Zijn die cockpits tegenwoordig niet zo gemaakt dat je er met geen mogelijkheid meer in komt?quote:Op donderdag 20 maart 2014 09:45 schreef Loekie1 het volgende:
Stel de route is voorgeprogrammeerd, kunnen passagiers met vliegervaring die de cockpit binnen weten te komen dan nog wat doen?
Soort anti jacking?quote:Op donderdag 20 maart 2014 09:50 schreef rene90 het volgende:
[..]
Zijn die cockpits tegenwoordig niet zo gemaakt dat je er met geen mogelijkheid meer in komt?
Stel dat dat het scenario is. Dan hebben mensen misschien geeneens geweten (als ze nog leefden) dat ze die kant op vlogen. Al zo vaak meegemaakt dat het in-flight monitoring systeem uit stond op lange vluchten.quote:Op donderdag 20 maart 2014 09:25 schreef Montagui het volgende:
De plek komt wel aardig overeen met de afstand die het vliegtuig maximaal had kunnen vliegen.
Je zou als passagier aan boord er maar weet van hebben dat het vliegtuig precies de andere kant op vliegt en je kan niets doen......
Zolang er een deur in zit, is er in te komen.quote:Op donderdag 20 maart 2014 09:50 schreef rene90 het volgende:
[..]
Zijn die cockpits tegenwoordig niet zo gemaakt dat je er met geen mogelijkheid meer in komt?
Tja....ze zien wel de zon aan de verkeerde kant opkomen....quote:Op donderdag 20 maart 2014 09:53 schreef Nucky het volgende:
[..]
Stel dat dat het scenario is. Dan hebben mensen misschien geeneens geweten (als ze nog leefden) dat ze die kant op vlogen. Al zo vaak meegemaakt dat het in-flight monitoring systeem uit stond op lange vluchten.
Goeiequote:Op donderdag 20 maart 2014 09:55 schreef Montagui het volgende:
[..]
Tja....ze zien wel de zon aan de verkeerde kant opkomen....
dat ligt er maar net aan hoe je staat ?quote:
Behalve dan dat ze al lang over land hadden moeten vliegen en er in de wijde omgeving alleen maar water te zien is... Dat valt, zeker als je verwacht had dat de landing al ingezet had moeten worden, uiteindelijk wel op.quote:Op donderdag 20 maart 2014 09:53 schreef Nucky het volgende:
Stel dat dat het scenario is. Dan hebben mensen misschien geeneens geweten (als ze nog leefden) dat ze die kant op vlogen.
Het was natuurlijk nacht aan die kant van de wereld. Althans, voor het grootste gedeelte van de vlucht wel. Ze vlogen in Z-O koers lichtjes met de nacht mee.quote:Op donderdag 20 maart 2014 10:17 schreef DS4 het volgende:
[..]
Behalve dan dat ze al lang over land hadden moeten vliegen en er in de wijde omgeving alleen maar water te zien is... Dat valt, zeker als je verwacht had dat de landing al ingezet had moeten worden, uiteindelijk wel op.
De tijden die ik gevonden heb, omgerekend naar Nederlandse tijd:quote:Op donderdag 20 maart 2014 10:05 schreef Marrije het volgende:
Hoe zit het kwa tijdslijn?
Die vliegtuigen hangen nog boven de oceaan?
quote:04:00 - Aankomst op locatie - Royal Australian Air Force Orion P-3
05:00 - Aankomst op locatie - United States Poseidon P-8
08:00 - Vertrek naar locatie - 2eRoyal Australian Air Force Orion P-3
08:00 - Aankomt op locatie - vrachtschip
10:00 - Vertrek naar locatie - Royal New Zealand Air Force Orion P-3
Royal Australian Air Force Hercules C-130 dropt markers
Onderweg naar locatie - Royal Australian Navy ship HMAS Success (kan nog enige dagen duren, maar kan helpen met het bergen van gevonden onderdelen)
Bron?quote:Op donderdag 20 maart 2014 10:20 schreef Pino112 het volgende:
10.30u persco
http://nos.nl/nieuws/live/journaal24/
http://nos.nl/quote:
De zwarte doos zal het uiteindelijk duidelijk moeten maken, maar vreemd is het allemaal welquote:Op donderdag 20 maart 2014 10:34 schreef Palomar het volgende:
Als het allemaal waar is lijkt het erop dat de dader bewust een plek heeft gekozen om te crashen waar het zo moeilijk mogelijk is om het vliegtuig nog terug te vinden.
Ben echt benieuwd wat er zich nou heeft afgespeeld. Moet allemaal haast wel door 1 van de piloten zijn gedaan.
de voice recorder doet alleen de laatste 2 uur.. daar ga je weinig aan hebbenquote:Op donderdag 20 maart 2014 10:36 schreef Blik het volgende:
[..]
De zwarte doos zal het uiteindelijk duidelijk moeten maken, maar vreemd is het allemaal wel
Neequote:Op donderdag 20 maart 2014 10:38 schreef rene90 het volgende:
En kunnen ze ook niet de zwarte doos uitschakelen?
ja dat kunnen ze ookquote:Op donderdag 20 maart 2014 10:38 schreef rene90 het volgende:
En kunnen ze ook niet de zwarte doos uitschakelen?
Daarvoor moet je de cockpit uit en naar de electronics bay, onder de vloer.quote:Op donderdag 20 maart 2014 10:38 schreef rene90 het volgende:
En kunnen ze ook niet de zwarte doos uitschakelen?
Niet toch? Meen ik me althans te herinnern van air crash investigationquote:
Is er dan ergens wél definitief nieuws voor? Ik ben het de laatste paar dagen niet meer zo intensief aan het volgenquote:Op donderdag 20 maart 2014 10:41 schreef Drebbelman het volgende:
Ze blijven in het noorden dus gewoon doorzoeken. Wijst erop dat er geen definitief bewijs is dat het vliegtuig naar het zuiden is gevlogen.
Alles kan uitgeschakeld worden.quote:Op donderdag 20 maart 2014 10:41 schreef Poolbal het volgende:
Ik snap uberhaupt niet dat er niet gewoon een simpelsysteempje in zon vliegtuig zit dat NOOIT uitgeschakelt kan worden en altijd zijn locatie blijft versturen.
Dat snappen er wel meer niet, moet het in elk deel opnieuw vertellen.quote:Op donderdag 20 maart 2014 10:41 schreef Poolbal het volgende:
Ik snap uberhaupt niet dat er niet gewoon een simpelsysteempje in zon vliegtuig zit dat NOOIT uitgeschakelt kan worden en altijd zijn locatie blijft versturen.
Maar als er een mp3speler in het ruim toevallig nog aan staat dan is die toch ook niet uit te zetten?quote:Op donderdag 20 maart 2014 10:44 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Dat snappen er wel meer niet, moet het in elk deel opnieuw vertellen.
Veiligheid in de luchtvaart boven alles. Een piloot kan elk elektronisch systeem uitschakelen in geval van brand/kortsluiting/storing. Dat is in elk vliegtuig zo, van een kleine Cessna tot een 747.
Nee natuurlijk niet. Als je richting Peking vliegt, het noorden, komt de zon op aan de rechterkant. Vlieg je naar Oz, het zuiden, komt de zon op aan de linkerkant.quote:Op donderdag 20 maart 2014 10:14 schreef Diedelientje81 het volgende:
[..]
dat ligt er maar net aan hoe je staat ?
Zoals een mobieltje?quote:Op donderdag 20 maart 2014 10:50 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Maar als er een mp3speler in het ruim toevallig nog aan staat dan is die toch ook niet uit te zetten?
Het hoeft geen huge GPS-systeem te zijn, als je gewoon een klein standalone dingetje ontwerpt...
Die heeft minder vermogen, daarmee minder risico, lijkt me. Daarnaast probeer je in ieder geval alles in de hand te hebben wat je in de hand kunt hebben. Je laat geen risico's "in leven" met als excuus "ach er kan ook wat anders misgaan"quote:Op donderdag 20 maart 2014 10:50 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Maar als er een mp3speler in het ruim toevallig nog aan staat dan is die toch ook niet uit te zetten?
Het hoeft geen huge GPS-systeem te zijn, als je gewoon een klein standalone dingetje ontwerpt...
De piloot kan zelfs zichzelf uitschakelen, heel veilig.quote:Op donderdag 20 maart 2014 10:44 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Dat snappen er wel meer niet, moet het in elk deel opnieuw vertellen.
Veiligheid in de luchtvaart boven alles. Een piloot kan elk elektronisch systeem uitschakelen in geval van brand/kortsluiting/storing. Dat is in elk vliegtuig zo, van een kleine Cessna tot een 747.
Er zijn de laatste jaren 2 vrachtvliegtuigen neergestort door batterijen die in het ruim ontbrandden.quote:Op donderdag 20 maart 2014 10:50 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Maar als er een mp3speler in het ruim toevallig nog aan staat dan is die toch ook niet uit te zetten?
Het hoeft geen huge GPS-systeem te zijn, als je gewoon een klein standalone dingetje ontwerpt...
Ja. Komt ook heel vaak voor. Eng man.quote:Op donderdag 20 maart 2014 10:54 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
De piloot kan zelfs zichzelf uitschakelen, heel veilig.
Mobieltjes hebben overal bereikquote:Op donderdag 20 maart 2014 10:54 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Maar dan een met bereik boven de oceanen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |