18 maart - 23.00 De koerswijziging van het vermiste vliegtuig van Malaysia Airlines was ingesteld in de boordcomputer. Het is nog niet duidelijk of dat gebeurd is voor of tijdens de vlucht. De nieuwe ontdekking maakt duidelijk dat de piloten geen abrupte wijziging hebben ingezet.
18 maart - 16.30 Thailand heeft een signaal van een onbekend vliegtuig op de rader opgevangen kort nadat het toestel van Malaysia Airlines was verdwenen. Dat zei een woordvoerder van de Thaise luchtmacht vandaag tegen nieuwszender CNN. Wanhopige familieleden van de Chinese passagiers van het vermiste vliegtuig van Malaysia Airlines hebben vandaag gedreigd met een hongerstaking als de Maleisische autoriteiten niet meer duidelijkheid geven over wat er is gebeurd
18 maart - 15.30 Residents of the remote Maldives island of Kuda Huvadhoo in Dhaal Atoll have reported seeing a "low flying jumbo jet" on the morning of the disappearance of the Malaysia Airlines flight MH370. They said that it was a white aircraft, with red stripes across it – which is what the Malaysia Airlines flights typically look like.
18 maart - 14.00 Investigators have discovered the runways of five airports near the Indian Ocean loaded into Captain Zaharie Ahmad Shah’s home-made flight simulator, a Malay daily reported today.. “The simulation programmes are based on runways at the Male International Airport in Maldives, an airport owned by the United States (Diego Garcia), and three other runways in India and Sri Lanka, all have runway lengths of 1,000 metres.
“We are not discounting the possibility that the plane landed on a runway that might not be heavily monitored, in addition to the theories that the plane landed on sea, in the hills, or in an open space,” the source was quoted as saying.
Although Defence Minister Datuk Seri Hishammuddin Hussein denied yesterday that the plane had landed at US military base Diego Garcia, the source told the daily that this possibility will still be investigated based on the data found in Zaharie’s flight simulator software.
Situatie in het kort:
Sinds zaterdagochtend 8 maart 01:21 (GMT +8) wordt een Boeing 777-200ER van Malaysian Airlines vermist. De laatste waarneming via de transponder vond plaats om deze tijd midden boven de Golf van Thailand. De vlucht opgestegen vanaf Kuala Lumpur International Airport met bestemming Peking (ETA 06:30), verdween van de radar 24 minuten nadat het ACARS-systeem was uitgeschakeld (01:07). Grondradar heeft het vliegtuig om 02:40 waargenomen in de Straat van Malakka ten noordwesten van het Maleise schiereiland. Vermoed wordt dat de bemanning en/of kapers onder de passagiers het vliegtuig doelmatig van de communicatie afgesloten. Het vliegtuig is om 08:11 op satellietbeelden gepingd in een halve cirkel ten noorden en zuiden van KL; boven Centraal-Azië dan wel zo'n 1500 km ten westen van Australië. Het is niet duidelijk of op dit moment het vliegtuig nog in de lucht was of op land is geregistreerd. Het onderzoek spitst zich sinds zaterdag 15 maart toe op de piloten en passagiers aan boord, met als doel de afgelegde route nader te bepalen en de motieven te achterhalen. De Maleisische regering wordt door verschillende landen bekritiseerd om hun lakse, tegenstrijdige en onduidelijke berichtgeving en acties.
Persconferentie Avherald:
• 25 landen zijn betrokken bij de zoekactie, (voorheen waren dit er 14) • Er wordt in de territories van 11 landen gezocht. • Het vliegtuig had de geplande hoeveelheid kerosine aan boord. Er was niets extra's getankt. • Focus is nu op crew en passagiers. • De flight simulators van beide piloten zijn thuis uit elkaar gehaald en op een andere (investigation) plaats weer in elkaar gezet en worden momenteel onderzocht. • Er is geen contact gezocht door eventuele verdachten, geen losgeld of andere zaken ge-eist. • Er was géén uitzonderlijk belangrijke cargo on board. • Het door satellieten ontvangen signaal kan verstuurd zijn terwijl het vliegtuig aan de grond stond. • Piloten hebben niet verzocht samen te vliegen. Kans dat ze beiden in het complot zitten lijkt dus uitgesloten.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerdere kapingen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Woord van dank
Iedereen die aan het topic heeft meegewerkt, d.m.v. nieuwslinks, technische kennisoverdracht en nuttige plaatjes en video's wordt hartelijk bedankt.
De OP is het resultaat van ruim 8 dagen hard teamwork en tracht de lezer te informeren van:
• Laatste nieuws - vaak geupdate - bovenaan zodat je niet het hele topic doorhoeft • Achtergronden - technische informatie is voor de geinteresseerde leek om wijzer te worden • Eerdere gebeurtenissen waar we wat van kunnen leren
Vermoedelijke locatie vliegtuig - speculatie door verscheidene FOK!kers:
Falco - Tibet:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Co_OL - Noord-Korea:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. El_Matador - Voorheen: Gobiwoestijn, China/Tibet - geslaagde kaping 56% kans - nu: Ruzie tussen de piloten en in de Indische Oceaan gestort. :
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. eight - Noordelijke Indische Oceaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. DeParo - Centraal Indische Oceaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Arthur_Spooner - Zuidelijke Indische Oceaan - tussen Diego Garcia en Australië:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Mr.Banaan_1 - Christmas of Cocos Island - Zuidelijke Indische Oceaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MrTorture - Straat van Malakka, tussen Penang en Sumatra:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MartijnA3 - Zuidelijke Indische Oceaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Uccie - grensgebied Myanmar, India en China - neergestort
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Marrije:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Maleisische overheid:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.===================================================================
De winnaar van de speculatiewedstrijd krijgt deze zomer (mits het vliegtuig dan gevonden is ) een Colombiaanse lekkernij.
[ Bericht 7% gewijzigd door El_Matador op 20-03-2014 08:19:24 ]
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Snotverdomme wat vond ik Gillian Anderson vroeger vreselijk lekker, en nu nog steeds wel
Het (huidige) leven van Duchovny is wat dat betreft ook niet verkeerd.
In this present crisis, government is not the solution to our problem; government is the problem. From time to time we've been tempted to believe that society has become too complex to be managed by self-rule, that government by an elite group is superior to government for, by, and of the people. To regret is to compromise
Op woensdag 19 maart 2014 13:52 schreef Gloorbek het volgende: Dit is toch ook echt eng.. Zit net even in photoshop wat te maken en daar wou ik de tekst MH370 onder hebben. Dus ik zit door mijn fontjes heen te bladeren, krijg ik tot mijn schrik dit.. MH370 in combinatie met Webdings font
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Heb hem net naar onderen verplaatst in de OP ("nieuws" van 2 dagen terug).
Er is genoeg kritiek op en volgt die ping niet.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Op woensdag 19 maart 2014 13:59 schreef PicoMMP het volgende: Bom gooien met nucleair vliegtuig op toetsenbord. Met dat toetsenbord wordt FOK! bedoeld. We're dead.
of vliegtuig word op afstand bestuurt door een FOK!ker
Zelfs in BNW zullen ze wel even dubbelchecken toch?
Niemand die even in Word kijkt of het wel klopt? (niet dus )
Nee inderdaad.
Ik krijg:
"Apestaartje eet vraagteken vliegend op weg naar palmbomen"
Wat moeten we daar nou weer mee?
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Op woensdag 19 maart 2014 14:04 schreef Diedelientje81 het volgende: Nou dat ze genoeg te eten hebben dat gaat dus ook niet op.....na 2 tot 3 dagen benne die vruchten niet goed meer....
Plus dat je volgens mij kotsmisselijk wordt als je alleen dat te eten hebt
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
Op woensdag 19 maart 2014 14:04 schreef Diedelientje81 het volgende: Nou dat ze genoeg te eten hebben dat gaat dus ook niet op.....na 2 tot 3 dagen benne die vruchten niet goed meer....
Eventjes blancheren en op een koele en droge plek bewaren. Extra lekker met gefrituurde pinguïn.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Plus dat je volgens mij kotsmisselijk wordt als je alleen dat te eten hebt
Waren er wellicht ook tulpenbollen aan boord?
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Nee, maar wel een stewardessenkarretje met alcohol
Die is snel op met 239 man!
Allemaal aan de hypoxia en een flesje Jan Wandelaar om het af te toppen.
Keukenprinsjes en prinsesjes, vanavond is het vliegtuig gevonden, deal? Goeie dag allen.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Volgens Thailand waren er dus wel verzonden signalen vanuit het vliegtuig, ook de koers is volgens Thailand eerst terug naar KL en vervolgens recht richting Butterworth.
Op woensdag 19 maart 2014 14:02 schreef DeParo het volgende: Als Maleisie zegt dat het vliegtuig niet boven de Malediven is geweest dan zal het tegendeel wel waar zijn .
Zou mij niets verbazen als dat vliegtuig al die tijd al op de parkeerplaats van de Maleisische luchtvaartautoriteiten staat
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own. Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur. yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer Vis een optie?
"Apestaartje eet vraagteken vliegend op weg naar palmbomen"
Dus toch Malediven
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own. Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur. yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer Vis een optie?
Op woensdag 19 maart 2014 14:02 schreef DeParo het volgende: Als Maleisie zegt dat het vliegtuig niet boven de Malediven is geweest dan zal het tegendeel wel waar zijn .
Als mh370 daar heen zou zijn gegaan, zou het daar nacht moeten zijn gewoon geweest dus donker. Ze zagen rode en blauwe strepen, straks zagen ze de woorden malaysian airlines ook nog
Op woensdag 19 maart 2014 14:47 schreef PicoMMP het volgende: Hoe laat was het vliegtuig zgn. Op de Malediven? En hoe laat komt de zon daar op?
2 uur eerder dan in Maleisie volgens mij. Past inderdaad niet; maximale tijd vliegtuig is 8:11, 6:11 in Malediven. Bijna evenaar dus zon komt rond 5:30 op. In 3 kwartier van deMalediven naar die pinglijn haal je niet.
Het is ook al debunked.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Op woensdag 19 maart 2014 15:38 schreef Draailamp het volgende: Als het goed is kunnen ze verdwenen data terug halen door dmv date recory, Hier zou je wel eens heel veel uit kunnen halen
Als het niet reeds overschreven is kan je alles terughalen, anders niet.
Op woensdag 19 maart 2014 15:38 schreef Draailamp het volgende: Als het goed is kunnen ze verdwenen data terug halen door dmv date recory, Hier zou je wel eens heel veel uit kunnen halen
data recovery werkt alleen effectief als je direct na verwijderen gebruikt zodra er op de pc bestanden veranderd zijn gaat al lastig
Als het niet reeds overschreven is kan je alles terughalen, anders niet.
Hmmm gezien het geen domme man was vrees ik dat hij ook dit wel slim heeft aangepakt. Maar data verwijderen maakt hem toch verdachter of ligt dat nu aan mij? Kan het iets onschuldigs zijn?
2 uur eerder dan in Maleisie volgens mij. Past inderdaad niet; maximale tijd vliegtuig is 8:11, 6:11 in Malediven. Bijna evenaar dus zon komt rond 5:30 op. In 3 kwartier van deMalediven naar die pinglijn haal je niet.
Het is ook al debunked.
Door de Maleisische autoriteiten ja daarom verwacht ik zeer spoedig alsnog een bevestiging dat het klopt.
Hmmm gezien het geen domme man was vrees ik dat hij ook dit wel slim heeft aangepakt. Maar data verwijderen maakt hem toch verdachter of ligt dat nu aan mij? Kan het iets onschuldigs zijn?
Ik kan niet inschatten of een piloot die kennis heeft, voor sommige mensen is uit de prullenbak gooien al 'echt weg'.
De bewuste files zouden al begin februari verwijderd zijn. Het zal vast weer valse hoop zijn.
Dan is recovery sowieso redelijk kansloos, vaak een dag later overigens al, zeker als de pc regelmatig in gebruik is.
Ze zullen mogelijk enkel (kleine) delen van de bestanden kunnen herstellen wat het een lang proces kan maken. Herconstureren van data, afhankelijk van de bestandsopbouw kan erg lastig zijn. Wellicht halen ze er helemaal niks uit.
Als mh370 daar heen zou zijn gegaan, zou het daar nacht moeten zijn gewoon geweest dus donker. Ze zagen rode en blauwe strepen, straks zagen ze de woorden malaysian airlines ook nog
Hoezo zou dat moeten?? Het vliegtuig kwam laag over als het dit vliegtuig niet was dan toch wel een ander.
Ik kan niet inschatten of een piloot die kennis heeft, voor sommige mensen is uit de prullenbak gooien al 'echt weg'.
[..]
Dan is recovery sowieso redelijk kansloos, vaak een dag later overigens al, zeker als de pc regelmatig in gebruik is.
Ze zullen mogelijk enkel (kleine) delen van de bestanden kunnen herstellen wat het een lang proces kan maken. Herconstureren van data, afhankelijk van de bestandsopbouw kan erg lastig zijn. Wellicht halen ze er helemaal niks uit.
Als ik kijk naar de youtubejes van die piloot, hoe hij zijn koelkast of ijsklontjesmaker oid repareert en zo nog wat dingen, lijkt hij mij niet het type dat denkt dat als hij het verwijdert dat het dan ook echt weg is.
Als ik kijk naar de youtubejes van die piloot, hoe hij zijn koelkast of ijsklontjesmaker oid repareert en zo nog wat dingen, lijkt hij mij niet het type dat denkt dat als hij het verwijdert dat het dan ook echt weg is.
Tja, dan hebben de bestanden denk ik niks te maken met de verdwijning van het vliegtuig. Met minimaal onderzoek kan je die bestanden permanent verwijderen, dan hadden de onderzoekers niet eens kunnen zien dat er bestanden verwijderd zijn.
Tja, dan hebben de bestanden denk ik niks te maken met de verdwijning van het vliegtuig. Met minimaal onderzoek kan je die bestanden permanent verwijderen, dan hadden de onderzoekers niet eens kunnen zien dat er bestanden verwijderd zijn.
wellicht beide dat er bestanden permanent verwijderd zijn met wat extra moeite Dat ie daarna nog een paar keer wilde oefenen en net ff wat andere coordinaten heeft gebruikt ofzo en dat hij dacht ach dan voldoet alleen verwijderen wel. Ik zeg ook maar wat Wie weet is de beste man zo onschuldig als wat.
wel een goeie vergelijking.. behalve dat de oppervlakte nog net ff wat groter is
" Om en de nabij, aangezien het éne oppervlakte betreft en het ander lengte."
Anders snappen die GS'ers et vast niet en het is wel een reken/logische fout in het kwadraat zeg
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own. Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur. yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer Vis een optie?
Lijkt me eerder dat ze dat niet willen vrijgeven omdat het wat zegt over de luchtdefensie van het betreffende land.
The minister today said: 'I can confirm that we have received some radar data, but we are not at liberty to release information from other countries.
Volgens mij heeft de dailymail het deel over veiligheidsoverwegingen er aan toe gevoegd. De authoriteiten hebben alleen gezegd dat ze geen info van andere landen mogen vrij geven of openbaren.
Kan ook zijn dat de info gekregen is via wat minder officiele kanalen of via westerse geheime diensten die wat graafwerk hebben gedaan.
Meest logische lijkt me dat het betreffende land zich wat opgelaten voelt omdat de info pas na bijna twee weken gevonden/opgemerkt is en ze niet voor lul willen staan en vandaar ze nadrukkelijk hebben verboden het publiek te maken.
Begin februari al gewist. Misschien wachtte hij op een co-piloot met weinig ervaring. Je kunt je ook afvragen of degene die hem gefoulleerd heeft - nauwelijks terwijl het lampje ging branden - een bekende van hem was.
Wat ik me wel afvraag aan die theorie van die Amerikaanse piloot...bedoelt hij nou dat hij denkt dat denpiloten de autopiloot op Langkawi airport gericht hebben, of alleen gericht op Langkawi zelf? En dat de airport dan gemist/overgevlogen is vanwege dat de piloten bv al buiten bewustzijn waren?
Het lijkt me namelijk dat als je op Langkawi airport richt, de meest veilige route is om vanaf zuid-west erop te vliegen, maarja je moet dan wel (vanaf t punt van geen contact meer) eerst helemaal om Langkawi heen vliegen. Als ze rechtstreeks op Langkawi airpott mikken vliegtie dus vanuit noord-oostelijke richting op de landingsbaan af, maar dan moet die eerst nog dwars heel Langkawi over met al haar bergen etc.
Ik dacht eigenlijk dat de airport anders was qua ligging, maar nu ik op google maps kijk vind ik zijn theorie alleen maar vager eigenlijk.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
Nog een hele interessante theorie van een ervaren oud-piloot:
quote:
MH370 A different point of view. Pulau Langkawi 13,000 runway.
A lot of speculation about MH370. Terrorism, hijack, meteors. I cannot believe the analysis on CNN - almost disturbing. I tend to look for a more simple explanation of this event.
Loaded 777 departs midnight from Kuala to Beijing. Hot night. Heavy aircraft. About an hour out across the gulf towards Vietnam the plane goes dark meaning the transponder goes off and secondary radar tracking goes off.
Two days later we hear of reports that Malaysian military radar (which is a primary radar meaning the plane is being tracked by reflection rather than by transponder interrogation response) has tracked the plane on a southwesterly course back across the Malay Peninsula into the straits of Malacca.
When I heard this I immediately brought up Google Earth and I searched for airports in proximity to the track towards southwest.
The left turn is the key here. This was a very experienced senior Captain with 18,000 hours. Maybe some of the younger pilots interviewed on CNN didn't pick up on this left turn. We old pilots were always drilled to always know the closest airport of safe harbor while in cruise. Airports behind us, airports abeam us and airports ahead of us. Always in our head. Always. Because if something happens you don't want to be thinking what are you going to do - you already know what you are going to do. Instinctively when I saw that left turn with a direct heading I knew he was heading for an airport. Actually he was taking a direct route to Palau Langkawi a 13,000 foot strip with an approach over water at night with no obstacles. He did not turn back to Kuala Lampur because he knew he had 8,000 foot ridges to cross. He knew the terrain was friendlier towards Langkawi and also a shorter distance.
Take a look on Google Earth at this airport. This pilot did all the right things. He was confronted by some major event onboard that made him make that immediate turn back to the closest safe airport. For me the loss of transponders and communications makes perfect sense if a fire. There was most likely a fire or electrical fire. In the case of fire the first response if to pull all the main busses and restore circuits one by one until you have isolated the bad one.
If they pulled the busses the plane indeed would go silent. It was probably a serious event and they simply were occupied with controlling the plane and trying to fight the fire. Aviate, Navigate and lastly communicate. There are two types of fires. Electrical might not be as fast and furious and there might or might not be incapacitating smoke. However there is the possibility given the timeline that perhaps there was an overheat on one of the front landing gear tires and it blew on takeoff and started slowly burning. Yes this happens with underinflated tires. Remember heavy plane, hot night, sea level, long run takeoff. There was a well known accident in Nigeria of a DC8 that had a landing gear fire on takeoff. A tire fire once going would produce horrific incapacitating smoke. Yes, pilots have access to oxygen masks but this is a no no with fire. Most have access to a smoke hood with a filter but this will only last for a few minutes depending on the smoke level. (I used to carry one of my own in a flight bag and I still carry one in my briefcase today when I fly).
What I think happened is that they were overcome by smoke and the plane just continued on the heading probably on George (autopilot) until either fuel exhaustion or fire destroyed the control surfaces and it crashed. I said four days ago you will find it along that route - looking elsewhere was pointless.
This pilot, as I say, was a hero struggling with an impossible situation trying to get that plane to Langkawi. No doubt in my mind. That's the reason for the turn and direct route. A hijack would not have made that deliberate left turn with a direct heading for Langkawi. It would probably have weaved around a bit until the hijackers decided on where they were taking it.
Surprisingly none of the reporters , officials, other pilots interviewed have looked at this from the pilot's viewpoint. If something went wrong where would he go? Thanks to Google earth I spotted Langkawi in about 30 seconds, zoomed in and saw how long the runway was and I just instinctively knew this pilot knew this airport. He had probably flown there many times. I guess we will eventually find out when you help me spread this theory on the net and some reporters finally take a look on Google earth and put 2 and 2 together. Also a look at the age and number of cycles on those nose tires might give us a good clue too.
Fire in an aircraft demands one thing - you get the machine on the ground as soon as possible. There are two well remembered experiences in my memory. The AirCanada DC9 which landed I believe in Columbus Ohio in the eighties. That pilot delayed descent and bypassed several airports. He didn't instinctively know the closest airports. He got it on the ground eventually but lost 30 odd souls. In the 1998 crash of Swissair DC-10 off Nova Scotia was another example of heroic pilots. They were 15 minutes out of Halifax but the fire simply overcame them and they had to ditch in the ocean. Just ran out of time. That fire incidentally started when the aircraft was about an hour out of Kennedy. Guess what the transponders and communications were shut off as they pulled the busses.
Get on Google Earth and type in Pulau Langkawi and then look at it in relation to the radar track heading. 2+2=4 That for me is the simple explanation why it turned and headed in that direction.
Maleisië vraagt FBI hulp over vermist toestel De autoriteiten in Maleisië hebben de Amerikaanse FBI om hulp gevraagd bij het onderzoek naar de verdwenen Boeing 777 van Malaysia Airlines.
Dat meldden Amerikaanse media woensdag.
De expertise van het Amerikaanse onderzoeksbureau moet helpen data terug te vinden die zijn gewist uit een vluchtsimulator die bij huiszoeking werd gevonden in de woning van de piloot in Kuala Lumpur.
Dit is toch dezelfde als waar het al een paar dagen over gaat?
Een andere piloot heeft overigens zo zijn mening over dat stukje van die Goodfellow:
quote:
*SIGH* I don't know who Chris Goodfellow is, but just having a "Class 1 License in Multi-engine planes" and 20 years experience does NOT qualify him to speak with authority on 777 systems and trans-oceanic airline operations. Heck, when I learned to fly in Canada, I had the same certifications. Mr. Goodfellow misses the mark on real-world operations, as evidenced by statements he makes in this article.
As an MD88 Captain for a major US airline, I have some pretty good experience to draw from but I certainly wouldn't want to stray into the realm of 777 systems and become another self-professed "expert" in the speculation frenzy we are seeing with regards to this incident. But some things are just really basic, and Mr. Goodfellow makes quite a few assumptions.
Where do I start?
"When I saw that left turn with a direct heading, I instinctively knew he was heading for an airport". Um, why? Why can you make that statement? There are a whole host of reasons why the aircraft FMS was programmed to make a turn. You say yourself just a paragraph or two later that "There is no point speculating further until more evidence surfaces...". Aren't you in fact "speculating"? We have far too many "speculators" as it is. The fact is, we can speculate all day as to the "who" and "why", but it's all pointless. The fact is, the aircraft turned west, away from it's planned northerly track. Why? It could be many things, but you can't say with any certainty that "he was heading for an airport".
Mr. Goodfellow states that an electrical fire first response is to "pull the main busses and restore circuits one by one until you have isolated the bad one". Actually, the first response is to don the oxygen mask and put on the smoke goggles (or some aircraft have masks/goggles in one unit). Mr. Goodfellow says "Yes, pilots have access to oxygen masks but this is a no-no with fire." GOOD LORD. He has NO IDEA what he's talking about. What are the pilots supposed to do? Hold their breath and work the checklist?? He is probably confusing the use of PASSENGER oxygen masks which, in the event of a fire in the cabin, we are trained to NOT manually deploy. Why? Because PASSENGER oxygen masks MIX cabin air with oxygen...thus, passengers would breath smoke regardless, and you're just providing oxygen to an environment where fire exists...that is bad. But with COCKPIT oxygen systems, the masks are FORCED PRESSURE and 100% oxygen is available. Yes, you ABSOLUTELY don the oxygen masks THEN work on isolating the source of the fire/smoke. Otherwise, the pilots are breathing smoke and, in no-time, the entire flight is doomed (he should know that.)
As far as isolating the source of the fire, referring to the Boeing checklist, the pilot will begin to isolate SYSTEMS, as directed, and try to isolate the source of the flames. This process does not involve "pulling busses" but rather in isolating systems through directing power sources and pulling circuit breakers. ("Pulling busses" is not even lexicon we use in our industry).
Mr. Goodfellow states that a hijack code (which exists) or "even a transponder code off by one digit would alert ATC that something was wrong". Um, good try. ATC would simply ask the flight to correct the code. But being unable to communicate with the flight would preclude this, and having one digit off would be the least of their concerns. If the pilot can move the transponder to "one digit off", he could certainly enter the code for the hijack (these aren't Cessna 172 transponders, Mr. Goodfellow.) He adds "Every good pilot knows keying an SOS over the mike always is an option." The vast majority of pilots would never consider this, as morse code is never used in communication, other than listening to a code (with the key displayed on an approach chart) is used to identify navigation frequencies for approaches, but not in the 777....that is not required. It automatically identifies the frequency for the pilots, and displays the identification on their EFIS screens (basically TV screens that display their instrumentation). Thus, 777 pilots rarely, if ever, deal with morse code, yet alone think about "transmitting" it via microphone clicks. He further adds "Even three short clicks would raise an alert". Um, yeah. No way.
Mr. Goodfellow states "Disabling the ACARS is not easy, as pointed out". WRONG. Pulling two or three circuit breakers disables the entire system. In fact, we routinely do it to reset the ACARS unit if it is not receiving or transmitting properly on the ground before pushback. Again, a bogus statement.
Mr. Goodfellow will "accept for a minute" that the pilot may have ascended to 45,000' in a last-ditch effort to quell a fire by seeking the lowest level of oxygen". That is completely laughable. The service ceiling of the 777 is 43,000'. The cabin pressurization system is designed to maintain a "maximum differential" of so-many psi (the difference between the outside air pressure and the inside-cabin air pressure) up to the service ceiling. A standard airliner will hold somewhere in the area of 8000' cabin pressure up to it's service ceiling. Going above that (in this case, 45,000') will NOT "quell a fire" with lower oxygen amounts. What WOULD happen is the pressurization system would raise the cabin altitude just a hair, in order to maintain the maximum cabin differential psi. No pilot would even CONSIDER taking an airplane to a HIGHER altitude in such a situation. It's preposterous! We know (a) it would have no effect on "quelling" a fire and (b) we want to get on the GROUND when a fire exists (it's our worst enemy in the air). You state this yourself later: "Fire in an aircraft demands one thing: Get the machine on the ground as soon as possible." So why veer off into off-the-wall speculation and even consider it?
While we are talking about altitudes, as I mentioned, the service ceiling of the 777 is 43,000'. Going above the service ceiling is just downright dangerous. Why? Because the aircraft is not designed to be able to perform at those altitudes. Mr. Goodfellow got this one thing right in that doing so would put the pilots in a situation where going too FAST would result in a "mach buffet" situation where the airflow over the wing would be going so fast that it would separate, and thus the overspeed would create a loss of lift. Going too SLOW would of course mean the wing would stall. Thus the pilots would have to maintain aircraft speed in such a small range that it is entirely too dangerous. Many pilots refer to this as "the coffin corner"....the airspeed range is so precise that safety is sacrificed...thus the reference to the "coffin". Thus any pilot with any experience in jet aircraft would NEVER consider taking the aircraft above the certified flight "envelope". And if you've got a fire or other emergency on board, why on earth would you do that? As to WHY it was up there (supposedly), I will not "speculate".
I could go on and on further. What's my point? The point is this: There are WAY TOO MANY "talking head" experts who desperately want to be part of solving this mystery and, in the process, get their two minutes of fame. The problem is they just create more confusion, misinformation and wild-haired theories. We all need to stick to what we know and let the experts, who have all the information, work to solve the mystery. The hysteria that has ensued since the disappearance of the jet has gotten to fever pitch. It does nobody any good and, I would say, does a great deal of harm.
And lastly, if you say "we need to not speculate" and then you SPECULATE, you really aren't deserving of any credibility.
Die is al een paar keer voorbij gekomen hier. Op zijn google+ heeft hij nog wat aanvullende info gepost om zijn theorie te updaten met info die de laatste dagen naar buiten is gekomen.
LUMUT, March 19 (Bernama) -- The Royal Malaysian Navy's ships KD Kasturi and KD Lekiu sailed for the southern corridor tonight to join the search and rescue operation for Malaysia Airlines (MAS) flight MH370 which has now entered the second phase.
Die is al een paar keer voorbij gekomen hier. Op zijn google+ heeft hij nog wat aanvullende info gepost om zijn theorie te updaten met info die de laatste dagen naar buiten is gekomen.
Het was oorpsronkelijk ook inconsistent met de voorhande data. Pas toen bleek dat Maleisie geen klok kan lezen, begon die uitleg ergens op te slaan.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende: De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
Ik zie het wel als een optie. Daarnaast zijn wij uberhaupt niet degene om een en ander af te schieten vind ik. Alle opties kunnen nog.
Het is iig niet consistent met informatie die naar buiten is gekomen. Maargoed, je kunt je afvragen hoe betrouwbaar de informatie überhaupt is die we nu krijgen.
'And I called your name, like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
Op woensdag 19 maart 2014 18:22 schreef Me_Wesley het volgende: Maargoed, je kunt je afvragen hoe betrouwbaar de informatie überhaupt is die we nu krijgen.
Dat bedoel ik. En door al die speculaties overal weet je ook niet meer welke richting kan kloppen of wat niet. Wie het ook heeft gedaan ...... het is een enorme braincrasher
Ok, ze zeggen niet van welk land ze die radargegevens hebben ontvangen, begrijpelijk. Maar op een gegeven moment valt dan een deel van het zoekgebied wellicht uit te sluiten. Zou al fijn zijn om te weten of dat noord of zuid is.
Dat bedoel ik. En door al die speculaties overal weet je ook niet meer welke richting kan kloppen of wat niet. Wie het ook heeft gedaan ...... het is een enorme braincrasher
In ieder geval richting het zuiden, dat is waar Maleisié gaat zoeken na alle info die ze hebben. Wellicht is de route zoals op verschillende sites weergegeven gewoon onjuist en heeft het vliegtuig gewoon na de leftturn over Indonesië rechtdoor gevlogen
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
In ieder geval richting het zuiden, dat is waar Maleisié gaat zoeken na alle info die ze hebben. Wellicht is de route zoals op verschillende sites weergegeven gewoon onjuist en heeft het vliegtuig gewoon na de leftturn over Indonesië rechtdoor gevlogen
The left turn is the key here. This was a very experienced senior Captain with 18,000 hours. Maybe some of the younger pilots interviewed on CNN didn't pick up on this left turn. We old pilots were always drilled to always know the closest airport of safe harbor while in cruise. Airports behind us, airports abeam us and airports ahead of us. Always in our head. Always. Because if something happens you don't want to be thinking what are you going to do - you already know what you are going to do. Instinctively when I saw that left turn with a direct heading I knew he was heading for an airport. Actually he was taking a direct route to Palau Langkawi a 13,000 foot strip with an approach over water at night with no obstacles. He did not turn back to Kuala Lampur because he knew he had 8,000 foot ridges to cross. He knew the terrain was friendlier towards Langkawi and also a shorter distance.
Dat stuk slaat nergens op, als je ziet waar de landingsbaan op Langkawi ligt en dan de route erbij pakt:
Voor de duidelijkheid, Langkawi is het blauwe stipje zuid-west van Hat Yai.
Er zijn dus 2 manieren om op die landingsbaan aan te vliegen:
1. Vanaf het noord-oosten. Vanaf het moment dat ze kwijt waren op de radar naar het westen afgebogen en voorzichtig zuid-west-west aangehouden. Je moet dan wel een zootje bergen passeren, niet heel logisch. Was die op die manier gegaan en doorgevlogen in dezelfde koers ipv te landen zou die dus ergens in de Indische Oceaan zijn gecrasht, ten zuid-oosten van de Malediven.
2. Vanaf het zuid-westen, maar dan moet hij dus na zijn turn naar het westen helemaal doorgevlogen zijn tot voorbij de blauwe stip ten zuid westen van Hat Yai, toen wéér een U-turn maken en dan aanvliegen vanuit zee op Langkawi Airport. In dat geval, stel hij zou doorgevlogen zijn en zonder brandstof komen te zitten zou die ergens in China zijn gecrasht.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
Op woensdag 19 maart 2014 19:29 schreef TLC het volgende: Hoeveel vlieguren moet een piloot eigenlijk minimaal hebben wil ie deel uitmaken van de cabincrew van een Boeing of Airbus ?
Goede vraag. Zal waarschijnlijk afhankelijk zijn of de vlucht met 1 of 2 copiloten is (lange vluchten zijn altijd 3 piloten totaal).
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Een top-piloot heeft niet alleen ervaring met grote jumbojets, maar ook met andere soorten vliegtuigen, zoals sportvliegtuigen, zweefvliegtuigen etc Hierdoor heeft hij geleerd onder allerlei verschillende omstandigheden te vliegen. Dus niet enkel met uren.
Goede vraag. Zal waarschijnlijk afhankelijk zijn of de vlucht met 1 of 2 copiloten is (lange vluchten zijn altijd 3 piloten totaal).
Gezagvoerder heeft minimaal 1500 uur ervaring, de copiloot 250 uur. En eventuele coco, een derde vlieger heeft ook minimaal 250 uur, echter er zijn niet veel maatschappijen met een coco functie. In praktijk zijn de eerste twee vaak meer ervaren, puur alleen al omdat het binnen een bedrijf een X aantal jaren duurt alvorens je een bepaalde functie krijgt. (Bij KLM begin je bijvoorbeeld als coco, dus met 250 uur minimaal, wordt je na twee jaar co op korte/Europa vluchten, dus dan al rond de 1000 uur ervaring. Na vier/vijf jaar wordt je gezagvoerder Europa, dus dan rond de 2500 uur ervaring en zo door. )
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe C. Sagan
Gezagvoerder heeft minimaal 1500 uur ervaring, de copiloot 250 uur. En eventuele coco, een derde vlieger heeft ook minimaal 250 uur, echter er zijn niet veel maatschappijen met een coco functie. In praktijk zijn de eerste twee vaak meer ervaren, puur alleen al omdat het binnen een bedrijf een X aantal jaren duurt alvorens je een bepaalde functie krijgt. (Bij KLM begin je bijvoorbeeld als coco, dus met 250 uur minimaal, wordt je na twee jaar co op korte/Europa vluchten, dus dan al rond de 1000 uur ervaring. Na vier/vijf jaar wordt je gezagvoerder Europa, dus dan rond de 2500 uur ervaring en zo door. )
Totaal niet relevant, maar hoeveel vlieguren heb jij zelf?
Dat is de moeite Wat denk jij dan? Je hebt er waarschijnlijk een betere kijk op dan de rest van ons, ik heb al veel opinies gelezen van Amerikaanse piloten, maar wil wel eens weten wat een nuchtere Nederlander er van denkt :p
Dat is de moeite Wat denk jij dan? Je hebt er waarschijnlijk een betere kijk op dan de rest van ons, ik heb al veel opinies gelezen van Amerikaanse piloten, maar wil wel eens weten wat een nuchtere Nederlander er van denkt :p
Geen flauw idee, durf er niets over te zeggen. Eigenlijk staat alles open, al lijkt een technisch probleem niet echt waarschijnlijk. En kaping met goede afloop ook niet, kaping of zelfmoord met crash lijkt me nu het minst onwaarschijnlijk.
Zonder meer concrete info is er slechts te speculeren, het wordt tijd dat ze dat ding vinden..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe C. Sagan
Gezagvoerder heeft minimaal 1500 uur ervaring, de copiloot 250 uur. En eventuele coco, een derde vlieger heeft ook minimaal 250 uur, echter er zijn niet veel maatschappijen met een coco functie. In praktijk zijn de eerste twee vaak meer ervaren, puur alleen al omdat het binnen een bedrijf een X aantal jaren duurt alvorens je een bepaalde functie krijgt. (Bij KLM begin je bijvoorbeeld als coco, dus met 250 uur minimaal, wordt je na twee jaar co op korte/Europa vluchten, dus dan al rond de 1000 uur ervaring. Na vier/vijf jaar wordt je gezagvoerder Europa, dus dan rond de 2500 uur ervaring en zo door. )
Dus die coco functie is niet afhankelijk van lengte vlucht maar van maatschappij? Wat is dan de beweegredenen om met 3 piloten te vliegen? puur ervaring opdoen?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Geen flauw idee, durf er niets over te zeggen. Eigenlijk staat alles open, al lijkt een technisch probleem niet echt waarschijnlijk. En kaping met goede afloop ook niet, kaping of zelfmoord met crash lijkt me nu het minst onwaarschijnlijk.
Zonder meer concrete info is er slechts te speculeren, het wordt tijd dat ze dat ding vinden..
Wat ik zie van die piloot, met z'n simulator, z'n filmpjes, die vriend die vertelde dat vliegen alles voor hem was. Dan kan ik niet in mijn hoofd krijgen dat hij zo iets zou doen, terwijl hij zo trots is op zijn beroep. Ik denk dat de co-piloot er meer mee te maken heeft, of een mislukte kaping maar dat klinkt ook niet echt logisch meer. Maar inderdaad, eigenlijk is er na 12 dagen nog steeds geen zinnig woord over te zeggen.
Op woensdag 19 maart 2014 19:29 schreef TLC het volgende: Hoeveel vlieguren moet een piloot eigenlijk minimaal hebben wil ie deel uitmaken van de cabincrew van een Boeing of Airbus ?
Zou je niet al mee mogen als 3/4e man stage loper?
Ja. Als ze de noordelijke lijn kunnen uitsluiten, dan zou je toch zeggen dat ze die zuidelijke boog kunnen uitkammen. Ook al is dat dan diep en nog best een gebied.
Dus die coco functie is niet afhankelijk van lengte vlucht maar van maatschappij? Wat is dan de beweegredenen om met 3 piloten te vliegen? puur ervaring opdoen?
Er zijn twee redenen om met meer dan twee vliegers te vliegen (naast opleiding, checks, etc) en dat zijn de wet en de cao en beide gaan over werktijden en n de cao is meestal restrictiever. Echter sommige vluchten worden de ene keer met drie man en de andere keer met twee gevlogen omdat in dat geval de cao de reden is en er blijkbaar andere afspraken gemaakt zijn. (Bijvoorbeeld minder vrije dagen na de vlucht of minder tijd op de bestemming).
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe C. Sagan
Op woensdag 19 maart 2014 20:19 schreef Co_OL het volgende: Die ping is gewoon een briljante actie geweest van hun om iedereen op een dwaalspoor te zetten
Die ping is een van de weinige dingen die zeker zijn.
Op woensdag 19 maart 2014 20:19 schreef Co_OL het volgende: Die ping is gewoon een briljante actie geweest van hun om iedereen op een dwaalspoor te zetten
Zendertje aan een eend en de hele wereld over
Nee, de ping is ofwel echt, of een verkeerde analyse, maar vooralsnog denk ik dat die echt is.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
Ik begrijp niet dat de rest van de data betreffende de handshakes/pings niet word vrijgegeven. Hier zou zoveel uit kunnen worden afgeleid mbt mogelijke richtingen
Op woensdag 19 maart 2014 21:00 schreef Unstoppable het volgende: Ik begrijp niet dat de rest van de data betreffende de handshakes/pings niet word vrijgegeven. Hier zou zoveel uit kunnen worden afgeleid mbt mogelijke richtingen
Ja, elk uur is er een ping, slechts de lokatie van de laatste is vrijgegeven. Ik denk dat één groot probleem is dat er normaal nooit met dit soort data word gewerkt, er is normaal bij een crash zoveel meer beschikbaar. Voor reconstructies bij ongevallen etc word natuurlijk gewerkt met veel data uit het vliegtuig, maar zelfs dan is het nooit nodig te puzzelen met dingen als deze info.
Ik kan me zo voorstellen dat het helpen kan met het uitsluiten van de noord/zuid deel van de zoeklijn gebasseerd op de laatste ping. Je kan er geen route mee samenstellen maar wel gebieden uitsluiten.
Op woensdag 19 maart 2014 21:00 schreef Unstoppable het volgende: Ik begrijp niet dat de rest van de data betreffende de handshakes/pings niet word vrijgegeven. Hier zou zoveel uit kunnen worden afgeleid mbt mogelijke richtingen
Het kan zijn dat de satelliet die gegevens helemaal niet heeft. Het kan dat alleen de laatste pinggegevens bewaard worden met daarnaast een tellertje met het aantal pings.
Het kan zijn dat de satelliet die gegevens helemaal niet heeft. Het kan dat alleen de laatste pinggegevens bewaard worden met daarnaast een tellertje met het aantal pings.
De sataliet slaat alleen de laatste pingtijd op die omdat hij niet zoveel opslagruimte heeft. Elk uur doet hij een ping en wordt de oude overschreven dit doen ze zodat in het geval van een noodgeval het vluegtuig weet waar de sataliet is om de data te verzenden
Las dit zojuist op reddit maar zit nu op mobiel dus kan niet snel terugvinden
Dat geeft alleen maar bergen zinloze publiciteit door de cnn's van deze wereld. Als ze 'm vinden dan vinden ze 'm en dan horen we het echt wel.
Ik hoor wat je zegt. Echter in deze situatie hebben de autoriteiten zichzelf een slechte dienst bewezen door veel onjuistheden te publiceren. Het publiceren van goede informatie die wél klopt zou hun toch weer wat krediet kunnen opleveren?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Ik hoor wat je zegt. Echter in deze situatie hebben de autoriteiten zichzelf een slechte dienst bewezen door veel onjuistheden te publiceren. Het publiceren van goede informatie die wél klopt zou hun toch weer wat krediet kunnen opleveren?
ik denk dat ze zelf niet weten hoe betrouwbaar al dit soort info is.
De sataliet slaat alleen de laatste pingtijd op die omdat hij niet zoveel opslagruimte heeft. Elk uur doet hij een ping en wordt de oude overschreven dit doen ze zodat in het geval van een noodgeval het vluegtuig weet waar de sataliet is om de data te verzenden
Las dit zojuist op reddit maar zit nu op mobiel dus kan niet snel terugvinden
Je zou denken er wel een log word bijgehouden van dat soort spul maar goed, dat zou inderdaad een verklaring zijn. Ik denk als ze de rest van de angles tov de sateliet hadden ze wel in staat zouden zij om een deel van het zoekgebied (noord en zuid deel van ping lijn) uit te sluiten.
Je zou denken er wel een log word bijgehouden van dat soort spul maar goed,
Zou niet weten waarom. Het is een commercieel bedrijf, heeft niets met de veiligheid vd luchtvaart te maken. Snap dat ze fouten willen loggen, maar zolang het goed gaat, gaat het goed. Als zij het enige bedrijf zijn die deze dienst leveren, dan maakt die satelliet contact met héél wat vliegtuigen.
Je zou denken er wel een log word bijgehouden van dat soort spul maar goed, dat zou inderdaad een verklaring zijn. Ik denk als ze de rest van de angles tov de sateliet hadden ze wel in staat zouden zij om een deel van het zoekgebied (noord en zuid deel van ping lijn) uit te sluiten.
Het werkt op de manier dat er een ping test word gedaan daaruit komen resultaten hoe snel een apparaat (vliegtuig/boot) terug antwoord aan de hand van de reactie snelheid maakt de satalliet een volgorde van snelste naar langzaamste en op die volgorde zoekt hij naar informatie van de vliegtuigen tenminste als het actief is. Daarbij wordt alleen echt de laatste ping opgeslagen omdat die van belang is.
Het zoekgebied hebben ze nu gemaakt via een cirkel op de afstand die bij de reactietijd hoort ze hebben het middelste stukje kunnen uitsluiten omdat ze zelf radars hebben op doe stukjes en ze hebben ook de kant van afrika uit kunnen sluiten omdat dan het toestel gepingt zou moeten hebben met 2 satalieten
ik denk dat ze zelf niet weten hoe betrouwbaar al dit soort info is.
Dat zou een plausibele verklaring zijn. Hun volledige zoektocht lijkt gebaseerd te zijn op de informatie van de sateliet. Als dat niet blijkt te kloppen valt deze hele zoektocht in duigen.
We hebben miljarden ogen met z'n allen nu alleen nog een technisch vernuftig dingetje verzinnen dat alles afzoekt, de ogen kijken wel of er iets te zien is.
Toch staan er ook fouten in dit artikel. Over de hoek van het signaal met de satelliet.
Sowieso, eerst berichtte CNN zelf dat de satelliet a;;een een afstandsmeting deed en nu hebben ze het dus over een hoekmeting om de data goed te kunnen relayen. Maar als dat zo was dan zou het om een bepaald punt gaan en niet om een boog van 10000 km lengte
Wel een interessant artikel. Nooit geweten dat dankzij deze upgrade de AF447 zo 'snel' gevonden werd. Ik vraag me af hoeveel % vd maatschappijen ervoor gekozen hebben om deze upgrade niet te kopen.
@mata: artikel verwijzing lijkt mij wel wat voor OP...
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Toch staan er ook fouten in dit artikel. Over de hoek van het signaal met de satelliet.
Sowieso, eerst berichtte CNN zelf dat de satelliet a;;een een afstandsmeting deed en nu hebben ze het dus over een hoekmeting om de data goed te kunnen relayen. Maar als dat zo was dan zou het om een bepaald punt gaan en niet om een boog van 10000 km lengte
De hoek levert een straal om de satelliet op, de lijndelen zijn een resultaat van de afstand die het vliegtuig af gelegd kan hebben en andere (radar) data die ze hebben vergeleken met deze straal
Ze weten dat de satelliet een hoek van 40 graden moest maken en waar de satelliet zich bevond, hier uit kan je berekenen om welke afstand van de satelliet het vliegtuig vloog. Dit geeft een straal, geen bepaald punt. De 160km onzekerheid zal te maken hebben met misschien de vlieghoogte van het vliegtuig dat niet bekent is en natuurlijk nauwkeurigheid van verschillende gegevens.
[ Bericht 8% gewijzigd door Unstoppable op 19-03-2014 21:55:01 ]
Wel een interessant artikel. Nooit geweten dat dankzij deze upgrade de AF447 zo 'snel' gevonden werd. Ik vraag me af hoeveel % vd maatschappijen ervoor gekozen hebben om deze upgrade niet te kopen.
@mata: artikel verwijzing lijkt mij wel wat voor OP...
Maar als je het zo leest 10 dollar per vlucht wat is dat op de winst die ze maken, gooi elk ticket met 10 cent omhoog en je hebt meteen meer dan genoeg. Het is toch voor de veiligheid gezien beter om mischien iets meer uit te geven en het verdient later weer terug want met direct data als een systeem in vliegtuig niet goed werkt kan je rampen voorkomen en blijft je maatschappij een goed imago hebben
Het werkt op de manier dat er een ping test word gedaan daaruit komen resultaten hoe snel een apparaat (vliegtuig/boot) terug antwoord aan de hand van de reactie snelheid maakt de satalliet een volgorde van snelste naar langzaamste en op die volgorde zoekt hij naar informatie van de vliegtuigen tenminste als het actief is. Daarbij wordt alleen echt de laatste ping opgeslagen omdat die van belang is.
Het zoekgebied hebben ze nu gemaakt via een cirkel op de afstand die bij de reactietijd hoort ze hebben het middelste stukje kunnen uitsluiten omdat ze zelf radars hebben op doe stukjes en ze hebben ook de kant van afrika uit kunnen sluiten omdat dan het toestel gepingt zou moeten hebben met 2 satalieten
Iets andersom, de rechterkant is waarschijnlijk uitgesloten omdat er dan gepinged zou worden met 2 satelieten (sommige bronnen geven andere redenen maar die lijken erg onlogisch)
De linkerkant is uitgesloten omdat dat qua snelheid onmogelijk zou zijn geweest.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende: De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
De hoek levert een straal om de satelliet op, de lijndelen zijn een resultaat van de afstand die het vliegtuig af gelegd kan hebben en andere (radar) data die ze hebben vergeleken met deze straal
Als de hoekmeting een cirkel als resultaat oplevert is het geen nauwkeurige plaatsbepaling om data goed te ontvangen. Dat staat immers in het artikel.
Ook staat er dat als het vliegtuig op de polen vliegt de hoek naar de sat 0 graden is. Dat klopt ook niet. Ten eerste kan de sat de polen niet zien en ten tweede staat hij op 36000 km hoogte dus de te meten hoek zit tussen 90 en ongeveer 30 edit: tussen 90 (loodrecht naar beneden) en 70 (naar de horizon).
[ Bericht 1% gewijzigd door Nieuwschierig op 19-03-2014 22:02:09 ]
Maar als je het zo leest 10 dollar per vlucht wat is dat op de winst die ze maken, gooi elk ticket met 10 cent omhoog en je hebt meteen meer dan genoeg. Het is toch voor de veiligheid gezien beter om mischien iets meer uit te geven en het verdient later weer terug want met direct data als een systeem in vliegtuig niet goed werkt kan je rampen voorkomen en blijft je maatschappij een goed imago hebben
Mee eens. Het argument dat uiteindelijk alles geld kost (oftewel keuzes moeten maken) is ook magertjes.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Global-beam-dekking reikt van −82 tot +82 breedtegraad. Let wel, dat is op zee-niveau. Voor vliegtuigen op hoogte zal het iets minder zijn. Aangezien ACARS slechts gebruik maakt van single global beam kan de invalshoek van het ontvangen signaal slechts bepaalt worden door de ontvangen signaalsterkte. Hoekbepaling is derhalve vrij onnauwkeurig, omdat (lokale) atmosferische storingen ook van invloed kunnen zijn op de propagatie.
Zo, een hoop jargon weer, zoek het lekker uit.
[ Bericht 2% gewijzigd door niels0 op 19-03-2014 22:19:18 ]
Iets andersom, de rechterkant is waarschijnlijk uitgesloten omdat er dan gepinged zou worden met 2 satelieten (sommige bronnen geven andere redenen maar die lijken erg onlogisch)
De linkerkant is uitgesloten omdat dat qua snelheid onmogelijk zou zijn geweest.
Nee de linkerkant is haalbaar alleen moet je dan wel niet te rare bewegingen met vliegtuig maken om een lange range te hebben als je op het kaartje kijkt waar alle satalieten van (dat bedrijf ben effe naam vergeten) kijkt zie je dat er boven afrika 2 satalieten elkaar kruisen waardoor hij daar dan contact zou hebben met bijde
Nee de linkerkant is haalbaar alleen moet je dan wel niet te rare bewegingen met vliegtuig maken om een lange range te hebben als je op het kaartje kijkt waar alle satalieten van (dat bedrijf ben effe naam vergeten) kijkt zie je dat er boven afrika 2 satalieten elkaar kruisen waardoor hij daar dan contact zou hebben met bijde
Ook rechts overlappen 2 satellieten. Precies boven Maleisië
Op woensdag 19 maart 2014 21:42 schreef Loekie1 het volgende: We hebben miljarden ogen met z'n allen nu alleen nog een technisch vernuftig dingetje verzinnen dat alles afzoekt, de ogen kijken wel of er iets te zien is.
Om iets te kunnen herkennen van wrakdelen of reddingsboten het je foto's van hooguit 100x100 meter nodig. Dat is 10.000m2 Het zoekgebied is 40.000.000.000.000 m2 Dat zijn 4 miljard foto's.
Om iets te kunnen herkennen van wrakdelen of reddingsboten het je foto's van hooguit 100x100 meter nodig. Dat is 10.000m2 Het zoekgebied is 40.000.000.000.000 m2 Dat zijn 4 miljard foto's.
Nou ja het hoeft niet pas bij de laatste foto gevonden te worden natuurlijk Er kan allicht een begin mee gemaakt worden
Nou ja het hoeft niet pas bij de laatste foto gevonden te worden natuurlijk Er kan allicht een begin mee gemaakt worden
Maar zo'n oceaan ligt vol met containers, afgewaaide dekzeilen en olievlekken Dat levert ook duizenden valse hits op die met honderden vliegtuigen nagetrokken moeten worden. Maar ik verwacht dat al die miljarden foto's er ook niet zijn, wel op google earth natuurlijk maar niet van de afgelopen week.
Maar zo'n oceaan ligt vol met containers, afgewaaide dekzeilen en olievlekken Dat levert ook duizenden valse hits op die met honderden vliegtuigen nagetrokken moeten worden. Maar ik verwacht dat al die miljarden foto's er ook niet zijn, wel op google earth natuurlijk maar niet van de afgelopen week.
Is ook zo, ben dan ook bang dat het voorlopig niet gevonden gaat worden.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg [quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende: Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
Hoe werkt dat Tomnod? Jullie moeten zoeken naar wrakstukken oid maar dat kunnen hun niet zelf met software ofzo??
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende: Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
Op donderdag 20 maart 2014 01:41 schreef Woods het volgende: Hoe werkt dat Tomnod? Jullie moeten zoeken naar wrakstukken oid maar dat kunnen hun niet zelf met software ofzo??
Je gaat inderdaad zelf aan de slag. Verkent zelf de mappen, en als je iets suspicous ziet, kan je dat zelf gaan taggen.
Kennelijk hebben ze dat niet, daarom de hulp van de mensen..
Zonde van je tijd joh Ding is gewoon met de aliens meegenomen naar Octarotus ofzo
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende: Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Vorige week vrijdag zitten surfen over dat tomnod, en ik bleek de "koffers" gevonden te hebben.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Vorige week vrijdag zitten surfen over dat tomnod, en ik bleek de "koffers" gevonden te hebben.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende: Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
Post staat tussen mijn andere 1100 in dit topic, heb hem gisteren nog gequote.
Ik dacht dat het algen/lichtinval was. Het enige "opvallende" in 1000 kaartjes zee, niet eens een bootje, pinguïnkolonie of zeemeermin.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Mooie, duidelijke plaatjes heren. Staan er uiteraard bij.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
While we focus on the things that we don’t know about the disappearance of Malaysia Airlines flight MH370, the tragedy has revealed some important truths. Some of these disconfirm widely held assumptions about the modern world.
1. Unwatched geography
Contrary to public expectations, huge expanses of air and sea space remain largely unwatched and not subject to surveillance. Satellite surveillance capabilities mythologised by movies like Enemy of the State – where fugitives are tracked as they run down streets – really don’t exist. The challenges faced by broad-area surveillance of millions of square kilometres of open ocean and remote desert are immense.
2. Hiding by not emitting signals
Someone on the MH370 wanted to hide the aircraft’s movements and did so by disabling electronic systems that transmit data. When these systems are turned off, the world’s air-traffic control systems cease to have any use. Mostly, search and rescue efforts are for people who want to be found. A conundrum is what, if anything, can be done to locate aircraft that don’t want to be found?
3. Ineffective air defence networks
Before MH370 turned west into central Asia or the Southern Ocean, it was flying north-east in some of the world’s most heavily tracked airspace. Some of that journey may have been below the range of radars, but not all. If radars did track the aircraft, it seems that command and control systems did not clearly report it. That should sound alarm bells in south-east Asia.
4. Better search and rescue (SAR)
No one should minimise the huge difficulties involved in a SAR task like this, but although countries were quick to deploy assets to the search effort, much of this has been wasted due to poor co-ordination and inefficient information sharing. This comes after years of discussion, planning and exercising around improving humanitarian assistance and disaster response in Asia-Pacific forums. The region must take decisive steps towards a more effective crisis response capability.
5. Big brother is not watching you
The use of stolen passports by two Iranian passengers on flight MH370 points to a much larger problem. Department of Foreign Affairs and Trade data shows that well over 180,000 Australian passports have been lost or stolen in the past five years. After 9/11 Interpol introduced a world-wide database of lost or stolen passports, now containing details of more than 40 million passports, but Australia has very rarely consulted it. Collecting data is one thing, but using it to good effect to manage security is a vastly more challenging task.
6. Globalisation makes us one big (unhappy) family
The passenger list of flight MH370 shows 14 nationalities (15 if you count the Iranians travelling on stolen passports) on one largely unremarkable flight in Asia. Travel, trade and telecommunications link the world more closely than ever before, with the result that no crisis is ever truly localised and no border is ever truly closed. The impact of globalisation has spread much faster than the abilities of countries to manage the consequences.
7. Terrorism feeds on publicity
To be effective, terrorists need to publicise their crimes to build fear and (in their view) prompt sympathy-building counter-reactions. As such the events surrounding MH370 don’t fit a terrorist pattern. To promote a cause it would be more likely that terrorists would use the aircraft’s communications to broadcast demands, or indeed use the aircraft as a weapon. If terrorists were involved, perhaps they were keeping a tactical silence until reaching a planned destination, but one would expect them to go public at some point.
8. Human motivation is hard to understand
It is possible that, with persistence, MH370 will be found. It took two years to recover the black box from Air France flight 447, which crashed in the Atlantic Ocean on June 1, 2009. But even if the black box is ultimately found from MH370, technology can only go so far in helping us understand human motivation. The final radio communication, “all right, good night”, as MH370 flew into uncharted darkness over central Asia or the southern Indian Ocean, may be the only puzzling insight we ever get into the human causes of this tragedy.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Op donderdag 20 maart 2014 04:48 schreef TLC het volgende: Australie schijnt 2 objecten gevonden te hebben in de Indische Oceaan die van het vermiste vliegtuig kunnen zijn
de langste is 24 meter.... Wie weet. Ik vind het lastig om na alle valse meldingen enthousiast te zijn. En nav nieuwe satellietbeelden, nu dus nog ff zoeken waar het nu ligt. En een foto was leuk geweest
de langste is 24 meter.... Wie weet. Ik vind het lastig om na alle valse meldingen enthousiast te zijn. En nav nieuwe satellietbeelden, nu dus nog ff zoeken waar het nu ligt. En een foto was leuk geweest
Plus het is slecht zicht en heel diep daar... super satelliet
"Altijd eens halsbrekende vliegstunts willen meemaken? Die twee weken weg waar je zo hard naar smacht? Geen gezeur van de kinderen want die zitten aan de zuurstof? De prachtige diepte van de blauwe Indische Oceaan willen leren kennen? Eerst Diego Garcia zien en dan sterven? Teken nu, de plaatsen zijn gelimiteerd!"
Zuid-Afrikaanse blondjes hebben voorrang
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
"Altijd eens halsbrekende vliegstunts willen meemaken? Die twee weken weg waar je zo hard naar smacht? Geen gezeur van de kinderen want die zitten aan de zuurstof? De prachtige diepte van de blauwe Indische Oceaan willen leren kennen? Eerst Diego Garcia zien en dan sterven? Teken nu, de plaatsen zijn gelimiteerd!"
Zuid-Afrikaanse blondjes hebben voorrang
"Het beste dat we elkaar kunnen geven, is onze liefde, niet ons advies en zeker niet ons oordeel. "
Zaharie wilde pinguïns spotten op Antarctica na eerst bijgetankt te hebben?
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Weet je ik vraag me af hoe doorzichtig die zee is......na zoveel dagen ken je dat hele ding toch niet zien liggen op die diepte? of ben ik nu gewoon superblond?
"Het beste dat we elkaar kunnen geven, is onze liefde, niet ons advies en zeker niet ons oordeel. "
Op donderdag 20 maart 2014 08:08 schreef Diedelientje81 het volgende: Weet je ik vraag me af hoe doorzichtig die zee is......na zoveel dagen ken je dat hele ding toch niet zien liggen op die diepte? of ben ik nu gewoon superblond?
De staart van de vlucht van Air France dreef ook destijds. Was het eerste wat ze vonden. Blijven blijkbaar goed drijven.
als en wanneer het dan ergens zou drijven,.,,, had iemand het toch allang gespot??
je zoekt iets van 24 meter in en oppervlakte van duizenden kilometers.. dan kun je lang zoeken hoor.. het is alsof ik een hagelslagje in je huis heb neergelegd.. en ik zeg niet waar.. en jij mag gaan zoeken..
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
Snap dat het een enorme ruimte is.....maar goed,....zoiets zou in mijn ogen dan meer opvallen.....vooral omdat er niets anders is....(toch blond zeker?)
"Het beste dat we elkaar kunnen geven, is onze liefde, niet ons advies en zeker niet ons oordeel. "
je zoekt iets van 24 meter in en oppervlakte van duizenden kilometers.. dan kun je lang zoeken hoor.. het is alsof ik een hagelslagje in je huis heb neergelegd.. en ik zeg niet waar.. en jij mag gaan zoeken..
je zoekt iets van 24 meter in en oppervlakte van duizenden kilometers.. dan kun je lang zoeken hoor.. het is alsof ik een hagelslagje in je huis heb neergelegd.. en ik zeg niet waar.. en jij mag gaan zoeken..
Laat me hond wel zoeken dan
"Het beste dat we elkaar kunnen geven, is onze liefde, niet ons advies en zeker niet ons oordeel. "
Dat lijkt me bingo, met dat rijtje pings. Dat wilden de Australiërs dus niet delen?
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Op donderdag 20 maart 2014 08:16 schreef Diedelientje81 het volgende: Snap dat het een enorme ruimte is.....maar goed,....zoiets zou in mijn ogen dan meer opvallen.....vooral omdat er niets anders is....(toch blond zeker?)
Zeker blond, maar hier heb je wel gelijk in. Wat die andere vergelijkingen weer onzinnig maakt. Alles wat afwijkt, valt op. Er is een hoop afval op zee, maar die pings+object+windrichting lijken me redelijk sluitend.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Ben benieuwd of het onderdelen van het vliegtuig zijn. Zal wel een einde maken aan de onzekerheid
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps! Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e Ik luister NL-Talig
Zeker blond, maar hier heb je wel gelijk in. Wat die andere vergelijkingen weer onzinnig maakt. Alles wat afwijkt, valt op. Er is een hoop afval op zee, maar die pings+object+windrichting lijken me redelijk sluitend.
maar toch ... objecten blijven niet, als ze drijven, een week op dezelfde plek liggen
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps! Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e Ik luister NL-Talig
maar toch ... objecten blijven niet, als ze drijven, een week op dezelfde plek liggen
Nee, maar zoals je ziet in je nieuwe plaatje wordt er eindelijk een keer serieus onderzoek gedaan waarbij die preferente wind- en stroomrichtingen (die veranderen ook weer niet zo sterk in 12 dagen) worden meegenomen.
Er blijft juist heel veel (opvallends) drijven van een neergestort vliegtuig.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Nee, maar zoals je ziet in je nieuwe plaatje wordt er eindelijk een keer serieus onderzoek gedaan waarbij die preferente wind- en stroomrichtingen (die veranderen ook weer niet zo sterk in 12 dagen) worden meegenomen.
Er blijft juist heel veel (opvallends) drijven van een neergestort vliegtuig.
Dat klopt, ben dan ook echt benieuwd of het nu wel iets is.
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps! Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e Ik luister NL-Talig
Dat lijkt me bingo, met dat rijtje pings. Dat wilden de Australiërs dus niet delen?
Zijn die pings wel door 2 of 3 satellieten gemeten? Als het er maar één is, moet je daar ook cirkels tekenen.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own. Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur. yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer Vis een optie?
Zijn die pings wel door 2 of 3 satellieten gemeten? Als het er maar één is, moet je daar ook cirkels tekenen.
Het is precies gebeurd in een strook gebied van de Aarde waar maar 1 satelliet rondhangt. Tenminste, van die geostationaire die ze lieten zien (4 in totaal)...
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Op zich als die voor de Australische kust is gecrasht, zou het wel kloppen met wat de Maleisiers zeiden afgelopen dagen, dat hij nog over een land is gevlogen maar dat die het niet bekend willen maken. Dat zou dan Indonesië zijn.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
Het is precies gebeurd in een strook gebied van de Aarde waar maar 1 satelliet rondhangt. Tenminste, van die geostationaire die ze lieten zien (4 in totaal)...
Okee, daar hebben ze misschien ook wel een hint uit gekregen. Als het dit is, heeft-ie dus echt lang doorgevlogen. Ben echt benieuwd hoe en waarom
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own. Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur. yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer Vis een optie?
Ook Bingo voor de speculatie van MartijnA3 uit de OP
Ja, die krijgt een Colombiaanse lekkernij, als die kist daar wordt gevonden.
En dan kan ik mooi weer een leven hebben.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Ook Bingo voor de speculatie van MartijnA3 uit de OP
Die zit wel verdacht in de buurt ja
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own. Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur. yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer Vis een optie?
Op donderdag 20 maart 2014 08:40 schreef Nucky het volgende: Snap echt niet dat de Australische regering bij voorbaat al meldt dat het vliegtuigonderdelen kunnen zijn. Ga eerst eens kijken zou ik zeggen.
Voor de families is het natuurlijk weer een tegenslag als het niets blijkt te zijn.
Die satellietmetingen ontwijk je niet. Geen pings naar het noorden en allemaal naar het zuiden. Lijkt me kat in het bakkie. Op 4 km.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Een zwoel nachtje met een Zuid-Indische zeemeermin.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Op donderdag 20 maart 2014 08:40 schreef Nucky het volgende: Snap echt niet dat de Australische regering bij voorbaat al meldt dat het vliegtuigonderdelen kunnen zijn. Ga eerst eens kijken zou ik zeggen.
Voor de families is het natuurlijk weer een tegenslag als het niets blijkt te zijn.
Ja en als het wel wat is dan klaagt de familie dat ze niet op de hoogte worden gehouden. Je kunt het bijna nooit goed doen.
is dat een definitieve pinglijn? Ik dacht de mogelijke pinglijn: als die locatie juist is.
Jup, je hebt gelijk, het zijn speculaties. Maar ik neem niet aan dat ze voor niets gaan zoeken daar, misschien speculeert de BBC maar hebben de Australiërs meer informatie...
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Jup, je hebt gelijk, het zijn speculaties. Maar ik neem niet aan dat ze voor niets gaan zoeken daar, misschien speculeert de BBC maar hebben de Australiërs meer informatie...
Dat laatste denk ik dus ook. Meer informatie dan nu in de media bekend is.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Op donderdag 20 maart 2014 09:09 schreef franklop het volgende: Duurt ook even om weet ik het hoeveel vierkante kilometer aan sattelietbeelden door te nemen.
Ik moet wel zeggen dat ik het knap vind. Die objecten waren mij niet zomaar opgevallen.
Op donderdag 20 maart 2014 08:40 schreef Nucky het volgende: Snap echt niet dat de Australische regering bij voorbaat al meldt dat het vliegtuigonderdelen kunnen zijn. Ga eerst eens kijken zou ik zeggen.
Voor de families is het natuurlijk weer een tegenslag als het niets blijkt te zijn.
Dit begrijp ik inderdaad ook niet. Er is gedurende dit mysterie al genoeg valse hoop gekweekt. Maak het gewoon bekend als je het ook echt gevonden hebt.
It is important to point out that the satellite imagery of the objects released by Australia are four days old. They are dated Sunday 16 March.
In his media statement John Young, general manager of the Australian Maritime and Safety Authority, suggested the authorities have taken their time to analyse the images before stating that they could have been debris from MH370.
To repeat he said: “RCC Australia received an expert assessment of commercial satellite imagery on Thursday.”
“The images were captured by satellite. They may not be related to the aircraft.
“The assessment of these images was provided by the Australian Geospatial-Intelligence Organisation as a possible indication of debris south of the search area that has been the focus of the search operation.”
Tidal drift expert Simon Boxall from Southampton University said the currents in the area are very complex. He said “If this does prove to be a positive sighting it narrows the search down, but it means we have gone from searching for a needle in a field of haystacks to a needle in a haystack.”
Speaking to Sky News he says it takes an “awful long time” to go through satellite imagery.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
Op donderdag 20 maart 2014 09:25 schreef Montagui het volgende: De plek komt wel aardig overeen met de afstand die het vliegtuig maximaal had kunnen vliegen.
Je zou als passagier aan boord er maar weet van hebben dat het vliegtuig precies de andere kant op vliegt en je kan niets doen......
Stel de route is voorgeprogrammeerd, kunnen passagiers met vliegervaring die de cockpit binnen weten te komen dan nog wat doen?
Op donderdag 20 maart 2014 09:45 schreef Loekie1 het volgende: Stel de route is voorgeprogrammeerd, kunnen passagiers met vliegervaring die de cockpit binnen weten te komen dan nog wat doen?
Zijn die cockpits tegenwoordig niet zo gemaakt dat je er met geen mogelijkheid meer in komt?
Op donderdag 20 maart 2014 09:25 schreef Montagui het volgende: De plek komt wel aardig overeen met de afstand die het vliegtuig maximaal had kunnen vliegen.
Je zou als passagier aan boord er maar weet van hebben dat het vliegtuig precies de andere kant op vliegt en je kan niets doen......
Stel dat dat het scenario is. Dan hebben mensen misschien geeneens geweten (als ze nog leefden) dat ze die kant op vlogen. Al zo vaak meegemaakt dat het in-flight monitoring systeem uit stond op lange vluchten.
Stel dat dat het scenario is. Dan hebben mensen misschien geeneens geweten (als ze nog leefden) dat ze die kant op vlogen. Al zo vaak meegemaakt dat het in-flight monitoring systeem uit stond op lange vluchten.
Tja....ze zien wel de zon aan de verkeerde kant opkomen....
“To destroy a people you must first sever their roots.”
Stel dat dat het scenario is. Dan hebben mensen misschien geeneens geweten (als ze nog leefden) dat ze die kant op vlogen.
Behalve dan dat ze al lang over land hadden moeten vliegen en er in de wijde omgeving alleen maar water te zien is... Dat valt, zeker als je verwacht had dat de landing al ingezet had moeten worden, uiteindelijk wel op.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg [quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende: Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
Behalve dan dat ze al lang over land hadden moeten vliegen en er in de wijde omgeving alleen maar water te zien is... Dat valt, zeker als je verwacht had dat de landing al ingezet had moeten worden, uiteindelijk wel op.
Het was natuurlijk nacht aan die kant van de wereld. Althans, voor het grootste gedeelte van de vlucht wel. Ze vlogen in Z-O koers lichtjes met de nacht mee.
De tijden die ik gevonden heb, omgerekend naar Nederlandse tijd:
quote:
04:00 - Aankomst op locatie - Royal Australian Air Force Orion P-3 05:00 - Aankomst op locatie - United States Poseidon P-8 08:00 - Vertrek naar locatie - 2eRoyal Australian Air Force Orion P-3 08:00 - Aankomt op locatie - vrachtschip
10:00 - Vertrek naar locatie - Royal New Zealand Air Force Orion P-3
Royal Australian Air Force Hercules C-130 dropt markers
Onderweg naar locatie - Royal Australian Navy ship HMAS Success (kan nog enige dagen duren, maar kan helpen met het bergen van gevonden onderdelen)
Ze lijken er zelf best wel overtuigd van. Traumateams staan klaar bij het hotel waar familieleden van passagiers verblijven en ze hebben dus ook al een schip gestuurd dat kan helpen met de berging.
Uiterst moeilijk De Australische premier, Tony Abbott, waarschuwde dat het "uiterst moeilijk" wordt om de objecten terug te vinden. Zelfs als ze gevonden worden is er een kans dat ze niet van vlucht MH370 zijn.
Als het allemaal waar is lijkt het erop dat de dader bewust een plek heeft gekozen om te crashen waar het zo moeilijk mogelijk is om het vliegtuig nog terug te vinden.
Ben echt benieuwd wat er zich nou heeft afgespeeld. Moet allemaal haast wel door 1 van de piloten zijn gedaan.
Op donderdag 20 maart 2014 10:34 schreef Palomar het volgende: Als het allemaal waar is lijkt het erop dat de dader bewust een plek heeft gekozen om te crashen waar het zo moeilijk mogelijk is om het vliegtuig nog terug te vinden.
Ben echt benieuwd wat er zich nou heeft afgespeeld. Moet allemaal haast wel door 1 van de piloten zijn gedaan.
De zwarte doos zal het uiteindelijk duidelijk moeten maken, maar vreemd is het allemaal wel
Ik snap uberhaupt niet dat er niet gewoon een simpelsysteempje in zon vliegtuig zit dat NOOIT uitgeschakelt kan worden en altijd zijn locatie blijft versturen.
Op donderdag 20 maart 2014 10:41 schreef Drebbelman het volgende: Ze blijven in het noorden dus gewoon doorzoeken. Wijst erop dat er geen definitief bewijs is dat het vliegtuig naar het zuiden is gevlogen.
Is er dan ergens wél definitief nieuws voor? Ik ben het de laatste paar dagen niet meer zo intensief aan het volgen
Op donderdag 20 maart 2014 10:41 schreef Poolbal het volgende: Ik snap uberhaupt niet dat er niet gewoon een simpelsysteempje in zon vliegtuig zit dat NOOIT uitgeschakelt kan worden en altijd zijn locatie blijft versturen.
Op donderdag 20 maart 2014 10:41 schreef Poolbal het volgende: Ik snap uberhaupt niet dat er niet gewoon een simpelsysteempje in zon vliegtuig zit dat NOOIT uitgeschakelt kan worden en altijd zijn locatie blijft versturen.
Dat snappen er wel meer niet, moet het in elk deel opnieuw vertellen.
Veiligheid in de luchtvaart boven alles. Een piloot kan elk elektronisch systeem uitschakelen in geval van brand/kortsluiting/storing. Dat is in elk vliegtuig zo, van een kleine Cessna tot een 747.
Dat snappen er wel meer niet, moet het in elk deel opnieuw vertellen.
Veiligheid in de luchtvaart boven alles. Een piloot kan elk elektronisch systeem uitschakelen in geval van brand/kortsluiting/storing. Dat is in elk vliegtuig zo, van een kleine Cessna tot een 747.
Maar als er een mp3speler in het ruim toevallig nog aan staat dan is die toch ook niet uit te zetten?
Het hoeft geen huge GPS-systeem te zijn, als je gewoon een klein standalone dingetje ontwerpt...
Nee natuurlijk niet. Als je richting Peking vliegt, het noorden, komt de zon op aan de rechterkant. Vlieg je naar Oz, het zuiden, komt de zon op aan de linkerkant.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
Maar als er een mp3speler in het ruim toevallig nog aan staat dan is die toch ook niet uit te zetten?
Het hoeft geen huge GPS-systeem te zijn, als je gewoon een klein standalone dingetje ontwerpt...
Die heeft minder vermogen, daarmee minder risico, lijkt me. Daarnaast probeer je in ieder geval alles in de hand te hebben wat je in de hand kunt hebben. Je laat geen risico's "in leven" met als excuus "ach er kan ook wat anders misgaan"
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own. Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur. yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer Vis een optie?
Dat snappen er wel meer niet, moet het in elk deel opnieuw vertellen.
Veiligheid in de luchtvaart boven alles. Een piloot kan elk elektronisch systeem uitschakelen in geval van brand/kortsluiting/storing. Dat is in elk vliegtuig zo, van een kleine Cessna tot een 747.
De piloot kan zelfs zichzelf uitschakelen, heel veilig.
Maar als er een mp3speler in het ruim toevallig nog aan staat dan is die toch ook niet uit te zetten?
Het hoeft geen huge GPS-systeem te zijn, als je gewoon een klein standalone dingetje ontwerpt...
Er zijn de laatste jaren 2 vrachtvliegtuigen neergestort door batterijen die in het ruim ontbrandden.
Er zijn ook diverse gevallen van consumentenapparatuur met accu's die ontbrandden in de cabine.
Er zijn veel slimmere mensen dan jij en ik bezig met dit soort veiligheidsissues en de reden dat er geen klein standalone dingetje in zit, is gewoon omdat dit bijna nooit gebeurd. Risicoanalyse.
Deze al voorbij gekomen? Kun je zien hoe "klein" een vliegtuig is boven de jungle.
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..