SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Diverse linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Apps voor op telefoonsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wedstrijdtijden voorspellenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2014 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Verlopen ChallengesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslagOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ten commandments for the runnerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Why we runOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Meteen even Ekidenlijst aangepast
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Dat is al een goede lijstquote:
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.
Dale Carnegie![]()
Dan zal hij vandaag binnen komenquote:Op dinsdag 25 maart 2014 22:36 schreef Quoi het volgende:
Swets, van de website:
Op maandag 24 maart zijn de startnummers verstuurd naar de deelnemers die zich vooraf hebben ingeschreven voor een van de loopafstanden op 29 maart a.s.. Het inschrijfgeld wordt maandag 31 maart via automatische incasso afgeschreven.
Las vandaag wel dat je ook nog een functioneel shirt krijgt.quote:Wij zijn gewoon van nature andersomstrikkersquote:
Of dwarsliggers...![]()
Dat mag je ook zelf doenquote:Op woensdag 26 maart 2014 09:17 schreef McTwente het volgende:
[..]
Wordt het Excel-overzicht ook nog bijgewerkt?![]()
Nog niet iedereen staat daar in...
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Een dubbele knoop is dus alleen nodig voor mensen verkeerd om veteren.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Of voor te lange veters. Mijn lussen hangen normaal gesproken op de grond, omdat ik m`n schoenen zo strak moet aantrekken. Dunne, platte, lange voetenquote:Op woensdag 26 maart 2014 09:30 schreef mosselmossel het volgende:
Een dubbele knoop is dus alleen nodig voor mensen verkeerd om veteren.![]()
![]()
Heb nooit met regelmaat aan hardlopen gedaan, als ik ging deed ik vaak een rondje van 5 km. Gister voor het eerst vol goede moed 10 km gelopen en dat ging best lekker.binnen 45 minuten gelopen, heerlijk.
![]()
Zonder opbouw of wat dan ook?quote:Op woensdag 26 maart 2014 09:59 schreef Quantic het volgende:
Heb nooit met regelmaat aan hardlopen gedaan, als ik ging deed ik vaak een rondje van 5 km. Gister voor het eerst vol goede moed 10 km gelopen en dat ging best lekker.binnen 45 minuten gelopen, heerlijk.
I solemnly swear i'm up to no good![]()
K vind t maar knap
Morgen 2x 4 min en zaterdag 3x 4 min + 500 meter versnellenToday is life -
Dale Carnegie![]()
Dan moet je andere veters kopenquote:Op woensdag 26 maart 2014 09:36 schreef Levitas het volgende:
[..]
Of voor te lange veters. Mijn lussen hangen normaal gesproken op de grond, omdat ik m`n schoenen zo strak moet aantrekken. Dunne, platte, lange voeten
Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Voor die salomon junkies van laatst: plutosport heeft een dagaanbieding voor diverse trial schoenen vandaag (¤60,-)Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.![]()
Ik stop mijn veters altijd bij mijn schoen in, maar ze zijn ook niet zo lang dat ik erop zou kunnen staan, dat scheelt.
Your opinion of me is none of my business.![]()
Ik heb best lange veters. Dus altijd dubbel met zo'n lusje waar ik ze dan doorheenhaal.I solemnly swear i'm up to no good![]()
Net een GIGANTISCHE hagelbui over mij heen gekregen. AU![]()
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30![]()
Ik ga zodra ik mijn hardloopschoenen ingelopen hebbinnenkort ook maar eens beginnen met start to run. Nou heb ik alleen het vage vermoeden dat het me niet gaat lukken om de renafstanden vol te houden. Hoe werkt het dan? Ga je dan na les 1 toch door naar les 2? Of doe je les 1 net zo vaak tot je m wél volhoudt en dan les 2 net zo vaak tot je hem volhoudt etc etc?
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)![]()
Via Evy is les 1,2,3 tzelfdequote:Op woensdag 26 maart 2014 11:46 schreef Meke het volgende:
Ik ga zodra ik mijn hardloopschoenen ingelopen hebbinnenkort ook maar eens beginnen met start to run. Nou heb ik alleen het vage vermoeden dat het me niet gaat lukken om de renafstanden vol te houden. Hoe werkt het dan? Ga je dan na les 1 toch door naar les 2? Of doe je les 1 net zo vaak tot je m wél volhoudt en dan les 2 net zo vaak tot je hem volhoudt etc etc?
daarna bouw je pas verder opToday is life -
Dale Carnegie![]()
Gewoon doorgaan. En langzamer rennen als je het niet volhoudt.quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:46 schreef Meke het volgende:
Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Bij start to run gaat het niet zo zeer om afstanden/snelheid. Gewoon lopen in het tempo zodat je een training volhoudtquote:Op woensdag 26 maart 2014 11:46 schreef Meke het volgende:
Het heeft geen hele steile learning curveOmdat een pandapint te mainstream is 🐼
Aj dat is balen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:43 schreef Pandaplint het volgende:
[ afbeelding ]I solemnly swear i'm up to no good![]()
Mijn moeder is de enige die ik ken die z'n beginnersschema te snel vond gaan. Maar zij heeft twee keer kanker gehad, chemotherapie, bestraling en meerdere operaties, en is 59. Zij deed een les dan net zo vaak tot ze 'm wel volhield inderdaad. Maar ik denk echt dat het je wel lukt als je gewoon rustig loopt.quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:46 schreef Meke het volgende:
Your opinion of me is none of my business.![]()
Hoi ik zit nu in week 5quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:46 schreef Meke het volgende:
En je loopt op je eigen tempo. Het gaat om de duur die je loopt niet om de afstand
Gaat je lukken hoor en anders een week gewoon 2 keer doen
Heeft geen nut. Heb het echt met elke schoen, elke veter. Heb gewoon mega dunne en platte voeten. Geen enkele schoen past ook fatsoenlijk om de bovenkant van mijn voeten heen, ze plooien allemaal iets bij het veteren.quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:35 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Dan moet je andere veters kopen![]()
Wow, wat veel reacties en wat snelDankjulliewel
![]()
Dan ga ik het maar gewoon proberen, en ik voel me wel een beetje een hut dat in mijn hoofd langzamer rennen even geen optie was
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)![]()
Bij mij ook een bui van een half uur waarvan ongeveer 1 minuut hagel. Ben wel blij dat ik lang lang heb aangetrokken.quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:43 schreef Pandaplint het volgende:
[ afbeelding ]
En o ja... Bekertjes![]()
![]()
![]()
http://www.endomondo.com/workouts/313749387/4776103![]()
Mij gaven ze hier de tip om echt op een tempo te beginnen dat je zelf denkt wat langzaaaam. En vanuit daar te gaan zoeken naar een prettig tempo wat je goed kan volhouden zonder te hijgen en puffen. En dat werkte echt heel goedquote:Op woensdag 26 maart 2014 11:56 schreef Meke het volgende:
Wow, wat veel reacties en wat snelDankjulliewel
![]()
Dan ga ik het maar gewoon proberen, en ik voel me wel een beetje een hut dat in mijn hoofd langzamer rennen even geen optie waskan ik tussendoor die vriend uitfoeteren als hij in de weg loopt, foeteren op Evy en als er een leuk liedje is en ik zeker weet dat ik alleen ben lekker meezingen
Goed bezig!quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:57 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Bij mij ook een bui van een half uur waarvan ongeveer 1 minuut hagel. Ben wel blij dat ik lang lang heb aangetrokken.
En o ja... Bekertjes![]()
![]()
![]()
http://www.endomondo.com/workouts/313749387/4776103![]()
Mooi rondje ook![]()
Ik was net een paar minuten onderweg en toen begon het snoeihard te hagelen. Morgen weer een dag
quote:Psychiater schuine streep hardloper Bram Bakker schreef ooit: ‘Lopen op een loopband is net zoiets als seks met een opblaaspop.’ Hoe hij deze wijsheid heeft vergaard, is niet bekend. Maar toen ik laatst op een loopband liep, wist ik zeker dat seks met een opblaaspop echt niks voor mij is.
Today is life -
Dale Carnegie![]()
UMCG-sportarts: 'Hardloopschoenen voorkomen geen blessures'
Ik ben op slechte hardloopschoenen begonnen, dat was echt hel op aarde anders
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens![]()
Discussie wordt ook al in een ander topic gevoerd. In beginsel heeft de man gelijk natuurlijk, wij mensen kunnen zelfs hardlopen zonder dempende schoenen, etc. Moet je alleen wel de juiste looptechniek hebben. En juist daar ontbreekt het vaak aan.
(En lopen we tegenwoordig bijna exclusief op verharde ondergrond, waarbij we zo niet geevolueerd zijn)![]()
@ d'n YUR: nice! Dat lukt mij echt nooit. Maar misschien samplet jouw horloge gewoon anders dan de mijne (hier iedere seconde)? Of loop ik echt zo beroerd?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:58 schreef YUR het volgende:
Ik heb vanmiddag speciaal voor d'n Zwabber weer een redelijk vlak cadansgrafiekje in elkaar geklust. Was lekker lopen! Rondom mn beoogde marathonsnelheid, al zegt dat over 10km niet zo gek veel. Zaterdag nog eens proberen, maar dan over 21,1 km.![]()
Volgens mij heb ik m ook op iedere seconde staan, maar dat zou ik ff moeten checkenquote:Op woensdag 26 maart 2014 13:37 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
@ d'n YUR: nice! Dat lukt mij echt nooit. Maar misschien samplet jouw horloge gewoon anders dan de mijne (hier iedere seconde)? Of loop ik echt zo beroerd?F means you're fucked![]()
lief doen wordt (terecht) keihard afgestraft hier
Trek eens aan mijn vinger?
Trailen, lang zo gek nog nietquote:Op woensdag 26 maart 2014 13:36 schreef Swetsenegger het volgende:
(En lopen we tegenwoordig bijna exclusief op verharde ondergrond, waarbij we zo niet geevolueerd zijn)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Laat ons maar lullen. We zijn niet de trailjunkies op wie je doelde; die gaan de link vast aanklikkenquote:Op woensdag 26 maart 2014 14:16 schreef CaLeX het volgende:
lief doen wordt (terecht) keihard afgestraft hier
Maareh....het is trail en niet trial, vandaar ook![]()
![]()
ik zag hetquote:Op woensdag 26 maart 2014 14:25 schreef Quoi het volgende:
[..]
Laat ons maar lullen. We zijn niet de trailjunkies op wie je doelde; die gaan de link vast aanklikken
Maareh....het is trail en niet trial, vandaar ook![]()
Echt, koop wat geduld man, komt echt wel goed. En anders zaterdag effe langs de Pijl.quote:Op woensdag 26 maart 2014 14:32 schreef Swetsenegger het volgende:
Post geweest, geen startnummer. Snailmail krijgt een heel nieuwe betekenis.![]()
quote:Op woensdag 26 maart 2014 15:12 schreef GotC het volgende:
[..]
Echt, koop wat geduld man, komt echt wel goed. En anders zaterdag effe langs de Pijl.Wordt er niet nerveus van hoor. Verbaasd me alleen dat wanneer maandag dingen op de post gegaan zijn deze woensdag er nog niet zijn. Vroeger was dat een zekerheidje.
![]()
Ik verbaas me nergens meer overquote:Op woensdag 26 maart 2014 15:21 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]Wordt er niet nerveus van hoor. Verbaasd me alleen dat wanneer maandag dingen op de post gegaan zijn deze woensdag er nog niet zijn. Vroeger was dat een zekerheidje.
Mijn werk heeft tegenwoordig 72 uurs verzending..dus stel een brief wordt maandag geprint, ontvangen mensen 'm met wat geluk op vrijdag
![]()
![]()
![]()
Das toch bizar. Vroeger was voor de laatste lichting op de bus de volgende dag in huis.quote:Op woensdag 26 maart 2014 15:23 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik verbaas me nergens meer overMijn werk heeft tegenwoordig 72 uurs verzending..dus stel een brief wordt maandag geprint, ontvangen mensen 'm met wat geluk op vrijdag
![]()
![]()
Ik heb ook steeds vaker dat de postbode (heet dat beroep nog zo, of is het postnl-berzorgpersoon of zo?) mij als soort distributie punt ziet, en gewoon de post voor 4 a 5 buren bij mij in de bus duwt.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Belachelijk idd.. Idioot gebeuren.quote:Op woensdag 26 maart 2014 15:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Das toch bizar. Vroeger was voor de laatste lichting op de bus de volgende dag in huis.![]()
Jup.quote:Op woensdag 26 maart 2014 15:39 schreef Zwabberhark het volgende:
Gevolg van de privatisering/liberalisering van de postmarkt.
Zelf heel lang als bijbaantje bij de TNT gewerkt. Maar heb het daar in een paar jaar zo zien afglijden.I solemnly swear i'm up to no good![]()
M'n pa is 30 jaar lang postbode geweest en is er 3 jaar geleden ofzo uitbezuinigd als 54-jarige. Gelukkig wel met een geldzakje en mogelijkheid tot omscholing, maar de laatste 10 jaar daar waren ook echt gewoon knudde. Teloorgang, dit-dat-alles.Ja doei.![]()
Marktwerking is Heilig hequote:Op woensdag 26 maart 2014 15:39 schreef Zwabberhark het volgende:
Gevolg van de privatisering/liberalisering van de postmarkt.![]()
![]()
With four other people
And aliens![]()
Dat zou nog steeds zo moeten zijn. PostNL bezorgd nog steeds elke dag (behalve maandag) 24-uurs post. Er is ook 48-uurs post, die wordt alleen op dinsdag, donderdag en zaterdag bezorgd. Maar, partijpost (ik vermoed dat dat is waarmee startnummers worden verzonden) zouden altijd de volgende dag in huis moeten zijn..quote:Op woensdag 26 maart 2014 15:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Das toch bizar. Vroeger was voor de laatste lichting op de bus de volgende dag in huis.
Brieven die in de brievenbussen worden gedaan, worden de volgende dag bezorgd. Tenzij te kleine brievenbus, of sorteerfout, o.i.d![]()
I know. Ik ben van de linkse kerk, met dito hobby's. Dus tja.quote:
Enfin, het is natuurlijk een triest bericht, maar dit komt meer voor:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Euh, partijpost is 24 of 48 of 72 uurs verzending..quote:Op woensdag 26 maart 2014 15:46 schreef Levitas het volgende:
[..]
Dat zou nog steeds zo moeten zijn. PostNL bezorgd nog steeds elke dag (behalve maandag) 24-uurs post. Er is ook 48-uurs post, die wordt alleen op dinsdag, donderdag en zaterdag bezorgd. Maar, partijpost (ik vermoed dat dat is waarmee startnummers worden verzonden) zouden altijd de volgende dag in huis moeten zijn..
Brieven die in de brievenbussen worden gedaan, worden de volgende dag bezorgd. Tenzij te kleine brievenbus, of sorteerfout, o.i.d![]()
Na mijn hardlooppoging vanochtend die ik na 1km al moest stoppen door een enorme hagelbui net toch maar weer gelopen.
Mijn doel bereikt! 10km binnen een uur(59:35 http://www.endomondo.com/workouts/313828360/4985471)
Ik vraag me alleen wel af:
- Hoe kun je het best heuvel af lopen? Als je jezelf laat gaan belast je volgens mij te veel je knieën. Maar lopen met de rem er op kost ook veel energie..Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Ik let er altijd op dat ikquote:Op woensdag 26 maart 2014 16:10 schreef Pandaplint het volgende:
Na mijn hardlooppoging vanochtend die ik na 1km al moest stoppen door een enorme hagelbui net toch maar weer gelopen.
Mijn doel bereikt! 10km binnen een uur(59:35 http://www.endomondo.com/workouts/313828360/4985471)
Ik vraag me alleen wel af:
- Hoe kun je het best heuvel af lopen? Als je jezelf laat gaan belast je volgens mij te veel je knieën. Maar lopen met de rem er op kost ook veel energie..
A. Rol
B. Zelfde frequentie aanhoud
Ik maak wel mijn pas vaak wat groter![]()
Zo probeer ik het dus ook. Maar de klappen op de knieën worden toch harder.quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:30 schreef Ciscus het volgende:
[..]
Ik let er altijd op dat ik
A. Rol
Ik maak wel mijn pas vaak wat groter
Met wandelen in de bergen ga je gewoon wat dieper zitten tijdens het lopen. Maar met hardlopen wil dat niet zo makkelijk
Toch een andere sport he :-)quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:34 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Zo probeer ik het dus ook. Maar de klappen op de knieën worden toch harder.
Met wandelen in de bergen ga je gewoon wat dieper zitten tijdens het lopen. Maar met hardlopen wil dat niet zo makkelijk
Probeer anders kleinere passen, zelfde frequentie en iets voorover hangen![]()
Het reflectie hesje dat ik won bij de 20 van Alphen was ook op maandag verstuurd en lag op vrijdag pas in de bus. De post is echt niet meer wat het geweest is.quote:Op woensdag 26 maart 2014 14:32 schreef Swetsenegger het volgende:
Post geweest, geen startnummer. Snailmail krijgt een heel nieuwe betekenis.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg![]()
Vraagje.... ik ben nu herstellende van een ontsteking aan (de aanhechting van) mijn achillespees. Ben inmiddels al twee en een halve week uitgeschakeld en merk nu de laatste dagen dat de pijn bij wandelen flink af aan het nemen is. Het gaat dus gelukkig de goede kant op. Ik loop nu weer normaal, maar voel nog wel lichte pijn.
Wanneer zou ik weer rustig kunnen beginnen met hardlopen? Oftewel, hoeveel dagen pijnvrij adviseren jullie?
Van het weekend wordt het mooi weer en het begint weer te kriebelen namelijk.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2014 17:00:22 ]![]()
Grotere passen is dus eigenlijk weer net niet handig. Want bultaf zijn de klappen al groter en als je grotere passen gaat zetten, worden de klappen alleen nog maar groter.quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:30 schreef Ciscus het volgende:
[..]
Ik let er altijd op dat ik
A. Rol
Ik maak wel mijn pas vaak wat groter
Volgens mij moet je juist zorgen dat je pasfrequentie omhoog gaat en je dus kleinere passen maakt dan als je met dezelfde frequentie zou blijven gaan. Dan kan je de schokken kleiner maken.NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Dit volgens mij jaquote:Op woensdag 26 maart 2014 16:59 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Grotere passen is dus eigenlijk weer net niet handig. Want bultaf zijn de klappen al groter en als je grotere passen gaat zetten, worden de klappen alleen nog maar groter.
Volgens mij moet je juist zorgen dat je pasfrequentie omhoog gaat en je dus kleinere passen maakt dan als je met dezelfde frequentie zou blijven gaan. Dan kan je de schokken kleiner maken.![]()
![]()
Eens, langere passen zijn niet perse wijs om te doen. Ik doe het alleen wel omdat ik het lekkerder vind lopen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:59 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Grotere passen is dus eigenlijk weer net niet handig. Want bultaf zijn de klappen al groter en als je grotere passen gaat zetten, worden de klappen alleen nog maar groter.
Volgens mij moet je juist zorgen dat je pasfrequentie omhoog gaat en je dus kleinere passen maakt dan als je met dezelfde frequentie zou blijven gaan. Dan kan je de schokken kleiner maken.
Frequentie gelijk houden is het meest belangrijke, volgens mij. Dus geen kortere o
[ Bericht 5% gewijzigd door Ciscus op 26-03-2014 17:09:32 ]![]()
Weet iemand misschien een goed hardloopschema om van ongeveer 2-5km naar een marathon te gaan / halve marathon . Ik vind het niet erg om veel te trainen. Ik kon niet echt iets goeds vinden, dus misschien dat hier iemand er een weet.Dare to be different.![]()
Begin eens met een schema van 5 naar 10 en kijk hoe dat gaat.quote:Op woensdag 26 maart 2014 17:07 schreef PassThatShit het volgende:
Weet iemand misschien een goed hardloopschema om van ongeveer 2-5km naar een marathon te gaan / halve marathon . Ik vind het niet erg om veel te trainen. Ik kon niet echt iets goeds vinden, dus misschien dat hier iemand er een weet.
Daarna 10 - HM en daarna HM - M.Ja doei.![]()
My asics dot comquote:Op woensdag 26 maart 2014 17:07 schreef PassThatShit het volgende:
Weet iemand misschien een goed hardloopschema om van ongeveer 2-5km naar een marathon te gaan / halve marathon . Ik vind het niet erg om veel te trainen. Ik kon niet echt iets goeds vinden, dus misschien dat hier iemand er een weet.![]()
ik kon pas na 4 maanden weer lopen. Eerder twee keer geprobeerd maar bij hardlopen werd het meteen weer erger, en dan ook weer met normaal wandelen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:58 schreef J0kkebr0k het volgende:
Vraagje.... ik ben nu herstellende van een ontsteking aan (de aanhechting van) mijn achillespees. Ben inmiddels al twee en een halve week uitgeschakeld en merk nu de laatste dagen dat de pijn bij wandelen flink af aan het nemen is. Het gaat dus gelukkig de goede kant op. Ik loop nu weer normaal, maar voel nog wel lichte pijn.
Wanneer zou ik weer rustig kunnen beginnen met hardlopen? Oftewel, hoeveel dagen pijnvrij adviseren jullie?
Van het weekend wordt het mooi weer en het begint weer te kriebelen namelijk.
Dus. Je lichaam geeft aan dat het te veel is, je moet zoeken naar een manier waarop je lijf het weer aankan, op het juiste moment. Probeer het, vraag aan mr. Achil of hij het goed vindt, zo nee, geef je hem nog wat rust.
Plus trap-oefeningen op je tenen staan en je hiel laten zakken heel rustig en dan weer omhoog!![]()
Werk eerst eens verantwoord tot 10 KM. Dan 15, 21 en dan mag je dromen over een marathon. Veel trainen is leuk, maar je pezen en spieren moeten die belasting ook aankunnen en verwerken.quote:Op woensdag 26 maart 2014 17:07 schreef PassThatShit het volgende:
Weet iemand misschien een goed hardloopschema om van ongeveer 2-5km naar een marathon te gaan / halve marathon . Ik vind het niet erg om veel te trainen. Ik kon niet echt iets goeds vinden, dus misschien dat hier iemand er een weet."The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start."![]()
4 maanden?quote:Op woensdag 26 maart 2014 17:12 schreef Twinky het volgende:
ik kon pas na 4 maanden weer lopen. Eerder twee keer geprobeerd maar bij hardlopen werd het meteen weer erger, en dan ook weer met normaal wandelen.
Dus. Je lichaam geeft aan dat het te veel is, je moet zoeken naar een manier waarop je lijf het weer aankan, op het juiste moment. Probeer het, vraag aan mr. Achil of hij het goed vindt, zo nee, geef je hem nog wat rust.Damn, dat is lang zeg. Balen vooral! Ik hoop maar dat het bij mij meevalt en ik binnenkort gewoon weer kan gaan lopen. Ik zal het dit weekend nog maar even niet proberen en pas gaan lopen als ik een weekje volledig pijn vrij ben. Wil het natuurlijk niet forceren.
Oh en die oefening ken ik. Heb het alleen wat verwaarloosd. Hoe vaak is het aan te raden en hoeveel herhalingen doe je per keer?
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2014 17:18:11 ]![]()
Mr. Achil![]()
Heuvelaf rennen, daarbij bedenk ik me altijd het volgende:
Bij een korte afdaling --> om in vaktermen te blijven: WHOEEEEEi! (gewoon gaan, grote passen, snel!)
Bij een langere afdeling --> denk om pasfrequentie, licht voorovergebogen
En nu ga ik naar huis![]()
![]()
Misschien heb je wel een punt. Heb je dan toevallig een mooi 10km schema ( ik kan deze zelf ook wel opzoeken ) en dan wel met een beetje vaart erachterquote:Op woensdag 26 maart 2014 17:17 schreef _MvN_ het volgende:
[..]
Werk eerst eens verantwoord tot 10 KM. Dan 15, 21 en dan mag je dromen over een marathon. Veel trainen is leuk, maar je pezen en spieren moeten die belasting ook aankunnen en verwerken.
Dare to be different.![]()
De eerste drie Nike-commercials, uitgezonden tijdens de New York Marathon van 1982
F means you're fucked![]()
Vanwaar de haast?quote:Op woensdag 26 maart 2014 17:29 schreef PassThatShit het volgende:
[..]
Misschien heb je wel een punt. Heb je dan toevallig een mooi 10km schema ( ik kan deze zelf ook wel opzoeken ) en dan wel met een beetje vaart erachter
Ken je dat gezegde?quote:Op woensdag 26 maart 2014 17:29 schreef PassThatShit het volgende:
[..]
Misschien heb je wel een punt. Heb je dan toevallig een mooi 10km schema ( ik kan deze zelf ook wel opzoeken ) en dan wel met een beetje vaart erachter![]()
Hardlopers zijn...in dit geval blessure lopers.
Neem nou gewoon je tijd dan is de kans veel groter dat het goed gaat."De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg![]()
Vandaag ben ik naar de Starshoe bij mij om de hoek (nou ja, kilometertje of 2) geweest voor nieuwe schoenen. Mijn Saucony Guide 6's waren na bijna 1100 km aan vervanging toe.
Het was drukker dan verwacht, ik moest dus nog een minuut of 20 wachten. Maar dat is helemaal niet erg. Het is leuk om te zien hoe anderen geholpen worden.
Je wordt daar gefilmd terwijl je op een indoorbaantje van circa 15 meter heen en weer loopt. Vervolgens kun je beeldje voor beeldje terugkijken wat het effect van een schoen of zooltje is. Verder kijken ze uiteraard naar het slijtpatroon onder je huidige schoeisel en nemen ze de blessures door van het afgelopen jaar.
Ik vertelde dus over mijn heupprobleem aan de rechterkant en mijn wijsteen. Vroeg me af of ik een beenlengteverschil had of zo, want 9 van de 10 keer heb ik een blessure aan het rechter pootje.
Enfin, meteen dus extra goed gekeken naar de stand van het bekken tijdens het lopen. Zowel van voren als van achteren. Alleen bleek uit de beelden dat mijn bekken te allen tijden netjes horizontaal bleef. Het is zeer onwaarschijnlijk dat daar wat fout zat. Op het naar buiten zetten van de voeten na was de techniek niet vreselijk beroerd. Linker been wat meer dan rechts. Advies is dus om nog even kalm aan te blijven doen, omdat rust tot nu toe wel tot verbetering leidt.
De schoenen waren dit keer snel gekozen, na de Guide 6 heb ik nu de Guide 7. Die werken voor mij en aangezien het model niet of nauwelijks aangepast is, is er geen reden om te veranderen. Ze zaten ook meteen lekker, dus ik rekende met plezier af. Uiteraard met anti-pronatiezooltjes.
Vanmiddag ben ik ze meteen gaan inlopen. Schoenen zijn top, maar ikzelf nog niet. Het is echt een wereld van verschil met de periode tussen BGL en CPC toen vrijwel iedere training goed ging. Vanmiddag waren de poten als lood, het lukte gewoon niet. De rechterheup was nog steeds hinderlijk, maar toch al weer wat minder dan zondag. Niet pijnlijk, wel stijfjes en voelbaar. Sowieso voelde ik me zo stijf als een plank (of beter gezegd: hark).
Geen al te veel fancykleurtjes bij dit type schoen:
Maar goed, ik ben sowieso het liefst een anonieme grijze muis danwel nummer. Dus het past me goed
Endo:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
BTW: wat betreft het afdalen van een heuvel: als je krachten spaart kun je heel veel winst halen door juist hele lange passen te nemen in een hele lage frequentie. Echt vliegen dus. Liefst voorvoetlanding.![]()
Als ik kijk naast de grafiekjes ging het KUT (maar niet te snel, hoera!), maar oh wat was het lekker! Helemaal niet hoeven aftellen (nog twee minuten!), ging gewoon als vanzelf. Dartelende lammetjes tegen gekomen, hagelbui op m'n kop gehad, maar echt een super fijn loopje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Your opinion of me is none of my business.![]()
quote:Op woensdag 26 maart 2014 17:56 schreef Sarasi het volgende:
Als ik kijk naast de grafiekjes ging het KUT (maar niet te snel, hoera!), maar oh wat was het lekker! Helemaal niet hoeven aftellen (nog twee minuten!), ging gewoon als vanzelf. Dartelende lammetjes tegen gekomen, hagelbui op m'n kop gehad, maar echt een super fijn loopje.
Grafiekjes zeggen maar weinig, het gevoel teltSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 26 maart 2014 17:56 schreef Sarasi het volgende:
Wat YUR zegtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Hier is inmiddels duidelijk waarom mn hartslag gisteren niet meer omhoog wilde: of ik heb iets verkeerds gegeten, of er is een griepje op komst. Hoe dan ook: ik voel me bleh.![]()
in ieder geval twee keer per dag, 3x 10 keer?quote:Op woensdag 26 maart 2014 17:17 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
4 maanden?Damn, dat is lang zeg. Balen vooral! Ik hoop maar dat het bij mij meevalt en ik binnenkort gewoon weer kan gaan lopen. Ik zal het dit weekend nog maar even niet proberen en pas gaan lopen als ik een weekje volledig pijn vrij ben. Wil het natuurlijk niet forceren.
Oh en die oefening ken ik. Heb het alleen wat verwaarloosd. Hoe vaak is het aan te raden en hoeveel herhalingen doe je per keer?![]()
Ooooo mijnheeft de verkeerde roerbakgroente gekocht voor vanavond en ik moet nog hardlopen.
Zou dat gaan, hardlopen met een zakje groente?![]()
![]()
Nou ik vind het fijn om snel voortgang te maken. 4x per week trainen kan geen kwaad.quote:Dare to be different.![]()
Oke..quote:Op woensdag 26 maart 2014 17:45 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Ken je dat gezegde?
Hardlopers zijn...in dit geval blessure lopers.
Neem nou gewoon je tijd dan is de kans veel groter dat het goed gaat.Dare to be different.![]()
quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:39 schreef PassThatShit het volgende:
[..]
Nou ik vind het fijn om snel voortgang te maken. 4x per week trainen kan geen kwaad.Deze week 10quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:39 schreef PassThatShit het volgende:
[..]
Nou ik vind het fijn om snel voortgang te maken. 4x per week trainen kan geen kwaad.
Volgende week 15km
Daarna 20
Dan 30
en dan ergens eind april een marathon
#lekkersnelschemaZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Maar wat voor trainingen dan..quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:40 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
[..]
Deze week 10
Volgende week 15km
Daarna 20
Dan 30
en dan ergens eind april een marathon
#lekkersnelschemaDare to be different.![]()
quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:41 schreef PassThatShit het volgende:
[..]
Maar wat voor trainingen dan..
Ja doei.![]()
Gewoon rennen. Wat anders?quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:41 schreef PassThatShit het volgende:
[..]
Maar wat voor trainingen dan..Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Dat. Tot je er bij neervalt. Als je niet hijgend bijna neerploft na een training had je harder gekund.quote:Ja doei.![]()
Dat is dus de spirit. Geen pijn, niet fijn!quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:43 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dat. Tot je er bij neervalt. Als je niet hijgend bijna neerploft na een training had je harder gekund.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Hardlopen. Linkervoet, rechtervoet, linkervoet etc etc. Herhalen tot je #km hebt gelopen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:41 schreef PassThatShit het volgende:
[..]
Maar wat voor trainingen dan..![]()
Zo simpel is hardlopen inderdaad. Geen idee waarover wij lullen, al 723 topics lang.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
60kg squatten. Elke dag tussen 5 en 7.quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:46 schreef PassThatShit het volgende:
Ik bedoelde interval trainingen erbij / spier trainingen.Ja doei.![]()
Maar niet op de vrijdagen in de even weken van oneven maanden als de maan in 't eerste kwartier staat. Dan is 't niet goed voor je yin yang.quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:49 schreef GotC het volgende:
En wb intervaltraining, 1 stap hardlopen, 1 stap wandelen x #km1x per week, op vrijdagavond.
Ja doei.![]()
Een goede training bestaat uit een stuk hardlopen, en daarna een dag rusten (=niet hardlopen). Van 4x of vaker per week trainen ga je alleen maar langzamer vooruit, omdat je je spieren aan het afbreken bent.quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:39 schreef PassThatShit het volgende:
[..]
Nou ik vind het fijn om snel voortgang te maken. 4x per week trainen kan geen kwaad.
Hoeveel loop je nu? In je eerste post zei je 2-5km. Betekent dat dat je de 5 nog maar met moeite haalt? In dat geval zou ik een 0-5 km schema downloaden, en daarvan de laatste 4 of 5 weken doen. Als je de 5km zonder veel moeite haalt, ben je klaar voor een schema dat je naar de 10 brengt.![]()
True, true. En dan slijten je veters ineens, ipv je zoolquote:Op woensdag 26 maart 2014 18:50 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Maar niet op de vrijdagen in de even weken van oneven maanden als de maan in 't eerste kwartier staat. Dan is 't niet goed voor je yin yang.![]()
![]()
welcome in my world.... mijn nieuwe schoenen zijn vrijdag verzonden vanuit Auckland en ik mag blij zijn als je over een uurtje in de brievenbus liggenquote:Op woensdag 26 maart 2014 15:21 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]Wordt er niet nerveus van hoor. Verbaasd me alleen dat wanneer maandag dingen op de post gegaan zijn deze woensdag er nog niet zijn. Vroeger was dat een zekerheidje.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Behalve als het kut ging en de cijfertjes zeggen dat het een prima training wasquote:Op woensdag 26 maart 2014 17:58 schreef YUR het volgende:
[..]
Grafiekjes zeggen maar weinig, het gevoel telt![]()
![]()
Ja maar jij woont in hobbitland. Kan Gandalf ze niet toveren?quote:Op woensdag 26 maart 2014 19:09 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
welcome in my world.... mijn nieuwe schoenen zijn vrijdag verzonden vanuit Auckland en ik mag blij zijn als je over een uurtje in de brievenbus liggen![]()
even terugkomend op het veterverhaal..... ligt het aan mij of zijn (met name bij Brooks Pure) standaard veters eigenlijk altijd aan de korte kant, vooral als je een heel lock gebruik?'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Die brooks pure zitten zo strak dat je geen heellock nodig hebt. Maar ik met mijn brooks tot op heden geen probleem gehad met de lengte van m'n veters. Die van mijn New Balance zijn echt wel kort met heel lock.quote:Op woensdag 26 maart 2014 19:14 schreef rechtsedirecte het volgende:
even terugkomend op het veterverhaal..... ligt het aan mij of zijn (met name bij Brooks Pure) standaard veters eigenlijk altijd aan de korte kant, vooral als je een heel lock gebruik?![]()
Ik vind het wel mee vallen hoe strak de Pure's zitten maar dat zal een kwestie van persoonlijke voorkeur zijn, ik lijk mij schoenen sowieso strak om mijn voeten heen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 19:15 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Die brooks pure zitten zo strak dat je geen heellock nodig hebt. Maar ik met mijn brooks tot op heden geen probleem gehad met de lengte van m'n veters. Die van mijn New Balance zijn echt wel kort met heel lock.
Ik heb bij elke schoen waarin ik loop een heel lock vanwege het feit dat ik anders te veel naar voren schuif bij heuvel-af lopen., bij een kort rondje niet zo erg maar bij een lange loop vervelend.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
![]()
Klote verkoudheid, ik wil lopen, niet op de bank hangen en me beroerd voelen.
Bij mij lijkt de verkoudheid al weer over te zijn. Misschien dat het lopen eergisteren toch nog wat geholpen heeft.![]()
probleem is, ik mag wel in Hobbitland wonen maar ik heb nog nooit een Hobbit of LOTR film gekeken dus ik zou niet weten wie ik op de schouder moet tikken....quote:Op woensdag 26 maart 2014 19:14 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja maar jij woont in hobbitland. Kan Gandalf ze niet toveren?'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ik had geen zi-hin… Maar ik heb mezelf toch naar buiten getrapt. Ik vond het nog steeds niet leuk, maar ik ben in ieder geval wel geweest
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Afgelopen 2 dagen geen 'tijd' gehad om te lopen, zo maar ff een rondje hobbelenMisschien ook maar beter om het even wat rustiger op te bouwen
![]()
![]()
Ik had wel willen ruilen hoor...quote:Op woensdag 26 maart 2014 20:10 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik had geen zi-hin… Maar ik heb mezelf toch naar buiten getrapt. Ik vond het nog steeds niet leuk, maar ik ben in ieder geval wel geweestMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Bij gebrek aan mogen lopen, even een rondje gewandeld met m'n vriendwe moesten toch iets op de post doen
With four other people
And aliens![]()
Sorryquote:
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Jij loopt binnenkort ook weer lekkerquote:
quote:Op woensdag 26 maart 2014 20:24 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Jij loopt binnenkort ook weer lekker![]()
En jij ook, baaltraining komt voor
Het is meer ik-heb-geen-zin-om-te-lopen-want-ik-ben-moe-na-het-werkquote:maar ook daar moet ik maar even doorheen denk ik.
Herkenbaar. Goed hoor, dat je bent geweestquote:Op woensdag 26 maart 2014 20:29 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Het is meer ik-heb-geen-zin-om-te-lopen-want-ik-ben-moe-na-het-werkmaar ook daar moet ik maar even doorheen denk ik.
![]()
Als ik niet bij een loopclub liep, was ik gisteren OP of beter, IN de bank geploft voor de TV. En toen werd het toch een leuk loopavondje.![]()
i'm tired, I think i'll go for a runquote:Op woensdag 26 maart 2014 20:29 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Het is meer ik-heb-geen-zin-om-te-lopen-want-ik-ben-moe-na-het-werkmaar ook daar moet ik maar even doorheen denk ik.
runners logic!!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Tja, en hoe onlogisch het ook klinkt, toch gaat het vaak echt op.quote:Op woensdag 26 maart 2014 20:47 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
i'm tired, I think i'll go for a run
runners logic!!
Ik ben ook net weer terug van mijn rondje. 10 min inlopen, 10x 1-1 interval, 10 minuten uitlopen. En ik moet zeggen, ik heb in geen weken zo lekker gelopen.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg![]()
Zo, 4km in de pocket. Zit duidelijk vooruitgang in!
En stiekem een beetje meer vaart gemaakt dan de vorige keren. Dus voor het eerst in twee weken het idee weer een beetje een echte workout gehad te hebben.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
quote:Op woensdag 26 maart 2014 20:50 schreef Wolve000 het volgende:
En stiekem een beetje meer vaart gemaakt dan de vorige keren. Dus voor het eerst in twee weken het idee weer een beetje een echte workout gehad te hebben.Oef dat klinkt als weer langzaam opbouwen. Zonder pijn gelopen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 26 maart 2014 20:50 schreef Wolve000 het volgende:
En stiekem een beetje meer vaart gemaakt dan de vorige keren. Dus voor het eerst in twee weken het idee weer een beetje een echte workout gehad te hebben.Gaat de goede kant opSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Shitquote:Op woensdag 26 maart 2014 20:54 schreef rechtsedirecte het volgende:
stop running people!!
[ afbeelding ]![]()
![]()
Zonder AV zou ik het ook echt niet redden om 's avonds te lopen. Dan is het echt zodra ik zit tv aan en helemaal niks meer.![]()
Hehe eindelijk, validation om niets te hoeven doen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 20:54 schreef rechtsedirecte het volgende:
stop running people!!
[ afbeelding ]
Iemand veel runnninggear kopen?
Ben terug van een rondje, ik had eigenlijk helemaal geen zin, zeker niet omdat het net geregend had en het waterkoud was. Toch gegaan want anders komt het er deze werkweek niet van, en heerlijk gelopen, 6,5 km zonder enige moeite.![]()
![]()
Vorige week 5 dagen geheel niet hardgelopen. Daarvoor ging het maar moeizaam, maar sindsdien gaat het een stuk beter.quote:Op woensdag 26 maart 2014 20:53 schreef Quoi het volgende:
[..]
Oef dat klinkt als weer langzaam opbouwen. Zonder pijn gelopen?
Het is nog wel wat gevoelig, maar het is niet pijnlijk. Het blijft dus even aftasten. Maar omdat m'n loopjes van de afgelopen twee weken allemaal 2,5 a 3 kilometer waren, wilde ik ook weer niet een te grote sprong maken ineens. Misschien dat het wel was gelukt om nog wat verder te gaan, maar ik wil het risico ook niet lopen.NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Groot gelijk, des te sneller loop je weer als een kievitquote:Op woensdag 26 maart 2014 21:12 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Vorige week 5 dagen geheel niet hardgelopen. Daarvoor ging het maar moeizaam, maar sindsdien gaat het een stuk beter.
Het is nog wel wat gevoelig, maar het is niet pijnlijk. Het blijft dus even aftasten. Maar omdat m'n loopjes van de afgelopen twee weken allemaal 2,5 a 3 kilometer waren, wilde ik ook weer niet een te grote sprong maken ineens. Misschien dat het wel was gelukt om nog wat verder te gaan, maar ik wil het risico ook niet lopen.![]()
![]()
Zo, ook weer terug9.4km met z'n viertjes gehobbeld. 200m omhoog in totaal
en ook wat naar beneden. Was wel fijn, lekker beetje tempo kunnen houden omdat we met z'n vieren waren. Fijn. Benen nog wel wat zwaar na zaterdag, maar dat mag!
was fijn! En gezellig!
http://www.endomondo.com/workouts/314044679/881511Ja doei.![]()
Zat net eens te zoeken en de Arcade 10 km en een 5km loopje begin April 2013 ergens in Den Haag waren mijn laatste loopjes voor mijn knieblessure toendertijd.
Jaar later en een HM gelopenAlleen dat ene 5 km loopje was toen al in 27:38. Toch echt tijd om onder de 27 te duiken
Langere afstanden wel verbeterd.
Tot zover /terugblik![]()
Ik kan niet wachten om morgen ook weer te lopen. Volgens mij is "back 2 basics" de enige juiste stap voor mezelf geweest op dit moment. Lekker rustig aan opbouwen van 5 naar 10km en dan zien we het wel weer verder.
Na elke 10km die ik de afgelopen maand heb gelopen, was het scheenbeen toch best wat gevoelig. Als ik op zondag 10km liep, was de gevoeligheid op dinsdagochtend weg. Als ik dinsdag vervolgens een kilometer of 5 liep, was die gevoeligheid er weer. Nu niet meer dan 5km per keer gelopen en 0,0 gevoeligheid, op welke dag dan ook.![]()
Ik gebruik geen heel-lock en ik vind ze al kortquote:Op woensdag 26 maart 2014 19:14 schreef rechtsedirecte het volgende:
even terugkomend op het veterverhaal..... ligt het aan mij of zijn (met name bij Brooks Pure) standaard veters eigenlijk altijd aan de korte kant, vooral als je een heel lock gebruik?
Mijn racevest is morgen op locatie (koopavond op donderdag dus dat komt goed uit, meteen ophalen).
Als die snotneus dan in het weekend weg is kan ik hem meteen testen. Zin in
Ik heb vanavond met een waardeloos gevoel gelopen, maar het harde, windstille strand en de door de ondergaande zon gekleurde lucht hebben veel goedgemaakt.
En korte versnellinkjes zijn goed voor leuke grafiekjes
Ik speel altijd een liveset tijdens het hardlopen, maar die gaat elke keer exact na 1 kilometer op pauze. Ik heb alleen Endomondo en Winamp draaien dan, iemand ervaring mee?![]()
![]()
Vanwaar het waardeloze gevoel kerel?quote:Op woensdag 26 maart 2014 21:56 schreef YUR het volgende:
Ik heb vanavond met een waardeloos gevoel gelopen, maar het harde, windstille strand en de door de ondergaande zon gekleurde lucht hebben veel goedgemaakt.
En korte versnellinkjes zijn goed voor leuke grafiekjes
Ik zat BTW net eens terug te lezen in hele oude topics van deze serie, van eind 2011. Grappig om posts te lezen van het topicmeubilair dat toen ook al aanwezig was. Swets was toen blij met 28:22 op de 5k. Loopt-ie nu 4x achter elkaar tijdens een HM. YUR die twijfelt of hij niet alvast vandaag gaat lopen vanwege een verwachtte storm. Erg vermakelijk, heb ik destijds allemaal gemist.![]()
En dan was mn eerste post in deze reeks zelfs nog in deel 1. Onder een andere nick weliswaar, maar dan nogquote:Op woensdag 26 maart 2014 22:09 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Vanwaar het waardeloze gevoel kerel?
Ik zat BTW net eens terug te lezen in hele oude topics van deze serie, van eind 2011. Grappig om posts te lezen van het topicmeubilair dat toen ook al aanwezig was. Swets was toen blij met 28:22 op de 5k. Loopt-ie nu 4x achter elkaar tijdens een HM. YUR die twijfelt of hij niet alvast vandaag gaat lopen vanwege een verwachtte storm. Erg vermakelijk, heb ik destijds allemaal gemist.
Oh, en het lopen liep gewoon ff niet. Geen man overboord.F means you're fucked![]()
Godverdomme in 3 jaar tijd maar 3 minuten van m'n pr op de 5K afgelopenquote:Op woensdag 26 maart 2014 22:09 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Vanwaar het waardeloze gevoel kerel?
Ik zat BTW net eens terug te lezen in hele oude topics van deze serie, van eind 2011. Grappig om posts te lezen van het topicmeubilair dat toen ook al aanwezig was. Swets was toen blij met 28:22 op de 5k. Loopt-ie nu 4x achter elkaar tijdens een HM. YUR die twijfelt of hij niet alvast vandaag gaat lopen vanwege een verwachtte storm. Erg vermakelijk, heb ik destijds allemaal gemist.![]()
![]()
Het wordt tijd dat je je best eens gaat doen, lapzwansquote:Op woensdag 26 maart 2014 22:13 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Godverdomme in 3 jaar tijd maar 3 minuten van m'n pr op de 5K afgelopenF means you're fucked![]()
Klinkt als endo die de muziekplayer onderbreekt om je km tijd te vertellen, en winamp dan niet meer door gaat.quote:Op woensdag 26 maart 2014 21:59 schreef Zhano het volgende:
Ik speel altijd een liveset tijdens het hardlopen, maar die gaat elke keer exact na 1 kilometer op pauze. Ik heb alleen Endomondo en Winamp draaien dan, iemand ervaring mee?
Je kan een andere player proberen, of de meldingen in endo uitzettenMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Of gewoon Endomondo gebruiken als playerquote:Op woensdag 26 maart 2014 22:14 schreef Guard het volgende:
[..]
Klinkt als endo die de muziekplayer onderbreekt om je km tijd te vertellen, en winamp dan niet meer door gaat.
Je kan een andere player proberen, of de meldingen in endo uitzettenF means you're fucked![]()
Ik had vanmiddag precies hetzelfde. Ik maak even gebruik van de gelegenheid om daar nog een keer over te klagen. Maar de nieuwe sloffen zitten lekkâh.quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:11 schreef YUR het volgende:Oh, en het lopen liep gewoon ff niet. Geen man overboord.
In dat topic was jouw PR een 26'er, jij staat nu op 23? Da's mijn doel voor dit jaar, voor het eerst onder de 24.quote:Op
woensdag 26 maart 2014 22:13 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Godverdomme in 3 jaar tijd maar 3 minuten van m'n pr op de 5K afgelopen![]()
Hmm wist niet dat dat kon, maar ja ik gebruik de endo app slechts sporadisch om tracken...quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:15 schreef YUR het volgende:
[..]
Of gewoon Endomondo gebruiken als playerMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
25:30quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:16 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Ik had vanmiddag precies hetzelfde. Ik maak even gebruik van de gelegenheid om daar nog een keer over te klagen. Maar de nieuwe sloffen zitten lekkâh.
[..]
In dat topic was jouw PR een 26'er, jij staat nu op 23? Da's mijn doel voor dit jaar, voor het eerst onder de 24.![]()
![]()
Ik heb ook even een dipje, vooral erg moe. Veel bijslapen dus komende dagen en zondag wederom een (warme...) halve marathon als training
The line is a dot to you!![]()
Ah ok. En dat je Endo kon gebruiken om af te spelen wist ik niet.quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:14 schreef Guard het volgende:
[..]
Klinkt als endo die de muziekplayer onderbreekt om je km tijd te vertellen, en winamp dan niet meer door gaat.
Je kan een andere player proberen, of de meldingen in endo uitzetten![]()
Dit is gelukkig een waanzinnig educatief topicquote:Op woensdag 26 maart 2014 22:18 schreef Zhano het volgende:
[..]
Ah ok. En dat je Endo kon gebruiken om af te spelen wist ik niet.
Van veterstrikdiploma tot app beheer, we hebben het allemaalquote:Op woensdag 26 maart 2014 22:19 schreef YUR het volgende:
[..]
Dit is gelukkig een waanzinnig educatief topicMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Dat klopt zeker. Was jij niet degene die met SmashRun op de proppen kwam? Topsitequote:Op woensdag 26 maart 2014 22:19 schreef YUR het volgende:
[..]
Dit is gelukkig een waanzinnig educatief topic![]()
![]()
Ik was het niet! Volgens mij las ik hier ook voor het eerst over SmashRun. Leuke site met een actieve kleine crew met volgens mij best veel potentiequote:Op woensdag 26 maart 2014 22:21 schreef Zhano het volgende:
[..]
Dat klopt zeker. Was jij niet degene die met SmashRun op de proppen kwam? Topsite
Ik ben verslaafd aan trophies, stickers (vroegah) en badges etc dus ik vind helemaal mooi.quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:22 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik was het niet! Volgens mij las ik hier ook voor het eerst over SmashRun. Leuke site met een actieve kleine crew met volgens mij best veel potentie![]()
Ik heb het nog nooit gedaan!quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:24 schreef Swetsenegger het volgende:
Wil d'r nog iemand leren php'en?
[ code verwijderd ]
Je kunt ook die " weglaten binnen de echo en gewoon de variabele binnen de string postenquote:Op woensdag 26 maart 2014 22:24 schreef Swetsenegger het volgende:
[ code verwijderd ]![]()
![]()
Eh nee, dan moet je 'm binnen {} zetten en dat is heul slecht programmeren.quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:25 schreef Zhano het volgende:
[..]
Je kunt ook die " weglaten binnen de echo en gewoon de variabele binnen de string posten
-edit- verdomd, tegenwoordig parsed php hem ook gewoon binnen quotesTering, die taal wordt met de dag slechter typed.
![]()
Efkes niet, heb al moeite zat om tijd te vinden voor mijn cursus Spaansquote:Op woensdag 26 maart 2014 22:24 schreef Swetsenegger het volgende:
[ code verwijderd ]
En ik voor mn afstudeeropdrachtquote:Op woensdag 26 maart 2014 22:28 schreef Guard het volgende:
[..]
Efkes niet, heb al moeite zat om tijd te vinden voor mijn cursus Spaans
al heeft dat weinig met tijd te maken...F means you're fucked![]()
Klinkt beter, zeggen dat je geen tijd kun vinden ipv zin...quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:28 schreef YUR het volgende:
[..]
En ik voor mn afstudeeropdracht
al heeft dat weinig met tijd te maken...
Ik weet dat je vroegah op de Commodore (Ik voel me ineens oud) met 2 regels je naam over het beeld kon laten scrollen. Helemaal trots was ik dat ik wist hoe het moest.![]()
Inmiddels zou ik niet meer weten hoe het moet, maarja Commodore is inmiddels ook wel antiek."De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg![]()
Mijn voorkeur gaat uit naar enkele quotesquote:Op woensdag 26 maart 2014 22:24 schreef Swetsenegger het volgende:
[ code verwijderd ]![]()
![]()
Kan... tot je een hard regeleinde in je source wil hebben voor bv mailingsquote:Op woensdag 26 maart 2014 22:31 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Mijn voorkeur gaat uit naar enkele quotes
1
2
3
4<?php
echo "hard regeleinde \r\n"; //dit werkt
echo 'hard regeleinde \r\n'; //dit niet
?>![]()
BASIC style?quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:30 schreef Nanook24 het volgende:
Ik weet dat je vroegah op de Commodore (Ik voel me ineens oud) met 2 regels je naam over het beeld kon laten scrollen. Helemaal trots was ik dat ik wist hoe het moest.![]()
Inmiddels zou ik niet meer weten hoe het moet, maarja Commodore is inmiddels ook wel antiek.
1
210 print "name"
20 goto 10
Oid, lang geledenMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Haha komende 10 weken stage lekker met PHP aan de slag weer, thx voor de opfriscursusquote:Op woensdag 26 maart 2014 22:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Kan... tot je een hard regeleinde erin wil hebben voor bv mailings
[ code verwijderd ]![]()
![]()
Haal dan aub wel je vars buiten quotes, als je niet verketterd wil worden door je stage begleider,quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:34 schreef Zhano het volgende:
[..]
Haha komende 10 weken stage lekker met PHP aan de slag weer, thx voor de opfriscursus![]()
Vandaag heel veel mooi-weer lopers gezien op de terugweg naar huis.It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice![]()
Dan prop ik er html tussenquote:Op woensdag 26 maart 2014 22:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Kan... tot je een hard regeleinde erin wil hebben voor bv mailings
[ code verwijderd ]![]()
![]()
Ja zoiets was het inderdaad.quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:34 schreef Guard het volgende:
[..]
BASIC style?
[ code verwijderd ]
Oid, lang geleden
Gaar om je source, niet om je geparste html.quote:
1
2
3
4
5<?php
echo "Dit is een regeleinde \r\n";
// dit != gelijk aan
echo "Dit is een regeleinde <br />";
?>![]()
Ik doe het normaal net zoals jijquote:Op woensdag 26 maart 2014 22:36 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Haal dan aub wel je vars buiten quotes, als je niet verketterd wil worden door je stage begleider,![]()
![]()
Of zoiets.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13CHPUT EQU #00A2
LD HL,string
loop:
LD A,(HL)
CALL CHPUT
INC HL
LD A,0
CP (HL)
JR NZ,loop
RET
string: DB "Hardlopen is tof", 0
Geen idee meer of dit überhaupt werkt![]()
![]()
Ach ja, ik maak geen commerciële dingen, alleen wat hobbydingetjes. Maar goed, bedankt voor de tip iigquote:Op woensdag 26 maart 2014 22:39 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Gaar om je source, niet om je geparste html.
[ code verwijderd ]
Even wat anders, weet iemand of het mogelijk is om andere splittijden direct uit garmin connect te halen? Nu zie ik alleen kmtijden, omdat dat als ronde staat ingesteld, maar bij de marathon lijken mn 5km-splits ook wel interessant om te hebben.![]()
Gatver! Programmeren
Met dank aan huisgenoot een 6 voor gehaald en sindsdien ver vandaan gebleven. Yaiks!Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Gister een bizar slechte dag gehad
Rende voor het eerst sinds lange tijd weer overdag en dat blijkt toch best even anders te zijn. Ook rende ik met iemand samen. De eerste 3 km een snelheid van 11km/u terwijl ik normaal gemiddeld 9,5km/u loop, dus na 3 km was ik kapot. Dus ik dacht 'nou, stukje lopen en dan tot aan de 5 rechtstreeks', maar ook die laatste 2km nog een stuk gewandeld
Trainingen gaan met ups en downs blijkbaar, vrijdag had ik nog 8km met 9,6km/u gemiddeld, zonder looppauze.Cuz I'm Mr. Brightside![]()
Ik hoop dat je zelf ook wel de oorzaak ziet...quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:45 schreef Neo-Mullen het volgende:
Gister een bizar slechte dag gehad
Rende voor het eerst sinds lange tijd weer overdag en dat blijkt toch best even anders te zijn. Ook rende ik met iemand samen. De eerste 3 km een snelheid van 11km/u terwijl ik normaal gemiddeld 9,5km/u loop, dus na 3 km was ik kapot. Dus ik dacht 'nou, stukje lopen en dan tot aan de 5 rechtstreeks', maar ook die laatste 2km nog een stuk gewandeld
Trainingen gaan met ups en downs blijkbaar, vrijdag had ik nog 8km met 9,6km/u gemiddeld, zonder looppauze.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Nou?quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:47 schreef Guard het volgende:
[..]
Ik hoop dat je zelf ook wel de oorzaak ziet...Cuz I'm Mr. Brightside![]()
Verschil in tempo?quote:
Je gaat bijna een minuut per km sneller als normaal, dan kun je toch niet verwachten dat dat beide je even gemakkelijk afgaatMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Oh dat bedoel je. Nee ik begrijp inderdaad dat die snelheid invloed heeft op de prestaties, maar dat ik na 3 km al leeg zou zijn had ik niet verwachtquote:Op woensdag 26 maart 2014 22:53 schreef Guard het volgende:
[..]
Verschil in tempo?
Je gaat bijna een minuut per km sneller als normaal, dan kun je toch niet verwachten dat dat beide je even gemakkelijk afgaat
Is het trouwens goed om zo nu en dan van je eigen tempo af te wijken en op een andere manier te trainen? Of is dat funest, omdat je lichaam er niet aan gewend is?Cuz I'm Mr. Brightside![]()
Ja en dan wellicht die persoon die mee liep? Zal wel een stuk sneller zijn en je wou niet onder doen?Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Hij is wel langer dan ik, langere benen, dus ik liep inderdaad een beetje achter hem aan om hem bij te houden. Tempo lag inderdaad erg hoog.Cuz I'm Mr. Brightside![]()
Het is niet verkeerd om tijdens een duurloop meerdere tempo's aan te houden, Maar je moet wel proberen rustig op te bouwen. Zodat je lichaam ook went aan verschillende snelheden.quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:55 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Oh dat bedoel je. Nee ik begrijp inderdaad dat die snelheid invloed heeft op de prestaties, maar dat ik na 3 km al leeg zou zijn had ik niet verwacht
Is het trouwens goed om zo nu en dan van je eigen tempo af te wijken en op een andere manier te trainen? Of is dat funest, omdat je lichaam er niet aan gewend is?"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"![]()
Dacht ik wel. Het is niet erg om heel af en toe buiten je comfortzone te trainen, maar na 3 km stuk zijn is niet fijn.quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:57 schreef Neo-Mullen het volgende:
Hij is wel langer dan ik, langere benen, dus ik liep inderdaad een beetje achter hem aan om hem bij te houden. Tempo lag inderdaad erg hoog.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Daar zou je me erg ongelukkig mee maken...quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:16 schreef Zwabberhark het volgende:
In dat topic was jouw PR een 26'er, jij staat nu op 23? Da's mijn doel voor dit jaar, voor het eerst onder de 24.
(Mijn PR: 24:05. Mijn doel in het leven: Zwabber voorblijven. Dit zou wel eens het laatste jaar kunnen zijn waarin me dat lukt.)![]()
Veel loopjes/grafiekjes op endo vandaagDe mijne er ook maar even bij:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En nee, ik ging echt niet harder van start dan normaal, voor mijn gevoel. Alleen zat ik nu niet te pielen met stopwatch op de foon, dus begon met rennen en startte endomondo. Volgens mij scheelt dat aanmerkelijk in tijd.
De 2,5 moest vandaag gedaan worden, ben dus halverwege mijn schema voor de 5kmGing prima, totdat ik na 1km opeens een flinke steek in mijn zij kreeg. Zo erg dat ik even moest wandelen en zelfs stilstaan. Niet langer dan 5-10 seconden, toen ging het weer en hobbelde ik de 2,5km netjes vol. Dus ik zal het mezelf maar braaf vergeten, het was zeker niet zo dat ik compleet stuk was en niet meer kon.
lol, wie had dát voor mogelijk gehouden, ik zeer zeker niet een kleine 2 maanden geleden
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.![]()
Oh ja, Twinky bedankt! Altijd leuk om tijdens het rennen opeens aangemoedigd te worden
Goed, nu op vakantie, de komende tijd zijn jullie even van mijn aanwezigheid verlost hier. Veel plezier allen met rennen en zo af en toe zal ik me wel even melden. En als het kán, ook wat rondjes in Peru hobbelen. En voor degenen die zich gaan storten op de (H)M´s: MUCHA SUERTE!!Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.![]()
en....quote:Op woensdag 26 maart 2014 19:09 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
welcome in my world.... mijn nieuwe schoenen zijn vrijdag verzonden vanuit Auckland en ik mag blij zijn als je over een uurtje in de brievenbus liggende postbode heeft net mijn nieuwe paar Altra Olympus gebracht.
Zo direkt een rondje er op proberen ,can't wait
Ik zou oprecht wel willen. Ik heb vaak geen idee wat ik aan het doen benquote:Op woensdag 26 maart 2014 22:24 schreef Swetsenegger het volgende:
[ code verwijderd ]
dir staat sinds deze week weer op de tafel in de woonkamerquote:Op woensdag 26 maart 2014 22:30 schreef Nanook24 het volgende:
Inmiddels zou ik niet meer weten hoe het moet, maarja Commodore is inmiddels ook wel antiek.
Today is life -
Dale Carnegie![]()
Altra Olympus.... na een uurtje er op gelopen te hebben op zowel bospad, gravelroad en asfalt heb ik, misschien iets te voorbarig, nu al iets van "had ik deze schoenen niet heel veel eerder moeten kopen?"
them!!
Ze zien er te gek uit. Wat maakt ze verder zo bijzonder?quote:Op donderdag 27 maart 2014 07:50 schreef rechtsedirecte het volgende:
Altra Olympus.... na een uurtje er op gelopen te hebben op zowel bospad, gravelroad en asfalt heb ik, misschien iets te voorbarig, nu al iets van "had ik deze schoenen niet heel veel eerder moeten kopen?"
them!!
![]()
quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:43 schreef Zwabberhark het volgende:
[ code verwijderd ]
Of zoiets.
Geen idee meer of dit überhaupt werktAssembly
![]()
Wil je mijn afstand bij 29 mei wijzigen in 10 KM?quote:Ik zou ze zo in mijn vrije tijd aan doenquote:Op donderdag 27 maart 2014 04:08 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
en....de postbode heeft net mijn nieuwe paar Altra Olympus gebracht.
[ afbeelding ]
Beterschapquote:![]()
![]()
De marges op de overige afstanden zijn nog behoorlijk groot. Zelf kijk ik alleen naar m'n eigen tijden, maar misschien verandert dat zodra ik een PR van jou verbreek.quote:Op woensdag 26 maart 2014 23:32 schreef pijll het volgende:
[..]
Daar zou je me erg ongelukkig mee maken...
(Mijn PR: 24:05. Mijn doel in het leven: Zwabber voorblijven. Dit zou wel eens het laatste jaar kunnen zijn waarin me dat lukt.)
@Hats: beterschap! Wat een zieken de laatste tijd.![]()
Dat shmashrun ziet er gaaf uit zeg, straks maar even proberen!
Ik gebruik nu sportstracklive in combinatie met een TomTom runner, bevalt erg goed. Ongeveer de helft van m'n kilometers maak ik binnen en die log ik alleen apart in een spreadsheet om m'n km/week bij te houden.
PRsBekertjes
Badges
Achievements
Voor mij werkt het allemaal, sucker die ik benSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
het is een maximalistische schoen, dus met heel veel demping, maar wel zero dropquote:Op donderdag 27 maart 2014 07:53 schreef Ciscus het volgende:
[..]
Ze zien er te gek uit. Wat maakt ze verder zo bijzonder?quote:Altra, aanbieder van hardloopschoenen met een heel-to-toe drop van 0 mm, gaat mee in de trend van dikke zolen met hun Olympus. Een robuust uitziende schoen, geschikt voor zowel trails als asfalt, die vernoemd is naar één van de bergtoppen in de Wasatch Mountains. De schoen biedt maximale demping en heeft een breed voorvoetgedeelte zodat de voet op een natuurlijke manier kan afwikkelen. De schoen weegt bijna 350 gram (geen lichtgewicht), heeft een drop van 0mm (het kenmerk van Altra), heeft een tussenzool van 36 mm en een voetbed met een dikte van 5 mm. De buitenzool bestaat uit Trail Specific Sticky Rubber (dat is zo fraai omschreven dat een vertaling de magie direct weghaalt), de tussenzool bevat EVA en het bovenwerk bestaat uit snel drogend mesh. - See more at: http://www.mijnhardloopsc(...)sthash.bJ4F2HBM.dpuf'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Beterschaps!quote:Today is life -
Dale Carnegie![]()
Schandalig!quote:Op donderdag 27 maart 2014 09:00 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]Nee. Voor 8'en was er nóg geen post!
Voor zover ik weet heeft nog niemand buiten het Westland het startnummer ontvangenquote:Op donderdag 27 maart 2014 09:03 schreef Quoi het volgende:
Maar ik kan ook eerlijk zijn. Hier ook nog niks
Beterschap Flats!
Dat zijn ze inmiddels vast wel gewend dan. Het gebeurt immers niet zo heel vaak dat de post er om 8 uur 's morgens isquote:F means you're fucked![]()
Rebels. Ik wacht nog steeds op de eerste hier die durft te streaken tijdens een wedstrijdquote:
Ik pas alvast.![]()
Nee, die sla ik ook over...quote:Op donderdag 27 maart 2014 09:09 schreef Quoi het volgende:
[..]
Rebels. Ik wacht nog steeds op de eerste hier die durft te streaken tijdens een wedstrijd
Ik pas alvast.F means you're fucked![]()
Not it....quote:Op donderdag 27 maart 2014 09:09 schreef Quoi het volgende:
[..]
Rebels. Ik wacht nog steeds op de eerste hier die durft te streaken tijdens een wedstrijd
Ik pas alvast.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Interessant! Zou wat voor mij kunnen zijn, denk ik. Ik loop op mijn voorkant en buitenkant en ben groot (voor een hardloper). Ik loop nu op saucony echelon. Daarnaast zo'n 35 tot 60 km per week op asfalt en vaak strakke kuiten.quote:Op donderdag 27 maart 2014 08:50 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
het is een maximalistische schoen, dus met heel veel demping, maar wel zero drop
[..]![]()
Ik ga vanaf vandaag in therapie met mijn collega's en baas, dus vergeef me mijn opstandigheid. Vrij zeker dat ik er een PRtje door loop zaterdag
Eerst![]()
![]()
Meestal interesseert het me geen fuck of de post al dan niet komt.quote:Op donderdag 27 maart 2014 09:08 schreef YUR het volgende:
[..]
Dat zijn ze inmiddels vast wel gewend dan. Het gebeurt immers niet zo heel vaak dat de post er om 8 uur 's morgens is![]()
Ik vind 3 km nog best een eind op die snelheid. Bij mij is t na 1 a 2 km op die snelheid echt klaar. En ik loop normaal ook rond de 9,5.quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:55 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Oh dat bedoel je. Nee ik begrijp inderdaad dat die snelheid invloed heeft op de prestaties, maar dat ik na 3 km al leeg zou zijn had ik niet verwacht
Is het trouwens goed om zo nu en dan van je eigen tempo af te wijken en op een andere manier te trainen? Of is dat funest, omdat je lichaam er niet aan gewend is?
Ik zou eens beginnen op je gewone 9,5 em dan na 2 km naar 11 gaan. Dan is het een stuk beter te doen want dan ben je warm.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Ik zou me gewoon niet zo druk maken om de snelheidquote:Op donderdag 27 maart 2014 09:22 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ik vind 3 km nog best een eind op die snelheid. Bij mij is t na 1 a 2 km op die snelheid echt klaar. En ik loop normaal ook rond de 9,5.
Ik zou eens beginnen op je gewone 9,5 em dan na 2 km naar 11 gaan. Dan is het een stuk beter te doen want dan ben je warm.
Ook een goede optie.quote:Op donderdag 27 maart 2014 09:25 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik zou me gewoon niet zo druk maken om de snelheid
Ik wilde vooral aangeven dat rustig beginnen makkelijker is dan te snel beginnen.
Ik zelf loop nooit met mensen die sneller gaan. Vind ik niet fijn en ik heb in mijn eentje al genoeg moeite om rustig te lopen.
Straks weer eens intervallen![]()
Lang geledenSpelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Ik snapquote:Op donderdag 27 maart 2014 09:34 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ook een goede optie.
Ik wilde vooral aangeven dat rustig beginnen makkelijker is dan te snel beginnen.
Ik zelf loop nooit met mensen die sneller gaan. Vind ik niet fijn en ik heb in mijn eentje al genoeg moeite om rustig te lopen.
Lang geleden
Veel plezier met intervallen
Hier nu twee loopvrije dagen. Vanmiddag wel ff naar de masseurF means you're fucked![]()
zeker de moeite waard om er eens naar te kijken!quote:Op donderdag 27 maart 2014 09:14 schreef Ciscus het volgende:
[..]
Interessant! Zou wat voor mij kunnen zijn, denk ik. Ik loop op mijn voorkant en buitenkant en ben groot (voor een hardloper). Ik loop nu op saucony echelon. Daarnaast zo'n 35 tot 60 km per week op asfalt en vaak strakke kuiten.
Misschien niet voor iedereen maar ik ben er op dit moment heel blij mee... ik hoop dat het bij onder meer helpt bij "de pijntjes" die ik op lange afstanden en bij afdalen voel in mijn onderbuik/liesstreek'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Thanks!!quote:Op donderdag 27 maart 2014 09:37 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik snap
Veel plezier met intervallen
Hier nu twee loopvrije dagen. Vanmiddag wel ff naar de masseur
Oh das ook lekker, denk ik? Of wordt het pijn lijden?Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Het is alleen lekker als je van pijn lijden houdtquote:Op donderdag 27 maart 2014 09:40 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Thanks!!
Oh das ook lekker, denk ik? Of wordt het pijn lijden?
Gisteren met klappende hoofdpijn naar bed gegaan en daar vandaag ook weer mee wakker geworden. Pijnstillers slaan niet aan. Weet niet zo goed waar ik vandaag goed aan doe.I solemnly swear i'm up to no good![]()
Yaiks. Ik haat pijn.quote:Op donderdag 27 maart 2014 09:41 schreef YUR het volgende:
[..]
Het is alleen lekker als je van pijn lijden houdt
Thinkk pinkk: ik zou zeggen rustig aan doen en straks ff rondje wandelen. Als je het kunt opbrengen ook ff douchen/in bad. Daar knap ik in ieder geval altijd van op.
Had je vandaag plannen qua werk/sport oid?Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
en de pc links laten liggenquote:Op donderdag 27 maart 2014 09:46 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Yaiks. Ik haat pijn.
Thinkk pinkk: ik zou zeggen rustig aan doen en straks ff rondje wandelen. Als je het kunt opbrengen ook ff douchen/in bad. Daar knap ik in ieder geval altijd van op.
Had je vandaag plannen qua werk/sport oid?
Rust nemen en naar je lichaam luisteren.quote:Op donderdag 27 maart 2014 09:42 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Gisteren met klappende hoofdpijn naar bed gegaan en daar vandaag ook weer mee wakker geworden. Pijnstillers slaan niet aan. Weet niet zo goed waar ik vandaag goed aan doe.Today is life -
Dale Carnegie![]()
Heb al gedoucht. Wandelen doe ik ook want de hond moet er toch uit :p heb vandaag eigenlijk les 14 van Evy op de planning staan. Zit nog een beetje in dubio of ik dat nou wel of niet moet doen.quote:Op donderdag 27 maart 2014 09:46 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Yaiks. Ik haat pijn.
Had je vandaag plannen qua werk/sport oid?I solemnly swear i'm up to no good![]()
als t vanavond over is, dan welquote:Op donderdag 27 maart 2014 09:52 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Heb al gedoucht. Wandelen doe ik ook want de hond moet er toch uit :p heb vandaag eigenlijk les 14 van Evy op de planning staan. Zit nog een beetje in dubio of ik dat nou wel of niet moet doen.
anders morgenToday is life -
Dale Carnegie![]()
Ik zit nu op de iPad. Maar ik moet vandaag nog wel het een en ander documenteren want daar heb ik morgen en van het weekend echt geen tijd voor.quote:
Maar ik vrees dat dit een hoofdpijn is veroorzaakt door hormonen. Zo fijn
Ik wacht het nog maar even af inderdaad. Misschien dat ik nog even een uurtje naar bed ga. Al ben k klaarwakker.quote:Op donderdag 27 maart 2014 09:53 schreef Ynske het volgende:
[..]
als t vanavond over is, dan wel
anders morgenI solemnly swear i'm up to no good![]()
Rustig aan meis! Beterschap. Hopelijk trekt het bij in de loop van de dag.quote:Op donderdag 27 maart 2014 09:56 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik wacht het nog maar even af inderdaad. Misschien dat ik nog even een uurtje naar bed ga. Al ben k klaarwakker.
Hier is het ook weer that time of the month. Jippie.
Pijnstiller zit er al in, anders verga ik straks van de buikpijn. Hopelijk pakt die mijn hoofdpijn ook mee. T is maar minihoofdpijn hoor, dus kan gewoon hardlopen hahaha.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Het kan bij mij uitlopen in een migraine aanval. Of het zakt in de loop van de dag weg in een zeurderig gevoel wat je niet echt merkt maar wel irritant is.quote:Op donderdag 27 maart 2014 10:02 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Rustig aan meis! Beterschap. Hopelijk trekt het bij in de loop van de dag.
Hier is het ook weer that time of the month. Jippie.
Pijnstiller zit er al in, anders verga ik straks van de buikpijn. Hopelijk pakt die mijn hoofdpijn ook mee. T is maar minihoofdpijn hoor, dus kan gewoon hardlopen hahaha.
Ik hoop dat het weg zakt want naast dat migraine een hel is wil ik graag les 14 lopen.want weet niet of ik er morgen naast alles wat ik voor scouting moet doen tijd voor heb en ben heel het weekend weg.
Ik hoop dat je pijnstiller werkt zodat je straks lekker kunt lopen. Van mij mogen ze heel die periode in de maand afschaffen.I solemnly swear i'm up to no good![]()
En anders loop je toch gewoon na het weekend? Als je je misschien beter voelt?quote:Op donderdag 27 maart 2014 10:07 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Het kan bij mij uitlopen in een migraine aanval. Of het zakt in de loop van de dag weg in een zeurderig gevoel wat je niet echt merkt maar wel irritant is.
Ik hoop dat het weg zakt want naast dat migraine een hel is wil ik graag les 14 lopen.want weet niet of ik er morgen naast alles wat ik voor scouting moet doen tijd voor heb en ben heel het weekend weg.
Ik hoop dat je pijnstiller werkt zodat je straks lekker kunt lopen. Van mij mogen ze heel die periode in de maand afschaffen.F means you're fucked![]()
Rust is een belangrijk onderdeel van de trainingquote:Op donderdag 27 maart 2014 10:07 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik hoop dat het weg zakt want naast dat migraine een hel is wil ik graag les 14 lopen.want weet niet of ik er morgen naast alles wat ik voor scouting moet doen tijd voor heb en ben heel het weekend weg./smart-ass-remark
Ai ik hoop dat het geen migraine wordt idd. Migraine zuigt. En verder wat YUR zegt. Eens een paar dagen overslaan kan geen kwaad.quote:Op donderdag 27 maart 2014 10:07 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Het kan bij mij uitlopen in een migraine aanval. Of het zakt in de loop van de dag weg in een zeurderig gevoel wat je niet echt merkt maar wel irritant is.
Ik hoop dat je pijnstiller werkt zodat je straks lekker kunt lopen. Van mij mogen ze heel die periode in de maand afschaffen.
Ja van mij mag het ook worden overgeslagen. En de overgang ook. Daar ben ik gelukkig nog niet aan toe maar van wat ik om me heen zie lijkt het me kut. Gewoon soort van 5 of 10 jaar pms in t kwadraat ofzo. Jakkes.
Buikpijn komt wel goed. Ik wacht het nog ff af of t niet erger wordt en dan ga ik. De rest vd dag lekker op de bank hangen met de poezen en mijn boek![]()
(En opruimen....en katten kammen enzo)Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Ik snap echt niet waarom dat dat een probleem is, dan loop m lekker na t weekendquote:Op donderdag 27 maart 2014 10:07 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik hoop dat je pijnstiller werkt zodat je straks lekker kunt lopen. Van mij mogen ze heel die periode in de maand afschaffen.
Today is life -
Dale Carnegie![]()
Ik denk dat ik maar paarse nagellak moet gaan kopen of zo, zien mijn teennagels er iig allemaal hetzelfde uit
Als ik na het weekend ga lopen wordt dat automatisch dinsdag. Maargoed nogmaals ik zal gewoon de dag even afwachten. Ik ga zo nog even een dutje doen en dan zien we wel weer. En ik weet dat het niet erg is om een paar dagen niet te lopen. Maar ik vind het leuk. Dus zou het jammer vinden als zo'n koppijn roet in het eten gooit.De overgang dat gaat nog heel wat jaren duren denk ikquote:Op donderdag 27 maart 2014 10:14 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ai ik hoop dat het geen migraine wordt idd. Migraine zuigt. En verder wat YUR zegt. Eens een paar dagen overslaan kan geen kwaad.
Ja van mij mag het ook worden overgeslagen. En de overgang ook. Daar ben ik gelukkig nog niet aan toe maar van wat ik om me heen zie lijkt het me kut. Gewoon soort van 5 of 10 jaar pms in t kwadraat ofzo. Jakkes.
Buikpijn komt wel goed. Ik wacht het nog ff af of t niet erger wordt en dan ga ik. De rest vd dag lekker op de bank hangen met de poezen en mijn boek![]()
(En opruimen....en katten kammen enzo)ben pas 24 haha. Maar toen mijn moeder erin zat omg wat een ramp was dat. Van blij naar helemaal over de zeik in 0,0001 seconde. Had ze het kei heet zaten wij dood te vriezen. Had ze het koud waren wij overhit.
Buikpijn zakt bij mij zodra het scherpe eraf is met een pijnstiller wel af.
Poezen kroelen zal zeker helpen jawat voor poezen heb je?
Ik heb Loebes maar die ligt nu vooral te snurken
quote:Beterschap
Ik was gisteren een rondje intervallen. Ik was bijna vergeten hoe lekker dat kan zijn af en toe.quote:Op donderdag 27 maart 2014 09:34 schreef Murmeli het volgende:
Lang geledenBij mij helpt hardlopen erg goed tegen hoofdpijn. Maar als je echt van die bonkende hoofdpijn hebt zou ik het niet doen.quote:Op donderdag 27 maart 2014 09:52 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Heb al gedoucht. Wandelen doe ik ook want de hond moet er toch uit :p heb vandaag eigenlijk les 14 van Evy op de planning staan. Zit nog een beetje in dubio of ik dat nou wel of niet moet doen.quote:Op donderdag 27 maart 2014 07:43 schreef Ynske het volgende:
dir staat sinds deze week weer op de tafel in de woonkamer
Mooie schoenen, fijn dat ze ook goed lopen.quote:Op donderdag 27 maart 2014 04:08 schreef rechtsedirecte het volgende:
en....de postbode heeft net mijn nieuwe paar Altra Olympus gebracht.
Zo, dan ben ik wel weer zo'n beetje bij. Thuis doet internet het even niet (en bedankt Ziggo)Dus ik ben wellicht wat minder aanwezig de komende tijd.
Balen dat je internet het niet doet. Hopelijk fiksen ze het snel. Ik heb een raam open gezet voor wat frisse lucht misschien helpt het wat.quote:Op donderdag 27 maart 2014 10:35 schreef Nanook24 het volgende:
Bij mij helpt hardlopen erg goed tegen hoofdpijn. Maar als je echt van die bonkende hoofdpijn hebt zou ik het niet doen.
Zo, dan ben ik wel weer zo'n beetje bij. Thuis doet internet het even niet (en bedankt Ziggo)Dus ik ben wellicht wat minder aanwezig de komende tijd.
Zit jij nou nog steeds een beetje vakantie te houden thuis! En wij maar hard werken.quote:Op donderdag 27 maart 2014 10:14 schreef Murmeli het volgende:
De rest vd dag lekker op de bank hangen met de poezen en mijn boek
Overstappen van de ene provider naar de andere is helaas niet zo simpel als het soms lijkt.quote:Op donderdag 27 maart 2014 10:38 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Balen dat je internet het niet doet. Hopelijk fiksen ze het snel. Ik heb een raam open gezet voor wat frisse lucht misschien helpt het wat.
Mijn ouders zijn toen ook van Tele 2 naar Ziggo gegaan geloof ik. Ging ook niet helemaal soepel. Hoop dan ook dat het voor je blijft bij dit ene bij Ziggoquote:Op donderdag 27 maart 2014 10:43 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Zit jij nou nog steeds een beetje vakantie te houden thuis! En wij maar hard werken.
[..]
Overstappen van de ene provider naar de andere is helaas niet zo simpel als het soms lijkt.
Hahaahahahah ja dat soort dingen dus.quote:Op donderdag 27 maart 2014 10:34 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Als ik na het weekend ga lopen wordt dat automatisch dinsdag. Maargoed nogmaals ik zal gewoon de dag even afwachten. Ik ga zo nog even een dutje doen en dan zien we wel weer. En ik weet dat het niet erg is om een paar dagen niet te lopen. Maar ik vind het leuk. Dus zou het jammer vinden als zo'n koppijn roet in het eten gooit.
[..]
De overgang dat gaat nog heel wat jaren duren denk ikben pas 24 haha. Maar toen mijn moeder erin zat omg wat een ramp was dat. Van blij naar helemaal over de zeik in 0,0001 seconde. Had ze het kei heet zaten wij dood te vriezen. Had ze het koud waren wij overhit.
Buikpijn zakt bij mij zodra het scherpe eraf is met een pijnstiller wel af.
Poezen kroelen zal zeker helpen jawat voor poezen heb je?
Ik heb Loebes maar die ligt nu vooral te snurken
Buikpijn is gekilld inderdaad dus hobbeltijd
Ik heb gewone rasloze katten. De ene is wit en vadsig met wat grijs/cypers en de ander is wit met veel grijs/rood/cypers.
Ze zijn echt ubercute
Is die snurkerd van jou nog een bepaald ras?Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Eh, nou...eigenlijk hebben we helemaal niks. Geen telefoon, geen TV en geen internet.quote:Op donderdag 27 maart 2014 10:44 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hoop dan ook dat het voor je blijft bij dit ene bij ZiggoMaar er wordt aan gewerkt...als het goed is.
Mijn overstap van kpn naar upc ging redelijk soepel. Niet perfect maar ben niet intersletloos geweest geloof ik.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Bedoelde ook niet specifiek een ras maar meer hoe ze eruit zien idd :p Loebes is een blonde Labrador. http://www.flickr.com/photos/85740832@N06/12998083414/quote:Op donderdag 27 maart 2014 10:45 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Hahaahahahah ja dat soort dingen dus.
Buikpijn is gekilld inderdaad dus hobbeltijd
Ik heb gewone rasloze katten. De ene is wit en vadsig met wat grijs/cypers en de ander is wit met veel grijs/rood/cypers.
Ze zijn echt ubercute
Is die snurkerd van jou nog een bepaald ras?Gaat soepel dus. Bij ons pap en mam ligt best regelmatig internet en telefonie er nog uit. Beetje jammerlijk.quote:Op donderdag 27 maart 2014 10:46 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Eh, nou...eigenlijk hebben we helemaal niks. Geen telefoon, geen TV en geen internet.Maar er wordt aan gewerkt...als het goed is.
Woefs
Ah ok. Nja zo dus hihi.
En ze zijn heul druk die 2 van mij. SjuchtSpelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Hij is tof hoorquote:Op donderdag 27 maart 2014 10:49 schreef Murmeli het volgende:
Woefs
Ah ok. Nja zo dus hihi.
En ze zijn heul druk die 2 van mij. Sjucht![]()
Heb je ook zo'n laserpen enzo? Kun je ze laten rennen (om maar een soort van on topic te blijven) hier helaas allergisch voor katten. Want ze zijn kei tof.I solemnly swear i'm up to no good![]()
Heb ik. Gebruik hem niet zoveel, de dikke heeft het aan zn hart en is er een keer bijna op out gegaanquote:Op donderdag 27 maart 2014 10:51 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Hij is tof hoor![]()
Heb je ook zo'n laserpen enzo? Kun je ze laten rennen (om maar een soort van on topic te blijven) hier helaas allergisch voor katten. Want ze zijn kei tof.![]()
Rennende katten zijn wel grappig trouwens, vooral als je een gladde vloer hebt, grinzz
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Oh ja dan moet je er wel mee uitkijken ja. Heb twee katten gehad. En de trap op, en de trap af enz, enz, enz, waren in staat tegen de muren op te klimmen voor dat laser puntjequote:Op donderdag 27 maart 2014 10:54 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Heb ik. Gebruik hem niet zoveel, de dikke heeft het aan zn hart en is er een keer bijna op out gegaan![]()
Rennende katten zijn wel grappig trouwens, vooral als je een gladde vloer hebt, grinzz
Uhm ja rennende katten n combinatie met laminaat..
Tis dat het over rennende katten gaat, anders zou ik me toch gaan afvragen of ik wel in het goede topic zit...
Vandaag een dagje van vliegwerk.
Tot half 6 werken, dan snel rennen en door naar fotoclub.
Hoe dan ook, even tussendoor gaan, k heb er zin in
Today is life -
Dale Carnegie![]()
15 km is voorlopig van de baan ... trainingsintensiteit is dan toch iets te hoog. Afstand uitbouwen is op dit moment geen goed plan.
Nu een schema om op hemelvaartsdag 10 km te gaan lopen in sub 1:12(liep bij CPC 1:15:39, in nov bij 7^^nacht 1:13:20)
Maar de 7^^ blijft het doel dit jaar![]()
15 FOK!king kilometer![]()
![]()
quote:Arcade Halve Marathon
3 minuten geleden ·
Startnummer niet ontvangen?
Voor met name de lopers buiten Westland is gebleken dat de bezorging van de startnummers erg laat is. De startnummers zijn maandag verzonden maar blijken vandaag pas in veel gevallen bezorgt te worden.
Als je voor zaterdag geen startnummer ontvangen hebt kan je in sporthal de Pijl bij de " trouble desk" een nieuw startnummer ophalen.
Onze excuses voor de vertraging.F means you're fucked![]()
Ik denk wel een beetje aan je hoorquote:Op donderdag 27 maart 2014 11:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ow gelukkig! Ik kneep 'm al Yur!!1einz!!1
Ik heb gisteren ook weer lekker getraind.
Was al een week geleden, afgelopen weekend geen tijd en maandag nog last van kramp die er ´s nacht opeens inschoot. Maar rust is ook training en zo...
Omdat ik Runkeeper de hele tijd aan heb laten staan tijdens de training ligt de gemiddelde snelheid niet zo hoog. Evengoed vond ik het nog pittig zat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Komende dagen weer rustig aan, dit weekend "trainen" voor de 500 meter met mijn dochter...![]()
Pfoe, dat was pittig!
Even wat (misschien stomme) intervalvragen:
- hoeveel sneller dan je ldl afstand gaan jullie zon beetje in je snelle intervallen? (Even voor de beeldvorming: ik moest 5x 3 min snel 3 min langzaam
- hoe 'diep' (of hoe zeg je dat?) ga je bij intervaltrainingen? Ga je soort van half dood of heb je aan het eind vd training nog energie over om nog een stukje te lopen?Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
quote:Dure hardloopschoen is geldklopperij
Net dure hardloopschoenen gekocht? Gooi ze maar weg. Alle mooie verhalen over steunzolen, pasvorm, stabiliteit en afwikkeling van de voet zijn onzin en geldklopperij. Dit beweert sportarts Steef Bredeweg van het Universitair Medisch Centrum Groningen, die volgende week op dit onderwerp promoveert.
Een goede sportschoen voorkomt toch blessures? Daar is iedereen zich toch terdege van bewust?
'Nee dus. Als je de wetenschappelijke literatuur op een rijtje zet, blijkt dat hier bedroevend weinig onderzoek naar is gedaan. Er wordt van alles geroepen, maar een goede onderbouwing ontbreekt. Er is geen enkel wetenschappelijk bewijs dat steunzolen, dempers, of video-analyses een gunstig effect op het lichaam hebben.'
Wat moeten we dan dragen?
'Simpel. Een schoen die lekker zit.'
Zijn alle hardlooppijntjes dan verleden tijd?
'Nee, een blessure ligt altijd op de loer. 95 procent van de blessures wordt namelijk veroorzaakt door overbelasting. Bij de training willen we te snel en te veel. De buurman loopt de marathon, dus dat moeten wij ook kunnen. Om blessures te voorkomen, moet een hardloper vooral letten op de reactie van zijn lichaam, zoals pijn en stijfheid, en niet op zijn schema of de kwaliteit van zijn schoenen.'
Is dit nieuwe informatie voor al die schoenenfabrikanten?
'Nee, zij weten dit allang. Ik durf zelfs te stellen dat zij de hardlopers hebben misleid. Door hen is bij veel hardlopers de angst ontstaan: als ik geen goede schoenen koop, loop ik kans op een blessure. Die boodschap heeft tot een enorm marketingsucces geleid. Fabrikanten zoeken wel steeds meer toenadering tot de wetenschap. Er is bijvoorbeeld al een aantal minimalistische schoenen op de markt, een soort nabootsing van blote voeten. De komende jaren volgen er zeker nieuwe technologieën die de schoenverkoop op peil houden.'
En op blote voeten rennen?
'Raad ik af, met al die steentjes en stukjes glas op de weg. Dat zijn onze voeten niet meer gewend. En onze spieren zijn lui geworden, sinds we op schoenen lopen. Rennen op blote voeten kan, maar je moet het langzaam opbouwen.'![]()
Ik heb het gelezen.
An sich boeiend. Wel jammer van de redenatiefout die veel wordt gemaakt in sensatiegerichte lectuur: iets dat niet met onderzoek is onderbouwd is niet per definitie onwaar.
Dus ik vind het artikel nogal stemmingmakerijSpelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Mijn review van de Brooks Transcend schoenen staat op de FB pagina van Brooks Running
En dat stuk hierboven is nogal duh. Alsof je geen blessures kan krijgen als je op goede schoenen loopt.
![]()
Leuk!quote:Op donderdag 27 maart 2014 12:16 schreef GotC het volgende:
Mijn review van de Brooks Transcend schoenen staat op de FB pagina van Brooks Running
En dat stuk hierboven is nogal duh. Alsof je geen blessures kan krijgen als je op goede schoenen loopt.
En dat is ook nog zo. Stemmingmakerij allemaal
Even een stukje dagboek:
Ik werd vanmorgen wakker (half wakker denk ik) en toen dacht ik dat ik in Rotterdam de halve marathon ging lopenIk helemaal zitten rekenen wat ik dan de komende 2weekenden moest lopen aan trainingsloopjes om een beetje in de buurt van de 21 te komen. Peins pieker. Hihihi. Toen werd ik blijkbaar echt wakker en pfoe gelukkig ik hoef maar 10.
*was best grappig als je erbij was*
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Datquote:Op donderdag 27 maart 2014 12:32 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Leuk!
En dat is ook nog zo. Stemmingmakerij allemaal
Roepen dat er geen onderzoek gedaan is en het daarom bullshit is...
Vanmiddag komt er een monteur.quote:Op donderdag 27 maart 2014 10:46 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Eh, nou...eigenlijk hebben we helemaal niks. Geen telefoon, geen TV en geen internet.Maar er wordt aan gewerkt...als het goed is.
Wil ik net nieuwe schoenen gaan kopen, blijkt het onzin te zijn![]()
Nah, toch maar eens gaan van het weekendTuurlijk voorkomt het niet compleet, maar ik kan me niet voorstellen dat het niks uitmaakt (helemaal na een keer op zaalvoetbalschoentjes te zijn gaan hardlopen en me een partij last te hebben gekregen).
Maar er zit bij ons een Runnersworld om de hoek dus ga daar maar eens langs, nog tips of op/aanmerkingen bij de aanschaf waar ik zelf rekening mee moet houden of op moet letten?![]()
Was wel grappig, ik belde om 12 uur ofzo. Toen werd er aan de telefoon gezegd, mevrouw er komt tussen half 12 en 5 een monteur. Toen kon ik het toch niet laten om te roepen dat half 12 in elk geval niet meer ging lukken.Nu wil ik ze nog meer!quote:Op donderdag 27 maart 2014 12:16 schreef GotC het volgende:
Wie zei ook al weer dat hardlopen een goedkope sport was? Je hebt alleen schoenen nodig beweerden ze.
*ongeduldig* heeft iemand nog antwoorden op mijn intervalvraagjes?quote:Op donderdag 27 maart 2014 12:08 schreef Murmeli het volgende:
Pfoe, dat was pittig!
- hoeveel sneller dan je ldl afstand gaan jullie zon beetje in je snelle intervallen? (Even voor de beeldvorming: ik moest 5x 3 min snel 3 min langzaam
- hoe 'diep' (of hoe zeg je dat?) ga je bij intervaltrainingen? Ga je soort van half dood of heb je aan het eind vd training nog energie over om nog een stukje te lopen?Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Als ik google kom ik alleen maar op HIIT training en dat is dus jezelf (bijna) helemaal dood lopen. Gisteren liep ik intervallen 1-1 en dan gaat dat wel, als de intervallen langer worden zou ik mijn tempo daar ook op aanpassen.quote:Op donderdag 27 maart 2014 12:50 schreef Murmeli het volgende:
*ongeduldig* heeft iemand nog antwoorden op mijn intervalvraagjes?
[..]"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg![]()
15 FOK!king kilometers, maar dat kan je!quote:Op donderdag 27 maart 2014 11:11 schreef Serinde het volgende:
15 km is voorlopig van de baan ... trainingsintensiteit is dan toch iets te hoog. Afstand uitbouwen is op dit moment geen goed plan.
Nu een schema om op hemelvaartsdag 10 km te gaan lopen in sub 1:12(liep bij CPC 1:15:39, in nov bij 7^^nacht 1:13:20)
Maar de 7^^ blijft het doel dit jaar![]()
15 FOK!king kilometerPfew! Komt het toch nog goed.quote:Mijn antwoorden op basis van mijn ervaring, uitgaande van 10 x 400m met 200m wandelen tussendoor:quote:Op donderdag 27 maart 2014 12:08 schreef Murmeli het volgende:
Pfoe, dat was pittig!
- hoe 'diep' (of hoe zeg je dat?) ga je bij intervaltrainingen? Ga je soort van half dood of heb je aan het eind vd training nog energie over om nog een stukje te lopen?
- ongeveer 1 min/km
- ik ben niet zo dood als na een wedstrijd (maar volgens insiders kan ik nog 'doder'), maar heb wel echt het gevoel dat ik er een pittige training op heb zitten
Intervallen zijn dan wel erg snel, maar te doen vanwege de korte tijd dat je ze doet. In het begin kapot zijn na een intervaltraining is OK, als je conditie verbetert zul je merken dat je de laatste interval ook fluitend doet of zelfs sneller.
Zoiets?![]()
Hangt er ook vanaf hoe lang de intervallen zijn natuurlijk. 3x10 minuten is wat anders dan 6x200 meter..
Ik houd meestal de maatstaf aan dat de intervallen bij elkaar op geteld, en dat dan x2 ongeveer de afstand is waar je het mee kan vergelijken.
Dus als ik 6x400 meter doe (=2400 meter), doe ik die op tempo van mijn 5KM.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Na de marathon (Wenen) in april, maar eens onderzoeken of dit een betere optie voor me is. Zo klinkt het namelijk wel.quote:Op donderdag 27 maart 2014 09:38 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
zeker de moeite waard om er eens naar te kijken!
Misschien niet voor iedereen maar ik ben er op dit moment heel blij mee... ik hoop dat het bij onder meer helpt bij "de pijntjes" die ik op lange afstanden en bij afdalen voel in mijn onderbuik/liesstreek![]()
Goedemiddag, ik heb een vraagje.. Ik zit nu in de 6e week met Evy en dat gaat echt meer dan prima. Ik heb tijdens het hardlopen een gewoon hemdje en een sportvest er over heen. Als ik klaar ben met hardlopen heb ik gezweet en krijg ik het bij het uitlopen echt heel koud. Heb niet echt zin om ziek te worden![]()
Wat raden jullie aan om in te lopen? En voor de dames onder ons; hebben jullie een shit waar al een sport BH in zit?![]()
Lees ik dit nu goed? Intervallen met 60 km/uur?quote:Op donderdag 27 maart 2014 13:08 schreef Quoi het volgende:
Mijn antwoorden op basis van mijn ervaring, uitgaande van 10 x 400m met 200m wandelen tussendoor:
- ongeveer 1 min/km![]()
![]()
![]()
Ik ben geen racewagenquote:Op donderdag 27 maart 2014 13:21 schreef McTwente het volgende:
[..]
Lees ik dit nu goed? Intervallen met 60 km/uur?![]()
![]()
De vraag was: hoeveel sneller dan je ldl afstand gaan jullie zon beetje in je snelle intervallen?
LDL=6:30 min/km, interval=5:30 min/km.![]()
Thanks voor jullie antwoorden! Daar kan ik wel iets van breien denk ik
Tailormade: met het uitlopen loop ik stevig door, dan krijg ik het met dit weer niet echt koud.
Ik draag een ondershirtje en een longsleeve op dit moment maar als de zon schijnt is dat tijdens het lopem best warm.
Bh al dan niet geïntegreerd in je shirt hangt af van de grootte en stevigheid van je borsten. Als je veel tiet hebt zou ik sowieso een aparte bh dragen. Als je vrij plat bent hoeft het misschien niet perse maar dat weet ik niet zeker. Hardlopen is natuurlijk best wel heftig voor je borsten dus het zou me niets verbazen als ook kleinere hierbij een betere ondersteuning nodig hebben dan zo'n all in one shirt kan bieden.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: