quote:Arcade Halve Marathon
3 minuten geleden ·
Startnummer niet ontvangen?
Voor met name de lopers buiten Westland is gebleken dat de bezorging van de startnummers erg laat is. De startnummers zijn maandag verzonden maar blijken vandaag pas in veel gevallen bezorgt te worden.
Als je voor zaterdag geen startnummer ontvangen hebt kan je in sporthal de Pijl bij de " trouble desk" een nieuw startnummer ophalen.
Onze excuses voor de vertraging.
Ik denk wel een beetje aan je hoorquote:Op donderdag 27 maart 2014 11:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ow gelukkig! Ik kneep 'm al Yur!!1einz!!1
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Komende dagen weer rustig aan, dit weekend "trainen" voor de 500 meter met mijn dochter...
quote:Dure hardloopschoen is geldklopperij
Net dure hardloopschoenen gekocht? Gooi ze maar weg. Alle mooie verhalen over steunzolen, pasvorm, stabiliteit en afwikkeling van de voet zijn onzin en geldklopperij. Dit beweert sportarts Steef Bredeweg van het Universitair Medisch Centrum Groningen, die volgende week op dit onderwerp promoveert.
Een goede sportschoen voorkomt toch blessures? Daar is iedereen zich toch terdege van bewust?
'Nee dus. Als je de wetenschappelijke literatuur op een rijtje zet, blijkt dat hier bedroevend weinig onderzoek naar is gedaan. Er wordt van alles geroepen, maar een goede onderbouwing ontbreekt. Er is geen enkel wetenschappelijk bewijs dat steunzolen, dempers, of video-analyses een gunstig effect op het lichaam hebben.'
Wat moeten we dan dragen?
'Simpel. Een schoen die lekker zit.'
Zijn alle hardlooppijntjes dan verleden tijd?
'Nee, een blessure ligt altijd op de loer. 95 procent van de blessures wordt namelijk veroorzaakt door overbelasting. Bij de training willen we te snel en te veel. De buurman loopt de marathon, dus dat moeten wij ook kunnen. Om blessures te voorkomen, moet een hardloper vooral letten op de reactie van zijn lichaam, zoals pijn en stijfheid, en niet op zijn schema of de kwaliteit van zijn schoenen.'
Is dit nieuwe informatie voor al die schoenenfabrikanten?
'Nee, zij weten dit allang. Ik durf zelfs te stellen dat zij de hardlopers hebben misleid. Door hen is bij veel hardlopers de angst ontstaan: als ik geen goede schoenen koop, loop ik kans op een blessure. Die boodschap heeft tot een enorm marketingsucces geleid. Fabrikanten zoeken wel steeds meer toenadering tot de wetenschap. Er is bijvoorbeeld al een aantal minimalistische schoenen op de markt, een soort nabootsing van blote voeten. De komende jaren volgen er zeker nieuwe technologieën die de schoenverkoop op peil houden.'
En op blote voeten rennen?
'Raad ik af, met al die steentjes en stukjes glas op de weg. Dat zijn onze voeten niet meer gewend. En onze spieren zijn lui geworden, sinds we op schoenen lopen. Rennen op blote voeten kan, maar je moet het langzaam opbouwen.'
Leuk!quote:Op donderdag 27 maart 2014 12:16 schreef GotC het volgende:
Mijn review van de Brooks Transcend schoenen staat op de FB pagina van Brooks Running
En dat stuk hierboven is nogal duh. Alsof je geen blessures kan krijgen als je op goede schoenen loopt.
Datquote:Op donderdag 27 maart 2014 12:32 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Leuk!
En dat is ook nog zo. Stemmingmakerij allemaal
Vanmiddag komt er een monteur.quote:Op donderdag 27 maart 2014 10:46 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Eh, nou...eigenlijk hebben we helemaal niks. Geen telefoon, geen TV en geen internet.Maar er wordt aan gewerkt...als het goed is.
Nu wil ik ze nog meer!quote:Op donderdag 27 maart 2014 12:16 schreef GotC het volgende:
Mijn review van de Brooks Transcend schoenen staat op de FB pagina van Brooks Running
quote:Op donderdag 27 maart 2014 12:08 schreef Murmeli het volgende:
Pfoe, dat was pittig!
Even wat (misschien stomme) intervalvragen:
- hoeveel sneller dan je ldl afstand gaan jullie zon beetje in je snelle intervallen? (Even voor de beeldvorming: ik moest 5x 3 min snel 3 min langzaam
- hoe 'diep' (of hoe zeg je dat?) ga je bij intervaltrainingen? Ga je soort van half dood of heb je aan het eind vd training nog energie over om nog een stukje te lopen?
Als ik google kom ik alleen maar op HIIT training en dat is dus jezelf (bijna) helemaal dood lopen. Gisteren liep ik intervallen 1-1 en dan gaat dat wel, als de intervallen langer worden zou ik mijn tempo daar ook op aanpassen.quote:Op donderdag 27 maart 2014 12:50 schreef Murmeli het volgende:
*ongeduldig* heeft iemand nog antwoorden op mijn intervalvraagjes?
[..]
15 FOK!king kilometers, maar dat kan je!quote:Op donderdag 27 maart 2014 11:11 schreef Serinde het volgende:
15 km is voorlopig van de baan ... trainingsintensiteit is dan toch iets te hoog. Afstand uitbouwen is op dit moment geen goed plan.
Nu een schema om op hemelvaartsdag 10 km te gaan lopen in sub 1:12(liep bij CPC 1:15:39, in nov bij 7^^nacht 1:13:20)
Maar de 7^^ blijft het doel dit jaar![]()
15 FOK!king kilometer
Pfew! Komt het toch nog goed.quote:
Mijn antwoorden op basis van mijn ervaring, uitgaande van 10 x 400m met 200m wandelen tussendoor:quote:Op donderdag 27 maart 2014 12:08 schreef Murmeli het volgende:
Pfoe, dat was pittig!
Even wat (misschien stomme) intervalvragen:
- hoeveel sneller dan je ldl afstand gaan jullie zon beetje in je snelle intervallen? (Even voor de beeldvorming: ik moest 5x 3 min snel 3 min langzaam
- hoe 'diep' (of hoe zeg je dat?) ga je bij intervaltrainingen? Ga je soort van half dood of heb je aan het eind vd training nog energie over om nog een stukje te lopen?
Na de marathon (Wenen) in april, maar eens onderzoeken of dit een betere optie voor me is. Zo klinkt het namelijk wel.quote:Op donderdag 27 maart 2014 09:38 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
zeker de moeite waard om er eens naar te kijken!
Misschien niet voor iedereen maar ik ben er op dit moment heel blij mee... ik hoop dat het bij onder meer helpt bij "de pijntjes" die ik op lange afstanden en bij afdalen voel in mijn onderbuik/liesstreek
Lees ik dit nu goed? Intervallen met 60 km/uur?quote:Op donderdag 27 maart 2014 13:08 schreef Quoi het volgende:
Mijn antwoorden op basis van mijn ervaring, uitgaande van 10 x 400m met 200m wandelen tussendoor:
- ongeveer 1 min/km
Ik ben geen racewagenquote:Op donderdag 27 maart 2014 13:21 schreef McTwente het volgende:
[..]
Lees ik dit nu goed? Intervallen met 60 km/uur?![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |