abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 maart 2014 @ 11:03:25 #1
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_137960152
Meest recente updates:

20 maart - 05:41
"The Australian Maritime Safety Authority (AMSA) has received information based on satellite imagery of objects possibly related to the search"

SPOILER2 links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

CNN Sickeningly Exploits Missing Plane Victims for Profit | Weapons of Mass Distraction

Verfrissend dat meer mensen de rol van de "o zo betrokken" CNN doorhebben, maar helaas weinig nieuws.

19 maart - 10.30
Geruchten dat het vermiste vliegtuig van Malaysia Airlines zou zijn gezien bij de Malediven, kloppen niet. Dinsdag claimde een lokale krant op de Malediven dat bewoners van de eilandengroep een groot vliegtuig laag over zagen vliegen. Experts proberen ook data uit de vluchtsimulator van de piloot terug te krijgen. Naar blijkt is daar data uit verdwenen.

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Jindalee Operational Radar Network

18 maart - 23.00
De koerswijziging van het vermiste vliegtuig van Malaysia Airlines was ingesteld in de boordcomputer. Het is nog niet duidelijk of dat gebeurd is voor of tijdens de vlucht. De nieuwe ontdekking maakt duidelijk dat de piloten geen abrupte wijziging hebben ingezet.

18 maart - 16.30
Thailand heeft een signaal van een onbekend vliegtuig op de rader opgevangen kort nadat het toestel van Malaysia Airlines was verdwenen. Dat zei een woordvoerder van de Thaise luchtmacht vandaag tegen nieuwszender CNN. Wanhopige familieleden van de Chinese passagiers van het vermiste vliegtuig van Malaysia Airlines hebben vandaag gedreigd met een hongerstaking als de Maleisische autoriteiten niet meer duidelijkheid geven over wat er is gebeurd

18 maart - 15.30
Residents of the remote Maldives island of Kuda Huvadhoo in Dhaal Atoll have reported seeing a "low flying jumbo jet" on the morning of the disappearance of the Malaysia Airlines flight MH370.
They said that it was a white aircraft, with red stripes across it – which is what the Malaysia Airlines flights typically look like.

18 maart - 14.00
Investigators have discovered the runways of five airports near the Indian Ocean loaded into Captain Zaharie Ahmad Shah’s home-made flight simulator, a Malay daily reported today.. “The simulation programmes are based on runways at the Male International Airport in Maldives, an airport owned by the United States (Diego Garcia), and three other runways in India and Sri Lanka, all have runway lengths of 1,000 metres.

“We are not discounting the possibility that the plane landed on a runway that might not be heavily monitored, in addition to the theories that the plane landed on sea, in the hills, or in an open space,” the source was quoted as saying.

Although Defence Minister Datuk Seri Hishammuddin Hussein denied yesterday that the plane had landed at US military base Diego Garcia, the source told the daily that this possibility will still be investigated based on the data found in Zaharie’s flight simulator software.

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Situatie in het kort:

Sinds zaterdagochtend 8 maart 01:21 (GMT +8) wordt een Boeing 777-200ER van Malaysian Airlines vermist. De laatste waarneming via de transponder vond plaats om deze tijd midden boven de Golf van Thailand.
De vlucht opgestegen vanaf Kuala Lumpur International Airport met bestemming Peking (ETA 06:30), verdween van de radar 24 minuten nadat het ACARS-systeem was uitgeschakeld (01:07). Grondradar heeft het vliegtuig om 02:40 waargenomen in de Straat van Malakka ten noordwesten van het Maleise schiereiland.
Vermoed wordt dat de bemanning en/of kapers onder de passagiers het vliegtuig doelmatig van de communicatie afgesloten.
Het vliegtuig is om 08:11 op satellietbeelden gepingd in een halve cirkel ten noorden en zuiden van KL; boven Centraal-Azië dan wel zo'n 1500 km ten westen van Australië. Het is niet duidelijk of op dit moment het vliegtuig nog in de lucht was of op land is geregistreerd.
Het onderzoek spitst zich sinds zaterdag 15 maart toe op de piloten en passagiers aan boord, met als doel de afgelegde route nader te bepalen en de motieven te achterhalen.
De Maleisische regering wordt door verschillende landen bekritiseerd om hun lakse, tegenstrijdige en onduidelijke berichtgeving en acties.

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Persconferentie Avherald:

• 25 landen zijn betrokken bij de zoekactie, (voorheen waren dit er 14)
• Er wordt in de territories van 11 landen gezocht.
• Het vliegtuig had de geplande hoeveelheid kerosine aan boord. Er was niets extra's getankt.
• Focus is nu op crew en passagiers.
• De flight simulators van beide piloten zijn thuis uit elkaar gehaald en op een andere (investigation) plaats weer in elkaar gezet en worden momenteel onderzocht.
• Er is geen contact gezocht door eventuele verdachten, geen losgeld of andere zaken ge-eist.
• Er was géén uitzonderlijk belangrijke cargo on board.
• Het door satellieten ontvangen signaal kan verstuurd zijn terwijl het vliegtuig aan de grond stond.
• Piloten hebben niet verzocht samen te vliegen. Kans dat ze beiden in het complot zitten lijkt dus uitgesloten.

Tien theorieen over vlucht MH370
Maleisische politie doet huiszoeking bij piloot vermist vliegtuig - NRC
Zoekgebied uitgebreid naar India, piloten verdacht - CNN
In a new twist, it emerged that the pilot's wife and three children moved out of the family's home the day before the plane's disappearance - The Mirror
Vliegbewegingen bijna onmogelijk uit te voeren - 1 kaper/piloot is voldoende - passagiers zouden gedood kunnen zijn door middel van decompressie
28 vragen en antwoorden - wat is hier aan de hand? - CNN
Piloten kunnen handmatig Cockpit Voice Recorder - CVR uitzetten - blackbox ook?

======================================================================

Overzichtskaart:

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Radarbakens in Azië

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Search zeroing in on Southern Indian Ocean

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Malaysia Air MH370: Possible Sabotage to Communications System, Explained

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Uitgebreide achtergrondinformatie verdwijning MH370:
SPOILER2 links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuwsbronnen:
• Malaysian Airlines - http://www.malaysiaairlines.com/my/en/site/dark-site.html
• nu.nl - http://www.nu.nl/ramp-malaysia-airlines/
• Wikipedia - http://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_370
• The Guardian - http://www.theguardian.co(...)c3bae4b05e6cc240518a - Search widened, and latest updates
• Aviation Herald - http://avherald.com/h?article=4710c69b&opt=0
• NRC - http://zoeken.nrc.nl/?q=Malaysia+Airlines&sort=date

Eerder verdwenen of vreemd gecrashte vliegtuigen:
Overzicht van zelfmoordvluchten - NOS
Meer verdwenen vliegtuigen op Quest.nl

YouTube-filmpjes vergelijkbare vliegtuigongelukken:
SPOILER2 links
Eerdere kapingen:
SPOILER2 links
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Mogelijke motieven/scenario's:
SPOILER2 links
17 maart - 20:34
MH370 A different point of view. Pulau Langkawi 13,000 runway.
SPOILER2 links
Woord van dank

Iedereen die aan het topic heeft meegewerkt, d.m.v. nieuwslinks, technische kennisoverdracht en nuttige plaatjes en video's wordt hartelijk bedankt.

De OP is het resultaat van ruim 8 dagen hard teamwork en tracht de lezer te informeren van:

• Laatste nieuws - vaak geupdate - bovenaan zodat je niet het hele topic doorhoeft
• Achtergronden - technische informatie is voor de geinteresseerde leek om wijzer te worden
• Eerdere gebeurtenissen waar we wat van kunnen leren

=============================================================

Vermoedelijke locatie vliegtuig - speculatie door verscheidene FOK!kers:

alizee.giffoto Falco - Tibet:
SPOILER2 links
logo_home_new.giffoto Co_OL - Noord-Korea:
SPOILER2 links
avatarFOK.jpgfoto El_Matador - Voorheen: Gobiwoestijn, China/Tibet - geslaagde kaping 56% kans - nu: Ruzie tussen de piloten en in de Indische Oceaan gestort. :
SPOILER2 links
boss.jpgfoto eight - Noordelijke Indische Oceaan:
SPOILER2 links
3350.jpgfoto DeParo - Centraal Indische Oceaan:
SPOILER2 links
1.jpgfoto Arthur_Spooner - Zuidelijke Indische Oceaan - tussen Diego Garcia en Australië:
SPOILER2 links
MrB4.pngfoto Mr.Banaan_1 - Christmas of Cocos Island - Zuidelijke Indische Oceaan:
SPOILER2 links
MrTorture - Straat van Malakka, tussen Penang en Sumatra:
SPOILER2 links
MartijnA3 - Zuidelijke Indische Oceaan:
SPOILER2 links
Pingu.giffoto Uccie - grensgebied Myanmar, India en China - neergestort
SPOILER2 links
avatar%20kleinst.JPGfoto Marrije:
SPOILER2 links
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Maleisische overheid:
SPOILER2 links
===================================================================

De winnaar van de speculatiewedstrijd krijgt deze zomer (mits het vliegtuig dan gevonden is :X ) een Colombiaanse lekkernij.

===================================================================
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
  donderdag 20 maart 2014 @ 11:04:27 #2
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_137960178
Is dit een oliespoor of een reef? (via Twitter gevonden) :

http://www.tomnod.com/nod/challenge/malaysiaairsar2014/map/545878

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_137960199
quote:
0s.gif
Op donderdag 20 maart 2014 11:04 schreef Razor21 het volgende:

[ afbeelding ]
Het lijkt meer een fragment uit "The Perfect Storm".
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_137960263
quote:
0s.gif

[ afbeelding ]
Een slechte kwaliteit zwarte vlek?
pi_137960271
quote:
0s.gif

[ afbeelding ]
Oliespoor, overduidelijk.
  donderdag 20 maart 2014 @ 11:08:39 #6
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_137960298
Voor de zekerheid toch even een tag gegeven :

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Volgens de beschrijving op Tomnod zou een spoor er zo uit zien :

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_137960310
Lijkt wel op een oliespoor.
  donderdag 20 maart 2014 @ 11:11:31 #8
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_137960389
Begin nu inderdaad te denken dat het een oliespoor is. Tomnod doet wat vaag. Bovenste deel is behoorlijk donker eronder wat lichter :

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_137960431
quote:
0s.gif
Op donderdag 20 maart 2014 11:11 schreef Razor21 het volgende:
Begin nu inderdaad te denken dat het een oliespoor is. Tomnod doet wat vaag. Bovenste deel is behoorlijk donker eronder wat lichter :

[ afbeelding ]
Bij mij ook. Is dit niet eerder een oliespoor van een tanker of iets dergelijks? Loopt wel erg lang door.
  donderdag 20 maart 2014 @ 11:13:16 #10
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_137960458
Deze link is leuk om te volgen voor live Tomnod updates :

https://twitter.com/search?q=tomnod%20map%20&src=typd&f=realtime
pi_137960521
quote:
0s.gif
Op donderdag 20 maart 2014 11:13 schreef Razor21 het volgende:
Deze link is leuk om te volgen voor live Tomnod updates :

https://twitter.com/search?q=tomnod%20map%20&src=typd&f=realtime
^O^ Thank!
Kun je nog steeds niet zien waar je precies zit te zoeken? En welke gebieden laten ze allemaal onderzoeken>
pi_137960533
Ik vind het geen veilig gevoel dat we helemaal overgeleverd zijn aan de piloot en dat als hij kwaad wil, niemand ons kan helpen. Ik wist ook niet dat het zo werkte. Dat heeft niks meer met democratie te maken, democratie is dead. Vliegtuigen kunnen bestuurd worden door dictators.

Wat ik dacht? Ik dacht dat als een vliegtuig opeens een heel andere route neemt, binnen de kortste keren F16's de lucht in vliegen.
pi_137960577
quote:
0s.gif
Op donderdag 20 maart 2014 11:15 schreef Loekie1 het volgende:
Ik vind het geen veilig gevoel dat we helemaal overgeleverd zijn aan de piloot en dat als hij kwaad wil, niemand ons kan helpen. Ik wist ook niet dat het zo werkte. Dat heeft niks meer met democratie te maken, democratie is dead. Vliegtuigen kunnen bestuurd worden door dictators.
:')
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
  donderdag 20 maart 2014 @ 11:16:30 #14
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_137960584
quote:
14s.gif
Op donderdag 20 maart 2014 11:15 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

^O^ Thank!
Kun je nog steeds niet zien waar je precies zit te zoeken? En welke gebieden laten ze allemaal onderzoeken>
Nee voor mij compleet een raadsel waar ik nu ben :-)
pi_137960688
quote:
0s.gif
Op donderdag 20 maart 2014 11:16 schreef Razor21 het volgende:

[..]

Dat hadden de passagiers zeven uur lang.
pi_137960739
quote:
0s.gif

Wat ik dacht? Ik dacht dat als een vliegtuig opeens een heel andere route neemt, binnen de kortste keren F16's de lucht in vliegen.
Je en dan? Proberen te vangen met een netje? :')
pi_137960766
quote:
0s.gif

Vanochtend reed mijn bus ook een andere route dan normaal, verbaasde me ook dat er helemaal geen politie bij kwam, had zo verkeerd af kunnen lopen dit.!

:')
pi_137960768
quote:
0s.gif
Op donderdag 20 maart 2014 11:16 schreef Razor21 het volgende:

[..]

Volgens mij is het dat oliespoor ten zuidwesten van Vietnam.
pi_137960776
quote:
0s.gif

Tja. Hetzelfde heb je in een bus of een taxi.
pi_137960789
Hier

https://www.google.com/ma(...)e3!4m2!3m1!1s0x0:0x0
Volgens mij is dat hetzelfde spoor dat al vaker voorbij is gekomen. Waarschijnlijk algen.
In the coolest little capital of the world
  donderdag 20 maart 2014 @ 11:23:28 #21
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_137960813
quote:
0s.gif
Op donderdag 20 maart 2014 11:22 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

Alleen ga je daar niet 900 km/u in op enkele kilometers hoogte :X
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_137960820
quote:
14s.gif
Op donderdag 20 maart 2014 11:15 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

^O^ Thank!
Vervang 'challenge' in de url door 'api' en je krijgt de coordinaten.
In the coolest little capital of the world
pi_137960825
quote:
0s.gif
Op donderdag 20 maart 2014 11:22 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

Met het verschil dat je een bus of taxi chauffeur een knal kan verkopen })
pi_137960860
quote:
7s.gif
Op donderdag 20 maart 2014 11:23 schreef EJ403 het volgende:

[..]

Met het verschil dat je een bus of taxi chauffeur een knal kan verkopen })
Een piloot ook wel hoor. Die zijn in beginsel niet sterker of slapper als een chauffeur. :+
pi_137960871
Zit een stevig deurtje tussen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop