdag 9 april 2014 21:06 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Om in een baan om de aarde te komen is het enige wat je nodig hebt voldoende voorwaartse snelheid. Hoogte is irrelevant als je het strikt bekijkt.
Een 777 heeft geen hitteschild dus kan nooit in een baan om de aarde komen lijkt mij.
pi_138707054
quote:
7s.gif Op woensdag 9 april 2014 21:06 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Om in een baan om de aarde te komen is het enige wat je nodig hebt voldoende voorwaartse snelheid. Hoogte is irrelevant als je het strikt bekijkt.
Hoogte is wel degelijk relevant omdat nu toch wel de brandstof op is. Een baan om de aarde in de atmosfeer zorgt voor een afname in snelheid en uiteindelijk de terugkeer van het object op aarde. Als het toestel dus nog in een baan om de aarde zit, moet het boven een bepaalde hoogte zijn.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  woensdag 9 april 2014 @ 22:35:35 #252
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_138709828
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 21:20 schreef Co_OL het volgende:

[..]

Een 777 heeft geen hitteschild dus kan nooit in een baan om de aarde komen lijkt mij.
Een hitteschild is alleen van belang bij de terugkeer in de dampkring.

Bij de lancering van een raket wordt de snelheid die nodig is om in een omloopbaan te blijven pas buiten de dampkring bereikt en is er dus ook zo goed als geen luchtweerstand.
Wie dit leest is gek
  woensdag 9 april 2014 @ 23:00:16 #253
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_138711203
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 21:57 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Hoogte is wel degelijk relevant omdat nu toch wel de brandstof op is. Een baan om de aarde in de atmosfeer zorgt voor een afname in snelheid en uiteindelijk de terugkeer van het object op aarde. Als het toestel dus nog in een baan om de aarde zit, moet het boven een bepaalde hoogte zijn.
Misschien heeft het wel de ontsnappingssnelheid gehaald en vliegt die Boeing nu naar de maan... of naar Mars :s).
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  woensdag 9 april 2014 @ 23:18:06 #254
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138712078
quote:
1s.gif Op woensdag 9 april 2014 16:05 schreef Unstoppable het volgende:

[..]

Heb je ooit iemand horen zeggen dat we meer over het oppervlak van de maan weten dan over de bodem van de oceaan? Hoe moeilijk zou het dan zijn om "een systeem dat doorgeeft dat er een dreun is geweest op de zeebodem" te realiseren denk je? Even wat microfoons af laten zinken ofzo? Hoe zie je dit voor je?

Compleet onrealistisch natuurlijk
dat bestaat toch al :D
En het gaat niet om realisatie, t ging erom wat 'men' verwacht.
pi_138712736
quote:
2s.gif Op woensdag 9 april 2014 23:00 schreef Falco het volgende:

[..]

Misschien heeft het wel de ontsnappingssnelheid gehaald en vliegt die Boeing nu naar de maan... of naar Mars :s).
In dat scenario zou de piloot toch een badass held voor mij zijn. Ook al heeft hij er nog 200 ofzo mee in zijn dood gesleurd :D
  woensdag 9 april 2014 @ 23:51:51 #256
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_138713714
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 21:20 schreef Co_OL het volgende:

[..]

Een 777 heeft geen hitteschild dus kan nooit in een baan om de aarde komen lijkt mij.
Ik bedenk me nu opeens dat je gelijk hebt.
Vliegtuigmotoren hebben zuurstof uit de aard-atmosfeer nodig om te kunnen werken. Dus zal alle snelheid gewonnen moeten worden IN de atmosfeer en derhalve is er bij deze theoretische snelheid wel een hitteschild nodig.
Wie dit leest is gek
  donderdag 10 april 2014 @ 00:31:53 #257
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_138714878
quote:
99s.gif Op woensdag 9 april 2014 23:51 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Ik bedenk me nu opeens dat je gelijk hebt.
Vliegtuigmotoren hebben zuurstof uit de aard-atmosfeer nodig om te kunnen werken. Dus zal alle snelheid gewonnen moeten worden IN de atmosfeer en derhalve is er bij deze theoretische snelheid wel een hitteschild nodig.
Hangt er denk ik nog van af. Misschien dat je onderweg naar boven minder last hebt van compression/shock heat en alleen maar simpele wrijving hoeft te overwinnen. Maar het is sowieso leuk om over na te denken. Het lijkt mij dat er wat NASA mensen rondlopen die aan SSTO bezig zijn die hier alles van af weten.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_138714893
quote:
2s.gif Op woensdag 9 april 2014 23:00 schreef Falco het volgende:

[..]

Misschien heeft het wel de ontsnappingssnelheid gehaald en vliegt die Boeing nu naar de maan... of naar Mars :s).
_O_
  donderdag 10 april 2014 @ 02:16:37 #259
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_138715881
quote:
1s.gif [b]Op woensdag 9 april 2014 15:45 schreef El_Matador het volgende:[/

Dat we de technische capaciteiten van de "Aziatische tijgers" gruwelijk hebben overschat is wel duidelijk inderdaad
Jij bent echt de grootste mongool in dit topic. En een racistje volgens mij met je eeuwige gekanker over Aziaten en "Maleiers".
Haters everywhere but I don't really care.
pi_138715891
quote:
1s.gif Op donderdag 10 april 2014 02:16 schreef matthijst het volgende:

[..]

Jij bent echt de grootste mongool in dit topic. En een racistje
Inhoudelijk hoogstaand commentaar wel. :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 10 april 2014 @ 02:19:52 #261
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_138715896
quote:
10s.gif Op donderdag 10 april 2014 02:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Inhoudelijk hoogstaand commentaar wel. :')
Flikker toch op joh, idioot.
"maleiers, Aziatische tijgers". Dat is lekker hoogstaand.

Je loopt alleen nog maar te huilebalken in dit topic, met idiote opmerkingen over waarom het vliegtuig nog niet gevonden is.
Haters everywhere but I don't really care.
  donderdag 10 april 2014 @ 02:21:51 #262
240100 ATan
Listige code is lastig lezen
pi_138715901
Het is nu een kwestie van preciese klokken synchroniseren, GPS en datalogger aanzetten, bootjes verspreid een tijdje laten dobberen en daarna aan de hand van de datalog precies met triangulation, in 3d, de vindplaats van die doos aanwijzen.

Zo moeilijk kan dat toch niet zijn? Gewoon op de rekenmachine en pen en papier.
  donderdag 10 april 2014 @ 02:23:18 #263
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_138715907
KUALA LUMPUR: Japan's Maritime Self-Defence Force has deployed two P3 Orion aircraft to the Perth’s Pearce Air Force Base from Subang here today.
A team of 40 crew members led by Maritime Self-Defence Commander Hideki Jufuku took off around 9.40am this morning.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_138715941
quote:
1s.gif Op donderdag 10 april 2014 02:19 schreef matthijst het volgende:

[..]

Flikker toch op joh, idioot.
"maleiers, Aziatische tijgers". Dat is lekker hoogstaand.
De technologische tijgers van de wereld, een heel normale term, waanzinnige.

Maleiers ook.

Ga wat leuks doen man, je bent overspannen. :*

quote:
met idiote opmerkingen over waarom het vliegtuig nog niet gevonden is.
Ah, jij vindt het idioot. Dat mag, ik vind het heel logische kritische opmerkingen. Wellicht liggen mijn standaards iets hoger dan die van jou.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138715946
Ze gaan dat vliegtuig niet meer terugvinden. :N
  donderdag 10 april 2014 @ 02:36:03 #266
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_138715948
Vlei zijzelf nou maar niet stumperdje. Ik ben niet de eerste en/of de enige die zich ergert aan je domme gelul.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_138715949
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 02:36 schreef matthijst het volgende:
Vlij zijzelf nou maar niet stumperdje. Ik ben niet de eerste en/of de enige die zich ergert aan je domme gelul.
3x diep ademhalen en daarna tot 10 tellen.
  donderdag 10 april 2014 @ 02:38:50 #268
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_138715950
Goeie tip :)
Zo 10 uur vliegen, dus dan ben ik even van die zwetserd verlost :)
Vanuit Azië, want in die Zuid-Amerikaanse sloppenwijk van El Matador wil ik nog niet dood gevonden worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door matthijst op 10-04-2014 02:44:35 ]
Haters everywhere but I don't really care.
pi_138715951
El Nino komt weer.
  donderdag 10 april 2014 @ 02:51:42 #270
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_138715985
Haters everywhere but I don't really care.
pi_138716001
Een stukje van de puzzel.

quote:
The "pings" indicated that the aircraft's maintenance troubleshooting systems were switched on and ready to communicate with satellites as needed. But no data links were opened because the companies involved had not subscribed to that level of service from the satellite operator, the sources said.
http://www.huffingtonpost(...)-data_n_4958050.html

Met andere woorden, ACARS was niet uitgeschakeld, het kon simpelweg geen data verzenden via de sataliet.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_138716015
quote:
1s.gif Op donderdag 10 april 2014 02:38 schreef matthijst het volgende:
Goeie tip :)
Zo 10 uur vliegen, dus dan ben ik even van die zwetserd verlost :)
Vanuit Azië, want in die Zuid-Amerikaanse sloppenwijk van El Matador wil ik nog niet dood gevonden worden.
Wat is een zwetserd?

Kereltje toch. Jij kan niet tegen kritiek op Aziaten, zo blijkt wel. Zelfs als daar ALLE reden toe is.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 10 april 2014 @ 03:04:02 #273
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_138716026
Nee sukkeltje. Want het is ondertussen Australië, China en Uk die de show runt. Maar jij leest niks, want je bent te druk met je tissues: van je ogen naar je penis naar je ogen naar je penis naar je mama.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_138716032
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 03:04 schreef matthijst het volgende:
Nee sukkeltje. Want het is ondertussen Australië, China en Uk die de show runt. Maar jij leest niks, want je bent te druk met je tissues: van je ogen naar je penis naar je ogen naar je penis naar je mama.
_O-
pi_138716049


Dit is de route die MH370 vloog over de Malacca strait, overduidelijk niet een normale route.
Pas nadat het toestel VAMPI passeert vliegt het wel tijdelijk op een vluchtroute.



Het lijkt dus onwaarschijnlijk dat dit geprogrameerd was, dan zou het netjes de vluchtroute's gevolgd hebben.

Edit:

Het toestel vloog dus over VAMPI naar MEKAR en verder richting de oceaan :)

[ Bericht 13% gewijzigd door bedachtzaam op 10-04-2014 03:26:34 ]
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_138716068
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 03:04 schreef matthijst het volgende:
Nee sukkeltje. Want het is ondertussen Australië, China en Uk die de show runt. Maar jij leest niks, want je bent te druk met je tissues: van je ogen naar je penis naar je ogen naar je penis naar je mama.
Ja, dat zou tijd worden zeg. Ik kan niet alles lezen nee, ik ben inderdaad druk.

Niet met wat jij je inbeeldt, maar als jij daar gelukkig van wordt, ga vooral je gang.

Goeie reis naar Azië.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138716072
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 03:17 schreef bedachtzaam het volgende:
[ afbeelding ]

Dit is de route die MH370 vloog over de Malacca strait, overduidelijk niet een normale route.
Pas nadat het toestel VAMPI passeert vliegt het wel tijdelijk op een vluchtroute.

[ afbeelding ]

Het lijkt dus onwaarschijnlijk dat dit geprogrameerd was, dan zou het netjes de vluchtroute's gevolgd hebben.

Edit:

Het toestel vloog dus over VAMPI naar MEKAR en verder richting de oceaan :)
Goeie nieuwe informatie. Zou dan toch meer op een kaping wijzen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 10 april 2014 @ 03:38:14 #278
374703 wickedmen
Doet Berkeldansje
pi_138716076
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 03:04 schreef matthijst het volgende:
van je ogen naar je penis naar je ogen naar je penis naar je mama.
Jij bent zeker de slimste thuis?
pi_138716467
quote:
11s.gif Op donderdag 10 april 2014 03:29 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Goeie nieuwe informatie. Zou dan toch meer op een kaping wijzen.
Dit is toch al best oude informatie? Ik heb die radarbeelden en vliegschets al een behoorlijke tijd geleden gezien (en had de link dat ie niet over een vliegroute vloog niet direct gelegd, k dscht dat t plaatje gewoon raar was :X )
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
pi_138717402
quote:
1s.gif Op donderdag 10 april 2014 07:37 schreef ace_eleven het volgende:

[..]

Dit is toch al best oude informatie? Ik heb die radarbeelden en vliegschets al een behoorlijke tijd geleden gezien (en had de link dat ie niet over een vliegroute vloog niet direct gelegd, k dscht dat t plaatje gewoon raar was :X )
Is inderdaad al een paar topics terug voorbijgekomen. Deze info showt dat het vliegtuig helemaal niet die gekke knik naar knooppunt GIVAL heeft gemaakt.
In the coolest little capital of the world
pi_138717582
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 02:57 schreef bedachtzaam het volgende:
Een stukje van de puzzel.

[..]

http://www.huffingtonpost(...)-data_n_4958050.html

Met andere woorden, ACARS was niet uitgeschakeld, het kon simpelweg geen data verzenden via de sataliet.
Wow dit is wel een gamechanger zeg.

Over die waypoints bestaat ook echt veel onduidelijkheid. Volgens mij is VAMPI ook nooit officieel bevestigd?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138717668
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 02:21 schreef ATan het volgende:
Het is nu een kwestie van preciese klokken synchroniseren, GPS en datalogger aanzetten, bootjes verspreid een tijdje laten dobberen en daarna aan de hand van de datalog precies met triangulation, in 3d, de vindplaats van die doos aanwijzen.

Zo moeilijk kan dat toch niet zijn? Gewoon op de rekenmachine en pen en papier.
Heb ik ook al gezegd, maar het ontbreekt aan coördinatie. Daarom zijn er ook zoveel schepen en vliegtuigen ingezet, iedereen voor zich en iedereen wil als 1e iets vinden, dus geen informatie uitwisselen. Gelukkig is het gebied erg groot, anders waren er al ongelukken gebeurt: botsingen tussen vliegtuigen of boten.
Ik heb idd geen hoge pet op van deze speurders
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_138717776
quote:
11s.gif Op donderdag 10 april 2014 03:29 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Goeie nieuwe informatie. Zou dan toch meer op een kaping wijzen.
Het is mogelijk natuurlijk maar het kan ook zo zijn dat ze een probleem hadden en terug gekeerd zijn om te landen op Langkawi.
Een prachtige lange baan zonder dat ze over dicht bevolkt gebied hoeven te vliegen met het risico daar tijdens het landen te crashen.

Ook weer speculatie natuurlijk :)
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_138718138
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 03:17 schreef bedachtzaam het volgende:
[ afbeelding ]

Dit is de route die MH370 vloog over de Malacca strait, overduidelijk niet een normale route.
Pas nadat het toestel VAMPI passeert vliegt het wel tijdelijk op een vluchtroute.

[ afbeelding ]

Het lijkt dus onwaarschijnlijk dat dit geprogrameerd was, dan zou het netjes de vluchtroute's gevolgd hebben.

Edit:

Het toestel vloog dus over VAMPI naar MEKAR en verder richting de oceaan :)
Wat een onzin conclussie. Ja, vliegroutes gaan van waypoint naar waypoint, maar als je de route start in the middle of nowhere, dan vlieg je niet over een bestaande route naar het eerst geprogrammeerde waypoint.
pi_138718404
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 09:48 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Wat een onzin conclussie. Ja, vliegroutes gaan van waypoint naar waypoint, maar als je de route start in the middle of nowhere, dan vlieg je niet over een bestaande route naar het eerst geprogrammeerde waypoint.
Ohh? en hoe kwam het daar dan?
Dus ze zijn eerst maar even over Maleisië gevlogen en hebben daarna pas de boel geprogrammeerd naar een bestemming wat helemaal niet in de database voorkomt?
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_138718455
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 02:57 schreef bedachtzaam het volgende:
Een stukje van de puzzel.

[..]

http://www.huffingtonpost(...)-data_n_4958050.html

Met andere woorden, ACARS was niet uitgeschakeld, het kon simpelweg geen data verzenden via de sataliet.
Waarom haal je een bericht van bijna een maand oud aan?

Bovendien is het bericht incorrect. het toestel gebruikte ACARS, alleen was het niet geabonneerd op de meer uitgebreide service die Boeing biedt, die vaker berichten stuurt dan de 4 standaard ACARS berichten.
quote:
A major function of ACARS is to automatically detect and report changes to the major flight phases (Out of the gate, Off the ground, On the ground, and Into the gate),
De eerste 2 berichten zijn wél ontvangen, de laatste 2 niet.
quote:
New Scientist has learned that “the maker of the missing Boeing 777′s Trent 800 engines, Rolls Royce, received two data reports from flight MH370 at its global engine health monitoring centre in Derby, UK, where it keeps real-time tabs on its engines in use”.

“One was broadcast as MH370 took off from Kuala Lumpur International Airport, the other during the 777′s climb out towards Beijing”.
pi_138718476
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 10:00 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Ohh? en hoe kwam het daar dan?
Dus ze zijn eerst maar even over Maleisië gevlogen en hebben daarna pas de boel geprogrammeerd naar een bestemming wat helemaal niet in de database voorkomt?
Welke database? :?
pi_138718498
Overigens onzettend sneu om een hele discussie te moeten lezen over of en hoe een B777 de ruimte in zou kunnen vliegen. :')
pi_138718623
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 10:03 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Welke database? :?
Het lijkt me zo dat de computer aan boord een database heeft die gevuld is met route's van A naar B.
Het is niet zo dat een piloot elk routepunt afzonderlijk moet gaan intikken lijkt me.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  donderdag 10 april 2014 @ 10:13:06 #290
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138718692
Zoekgebied vermiste Boeing verkleind
Het gebied waar schepen en vliegtuigen speuren naar de vermiste Boeing 777 van Malaysia Airlines is verkleind.


Niet eerder was het speurgebied zo klein, hoewel het met bijna 58.000 vierkante kilometer nog ruim 1,5 keer zo groot is als Nederland.


Aan de zoektocht doen donderdag ongeveer tien militaire- en vier civiele vliegtuigen en dertien schepen mee, melden de Australische autoriteiten. Het gebied ligt ongeveer 2.280 kilometer ten noordwesten van de Australische stad Perth.

De afgelopen dagen zijn signalen opgevangen die mogelijk afkomstig zijn van de zwarte dozen van de Boeing.

''Ik denk dat we in het goede gebied zoeken, maar ik kan nog niets bevestigen totdat iemand ook echt wrakstukken heeft gezien'', zei de Australische coördinator Angus Houston van de zoektocht daarover. ''Ik ben nu optimistisch dat we het vliegtuig zullen vinden, of wat er van over is, in de niet zo verre toekomst''.

De vliegtuigen en schepen zagen woensdag opnieuw veel spullen in zee drijven. Een klein deel daarvan werd uit zee gehaald. Maar niets bleek afkomstig van het vliegtuig dat op 8 maart verdween met 239 mensen aan boord toen het op weg was van Kuala Lumpur naar Peking.


Door: ANP
pi_138718864
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 10:13 schreef Marrije het volgende:
Zoekgebied vermiste Boeing verkleind
Het gebied waar schepen en vliegtuigen speuren naar de vermiste Boeing 777 van Malaysia Airlines is verkleind.


Niet eerder was het speurgebied zo klein, hoewel het met bijna 58.000 vierkante kilometer nog ruim 1,5 keer zo groot is als Nederland.


Aan de zoektocht doen donderdag ongeveer tien militaire- en vier civiele vliegtuigen en dertien schepen mee, melden de Australische autoriteiten. Het gebied ligt ongeveer 2.280 kilometer ten noordwesten van de Australische stad Perth.

De afgelopen dagen zijn signalen opgevangen die mogelijk afkomstig zijn van de zwarte dozen van de Boeing.

''Ik denk dat we in het goede gebied zoeken, maar ik kan nog niets bevestigen totdat iemand ook echt wrakstukken heeft gezien'', zei de Australische coördinator Angus Houston van de zoektocht daarover. ''Ik ben nu optimistisch dat we het vliegtuig zullen vinden, of wat er van over is, in de niet zo verre toekomst''.

De vliegtuigen en schepen zagen woensdag opnieuw veel spullen in zee drijven. Een klein deel daarvan werd uit zee gehaald. Maar niets bleek afkomstig van het vliegtuig dat op 8 maart verdween met 239 mensen aan boord toen het op weg was van Kuala Lumpur naar Peking.

Door: ANP
Het gebied is nog maar zo groot als 1,5x Nederland? Schandalig dat ze nog steeds niet eens een kotszakje gevonden hebben. Amateurs.

[sarcasm-modus off]

Goed dat ze het steeds verder in kunnen kaderen. ALs dat signaal het nog even volhoudt zullen ze vast een dezer weken een nog beter idee hebben van waar het vliegtuig zich bevindt. Het is alleen te hopen dat als ze het vinden dat ze er ook iets aan hebben en de oorzaak alsnog kunnen achterhalen.
In the coolest little capital of the world
pi_138719383
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 10:04 schreef MartijnA3 het volgende:
Overigens onzettend sneu om een hele discussie te moeten lezen over of en hoe een B777 de ruimte in zou kunnen vliegen. :')
Een ruimtediscussie en een bitchfight ;(
Dat was het gisteren wel zo'n beetje :{
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_138720642
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 10:19 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

Het gebied is nog maar zo groot als 1,5x Nederland? Schandalig dat ze nog steeds niet eens een kotszakje gevonden hebben. Amateurs.

Stel je voor dat ze het complete vliegtuig op de bodem vinden.
pi_138720944
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 11:27 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Stel je voor dat ze het complete vliegtuig op de bodem vinden.
ok, done
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
pi_138721089
Haaien zwemmen langs de raampjes want ze kunnen er niet in. De mensen zitten allemaal nog in hun riemen. Het lijkt net alsof ze in slaap gevallen zijn.
pi_138721138
Face to Face - Missing Malaysian Airliner
In this edition of the show Hamid Reza Emadi interviews Captain Alireza Mortezazadeh, Head of Operations, Aseman Airlines.


http://www.liveleak.com/view?i=fa5_1397056178
pi_138721221
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 11:41 schreef Loekie1 het volgende:
Haaien zwemmen langs de raampjes want ze kunnen er niet in. De mensen zitten allemaal nog in hun riemen. Het lijkt net alsof ze in slaap gevallen zijn.
ok en nu?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_138721472
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 11:45 schreef eight het volgende:

[..]

ok en nu?
Takelen!
pi_138721513
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 11:41 schreef Loekie1 het volgende:
Haaien zwemmen langs de raampjes want ze kunnen er niet in. De mensen zitten allemaal nog in hun riemen. Het lijkt net alsof ze in slaap gevallen zijn.
Dat je hier uberhaupt over nadenkt, fascinerend.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138721596
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 11:56 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Dat je hier uberhaupt over nadenkt, fascinerend.
Schattig :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')