SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Diverse linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Apps voor op telefoonsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wedstrijdtijden voorspellenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2014 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Verlopen ChallengesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslagOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ten commandments for the runnerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Why we runOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Meteen even Ekidenlijst aangepast
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Dat is al een goede lijstquote:
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.
Dale Carnegie![]()
Dan zal hij vandaag binnen komenquote:Op dinsdag 25 maart 2014 22:36 schreef Quoi het volgende:
Swets, van de website:
Op maandag 24 maart zijn de startnummers verstuurd naar de deelnemers die zich vooraf hebben ingeschreven voor een van de loopafstanden op 29 maart a.s.. Het inschrijfgeld wordt maandag 31 maart via automatische incasso afgeschreven.
Las vandaag wel dat je ook nog een functioneel shirt krijgt.quote:Wij zijn gewoon van nature andersomstrikkersquote:
Of dwarsliggers...![]()
Dat mag je ook zelf doenquote:Op woensdag 26 maart 2014 09:17 schreef McTwente het volgende:
[..]
Wordt het Excel-overzicht ook nog bijgewerkt?![]()
Nog niet iedereen staat daar in...
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Een dubbele knoop is dus alleen nodig voor mensen verkeerd om veteren.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Of voor te lange veters. Mijn lussen hangen normaal gesproken op de grond, omdat ik m`n schoenen zo strak moet aantrekken. Dunne, platte, lange voetenquote:Op woensdag 26 maart 2014 09:30 schreef mosselmossel het volgende:
Een dubbele knoop is dus alleen nodig voor mensen verkeerd om veteren.![]()
![]()
Heb nooit met regelmaat aan hardlopen gedaan, als ik ging deed ik vaak een rondje van 5 km. Gister voor het eerst vol goede moed 10 km gelopen en dat ging best lekker.binnen 45 minuten gelopen, heerlijk.
![]()
Zonder opbouw of wat dan ook?quote:Op woensdag 26 maart 2014 09:59 schreef Quantic het volgende:
Heb nooit met regelmaat aan hardlopen gedaan, als ik ging deed ik vaak een rondje van 5 km. Gister voor het eerst vol goede moed 10 km gelopen en dat ging best lekker.binnen 45 minuten gelopen, heerlijk.
I solemnly swear i'm up to no good![]()
K vind t maar knap
Morgen 2x 4 min en zaterdag 3x 4 min + 500 meter versnellenToday is life -
Dale Carnegie![]()
Dan moet je andere veters kopenquote:Op woensdag 26 maart 2014 09:36 schreef Levitas het volgende:
[..]
Of voor te lange veters. Mijn lussen hangen normaal gesproken op de grond, omdat ik m`n schoenen zo strak moet aantrekken. Dunne, platte, lange voeten
Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Voor die salomon junkies van laatst: plutosport heeft een dagaanbieding voor diverse trial schoenen vandaag (¤60,-)Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.![]()
Ik stop mijn veters altijd bij mijn schoen in, maar ze zijn ook niet zo lang dat ik erop zou kunnen staan, dat scheelt.
Your opinion of me is none of my business.![]()
Ik heb best lange veters. Dus altijd dubbel met zo'n lusje waar ik ze dan doorheenhaal.I solemnly swear i'm up to no good![]()
Net een GIGANTISCHE hagelbui over mij heen gekregen. AU![]()
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30![]()
Ik ga zodra ik mijn hardloopschoenen ingelopen hebbinnenkort ook maar eens beginnen met start to run. Nou heb ik alleen het vage vermoeden dat het me niet gaat lukken om de renafstanden vol te houden. Hoe werkt het dan? Ga je dan na les 1 toch door naar les 2? Of doe je les 1 net zo vaak tot je m wél volhoudt en dan les 2 net zo vaak tot je hem volhoudt etc etc?
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)![]()
Via Evy is les 1,2,3 tzelfdequote:Op woensdag 26 maart 2014 11:46 schreef Meke het volgende:
Ik ga zodra ik mijn hardloopschoenen ingelopen hebbinnenkort ook maar eens beginnen met start to run. Nou heb ik alleen het vage vermoeden dat het me niet gaat lukken om de renafstanden vol te houden. Hoe werkt het dan? Ga je dan na les 1 toch door naar les 2? Of doe je les 1 net zo vaak tot je m wél volhoudt en dan les 2 net zo vaak tot je hem volhoudt etc etc?
daarna bouw je pas verder opToday is life -
Dale Carnegie![]()
Gewoon doorgaan. En langzamer rennen als je het niet volhoudt.quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:46 schreef Meke het volgende:
Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Bij start to run gaat het niet zo zeer om afstanden/snelheid. Gewoon lopen in het tempo zodat je een training volhoudtquote:Op woensdag 26 maart 2014 11:46 schreef Meke het volgende:
Het heeft geen hele steile learning curveOmdat een pandapint te mainstream is 🐼
Aj dat is balen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:43 schreef Pandaplint het volgende:
[ afbeelding ]I solemnly swear i'm up to no good![]()
Mijn moeder is de enige die ik ken die z'n beginnersschema te snel vond gaan. Maar zij heeft twee keer kanker gehad, chemotherapie, bestraling en meerdere operaties, en is 59. Zij deed een les dan net zo vaak tot ze 'm wel volhield inderdaad. Maar ik denk echt dat het je wel lukt als je gewoon rustig loopt.quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:46 schreef Meke het volgende:
Your opinion of me is none of my business.![]()
Hoi ik zit nu in week 5quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:46 schreef Meke het volgende:
En je loopt op je eigen tempo. Het gaat om de duur die je loopt niet om de afstand
Gaat je lukken hoor en anders een week gewoon 2 keer doen
Heeft geen nut. Heb het echt met elke schoen, elke veter. Heb gewoon mega dunne en platte voeten. Geen enkele schoen past ook fatsoenlijk om de bovenkant van mijn voeten heen, ze plooien allemaal iets bij het veteren.quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:35 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Dan moet je andere veters kopen![]()
Wow, wat veel reacties en wat snelDankjulliewel
![]()
Dan ga ik het maar gewoon proberen, en ik voel me wel een beetje een hut dat in mijn hoofd langzamer rennen even geen optie was
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)![]()
Bij mij ook een bui van een half uur waarvan ongeveer 1 minuut hagel. Ben wel blij dat ik lang lang heb aangetrokken.quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:43 schreef Pandaplint het volgende:
[ afbeelding ]
En o ja... Bekertjes![]()
![]()
![]()
http://www.endomondo.com/workouts/313749387/4776103![]()
Mij gaven ze hier de tip om echt op een tempo te beginnen dat je zelf denkt wat langzaaaam. En vanuit daar te gaan zoeken naar een prettig tempo wat je goed kan volhouden zonder te hijgen en puffen. En dat werkte echt heel goedquote:Op woensdag 26 maart 2014 11:56 schreef Meke het volgende:
Wow, wat veel reacties en wat snelDankjulliewel
![]()
Dan ga ik het maar gewoon proberen, en ik voel me wel een beetje een hut dat in mijn hoofd langzamer rennen even geen optie waskan ik tussendoor die vriend uitfoeteren als hij in de weg loopt, foeteren op Evy en als er een leuk liedje is en ik zeker weet dat ik alleen ben lekker meezingen
Goed bezig!quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:57 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Bij mij ook een bui van een half uur waarvan ongeveer 1 minuut hagel. Ben wel blij dat ik lang lang heb aangetrokken.
En o ja... Bekertjes![]()
![]()
![]()
http://www.endomondo.com/workouts/313749387/4776103![]()
Mooi rondje ook![]()
Ik was net een paar minuten onderweg en toen begon het snoeihard te hagelen. Morgen weer een dag
quote:Psychiater schuine streep hardloper Bram Bakker schreef ooit: ‘Lopen op een loopband is net zoiets als seks met een opblaaspop.’ Hoe hij deze wijsheid heeft vergaard, is niet bekend. Maar toen ik laatst op een loopband liep, wist ik zeker dat seks met een opblaaspop echt niks voor mij is.
Today is life -
Dale Carnegie![]()
UMCG-sportarts: 'Hardloopschoenen voorkomen geen blessures'
Ik ben op slechte hardloopschoenen begonnen, dat was echt hel op aarde anders
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens![]()
Discussie wordt ook al in een ander topic gevoerd. In beginsel heeft de man gelijk natuurlijk, wij mensen kunnen zelfs hardlopen zonder dempende schoenen, etc. Moet je alleen wel de juiste looptechniek hebben. En juist daar ontbreekt het vaak aan.
(En lopen we tegenwoordig bijna exclusief op verharde ondergrond, waarbij we zo niet geevolueerd zijn)![]()
@ d'n YUR: nice! Dat lukt mij echt nooit. Maar misschien samplet jouw horloge gewoon anders dan de mijne (hier iedere seconde)? Of loop ik echt zo beroerd?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:58 schreef YUR het volgende:
Ik heb vanmiddag speciaal voor d'n Zwabber weer een redelijk vlak cadansgrafiekje in elkaar geklust. Was lekker lopen! Rondom mn beoogde marathonsnelheid, al zegt dat over 10km niet zo gek veel. Zaterdag nog eens proberen, maar dan over 21,1 km.![]()
Volgens mij heb ik m ook op iedere seconde staan, maar dat zou ik ff moeten checkenquote:Op woensdag 26 maart 2014 13:37 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
@ d'n YUR: nice! Dat lukt mij echt nooit. Maar misschien samplet jouw horloge gewoon anders dan de mijne (hier iedere seconde)? Of loop ik echt zo beroerd?F means you're fucked![]()
lief doen wordt (terecht) keihard afgestraft hier
Trek eens aan mijn vinger?
Trailen, lang zo gek nog nietquote:Op woensdag 26 maart 2014 13:36 schreef Swetsenegger het volgende:
(En lopen we tegenwoordig bijna exclusief op verharde ondergrond, waarbij we zo niet geevolueerd zijn)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Laat ons maar lullen. We zijn niet de trailjunkies op wie je doelde; die gaan de link vast aanklikkenquote:Op woensdag 26 maart 2014 14:16 schreef CaLeX het volgende:
lief doen wordt (terecht) keihard afgestraft hier
Maareh....het is trail en niet trial, vandaar ook![]()
![]()
ik zag hetquote:Op woensdag 26 maart 2014 14:25 schreef Quoi het volgende:
[..]
Laat ons maar lullen. We zijn niet de trailjunkies op wie je doelde; die gaan de link vast aanklikken
Maareh....het is trail en niet trial, vandaar ook![]()
Trek eens aan mijn vinger?
Echt, koop wat geduld man, komt echt wel goed. En anders zaterdag effe langs de Pijl.quote:Op woensdag 26 maart 2014 14:32 schreef Swetsenegger het volgende:
Post geweest, geen startnummer. Snailmail krijgt een heel nieuwe betekenis.![]()
quote:Op woensdag 26 maart 2014 15:12 schreef GotC het volgende:
[..]
Echt, koop wat geduld man, komt echt wel goed. En anders zaterdag effe langs de Pijl.Wordt er niet nerveus van hoor. Verbaasd me alleen dat wanneer maandag dingen op de post gegaan zijn deze woensdag er nog niet zijn. Vroeger was dat een zekerheidje.
![]()
Ik verbaas me nergens meer overquote:Op woensdag 26 maart 2014 15:21 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]Wordt er niet nerveus van hoor. Verbaasd me alleen dat wanneer maandag dingen op de post gegaan zijn deze woensdag er nog niet zijn. Vroeger was dat een zekerheidje.
Mijn werk heeft tegenwoordig 72 uurs verzending..dus stel een brief wordt maandag geprint, ontvangen mensen 'm met wat geluk op vrijdag
![]()
![]()
![]()
Das toch bizar. Vroeger was voor de laatste lichting op de bus de volgende dag in huis.quote:Op woensdag 26 maart 2014 15:23 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik verbaas me nergens meer overMijn werk heeft tegenwoordig 72 uurs verzending..dus stel een brief wordt maandag geprint, ontvangen mensen 'm met wat geluk op vrijdag
![]()
![]()
Ik heb ook steeds vaker dat de postbode (heet dat beroep nog zo, of is het postnl-berzorgpersoon of zo?) mij als soort distributie punt ziet, en gewoon de post voor 4 a 5 buren bij mij in de bus duwt.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Belachelijk idd.. Idioot gebeuren.quote:Op woensdag 26 maart 2014 15:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Das toch bizar. Vroeger was voor de laatste lichting op de bus de volgende dag in huis.![]()
Jup.quote:Op woensdag 26 maart 2014 15:39 schreef Zwabberhark het volgende:
Gevolg van de privatisering/liberalisering van de postmarkt.
Zelf heel lang als bijbaantje bij de TNT gewerkt. Maar heb het daar in een paar jaar zo zien afglijden.I solemnly swear i'm up to no good![]()
M'n pa is 30 jaar lang postbode geweest en is er 3 jaar geleden ofzo uitbezuinigd als 54-jarige. Gelukkig wel met een geldzakje en mogelijkheid tot omscholing, maar de laatste 10 jaar daar waren ook echt gewoon knudde. Teloorgang, dit-dat-alles.Ja doei.![]()
Marktwerking is Heilig hequote:Op woensdag 26 maart 2014 15:39 schreef Zwabberhark het volgende:
Gevolg van de privatisering/liberalisering van de postmarkt.![]()
![]()
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens![]()
Dat zou nog steeds zo moeten zijn. PostNL bezorgd nog steeds elke dag (behalve maandag) 24-uurs post. Er is ook 48-uurs post, die wordt alleen op dinsdag, donderdag en zaterdag bezorgd. Maar, partijpost (ik vermoed dat dat is waarmee startnummers worden verzonden) zouden altijd de volgende dag in huis moeten zijn..quote:Op woensdag 26 maart 2014 15:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Das toch bizar. Vroeger was voor de laatste lichting op de bus de volgende dag in huis.
Brieven die in de brievenbussen worden gedaan, worden de volgende dag bezorgd. Tenzij te kleine brievenbus, of sorteerfout, o.i.d![]()
I know. Ik ben van de linkse kerk, met dito hobby's. Dus tja.quote:
Enfin, het is natuurlijk een triest bericht, maar dit komt meer voor:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Euh, partijpost is 24 of 48 of 72 uurs verzending..quote:Op woensdag 26 maart 2014 15:46 schreef Levitas het volgende:
[..]
Dat zou nog steeds zo moeten zijn. PostNL bezorgd nog steeds elke dag (behalve maandag) 24-uurs post. Er is ook 48-uurs post, die wordt alleen op dinsdag, donderdag en zaterdag bezorgd. Maar, partijpost (ik vermoed dat dat is waarmee startnummers worden verzonden) zouden altijd de volgende dag in huis moeten zijn..
Brieven die in de brievenbussen worden gedaan, worden de volgende dag bezorgd. Tenzij te kleine brievenbus, of sorteerfout, o.i.d![]()
Na mijn hardlooppoging vanochtend die ik na 1km al moest stoppen door een enorme hagelbui net toch maar weer gelopen.
Mijn doel bereikt! 10km binnen een uur(59:35 http://www.endomondo.com/workouts/313828360/4985471)
Ik vraag me alleen wel af:
- Hoe kun je het best heuvel af lopen? Als je jezelf laat gaan belast je volgens mij te veel je knieën. Maar lopen met de rem er op kost ook veel energie..Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Ik let er altijd op dat ikquote:Op woensdag 26 maart 2014 16:10 schreef Pandaplint het volgende:
Na mijn hardlooppoging vanochtend die ik na 1km al moest stoppen door een enorme hagelbui net toch maar weer gelopen.
Mijn doel bereikt! 10km binnen een uur(59:35 http://www.endomondo.com/workouts/313828360/4985471)
Ik vraag me alleen wel af:
- Hoe kun je het best heuvel af lopen? Als je jezelf laat gaan belast je volgens mij te veel je knieën. Maar lopen met de rem er op kost ook veel energie..
A. Rol
B. Zelfde frequentie aanhoud
Ik maak wel mijn pas vaak wat groter![]()
Zo probeer ik het dus ook. Maar de klappen op de knieën worden toch harder.quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:30 schreef Ciscus het volgende:
[..]
Ik let er altijd op dat ik
A. Rol
Ik maak wel mijn pas vaak wat groter
Met wandelen in de bergen ga je gewoon wat dieper zitten tijdens het lopen. Maar met hardlopen wil dat niet zo makkelijk
Toch een andere sport he :-)quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:34 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Zo probeer ik het dus ook. Maar de klappen op de knieën worden toch harder.
Met wandelen in de bergen ga je gewoon wat dieper zitten tijdens het lopen. Maar met hardlopen wil dat niet zo makkelijk
Probeer anders kleinere passen, zelfde frequentie en iets voorover hangen![]()
Het reflectie hesje dat ik won bij de 20 van Alphen was ook op maandag verstuurd en lag op vrijdag pas in de bus. De post is echt niet meer wat het geweest is.quote:Op woensdag 26 maart 2014 14:32 schreef Swetsenegger het volgende:
Post geweest, geen startnummer. Snailmail krijgt een heel nieuwe betekenis.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg![]()
Vraagje.... ik ben nu herstellende van een ontsteking aan (de aanhechting van) mijn achillespees. Ben inmiddels al twee en een halve week uitgeschakeld en merk nu de laatste dagen dat de pijn bij wandelen flink af aan het nemen is. Het gaat dus gelukkig de goede kant op. Ik loop nu weer normaal, maar voel nog wel lichte pijn.
Wanneer zou ik weer rustig kunnen beginnen met hardlopen? Oftewel, hoeveel dagen pijnvrij adviseren jullie?
Van het weekend wordt het mooi weer en het begint weer te kriebelen namelijk.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2014 17:00:22 ]![]()
Grotere passen is dus eigenlijk weer net niet handig. Want bultaf zijn de klappen al groter en als je grotere passen gaat zetten, worden de klappen alleen nog maar groter.quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:30 schreef Ciscus het volgende:
[..]
Ik let er altijd op dat ik
A. Rol
Ik maak wel mijn pas vaak wat groter
Volgens mij moet je juist zorgen dat je pasfrequentie omhoog gaat en je dus kleinere passen maakt dan als je met dezelfde frequentie zou blijven gaan. Dan kan je de schokken kleiner maken.NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Dit volgens mij jaquote:Op woensdag 26 maart 2014 16:59 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Grotere passen is dus eigenlijk weer net niet handig. Want bultaf zijn de klappen al groter en als je grotere passen gaat zetten, worden de klappen alleen nog maar groter.
Volgens mij moet je juist zorgen dat je pasfrequentie omhoog gaat en je dus kleinere passen maakt dan als je met dezelfde frequentie zou blijven gaan. Dan kan je de schokken kleiner maken.![]()
![]()
Eens, langere passen zijn niet perse wijs om te doen. Ik doe het alleen wel omdat ik het lekkerder vind lopen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:59 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Grotere passen is dus eigenlijk weer net niet handig. Want bultaf zijn de klappen al groter en als je grotere passen gaat zetten, worden de klappen alleen nog maar groter.
Volgens mij moet je juist zorgen dat je pasfrequentie omhoog gaat en je dus kleinere passen maakt dan als je met dezelfde frequentie zou blijven gaan. Dan kan je de schokken kleiner maken.
Frequentie gelijk houden is het meest belangrijke, volgens mij. Dus geen kortere o
[ Bericht 5% gewijzigd door Ciscus op 26-03-2014 17:09:32 ]![]()
Weet iemand misschien een goed hardloopschema om van ongeveer 2-5km naar een marathon te gaan / halve marathon . Ik vind het niet erg om veel te trainen. Ik kon niet echt iets goeds vinden, dus misschien dat hier iemand er een weet.Dare to be different.![]()
Begin eens met een schema van 5 naar 10 en kijk hoe dat gaat.quote:Op woensdag 26 maart 2014 17:07 schreef PassThatShit het volgende:
Weet iemand misschien een goed hardloopschema om van ongeveer 2-5km naar een marathon te gaan / halve marathon . Ik vind het niet erg om veel te trainen. Ik kon niet echt iets goeds vinden, dus misschien dat hier iemand er een weet.
Daarna 10 - HM en daarna HM - M.Ja doei.![]()
My asics dot comquote:Op woensdag 26 maart 2014 17:07 schreef PassThatShit het volgende:
Weet iemand misschien een goed hardloopschema om van ongeveer 2-5km naar een marathon te gaan / halve marathon . Ik vind het niet erg om veel te trainen. Ik kon niet echt iets goeds vinden, dus misschien dat hier iemand er een weet.![]()
ik kon pas na 4 maanden weer lopen. Eerder twee keer geprobeerd maar bij hardlopen werd het meteen weer erger, en dan ook weer met normaal wandelen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:58 schreef J0kkebr0k het volgende:
Vraagje.... ik ben nu herstellende van een ontsteking aan (de aanhechting van) mijn achillespees. Ben inmiddels al twee en een halve week uitgeschakeld en merk nu de laatste dagen dat de pijn bij wandelen flink af aan het nemen is. Het gaat dus gelukkig de goede kant op. Ik loop nu weer normaal, maar voel nog wel lichte pijn.
Wanneer zou ik weer rustig kunnen beginnen met hardlopen? Oftewel, hoeveel dagen pijnvrij adviseren jullie?
Van het weekend wordt het mooi weer en het begint weer te kriebelen namelijk.
Dus. Je lichaam geeft aan dat het te veel is, je moet zoeken naar een manier waarop je lijf het weer aankan, op het juiste moment. Probeer het, vraag aan mr. Achil of hij het goed vindt, zo nee, geef je hem nog wat rust.
Plus trap-oefeningen op je tenen staan en je hiel laten zakken heel rustig en dan weer omhoog!![]()
Werk eerst eens verantwoord tot 10 KM. Dan 15, 21 en dan mag je dromen over een marathon. Veel trainen is leuk, maar je pezen en spieren moeten die belasting ook aankunnen en verwerken.quote:Op woensdag 26 maart 2014 17:07 schreef PassThatShit het volgende:
Weet iemand misschien een goed hardloopschema om van ongeveer 2-5km naar een marathon te gaan / halve marathon . Ik vind het niet erg om veel te trainen. Ik kon niet echt iets goeds vinden, dus misschien dat hier iemand er een weet."The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start."![]()
4 maanden?quote:Op woensdag 26 maart 2014 17:12 schreef Twinky het volgende:
ik kon pas na 4 maanden weer lopen. Eerder twee keer geprobeerd maar bij hardlopen werd het meteen weer erger, en dan ook weer met normaal wandelen.
Dus. Je lichaam geeft aan dat het te veel is, je moet zoeken naar een manier waarop je lijf het weer aankan, op het juiste moment. Probeer het, vraag aan mr. Achil of hij het goed vindt, zo nee, geef je hem nog wat rust.Damn, dat is lang zeg. Balen vooral! Ik hoop maar dat het bij mij meevalt en ik binnenkort gewoon weer kan gaan lopen. Ik zal het dit weekend nog maar even niet proberen en pas gaan lopen als ik een weekje volledig pijn vrij ben. Wil het natuurlijk niet forceren.
Oh en die oefening ken ik. Heb het alleen wat verwaarloosd. Hoe vaak is het aan te raden en hoeveel herhalingen doe je per keer?
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2014 17:18:11 ]![]()
Mr. Achil![]()
Heuvelaf rennen, daarbij bedenk ik me altijd het volgende:
Bij een korte afdaling --> om in vaktermen te blijven: WHOEEEEEi! (gewoon gaan, grote passen, snel!)
Bij een langere afdeling --> denk om pasfrequentie, licht voorovergebogen
En nu ga ik naar huis![]()
![]()
Misschien heb je wel een punt. Heb je dan toevallig een mooi 10km schema ( ik kan deze zelf ook wel opzoeken ) en dan wel met een beetje vaart erachterquote:Op woensdag 26 maart 2014 17:17 schreef _MvN_ het volgende:
[..]
Werk eerst eens verantwoord tot 10 KM. Dan 15, 21 en dan mag je dromen over een marathon. Veel trainen is leuk, maar je pezen en spieren moeten die belasting ook aankunnen en verwerken.
Dare to be different.![]()
De eerste drie Nike-commercials, uitgezonden tijdens de New York Marathon van 1982
F means you're fucked![]()
Vanwaar de haast?quote:Op woensdag 26 maart 2014 17:29 schreef PassThatShit het volgende:
[..]
Misschien heb je wel een punt. Heb je dan toevallig een mooi 10km schema ( ik kan deze zelf ook wel opzoeken ) en dan wel met een beetje vaart erachter
Ken je dat gezegde?quote:Op woensdag 26 maart 2014 17:29 schreef PassThatShit het volgende:
[..]
Misschien heb je wel een punt. Heb je dan toevallig een mooi 10km schema ( ik kan deze zelf ook wel opzoeken ) en dan wel met een beetje vaart erachter![]()
Hardlopers zijn...in dit geval blessure lopers.
Neem nou gewoon je tijd dan is de kans veel groter dat het goed gaat."De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg![]()
Vandaag ben ik naar de Starshoe bij mij om de hoek (nou ja, kilometertje of 2) geweest voor nieuwe schoenen. Mijn Saucony Guide 6's waren na bijna 1100 km aan vervanging toe.
Het was drukker dan verwacht, ik moest dus nog een minuut of 20 wachten. Maar dat is helemaal niet erg. Het is leuk om te zien hoe anderen geholpen worden.
Je wordt daar gefilmd terwijl je op een indoorbaantje van circa 15 meter heen en weer loopt. Vervolgens kun je beeldje voor beeldje terugkijken wat het effect van een schoen of zooltje is. Verder kijken ze uiteraard naar het slijtpatroon onder je huidige schoeisel en nemen ze de blessures door van het afgelopen jaar.
Ik vertelde dus over mijn heupprobleem aan de rechterkant en mijn wijsteen. Vroeg me af of ik een beenlengteverschil had of zo, want 9 van de 10 keer heb ik een blessure aan het rechter pootje.
Enfin, meteen dus extra goed gekeken naar de stand van het bekken tijdens het lopen. Zowel van voren als van achteren. Alleen bleek uit de beelden dat mijn bekken te allen tijden netjes horizontaal bleef. Het is zeer onwaarschijnlijk dat daar wat fout zat. Op het naar buiten zetten van de voeten na was de techniek niet vreselijk beroerd. Linker been wat meer dan rechts. Advies is dus om nog even kalm aan te blijven doen, omdat rust tot nu toe wel tot verbetering leidt.
De schoenen waren dit keer snel gekozen, na de Guide 6 heb ik nu de Guide 7. Die werken voor mij en aangezien het model niet of nauwelijks aangepast is, is er geen reden om te veranderen. Ze zaten ook meteen lekker, dus ik rekende met plezier af. Uiteraard met anti-pronatiezooltjes.
Vanmiddag ben ik ze meteen gaan inlopen. Schoenen zijn top, maar ikzelf nog niet. Het is echt een wereld van verschil met de periode tussen BGL en CPC toen vrijwel iedere training goed ging. Vanmiddag waren de poten als lood, het lukte gewoon niet. De rechterheup was nog steeds hinderlijk, maar toch al weer wat minder dan zondag. Niet pijnlijk, wel stijfjes en voelbaar. Sowieso voelde ik me zo stijf als een plank (of beter gezegd: hark).
Geen al te veel fancykleurtjes bij dit type schoen:
Maar goed, ik ben sowieso het liefst een anonieme grijze muis danwel nummer. Dus het past me goed
Endo:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
BTW: wat betreft het afdalen van een heuvel: als je krachten spaart kun je heel veel winst halen door juist hele lange passen te nemen in een hele lage frequentie. Echt vliegen dus. Liefst voorvoetlanding.![]()
Als ik kijk naast de grafiekjes ging het KUT (maar niet te snel, hoera!), maar oh wat was het lekker! Helemaal niet hoeven aftellen (nog twee minuten!), ging gewoon als vanzelf. Dartelende lammetjes tegen gekomen, hagelbui op m'n kop gehad, maar echt een super fijn loopje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Your opinion of me is none of my business.![]()
quote:Op woensdag 26 maart 2014 17:56 schreef Sarasi het volgende:
Als ik kijk naast de grafiekjes ging het KUT (maar niet te snel, hoera!), maar oh wat was het lekker! Helemaal niet hoeven aftellen (nog twee minuten!), ging gewoon als vanzelf. Dartelende lammetjes tegen gekomen, hagelbui op m'n kop gehad, maar echt een super fijn loopje.
Grafiekjes zeggen maar weinig, het gevoel teltSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 26 maart 2014 17:56 schreef Sarasi het volgende:
Wat YUR zegtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Hier is inmiddels duidelijk waarom mn hartslag gisteren niet meer omhoog wilde: of ik heb iets verkeerds gegeten, of er is een griepje op komst. Hoe dan ook: ik voel me bleh.![]()
in ieder geval twee keer per dag, 3x 10 keer?quote:Op woensdag 26 maart 2014 17:17 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
4 maanden?Damn, dat is lang zeg. Balen vooral! Ik hoop maar dat het bij mij meevalt en ik binnenkort gewoon weer kan gaan lopen. Ik zal het dit weekend nog maar even niet proberen en pas gaan lopen als ik een weekje volledig pijn vrij ben. Wil het natuurlijk niet forceren.
Oh en die oefening ken ik. Heb het alleen wat verwaarloosd. Hoe vaak is het aan te raden en hoeveel herhalingen doe je per keer?![]()
Ooooo mijnheeft de verkeerde roerbakgroente gekocht voor vanavond en ik moet nog hardlopen.
Zou dat gaan, hardlopen met een zakje groente?![]()
![]()
Nou ik vind het fijn om snel voortgang te maken. 4x per week trainen kan geen kwaad.quote:Dare to be different.![]()
Oke..quote:Op woensdag 26 maart 2014 17:45 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Ken je dat gezegde?
Hardlopers zijn...in dit geval blessure lopers.
Neem nou gewoon je tijd dan is de kans veel groter dat het goed gaat.Dare to be different.![]()
quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:39 schreef PassThatShit het volgende:
[..]
Nou ik vind het fijn om snel voortgang te maken. 4x per week trainen kan geen kwaad.Deze week 10quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:39 schreef PassThatShit het volgende:
[..]
Nou ik vind het fijn om snel voortgang te maken. 4x per week trainen kan geen kwaad.
Volgende week 15km
Daarna 20
Dan 30
en dan ergens eind april een marathon
#lekkersnelschemaZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Maar wat voor trainingen dan..quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:40 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
[..]
Deze week 10
Volgende week 15km
Daarna 20
Dan 30
en dan ergens eind april een marathon
#lekkersnelschemaDare to be different.![]()
quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:41 schreef PassThatShit het volgende:
[..]
Maar wat voor trainingen dan..
Ja doei.![]()
Gewoon rennen. Wat anders?quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:41 schreef PassThatShit het volgende:
[..]
Maar wat voor trainingen dan..Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Dat. Tot je er bij neervalt. Als je niet hijgend bijna neerploft na een training had je harder gekund.quote:Ja doei.![]()
Dat is dus de spirit. Geen pijn, niet fijn!quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:43 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dat. Tot je er bij neervalt. Als je niet hijgend bijna neerploft na een training had je harder gekund.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Hardlopen. Linkervoet, rechtervoet, linkervoet etc etc. Herhalen tot je #km hebt gelopen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:41 schreef PassThatShit het volgende:
[..]
Maar wat voor trainingen dan..![]()
Zo simpel is hardlopen inderdaad. Geen idee waarover wij lullen, al 723 topics lang.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
60kg squatten. Elke dag tussen 5 en 7.quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:46 schreef PassThatShit het volgende:
Ik bedoelde interval trainingen erbij / spier trainingen.Ja doei.![]()
Maar niet op de vrijdagen in de even weken van oneven maanden als de maan in 't eerste kwartier staat. Dan is 't niet goed voor je yin yang.quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:49 schreef GotC het volgende:
En wb intervaltraining, 1 stap hardlopen, 1 stap wandelen x #km1x per week, op vrijdagavond.
Ja doei.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: