abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 maart 2014 @ 11:01:46 #276
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_138220462
Ja laten we maar weer ontopic gaan hehehe
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 27 maart 2014 @ 11:01:57 #277
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_138220467
Vandaag een dagje van vliegwerk.
Tot half 6 werken, dan snel rennen en door naar fotoclub.

Hoe dan ook, even tussendoor gaan, k heb er zin in :D
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_138220703
15 km is voorlopig van de baan ... trainingsintensiteit is dan toch iets te hoog. Afstand uitbouwen is op dit moment geen goed plan.
Nu een schema om op hemelvaartsdag 10 km te gaan lopen in sub 1:12 :) (liep bij CPC 1:15:39, in nov bij 7^^nacht 1:13:20)

Maar de 7^^ blijft het doel dit jaar *O*
15 FOK!king kilometer ;)
  donderdag 27 maart 2014 @ 11:20:42 #279
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_138220943
quote:
Arcade Halve Marathon
3 minuten geleden ·

Startnummer niet ontvangen?

Voor met name de lopers buiten Westland is gebleken dat de bezorging van de startnummers erg laat is. De startnummers zijn maandag verzonden maar blijken vandaag pas in veel gevallen bezorgt te worden.

Als je voor zaterdag geen startnummer ontvangen hebt kan je in sporthal de Pijl bij de " trouble desk" een nieuw startnummer ophalen.

Onze excuses voor de vertraging.
F means you're fucked
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 27 maart 2014 @ 11:27:29 #280
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_138221087
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 11:20 schreef YUR het volgende:

[..]

Ow gelukkig! Ik kneep 'm al Yur!!1einz!!1
  donderdag 27 maart 2014 @ 11:29:16 #281
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_138221128
quote:
10s.gif Op donderdag 27 maart 2014 11:27 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ow gelukkig! Ik kneep 'm al Yur!!1einz!!1
Ik denk wel een beetje aan je hoor O+
F means you're fucked
pi_138221464
Ik heb gisteren ook weer lekker getraind.

Was al een week geleden, afgelopen weekend geen tijd en maandag nog last van kramp die er ´s nacht opeens inschoot. Maar rust is ook training en zo...

Omdat ik Runkeeper de hele tijd aan heb laten staan tijdens de training ligt de gemiddelde snelheid niet zo hoog. Evengoed vond ik het nog pittig zat.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Komende dagen weer rustig aan, dit weekend "trainen" voor de 500 meter met mijn dochter...
  donderdag 27 maart 2014 @ 12:08:08 #283
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_138222166
Pfoe, dat was pittig!

Even wat (misschien stomme) intervalvragen:
- hoeveel sneller dan je ldl afstand gaan jullie zon beetje in je snelle intervallen? (Even voor de beeldvorming: ik moest 5x 3 min snel 3 min langzaam
- hoe 'diep' (of hoe zeg je dat?) ga je bij intervaltrainingen? Ga je soort van half dood of heb je aan het eind vd training nog energie over om nog een stukje te lopen?
pi_138222224
quote:
Dure hardloopschoen is geldklopperij

Net dure hardloopschoenen gekocht? Gooi ze maar weg. Alle mooie verhalen over steunzolen, pasvorm, stabiliteit en afwikkeling van de voet zijn onzin en geldklopperij. Dit beweert sportarts Steef Bredeweg van het Universitair Medisch Centrum Groningen, die volgende week op dit onderwerp promoveert.

Een goede sportschoen voorkomt toch blessures? Daar is iedereen zich toch terdege van bewust?

'Nee dus. Als je de wetenschappelijke literatuur op een rijtje zet, blijkt dat hier bedroevend weinig onderzoek naar is gedaan. Er wordt van alles geroepen, maar een goede onderbouwing ontbreekt. Er is geen enkel wetenschappelijk bewijs dat steunzolen, dempers, of video-analyses een gunstig effect op het lichaam hebben.'

Wat moeten we dan dragen?

'Simpel. Een schoen die lekker zit.'

Zijn alle hardlooppijntjes dan verleden tijd?

'Nee, een blessure ligt altijd op de loer. 95 procent van de blessures wordt namelijk veroorzaakt door overbelasting. Bij de training willen we te snel en te veel. De buurman loopt de marathon, dus dat moeten wij ook kunnen. Om blessures te voorkomen, moet een hardloper vooral letten op de reactie van zijn lichaam, zoals pijn en stijfheid, en niet op zijn schema of de kwaliteit van zijn schoenen.'

Is dit nieuwe informatie voor al die schoenenfabrikanten?

'Nee, zij weten dit allang. Ik durf zelfs te stellen dat zij de hardlopers hebben misleid. Door hen is bij veel hardlopers de angst ontstaan: als ik geen goede schoenen koop, loop ik kans op een blessure. Die boodschap heeft tot een enorm marketingsucces geleid. Fabrikanten zoeken wel steeds meer toenadering tot de wetenschap. Er is bijvoorbeeld al een aantal minimalistische schoenen op de markt, een soort nabootsing van blote voeten. De komende jaren volgen er zeker nieuwe technologieën die de schoenverkoop op peil houden.'

En op blote voeten rennen?

'Raad ik af, met al die steentjes en stukjes glas op de weg. Dat zijn onze voeten niet meer gewend. En onze spieren zijn lui geworden, sinds we op schoenen lopen. Rennen op blote voeten kan, maar je moet het langzaam opbouwen.'
  donderdag 27 maart 2014 @ 12:14:31 #285
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_138222316
Ik heb het gelezen.
An sich boeiend. Wel jammer van de redenatiefout die veel wordt gemaakt in sensatiegerichte lectuur: iets dat niet met onderzoek is onderbouwd is niet per definitie onwaar.
Dus ik vind het artikel nogal stemmingmakerij
  donderdag 27 maart 2014 @ 12:16:47 #286
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_138222368
Mijn review van de Brooks Transcend schoenen staat op de FB pagina van Brooks Running _O-

En dat stuk hierboven is nogal duh. Alsof je geen blessures kan krijgen als je op goede schoenen loopt :').
  donderdag 27 maart 2014 @ 12:32:06 #287
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_138222751
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 12:16 schreef GotC het volgende:
Mijn review van de Brooks Transcend schoenen staat op de FB pagina van Brooks Running _O-

En dat stuk hierboven is nogal duh. Alsof je geen blessures kan krijgen als je op goede schoenen loopt :').
Leuk!

En dat is ook nog zo. Stemmingmakerij allemaal :r

Even een stukje dagboek:
Ik werd vanmorgen wakker (half wakker denk ik) en toen dacht ik dat ik in Rotterdam de halve marathon ging lopen :o Ik helemaal zitten rekenen wat ik dan de komende 2weekenden moest lopen aan trainingsloopjes om een beetje in de buurt van de 21 te komen. Peins pieker. Hihihi. Toen werd ik blijkbaar echt wakker en pfoe gelukkig ik hoef maar 10.
*was best grappig als je erbij was :@ *
pi_138222819
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 12:32 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Leuk!

En dat is ook nog zo. Stemmingmakerij allemaal :r
Dat

Roepen dat er geen onderzoek gedaan is en het daarom bullshit is... :O
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_138223022
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 10:46 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Eh, nou...eigenlijk hebben we helemaal niks. Geen telefoon, geen TV en geen internet. :') Maar er wordt aan gewerkt...als het goed is.
Vanmiddag komt er een monteur. *O*
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_138223041
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 12:42 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Vanmiddag komt er een monteur. *O*
Met een beetje geluk doet vanavond alles het weer *O*
I solemnly swear i'm up to no good
pi_138223181
Wil ik net nieuwe schoenen gaan kopen, blijkt het onzin te zijn ;(

Nah, toch maar eens gaan van het weekend ;) Tuurlijk voorkomt het niet compleet, maar ik kan me niet voorstellen dat het niks uitmaakt (helemaal na een keer op zaalvoetbalschoentjes te zijn gaan hardlopen en me een partij last te hebben gekregen).

Maar er zit bij ons een Runnersworld om de hoek dus ga daar maar eens langs, nog tips of op/aanmerkingen bij de aanschaf waar ik zelf rekening mee moet houden of op moet letten?
pi_138223191
Was wel grappig, ik belde om 12 uur ofzo. Toen werd er aan de telefoon gezegd, mevrouw er komt tussen half 12 en 5 een monteur. Toen kon ik het toch niet laten om te roepen dat half 12 in elk geval niet meer ging lukken. :D

quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 12:16 schreef GotC het volgende:
Nu wil ik ze nog meer!
Wie zei ook al weer dat hardlopen een goedkope sport was? Je hebt alleen schoenen nodig beweerden ze. O-)
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  donderdag 27 maart 2014 @ 12:50:19 #293
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_138223235
*ongeduldig* heeft iemand nog antwoorden op mijn intervalvraagjes?

quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 12:08 schreef Murmeli het volgende:
Pfoe, dat was pittig!

- hoeveel sneller dan je ldl afstand gaan jullie zon beetje in je snelle intervallen? (Even voor de beeldvorming: ik moest 5x 3 min snel 3 min langzaam
- hoe 'diep' (of hoe zeg je dat?) ga je bij intervaltrainingen? Ga je soort van half dood of heb je aan het eind vd training nog energie over om nog een stukje te lopen?
pi_138223356
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 12:50 schreef Murmeli het volgende:
*ongeduldig* heeft iemand nog antwoorden op mijn intervalvraagjes?

[..]

Als ik google kom ik alleen maar op HIIT training en dat is dus jezelf (bijna) helemaal dood lopen. Gisteren liep ik intervallen 1-1 en dan gaat dat wel, als de intervallen langer worden zou ik mijn tempo daar ook op aanpassen.
  donderdag 27 maart 2014 @ 13:08:43 #295
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_138223753
quote:
7s.gif Op donderdag 27 maart 2014 11:11 schreef Serinde het volgende:
15 km is voorlopig van de baan ... trainingsintensiteit is dan toch iets te hoog. Afstand uitbouwen is op dit moment geen goed plan.
Nu een schema om op hemelvaartsdag 10 km te gaan lopen in sub 1:12 :) (liep bij CPC 1:15:39, in nov bij 7^^nacht 1:13:20)

Maar de 7^^ blijft het doel dit jaar *O*
15 FOK!king kilometer ;)
15 FOK!king kilometers, maar dat kan je!

quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 11:20 schreef YUR het volgende:

[..]

Pfew! Komt het toch nog goed.

quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 12:08 schreef Murmeli het volgende:
Pfoe, dat was pittig!

Mijn antwoorden op basis van mijn ervaring, uitgaande van 10 x 400m met 200m wandelen tussendoor:
- ongeveer 1 min/km
- ik ben niet zo dood als na een wedstrijd (maar volgens insiders kan ik nog 'doder' :P), maar heb wel echt het gevoel dat ik er een pittige training op heb zitten

Intervallen zijn dan wel erg snel, maar te doen vanwege de korte tijd dat je ze doet. In het begin kapot zijn na een intervaltraining is OK, als je conditie verbetert zul je merken dat je de laatste interval ook fluitend doet of zelfs sneller.

Zoiets?
pi_138223788
Hangt er ook vanaf hoe lang de intervallen zijn natuurlijk. 3x10 minuten is wat anders dan 6x200 meter..

Ik houd meestal de maatstaf aan dat de intervallen bij elkaar op geteld, en dat dan x2 ongeveer de afstand is waar je het mee kan vergelijken.
Dus als ik 6x400 meter doe (=2400 meter), doe ik die op tempo van mijn 5KM.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_138223913
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 09:38 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

zeker de moeite waard om er eens naar te kijken!
Misschien niet voor iedereen maar ik ben er op dit moment heel blij mee... ik hoop dat het bij onder meer helpt bij "de pijntjes" die ik op lange afstanden en bij afdalen voel in mijn onderbuik/liesstreek
Na de marathon (Wenen) in april, maar eens onderzoeken of dit een betere optie voor me is. Zo klinkt het namelijk wel.
pi_138223980
Goedemiddag, ik heb een vraagje.. Ik zit nu in de 6e week met Evy en dat gaat echt meer dan prima. Ik heb tijdens het hardlopen een gewoon hemdje en een sportvest er over heen. Als ik klaar ben met hardlopen heb ik gezweet en krijg ik het bij het uitlopen echt heel koud. Heb niet echt zin om ziek te worden :{

Wat raden jullie aan om in te lopen? En voor de dames onder ons; hebben jullie een shit waar al een sport BH in zit?
pi_138224117
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:08 schreef Quoi het volgende:

Mijn antwoorden op basis van mijn ervaring, uitgaande van 10 x 400m met 200m wandelen tussendoor:
- ongeveer 1 min/km
Lees ik dit nu goed? Intervallen met 60 km/uur? _O_ ^O^
  donderdag 27 maart 2014 @ 13:26:14 #300
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_138224234
quote:
12s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:21 schreef McTwente het volgende:

[..]

Lees ik dit nu goed? Intervallen met 60 km/uur? _O_ ^O^
Ik ben geen racewagen :N
De vraag was: hoeveel sneller dan je ldl afstand gaan jullie zon beetje in je snelle intervallen?
LDL=6:30 min/km, interval=5:30 min/km.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')