"Altijd eens halsbrekende vliegstunts willen meemaken? Die twee weken weg waar je zo hard naar smacht? Geen gezeur van de kinderen want die zitten aan de zuurstof? De prachtige diepte van de blauwe Indische Oceaan willen leren kennen? Eerst Diego Garcia zien en dan sterven? Teken nu, de plaatsen zijn gelimiteerd!"quote:Op donderdag 20 maart 2014 07:44 schreef Diedelientje81 het volgende:
[..]
NOU eventjes is een understatement
quote:Op donderdag 20 maart 2014 07:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
"Altijd eens halsbrekende vliegstunts willen meemaken? Die twee weken weg waar je zo hard naar smacht? Geen gezeur van de kinderen want die zitten aan de zuurstof? De prachtige diepte van de blauwe Indische Oceaan willen leren kennen? Eerst Diego Garcia zien en dan sterven? Teken nu, de plaatsen zijn gelimiteerd!"
Zuid-Afrikaanse blondjes hebben voorrang
afgedreven?quote:Op donderdag 20 maart 2014 07:50 schreef Montagui het volgende:
Het is wel erg zuidelijk:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De staart van de vlucht van Air France dreef ook destijds. Was het eerste wat ze vonden. Blijven blijkbaar goed drijven.quote:Op donderdag 20 maart 2014 08:08 schreef Diedelientje81 het volgende:
Weet je ik vraag me af hoe doorzichtig die zee is......na zoveel dagen ken je dat hele ding toch niet zien liggen op die diepte? of ben ik nu gewoon superblond?
als en wanneer het dan ergens zou drijven,.,,, had iemand het toch allang gespot??quote:Op donderdag 20 maart 2014 08:09 schreef Nucky het volgende:
[..]
De staart van de vlucht van Air France dreef ook destijds. Was het eerste wat ze vonden. Blijven blijkbaar goed drijven.
[ afbeelding ]
je zoekt iets van 24 meter in en oppervlakte van duizenden kilometers.. dan kun je lang zoeken hoor.. het is alsof ik een hagelslagje in je huis heb neergelegd.. en ik zeg niet waar.. en jij mag gaan zoeken..quote:Op donderdag 20 maart 2014 08:12 schreef Diedelientje81 het volgende:
[..]
als en wanneer het dan ergens zou drijven,.,,, had iemand het toch allang gespot??
quote:Op donderdag 20 maart 2014 08:14 schreef Parzival het volgende:
[..]
je zoekt iets van 24 meter in en oppervlakte van duizenden kilometers.. dan kun je lang zoeken hoor.. het is alsof ik een hagelslagje in je huis heb neergelegd.. en ik zeg niet waar.. en jij mag gaan zoeken..
Laat me hond wel zoeken danquote:Op donderdag 20 maart 2014 08:14 schreef Parzival het volgende:
[..]
je zoekt iets van 24 meter in en oppervlakte van duizenden kilometers.. dan kun je lang zoeken hoor.. het is alsof ik een hagelslagje in je huis heb neergelegd.. en ik zeg niet waar.. en jij mag gaan zoeken..
Dat lijkt me bingo, met dat rijtje pings. Dat wilden de Australiërs dus niet delen?quote:
Zeker blond, maar hier heb je wel gelijk in. Wat die andere vergelijkingen weer onzinnig maakt. Alles wat afwijkt, valt op. Er is een hoop afval op zee, maar die pings+object+windrichting lijken me redelijk sluitend.quote:Op donderdag 20 maart 2014 08:16 schreef Diedelientje81 het volgende:
Snap dat het een enorme ruimte is.....maar goed,....zoiets zou in mijn ogen dan meer opvallen.....vooral omdat er niets anders is....(toch blond zeker?)
maar toch ... objecten blijven niet, als ze drijven, een week op dezelfde plek liggenquote:Op donderdag 20 maart 2014 08:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zeker blond, maar hier heb je wel gelijk in. Wat die andere vergelijkingen weer onzinnig maakt. Alles wat afwijkt, valt op. Er is een hoop afval op zee, maar die pings+object+windrichting lijken me redelijk sluitend.
Nee, maar zoals je ziet in je nieuwe plaatje wordt er eindelijk een keer serieus onderzoek gedaan waarbij die preferente wind- en stroomrichtingen (die veranderen ook weer niet zo sterk in 12 dagen) worden meegenomen.quote:Op donderdag 20 maart 2014 08:23 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
maar toch ... objecten blijven niet, als ze drijven, een week op dezelfde plek liggen
Dat klopt, ben dan ook echt benieuwd of het nu wel iets is.quote:Op donderdag 20 maart 2014 08:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, maar zoals je ziet in je nieuwe plaatje wordt er eindelijk een keer serieus onderzoek gedaan waarbij die preferente wind- en stroomrichtingen (die veranderen ook weer niet zo sterk in 12 dagen) worden meegenomen.
Er blijft juist heel veel (opvallends) drijven van een neergestort vliegtuig.
Zijn die pings wel door 2 of 3 satellieten gemeten? Als het er maar één is, moet je daar ook cirkels tekenen.quote:Op donderdag 20 maart 2014 08:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat lijkt me bingo, met dat rijtje pings. Dat wilden de Australiërs dus niet delen?
Het is precies gebeurd in een strook gebied van de Aarde waar maar 1 satelliet rondhangt. Tenminste, van die geostationaire die ze lieten zien (4 in totaal)...quote:Op donderdag 20 maart 2014 08:27 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Zijn die pings wel door 2 of 3 satellieten gemeten? Als het er maar één is, moet je daar ook cirkels tekenen.
Okee, daar hebben ze misschien ook wel een hint uit gekregen. Als het dit is, heeft-ie dus echt lang doorgevlogen. Ben echt benieuwd hoe en waaromquote:Op donderdag 20 maart 2014 08:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het is precies gebeurd in een strook gebied van de Aarde waar maar 1 satelliet rondhangt. Tenminste, van die geostationaire die ze lieten zien (4 in totaal)...
Ook Bingo voor de speculatie van MartijnA3 uit de OPquote:Op donderdag 20 maart 2014 08:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat lijkt me bingo, met dat rijtje pings. Dat wilden de Australiërs dus niet delen?
Ja, die krijgt een Colombiaanse lekkernij, als die kist daar wordt gevonden.quote:Op donderdag 20 maart 2014 08:36 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ook Bingo voor de speculatie van MartijnA3 uit de OP
Die zit wel verdacht in de buurt jaquote:Op donderdag 20 maart 2014 08:36 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ook Bingo voor de speculatie van MartijnA3 uit de OP
Die satellietmetingen ontwijk je niet. Geen pings naar het noorden en allemaal naar het zuiden. Lijkt me kat in het bakkie. Op 4 km.quote:Op donderdag 20 maart 2014 08:40 schreef Nucky het volgende:
Snap echt niet dat de Australische regering bij voorbaat al meldt dat het vliegtuigonderdelen kunnen zijn. Ga eerst eens kijken zou ik zeggen.
Voor de families is het natuurlijk weer een tegenslag als het niets blijkt te zijn.
Een zwoel nachtje met een Zuid-Indische zeemeermin.quote:Op donderdag 20 maart 2014 08:44 schreef Diedelientje81 het volgende:
wat kan ie winnnen? Reisje met Malaysa Airlines?
Gewoon eventjes weg
Ja en als het wel wat is dan klaagt de familie dat ze niet op de hoogte worden gehouden.quote:Op donderdag 20 maart 2014 08:40 schreef Nucky het volgende:
Snap echt niet dat de Australische regering bij voorbaat al meldt dat het vliegtuigonderdelen kunnen zijn. Ga eerst eens kijken zou ik zeggen.
Voor de families is het natuurlijk weer een tegenslag als het niets blijkt te zijn.
is dat een definitieve pinglijn?quote:Op donderdag 20 maart 2014 08:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die satellietmetingen ontwijk je niet. Geen pings naar het noorden en allemaal naar het zuiden. Lijkt me kat in het bakkie. Op 4 km.
Ja, dat is ook wel weer zo. Wat leven we toch in een moeilijke wereldquote:Op donderdag 20 maart 2014 08:45 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ja en als het wel wat is dan klaagt de familie dat ze niet op de hoogte worden gehouden.
Je kunt het bijna nooit goed doen.
Jup, je hebt gelijk, het zijn speculaties. Maar ik neem niet aan dat ze voor niets gaan zoeken daar, misschien speculeert de BBC maar hebben de Australiërs meer informatie...quote:Op donderdag 20 maart 2014 08:46 schreef Marrije het volgende:
[..]
is dat een definitieve pinglijn?
Ik dacht de mogelijke pinglijn: als die locatie juist is.
Dat laatste denk ik dus ook. Meer informatie dan nu in de media bekend is.quote:Op donderdag 20 maart 2014 08:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jup, je hebt gelijk, het zijn speculaties. Maar ik neem niet aan dat ze voor niets gaan zoeken daar, misschien speculeert de BBC maar hebben de Australiërs meer informatie...
datum 16 maart?quote:Op donderdag 20 maart 2014 09:03 schreef Parzival het volgende:
https://twitter.com/BBCBr(...)923072/photo/1/large
We zijn benieuwd
Ik krijg opeens zin in een Maleis sateetje.quote:Op donderdag 20 maart 2014 09:10 schreef Parzival het volgende:
en hopen dat niet alles weggezonken cq opgegeten is..
Ik moet wel zeggen dat ik het knap vind. Die objecten waren mij niet zomaar opgevallen.quote:Op donderdag 20 maart 2014 09:09 schreef franklop het volgende:
Duurt ook even om weet ik het hoeveel vierkante kilometer aan sattelietbeelden door te nemen.
Dit begrijp ik inderdaad ook niet. Er is gedurende dit mysterie al genoeg valse hoop gekweekt. Maak het gewoon bekend als je het ook echt gevonden hebt.quote:Op donderdag 20 maart 2014 08:40 schreef Nucky het volgende:
Snap echt niet dat de Australische regering bij voorbaat al meldt dat het vliegtuigonderdelen kunnen zijn. Ga eerst eens kijken zou ik zeggen.
Voor de families is het natuurlijk weer een tegenslag als het niets blijkt te zijn.
quote:It is important to point out that the satellite imagery of the objects released by Australia are four days old. They are dated Sunday 16 March.
In his media statement John Young, general manager of the Australian Maritime and Safety Authority, suggested the authorities have taken their time to analyse the images before stating that they could have been debris from MH370.
To repeat he said: “RCC Australia received an expert assessment of commercial satellite imagery on Thursday.”
“The images were captured by satellite. They may not be related to the aircraft.
“The assessment of these images was provided by the Australian Geospatial-Intelligence Organisation as a possible indication of debris south of the search area that has been the focus of the search operation.”
Tidal drift expert Simon Boxall from Southampton University said the currents in the area are very complex. He said “If this does prove to be a positive sighting it narrows the search down, but it means we have gone from searching for a needle in a field of haystacks to a needle in a haystack.”
Speaking to Sky News he says it takes an “awful long time” to go through satellite imagery.
Stel de route is voorgeprogrammeerd, kunnen passagiers met vliegervaring die de cockpit binnen weten te komen dan nog wat doen?quote:Op donderdag 20 maart 2014 09:25 schreef Montagui het volgende:
De plek komt wel aardig overeen met de afstand die het vliegtuig maximaal had kunnen vliegen.
Je zou als passagier aan boord er maar weet van hebben dat het vliegtuig precies de andere kant op vliegt en je kan niets doen......
Zijn die cockpits tegenwoordig niet zo gemaakt dat je er met geen mogelijkheid meer in komt?quote:Op donderdag 20 maart 2014 09:45 schreef Loekie1 het volgende:
Stel de route is voorgeprogrammeerd, kunnen passagiers met vliegervaring die de cockpit binnen weten te komen dan nog wat doen?
Soort anti jacking?quote:Op donderdag 20 maart 2014 09:50 schreef rene90 het volgende:
[..]
Zijn die cockpits tegenwoordig niet zo gemaakt dat je er met geen mogelijkheid meer in komt?
Stel dat dat het scenario is. Dan hebben mensen misschien geeneens geweten (als ze nog leefden) dat ze die kant op vlogen. Al zo vaak meegemaakt dat het in-flight monitoring systeem uit stond op lange vluchten.quote:Op donderdag 20 maart 2014 09:25 schreef Montagui het volgende:
De plek komt wel aardig overeen met de afstand die het vliegtuig maximaal had kunnen vliegen.
Je zou als passagier aan boord er maar weet van hebben dat het vliegtuig precies de andere kant op vliegt en je kan niets doen......
Zolang er een deur in zit, is er in te komen.quote:Op donderdag 20 maart 2014 09:50 schreef rene90 het volgende:
[..]
Zijn die cockpits tegenwoordig niet zo gemaakt dat je er met geen mogelijkheid meer in komt?
Tja....ze zien wel de zon aan de verkeerde kant opkomen....quote:Op donderdag 20 maart 2014 09:53 schreef Nucky het volgende:
[..]
Stel dat dat het scenario is. Dan hebben mensen misschien geeneens geweten (als ze nog leefden) dat ze die kant op vlogen. Al zo vaak meegemaakt dat het in-flight monitoring systeem uit stond op lange vluchten.
Goeiequote:Op donderdag 20 maart 2014 09:55 schreef Montagui het volgende:
[..]
Tja....ze zien wel de zon aan de verkeerde kant opkomen....
dat ligt er maar net aan hoe je staat ?quote:
Behalve dan dat ze al lang over land hadden moeten vliegen en er in de wijde omgeving alleen maar water te zien is... Dat valt, zeker als je verwacht had dat de landing al ingezet had moeten worden, uiteindelijk wel op.quote:Op donderdag 20 maart 2014 09:53 schreef Nucky het volgende:
Stel dat dat het scenario is. Dan hebben mensen misschien geeneens geweten (als ze nog leefden) dat ze die kant op vlogen.
Het was natuurlijk nacht aan die kant van de wereld. Althans, voor het grootste gedeelte van de vlucht wel. Ze vlogen in Z-O koers lichtjes met de nacht mee.quote:Op donderdag 20 maart 2014 10:17 schreef DS4 het volgende:
[..]
Behalve dan dat ze al lang over land hadden moeten vliegen en er in de wijde omgeving alleen maar water te zien is... Dat valt, zeker als je verwacht had dat de landing al ingezet had moeten worden, uiteindelijk wel op.
De tijden die ik gevonden heb, omgerekend naar Nederlandse tijd:quote:Op donderdag 20 maart 2014 10:05 schreef Marrije het volgende:
Hoe zit het kwa tijdslijn?
Die vliegtuigen hangen nog boven de oceaan?
quote:04:00 - Aankomst op locatie - Royal Australian Air Force Orion P-3
05:00 - Aankomst op locatie - United States Poseidon P-8
08:00 - Vertrek naar locatie - 2eRoyal Australian Air Force Orion P-3
08:00 - Aankomt op locatie - vrachtschip
10:00 - Vertrek naar locatie - Royal New Zealand Air Force Orion P-3
Royal Australian Air Force Hercules C-130 dropt markers
Onderweg naar locatie - Royal Australian Navy ship HMAS Success (kan nog enige dagen duren, maar kan helpen met het bergen van gevonden onderdelen)
Bron?quote:Op donderdag 20 maart 2014 10:20 schreef Pino112 het volgende:
10.30u persco
http://nos.nl/nieuws/live/journaal24/
http://nos.nl/quote:
De zwarte doos zal het uiteindelijk duidelijk moeten maken, maar vreemd is het allemaal welquote:Op donderdag 20 maart 2014 10:34 schreef Palomar het volgende:
Als het allemaal waar is lijkt het erop dat de dader bewust een plek heeft gekozen om te crashen waar het zo moeilijk mogelijk is om het vliegtuig nog terug te vinden.
Ben echt benieuwd wat er zich nou heeft afgespeeld. Moet allemaal haast wel door 1 van de piloten zijn gedaan.
de voice recorder doet alleen de laatste 2 uur.. daar ga je weinig aan hebbenquote:Op donderdag 20 maart 2014 10:36 schreef Blik het volgende:
[..]
De zwarte doos zal het uiteindelijk duidelijk moeten maken, maar vreemd is het allemaal wel
Neequote:Op donderdag 20 maart 2014 10:38 schreef rene90 het volgende:
En kunnen ze ook niet de zwarte doos uitschakelen?
ja dat kunnen ze ookquote:Op donderdag 20 maart 2014 10:38 schreef rene90 het volgende:
En kunnen ze ook niet de zwarte doos uitschakelen?
Daarvoor moet je de cockpit uit en naar de electronics bay, onder de vloer.quote:Op donderdag 20 maart 2014 10:38 schreef rene90 het volgende:
En kunnen ze ook niet de zwarte doos uitschakelen?
Niet toch? Meen ik me althans te herinnern van air crash investigationquote:
Is er dan ergens wél definitief nieuws voor? Ik ben het de laatste paar dagen niet meer zo intensief aan het volgenquote:Op donderdag 20 maart 2014 10:41 schreef Drebbelman het volgende:
Ze blijven in het noorden dus gewoon doorzoeken. Wijst erop dat er geen definitief bewijs is dat het vliegtuig naar het zuiden is gevlogen.
Alles kan uitgeschakeld worden.quote:Op donderdag 20 maart 2014 10:41 schreef Poolbal het volgende:
Ik snap uberhaupt niet dat er niet gewoon een simpelsysteempje in zon vliegtuig zit dat NOOIT uitgeschakelt kan worden en altijd zijn locatie blijft versturen.
Dat snappen er wel meer niet, moet het in elk deel opnieuw vertellen.quote:Op donderdag 20 maart 2014 10:41 schreef Poolbal het volgende:
Ik snap uberhaupt niet dat er niet gewoon een simpelsysteempje in zon vliegtuig zit dat NOOIT uitgeschakelt kan worden en altijd zijn locatie blijft versturen.
Maar als er een mp3speler in het ruim toevallig nog aan staat dan is die toch ook niet uit te zetten?quote:Op donderdag 20 maart 2014 10:44 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Dat snappen er wel meer niet, moet het in elk deel opnieuw vertellen.
Veiligheid in de luchtvaart boven alles. Een piloot kan elk elektronisch systeem uitschakelen in geval van brand/kortsluiting/storing. Dat is in elk vliegtuig zo, van een kleine Cessna tot een 747.
Nee natuurlijk niet. Als je richting Peking vliegt, het noorden, komt de zon op aan de rechterkant. Vlieg je naar Oz, het zuiden, komt de zon op aan de linkerkant.quote:Op donderdag 20 maart 2014 10:14 schreef Diedelientje81 het volgende:
[..]
dat ligt er maar net aan hoe je staat ?
Zoals een mobieltje?quote:Op donderdag 20 maart 2014 10:50 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Maar als er een mp3speler in het ruim toevallig nog aan staat dan is die toch ook niet uit te zetten?
Het hoeft geen huge GPS-systeem te zijn, als je gewoon een klein standalone dingetje ontwerpt...
Die heeft minder vermogen, daarmee minder risico, lijkt me. Daarnaast probeer je in ieder geval alles in de hand te hebben wat je in de hand kunt hebben. Je laat geen risico's "in leven" met als excuus "ach er kan ook wat anders misgaan"quote:Op donderdag 20 maart 2014 10:50 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Maar als er een mp3speler in het ruim toevallig nog aan staat dan is die toch ook niet uit te zetten?
Het hoeft geen huge GPS-systeem te zijn, als je gewoon een klein standalone dingetje ontwerpt...
De piloot kan zelfs zichzelf uitschakelen, heel veilig.quote:Op donderdag 20 maart 2014 10:44 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Dat snappen er wel meer niet, moet het in elk deel opnieuw vertellen.
Veiligheid in de luchtvaart boven alles. Een piloot kan elk elektronisch systeem uitschakelen in geval van brand/kortsluiting/storing. Dat is in elk vliegtuig zo, van een kleine Cessna tot een 747.
Er zijn de laatste jaren 2 vrachtvliegtuigen neergestort door batterijen die in het ruim ontbrandden.quote:Op donderdag 20 maart 2014 10:50 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Maar als er een mp3speler in het ruim toevallig nog aan staat dan is die toch ook niet uit te zetten?
Het hoeft geen huge GPS-systeem te zijn, als je gewoon een klein standalone dingetje ontwerpt...
Ja. Komt ook heel vaak voor. Eng man.quote:Op donderdag 20 maart 2014 10:54 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
De piloot kan zelfs zichzelf uitschakelen, heel veilig.
Mobieltjes hebben overal bereikquote:Op donderdag 20 maart 2014 10:54 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Maar dan een met bereik boven de oceanen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |