Hoogte is wel degelijk relevant omdat nu toch wel de brandstof op is. Een baan om de aarde in de atmosfeer zorgt voor een afname in snelheid en uiteindelijk de terugkeer van het object op aarde. Als het toestel dus nog in een baan om de aarde zit, moet het boven een bepaalde hoogte zijn.quote:Op woensdag 9 april 2014 21:06 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Om in een baan om de aarde te komen is het enige wat je nodig hebt voldoende voorwaartse snelheid. Hoogte is irrelevant als je het strikt bekijkt.
Een hitteschild is alleen van belang bij de terugkeer in de dampkring.quote:Op woensdag 9 april 2014 21:20 schreef Co_OL het volgende:
[..]
Een 777 heeft geen hitteschild dus kan nooit in een baan om de aarde komen lijkt mij.
Misschien heeft het wel de ontsnappingssnelheid gehaald en vliegt die Boeing nu naar de maan... of naar Marsquote:Op woensdag 9 april 2014 21:57 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Hoogte is wel degelijk relevant omdat nu toch wel de brandstof op is. Een baan om de aarde in de atmosfeer zorgt voor een afname in snelheid en uiteindelijk de terugkeer van het object op aarde. Als het toestel dus nog in een baan om de aarde zit, moet het boven een bepaalde hoogte zijn.
dat bestaat toch alquote:Op woensdag 9 april 2014 16:05 schreef Unstoppable het volgende:
[..]
Heb je ooit iemand horen zeggen dat we meer over het oppervlak van de maan weten dan over de bodem van de oceaan? Hoe moeilijk zou het dan zijn om "een systeem dat doorgeeft dat er een dreun is geweest op de zeebodem" te realiseren denk je? Even wat microfoons af laten zinken ofzo? Hoe zie je dit voor je?
Compleet onrealistisch natuurlijk
In dat scenario zou de piloot toch een badass held voor mij zijn. Ook al heeft hij er nog 200 ofzo mee in zijn dood gesleurdquote:Op woensdag 9 april 2014 23:00 schreef Falco het volgende:
[..]
Misschien heeft het wel de ontsnappingssnelheid gehaald en vliegt die Boeing nu naar de maan... of naar Mars.
Ik bedenk me nu opeens dat je gelijk hebt.quote:Op woensdag 9 april 2014 21:20 schreef Co_OL het volgende:
[..]
Een 777 heeft geen hitteschild dus kan nooit in een baan om de aarde komen lijkt mij.
Hangt er denk ik nog van af. Misschien dat je onderweg naar boven minder last hebt van compression/shock heat en alleen maar simpele wrijving hoeft te overwinnen. Maar het is sowieso leuk om over na te denken. Het lijkt mij dat er wat NASA mensen rondlopen die aan SSTO bezig zijn die hier alles van af weten.quote:Op woensdag 9 april 2014 23:51 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ik bedenk me nu opeens dat je gelijk hebt.
Vliegtuigmotoren hebben zuurstof uit de aard-atmosfeer nodig om te kunnen werken. Dus zal alle snelheid gewonnen moeten worden IN de atmosfeer en derhalve is er bij deze theoretische snelheid wel een hitteschild nodig.
quote:Op woensdag 9 april 2014 23:00 schreef Falco het volgende:
[..]
Misschien heeft het wel de ontsnappingssnelheid gehaald en vliegt die Boeing nu naar de maan... of naar Mars.
Jij bent echt de grootste mongool in dit topic. En een racistje volgens mij met je eeuwige gekanker over Aziaten en "Maleiers".quote:[b]Op woensdag 9 april 2014 15:45 schreef El_Matador het volgende:[/
Dat we de technische capaciteiten van de "Aziatische tijgers" gruwelijk hebben overschat is wel duidelijk inderdaad
Inhoudelijk hoogstaand commentaar wel.quote:Op donderdag 10 april 2014 02:16 schreef matthijst het volgende:
[..]
Jij bent echt de grootste mongool in dit topic. En een racistje
Flikker toch op joh, idioot.quote:Op donderdag 10 april 2014 02:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Inhoudelijk hoogstaand commentaar wel.
De technologische tijgers van de wereld, een heel normale term, waanzinnige.quote:Op donderdag 10 april 2014 02:19 schreef matthijst het volgende:
[..]
Flikker toch op joh, idioot.
"maleiers, Aziatische tijgers". Dat is lekker hoogstaand.
Ah, jij vindt het idioot. Dat mag, ik vind het heel logische kritische opmerkingen. Wellicht liggen mijn standaards iets hoger dan die van jou.quote:met idiote opmerkingen over waarom het vliegtuig nog niet gevonden is.
3x diep ademhalen en daarna tot 10 tellen.quote:Op donderdag 10 april 2014 02:36 schreef matthijst het volgende:
Vlij zijzelf nou maar niet stumperdje. Ik ben niet de eerste en/of de enige die zich ergert aan je domme gelul.
http://www.huffingtonpost(...)-data_n_4958050.htmlquote:The "pings" indicated that the aircraft's maintenance troubleshooting systems were switched on and ready to communicate with satellites as needed. But no data links were opened because the companies involved had not subscribed to that level of service from the satellite operator, the sources said.
Wat is een zwetserd?quote:Op donderdag 10 april 2014 02:38 schreef matthijst het volgende:
Goeie tip
Zo 10 uur vliegen, dus dan ben ik even van die zwetserd verlost
Vanuit Azië, want in die Zuid-Amerikaanse sloppenwijk van El Matador wil ik nog niet dood gevonden worden.
quote:Op donderdag 10 april 2014 03:04 schreef matthijst het volgende:
Nee sukkeltje. Want het is ondertussen Australië, China en Uk die de show runt. Maar jij leest niks, want je bent te druk met je tissues: van je ogen naar je penis naar je ogen naar je penis naar je mama.
Ja, dat zou tijd worden zeg. Ik kan niet alles lezen nee, ik ben inderdaad druk.quote:Op donderdag 10 april 2014 03:04 schreef matthijst het volgende:
Nee sukkeltje. Want het is ondertussen Australië, China en Uk die de show runt. Maar jij leest niks, want je bent te druk met je tissues: van je ogen naar je penis naar je ogen naar je penis naar je mama.
Goeie nieuwe informatie. Zou dan toch meer op een kaping wijzen.quote:Op donderdag 10 april 2014 03:17 schreef bedachtzaam het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is de route die MH370 vloog over de Malacca strait, overduidelijk niet een normale route.
Pas nadat het toestel VAMPI passeert vliegt het wel tijdelijk op een vluchtroute.
[ afbeelding ]
Het lijkt dus onwaarschijnlijk dat dit geprogrameerd was, dan zou het netjes de vluchtroute's gevolgd hebben.
Edit:
Het toestel vloog dus over VAMPI naar MEKAR en verder richting de oceaan![]()
Jij bent zeker de slimste thuis?quote:Op donderdag 10 april 2014 03:04 schreef matthijst het volgende:
van je ogen naar je penis naar je ogen naar je penis naar je mama.
Dit is toch al best oude informatie? Ik heb die radarbeelden en vliegschets al een behoorlijke tijd geleden gezien (en had de link dat ie niet over een vliegroute vloog niet direct gelegd, k dscht dat t plaatje gewoon raar wasquote:Op donderdag 10 april 2014 03:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Goeie nieuwe informatie. Zou dan toch meer op een kaping wijzen.
Is inderdaad al een paar topics terug voorbijgekomen. Deze info showt dat het vliegtuig helemaal niet die gekke knik naar knooppunt GIVAL heeft gemaakt.quote:Op donderdag 10 april 2014 07:37 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
Dit is toch al best oude informatie? Ik heb die radarbeelden en vliegschets al een behoorlijke tijd geleden gezien (en had de link dat ie niet over een vliegroute vloog niet direct gelegd, k dscht dat t plaatje gewoon raar was)
Wow dit is wel een gamechanger zeg.quote:Op donderdag 10 april 2014 02:57 schreef bedachtzaam het volgende:
Een stukje van de puzzel.
[..]
http://www.huffingtonpost(...)-data_n_4958050.html
Met andere woorden, ACARS was niet uitgeschakeld, het kon simpelweg geen data verzenden via de sataliet.
Heb ik ook al gezegd, maar het ontbreekt aan coördinatie. Daarom zijn er ook zoveel schepen en vliegtuigen ingezet, iedereen voor zich en iedereen wil als 1e iets vinden, dus geen informatie uitwisselen. Gelukkig is het gebied erg groot, anders waren er al ongelukken gebeurt: botsingen tussen vliegtuigen of boten.quote:Op donderdag 10 april 2014 02:21 schreef ATan het volgende:
Het is nu een kwestie van preciese klokken synchroniseren, GPS en datalogger aanzetten, bootjes verspreid een tijdje laten dobberen en daarna aan de hand van de datalog precies met triangulation, in 3d, de vindplaats van die doos aanwijzen.
Zo moeilijk kan dat toch niet zijn? Gewoon op de rekenmachine en pen en papier.
Het is mogelijk natuurlijk maar het kan ook zo zijn dat ze een probleem hadden en terug gekeerd zijn om te landen op Langkawi.quote:Op donderdag 10 april 2014 03:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Goeie nieuwe informatie. Zou dan toch meer op een kaping wijzen.
Wat een onzin conclussie. Ja, vliegroutes gaan van waypoint naar waypoint, maar als je de route start in the middle of nowhere, dan vlieg je niet over een bestaande route naar het eerst geprogrammeerde waypoint.quote:Op donderdag 10 april 2014 03:17 schreef bedachtzaam het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is de route die MH370 vloog over de Malacca strait, overduidelijk niet een normale route.
Pas nadat het toestel VAMPI passeert vliegt het wel tijdelijk op een vluchtroute.
[ afbeelding ]
Het lijkt dus onwaarschijnlijk dat dit geprogrameerd was, dan zou het netjes de vluchtroute's gevolgd hebben.
Edit:
Het toestel vloog dus over VAMPI naar MEKAR en verder richting de oceaan![]()
Ohh? en hoe kwam het daar dan?quote:Op donderdag 10 april 2014 09:48 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Wat een onzin conclussie. Ja, vliegroutes gaan van waypoint naar waypoint, maar als je de route start in the middle of nowhere, dan vlieg je niet over een bestaande route naar het eerst geprogrammeerde waypoint.
Waarom haal je een bericht van bijna een maand oud aan?quote:Op donderdag 10 april 2014 02:57 schreef bedachtzaam het volgende:
Een stukje van de puzzel.
[..]
http://www.huffingtonpost(...)-data_n_4958050.html
Met andere woorden, ACARS was niet uitgeschakeld, het kon simpelweg geen data verzenden via de sataliet.
De eerste 2 berichten zijn wél ontvangen, de laatste 2 niet.quote:A major function of ACARS is to automatically detect and report changes to the major flight phases (Out of the gate, Off the ground, On the ground, and Into the gate),
quote:New Scientist has learned that “the maker of the missing Boeing 777′s Trent 800 engines, Rolls Royce, received two data reports from flight MH370 at its global engine health monitoring centre in Derby, UK, where it keeps real-time tabs on its engines in use”.
“One was broadcast as MH370 took off from Kuala Lumpur International Airport, the other during the 777′s climb out towards Beijing”.
Welke database?quote:Op donderdag 10 april 2014 10:00 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ohh? en hoe kwam het daar dan?
Dus ze zijn eerst maar even over Maleisië gevlogen en hebben daarna pas de boel geprogrammeerd naar een bestemming wat helemaal niet in de database voorkomt?
Het lijkt me zo dat de computer aan boord een database heeft die gevuld is met route's van A naar B.quote:
Het gebied is nog maar zo groot als 1,5x Nederland? Schandalig dat ze nog steeds niet eens een kotszakje gevonden hebben. Amateurs.quote:Op donderdag 10 april 2014 10:13 schreef Marrije het volgende:
Zoekgebied vermiste Boeing verkleind
Het gebied waar schepen en vliegtuigen speuren naar de vermiste Boeing 777 van Malaysia Airlines is verkleind.
Niet eerder was het speurgebied zo klein, hoewel het met bijna 58.000 vierkante kilometer nog ruim 1,5 keer zo groot is als Nederland.
Aan de zoektocht doen donderdag ongeveer tien militaire- en vier civiele vliegtuigen en dertien schepen mee, melden de Australische autoriteiten. Het gebied ligt ongeveer 2.280 kilometer ten noordwesten van de Australische stad Perth.
De afgelopen dagen zijn signalen opgevangen die mogelijk afkomstig zijn van de zwarte dozen van de Boeing.
''Ik denk dat we in het goede gebied zoeken, maar ik kan nog niets bevestigen totdat iemand ook echt wrakstukken heeft gezien'', zei de Australische coördinator Angus Houston van de zoektocht daarover. ''Ik ben nu optimistisch dat we het vliegtuig zullen vinden, of wat er van over is, in de niet zo verre toekomst''.
De vliegtuigen en schepen zagen woensdag opnieuw veel spullen in zee drijven. Een klein deel daarvan werd uit zee gehaald. Maar niets bleek afkomstig van het vliegtuig dat op 8 maart verdween met 239 mensen aan boord toen het op weg was van Kuala Lumpur naar Peking.
Door: ANP
Een ruimtediscussie en een bitchfightquote:Op donderdag 10 april 2014 10:04 schreef MartijnA3 het volgende:
Overigens onzettend sneu om een hele discussie te moeten lezen over of en hoe een B777 de ruimte in zou kunnen vliegen.
Stel je voor dat ze het complete vliegtuig op de bodem vinden.quote:Op donderdag 10 april 2014 10:19 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Het gebied is nog maar zo groot als 1,5x Nederland? Schandalig dat ze nog steeds niet eens een kotszakje gevonden hebben. Amateurs.
ok, donequote:Op donderdag 10 april 2014 11:27 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Stel je voor dat ze het complete vliegtuig op de bodem vinden.
ok en nu?quote:Op donderdag 10 april 2014 11:41 schreef Loekie1 het volgende:
Haaien zwemmen langs de raampjes want ze kunnen er niet in. De mensen zitten allemaal nog in hun riemen. Het lijkt net alsof ze in slaap gevallen zijn.
Dat je hier uberhaupt over nadenkt, fascinerend.quote:Op donderdag 10 april 2014 11:41 schreef Loekie1 het volgende:
Haaien zwemmen langs de raampjes want ze kunnen er niet in. De mensen zitten allemaal nog in hun riemen. Het lijkt net alsof ze in slaap gevallen zijn.
Schattigquote:Op donderdag 10 april 2014 11:56 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Dat je hier uberhaupt over nadenkt, fascinerend.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |