abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138684317
Als men deze piloot had kunnen tegenhouden, was die daarvoor achteraf waarschijnlijk dankbaar geweest.
Wat ik trouwens ook beangstigend vind is dat de piloot hypoxie in het vliegtuig kan laten ontstaan. Is het niet mogelijk om dat systeem automatisch te maken zodat het nooit mogelijk is dat er zuurstoftekort in het vliegtuig ontstaat?
pi_138684573
Je doet alsof het al vast staat dat de piloot (er zijn er 2) dit veroorzaakt heeft.
pi_138684879
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 11:39 schreef MartijnA3 het volgende:
Je doet alsof het al vast staat dat de piloot (er zijn er 2) dit veroorzaakt heeft.
Twee minuten na laatste normale contact alle communicatie uitgeschakeld, vliegtuig stijgt snel en blijft daar 20 minuten - genoeg om iedereen aan boord te doden - daalt weer, scherpe bocht richting Indische Oceaan, alle radar ingenieus ontwijkend, tja. Het kan ook een ander zijn geweest met héél veel vliegervaring en Boeing-ervaring maar hoe waarschijnlijk is dat?
pi_138684913
quote:
2s.gif Op woensdag 9 april 2014 11:13 schreef sig000 het volgende:

[..]

Tot nu ben ik overal met de motor of auto zelf heengereden, statistisch gezien een stuk gevaarlijker maar het idee dat je overgeleverd bent aan zo'n piloot is voor mij wel een drempel inderdaad.
Op zich niet erg, meer mensen hebben vliegangst vanwege die reden, maar wat dacht jij dan? Dat iemand op de grond altijd kan ingrijpen? Dat er een paniekknop is dat het vliegtuig terug laat keren en veilig laat landen als iemand het niet meer vertrouwd?

Zodra je niet zelf iets bestuurt ben je afhankelijk van diegene die dat wel doet, naast het feit dat je nooit alleen in het verkeer bent. Is echt niet anders dan in een bus, trein of taxi.

quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 11:48 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Twee minuten na laatste normale contact alle communicatie uitgeschakeld, vliegtuig stijgt snel en blijft daar 20 minuten - genoeg om iedereen aan boord te doden - daalt weer, scherpe bocht richting Indische Oceaan, alle radar ingenieus ontwijkend, tja. Het kan ook een ander zijn geweest met héél veel vliegervaring en Boeing-ervaring maar hoe waarschijnlijk is dat?
Ten eerste is dat pad bij lange na niet zeker en zal dat pas zijn als men de zwarte dozen vindt en als daar genoeg informatie vanaf te halen is.
Ten tweede ken ik mensen met meer kennis van vliegtuigsystemen en -computers dan menig piloot.
Denk je nu dat een eventuele kaper zich niet eerst gaat voorbereiden? Deze informatie is met weinig moeite op het internet te vinden, laat staan als een wat beter georganiseerde organisatie zich wat inspant.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_138685001
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 11:49 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Op zich niet erg, meer mensen hebben vliegangst vanwege die reden, maar wat dacht jij dan? Dat iemand op de grond altijd kan ingrijpen? Dat er een paniekknop is dat het vliegtuig terug laat keren en veilig laat landen als iemand het niet meer vertrouwd?

Zodra je niet zelf iets bestuurt ben je afhankelijk van diegene die dat wel doet, naast het feit dat je nooit alleen in het verkeer bent. Is echt niet anders dan in een bus, trein of taxi.
Je hoort toch dat F16's in Nederland vliegtuigen hebben onderschept omdat er geen contact met het vliegtuig te krijgen was? Waarom gebeurde dat hier niet?
pi_138685177
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 11:53 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Je hoort toch dat F16's in Nederland vliegtuigen hebben onderschept omdat er geen contact met het vliegtuig te krijgen was? Waarom gebeurde dat hier niet?
Omdat de Maleisische radarmensen lagen te pitten? Of omdat geen enkel land daar wil vertellen dat hun radar niet 24/7 actief en bemensd is?
  woensdag 9 april 2014 @ 12:01:49 #132
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_138685255
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 11:59 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Omdat de Maleisische radarmensen lagen te pitten? Of omdat geen enkel land daar wil vertellen dat hun radar niet 24/7 actief en bemensd is?
Dat laatste is trouwens al eerder bevestigd, in Europa en VS is er 24/7 actieve radar in Azië en Australië kennen ze dat niet. Daarbij vraag ik me af of er een land is dat verantwoordelijk is voor dat grote stuk water aangezien daar voor geen enkel land de staatsveiligheid echt in het geding is.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_138685294
Wat betreft hypoxie die de piloot kan veroorzaken, het is misschien een pijnloze dood maar had de piloot deze onderneming ook gedaan als dit niet mogelijk was geweest? Ik denk het niet.
pi_138685312
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 11:53 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Je hoort toch dat F16's in Nederland vliegtuigen hebben onderschept omdat er geen contact met het vliegtuig te krijgen was? Waarom gebeurde dat hier niet?
Dat moet je hun vragen, maar kan hele domme redenen hebben..

Herinner je de kaping van een Ethiopisch vliegtuig welke naar Zwitserland is gevlogen?

Wat niet veel mensen weten is dat dit vliegtuig inderdaad onderschept en begeleid is, maar door Italiaanse en Franse vliegtuigen, zelfs tot de landing in Zwitsers luchtruim. Waarom de Zwitsers het niet deden/overnamen?

Omdat de Zwitserse luchtmacht buiten kantooruren niet aan het werk is..

quote:
7s.gif Op woensdag 9 april 2014 12:01 schreef Uccie het volgende:

[..]

Dat laatste is trouwens al eerder bevestigd, in Europa en VS is er 24/7 actieve radar in Azië en Australië kennen ze dat niet. Daarbij vraag ik me af of er een land is dat verantwoordelijk is voor dat grote stuk water aangezien daar voor geen enkel land de staatsveiligheid echt in het geding is.
Ga jij het betalen? Wij zijn gewend aan een relatief soepel lopende luchtverkeersleiding met de laatste technieken en genoeg budget en mensen. Echter buiten de VS en Europa is dat echt heel anders. Vlieg je naar Zuid-Afrika? Grote kans dat je boven 50% van het Afrikaanse continent geen radar hebt en geen radio contact. Grote delen van Azië precies hetzelfde... Geen geld of een te onstabiel land om het systeem goed te laten draaien
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  woensdag 9 april 2014 @ 12:05:25 #135
54408 Parzival
Where it happens
pi_138685351
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 12:03 schreef Loekie1 het volgende:
Wat betreft hypoxie die de piloot kan veroorzaken, het is misschien een pijnloze dood maar had de piloot deze onderneming ook gedaan als dit niet mogelijk was geweest? Ik denk het niet.
nouja.. er zijn ook een paar piloten geweest die van 40.000 voet VOL naar beneden zijn gedoken.. okay das wel geen 9 uur vliegen.. maar wel even 15 minute pure angst..
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
  woensdag 9 april 2014 @ 12:09:13 #136
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_138685446
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 12:04 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Dat moet je hun vragen, maar kan hele domme redenen hebben..

Herinner je de kaping van een Ethiopisch vliegtuig welke naar Zwitserland is gevlogen?

Wat niet veel mensen weten is dat dit vliegtuig inderdaad onderschept en begeleid is, maar door Italiaanse en Franse vliegtuigen, zelfs tot de landing in Zwitsers luchtruim. Waarom de Zwitsers het niet deden/overnamen?

Omdat de Zwitserse luchtmacht buiten kantooruren niet aan het werk is..

[..]

Ga jij het betalen? Wij zijn gewend aan een relatief soepel lopende luchtverkeersleiding met de laatste technieken en genoeg budget en mensen. Echter buiten de VS en Europa is dat echt heel anders. Vlieg je naar Zuid-Afrika? Grote kans dat je boven 50% van het Afrikaanse continent geen radar hebt en geen radio contact. Grote delen van Azië precies hetzelfde...
Ik vind het ook niet vreemd dat er geen 24/7 radar is, want ik zie niet in waarom dat wel zou moeten. Voor dat ene ongeluk zo één keer in de zoveel tijd.
Ik ben er ook nog altijd niet van overtuigd dat het hier om een zelfmoordactie gaat.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  woensdag 9 april 2014 @ 12:11:08 #137
54408 Parzival
Where it happens
pi_138685494
quote:
7s.gif Op woensdag 9 april 2014 12:09 schreef Uccie het volgende:

[..]

Ik vind het ook niet vreemd dat er geen 24/7 radar is, want ik zie niet in waarom dat wel zou moeten. Voor dat ene ongeluk zo één keer in de zoveel tijd.
Ik ben er ook nog altijd niet van overtuigd dat het hier om een zelfmoordactie gaat.
ik vermoed dat de kans dat we dat te weten gaan komen niet zo heel groot is.. stel het is hypthewattes.. die lichamen hebben al een tijdje in het water gelegen (visjes hap hap).. en de voice recorders hebben maar de laatste 2 uur opgenomen.. en daar zal niets anders dan windreguis op te vinden zijn..

waren we er al achter hoeveel er op een data recorder gaat?
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_138685555
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 12:11 schreef Parzival het volgende:

[..]

ik vermoed dat de kans dat we dat te weten gaan komen niet zo heel groot is.. stel het is hypthewattes.. die lichamen hebben al een tijdje in het water gelegen (visjes hap hap).. en de voice recorders hebben maar de laatste 2 uur opgenomen.. en daar zal niets anders dan windreguis op te vinden zijn..

waren we er al achter hoeveel er op een data recorder gaat?
De data recorder zal rond de 25 uur hebben opgenomen en ook door het goed bekijken van de data kunnen ze een boel terug vinden...
quote:
Another FAA rule change that took effect October 11, 1991, led to the installation of digital FDAUs (DFDAUs) and DFDRs with solid-state memory on all Boeing airplanes before delivery. This FDR system was required to record a minimum of 34 parameter groups. The DFDAU processes approximately 100 different sensor signals per second for transmission to the DFDR, which uses electronics to accommodate data for a 25-hr period.
Bron
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  woensdag 9 april 2014 @ 12:14:36 #139
54408 Parzival
Where it happens
pi_138685582
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 12:13 schreef The_stranger het volgende:

[..]

De data recorder zal rond de 25 uur hebben opgenomen en ook door het goed bekijken van de data kunnen ze een boel terug vinden...
eerst boven water halen ;)
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
  woensdag 9 april 2014 @ 12:15:14 #140
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_138685600
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 12:13 schreef The_stranger het volgende:

[..]

De data recorder zal rond de 25 uur hebben opgenomen en ook door het goed bekijken van de data kunnen ze een boel terug vinden...
Ja, maar hoe groot acht jij de kans dat ze die vinden binnen bijvoorbeeld nu en het einde van het jaar. De brokstukken die nu nog gevonden worden (als er wat gevonden wordt) zijn zover afgedreven dat ze onmogelijk nog iets zeggen over de plek van impact.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_138685698
quote:
7s.gif Op woensdag 9 april 2014 12:15 schreef Uccie het volgende:

[..]

Ja, maar hoe groot acht jij de kans dat ze die vinden binnen bijvoorbeeld nu en het einde van het jaar. De brokstukken die nu nog gevonden worden (als er wat gevonden wordt) zijn zover afgedreven dat ze onmogelijk nog iets zeggen over de plek van impact.
Tsja, niets van te zeggen natuurlijk. Als de pings die ze nu ontvangen daadwerkelijk van die dingen afkomstig zijn en ze hebben wat geluk kan het binnen dagen geregeld zijn. Zijn die pings niet van de recorders of is de batterij leeg voordat ze de precieze locatie vinden, dan wordt het een ander verhaal.

Maar goed, bij de AF447 crash dacht men, ondanks dat de locatie vrijwel meteen bekend was, ook dat ze de recorders niet zouden vinden omdat het baken van de recorders waren gescheiden, maar toch zijn ze twee jaar na de crash boven water gekomen...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_138685762
quote:
7s.gif Op woensdag 9 april 2014 12:09 schreef Uccie het volgende:

Ik ben er ook nog altijd niet van overtuigd dat het hier om een zelfmoordactie gaat.
Er heeft iemand gevlogen die precies wist wat ie deed.
pi_138685776
Geschiedenisboeken ingaan?
  woensdag 9 april 2014 @ 12:23:57 #144
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_138685777
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 12:19 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Tsja, niets van te zeggen natuurlijk. Als de pings die ze nu ontvangen daadwerkelijk van die dingen afkomstig zijn en ze hebben wat geluk kan het binnen dagen geregeld zijn. Zijn die pings niet van de recorders of is de batterij leeg voordat ze de precieze locatie vinden, dan wordt het een ander verhaal.

Maar goed, bij de AF447 crash dacht men, ondanks dat de locatie vrijwel meteen bekend was, ook dat ze de recorders niet zouden vinden omdat het baken van de recorders waren gescheiden, maar toch zijn ze twee jaar na de crash boven water gekomen...
Ja de komende paar dagen zijn echt cruciaal. Het gebied is alleen zo gigantisch.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_138685845
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 06:30 schreef matthijst het volgende:
Australian officials said 14 ships and 15 planes were resuming the search with scattered showers in the forecast for the current search zone, which measures some 46,000 square miles.

"There is no way you can get around it, that is a setback," Peter Goelz, a former managing director of the National Transportation Safety Board, told USA TODAY. "I think we could be talking about months if not years of searching. This is hard work. We're considering calling Le_Matador from Dutch website Fok.nl, he's an expert in finding lost airplanes and knows everything there is to it. But he's been too busy playing with his dick, to help out with the search mission. But I guess the time is right, to go and make the call".
:D _O-
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  woensdag 9 april 2014 @ 12:29:25 #146
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_138685897
quote:
3s.gif Op woensdag 9 april 2014 12:23 schreef sig000 het volgende:

[..]

Er heeft iemand gevlogen die precies wist wat ie deed.
Ik sluit het ook niet uit, maar er wordt alleen maar gewezen naar de piloot.
Er is sowieso nog een co-piloot.
Daarbij kan het ook nog een mislukt kaping/aanslag zjin geweest.
En zaten er ook nog 237 overige mensen...dus mogelijke daders in dat toestel.

Oh en misschien ben ik de enige, maar een hele bizarre technische storing die leidde tot deze route die toevallig niet over land ging sluit ik zelfs niet uit.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_138685946
Met wat er tot nu bekend is heeft daar een zeer ervaren piloot het vliegtuig bestuurd toen die ineens ging afwijken van de normale route.
Ging ook naar hoogte die maar net kan.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 09-04-2014 12:32:49 ]
  woensdag 9 april 2014 @ 12:34:45 #148
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_138686005
quote:
3s.gif Op woensdag 9 april 2014 09:52 schreef sig000 het volgende:
Of er zijn geen wrakstukken en zit ie in baan om de aarde
Wat.

WAT???
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_138686006
Het zou maar zo een unsolved mystery kunnen worden.
pi_138686032
quote:
10s.gif Op woensdag 9 april 2014 12:34 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Wat.

WAT???
Je weet het niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')